Jump to content
FAS Euroauto Goran

Our Picks

Top content from across the community, hand-picked by us.

Jeep otkrio plan za globalno liderstvo u elektrifikaciji terenaca 
Jeep je najavio sveobuhvatni plan za svoju sledeću generaciju potpuno električnih 4xe vozila, u okviru održive transformacije kojom planira da postane vodeći brend električnih terenaca u svetu.
Plan, koji je predstavljen na YouTube kanalu brenda, poziva na predstavljanje četiri potpuno električna terenaca u Severnoj Americi i Evropi do kraja 2025. Kao deo tekućeg sveobuhvatnog plana, 50% modela brenda Jeep koji se prodaju u SAD-u će biti potpuno električni do 2030. godine, dok će 100% modela koji se prodaju u Evropi biti potpuno električni do iste godine. Plan u potpunosti podržava ciljeve neto nulte emisije ugljen-dioksida koje je postavio Stellantis u okviru svog dugoročnog strateškog plana ''Dare Forward 2030''.

''Podstaknuti uspehom našeg elektrifikovanog 4xe portfolija u Severnoj Americi i Evropi, pravimo i razvijamo najsposobnije i najodrživije Jeep terence do sada, na našem putu da postanemo vodeći brend terenaca nultih emisija na svetu'', rekao je Kristijan Munije, glavni izvršni direktor brenda Jeep. ''Ova strategija orijentisana na budućnost će osigurati da milioni ljubitelja Jeep vozila nastave da imaju planetu koju mogu da istražuju, prigrle i zaštite. Elektrifikacija je odlična za naš brend, čineći ga još sposobnijim, uzbudljivijim, održivijim i zabavnijim''.

Jeep je pokazao prve slike dva potpuno električna terenca - potpuno novi Jeep Recon i potpuno novi Wagoneer, sa kodnim imenom Wagoneer S - koji će stići u Severnu Ameriku i druge regione širom sveta, istovremeno potvrđujući da će potpuno novi, potpuno električni Jeep Avenger debitovati u Evropi početkom sledeće godine.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.

4xe dan brenda Jeep
Jeep ubrzava svoj napredak ka slobodi sa nultim emisijama i imaće više najava o svojim planovima za elektrifikaciju tokom događaja Jeep Brand 4xe Day.

Video prezentacija počeće u četvrtak 8. septembra 2022. u 14.00 po srednjoevropskom vremenu na YouTube kanalu brenda Jeep. Pratite bilo koji od Jeep-ovih naloga na društvenim mrežama za još vesti u susret ovom specijalnom događaju. 
 
Sa više od 80 godina legendarnog nasleđa, Jeep predstavlja autentični SUV brend koji nudi sposobnost, vrhunsku izradu i prilagodljivost onima koji polaze na posebna putovanja. Brend Jeep otvoreno poziva da živimo život punim plućima nudeći opsežan portfolio vozila koja nastavljaju da vlasnicima pružaju osećaj bezbednosti i sigurnosti, kako bi na svako putovanje pošli samouvereno.

Gamu Jeep vozila obuhvataju Compass, Compass 4xe, Compass e-Hybrid, Gladiator, Grand Cherokee 4xe, Renegade, Renegade 4xe, Renegade e-Hybrid, Wrangler i Wrangler 4xe. Legendarne sposobnosti terenske vožnje brenda Jeep unapređene su globalnom inicijativom elektrifikacije, kojom se 4xe pretvara u novi 4x4 model na putu ka ostvarenju vizije brenda - slobode s nultim emisijama.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.
  • 1 reply

Stellantis beleži rekordni rast profita u prvoj polovini 2022. godine
Stellantis je objavio rezultate za prvu polovinu 2022. godine sa prilagođenom operativnom maržom od 14.1%, 8 milijardi evra neto dobiti i 5.3 milijardi evra slobodnog keša. Prodaja električnih vozila na globalnom nivou porasla je skoro 50%, Stellantis je među liderima u prodaji električnih vozila u zemljama EU30.

> Neto prihodi od 88 milijardi evra, za 17% veći u poređenju prvim polugodištem 2021. godine, što oslikava snažno neto formiranje cena, povoljnu ponudu vozila i pozitivne efekte na prevođenje rezultata u stranim valutama.
> Prilagođeni operativni prihod od 12.4 milijarde evra, za 44% veći u poređenju prvim polugodištem 2021. godine, uz maržu od 14.1%; svih pet regiona (4) ostvarili su dvocifrene marže.
> Neto dobit od 8 milijardi evra, veća za 34% u poređenju prvim polugodištem 2021. godine.
> 5.3 milijarde evra slobodnog keša, za porast od 6.5 milijardi evra u poređenju sa prvim polugodištem 2021. godine.
> Snažna industrijska likvidnost od 59.7 milijardi evra.
> Stellantis je drugi po prodaji električnih i vozila sa niskom emisijom CO2 na tržištu zemalja EU30; treći na tržištu SAD po prodaji vozila sa niskom emisijom CO2.
> Prodaja električnih vozila porasla je skoro 50% na globalnom nivou u poređenju sa istim periodom prošle godine, na 136.000 jedinica.

Carlos Tavares (CEO) kaže: ''U zahtevnom globalnom kontekstu, mi nastavljamo da 'smelo idemo napred' i isporučujemo izvanredne performanse dok implementiramo svoju smelu strategiju elektrifikacije. Zahvaljujući izdržljivosti, agilnosti i preduzetničkom načinu razmišljanja naših zaposlenih, kao i našim inovativnim partnerima, mi oblikujemo Stellantis u tehnološku kompaniju za održivu mobilnost koja je spremna da se nosi sa izazovima budućnosti. Želeo bih da izrazim svoju iskrenu zahvalnost svim zaposlenima kompanije Stellantis za njihov predan rad i doprinos koji su dali ovim rezultatima.''
 
Strateški plan 'Dare Forward 2030' kompanije Stellantis napreduje punom parom, potpomognut rekordnom profitabilnošću i rastom prodaje vozila sa niskom emisijom CO2 (LEV), koja uključuju električna vozila, plug-in hibridna vozila i električna vozila sa gorivnim ćelijama. Kompanija je druga po prodaji električnih vozila i vozila sa niskom emisijom CO2 na tržištu zemalja EU30 (manje od hiljadu vozila zaostatka za liderom u prodaji LEV vozila) i treća po prodaji vozila sa niskom emisijom CO2 u Sjedinjenim Državama. Globalna prodaja električnih vozila kompanije Stellantis u prvom polugodištu je porasla skoro 50% u odnosu na isti period prošle godine na 136.000 jedinica. Kompanija sada nudi 20 električnih vozila, a dodatnih 28 električnih vozila će biti ponuđeno do kraja 2024. godine.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.

