Jump to content

Our Picks

Top content from across the community, hand-picked by us.

Samo jedan napravljeni primerak Alfa Romea 155 GTA Stradale se prodaje za najmanje 200.000 evra.
 
Ako ikada onda sada podignite kredit, ili razbijte kasicu, smeši se ulaganje iz snova! Zašto? Krenimo od početka… Naime, izuzetno popularni touring šampionati širom Evrope 90-ih godina prošlog veka su imali i svoje zvezde, a najveća od svih je došla iz Milana. Alfa Romeo 155 je dominirao na stazama i osvojio sve što se moglo osvojiti, od titule domaćeg Superturismo šampionata, španskog i britanskog do nemačkog TDM-a gde je držao lekcije Mercedesu, Opelu, BMW-u, Fordu… Italijani su uspehe trkačkog 155 proslavili na poseban način, drumskom verzijom, a sve kako bi parirali BMW-u M3 i Mercedesu 2.5-16, kako na stazama tako i na putu.

Pod rukovodstvom legendarnog Abarthovog konstruktora Sergia Limonea, čoveka koji je projektovao ikonsku Lanciju 037, poslednjeg reli pobednika sa zadnjim pogonom, prototip Alfe koja bi ubijala Nemce i na putu je krenuo pod nazivom code SE053 155 GTA Stradale, a kao osnova je poslužio serijski model 155 Q4 koji je ispod lima u stvari koristio kompletnu tehnologiju Lancije Delte Integrale.

Motor za 155 GTA je dorađen po specifikacijama grupe N, a izmene je doživeo i izgled sa agresivnije oblikovani aerodinamičkim dodacima, unutrašnjost kao i oslanjanje. Kada je auto 1993. godine predstavljen šefovima Fiata sve je krenulo nizbrdo. Naime, smatrali su da motor ispod 200KS nije dovoljno snažan i da bi ispod poklopca trebalo da bude V6 Busso kao i u 490KS snažnom trkačkom bolidu, ali to nije bilo moguće izvesti s obzirom na to da veliki Busso nikako nije mogao da se uklopi s oslanjanjem Delte Integrale u 155 Stradaleu.

Na kraju je projekat odbačen jer bi svaka izmena izazvala velike troškove.
Auto će krajem meseca u Padovi biti ponuđen na prodaju putem aukcijske kuće ''Bonhams'' za najmanje 200.000 evra, a ko ga kupi imaće u rukama Sveti gral Alfa Romea kome će s vremenom cena samo rasti, i rasti…

Novu Zvaničnu stranicu Fiat-Lancia Club Serbia na Facebook-u možete pogledati klikom na FB logo, ili naslov.

 
  • 0 replies

Ferrari u periodu između 2019. i 2022. namerava da lansira čak 15 novih modela.
Ferrari namerava da svoju ponudu koncipira po četiri osnovna tipa vozila, a reč je o tzv. ''strateškim stubovima''. Prvi stub čine dobro poznati modeli koji će pripadati liniji Sport, Gran Turismo i posebnoj Special seriji. Njima će se priključiti linija Icona koju će činiti posebno personalizovana vozila.

- Što se linije Sport tiče ona bi trebalo da potvrdi Ferrari kao predvodnika u ovom segmentu, a kupci mogu očekivati hibridne pogone i bar dve verzije pogonskog sklopa različite snage. Dalje, navodi se da će naslednik modela 488 biti pre svega zabavan za vožnju, a moguće je i proširenje modelske ponude.
- Linija Gran Turismo će biti orijentisana na komfor i luksuz, a budući modeli će kombinovati ''stil, eleganciju i emocije''. Ponuda ovih automobila će u skoroj budućnosti rasti, a potvrđene su i plug-in hibridne verzije.
Potvrđeno je da će se u ovoj liniji naći i crossover koji će nositi pomalo ironični naziv Purosangue (ital. čista krv).
- Takođe, GT linija će biti proširena i sa novim ''elegantnim modelom'' sa ''jedinstvenim dizajnom inspirisanim GranTurismo modelima iz 50-ih i 60-ih godina prošlog veka.''
- Serija Special će se orijentisati na modele koji su ''jedinstveni kada je reč o dizajnu i voznim sposobnostima.'' Mogu se očekivati ekstremniji sportski dizajn, veća snaga u odnosu na modele na kojima se baziraju i limitirana serijska proizvodnja.
- Novu liniju Icona će činiti ''reinterpretirani legendardni Ferrarijevi modeli sa inovativnim materijalima, kao i vrhunskom tehnologijom.'' Drugim rečima, ovi modeli bi trebalo da imaju retro dizajn i veoma laganu konstrukciju. Ograničena serijska proizvodnja se podrazumeva.
 
Naravno, Ferrari nije odustao od tzv. hyper automobila pa je tako potvrđeno da se sprema naslednik modela LaFerrari koji će se bazirati na vrhunskoj tehnologiji, a koja će mu omogućiti iznuzetne performanse i vozne karakteristike.

