Jump to content

neshaoct

Administrators
  • Content count

    55874
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    78

neshaoct last won the day on June 12

neshaoct had the most liked content!

7 Followers

About neshaoct

  • Rank
    Abarth

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd, Rakovica

Previous Fields

  • Garage
    Alfa Romeo 159 sw 1.9 MJet / Stilo 1.9 MJet 140

Recent Profile Visitors

124497 profile views
  1. Mercedes E klasa

    CarsGarage video: Proizvodnja E klase u Moskvi
  2. Porsche Panamera

    Top Gear video: Porsche Panamera Turbo Sport Turismo vs Ferrari GTC4Lusso V12
  3. Audi Q5 / SQ5

    CarsGarage video: 2019. Audi SQ5 TDI - Porodični SUV sa sportskim osećajem 3.0 V6 TDI sa 347 konja pri 3.850 obrtaja, i 700 Nm od 2.500 sve do 3.100 obrtaja. Sa ovim motorom postiže maksimalnu brzinu od 250 Km/h, a do stotke ubrzava za 5.1 sekundu. Audi kaže da po gradu SQ5 troši 7.7 litara dizela, na otvorenom putu 6.2, a prosek je 6.8 litara. Servisni interval je 30.000 kilometara ili dve godine (šta prvo nastupi). Garancija na auto je 2 godine, na boju 3 godine, a na pojavu rđe 12 godina.
  4. YouCar video: Jedan čovek = jedan AMG motor Novi 2.0 M139 motor koji je trenutno najjači turbo motor sa 4 cilindra na svetu u serijskoj proizvodnji. 421KS (211 konja po litri radne zapremine), 500 Nm ukupno...a pravi se ovako:
  5. Fiat 600 & Zastava 750