Alfa Romeo F1: Strast koja se krije ''mimo vidljivog''
Formula 1 je najbolji izražaj moto sporta. Sa najnaprednijim tehničkim performansama i najmanjim marginama između pobede i poraza, najsitnija poboljšanja koja načini svaki tim rezultat su neumornog rada na istraživanju i razvoju. Trke uključuju strast i vredan rad stručnjaka, mehaničara, inženjera, menadžera, i na kraju, sa rukama čvrsto na volanu i do kraja stisnutom papučicom za gas, vozača. Ali, samo mali deo ovog divljeg cirkusa je vidljiv javnosti. Zato je Alfa Romeo odlučio da ode ''mimo vidljivog'' i pokaže manje poznate aspekte Alfa Romeo F1 tima Orlen. Na ovaj način, brend pruža javnosti šansu da upozna i bude deo onoga što se stvarno dešava kada se ugase reflektori i staza nije puna vozača, šarenih kaciga, odela otpornih na vatru i zaglušujućeg zvuka motora.

Tako se rodio novi dokumentarni serijal: ''Mimo vidljivog'', potpuno novi digitalni projekat koji gledaoce vodi iza scene i još dalje u Alfa Romeo F1 timu Orlen. Prvi put, zaljubljenici i novi ljubitelji širom sveta će moći da vide iza scene tokom vikenda trka i iskuse svakodnevni život vozača i stručnjaka. Takođe, moći će da vide strateške odluke, dizajniranje bolida i motora, kompleksnu logistiku, inovativna tehnološka rešenja i bezbrojne resurse koji se ulažu u istraživanje i razvoj.
 
Dokumentarni serijal se sastoji od pet epizoda i bonus sadržaja koji će biti objavljivan na društvenim mrežama brenda Alfa Romeo tokom sezone trka u 2022. Brend je sa entuzijazmom podržao serijal, i uključuje vozače Valteri Botasa i Džou Guanjua, i sve stručnjake Alfa Romeo F1 tima Orlen. U stvari, izvan onog što je vidljivo u svim kvalifikacijama i trkama (u čemu učestvuje 80 ljudi), postoji tim od preko 500 stručnjaka koji neumorno rade u bazi tima u Hinvilu sa jednim ciljem: izvrsnost u najpoznatijem takmičenju moto sporta na svetu, istovremeno obezbeđujući zabavu, bezbednost i maksimalne brzine.

Serijal počinje pogledom iza scene sa vozačima, koji pokazuju šta jedu, kako treniraju, strategije koje proučavaju, i kako se opuštaju pre trke. Onda, gledaoci će videti ishranu i pripreme mehaničara. Serijal će čak prikazati i manje poznate oblasti koje su ključne za Formulu 1, poput logistike i planiranja.

Dokumentarni serijal će odvesti gledaoce iza scene i otkriti tajne jednog od najiščekivanijih datuma kalendara Formule 1...

Kompletan tekst i još fotografija možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.

112. rođendan Alfa Romeo
Alfa Romeo probudio Milano Formulom 1 na 112. godišnjicu

Dana kada se obeležava 112 godina od osnivanja brenda 1910. godine, Alfa Romeo je odlučio da proslavi ovu godišnjicu na jedinstven način.

F1 bolid koji uglavnom juri stazama širom sveta, danas, 24. juna, provozao se centrom Milana. Pošavši od Piazza Duomo, vozio je kroz najlegendarnije lokacije grada, uključujući Piazza San Babila, Porta Nuova, veličanstvenu Centralnu stanicu i kvart ''City Life'', kako bi završio gradsku turneju kod Gattamelata, mesta od ozbiljnog istorijskog značaja.

Ovde je 1910. godine bila prva proizvodna fabrika brenda Alfa Romeo, Portello, koja je sada dom novog ekskluzivnog salona ovog brenda, prvog izložbenog prostora na svetu koji predstavlja novi identitet brenda Alfa Romeo.

Veza sa Milanom ipak je nešto visceralno; ovde je, pre 112 godina pod imenom Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, ovaj brend predstavljen svetu, koji će iznedriti izvanrednu istoriju automobila koju karakteriše DNK plemenitog italijanskog sportskog duha koji je od prvog dana bio podstaknut strašću, performansama i konceptom ''Made in Italy''.

Za volanom bolida je bio vozač Alfa Romeo F1 tima Valteri Botas, finski vozač koji je za samo nekoliko meseci sve osvojio svojim uzbudljivim nastupima koji su mu do danas doneli 46 bodova, tako ga pozicionirajući na 8. mesto na tabeli vozača. 

To je bio neverovatno original način da Alfa Romeo probudi dušu ovog grada, koji se svakako pitao šta se tačno dešava na još uvek tihim ulicama međunarodnog i multietničkog vodećeg grada, svetskog simbola koncepta ''Made in Italy''.

Srećan rođendan, Alfa Romeo!

-----

Još fotografija možete pogledati klikom na najavnu sliku iznad.
  • 0 replies

Stellantis ojačava svoj rukovodeći tim u Srbiji
Stellantis je najavio sledeće promene koje su na snazi od danas, 24. maja 2022. i koje su deo sprovođenja strateškog plana ''Dare Forward 2030'' u Srbiji.
 
Jovica Jovanović je imenovan za industrijskog direktora u Srbiji koji će biti direktno zadužen za proizvodnu lokaciju Stellantis-a u Kragujevcu.  Jovica se vraća da predvodi poslovanjem fabrike nakon uspešnog međunarodnog iskustva, prvo na poziciji globalnog direktora procesnog inženjeringa i kasnije regionalnog direktora za Evropu poslovnih jedinica Preseraja i konstrukcije alata. Biće na čelu fabrike u Kragujevcu i zadužen za sveobuhvatno industrijsko prisustvo Stellantis-a u Srbiji na putu ka njegovoj novoj održivoj budućnosti.
 
''Stellantis je 28. aprila najavio da će instalirati novu električnu platformu u Kragujevcu za proizvodnju kompaktnih vozila počevši od sredine 2024'' rekla je Silvia Vernetti, direktorka Stellantis-ove ćerke firme FCA Srbija d.o.o. i direktorka globalne korporativne kancelarije Stellantis-a. ''Ovo će pomoći kompaniji da bude na putu ka postizanju 100% prodaje mixa električnih vozila na baterije u Evropi do kraja ove decenije i da dostigne nulte emisije ugljenika do 2038.'' Ova objava takođe potvrđuje da će Srbija, i njena fabrika u Kragujevcu, igrati ključnu ulogu u strateškom planu kompanije ''Dare Forward 2030'', a Jovica - i naši ljudi - će ga sprovoditi.''
 
Novi kompaktni automobil čije će ime tek biti objavljeno će se proizvoditi u fabrici u Kragujevcu, nasledivši trenutnu proizvodnju modela Fiat 500L. Fabrika takođe može da bude konfigurisana tako da podrži potencijalne dodatne količine još jednog vozila, na osnovu stalnog poboljšavanja performansi. ''Jovica je prava osoba u pravom trenutku, a njegovo imenovanje dokazuje ulogu srpskog rukovodstva u ovom projektu,'' rekao je Francesco Ciancia, direktor proizvodnje klastera nižeg i srednjeg segmenta za širi region Evrope u Stellantis-u. ''On je iskusan rukovodilac sa dokazanim iskustvom u automobilskoj industriji koje je stekao na više tehničkih i menadžerskih pozicija u Srbiji, Italiji i Francuskoj. U Srbiji implementiramo novi projekat, deo proizvodnog koncepta sa više proizvodnih lokacija u Evropi i razvijamo novu platformu za naša vozila budućnosti u nižem-srednjem segmentu, a Kragujevac će postati povezano strateško čvorište za industrijski uspeh ove inicijative. Jovicino stečeno liderstvo u njegovoj međunarodnoj karijeri u proizvodnji, njegove veštine i ličnost biće ključni faktori za uspeh kako bi se stvorili odnosi poverenja sa zaposlenima i dobavljačima dok se pripremamo za nova lansiranja.''

