Jump to content
FAS Euroauto Goran

Milos1

Members
  • Content Count

    216
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Milos1 last won the day on September 23 2017

Milos1 had the most liked content!

About Milos1

  • Rank
    Regolari
  • Birthday 08/26/1996

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Smederevo

Previous Fields

  • Garage
    Zastava 10/Fiat punto 2006; Fiat Brava 1.2 16V 1999

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Postoje dva tipa kruznih tokova. Kod nas je zastupljen prvi, sa trouglom ispred i tacno je da onaj ko je u kruznom toku ima prednost. Ukoliko ih nema onda vazi pravilo desne strane iliti onaj ko je u kruznom toku je duzan da propusti vozila sa svoje desne strane.
  2. Odem malo pre do samosluzne da ispuskaram puntica, kad vidim neku fleku na vrhu haube, udaram puskom nece i nece... nista zavrsim ja auto, pridjem posle, nokat... nece... pogledam bolje... kad ono nesto mi je skroooz progorelo farbu i stopilo se sa njom, ja u neverici. Ovo mu je prva godina da nije garaziran i stoji ispod drveta, ne znam da li je ovo pticji izmet ili neki plod... smola, nesto tako, ali sta god da je zajebano je. Znao sam da je pticji izmet stetan za farbu, cak i u uputstvu to pise, ali padao je sto puta i nikad nije ostavio do sad ni najmanji trajan trag. Verovatno u kombinaciji sa vrucinom i desilo se sta se desilo. Na sta vam ovo lici, na izmet, neki plod, smolu...? Od sad kad god primetim nesto tako odmah vlazna i trljaj...
  3. Naime, radi se o Fiat Bravi 1.2 16V. Vec neko vreme se osecalo da je kvacilo na izdisaju ali ferceralo je to fino. Naglo je pocelo da postaje sve tvrdje i tvrdje, da ima sve veci i veci hod hvatanja dok nije pocelo i sporo da spaja prilikom saltanja. Jos uvek nije dosao do mere da na vecem gasu, uzbrdicama proklziava, ali zato uvek prilikom saltanja deluje kao da salta plavusa koja ni vozacki nije polozila Simptomi: presaltam npr. iz druge u trecu na uzbrdici, ja sam vec totalno sklonio nogu sa kvacila a on ostane na 4K i vise pa lagano obara do, lupam 2,5K. Dakle jasno je, krajnje vreme za kupusanje. Naravno, prvo do prodavnice "Italia auto" u Smederevu ciji sam redovni kupac gooodinama unazad(jer, jelte, niti planiram da menjam marku automobila niti prodavca ), ne insistiram ni na kojoj marci, a dobijem LUK set sto bi trebalo da je idealno. Covek i ne drzi ono na sta ima previse reklamacija, samo reci hvale Sto se ulja tice, bila je u ponudi i Tutela koja je duplo skuplja ali sam se ipak odlucio za ovo. Sta znam, gradacija je ona koju i fabrika preporucuje, sintetika je. Deluje okej. I onda krece rasturanje... prvi put na ovom autu... mogu samo reci da je bivsi Uno bio autooo za ovo cudo po pitanju majstorisanja... kapiram da bih 3 seta na njemu zamenio dok sam ovde jedan Naravno, sad bi to vec islo mnooogo brze, sklapanje je islo brze nego rasturanje... dok provalim gde, sta kako mora da se skine... ode dan... Predlog za svakoga ko se upusti u ovo: ne uzdajte se ni u kakve "precice". Ja sam prvo pomislio da ne moram da skidam onaj zastitni lim odozdo i da nosace mogu da odvijem samo sa silen blokova, spustim i to je to. E pa malo sutra... nosac prema kabini zapinje o zamajac, donji zastitni lim takodje... a da bi se sraf vratio mora da se skine kompletan silen blok jer matica odozgo jednostavno ispada, prvo