Jump to content
FAS Euroauto Goran

neshaoct

Administrators
  • Content Count

    77553
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    99

neshaoct last won the day on August 5

neshaoct had the most liked content!

About neshaoct

  • Rank
    Abarth

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd, Rakovica

Previous Fields

  • Garage
    Giulia 2.0 Sprint / Stilo 1.9 MJet 140

Recent Profile Visitors

133882 profile views
  1. Jeep Mini E SUV Jeep Mini E SUV je najava električne verzije američkog modela, u smanjenoj verziji modela Renegade i pogonski koncept modela iz koncerna Stellantis - Peugeot e-2008. Bilo kuda, struja svuda. Na krilima koncerna Stellantis, italijansko krilo pojačava program Jeep. Najavljuje se SUV B-segmenta dugačak 410 cm, dakle mini-Jeep. Predviđa se za 2024. i naravno biće isključivo sa električnim pogonom, a zvanično ime još nije izabrano. Sasvim izvesno, koristiće električnu platformu modela Peugeot e-2008 sa prednjim pogonom. Zbog smanjenja ukupnih otpora. kako bi mogla da se koristi standardna litijum-jonska baterija kapaciteta 50 kWh (time se i smanjuje cena, što je zbog sve veće konkurencije važno), biće samo sa jednim elektromotorom snage 136KS i prednjim pogonom. A slika, koju je izradio Avarvarii govori više od stotinu reči. Odbrojavanje je počelo... preuzeto sa - Auto Blog
  2. Ferrari Testarossa vs Lamborghini Countach Ovo su verovatno dva najpoznatija superautomobila ikada proizvedena. Ferrari Testarossa i Lamborghini Countach. Oba imaju motor sa 12 cilindara i manuelni menjač. Pogledajte ko je pobednik u ''bitki klasika'':
  3. Najsporija potera: Šetajući autoputem ''bežala'' policiji Vozači autoputa u Majamiju su mogli da vide ono što bi moglo da bude najsporija policijska potera ikada snimljena kamerom. Video prikazuje ženu koja bosonoga šetajući ''pokušava da pobegne'' policijskim Chargerima. Bizarni incident je počeo 11. oktobra tokom dana, nakon što je žena na autoputu viđena da pešači bosa. Policijski Dodge Charger se polako približavao, a saznajemo da je policajac za volanom pokušavao da odvede ženu do sigurnijeg mesta. Vidimo da žena nema nameru da stane i objasni policijskim službenicima kako je završila na autoputu. Ubrzo se u celoj priči pojavljuje još jedan policijski Charger koji zaustavlja saobraćaj. Nemajući strpljenja da nastavi vožnju uz ženu koja pešači po sredini autoputa, policajac izlazi iz automobila i počinje da trči za njom, na kraju je uhvativši. Drugi policajac ih prati automobilom. Nismo sigurni zašto je gospođa odlučila da hoda autoputem, dovodeći sebe i druge u veliku opasnost, ali na sreću niko nije povređen tokom incidenta. preuzeto sa - Auto Blog
  4. Honda predstavila NT1100 - motocikl ''New Touring'' doba za 2022. Mnogi vozači danas žele vrhunske performanse, dobru upravljivost, komfor na dužim putovanjima, kao i široki raspon moderne tehnologije, a novi Hondin NT1100 je upravo takav motocikl. Ova turing mašina, sa bogatim spiskom specifikacija i sportskom oštrinom u performansama, efikasno izlazi na kraj sa svakodnevnim relacijama, ali je podjednako spremna za duge ture sa dva putnika i punim tovarom. Komforman, a agilan - NT1100 sa ''New touring'' modom za uživanje, projektovan je tako da privuče one koji pamte slične Hondine mašine iz prošlosti, ali predstavlja i pravu opciju za mlade vozače koji planiraju da idu dalje od srednje