Jump to content

Our Picks

Top content from across the community, hand-picked by us.

Maserati kupcima u SAD-u i Kanadi od ovog meseca nudi ograničenu seriju svojih modela Ghibli, Levante i Quattroporte sa Edizione Nobile paketom. Konkretnije, ekskluzivni paket Edizione Nobile je uz doplatu od 7.500 dolara dostupan uz modele Ghibli S i S Q4, Levante S i S Q4, kao i Quattroporte S, S Q4 i GTS.
Takođe, Maserati je odlučio da ponudi samo po 50 primeraka svakog od ovih modela.

Svi između ostalog imaju Blue Nobile boju eksterijera, točkove od 20 inča, srebrna kočiona klešta, kožna sportska sedišta u braon/crnj kombinaciji, sedišta sa grejanjem (napred i sa ventilacijom), kao i Rovere drvo visokog sjaja (kod modela Ghibli i Quattroporte).
Kupcima na raspolaganju stoje i alkantara, Bowers & Wilkins stereo, adaptivni tempomat, kamere od 360 stepeni, sistem nadgledanja mrtvog ugla, upozorenje na frontalni sudar, detekcija pešaka, prepoznavanje saobraćajnih znakova, sistem za održavanje vozila u kolovoznoj traci...
  • 0 replies

Znalo se ali sada je i zvanično potvrđeno da će potpuno novi Fiat 500e biti na novoj i sopstvenoj platformi. Italijanska fabrika radi na razvoju namenske BEV (Battery Electric Vehicle) platforme koju će koristiti novi 500e. Nakon odlaska Marchionnea, koji je bio otvoreni protivnik elektrifikacije vozila, kompanija ipak menja svoj kurs, a kako je izjavio Pietro Gorlier prvi operativac EMEA, predviđene velike investicije (više od pet milijardi evra samo u Italiji) biće usmerene i u razvoj hibridnih i električnih tehnologija za pogon vozila.

Glavna konkretna vest je da će Fiat razviti namensku platformu za mala vozila kao što je budući 500e.
Nova generacija električnog mališana, neće biti samo puki naslednik aktuelnog električnog 500e koji se, uz velike gubitke, prodaje u SAD, nego bi trebao stići na mnogo veći broj tržišta, konačno uključujući i Evropu. Novi 500e neće biti konverzija klasičnog modela sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem, neko iz osnove razvijeno električno vozilo. Takođe, za razliku od aktuelnog 500e koji se proizvodi u Meksiku, novi model će se proizvoditi u Evropi.

Obnovljeni Fiat 500X je dostupan i na našem tržištu, i to u verzijama Urban, City Cross i Cross, sa nekoliko benzinskih i dizel motora, sa izborom između manuelnog, automatskog i DDCT menjača sa dvostrukim kvačilom kao i sa prednjim ili pogonom na sva četiri točka.

Cene startuju od 15.000 evra, koliko sa popustom košta Fiat 500X Urban sa 1.6 E-Torq benzincem od 110KS, manuelnim menjačem i prednjim pogonom. Mesečna rata za kupovinu ove verzije iznosi 146 evra (NKS 3.99%, učešće 30%, period otplate 84 meseca). Kompletan cenovnik, kao i spisak standardne i dodatne opreme možete pogledati na fiatakcija.com.

Novi model koji će se proizvoditi u Fiatovoj fabrici u Kragujevcu biće mali terenac, a godišnja proizvodnja koja bi trebalo da počne do kraja 2019. godine, iznosiće 50.000 automobila, prenosi ''Blic''. To će, kako se navodi, biti mali SUV, odnosno terensko vozilo. Italijanski mediji specijalizovani za automobilsku industriju i biznis pišu da ime novog modela još nije poznato, ali jesu brojni detalji o njemu.

Novi model biće ''Panda na steroidima'' odnosno ličiće na postojeći model Fiat Panda Cross, odnosno mali terenac koji se proizvodi u Italiji. Međutim, model iz Šumadije biće znatno veći, dug 4.1 metar za razliku od Pande Cross čija dužina je 3.7 metara. Takođe imaće i veći prtljažnik zapremine čak 400 litara, kao i pet mesta za sedenje. Predviđeno je da u ovaj model budu ugrađena tri benzinska motora koja će imati i verzIje na auto-gas i metan. Italijanski mediji pišu i da bi proizvodnja novog modela mogla da počne i pre kraja 2019. godine.  Predsednik sindikata u FCA Zoran Marković kaže za ''Blic'' da do sada nije čuo informacije o proizvodnji novog modela u Kragujevcu, ali da bi to donelo veću uposlenost radnika.

Fiat 500 By Repetto
Još jedna specijalna edicija Fiata 500, ovoga puta nastala u saradnji sa francuskim brendom za proizvodnju obuće Repetto. Fiat 500 by Repetto dolazi u Bordeaux Opera boji, posebnim logom na C Stubu, alu točkovima, Bordeaux Opera detaljima i Poltrona Frau kožom u unutrašnjosti, kao i panoramskim krovom, klimom, navigacijom, multifukcionalnim volanom...

