Jump to content

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

FAS Euroauto Goran Vlada

neshaoct

Administrators
  • Content count

    59601
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    89

neshaoct last won the day on November 9

neshaoct had the most liked content!

About neshaoct

  • Rank
    Abarth

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd, Rakovica

Previous Fields

  • Garage
    Alfa Romeo 159 sw 1.9 MJet / Stilo 1.9 MJet 140

Recent Profile Visitors

126395 profile views
  1. Ko proizvodi najpouzdanije automobile? Postoje brojna istraživanja koja na bazi iskustva vlasnika, ali i servisnih statistika rezultiraju listom pouzdanosti pojedinih modela, a potom i marki vozila. A na tim listama redovno su u vrhu japanske i korejske marke uz nešto nemačkog začina. Dno je gotovo uvek bilo u znaku britanskih i italijanskih marki. I da, ovde svakako treba razlikovati istraživanja pouzdanosti od onog zadovoljstva vlasnika, kao i da li se radi o novim ili polovnim automobilima. U ovogodišnjem izdanju istraživanja pouzdanosti oglasio se i ''Consumer Reports'' sa svojom listom u okviru ''Annual Auto Reliability Survey''. Ona pokazuje tradicionalno visoko pozicionirane japanske brendove kao što su Lexus, Mazda i Toyota. Takođe, primetno je da su se i neki tzv. fenjeraši popravili, prvenstveno zbog redizajna, pa su se tako popeli Mini, Chrysler i ostali. Još jedan dokaz podizanja kvaliteta proizvoda kroz redizajne. Izuzetak su Volkswagenovi Atlas i Tiguan koji su ostali jednako problematični kao i 2018. godine kada su lansirani, ističu u CR-u. Isto važi i za Acuru koja je zabeležila rekordan pad na godišnjem nivou i to od čak devet mesta. Zanimljivo, pali su i nemački ponosi, Audi i BMW, a pohvaliti se ne može ni Subaru. Novi A6, X5 i Forester su oborili rezultate pomenutih marki. Zanimljivo, u grupu problematičnih ulazi i novi BMW serije 3, pa i Audi Q8. Recimo i da su zbog manjka modela iz istraživanja izostavljeni Fiat, Jaguar, Land Rover, Maserati i Ram, sve odreda kandidati za začelje. Teslu je CR oduvek kritikovao zbog manjkave pouzdanosti. Svi modeli su u prošlosti kotirali dosta nisko. Sada su se popravili i stigli do klasifikacije ''preporučljivi'', posebno Model 3 i Model S. Ali Tesla je još uvek nisko, na 23. od ukupno 30 mesta. Sa prosečnim rezultatom od 81 bodova (od mogućih 100) na vrhu je Lexus. Slede ga Mazda i Toyota sa 77 bodova, a onda su tu još Porsche (75) i Genesis (71), koji zaokružuju top 5. Na samom dnu je luksuzni američki brend - Cadillac je sa 23 osvojena boda lošiji od Alfa Romea (27), Acure (29) i Volkswagena (33). Da, VW je pao za devet mesta, pa se našao na dnu liste. A problemi su vezani uz elektroniku, opremu i sistem goriva. Gledano po modelima, najgori od najgorih su ipak domaći. To su Chevrolet Colorado sa 4, i Chevrolet Camaro sa tek 5 bodova. preuzeto sa - Auto Blog
  2. BMW serija 7 (G11)

    Snimljen BMW i7 Već ranije se pričalo o tome da u BMW-u planiraju i električnu verziju Serije 7 (pod nazivom i7), a u međuvremenu je snimljen i ovaj test primerak. Izvori navode da BMW priprema verzije i7 i i7S, pri čemu će ova druga naravno imati više snage. BMW i7 bi navodno trebalo da dobije 500KS, baterije od 100 kWh i autonomiju od oko 600 km (po WLTP-u), dok bi BMW i7S raspolagao sa oko 670KS, baterijama od 120 kWh i autonomijom od 600 km. Kako stvari stoje, ovi automobili bi mogli da dobiju više od jednog elektromotora i pogon na sva četiri točka, a u vesti se kaže da BMW radi i na sledećoj generaciji brzog punjenja. Premijera ovakve ''sedmice'' se očekuje krajem sledeće godine, a start prodaje početkom 2021. godine. preuzeto sa - Auto Blog
  3. Audi R8 V10 5.2 FSI quattro

