Jump to content
FAS Goran

Our Picks

Top content from across the community, hand-picked by us.

Novi Abarth 500e naelektrisao Evropu
Nakon debitovanja u novembru, potpuno električni New Abarth 500e sada elektrifikuje Evropu turnejom koja je već stigla do Italije, Nemačke, Belgije, Holandije, Ujedinjenog Kraljevstva, Portugalije i Španije, a uskoro će stići i do Austrije, Francuske i Švajcarske. Putovanje koje je od samog početka, dok je prelazio više od 4.000 kilometara, učinilo da srca 400.000 ljudi kucaju brže. A preostalo je još 5.000 kilometara.

Nakon stelarnog debija na manifestaciji ''Milan Games Week & Cartoomics'', električni ''škorpion'' posetio je Nemačku. Ovde je predstavljen nacionalnim medijima, koji su bili zadivljeni novim pravcem Abarth brenda: ''Zar ovaj automobil prosto ne grabi pažnju, zar nije pravi dizajnerski komad? Uvek je zadivljujuće šta Italijani mogu da naprave. Oni prosto razumeju dizajn, koji je harmoničan'', objavio je Der Autotester nakon događaja. 4 Abarth klubova je takođe prisustvovalo događaju i oni su izrazili zadovoljstvo što su njihovi komentari o revolucionarnom zvuku uzeti u obzir. ''Zvuk je najbolji'', ''Sjajno! Vrlo je pametan i naelektrišući!'', ''U pitanju je početak nove ere; uređaj za zvuk je sjajan'', bili su neki od komentara.
 
Uspeh modela New Abarth 500e takođe je potvrđen intenzivnim interesovanjem kupaca, sa više od 1.500 onlajn rezervacija prve verzije Scorpionissima, a samo nekoliko stotina modela je još uvek dostupno. Odličan rezultat za automobil sa jednom od najuzbudljivijih premijera u istoriji brenda, koji je sjajan dodatak gami. Kombinovanjem performansi, električne snage, stila i novog, moćnog zvuka, zahvaljujući inovativnom ''Sound Generator'' sistemu sa upečatljivom Abarth rikom, novi ''škorpion'' pretvara naprednu tehnologiju u adrenalin, i održivost u performanse.
 
Zahvaljujući električnoj arhitekturi, zajedno sa unapređenom raspodelom težine, boljim obrtnim momentom i većim međuosovinskim rastojanjem, Novi Abarth 500e je brži i uzbudljiviji kako u gradskoj tako i u prigradskoj vožnji, obezbeđujući najbolje performanse. Sa najboljim ubrzanjem u klasi, nultim emisijama, zabavnom vožnjom, brzim punjenjem i izrazito italijanskim dizajnom, kako unutra tako i spolja, on je, ukratko, ''More Abarth than EVer'' (''Više Abarth nego ikad'').

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.

2022: godina preokreta za Alfa Romeo
Alfa Romeo je objavio veoma pozitivne rezultate u 2022. Brend je snažno podržao prošlogodišnje rezultate grupe Stellantis, potvrdivši uspešan preokret, sa unapređenjem operativnih rezultata kao vrlo profitabilan brend. Tonale je postigao uspeh uz čvrstu kontrolu kvaliteta, koji je značajno unapređen.
Godina je bila prepuna uzbudljivih izazova, ali pre svega i odličnih komercijalnih rezultata, koji pokazuju jasan rast u Evropi sa registracijama koje su porasle 22%, što je dovelo do značajnog rasta tržišnog udela, u odnosu i za razliku na rezultate regiona, gde je zabeležen pad od 11% u poređenju sa 2021.

Što se tiče registracija, na mnogim tržištima su zabeleženi snažni rezultati u poređenju sa 2021. godinu: Francuska +101%, Italija +22%, Nemačka +22%, Španija +28%, Holandija +84%, Austrija +85%, Grčka +163%, Portugal +174%.
 
Globalno, rezultati opisuju stabilnu situaciju što se tiče poslovnih rezultata, slično konsolidovanim rezultatima iz 2021. a značajni rezultati u Turskoj se ističu u okviru globalnih rezultata kao najbrže rastuće tržište, sa četiri puta većim zapreminama u poređenju sa 2021. U Aziji, Stelvio je zabeležio najznačajniji rast od +25%.

Godinu 2022. je obeležio Tonale, prvi elektrifikovani terenac C-klase, koji je označio početak metamorfoze brenda i predstavlja miljokaz u procesu ''od nule do nule'', koji će omogućiti brendu Alfa Romeo da postane najbrži brend na svetu u tranziciji od nula električnih vozila (počevši od 2022.) do game potpuno nultih emisija 2027. Giulia i Stelvio, glavne zvezde ponude brenda Alfa Romeo i stubovi buduće proizvodnje brenda, su obnovljeni u smislu dizajna i tehnologije i spremni su da se pozicioniraju kao referentne tačke u svojim segmentima, kao što su to i bili od svoje premijere. Kao što su više puta naglasili predstavnici brenda, strategije brenda Alfa Romeo pokreće krilatica ''kvalitet bez kompromisa''. Zaista, postignuti su najviši globalni ciljevi. Jedan od njih je rezultat koji je objavila kompanija JD Power u SAD-u, a to je Indeks zadovoljstva kupaca, u okviru koga je Alfa Romeo na prvom mestu u svetu automobila.
 
2022. je godina za pamćenje, a zadovoljstvo i nagrade se tu ne završavaju. Rezultat postignut od strane Alfa Romeo tima u Svetskom šampionatu Formule 1 je doveo do skoka na visoko 6. mesto na tabeli konstruktora: najbolji rezultat tima u poslednjoj deceniji. 2022. koja je nagradila trud i posvećenost kohezivnog i odlučnog brenda, čiji je cilj da dodatno napreduje u 2023. godini koja obećava da bude puna izazova sa kojima će se Alfa Romeo suočiti sa svojim uobičajenim hrabrim stavom po kojem je brend prepoznatljiv, simbol plemenitog italijanskog sportskog duha od 1910.

Stellantis ostvario rekordne rezultate u 2022.
''Uz naše rekordne finansijske rezultate i fokusiranu implementaciju Dare Forward 2030 strateškog plana, demonstrirali smo i efektivnost naše strategije elektrifikacije u Evropi. Mi sada posedujemo tehnologiju, proizvode, sirovine i potpun baterijski ekosistem koji su neophodni za zauzimanje vodećeg mesta u istom transformativnom putu u Severnoj Americi, počevši od našeg prvog potpuno električnog vozila Ram očekivanih u 2023. godini i Jeep vozila u 2024. godini. Svi naši zaposleni i naši partneri imaju moju duboku zahvalnost za njhiov doprinos održivijoj budućnosti'', Carlos Tavares, glavni izvršni direktor
 
Stellantis je objavio rekordne rezultate za celokupnu 2022. godinu sa 16.8 milijardi evra neto profita i 23.3 milijarde evra prilagođenog operativnog prihoda (AOI), i pokazao brz napredak u implementaciji Dare Forward 2030 strategije, pošto je kompanija ostvarila zamah u elektrifikaciji, razvoju softvera i vertikalnoj integraciji u ključnom trenutku za industriju. Stellantis je već na putu ka ispunjenju svojih obaveza iz strateškog plana Dare Forward 2030, dok istovremeno radi na očuvanju slobode mobilnosti. Pokrenut u martu 2022. godine, Dare Forward 2030 strateški plan je izgrađen na tri osnovna stuba koji će voditi kompaniju ka ostvarenju svoje finansijske ambicije da udvostruči neto prihod na 300 milijardi evra do 2030. godine (u poređenju sa 2021.), uz održavanje dvocifrene marže AOI u toku cele dekade.

Elektrifikacija modela kompanije Stellantis ubrzana je povećanjem međugodišnje globalne prodaje električnih vozila na baterije (BEV) od 41% na 288.000 vozila u 2022. godini. Sa 23 BEV-a koji su sada na tržištu, portfolio BEV vozila će se više nego udvostručiti na 47 do kraja 2024. godine, čime će se ispuniti cilj ponude više od 75 BEV vozila na globalnom nivou i globalne prodaje BEV vozila od 5 miliona do 2030. godine.

