Jump to content

neshaoct

Administrators
  • Content count

    54309
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    66

neshaoct last won the day on April 12

neshaoct had the most liked content!

5 Followers

About neshaoct

  • Rank
    Abarth

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd, Rakovica

Previous Fields

  • Garage
    Alfa Romeo 159 sw 1.9 MJet / Stilo 1.9 MJet 140

Recent Profile Visitors

123471 profile views
  1. F1: Ferrari

    Gerhard Berger: Ferari greši sa Leklerom Gerhard Berger je u bolidu Ferarija proveo dve godine, za tovreme je zabeležio deset pobeda. Ujedno, Berger je bio i prvi čovek Toro Rosa, ekipe u kojoj je Sebastijan Fetel zabeležio prvu pobedu u Formuli 1, pa je njegovo mišljenje povodom dešavanja u ''Skuderiji'' izuzetno interesantno. A Berger, 59-godišnji Austrijanac i jedan od najboljih prijatelja Ajrtona Sene, ističe da Ferari greši: ''Koliko god voleo Sebastijana i koliko ga cenio, tu je momak (Lekler) koji je sposoban da osvoji titulu.'' Ferari je na sve tri trke od Leklera tražio da popusti u borbi sa Fetelom jer čelni ljudi italijanskog giganta veruju da je realnije da Fetel osvoji petu nego Lekler prvu titulu ove sezone. Ipak, Berger ističe da iskustvo nije dovoljno: ''Reći 'On ima više iskustva, on manje, hajde da idemo putem iskustva' je pogrešno. Trebalo bi da ih puste da se trkaju.'' Nakon tri trke Lekler za Fetelom, uprkos svemu, zaostaje samo jedan bod. Veliku pažnju privukla je odluka Ferarija da od samog početka stane uz Fetela, pa su od Leklera već nekoliko puta tražili da svoje mesto ustupi Nemcu, uprkos tome što je sezona tek počela. ''Pitanje je kada je to prihvatljivo, a kada je zapravo oduzimanje nekome prilike da se bori za titulu. Ukoliko uradite to u prvoj ili drugoj trci, ne slažem se.'' Mnogi veruju da je Lekler previše mlad stigao u Ferari, sa samo 21 godinom: ''Ne, nikako... Ferari uvek želi najbrže vozače u bolidima. Ovo je ispravan način. Pravo vreme, prava odluka.'' preuzeto sa - Auto Blog
  2. Vazduhoplovstvo

    @SerAlex Nisam znao da se i to radi ovde. Koliko sam čuo, davih dana ni 727, ni ''desetke'' nisu kod nas odlazile u večna lovišta...mada i nisu svi DC-10 bili u vlasništu JAT-a, valjda dva jesu, ostali bili iznajmljeni...
  3. Više nije bitan motor, nego displej?

