Jump to content
FAS Euroauto Goran

neshaoct

Administrators
  • Content Count

    75532
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    98

neshaoct last won the day on July 19

neshaoct had the most liked content!

About neshaoct

  • Rank
    Abarth

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd, Rakovica

Previous Fields

  • Garage
    Giulia 2.0 Sprint / Stilo 1.9 MJet 140

Recent Profile Visitors

133106 profile views
  1. Deo postova je sada ovde: - Zatamnjena stakla
  2. Sorry, sad sam razumeo. Da je sve ostalo samo na prskalicama kao navedenom razlogu za navodnu tehničku neispravnost tog Audija, mogao bih onda da mislim da je to zbog neznanja njihovog osoblja, i straha da ne dobiju kaznu. Ali, činjenica da su u papirima naveli i izduvne gasove kao faktor, a koje nisu ni merili...kao i to da je 1 dan kasnije isti auto prošao na istom tehničkom (verovatno nakon pretnje inspekcijom i/ili Policijom) mi ipak više navode vodu na vodenicu pomenute namere tog tehničkog. Naravno, nikada ne možemo znati sa 100% sigurnosti šta su tu sve bili faktori. Uvek ostaje opcija da su tamo bili baš posebno nespremni/neobučeni za posao kojim se bave...
  3. Ima ovde slovna greška...smatraš da im cilj nije bila iznuda nego čašćavanje za prolazak?
  4. To ne treba ni da stoji u tom dopisu. Ne treba da stoji jer je već propisano da može fabrički xenon bez prskalica. To piše u onim Pravilnicima na sajtu ABS-a, čak piše i gde treba da stoji nalepnica, šta treba da piše na njoj...sveeee. A, ko je proverio da li konkretan model Audija ima i stvarno stanje tih svetala kao što mu stoji na oznakama/nalepnicama? Vinča je to proverila kad je uvoznik tražio homologaciju za model Audija u varijanti sa takvim fabričkim xenonima. Automobili koji imaju fabričke xenone bez prskalica = prilikom izdavanja homologacije za taj model automobila, Vinča (ili neka druga akreditovana ustanova) je proverila usklađenost, i činom izdavanja homologacije potvrdila saobraznost tog modela automobila (bez prskalica sa fabričkim xenonima) za prodaju i upotrebu u Srbiji. Automobili koji nemaju fabričke xenone, nego su naknadno stavljeni = prepravka i tehnički pregled po Pravilniku treba da utvrdi ima li preko 2000 i samim tim trebaju li prskalice ili ne. Kao što je Vinča to utvrdila za fabričke xenone, tako tehnički pregledi utvrđuju za naknadno ugrađene. Kada se tehnički pregledi petljaju u homologaciju to je neosnovano, kao što je kasnije napisao MUP u svom saopštenju. U konkretnom primeru, činjenice su sledeće: - na tehničkom su neosnovano konstatovali da je vozilo neispravno jer nema prskalice na farovima. Kako znamo da je neosnovano? Zato što je MUP tako napisao. - na tehničkom su lažno naveli da auto ne ispunjava zahteve u pogledu emisije izduvnih gasova jer ih nisu ni merili. Kako znamo da su tako uradili? Zato što je MUP tako napisao. - na istom tehničkom su 1 dan kasnije isti auto proglasili tehnički ispravnim. Kako znamo da su dan kasnije ''pustili'' taj Audi? Zato što je MUP tako napisao. Šta iz treće ćinjenice svako može da zaključi? Na konkretnom tehničkom su htele da uzmu pare od vlasnika Audija izmišljajući razloge za tehničku neispravnost njegovog auta. Računali su na neinformisanost i strah vlasnika. Očigledno su hteli veće pare jer em je auto vredan, em su imali dve nepravilnosti (prskalice i izduvne gasove) na koje bi oni eto kao ''zažmurili''. A, ustvari nemaju na šta ni da zažmure, ali bi to tako vlasniku predstavili. Nadali su se da će im vlasnik Audija dati tih verovatno par stotina evra, oni bi potom uterali auto na liniju tehničkog i auto bi najnormalnije prošao (kao što je to i bilo 1 dan kasnije na istom tehničkom). Ali, pare dobili nisu, oni su izdali