Jump to content
FAS Goran

neshaoct

Administrators
  • Content Count

    89784
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    107

neshaoct last won the day on October 7 2022

neshaoct had the most liked content!

About neshaoct

  • Rank
    Abarth

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd, Rakovica

Previous Fields

  • Garage
    Giulia 2.0 Sprint / Stilo 1.9 MJet 140

Recent Profile Visitors

141475 profile views
  1. Električni automobili se sve brže pune Velika većina vlasnika električnih automobila traži da njihovi automobili imaju velike brzine punjenja, a sada je NAF (Norveški autoklub) sproveo testiranje s kojim je potvrdio da se punjenje električnih automobila stvarno ubrzalo za samo pola godine. Tokom velikog testa punjenja električnih automobila sprovedenog ove zime pod nazivom El Prix 2024, devet od 23 automobila se napunilo od 10% do 80% za manje od pola sata. Xpeng G9 je bio najbrži, a slede ga Lotus Eletre, Nio EL6 i Nio ET5. ''Sada su zaustavljanja zbog punjenja impresivno kratka. Budući da automobili sve brže pune bateriju, jedva da imate vremena za odlazak u WC pre nego što možete da nastavite putovanje'', kaže Nils Sødal, viši savetnik u NAF-u, u saopštenju za javnost. Xpeng je tokom testa uspeo da napuni model G9 za 19 minuta, što je prema NAF-u minut kraće od navedenog vremena punjenja, dok je Lotus zaostao sa 22 minuta. Lotus je takođe imao najveću testnu brzinu punjenja od 327 kW. ''Ovo pokazuje da su se velike stvari dogodile s punjenjem vozila u prošloj godini. Nekoliko automobila s velikim paketima baterija sada uspeva da se veoma brzo napuni na stanici za punjenje'', kaže Sødal. Vreme punjenja 10%-80% (najbrži): Xpeng G9 - 19 minuta Lotus Eletre - 22 minuta Nio EL6 - 23 minuta Nio ET5 Touring - 24 minuta Kia EV6 - 24 minuta preuzeto sa - Auto Blog
  2. Mercedes u servise poziva 250.000 automobila širom sveta Mercedes je pozvao vlasnike oko 250.000 vozila širom sveta da ih dovezu u servis proveru i eventualnu zamenu neodgovarajućijh delova, potvrdio je portparol nemačkog automobilskog giganta. Poziv se prvo pojavio u bazi Nemačke uprave za motorni saobraćaj (KBA), a tiče se modela AMG GT, C klase, CLE, E klase, GLC, S klase i SL, kao i e-modele EQE i EQS proizvedene 2023. i kasnije. Samo u Nemačkoj akcija obuhvata 37.000 vozila. Konkretno, pojedini osigurači ugrađeni u ta vozila mogu biti neadekvatni. Posledice mogu biti otkazivanje motora, pa čak i požar, navodi se u izveštaju KBA. Mercedes će iz predostrožnosti zameniti te osigurače na navedenim modelima, saopštio je koncern. Intervencija u ovlašćenom servisu traje nekoliko sati, a troškove snosi proizvođač. preuzeto sa - Auto Blog
  3. Globalno tržište automobila i u ovoj godini očekuje rast Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova prenosi analizu jedne od najuglednijih svetskih finasijskih, konsultantskih i analitičkih korporacija na svetu, američki S&P Global, sa sedištem na Menhetnu (Njujork) koja prognozira nastavak rasta svetskog tržišta automobila (putničkih i lakih komercijalnih vozila) i u ovoj 2024. godini. Prema stručnjacima ove korporacije, prodaja automobila u svetu rašće po stopi od 2.8% i dostićiće 88.3 miliona automobila. U prošloj godini, prema podacima S&P Globala u svetu je prodato blizu 86 miliona vozila što je predstavljalo rast od 8.9% u odnosu na 2022. od koje se ''računa'' početak oporavka ove industrije, koja je pretrpela ozbiljan udarac za vreme globalne pandemije. Prodaja u Evropi će sa 14.7 miliona vozila u 2023. premašiti 15.1 milion automobila što bi predstavljalo rast od 2.9%. Kod ove prognoze, treba napomenuti da su ključni parametri bili rizici od recesije na najznačajnijim tržištima EU, kamatne stope, uslovi kreditiranja, snažan zamah tražnje električnih vozila, teškoće oko nabavke energenata ali i predstojeći izbori u EU. Ključni izazov, smatraju analitičari S&P Globala u Evropi biće sposobnost država da subvencionišu kupovinu električnih vozila. Prodaja automobila na tržištu SAD bi trebalo da poraste 2% na godišnjem nivou i dostigne cifru od 15.9 miliona. U prošloj je prodato 15.5 miliona automobila. Faktori koji će uticati na tržište vozila u SAD su visoke kamatne stope, ne baš povoljni kreditni uslovi, i dalje visoke cene automobila. Kao veoma pozitivan signal se ocenjuju najave da će na tržištu električnih vozila biti ponuđeno oko 100 modela vozila. Najveće svetsko tržište, Kina je u 2023. dostiglo brojku od 25.3 miliona prodatih vozila uz rast od 4.9%. Analitičari za Kinu u 2024. predviđaju rast od 4.2% i prodaju vozila od 26.4 miliona jedinica. Ono što je najinteresantnije je predviđanje da će rast prodaje električnih vozila iznositi čak 44% nadmašivši 2023. kada je taj rast iznosio 36%. Potražnja za elektrifikovanim vozilima biće sve veća Elektrifikovana vozila nastaviće da sve više osvajaju tržište. Tako se predviđa da će prodaja čisto električnih, plag- in hibrida i ''klasičnih'' hibrida dostići 17.5% globalno (godišnji rast od 39.5%). Najveći tržišni udeo elektrifikovana vozila će imati u Kini, čak 26.8% ( godišnji rast 28%). I u Evropi će vozila koja mogu da za kretanje koriste električnu energiju dobiti sve slađi deo tržišnog kolača - 22% od svih prodatih automobila i lakih komercijalnih vozila. To je rast od čak 41% na godišnjem nivou. Po ovom parametru rekorder će biti tržište SAD koje će imati godišnji rast prodaje ove vrste vozila od neverovatnih 66.4% što je u ukupnom zbiru 13.2%. I u najmnogoljudnijoj zemlji na svetu, Indiji, elektrifikovana vozila nezaustavljivo osvajaju tržište. Prognoza kaže da će u 2024. učešće ove vrste vozila u ukupnoj prodaji dostići 4.1% što predstavlja respektabilni godišnji rast od 39%. preuzeto sa - Auto Blog
  4. Automarket.hr: Opel Astra GSe Pogledajte šta znači GSe oznaka na novoj Opel Astri i kakva je u vožnji:
  5. Maserati MC20 Opera d'Arte Maserati je iskoristio sportski MC20 Cielo da pokaže svoje brojne opcije personalizacije. ''Opera d'Arte'' je unikatna kreacija koju je kreirao Maserati Fuoriserie, a koja sadrži grafiku inspirisanu umetnošću sa geometrijskim šarama i odgovarajuću konfiguraciju za kabinu. Višebojni tretman kombinuje plave, bele, crvene, crne i žute nijanse, koristeći apstraktnu grafiku koja podseća na ''geometrijsku apstrakciju'', umetnički pokret sa početka dvadesetog veka. Dizajneri Maseratija su odvojili i vreme da doteraju veliki amblem kompanije, transformišući ga u apstraktno umetničko delo. Zato su i 20-inčni točkovi ofarbani u skladu sa tim, pri čemu svaki ima drugačiju kombinaciju boja. Unutra je sličan tretman za donji deo kontrolne table, presvlake od plave alkantare za sedišta i volan, plus značka ''Opera d'Arte.'' Ovaj specijalni MC20 i dalje ima standardni 3.0 V6 Nettuno motor sa dva turbo punjača, i to sa 630 KS i 730 Nm obrtnog momenta. Program Maserati Fuoriserie je najavljen još 2020. godine. Opcije personalizacije se kreću od završnih obrada karoserije, točkova i kočionih čeljusti, do opcionih delova od ugljeničnih vlakana, jedinstvenih unutrašnjih detalja, pa čak i posebno dizajniranih karoserijskih panela za kupce sa dovoljno dubokim džepovima. preuzeto sa - Auto Blog