Lancia Aurelia B24 Cabriolet

Kolekciju gospodina Bencija čine retki, ekskluzivni i istorijski značajni italijanski automobili sa potpisima poznatih karoserističkih kuća, a kao i njegova Cisitalia, i Lancia Aurelia na boku nosi Pininfarinin grb. ''Uvek sam voleo Lanciu, a posebno model Aurelia'' počeo je Benci: ''Imam trkačku Aureliu B20, i ona mi donosi mnogo zadovoljstva u vožnji.'' U potrazi za sledećom Lanciom u kolekciji, gospodin Benci je 1993. godine došao do Rima: ''Prethodni vlasnik automobila mi je rekao da je učestvovao u snimanju poznatog filma ''Il Sorpasso sa Vitorijom Gazmanom i Žan-Lujem Trentinjanom.

''Ja volim automobile sa više energije, ali Lancia je lepa na drugačiji način. Ovaj automobil je tih, i on je simbol dolce vite, Rima sa kraja pedesetih. Snaćna je, ali je ipak za sporu vožnju, sa laktom na vratima i prelepom ženom na drugom sedištu.'  Kada nije brižno garažirana, Aurelia zajedno sa Đulijanom posećuje revijalne relije i vožnje, među kojima se izdvajaju ''Giro di Sicilia'', reli Avecano-Rim na kom učestvuju samo dvosedi bez krova. Sa istorijske strane, gospodin Benci je istakao da Aurelia nosi posebno mesto u istoriji Pininfarine kao njihov prvi kabriolet. To je samim tim čini posebnim draguljem kolekcije i još jednim važnim delom istorije najčuvenije italijanske karoserističke kuće.

Direktan susret sa ovim nesvakidašnjim delom italijanske automobilske istorije vratio nas je u detinjstvo i omogućio da osetimo automobil koji smo nekada samo držali u rukama. Na trenutke, osećali smo se kao da smo ponovo ispred velikih kartonskih kutija iz kojih su nam maštu golicali drečavi egzotični automobili. Pitanje koje smo sebi postavljali je da li bismo ponovo izabrali Ferrari F40 ili Lamborghini Diablo? Vrlo verovatno. Ali, da li bismo se lagano odvezli u sumrak u pravoj, velikoj Lanciji Aureliji? Bez trunke sumnje, odgovor je da!

Dolazi Alfa Romeo Giulia 1.3 Turbo sa 180KS

Koliko mudro stratezi italijansko-američke alijanse ''Fiat-Chrysler Automobiles'' vode tehnološko-poslovnu strategiju, pokazuje uvođenje ''malog globalnog motora'' GSE (Global Small Engine). Reč je o novom, modularnom dugohodnom motoru (70x86.5 mm), koji je starovao 2016. u 2-ventilskoj (!) 3-cilindarskoj atmosferskoj verziji N3 sa 999 ccm i 72KS (76KS na etanol) za brazilske modele Fiat Mobi, Uno i Argo kao i 4-cilindarskoj sa 1332 ccm i 101KS (109KS na etanol), za Fiat Uno, Argo i Cronos. Sada stižu turbo verzije sa direktnim ubrizgavanjem T3 (3 cilindra, 12V, 999 ccm, 120KS, 190 Nm), koja je već najavljema za Fiat 500X, a uskoro i za Jeep Renegade. To jeste već vest samo za sebe, posebno što se za iste modele najavljuje i T4 (4 cilindra, 16V, 1332 ccm, 150KS, 270 Nm). Ipak, ''bomba'' je ono što je i povod ovog teksta.
 
Najavljena je Alfa Romeo Giulia 1.3 Turbo, italijanska ''bella machina'', uvedena 2016. Upregnuta je snažnijom verzijom motora T4 (4 cilindra, 16v, 1332 ccm, 180KS, 320 Nm). Ta, dugoočekivana ulazna benzinska verzija (do sada su u ponudi bili turbo benzinci 2.0 sa 200KS, 2.0 sa 280KS i 2.9 V6 sa 510KS), vraća se u slavnu kategoriju kultnog modela iz 1960-ih, kada su važile jednačine: Alfa 1300 = BMW 1600, Alfa 1600 = BMW 2000. Turbo benzinac, koji će dinamičnost da crpi iz najvećeg obrtnog momenta od 320 Nm pri 2500/min (pazite, reč je o turbo benzincu, ne turbo dizelašu) će omogućiti ubrzanje do stotke za 7.1 s i najveću brzinu od 230 km/h. Deklarisana kombinovana potrošnja će iznositi samo 5.4 l/100 km, dakle u normalnoj vožnji se može očekivati realni prosek od oko sedam, što je za takav auto super.

Novi 500X se trenutno predstavlja internacionalnim predstavnicima medija na fascinantnoj lokaciji National Museum of Cinema (Nacionalni Muzej filma), koji se nalazi u Mole Antonelliana u Torinu od 2000.g. To je veoma poseban događaj koji je naglašen novim 500X logotipom koji se projektuje noću na spomeniku koji dominira gradskim pejzažem preko jednog veka: uverljiv znak prave povezanosti između Torina, brenda Fiat i veličanstvenog filma.

