Jump to content
FAS Goran

neshaoct

Administrators
  • Content Count

    87733
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    107

neshaoct last won the day on October 7 2022

neshaoct had the most liked content!

About neshaoct

  • Rank
    Abarth

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd, Rakovica

Previous Fields

  • Garage
    Giulia 2.0 Sprint / Stilo 1.9 MJet 140

Recent Profile Visitors

139117 profile views
  1. VATH Mercedes-AMG GLA 45 S Mercedes-AMG GLA 45S je jedan od najprivlačnijih kompaktnih krosovera svoje vrste, a sada može da ponudi još više zahvaljujući nemačkom tjuneru VATH-u. Tjuneri često ''dograbe'' automobile visokih performansi kao što je GLA 45S i naprave značajne promene na njima, ali u ovom slučaju je VATH izabrao suptilniji pristup ne želeći da ''upropasti'' izgled već impresivnog automobila. VATH je prvo pažnju posvetio 2.0 četvorocilindričnom motoru s turbopunjačem koji standardno isporučuje 422KS/500Nm obrtnog momenta, ali zahvaljujući remapiranju ECU jedinice i ugradnji novog izduvnog sistema od nerđajućeg čelika, snaga je povećana na 490KS/600Nm. Takođe, ugrađen je i veći interkuler. Ugrađen je i set novih sportskih opruga koje takođe blago spuštaju automobil, a tu je i modifikovani kočioni sistem. Modifikacije zaokružuje set 20x9-inčnih felni. S obzirom na činjenicu da su felne u stvari jedina promena eksterijera, ovaj GLA 45S bi lako mogao da se zameni za standardni.
  2. Volkswagen planira proizvodnju tri miliona malih električnih automobila u Španiji Volkswagen planira proizvodnju 3 miliona malih električnih vozila u svoje dve fabrike u Španiji između 2025. i 2030. rekao je Wayne Griffiths, predsednik SEAT-a. Nemački proizvođač automobila promoviše elektrifikaciju svojih proizvoda i planira izgradnju fabrike baterija u Španiji. Griffiths je rekao da Seat namerava da proizvodi 500.000 električnih automobila godišnje u Seatovoj fabrici u Martorelu, blizu Barselone. Prioritet Seata je da svi radnici zadrže svoja radna mesta, dodao je on. Izvršni direktor je na konferenciji za novinare rekao da proizvođač automobila naporno radi na dovođenju još jedne platforme za proizvodnju električnih vozila u Martorel, što bi povećalo konkurenciju. Volkswagen je ranije rekao da će početi proizvodnju dva električna vozila u fabrici Martorel 2025. na VW-ovoj proizvodnoj traci Navare otprilike u isto vreme. Jedan mali automobil za Seatovu skuplju sestrinsku marku Cupra i još jedan za marku VW. preuzeto sa - Auto Blog
  3. Smart #3 na sajmu u Šangaju Smart je prošle godine predstavio električni krosover Smart #1, ali uskoro stiže i njegov veliki brat Smart #3 čija premijera se najavljuje za 17. april i sajam u Šangaju. Kao i Smart #1, novi Smart #3 je zajednički projekat Mercedesa i kineske kompanije Geely. Za dizajn su zaslužni Nemci, dok su Kinezi zaduženi za platformu i proizvodnju. To znači da Smart #3 takođe koristi Geely platformu SEA, pri čemu je duži, širi i niži u odnosu na Smart #1. Smart #3 je dugačak 4440 mm (Smart #1 ima 4270 mm), dok je međuosovinsko rastojanje kod Smarta #3 za 35 mm duže. Neke informacije kažu da će u ponudi biti verzije sa jednim i dva elektromotora (sa 152KS odnosno 268KS), dok bi sportska Brabus varijanta trebalo da ima 442KS. Smart #3 će na kineskom tržištu startovati krajem ove godine, a od 2024. će se prodavati i u Evropi. preuzeto sa - Auto Blog