  6. BMW u problemima Nemačka savezna administracija za motorna vozila KBA je otkrila ilegalne uređaje za smanjenje efikasnosti čišćenja izduvnih gasova u nekim dizelskim automobilima BMW-a, javlja nemačka agencija dpa. Kako se navodi iz kompanije, to bi trebalo da budu automobili proizvedeni između 2010. i 2014. godine. Prema procenama BMW-a, otkriće nemačkog regulatora utiče na oko 33.000 primeraka modela X3 samo u Nemačkoj. Kažu da postoji između 100.000 i 150.000 takvih automobila širom Evrope. Prema KBA, BMW sarađuje sa nadležnim telima i već je dostavio niz mera za ažuriranje hardvera i softvera. Recirkulacija izduvnih gasova je smanjena u vozilima sa ugrađenom ilegalnom tehnologijom kada je klima uređaj uključen, objasnio je KBA. Osim toga, redukcija deluje i kada su spoljašnje temperature u granicama normalnog rada vozila, što znači da su prema presudama Suda EU nedozvoljene, ističu iz KBA. BMW navodi da razmatra svoje mogućnosti. Prema kompaniji, upravljačka jedinica motora koja se koristi za čišćenje izduvnih gasova udovoljava zakonskim zahtevima. ''Ipak, kompanija prepoznaje potencijalni problem s izdržljivošću pojedinih komponenti sistema za čišćenje izduvnih gasova u hardveru dotičnog modela vozila'', navode iz BMW-a. Prema presudama Suda EU ponovo se raspravlja o zahtevima za dizel vozila, saopštila je kompanija, ističući da se neki standardi sada primenjuju retroaktivno na tehnologije stare do 15 godina. preuzeto sa - Auto Blog
  7. Standardizacija EV punjenja: Svi proizvođači automobila prelaze na Teslin standard NACS postaje pravi zajednički standard Stellantis je najnoviji proizvođač koji se obavezao da će koristiti Teslin NACS standard za punjenje. Stellantis je bio poslednji preostali proizvođač među velikim proizvođačima automobila. Ovo sada praktično znači da NACS postaje pravi zajednički standard. Prema saopštenju za medije, električna vozila Stellantis brendova (koji uključuju Dodge, Chrysler, Fiat, Ram, Jeep i Alfa Romeo) počeće da koriste NACS priključak u odabranim modelima sledeće godine. Proizvođač automobila će takođe ponuditi adapter za postojeća vozila. To znači da će vozači moći da pune svoje automobile koristeći NACS ili Combined Charging System (CCS) priključke. Stellantis navodi da njegovo prihvatanje NACS-a proističe iz njegove posvećenosti sa još šest drugih proizvođača automobila da izgrade mrežu od više od 30.000 brzih stanica za punjenje na autoputevima i u urbanim područjima u Severnoj Americi do 2030.godine. Sve ove stanice podržavaće NACS i CCS priključke. Proizvođač automobila pridružio se Volkswagen-u, GM-u, Volvu, Polestar-u, Mercedes-u, Honda-i, BMW-u i Lucid-u u prihvatanju NACS standarda. Takođe, provajderi mrežne infrastrukture za punjenja električnih vozila, ChargePoint i Electrify America, takođe su obećali da će prihvatiti NACS standard nakon što je Tesla otvorila priključke za druge proizvođače krajem 2022. godine. preuzeto sa - Auto Blog
  8. neshaoct

