Jump to content

Our Picks

Top content from across the community, hand-picked by us.

Serijski Maserati Alfieri stiže sledeće godine.
Maserati je atraktivni koncept Alfieri predstavio još pre skoro pet godina (na sajmu u Ženevi 2014.), a zatim je u junu prošle godine u petogodišnjim planovima FCA kompanije definitivno potvrđena i njegova serijska verzija. Najnovije informacije iz Italije kažu da će predprodukcija ovog modela u fabrici u Modeni startovati u prvoj polovini 2020. godine, što znači da će isporuke prvim kupcima početi krajem te iste godine. Kako bi se to i ostvario, Maserati će ove jeseni modernizovati proizvodne linije u toj fabrici.
 
Serijski Alfieri će po ranijim najavama imati plug-in hybrid pogon kao i elektrifikovani 4x4 sistem, aktivni torque vectoring sistem kao i laganu konstrukciju (upotreba aluminijuma). U vesti se kaže da će Alfieri od 0 do 100 km/h ubrzavati za oko 2 sekunde, dok će najveća brzina iznositi više od 300 km/h. Maserati planira da Alfieri ponudi u coupe i cabrio izdanju, a sem toga najavljeni su i potpuno novi Quattroporte i Levante, unapređeni Ghibli kao i jedan veći SUV, sve to do 2022. godine.

Na Svetskom šampionatu Formule 1 za 2019. godinu dva brenda koja su među onima sa najdužom istorijom u motosportu - Sauber i Alfa Romeo -  će se vratiti na staze širom sveta sa svetskim šampionom iz 2007. godine Kimijem Raikonenom (Kimi Räikkönen) i mladim Italijanom Antonijom Đovinacijem (Antonio Giovinazzi) koji će voziti za tim Alfa Romeo Racing, prethodno poznat kao tim Alfa Romeo Sauber  F1. 
 
U 2019. godini, bolidi tima Alfa Romeo Racing poneće detelinu sa četiri lista, oznaku koja je stekla svoj ugled kroz istoriju i koja je od 1923. simbol najbržih Alfa Romeo modela. Dugoročno partnerstvo između kompanije Sauber i brenda Alfa Romeo kao glavnog sponzora pokrenuto je 2018. godine. Period saradnje je produžen, pri čemu su vlasnici i rukovodioci kompanije Sauber ostali nepromenjeni i nezavisni. 
 
Frederik Vaser (Frédéric Vasseur), direktor tima Alfa Romeo Racing: ''Imam to zadovoljstvo da najavim da krećemo na Svetski šampionat Formule 1 2019. godine pod nazivom Alfa Romeo Racing. Nakon pokretanja saradnje sa našim glavnim sponzorom, brendom Alfa Romeo, 2018. godine, naš tim je fantastično napredovao u tehničkom, komercijalnom i sportskom smislu. Ovo je povećalo motivaciju svakog člana tima, bilo da se nalazi u pit-stopu ili u sedištu u Švajcarskoj, jer smo videli kako se vredan rad koji smo uložili odrazio kroz naše rezultate. Nastavljamo sa namerom da razvijamo svaki segment našeg tima, istovremeno omogućavajući da nas naša strast koju gajimo prema trkama, tehologiji i dizajnu gura napred.''
 
Majk Menli (Mike Manley), izvršni direktor FCA: ''Alfa Romeo Racing predstavlja novo ime sa dugom istorijom u Formuli 1. Ponosni smo što sarađujemo sa kompanijom Sauber na donošenju tradicije tehničke izvanrednosti i italijanskog elana koje Alfa Romeo poseduje u sam vrh motosporta. Ne dajte se zavarati: sa Kimijem Raikonenom i Antoniom Đovanacijem s jedne strane pit-stopa i stručnjacima iz kompanija Alfa Romeo i Sauber sa druge, mi smo ovde da se takmičimo.''

Sva Fiatova S-Design vozila imaju drugačije odlike i posvećena su onim kupcima koji vole da pokažu avanturističku stranu svoje ličnosti tako što biraju automobil sa upečatljivim identitetom.

S-Design zaista jeste odgovor kompanije Fiat za sve one koji traže stil i sadržajnost uz savremeni, dinamični, prepoznatljivi karakter. U ovom paketu opreme, vozilo predstavlja jedinstvo sportskog duha, stila i zavodljivosti, sposobno da opčini svakog vozača na prvi pogled. Model ima jedinstveni karakter koji odražava ličnost mladog, avanturističkog kupca. Po prvi put, specijalna serija ostavlja svoj trage u gami modela kompanije Fiat i savršen je spoj oba sveta otelotvorena u brendu - funkcionalnu i emotivnu stranju proizvođača Fiat.

