Jump to content
Goran
  1. FLCS Forum

    1. Ako ne znate gde da otvorite svoju temu...

      ...uradite to ovde, a Administracija foruma će je zatim prebaciti gde treba. :)

      906
      posts
    2. Fiat / Lancia / Alfa Romeo / Abarth / Maserati / Ferrari - Nasleđe

      Svet priča i događaja posvećenih starim automobilima Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Abarth, Maserati i Ferrari

      734
      posts
    3. 182
      posts
    4. 1
      post
  2. Fiat-Lancia Club Serbia

    1. 29968
      posts
    2. 2079
      posts
    3. Predstavljanje novih članova Foruma

      Napišite koju reč o sebi...

      5878
      posts
  3. Fiat-Lancia Automobili

    1. 231736
      posts
    2. 53774
      posts
    3. 105178
      posts
    4. 9549
      posts
    5. ICE

      In Car Electronics

      20157
      posts
    6. 22111
      posts
    7. 14761
      posts
  4. Tehnička pitanja

    1. 8598
      posts
    2. 7332
      posts
    3. 3890
      posts
    4. 19309
      posts
    5. 33509
      posts
    6. 46306
      posts
    7. 7789
      posts
    8. 10870
      posts
    9. 2239
      posts
    10. 3473
      posts
    11. 3530
      posts
    12. 880
      posts
    13. 6498
      posts
  5. Opšti deo

    1. Bezbednost u saobraćaju, propisi, zakoni

      Zapažanja, mišljenja, iskustva, šta Vam se dogodilo...

      38454
      posts
    2. Teme o ostalim automobilima

      Italijanskim, ali i drugim...

      40756
      posts
    3. 29863
      posts
    4. 121503
      posts
    5. Fiat/Lancia International

      Korisni linkovi, strani sajtovi...

      320
      posts
    6. 16298
      posts
    7. 75283
      posts
    8. 6016
      posts
  6. Partneri Kluba

    1. 3117
      posts
    2. 2952
      posts
  7. Prijatelji Foruma

    1. Alfa Romeo Club Serbia   (200273 visits to this link)

      • No posts here yet
  8. Administracija Foruma

    1. 5
      posts
  9. Prodaja/Kupovina

    1. 12362
      posts
    2. 23483
      posts
    3. 14361
      posts
    4. 3092
      posts
    5. 2245
      posts
    6. 15856
      posts

 

 



  • Our picks

    • Recikliraj i uštedi!
      Do kraja godine građani imaju priliku da zamene stari auto novim modelom Fiat Tipo uz Fiat Eko Bonus
       
      Crossroad Adria, članica OMR grupe, lansirala je kampanju Fiat Eko Bonus, tokom koje su građanima Srbije omogućene ekonomske pogodnosti za recikliranje automobila i zamenu starog za novo Fiat Tipo vozilo. Akcija daje mogućnost da svako ko kupi model Fiat Tipo, uz recikliranje starog ili zamenom polovnog automobila, dobije popust od 2.000 evra.

      ''Fiat Eko Bonus inicijativa u Srbiji u fokus stavlja ekološki aspekat pri kupovini automobila, svest o mogućnostima, potrebi i značaju reciklaže za očuvanje životne sredine, ali i finansijskim pogodnostima za svakog ko želi da postane vlasnik novog vozila. Mislim da su ovakve akcije bitne jer zaista podižu svest kod ljudi da je moguće da svako od nas doprinese očuvanju životne sredine, a do sada je zahvaljujući Fiat Eko bonusima u Srbiji reciklirano više od 14 hiljada vozila'', izjavio je Igor Ševo, komercijalni direktor kompanije Crossroad Adria. 
       
      Zamena po principu ''staro za novo'' moguća je za ograničenu količinu vozila Fiat Tipo za koju kompanija Crossroad Adria odobrava specijalan FIAT eko bonus. Bonus u iznosu od 2.000 eura moguće je iskoristiti do kraja godine, ukoliko se novi Fiat Tipo kupuje uz reciklazu ili zamenu staro za novo. Radi se o vozilu sa najvišim nivoom opreme - style tech. Aktuelni su i različiti vidovi finansiranja od poznatih auto kredita, preko finansijskog lizinga do opcija dugoročnog renta. Kontinuirani napor ka podizanju svesti o očuvanju životne sredine uspešno se i prethodnih godina sprovodio sa reciklažnim centrima za Fiat vozila, zahvaljujući kojima je do sada reciklirano više od 14.000 vozila u Srbiji. 

