Jump to content
FAS Euroauto Goran

neshaoct

Administrators
  • Content Count

    67774
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    94

neshaoct last won the day on July 10

neshaoct had the most liked content!

About neshaoct

  • Rank
    Abarth

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd, Rakovica

Previous Fields

  • Garage
    Alfa Romeo 159 sw 1.9 MJet / Stilo 1.9 MJet 140

Recent Profile Visitors

130329 profile views
  1. Počelo suđenje bivšem direktoru Audija Rupertu Štadleru Bivšem šefu Volkswagenove divizije luksuznih automobila Audi i još trojici, u sredu je počelo suđenje zbog optužbi povezanih sa prevarom sa dizel-vozilima te kompanije na testovima izduvnih gasova, prenosi Beta. To je prvo krivično suđenje u Nemačkoj zbog skandala koji je izbio pre pet godina i koji je grupu Volkswagen koštao više od 32 milijarde evra novčanih kazni i poravnanja. Rupert Štadler i još trojica optuženi su za prevaru, izdavanje lažnih sertifikata i krivično kašnjivo lažno reklamiranje. Predviđeno je da komplikovano suđenje u Minhenu ima 176 ročišta i da traje do 20. decembra 2022. godine. Suđenje je posledica Volkswagenovog skandala sa emisijama izduvnih gasova koji je izbio u septembru 2015. Američka agencija za zaštitu životne sredine objavila je tada obaveštenje o kršenju propisa, navodeći da je Volkswagen opremio i podesio hiljade automobila tako da se zagađenje ne bi otkrilo kada su automobili bili na testiranju pri tehničkom pregledu. Softver je podešavao rad motora tako da bi automobili mogli da prođu test zagađenja, a posle testa ih je vraćao u redovan režim rada, pa su na ulici zagadivali više. Rezultat je bilo da stvarno zagađenje prelazi američke granice za azot-oksid, što može naštetiti zdravlju ljudi. Bivši izvršni direktor Volfgang Hac i još dvojica inženjera optuženi su za razvoj 3.0 dizel-motora za Audi, Volkswagen i Porsche, koji su koristili ilegalni softver. Štadler se ne tereti za učešće u razvoju motora, već zbog izdavanja dozvole za prodaju vozila koja ih imaju, uprkos tome što je za prevaru znao najkasnije u septembru 2015. Slučaj za koji se sudi uključuje 250.700 vozila Audi, 71.600 Volkswagena i 112.100 Porschea, koja su uglavnom prodata na američkom i evropskom tržištu. Uvodno ročište suđenja je nastavljeno čitanjem optužnice na 90 stranica. Optuženima preti najmanje šest meseci, a maksimalno 10 godina zatvora. Bivši izvršni direktor Volkswagena, Martin Vinterkorn, optužen je u dva predstojeća krivična postupka u Nemačkoj u vezi sa tim skandalom. Optužile su ga i američke vlasti, ali im on ne može biti izručen. Dva direktora Volkswagena su već u zatvoru u Americi. preuzeto sa - Auto Blog
  2. Hongqi H9+ Nakon što je ranije već prikazao standardnu verziju luksuzne limuzine H9, kineski Hongqi sada na sajmu automobila u Pekingu promoviše i njenu produženu varijantu. To je Hongqi H9+ koji u poređenju sa standardnim H9 ima za 20 cm duže međuosovinsko rastojanje i više mesta za putnike pozadi. To podrazumeva međuososovinsko rastojanje od 3.260 mm, dok dužina vozila iznosi 5.340 mm. Hongqi H9+ ima 3.0 V6 motor sa 283KS i 400 Nm obrtnog momenta, a pored luksuzne opreme pažnju privlači i dvobojni eksterijer (u ovom slučaju Cream White/Burgundy Red kombinacija). preuzeto sa - Auto Blog