    Biciklizam

    Holanđani uvode posebne test uređaje za kontrolu električnih bicikala Policija u Holandiji preduzima mere protiv onih koji su na električnim biciklima uklonili blokade brzine. Povod je sve veći broj poginulih u saobraćaju. Vozači električnih bicikala u SAD-u mogu da voze snažne električne bicikle koji mogu do 45 km/h, ali u Evropi uglavnom postoje ograničenja na 25 km/h, a snaga motora ograničena je na 250W. Holandska policija je primetila rast saobraćajnih nesreća u kojima su učestvovali biciklisti u poslednje vreme i to sa smrtnim slučajevima koji su dostigli rekordni nivo 2022. godine. Te brojke se većim delom pripisuju električnim biciklima. Nova biciklistička tehnologija zahteva nove policijske metode, zbog čega su u Holandiji raspoređene stanice za ispitivanje s valjcima. Oprema može da se postavi na putevima, a koristi se za određivanje brzine prestanka podrške motora. Policajac zatim sedne na njega i počne da pritiska gas. Ako se na električni pogon postigne više od 25 km/h ili ako su tzv. brzi električni bicikli sposobni za više od 45 km/h, vlasniku se izdaje kazna od 290 evra. Sa višestrukim prekršajima biciklisti rizikuju oduzimanje i uništenje bicikla. Ukupno 247 stanica za ispitivanje takođe ima postavku za ispitivanje maksimalnih brzina na putu za mopede, lake mopede i skutere. preuzeto sa - Auto Blog
  9. Zagato AGTZ Twin Tail Vrhunska veza između kompanija La Squadra i Zagato predvodi izuzetnu umetnost izrade karoserija u hrabru novu eru. Otkriven unutar zidova Zagatovog istorijskog ateljea u Milanu, AGTZ Twin Tail predstavlja neustrašiv spoj umetnosti i inženjerstva. ''Kako dolazi nova zora za automobile, ljudi žele da se prisete prošlosti, a time i epskih automobila 1950-ih i 60-ih'', kaže Andrea Zagato, čiji deda Ugo je osnovao Carrozzeria Zagato 1919. ''Priča o kultnim automobilima iz istorije se jednostavno mora ispričati danas. To je ključni zadatak ako želimo da inspirišemo nove generacije da stvaraju sopstvene priče. Bez poznavanja prošlosti ne možete izmisliti budućnost.'' U pitanju je modifikovani Alpine A110 koji je inspirisan A220, jednim od često zaboravljenih trkačkih automobila marke iz 1960-ih. Automobil nosi ono Twin Tail u imenu jer se prodaje sa uklonjivim dodatkom od ugljeničnih vlakana koji vlasnik može da ugradi kako bi mu dao dramatičnu siluetu dugog repa, ili ga može ostaviti u svojoj garaži. AGTZ Twin Tail je moderan GT automobil koji se ne plaši da nastavi priču o nekadašnjem modelu Alpine A220. On ujedinjuje kolektivno znanje i multinacionalne kulture La Squadre i Zagata tako što oblači A110 berlinette, modernu ikonu, u dramatično novo odelo. Kako se navodi, samo bliska kombinacija raznovrsnih talenata je mogla da stvori tako dinamičan dizajn, umetničko delo koje se može senzacionalno transformisati njegovim zadnjim delom koji se može ukloniti. Ograničena na samo 19 zaista specijalnih automobila, proizvodnja je već počela i knjiga porudžbina se brzo popunjava. Cene startuju od 650.000 evra plus porezi. preuzeto sa - Auto Blog