    OSV video: Test 2019. Audi R8 Decenijama su proizvođači automobila pokušavali da izazovu Porsche i njegov 911. Nekome je to malo, a nekome baš malo uspevalo...dok se nije pojavio Audi i napravio R8:
  4. Jaguar XF

    CarsGuide video: Test 2020. Jaguar XF Nisu (još) svi prešli na SUV modele, tj. ima mesta i za velike luksuzne limuzine. Ovaj Jaguar je na tržištu u istom segmentu sa npr. Audijem A6 ili BMW Serijom 5, i još kako svi oni mogu biti porodični automobili:
  5. Pogledajte kuda vodi jedan autoput u Kini Nova deonica autoputa u provinciji Chu-pej vijuga prateći meandre reke. Ovo je most koji ne vodi sa jedne obale na drugu. Prilikom planiranja autoputa koji povezuje okrug Yichang sa centralnom saobraćajnicom G42 u kineskoj provinciji Chu-pej, u opciji je bilo nekoliko rešenja. Najveći problem predstavljala je reka koja ima duboko urezano korito kroz planinu. Prva opcija je bilo kopanje tunela, a druga je bila povezivanje padina sa nekoliko mostova. Na kraju, inženjeri su se odlučili za nešto potpuno drugačije. Umesto da kopaju tunele ili spajaju planinske kosine, kineski inženjeri su se odlučili da prate liniju koja je stvorila sama priroda. Oni su izgradili autput preko reke. To je bila i ekonomska i ekološka odluka. Konstruktori su stvorili armirano-betonsku konstrukciju koja se graciozno prostire na stubovima duž reke. Od deonice dužine 10.9 kilometara, 4.4 kilometra su iznad vode. To je tamošnjim vozačima skratilo vreme vožnje za 20 minuta. Vozeći ovom deonicom, putnici mogu da uživaju u zapanjujućem pogledu na netaknute planine. Izgradnja je trajala dve godine, a projekat je koštao oko 70 miliona dolara. Kinezi ovu saobraćajnicu nazivaju autoput, iako je jasno da se radi o konuminkaciji sa dve trake u različitom smeru. Autoput je opremljen mnoštvom kamera kojima se vrši monitoring eventualnog zagađenja prirode, kao što je na primer bacanje smeća u reku. Prestupnicima je zaprećena kazna u iznosu od 1.000 juana (125 evra). preuzeto sa - Auto Blog
  6. Fabrički opozivi vozila

    Nissan opozvao 400.000 vozila u SAD zbog problema sa kočenjem Nissan je opozvao skoro 400.000 vozila u SAD zbog kvara kočionog sistema koji uzrokuje curenje kočione tečnosti što može da izazove požar u automobilu. Opoziv uključuje modele sedan Maxima 2016-2018, luksuzni Infiniti QX60 krosover 2017-2019, SUV Murano 2015-2018. i SUV Pathfinder 2017-2019., prenosi B92. Curenje će da pokrene upozorenje za vozače, ali ako se ignoriše u ''retkim situacijama'' može da dovede do vatre, obavestio je Nissan američku Nacionalnu administraciju za bezbednost saobraćaja na putevima (NHTSA). ''Ukoliko se upozorenje ignoriše i vozilo nastavi da se koristi u ovim uslovima, kočiona tečnost može da izazove električni spoj unutar motora'', saopštio je Nissan. Nema podataka da li je ovaj kvar u pomenutim Nissan automobilima izazvao požare i povrede. Ovaj opoziv dolazi manje od dva meseca nakon što je NHTSA otvorila preliminarnu istraga čak 553.000 Nissan Rougue (X-Trail) posle izveštaja o greški automatskog hitnog kočenja koje se uključivalo bez upozorenja i bez prepreke.Nissan je prošle godine i u Japanu imao opoziv zbog problema sa kočionim i upravljačkim sistemima. preuzeto sa - Auto Blog
  7. Renault Kadjar

    CarAdvice video: Test 2020. Renault Kadjar U Evropi je odavno (od 2015. godine), a sada se širi dalje pa je tako stigao u Australiju:
  8. F1: Red Bull