Značajno je i da je Jeep otkrio prvu fazu svoje BEV ofanzive lansiranjem modela Jeep Avenger, prvog potpuno električnog Jeep SUV-a, a sada i Evropskog automobila godine 2023. Takođe je premijerno predstavljen potpuno električni Jeep Recon i Wagoneer ''S'', oba namenjena severnoameričkom i drugim velikim svetskim tržištima. Usledio je brend Ram, koji je ranije ovog meseca predstavio svoju dugo očekivanu potpuno novu, potpuno električnu proizvodnu verziju modela Ram 1500 REV koja će biti dostupna u četvrtom kvartalu 2024. Stellantis je broj 1 u prodaji BEV komercijalnih vozila u EU30 i broj 2 u EU30 po ukupnoj prodaji BEV vozila zahvaljujući modelu FIAT Novi 500 kao brojem 1 po prodaji BEV vozila u Italiji, dok je Peugeot e-208 broj 1 u Francuskoj. Kompanija je pozicionirana kao broj 1 u SAD za prodaju plug-in hibridnih električnih vozila (PHEV), sa modelom Jeep Wrangler 4xe kao brojem 1 po prodaji PHEV vozila u SAD i Kanadi.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.

Alfa Romeo slavi godišnjice simbola Quadrifoglio i trkačkog odeljenja Autodelta predstavljanjem dva nova logoa
Alfa Romeo je najavio zvaničan početak slavlja povodom stogodišnjice legendarnog simbola Quadrifoglio i šezdesetogodišnjice čuvenog trkačkog odeljenja Autodelta iz opštine Setimo Milaneze i tima koji je osnovao Karlo Čiti (Carlo Chiti).

Radi se o dve prekretnice u istoriji brenda, izrazu plemenitog italijanskog sportskog duha koji datira iz 1910. godine, a koji do danas izaziva snažne emocije i veliki ponos u plemenu Alfa Romeo. Ovom prilikom, Alfa Romeo predstavlja dva nova logoa koja će pratiti događaje klubova i brenda, kao i različite komunikacione aktivnosti i novitete koji će uslediti u 2023.

Dva nova logoa, koja je dizajnirao Alfa Romeo Centro Stile, predstavljaju novi osvrt, iz moderne perspektive, na istorijske logoe i projektuju ih na budućnost brenda, koji planira da osveži sportski stil u 21. veku. Konkretno, logo posvećen stogodišnjici simbola Quadrifoglio poseduje postojanost i eleganciju istorijskog logoa i razlikuje se jedino u boji. Savremeni hromatski dodir daje prizvuk stare slave legendarnih Alfa Romeo automobila koji su se urezali u kolektivnu maštu.
 
Isto tako, logo odeljenja Autodelta predstavlja stilsku karakteristiku koju treba održavati i sačuvati u svom originalnom izgledu i bojama. Zaista, iako je prošlo mnogo godina, ovaj simbol sportskog duha ostao je urezan u pamćenju ljubiteljima moto-sporta. Zbog toga nova slavljenička verzija ima nekolicinu promena, i predstavlja savremeniju verziju usklađenu sa trenutnim komunikacionim sredstvima Alfa Romea. To se jasno vidi u novom fontu Sequel, identičnom koji koristi Alfa Romeo; u tri boje koje su uvek prisutne, kao ponosnim izrazom porekla; i dodatkom jubilarnog datuma koji naglašava dugovečnost brenda Autodelta. Na šezdesetogodišnjicu odeljenja Autodelta,

Alfa Romeo će 5. marta održati konferenciju u muzeju u Arezeu, na dan kada je osnovano ovo trkačko odeljenje, dok će se 25. juna, u okviru rođendanskog slavlja brenda, održati dan simbola Quadrifoglio, nakon čega će uslediti ''bekstejdž'' conferencija u okviru koje će se održati parada i okupljanje koji će biti dostupni za sve klubove Alfa Romea.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.

Abarth na Rétromobile 2023.
Od 1. februara, Abarth će biti prisutan na Rétromobile sajmu u Parizu sa modelom Fiat-Abarth 850 TC; kako je ovo najstariji sajam klasičnih automobila u Evropi, suštinski deo ovog događaja moralo je da bude Stelantisovo odeljenje za očuvanje nasleđa, osnovano u Torinu 2015. godine.

Modelu Fiat-Abarth 850 TC - kojeg je odeljenje Heritage našao u vrlo zapuštenom stanju - tehničari odeljenja Officine Classiche vratili su stari sjaj pedantnim i mukotrpnim radom na restauraciji karoserije, mehanike, unutrašnjosti i instrumenata. Automobil će biti izložen dok su radovi u toku, kako bi svedočio o kvalitetu izrade tehničara.

Veoma redak primerak modela Fiat-Abarth 850 TC baziranog na FIAT-u 600, rezultat je dugih sati i napornog rada odeljenja za nasleđe Officine Classiche: sjajna farba na karoseriji, uključujući i putnički prostor, u kojem su sedišta i presvlake uklonjene baš s ciljem da se pruži uvid u restauratorske radove.

Ovaj model je pravi trkački automobil, zbog opsesivne pažnje koju je Karlo Abart posvetio potpunom redizajniranju svojih automobila u pogledu njihove mehanike i šasije; jedan primer je činjenica da je svaka klipnjača između četiri klipa ponovo izbalansirana umetanjem mikroskopskih titanijumskih tegova u metalno livenu komponentu i na svakom od njih su ugravirani inicijali majstora koji je završio posao.

Fiat-Abarth 850 TC je prvi Scorpion automobil sa oznakom ''Turismo Competizione'', miran porodični automobil pretvoren u agilan, lagan i brz trkački automobil koji je osvojio brojna evropska takmičenja. Karlo Abart je kao svoju polaznu tačku uzeo Fiat 600 D, opremljen sa četvorocilindričnim motorom od 767 kubika, čiji je kapacitet povećan na 847 kubika, čime je snaga motora dostigla 52 konja pri 5.800 obrtaja. Unapređeni automobil mogao je da dostigne 140 km/h, pa je bilo potrebno raditi na kočionom sistemu, gde su diskovi zamenili bubnjeve na prednjim točkovima. Abarth zasnovan na modelu 600 uskoro će dobiti i novi izgled: ispod - a zatim umesto - prednjeg branika došli su uljani radijatori; zatim da bi se sve snažniji motor dodatno ohladio, vrata prtljažnika se drže u podignutom položaju pomoću nosača, nagoveštavajući ono što će postati zadnji blatobran, još jedna tipična karakteristika energičnog Abarth-a.

Uspesi na stazi su ubrzo usledili, posebno u trkama izdržljivosti koje su istakle i performanse i pouzdanost 850 TC. Na kraju, primerak izložen na štandu ima svoju priču: automobil je zapravo pripadao vladinoj agenciji Guardia di Finanza (italijanska finansijska policija), koja ga je koristila da analizira svoje aktivnosti sprečavanja i suzbijanja krijumčarenja.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.
  • 0 replies

Alfa Romeo na Rétromobile 2023.
Sa 130.000 očekivanih posetioca, više od 600 izlagača iz svih krajeva sveta i više od 1.000 izloženih automobila, 47. izdanje manifestacije ''Rétromobile'' u Parizu, najstarijeg sajma klasičnih automobila u Evropi, biće održano od 1. do 5. februara 2023. Odeljenja za nasleđe Alfa Romea i Stellantisa nastupaće na ovom važnom događaju koji će se održati u Porte de Versailles.

Odeljenje za nasleđe osnovano je u Torinu 2015. sa misijom da povrati, sačuva i promoviše brend Alfa Romeo i njegovo istorijsko nasleđe učešćem u događajima u automobilskoj industriji i pružanjem usluga ljubiteljima i vlasnicima klasičnih automobila. Dva dragocena klasična automobila biće izložena na štandu na sajmu Rétromobile: Alfa Romeo S.Z. (1989.) i the Alfa Romeo 1900 Super Sprint (1956.).