  4. Električni naslednik Opel Grandlanda stiže sledeće godine Opel Grandland će tokom sledeće godine dobiti električnog naslednika, pri čemu je kompanija Stellantis najavila planove o ulaganju više od 130 miliona evra u fabriku u nemačkom Ajzenahu gde će se proizvoditi taj automobil. Tačnije, proizvodnja će početi u drugoj polovini 2024. godine, a naslednik Grandlanda će biti baziran na potpuno novoj platformi STLA Medium. Platforma se može koristiti za vozila čija dužina je između 4.200 i 5.000 mm. Takođe mogu da prime baterijske pakete kapaciteta u rasponu od 87 do 104 kWh i to omogućava domet do 700 km. Iako u ovom trenutku nema detalja o specifikacijama, Stellantis je najavljivao da će vozila sa STLA Medium platformom biti u ponudi sa snagom od 170KS do 449KS. Izvršni direktor Opela Florijan Huetl je pozdravio vest i rekao: ''Mi u ovoj fabrici proizvodimo vozila vrhunskog kvaliteta već 31 godinu i kontinuirano poboljšavamo našu konkurentnost. Ostaćemo na ovom jasnom putu sa električnim naslednikom Opel Grandlanda.'' Takođe je dodao: ''Ova odluka je još jedan važan korak za Opel na putu ka deklarisanom cilju da postane čisto električni brend u Evropi do 2028.'' preuzeto sa - Auto Blog
  5. Direktor Renaulta: Električni automobili su budućnost Generalni direktor Renaulta Luca de Meo se osvrnuo na budućnost automobilske industrije, pa je poručio da motori sa unutrašnjim sagorevanjem polako odlaze u istoriju. Na događaju koji je u Nemačkoj organizovo magazin Politico, De Meo je izjavio da su proizvođači automobila već odgovorili na planove EU da od 2035. godine uvede politiku nulte emisije za automobile i kombije. ''Mislim da niko ko razvija potpuno novi motor u Evropi ne razvija motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Sav novac ide na električnu ili tehnologiju vodonika'', rekao je direktor Renaulta. Umesto izrade motora sa unutrašnjim sagorevanjem, De Meo naglašava da je ključni cilj sustizanje Kine koja se, kako ističe, nalazi deceniju ispred svih kada se govori o tehnologiju baterija električnih vozila. ''Električna vozila su na putu da postanu dominantno tržišno rešenje za izazov nulte emisije. Trend udaljavanja od motora sa unutrašnjim sagorevanjem je nepovratan jer se dobavljači koji imaju desetine hiljada zaposlenih širom Evrope udaljavaju od njih. Videćete kako taj talas dolazi'', poručio je De Meo. Dok su neki proizvođači automobila, uključujući Renault, u početku želeli da odlože datum povlačenja proizvodnje automobila sa unutrašnjim sagorevanjem za 2035. godinu, većina je već najavila planove za prelazak na potpuno električnu prodaju u Evropi do 2030. godine.
  6. Theon Design Porsche 964 Theon Design tiho gradi svoje ime, a njegovi projekti bazirani na klasičnom Porscheu 911 su drugačiji od ostalih jer im poklanja mnogo pažnje fokusirajući se na detalje. Najnovija kreacija je potpuno restaurirani Porsche 911 964, koji je nazvan ITA001. Pripremljen je za kupca u Italiji, poseduje laganu karoseriju i motor koji razvija 400 konja. Theonov cilj je bio doprinos originalnom duhu, a ne da bezobzirno poveća snagu i promeni osnove dizajna. Gledajući eksterijer, ITA001 se čini kao sjajno očuvani primerak Porschea sa vazdušnim hlađenjem, ali Schwartz crna boja krije karoseriju od ugljeničnih vlakana. Svaki panel je digitalizovan i skeniran kako bi savršeno odgovarao. Smanjenje težine nije ograničeno samo na karoseriju, nego je ugrađena elektronika iz vazduhoplovstva, kao i električna pumpa servo upravljača, a dodati su i moderni kompresori klima uređaja smešteni napred kako bi se postigla bolja raspodela težine. Automobil je težak samo 1.152 kg sa svim tečnostima. Porsche pokreće 4.0 litarski 6-cilindrični motor sa vazdušnim hlađenjem, ali izvučeno je više snage. Pomenuti motor isporučuje 400 