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.

Alfa Romeo Tonale hibrid: Energija koja sve pokreće
Snaga modela Tonale debitovala je na putevima Tempio Voltiana, proslavljenog mesta pronalazaka Alesandra Volte u prelepom okruženju jezera Komo. Simbolična lokacija naglašava ''metamorfozu'' brenda, pre više od 200 godina kada je italijanski naučnik došao do svog najpoznatijeg pronalaska: baterije, prvog generatora dinamičkog elektriciteta.

Sa Tonaleom, Alfa Romeo je radikalno evoluirao i otisnuo se u novu, tehnološku, održivu i elektrifikovanu eru. Putne sposobnosti Tonalea su jasne. Tehnologija i povezanost u vozilu čine ga najtehnološkijim Alfa Romeom do sada. Kombinuje kvalitet i pažnju posvećenu detaljima sa dinamičkim karakteristikama kako bi ponovo otkrio sportski duh 21. veka.

Alfa Romeo je ušao u doba elektrifikacije, a ipak ostaje odan sopstvenom DNK italijanskog sportskog duha zahvaljujući najsavremenijem sistemu elektrifikacije na usluzi brendu i njegovom smelom stavu. 
Ekskluzivno za Alfa Romeo, hibridni VGT (Variable-Geometry Turbo) motor od 160KS i 48V imao je svoju premijeru. 1.5 benzinski motor sa turbopunjačem varijabilne geometrije uparen je sa 7-brzinskim Alfa Romeo TCT menjačem sa dvostrukim kvačilom i 48-voltnim 15-kV i 55-Nm P2 električnim motorom (135 Nm zahvaljujući 2,5:1 prenosnom odnosu) i može da pokreće točkove čak i kada je motor sa unutrašnjim sagorevanjem isključen.

Zahvaljujući ovoj tehničkoj osobini, Tonale nudi autentično električno iskustvo vožnje. Čak mu je i performans impresivan: pri ubrzanju od 0 do 100 km/h tajmer se zaustavlja nakon 8,8 sekundi i maksimalna brzina dostiže preko 210 km/h. Takođe je dostupan u hibridnoj verziji od 130 cv sa 7-brzinskim Alfa Romeo TCT menjačem sa dvostrukim kvačilom i 48-voltnim ''P2'' električnim motorom; u ovom slučaju, ubrzanje do 100 km/h postiže se za 9,9 sekundi uz maksimalnu brzinu od 195 km/h.

Pažljiva raspodela težine i najdirektnije upravljanje u svom segmentu (13.6:1) osiguravaju savršeno ponašanje modela Tonale na putu, smeštajući ga u sam vrh klase po pitanju dinamike vožnje. Štaviše, on je jedini model u svojoj kategoriji opremljen sa Integrisanim kočionim sistemom (IBS) i nudi aluminijumske ručice menjača iza volana. Brembo-ova fiksirana kočiona čeljust sa 4 klipa, diskovi sa sopstvenom ventilacijom napred i puni diskovi pozadi obezbeđuju besprekorno kočenje.

Novi Tonale Hibrid je opremljen pogonom na prednje točkove i nudi standardne Alfa Romeo ''Dynamic Torque Vectoring'' sistem i FSD (''Frequency Selective Damping'') amortizere. Alternativno, dostupno je aktivno ''Dual Stage Valve'' sa elektronski kontrolisanim prigušenjem. U oba slučaja, šema vešanja obezbeđuje arhitekturu tipa MacPherson na obe osovine. Tehnološki sastav Tonale-a karakterišu ekskluzivne tehničke karakteristike koje poboljšavaju sportski karakter vozila i garantuju jedinstveno i privlačno iskustvo vožnje za klijenta uz puno poštovanje tradicije Alfa Romea.

Kompletan tekst i još fotografija možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.

Srbija će igrati ključnu ulogu u strateškom planu Stellantisa ''Dare Forward 2030''
Stellantis je danas najavio da će u Kragujevačkoj fabrici u Srbiji instalirati novu platformu za električna vozila za proizvodnju kompaktnih vozila koja bi otpočela sredinom 2024. godine. To će pomoći kompaniji u nameri da dostigne stopostotnu prodaju miksa putničkih električnih vozila (BEV) u Evropi do kraja ove decenije, kao i nultu emisiju štetnih gasova do 2038. godine.

Ova najava takođe potvrđuje da će Srbija i njena fabrika u Kragujevcu (u kojoj Republika Srbija ima vlasnički udeo od 33%) igrati ključnu ulogu u strateškom planu ''Dare Forward 2030'' kompanije Stellantis. Izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares je to saopštio tokom sastanka sa predsednikom Aleksandrom Vučićem u zgradi Generalnog sekretarijata predsednika Republike u Beogradu.
 
Novi kompaktni automobil, koji tek treba da bude imenovan, proizvodiće se u Kragujevačkoj fabrici, kao naslednik modela Fiat 500L koji se trenutno proizvodi.

Fabrika takođe može da bude konfigurisana tako da podrži potencijalne dodatne količine drugog vozila, na osnovu kontinuiranog unapređenja performansi. ''Ova nova platforma namenjena za električna vozila odgovaraće savršeno proizvodima iz A, B i C kategorije i unaprediće efikasna i čista rešenja za gradsku mobilnost naših brendova'', rekao je Carlos Tavares.
 
''Konstantno poboljšanje učinka kompanije Stellantis koji pravi razliku u odnosu na konkurenciju i osigurava održivost, zahteva zajedničku posvećenost svih interesnih strana, srpske vlade, grada Kragujevca, srpskih društvenih partnera, naših dobavljača i naših zaposlenih da usvoje 'pobednički duh' i iskoriste prilike koje pruža Stellantisov strateški plan Dare Forward 2030'', rekao je Carlos Tavares.

''Zajedno sa zainteresovanim stranama iz Srbije, građanima ćemo ponuditi slobodu kretanja i borbu protiv globalnog zagrevanja putem čistih, bezbednih i pristupačnih rešenja. Ovo zahteva pristup od 360°, od cene energije do podsticaja koji podržavaju zaokret tržišta ka električnim vozilima. Kombinacija tih aktivnosti će staviti Srbiju i Evropu u čvrstu poziciju u pogledu energetske tranzicije ka pristupačnoj i održivoj mobilnosti.''

Predsednik Vučić je izjavio: ''Potpisivanjem današnjeg ugovora, Srbija će imati ključnu ulogu u realizaciji strateškog plana Dare Forward 2030 kompanije Stelantis - jednog od vodećih svetskih proizvodjača automobila. Odluka ovog giganta u automobilskoj industriji da modernizuje i unapredi postojeći proizvodni pogon u Kragujevcu, pruža nam mogućnost da postanemo vodeći proizvođač električnih automobila i na taj način umnogome promenimo sliku Srbije.''