      Sve informacije o vozilu i uslovima kupovine, kupci mogu saznati kod ovlascenih dilera iz naše prodajne mreže.
      • 0 replies
    • Post in Poslovni rezultati FCA / Stellantis
      U industriji koja je i dalje obeležena neviđenim poremećajima i transformacijama, uz sve veću konkurenciju sa novim učesnicima, Stellantis je zabeležio značajan rast prodaje u 2023. godini, od 5.9% u Evropi u svim segmentima i energetskim pogonima. Stellantis je prešao cilj kao drugoplasirani u prodaji na evropskom tržištu, obezbeđujući tržišni udeo od 18.4% tokom cele godine. Dominantnost Stellantis-a u CV segmentu, sa tržišnim udelom redovno iznad 30%, podržao je poslovni sektor Stellantis Pro One u njegovom liderstvu u sektoru.

      U regionu EU29, ukupni rezultati ukazuju na pozitivan prelazak iz 2023. u novu godinu, odražavajući opšti trend iz ključnih evropskih zemalja. Kao vodeći proizvođač automobila u Francuskoj, Stellantis se ističe na tržištu elektrifikovanih vozila, postižući zapaženi udeo od 27.4%, značajno rastući u poređenju sa 2022. i nadmašujući glavnog konkurenta za 4 poena na tržištu potpuno električnih vozila (BEV).

      U Italiji, Stellantis se istakao kao ukupni lider na tržištu, završivši 2023. godinu s dominantnim udelom od 45,5% u poslovanju s komercijalnim vozilima (CV). Kompanija jača svoje vođstvo u energetskoj tranziciji, sa svakim četvrtim elektrifikovanim vozilom i polovinom električnih komercijalnih vozila proizvedenih od strane Stellantis-a. Postignuti su i pozitivni rezultati u Nemačkoj, gde je Stellantis učvrstio svoju poziciju kao druga najveća automobilska kompanija. Opel Corsa nastavlja da bude najprodavanije vozilo u B segmentu već treću godinu zaredom, dostižući najviši nivo registracija od 2016. godine.

      Takođe, Stellantis već četvrti mesec zaredom predvodi tržište komercijalnih vozila. Postignuća kompanije proširuju se i na Španiju, gde prednjači na tržištu elektrifikovanih vozila i osvaja vodeće pozicije u prodaji plug-in hibridnih i 100% električnih komercijalnih vozila. U Velikoj Britaniji, Stellantis beleži rast u odnosu na prethodnu godinu, a Vauxhall se ističe kao treći najprodavaniji brend na tržištu lakih teretnih vozila; prednjači u oblasti električnih komercijalnih vozila, uz podršku modela Vivaro Electric. Serije Corsa i Mokka Electric dominiraju kao najprodavaniji supermini i električni B-SUV.
       
      Sa uvođenjem nekoliko novih modela u 2024. godini, Stellantis planira da udvostruči ponudu potpuno električnih modela u Evropi do kraja godine. U sklopu svog strateškog plana ''Dare Forward 2030'' kompanija ostaje posvećena inovacijama, održivosti i pružanju vrednosti svojim zainteresovanim stranama.

      Kompletan tekst možete pročitati klikom na ilustraciju iznad.
    • Post in Fiat 500X / Fiat 600
      Nakon zvanične prezentacije modela New Fiat 600e u Lingotu 4. jula, FIAT najavljuje hibridnu verziju koja će biti dostupna od 2024. godine: New Fiat 600 Hybrid. FIAT još jednom dokazuje svoju relevantnost: New 600 će biti dostupan samo u električnom ili elektrifikovanom izdanju, dok će hibridna verzija biti namenjena onim zemljama  gde je prelazak na električne automobile i dalje spor.

      Olivije Fransoa (Olivier Francois), izvršni direktor brenda FIAT i globalni direktor marketinga kompanije Stellantis, rekao je: ''Naša strateška vizija ostaje potpuno električna, a 500e kao najprodavaniji električni gradski automobil u Evropi podstiče našu odlučnost da nastavimo i učinimo električna vozila zaista dostupnim svima. Međutim, takođe ćemo ostati relevantni u zemljama kao što je Italija, našem domaćem tržištu, gde električna vozila još uvek nisu toliko popularna. Zato, za ove odabrane zemlje, zajedno sa novim potpuno električnim modelom New 600, ponudićemo hibrid visokih performansi koji će, nadamo se, otvoriti vrata svetu sa više elektrifikacije.''