kategorije. Koristeći kao osnovu ram i karakterni motor sa dva cilindra modela CRF1100L Africa Twin, ovaj motocikl pruža vrhunske performanse, uz niz dodatnih elemenata koji ga čine atraktivnim. NT1100 je dostupan u tri nijanse: Matte Iridium Grey Metallic, Pearl Glare White i Graphite Black - koje imaju elegantan efekat, a suptilna stilizacija pruža efikasne aerodinamične performanse sa položajem za vožnju skrojenim za komforni turing. Visina vetrobrana se može podešavati na 5 nivoa, a gornji i donji deflektori vetra takođe štite vozača. Praktičnost je garantovana zahvaljujući pozamašnim integrisanim bisagama, zagrejanim ručkama, centralnom stalku, tempomatu i USB i ACC utičnicama za punjenje sve standardne opreme. Svetla su u punoj LED izvedbi sa svetlima za dnevnu vožnju radi veće vidljivosti, uz samogaseće migavce i signale za hitno zaustavljanje, dok je visina sedišta 820mm. Čelični ram poludvostrukog ležaja koristi relativno kratki osovinski razmak i oštru geometriju upravljanja, dok je vešanje preko 43mm Show-a prednjih invertiranih viljuški visokih specifikacija i kertridž tipa, te jednocevnog zadnjeg amortizera, sa 150mm puta napred i nazad. Prethodno opterećenje zadnje opruge hidraulički se podešava, a dvojni prednji diskovi od 310mm upareni su sa radijalno postavljenim 4-klipnim kočionim čeljustima; gume su veličine 120/70-17 napred i 180/55-17 pozadi. Novi NT1100 takođe sadrži ''full-fat'' performanse spremnog i karakternog motora, sa 75kW snage i 104Nm obrtnog momenta i usisa i izduvne grane podešenih za super-glatko ubrzavanje i prijatan zvuk pri niskom broju obrtaja. Performanse ne ugrožavaju efikasnost potrošnje goriva, sa dometom od 400km mogućim sa rezervoarom za gorivo od 20 litara. Hondin jedinstveni menjač sa dvojnim kvačilom (DCT), prodat u 200.000 primeraka, opcija je za šestobrzinsku menjačku kutiju i pronalazi prirodni dom u modelu NT1100 sa izborom manuelnih okidača za promenu brzina ili za glatke, efikasne automatske promene. Obiman elektronski paket modela NT1100 obuhvata tri podrazumevana moda vožnje (URBAN, RAIN i TOUR) plus 2 podesiva USER (korisnička) moda, Hondinu kontrolu izbora obrtnog momenta (HSTC) sa 3 nivoa i kontrolu propinjanja sa 3 nivoa. TFT tačskrin od 6.5-inča daje punu boju, podesive prikaze i nudi Apple CarPlay, Android Auto i Bluetooth konektivnost. Sa bogatim spiskom specifikacija i iscrpnom svestranošću, praktičnošću i komforom NT1100 nudi još jednu novu dimenziju u Hondinom jedinstvenom i raznovrsnom asortimanu motocikala. PR saopštenje
  5. Da li se vožnja na plin i dalje isplati? Sajt PoloviAutomobili nakon nekoliko godina ponovo je napravio računicu kako bi saznao da li se i dalje isplati ugradnja plina. Cena plina je stigla do 97 dinara na pojedinim pumpama. U odnosu na oko 75 dinara iz 2016. godine, ovakvo poskupljenje mnoge vozače dovodi u dilemu isplati li se uopšte korišćenje plina kao goriva. Zato smo ponovo napravili računicu kako bismo videli da li se i dalje isplati ugradnja plina. Ovih dana gorivo može da se kupi po sledećim cenama: Plin: 96 Benzin: 165.5 Dizel: 170.5 Podsećamo da se cene menjaju iz dana u dan i da mogu drastično da se razlikuju od pumpe do pumpe, čak i u okviru iste ''firme''. Zato ove cene uzmite isključivo kao primer. Tako smo tokom analize cena na pumpama plin nalazili u rasponu od 93 do 97 dinara. Uglavnom, ukoliko spadate u one koji uglavnom toče