  10. Kinezi svojim kopijama ponovo šokirali javnost Mecides je nova zvezda na nebu automobilskih replika, koja svojom ponudom mini električnih kamioneta i SUV-ova podseća na poznate modele. Njihova gama vozila obuhvata širok spektar dizajnerskih inspiracija, od luksuznih automobila do robusnih kamioneta, prezentujući ih u tri kategorije. Prva kategorija uključuje električne replike visokog ranga, poput Mecides MBJD, inspirisanog konceptom Bugattija 16C Galibier, s hromiranom rešetkom i LED osvetljenjem. Za ljubitelje drugih marki, tu su mini verzije Porschea, Aston Martina, Maseratija i Range Rovera, koje zapanjuju svojom sličnošću s originalima, uprkos komičnim proporcijama. U segmentu terenskih vozila, Mecides nudi svoje verzije Ford Bronca i Mercedes G-klase, dok kamioneti poput Rama 1500 i Toyote Tundre imaju smanjene kopije svojih originalnih verzija. Zanimljivo je da Mecides nije izbegao ni kineske modele, replicirajući popularne domaće brendove sa uverljivošću koja ih izdvaja od ostalih minijaturnih vozila. Među mainstream modelima, Mini Countryman John Cooper Works i električni klonovi VW ID.4 i Smarta #1 odražavaju trenutnu fascinaciju potpuno električnim vozilima, nudeći autentično iskustvo u smanjenom formatu. Svako od ovih vozila krije metalnu konstrukciju sa dovoljno prostora za udobnu kabinu, digitalni kokpit i materijale koji, iako jeftiniji, ne umanjuju utisak kvaliteta. Vozila dolaze s različitim specifikacijama, uključujući električne motore koji nude snagu do 27 konja. Mecides još uvek čuva cene svojih vozila kao dobro čuvanu tajnu, ali s obzirom na očekivanu pristupačnost, ljubitelji automobila bi mogli da dobiju priliku da za cenu jednog originalnog električnog vozila ''zapadnjačkog'' proizvođača postanu vlasnici čitave flote Mecidesovih replika. preuzeto sa - Auto Blog
  11. Novitec Ferrari 812 GTS N-Largo S Mnogi bi rekli da je Novitec Ferrari 812 najbolji spoj automobila i zvuka na planeti. Dodajte N-Largo specifikaciju i nalazite se u drugoj kategoriji - ulazimo u sferu N-Largo S, i postojaće ih samo nekolicina - tačno 3:
  12. G-Power BMW M240i Nemački tjuner G-Power prikazuje modifikovani BMW M240i, ovde dostupan sa nekoliko paketa za pojačanje njegovog šestocilindričnog motora. Dok fabrički model raspolaže sa 374 KS, G-Power nudi verzije pojačane na 420 KS, 450 KS, 480 KS ili čak 520 KS (ovaj poslednji sa ubrzanjem do 100 km/h manjim od 4 sekunde). Osim toga, tu su i sportski izduvni sistem, modifikovano oslanjanje, 19-inčni Hurricane RS točkovi, gume 245/35 i 255/35, elementi od ugljeničnih vlakana, G-Power oznake, kao i doterana unutrašnjost sa novim volanom, patosnicama i detaljima od ugljeničnih vlakana. preuzeto sa - Auto Blog
  13. NIO ET9 može da otrese sneg sa sebe NIO se pohvalio zabavnom, ali i korisnom funkcijom svog SUV-a ET9. U slučaju potrebe u stanju je da svojim aktivnim oslanjanjem otrese sneg sa karoserije. Početkom godine, novi SUV je krenuo na seriju zimskih testova, kažu iz Nia uz objavljivanje videa, koji prikazuje funkciju nikada do sada viđenu na automobilima. Ovu zabavnu i potencijalno korisnu funkciju kineski proizvođač je prikazao demonstrirajući mogućnosti aktivnog oslanjanja SkyRide, ugrađenog u njihov električni SUV ET9. Oslanjanje SkyRide je pametni sistem upravljanja šasijom i prvo na svetu potpuno integrisano aktivno hidraulično oslanjanje, poručuje njegov kineski proizvođač. Osim otresanja snega, koje je prikazano na prvom videu, u stanju je da aktivno podešava čvrstoću i krutost oslanjanja te udaljenost šasije od tla (+40/-50 mm unutar samo