Fiat 500X, sa paketom opreme S-Design, predstavlja dobitnu kombinaciju urbanog sportskog duha, stila i zavodljivosti, sposobnoj da opčini svakog na prvi pogled - jedinstveni karakter osmišljen da odražava ličnost mladih ljudi iz metropole.
Njegova ekskluzivna Alpi Green mat boja ulepšana je ekskluzivnim detaljima sa Myron finišom za bočne štitnike, ručke za vrata, prednji spojler, ram zadnjih svetala, ručku za prtljažnik i kućišta za retrovizore. Model takođe nudi i zatamljeno staklo prtljažnjika i dolazi sa felnama od 17 inča. Naposletku, tu su LED dnevna svetla, koji daju modelu 500X brzo prepoznatljiv dinamičan i prodoran pogled. Tamni detalji su ponovljeni i u dizajnu unutrašnjosti, na primer na kontrolnoj tabli i obliku kućišta centralnog tunela i na panelima za vrata. Unutar vozila su i posebno dizajnirana sportska sedišta S-Design sa ugraviranim žigom boje bakra. U verziji S-Design, prepoznatljiva elegancija modela 500X naglašena je uz malo modernog stila i sportskog identiteta.

Nema mnogo jedinstvenih Ferrarija na tržištu, ipak jedan od njih je moguće kupiti. U pitanju je model SP30 koji će se već drugi put naći na aukciji u poslednjih šest godina. Prvobitno prodat u Ujedinjene Arapske Emirate, ovaj automobil baziran na modelu 599 GTB naći će se na javnoj licitaciji 6. februara u Parizu. SP30 je prešao samo 105 kilometara, što je svega dva kilometra više nego što je pisalo na brojčaniku prošle jeseni.

I dalje je u izvanrednom izdanju, što bi i trebalo da bude s obzirom da je jedva vožen, a novi vlasnik će imati čak tu čast da skine originalnu plastičnu zaštitu sa multimedijalnog ekrana. Naravno, za to zadovoljstvo će morati da posegne duboko u svoj ''novčanik'', jer se očekuje da SP30 dostigne sedmocifrenu vrednost na aukciji.

Što se tiče performansi, SP30 je za razliku od prerađene karoserije zadržao isti pogon kao standardni 599, a za to je zadužen 6.0-litarski V12 sa više od 600 KS. SP30 ubrzava iz mesta do 100 km/h za nešto preko 3 sekunde.

Maserati je paletu modela Levante proširio i novim specijalnim Vulcano izdanjem, uz napomenu da se u pitanju serija ograničena na samo 150 primeraka (za Evropu i Aziju). Levante Vulcano Limited Edition je dostupan sa 3.0 litarskim V6 motorom (u verzijama sa 257 kW/350KS i 316 kW/430KS), sa ekskluzivnom mat ''Grigio Lava'' bojom, zatamnjenim zadnjim svetlima, black chrome prednjim grilom i amblemima, gloss black okvirima stakala, poliranim izduvnim cevima, Helios alu točkovima od 21 inča i Brembo kočnicama.
 
Za unutrašnjost su predviđena crvena kožna sedišta (napred sa grejanjem i ventilacijom), elementi od ugljeničnih vlakana, pločica sa Vulcano logom i natpisom ''One of 150'', kao i ''Bowers & Wilkins'' sound sistem. Deo standardne opreme između ostalog čine i prednji i zadnji parking senzori, kao i adaptivna full-LED matrix svetla. Levante Vulcano Limited Edition sa 350KS u Italiji košta 116.000 evra, a u verziji sa 430KS ima cenu od 128.000 evra.

Ferrari 812 Superfast u obradi Noviteca dobija aero body kit od ugljeničnih vlakana (prednji spojler, pragovi, zadnji spojler...), Vossen alu točkove od 21 i 22 inča, gume Pirelli P-Zero 275/30 i 335/25, lift kit za prednji deo, modifikovano oslanjanje (auto je niži za 35 mm) i novi, lakši izduvni sistem.

U pripremi je i paket za pojačanje 6.5 litarskog V12 motora koji u fabričkom izdanju raspolaže sa 800KS i 718 Nm.