Svaki kupac dobija i poseban poklon u vidu cipela, priveska za ključeve i mirisa, sve za znakom francuske kompanije. U ponudi su benzinski četvorocilindraš 1.2 sa 51 kW/69KS (sa manuelnim ili automatskim menjačem) kao i dvocilindrični benzinski motor TwinAir sa 63 kW/85KS.
Cene se u zavisnosti od motora i menjača kreću od 18.490 do 20.390 evra.

Ferrari 812 Superfast uskoro ''u toplesu''? Sistem sklapanja krova će mu pozajmiti 488 Spider.
Puno posla u Ferrariju. Kako bi nastavili da rastu, napravili su ambiciozni plan prema kome će u bliskoj budućnosti lansirati čak 15 modela. A među njima je i prvi SUV model, Purosangue.

Ipak, za prave fanove puno značajnija je vest da bi 812 Superfast mogao da dobije verziju sa sklopivim krovom. To je na forumu ''FerrariChat'' potvrdio Marcel Massini, obožavalac marke usko povezan sa rukovodstvom kompanije. Podsetimo, prethodnik F12berlinetta je imao F60America verziju u tiražu od samo 10 primeraka, a napravljen je bio isključivo za američko tržište. 812 Superfast je najjači serijski model kompanije, ali i verovatno poslednji sa atmosferskim V12 klasikom.

Pre dve decenije Alfa Romeo je poslednji put pokušao ozbiljniji povratak među elitu. Krajem 1997. je stigao model 156, koji je osvojio titulu ''Evropskog automobila 1998. godine'', a u Milanu su ozbiljno radili na većem modelu 166. Bio je potreban naslednik, relativno uspešnog modela 164, koji je nasledio model 90, delom i veći 6, a pre njih je bio kultni 1750. Dizajnirao ga je Walter de Silva, ali to mu nije bilo najbolje delo...

Limuzina 166 je bila skladna, ali dizajn maske nije bio baš pogođen. To je ispravljeno redizajnom iz 2003. godine. Gabaritima 4720 x 1815 x 1416 mm, a i međuosovinskim rastojanjem od 2700 mm je tada bio na pragu više srednje klase (E-segmenta), a po današnjim merilima to bi bila prava srednja klasa (D-segment).

Osnovni model je pokretao poznati dvolitraš sa dve svećice po cilindru 2.0 T.S. sa 155KS, što je već obezbeđivalo pristojne performanse (9.6 s, 213 km/h). U ponudi su još bili turbo benzinac 2.0 V6/205KS (8.1s, 237 km/h), atmosferski 2.5 V6/190KS (8.4 s i 225 km/h, odnosno 9.5 s i 225 km/h sa automatskim menjačem Steptronic), kao i 3.0 V6/226KS (7.8 sa 243 km/h, odnosno 8.5s i 237 km/h sa automatskim menjačem Steptronic). U dizelskoj ponudi je bio 5-cilindarski 2.4 JTD/136KS (9.9 s, 202 km/h), koji se pokazao vrlo izdržljivim - mogao je da pređe i 500.000 km, i to je bio najisplativiji model.

Redizajnom 2003. godine je dobio benzinca 3.2 V6 (7.4 s, 245 km/h) i turbo-dizelaša 2.4 JTD M-Jet 20v sa 185KS (8.9si 222 km/h, odnosno 8.9s i 218 km/h sa automatskim menjačem Steptronic). Vozne karakteristike su bile veoma dobre, bila je prijatna za vožnju, mnogi su govorili-poslednja prava Alfa, ali kvalitetom i pouzdanošću nije došla na dobar glas. Zbog loše prodaje proizvodnja je zaključena u oktobru 2005. godine, a ukupno je prodato manje od 100.000 primeraka.

Savršeno restaurirana Fiat Panda 4x4 u kojoj je legendarni šef Fiata Gianni Agnelli odlazio na skijališta

Radionica Garage Italia Customs koja se bavi preradama i restauracijama je pokazala svoj najnoviji u nizu projekata: restauriranu Fiat Pandu 4x4. I to ne bilo koju! Naime, ovaj primerak je vozio legendarni bivši vlasnik Fiata Gianni Agnelli.

Kako su iz Garage Italia Customs došli do ovog kultnog penjača sa Steyrovim 4x4 pogonom? Naime, vlasnik kompanije je kontroverzni Lapo Elkann, ni manje ni više nego unuk Giannija Agnellija. Model sa slika je tako bio glavno prevozno sredstvo vlasnika Fiata koji je sa ovim malim i zabavnim automobilom vozio putevima skijališta St. Moritz u Švajcarskoj do kojeg bi stigao helikopterom. Iako automobil ispod poklopca krije 1.1 litarski motor od 53KS, uz pogon na sva četiri točka, zabava je bila zagarantovana.