- Alfa Romeo S.Z. (ES30), 1989.
Izloženi model je više jedinstven nego što je redak. Kao jedan od prvih koji su proizvedeni, to je ''ex-works'' automobil sa test staze Baloko, koji je korišćen za testiranje različitih rešenja. Kao pravi pravcati ''laboratorijski'' automobil, razlikuje se od kasnijih S.Z. modela u nekim detaljima, u tolikoj meri da se može smatrati prototipom.

Postavljen je na čeličnu osnovu, a spoljašnost je napravljena od kompozitnih materijala dok su podovi i mehanika bazirani na Alfa Romeo 75 takmičarskom automobilu (grupa A), sa trolitarskim V6 motorom ojačanim na 207 KS, za maksimalnu brzinu od 245 km/h.
 
- Alfa Romeo 1900 Super Sprint, 1956.
Godine 1955. 1900 Sprint zamenila je verzija ''Super Sprint'', koja je nastavila da se proizvodi do 1958. sa ukupno 599 modela. 1900 Super Sprint je bio vrlo sličan svom prethodniku i imao je novi petobrzinski prenosni sistem koji je ostao na upravljaču, ali je imao suženije raspone. Mehaničke komponente su iste kao i na limuzini 1900 Super T.I. sa radnom zapreminom od 1975 cm3 i dva obrnuta dvostruka karburatora. Motor sa 4 cilindra isporučuje 115 KS pri 5500 rpm što omogućava maksimalnu brzinu od 190 km/h.

Prepoznatljiva elegancija brenda Alfa Romeo omogućena je Touring Body dizajnom karoserije, koji, u kombinaciji sa odabirom materijala, obezbeđuje da je automobil lak, sa niskim koeficijentom aerodinamike - što je optimalno za trkačke performanse. Zahvaljujući sertifikatu o poreklu koji izdaje Stellantisovo odeljenje za nasleđe - Alfa Romeo Classiche, možemo da potvrdiom da je model u privatnom vlasništvu koji je izložen proizveden 14. jula 1956. i da je prodat tri dana kasnije u Parizu. Plava boja i motor su originalni elementi ovog automobila.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.
  • 0 replies

Lancia učestvuje na Rétromobile 2023.
''Lancia je progresivan klasičan brend koji nastoji da postane primamljiv, verodostojan i poštovan u evropskom premijum segmentu, oslanjajući se na više od 116 godina istorije i legendarnih vozila koja su sastavni deo istorije automobilske industrije, kako italijanske tako i svetske. Model 037, kao i modeli Stratos i Delta, predstavljaju brutalna reli vozila i rekordere sa više titula nego ijedno drugo vozilo u automobilskom svetu. Ovi trkački automobili, zajedno sa prelepim perjanicama brenda poput modela Flaminia i Aurelia, inspirišu nas da dizajniramo vozila budućnosti i odgovorimo na izazove nove ere električne mobilnosti. Baš tu na scenu stupa 'Lancia Classiche' program. Ovom inicijativom brend pokazuje svoju posvećenost očuvanju i promociji originalnosti i autentičnosti legendi svoje slavne prošlosti,'' izjavio je izvršni direktor brenda Lancia Luka Napolitano (Luca Napolitano).
 
47. izdanje revije Rétromobile, najstarije i najprestižnije evropske revije klasičnih automobila, održaće se od 1.-5. februara u izložbenom centru Paris Expo Porte de Versailles. Na ovom prestižnom francuskom događaju biće predstavljeno preko 1.000 vozila i biće domaćin za preko 600 međunarodnih izlagača i skoro 130.000 posetilaca.

Lancia nije mogla da propusti šansu da se predstavi na ovom događaju sa odeljenjem Stellantis Heritage. Cilj ovog odeljenja osnovanog 2015. godine jeste zaštita i promocija istorijskog nasleđa brendova Alfa Romeo, Fiat, Lancia i Abarth, a svoju misiju sprovodi učešćem na događajima i nuđenjem usluga posvećenih ljubiteljima i vlasnicima klasičnih automobila italijanskih brendova ove Grupe.

47. izdanje revije Rétromobile je prilika za brend Lancia da podrži program nasleđa ''Lancia Classiche'', koji čini niz usluga za zaštitu i promociju originalnosti i autentičnosti istorijskih vozila ovog brenda. Komisiju za sertifikaciju predvode generalni direktor brenda Lancia i šef odeljenja za nasleđe, gde se nalaze svi proizvodni registri i sva tehnička dokumentacija koju komisija koristi za analizu podataka o pregledanim vozilima. Program nasleđa Lancia Classiche čine dva sertifikata: sertifikat o poreklu i autentičnosti i servis restauracije.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.
  • 0 replies

Giulia Quadrifoglio proglašena za najuzbudljiviji sportski automobil u okviru ''What Car?'' nagrada za automobil godine 2023.
Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio proglašen je za ''Najuzbudljiviji automobil'' u okviru nagrada za automobil godine 2023. časopisa What Car? drugu godinu za redom.

Otkad je predstavljen, model Giulia Quadrifoglio postao je standard za tehnologije i performanse u segmentu sportskih limuzina. On predstavlja jasan manifest vrednosti na koje podseća legendarni znak, simbol sportske duše brenda Alfa Romeo. Godina 2023. označava stotu godišnjicu simbola Quadrifoglio, istorijskog znaka koji se prvi put pojavio 1923. na 14. izdanju trke Targa Florio. Posebna ''Corsa'' verzija novog RL modela pripremljena je za tu priliku.

Međutim, uprkos ogromnoj pažnji posvećenoj i najmanjim detaljima dizajna automobila, trkački svet je bio sujeveran i verovao je da treba uraditi nešto za sreću. S tim na umu, znak sa srećnom detelinom sa četiri lista nacrtan je na haubi automobila. Nakon ove velike pobede, brend je stekao kultni status među proizvođačima automobila, a Quadrifoglio je od tada povezan sa Alfa Romeo trkačkim automobilima.

Stiv Hantingford, urednik časopisa What Car? pohvalio je model Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio:
''Dok neki automobili visokih performansi pokušavaju da naprave kompromis između performansi, troškova održavanja i praktičnosti, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio ponosno stremi jednoj stvari više nego bilo čemu drugom: osmesima po kilometru. Veliki deo privlačnosti ovog modela je besni 2.9 V6 benzinski motor, koji pruža opijajuću pozadinsku buku, posebno u režimu Race. A upravljanje u modelu Quadrifoglio je još posebnije, sa zapanjujućom agilnošću i divnom prirodnom ravnotežom koja vam omogućava da samopouzdano testirate njegove mogućnosti.''

Džuli Dejvid, generalna direktorka Alfa Romeo UK, izjavila je:
''Godina 2023. označava 100. godinu prisustva znaka Quadrifoglio na Alfa Romeo modelima, zato je činjenica da nam je ukazana ovakva čast potvrda uzbuđenja i zabave koje ovaj legendarni znak i dalje pruža vozačima i stručnjacima. Osvajanje titule drugu godinu za redom pokazuje da je Giulia Quadrifoglio uspešno odbranila svoju poziciju kao pravi automobil visokih performansi.''

Fiat Ducato proglašen najboljim vozilom-osnovom za kamper
Fiat Professional Ducato dobio je prestižnu nagradu Vozilo-osnova za kamper godine 2023. godine, odnevši pobedu nad svojim dobro poznatim konkurentima, nastavljajući svoj pobednički niz. Po 15. put zaredom, čitaoci nemačkog specijalizovanog časopisa Promobil izglasali su ovaj uspešni model brenda Fiat Professional.

Godišnja nagrada čitalaca ovog nemačkog časopisa predstavlja važan standard i ozbiljan pokazatelj trendova u oblasti rekreativnih vozila već više od četvrtine veka, time potvrđujući značaj ovog priznanja. Ova prestižna nagrada se izdvaja i potvrđuje kupcima da je njihovo poverenje u Fiat Professional Ducato kao idealnu osnovu za njihovo rekreativno vozilo opravdano: nekoliko verzija modela Fiat Professional Ducato služi kao osnova za kampere dizajnirane i razvijene u saradnji sa najvećim evropskim proizvođačima kampera. Sektor rekreativnih vozila je dugovečan i strateški biznis i za brend FIAT Professional i za njegov model Ducato.