KS i 427 Nm obrtnog momenta, a uparen je sa 6-stepenim veoma retkim manuelnim menjačem iz modela 993 RS. Na automobilu su 18-inčne Fuchs felne. Novi sistem oslanjanja TracTive Active Controlled Electronics (AEC) brine se za upravljivost, a poseduje i hidraulični sistem podizanja nosa automobila kako bi se dodatno podigao od tla kada je to potrebno. Unutrašnjost je karakteristična za Theon Design, tu su Recaro Touring sedišta sa Bridle kožom, dok su zadnja dizajnirana na osnovu onih u modelu 928. Deo prednje table je magnetni bežični punjač, a automobil je dobio i ozvučenje sa šest Focal zvučnika i podrškom Bluetooth-a.
  7. Lamborghini u 2022. zabeležio rekordni profit Finansijski rezultati Lamborghinija za 2022. godinu pokazuju prihod od 2.38 milijardi evra, što je 22% više nego 2021. Kompanija beleži 614 miliona evra operativnog profita, plus od 56% u odnosu na 2021. ''Imamo priliku da se zaista fokusiramo na naše sledeće ciljeve, delimično zahvaljujući našoj listi čekanja od 18 meseci, što znači da možemo sa sigurnošću da razmišljamo o našim budućim ciljevima. Ovo je zlatno vreme za Lamborghini: napravili smo istoriju'', rekao je šef Lamborghinija Stefan Vinkelman. Ranije ove godine Lamborghini je objavio da je 2022. isporučio 9.233 vozila, što je 10% više nego 2021. Lamborghini je isporučio 5.367 primeraka Urusa, 3.113 jedinica Huracana i 753 Aventadora. Sjedinjene Američke Države su bile najveće tržište za Lamborghini, sa 2.721 isporukom u 2021. Kina (uključujući Hong Kong i Makao) je drugo najveće tržište sa 1.018 vozila. Nemačka je na trećem mestu sa 808 jedinica. preuzeto sa - Auto Blog
  8. AutoMarket.hr: Lexus RZ - Međunarodna premijera Volan kao iz igrice...
  9. AutoExpress: Ford Focus Active karavan Istina je da osećaj na volanu nije glavni prioriteti za mnoge kupce porodičnih automobila, ali nemojte potcenjivati vrednost modela koji daje odlične povratne informacije tokom vožnje. Ford Focus Active karavan uliva samopouzdanje čineći vas povezanijim sa onim što se dešava, a svakodnevna vožnja kao rezultat toga postaje manje naporna. Focus karavan košta oko 1.300 evra više od Focus hatchback-a, i ako cenite dodatni prostor pozadi čini se razumnom opcijom. Veliki gepek ujednačenog oblika takođe ima nekoliko malih trikova u rukavu... npr. možete ukloniti policu i odložiti je ispod glavnog poda prtljažnika:
  10. Kineska super-baterija za autonomiju do 1.000 km Kineski CATL je trenutno rangiran kao najveći proizvođač baterija na svetu. Kompanija je sada objavila da je započela proizvodnju jednog od svojih vodećih proizvoda pod imenom Qilin Battery, te takođe otkrila koji električni automobil će prvi imati koristi od primene nove baterije. Prema više kineskih medija, CATL je uspešno sproveo sve testove masovne proizvodnje svog Qilina. Glavni razlog za uspeh je veća gustina energije, do 255 WH/kg. Među kvalitetima nove baterije je mogućnost vožnje do 1.000 kilometara do novog punjenja. Samo punjenje može se ostvariti sa 10% na 80% za samo 10 minuta. Prvo električno vozilo koje će koristiti ove baterije je Geely Zeekr 009. Ovaj veliki kineski minivan je već sproveo testove s prvim prototipovima ove baterije. Prve isporuke Zeekr 009 s Qilin baterijom će početi tokom sledećeg tromesečja. Međutim, ovaj model neće biti jedini s ovim baterijama jer CATL-u je u interesu masovna proizvodnja. Nagađa se i o nekim evropskim proizvođačima...
