Jump to content
FAS Goran

neshaoct

Administrators
  • Content Count

    89253
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    107

neshaoct last won the day on October 7 2022

neshaoct had the most liked content!

About neshaoct

  • Rank
    Abarth

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd, Rakovica

Previous Fields

  • Garage
    Giulia 2.0 Sprint / Stilo 1.9 MJet 140

Recent Profile Visitors

140305 profile views
  1. Mercedes-AMG GLC 43 Coupe & Mercedes-AMG GLC 63 S E Performance Coupe Mercedes je gamu nove generacije modela GLC u julu dopunio sportskim AMG verzijama (nazvanim Mercedes-AMG GLC43 i Mercedes-AMG GLC63 S E Performance), a sada stižu i njihova Coupe izdanja. Mercedes-AMG GLC 43 Coupe ima 2.0 turbo motor i integrisani starter generator za 421 KS i 500 Nm, pri čemu je dostupno dodatnih 13 KS preko starter generatora pri nižim brzinama. Taj blagi hibridni pogon je uparen sa devetostepenim menjačem i 4Matic pogonom na sva četiri točka. GLC 43 dobija i upravljanje zadnjom osovinom i standardno vazdušno vešanje. Ubrzanje do 100 km/h traje 4.8 sekunde, a najveća brzina je el. ograničena na 250 km/h. Top verzija GLC63 S E Performance Coupe kominuje 2,0 litarski četvorocilindrični turbo motor sa električnim motorom postavljenim pozadi i ukupno 680 KS i 1.020 Nm. Do 100 km/h stiže za samo 3.5 sekundi i može do el. ograničenih 275 km/h. Kao i GLC43, i 63 koristi isti devetostepeni menjač i ima standardni 4Matic pogon na sva četiri točka. Ali 4Matic+ sistem je ovde potpuno varijabilan, što znači da može da pošalje do 100% raspoložive snage na zadnje točkove. Vizuelne izmene između ova dva AMG modela i njihovih standardnih verzija podrazumevaju prednju masku sa vertikalnim letvicama, kao i veće usisnike vazduha. GLC 43 ima zaobljene duple izduvne cevi, dok kod GLC 63 dobijaju trapezoidni izgled. Unutrašnjost se ističe MB-tex-om i mikrovlaknima ili opcijom Nappa kože sa AMG logom na prednjim naslonima za glavu. Kupci koji traže nešto još sportskije mogu da izaberu Performance sedišta. Isti MBUX sistem koji se nalazi na osnovnom GLC-u je i u AMG modelima, ali sa karakteristikama specifičnim za AMG. Instrument tabla, centralni displej i opcioni head-up displej imaju specijalnu AMG grafiku, uz AMG Track Pace ugrađenim u infotainment sistem za evidentiranje podataka ako odlučite da odete bilo kojim od ovih SUV-ova na stazu. Cene se u vesti ne navode. preuzeto sa - Auto Blog
  2. Nissan će od sada u Evropi lansirati samo električne automobile Nissan nastavlja sa planovima koji predviđaju da će se cela njegova paleta do 2030. sastojati isključivo od električnih automobila. Japanski proizvođač je potvrdio da će svaki novi model koji bude lansirao u Evropi od sada biti potpuno električni. Dva elekrična modela su već najavljena za Nissanovu evropsku liniju, uključujući zamenu za Micru koja bi trebalo da stigne tokom 2024. Micra sledeće generacije će koristiti istu platformu kao budući električni Renault 5 i služiće kao ulazni model kompanije na evropskom tržištu. Drugi model bi trebalo da bude zamena za Nissan Leaf. Nissan je još 2021. godine potvrdio da će Leaf iz porodičnog hečbeka prerasti u krosover, koji će se u gami smestiti ispod električnog SUV-a Ariya. Novi Leaf će se proizvoditi u Nissanovoj fabrici u Velikoj Britaniji u Sanderlendu kao deo projekta EV36Zero vrednog milijardu evra. Globalno, Nissan planira da predstavi 27 elektrifikovanih vozila, uključujući 19 potpuno električnih vozila, do 2030. godine, iako je trenutno nepoznato koliko će njih stići do Evrope. ''EV je vrhunsko rešenje za mobilnost'', rekao je predsednik i izvršni direktor Nissana Makoto Učida. ''Više od milion kupaca se već pridružilo našem putovanju i iskusilo zabavu Nissanovog električnog vozila, a sada nema povratka. Nissan će preći na potpuno električni pogon do 2030. godine u Evropi - verujemo da je to prava stvar za naše poslovanje, naše kupce i planetu.'' preuzeto sa - Auto Blog