papir da je auto neispravan...i onda im se sve vratilo kao bumerang. Nema nikakvog jadnog ''žrtvenog jagnjeta'' tehničkog, i ''da budemo pošteni niko ga ne bi pustio''...jer ga je isti tehnički 1 dan kasnije (verovatno nakon pretnje inspekcijom i/ili Policijom) ''pustio''. Kao što je ko zna koliko drugih tehničkih u poslednjih 20 dana najnormalnije pustilo aute sa fabričkim xenonima bez prskalica. Ovaj tehnički je stigla zaslužena kazna. Još samo ostaje da nam MUP kaže kako je kaznio i ona svoja dva idiota koji su bili kod Alvirovića i tom prilikom pokazali da pojma nemaju o poslu kojim se bave...ali, to verovatno nikada nećemo ni saznati.
  5. Nije ni ovlašćen da zna. Pre linije tehničkog je neko to proverio i rekao ''može''. Tehnički pregled ne utvrđuje saobraznost, već tehničku ispravnost. Ako neko naknadno stavi običan branik, opet će da prođe sve dok ne umreže da mogu da gledaju po broju šasije (a ne samo po modelu automobila). Proćiće bez problema jer postoji homologacija za taj model sa xenonima bez prskalica, a takav auto mu stoji na liniji tehničkog. Nema žrtvenog jagnjeta. Ima samo tupavih ljudi na toj liniji tehničkog koji su osporili ono što nisu ovlašćeni da osporavaju - homologaciju koju taj model automobila ima. A, ustvari ima pokvarenih ljudi na toj istoj liniji tehničkog koji su zlonamerno oborili auto i zbog gasova, a da ih nisu ni merili. Drugim rečima - hteli su mito. Da su dobili pare oni bi kao ''zažmurili'' na xenone bez prskalica i gasove, a ustvari sa autom je sve ok kad ima xenone bez prskalica, kao i sa emisijom izduvnih gasova na konkretnom autu. Baš zato što znaju da je sa autom sve ok po oba osnova, taj auto im je i bio pogodan da traže mito...jer ustvari nemaju na šta da zažmure, ali bi eto predstavili da su kao tako uradili. Pitaj Boga koliko vlasnika tehničkog je pustilo automobile sa fabričkim xenonima bez prskalica jer znaju svoj posao. Posao im nije da utvrđuju saobraznost, pa se nisu ni bavili time. Nije valjda da misliš da je ovo prvi primer...tj. da niko na svojoj liniji tehničkog u poslednjih npr. 20 dana nije imao auto sa fabričkim xenonima bez prskalica, već samo ovaj jedan Audi? Da je ovaj Audi bio prvi takav? Naravno da je imao i pustio je takav auto jer su znali svoj posao. Propis nije neusklađen. Dokaz za to je činjenica da niko neće ni menjati tu odredbu Pravilnika, niti je to pomenuto u saopštenju MUP-a. Taj konkretan Pravilnik NIJE BITAN (nije merodavan) za homologaciju. Drugi su bitni (ima link ABS-a ka svim tim Pravilnicima). To kad bi Srbija bila toliko bitno tržište fabrikama automobila, pa da oni prave posebne varijante svojih modela za nas. Uvoznik nema razlog da uvozi samo skuplje varijante (sa prskalicama) kada po relevantnim propisima u SRB može da se prodaje i putevima saobraća auto sa fabričkim xenonima bez prskalica. Pravilnik koji uporno imate u vidu nije relevantan za tu priču...već posle toga za tehničku ispravnost toga što se u SRB može kupiti i voziti. Znajući da nismo Kina, mi smo (kao i svaka mala država, malo tržište) samo preuzeli tuđe Pravilnike (evropske) i time uskladili naše maleno tržište automobila sa evropskim. Zato sve od modela automobila što dobije odobrenje da se može prodavati po Evropi se može prodavati i u Srbiji (jer njihove Pravilnike koristimo), nakon formalnog izdavanja lokalne homologacije od akreditovane ustanove. Ne brini ništa, pazim da ne izgorim od Sunca, pa se sklanjam kad je najveća vrućina...