  11. JMS Volkswagen Golf GTI Clubsport Volkswagen Golf GTI Clubsport je prošao obradu u tjuning kući JMS Fahrzeugteile koja ga je dodatno poboljšala nizom modifikacija. Pre svega, tu su 20-inčne srebrne felne Barracuda Racing Wheels pa jarko zelena folija, crni krov i karbonski izgled haube. Aerodinamički kit uključuje novi prednji spojler, izmenjeni zadnji difuzor i bočne pragove, kao i zadnji krovni spojler. U paketu su i KW oslanjanje (auto je napred niži 45 mm a pozadi 40 mm), kao i sportski izduvni sistem. GTI Clubsport pokreće 2.0 četvorocilindrični turbo motor sa 296KS, u paru sa sedmostepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom, a do 100 km/h ubrzava za manje od 6 sekundi. preuzeto sa - Auto Blog
  12. Aktuelni Chevrolet Camaro se ukida 2024. godine Chevrolet je potvrdio da se proizvodnja aktuelne, šeste generacije Camara završava sa modelskom godinom 2024. i za sada nije planiran direktni naslednik. Vest dolazi direktno iz Chevroletovog saopštenja za medije u kojem se najavljuju konačni planovi za Camaro, a koji uključuju Collector's Edition modele koji će biti predstavljeni kasnije ove godine. Modelska godina 2024. će biti dostupna kasnije ove godine, ali proizvodna linija će se zaustaviti u januaru 2024. godine. Ipak, u saopštenju za medije potpredsednik Chevrolet Globala Skot Bel obećava da to nije kraj puta za Camaro. Nažalost, proizvođač automobila u ovom trenutku nema nikakve informacije o potencijalnom nasledniku. ''Dok se spremamo da kažemo zbogom sadašnjoj generaciji Camara, teško je izraziti našu zahvalnost svakom Camaro kupcu, zaposlenom na Camaro proizvodnoj liniji i ljubitelju trka'' rekao je Bel. ''Iako danas ne najavljujemo neposrednog naslednika, budite sigurni, ovo nije kraj Camarove priče.'' Chevrolet će dakle ponuditi poseban model kako bi ovu eru priveo kraju. U planu je Collector's Edition paket za RS i SS modele. Takođe će biti dostupan u ograničenom broju za vrhunski Camaro ZL1. Nije poznato da li će ovo uključivati bilo kakvo unapređenje performansi. Više informacija o Collector's Edition paketu će biti poznato pre početka porudžbina u leto 2023. Što se tiče još uvek nepotvrđene budućnosti, ranije glasine su sugerisale sve, od novog Camaro SUV-a pa do električne limuzine. Nedavno su se pojavile i glasine da bi General Motors mogao da izdvoji Camaro i Escalade kao podbrendove pod Chevroletom i Cadillacom, nudeći niz modela. Bez obzira da li se Camaro vraća kao sportski SUV ili podbrend, skoro sigurno će biti elektrifikovan sa hibridnim ili potpuno električnim pogonom. preuzeto sa - Auto Blog
  13. Cenovnik za Renault Austral u Srbiji Na 55. Salonu automobila u Beogradu, koji traje do 28. marta, Renault izlaže najnovije modele automobila, među njima i SUV Austral. Treba podsetiti da je AUTOBEST žiri, sastavljen od novinara iz 31 evropske zemlje, proglasio Austral za ''Best Buy Car of Europe 2023'', kao i da ovaj model može da se dobije i u E-Tech full hybrid verziji. Bazna verzija Austral Equilibre mild hybrid sa 140KS na našem tržištu startuje po ceni od 27.490 evra. Kompletan cenovnik za Renault Austral možete pogledati na sajtu uvoznika.
  14. Električni Porsche Cayenne će se proizvoditi u Bratislavi Porsche će sledećeg meseca predstaviti značajno modifikovanu verziju aktuelne generacije Cayenna, ali ova nemačka kompanija se takođe priprema i za neizbežnu električnu budućnost odlučujući gde će proizvoditi sledeću generaciju Cayenna koji će imati elektropogon. Porsche je sada saopštio da će budući Cayenne EV proizvoditi u Bratislavi u Slovačkoj. Imajući u vidu da skoro svi proizvođači postepeno prelaze sa automobila koji imaju motore sa unutrašnjim sagorevanjem na EV, donošenje ključnih odluka u vezi sa logistikom je imperativ. Fabrika u Bratislavi je dom