Tokom događaja, Luka Napolitano, Direktor brendova Fiat i Abarth za područje EMEA, saopštio je zvanični naziv novih FireFly porodice motora i dva nova motora - FireFly Turbo 1.0 i FireFly Turbo 1.3.  
Nova dva efikasna i inovativna motora su predstavljena po prvi put na Fiat modelima, što je još jedna potvrda dominacije inžinjerstva Fiat Grupacije. Za razliku od njihovog imenjaka FireFly Turbo motori su najkompaktniji i najčistiji izvori energije koji se trenutno nalaze u modelima marke Fiat.

Ferrari je na poslednjem sajmu automobila u Ženevi predstavio ekstremniju verziju modela 488 GTB, i to pod nazivom Ferrari 488 Pista, dok je ovog vikenda na događaju ''Concours d'Elegance Pebble Beach'' u Kaliforniji svetslost dana ugledala i kabrio verzija 488 Pista Spider.

3.9 litarski twin-turbo V8 motor i ovde raspolaže sa 530 kW/720KS i 770 Nm obrtnog momenta (što je 185KS po litri zapremine). Takođe, u odnosu na regularni 488 Spider izmenjen je i aero body paket, pri čemu se navodi podatak da je ''aerodinamička efikasnost'' povećana za 20 odsto u poređenju sa standardnim modelom. Ovde pre svega treba pomenuti komponente od ugljeničnih vlakana (prednja hauba, prednji branik, zadnji branik i zadnji difuzor), kao i lagane 20-inčne točkove.
Za unutrašnjost su između ostalog predviđeni koža, alkantara i elementi od ugljeničnih vlakana.

Treba pomenuti i Sideslip Management System (što je Ferrarijev napredni traction i stability control system), kao i ekstremno direktno upravljanje. Ovaj 1.380 kg teški automobil (odnos težina/snaga je 1.92 kg po 1KS) od 0 do 100 km/h stiže za 2.85 sekunde, do 200 km/h je za 8.0 sekundi i postiže maksimalnih 340 km/h. Na kraju i dimenzije: dužina 4.605 mm, širina 1.975 mm i visina 1.206 mm.

Osim restilizovanog Jeepa Renegade koji je promovisan na poslednjem sajmu u Torinu, kompanija FCA je pripremila i blago obnovljenu verziju njegovog rođaka - Fiat 500X.Restilizovani 500X se očekuje veoma brzo, što nagoveštavaju i ove ''procurele'' zvanične slike.

Automobil je dobio izmenjeni zadnji deo (nova svetla i branik), alu točkove novog dizajna, doterani prednji deo vozila (maska, branik, kućišta svetala), kao i modernizovanu unutrašnjost (kvalitetniji materijali i revidirani infotainment sistem, uz Apple CarPlay i Android Auto). Dosadašnji 500X je inače bio dostupan u City look i Off-Road look izdanju, sa gamom benzinskih i dizel motora, sa manuelnim i automatskim menjačima, kao i sa prednjim ili pogonom na sva četiri točka.
Budući da je obnovljeni Jeep Renegade dobio i osveženu gamu motora, verovatno će to važiti i za 500X facelit. Ovo potonje podrazumeva nove benzince, i to 1.0 litarski trocilindrični agregat sa 120KS/190 Nm, kao i 1.3 litarski četvorocilindraš dostupan u verzijama sa 150KS/270 Nm i 180KS/270 Nm. Novi benzinski motori zadovoljavaju Euro 6/D standarde i poseduju GPF filter (Gasoline Particulate Filter). Kao i kod Jeepa Renegade, i ovde se očekuju unapređeni sistem za automatsko parkiranje (Automatic park assist - park sense), unapređeni sistem za upozorenje na mogućnost čeonog sudara (Forward Collission Warning-Plus), adaptivni tempomat, sistem za nadzor mrtvog ugla (Blind-Spot Monitoring) i sistem za upozorenje od presecanja putanje otpozadi (Rear Cross Path Detection).

Ferrari je danas objavio ''teaser'' sliku novog modela koji će premijeru imati 17. septembra. Za sada je poznato da je autombil razvijen pod kodnom oznakom F176, a budući da će imati ekstremno mali prednji vetrobran pretpostavlja se da je reč o speedsteru. Neke glasine kažu da će automobil navodno poneti naziv 812 Monza kao i da je napravljen na bazi modela 812 Superfast. Standardni 812 Superfast pokreće 6.5 litarski V12 sa 788KS i 718 Nm, a za sada nije poznato da li će u modelu F176 / 812 Monza možda dobiti više snage. Takođe, očkeuje se da će ovaj model biti napravljen u ograničenoj seriji, a ne bi bilo iznenađenje da su svi primerci već unapred prodati... 
  • 5 replies

