Jump to content

neshaoct

Administrators
  • Content count

    50946
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    43

neshaoct last won the day on December 1

neshaoct had the most liked content!

5 Followers

About neshaoct

  • Rank
    Abarth

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd, Rakovica

Previous Fields

  • Garage
    Alfa Romeo 159 sw 1.9 MJet / Stilo 1.9 MJet 140

Recent Profile Visitors

121299 profile views
  1. Tempomat - prednosti/mane/opasnosti

    AutoMarket.hr video: Prednosti i mane adaptivnog tempomata Još malo o tempomatu, ovog puta modernijem, onom sa radarom. I taj sistem ima svoje prednosti i mane. Što Jura misli o ovom sistemu?
  2. Renault Clio IV / Captur

    AutoMarket.hr video: Test Renault Captur Paris Initiale
  3. Povratak Kubice?

    Kubica: Savršeno je vreme za povratak Vozač Vilijamsa Robert Kubica izjavio je da se ne plaši izazova kakvo čini njegov povratak u Formulu 1, kao i da svi počinju od nule. Kubica je dobio priliku u britanskom timu, uz debitanta Džordža Rasela, a u Formulu 1 se vraća osam godina pošto mu je karijera u tom šampionatu prekinuta posle teškog udesa na jednom reliju u Italiji. Bolidi za narednu sezonu će u sklopu aerodinamičkih pravila, između ostalog, imati drugačija krila i kočione kanale, što bi trebalo da pomogne u praćenju rivala, pa tako i preticanju. ''Imam veliko iskustvo u Formuli 1, tako da znam šta je potrebno da bi se bilo među najboljima i ne plašim se. Znam da je potrebno mnogo rada i posvećenosti, spreman sam za to. Sa tehničke strane, kao i vozačke, čekaju nas zimska testiranja, tako da će do dolaska u Australiju to biti dovoljno. Drugačija je stvar kada testirate na kraju sezone, u poređenju sa vozačima koji poznaju bolide i pneumatike. Naredne godine svi počinjemo od nule, ne pribojavam se jer nisam bio tu osam godina. Radujem se, znam šta je moj posao, a ako ga odradim kako treba svi će biti srećni'', istakao je Kubica, a prenosi Motorsport.com. Poljski automobilista je bio blizu toga da obezbedi mesto u Vilijamsu za ovogodišnji šampionat, ali se britanski tim odlučio za Sergeja Sirotkina, uz Lensa Strola. Kubica je morao da se zadovolji ulogom test vozača. ''Što više iskustva imate, veće vam je samopouzdanje i spremni ste. Delimično sam bio spreman u januaru 2018. godine, ali mi je ova sezona dala vreme da naučim još nešto. Istina je da su testiranja od velike pomoći, ali ne možete na njima sve da naučite. Moraću to da otkrijem početkom godine. Sve se svodi na otkrivanje, ne učenje, pošto će svi vozači morati da se bave novim bolidima, pneumaticima, sistemima. Zbog toga smatram da je ovo savršen trenutak za povratak i zbog toga sam se odlučio da se vratim. Osećam se spremnim, ali moram da budem realan, a svi znamo da neće biti lako. Za mene je bio veliki izazov da se probijem do Formule 1, sada me čeka još veći, da bih se sa sportske strane postarao da odradim ono što se od mene traži. Ne plašim se, spreman sam i uzbuđen'', naglasio je Kubica. preuzeto sa - Auto Blog
  4. Porsche Macan