    Svetski rekord Red Bula, četiri točka za 1.82 sekunde! Austrijska ekipa obavila je u nedelju najbrži pit-stop u istoriji šampionata sveta najbržeg cirkusa na četiri točka. Tokom trke za Veliku nagradu Brazila, mehaničari ove ekipe zadržali su Maksa Ferštapena u boksu samo sekundu i 82 sekunde, usput mu zamenivši sve četiri gume! Prethodni rekord je takođe pripadao Red Bulu i postavljen je ove godine na Velikoj nagradi Velike Britanije. Mehaničarima je trebalo 1.91 sekundi da izvrše promene pneumatika na bolidu Pjera Gaslija. Do Gaslijevog zaustavljanja u Silverstonu, Red Bul i Vilijams su delili prvo mesto sa 1.92 sekundi. Posle Red Bula i u nedelju, u Brazilu, najbrže promene pravili su mehaničari Vilijamsa. Robert Kubica je napustio boks posle 2.1, a Džordž Rasel posle 2.2 sekunde. preuzeto sa - Auto Blog
  9. Tvrđave na točkovima

    Blindirani Inkas Sentry Civilian Blindirani Inkas Sentry Civilian se bazira na modifikovanoj platformi Forda F-550, uz doterano oslanjanje i jače kočnice. Vozilo pruža zaštitu nivoa BR6, a između ostalog se ističu i stakla otporna na metke, zaštita akumulatora i ECU, kao i kamere sa nadzorom od 360 stepeni, sistem za noćno osmatranje i sistem hemijske zaštite. Za pogon se brine 6.7 litarski turbo-dizel motor sa 330KS, menjač je 6-stepeni automatik, pogon na sva četiri točka. preuzeto sa - Auto Blog
  10. Konačna odluka Volkswagena - do kraja godine Volkswagen je odložio izgradnju pogona u Turskoj. To je pogodilo i turske liferante i stanovništvo koje trpi zbog nezaposlenosti i inflacije. Konačna odluka trebalo bi da bude doneta do kraja godine. Napetost u odnosima Nemačke i Turske osećaju i preduzetnici, piše list ''Zidojče cajtung'' i navodi primer Volkswagena, koji je zbog turske vojne ofanzive protiv Kurda na severu Sirije zamrznuo svoju odluku da izgradi fabriku u Turskoj. U tekstu se citira izjava premijera nemačke pokrajine Donje Saksonije Stefana Vjala koju je dao u oktobru, nekoliko dana posle početka turske vojne ofanzive, da ''pod sadašnjim uslovima'' lično trenutno ne može da zamisli takvu investiciju u Turskoj. I predstavnik sindikata koncerna Bernd Osterlo izjasnio se protiv gradnje fabrike u Turskoj ''sve dok Turska pokušava da silom ostvari svoje političke ciljeve''. On je za medije izjavio da Volkswagen, zbog istorije koncerna u doba nacizma, ima posebnu odgovornost. Navode se njegove reči da Volkswagen sme i mora da bude moralan. Političke odluke preduzeća? U tekstu se podseća na činjenicu da je prošlog jula raspoloženje u koncernu bilo sasvim drukčije. Tada je