    Da li su veliki displeji u modernim automobilima opasni u vožnji? Vozači bi trebalo da imaju osećaj da su deo nečeg mehaničkog, a ne da za vreme vožnje bulje u digitalni ekran Proizvođači modernih, sve složenijih automobila se gotovo takmiče u tome ko će staviti veći centralni displej u svoj novi model. Njihovo opravdanje je zapravo logično: sve više informacija i stalna povezanost sa internetom zahtevaju i medij na kome te informacije mogu da se gledaju. Infotainment je danas sveti gral moderne automobilske industrije. Displeji su svuda: prebačeni preko cele ploče s instrumentima, na upravljaču, umesto krova iznad glave. Pružaju informacije, podatke, zabavu i povezivost. Možda će se uskoro naći na preklopnim suncobranima koji mogu da pokriju celi prozor. Zašto da ne? Uostalom, OLED i QLED ekrani nam to i omogućavaju. Na velikim sajmovima elektronike mogu da se svake godine vide sve luđa čuda, bar što se elektronskih naprava tiče. Kineski startup proizvođač automobila Byton je prošle godine napravio najveći ekran u svom konceptnom električnom SUV-u, veliki 49-inčni ekran koji se proteže preko cele prednje armature u kabini i ekran na upravljaču. Ideja je da će svetli, dinamični ekrani poslužiti predvidivom rasponu funkcija: mestima za zabavu koja omogućavaju pristup video zapisima i muzici, interfejsima sistema vozila i sveprisutnim 'životnim menadžerima' koji omogućavaju pristup kontaktima putem glasovnih ili video poziva, aplikacijama društvenih medija, video klipovima, glasovnim porukama i slično. Ekran na upravljaču bi verovatno učinio isto, a postoje i naznake da su takvi sistemi zapravo namenjeni eri autonomnog pogona - iako video zapisi prikazuju i putnike koji gledaju glavni ekran dok vozač upravlja vozilom. Kao da to nije bilo dovoljno, Byton je takođe pomenuo nešto o praćenju zdravlja, putem senzora u vozilu, uključujući senzor za težinu u sedištu Ali ima i onih iz 'stare škole', poput direktora dizajna u Jaguaru Iana Calluma, a on se takvim trendovima veoma protivi. Kada ga pitaju da li će u svoj automobil staviti veliki 12-inčni ekran poput iPada, on kaže da ako se on bude pitao - neće. Dvadesetogodišnji veteran Jaguar Land Rovera, koji je transformirao JLR-ovu paletu modelima kao što su XJ i novi F-Type, predstavio je osveženi XE sportski sedan u novoobnovljenom salonu na zapadnoj strani Menhetna u utorak na sajmu u Njujorku. Callum je kritikovao ogromne ekrane osetljive na dodir - vrstu koju je Tesla uveo u modelu S, a sada se pojavljuje širom industrije u vozilima, uključujući novi Toyotin SUV Highlander i pick-up RAM Fiat-Chrysler Automobilesa. ''Ako vozite 80-90 milja na sat (130-145 km/h), a možete to i legalno raditi u nekim zemljama, ne želite da se okrećete oko iPada u potrazi za funkcijom pomeranja retrovizora na vratima ili kontrole sedišta'', rekao je Callum. ''Morate da budete u stanju da se snađete u svom automobilu bez gledanja u njega više od milisekunde.'' Jaguar XE ima sistem s dva ekrana, s glavnim informacijama na vrhu i manjim stvarima, kao što je kontrola klime, ispod. Takođe ima taktilne kontrole (klizače, prekidače i brojčane tipke), naglasio je Callum, kako bi vozačima pružio osećaj da su deo nečega mehaničkog. preuzeto sa - Auto Blog
  4. Vazduhoplovstvo