mnogih VAG modela izrađenih na MLB Evo platformi, a osim Cayennea i Cayenna Coupe, VW Touareg se takođe proizvodi tamo zajedno sa Audijem Q7 i Q8. Porsche ne precizira kada će Cayenne EV krenuti u proizvodnju, samo kažu da će SUV bez benzinskog motora doći nakon Macana EV (planiran za 2024.) i 718 EV (stiže 2025.). Sigurno će se naći u prodaji pre 2030. godine kada Porsche želi da više od 80 odsto njegove prodaje dolazi od potpuno električnih vozila. Da bi se to ostvarilo, veći električni SUV pozicioniran iznad Cayennea i koji treba da se proizvodi u Lajpcigu (Nemačka) biće lansiran u drugoj polovini decenije. Takođe je nejasno da li će postojati SUS verzije sledeće generacije Cayenna. Šanse su da će Porsche usvojiti istu strategiju koju planira da primeni za manji Macan. Kompaktni krosover će se prodavati isključivo kao EV u svojoj sledećoj generaciji, ali će se aktuelni model proizvoditi još nekoliko godina sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem. Njih dvoje će neko vreme mirno koegzistirati dok benzinac Macan ne ode u penziju. S obzirom da će sadašnji Cayenne dobiti fejslifting sledećeg meseca, to znači da Porsche namerava da ima SUV u prodaji najmanje 3-4 godine, tako da će se verovatno preklapati sa električnim modelom četvrte generacije. preuzeto sa - Auto Blog
  15. Šumaherov šampionski bolid iz 2000. godine u aprilu na aukciji Aukcijska kuća RM Sotheby's će u aprilu prodati Ferrarijev bolid koji je pripadao Michaelu Schumacheru. Reč je o potpuno restauriranom bolidu koji može da učestvuje u Ferrarijevom Corse Clienti programu u sklopu kojeg vlasnici mogu da voze svoje bolide na nekim od najboljih staza sveta. Takođe, radi se o šampionskom bolidu F1-2000 koji započeo niz trofejnih sezona, a koji je trajao do 2004. godine. Promena pravila je nakon toga prekinula ''čeličnu'' dominaciju Ferrarija. Schumacher je 2000. godine apsolutno dominirao tokom cele sezone te je osvojio titulu u poretku vozača sa 19 bodova prednosti ispred drugoplasiranog Mike Hakkinena. Međutim, ni ta razlika ne priča potpunu priču s obzirom da je Finac uspeo da smanji razliku koja je iznosila više od 40 bodova zahvaljujući Michaelovim odustajanjima. Od ukupno 13 trka koje je završio, Schumacher samo jednom nije bio na podijumu jer je kroz cilj prošao kao petoplasirani u Španiji. Na devet trka se našao na najvišoj stepenici. Ukupno F-2000 je ostvario 10 pobeda na 17 trka u sezoni, kao i 10 pol pozicija i pet najbržih krugova tokom godine. Schumacher i njegov timski kolega Rubens Barrichello zajedno su upisali 21 podijum. Schumacherova šampionska sezona 2000. godine donela je Ferrariju prvu vozačku titulu nakon 21 godine. Pre toga je to učinio Jody Schenckter 1979. godine kada je nadmašio timskog kolegu Gillesa Villeneuvea. F1-2000 pokreće 3.0 V10 motor, a istu bazu je koristio i 3.0 V10 koji je Schumacheru i Ferrariju doneo još četiri šampionske titule. U slučaju bolida F1-2000, motor vrti više od 17.000 obrtaja i razvija više od 800 konja. Bolid na fotografijama nosi broj šasije 198, a Schumacher ga je vozio kada je osvojio pol poziciju u Monaku i Španiji. Takođe, u njemu je ostvario pobedu iz drugog startnog reda u Brazilu. Zbog incidenta u kojem ga je bolid BAR-Honde udario u Austriji, bolid nije završio trku, a nakon manjih popravki je korišćen kao rezerva u ostatku sezone. Isti bolid je prodat 2014. godine u SAD-u za 1.8 miliona dolara, ali se ovog puta očekuje značajno veća cena. Schumacherov šampionski F1 bolid iz 2003. godine nedavno je prodat za 1.47 miliona evra.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...