Fiat Novi 500 ''La Prima by Bocelli''
Novi 500 ''La Prima by Bocelli'' je prvi gradski automobil na svetu koji ima JBL ''Virtual Venues'' tehnologiju, koja pruža neprevaziđeno audio iskustvo. Kao deo standardne opreme, nova verzija ovog kultnog i najekskluzivnijeg Fiat automobila ekskluzivno ima JBL Premium ozvučenje koje je obradio Bočeli: izuzetno prefinjen premium audio sistem od 320 W i po izradi i po performansama, koji je jednostavan i intuitivan za korišćenje.

Savršeno je integrisan u automobil bez ikakvog uticaja na unutrašnjost ili prostor gepeka. Kako bi JBL audiO sistem bio savršeno prilagođen vozilu, Fiat je iskoristio iskustvo maestra Andree Bočelija, najpopularnijeg živog tenora na svetu i odabrao je nadolazeći novi singl Matee Bočelija za muzičku numeru komunikacijske kampanje.
 
''Zbog izuzetnog uspeha verzije Novi 500 la Prima, najjače verzije naše električne ikone, shvatili smo da naši kupci žele proizvod koji je definitivno premijum, italijanski i kultni. Ukratko, žele najbolje od napravljenog u Italiji,'' izjavio je Olivije Fransoa, glavni izvršni direktor brenda Fiat i direktor marketinga Stellantis grupe. ''Upravo u Italiji mogu naći najbolji izražaj umetnosti, lepote i muzike.

Iz tog razloga, zajedno sa maestrom Andreom Bočelijem, stvorili smo vrhunsko iskustvo zvuka kako bismo unapredili tišinu električnog automobila. Zahvaljujući odličnoj JBL Virtual Venues tehnologiji, pružamo našim kupcima imerzivno i prilagođeno iskustvo zvuka. Ovaj revolucionarni premijum audio sistem kompletira autentičnu italijansku ikonu, s ponosom napravljenu u Italiji kako bi se svetu pružio najautentičniji mogući italijanski duh''.
 
Za svoju svetsku premijeru, Novi 500 la Prima by Bocelli se udesio za operu, odeven u crno i nudeći ''Dezinfekcijsku pregradu za rukavice'' kao deo standardne opreme. Uređaj integriše UV-C lampu u pregradu za rukavice kako bi se unapredila higijena površina malih ličnih predmeta (poput pametnog telefona, ključeva i drugih malih svakodnevnih predmeta). Kupac ga aktivira stavljanjem malih ličnih predmeta u pregradu za rukavice, zatvaranjem pregrade i pritiskanjem dugmeta na centralnoj konzoli. Higijenski ciklus  traje tri minuta i plavi indikator spolja i zvučni signal vas obaveštavaju kada je ciklus završen.
 
Nova najjača verzija takođe ima raznorazni ''nakit'' u vidu dizajna i tehnologije: neuporedivi Fiat Monogram Capote meki krov u kabriolet verziji i sistem za informacije i zabavu sa 10.25-inčnim ekranom osetljivim na dodir visoke rezolucije, potpuno LED farovi i 17-inčne alu felne sečene dijamantom, sa Fiat znakom. Nova verzija ima vrhunsku tehnologiju sa autonomijom baterije od 320 km u WLTP ciklusu, koja se povećava na 460 km u gradskom ciklusu. Plus, Novi 500 je prvi gradski automobil sa autonomnom vožnjom 2. nivoa. Novi 500 la Prima by Bocelli je dostupan u tri verzije karoserije: kabriolet, hečbek i 3+1 i 6 boja (Onyx crna, Rose zlatna, Ice bela, Mineral siva, Ocean zelena i Celestial plava).

Simbol ''proizveden u Italiji'' Novi Fiat 500 oduševljava Zemlju izlazećeg Sunca
Predstavljanje modela Novi 500 japanskim novinarima i maloprodajnoj mreži je upravo završeno. Olivije Fransoa, CEO brenda Fiat i direktor marketinga grupe Stellantis, održao je govor putem video poruke iz Casa 500, muzeja koji priča priču o prošlosti, budućnosti, kulturi i kultnoj prirodi najvrednijeg dragulja brenda. Danas, polovina prodatih modela Fiat 500 su hibridi, a druga polovina električni: ovo je veoma jasan znak koliko je model u toku sa vremenom i u skladu sa sve održivijom i ekološkijom mobilnošću.
 
''Nakon premijera u Izraelu i Brazilu, sada je red na Japan da poželi dobrodošlicu modelu Novi 500 tokom njegove turneje van Evrope'', rekao je Olivije Fransoa, glavni izvršni direktor brenda Fiat i direktor marketinga grupe Stellantis. ''Novi 500 je najprodavaniji električni gradski automobil u Evropi, i štaviše, u Italiji je najprodavaniji električni automobil uopšte, a u Nemačkoj najprodavaniji električni automobil nakon Tesle. Sada sa uzbuđenjem čekam da vidim kako će biti primljen u Japanu. Japansko tržište već ima preko 60.000 vozača i ljubitelja kultnog modela 500, uključujući njegovu Abarth verziju. Rastuća zajednica će sigurno ceniti 100% električnu revoluciju i moći će da ga ceni čak i u domovini hibridnih giganata''.
 
Dizajniran i napravljen u Torinu, Novi 500 je prelep, povezan, tehnološki napredan, prepoznatljivo italijanski, i zabavan za vožnju. Plus, kombinuje 100% električni motor, koji garantuje održivost i efikasnost, sa bezvremenskim italijanskim izgledom koji je rođen 1957. godine i nastavlja da očarava milione ljubitelja širom sveta. Njegov uspeh je takođe potvrđen sa 29 evropskih nagrada i od šire javnosti i od stručnjaka iz medija automobilizma, dizajna i životnog stila. U Japanu, Novi 500 je dostupan sa električnim motorom od 118 konja i litijum-jonskom baterijom od 42 kWh. Gama se sastoji od dva nivoa opreme: ''Entry'' u hečbek verziji i ''Icon'' koja je dostupna i kao kabrio i kao hečbek, sa premijum enterijerima. Dostupno je pet šema boja: Celestial Blue, Ocean Green, Mineral Grey, Rose Gold i Ice White. Novi 500 je jedini električni kabriolet dostupan na japanskom tržištu.

Video pogledajte klikom na najavnu fotografiju iznad.

100% elektrifikovana sloboda Jeep-a za budućnost bez emisija
Medijska kampanja ''100% elektrifikovana sloboda'', događaj koji omogućava svetskim medijima da otkriju i voze modele Jeep Compass i Renegade sa novom e-Hybrid tehnologijom i 4xe modelese odrala. Ovo su prvi koraci strategije elektrifikacije brenda Jeep, sa ciljem prelaska na ''slobodu nultih emisija''. Brend Jeep, sa legendarnom 80-godišnjom istorijom rekorda i inovacija, kreće se ka novom konceptu mobilnosti, sa mogućnošću da dodatno unapredi svoje vrednosti lakoće upotrebe, komfora i zabave pri vožnji, ekonomične potrošnje goriva, poštovanja životne sredine, visokih performansi, bezbednosti i avanture.
 