za hiljadu dinara, danas za jednu ''crvenu'' možete da kupite oko 10.4 litara plina, 6 litara benzina i 5.8 litara dizela. Šta to znači u praksi? Kao primer uzećemo automobil koji u proseku troši 8 litara benzina. Kada mu ugradimo TNG uređaj, pretpostavićemo da troši 10 litara plina. Ukoliko bi isti automobil imao dizel motor slične snage, uzimamo pretpostavku da bi trošio oko 6 litara dizela. To znači da 100 pređenih kilometara košta na plin 960 dinara, na benzin 1.324 din, a na dizel 1.023 dinara. Da napravimo malo ''širu sliku'' - pogledajte tabelu ispod: Auto ''na plin'' ipak troši i benzin Da, automobil sa TNG uređajem ipak troši i određenu količinu benzina, ali tu količinu je teško ili bolje reći, nemoguće proceniti, pošto ta stavka zavisi od brojnih faktora, kao što su: - Temperatura, odnosno vremenski uslovi. Zimi pri -10 °C ili -5 °C motor će potrošiti mnogo više benzina da dostigne temperaturu na kojoj se automatski prebacuje na plin nego leti. - Način zagrevanja motora. Mnogi vozači vole zimi da ostave auto da radi u mestu i po 10 minuta, a za to vreme dobar broj automobila neće se prebaciti na plin. Drugi krenu posle minut-dva i auto im prebaci na plin posle još minut-dva. Inače, motor se znatno brže zagreva u vožnji nego u leru. Ali, pitanje je koliko goriva auto troši u leru? Prosek je od 0.5 do 1 litar po jednom satu rada u leru (u mestu). Ovaj prosek smo ''utvrdili'' za motore kubikaže od 1.400 do 2.000 kubika. Naravno da potrošnja u leru takođe zavisi od raznih faktora: temperatura motora, temperatura vazduha, kubikaža, tip/vrsta motora, stanje motora... Podsetimo ovom prilikom i da se ne može 100% verovati putnom kompjuteru kada vam pokazuje potrošnju u leru, isto kao što ne možete da mu verujete po pitanju potrošnje u vožnji. - Podešenost plinskog uređaja. Kada motor, odnosno rashladna tečnost, dostigne određenu temperaturu, doći će do automatskog prebacivanja na plin. A to zavisi od toga kako je podešen plinski uređaj, odnosno na kojoj temperaturi će "oživeti" i od toga koliko brzo će motor dostići tu temperaturu. - Vrsta ubrizgavanja goriva. Kod nekih sistema je neophodno da se kroz benzinske dizne ubacuje određena količina benzina kako bi se dizne hladile, tako da se istovremeno sa korišćenjem plina troši i benzin. O tome je bilo reči u posebnom tekstu. - Broj startovanja motora. Pošto se motor startuje na benzin, a zatim prebacuje na plin, prilikom svakog startovanja potrošiće se određena količina benzina. Koliko će se nakon startovanja auto voziti na benzin pre nego što pređe na plin, opet zavisi od gore navedenih uslova. Koliko plina auto više troši u odnosu na benzin? Razlika u potrošnji zavisi od više faktora, ali najviše od vrste TNG uređaja, odnosno sistema za korišćenje plina. Što je savremeniji i sofisticiraniji sistem, razlika će biti manja. Kod nekih će potrošnjom plina biti veća za 10%, kod nekih za 15% ili 20%... A kod nekih samo 5%, odnosno gotovo neosetno. Ipak, praksa pokazuje da čak i potpuno novi automobili sa fabrički ugrađenim sistemom pokazuju osetnu razliku u potrošnji između benzina i plina. Ukoliko je sistem loše podešen, potrošnja može da bude ekstremno uvećana u odnosu na benzin. A šta je sa cenom ugradnje, atesta, reatesta, servisiranja i čišćenja? To su stavke koje zavise od slučaja do slučaja, tako da ne postoji način da ih ubacimo u računicu koja bi podjednako važila za sve. Neko