nosac za silen pa onda sve zajedno za most... iliti sasiju. Prednji nosac takodje mora ako mislite da "lezerno" iscupate menjac. Naravno, sajla, poluge menjaca... sve to mora da se odvoji... sto se poluga tice tu su dve varijante... ili odviti 3 srafa i skinuti ceo nosac ili sa obe sajle izvuci osigurac i samo izvuci... s obzirom da je donja na dosta nezgodnom mestu verujte mi da je lakse odviti brzinski ta 3 srafa Ispustiti ulje(mada i ne mora ako se skidaju samo manzetne, ne moze da iscuri nista, tu je samo mast, ali ja sam svakako menjao tako da naravno da jesam). Za skidanje poluosovina je potrebno odviti glavne centralne srafove(prvo "otvoriti" osiguranje na matici, podrazumeva se). Onda je potrebno samo odviti sraf sa donje jabucice viljuske, namota se volan, izvuce homokineticki zglob, sa druge strane onda postoje dve varijante... ili secnuti selnu sa manzetne ili izvuci ceo mehanizam(ukoliko se izvlaci ceo onda obavezno ispsutiti ulje jer bi prosikljalo sve i napravilo dzumbus). Ja sam kupio dve nove originalne selne i skidao manzetne, cinilo mi se da je tako lakse i sigurnije po semeringe u menjacu Motor obavezno dobro "potkajlovati" jer ga samo jedan nosac sa strane drzi i leteo bi u kanal ukoliko se ista omakne, pocupao sto se pocupati da Jedna cisto onako iz kanala u toku rada: 4 glavna srafa spajaju sam motor u menjac (3 sa leve strane i jedan brzon sa maticom sa desne gledajuci iz perpektive vozaca). Poodvijati to dobrim kljucem i velikom polugom i menjac moze dole... prizor koji sam zatekao... uzas: Dakle, uzrok tvrdog kvacila ocigledan. Samo sto druk lager nije prosao kroz korpu. Nije lako pod tolikom nagibom i pritiskom savladati taj breg na lepezi Sam menjac: Lamela tek posebna prica: Jedna opruga pukla, sa strane zamajca pinovi samos to nisu krenuli(dobro je, nije ostecen), sa strane korpe uveliko ostrugani, lamela krenula i da se lista, pod prstima se ferode ili sta vec sabijaju(verovatno uzrok prevelikog hoda "hvatanja"), jos malo i ostavio bi na putu. Nista, onda sklapanje obrnutim redosledom... lamela, centriranje uz pomoc drske od gedore i cekica, mic gore, dole, levo, desno... dok se ne ubode odokativno centar(jer, jelte, namenski alat za centriranje je za picpiiiiiip ), druk lager podmazan po svim klizecim delovima... menjac montiran bez dizalice, na ruke... pa zatim lim, nosaci, skidanje dizalice blablabla... rezultat: auto lepi, ide, menjac meksi(verovatno zbog novog ulja), kvacilo na pomisao propada do zemlje, da sam posle probne voznje sa bravom seo u puntica koji je vise stajao nego sto se vozio(ima samo ~49.000 na satu), ima hidraulicno kvacilo a brava na sajlu, i bukvalno sam dobio osecaj da je duplo tvrdje, na autu koji sam 5-6 sati pre toga parkirao ispred garaze i cinilo mi se da je savrseno mekano Znaci totalno drugi auto, sad ga je milina voziti. Ko zna koliko on dugo vuce taj problem samo sto je sad doslo do "stani pani", covek jednostavno i ne primeti kad tako postepeno propada... navika je cudo. Pa eto, s obzirom da nisam nasao na forumu neku temu konrketno o samostalnim zamenama, resio sam da otvorim novu koja bi sluzila samo za to i tome slican iskustva iz prve ruke... pa navalite. Svaki komentar i iskustvo su dobrodisli