Okosnica uspeha ovog modela jeste strategija dizajniranja vozila kao platforme za dodatke već u razvojnoj fazi. Ducato je oduvek nudio modularnost, upravljivost poput one u automobilu, i svestranost, što su karakteristike koje su, takoreći, obeležile njegove uspehe zajedno sa konstantnim inovacijama.
 
Današnja zajednica vlasnika kampera zasnovanih na modelu Ducato broji više od 700.000 članova koji putuju širom Evrope. Kako bi omogućio kupcima modela Fiat Professional Ducato da uživaju u praznicima u miru, ovaj brend već godinama u ponudi ima besplatnu uslugu telefonske pomoći u 51 zemlji i na 15 jezika isključivo za vlasnike kampera, koja im može priteći u pomoć prilikom kvarova, ali i kao izvor bilo kakvih informacija. Fiat Professional Ducato svoj odličan uspeh duguje sposobnosti da se transformiše iz sposobnog, svestranog i funkcionalnog partnera svih profesionalaca u luksuzno vozilo, potencijalno najbolje premijum vozilo čitave ponude brenda Fiat Professional prilikom transformacije u Kamper. Razumno je i profesionalno kada je vreme za rad, ali i fleksibilno i unikatno prilikom rekreacije.

Od predstavljanja prvog modela 1981. godine, Ducato je konstantno unapređivan. Svestrani transporter je pretvoren u trendsetera, koji se sada prodaje u preko 80 zemlja širom sveta. Sve ovo zajedno čini Fiat Professional Ducato zaista globalnim modelom i standardom u svom segmentu. Fiat Professional Ducato se već više od 40 godina proizvodi u fabrici kompanije Stellantis u Atesi (Kjeti, Italija).

Jeep Avenger je Evropski automobil godine 2023.
Nakon što je pre nekoliko meseci objavljena lista od sedam finalista, danas smo saznali i ime pobednika u izboru za Evropski automobil godine 2023. To je Jeep Avenger. Pobednik je proglašen danas na sajmu automobila u Briselu.

Jeep je pobedio ubedljivo, i to sa 328 poenom, na drugom mestu je Volkswagen ID. Buzz (241 bod), a na trećem Nissan Ariya (211 bodova). Dalje slede Kia Niro (200 bodova), Renault Austral (163 boda), Peugeot 408 (149 bodova) i Subaru Solterra/Toyota bZ4X (133 boda). Žiri čini 57 članova iz 23 zemlje, a treba podsetiti da je Evropski automobil godine za 2022. bila Kia EV6.

Alfa Romeo na Sajmu automobila u Briselu 2023.
Alfa Romeo učestvovaće u 100. izdanju Sajma automobila u Briselu, prvog međunarodnog događaja ove godine koji će okupiti sve važne automobilske brendove. Za ovaj italijanski brend, to je prilika da prvi put predstavi nove Giulia i Stelvio modele, koji su evoluirali u pogledu stila i tehnologije. Zvezda Alfa Romeo štanda je Tonale, u verzijama Hybrid i Plug-In Hybrid Q4. Tonale predstavlja miljokaz u procesu „od nula do nula“ brenda, u okviru koga će Alfa Romeo postati najbrži brend na svetskoj automobilskoj sceni koji će preći put od nula elektrifikovanih vozila (početak 2022.) do kompletne game vozila sa nultim emisijama u 2027. Konačno, na radost posetilaca međunarodnog Sajma automobila, tu će biti i model Alfa Romeo 33 Stradale iz 1967. godine, ikona stila i inspirativna muza i najvažnija referentna tačka za dizajnere centra Centro Stile Alfa Romeo. Naširoko prepoznat kao jedan od najlepših automobila ikada dizajniranih, on predstavlja prototip 33-road automobila koji pripada Alfa Romeo muzeju u Areseu. Kao kruna sajma, 33 Stradale krasiće štand inače prepun novina, i ne samo to - takođe predstavlja najprestižniji i najvredniji automobil na međunarodnom Sajmu automobila u Briselu.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.

Nova oprema za proizvodnju stigla je u ''FCA Srbija''
Kompanija FCA Srbija kontinuirano i temeljno radi na realizaciji plana i projekta transformacije, kao i na blagovremenom uvođenju novih oprema u fabriku u Kragujevcu.

''Dolazak nove opreme i usklađivanje sa inovativnim tehnološkim procesima, koji podržavaju novu platformu, prekretnice su za budućnost naše kompanije. Ovi koraci menjaju kurs i grade savremenu tehnološku kompaniju za održivu mobilnost'', izjavio je Jovica Jovanović, FCA Srbija Industrijski direktor i dodao: ''Veoma sam zahvalan lokalnom timu i svima koji su uključeni u izvođenje svih faza plana na našem putu transformacije fabrike. Naš projekat je važan deo globalne strategije elektrifikacije Stellantisa, sa ambicioznim i jasnim ciljevima na čijoj realizaciji uspešno radimo''.
 
Kompanija FCA Srbija nastavlja da unapređuje efikasnost svog poslovanja. Primenjuje pristup, svrhu i vrednosti Stellantisa kao vodeće tehnološke kompanije za održivu mobilnost i učestvuje i doprinosi u svim aspektima sprovođenja strateškog plana Dare Forward 2030. Srbija ima strateški značaj za Stellantis i njegove operacije kao deo globalnog strateškog plana Dare Forward 2030. Stellantis će u svojoj fabrici u Kragujevcu u Srbiji instalirati novu električnu platformu za proizvodnju električnih automobila od sredine 2024. godine.
 
Zato će Srbija i njena fabrika u Kragujevcu igrati ključnu ulogu u strateškom planu. Novi električni automobil koji će tek biti imenovan proizvodiće se u kragujevačkoj fabrici. Postrojenje bi takođe moglo biti konfigurisano tako da podrži potencijalne dodatne količine drugog modela na osnovu kontinuiranog poboljšanja performansi. Sa proizvodnjom u skoro 30 zemalja, kompanija Stellantis ima kapacitet da nadmaši rastuće potrebe i očekivanja kupaca na više od 130 tržišta, istovremeno stvarajući trajnu vrednost za sve uključene strane.

Premijera novog Alfa Romeo Tonale plug-In Hybrid Q4
Dolazak modela Alfa Romeo Tonale Plug-In Hybrid Q4 označava poslednje vozilo koje će biti uvršteno u gamu Tonale - model sa kojim je brend zakoračio u svet elektrifikacije, ostajući veran svom italijanskom, sportskom genetskom kodu kreiranom 1910.

Nova verzija predstavlja vrhunac game i otvara novo poglavlje u metamorfozi brenda Alfa Romeo, jer kombinuje maksimalnu ekonomičnost i sportski duh: više od 80km autonomije u urbanom ciklusu, 600m u ukupnom ciklusu, sa emisijama smanjenim na 26g/km. Model je dizajniran tako da ispuni potrebe kupaca koji, danas više nego ikad, traže tehnologiju, komfor i bezbednost u sportskom vozilu, pored visokih performansi.

Tonale Plug-In Hybrid Q4 pokazuje u kom smeru Alfa Romeo želi da povede svoj koncept sportskog duha. Pored toga, zahvaljujući najboljoj prostranosti u gami, većem komforu, tihoj vožnji i smanjenim emisijama, model je idealan za putovanja, samostalno ili s porodicom, jer garantuje maksimalnu bezbednost i pouzdanost, kako u gradu tako i na dugim putovanjima.

Vozne osobine modela Tonale Plug-In Hybrid Q4 su najbolje u klasi, a njegova tehnologija i povezanost čine ga tehnološki najnaprednijim Alfa Romeo modelom ikada. Kvalitet i pažnja posvećena detaljima spojeni su sa dinamičnim karakteristikama, sa ciljem stvaranja novog koncepta sportskog duha za XXI vek.

Istorijski Alfa Romeo znak je osvežen tako da naglasi proces elektrifikacije brenda: elegantni electro-biscione odštampan na zadnjem levom prozoru jedinstveni je deo modela Tonale Plug-In Hybrid Q4 i dopunjava ga zatamnjeno staklo. Tonale Plug-In Hybrid Q4 je kamen temeljac u procesu ''od nule do nule'' brenda Alfa Romeo, koji će preći put od 0% elektrifikovanog brenda na početku 2022. godine do toga da postane 100% elektrifikovan brend sa nultim emisijama u 2027. Pored toga, time što će završiti ovu evoluciju za samo pet godina, Alfa Romeo je spreman da postane automobilski brend koji je najbrže postigao ugljeničnu neutralnost.