  6. @moron Da pokušam poslednji put... Postoji onaj koji proverava može li nešto da se prodaje i koristi u Srbiji...dakle, postoji onaj koji proverava da li je taj proizvod u skladu sa propisima ove države. Taj neko, nakon što proveri, izdaje papir. Ako izda potvrdu, tj. homologaciju - tu je kraj priče. Tehnički pregled proverava ispravnost svega toga...ali ne u prvoj godini, ne ni u drugoj godini novog auta. Od treće godine proverava tehničku ispravnost. Ne proverava usaglašenost, nego tehničku ispravnost. Odredba koju pominješ je za naknadno ugrađene xenone. Svi oni koji nisu naknadno (već fabrički) ugrađeni su već provereni, i već su dobili papir (homologaciju) kada je njihov uvoznik/proizvođač to tražio, a kako bi auto uopšte i mogao da prodaje u Srbiji. Tehnički treba samo da proveri rade li ti xenoni, da li su dobro podešeni...a ne da izigrava Vinču i sad on kao treba da proverava usaglašenost. Ne. Ne. Ne. Već je to provereno i izdat je papir.
  7. @moron Ili pogledaj relevantne pravne izvore kad se daje homologacija za neki auto, ili nemoj da ih pogledaš. Tvoj je izbor. Jedino što je beskorisno je da ih ne pogledaš, ali eto i dalje hoćeš da pišeš o tome... Niko nije zažmurio tada na bilo šta. Ljudi su ispravno primenjivali relevantne Pravilnike (relevantno je ono na datom linku, a ne ono što ti ili ja mislimo da je relevantno), i izdali homologaciju onome ko ju je tražio (uvoznik). Isto su tako radili i te 2017., i pre te godine...isto tako rade i dan danas. Zar stvarno veruješ da je moguće da nijedna akreditovana laboratorija (od Vinče, pa dalje) ne zna, ili da sve one u dogovoru kolektivno žmure na nedostatak prskalica kod fabričkih xenona...i tako već pitaj Boga koliko godina??? "Problem" su uglavnom slabo obučeni radnici na tehničkom (kojima eto i MUP mora nedavno da crta zbog čega sve ne smeju da obore automobile...iako bi normalno bilo da oni to i sami znaju, da su u stanju sami da protumače). Treba razumeti te ljude na linijama tehničkih pregleda. Uplašeni su jer je vlasnik tehničkog uplašen i to je prebacio na njih...pa obaraju i zbog čega treba i zbog čega ne. Nemaju pojma ni šta je njihov posao, ni šta nije...već tako uplašeni idu po sistemu "bolje da ja njega oborim, da budem siguran pred vlasnikom tehničkog"... Oni treba da urade identifikaciju vozila (provere podatke iz saobraćajne sa autom na liniji), i da mu provere tehničku ispravnost. Ne treba da se bave davanjem potvrde o usaglašenosti jer je za taj model automobila to već uradila Vinča pre njih... Jednako tako su "problem" u konkretnom primeru Audija (SAT emisija) ona dva idiota sa značkom Policije, jer očigledno da i njima treba da se nacrta kao i likovima na liniji tehničkog. @horvat Tako je. Nisu oni revizori Vinče (i drugih akreditovanih) koja izdaje homologaciju. Konkretna odredba oko prskalica je tu zbog naknadno ubacivanih xenona...
  8. E, kad bi čitav pravni sistem bio jedan propis. Imaš na onom linku od ABS-a koji se Pravilnici gledaju kada se izdaje potvrda o usaglašenosti.
  9. Nisu ovlašćeni da to rade. To radi Vinča (ili druga akreditovana laboratorija) kada novi model auta dođe u SRB, i na osnovu provere usaglašenosti izda homologaciju. Npr. evo slika kad su Tipo sedan restajling i Fiat 500 Hibrid bili u Vinči na ispitivanju: I Tipo i Fiat 500 su već imali homologaciju za SRB. Ali, novi modeli su imali nov pogon (hibrid kod 500), nove motore, nova svetla...i opet su zato morali biti u Vinči na homologaciji.
  10. @moron Nisi, nego si lenj Za 4-5 minuta (od kako sam postavio link, do kad si napisao post) nisi ni mogao ljudski da vidiš šta sve tamo piše. Suština je da postoje Pravilnici osim onog jednog koji čitaju dva lica sa značkom. Neki su i međunarodni koje SRB priznaje, primenjuje i na osnovu njih su izdate sve homologacije.
  11. Pogrešno. Sve izdate homologacije su pravno ispravne. Pogledaj: https://www.abs.gov.rs/ср/vozila/homologacija-i-uvoz-vozila/unece-pravilnici-koji-se-primenjuju-u-republici-srbiji
