Jump to content
FAS Goran

neshaoct

Administrators
  • Content Count

    89923
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    107

neshaoct last won the day on October 7 2022

neshaoct had the most liked content!

About neshaoct

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd, Rakovica

Previous Fields

  • Garage
    Giulia 2.0 Sprint / Stilo 1.9 MJet 140

Recent Profile Visitors

208585 profile views
  1. To je uvek slučaj, bez obzira šta piše na reklami. Uzmi i računaj: npr. 100 automobila x 7.000 evra = 700.000 evra. Te pare su od Banke. Banka ne daje 700k evra da bi dobila nazad 700k evra jer Banka koja tako radi - propadne. Banka daje 700k evra da bi dobila nazad 700k plus kamatu. Prodavac je dogovorio uslove sa Bankom gledajući svoje interese. To je najnormalnija stvar na svetu. Kreiranje profita od prodaje finansijskih usluga je ozbiljan izvor novca za automobilske dilere. Kako bi privukao kupce da uzmu njegov auto preko finansiranja koje je on sam dogovorio sa bankom (a ne da kupci dođu sa finansiranjem koje su sami sebi obezbedili), uvek se u reklamu stavlja da je kredit preko njega "povoljniji" nego što bi ljudi inače sami sebi mogli da obezbede. Ljudi otvore sajtove banaka i vide da niko ne daje sa 0% kamate... dok ovde eto baš to može, i zato pristaju na kredit koji im je obezbedio diler automobila. Oni ne znaju da bi popust (npr. "jesenji bonus") na taj auto bio npr. 3.000 evra kad bi sami sebi obezbedili finansiranje, već se zalete na reklamiranih 0% kamate i plus 2.100 evra nižu cenu. Od te razlike (npr. 3k vs. 2.1k) od 900 evra diler plati Banci kamatu, plus zaradi malo preko od prodaje same finansijske usluge, plus zaradi od dodatnih usluga koje će ponuditi (nanokeramika i sl.), plus od aftersales-a koji donosi taj auto (servis/delovi), plus na kraju i trgovačka marža. ====== Usput, slične ponude su davali (ili daju i dalje) i neki placevi polovnjaka, samo se limit "beskamatnog" kredita kod njih razlikovao od placa do placa. Tako je negde limit bio na 10k evra, negde na 7k, negde na 3k (placevi koji prodaju starije, jeftinije automobile), čini mi se da je max bio na 12k evra kod jednog placa. Dobra stvar sa ovakvim ponudama je što ustvari možemo da vidimo koliko cena može da ide dole kad se samostalno obezbedi finansiranje, a to je u ovom slučaju svakako više od 2.1k evra. Na tih 2.1k evra dodaš kamatu koju diler plaća na onih 7k evra (stopu možeš da pretpostaviš na osnovu ponuda banaka na njihovim sajtovima, plus da imaš na umu da takav klijent dobija malo bolju ponudu nego što piše na sajtovima).
  2. Ne postoji kredit bez kamate. Kamatu na tih do 7k plaća kupac kroz veću cenu auta i/ili uskraćivanje niže cene koju bi inače dobio. Uvek je najbolje sam sebi obezbediti finansiranje (keš/lizing/kredit) prilikom kupovine automobila.
  3. Poskupelo je - kaže ovde na 10:07 da su 900 evra, ali su sada trajne (nema više vremenskog limita na 7 godina).
  4. Taj kvalitet o kojem pričaš nije postojao 90-tih, a kamoli u 21. veku. Pola kooperanata je nestalo, novi koji su uvođeni kao zamena nisu imali kad da nauče i naprave jednak kvalitet jer su naručene serije bile male (za par stotina traktora godišnje). IMT je ionako bio finalista tuđih komponenti. FOB/FOM nije bio u stanju da odlije blok da valja, pucali su/bili krti jer nije više valjala peć, nije valjala sirovina... sve mi je otac pričao koji je bio zaposlen u FOB-u od početka 80-tih. Plus što nikako nije mogla da opstane livnica u sred Novog Beograda, a para za novu nije bilo.
  5. Dobro. Koliko bi IMT i IMR traktori bili skuplji u Africi od konkurencije iz Kine/Indije? Ne kažem da ne bi mogli jedno vreme da prodaju tamo, ali... to bi im omogućilo da prežive možda još 10-15 godina posle raspada SFRJ (da nije bilo sankcija), i nakon toga fajront. Tih 10-15 godina je svakako prošlo dok smo bili pod sankcijama, a kad su one skinute već su se razmahali po Aziji/Africi proizvođači iz Kine/Indije koji su bili jeftiniji i mogli da naprave tražene količine u zadatim rokovima. Na kraju, TAFE kojeg je nekad IMT naučio kako se prave traktori (na osnovu licence Fergusona), i koji je faktički pravio IMT kopiju traktora (samo lošiju), došao je i kupio ono što je od IMT-a ostalo. Kao da se stalno provlači da je neko namerno uništio fabriku koja je radila, proizvodila... a ustvari je ta fabrika prestala da postoji sa raspadom najvećeg tržišta za nju. A za ostala tržišta (kad se otvorila mogućnost poslovanja na njima, tj. nakon skidanja sankcija) njihov proizvod već nije bio konkurentan sa cenom i količinama = fajront.