Zahvaljujući novom motoru modela Plug-In Hybrid Q4, Alfa Romeo Tonale pruža maksimalnu ekonomičnost i održivost, jer su sistemi za elektrifikaciju dizajnirani poštujući filozofiju brenda. Plug-In Hybrid Q4 sistem od 280KS je najbolji u pogledu performansi i trajanja baterije.

Napredni hibridni sistem kombinuje 1.3 litarski 4-cilindrični MultiAir motor sa turbo punjenjem sa 180KS, koji obezbeđuje trakciju za prednju osovinu, dok električni motor može da obezbedi 90kW (121KS) maksimalne snage i 250 Nm obrtnog momenta za zadnju osovinu.

306V litijumsko-jonska baterija od 15.5 kWh omogućava električnu autonomiju od 80km u urbanom ciklusu i više od 600km ukupne autonomije, što čini model Tonale Plug-In Hybrid Q4 jednim od najekonomičnijih plug-in hibridnih terenaca.

Kompletan tekst i još dosta fotografija možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.

Više Abarth nego ikada pre
Brend Abarth je spreman da započne novu eru: nove lokacije, novi projekti, nova snaga.
Prvi potpuno električni Abarth model imaće svoju svetsku premijeru u utorak 22. novembra 2022. u 14 časova po evropskom vremenu.

Tim brenda je uzbuđen da vam predstavi novu eru ''škorpiona'' i da pokaže kako će Abarth Novi 500 biti više Abarth nego ikada pre. Spremite se za veliki događaj i pratite ga na Abarth YouTube kanalu.

Klikom na najavnu fotografiju iznad otvara Vam se kompletna informacija.

Nova Abarth gama
Konfigurisanje novog, uzbudljivog i ekskluzivnog Abarth automobila nikada nije bilo tako jednostavno zahvaljujući novom intuitivnom i inovativnom iskustvu za korisnike brenda. Nova Abarth gama je usavršena u skladu sa strategijom koja glasi ''jednostavnost i zadovoljstvo kupaca''. Sve što je potrebno je nekoliko minuta da napravite sopstveni Abarth po meri, kao da je u pitanju krojeno italijansko odelo, na osnovu vaših ličnih potreba i ukusa.

Možete da odaberete željeni nivo adrenalina izborom između 165CV Abarth 595 ili 180CV Abarth 695. Obe verzije nude uzbudljive performanse, riku auspuha, nesputan i zabavan, a pritom smeo stil, i naravno, užitak pri vožnji. Potom možete izabrati jednu od dve duše, Turismo ili Competizione, koje su dostupne za oba pogonska sistema, u hečbek i kabriolet verziji.

Konkretno, duša Turismo je povezana sa vrednostima stila i komfora, koje su tipične za italijanski koncept Granturismo, i zato su namenjene za kupce koji žele da se istaknu, i one koji vole grad, ali i dalje žele da žive smelo. Ima crna kožna sedišta, 17-inčne Turismo alu-felne i znak Turismo.

S druge strane, Competizione je napravljen za vrhunske performanse i ljubitelje sportskog duha, kao i one koji žele da uživaju u vožnji na putu na isti način kao i na trkačkoj stazi. Ukratko, ova duša je posvećena onima koji nikada ne propuštaju da pretvore putovanje u nezaboravno iskustvo. Ima Sabelt Carbon sedišta, 17-inčne Competizione alu-felne i znak Competizione.

Kada napravite ovaj uzbudljivi korak, možete da podesite sopstvene personalizovane verzije, pomoću dva klasična paketa. Oni odmah podsećaju na legendarne setove za podešavanje „škorpiona“, zahvaljujući kojima su standardna vozila pretvarana u nepobediva trkačka vozila šezdesetih.

Dva paketa odražavaju suštinske vrednosti performansi i stila ovog brenda:
- Tech: dizajniran za kupce koji žele visokotehnološku opremu, obuhvata i 7-inčni Navi sistem i Clima auto.
- Comfort: dizajniran za one koji žele premijum mogućnosti kako bi se isticali u svakoj prilici, obuhvata i Beats audio sistem i Xenon svetla.

Konačno, možete da izaberete svoju omiljenu smelu boju kako biste završili konfiguraciju svog novog Abartha. Debitovaće i nova ''Orange Racing'' boja koja je napravljena kombinacijom klasičnih boja brenda, žute i crvene. To je suština Abarth brenda i predstavlja boje koje su učinile ''škorpiona'' legendarnim. Ukratko, to je boja Abarth-ovih instikata. Smela i upadljiva boja, čije ime podseća na svet trka, bazirana je na istorijskoj povezanosti brenda i ograničene serije Fiat 131 Racing Volumetrico Abarth sa bojom Orange Racing 255.

Alfa Romeo Giulia - novi restajling
Nova Giulia upravo debituje. Jedinstveni pristup lepoti italijanskog dizajna brenda Alfa Romeo postao je još zavodljiviji i moderniji, sa stilskim intervencijama na prednjim delu, koja stvaraju jasan i snažan utisak srodnosti sa modelom Tonale. Nova Giulia je dostupna od februara 2023. godine.
 
- Novi izgled
Na prednjem delu maska hladnjaka, gde je postavljen logo, kao i niže rešetke dva glavna usisnika za vazduh dobile su jedinstven izgled koji predstavlja modernu interpretaciju poznate i upečatljive ''Trilobo'' rešetke. Farovi zapravo čine glavni novi element u prednjem delu.
Danas na modelu Giulia debituju farovi ''3+3'', sa 100% LED Adaptive Matrix svetlima. To stvara snažan osećaj porodične bliskosti sa modelom Tonale i istovremeno podseća na jedan od poznatih elemenata brenda koji su uveli legendarni model Alfa Romeo SZ Zagato i konceptualni model Alfa Romeo Proteo. Tri modula čine jedinstven prednji deo i pružaju dnevno svetlo, dinamičan signal za skretanje koji obezbeđuje najbolje uslove osvetljenja zahvaljujući uvođenju dve sofisticirane tehnologije
 
- Nova, potpuno digitalna instrument tabla
Nova Giulia je opremljena najsavremenijom tehnologijom kako bi se omogućilo komforno i povezano iskustvo, dok u isto vreme pruža prepoznatljivo zadovoljstvo vožnje Alfa Romeo modela. Najvažnija promena može se uočiti na instrument tabli, sa njenim istorijskim ''teleskopskim'' dizajnom. Sadrži novi, kompletno digitalni 12.3-inčni TFT ekran, gde je moguće pristupiti svim informacijama o vozilu i parametrima koji se odnose na tehnologije autonomne vožnje. Nadalje, klaster je dostupan u tri varijante: Evolved, Relax i Heritage.

- Dinamika vožnje koja je najbolja u segmentu
Dinamika vožnje je ponovo najbolja u klasi. Giulia pruža intenzivno iskustvo vožnje u autentičnom Alfa Romeo duhu, što podrazumeva odgovarajuću ravnotežu između italijanskog dizajna, vrhunskih motora, savršene raspodele težine, specijalnih tehnoloških rešenja i izvrsnog odnosa težine i snage.
Suština današnjih i starijih modela brenda Alfa Romeo sadržana je u ''magičnoj'' formuli koja je, od modela Tonale (simbola metamorfoze brenda), nastavila da redefiniše sportski duh za XXI vek tako da on obuhvata i održivost. Kako bi se postigao novi nivo efikasnog sportskog karaktera s visokim performansama, globalni italijanski brend može da se osloni na svoju poznatu izvrsnost. Sve što je potrebno je da sednete u nove modele Giulia i Stelvio kako biste razumeli da ste na putu u budućnost vožnje.
 
- Novi Giulia i Stelvio nude značajne promene u pogledu motora: na svim modelima u gami, sada je dostupan i 160 dizel motor sa pogonom na zadnjim točkovima. Konačno, tu su i moćni benzinski motor od 280 KS sa pogonom na četiri točka i dizel motor od 210 KS.