    Fića, Fičo ili Fićo - auto koji je bio član porodice Paradoksalno je, ali automobili koji su pružali najmanje istovremeno su bili oni koji su davali najviše svojim vlasnicima. Naime, govorimo o onim automobilima koji su posle Drugog svetskog rata pokrenuli čitave nacije u siromašnoj i ratom razorenoj Evropi. Na papiru ništa, u životu sve. U Francuskoj, to je bez sumnje bio Citroen 2CV. Sa druge strane, Nemačka je kao narodni prevoz na kraju ipak dobila Bubu, mada u značajno drugačijem ruhu nego što je Hitler originalno zamislio. Za Italiju, spasonosno vozilo bio je Fiat 500, a svaki od ovih automobila postao je najprepoznatljiviji klasik svoje nacije. Na papiru, oni nisu nudili ništa. Njihovi motori imali su skromne zapremine i snagu, komfor je bio sveden na potpuni minimum, ali uprkos tome, ti automobili su ostali zapamćeni kao univerzalno voljene ikone. Tajna njihovog uspeha bila je u šarmu i emocijama, osobinama koje su prevazilazile svaku drugu manjkavost i koje se nisu ticale samog izgleda. Za razliku od Nemačke, Francuske i Italije, Jugoslavija nije imala gotovo nikakvo nasleđe u masovno proizvođenim automobilima u periodu pre Drugog svetskog rata, ali je bez obzira na to imala svoj nacionalni automobil. Sve je počelo 1955. Zahvaljujući saradnji sa Fiatom tokom ranih posleratnih godina, Kragujevačka ''Crvena Zastava'' je 1955. godine otpočela sa proizvodnjom Zastave 600. Ovaj automobil bio je baziran na Fiatu 600, starijem i većem bratu popularnog Fiata 500. Dok se u Italiji 500 zahvaljujući svojoj omiljenosti zadržao u proizvodnji čak do 1975. godine, Fiat 600 je već 1969. godine završio svoj vek unutar matične kompanije. Ipak, Fiat 600 je nastavio da živi kroz Zastavu do novembra 1985. godine, kada je poslednji primerak izašao iz Kragujevca. Brzo, Zastava 600 je osvojila celu Jugoslaviju, delom iz nužde za dostupnom motorizacijom, a delom zbog toga što je u potpunosti odgovarao potrebama tadašnje prosečne porodice. Zastava 600 je ubrzo dobila svoje prve nadimke: Fića, Fičo ili Fićo, u zavisnosti od toga u kom je kraju Jugoslavije vožen. Tako, on je ušao u porodice i postao njihov punopravni član. Fićom se išlo na more i skijanje, Fića je zidao kuće i vikendice. Fića je prevozio i porodice i najrazličitiji tovar, a Fićom se čak i trkalo. Tako, on je postao deo nacionalnog identiteta na način na koji to nije uspela ni Zastava 101, a kasnije ni Yugo, iako su oba automobila prodavana u većem broju primeraka. Tajna tolike omiljenosti Tajna Fićine opšte omiljenosti ista je kao i kod Bube, Fiata 500 ili Spačeka. Dok je manjkao u snazi, udobnosti ili praktičnosti, Fića je imao šarm kojim se izvlačio kroz sve te godine proizvodnje, neznatne izmene i minimalna poboljšanja i povećanja snage. Za većinu odraslu u Jugoslaviji, Fića je deo kolektivne svesti i lepih sećanja, što ga danas takođe čini traženim klasikom koji budi nostalgiju i oživljava vremena srećnije saradnje Kragujevca i Torina. Fiće su jedni od retkih oldtajmera koji uvek mogu da se nađu na oglasima, a najslađi primerci su upravo oni u vedrim bojama koji izgledaju kao da su tek napustili Kragujevac i idu ka svojoj prvoj porodičnoj kući. Jedan takav Fića dolazi baš iz Kragujevca, a u razgovoru sa njegovim vlasnikom saznali smo nekoliko detalja o njegovom limenom miljeniku iz 1981. godine. Interesantno, vlasniku je ovo prvi Fića u životu, a takođe i prva restauracija oldtajmera, mada pamti vremena kada se sa ocem vozio u njegovom kragujevačkom Fiatu: ''Otac je vozio Fiću pre 30 godina, vozio nas je na more, ali ja do sada nisam vozio Fiću. Fića je naš nacionalni auto, a ja sam iz Kragujevca pa mi je to bio izazov. Ako ga ne prodam, ostaviću ga sinu za 18. rođendan da i on ima slična sećanja vezana za auto'', dodao je na kraju. Dve godine do starog sjaja Proces restauracije ove Zastave 750 počeo je traženjem najboljih delova za nju, čime se obnova malo odužila: ''Ja sam ga restaurirao, dve godine je kod mene, a i sama restauracija je trajala toliko. Od početka je rađen, od nule. Skinuta je gola školjka i sve je rađeno kompletno. Mehanički je čitav urađen: ogibljenje, motor, kočnice.'' Za Fiću je izabrana fabrička pastelnozelena boja koja izgleda sjajno u kombinaciji sa svetlim tekstilnim enterijerom. Vlasnik je bio vođen originalnim izgledom, ali je svog Fiću ulepšao jednim starijim detaljem - brkovima kakve su nosili raniji modeli. Naravno, Fića je atrakcija kada se pojavi na ulicama svog rodnog grada, a kako vlasnik naglašava, reakcije nikad ne manjkaju jer podseća sugrađane na neka bolja vremena. Ova lepa Zastava ima sigurnu budućnost, ali je glavno pitanje hoće li ipak ostati u porodici i rodnom gradu, ili će pak sreću naći u nekoj drugoj garaži? by Đorđe Sugaris - Autoslavia preuzeto sa - polovniautomobili.com
  6. AutoMarket.hr video: Opruga i amortizer - bez harmonije nema sigurnosti! Sastavni deo ''vešanja'' auta su opruge i amortizeri, a ukoliko oni nisu ispravni lako se možete dovesti u opasnu situaciju. Pogledajmo kako oni tačno rade i kada im je vreme za zamenu.
  7. @Dexa313 Limar, farbar, mehaničar - sve u jednom, i eto teme: Moj Bravo, moji problemi, moja rešenja Nisi se šalio kad si rekao da ćeš srediti sve posle godina stajanja auta, svaka čast na poslu...
  8. Koenigsegg Jesko (naslednik Agere)