    @SerAlex Led na nosu, kočnice, izgled instalacija na potpuno novom avionu... Ovo krilo otkinuto u nekom udesu na zemlji, ili kanibalizacija, ili nemar...ili?
  5. Brisel definitivno pooštrio emisione norme Evropska komisija je definitivno odobrila nove, strože standarde emisije za putnička i laka komercijalna vozila. Do 2030. godine, proizvođači automobila će morati emisiju ugljen-dioksida (CO2) da smanje za 31 do 37.5 procenata. Prema novoj regulativi, za nove putničke automobile emisija CO2 mora biti smanjena za 37.5%, a za dostavna vozila za 31%. Ova odredba se ne odnosi na smanjenje u odnosu na današnje stanje, već u odnosu na stanje koje će biti aktuelno od 2021. godine. Samo u periodu između 2025. do 2029. godine, emisija CO2 biće smanjena za 15%. Proizvođači, koji ne budu dostigli ova ograničenja, biće sankcionisani visokim kaznama. Evropska komisija ističe da će se svi prihodi koristiti za prelaz na mobilnost sa nultom emisijom i podršku razvoja veština automobilske industrije. Evropska agencija za životnu sredinu tvrdi, da drumski saobraćaj ima najveći uticaj na emisiju štetnih gasova sa efektom staklene bašte od svih vrsta saobraćaja, kao i da je odgovoran za 20% ukupne emisije gasova staklene bašte u EU. ''Uspeli smo da donesemo novu legislativu, uprkos žestokom otporu automobilske industrije i nekih država članica'', izjavila je Miriam Dalli, poslanica Evropskog parlamenta i član odbora za životnu sredinu, javno zdravlje i sigurnost hrane. Podsetimo, od septembra tekuće godine, na snagu stupa nova emisiona norma Euro 6d-Temp, a od 2021. godine važiće još strože norme, kojim će emisija CO2 biti smanjena na 95 grama po pređenom kilometru. Za svaki gram više, proizvođači će morati da plate kaznu u novčanom iznosu od 90 evra. Prevedeno u potrošnju, to znači da će automobili pogonjeni benzinskim motorima imati prosečnu potrošnju od 4.1 l/100 km, a dizel agregati od 3.6 l/100 km. Da li će sve navedeno proći bez ''žrtava''. To je nemoguće, što znači da možemo očekivati kraj za neke 12-cilindarske motore Mercedes i BMW. Sigurno nisu na sigurnom ni 8-cilindarski i 6-cilindarski motori, ali i neki supersnažni 4-cilindarski, koji pokreću hot-hatch modele. Proizvođači će bolje performanse morati da ''jure'' putem elektrifikacije, kao i plug-in hibridnim sistemima. preuzeto sa - Auto Blog
  6. @Zorann53 Nemaš razloga, ovlašćeni je i taj drugi gde bi otišao, u istom su sistemu, sa istim podacima (evidencijom) kvarova raspolažu. Pretpostavljam da si otišao do ovlašćenog servisa jer ti je auto u garanciji...
  7. Nemačka studija pokazala da su električni automobili za klimu gori od dizelaša Nemačko istraživanje je dovelo u pitanje ekološku prihvatljivost električnih automobila, ukazavši da oni pomažu klimi samo na papiru i da su, u stvari, gori za okolinu od dizel vozila. Christoph Buchal, profesor fizike iz Kelna, sastavio je izveštaj sa kolegama Hans-Dieterom Karlom i Hans-Wernerom Sinnom za Ifo Institut za ekonomska istraživanja. Kad se emisije ugljen-dioksida iz proizvodnje baterija i neobnovljivih metoda korišćenih da se proizvede električna energija u Nemačkoj uzmu u obzir, električni automobil opterećuje klimu 11 do 28 odsto više od dizel automobila, iznosi se u studiji, prenosi Hina. Mnogo energije se koristi za obnavljanje i procesiranje litijuma, kobalta i mangana koji se koristi za automobilske baterije. Baterija za Tesla Model 3 proizvodi 11 do 15 tona ugljeng-dioksida, navodi se u studiji. Sa životnim vekom baterije od 10 godina i kapacitetom da se pređe 15.000 kilometara godišnje, to bi značilo 73 do 98 grama ugljen-dioksida na kilometar, prema autorima. Kada se u obzir uzme i emisija ugljeng-dioksida koja rezultira iz elektične mreže, u stvarnosti, Tesla emituje između 156 i 181 gram ugljen-dioksida na kilometar, što je značajno više od dizel Mercedesa, prema ovoj studiji. Proizvođači automobila planiraju da prebace većinu svojih ponuda na električne automobile, ali autori studije kažu da bi za klimu motori na pogon metanom bili bolji, jer su njihove emisije ugljen-dioksida za trećinu niže od emisija dizel motora. preuzeto sa - Auto Blog
  8. Naslednik Lamborghini Aventadora Aventador je na tržištu prisutan još od 2011. godine, a osvežen je 2016. Zato na njegovog naslednika nećemo još dugo čekati, a ako se dosadašnji izveštaji pokažu tačnima radiće se o pravoj zveri. Tačnije, ''Car Magazine'' javlja, pozivajući se na insajdere, da će nasednika modela Aventador pokretati hibridni pogonski sklop koji će činiti kombinacija atmosferskog V12 kao i tri električna motora. Za sada nije poznato da li će biti reč o trenutnom 6.5 litarskom V12 pogonskom agregatu ili nekom novom motoru, ali verovatnija je prva opcija. U svakom slučaju njegova snaga će biti povećana iznad trenutnih 770KS koliko razvija pomenuti 6.5 litarski V12 u verziji Aventador SVJ. Od tri električna motora, dva bi se nalazila na prednjoj, a jedan bi pomagao benzincu u pokretanju zadnje osovine. Sve u svemu kombinovana snaga ovog pogonskog sklopa bi s lakoćom prelazila 1000KS. Novi razjareni bik bi se bazirao na novom monocoqueu izrađenom od ugljeničnih vlakana. Baterije bi bile smeštene u centralni deo vozila, a menjač s dvostrukim kvačilom bi garantovao neverovatno brzu izmenu stepeni prenosa. Standardnu opremu bi činio i pogon na sva četiri točka. Na spolašnji dizajn će navodno veliki uticaj imati konceptni model Terzo Millennio, a dolazak ovog vozila na tržište se može očekivati 2021. Drugim rečima, već krajem ove, a najkasnije tokom sledeće godine bi mogli da vidimo najavnu studiju. preuzeto sa - Auto Blog
  9. @Zorann53 Kažem ti, prvi put čujem za takav problem. Ne brini, za sve što nemaju dovoljno slučajeva u SRB kontaktiraju onda italijane, a oni na svom mnooooogo većem broju tog auta na ulicama imaju i više iskustva oko svih mogućih problema, pa tako i sa tim koji imaš na svom autu...
  10. Redovno Fiat-Lancia Okupljanje - Beograd