    2019. Porsche Macan S Porsche je krajem jula i zvanično predstavio restilizovanu verziju svog najmanjeg SUV modela Macan, a u međuvremenu je njegovu ponudu proiširio i S verzijom. Ovde treba podsetiti da je najveće vizuelne izmene kod Macana za modelsku godinu 2019. pretrpeo zadnji deo, i to u vidu novih LED svetala koja su sada povezana. Druge promene na stajlingu su prilično suptilne, što se takođe očekivalo (ističu se recimo standardna LED prednja svetla, kao i novi alu točkovi od 20 i 21 inča). Sa druge strane, za unutrašnjost su predviđene veće promene, između ostalog tu su izmenjena centralna konzola, pa veći 11-inčni ekran osetljiv na dodir za infotainment sistem, glasovne komande, opcioni GT sportski volan i grejanje prednjeg stakla. Takođe, obnovljeni Macan je dobio i modifikovano oslanjanje (sa većom upotrebom aluminijuma za smanjenje težine), još bolje upravljanje, veći komfor vožnje, kao i unapređeni kočioni sistem. Što se tiče 2019. Macana S, pod njegovom haubom je 3.0 litarski V6 turbo benzinac sa 260 kW/354KS i 480 Nm (za 10 kW/14KS i 20 Nm više od prethodnika). U paru sa opcionim Sport Chrono Package-om, Macan S od 0 do 100 km/h ubrzava za 5.1 sekundu (0.1 sekundu bolje od prethodnika), najveća brzina je 254 km/h, dok je potrošnja goriva po fabričkim podacima 8.9 l/100 km. U paketu su i pogon na sva četiri točka, kočnice sa diskovima od 360 mm (kao ocpija se nude i PCCB kočnice (Porsche Ceramic Composite Brake), kao i GT sportski volan. preuzeto sa - Auto Blog
  5. Vazduhoplovstvo

    Da, čak i F-22 dolazi tu negde blizu sa brzinom penjanja od oko 315 m/s (ameri kažu ''it climbs at a rate of 62.000 feet per minute''), ali 29-ka ima 330 m/s. Za Su-57 kažu da je, do sada, na testiranjima uhvatio celih 384 m/s.
  6. Aston Martin pokazao možda najbolji motor na svetu Motoru sa unutrašnjim sagorevanjem su dani odbrojani, ali ova tehnologija koja više od stotinu godina pokreće svet sigurno neće otići u istoriju bez poslednjeg ''hura'' Za ovako nešto će se itekako pobrinuti Aston Martin. Britanski proizvođač je otkrio specifikacije mehaničkog dragulja koji će pokretati njihov ''trkački automobil za put'' - Valkyrie, pa nas je ostavio bez teksta. 6.5 litarski V12 razvijen u saradnji sa Cosworthom razvija okruglih 1.000 KS i 740 Nm obrtnog momenta. Valkyrievo atmosfersko ''srce'' ovu impozantnu vrednost dostiže vrteći se do stratosferskih 11.100 o/min. Britanci su morali da optimizuju praktično sve komponente za minimalnu masu i maksimalnu snagu, pa čitava jedinica ima masu od samo 206 kg. U Aston Martinu još nisu otkrili podatak o performansama hibridnog sklopa kojim će dopuniti potentni V12, ali prema ranijim izveštajima ukupna snaga Valkyria bi trebalo da iznosi oko 1.145 KS. Kako ovo čudo zvuči pri maksimalnom opterećenju možete saznati u priloženom videu. preuzeto sa - Auto Blog
  7. Porsche video: Pet najbržih drumskih Porsche modela
  8. Mercedes C klasa