Vajl izjavio da će odluka biti ekonomska i neće biti političke prirode. To se dopalo turskom ministru privrede Mustafi Varanku koji je rekao: ''Od jednog globalnog preduzeća očekujemo da u svojim odlukama uzme u obzir komercijalne interese''. Varank je dugo bio savetnik predsednika Erdogana, pre nego što je postao ministar. On je posle Volkswagenove odluke da zamrzne gradnju pogona u Turskoj izjavio: ''Ako preduzeća počnu da donose političke odluke, više ne uzimaju u obzir interese svojih investitora''. Varank, prema navodima teksta, brani vojnu intervenciju Ankare kao ''antiterorističku borbu''. Ako ga pitate o pravosuđu i zašto je, recimo, turski preduzetnik Osman Kavala već više od dve godine u zatvoru bez presude, on priča o planiranoj reformi pravosuđa. Potom spominje svog brata koji je poginuo 2016. godine u pokušaju puča. On tvrdi da to što su novinari u zatvoru ''nema nikakve veze sa novinarskom delatnošću''. Nezaposlenost i inflacija rastu U članku se navodi i mišljenje predsednika udruženja liferanata Alpera Kanče da oni koji sada izbegavaju Tursku, rade to da ne bi podržali Erdogana, ali da ta odluka pogađa sve, pa i one koji Erdogana nisu birali. Kanča to ne navodi, ali verovatno ima na umu da Izmir, u čijoj blizini bi trebalo da nastane Volkswagenova fabrika, ima opozicionu gradsku vladu, isto kao Istanbul. Prema zvaničnim podacima, nezaposlenost je porasla za godinu dana za tri odsto i iznosi 14 procenata. Oktobarska inflacija iznosila je 8.55 procenata. Broj proizvedenih automobila je 2016. godine u Turskoj iznosio skoro milion, a 2018. je pao na 642.000 komada. Turski ''Detroit'' Bursu, četvrti po veličini turski grad sa tri miliona stanovnika, zovu ''turski Detroit''. Kriza automobilske industrije kao ona u Detroitu, Bursu je do sada zaobilazila. Ali postoje signali upozorenja. Zato se neki proizvođači pripremaju za budućnost. Recimo, Karsan, firma koju je 1966. osnovala Koč grupa, sada pravi električne autobuse, velike i male. Baterije su Volkswagenove. Vozila idu na punjenje posle 300 kilometara. Već su iz Nemačke stigle prve narudžbine, navodi ''Zidojče cajtung'' reči Okana Baša iz rukovodstva turske firme. Alper Kanča priča da se Volkswagen već dve godine priprema za dolazak u Tursku: ''Čak su proveravali koliko ima obdaništa i škola''. On dodaje da su Volkswagenovi ljudi pre nekoliko meseci počeli da organizuju dobavljače, pa se nada ''da će oni ipak doći''. ''Zidojče cajtung'' navodi da će Volkswagen do kraja godine odlučiti o sudbini pogona u Turskoj. preuzeto sa - Auto Blog
  11. Tesla Motors