  3. Total kupuje mrežu punionica za električna vozila u Londonu Francuski naftni div Total je saopštio da će od grupe Bollore kupiti najveću mrežu punionica za električna vozila u Londonu ''Blue Point London''. Ugovor predviđa upravljanja mrežom koja obuhvata više od 1.600 punionica u Londonu, navodi francuska kompanija. Planiraju da pune mrežu isključivo strujom proizvedenom iz obnovljivih izvora, koju će nabavljati njihova filijala Total Gas & Power Limited. Transakcija bi trebalo da bude zaključena do kraja godine, dodaju u Totalu. Total već upravlja mrežama punionica električnih vozila u Holandiji i Belgiji, a londonska akvizicija bi trebalo da učvrsti njegovu poziciju ključnog igrača u sektoru električne mobilnosti u Evropi, navodi se u saopštenju francuske kompanije. Do 2025. godine Total planira da im pod svojom ''kapom'' više od 150.000 punionica za električna vozila. preuzeto sa - Auto Blog
  4. Cupra Formentor ušla u serijsku proizvodnju Prvi samostalni Cuprin model je ova serijska verzija Formentora koji je prošle godine inače najavljen koncept vozilom. Serijski model se ne razlikuje mnogo od koncepta, a njegova proizvodnja je sada i zvanično startovala u Martorell fabrici u Španiji (za sada u 160 primeraka dnevno). Što se dimenzija tiče, automobil je dugačak 4.450 mm, širok 1.839 mm, visok 1.511 mm, međuosovinsko rastojanje iznosi 2.680 mm, dok je prtljažnik zapremine 450 litara. I Cupra Formentor ima Volkswagenovu MQB platformu, brojne bezbednosne i sisteme asistencije vozaču, novi infotainment sistem od 12 inča, digitalnu instrument tablu, kontrolu gestovima, kao i Android Auto i Apple CarPlay. Sve to uz atraktivniji izgled, što podrazumeva saćastu prednju masku sa Cupra logom, prednji spojler, veće otvore za vazduh, set pragova, zadnji difuzor, zadnji krovni spojler... Osim toga, u paketu su i Dynamic Chassis Control (DCC), izduvni sistem sa četiri izduvne cevi, jači kočioni sistem, alu točkovi od 19 inča sa detaljima u boji bronze, kao i doterani enterijer (Cupra volan sa zaravnjenim donjim delom, sportska sedišta i pedale, LED ambijentalno osvetljenje, detalji od ugljeničnih vlakana, akcenti u boji bronze...). U paleti su sledeće boje: Silver, Midnight Black, Magnetic Tech i Candy White, Graphene Grey, Dark Camouflage i Desire Red, kao i mat boje Petrol Blue i Magnetic Tech. Na početku će evropskim kupcima biti dostupna verzija koja ima 2.0 TSI turbo benzinac sa 310KS i 400 Nm, uz 4x4 pogon i 7-stepeni DSG automatski menjač. U gami će se kasnije naći i druge varijante, uključujući i onu koja ima plug-in hybrid pogon (1.4 litarski turbo benzinac i elektromotor sa ukupno 245KS i 400 Nm, uz baterije od 13 kWh i autonomiju od 50 km u elektro modu). Cupra Formentor ''Launch Edition'' je na raspolaganju u ekskluzivnoj Petrol Blue mat boji, a u Španiji ima cenu od 43.953 evra. preuzeto sa - Auto Blog
  5. 85 godina Škode 935 Dynamic Škoda 935 Dynamic, posebno upečatljivo vozilo iz 125-godišnje istorije Škoda Auto, slavi 85-ti rođendan. Racionalizovani prototip izazvao je senzaciju na svojoj svetskoj premijeri na sajmu automobila u Pragu 1935. godine. Njegove estetske, aerodinamički optimizovane konture privukle su pažnju javnosti, kao i neobične tehničke karakteristike vozila. Nakon što je bio podvrgnut opsežnoj restauraciji, kupe je sada jedan od najzanimljivijih u postavci Škoda muzeja u sedištu kompanije u Mlada Boleslav. Elegantan, brz i jedinstven Ovaj automobil ostavlja futuristički, elegantan, brz i jedinstven utisak. Pre 85 godina Škoda je na 25. praškom sajmu automobila predstavila modernizovani 935 Dynamic. Dizajneri iz Mlade Boleslav u ovom jedinstvenom modelu kombinovali su i tehnički napredna i nekonvencionalna rešenja. Na primer, prilikom dizajniranja spektakularnog pojednostavljenog tela primenili su najnovija saznanja iz nauke, trend dizajna koji je u to vreme počeo postupno uticati na dizajn automobila. Izuzetno nizak koeficijent otpora Zahvaljujući svojoj sofisticiranoj aerodinamici, prototip je postigao izuzetno nizak koeficijent