    Koenigsegg Jesko Red Cherry Edition Najnoviji Koenigsegg je impresivan u svakom pogledu, a sada je dobio i crveno izdanje. Ime mu je Jesko, a predstavljen je ove godine u Ženevi. I odmah je izazvao pažnju javnosti, kako impresivnim izgledom, tako i još impresivnijim voznim karakeristikama koje proizvođač garantuje. Nema sumnje, ovo je jedan od najpoželjnijih hipersportista, ali bez obzira na finansijsku podlogu, potencijalni kupci moraju da čekaju. I to bar do početka 2021. godine kada će biti proizveden prvi od 125 planiranih primeraka. Ako mislite da se ugurate, zaboravite, svi primerci su zakapareni. Može da vam pomogne jedna firma koja nudi crveni primerak. Zove ga Jesko Red Cherry Edition, a osim posebne nijanse ima i posebne naplatke napravljene od ugljeničnih vlakana. Ostalo je isto, a to je 5.0 biturbo motor sa 1.600 KS i 480 km/h maksimalne brzine. Prodavac je kompanija pod imenom ''Luxuryandexpensive'', pa je jasno da cena ne može da bude mala. Konkretno, start je na 2.35 miliona evra, a kompanija će navodno nuditi 10 primeraka. preuzeto sa - Auto Blog
  9. YouCar video: 2020. Mercedes GLS se zaglavio u pesku?! Ustvari, samo se hvale iz Mercedesa šta GLS može Pokazuju nam kako radi i koja je razlika ako GLS ima ili nema E-Active body control. Jedna od njegovih uloga je ''Rocking Mode.'' Vozači off-road automobila znaju da, u momentu kad se zaglave, mogu da se izvuku ako im neko pripomogne tako što zaljuljaju auto dok vozač daje malo gasa. Stane npr. dvoje ljudi, malo sa boka zaljuljaju SUV koji se zaglavio, i rešen problem. Fora je što GLS (koji ima ugrađen E-Active body control) može sam sebe da zaljulja u takvim situacijama i izvuče se kad se zaglavi. Ako nećete da gledate ceo video, ''premotajte'' na 02:45
  10. Fiat Ducato

    Uskoro i električni Fiat Ducato PSA grupacija je električne verzije modela Peugeot Boxer i Citroen Jumper pokazala još krajem aprila na sajmu komercijalnih vozila u Birmingemu, ali i Fiat Professional sada najavljuje električnu varijantu Ducata, inače rođaka pomenutih francuskih modela. Budući da će Boxer Electric i Jumper Electric biti dostupni sa autonomijom od 227 km (sa L1 i L2 dužinom) odnosno 272 km (sa L3 i L4 dužinom), slično se može očekivati i za Fiat Ducato Electric. Svi ovi električni modeli će se proizvoditi zajedno sa regularnim verzijama u Sevel fabrici u Italiji, dok se za elektrifikaciju i homologaciju pobrinuo BD Auto. Cene i ostali detalji će biti saopšteni naknadno. Fiat Professional najavljuje da će narudžbine za Ducato Electric početi da prima krajem ove godine, dok se isporuke mogu očekivati tokom 2020. preuzeto sa - Auto Blog
  11. Twin Turbo Ford GT