    Nije slučajno što Tesla gradi fabriku u Nemačkoj U svojom starom maniru Elon Mask je gotovo usput spomenuo da će Tesla novu fabriku da gradi u blizini Berlina. Za nemačku automobilsku industriju ta najava stiže u pravom trenutku, smatra urednik DW Henrik Beme. Zamislimo si da je novi berlinski aerodrom već odavno u pogonu. U tom slučaju bi nova fabrika Tesle mogla da se gradi na terenu na kojem je danas aerodrom Tegel, dakle u samom Berlinu. Ali, očito je da je ta sramota oko novog berlinskog aerodroma čije otvaranje se zbog propusta odlaže već godinama, došla i do vrha koncerna Tesla. Jer hiperaktivni i, za neke sporni šef Tesle Elon Mask nije propustio da ''bocne'' domaćina kada je obećao da će gradnja njegove fabrike ići bržim tempom nego što je to slučaj sa planerima berlinskog aerodroma. Fabrika koja se, (jer Mask voli superlative) zove gigafabrika trebalo dakle da nikne u mestu Grinhajde, na jugoistočnom obodu Berlina. Do sada je malo ko čuo za o mesto koje u stvari i nije na teritoriji Berlina, već u saveznoj pokrajini Brandenburgu, koja okružuje Berlin. Porez se dakle neće slivati u hronično prazan budžet glavnog grada. Sve bi sad trebalo da teče brzo Činjenica da se u Berlinu slavi iako se gigafabrika gradi u komšiluku, Elona Maska i ne mora da interesuje. A možda on jednostavno ne veruje Berlincima da mogu doboljno brzo da realizuju projekat? Na teritoriji Berlina ima dovoljno, a pogotovo na području bivšeg Istočnog dela grada gde se, nakon ratnih razaranja, nije toliko gradilo koliko u zapadnom delu. Masku se žuri i sve mora brzo da se odvija. U međuvremenu je i nemačka automobilska industrija prepoznala duh vremena i započela sa ubrzanim razvojem električnog automobila. Masku sigurno nije promaklo da je Volkswagen pre nedelju dana počeo izgradnju fabrike elektro-automobila u Cvikauu u istočnonemačkoj pokrajini Saksoniji. U toj fabrici će od 2021. najveći automobilski koncern na svetu godišnje da sklapa 330.000 automobila na električni pogon. I Volkswagen tu ne staje. U dva druga pogona u Nemačkoj, kao i u fabrikama u SAD i Kini koncern iz Volfsburga počinje da se preorijentiše na električne automobile. Stvari se menjaju: nemački automobilski giganti u početku su sa podsmehom gledali na Teslu koji se, prema njihovom mišljenju, gurao među velike - tamo gde mu nije mesto. Zatim su ipak shvatili da je reč o ozbiljnoj konkurenciji. Sada se stvar ponovno okreće, jer Tesla još uvek muku muči sa masovnom proizvodnjom i osim toga za sobom vuče ogroman nagomilani dug. Zato sada kada Volkswagen i Toyota - kao najveći masovni proizvođači automobila na svetu - (doduše kasno) pojačano ulaze u sektor električne mobilnosti, za Teslu to predstavlja ozbiljnu opasnost. Zbog toga se i Maskova najava izgradnje fabrike u Nemačkoj može shvatiti kao poziv na borbu. Nova radna mesta u pravo vreme Naime i u taj tzv. premium-sektor (čitaj: skupi sektor) auto branše u koji spadaju Teslina vozila, polako ali sigurno prodire i konkurencija iz Nemačke: Porsche (Taycan), Audi (E-Tron serija) ili Daimler (Mercedes EQC). I u Kini, gde je Tesla za samo deset meseci otvorio i treću gigafabriku (naslovna fotografija), konkurencija ne spava: Byton, Wey ili Hongqi, samo su neka od konkurentskih imena na tom ogromnom tržištu. Teslinom odlukom da se gradi upravo u Nemačkoj zvanična trka za prevlast u sektoru e-automobila prebacuje se u zemlju u kojoj je stvoren automobil sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem. Ako ignorišemo mnoga pitanja koja su još uvek otvorena, Maskova najava je pre svega dobra vest za mnoge stanovnike tog regiona: otvaranje hiljada novih radnih mesta i to u pravom trenutku. Naime, nešto južnije od mesta na kojem bi fabrika trebalo da se gradi se nalazi region Lužice (Lausitz), u kojem je u poslednje vreme zbog zatvaranja rudnika mnogo ljudi ostalo bez posla. Inače, već sada padaju opklade oko toga šta će pre da bude: gigafabrika ili novi berlinski aerodrom (koji je trebalo da bude otvoren 2012. godine). preuzeto sa - Auto Blog
  12. Infiniti QX80