otpora od 0.37. Stručnost koju su inženjeri stekli na ovom polju sa modelom 935 Dynamic primenjena je u dizajnu serijskih modela koji su usledili, kao što su Škoda Popular Monte Carlo iz 1936. godine i ''motorway'' verzija modela Škoda Rapid 1500 OHV predstavljena 1939. godine. Vrhunac za ljubitelje tehnologije Međutim, postoji još jedan razlog zbog kog Škoda 935 Dynamic i danas ostaje vrhunac za ljubitelje tehnologije. Vodeno hlađeni četvorocilindarski motor zapremine dva litra ima cilindre na suprotnim stranama i montiran je iza osovina kao zadnji središnji motor. Na taj način dizajneri su spustili težište vozila, što je pozitivno uticalo na vozačke performanse. Motor ima snagu od 55 KS i ubrzava, sa međuosovinskim rastojanjem od 3.200 mm, do brzine od 130 km/h. Još jedna inovativna karakteristika je elektromagnetski četvorostepeni menjač francuskog proizvođača Cotal, koji svojim poluselektorom omogućava poluautomatske promene brzina. Napravljena je i reli verzija Konstrukcija i dizajn modela Škoda 935 Dynamic i znanje stečeno razvojem podstakli su brend iz Mlada Boleslav da u 1937. u Monte Carlo Rally uđe sa modifikovanom, kompaktnijom verzijom. Napokon, Zdenek Pohl i Jaroslav Hausman pobedili su u svojoj klasi 1936. godine sa Škoda Popular roadsterom na ''Queen of Rallies''. Nacrt sportskog dvoseda izrađen je u aprilu 1936. godine, a nedugo nakon toga izgrađena je i reli verzija. Međutim, nikada nije stigao do startne linije, a razvoj sportskog automobila zaustavljen je 1939. godine. Vozilo je premešteno na skladište polovnih automobila i izgubio mu se svaki trag. Prodat 1939. godine otkupljen 1960. Međutim, istorija jedinog Škoda 935 Dynamic ikada napravljenog vrlo je poznata. Škoda je vozilo prodala kao polovni automobil privatnom kupcu 1939. godine, a otkupila ga je od istog 1960-ih. Tada je brend iz Mlada Boleslav započela izgradnju svoje kolekcije istorijskih vozila. Pre tri godine muzejska radionica dovršila je detaljnu restauraciju ovog jedinstvenog vozila, koje od tada spada među najzanimljivije eksponate Muzeja Škoda u Mladoj Boleslavi. PR saopštenje
  6. @HOGARO Pogledaj sada, nakon spajanja tema, sve ranije napisano u temi na kojoj smo. Kako auto ide kada otkačiš protokomer? Kakva je situacija sa EGR-om (zatvoren ili nije)?
  7. Najavljena Pagani Huayra R Pagani je najavio dolazak novog modela. Radi se o još snažnijoj verziji modela Huayra sa oznakom ''R'', a detalja u ovom trenutku ima veoma malo. Huayra R sledi primer Zonde R, imaće brutalan zvuk, fantastičnu aerodinamiku, ali ne i šansu da bude legalna za put. Ono što je poznato jeste da će Huayru R pokretati atmosferski motor specijalno razvijen za ovaj model. Sa druge strane, neki kritikuju Pagani što proizvodi previše specijalnih verzija ''starih'' automobila umesto da razvija nešto potpuno novo. Huayra R će biti predstavljena 12. novembra, a najavu možete videti u videu od 37. minuta:
  8. AutoTopNL video: G-Power BMW X6M 4.4 V8 BiTurbo sa 770KS/1.000Nm, umesto fabričkih 625KS/750Nm:
  9. CarsGuide video: Test Ford Puma Novi model iz Forda je mali SUV sa malim motorom, koji se bori protiv istih takvih malih SUV-ova poput Nissan Juke, Toyota C-HR, Renault Capture... CarAdvice video:
  10. Opoziv za Ford Mustang Ford Mustang je jedan od najpoznatijih i najprodavanijih sportskih automobila na svetu, ali čak i pri njegovoj proizvodnji se mogu dogoditi greške. Takva jedna fabrička greška je otkrivena pre nekoliko dana, a Ford zbog toga mora da opozve preko 38.000 Mustanga. Američka agencija za bezbednost u saobraćaju (NHTSA) je tokom testiranja bezbednosti najnovijeg Mustanga uočila da isti ima problema s nosačem pedale kočnice. Ova fabrička greška može da rezultira savijanjem samog nosača, a u najgorim slučajevima čak i pucanjem nosača. Ford je razmotrio uočenu grešku i shvatio da je ovim problemom zahvaćen veliki broj primeraka koji su proizvedeni između 4. marta 2019. i 13. avgusta 2020. godine. Pomenuti primerci se ne mogu prepoznati po broju šasije, ali američki proizvođač ističe da je reč o primercima koji su stvarani za modelsku godinu 2020. Međutim, agencija NHTSA ističe da primerci Mustanga koji koriste ručni menjač nemaju takvih problema, nego je reč o isključivo automobilima sa automatskim menjačem. Dodaju da su se greške dešavale i na kupe i na kabrio verzijama. S obzirom na to da se svi primerci Mustanga proizvode u američkoj fabrici u Mičigenu, ovaj opoziv se ne tiče samo određenih zemalja, nego celog sveta. Zato bi vlasnici takvih primeraka svakako trebalo da se obrate najbližem ovlašćenom Ford zastupniku. Na sreću, još uvek ni jedan slučaj nesreće ili povrede zbog ove greške nije zabeležen, ali ako se kvar ubrzo ne popravi, vrlo je moguće da i do toga dođe. Fordovi ovlašćeni servisi bi trebalo da kontaktiraju sve vlasnike takvih Mustanga. Popravka je naravno besplatana. preuzeto sa - Auto Blog
  11. Savagegeese video: Test Mercedes AMG GTC Tržište automobila preko 100k evra nije posebno veliko, a na njima najmanji deo su ovakvi kabrioleti:
  12. BMW X2 M Mesh Edition BMW predstavlja specijalno izdanje modela X2, i to BMW X2 M Mesh Edition koji će se u prodaji naći od novembra. M Mesh Edition između ostalog sadrži saćasti crni gril, gloss black elemente (okviri stakala i retrovizori), crne bočne stubove, black chrome izduvne cevi, točkove od 19 ili 20 inča (sa crnim i narandžastim akcentima), narandžaste trake na bokovima i haubi... Kupcima BMW-a X2 M Mesh Edition će se nuditi sledeće boje za karoseriju: Phytonic Blue Metallic, Alpine White, Black Sapphire Metallic, Sunset Orange Metallic i Brooklyn Grey Metallic. Za unutrašnjost su predviđena M Sport kožna sedišta sa integrisanim naslonima za glavu, M Sport volan, aluminijumski detalji, Pearl Grey Chrome akcenti i pragovi sa M Mesh Edition natpisom. U gami će se naći više verzija, od benzinaca X2 sDrive18i do X2 20i (koji je dostupan sa prednjim ili pogonom na sva četiri točka), preko Plug-in hybrid X2 xDrive25e, pa do dizelaša X2 18d, 20d i 25d (ovaj poslednji samo uz xDrive pogon na sva četiri točka). preuzeto sa - Auto Blog
  13. TheStraightPipes video: Test 2021. Lexus LC500 Cabrio LC 500 ima 471KS iz 5.0 V8 motora. Ovoj kabrio varijanti glavni rivali su AMG GT C Roadster, kao i kabriolet verzije C8 Corvette, BMW M8, Jaguar F-Type SVR, Porsche 911, Audi R8...
  14. Banjaja i Miler u Dukatiju, Zarko vozi za Pramak Kako prenosi Sport Klub, Frančesko Banjaja i Džek Miler činiće tim Dukatija u novoj sezoni Moto GP šampionata, dok će Žoan Zarko i Horhe Martin braniti boje Pramak Rejsinga. Banjaja u Dukatiju nasleđuje Andreu Dovocioza, koji nedavno saopštio da neće ostati deo italijanske ekipe. Od tada se spekulisalo ko će sa Džekom Milerom činiti tim Dukatija. Izbor je pao na 23-godišnjeg Italijana, Milerovog saradnika iz Pramak Rejsinga. Odlaskom Milera i Banjaje, Pramak je bio prinuđen da u novoj sezoni pronađe dvojicu novih motociklista. Biće to Zarko, 30-godišnji Francuz i trenutni član Esponsorama tima, te Martin, 22-godišnji Španac iz Moto2 šampionata. Martin u Kraljevsku klasu stiže iz redova Red Bul KTM. preuzeto sa - Auto Blog
  15. CarGurus video: Test 2021. Honda Civic Type R Na testu je Type R i njegova dizajnerski umerenija (Sport Line), kao i ekstremnija limitirana verzija:

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...