  12. Ne može dvojako da se gleda. Ne može jer nije za pravilno tumačenje pravnih normi dovoljno biti pismen (samo pročitati normu jer jezičko tumačenje prava nije jedino koje postoji), kao što ona dva lica sa značkom Policije misle da jeste. Plus, proguglaj i načelo pravne sigurnosti. Sve što ima homologaciju, i na osnovu nje je prodavano i registrovano u SRB = može da se vozi i registruje u SRB dokle god je ispravno sve što ima na autu. U suprotnom, može da se uvede da svi automobili u Srbiji koji se registruju od npr. 01.11.2021. (polovna vozila već registrovana u SRB) moraju da imaju ESP. I, onda svi koji nemaju padaju na tehničkom, iako su proizvedena bez ESP-a. U čemu je razlika? Ili, može da se uvede da od istog datuma sva vozila u Srbiji moraju da imaju 4x4 pogon...i onda popadaju svi koji ga nemaju. U čemu je razlika? Ne kontam kako je to različito od odredbe da sva vozila u SRB moraju imati prskalice uz fabrička xenon svetla, iako imaju homologaciju u SRB po kojoj su prodavana i registrovana prethodnih godina bez fabrički ugrađenih prskalica. Ako je ta homologacija data kršeći neke propise (a, nije)...a, evo sve i da jeste tako bilo = zbog načela pravne sigurnosti opet ti automobili mogu da se registruju. Država samo može da kazni one koji su izdavali takve homologacije, i da kaže da ubuduće (za nove modele) to (bez prskalica) ne može. Znaš...država je nekada oduzimala stanove/kuće/vile. Donela Zakon i oduzimala. Neki ljudi su živeli u njima, a kasnije ti isti (ili neki drugi ljudi) su i otkupili te stanove/kuće/vile. Onda država rešila jednog dana da to nije smela da radi, da nije smela da oduzima stanove/kuće/vile. Donela i Zakon o tome da ih vrati nazad. Ali, nikoga ko je u tim decenijama između otkupio te nekretnine drzava nije smela da izbaci napolje, niti da im oduzme imovinu - zbog načela pravne sigurnosti. Prosto, imaju ljudi papir da su otkupili i postali vlasnici. Analogija...
  13. Ima, biće kasnije o svemu... osim o 4x4 jer ima pogon pozadi. Ona jača 2,0T sa 280 konja je do prošle godine imala jedino pogon na svim točkovima kao opciju, dok sada i ona može da se poruči sa pogonom samo pozadi. To su uveli jer su ljudi po Evropi više voleli da plate manje (kupe varijantu sa 200 konja), onda je lako podignu na barem 280, a nemaju veću težinu zbog pogona na svim točkovima, i nemaju veću visinu zbog pogona na svim točkovima...i tako za manje para dobiju malo brži auto i zabavniji za vožnju nego da su u startu platili više za varijantu sa 280 konja. Samo za ITA tržište (zbog njihovog ''super poreza'' za sve što ima preko 250 konja) postoji i varijanta Giulie 2.0T baš sa 250 konja i pogonom pozadi. A, oko potrošnje...paaaaaaa, počeli smo sa 15.6 isključivo po gradu u prvih 160 pređenih kilometara sa non-stop klimom... ali, kako i treba da bude počelo je to da pada. I to je bilo 15.6 sa ne preko 2.500 obrtaja i 90 km/h u tih prvih 160 kilometara. U prvih 500 km se vozilo do 125 km/h i ne preko 3.500 obrtaja, u prvih 800 km ne preko 145 km/h i 5.500 obrtaja. Počela je da se vrti po gradu oko 12-13 pre polaska u Grčku, tako da videćemo posle....realno je da bude oko 11 litara čisto gradske vožnje, sa non-stop klimom naravno. Ima smisla manuelno šaltati u ''d'' modu pre svega, jer se tada ionako želi voziti sa više angažovanosti, a realno je i sa više uživanja šaltati preko pedala iza volana. Ne mora se manuelno ni u ''d'' modu u smislu potrebe jer ionako će menjač pustiti motor da se zavrti...već čisto ono zbog većeg užitka. U ''n'' modu realno nema potrebe.