  3. EK uzvraća udarac: Od 2035. će moći da se prodaju benzinci i dizelaši na sintetička goriva, ali... Nemačka je uspela da lobiranjem omogući da se od 2035. godine u Evropskoju Uniji prodaju i novi dizel i benzinski automobili - ako ih pokreću sintetička goriva. Svi ostali automobili s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem biće zabranjeni. Ali Evropska Komisija (EK) je sada predstavila predlog za uključivanje novih vozila s motorima sa unutraašnjim sagorevanjem na eGoriva u saobraćaj. Ovim predlogom Komisija omogućava eGoriva, ali ih de fakto onemogućava, barem tako predlog propisa tumači udruženje eFuel Alliance, koja se zalaže za korišćenje eGoriva. Predlog koji je sada na stolu je toliko restriktivan da se ne može implementirati u praksi, tvrdi udruženje. Tako će zabrana motora s unutrašnjim sagorevanjem ostati na snazi i 2035. godine. U čemu je srž predloga? Prilikom proizvodnje eGoriva iz vazduha se uzima CO2, koji se kasnije, sagorevanjem u automobilima, vraća u atmosferu. Dakle, ono što se uzme, to se i vrati pa su emisije CO2 - nula! Ali EK sada traži i da se u lancu transporta, skladištenja i distribucije goriva koriste sistemi i cisterne s nultom emisijom CO2, a to je iz današnje perspektive utopija. ''Smanjenje emisija od 100% je zato gotovo nemoguće. To se odnosi na sve tehnologije, uključujući i elektromobilnost. Sve dok transport i distribucija nisu takođe obuhvaćeni obnovljivim energijama, nemoguće je postići potpuno smanjenje emisija'', kažu u eFuel Alliance, jasno upirući prstom i u elektromobilnost, koja takođe nije očišćena od emisija CO2. EK je objavila da će novi benzinci i dizelaši, proizvedeni od 2035. godine nadalje, morati da budu opremljeni posebnim sistemima koji će prepoznavati sintetičko gorivo. Ako u njih natočite klasični benzin i dizel neće moći da se pokrenu. preuzeto sa - Auto Blog
  4. Novitec Ferrari 812 N-Largo S Novitec N-Largo S obeležava odlazak Ferrarija 812 Superfast sa posebnim izdanjem, ograničenim na samo tri vozila širom sveta. Svi automobili ovog izdanja su već prodati. Komponente za ovo specijalno izdanje su napravljene od laganog karbona, pri čemu novi blatobrani dodaju 14 cm širini vozila u poređenju sa serijskim automobilom. Zadnji kraj je takođe redizajniran i ima integrisan zadnji spojler u posebno upečatljivom i aerodinamički efikasnom dizajnu. Aluminijumske felne od 21 i 22 inča su takođe restilizovane, u saradnji sa Vossenom. Novitec je takođe modifikovao 6.5 V12 motor koji sada ima dodatnih 40 konjskih snaga i gura N-LargoS do 100 km/h za samo 2.8 sekundi. Maksimalna brzina je povećana na 345 km/h. Takođe, tu je i modifikovani izduvni sistem. Na kraju, Novitec će opciono prilagoditi kokpit željama vlasnika. preuzeto sa - Auto Blog
  5. Mariani Mercedes-AMG GT 4-Door Nemački tjuner Mariani je pripremio niz modifikacija za Mercedes-AMG GT 63 S 4-Door. Automobil je dobio set novih 21 ili 22-inčnih felni. U slučaju 21-inčnog seta, prednje felne su široke 11, a zadnje 12.5-inča, gde se nalaze i gume širine 325 mm koje mu savršeno pristaju. Mariani je spustio Meredes za 55 mm, ali je zadržao originalne amortizere i E-Active Body Control sistem. Ipak, pripremio je nešto agresivniji zadnji difuzor, kao i novi izduvni sistem te završetke izduvnih cevi. Ovaj izduvni sistem je napravljen od visokokvalitetnog nerđajućeg čelika te uključuje prilagodljivo krilce koje pruža vozaču mogućnost da kontroliše jačinu zvuka. Tjuner je takođe poboljšao performanse, tako da 4.0 twin-turbo V8 motor sada razvija 725 KS i 950 Nm obrtnog momenta. Ovo je značajno povećanje u odnosu na standardni GT 63 4-Door koji isporučuje 577 KS i 800 Nm, dok GT 63 S 4-Door nudi 630 KS i 900 Nm. Ipak, Marianijeva kreacija je slabija u odnosu na hibridni GT 63 S E-Performance, koji razvija 831 KS i 1.400 Nm obrtnog momenta.