    Snimljen novi Mercedes C klase
  9. Protest zbog cene goriva

    Meta ''žutih prsluka'' u Francuskoj nije samo predsednik Makron - demoliraju i skupocena vozila Gnev zbog poskupljena goriva ali i drugih mera francuske vlade pojedini demonstranti usmerili su ka skupim automobilima na ulicama Pariza. Da i opravdani socijalni nemiri lako mogu da skliznu u haotično ponašanje, svedoče ovih dana slike sa ulica Pariza i drugih francuskih gradova. Polupani izlozi, opljačkane radnje i zapaljena vozila, samo su neke od negativnih posledica demontracija ''žutih prsluka''. Na Internetu se pojavio video na kome je prikazana grupa ljudi kako prevrće i demolira jedan Porsche 911 kabrio: Na drugom, dužem snimku koji je nastao na pariskim ulicama pri kraju (12:15) se može videti kako gori skupoceni Mercedes AMG GT S: Još jedan video prikazuje vandale koji su se okomili na Range Rover Sport starije generacije sa diplomatskim tablicama: Nisu se samo skupoceni automobili našli na meti demonstranata. Mediji izveštavaju da su tokom protesta oštećena ili zapaljena i mnoga ''obična'' vozila koja su se zatekla na putu razjarenoj masi. preuzeto sa - Auto Blog
  10. Volkswagen će ipak proizvoditi benzince i dizelaše i nakon 2026. godine, a biće u ponudi i 2040. Nedavno su mnogi mediji preneli vest o tome da Volkswagen 2026. godine prestaje sa proizvodnjom modela koji imaju motore sa unutrašnjim sagorevanjem. Vest je pogodila mnoge fanove marke, a sve je počelo kada je Michael Jost zadužen za strategiju Volkswagena na nedavno održanoj konferenciji u Wolfsburgu izjavio: ''U godini 2026. pokrenućemo proizvodnju poslednjeg proizvoda na platformi motora sa unutrašnjim sagorevanjem''. To je naravno izazvalo brojne reakcije i većina je shvatila da time označava kraj benzinaca i dizelaša kao i okretanje alternativnim pogonima - pre svega naravno struji. E, pa imamo dobre vesti za sve vas koji ne biste želeli takav scenario tako brzo - Dr Frank Welsch iz uprave Volkswagena je objasnio da je reč o nesporazumu. ''Ne prestajemo da proizvodimo motore sa unutrašnjim sagorevanjem 2026. godine'', objasnio je i dodao: ''Kolega Just je bio fokusiran na Evropu, a sa druge strane imamo regije poput Afrike gde će se benzinci i dizelaši prodavati još mnogo godina nakon toga''. Nakon toga je napomenuo da ni za Evropu to zapravo ne znači da će sve okrenuti ka električarima. ''I dalje se fokusiramo na razvoj različitih modela - benzinskih, dizelskih, CNG, hibridnih, plug-in hibrida i u potpunosti električnih modela'', potvrdio je Welsch, prenosi ''Auto Express''. Welsch je izjavio i da je plan da 25 posto automobila do tada bude električno, ali istakao je da će sa preostalih 75 posto morati da odgovori na potrebe kupaca, pa će tako u zavisnosti od potreba regije ponuditi različita rešenja po pitanju pogona. Naime, jednostavno nije moguće raditi jedinstvenu strategiju razvoja, budući da svaka država/regija ima svoje specifičnosti, nivo razvoja, infrastrukturu i sl. koji određuju između ostalog i kakve će automobile kupci kupovati, čemu proizvođači moraju da se prilagođavaju... Zato je jasno da će Volkswagen nastaviti sa proizvodnjom i razvojem motora sa unutrašnjim sagorevanjem i nakon pomenute 2026. godine. ''Kraj'' za benzince (pa i dizele - iako se oni susreću sa sve većim zabranama, posebno u Nemačkoj) ipak nije tako blizu... preuzeto sa - Auto Blog
  11. Mazda 6