  14. Vaistinu. Problem su ove dve osobe sa značkom Policije, tj. onaj iznad njih koji ih je tu postavio, a bez da ih je prethodno obučio (naučio) kako se tumače pravne norme. Naravno, kako da ih nauči, kako da uopšte bude svestan toga da treba nešto da nauči ovakve dve osobre sa značkom Policije kada ni on, ni svi oni zajedno nisu odmakli dalje od jezičkog tumačenja pravne norme. To je ono ''uzmeš tekst, pročitaš i primeniš kako piše''. E, kad bi bilo tako lako onda svako ko je pismen automatski je i pravnik jer ''uzmeš tekst, pročitaš i primeniš kako piše.'' Ali, šipak...ne funkcioniše to tako. Ne moraju oni da nauče sve, treba im samo delić i to mogu da ih obuče za jedno popodne. Pored jezičkog tumačenja prave norme, postoje i druga, jednako bitna/snažna/primenljiva. Naročito se primenjuju kada primenom jezičkog dolaziš u paradoks, kao što je u ovom konkretnom primeru slučaj. Logičko tumačenje pravne norme je odmah sledeće, u okviru kojeg postoji ''argumentum a contrario'' - argument kojim se iz jedne izričite norme (npr. mora imati prskalice za fabričke xenon farove), zaključuje da postoji suprotna norma (ne mora imati prskalice za fabričke xenon farove) ako time pravni sistem ostvaruje veći stepen saglasnosti unutar sebe, tj. ako time postiže što manje kontradiktornosti unutar sebe. U konkretnom primeru pomenuti model Audija je već odobren za prodaju u SRB bez prskalica, ima homologaciju...dakle, već postoji papir izdat od ovog pravnog sistema da je sve ok sa tim modelom automobila i da može saobraćati putevima Srbije. Takođe u okviru logičkog tumačenja postoji i argument analogije. U konkretnom primeru, auto je već bio registrovan za saobraćaj na putevima Srbije bez prskalica za fabričke xenone, i primenom logičkog tumačenja (argument analogije) on ne može naknadno izgubiti to pravo jer nema neki sistem koji nije imao ni kada je izašao iz fabrike, a takav ima homologaciju za SRB, i već je bio registrovan. Može pasti tehnički ako mu neki od sistema koje ima nije ispravan, ali ne može se naknadno tražiti da ima ugrađen neki tehnički uređaj koji ni u homologaciji nije imao naveden. Onda tako isto mogu tražiti da svaki auto mora imati DPF/GPF ili ABS, ili ESP...ili prskalice za fabričke xenon farove. Konkretan vlasnik Audija na kraju neće imati problem da auto registruje, i dobro je što se ovako javno opet otkrilo kakvi sve idioti vedre i oblače u Policiji Srbije (po pitanju saobraćaja). Nisu odmakli dalje od ''uzmeš tekst, pročitaš i primeniš kako piše.''
  15. Član 33. Pravilnika o tehničkom pregledu vozila Koliko sam ovo razumeo, @freemen u roku od 3 dana može da ode ponovo samo na tehnički koji ga je oborio. Ne može ni na jednu drugu liniju tehničkog. Tom prilikom oni gledaju samo panoramu (razlog zbog kojeg auto nije prošao) i taj pregled ne naplaćuju ponovo. Ako neće da puste (ni kad se plati), a ne možeš da središ panoramu u roku od 3 dana - onda nema druge nego čekaj da prođu 3 dana. Nakon isteka tog perioda više nije u pitanju ''ponovni tehnički pregled vozila'' (jer gore piše da on mora biti izvršen u roku od 3 dana, što faktički znači da sve posle tog roka više nije ''ponovni pregled''), već klasični tehnički pregled...što znači da možeš otići bilo gde. Naravno, iskoristi ova 3 dana da obiđeš tehničke preglede i nađeš onaj koji neće zezati zbog panorame. S'tim u vezi, značajan faktor su Agencije za registraciju vozila jer mnoge od njih ili imaju svoju liniju tehničkog, ili po pravilu sarađuju sa jednom ili dve linije...pa samim tim auti koje oni pošalju prolaze (jer se prethodno raspitaju na ''svom tehničkom'' može li da prođe auto kojem fali to i to...ili barem lepo kažu koliko mora da se ''podmaže'' da takav auto prođe). Ovako kad se samo na ''bup'' sa ulice dođe na liniju tehničkog bez ''preporuke'' Agencije, može da bude problem i gde ga inače ne bi bilo.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...