    TopSpeed Clasic test: Ford GT Heritage Edition Zamišljen kao dizajnerska vežba koja je svoju inspiraciju vukla sa trkačkih staza sa kraja '60-ih, Ford GT Concept je bio samo jedan od legendarnih automobila koji su, u modernom ruhu, predstavljeni 2002. u sklopu proslavljanja stogodišnjice kompanije. Kada su posetioci Salona automobila u Detroitu 2002. ugledali prelepi koncept, reakcija je bila takva da je Ford ekspresno najavio ulazak u serijsku proizvodnju modela GT. Tri godine kasnije, predstavljena je produkcijska verzija i javnost je ponovo zadivljena perfektnim spojem retro-futurističkog dizajna, brutalne snage i vrhunskih performansi. Danas se verovatno pitate zbog čega se prisećamo superautomobila sa početka veka, kad je Ford pre dve godine predstavio novi GT sa kojim je uspeo i da pobedi u klasi na čuvenoj trci u Le Manu? Razlog je prilično jednostavan... Naime, imali smo prilike da testiramo jedini Ford GT na ovim prostorima i shvatimo zbog čega je ovaj automobil i dalje relevantan, čak i posle 13 godina od njegove proizvodnje, nove generacije koja ga je zamenila i gomile drugih superautomobila koji su se u međuvremenu pojavili. U čemu je zapravo njegova tajna i kako se ovaj model rangira u odnosu na druge slične automobile? Ni jedna priča o Fordu GT ne može se ispričati bez kratkog osvta na istoriju i četiri uzastopne pobede na 24 časa Le Mana (1966-1969) kao i na legendarnu svađu koju su imali Enzo Ferrari i Henry Ford II. Naime, početkom '60-ih, Ford je hteo da kupi Ferrari i Enzo je bio više nego zainteresovan. Nakon dugotrajnih pregovora, Ferrari je ipak odlučio da odustane što je izuzetno naljutilo američke kupce. Poznat kao veoma osvetljubiv čovek, Henry Ford II je odlučio da pobedi i ponizi Enza tamo gde je najosetljiviji - na trkačkoj stazi! Problem je bio u tome što Ford jednostavno nije imao ni jedan automobil koji bi se mogao nositi sa modelima Ferrarija. Zahvaljujući ogromnom ulaganju i inatu predsednika cele Ford grupacije, početkom '60-ih je započet ''Total Performance Progam'' koji je imao za cilj da modeli Forda osvoje sve relevantne šampionate na svetu, od Formule 1, preko relija do trka sportskih prototipova. Kruna tog programa je bio Ford GT 40, trkački automobil, pogonjen V8 motorom i dizajniran da presretne, prestigne i pobedi svaki crveni automobil sa propetim konjićem na nosu. Od 1966. pa sve do početka 70-ih, Ford GT 40 je nizao pobede i velike uspehe u celom svetu, od kojih su četiri uzastopne pobede na Le Manu najpoznatije. Ferrari je bio pobeđen i ponižen... Amerika je dobila svoju najveću trkačku legendu, Henry Ford svoju osvetu, a milioni fanova Forda svoju ikonu! Četrdeset godina kasnije, Ford je opet predstavio GT. Kao da je američka fabrika imala potrebu da se priseti svoje legende i pokaže modernim kupcima da ne dolaze baš svi supersportski automobili iz Italije, kao i da tada aktuelnu modu retro-futurizma razvije do kranjih granica. Kada prvi put vidite ovaj automobil, momentalno shvatite da je ispred vas nešto zaista posebno. Nije reč samo o niskoj silueti, širokim bokovima ili specijalnoj Gulf kombinaciji boja. Vas u stvari fasciniraju detalji i njihova perfektna uklopljenost. U vreme digitalnih displeja i automatskih menjača sa polugama iza upravljača, ispred vas se nalazi sedam velikih analognih kontrolnih pokazivača, a desna ruka drži aluminijumsku kuglu šestostepenog manuelnog menjača. U eri perfektnih kožnih enterijera i savršene ergonomije, oko vas se nalazi gruba plastika, a sedite nisko dok je preglednost izvan vozila na nivou superautomobila sa početka '70-ih. Dakle, nikakva! Karoserija je prepuna funkcionalnih otvora za hlađenje kako na prednjem delu, tako i sa strane kao i na zadnjem delu vozila. Sve to daje ovom modelu agresivan izgled i dinamičnu pojavu. Međutim, sve je to deo šarma ovog automobila i u startu diferencira kupce. Ford GT nije moderan supersportski automobil koji istovremeno podilazi vlasniku pokušavajući da bude svakodnevno upotrebljiv, pitom u stani-kreni saobraćaju i lak za parkiranje. Naprotiv, Ford GT nije ništa od svega toga mada sa visinom od samo 1.1 metar može da se podvuče ispod većine rampi na naplatnim stanicama ili ulazima u javne garaže, što mu daje, ipak, neku prednost u svakodnevnoj vožnji. Zbog svega toga, ovo je automobil za ozbiljnog poznavaoca i vozača koji je spreman da istrpi sve to zarad unikatne dinamike vožnje. On se ne kupuje zbog racionalnih razloga, uostalom kao ni jedan supersportski model. Ovaj automobil se kupuje zbog emocija i legende koja ga prati, a koja je vidljiva skoro na svakom delu vozila. Od ''probušenih'' sedišta koja podsećaju na trkačke kadice, dizajna komandne table i vrata koja ulaze u krov pa sve do Gulf trkačke kombinacije boja koja je ista kao na pobedničkom model iz 1967. Tehnologija možda može da zastari i po nekim rešenjima enterijera, Ford GT iz 2006. je daleko iza sličnih aktuelnih modela, ali legenda nikad ne zastareva i zbog toga je ovaj automobil zauvek aktuelan i interesantan. U moru touchscreen displeja i high-tech rešenja, dizajn prekidača, centralne konzole i ostalih komandi je prijatno iznenađenje. Jednostavan, minimalistički, ali i dalje pregledan i nadasve funkcionalan, ovaj pristup pokazuje da je pažnja usmerena na tehniku, snagu i vožnju, a ne detalje i sisteme koji su više statusni simboli nego realna potreba. To znači da nema malog displeja preko kog možete da grejete sedišta ili ih bešumno nameštate u željenu poziciju. To zapravo znači da kad pritisnete gas, zaboravićete na udobnost i shvatićete zašto se Ford time nije bavio. Ipak, da ne bude sve vezano za prošla vremena, pobrinuo se Ford SVT (Special Vehicle Team) i ovom modelu podario i dalje impresivne performanse i tehnički layout. Kad priđete zadnjem delu vozila, pogled vam pada na kompresor koji se vidi kroz prozirni poklopac motora. Masivni Eaton mehanički kompresor nije jedini tehnički detalj koji zaslužuje divljenje. Tekst: Vukašin Herbez Fotografije: Aleksandar Savin pročitajte kompletan tekst na - topspeed.telegraf.rs
  12. Gumball 3000