  6. EmisijaSAT: Geely Atlas Pro Da li je veliki Kinez ili mali Šveđanin?
  7. Kineski automobili beleže drastičan rast prodaje u Evropi MG i BYD predvode u ofanzivi kineskih proizvođača koje će teško zaustaviti i najavljeni novi porezi. Kineski noviteti izgledaju odlično, a tehnološki nimalo ne zaostaju za evropskom konkurencijom. Naprotiv, neretko nude i više od renomiranih rivala. A ako tome dodate i bar 20% nižu cenu, jasno je da se tradicionalnim proizvođačima ne piše dobro. Ako pogledamo zvanične rezultate, brojevi jasno ukazuju na prisutnost kineskih proizvođača. Recimo, kineski BYD kao jedan od najvećih proizvođača elektrifikovanih vozila je u avgustu prošle godine prodao tek 186 automobila. Godinu kasnije mesečna prodaja se popela na čak 2.685 primeraka, a njegov model Atto 3 se prodaje bolje od BMW-a serije 5 ili Mercedesove E klase. Prodajne rezultate po markama i modelima: MG iz ponude SAIC-a je aktuelnom prodajom ušao vrlo visoko na lestvici najprodavanijih. Prodaja je s prošlogodišnjih 5338 primeraka u avgustu skočila na 14.411 primeraka, a samo ove godine je u Evropi prodao 132.785 primeraka. Primera radi, MG4 je stigao među 40 najprodavanijih modela u Evropi, a MG je imao bolju prodaju od Volvoa, Suzukija i Minija. Ogroman rast beleži i Smart sa 3.715 prodatih automobila u avgustu, dok Geely može da bude zadovoljan sa Lotusom, ali i modelima Polestara i donekle Lynka. Fer je reći da nisu u rastu samo kineske marke. Plus beleži i Tesla s delom automobila dovedenih iz Kine, ali i Jeep, Cupra, Renault, pa i luksuzni Lexus. preuzeto sa - Auto Blog
  8. AutoTrader: Tesla Model S Plaid vs Porsche Taycan Turbo S vs Audi RS e-Tron GT Najluđi Tesla model na prodaji - Model S Plaid Track Package - protiv Taycan Turbo S i Audija RS e-Tron GT:
  9. Na prodaju unikatni Saab brutalnog izgleda Iako ne postoji i ne proizvodi nove automobile već godinama, Saabovi su i dalje prisutni na putevima, a njihovi vlasnici ih paze, maze, ali i voze. Ljubav je to koja se rađa na prvi pogled i dodir, bezrezervna i večna. O čemu tu govorimo, najbolje pokazuje primer iz 1997. godine. Tada je Saab slavio 50 godina postojanja, a jedan od najvećih poklonika, Per Ekstrom, tim povodom je u svojoj karoserijskoj radionici napravio unikat na osnovi modela 9000. Ekstrom je na svoju preradu snova potrošio između 3.000 i 4.000 radnih sati i stvorio jednu od najboljih prerada koje je Saab ikada video. Pet godina ranije napravio je sličnu preradu na osnovi Saaba 99. Noviji se zove Saab EX, a predstavlja mešavinu modela 9000 i NG900 u coupe verziji koja i danas izaziva divljenje. Ne samo da je u potpunosti ispoštovana Saabova dizajnerska filozofija već je stvorio coupe kojeg se ne bi postideo ni jedan kolekcionar. Kompletan opis automobila: I da, kao svaki Saab, i ovaj je s pokrićem. Prevedeno to znači 2.3 Turbo s Nordic stage 3 kit-om i preko 300 KS. Automobil se sada nalazi na aukciji u ponudi Bonhamsa, a očekuje se da bi mogao da postigne cenu do 90.000 evra. preuzeto sa - Auto Blog