''Plan za elektrifikaciju koji smo započeli na kraju 2020. napreduje brzo sa pojavom 4xe Plug-In Hybrid tehnologije terenaca Compass, Renegade i Wrangler'' - rekla je Antonela Bruno, direktorka brenda Jeep u Evropi. ''A danas sa novim modelima Jeep Compass i Renegade e-Hybrid, dodali smo novi nivo elektrifikacije našoj ponudi, doprinoseći ovoj transformaciji u koju snažno verujemo do te mere da će ovog leta novi Jeep Grand Cherokee debitovati samo u 4xe verziji, a prvi 100% električni terenac biće predstavljen početkom 2023. Nadalje, stavićemo tačku na tradicionalne motore sa unutrašnjim sagorevanjem na glavnim evropskim tržištima, sa izuzetkom Italije, do kraja 2022. To je istorijska prekretnica za brend Jeep i dokaz naše želje da nastavimo laganim tempom ka 100% elektrifikovanoj slobodi''.
 
Ovaj uspešni pristup klijenti su brzo počeli da cene. U 2021. godini, od četiri Jeep terenca prodatih u Evropi, jedan je bio 4xe. Taj značajan udeo se dodatno poboljšao u prva dva meseca 2022: 4xe verzije predstavljaju jednu trećinu ukupne prodaje brenda Jeep. Ovo je najbolji primer rastućeg interesovanja za održivu vožnju, čak i među entuzijastima terenske vožnje brenda Jeep. Ona je posebno uzeta u obzir tokom razvoja tehnologija 4xe i e-Hybrid - dve strane iste medalje koje se dopunjuju i zadovoljavaju različite potrebe. Događaj se održao u blizini Torina u zadivljujućem zdanju Casa Format - multifunkcionalnom prostoru koji odražava etičke vrednosti i brigu za sredinom: struja dolazi iz fotonaponskog sistema i solarnih panela, a nameštaj i ostali elementi dizajnirani su uz brigu o životnoj sredini.

Kompletan tekst i još fotografija možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.

Nova Abarth 595 gama: Škorpion opet ubada
Pretvaranje običnog u izuzetno, nudeći najbolje proizvode u segmentu kompaktnih sportskih automobila je misija brenda Abarth koji je oduvek bio sinonim za italijanske performanse i stil. Danas, samo nekoliko nedelja pre svoje 73. godišnjice, škorpion ponovo ubada uvođenjem svoje nove serije 595, koja odaje počast inventivnosti svog osnivača Karla Abarta (1908 - 1979). Kao stalni deo Abarthovog DNK, koncept nadogradnje je navodio rad dizajnera, inženjera i tehničara na redizajniranju serije bezvremenskih ikona za 2022. godinu.

Sada dostupni u dva modela i nivoa snage, Abarth 595 sa 165 KS i Abarth 695 sa 180 KS imaju posebne karakteristike koje bude emocije kod kupaca koji su više zainteresovani za still, ali i kod onih kojima su performanse obavezne. Obe verzije nude uzbudljive performanse, bučan izduvni sistem, zanimljiv i razigran, a opet smeo stil i, naravno, radost vožnje.

Polazeći od ovih ''osnova'', kupci mogu da naprave automobil koji najbolje odgovara njihovim ukusima i potrebama uz pomoć četiri paketa napravljena držeći se najautentičnijih tradicija brenda Abarth. Na um odmah padaju škorpionovi legendarni kompleti za prilagođavanje, koji su šezdesetih godina pretvarali standardna vozila u nenadmašne trkačke automobile. Uz očuvanje dvostruke duše brenda u odnosu na njegove ciljne kupce, danas se prilagođena vožnja i dalje može postići sa jednim od četiri paketa konverzije.

Kompletan tekst i još fotografija možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.

Jeep najavio evropski debi novog Grand Cherokee 4xe
Samo četiri meseca nakon njegove svetske premijere u septembru, novi Jeep Grand Cherokee 4xe sada će imati ekskluzivnu inicijativu za rezervacije u Italiji, Francuskoj, Nemačkoj, Španiji, Ujedinjenom Kraljevstvu, Austriji, Belgiji, Luksemburgu i Holandiji. Posetioci posebnog sajta mogu biti među prvima koji će otkriti Jeep Grand Cherokee 4xe Exclusive Launch Edition i mogu da iskažu interesovanje da budu kontaktirani kada vozilo bude dostupno u salonima.
 
Dolazak Jeep Grand Cherokee 4xe je takođe značajan trenutak u evoluciji brenda i još jedan deo slagalice strategije za elektrifikaciju celokupne game. Nosi 4xe značku kao autentičnu oznaku brenda Jeep, kako bi predstavljao novu 4x4 vožnju i sposobnost da kombinuje čuvene sposobnosti sa većom održivošću, efikasnošću za primer i još više bezbednosti i zadovoljstva u vožnji. Primena 4xe plug-in hibridne tehnologije u modelu Jeep Grand Cherokee omogućava brendu njegov tradicionalni standard mogućnosti terenske vožnje, zahvaljujući momentalnoj dostupnosti obrtnog momenta, što garantuje kombinacija dva pogonska sistema, turbo benzinskog i električnog, a tu je naravno i opcija vožnje sa nula emisija CO2.
 
Tehnološki najnapredniji, najluksuzniji Grand Cherokee ikada sa legendarnim 4x4 performansama
Peta generacija modela Jeep Grand Cherokee - terenca koji je osvojio više nagrada nego bilo koji drugi - ima novu arhitekturu, 4xe plug-in hibridni pogonski sistem, novi dizajn eksterijera i novi enterijer sa kvalitetnom izradom i vrhunskim tehnologijama. Dok vodeći brend terenaca u pogledu performansi terenske vožnje nastavlja svoje putovanje ka budućnosti „slobode sa nultim emisijama“, novi model predstavljen je kao tehnološki najnapredniji Jeep Grand Cherokee sa najboljim 4x4 performansama ikada. Jeep Grand Cherokee je opremljen vrhunskim sistemima i dizajniran je u celosti tako da ponudi mogućnosti terenske vožnje bez premca, kao i bezbednu dinamiku vožnje. Quadra-Drive II 4x4 sistemi, Quadra-Lift vazdušno vešanje i Selec-Terrain sistem upravljanja prianjanjem - koji nude izbor između pet modova vožnje: Auto, Snow, Sand/Mud, Rock, i Sport - obezbeđuju modelu Grand Cherokee da zadrži legendarne 4x4 sposobnosti brenda Jeep.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu fotografiju iznad.

Iskustvo vožnje Jeep Renegade & Compass e-Hybrid
Renegade i Compass e-Hybrid pružaju inovativno i hibridno iskustvo vožnje zahvaljujući specifičnom sistemu pogona koji koristi:
novi 1.5 turbo-benzinski motor sa 130 KS i 240 Nm,
uparen sa novim 7-stepenim menjačem sa duplim kvačilom, koji integriše 48-voltni električni motor sa 15 kW.

48-voltna baterija koja se hladi vodom takođe uključuje 48-do-12 voltni DC/DC pretvarač i starter-generator sa kaišem koji je dodat radi glatkog ponovnog pokretanja motora pri niskoj brzini, time poboljšavajući komfor. Novi 4-cilindrični motor sa turbo punjenjem, iz GSE porodice motora, je dizajniran da bude najprikladniji za hibridni rad. Radi prema metodi Milerov ciklus, koji nudi visoki kompresioni odnos (12.5:1) i unapređuje termalnu efikasnost čime smanjuje potrošnju goriva.
 