Italijanska ekipa ''Teknodom sport'' konačno je predstavila je dugo očekivani model Fiat Tipo TCR, novi brend u TCR svetu, auto koji priprema za takmičenje u ''TCR Italija''. Automobil je razvijan godinu dana, a prvi put je viđen na stazi Adrija početkom godine. Automobil je u potpunosti projektovan i izrađen u radionicama Teknodoma, pod tehničkim vođstvom Roberta Zampjerija, glavnog test vozača Abarta. Pokreće ga 1.75-litarski turbo motor koji se već nalazi u modelu Giulietta TCR, a prenos snage vrši se preko ''Sadev'' sekvencijalnog menjača koji koriste i Honda Civic i automobili VW grupe. Teknodom sport je već pokazao svoje sposobnosti u izradi, razvoju i turing trkama. Na stazu je u nacionalnom TCR šampionatu 2016. izveo Alfa Romeo MiTo i sa njim osvojio odgovarajuću titulu, dok je sa Opel Astrom TCR pobedio u tri trke TCR Italija 2017. Auto su vozila braća Kevin i Džonatan Đakon.
 
Ekipa je ušla u homologacionu proceduru pred TCR tehničkim odsekom i planira da nastupi sa Tipom u TCR Italija čim automobilu bude izdata provizorna homologacija. Kevin i Džonatan Đakon testirali su ovaj automobil. ''Veoma smo ponosni'', kaže Kevin. ''Auto je odlično napravljen i ima veliki potencijal. Trenutno testiramo sa različitim vrstama guma, jer nam je plan da ga prodajemo timovima koji se trkaju u različitim TCR serijama. Pravimo još dva automobila, jer imamo zahteve iz Turske i Južne Amerike''. Direktor ekipe Domicijano Đakon najavio je da bi auto mogao da košta manje od 100.000 evra, što je cena za oko 30.000 niža od one konkurentskih modela. Teknodom planira da na autodromu Adrija organizuje prezentaciju i test automobila za sve potencijalne klijente.

Pozivamo vlasnike vozila svih FCA brendova (Fiat / Fiat Professional / Alfa Romeo / Lancia/ Chrysler / Jeep) da dođu u ovlašćeni servis na besplatnu letnju proveru vozila! Akcija traje do 31.08.2018. Važi i za vozila van garantnog roka.

Pod besplatnom proverom podrazumevamo proveru vozila u 11 tačaka:
 
Kontrola centrale ubrizgavanja - Examinerom - WYTECH;
Provera stanja pneumatika;
Provera akumulatora;
Provera ventilacionog (rashladnog) sistema, rashladne tečnosti;
Provera nivoa ulja u motoru;
Provera kočionog sistema (nivo ulja, vizuelni pregled prednjih kočnica);
Kontrola metlica brisača;
Kontrola prednje svetlosne grupe i signalizacije;
Kontrola trapa (prednjeg, zadnjeg);
Kontrola upravljačkog sistema;
Vizuelni pregled vozila;  

U slučaju konstatovanja kvara, vlasnici vozila imaju 10% popusta na rad i 10% popusta na originalne rezervne delove za otklanjanje detektovanog kvara. Ponuda važi i za vozila van garantnog roka.
  • 0 replies

Umanjeni Levante, upregnut Ferrarijevim 3.0 V6 motorom sa 430KS i najboljim odnosom snage i mase u klasi, stiže do 2022. Šef korporacije ''Fiat-Chrysler Automobiles'', u okviru koje je i slavni Maserati, najavio je temeljitu obnovu game u sledećim godinama. Do 2022. očekuju se novi modeli Ghibli i Quattroporte, a posebno je zanimljiva najava baby SUV-a.
Prema najavama, model kome još nije objavljeno ime, imaće raspored mase napred/pozadi 50:50, s naprednom, laganom platformom koja će obezbediti najpovoljniji odnos snage i mase u klasi. Verovatno će ga pokretati Ferrarijev bi-turbo benzinac 3.0 V6 sa 430KS i 580 Nm.
  • 0 replies

Proizvođač super automobila iz Maranela, kompanija Ferrari, prošle godine je proslavila svoj sedamdeseti rođendan, s obzirom da je osnovana 1947. godine. Međutim, njen osnivač Enco Ferari, i njegova ''konjušnica'' su učestvovali na trkama mnogo pre toga. Naime, pre nego što je počeo da proizvodi sopstvene automobile i pre nego što je počeo Drugi svetski rat, Enco je vozio automobile kompanije Alfa Romeo. Najpoznatiji među njima svakako je legendardni Tipo B. Pored toga što je bio jedan od najuspešnijih trkačkih automobila u periodu pre i tokom Drugog svetskog rata, Tipo B je bio i jedan od prvih automobila sa jednim sedištem i centralnom pozicijom za vozača.

Iako je ovaj automobil dizajniran od strane poznatog Vitoria Janoa za Alfa Romeo, problemi sa kojima se ta kompanija suočavala tokom 1933. godine su doveli do toga da Tipo B pripadne Ferrariju. Naime, većinu od 46 pobeda koje je ostvario ovaj automobil, postigli su vozači ''kuće propinjućeg konja'', Tacio Nuvolari, Rudolf Karakiola i Luis Širon. U to pobede ubrajamo i 16 od 39 trka za VN. Primerak sa fotografija, sa brojem šasije 5007 ili 500007, vozio je Ričard Šatlvort, britanski pilot. On je vozio ne samo avione već i trkačke automobile. Ovaj Britanac je popularnost stekao usponom na stazi ''Shelsle Walsch'', a kasnije i pobedom na trci za VN u Donigtonu, gde su Šatlvort i njegov Tipo B trku završili pre dva Type 59 Bugattija.