    2019. Gumball 3000 kroz Hrvatsku U jednom danu od Crne Gore, preko Hrvatske do Venecije:
  13. Jeep Renegade

    Jeep Renegade Plug-in Hybrid na sajmu u Torinu Tri meseca nakon svetske premijere modela Renegade Plug-in Hybrid održane na ženevskom auto-salonu, italijanskoj publici biće predstavljen ovaj model, kao i Compas sa hibridnim pogonom. Prvi elektrifikovani Jeep biće izložen na torinskom sajmu automobila (19-23. juna). Renegade Plug-in Hybrid (PHEV) za pogon koristi 4-cilindarski 1.3 litarski turbo-benzinac uparen sa elektromotorom. Ukupna kombinovana snaga pogonskog sistema iznosi 240 ks (177 kW), a automobil od 0 do 100 km/hstiže za oko 7 sekundi. Sa potpuno napunjenom baterijom, Renegade PHEV može da pređe i do 50 km u čisto električnom režimu rada (bez aktiviranja benzinca). Jeep ističe da je prosečna emisija ugljen-dioksida ovog modela svega 50 g/km, što Renegade PHEV čini najekološkijom verzijom ovog SUV-a do sada. Proizvođač tvrdi da uvođenjem hibridnog pogonskog sistema Renegade nije izgubio ništa od svojih terenskih svojstava. Pored ovog automobila, Jeep će u Torinu izložiti i Compass PHEV opremljen identičnim hibirdnim pogonskim sistemom. preuzeto sa - Auto Blog
  14. Sve o Jeep Renegade je izdvojeno u novu temu: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/79224-jeep-renegade/
  15. Renault Espace

    Snimljen ''osveženi'' Renault Espace Peta generacija modela Renault Espace lansirana je na tržište krajem 2014. godine. Po pravilima autoindustrije, došlo je vreme za ''osveženje'' u vidu redizajna i unapređenja tehnologije. Čak i nakon pet godina na tržištu, mora se priznati da Renault Espace i dalje izgleda ''sveže''. To je samo dokaz da je dizajnerski tim francuskog proizvođača u ovaj model uložio puno truda. Koketirajući u isto vreme i sa segmentom minivan modela i sa segmentom krosovera, Renault Espace po mišljenju mnogih poseduje jedan od najoriginalnijih dizajna u svojoj kategoriji. Prema tome, sasvim je razumljivo to što Renault ne želi da taj dizajn drastično menja. Kao što smo viđali i na ranijim špijunskim fotografijama uslikanih prototipova, kamuflažom su prekriveni samo prednji i zadnji deo automobila. Prema tome, velike su šanse da će samo ti delovi modela Espace zapravo biti redizajnirani. Ovoga puta su se pojavile nove špijunske fotografije na kojima vidimo ovaj model prilikom testiranja u Španiji. Zahvaljujući njima, sada imamo bolji uvid u to kako će izgledati farovi i zadnje svetlosne jedinice. Sva svetla na ovom modelu će imati LED tehnologiju. U svakom slučaju, na farovima su promene veče nego kod zadnjih svetlosnih jedinica. ''Osveženi'' Espace će pratiti dizajnerski pravac sa novih modela francuskog proizvođača. To znači da će on dobiti novu masku (gril) i restilizovani branik sa integrisanim LED pokazivačima pravca koji će biti repozicionirani. Zadnji branik će takođe biti modifikovan, ali u manjoj meri nego prednji. Još uvek nema fotografija enterijera, ali očekuju se manje promene. Tu se pre svega misli na unapređen infotejnment sistem sa verovatno većim ekranom osetljivim na dodir. Takođe, očekuje se i veći broj sistema za asistenciju vozaču. Ne očekuju se veće promene ni po pitanju mehanizacije. Neće biti većih promena ni kada je reč o pogonskim opcijama. Naime, Renault je nedavno paleti motora dodao 1.8-litarski turbo benzinski agregat koji razvija 222 konjske snage. Takođe, 1.6-litarski dCi turbo dizel je zamenjen novim dvolitarskim dCi agregatom koji je dostupan u varijantama koje razvijaju 158 i 197 konjskih snaga. Očekuje se da ''osveženi'' Renault Espace bude predstavljen na Sajmu automobila u Frankfurtu u septembru. preuzeto sa - Auto Blog
×