Zahvaljujući sistemu pogona e-Hybrid, modeli Renegade i Compass nude novu alternativu u segmentu pogona na dva točka. Kupci mogu da zadrže svoje navike u vožnji netaknutim i uživaju u pravom hibridnom iskustvu, sa prilikom da se kreću potpuno električno - pri maloj brzini ili tokom usporavanja - zahvaljujući novim ''EV sposobnostima''.
- Silent Start pokreće vozilo bez uključivanja benzinskog motora.
- Energy Recovery puni baterije kada vozilo usporava (e-Coasting) i tokom kočenja (regenerativno kočenje). - e-Queuing omogućava električni ''start-stop'' režim tokom gužve.
- e-Launch omogućava pokretanje u električnom režimu pri paljenju ili ponovnom paljenju vozila. - e-Boosting povećava obrtni moment na točkovima uz podršku električnog motora pri ubrzavanju i optimizuje radnu tačku benzinskog motora (time smanjujući potrošnju goriva i emisije CO2) prilikom krstarenja.
- e-Creeping omogućava vozilu da putuje bez emisija pri maloj brzini, jednostavnim puštanjem kočnice.
- e-Parking pojednostavljuje manevre za parkiranje i izvršava ih u EV režimu, tiho i pri nultim emisijama.

Video pogledajte klikom na najavnu fotografiju iznad.

''Auto Motor und sport'': Alfa Romeo Giulia je automobil godine 2022.
- Alfa Romeo Giulia je po peti put osvojio nagradu čitalaca časopisa ''Auto Motor und sport'' - Pobeda u kategoriji uvozna vozila srednje klase

Čitaoci automobilskog časopisa ''Auto Motor und Sport'' su još jednom odabrali model Alfa Romeo Giulia kao ''Najbolji model''. Sportska limuzina je osvojila prvo mesto u kategoriji uvozna vozila srednje klase. Takođe, ovo je peta pobeda modela u zadnjih šest godina.

Od preko 100.000 učesnika u izboru čitalaca, 18.8% je izglasalo model Alfa Romeo Giulia za pobednika u njegovoj kategoriji. Kolekcija trofeja modela Alfa Romeo Giulia nastavlja da raste sa njegovom pobedom u takmičenjima za najbolje automobile 2022. Poslednjih godina, sportska limuzina je osvojila svetski poznatu Red Dot nagradu za dizajn i pobedila u drugim izborima čitalaca u Nemačkoj, SAD-u, Velikoj Britaniji i Italiji.

''Auto Motor und Sport'' je organizovao svoje takmičenje 46. put. Urednici su pitali svoje čitaoce da glasaju između 386 aktuelnih modela u 12 kategorija, uključujući uvozne modele u njihovim kategorijama.

Alfa Romeo Tonale: Metamorfosi - svetska premijera
Konačni dizajn modela Tonale je izuzetno veran konceptu automobila iz kojeg vodi poreklo, zahvaljujući izvanrednom poslu obavljenom u centru Centro Stile Alfa Romeo. Namenjen mladom, ''velegradskom'' i dinamičnom kupcu, Alfa Romeo Tonale nudi prepoznatljiv, senzualan i napredan dizajn, ističući nove stilske kanone koji su predodređeni kao referentne tačke u razvoju Alfa Romeo postavke: felne sa 5 rupa, grupa u ''teleskopskoj'' instrument tabli, sportski volan sa 3 kraka i farovi sa sinusnom krivom. Njegove kompaktne dimenzije - dužina od 4.53 metra, širina 1.84 metra i visina 1.6 metara - na taj način obuhvataju jedinstvenost italijanskog dizajna i originalnog savremenog stila karakterističnog za Alfa Romeo, u sintezi između prestižnog nasleđa i pogleda u budućnost. Vidimo da se ponavljaju stilske karakteristike koje su ušle u istoriju svetskog automobilizma, kao što je GT linija koja se proteže od zadnjeg dela do farova, podsećajući na forme modela Giulia GT i smenjujući se sa punim i sofisticiranim kapacitetima, koji podsećaju na legendarne modele kao što je 8C Competizione. Na prednjoj strani nalazi se neponovljivi Trilobo i prepoznatljivi štit Alfa Romea Scudetto, koji predstavlja glavni fokus. 
 
Prednja svetla ''3+3'' sa novom Full-LED adaptivnom matricom dočaravaju ponosni izgled SZ Zagato ili Proteo koncepta automobila. Razvijena u saradnji sa kompanijom Marelli, tri modula čine jedinstvenu liniju fronta za automobile i istovremeno obezbeđuju dnevno svetlo, dinamičke pokazivače pravca i funkciju ''Dobrodošli i doviđenja'' (aktivira se svaki put kada vozač upali ili ugasi automobil), kako bi se osigurali najbolji uslovi osvetljenja zahvaljujući uvođenju dve sofisticirane tehnologije.

Zadnja svetla poprimila su iste dizajnerske naznake kao i prednja svetla i formiraju sinusnu krivu koja se u potpunosti obavija oko zadnjeg dela automobila, čineći ga zaista jedinstvenim i prepoznatljivim svetlosnim potpisom. Senzualnost i dinamika automobila takođe su jasni u sveobuhvatnom zadnjem prozoru, u čast 8C Competizione i u dizajnu aluminijumskih felna koje reprodukuju kanon u stilu Alfa Romea ''telefonskog okretanja''.
 
Inspirisan trkačkom istorijom Alfa Romea, unutrašnjost je snažno usredsređena na vozača, sa lakim pristupom svim kontrolama za bezbedno iskustvo vožnje bez premca. Ista briga je rezervisana i za putnike, koji imaju idealan prostor za udobno putovanje. Ovo rezultira okruženjem dizajniranim za i oko putnika, koje karakteriše izuzetna pažnja prema detaljima uparena sa stalnom potragom za najvišim kvalitetom.  Unutrašnjost modela Tonale izaziva prave emocije, a da ne pominjemo najnoviju tehnologiju, koja obezbeđuje povezano i udobno iskustvo, istovremeno zadržavajući zadovoljstvo sportske vožnje koja uvek ostaje na prvom mestu.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu fotografiju iznad.

Alfa Romeo Tonale svetska premijera
''Metamorfosi'' pocinje.
Alfa Romeo ima čast da Vas pozove da prisustvujete digitalnoj svetskoj premijeri modela Tonale, klikom na sliku iznad, 8. Februara u 15 časova.

Jeep proširuje svoj elektrifikovani portfolio u Evropi sa novim hibridnim verzijama Compass i Renegade
Uvođenje ovih novih hibridnih verzija nudi kupcima novi način pristupa elektrifikovanoj ponudi brenda Jeep kada stignu na tržište u martu. Ovi novi modeli se pridružuju uspešnim plug-in hibridnim 4xe verzijama, koje trenutno čine više od 25% ukupne prodaje brenda u Evropi.
 