Poznat i po imenu P3, Tipo B se povukao nakon sezone 1935. Iako se on uspešno ''nosio'' sa modelima ''Silver Arrow'' čiji su proizvođači bili Auto Union i Mercedes-Benz, modeli koji su ga zamenili nisu bili dorasli nemačkoj mašineriji. Alfa nije pobedila ni na jednoj trci sve dok nije počeo Drugi svetski rat, zbog koga su bile odložene sve trke. Alfa Romeo nije pobedila ni nakon toga, sve go 1950. godine, a Ferrari je pobedio tek godinu dana kasnije. Prema tome, možemo slobodno reći da je Tipo B jedan od legendi auto-moto sporta i automobilske industrije uopšte.
  • 0 replies

Pre 60 godina, Stirling Moss je seo za upravljač prvog evropskog vozila kome sponzor nije bio iz automobilske branše. Takmičarski bolid Maserati Eldorado je u mnogočemu bio prvi i pokrenuo je mnoge trendove. Tako je to bio prvi bolid jednosed iz Evrope kome je glavni sponzor bila firma koja nikako nije bila povezana sa auto industrijom. Eldorado je naime bila kompanija koja je proizvodila sladoled.

To je bio veliki zaokret u svetu motosporta, pa su se time otvorila vrata i drugim proizvođačima za traženje sponzora iz drugih industrija. Tako se i na samom bolidu mogu primetiti oznake firme Eldorado - kauboj koji se smeje, a na bočnim stranama ispod logotipa Eldorado se nalazi i natpis Italija, kako bi se pokazala nacionalnost te dve kompanije. Maserati Eldorado je opremljen V8 motorom od 4.190 ccm i davao je snagu od 410 KS pri 8.000 o/min. Točkovi su bili veličine 18 inča, na koje su bile namontirane Firestone gume punjene helijumom! Ukupna težina bolida je iznosila 758 kg.

Kada je 29.06.1958. godine održana trka u Monci, Moss je nakon prvog i drugog zagrevanja bio na četvrtom, odnosno petom mestu, a kada je trku želeo da završi na trećem mestu, nije uspeo. Razlog je kvar na upravljačkom mehanizmu, zbog čega je Moss izleteo sa staze i sleteo u ogradu. Ipak, Moss nije bio povređen, ni Maserati nije bio jako oštećen, a ukupan poredak ga je smestio na sedmo mesto. Originalni Maserati Eldorado u restauriranom izdanju je deo Panini kolekcije koja je smeštena u Modeni, a upravo taj primerak i gledate na fotografijama.
  • 0 replies

Alfa Romeo je prošle godine predstavio svoj prvi SUV Stelvio, ali samo u verziji sa pogonom na sva četiri točka. Za svoju drugu godinu na tržištu Alfa Romeo je odlučio da 2019. ponudi Stelvio i u varijanti sa pogonom samo na zadnjoj osovini. To će Stelvio učiniti lakšim za oko 50 kilograma, ali i jeftinijim za oko 1.700 evra. Nosiće oznaku Q2 koja će ukazivati na zadnji pogon, dok će Q4 ostati rezervisan za AWD.

Međutim, lakši Stelvio ne znači ujedno i snažniji Stelvio. Njegov snažniji 2.0-litarski turbo četvorocilindraš će i dalje imati 280 KS i 400 Nm obrtnog momenta uz osmostepeni automatic. RWD Stelvio dolazi i sa Sport paketom opreme koja uključuje aluminijumske pedale, obojene kočione čeljusti, 19-inčne felne, ali i 8.8-inčni multimedijalni displej, paket za hladno vreme i tehnologiju asistencije u vožnji.

Svi smo mi ljubitelji rada i proizvoda kompanije Ferrari. Neko manje, neko više, ali čak i ako ne razmišljate previše o automobilima, definitivno umete da cenite lepotu i kvalitet modela ovog legendarnog italijanskog brenda. Pored slavnih automobila kojima smo uglavnom hranili maštu i čulo vida, ova kompanija dodala je svom rezimeu i umetničke knjige kreirane u čast njene gotovo vek duge istorije i postojanja u svetu automobilizma.
 
Ovo štivo objavljeno je od strane izdavačke kuće Taschen i dolazi u ograničenom izdanju, sastavljenom od arhivskog sadržaja kompanije Ferrari, ali i najboljih privatnih kolekcija na svetu. Unutar korica ove knjige, moguće je pronaći obilje fotografija od kojih neke nikada nisu viđene javno, ali i dokumente na kojima se nalazi čitava paleta ekskluzivnog i detaljno opisanog sveta ove italjanske kompanije. Za uređenje knjige bio je zadužen italijanski pisac i novinar Pino Alijevi, a ona je dostupna u verziji od crvene kože i naći će se u prodaji sa svega 1.947 potpisanih i numerisanih primeraka. Ukupna cifra je podeljena na dve kategorije i dok prvih 250 knjiga predstavlja umetničko izdanje, sva ostala dolaze kao kolekcionarska.
 