kupi ''čistog'' benzinca pa mu ugradi plin, neko već kupi auto sa plinom ali vrlo brzo mora da obavi reatest i da kupi novi rezervoar (bocu), dok neko nađe auto kojem je upravo stavljena nova boca i urađen reatest. Podsetimo se da je ''rok trajanja'' boce za plin 10 godina od dana proizvodnje (ne od dana ugradnje). Što se tiče troškova održavanja plinske instalacije, tu je sve haotično. Neki vozači ništa ne diraju dok auto drastično ne izgubi snagu, poveća potrošnju ili počne da se guši pri pokušaju oštrijeg ubrzavanja ili pri višim obrtajima, drugi sami menjaju filtere i sređuju isparivač. Inače, u servisima koji se bave ugradnjom kažu da bi redovni servisi trebalo da se rade na svakih 10.000 ili 15.000 kilometara, kada se obavlja zamena filtera i podešavanje sistema. Cena tih servisa se drastično razlikuje, pa nećemo ni navoditi primere. Zaključak Mnogim vozačima se i dalje u velikoj meri isplati da voze na plin, uprkos poskupljenju i svim pratećim troškovima. Ne zaboravimo da često istovremeno poskupljuju i benzin i dizel. Zato morate da napravite sopstvenu računicu. Jednostavno ne postoji univerzalna formula kome se više isplati da vozi na benzin, dizel ili plin. U tabeli smo dali okviran primer, a na svakom vozaču je da na papir stavi mane i prednosti svakog goriva, troškove, cene i slično, pa da na osnovu toga donese odluku koja njemu najviše odgovara. Autor: Dragan Romčević preuzeto sa - polovniautomobili.com
  6. CarWOW: Cadillac Escalade Od napred je veliki, sa strane je veliki, mada i sa zadnje strane izgleda veliki Na testu je produžena varijanta (ESV) koja ima dodatno povećano međuosovinsko rastojanje i ukupnu dužinu automobila, tako da ovakav Escalade ima 5.76 metara dužine. Može imati 3.0 dizel, ali ovaj na testu ima 6.2 V8 benzinac sa 420KS/523Nm:
  7. Autogefuhl: Ford Mustang Mach-E GT Performance varijanta, što između ostalog znači da ima drugačiji raspored snage. Naime, ovaj auto je moguće dobiti samo sa zadnjm motorom i pogonom pozadi. Takav zadnji motor je isti kod svih verzija. dva Mogu postojati dva motora i pogon na sve točkove (tada 30% snage ide napred i 70% snage pozadi), ili u ovako GT Performance varijanti sa takođe dva motora ali je prednji motor jači, tako da je raspored snage 40% napred i 60% pozadi. Baterija je kapaciteta 88 kWh.
  8. Teslino novo osiguranje automobila u Teksasu Osiguranje će se bazirati na izračunavanju premije i ''ocene bezbednosti'' vlasnika. Tesla sada nudi novo osiguranje automobila u Teksasu, svojoj novoj matičnoj državi, nekoliko godina nakon lansirala osiguranje u Kaliforniji. Međutim, osiguranje koje je na raspolaganju vlasnicima automobila u Teksasu prilično se razlikuje od onog koje vlasnici mogu dobiti u Golden State-u. Pre svega će se bazirati na izračunavanju premije osiguranja klijenta, koristeći njihovo ponašanje u realnom vremenu. Njihov kreditni status, starost i pol koje obično koriste drugi pružaoci osiguranja očigledno nisu bitni za Teslu. Proizvođač automobila kaže da se neće bazirati na istoriji potraživanja kupaca i podacima o vožnji. Opuštena vožnja uz korišćenje autopilota? Tesla će pratiti ''bezbednosne ocene'', kao što je funkcija koju je uveo sa beta verzijom za punu autonomnu vožnju koja je objavljena u septembru. To bi moglo učiniti stvari prilično nezgodnima. Premija koja će plaćati može se menjati svakog meseca u zavisnosti od uslova sa kojima se