Novi modeli debituju sa naprednim hibridnim sistemom sa novim 4-cilindričnim 1.5 turbo-benzinskim motorom, iz porodice Global Small Engine, koji isporučuje 130 KS i 240 Nm maksimalnog obrtnog momenta, zajedno sa novim 7-stepenim 7HDT300 automatskim menjačem sa duplim kvačilom. Pogonski sistem uključuje ugrađeni 48-voltni električni motor od 15 kW (20 KS) koji isporučuje 55 Nm obrtnog momenta - što je jednako 135 Nm na nivou prenosa - koji može da pokreće točkove čak i kada je motor sa unutrašnjim sagorevanjem isključen.
 
Novi 4-cilindrični motor sa turbopunjačem je dizajniran da najbolje odgovara hibridnoj upotrebi, da optimizuje termodinamiku i samim tim uštedi na potrošnji goriva. Ovaj benzinski motor isporučuje snagu od 130 KS, dok maksimalni obrtni moment dostiže 240 Nm. Starter-generator sa kaišem je takođe ugrađen u benzinski motor, da garantuje brze i tihe prelaze pri ponovnom startovanju.
 
Nova hibridna gama sastoji se od četiri nivoa opreme - Longitude, Night Eagle, Limited i S, plus specijalno lansirano izdanje. Svi su opremljeni pogonom na prednje točkove, novim 7-stepenim automatskim menjačem sa dvostrukim kvačilom i hibridnom tehnologijom 1.5 turbo-benzinskog motora, koji isporučuje 130 KS i 240 Nm maksimalnog obrtnog momenta. Dostupan je širok spektar opcija za prilagođavanje, sa kontrastnom opcijom crnog krova i do osam različitih boja eksterijera za model Renegade, tj. sedam za model Compass, uključujući novu boju Matter Azur, posebno za model Upland. Dostupan je i širok spektar dizajna aluminijumskih felni specifičnih za Renegade i Compass modele.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu fotografiju iznad.

Giulia GTAm osvojila nagradu magazina Auto Bild Sportscar
Nepogrešiv italijanski dizajn, u kombinaciji sa snagom motora od 540 konja, uverio je čitaoce Auto Bild Sportscars magazina. Oni su izabrali model Giulia GTAm, najmoćniji automobil koji je ikada proizveo Alfa Romeo, za auto godine magazina Auto Bild Sportscars za 2021. godinu. Čitaocima je ponuđeno ukupno 109 aktuelnih modela sportskih automobila za glasanje. Model Giulia GTAm je osvojio prvo mesto u kategoriji uvoznih ''Limuzina i karavana''.

Prošle godine, čitaoci magazina Auto Bild izabrali su Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio za pobednika. Ove godine došao je red na model Giulia GTAm. Ovaj model je ogromno dostignuće i veliki ponos ovog italijanskog brenda. Obe nagrade otelotvoruju visoko poštovanje koje nemački ljubitelji automobila osećaju prema brendu Alfa Romeo.

Proizveden je u samo 500 primeraka, dobro poznata skraćenica modela Giulia GTA znači ''Gran Turismo Alleggerita'' (''allegerita'' je italijanska reč za ''olakšano''), a model predstavlja omaž jednom od najvećih automobilskih legendi u slavnoj istoriji ovog brenda: modelu Giulia Sprint GTA iz 1965. godine. Uz opsežnu upotrebu ultralakih materijala, težina modela Giulia GTA je smanjena za do 100 kilograma u poređenju sa modelom Giulia Quadrifoglio i opremljena je nadograđenom verzijom Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo motora od 540KS sa najboljom specifičnom snagom u klasi od 187 KS/L. Takođe pruža izvanredne performanse u pogledu prolaznog vremena na stazi i njegovog ubrzanja. Aerodinamika je specijalno napravljena, oslanjajući se na tehničku ekspertizu direktno iz Formule 1, zahvaljujući sinergiji sa kompanijom Sauber Engineering.

Novi 500 ''Najbolji automobil 2021.'' časopisa Le Moniteur Automobile
Novi 500 je dobio svoju 19. nagradu, ovoga puta u Belgiji gde je proglašen za ''Najbolji automobil 2021.'' u kategoriji malih električnih automobila, na osnovu glasanja čitalaca časopisa Le Moniteur Automobile, jednog od najvažnijih automobilskih medija u Belgiji. Ova nagrada, koju časopis dodeljuje prvi put, odražava preferencije čitalaca, koji su odlučno glasali za legendarni Fiat model. Čitaoci časopisa Le Moniteur Automobile su pohvalili legendarni dizajn modela, kao i široku ponudu ponuđenih karoserija (hečbek, kabriolet i 3+1), potvrđujući da je Novi 500 istinski poželjan automobil.
 
Nagrada se pridružuje mnogim trofejima koje je osvojio Novi 500; među kojima su ''Zeleni automobil'' u okviru Automobilske nagrade Francuske 2020. i ''Automobil godine i najbolji mali električni automobil'' časopisa Driving Electric. Pored ovih prestižnih međunarodnih priznanja, takođe je osvojio nagradu ''Najbolji dizajn 2020.'' nemačkog magazina Auto Motor und Sport i ''Najbolji konceptualni dizajn'' u okviru poznate međunarodne Red Dot nagrade za dizajn.
 
Novi 500 se s ponosom proizvodi u Italiji u - kompletno novoj - fabrici Mirafiori u Torinu, centru izvrsnosti za proizvodnju električnih vozila, u koji se model 500 vratio nakon 50 godina. Fabrika Mirafiori je deo Fiat ekosistema u čijem centru je Novi 500. Ekosistem obuhvata V2G ''Vehicle-to-Grid'' - najveći centar elektrifikacjie u Evropi - zahvaljujući kome električna vozila na baterije mogu da skladište energiju, koja onda može da se vrati u gradsku mrežu u slučaju veće potražnje korisnika. Stellantis&You Torino, mesto napravljeno da uzdrma tržište: kao novo lice mobilnosti.  

Novi 500 je najprodavaniji automobil sa tržišnim udelom od 24% u segmentu gradskih automobila u Evropi, lider na tržištu električnih gradskih automobila u 13 država i najprodavaniji na celom tržištu električnih vozila u Italiji. Pored toga, nakon predstavljanja u Evropi, Izraelu i Brazilu, Novi 500 je na putu da postane prvi globalni, ''all-in'', potpuno električni, gradski automobil.

Alfa Romeo Giulia osvojila ''Sport Auto'' nagradu za 2021.
Alfa Romeo Giulia osvojila je prvo mesto u tri kategorije na takmičenju za ''Sport Auto'' nagradu. Ovaj uspeh potvrđuje da je italijanski sedan jedan od najpopularnijih automobila među čitaocima istaknutog specijalizovanog magazina Sport Auto, koji je redovno dodeljivao nagrade modelu Alfa Romeo Giulia prethodnih godina. 
 
''Sport Auto'' nagrada odlično oslikava raspoloženje ljubitelja sportskih automobila u Nemačkoj, gde je entuzijazam za modelom Alfa Romeo Giulia neprekidan. U kategoriji ''Sedani/karavani serijske proizvodnje sa cenom ispod 75.000 evra'' za uvozne automobile, prvo mesto osvojila je Alfa Romeo Giulia 2.0 Veloce sa 280 KS. Po peti put za redom, model Giulia Quadrifoglio osvojio je prvo mesto u kategoriji ''Sedani/karavani serijske proizvodnje sa cenom ispod 100.000 evra''. Model Giulia Quadrifoglio opremljen je Alfa Romeo 2,9 V6 Bi-Turbo motorom od 510 KS.