    Test: Mazda 6 2.2 Skyactiv-D A/T Mazda 6 zri kao dobro vino. Pred nama je treći facelift ovog kvalitetnog sedana, koji nove vlasnike osvaja atraktivnim i elegantnim dizajnom i dodatno unapređenom tehnikom. Aktuelna generacija Mazde 6 na tržištu je od 2012. godine. Od njenog predstavljanja prošlo je šest godina. Kada je 2016. godine dobila svoju drugu modernizaciju, mnogi od nas su pomislili da to vrhunac koji nam aktuelna "šestica" može ponuditi. Prevarili smo se. Pred nama je treći facelift, koji Mazdu 6 čini još lepšom, elegantnijom, komfornijom, bezbednijom... Spoljašnje promene su diskretne, jer dobitnu formulu ne treba menjati. Redizajnirana je maska hladnjaka, kao i LED svetlosne grupe. Izgled prednjeg dela automobila inspirisan je crossoverom CX9, šta znači da je dobila veću masku hladnjaka sa izraženim motivom krila od hromiranih detalja. U svetlosne grupe su integrisana i svetla za maglu, tako da branik sada izgleda homogenije i elegantnije. Sve promene su usmerene ka optičkom povećanju širine. Izmene primećujemo i na zadnjem delu automobila, pre svega u oblasti svetlosnih grupa. Atraktivnom izgledu doprinose i novodizajnirane felne, koje mogu biti prečnika od 17 do 19 inča. Nije se štedelo ni u enterijeru, koji je temeljno unapređen, što nije uobičajeno za automobile koji iza sebe imaju minimalno dve trećine životnog ciklusa. Nova je armaturna tabla sa užim panelom klimatizacije, a tu je i veliki 8-inčni TFT displej multimedijalnog MZD Connect sistema, najveći displej koji je Mazda do sada koristila. ''Posebno moram da pohvalim povećanje kvaliteta materijala. To se oseća na svakom detalju. Obloge na vratima i središnji naslon za ruke obložen je mekim materijalima, što odaje utisak premium automobila. Osećaj luksuza pojačava ambijentalno osvetljenje i novi ukrasni detalji, posebno obloge u samoj armaturnoj tabli. Takođe, sedišta su za svaku pohvalu, profilisana su i pružaju odličnu podršku u krivinama. Osećaju premium kvaliteta doprinosi i bolja zvučna izolacija. Premijerno u Mazdi 6 pojavaljuje se i vrhunski ataptivni tempomat sa funkcijom Stop & Go. Ako nešto moram da kritikujem u enterijeru, onda je to grafika multimedijalnog sistema, tačnije navigacionog sistema, koja bi definitivno trebala biti bolja'', objašnjava nam test vozač Vladan Petrović. Grafika multimedijalnog sistema nije najbolja, ali zato njegova intuitivnost zaslužuje palac nagore. Reakcije sistema na komande su brze, kako preko displeja osetljivog na dodir, tako i preko komande na središnjem tunelu. Ovde postoji i jedna zanimljivost - kada vozite, ne možete koristiti touch screen, već komande možete zadavati samo putem HMI Commandera. Inženjeri nisu želeli, da vozač prilikom vožnje, pažnju usmerava na manipulaciju displejem. Dodatnu dozu bezbednosti daje i head-up displej, koji se emituje direktno na vetrobranskom staklu. Osvežena ''šestica'' opremljena je sistemom kamera sa prikazom od 360° za jednostavnije parkiranje. Nažalost, i ovoga puta upućujemo primedbu na kvalitet slike, zbog kojeg bi se izvinili i neki automobili niže kategorije. I pored novih benzinskih motora u ponudi, dobra vest je, da je dizelski 2.2 Skyactiv-D i dalje u ponudi. Naravno, prošao je reviziju, što je rezultiralo povećanim stepenom kompresije sa 14.0:1 na 14.4:1. Inženjeri su povećali pritisak ubrizgavanja goriva, a motor je dobio i nove klopove i ventile punjene natrijumom, kako bi se obezbedio najviši mogući stepen odvođenja toplote. Naravno, tu je i nezaobilazni sistem za ubrizgavanje AdBlue tečnosti, čiji rezervoar se nalazi ispod prtljažnika. Dizeski 4-cilindrični agregat zapremine 2.2 litra, razvija maksimalnu snagu od 135 kW pri 4.000 o/min, što je za 6 kW više od motora pre