  4. Nisam video pitanje do sad, bio sam ubedjen da niko nije ni pisao. Pa pritegnute buksne, kontakti, onaj reostat ponovo ociscen i to je kao radilo neko vreme i onda opet ista pesma. Kako, zasto, sve ocisceno, "na stolu" i u startu bude okej i opet pocen da zeza. Vise je kazaljka bila na nuli nego sto je ista pokazivala. I nadjem za 25e polovnu kompletnu pumpu(samo pokazivac je nemoguce naci, nema koga nisam zvao) sto je stvarno povoljno(s obzirom da je nova preko 20K a za polovne traze i po 80-100e). Montirana danas i za sad konacno fercera odlicno bez ikakvih oscilacija, sipano jos 20ak l goriva, popela se na ocekivanu meru preko polovine kao i uvek dok je bilo sve isrpavno... Samo ne smem ja ipak nista da tvrdim i da hvalim s obzirom da mi je informacija o stanju goriva postala privilegija, ureci cu ga https://www.polovniautomobili.com/auto-delovi/17194282/pumpa-za-gorivo-za-fiat-500-500l-brava Kupljena je inace preko ovog oglasa, mozda nekome bude od koristi Sve je dogovoreno u 3 reci sto se kaze i dobio sam to sto je i bilo dogovoreno, samo je tutnuo i za sad rade i pumpa i davac korektno A stara nek cuci na stolu pa sad kad auto nije raskupusan mogu nekad natenane da se poigram a ne sve s brda- s dola zureci da upakujem nazad
  5. @Zexy Provereno ne moze. Zvao sam i na par mesta da potrazim polovan, pitao da li moze da se naruci nov - ne moze, samo cela pumpa. Na kraju se ispostavilo da je problem bio u kontaktima u samoj pumpi.
  6. Znate nekog smederevca koji je upotrebio tu garazu? Ja jok
  7. Original daljinsko ili je dogradjen neki kineski modul?
  8. Bice onda da je do toga. A to da li je konkretno do njega ne mozes videti nikako dok ne iscupas i sam hladnjak, a onda ga valja i promeniti posle tolike muke jelte(ne bi trebalo da je skup, 2500-3000din nov). Meni je na bravu zamena prosla laganica(ako zanemarimao malo valjanja pored auta u sred zime, gadjanje ugla itd ) ali na puntu vec ne znam tacan pricnip. Nadam se da ne mora da se cupa cela kontrolna tabla.
  9. Jel ti gubi antifriz? Ako smrdi samo dok radi moguce da mali hladnjak malo vlazi pa smrdi antifirz. Mada na hladjenju ne ide vazduh preko njega ali provuce se, ko zna... proveri. I svakako zameni filter kabine i dezinfikuj sistem, proveri da se u usisu kod haube nije nakupilo trulog lisca itd... i da li nesto vlazi na motoru naravno.
  10. Danas je iscupana pumpa. Prvo skinuti dzek i brzu spojku(ima dve zakacke sa strane, pritisnu se prstima i izvuce se). Pozeljno je pre toga otvoriti cep rezervoara da se rastereti pritiska(da bi sto manje goriva izaslo) ali mala poplavica je svakako neizbezna Zatim treba gedorom 8-icom odvrnuti jedan sraf koji drzi drugo crevo i samo se svuce. Zatim odviti veliku plasticnu maticu koja drzi celu pumpu. To je moguce na vise nacina, ja sam se odlucio za srafciger + cekic nacin koji se pokazao kao efikasan i odvijeno je bez vecih problema. Ocistio sam koliko je bilo moguce prljavstinu odozgo da bi sto manje upalo u rezervoar prilikom skidanja... malo gore- dole, koji okret i pumpa izlazi napolje Ovako to izgleda: A ovo je taj famozni plovak koji zeza: Prstima se pritisnu zabice sa strane i samo izvuce iz kucista na gore, a buksne se samo svuku(osiguravajuce su tako da istovremeno treba i pritisnuti osigurac): Uz pomoc unimera i 4 ruke proveren. Definitivno je imao neke skokove. Krene od 290, pa kako ide prema punom npr sa 70 skoci na 130ohma, pa se vrati na 60, pa opet prekid itd... Sam plovak se