    Zaboravio sam prošle nedelje da napišem, sad zamalo isto... Okupljanje u nedelju 21.04.2019. od 18h - Parking kod hotela Inter-Continental (Crowne Plaza): Sa brojem 1 je obeleženo mesto gde smo do sada bili, a sa brojem 2 mesto gde je od sada Okupljanje. Ili, ukratko rečeno, tu smo kod bankarki, samo malo dalje nego pre... Ako vam iz nekog razloga bude trebao klupski broj, okrenite 069/111-FLCS, (069/111-3527) Kad nam dosadi da stojimo kod Intera sedamo u aute i idemo do nekog od kafića.
  11. https://www.obd-codes.com/p2563 https://www.yourmechanic.com/article/p2563-obd-ii-trouble-code-turbocharger-boost-control-position-sensor-circuit-range-performance-by-jay-safford Code P2563 is for the turbocharger boost sensor indicating the vanes are in the incorrect position when the ECM monitors the position at startup of the engine. The buildup of soot can cause the vanes to not move good and bind.
  12. Mercedes AMG GT

    Najavljen Mercedes AMG GT Black Series Predstojeći Mercedes AMG GT Black Series će biti najbrži AMG-ov model do sada, otkrio je šef AMG-a Tobias Moers. Od budućeg coupea iz vrha ponude će superiorniji biti samo ograničeni ekskluzivni AMG One hiperautomobil. ''Automobil stiže, vozio sam ga prošle nedelje. Biće to najbrži AMG do sada, osim modela One. Ne radi se o maksimalnoj brzini, nego o vremenu kruga. Vozivost je najvažnija, ali uz balans, postavljaju se dobra vremena kruga'', izjavio je Moers. On je prvi put potvrdio dolazak modela ''Black Series'' još prošle godine, trenutno traje razvoj, a automobil će pokretati AMG-ov 4.0 litarski V8 motor sa turbo punjačem, koji će isporučivati najmanje 630KS. Tu snagu ima i trenutno najsnažniji AMG model sa istim motorom, a to je GT 4-door Coupe. Ove brojke ga dovode blizu jednom od najradikalnijih superautomobila u kategoriji, a to je Porsche 911 GT2 RS koji razvija 690KS. Dolazak GT Black Series modela označava povratak najekstremnijeg AMG-a nakon sedam godina. Poslednji ''Black Series'' model je bio baziran na modelu SLS koji je ušao u proizvodnju 2013. godine. preuzeto sa - Auto Blog
  13. DTM Šampionat - aktuelno, novosti