    MotorWeek video: Test 2020. Infiniti QX80 Za Infiniti je suština uvek bila u luksuzu i performansama...i, evo kako se snalazi njihov novi QX80 u uslovima gde ga verovatno niko od njegovih vlasnika neće voziti - offroad:
  13. Ford Mustang Mach E

    Električni Ford Mustang Mach E zvanično Ford je zvanično predstavio Mustang Mach E, sportski električni SUV čiji stajling je inspirisan Ford Mustangom. Mustang Mach E je baziran na novoj arhitekturi, ima litijum-jonske baterije od 75.7 ili 98.8 kWh i biće dostupan u verzijama sa prednjim i pogonom na sva četiri točka, sa više paketa opreme, kao i sa nekoliko nivoa snage (sa 259KS, 286KS, 338KS i 465KS). U zavisnosti od verzije, autonomija sa jednim punjenjem baterija će iznositi od 210 milja (338 km) do 300 milja (483 km), uz najavu da će se do 80% kapaciteta na brzom punjaču dopuniti za 38 minuta. U unutrašnjosti pažnju privlače 10.2-inčna digitalna instrument tabla i 15.5-inčni ekran infotainment sistema, a treba reći da moći da se dobiju i Bang&Olufsen audio sistem sa 10 zvučnika, panoramski stakleni krov, ambijentalno osvetljenje, volan i prednja sedišta sa grejanjem, kao i aluminijumske pedale. Automobil ima prtljažnik zapremine 821 litara (1.688 litara sa oborenim zadnjim sedištima), a tu je i prtljažnik ispod prednje haube zapremine 136 litara. Bazna verzija nosi naziv Select i u SAD-u košta 43.895 dolara (bez uračunatih subvencija). Mustang Mach E Select će biti dostupan sa baterijama pod 75.7 kWh, kao i sa zadnjim ili pogonom na sva četiri točka. U varijanti sa zadnjim pogonom ima 190 kW/259KS i 414 Nm a sa pogonom na sva četiri raspolaže sa 190 KW/259KS i 565 Nm. Verzija sa zadnjim pogonom će od 0 do 60 milja na sat (96 km/h) ubrzavati za nešto više od 6 sekundi (autonomija iznosi 370 km), dok će varijanta sa 4x4 pogonom do 96 km/h stizati za oko 5.5 sekundi (autonomija ove verzije je 338 km). Sledi Mustang Mach-E Premium po ceni od 50.600 dolara. Ovde imamo verzije sa standardnom i opcionom konfiguracijom sa produženim dometom (sa baterijama od 98.8 kWh), kao i sa izborom između prednjeg i pogona na sva četiri točka. Standardna konfiguracija podrazumeva pogon kao i kod već opisane Select verzije, dok u varijanti sa produženim dometom i zadnjim pogonom snaga iznosi 210 kW/286KS i 414 Nm, a autonomija 483 km. U varijanti sa pogonom na sva četiri točka snage je 248 kW/338KS i 565 Nm, a autonomija oko 435 km. Tu je i Mustang Mach-E California Route 1 sa cenom od 52.400 dolara, zadnjim pogonom, 210 kW/286KS i 414 Nm, kao i autonomijom od 483 km. Sledi Mustang Mach-E First Edition koji košta 59.900 dolara, a ima pogon na sva četiri točka, 248 kW/338KS i 565 Nm, kao i autonomiju od 435 km. Ova varijanta će između ostalog moći da se dobije i sa ekskluzivnom Grabber Blue metalik bojom, crvenim kočionim kleštima, jedinstvenim kontrastnim šavovima u unutrašnjosti, First Edition pločicama, aluminijumskim pedalama... Najavljen je i Mustang Mach-E GT sa pogonom na sva četiri točka, 342 kW/465KS i 830 Nm, baterijama od 98.8 kWh, pri čemu će ubrzanje 0d 0 do 60 milja na sat za iznositi oko 3.5 sekunde, a autonomija 378 km. Ford Mustang Mach E će se kod američkih dilera naći na jesen sledeće godine, dok se osnovna Select i top varijanta GT najavljuju tek za 2021. godinu. preuzeto sa - Auto Blog
  14. Ferrari Roma

    Kič ili ne? Ovo je ključ novog Ferrarijevog modela Roma Egzotični modeli nisu lišeni zanimljivih detalja koji ih čine posebnim, ali Ferrari ne može da izbegne lavine komentara zbog jednog detalja. Novi Ferrari Roma je svakako privukao pažnju gotovo svih automobiliskih entuzijasta širom sveta. Prašina se digla, delimično zbog fantastičnog dizajna i motorizacije, ali i zbog ni manje ni više nego ključa automobila! Neprestano pristižu komentari na račun ''ključa za sreću'' koji pokreće svih 620 konja ove zveri. Kožom obložen sa jedne strane pruža dozu luksuza, dok je sa druge strane prisutan karakteristični crni konj i zastava Italije. Dok neki smatraju da je reč o adekvatnom ključu koji je u skladu sa eksluzivnim nastupom ovog automobila, drugi tvrde da je ključ preterano kičast i jeftinog izgleda. Ipak, jedno je sigurno, svi ''kritičari'' bi prilikom gromoglasnog paljenja ovog fantastičnog automobila u trenu zaćutali. preuzeto sa - Auto Blog
  15. F1: Brazil 2019