skine tako sto se samo svuce na gore, ali pazite da ne polomite jednu zabicu kao ja. Do duse nije nikakva greda jer plovak bukvalno ne mrda i bez nje(tesno ulazi dole i u svom zljebu je). Mislio smo da ga zalepim ali apsolutno nije bilo nikakve potrebe. On je ujedno i osigurac za civiju koja drzi mehanizam. Ja sam se posluzio spic kljestima koje su bila podloga(da bi civija mogla da prodje izmedju njih) a ekserom i malim cekicem je izbio. To sada izgleda ovako: Kontakti jesu malo oksidirali ali odokativno nista strasno. Uzeo sam finu vodenu smirglu i presao i jednu i drugu stranu dok nije zasijala. Sam limcic sam malo nakrivio tako da cvrsce naleze na plocicu. Delovalo je sve cvrsto, napetije, kao sve top. Sklopio obrnutim redosledom i situacija je bila znatno bolja. Povezali smo je samo ovako i probao na "stolu" kako radi. Ovde ne moze samo da se pomera gore/dole jer u samoj instalaciji postoji nesto sto ga usporava(da se ne bi kazaljka tek tako talasala u voznji, preko rupa itd) tako da kad se plovak pomeri pravo stanje pokaze tek kad se oduzme i da ponovo kontakt. Probao na punom, polovini, cetvrtini, praznom... sve je bilo savrseno. Onda zajebancija oko vracanja. Ako gumu prvo stavite na plovak necete je sigurno ubaciti... malo ulja i prvo ona ide na rezervoar, onda uz dosta zezanja pumpa(zajedno sa plasticnom maticom jer posle nema sanse da se nabaci), lagano maticu unazad dok ne klikne(da bi se dovela na pocetak navoja i da bi lepo krenula), onda rukom koliko moze i ponovo nakucavanje srafcigerom. Vracena creva, dzek... rezultat: Na prvi pogled sve super, od punog ~150km cisto gradske voznje, to je kao to. Nista, malo rad u leru da se proveri da negde ne curi, prva voznja namerno agresivnija po rupama da se to lepo izmucka da proverim da ne pusta izmedju pumpe i rezervoara- sve suvo. Ugasim auto sa kazaljkom u tom polozaju, vratim sve i ostavim tako neko vreme... Pomislim to je to- operacija uspela, al ne da vrag... malo kasnije palimo auto, on opet oko polovine Poludeo sam... Sta li mu se ponovo desilo... nemam pojma. Na kraju ne preostaje nista drugo nego da se raspitam da li moze da se nadje nov ili da se nadam da cu naici kod ovih koji rasturaju na neku neispravnu pumpu koja ima ispravan plovak pa da kupim samo njega polovnog jer nema potrebe da menjam celu pumpu koja je odlicna...
  11. Hvala ljudi, otici cu ovih dana svakako do "italia auto" u Smederevu da se raspitam da li moze da se nadje samo plovak, naruci bar(s vlasnikom sam godinama okej tako da bi mi izasao u susret sigurno ako je ikako moguce), ako ne otvaram ovako, probacu da ocistim kontakte, predjem blago vodneom smirglom, savijem deo koji se krece zajedno sa plovkom tako da malo jace naleze i nadam se da ce proraditi. Razmisljao sam posle, s obzirom da se auto retko vozio na relacijama preko 200km u mahu u poslendjih 2-3god(nije jedini), uglavnom se vozi od 1/3 do nesto preko polovine rezervoara. Pa nije iskljuceno da je gornji deo zapatio oksidaciju(iliti nije navikao da bude napunjen do cepa, a ukoliko su kontakti bakarni znam kako to ume da pozeleni, oksidira itd ) pa je bas zato sad poceo da zeza... sve u svemu nista dok se ne otvori. Hvala jos jednom, nije da je hica(zna se koliko uglavnom ima na osnovu dnevne potrosnje) pa ne garantujem kad cu se time dublje pozabaviti bas u najkracem roku ali cim to otvorim