Kompletan tekst i još fotografija možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.

Alfa Romeo Stelvio - novi restajling
Novi Stelvio upravo debituje. Ovaj nagrađivan model osvojio je međunarodnu zajednicu zahvaljujući prepoznatljivoj izvrsnosti brenda - savršena raspodela težine, najbolja dinamika vožnje u klasi, vrhunska tehnološka i pogonska rešenja - i bezvremenski dizajn koji čini svako Alfa Romeo vozilo dugotrajnim ''umetničkim delom na točkovima.'' Danas, jedinstveni pristup lepoti italijanskog dizajna brenda Alfa Romeo postao je još zavodljiviji i moderniji, sa stilskim intervencijama na prednjim delu, koja stvaraju jasan i snažan utisak srodnosti sa modelom Tonale. Novi Stelvio je dostupan od februara 2023. godine.
 
- Novi izgled
Na prednjem delu maska hladnjaka, gde je postavljen logo, kao i niže rešetke dva glavna usisnika za vazduh dobile su jedinstven izgled koji predstavlja modernu interpretaciju poznate i upečatljive ''Trilobo'' rešetke. Farovi zapravo čine glavni novi element u prednjem delu.

Danas na modelu Stelvio debituju farovi ''3+3'', sa 100% LED Adaptive Matrix svetlima. To stvara snažan osećaj porodične bliskosti sa modelom Tonale i istovremeno podseća na jedan od poznatih elemenata brenda koji su uveli legendarni model Alfa Romeo SZ Zagato i konceptualni model Alfa Romeo Proteo. Tri modula čine jedinstven prednji deo i pružaju dnevno svetlo, dinamičan signal za skretanje koji obezbeđuje najbolje uslove osvetljenja zahvaljujući uvođenju dve sofisticirane tehnologije: ''Adaptivni sistem prednjih svetala'', koji konstantno podešava oborena svetla na osnovu brzine i uslova vožnje, kao i ''Tehnologija segmentovanih dugih svetala bez odsjaja'', koja u uslovima lošeg osvetljenja automatski detektuju oba smera saobraćaja kako bi se izbeglo zaslepljivanje drugih vozača, a za kraj, tu je i uređaj ''Dobrodošli i doviđenja'', funkcija koja se uključi svaki put kada vozač zatvori ili otvori vrata automobila.

Sve to znači više efikasnosti - u pogledu trajanja i uštede energije - i više bezbednosti zbog manje zamora očiju i većeg komfora pri vožnji. Raspored grupe zadnjih LED svetala, koji omogućava savršenu kombinaciju stila i sofisticiranih tehnologija, takođe je napravljen tako da naglasi sportski duh modela. Konkretno, novi Stelvio ima nova zadnja svetla pokrivena zadimljenim staklom sa sjajnim crnim finišom.
 
- Nova, potpuno digitalna instrument tabla
Novi Stelvio je opremljena najsavremenijom tehnologijom kako bi se omogućilo komforno i povezano iskustvo, dok u isto vreme pruža prepoznatljivo zadovoljstvo vožnje Alfa Romeo modela. Najvažnija promena može se uočiti na instrument tabli, sa njenim istorijskim ''teleskopskim'' dizajnom. Sadrži novi, kompletno digitalni 12.3-inčni TFT ekran, gde je moguće pristupiti svim informacijama o vozilu i parametrima koji se odnose na tehnologije autonomne vožnje. Nadalje, klaster je dostupan u tri varijante: Evolved, Relax i Heritage.

Kompletan tekst i još fotografija možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.

''Poverenje se stiče'': druga epizoda serijala ''Mimo vidljivog''
Emitovana je dugoočekivana druga epizoda dokumentarne serije ''Mimo vidljivog'', koju potpisuje Alfa Romeo, a koja pruža javnosti pogled ''iza kulisa, i još dublje'', u svet Alfa Romeo F1 tima Orlen. Pet digitalnih epizoda otkrivaju izazovnu dnevnu rutinu prepunu adrenalina koju praktikuje više od 500 članova tima uključenih u najgledanije svetsko takmičenje u moto-sportu.

Druga epizoda, ''Poverenje se stiče'', ističe intenzitet i koncentraciju sa kojom se dvojica vozača, Valteri Botas i Žu Gvanju, psihički i fizički pripremaju za sezonu. Priprema je sačinjena od intenzivnih fizičkih i psiholoških treninga, iscrpljujućih fizičkih testova i specijalnih tehničkih testova koji simuliraju aktivnosti na stazi. Zapravo, u nedeljama pre trke, motivacija, strast i koncentracija postaju ključ za ostvarenje jedinog cilja: a to je postizanje izuzetnih performansi.

Zbog toga svaki dan uz vozače radi nekoliko profesionalaca, od trenera sportskih performansi do fizioterapeuta, psihologa pa čak i mentalnog trenera. Mentalna snaga vozača je ključna za suočavanje sa 23 trke bez gubljenja staloženosti i koncentracije. Isto tako je važna i fizička priprema, stoga vozači dele svoje vreme između dugih treninga u teretani i specijalnih sesija u simulatoru.

Snaga i izdržljivost su od suštinske važnosti, ali bez opterećivanja sportiste; u Formuli 1, svaki gram pravi razliku. Obuka je specifična i funkcioniše za odnos između čoveka i mašine; i najmanji detalji postaju ključni, kao što je intenzivan rad na mišićima vrata.

Takođe postoje mnogobrojni faktori koji utiču na učinak vozača koji se moraju uzeti u obzir: duga putovanja do staza širom sveta, ''džet-leg'' i stres u danima trka. Međuljudski odnosi formirani unutar tima takođe postaju ''energija'' koja motiviše konstantno poboljšanje i održava motivaciju na najvišem nivou.

Zato će šira javnost u drugoj epizodi imati priliku da upozna i oseti deo sveta vozača Alfa Romeo F1 tima Orlen prepunog adrenalina. ''Poverenje se stiče'' emituje se na zvaničnim stranicama društvenih medija Alfa Romea i na YouTube kanalu. Ostanite sa nama za sledeće epizode koje se ne mogu propustiti!

Video možete pregledati klikom na najavnu sliku iznad.

Alfa Romeo predstavlja Alfa Romeo Classiche program
39. po redu Auto e Moto dćEpoca, jedan od najvažnijih evropskih događaja za klasične automobile i motocikle, je prilika za Alfa Romeo da predstavi program baštine Alfa Romeo Classiche, skup usluga sa ciljem zaštite i promovisanja istorije legendarnog italijanskog brenda.

Prvi put u kompaniji Stellantis, rukovodstvo brenda je lično uključeno u sve aktivnosti koje čine punu ponudu posvećenih usluga. Naime, komisijom za sertifikaciju predsedavaju izvršni direktor brenda Alfa Romeo i vođa Odeljenja za baštinu, uz podršku Muzeja Alfa Romeo gde se čuvaju svi proizvodni registri i sva tehnička dokumentacija koju komisija koristi za analiziranje podataka o pregledanim automobilima.
 
Žan-Filip Imparato, izvršni direktor brenda Alfa Romeo, kaže:
''Alfa Romeo trenutno prolazi kroz ključnu fazu u svojoj istoriji. Istorijski period kroz koji prolazimo je prava evolucija. Budućnost brenda uključuje vrlo ambiciozne ciljeve usmerene ka redefinisanju sportskog koncepta u 21. veku, istovremeno ostajući veran svom DNK. Dok planiramo budućnost, naše nasleđe uvek ostaje naš glavni izvor inspiracije. Za nas, program baštine Alfa Romeo Classiche za cilj ima unapređenje naše istorijske automobilske baštine sertifikacijom autentičnosti klasičnih Alfa Romeo vozila i davanje novog života čudesnim primercima koji još uvek plene i uzbuđuju ljubitelje automobila širom sveta.''
 
- Sertifikat porekla: Alfa Romeo pruža priliku za otkrivanje istorije svakog automobila putem njegovog broja šasije. Ova usluga omogućava tačnu proveru dokumenata iz proizvodnih registara brenda i izdaje sertifikat koji potvrđuje godine proizvodnje automobila i originalnu konfiguraciju: specifikacije modela, serijski broj motora, detalji originalnog eksterijera i enterijera.