Iz tima Scuderia Ferrari mesecima su stizale informacije da neće biti personalnih promena, ali upravo je stigla vest da je nastupila promena, i to ni manje ni više, nego na čelu tima. Maurizio Arrivabene dobio je otkaz, a na njegovo mesto postavljen je Mattia Binotto. Prema dobro obaveštenim izvorima o događanjima u timu, predsednik Ferrarija John Elkann, odlučio je da u ovu ''vruću stolicu'' smesti Binottoa, zato što smatra da je pravi izbor. Mattia Binotto je sve samo ne novajlija ili novopridošlica u timu, i do sada je bio tehnički šef tima.
 
Iako je pod njegovim rukovodstvom stvoren automobil koji je većim delom sezone bio čak i najbrži, previše grešaka, loših taktičkih odluka doveli su do toga da je tim sam sebe eliminisao iz borbe za titulu. Sa sistemskih i taktičkih grešaka, Arrivabene je fokus prebacivao na spor razvoj bolida tokom sezone, pa su se sve više mogle čuti i glasine o izraženom neslaganju Arrivabenea i Binotta u kom pravcu tim treba da ide, i kako konačno da dođe do titule. Šta više, još krajem decembra, Arrivabene je negirao da postoji mogućnost da Binotto napusti tim, frustriran celom situacijom, a za svoju poziciju upućivao novinare da pitaju izvršnog direktora Ferrarija, Louisa Camilleria.
 
Na kraju, po svemu sudeći, uprava fabrike je odlučila da je Binotto pravi čovek za vođu tima. To možda i nije loš stav. Bonotto je u Ferrari došao 1995. kao inženjer za test motore, a od 1997. do 2003. isti posao je radio ali za trkačke motore. Nakon što je preuzeo i ulogu glavnog inženjera, postao je šef za motore i KERS, da bi krajem 2014. postao izvršni direktor za pogonske grupe. Od 2016. bio je tehnički direktor tima, nakon odlaska Jamesa Allisona iz Ferrarija. Za sada nije jasno ko će preuzeti funkciju Binotta, mada postoji mogućnost da njegovu dosadašnju ulogu podele šef aerodinamike Enrico Cardile i šef odeljenja za motore Corrado Iotti.

Ako nekome, iz nekog razloga, fabrički Maserati Levante ne izgleda dovoljno primamljivo, tu su tjuning kompanije koje na nekoliko načina mogu modifikovati automobil po želji vlasnika. Jedna od tih kompanije je i Carlex Design.

Ovde ćemo govoriti o enterijeru modela Levante, koju je izradila poljska tjuning kompanija Carlex Design. Kao što se vidi na fotografijama, sedišta, nasloni za ruke i delovi panela na vratima su prekriveni elegantnom Nappa kožom. Možemo reći da šablon malo podseća na jedan drugi projekat te kompanije, Porsche Macan. Možda je opravdano reći da kabina modela Levante sada izgleda potpuno drugačije. Naime, ljudi iz Carlex Design su pažnju posvetili i najmanjim detaljima. Naravno, nisu zaboravili ni zadnja sedišta ni panele na zadnjim vratima. U svakom slučaju, u poređenju sa prethodno pomenutim Porsche Macan modelom, ovaj Maserati Levante izgleda svedenije i elegantnije.

Sa druge strane, po našem mišljenju, kabina modela Maserati Levante izgleda sjajno takva kakva jeste. Ako bi smo morali da biramo našeg favorita, onda bi to svakako bio Levante Trofeo. Sedišta tog modela su presvučena Pieno Fiore kožom, imaju crvene šavove i detalje od ugljenikovih vlakana. Tu su i V8 oznake i Trofeo logo na naslonima za glavu.

''Godina 2020. biće ogromna 'odskočna daska' za automobilsku industriju u Srbiji. Model 500L ima, kao i svaki proizvod, svoj životni vek, sve je to normalno. Tada, kada još jedan model dođe na Fiatove proizvodne trake u Kragujevcu, očekujem veliki porast obima proizvodnje, ponovno uvođenje treće smene i zapošljavanje novih ljudi''.

Ovo je u intervjuu za ''InfoKG'' rekao Davor Veličkovski, predsednik ''Sigit Srbija'', glavnog Fiatovog komponentaša u svetu u proizvodnji plastičnih delova. Ocenjujući investicionu klimu u auto industriji u Srbiji, Veličkovski je naglasio da je ona dobra i da pre svega treba zahvaliti Fiatu jer je on ''povukao nogu'' i pokazao drugim firmama iz auto industrije da imaju gde da dođu.