bice dokumentovano slikama i resenje problema na kraju. S obzirom da mi je elektrotehnika struka oko drugih stvari ne bi trebalo da bude problema, jedino sto me muci iskreno je to vadjenje same pumpe bez ostecenja. A onda unimer na otpor, laganica na stolu pa provera, ciscenje itd... mozda napravim neki alat od flaha, malo aprat, malo brusilica... bicete izvesteni u svakom slucaju pa se nadam da cu sebi resiti problem i ujedno nekad nekome u buducnosti pomoci kao sto je i meni brdo starih tema s ovog foruma mnoooogo pomoglo Lep pozdrav svima !
  12. @BGMilos Hvala Nista onda, nadam se da ce se javiti jos neko ko je skidao kod konkretno ovog modela. A ja da vidim ovih dana da izvadim pumpu pa izvestavam kakva je situacija. Koliko je tebe inace izasao preko uvoznika?
  13. Do skoro je sve radilo najnormalnije. Ovih dana je isla na malo duzi put i naprasno je posle ~300km kazaljka sa preko polovine pala na cistu nulu i upalila se lampica za rezervu. Rezervoar kasnije napunjen do cepa, kazaljka je i dalje stojala na nuli i sledecih ~300km, lampica je svetlela. Sutradan se lampica za rezervu ugasila i kazaljka popela za crtu-dve iznad nule, treceg dana je dosla do crte ispod polovine i odatle vise skoro da ne mrda... mozda pola crte gore- dole ali tu stoji. Rezervoar ponovo napunjen do cepa, uz +18l kazaljka nije mrdnula. Nasao sam pumpu na kojoj je ujedno i plovak(stoji u blizini rezervnog tocka): Deblje zice su za napajanje pumpe a tanje za pokazivac. Znajuci da se sam plovak ponasa kao reostat(promenljivi otpornik) na punom rezervoaru bi on trebao da ima oko nula ohma. Prepojio sam parcetom zice direktno da bih proverio ostatak instalacije: I kazaljka je otisla na maximum: Dakle iz toga se da zakljuciti da je ostatak instalacije u redu ali da je sam plovak nesto poceo da zeza. Pa me sad interesuje da cujem od onih koju su skidali da li tu ima pomoci bez zamene kompletne pumpe koja je dobra, da li moze od nje da se odvoji samo sam plovak? Ima li to da se kupi uopste kao rezervni deo ili da jurim nesto polovno? I nije mi jasno gde je inzenejrima bila pamet kad pumpu umesto da stave na sredinu rupe oni je stavili da bude dostupna samo polovina pumpe o.O Jel su bili pijani ili sta? Moze li ona da se izvuce bez spustanja rezervoara dole?
  14. Danas sam odradio veliki servis bas po ovom principu, sem sto sam resio da prvo probam da prekopiram staro zupcenje, proverim alatom i remenicu otpustim tek ako bude bilo potrebe. S obzirom da nije i da se sve skoro savrseno poklopilo nisam je dirao. Ja sam odradio tako sto sam pre skidanja starog kaisa korektorom obelezio gornju i donju remenicu. Prebrojao pazljivo zupce i onda obelezio razmak na novom. Tako naspanovao pa skinuo blokador bregaste, bregastu gedorom u levo nategao dok radilica ne pocne da se pokrece(da bih desnu stranu kaisa fino nategnuo), pa onda nategao spaner polugom od gedore i stegao ga. Okrenuo radulicu dva kruga, nista se nije sustiglo... onda kratko zaverglao, ponovo doveo do polozaja za zupcenje i ispalo je skoro pa savrseno, kais cvrst ko pracka. Alat je inace nabavljen na KPu za 20e. Nadam se da ce video nekome bar malo biti od koristi
  15. Kapiram da govoris i obicnom(ne sekventu)? Ako da.... u tom slucaju proveri elektro ventil za dovod goriva i napajanje do njega

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...