    R-Motorsport može da testira Aston Martin i u toku DTM sezone Ekipa R-Motorsport, koja u DTM seriji nastupa sa licencom brenda Aston Martin, dobila je saglasnost konkurenata da svoje automobile testira i u toku sezone i tako iskoristi dodeljenu kvotu test dana. Dok su novi DTM modeli Audija i BMW-a prvi put izašli na staze još prošle, debitujući Vantage DTM pojavio se na pisti početkom marta na Heresu, a zatim i na privatnom testu na Eštorilu. To znači da je R-Motorsport imao ukupno šest probnih dana uoči zajedničkog DTM četvorodnevnog testa na Lauzicringu, gde su vozili svi zastupljeni brendovi. Za operaciju R-Motorsport to znači manjak vremena na stazi u odnosu na konkurentske brendove BMW i Audi. Zato su Švajcarci od rivala, kao i od DTM promotera, zatražili saglasnost da budu izuzeti od propisa kojim su testovi tokom trajanja sezone zabranjeni. Šef ekipe Florijan Kamelger kazao je da je ta saglasnost i dobijena, a njegov tim tek treba da odluči kada će sprovesti dodatne probne vožnje. ''Imamo saglasnost druga dva proizvođača da možemo da testiramo tokom sezone i to nam pričinjava veliko zadovoljstvo'', izjavio je Kamelger za Motorsport.com. ''Ne mogu tačno da kažem kada će taj test biti organizovan, ali čim to budemo znali, odmah ćemo i saopštiti. Želeo bih prvo da razmotrim mogućnosti o kojima je razgovarano. Dogovorili smo se o vremenskom rasponu koji nije odmah posle otvaranja sezone u Hokenhajmu, ali nije ni u njenoj sredini.'' DTM direktor Gerhard Berger smatra da je fer da se pridošlici u seriju da šansa da sustigne već etablirane konkurente oličene u Audiju i BMW-u. ''Pridošlice su uvek dobrodošle, zato su svi bili za varijantu da im se dopusti test ustupak'', rekao je Austrijanac. ''Uvek morate da im date fer šansu da budu na vrhu, to koristi celoj seriji.'' Na kolektivnom testu na Lauzicringu vozači Aston Martina zauzeli su pozicije u dnu tabele, mada im jurnjava za brzim krugovima i nije bila zadatak. Rok za homologacije DTM automobila istekao je 1. aprila, njihov dalji razvoj je ''zamrznut'', a zahtev za promenu već homologiranih komponenti može biti podnesen samo ako se izmene tiču poboljšajnja pouzdanosti. DTM sezona startuje rundom na Hokenhajmringu, u terminu od 3. do 5. maja. preuzeto sa - Auto Blog
  14. Mercedes A-klasa

    Mercedes AMG A45 će imati 420KS Nakon Mercedes AMG A35 verzije sa 225 kW/306KS i 400 Nm, tokom ove godine stiže još snažnija A klasa, i to Mercedes AMG A45. Najvažnije pitanje jeste sa koliko snage će u ovoj verziji raspolagati 2.0 litarski četvorocilindrični turbo motor. Na to pitanje odgovor daje šef Mercedes AMG-a Tobias Moers koji je za medije potvrdio da će Mercedes AMG A45 (kao i CLA45 i GLA45) imati 420KS. Moers nije naveo sa koliko KS će raspolagati A45, CLA45 i GLA45 u snažnijoj S varijanti, ali tu možemo očekivati više od tih 420KS za njihove regularne verzije. Takođe, Moers je potvrdio da će Mercedes AMG A45 imati i 8-stepeni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom. Ovakav model podrazumeva i pogon na sva četiri točka, AMG aero body kit (prednji spojler, set pragova, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler), sportski izduvni sistem i doterano oslanjanje, jače kočnice, AMG točkove, kao i sportski enterijer sa novim sedištima, AMG volanom sa zaravnjenim donjim delom, digitalne instrumente, MBUX multimedia sistem... preuzeto sa - Auto Blog
  15. Kina je ključni faktor u ambiciozanim planovima Volkswagena Volkswgen ima ambiciozan plan za narednih deset godina, a ključni faktor u njegovom ostvarenju biće Kina. Iz Volfsburga su istakli nameru da u narednih deset godina prodaju 22 miliona električnih automobila. Od toga VW očekuje da samo u Kini bude prodato 11,6 miliona EV vozila svog brendova nemačke grupacije. Tokom ove godine VW Grupa namerava da poveća svoju gamu EV vozila u Kini na 14 modela. Volkswagen će uskoro imati tehničke kapacitete da ostvari ovaj plan, jer kada postanu operativne dve nove fabrike u Kini sledeće godine imaće proizvodni kapacitet od 600.000 EV godišnje. Nosilac VW električne ofanzive biće I.D. porodica, a ključni faktor biće SUV segment, što je potvrđeno ove nedelje na Sajmu automobila u Šangaju. VW je predstavio čak pet SUV modela, do kraja godine se očekuje još osam, a do kraja 2020. ukupno 40. Posebnu pažnju je privukao model koji će biti VW električna perjanica, u pitanju je EV SUV pod oznakom I.D. Roomzz koji će se na tržištu pojaviti 2021. preuzeto sa - Auto Blog
×