  10. Kineski BYD Yangwang U8 sa 1.200 KS BYD je predstavio novi Yangwang U8 Premium Edition u Kini. SUV sledi korake standardnog U8 i ima izgled nalik Defenderu sa 20 ili 22-inčnim točkovima. BYD nije ulazio u mnoge detalje, ali možemo videti ''plutajući'' krov, ujednačene ručice na vratima i osmougaoni poklopac rezervne gume. Što se tiče unutrašnjosti, BYD je rekao da postoje 23.6-inčni ekrani za vozača i suvozača. Iako izgledaju daleko manji od toga, pridružuje im se 12.8-inčni infotainment sistem sa portretnom orijentacijom. Takođe možemo videti zadnji infotainment sistem sa dvostrukim ekranom i ekranom integrisanim u naslonu za ruku u drugom redu. U8 Premium Edition ima sedišta od Nappa kože i Sapele drvene obloge. Pridružuju im se tri brza bežična punjača za pametne telefone, krovni prozor obasjan zvezdama i vrhunski audio sistem sa 22 zvučnika. Ostale karakteristike uključuju 70-inčni head-up ekran proširene stvarnosti, sedišta sa funkcijom ''matrične masaže vrućim kamenjem u 10 tačaka'', raspršivač mirisa i frižider koji navodno može da radi 12 sati nakon što se vozilo isključi. SUV ima četiri elektromotora koji proizvode kombinovanu snagu od 1.200 KS (883 kW). To modelu omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 3.6 sekundi. U8 ima mogućnost brzog punjenja od 110 kW DC. BYD je rekao da se baterija može napuniti od 30% do 80% za samo 18 minuta. Model ima domet od 1.000 km. Isporuke počinju sledećeg meseca, dok cene počinju od (preračunato) 140.377 evra. preuzeto sa - Auto Blog
  11. Lexus se ne odriče limuzina Po prvi put, na SUV/krosovere se odnosilo više od 50% svih automobila prodatih u Evropi (u prvoj polovini 2023.), sudeći po podacima firme Dataforce, koja se bavi istraživanjem tržišta. Kupci i dalje favorizuju SUV modele svih oblika i veličina, na račun nekada tradicionalnih karoserijskih stilova. Jedan od njih je naravno limuzinski, ali Lexus smatra da je i dalje relevantan na nekim tržištima, uprkos opsesiji kupaca SUV/krosoverima. U razgovoru sa australijskim magazinom Drive, šef Lexusa, Takaši Vatanabe, priznao je da se potražnja za limuzinama smanjuje. Međutim, on smatra da i dalje postoje ljudi koji žele da ih priušte, što opravdava dalji razvoj trozapreminske karoserijske konfiguracije: ''Nastavljamo da uočavamo tržište za limuzine, tako da i dalje stavljamo akcenat na njih.'' Sedani ostaju posebno popularni u Kini, gde se na ES odnosi polovina ukupnih Lexusovih isporuka. Međutim, šef kompanije ističe da se preferencije u drugoj najmnogoljudnijoj zemlji sveta rapidno menjaju, tako da bi ono što je popularno danas, moglo da padne u zapećak za par godina. S tim na umu, šef Toyotine luksuzne divizije kaže da bi planiranje globalnih proizvoda moglo da bude dopunjeno modelima fokusiranim na Kinu, pa čak i modelima specifično razvijenim za to tržište. Kada je Lexus predstavio čitav niz koncepata krajem 2021. Electrified Sedan (na fotografiji) je bio jedan od njih, verovatno kao prethodnica modela nalik IS-u. Tu je takođe bio automobil veličine Toyote Camry, s motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, uz par karavana pa čak i kabriolet četvoroseda. Dakle, očigledno je da budućom ponudom japanske marke neće dominirati SUV/krosoveri, pod pretpostavkom da će ovi koncepti ikada doći do serijske proizvodnje. Lexus je takođe saopštio da čisto električni kamionet nije u potpunosti odbačen, budući da bi mogao da generiše dovoljnu potražnju. Perjanica game japanskog premijum proizvođača bi bio duhovni naslednik LFA, i došao bi u formi električnog superautomobila sa ''manuelnim'' menjačem, elektronskim upravljanjem i kočenjem i pogonom na sve točkove. preuzeto sa - Auto Blog