vozač susreće na putu. Svako upozorenje na prisilni sudar i prisilno isključivanje autopilota uticaće na konačan rezultat. Prateći druga vozila sa nesigurne udaljenosti, prejako kočenje i agresivno skretanje u krivine takođe bi mogli smanjiti konačan rezultat. Ovakav tip osiguranja, je u ovom trenutku još uvek beta funkcija, ali kompanija je rekla da će je vremenom unaprediti. Vlasnici se sada mogu prijaviti za ponudu, u kojoj će proizvođač automobila koristiti opseg od 90 ocena sigurnosti za početak. Cena će zavisiti od učinka klijenta nakon toga, a mogla bi biti veća ili niža od onoga što Tesla sada naplaćuje. Tokom sastanka akcionara Tesle, Elon Musk je rekao da kompanija planira da nadogradi svoju ponudu i u Kaliforniji, na osnovu ponašanja u realnom vremenu. Još nije dozvoljena primena ove promene, ali se trenutno radi na dobijanju dozvole od strane države. preuzeto sa - Auto Blog
  9. Motormouth: Audi SQ5 Sa 3.0 V6 turbo-benzincem uparenim sa 8-brzinskim automatskim menjačem sa 350 konja, prilično je brz. Ubrzava od 0-100 km/h za okruglo 5 sekundi:
  10. Nema znaka jednakosti između skidanja DPF-a i padanja na tehničkom. Nema padanja po automatizmu čim se skine DPF. Možda izduvni gasovi neće biti u okviru granica, možda će biti. Baci pogled na Skinut DPF i novi strožiji tehnički? Skida se tako što fizički izgleda kao da je i dalje tu, softverski se sredi šta treba, a izduvni gasovi ostanu u granicama...i kako da te obori, na osnovu čega?
  11. CarsIreland: Opel Crossland SRI Može li skromni Opel Crossland i dalje biti konkurentan na veoma konkurentom tržištu malih SUV automobila? Naročito što mu u tom segmentu ''smeta'' drugi Opel koji se zove Mokka...
  12. ThrottleHouse: 2021. Lamborghini Huracan STO Super-sportski automobil sa V10 motorom i pogonom na zadnje točkove, za koji Lamborghini kaže da je trkački auto homologovan za upotrebu na javnim putevima. Mada...ovaj auto nije napravljen da bi njegova prava trkačka verzija mogla da se takmiči u nekom šampionatu, već je eto...samo inspirisan trkačkim svetom...što nikako ne znači da nije brz...nikako:
  13. AutoTrader: Clive Sutton CS850GT Mustang Ko god želi ultimativni, najbrži Mustang kupuje Shelby GT500. Ali...taj auto je moguće poručiti samo u Americi i uvek ima levi volan. Britanci su napravili svoju varijantu takvog Mustanga jer su stavili volan na pogrešnu stranu (desnu) i dodali brdo konja - to je Clive Sutton CS850GT Mustang - britanski odgovor na Mustang GT500. Ima manuelni šestostepeni menjač i Whipple kompresor, tako da auto raspolaže sa 859 konja:
  14. Najmoćniji Honda Civic Type R u Evropi Sve do svoje treće generacije, FN2 serija ostala je u proizvodnji između 2007. do 2011. godine, tako da je ona zapravo donela najkarakterističnije Honda Civic Type modele, moćnih motora unutrašnjeg sagorevanja i visokog broja obrtaja. Međutim, pojedinim ljudima to nije dovoljno, tako da ponekada oni požele nešto više snage iz svojih japanskih kompakta, dodajući im turbo punjenje. Ekstremni primerak ovog trkačkog automobila, trenutno može biti viđen na eBay prodajnoj listi po ceni od 17.999 funti (21.250 evra) i on defitnivitno predstavlja najmoćniju FN2 varijantu u Evropi sa svojih masivnih 800 konja. Sudeći prema listi, tjuniranje ovog modela počelo je pre devet godina i izvedeno je uz pomoć britanske kompanije UK-based TDI North. Šasija ove mašine uzeta je sa 2007. Civic