Svako umetničko izdanje prodaje se po ceni od 25.000 evra i dolazi sa sopstvenim postoljem za čitanje koje je dizajnirao Mark Njuson lično. Ovo postolje inspirisano je dvostrukim cilindričnim motorom i napravljeno je od ručno savijenog, skaliranog hromiranog čelika. Umetnička izdanja ove knjige su potpisana od strane Pjera Ferarija - sina Enzo Ferarija, i Serđa Markionea koji je dugogodišnji predsednik i generalni direktor kompanije Ferrari.

U međuvremenu, kolekcionarska izdanja (numerisana brojevima od 251 do 1.947) prodaju se  po ceni od po 5.000 evra i predstavljena su u aluminijumskoj kutiji koju je takođe dizajnirao Njuson. Ova kutija/kofer inspirisana je Ferrarijevim motorom i moćnim stavom ovog brenda u autoindustriji.
  • 0 replies

Alfa Romeo brend 24. juna puni 108 godina: naime, prvi auto koji je poneo A.L.F.A. oznaku na svom hladnjaku, sa 24 KS, je napravljen još pre nego što je osnovana fabrika Anonima Lombarda Fabbrica 24. juna 1910. godine, a Corsa verzija je odmah ostvarila sjajne rezultate na raznim takmičenjima. Istoriju brenda Alfa Romeo, koja se proteže preko 108 godina, karakteriše DNK satkan od raznih trka i takmičenja, što je danas oslikano u Nirburgring izdanjima modela Giulia Quadrifoglio NRING i Stelvio Quadrifoglio NRING, sa posebnim bojama napravljenim specijalno za njih. Ovo su dva nesvakidašnja automobila, napravljena u serijama od po samo 108 modela kako bi se obeležilo 108 godina brenda Alfa Romeo; oni predstavljaju izvrsnost brenda u smislu tehničkog sadržaja, performansi i stila. Uz ove elemente, tu je i ugodno i ekskluzivno iskustvo korisnika, namenjeno kolekcionarima i najvernijim kupcima koji će voziti modele u kojima se spajaju nagrađivane performanse i tehnologija.
 
Zapravo, u prilog karakteristikama Quadrifoglio verzija, ove NRING verzije imaju i posebnu opremu kao i specijalan ''paket dobrodošlice''. Sa 510 KS, 2,9-litarski Bi-turbo V6 motor koji je stavljen u modele Giulia i Stelvio Quadrifoglio je najsnažniji Alfa Romeo motor, koji je danas dostupan za vožnju na putu; a takođe je u stanju da zasija i na stazi: nije slučajnost to da je Stelvio Quadrifoglio najbrži terenac na svetu, držeći prvo mesto u toj kategoriji na Nirburgring stazi, na kojoj je Alfa Romeo brend ispisao neizbrisive stranice svoje duge i slavne istorije.

Ne samo Nirburgring: ove sezone, Alfa Romeo se vraća i na staze Formule 1, i slavlje koja je Alfa Romeo muzej u Arezeu pripremio za rođendan brenda je omaž njegovom sportskom srcu (cuore sportivo). Za ovu priliku, izložbeni model Alfa Romeo Sauber F1 tima, C37, će biti izložen u popularnom Vremeplovu (La Macchina del Tempo) kako još nazivaju Alfa Romeo muzej, gde će prestavljati vezu između prošlosti, sadašnjosti i budućnosti brenda.

Povodom održavanja gastronomsko-turističkog Festivala Serbika, koji se održava u Beogradu u periodu od 23.-24.juna 2018.g. na Sava Promenadi, i u okviru kojeg je predviđena i promocija automobila Fiat 500L, organizuje se atraktivna aktivacija na Instagram profilu ''Proudlymadeinserbia'' posvećenom putovanju za volanom Fiat 500L. Instagram profil ''Proudlymadeinserbia'' pronalazi najbolje destinacije, hranu, umetnost, mesta i gradove naše zemlje. Kreiran je kao podsticaj ljudima da istražuju Srbiju koja nudi izuzetne turističke atrakcije i prirodne fenomene. Ako ste ljubitelji prelepe prirode i kulture Srbije, kao i modela Fiat 500L, koji se sa ponosom pravi u Šumadiji u našoj fabrici u Kragujevcu, i želite da ga osvojite na vikend, onda pratite sledeće korake:
 
1. Postavite fotografiju omiljene destinacije na kojoj ste bili u našoj zemlji na vašem ličnom Instagram profilu
2. Zapratite profil @proudlymadeinserbia  
3. Tagujte @proudlymadeinserbia na svojoj fotografiji 
4. U opisu slike stavite i oznaku #proudlymadeinserbia 
 
Post sa najviše sviđanja omogućiće vam da jedan vikend (petak, subota i nedelja) uživate u vožnji Fiat 500L. Za kompletan doživljaj obezbedili smo vam i pun rezervoar. Kampanja traje od 18 . do 24. juna. Dobitnika proglašavamo 24. juna u ponoć! Važi za sve na teritoriji Srbije.
 