  12. Nova Honda Accord Hybrid Sledeće godine na japansko tržište dolazi nova Honda Accord, koja je već debitovala na tržištu u Severnoj Americi. Mada je spoljašnji izgled modela praktično identičan američkom Accordu, razlike su vidljive u specifikacijama i enterijeru. U Japanu će biti dostupna samo jedna hibridna opcija koja kombinuje atmosferski 2.0 četvorocilindrični motor sa dva električna motora i CVT menjačem. Honda nije objavila službene podatke, ali nagađa se o 184 KS, koliko razvija sličan sistem u Civicu. Accord je dostupan kao benzinac i plug-in hibrid u SAD-u i Kanadi. Japanski model neće imati klasične kontrole klima-uređaja, ispod ekrana infotainmenta. Umesto toga ugrađen je multifunkcijski točkić, koji se može konfigurisati na različite opcije i navodno olakšava prohodnost sistema infotainmenta. Pritiskom na rotirajući točkić korisnik bira da li će upravljati zvukom, klimom, osvetljenjem… Vizuelno, Accord je nastavak novog Hondinog dizajnerskog jezika. Ovaj model nećemo videti u Evropi, odnosno nije predviđen za naša tržišta.
  13. Okupljanje u nedelju 24.09.2023. od 18h - Parking kod hotela Inter-Continental (Crowne Plaza): Ako vam iz nekog razloga bude trebao klupski broj, okrenite 069/111-FLCS, (069/111-3527).
  14. Audi objašnjava novu nomenklaturu Audi A6 sa benzinskim pogonom postaće A7, budući da modeli marke iz Ingolštata s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem dobijaju neparne brojeve. Plan je da se relativizuje ''e-tron'' oznaka. Dok razvija sopstvenu liniju električnih automobila, Audi usvaja novu strategiju imenovanja modela, koja podrazumeva neparne brojeve za modele s motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, odnosno parne za njihove električne pandane. Primera radi, novi električni A6 e-tron, prodavaće se od 2024. zajedno sa restajling verzijom aktuelnog A6, koji će preći na A7 oznaku. Slično tome, novi Q6 e-tron je pozicioniran kao električna alternativa Q5 bestselera, koji će ući u novu generaciju 2024. godine. Na pitanje da pojasni razmišljanje koje stoji iza nove strategije, tehnički direktor Audija, Oliver Hofman, objasnio je da će nova nomenklatura na kraju postati ''automatska'', i da predstavlja očigledan način da se napravi diferencijacija između dva tipa pogonskih sklopova. ''Želimo da imamo jasnu strukturu za naše kupce. U C segmentu imamo danas Q5, koji ima motor SUS, a pored njega potencijalno je mogao da bude Q5 e-tron. Međutim, odlučili smo se da imamo jasnu strategiju kada je reč o našem portfoliju. Dobar primer je A6. To je automobil koji je u našem osnovnom segmentu, i to ćemo demonstrirati sa predstojećim A6 e-tronom. To je naš glavni model u kategoriji, a budući da je budućnost čisto električna, odlučili smo da parne brojeve podarimo BEV modelima'', rekao je Hofman. Na pitanje da li novi sistem znači da će Audi odustati od ''e-tron'' sufiksa koji koristi za elektrifikovane automobile od 2009. Audijev menadžer je rekao sledeće: ''U budućnosti će A6 biti jasno definisan kao baterijsko električno vozilo. Biće A6 e-tron, kao Q6 e-tron, ali ako neko kaže ''ovo je Q6'', znate da se radi o čisto električnom modelu. Ne morate da ističete ''e-tron'' ili ''SUS'' oznaku.'' Dakle, ''e-tron'' bedž će ostati u životu, ali će se svesti na nivo oznaka kao što su TDI i TFSI, koje se danas koriste za dizel i benzinske modele. ''Ako pogledate celokupno tržište, uvidećete da je u igri mnoštvo oznaka koje ukazuju na to da je ''ovo električni automobil'', ''ovo je PHEV''... a s naše tačke gledišta ovo je jasna struktura nomenklature'', elaborirao je Hofman. preuzeto sa - Auto Blog

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...