dve sekunde): Uz ovu demonstraciju, NIO se nedavno pohvalio još jednim video zapisom. U njemu na haubu modela ET9 konobar postavlja piramidu čaša s šampanjcem, a automobil zatim vozi preko veštačkih ''hupsera'' - bez prolivanje šampanjca. Sve je to moguće zahvaljujući naprednom sistemu, koji prepoznaje neravnine na putu, pa o tome daje informaciju oslanjanju, da bi ono u stvarnom vremenu reagovalo na sve što mu se nađe na putu. Nio ET9, električni SUV s elektromotorima ukupne snage skoro 700 konja, predstavljen je krajem prošle godine, u Kini je trenutno otvorena knjiga narudžbina, a početna cena je nešto viša od 100.000 evra. Sa isporukama će startovati tek početkom 2025. godine. preuzeto sa - Auto Blog
  14. EmisijaSAT: Maserati MC20 630KS/730Nm:
  15. Kimera EVO38 Kao što je najavila početkom ovog meseca, kompanija Kimera Automobili je i zvanično predstavila EVO38, novu verziju odavno rasprodatog restomod modela EVO37. EVO38 pre svega odlikuje pogon na sva četiri točka, koji je inspirisan nikada materijalizovanom evolucijom Lancia 037 reli automobila. ''Šta ako?'' Šta bi se desilo da... ? Ovo je pitanje koje je sebi postavio Luka Beti, tvorac i osnivač Kimera Automobili, uključivši još jednom iste ''glumce'' iz prethodnog ponovnog rođenja svetske ikone motosporta. Ovu legendu o četvorotočkašima Kimera je razvila u EVO37 koji smo upoznali 2021. godine i koji je 37 srećnih kolekcionara brzo dovelo do rasprodatog statusa. A sa jednim od glumaca koji su učestvovali u ponovnom rađanju mita, Mikijem Biasionom, dvostrukim svetskim šampionom u reliju i evropskim šampionom na prethodniku EVO37, Luka Beti i već dokazani i pobednički tim tehničara i dizajnera su poslednjih meseci radili na novom projektu pod nazivom EVO38. Stil Kimere EVO38 ostaje veran uspešnom receptu sa modela EVO37, iako EVO38 ima redizajnirani body kit. To podrazumeva veće otvore za vazduh na prednjem delu, haubu sa drugačijom ventilacionim otvorom, šire blatobrane, nove aluminijumske felne sa gumama Pirelli P Zero, izmenjeni poklopac motora, difuzor i zadnje krilo, kao i izduvnu cev postavljenu između okruglih zadnjih svetala. Mada Kimera tek treba da objavi detaljne specifikacije za EVO38, poznato je da postoje poboljšanja ispod kože. Tu su i veći turbo punjač, poboljšana ventilacija i veća snaga u poređenju sa prethodnikom (pominje se 600 konja). Najveća razlika je ipak pogon na sva četiri točka, koji EVO38 čini bržim od EVO37 sa zadniim pogonom, u kombinaciji sa revidiranim oslanjanjem i poboljšanom raspodelom mase. Kimera Automobili takođe navodi da novi model ima bolju ergonomiju unutar kabine sa dva sedišta. EVO38 će biti proizvoden u ograničenom broju od samo 38 jedinica, ali cena još nije poznata. U svakom slučaju, restomod inspirisan Lanciom 037 neće biti jeftin. Kimera najavljuje i budući K-39 ''hyper restomod'', koji će biti namenjen za motosport aktivnosti, sa veoma ograničenom proizvodnjom i još divljim aerodinamičkim paketom. Kimera Automobili će EVO38 inače prikazati i na predstojećem sajmu automobila u Ženevi, od 26. februara do 3. marta 2024. Ovde će EVO38 biti predstavljen na izuzetnom štandu, u prisustvu svih legendarnih modela Team Martini Racing dinastije koji su mu prethodili. preuzeto sa - Auto Blog

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...