Jeep je ranije ove godine na sajmu automobila u Pekingu prikazao i novi Grand Commander, koji u najmnogoljudnijoj zemlji sveta proizvodi tamošnji Guangzhou-Fiat. Kako stvari sada stoje, a po informacijama nekih američkih medija, kompanija FCA planira da na bazi Grand Commandera napravi i novi Chrysler SUV kako bi se proširila njegova aktuelna (skromna) ponuda modela. Takođe, ovaj novitet će se i proizvoditi u SAD-u. Ostaje da se vidi kao će izgledati taj novi Chrysler SUV, ali kineski Jeep Grand Commander je vozilo sa tri reda sedišta (za ukupno sedam putnika, u konfiguraciji 2-3-2), dostupan u 2WD i 4WD verzijama. Grand Commander je dugačak 4873 mm, širok 1892 mm, visok 1738 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2800 mm. Pod haubom je 2.0 litarski turbo benzinac sa 231KS i 350 Nm, u paru sa devetostepenim automatskim menjačem.
  • 0 replies

> 20.12.1979. u Kragujevcu proizveden poslednji Tristać (Zastava 1300/1500) <
Licencna verzija Fiata 1300, koji je na evropskom tržištu izdržao tek pet godina, 1960-ih je u bivšoj državi bio statusni simbol i direktorski auto, proizvedeno ih je 201.160. U Torinu je Fiat 1300 predstavljen 1961. godine, a licencna proizvodnja u Kragujevcu je počela gotovo odmah. Automobil je prodavan kao Zastava 1300, bez Fiatovih oznaka, a u narodu je vrlo brzo stekao nadimak ''Tristać'', pod kojim je poznat i upamćen i dan danas. Zanimljivo, karavanska verzija se značajno razlikovala od italijanske, odnosno bila je izvedena iz karavanske Lade 1200/1300 (Žigulija). Proizvodnja je u Italiji zaustavljena još 1966. godine, tako da su kasnije izmene specifične samo za Zastavine modele.

Tokom 1960-ih je bio ''teška šminka'' i prepoznatljiv auto direktora i političara. Ostao je popularan do samog kraja, zanimljivo, upravo poslednja godina proizvodnje, 1979., bila je i rekordna, sa čak 16.750 proizvedenih primeraka. Ipak, malo ko je zažalio, tada je to već bio zastareli model, a domaći hit je bio Stojadin (Zastava 101). U Kragujevcu je od 1961. do 1979. proizvedeno 201.160 primeraka Tristaća, trećinu ukupne serije Fiata 1300/1500 (izvornih i licencnih).

U javnosti se minulih dana spekulisalo sa najavom novog modela Fiata, koji bi, kako se navodilo, trebalo da počne da se proizvodi već dogodine. List ''Danas'', međutim, piše da se novi model ne može očekivati pre 2020. godine. U Fiatu se ovim povodom nisu zvanično oglasili, ali se nezvanično iz te fabrike čuje da je reč o medijskim spekulacijama bez osnova, navodi ovaj list. Jedini osnov je, kako prenosi ''Danas'', taj da će fabrika u Kragujevcu u dogledno vreme zaista da dobije proizvodnju novog modela, ali to sasvim izvesno neće biti naredne godine.
 
List piše da bi o planovima ''Fiat-Krajsler'' grupacije u Srbiji, generalna menadžerka kragujevačke fabrike Silvija Verneti trebalo da razgovara sa nadležnima u Vladi Srbije krajem ovog ili početkom narednog meseca. Tom prilikom će, najverovatnije, biti otvoreno i pitanje finsnsijskog učešća države Srbije, kao suvlasnika fabrike, u njenim daljim razvojnim planovima, navodi ''Danas''. Srbija bi, shodno svom vlasničkom udelu, u finansiranju razvoja novog modela trebalo da učestvuje sa 33 odsto. Osvajanje, razvoj i promocija novog modela inače košta od više stotina miliona do milijardu evra, piše ''Danas''. U takvim okolnostima, sve i da je u top menadžmentu ''Fiat-Krajslera'' doneta odluka o novom modelu za fabriku u Srbiji, njegova proizvodnja u Kragujevcu ne bi mogla da počne pre 2020. godine, i to pod uslovom da se radi o modelu u poodmakloj fazi.

Fabrika u Kragujevcu je, krajem prošle godine, potvrdila da je dobila ''srebrni status'' u proizvodnji automobila svetske klase i dva dodatna poena. Sa izvesnošću se očekuje da će dogodine da dobije još dva boda, koliko joj nedostaje za dobijanje ''zlatnog statusa'', čime će definitivno da se kvalifikuje za dobijanje novog modela, piše ''Danas''.