Srećan put kroz Srbiju želi vam FIAT 500L!
  • 0 replies

Alfa Romeo Giulia dobitnik je 25. izdanja nagrade ADI Zlatni kompas, najprestižnije nagrade za dizajn na svetu. Model Giulia, kao svaki Alfa Romeo, proističe iz savršene ravnoteže nasleđa, brzine i lepote koji ga čine najvišim izrazom italijanskog stila i jedinstvenih elemenata brenda Alfa Romea.
Proporcije ovog modela zasnovane su na tehničkoj strukturi čitavog automobila i njen su direktan rezultat, dok su stilski detalji oblikovani prema njegovoj mehanici. Novi model Giulia ističe se svojim kratkim prednjim prepustom, dugačkom haubom i dugačkim prednjim krilima, uvučenim prostorom za putnike koji leži na pogonskim točkovima i mišićavim zadnjim krilima koji vizuelno označavaju tačku u kojoj se snaga oslobađa na put. Izduženi rep tipičan za automobile sa pogonom na zadnjim točkovima donosi ravnotežu proporcijama i obezbeđuje odgovovarajuću zapreminu prtljažnika. Ovaj opšti profil proizilazi iz odluke da se usvoji dizajn koji uključuje motor napred sa radilicom postavljenom po dužini i pogon na zadnjim točkovima. Motor i mehanički delovi razmešteni su tako da obezbeđuju savršenu ravnotežu u težini.

Drugi aspekt italijanskog stila jeste ''jednostavnost'', sposobna da prikrije ono što je zapravo jedan od najsloženijih kreativnih procesa u industriji - dizajniranje automobila. Stil je taj koji treba da sakrije dugi, složeni rad iza jednostavne, prirodne linije koja naglašava elegantne oblike i sofisticirani italijanski ukus. Dizajn brenda Alfa Romeo uvek je izražavan kroz  pravilne, rukom iscrtane linije, besprekorno spojene sa čistim, rukom oblikovanim površinama. Još jednom, nova Giulia razmeće se svojim jakim identitetom ispoljenim kroz nekoliko jednostavnih, sofisticiranih poteza. Suština dizajna novog modela Giulia, koji ga je i inspirisao, jeste vozač. Unutrašnjost automobila se na jednostavan način usredsređuje na zadovoljstvo u vožnji.

25 sati čarobne ponude
Od 15.06.2018. godine u 15:00 do 16.06.2018. u 16:00 časova

Posetite FCA salone u magičnoj noći karnevalske atmosfere i neponovljivih akcija
Specijalni uslovi finansiranja - Kredit do 84 meseca, kamatna stopa 3.99%
  • 3 replies

Proizvodnja Fiata 500L će se nastaviti u Srbiji, izjavio je izvršni direktor kompanije ''Fiat-Krajsler Automobili'' (FCA) Serđo Markione. Kako prenosi italijanski portal ''Autoblog'', Markione je rekao i da je ''Fiat 500 idealan model da postane 100 odsto električni model za Evropu. Fiat 500 je idealno vozilo za potpuno električno rešenje. Planiramo da iskoristimo ikonski status ovog automobila i na njega primenimo zelenu tehnologiju, proširujući opseg modela'', izjavio je Markione, dodajući da će modeli 500X i 500L dobiti hibridne motore.
Markione je, predstavljajući petogodišnju poslovnu strategiju FCA, najavio niz poteza, među kojima je najava lansiranja Fiat Pande na električni pogon, povratak modela ''500 Giardiniera'' i povećanje proizvodnje premium modela u Italiji. Najavio je selidu proizvodnje Pande iz Italije u Poljsku i veću posvećenost novim modelima Fiatovih marki Maserati i Alfa Romeo. Takođe je rekao da će dug Fiata do kraja ovog meseca pasti na nulu. Poslovna strategija se odnosi na period od 2018-2022. godine i predstavlja veliko finale za Markionea, koji je 14 godina proveo na čelu Fiata.
  • 1 reply

Firma Automobili Amos (vlasnik je Eugene Amos) najavljuje da će njihova moderna verzija legendarnog Lancijinog modela Delta Integrale biti spremana za predstavljanje za nekoliko meseci. Ovaj resto-mod automobil se najavljuje kao limited edition model baziran na Delti Integrale 16v, ali u kratkoj vesti se ne precizira koliko primeraka je u planu ni po kojoj ceni.
U svakom slučaju, projekat podrazumeva više od 1.000 komponeti koje su nove ili izmenjene, uključujući i elemente od aluminijuma i ugljeničnih vlakana. Takođe, automobil nema zadnja bočna vrata, a dobiće i modifikovano oslanjanje, modernizovani enterijer (inspirisan Deltom S4 Stradale), kao i pojačani 2.0 litarski turbo motor.