    Verstappen pobedio ispred Gaslya na haotičnoj trci u Brazilu Vozač Red Bulla uspeo je da zabeleži trijumf na stazi u Interlagosu. Prelep dan sačekao je vozače, timove i fanove pred početak trke na stazi Insterlagos. Temperatura staze bila je 49 a vazduha 21 stepen. Zbog ranije najavljene zamene agregata došlo je do pomeranja u startnom poretku, pa je tako Cahrels Leclerc vraćen na 14. mesto. Veliki broj vozača kao i oni koji su bili u prvih 10 odlučio se da startuje na mekim gumama, dok su Ricciardo, Hulkenberg, Leclerc, Kvyat, Russell i Kubica izabrali medijum komponentu. Verstappen je odmah na startu poveo kolonu, ali je Hamilton uspeo da se nađe ispred Vettela i tako dođe do druge pozicije. Bottas je bio četvrti ispred Albona a Leclerc je uspeo da posle prvog kruga dođe do 11. mesta. Vodeći vozač Red Bulla odmah krenuo da beleži najbrže krugove i tako umakao Hamiltonu na oko 2 sekunde dok se jednu sekudnu iza njega nalazio Vettel. Grosjean i Raikkonen su vodili veliku bitku za 7. mesto a njima se upravo približavao Leclerc. Do petog kruga momak iz Monaka obišao je Francuza u Haasu a krug kasnije i Finca u Alfa Romeu. U osmom krugu imali smo i prvu lokalnu žutu zastavu u četvrtoj krivini, jer je do kontakta došlo između Ricciarda i Magnussena, gde se Danac okrenuo na stazi a Australijancu je bilo oštećeno prednjeg krilo zbog čega je morao na hitnu zamenu. Leclerc je nastavio sa agresivnom vožnjom pa je uzeo šestu poziciju od Galsya. Zbog udesa sa Magnussenom, Ricciardo je dobio kaznu dodavanjem još pet sekundi na svoje završno vreme. Lewis Hamilton bio je prvi koji je u 21. krugu otišao na zamenu pneumatika koji je opet uzeo meke gume i na stazu se vratio na šestom mestu. Sledeći je bio Max Verstappen koji je primenio istu taktiku ali je po povratku na stazu izgubio mesto od Lewisa Hamiltona jer je na izlasku iz pitlena naišao na Roberta Kubicu. Vozač Mercedes je ubrzo zatim obišao Leclerca na stazi ali je to odmah učinio i Verstappen, koji je na startom ciljnom pravcu obišao i Hamiltona i tako povratio izgubljenu poziciju. Albon je u tim momentima propustio Verstappena ali Tajlađanin nije uspeo da se odbrani od napada aktulenog šampiona. Sledeći na servis bio je Sebastian Vettel koji se ovoga puta odlučio za medijum komponentu dok se Bottas odlučio da stavi tvrdu gumu. Charles Leclerc je bio poslednjih od vodećih koji je otišao na servis, pa je tako i on uzeo tvrdu gumu. Verstappen je do 30. kruga napravio 2.5 sekundi prednosti u odnosu na Hamiltona dok je Vettel za njim kasnio nešto više od 12 sekundi. Hamilton je tada gubio tempo u odnosu na ostale pre svega jer se dosta mučio sa svojim pneumaticima. Valtteri Bottas je već u 42. odlučio da zameni svoje tvrde za medijum gume a krug kasnije i Lewis Hamilton je svratio do boksa kako bi uzeo takođe medijum gumu. Red Bull je reagovao pa je tako Max Verstappen rešio da pokrije Mercedesovu taktiku zbog čega je Holanđanin svratio do boksa i on takođe uzeo medijum gume. Bottas je od tada žestoko napadao Leclerca ali je vozač Ferrarija uspevao da odoli napadima. U 50. krugu na svoj servis ponovo je otišao Sebastian Vettel koji je ovoga puta uzeo meku komponentu za završnih 21. krug. Tri kruga kasnije Valtteri Bottas bio je prvi vozač koji je odustao sa trke jer je doživeo defekt na motoru. Zbog toga sudije su odlučile da na stazu posle žutih zastava izbace i sigurnosni automobil. Verstappen se odlučio da odmah ode do boksa i uzme meke gume dok je Hamilton rešio da ostane na stazi. Leclrec se odlučio da uradi isto kao i Verstappen pa je i on uzeo meku gumu. U 60. krugu sigurnosno vozilo se uklonilo sa staze pa je tako Verstappen najbolje iskoristio ovu situaciju i preuzeo vodeću poziciju od Hamiltona kao da je istu stvar učinio Albon u duelu sa Vettelom. Vozač Ferrarija i Red Bulla su u narednom krugovima razmenjivali udarce, ali je Tajlađanin uspeo da zadrži svoju poziciju. Da stvar bude još gora po Ferrari, njihovi vozači su u borbi za poziciju imali jedan