Type R modela, koji je imao 173.000 kilometara na svom odometru, ali je modifikovana jedinica koja se sada nalazi ispod haube od projekta restauracije do sada prešla svega 1.609 kilometara. Kada je reč o motoru, dugačka lista modifikacija uključuje dodavanje Puslar GTX3072R turbopunjača, titanijumskih ulaznih ventila, izduvnih ventila kompanije Inconel, Ecutec softversko unapređenje i specijalno dizajnirani sistem goriva. U zavisnosti od postavke ECU mapiranja, ova mašina može razvijati 500, 600 ili 700 konja. Menjač je takođe modifikovan kako bi mogao da izdrži izlaznu snagu motora, dok je dodat i Wavetrac diferencijal ograničenog proklizavanja, koji pomaže da se sva ova snaga prenese na zadnju osovinu. Ova posebna Honda dobila je i ojačanu šasiju, HKS Hipermax vešanje, zajedno sa poboljšanim kočionim sistemom sa diskovima od 330 mm i osmoklipnim kleštima. U vizuelnom polju vlasnik je dodao posebnu zaštitnu foliju, specijalno dizajnirane farove, haubu od ugljeničnih vlakana, branike kompanije Mugen i komplet ultralaganih sedamnaestoinčnih felni, ispraćenih Advan AD08R gumama. Putnička kabina je potpuno ogoljena kako bi se skinula sva nepotrebna kilaža, a novom kupcu donosi roll-bar odobren od strane FIA, trkački upravljač i komplet trkačkih sedišta. Sa svim ovim modifikacija, bilo bi više nego interesantno videti kako se ova mašina ponaša na trkačkoj stazi, međutim, uprkos tome što poseduje relativno korektnu cenu, posebno ukoliko uzmemo u obzir sve modfikacije i snagu koju donosi, ovaj interesantni Honda model nije mogao da privuče kupce na online aukciji. preuzeto sa - Auto Blog
  15. Volkswagen OnePod robotaxi Volkswagen se priključio sve većoj grupi proizvođača koji urbanu mobilnost u budućnosti vide kroz autonomne višenamenske kapsule na električni pogon. Autonomna vozila na električni pogon koja će saobraćati gradskim ulicama u narednim godinama i decenijama bi trebalo da budu osnova urbane mobilnosti. Tako misle Mate Rimac i Gordon Murray, tako misle u Citroenu, Hondi i General Motorsu, a čini se da su u to uvereni i u Volkswagenu, koji je na događaju DRIVE. Volkswagen Group Forum predstavio koncept autonomnog robotaksija OnePod. Primarna svrha je da bude autonomno vozilo dostupno na zahtev. Ovaj koncept se ne razlikuje preterano od nekih već viđenih, a trebalo bi da posluži kao platforma s mogućnošću raznovrsne konfiguracije unutrašnjosti. Tako bi OnePod mogao da bude shuttle za do četiri putnika, prevozno sredstvo za porodicu s decom ili za osobe s invaliditetom, kao i za prevoz svih drugih osoba (dece, penzionera…) koji inače ne mogu da se sami kreću gradom. OnePod se ističe velikim staklenim površinama koje omogućavaju razgledanje okoline, ali i velikim ekranima u unutrašnjosti koji putnicima pružaju sve potrebne informacije i omogućavaju upravljanje vožnjom. Praktičnost vozila se pokazuje i mogućnošću spuštanja ili dizanja podvozja, čime ono može da se automatski prilagodi visini trotoara - kako bi putnici u kolicima, ali i svi drugi, mogli da ualze i izlaze kroz velika klizna vrata. Na zadnjoj strani OnePoda se nalazi se i mesto za bicikle. Ovaj koncept je razvijen u Volkswagenovom razvojnom i dizajnerskom centru Future Center Europe u Potsdamu, a biće do kraja godine izložen u Berlinu na izložbi Go.City - The Future of Urban Mobility. preuzeto sa - Auto Blog

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...