  6. Zato što ništa od te pomenute industrije nije bilo konkurentno. Traktori, kombajni, kamioni, avioni... svemu je tržište bilo samo SFRJ, i jednim delom SSSR. Afrika je bila nebitna po pitanju ozbiljnog plasmana, ona je tu bila tek onako usput. Nestala su ta dva tržišta jedno za drugim, pa su tako nestali i kupci... a drugih kupaca nije nikada ni bilo. Propali bi svejedno i da nije bilo sankcija jer ti proizvodi nisu bili konkurentni na evropskom tržištu (kao što je npr. u Sloveniji propao TAM iz istog razloga). Ta nekonkurentnost velikih proizvodnih firmi je možda i najbolji dokaz lošeg ekonomskog sistema u SFRJ... ==== Rekoh "nikog ozbiljnog"
  7. Koje tvoje bezbednosti? Ko si ti? Ime, prezime, JMBG? Niko iz ovih tvojih postova ne može znati ništa od navedenih podataka, pa se nema ko ni ugroziti. Opet ti kažem, opusti se. ===== Ovo u poslednjim postovima je istorija, nije politika. Nije jer nema danas nikog ozbiljnog u našem političkom spektru ko se zalaže za vraćanje komunizma/socijalizma, ili za povratak monarhije. Zato je to samo istorijska rasprava.
  8. Evo, ja ću: Ova tema na kojoj smo, na manje od 5 sati. ==== A, tvoj post je bio: Od množine (''druge teme'') u tvom postu, dobismo jednu temu (baš ovu na kojoj smo) koja je bila zaključana na manje od 5 sati. Veštački si hteo da stvoriš utisak da ima ko zna koliko tema koje se zaključavaju... Bezveze je tako prenaglašavati
  9. Koja je tema zaključana? Evo... daj barem tri teme koje su zaključane u poslednjih godinu, dve, tri... Kontam da ti neće biti teško da ih navedeš veoma brzo jer očigledno si nešto primetio/upamtio. Pa, nemoj je onda čitati. Ili, čitaj i stavi koje god hoćeš korisnike Foruma na svoju ignore listu, pa ti Forum neće prikazivati njihove postove.
  10. Nikada neće biti takvog ograničavanja na ovom Forumu. Suština Foruma je diskusija/rasprava. Svako koga mrzi da čita - ne mora da čita. Put u društvo idiota je pažnja od maksimum 15-30 sekundi i/ili čitanje do 100-200-300 karaktera. Naslov teme je takav da upućuje da svako može da piše o onome što misli da treba po pitanju negativnih/pozitivnih pojava u svetu (osim politike naravno).
  11. Do kraja godine građani imaju priliku da zamene stari auto novim modelom Fiat Tipo uz Fiat Eko Bonus Crossroad Adria, članica OMR grupe, danas je lansirala kampanju Fiat Eko Bonus, tokom koje su građanima Srbije omogućene ekonomske pogodnosti za recikliranje automobila i zamenu starog za novo Fiat Tipo vozilo. Akcija daje mogućnost da svako ko kupi model Fiat Tipo, uz recikliranje starog ili zamenom polovnog automobila, dobije popust od 2.000 evra. ''Fiat Eko Bonus inicijativa u Srbiji u fokus stavlja ekološki aspekat pri kupovini automobila, svest o mogućnostima, potrebi i značaju reciklaže za očuvanje životne sredine, ali i finansijskim pogodnostima za svakog ko želi da postane vlasnik novog vozila. Mislim da su ovakve akcije bitne jer zaista podižu svest kod ljudi da je moguće da svako od nas doprinese očuvanju životne sredine, a do sada je zahvaljujući Fiat Eko bonusima u Srbiji reciklirano više od 14 hiljada vozila'', izjavio je Igor Ševo, komercijalni direktor kompanije Crossroad Adria. Zamena po principu ''staro za novo'' moguća je za ograničenu količinu vozila Fiat Tipo za koju kompanija Crossroad Adria odobrava specijalan FIAT eko bonus. Bonus u iznosu od 2.000 eura moguće je iskoristiti do kraja godine, ukoliko se novi Fiat Tipo kupuje uz reciklazu ili zamenu staro za novo. Radi se o vozilu sa najvišim nivoom opreme - style tech. Aktuelni su i različiti vidovi finansiranja od poznatih auto kredita, preko finansijskog lizinga do opcija dugoročnog renta. Kontinuirani napor ka podizanju svesti o očuvanju životne sredine uspešno se i prethodnih godina sprovodio sa reciklažnim centrima za Fiat vozila, zahvaljujući kojima je do sada reciklirano više od 14.000 vozila u Srbiji. Sve informacije o vozilu i uslovima kupovine, kupci mogu saznati kod ovlašćenih dilera iz naše prodajne mreže.
  12. Nema zvuka kod ove Giulije... samo nešto lažnog u kabini. I da ima, to što želiš traži jedan mikrofon pod haubom i jedan na izduvu. Taj pod haubom mora da istrpi velike temperature i da ne izgori, dok onaj na auspuhu mora da bude sa jakom otpornošću na vetar. Nije jednostavno to snimiti da valja.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...