incident na prilazu za treću krivinu, kada su se Vettel i Leclerc dodirnuli, posle čega je puklo vešanje na Leclercovom boldu dok je Vettel doživeo defekt na pneumatiku, pa su tako obojica odustali sa trke. Hamilton se tada odlučio da ode do boksa kada se na stazu vratio sigurnosni automobil pa su tako oba vozača Red Bulla zauzela prvo i drugo mesto dok je na trećoj poziciji bio Pierre Galsy. U 70. krugu trka je ponovo puštena pa je tako Hamilton obišao Gaslya i napao Albona na prilazu za 8. krivinu zbog čega se vozač Red Bulla okrenuo. Tako je drugo mesto preuzeo Gasly koji je do kraja uspeo da zadrži ovu poziciju iza Verstappena. Treći je bio Hamilton koji se nalazio pod istragom dok je četvrti prošao Sainz. Peto mesto pripalo je Raikkonenu a iza njega našao se Giovinazzi. Sedma pozicja bila je za Daniela Ricciarda ispred Norrisa, Pereza i Kvyata. preuzeto sa - pole-position.rs Hamilton kažnjen, prvi podijum za Sainza Britanac je nakon trke dobio kaznu od pet sekundi zbog koje je pao na sedmo mesto. Ovakav razvoj je ujedno doneo Sainzu prvi podijum u karijeri. Hamilton je sam nakon trke priznao da je kriv za incident u kome je udario i okrenuo Albona prilikom borbe za drugo mesto. Hamilton je na konačno vreme trke dobio još pet sekundi kazne zbog čeka je pao na sedmo mesto. Sainz je tako promovisan do trećeg mesta, što je ujedno njegov prvi podijum u Formuli 1 i prvi za McLaren još od 2014. godine. Svetski šampion je pored pet sekundi dobio i dva kaznena boda na svojoj super-licenci. preuzeto sa - pole-position.rs Gasly presrećan nakon prvog podijuma u Formuli 1 Od Francuza se ove godine svakako očekivao prvi podijum, ali on nije ostvaren sa timom sa kojim su to svi očekivali na startu sezone. ''Ovo je moj prvi podijum u Formuli 1 i nikada ga neću zaboraviti. Ovo je veoma emotivan trenutak, a pogotovo je dobar osećaj što sam ga ostvario sa Toro Rossom i jako sam srećan i zbog njih. Verovao sam do samog kraja. Video sam da se bore za pozicije ispred mene i pritiskao sam do maksimuma. Ukazala se prilika i posle sam se samo molio da ostanem ispred Lewisa. Bez napretka sa motorom mislim da ne bi smo mogli da ostvarimo ovakav rezultat'', izjavio je Gasly. preuzeto sa - pole-position.rs Reakcije iz Ferrarija nakon debakla u finišu VN Brazila Leclerc je izjavio da mu Vettel nije ostavio dovoljno prostora, Nemac se ne slaže. Binotto besan na obojicu. ''Sa moje strane, ja sam ga pretekao u krivini 1, a u krivini 3 sam morao da zatvorim prostor jer sam znao da će me napasti. Krenuo je sa spoljne strane. Bilo je jako malo mesta, ali ostavio sam mu dovoljno. Pred kraj pravca je počeo da me stiska ka unutrašnjoj liniji i bili smo jako blizu jedan drugog. Sve se dogodilo brzo. Čim je promenio putanju, dotakli smo se i nakon toga sam imao probušenu gumu. Još nisam video Sebastiana, ali mislim da smo dovoljno zreli da ostavimo ovaj incident iza nas. Oboma nam je žao zbog tima. U budućnosti ćemo ovo ostaviti iza sebe i nastaviti da sarađujemo zajedno'', izjavio je Leclerc. ''Velika šteta za tim. Mogli smo da ostvarimo pozitivan rezultat. Imali smo veliki duel. Mislio sam da sam brži od njega, ali ne znam kako je došlo do kontakta. Ja sam išao potpuno pravo. U tom trenutku nisam ni imao prostora sa desne strane. Imao sam bolji izlaz iz krivine 3 i pokušao sam da povratim poziciju'', rekao je Vettel. ''Ako stvar gledamo timski, izuzetno smo razočarani pošto nas je greška naših vozača skupo koštala. U narednim danima ćemo analizirati šta se dogodilo. Ne želim sada ništa da govorim pošto moram ponovo da pogledam snimak, ali oba vozača moraju da razumeju da su nam nanela štetu. Bili su slobodni da se trkaju, ali je njihova greška upropastila sve ono za šta je tim radio. Razmišljamo da sada otkažemo brifing pošto želimo da pošaljemo jasnu poruku obojici. Već sam razgovarao sa njima i rekao sam im da ovakvi incidenti mogu da se dogode, ali da obojica imaju odgovornost'', izjavio je šef tima Matia Binotto. preuzeto sa - pole-position.rs
×