Maserati kupcima u SAD-u i Kanadi od ovog meseca nudi ograničenu seriju svojih modela Ghibli, Levante i Quattroporte sa Edizione Nobile paketom. Konkretnije, ekskluzivni paket Edizione Nobile je uz doplatu od 7.500 dolara dostupan uz modele Ghibli S i S Q4, Levante S i S Q4, kao i Quattroporte S, S Q4 i GTS.
Takođe, Maserati je odlučio da ponudi samo po 50 primeraka svakog od ovih modela.

Svi između ostalog imaju Blue Nobile boju eksterijera, točkove od 20 inča, srebrna kočiona klešta, kožna sportska sedišta u braon/crnj kombinaciji, sedišta sa grejanjem (napred i sa ventilacijom), kao i Rovere drvo visokog sjaja (kod modela Ghibli i Quattroporte).
Kupcima na raspolaganju stoje i alkantara, Bowers & Wilkins stereo, adaptivni tempomat, kamere od 360 stepeni, sistem nadgledanja mrtvog ugla, upozorenje na frontalni sudar, detekcija pešaka, prepoznavanje saobraćajnih znakova, sistem za održavanje vozila u kolovoznoj traci...
  • 0 replies

Znalo se ali sada je i zvanično potvrđeno da će potpuno novi Fiat 500e biti na novoj i sopstvenoj platformi. Italijanska fabrika radi na razvoju namenske BEV (Battery Electric Vehicle) platforme koju će koristiti novi 500e. Nakon odlaska Marchionnea, koji je bio otvoreni protivnik elektrifikacije vozila, kompanija ipak menja svoj kurs, a kako je izjavio Pietro Gorlier prvi operativac EMEA, predviđene velike investicije (više od pet milijardi evra samo u Italiji) biće usmerene i u razvoj hibridnih i električnih tehnologija za pogon vozila.

Glavna konkretna vest je da će Fiat razviti namensku platformu za mala vozila kao što je budući 500e.
Nova generacija električnog mališana, neće biti samo puki naslednik aktuelnog električnog 500e koji se, uz velike gubitke, prodaje u SAD, nego bi trebao stići na mnogo veći broj tržišta, konačno uključujući i Evropu. Novi 500e neće biti konverzija klasičnog modela sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, neko iz osnove razvijeno električno vozilo. Takođe, za razliku od aktuelnog 500e koji se proizvodi u Meksiku, novi model će se proizvoditi u Evropi.

Obnovljeni Fiat 500X je dostupan i na našem tržištu, i to u verzijama Urban, City Cross i Cross, sa nekoliko benzinskih i dizel motora, sa izborom između manuelnog, automatskog i DDCT menjača sa dvostrukim kvačilom kao i sa prednjim ili pogonom na sva četiri točka.

Cene startuju od 15.000 evra, koliko sa popustom košta Fiat 500X Urban sa 1.6 E-Torq benzincem od 110KS, manuelnim menjačem i prednjim pogonom. Mesečna rata za kupovinu ove verzije iznosi 146 evra (NKS 3.99%, učešće 30%, period otplate 84 meseca). Kompletan cenovnik, kao i spisak standardne i dodatne opreme možete pogledati na fiatakcija.com.

Novi model koji će se proizvoditi u Fiatovoj fabrici u Kragujevcu biće mali terenac, a godišnja proizvodnja koja bi trebalo da počne do kraja 2019. godine, iznosiće 50.000 automobila, prenosi ''Blic''. To će, kako se navodi, biti mali SUV, odnosno terensko vozilo. Italijanski mediji specijalizovani za automobilsku industriju i biznis pišu da ime novog modela još nije poznato, ali jesu brojni detalji o njemu.

Novi model biće ''Panda na steroidima'' odnosno ličiće na postojeći model Fiat Panda Cross, odnosno mali terenac koji se proizvodi u Italiji. Međutim, model iz Šumadije biće znatno veći, dug 4.1 metar za razliku od Pande Cross čija dužina je 3.7 metara. Takođe imaće i veći prtljažnik zapremine čak 400 litara, kao i pet mesta za sedenje. Predviđeno je da u ovaj model budu ugrađena tri benzinska motora koja će imati i verzIje na auto-gas i metan. Italijanski mediji pišu i da bi proizvodnja novog modela mogla da počne i pre kraja 2019. godine.  Predsednik sindikata u FCA Zoran Marković kaže za ''Blic'' da do sada nije čuo informacije o proizvodnji novog modela u Kragujevcu, ali da bi to donelo veću uposlenost radnika.