- Sertifikat autentičnosti: Nakon detaljne analize predmetnog istorijskog automobila i utvrđivanja podataka o njegovoj proizvodnji i tehničkih specifikacija u arhivama kompanije, Alfa Romeo, uz podršku Odeljenja za baštinu, izdaje sertifikat autentičnosti klasičnog automobila. Kako bi dobio ovaj sertifikat, svaki automobil prolazi kroz rigoroznu inspekciju i procenu od strane specijalizovanog tima koji proverava automobil i njegove komponente, kao i funkcionisanje glavnih mehaničkih delova. Vozilo može da se ispita u Officine Classiche u okviru fabrike Mirafiori ili u domu klijenta lično, ako tako želi, kao i kod Stellantis & You dilera za prodaju i servisiranje u Rimu i Palermu.

- Usluga restauracije: Nadalje, isti tim koji se bavi istorijskom kolekcijom dostupan je i privatnim klijentima i nudi im raznovrsne usluge, od jednostavnog održavanja do kompletne restauracije: od dijagnoze do restauracije eksterijera, popravke pojedinačnih mehaničkih i estetskih komponenti, i finalnog testiranja.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.
  • 0 replies

Novi Jeep Avenger predstavljen u Parizu - prvi potpuno električni Jeep
Na Sajmu automobila u Parizu, Jeep je predstavio svoje prvo ikada BEV vozilo. Kompaktni Jeep Avenger predvodi uvođenje portfolija sposobnih, potpuno električnih vozila namenjenih za Evropu i ključna je komponenta u globalnoj strategiji elektrifikacije kao brend koji teži da postane svetski lider što se tiče terenaca sa nultim emisijama. Dizajniran i napravljen kao Jeep vozilo od prvog dana, Avenger pakuje DNK brenda Jeep u kompaktni terenac sa jedinstvenom kombinacijom sposobnosti, stila, funkcionalnosti i tehnologije kako bi zadovoljio potrebe uvek povezanih kupaca.

''Novi Jeep Avenger predstavlja ključnu prekretnicu za brend, kao prvi iz portfolija potpuno novih Jeep BEV vozila koji će biti predstavljeni u Evropi'', rekao je Kristijan Munije, glavni izvršni direktor brenda Jeep. ''On nudi sposobnosti brenda Jeep koji se sjajno uklapa na evropski tržište i na Sajmu automobila u Parizu mi prikazujemo zašto je on odlična potpuno električna alternativa brenda Jeep trenutnim igračima u B-segmentu terenaca''.

Proizveden u visoko efikasnoj fabrici Stellantis u Tihiju, u Poljskoj, novi Avenger je standardno opremljen sa sistemima Selec-Terrain i HDC koji, zajedno sa izvanrednim prilaznim i silaznim uglovima i odstojanjem od tla, donose impresivan nivo sposobnosti u segment. Što se tiče elektrifikacije, Jeep Avenger je opremljen sa 400V električnim pogonskim sistemom nove generacije koji kombinuje novi električni motor i novu bateriju. Korišćenjem 100 kW Mode 4 kabla na direktnu struju priključenog na brzi javni punjač, tri minuta punjenja je dovoljno da se pređe 30 km. Takođe, 24 minuta je dovoljno da se baterija napuni od 20% do 80%.

''Jeep Avenger je prvi terenac sa nultim emisijama brenda Jeep'', rekla je Antonela Bruno, direktorka brenda Jeep za Evropu u kompaniji Stellantis. ''On će biti nova ulazna tačka za Jeep gamu i omogućiće nam da kompletiramo pokrivenost tržišta terenaca i očekujemo da postane najprodavaniji model u našem portfoliju do 2024. Avenger dodaje novi nivo elektrifikacije našoj gami i predstavlja korak napred u evoluciji brenda Jeep. Jeep Avenger je emocionalan, zabavan, kul i izdvaja se iz gomile'', dodala je ona. Avenger stiže u salone početkom sledeće godine, ali kupci već sada mogu da naruče ekskluzivnu First Edition, atraktivnu verziju sa punom opremom, na većini evropskih tržišta. Ovo ga čini vrednim i primamljivim izborom za one koji traže alternative sa nultim emisijama od brenda Jeep, dalje od tradicionalnijih igrača u segmentu. Novi Jeep Avenger cilja da proširi bazu kupaca, ciljajući ljude aktivnog životnog stila koji traže sposobniji i moderniji dizajn sa kompaktnim dimenzijama i prostranom unutrašnošću.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.


Potpuno električni nastup Jeep-a na Sajmu automobila u Parizu 2022.
Jeep će imati 100% električni nastup na Sajmu automobila u Parizu 2022. (Mondial de L'Automobile 2022), sa štandom potpuno posvećenim prikazu potpuno novog i potpuno električnog modela Jeep Avenger, prvog električnog vozila na baterije (BEV) ovog brenda.  Štand će imati energetičan, živopisan i vizuelno dinamičan izgled sa prikazom kamenitog terena, kako bi se omogućila odgovarajuća pozadina za predstavljanje modela Jeep Avenger medijima i javnosti. Potpuno električni model Jeep Avenger ponudiće brendu Jeep sposobnosti koje su po meri evropskog tržišta, sa električnom autonomijom od 400 kilometara, u kombinaciji sa modernim i tehnološki naprednim enterijerom, sa puno prostora za ljude i prtljag. Novi Avenger biće prikazan tokom konferencije za štampu koju će održati Kristijan Munije, glavni izvršni direktor brenda Jeep, u 14 časova 17. oktobra. Kupci mogu da rezervišu prvu verziju novog BEV odmah nakon konferencije za štampu.
 
''Novi Jeep Avenger predvodiće dolazak portfelja potpuno novih Jeep električnih vozila na baterije u Evropu'', rekao je Kristijan Munije, glavni izvršni direktor brenda Jeep. ''Nudi sposobnosti brenda Jeep koje su po meri tržišta i tokom njegovog predstavljanja na Sajmu automobila u Parizu, pokazaćemo zašto je potpuno električni Jeep savršena alternativa ostalim igračima u segmentu. Jeep Avenger je putokaz za naše planove za rast na ključnim evropskim tržištima, kao što je Francuska i na našem putu da postanemo vodeći brend terenaca sa nultim emisijama na svetu.''
 
Jeep Avenger pridružiće se već potpuno elektrifikovanoj evropskoj gami koju čine 4xe verzije modela Jeep Wrangler, Compass i Renegade. Takođe će ga početkom sledeće godine pratiti predstavljanje 4xe verzije potpuno novog modela Jeep Grand Cherokee. U zemljama kao što su Nemačka i Francuska, brend Jeep nudi samo elektrifikovane terence i do kraja godine na skoro svim većim tržištima u kontinentalnoj Evropi biće dostupni samo elektrifikovani terenci. Plan Jeep-a za potpuno električnu ponudu, predstavljen u septembru, nadovezuje se na ovaj 4xe momentum i zahteva razvoj portfelja sposobnih, potpuno električnih vozila za Evropu. Brend će predstaviti vozila sa nultim emisijama u Evropi do 2025, sa ponudama u segmentima glavnim za prodaju, uključujući modele Jeep Recon i Wagoneer S, dva potpuno nova i potpuno električna vozila koja će se takmičiti u globalnom segmentu terenaca srednje veličine.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.

Fiat pojednostavljuje način na koji kupci biraju novi automobil
FIAT i FIAT Professional pojednostavljuju svoju liniju proizvoda kako bi ponudili još jednostavnije i intuitivnije korisničko iskustvo. Prvi put, ova dva brenda omogućiće kupcima da konfigurišu novi automobil ili lako komercijalno vozilo u samo 3 jednostavna koraka, kako preko interneta putem komercijalnih sajtova ovih brendova, tako i u auto salonima.
 
Od danas, sve što kupac treba da uradi jeste da izabere svoje omiljene karakteristike automobila tako što će odabrati model, boju i komplet kako bi konfigurisao svoje novo vozilo. Dostupna su tri nova kompleta - Style, Tech i Comfort - koja odražavaju ukus i zadovoljavaju potrebe kupaca brenda FIAT. Kompleti su kreirani tako da se njihov sadržaj ne duplira. Na ovaj način, mogu da se kombinuju međusobno bez ikakvih ograničenja ili komplikacija za kupca.