      - The New Fiat 600 Hybrid - Tehnologija
      Hybrid je pametno i korisnički prijateljsko rešenje koje se sve više traži među kupcima. Naime, ponudićemo im zadovoljstvo modela New 600 u ''P2'' hibridnom paketu: Ima 100 KS, samo 110 do 114g procenjenih CO2 emisija (privremeni podaci pre homologacije). Hibridni pogonski sistem će biti dostupan u dva nivoa opreme: New Fiat 600 Hybrid La Prima, najekskluzivnija verzija, i New Fiat 600 Hybrid, najpristupačnija verzija.

      MHEV motor ugrađen u Novi Fiat 600 Hybrid je najbolji primer tehnologije i garantuje udobnost i performanse. Zahvaljujući ovoj naprednoj tehnologiji, New 600 Hybrid pruža pravo hibridno iskustvo, omogućavajući korisnicima da uživaju u izuzetno komfornoj i električnoj vožnji ne samo u gradu pri brzinama do 30 km/h, već i na gradskim i seoskim putevima kada vozač otpusti pedalu gasa u stabilizovanim uslovima ili na nizbrdici, i u istoj situaciji na autoputu.

      Kompletan tekst i još fotografija možete pogledati klikom na najavnu sliku iznad.
    • Post in Alfa Romeo istorijat
      Samo još malo nas deli od sastanka sa istorijom Alfa Romea.
      U sredu, 30. avgusta u 17 časova u prenosu uživo iz Alfa Romeo Muzeja, brend će otkriti svetu izvanredan projekat, stvoren s jasnom željom da postane nešto jedinstveno i vredno svoje istorije. Biće to trenutak čistog italijanskog automobilskog uzbuđenja koji je dobro iskusiti iz prve ruke.

      Doživite ga sa nama...
    • Post in Poslovni rezultati FCA / Stellantis
      U prvom polugodištu 2023. brend FIAT potvrdio je svoju globalnu lidersku poziciju značajnim rezultatima. 
      Olivije Fransoa (Olivier Francois), izvršni direktor brenda FIAT (CEO) i globalni direktor marketinga (CMO) kompanije Stellantis, rekao je:

      ''U poslednje dve godine, ostvarili smo niz uspeha unutar kompanije Stellantis, i učinili smo FIAT profitabilnijim i globalnijim nego ikada pre. Ove godine, FIAT je ponovo potvrdio svoj globalni uspeh, značajno doprinoseći izvrsnim rezultatima grupe. FIAT se pokazao kao vodeći Stellantis brend po prodaji u prvom polugodištu 2023. sa 645.000 jedinica, što je povećanje od 10% u odnosu na prošlu godinu. FIAT je lider na tržištima tri ključne zemlje - Brazil, Italija i Turska - u tri različite regije, sa udelom ukupne prodaje od preko 50% van matične regije, što je jedinstveni slučaj u automobilskom sektoru. Pored toga, predvodimo prelazak na održivu urbanu mobilnost zahvaljujući našem modelu novi 500 - globalnom simbolu 100% električnog vozila - koji je najprodavaniji električni gradski automobil u Evropi. I nastavićemo da utiremo put ka elektrifikaciji lansiranjem modela Fiat Topolino i novog Fiat 600e, koji su prvi novi modeli bazirani na Stellantis platformi. Zahvaljujući sinergijama i mogućnostima unutar grupe, u naredne 3 godine naš plan proizvoda će vratiti FIAT tamo gde pripada: na mesto lidera, uzora i omiljenog brenda.''
       
      U prvom polugodištu 2023. godine, FIAT je pokazao svoju snagu i jedinstvenost zahvaljujući dobro uravnoteženom geografskom prisustvu koje čini brend jačim i otpornijim na ciklične promene. To je daleko najprodavaniji brend u Južnoj Americi, sa tržišnim udelom od 14.1%, i apsolutni lider u Brazilu, najvažnijem neevropskom tržištu za ovaj globalni italijanski brend, sa udelom od 22%. Takođe, Fiat Strada je drugi najprodavaniji automobil u Brazilu i prvi među lakim komercijalnim vozilima.
       
      Izvanredni rezultati postignuti su i u Evropi, gde je brend zabeležio 271.800 registracija od ukupno 645.000 prodatih jedinica širom sveta u prvih šest meseci 2023. godine. U Evropi, gde je FIAT uvek bio lider na tržištu gradskih automobila, brend je apsolutni lider u Italiji sa tržišnim udelom od 12.8%, a legendarni Fiat Panda je najprodavaniji automobil na tržištu. U Evropi, novi Fiat 500 je najprodavaniji Stellantisov električni automobil, najprodavaniji električni automobil u segmentima A i B i među prvih pet u svim segmentima u Italiji, Nemačkoj, Francuskoj i Španiji, uz to što je najnagrađivaniji FIAT svih vremena.