Fiat 500 By Repetto
Još jedna specijalna edicija Fiata 500, ovoga puta nastala u saradnji sa francuskim brendom za proizvodnju obuće Repetto. Fiat 500 by Repetto dolazi u Bordeaux Opera boji, posebnim logom na C Stubu, alu točkovima, Bordeaux Opera detaljima i Poltrona Frau kožom u unutrašnjosti, kao i panoramskim krovom, klimom, navigacijom, multifukcionalnim volanom...

Svaki kupac dobija i poseban poklon u vidu cipela, priveska za ključeve i mirisa, sve za znakom francuske kompanije. U ponudi su benzinski četvorocilindraš 1.2 sa 51 kW/69KS (sa manuelnim ili automatskim menjačem) kao i dvocilindrični benzinski motor TwinAir sa 63 kW/85KS.
Cene se u zavisnosti od motora i menjača kreću od 18.490 do 20.390 evra.

Ferrari 812 Superfast uskoro ''u toplesu''? Sistem sklapanja krova će mu pozajmiti 488 Spider.
Puno posla u Ferrariju. Kako bi nastavili da rastu, napravili su ambiciozni plan prema kome će u bliskoj budućnosti lansirati čak 15 modela. A među njima je i prvi SUV model, Purosangue.

Ipak, za prave fanove puno značajnija je vest da bi 812 Superfast mogao da dobije verziju sa sklopivim krovom. To je na forumu ''FerrariChat'' potvrdio Marcel Massini, obožavalac marke usko povezan sa rukovodstvom kompanije. Podsetimo, prethodnik F12berlinetta je imao F60America verziju u tiražu od samo 10 primeraka, a napravljen je bio isključivo za američko tržište. 812 Superfast je najjači serijski model kompanije, ali i verovatno poslednji sa atmosferskim V12 klasikom.

Pre dve decenije Alfa Romeo je poslednji put pokušao ozbiljniji povratak među elitu. Krajem 1997. je stigao model 156, koji je osvojio titulu ''Evropskog automobila 1998. godine'', a u Milanu su ozbiljno radili na većem modelu 166. Bio je potreban naslednik, relativno uspešnog modela 164, koji je nasledio model 90, delom i veći 6, a pre njih je bio kultni 1750. Dizajnirao ga je Walter de Silva, ali to mu nije bilo najbolje delo...

Limuzina 166 je bila skladna, ali dizajn maske nije bio baš pogođen. To je ispravljeno redizajnom iz 2003. godine. Gabaritima 4720 x 1815 x 1416 mm, a i međuosovinskim rastojanjem od 2700 mm je tada bio na pragu više srednje klase (E-segmenta), a po današnjim merilima to bi bila prava srednja klasa (D-segment).

Osnovni model je pokretao poznati dvolitraš sa dve svećice po cilindru 2.0 T.S. sa 155KS, što je već obezbeđivalo pristojne performanse (9.6 s, 213 km/h). U ponudi su još bili turbo benzinac 2.0 V6/205KS (8.1s, 237 km/h), atmosferski 2.5 V6/190KS (8.4 s i 225 km/h, odnosno 9.5 s i 225 km/h sa automatskim menjačem Steptronic), kao i 3.0 V6/226KS (7.8 sa 243 km/h, odnosno 8.5s i 237 km/h sa automatskim menjačem Steptronic). U dizelskoj ponudi je bio 5-cilindarski 2.4 JTD/136KS (9.9 s, 202 km/h), koji se pokazao vrlo izdržljivim - mogao je da pređe i 500.000 km, i to je bio najisplativiji model.

Redizajnom 2003. godine je dobio benzinca 3.2 V6 (7.4 s, 245 km/h) i turbo-dizelaša 2.4 JTD M-Jet 20v sa 185KS (8.9si 222 km/h, odnosno 8.9s i 218 km/h sa automatskim menjačem Steptronic). Vozne karakteristike su bile veoma dobre, bila je prijatna za vožnju, mnogi su govorili-poslednja prava Alfa, ali kvalitetom i pouzdanošću nije došla na dobar glas. Zbog loše prodaje proizvodnja je zaključena u oktobru 2005. godine, a ukupno je prodato manje od 100.000 primeraka.

Savršeno restaurirana Fiat Panda 4x4 u kojoj je legendarni šef Fiata Gianni Agnelli odlazio na skijališta

Radionica Garage Italia Customs koja se bavi preradama i restauracijama je pokazala svoj najnoviji u nizu projekata: restauriranu Fiat Pandu 4x4. I to ne bilo koju! Naime, ovaj primerak je vozio legendarni bivši vlasnik Fiata Gianni Agnelli.