U konkurenciji uvoznih automobila za titulu ''Sedani/karavani serijske produkcije s cenom preko 100.000 evra'', većina čitalaca glasala je za model Alfa Romeo Giulia GTA. Proizveden je u samo 500 numerisanih primeraka, a poznati akronim u nazivu modela Giulia GTA. ''Gran Turismo Alleggerita'', omaž je jednom od najlegendarnijih automobila u slavnoj istoriji brenda: modelu Giulia Sprint GTA iz 1965. Sa opsežnom upotrebom ultralakih materijala, težina modela Giulia GTA je smanjenja za 100 kg u poređenju sa modelom Giulia Quadrifoglio, a pokreće je unapređena verzija Alfa Romeo 2.9 V6 Bi-Turbo motora od 540 KS, sa najboljim u klasi odnosom težine i snage od 187 KS/L. Takođe isporučuje izvanredne performanse na stazi, u pogledu vremena i ubrzanja. Aerodinamika je posebno dizajnirana, uz pomoć iskustva dobijenog direktno iz Formule 1, zahvaljujući saradnji sa kompanijom Sauber Engineering. 

Takmičenje za ''Sport Auto'' nagradu za 2021. ove godine je održano po 29. put. Više od 15.400 čitalaca magazina Sport Auto iskazalo je svoje mišljenje glasajući na izboru od 234 automobila, u 28 kategorija.

Od 01.01.2022. porez na vozila po godištu umesto po kubikaži
Od 1. januara 2022. automobili će se prilikom registracije oporezivati prema godini proizvodnje, umesto po kubikaži, najavio je danas u Skupštini Srbije ministar finasija Siniša Mali.
 
''Zajedno sa predlogom budžeta za 2022. godinu pred vama će biti predlozi izmene zakona o imovini i prenosu apsolutnih prava čime ćemo predložiti kako da rešimo ovaj problem, jer smo imali mnogo komentara građana i drugih kojima postojeće rešenje nije logično'', rekao je Mali. On je tako odgovorio na poslaničko pitanje da li može da se prilikom oporezivanja vozila primenjuje pravedniji model umesto postojećeg zbog koga se dešava da visina poreza prevazilazi tržišnu vrednost vozila, jer se porez naplaćuje po zapremini motora. ''Samo zakonsko rešenje omogućiće da se postupak završi mnogo brže i jednostavnije. Taj će problem biti rešen do kraja godine i od 1. januara 2022. godine počećemo da primenjujemo to rešenje'', rekao je Mali.

Maserati Levante F Tributo
Maserati je predstavio novu verziju Levantea pod nazivom F Tributo Special Edition. Radi se o verziji ekskluzivno namenjenoj američkom i kanadskom tržištu, koja je proizvedena u čast Maseratijeve istorije u motosportu, kao i u čast legendarnog vozača Juana Manuela Fangio, koji je vozio Maserati 250F u Formuli 1. Fangio je ostvario niz pobeda sa Maseratijem i sa njim postao svetski šampion 1957. godine.

Levante F Tributo Special Edition je dostupan u ekskluzivnoj crvenoj boji pod nazivom Rosso Tributo. Maserati je pripremio žuta kočiona kliješta za Levante, kao i žute detalje za felne, što se povezuje sa bojama Fangiovog bolida Maserati 250F. Levante F Tributo Special Edition je dobio 21-inčne Anteo felne u sjajnoj crnoj boji. Maseratijevi logotipi na zadnjim panelima su u boji karoserije. Unikatne ''Fangio boje'' prisutne su i u unutrašnjosti presvučenoj Pieno Fiore kožom, dok kontrast prave crveni i žuti konac. Levante F Tributo košta 106.590 dolara (91.900 evra).

Sve fotografije možete pogledati klikom na najavnu sliku iznad.

Maserati Ghibli F Tributo
Maserati je predstavio novu verziju sedana Ghibli pod nazivom F Tributo Special Edition.
Radi se o verziji ekskluzivno namenjenoj američkom i kanadskom tržištu, koja je proizvedena u čast Maseratijeve istorije u motosportu, kao i u čast legendarnog vozača Juana Manuela Fangio, koji je vozio Maserati 250F u Formuli 1. Fangio je ostvario niz pobeda sa Maseratijem i sa njim postao svetski šampion 1957. godine.

Ghibli F Tributo Special Edition je dostupan u ekskluzivnoj plavoj boji pod nazivom Azzurro Tributo. Maserati je pripremio žuta kočiona kliješta za Ghibli, kao i žute detalje za felne, što se povezuje sa bojama Fangiovog bolida Maserati 250F. Ghibli F Tributo Special Edition je dobio 21-inčne Titano felge u sjajnoj crnoj boji. Maseratijevi logotipi na zadnjim panelima su u boji karoserije. Unikatne ''Fangio boje'' prisutne su i u unutrašnjosti presvučenoj Pieno Fiore kožom, dok kontrast prave crveni i žuti konac.
Ghibli F Tributo košta 101.390 dolara (87.400 evra).

Sve fotografije možete pogledati klikom na najavnu sliku iznad.

Novi 500 proglašen za ''Mali automobil godine'' u Velikoj Britaniji
Uži izbor za News UK automobilske nagrade prave istaknuti automobilski novinari iz svih publikacija kuće News UK, a za njih glasa šira javnost. U svojoj četvrtoj godini, News UK automobilske nagrade okupile su kolektivnu struku i čitalaštvo listova i sajtova The Times, The Sunday Times, Driving.co.uk, The Sun i talkSport

Na osnovu glasova potrošača i užeg izbora istaknutih automobilskih novinara, Novi 500 je osvojio titulu Malog automobila godine na News UK automobilskim nagradama za 2021. Kao i prethodnih godina, o News UK nagradama su odlučivali potrošači i automobilski novinari iz publikacija News UK, slaveći vozila koja su najbolja u klasi u svim segmentima. Nagrada koju je osvojio u okviru News UK automobilskih nagrada je deseta za model New 500 i pridružuje se kolekciji trofeja koja već obuhvata nagradu ''Zeleni automobil'' u okviru Automobilske nagrade Francuske za 2020. i ''Automobil godine i najbolji mali električni automobil'' od DrivingElectric. Pored ovih prestižnih međunarodnih priznanja, takođe je dobio nagradu ''Najbolji dizajn 2020.'' od nemačkog magazina ''Auto Motor und Sport'' i ''Najbolji dizajnerski koncept'' u okviru eminentne međunarodne ''Red Dot nagrade za dizajn''. 
 
Model Novi 500, predstavljen u martu 2020, već je pokupio brojne međunarodne nagrade i već je vodeći električni gradski automobil u Evropi. Novi 500 je najprodavaniji automobil, sa skoro 28% tržišnog udela u segmentu gradskih automobila u Evropi, i lider je na tržištu gradskih automobila u 12 država, a pritom je i najprodavaniji na celom tržištu električnih vozila u Italiji. Pored toga, nakon predstavljanja u Evropi, Izraelu i Brazilu, Novi 500 je na putu da postane prvi globalni ''all-in'', potpuno električni gradski automobil.

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...