      Rezultati u MEA regiji takođe su značajni, posebno na turskom tržištu gde je FIAT lider sa udelom od 18.2%, zahvaljujući modelu Fiat Tipo koji je najprodavanije vozilo u Turskoj. Pored toga, FIAT je postavio put za dalje širenje u MEA regiji, prvo se vraćajući u Alžir, a zatim postavljajući temelje za proizvodnju modela 500 Hybrid - prvog hibridnog vozila koje će se prodavati u Alžiru - i modela Doblò u toj zemlji, u fabrici Tafraoui - Oran, do kraja 2023. godine.
    • Post in Poslovni rezultati FCA / Stellantis
      Nakon rekordnog prvog kvartala, Alfa Romeo je završio prvu polovinu godine sa značajnim povećanjem rezultata. To potvrđuje njegov čvrst strategeški plan, koji se zasniva na strategiji posvećenoj u sveukupnom kvalitetu, disciplini i rigoroznosti u ostvarivanju dugoročnih ciljeva.

      Godina 2023. se pokazuje kao kompleksna i puna globalnih varijabli koje predstavljaju izazove, ali odlični poslovni rezultati u prvom polugodištu potvrđuje zamah iz prvog kvartala i konsolidaciju jasnog i stabilnog rasta.
       
      Globalno, registracije su porasle za 57% u poređenju sa prvom polovinom 2022. godine, pri čemu je Evropa zabeležila snažan i stabilan rast: vrednosti su se udvostručile (rast od 100%).  Na području gde je rast snažan i ujednačen, ostvareni su izvanredni rezultati u Francuskoj (+123%), Nemačkoj (+116%) i Italiji (+131%). U regionu Bliskog Istoka i Afrike, nastavljen je snažan i ujednačen rekordan rast. Povećanje od 173% potvrđuje veoma pozitivan trend koji je postao konstanta od 2022. godine, kada je Turska postala globalni lider u pogledu stopa rasta obima prodaje. A eksponencijalno pozitivan trend se nastavlja na isti način, sa vrednostima koje su povećane više od deset puta. Kao konsolidacija rezultata u regionu, brojke u Izraelu su porasle za 40%, a u UAE za 37%. 
       
      Azija predstavlja ključno strateško područje za brend Alfa Romeo. Prodajni rezultati za prvu polovinu godine su stabilni i u skladu sa rezultatima za isti period 2022. godine, sa upečatljivim brojkama u Kini, gde su registracije zabeležile rast od 94% u maju u odnosu na isti mesec 2022. godine. Komercijalni uspeh modela Giulia je u Kini ponovo bio značajan, beležeći rast od 35% tokom šestomesečnog perioda.
      Kao dokaz fokusa na ovo područje, Alfa Romeo je nedavno predstavio novi model Giulia i novi model Stelvio u Kini, a prvi prodajni salon Alfa Romeo automobila u Hong Kongu je ponosno započeo svoje poslovanje.

      U SAD-u, rezultati u pogledu kvaliteta su upečatljivi, na osnovu studije IQS koju je sproveo JD Power, globalni lider u istraživanjima potrošača, konsultantskim uslugama i analizi podataka. Njihova studija ''Inicijalna studija kvaliteta'' (IQS) ističe izuzetne rezultate koje je postigao Alfa Romeo, koji je zabeležio jasno poboljšanje u poređenju sa 2022. godinom.

      Žan Filip Imparato (Jean-Philippe Imparato), izvršni direktor Alfa Romeo:
      ''Rezultati za prvu polovinu godine potvrđuju rad celog tima. Postižemo ciljeve koje smo postavili sebi sa velikom skromnošću i požrtvovanošću. Disciplina sa kojom sprovodimo našu strategiju temelji se na želji da postanemo lider u premijum sektoru po pitanju kvaliteta, a nagrade koje smo dobili to potvrđuju. Zato održavamo našu posvećenost i odlučnost kako bismo osigurali da 2023. godina završi sa rezultatima koji ostaju na pravom putu i postaju još bolji od izuzetno pozitivne prve polovine godine.''

      Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.
  • Popusti, pogodnosti, akcije

  • Aktuelni postovi

    • Pozdrav od najlepšeg Tipa kiji je bio na forumu Sent from my SM-S926B using Tapatalk
    • Zvanično ime: FORMULA 1 GRAN PREMIO DE LA CIUDAD DE MÉXICO 2025 Lokacija: Autódromo Hermanos Rodríguez, Meksiko, Meksiko Siti Datum: 24.-26. Oktobar 2025.   PETAK 24. oktobar 2025. Prvi trening: 20:30 - 21:30 Drugi trening: 00:00 - 01:00 SUBOTA 25. oktobar 2025. Treći trening: 19:30 - 20:30 Kvalifikacije: 23:00 - 00:00 NEDELJA 26. oktobar 2025. Trka: 21:00     Broj krugova:      71 Dužina staze:      4.304 km Dužina trke:        305.354 km Broj trka:             24 Prva trka:            1963. Najviše pobeda: Max Verstappen - 5                            Red Bull - 5   Prva Velika Nagrada Meksika je održana 4. novembra 1962. godine (deo šampionata je postala tek godinu dana kasnije) na stazi Magdalena Mixhuca. To je ujedno bila i prva internacionalna staza u Meksiku i izgrađena je u okviru parka u centru Meksiko Sitija. Trka je pružila neke veoma retke izazove kao što su visoka nadmorska visina, neravna površina i uska, brza i nagnuta Peraltada krivina od 180 stepeni koja je ujedno bila i poslednja pred startno ciljni pravac. Na prvoj trci je slavio Jim Clark u Team Lotusu i organizacija je nastavljena sve od 1970. kada je izgubila mesto na kalendaru.     Staza je 1986. preimenovana u Autodromo Hermanos Rodriguez u čast dvojce legendarnih trkača iz ove zemlje. Staza je bila potpuno renovirana, izgrađeni su novi prateći objekti i poboljšana je organizacija. Konfiguracija staze je bila nešto skraćenija od originala, ali je zato postala znatno bezbednija. Trka se uspešno održavala od 1986. do početka devedesetih kada su krenuli novi problemi. Prvo su neki Evropski mediji tokom 1991. preneli da su promoteri te godine jedva povratili novac od organizacije, a od organizatora je i zatraženo da se staza poboljša za 1992. godinu. U februaru 1992. mesec dana pre trke, nivo zagađenja vazduha u Meksiko Sitiju je dostigao rekordan nivo. Gradska uprava je zbog toga sa ulica sklonila sve vladine automobile kao i drugu opremu koja je pravila problem. Staza je delimično modifikovana u cilju postizanja veće bezbednosti, a trkom su dominirali Nigel Mansell i Ricardo Patrese u Williamsu.       Trka je nakon ovoga ponovo izgubila mesto na kalendaru i pauza je trajala čitavu 21 godinu. Prve glasine o povratku Meksika su se pojavile još 2003. sa idejom da se trka vozi na potpuno novoj stazi Manatarraya blizu Kankuna. 2005. se pojavila informacija od zvaničnika države Kvintana Ro da će trka biti održana kod njih već 2006. ali je plan propao zbog problema sa uređenjem vlasništva zemljišta na kojoj je trebala da se gradi staza. Nakon toga je bila još jedna priča da će se trka vratiti 2009. ali se to nije dogodilo.     2011. godine je Meksički milijarder Carlos Slim objavio svoje planove da vrati trku u Meksiko. Dve godine kasnije je javljeno da bi staza mogla da se nađe na provizornom kalendaru za 2014. To se i dogodilo, ali u zvaničnom izveštaju nije bilo navedeno na kojoj stazi će se voziti i dodato je da trka tek treba da bude potvrđena. Meksika na kraju nije bilo na konačnom kalendaru za 2014, pa je trka pomerena za 2015. Sredinom 2014. je potvrđeno da je potpisan ugovor sa organizatorima u Meksiku i da će se Formula 1 vratiti na stazu Hermanos Rodriguez. FIA je ovo i potvrdila kada je izdala zvaničan kalendar za 2015, pa je 17. Velika Nagrada Meksika održana 1. novembra 2015. a pobednik je bio Nico Rosberg. Od povratka na kalendar, na trci u Meksiku su pobeđivali samo Mercedes i Red Bull. Nemački tim je pobedio tri puta, čime se izjednačio sa Lotusom računajući trke vožene u okviru šampionata, dok je Red Bull slavio dva puta. VN Meksika je bila jedna od staza na kojoj se nije vozilo u 2020. zbog problema sa koronavirusom, ali se već naredne sezone ponovo našla na kalendaru.     Preuzeto sa: pole-position.rs
    • Plus sto je @moron voajer i drukara na forumu  .
  • Topics

  • Today's Birthdays

    1. banjo1990
      banjo1990
      (35 years old)
    2. Dex Demir
      Dex Demir
      (36 years old)
    3. enes
      enes
      (52 years old)
    4. zelja2009
      zelja2009
      (43 years old)
    5. Zoran 357
      Zoran 357
      (51 years old)

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...