Kako su iz Garage Italia Customs došli do ovog kultnog penjača sa Steyrovim 4x4 pogonom? Naime, vlasnik kompanije je kontroverzni Lapo Elkann, ni manje ni više nego unuk Giannija Agnellija. Model sa slika je tako bio glavno prevozno sredstvo vlasnika Fiata koji je sa ovim malim i zabavnim automobilom vozio putevima skijališta St. Moritz u Švajcarskoj do kojeg bi stigao helikopterom. Iako automobil ispod poklopca krije 1.1 litarski motor od 53KS, uz pogon na sva četiri točka, zabava je bila zagarantovana.

U Garage Italia Customsu su obnovili automobil koji, bar na slikama, izgleda kao da je došao iz fabrike. Karoserija je lakirana u sivu boju sa plavim detaljima, a unutrašnjost je dobila ''novi život'' zahvaljujući saradnji sa kompanijom ''Vitale Barberis Canonico''.

Pritom dominira tamno plava boja (koja je bila omiljena boja Agnellija), a u galeriji možete pogledati kako se pazilo na sve detalje. Iz Garage Italia Customsa još nisu odlučili šta će napraviti sa ovim jedinstvenim modelom, ali pretpostavljamo da će Lapo Elkann bar neko vreme zadržati automobil za sebe pre nego što ga eventualno stavi na aukciju, na kojoj bi, zbog očuvanosti ali i bogate istorije, mogao da postigne prilično visoku cenu.
  • 0 replies

Pozivamo vlasnike vozila svih FCA brendova (Fiat / Fiat Professional / Alfa Romeo / Lancia / Chrysler / Jeep) da dođu u ovlašćeni servis na besplatnu zimsku proveru vozila!  Akcija traje do 31.12.2018. Važi i za vozila van garantnog roka.

Pod besplatnom proverom podrazumevamo proveru vozila u 11 tačaka:
 
Kontrola centrale ubrizgavanja - Examinerom- WYTECH;
Provera stanja pneumatika;
Provera akumulatora;
Provera ventilacionog (rashladnog) sistema, rashladne tečnosti;
Provera nivoa ulja u motoru;
Provera kočionog sistema (nivo ulja, vizuelni pregled prednjih kočnica);
Kontrola metlica brisača;
Kontrola prednje svetlosne grupe i signalizacije;
Kontrola trapa (prednjeg, zadnjeg);
Kontrola upravljačkog sistema;
Vizuelni pregled vozila;  

U slučaju konstatovanja kvara, vlasnici vozila imaju 10% popusta na rad i 10% popusta na originalne rezervne delove za otklanjanje detektovanog kvara ako žele da se popravka uradi. Ponuda važi i za vozila van garantnog roka.
  • 0 replies

Kris Bengl, američki dizajner, proslavio se kao šef dizajna BMW-a, Mini-ja i Rolls-Roycea, večno ćemo ga pamtiti po ''Benglovoj BMW petici'' (E60). A, ovde je reč o prelepeom kupeu, privlačnoj transformaciji modela Fiat Tipo, ''Evropskog automobila 1989. godine''. Bengl je dizajnirao u sklopu ''Centre Stilo Fiat'', a za sportski skockani enterijer je zaslužan Pininfarina.

Mada ''konfekcijska'' koncepcija na Fiatovoj koncernskoj platformi, na kojoj su bili postavljeni i Alfa Romeo 155 i Lancia Dedra, poprečno postavljen motor i prednji pogon nisu bili ''preporuka'' za sportski užitak (to se prigovaralo i 155-ici), napravljen je uzbudljiv kupe kompaktnih dimenzija (4250 x 1768 x 1340 mm).

Iznenađenja, ni razočarenja nije moglo da bude, jer je koncepcija već proverena i usavršena u Tipu, a Italijani su majstori za tjuniranje. Fiat Coupe, koji je predstavljen pre 25 godina, bio je ''vau'' spolja i unutra, gde su sportski komfor i stil naglašavala sedišta Recaro. Izgledao je, zaista, poput umanjenog i jeftinijeg Ferrarija.

A da nije bio ''fejk'' sportista, kakve su voleli da proizvode Ford, Opel, Renault..., potvrdio je već osnovni model 1.8 16v. Sa ''zdravih'' 131KS do stotke je stizao za 9.1s i mogao, zahvaljujući niskoj silueti i maloj čelnoj površini, više nego dobrom koeficijentu otpora vazduha 0.34, respektabilnih 205 km/h. Nije, dakle, bio šala...