modernizacije. Maksimalni obrtni moment od 445 Nm dostupan je pri 2.000 o/min. Agregat je uparen sa šestostepenim automatizovanim menjačem, koji po rečima 4-strukog državnog reli šampiona zaslužuje sve pohvale. ''Kompletan sklop motor-menjač funksioniše savršeno. Promene stepena prenosa su tečne, bez kašnjenja. Takođe, moram da pohvalim funksionisanje tehnike u gradskim uslovima ili prilikom parkiranja, kada je potrebno brzo prebaciti menjač iz D u R mod i obrtnuto. Menjač trenutno reaguje na komande vozača'', ističe Petrović. Naravno, i motor je deo programa Skyactiv tehnologije, koja kombinuje nizak kompresioni odnos i laku konstrukciju. ''Moram da uputim pohvale i za izolaciju motorskog prostora i kabine, pa čak ni kada je potpuno hladan, motor se ne oglašava bučno. Takođe, motor je spreman da ostvari visok obrtni moment u veoma širokom spektru obrtaja, i spreman je za akciju bilo da se nalazi na 1.500 ili 5.000 o/min.'', ističe Petrović. Zahvaljujući elastičnom motoru, potrošnja nije velika, pa je prosečna potrošnja na našem testu iznosila oko 6.5 litara ''crnog zlata'' na 100 pređenih kilometara, najvećim delom u otvorenom saobraćaju. U gradskoj vožnji, treba računati na 2 litra više. ''U vožnji se oseća visoka čvrstoća karoserije, što još jednom potvrđuje težnju Mazde da se umeša u borbu sa premium markama. Da se ne radi samo o kozmetičkim promenama, pokazuje nam i oslanjanje, koje je dobilo nove amortizere prečnika 35 milimetara. Automobil odlično filtrira neravnine, bez obzira na pneumatike dimenzija 225/45 R19. Mazdini inženjeri su podesili oslanjanje, tako da osvežena ''šestica'' veoma mekano prelazi preko neravnina, a čak i na udarne rupe ne reaguje nervozno, što je za mene bilo prijatno iznenađenje'', zaključuje Petrović. Nakon trećeg facelifta, možemo reći da je Mazda 6 odrasla i sazrela u svakom pogledu. Automobil i dalje izgleda sveže i moderno, enterijer ima ''čistiji'' izgled sa kvalitetnijim materijalima, a značajno je unapređena i tehnika. Zato Mazda 6 stoji rame uz rame sa konkurentima kao što su VW Passat, Opel Insignia, Ford Mondeo, ali i pojedinim premium modelima. Međutim, za razliku od nekih konkurenata, koji dele tehniku sa ''bratskim'' modelima iz pojedinih koncerna, treba istaći da Mazda 6 krči svoj vlastiti put na originalan i prepoznatljiv način, kako u dizajnerskom, tako i u tehničkom smislu. Koliko košta nova Mazda 6? Ulazni model, benzinska Mazda 6 G145 Challenge, košta 26.590 evra. Najjeftiniju dizelka verziju, Mazda6 CD150 Challenge, u Srbiji ćete platiti 28.590 evra. Na testu smo imali vrhunski opremljenu Mazdu 6 CD184 AT TAKUMI Plus, za koju treba izdvojiti 37.390 evra. Vrhunska dizelska motorizacija može se upariti sa manuelnim ili automatskim menjačem, a prednost ovog motora je i mogućnost izbora verzije sa pogonom na sve točkove AWD, ali samo u kombinaciji sa karavanskom karoserijom. Tekst: Automagazin.rs Foto: Milomir Bošković preuzeto sa - automagazin.rs
  12. Vilner BMW M3 E30 sa motorom iz BMW-a M3 E36 Bugarski dizajn studio Vilner opet privlači pažnju zanimljivom kreacijom, a u pitanju je modifikovani 1990. BMW M3 E30 u upadljivoj Imola Red II boji. U paketu su između ostalog paneli sa Evolution II verzije, 18-inčni BBS točkovi, Sparco sedišta sa kariranim dezenom, kožni Momo volan, zaštitini kavez (zadnja sedišta su izbačena)... Pod haubom ovog 1.200 kg teškog automobila je sada smešten 3.2 litarski šestocilindrični motor iz BMW-a M3 E36, sa 317KS i 350 Nm, uparen sa 5-stepenim manuelnim menjačem. preuzeto sa - Auto Blog
  13. BMW Serije 3 (G20) / BMW M3 (G80)

    AutoExpress video: 2019. BMW Serije 3 WhatCar? video:
  14. Koenigsegg Agera RS1 - evo zašto trenutno vredi oko 10 miliona evra
×