Pored toga, kako bi bilo još jednostavnije, svi kompleti koštaju isto na mesečnom nivou. Na kraju, kako bi zadovoljio potrebe najzahtevnijih kupaca, FIAT nudi jednostavno, a ipak kompletno rešenje: potpuno opremljenu luksuznu verziju, dostupnu za sve modele. Ova sveobuhvatna verzija uključuje sve sadržaje iz tri navedena kompleta plus dodatne mogućnosti. Ova luksuzna verzija za Novi 500 zove se ''La Prima by Bocelli''.
 
FIAT Professional takođe sprovodi novu strategiju ponude, zasnovanu na FIAT-ovom konceptu pojednostavljenja. Prema tome, sva laka komercijalna vozila dolaze sa jednim dodatnim kompletom, međutim, s obzirom na složenost i jedinstvenost svakog od njih, dostupna su u različitim tipovima karoserije i dodatnim specifičnim kompletima ''prilagođenim misiji'' kako bi se proizvod prilagodio različitim profesionalnim potrebama kupaca.

Napravljeni da zadovolje najvažnije kategorije (''Mogućnosti i konverzija'', ''Udobnost i funkcionalnost'', ''Podrška za bezbednost i vožnju'' i ''Stil''), različiti kompleti mogu da se nadograde pojedinačnim dodacima kako bi se kreiralo rešenje ''po meri'' zasnovano na sopstvenim profesionalnim potrebama.
  • 0 replies

Jeep otkrio plan za globalno liderstvo u elektrifikaciji terenaca 
Jeep je najavio sveobuhvatni plan za svoju sledeću generaciju potpuno električnih 4xe vozila, u okviru održive transformacije kojom planira da postane vodeći brend električnih terenaca u svetu.
Plan, koji je predstavljen na YouTube kanalu brenda, poziva na predstavljanje četiri potpuno električna terenaca u Severnoj Americi i Evropi do kraja 2025. Kao deo tekućeg sveobuhvatnog plana, 50% modela brenda Jeep koji se prodaju u SAD-u će biti potpuno električni do 2030. godine, dok će 100% modela koji se prodaju u Evropi biti potpuno električni do iste godine. Plan u potpunosti podržava ciljeve neto nulte emisije ugljen-dioksida koje je postavio Stellantis u okviru svog dugoročnog strateškog plana ''Dare Forward 2030''.

''Podstaknuti uspehom našeg elektrifikovanog 4xe portfolija u Severnoj Americi i Evropi, pravimo i razvijamo najsposobnije i najodrživije Jeep terence do sada, na našem putu da postanemo vodeći brend terenaca nultih emisija na svetu'', rekao je Kristijan Munije, glavni izvršni direktor brenda Jeep. ''Ova strategija orijentisana na budućnost će osigurati da milioni ljubitelja Jeep vozila nastave da imaju planetu koju mogu da istražuju, prigrle i zaštite. Elektrifikacija je odlična za naš brend, čineći ga još sposobnijim, uzbudljivijim, održivijim i zabavnijim''.

Jeep je pokazao prve slike dva potpuno električna terenca - potpuno novi Jeep Recon i potpuno novi Wagoneer, sa kodnim imenom Wagoneer S - koji će stići u Severnu Ameriku i druge regione širom sveta, istovremeno potvrđujući da će potpuno novi, potpuno električni Jeep Avenger debitovati u Evropi početkom sledeće godine.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.

4xe dan brenda Jeep
Jeep ubrzava svoj napredak ka slobodi sa nultim emisijama i imaće više najava o svojim planovima za elektrifikaciju tokom događaja Jeep Brand 4xe Day.

Video prezentacija počeće u četvrtak 8. septembra 2022. u 14.00 po srednjoevropskom vremenu na YouTube kanalu brenda Jeep. Pratite bilo koji od Jeep-ovih naloga na društvenim mrežama za još vesti u susret ovom specijalnom događaju. 
 
Sa više od 80 godina legendarnog nasleđa, Jeep predstavlja autentični SUV brend koji nudi sposobnost, vrhunsku izradu i prilagodljivost onima koji polaze na posebna putovanja. Brend Jeep otvoreno poziva da živimo život punim plućima nudeći opsežan portfolio vozila koja nastavljaju da vlasnicima pružaju osećaj bezbednosti i sigurnosti, kako bi na svako putovanje pošli samouvereno.

Gamu Jeep vozila obuhvataju Compass, Compass 4xe, Compass e-Hybrid, Gladiator, Grand Cherokee 4xe, Renegade, Renegade 4xe, Renegade e-Hybrid, Wrangler i Wrangler 4xe. Legendarne sposobnosti terenske vožnje brenda Jeep unapređene su globalnom inicijativom elektrifikacije, kojom se 4xe pretvara u novi 4x4 model na putu ka ostvarenju vizije brenda - slobode s nultim emisijama.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.
  • 1 reply

Stellantis beleži rekordni rast profita u prvoj polovini 2022. godine
Stellantis je objavio rezultate za prvu polovinu 2022. godine sa prilagođenom operativnom maržom od 14.1%, 8 milijardi evra neto dobiti i 5.3 milijardi evra slobodnog keša. Prodaja električnih vozila na globalnom nivou porasla je skoro 50%, Stellantis je među liderima u prodaji električnih vozila u zemljama EU30.

> Neto prihodi od 88 milijardi evra, za 17% veći u poređenju prvim polugodištem 2021. godine, što oslikava snažno neto formiranje cena, povoljnu ponudu vozila i pozitivne efekte na prevođenje rezultata u stranim valutama.
> Prilagođeni operativni prihod od 12.4 milijarde evra, za 44% veći u poređenju prvim polugodištem 2021. godine, uz maržu od 14.1%; svih pet regiona (4) ostvarili su dvocifrene marže.
> Neto dobit od 8 milijardi evra, veća za 34% u poređenju prvim polugodištem 2021. godine.
> 5.3 milijarde evra slobodnog keša, za porast od 6.5 milijardi evra u poređenju sa prvim polugodištem 2021. godine.
> Snažna industrijska likvidnost od 59.7 milijardi evra.
> Stellantis je drugi po prodaji električnih i vozila sa niskom emisijom CO2 na tržištu zemalja EU30; treći na tržištu SAD po prodaji vozila sa niskom emisijom CO2.
> Prodaja električnih vozila porasla je skoro 50% na globalnom nivou u poređenju sa istim periodom prošle godine, na 136.000 jedinica.

Carlos Tavares (CEO) kaže: ''U zahtevnom globalnom kontekstu, mi nastavljamo da 'smelo idemo napred' i isporučujemo izvanredne performanse dok implementiramo svoju smelu strategiju elektrifikacije. Zahvaljujući izdržljivosti, agilnosti i preduzetničkom načinu razmišljanja naših zaposlenih, kao i našim inovativnim partnerima, mi oblikujemo Stellantis u tehnološku kompaniju za održivu mobilnost koja je spremna da se nosi sa izazovima budućnosti. Želeo bih da izrazim svoju iskrenu zahvalnost svim zaposlenima kompanije Stellantis za njihov predan rad i doprinos koji su dali ovim rezultatima.''
 
Strateški plan 'Dare Forward 2030' kompanije Stellantis napreduje punom parom, potpomognut rekordnom profitabilnošću i rastom prodaje vozila sa niskom emisijom CO2 (LEV), koja uključuju električna vozila, plug-in hibridna vozila i električna vozila sa gorivnim ćelijama. Kompanija je druga po prodaji električnih vozila i vozila sa niskom emisijom CO2 na tržištu zemalja EU30 (manje od hiljadu vozila zaostatka za liderom u prodaji LEV vozila) i treća po prodaji vozila sa niskom emisijom CO2 u Sjedinjenim Državama. Globalna prodaja električnih vozila kompanije Stellantis u prvom polugodištu je porasla skoro 50% u odnosu na isti period prošle godine na 136.000 jedinica. Kompanija sada nudi 20 električnih vozila, a dodatnih 28 električnih vozila će biti ponuđeno do kraja 2024. godine.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...