Top-gun model je imao motor 2.0 20v Turbo (220KS, 6.3s, 250 km/h u verziji sa 6 brzina, odnosno 240 km/h sa menjačem sa 5 brzina). Taj model je imao i samokočni diferencijal Getrag i kočnice Brembo. Do kraja 1993. godine proizvedeno je 119 primeraka a pravi tržišni start je usledio početkom 1994. godine. Te godine je proizvedeno 17.619 primeraka, a do kraja ''života'' proizvodnja je dostigla, za taj tip vozila, lepih 72.762 primerka. Nažalost to je bila i ''labudova pesma'' Fiatovih ''sportiva'', slavne serije kupea iz Torina i nije dobio naslednika. Poslednji je proizveden u decembru 2000. godine.

Obilna kiša i vetar u centralnoj Italiji nisu sprečili dve hiljade strastvenih ljubitelja Abarth brenda da prisustvuju danu posvećenom Fiartovoj škorpiji. Na stazi Valelunga 32 kilometra severno od Rima stigli su ''Abartovci'' iz Austrije, Francuske, Portugala, Velike Britanije, Francuske, Nemačke i drugih evropskih zemalja.

Na Rimskom putu pored staze je bilo izloženo oko 500 Abart automobila, a neki od njih su se okušali i na novom asfaltu legendarne staze koja bi lako mogla da bude domaćin i F1 trke. Tu su se našle Abarth verzije porodice 500, potom Grande Punta, te spektakularni Abarth 131 Rally, poslednji Fiat koji je osvojio Svetski reli šampionat. Ljubitelji čuvene Škorpije su imali priliku i da testiraju Abarth 595 i Abarth 124 Spider, na stazi i putu, dok su im pravo reli iskustvo doneli profesionalni vozači u Abarth 124 Rally koji je osvojio R-GT Svetski kup.
  • 0 replies

Predstavljanje novog modela Fiat 500 Collezione, specijalne serije Fiata inspirisane jesenim tonovima, sa novim i neočekivanim kombinacijama boja i materijala, održano je u robnoj kući Rinascente u Milanu. Kako bi lansirao novu modnu zvezdu, Fiat je odlučio da se udruži sa još jednim vodećim imenom u svetu stila i mode - L'Uomo Vogue - sa kojim deli iste vrednosti po pitanju elegancije i pažnje za detalje.

Tokom više od pola veka, ova dva italijanska brenda pružila su ogroman doprinos svetu stila i dizajna, postavljajući nove trendove i izvozeći italijansku izuzetnost širom sveta, postavši međunarodno priznatne ikone u tom procesu. Oba brenda su pratila, odražavala i ponekad uticala na potrošačke navike i životne stilove u Italiji i širom sveta, i pre svega, izvezli su duh Italije po celoj planeti.
Događaju su prisustvovali Luka Napolitano, direktor brendova Fiat i Abarth za region EMEA, i Emanuel Farneti, glavni urednik časopisa L'Uomo Vogue i Vogue Italia.

Dizajniran od strane Centro Stile Fiat, novi 500 Collezione nasleđuje specijalnu seriju osmišljenu za prolećnu sezonu, prateći modne sezone sa novom inspiracijom koja će sigurno očarati sve koji žele da se istaknu stilom, kao i ljubitelje prefinjenog izgleda i vanvremenog stila. Ova moderna, povezana klijentela uživa u svemu što urbana kultura i društvo mogu da ponude. Dostupan je u hečbek verziji sa staklenim krovom u standardnoj varijanti, kao i u kabriolet verziji sa mekim sivim krovom, i sa ponosom nosi jedinstvene, originalne boje, kao što je ''Brunello'' u dve nijanse, sa kontrastom boja Opera Maroon i Carrara Grey.
I enterijer i eksterijer su ukrašeni detaljima boje bakra, od instrument table preko ukrasnih linija, do aluminijumskih felni od 16-inča, i ekskluzivnih sadržaja, izvrsnog enterijera sa pin-stripe tkaninom, a kao završni detalj elegancije ovog automobila, tu je hromirani logo ''Collezione'' ispisan kurzivom na poklopcu prtljažnika.

Fiat Concept Car za 2018 Sao Paulo Motor Show
Po svemu sudeći, u pitanju je SUV na bazi Fiata Toro, dok je njegova premijera najavljena za 6. novembar...
 
 
 
  • 6 replies

×