Osim modela MC12, koji je u suštini Ferrari Enzo u drugačijem ruhu, Maserati nije konstruisao pravi super automobil sa agregatom smeštenim između dve osovine zaista dugo. Međutim, koliko god bismo mi voleli da vidimo novi super automobil kompanije Maserati, istina je da takvo vozilo uopšte nije u planovima kompanije, a neće biti ni tokom sledećih pet godina. Ipak, to nije sprečilo Rejna Priska, da dizajnira jedan takav automobil, i da ga predstavi na render fotografiji. Moramo priznati da on izgleda fenomenalno i da definitivno zaslužuje Maserati značku.
 
Na prednjem delu automobila ističe se velika maska sa značkom ''trozupca'', a agresivne vertikalne linije prosto ''vape'' za pažnjom. Tu su i zaobljeni farovi i hauba sa linijama koje podsećaju na onu sa modela GranTurismo. Dalje se ističu crne felne, Toyo pneumatici i svetlo plava kočiona klješta. Vrata su takođe interesantna i na njima se nalazie usisnici za vazduh u boliku trougla. Oštra linija krova podseća na onu sa modela Honda NSX. Sve u svemu, zaista bismo voleli da je ovakav automobil stvarno u planovima kompanije Maserati. Trenutno se planovi za najuzbudljiviji automobil iz game italijanskog proizvođača odnose na model Alfieri, koji je predstavljen kao koncept 2014. godine, ali je njegova proizvodnja nekoliko puta odlagana. On bi trebalo da bude predstavljen početkom sledeće decenije. Iako Alfieri neće imat agregat montiran na sredini ''mid-engine'', njegov dizajn će biti sjajan.
  • 0 replies

Opšte je poznato da italijanska policija voli da vidi Ferrarijeve modele na saobraćajnicama i da su pritom najčešće blaži prema ''svojima''. To najbolje demonstrira ova prilično zanimljiva situacija koju je zabeležio YouTuber ''Seen Through Glass''. On je naime pratio ovogodišnju ''Mille Migliju'', na kojoj se uz klasike voze i moderni Ferrari modeli u sklopu karavana ''Ferrari Tribute to Mille Miglia''. U ovom videu tako možemo da vidimo 800KS snažan Ferrari 812 Superfast kojeg sledi Alfa Romeo Giulija Quadrifoglio iz koje je jurnjava i snimana. Oni ubrzo nailaze na policijski automobil. Većina bi pomislila da će divljanje po lokalnim putevima u tom trenutku stati. Ipak, policija u BMW-u maše vozačima objašnjavajući im da slobodno mogu da nastave svoju jurnjavu, što oni i čine preticanjem policijskog automobila...
  • 0 replies

Prva pobeda brenda Alfa Romeo na trci Mille Miglia dogodila se 1928. godine, a izdanje iz 2018. bilo je rekordno, uz 450 takmičarskih timova i tri automobila brenda Alfa Romeo koji su zauzeli prva tri mesta: potvrda neraskidive veze sa ''najlepšom trkom na svetu''. Tako je Alfa Romeo bio zvezda događaja i glavni junak u postizanju ove značajne prekretnice, u ulozi sponzora automobilske industrije i ulozi osvajača glavnih nagrada na Aveniji Venecija (Viale Venezia) u Breši: trku Mille Miglia za 2018. godine osvojio je model Alfa Romeo  6C 1500 GS Testa Fissa  sa timomTonkonogi-Rufini (Tonconogy-Ruffini). 

Na drugom mestu, sa samo osam poena manje od pobednika, našao se impresivan model 6C 1500 Super Sport iz 1928. godine čiju je karoseriju izradila kompanija Stabilimenti Farina i koji je deo kolekcije FCA zbirke nasleđa (FCA Heritage), obično postavljene u Alfa Romeo muzeju. Ovaj automobil je imao trkački broj 30, koji je poneo i njegov rođak prilikom prve pobede za brend Alfa Romeo na trci Mille Miglia sa timom čiji članovi su bili Đuzepe Kampari (Giuseppe Campari) i Đulio Ramponi (Giulio Ramponi) 1928. godine. Vozač tokom događaja bio je Đovani Moćeri (Giovanni Moceri), u timu sa navigatorom Danijelom Bonetijem (Daniele Bonetti). Đovani Moćeri trenutni je nosilac titule sportskog šampiona Grandi Eventi ACI, i uz njegovo ime već stoje upisane pobede na najvećim tradicionalnim takmičenjima klasičnih automobila, od trke Mille Miglia do trka Targa Florio i Coppa d‘Oro delle Dolomiti. 

Na trećem mestu našao se model Alfa Romeo 6C 1750 SS Zagato kojim je upravljao tim Vesko-Gerini (Vesco-Guerini). Automobili Alfa Romeo koji su učestvovali u trci pod okriljem FCA game nasleđa osvojili su veoma zavidna mesta i svi su završili 36. istorijsko podsećanje na trku Mille Miglia tako što su prešli tradicionalnu rutu Breša-Rim-Breša.

×