U Garage Italia Customsu su obnovili automobil koji, bar na slikama, izgleda kao da je došao iz fabrike. Karoserija je lakirana u sivu boju sa plavim detaljima, a unutrašnjost je dobila ''novi život'' zahvaljujući saradnji sa kompanijom ''Vitale Barberis Canonico''.

Pritom dominira tamno plava boja (koja je bila omiljena boja Agnellija), a u galeriji možete pogledati kako se pazilo na sve detalje. Iz Garage Italia Customsa još nisu odlučili šta će napraviti sa ovim jedinstvenim modelom, ali pretpostavljamo da će Lapo Elkann bar neko vreme zadržati automobil za sebe pre nego što ga eventualno stavi na aukciju, na kojoj bi, zbog očuvanosti ali i bogate istorije, mogao da postigne prilično visoku cenu.
  • 0 replies

Pozivamo vlasnike vozila svih FCA brendova (Fiat / Fiat Professional / Alfa Romeo / Lancia / Chrysler / Jeep) da dođu u ovlašćeni servis na besplatnu zimsku proveru vozila!  Akcija traje do 31.12.2018. Važi i za vozila van garantnog roka.

Pod besplatnom proverom podrazumevamo proveru vozila u 11 tačaka:
 
Kontrola centrale ubrizgavanja - Examinerom- WYTECH;
Provera stanja pneumatika;
Provera akumulatora;
Provera ventilacionog (rashladnog) sistema, rashladne tečnosti;
Provera nivoa ulja u motoru;
Provera kočionog sistema (nivo ulja, vizuelni pregled prednjih kočnica);
Kontrola metlica brisača;
Kontrola prednje svetlosne grupe i signalizacije;
Kontrola trapa (prednjeg, zadnjeg);
Kontrola upravljačkog sistema;
Vizuelni pregled vozila;  

U slučaju konstatovanja kvara, vlasnici vozila imaju 10% popusta na rad i 10% popusta na originalne rezervne delove za otklanjanje detektovanog kvara ako žele da se popravka uradi. Ponuda važi i za vozila van garantnog roka.
  • 0 replies

Kris Bengl, američki dizajner, proslavio se kao šef dizajna BMW-a, Mini-ja i Rolls-Roycea, večno ćemo ga pamtiti po ''Benglovoj BMW petici'' (E60). A, ovde je reč o prelepeom kupeu, privlačnoj transformaciji modela Fiat Tipo, ''Evropskog automobila 1989. godine''. Bengl je dizajnirao u sklopu ''Centre Stilo Fiat'', a za sportski skockani enterijer je zaslužan Pininfarina.

Mada ''konfekcijska'' koncepcija na Fiatovoj koncernskoj platformi, na kojoj su bili postavljeni i Alfa Romeo 155 i Lancia Dedra, poprečno postavljen motor i prednji pogon nisu bili ''preporuka'' za sportski užitak (to se prigovaralo i 155-ici), napravljen je uzbudljiv kupe kompaktnih dimenzija (4250 x 1768 x 1340 mm).

Iznenađenja, ni razočarenja nije moglo da bude, jer je koncepcija već proverena i usavršena u Tipu, a Italijani su majstori za tjuniranje. Fiat Coupe, koji je predstavljen pre 25 godina, bio je ''vau'' spolja i unutra, gde su sportski komfor i stil naglašavala sedišta Recaro. Izgledao je, zaista, poput umanjenog i jeftinijeg Ferrarija.

A da nije bio ''fejk'' sportista, kakve su voleli da proizvode Ford, Opel, Renault..., potvrdio je već osnovni model 1.8 16v. Sa ''zdravih'' 131KS do stotke je stizao za 9.1s i mogao, zahvaljujući niskoj silueti i maloj čelnoj površini, više nego dobrom koeficijentu otpora vazduha 0.34, respektabilnih 205 km/h. Nije, dakle, bio šala...

Top-gun model je imao motor 2.0 20v Turbo (220KS, 6.3s, 250 km/h u verziji sa 6 brzina, odnosno 240 km/h sa menjačem sa 5 brzina). Taj model je imao i samokočni diferencijal Getrag i kočnice Brembo. Do kraja 1993. godine proizvedeno je 119 primeraka a pravi tržišni start je usledio početkom 1994. godine. Te godine je proizvedeno 17.619 primeraka, a do kraja ''života'' proizvodnja je dostigla, za taj tip vozila, lepih 72.762 primerka. Nažalost to je bila i ''labudova pesma'' Fiatovih ''sportiva'', slavne serije kupea iz Torina i nije dobio naslednika. Poslednji je proizveden u decembru 2000. godine.

Obilna kiša i vetar u centralnoj Italiji nisu sprečili dve hiljade strastvenih ljubitelja Abarth brenda da prisustvuju danu posvećenom Fiartovoj škorpiji. Na stazi Valelunga 32 kilometra severno od Rima stigli su ''Abartovci'' iz Austrije, Francuske, Portugala, Velike Britanije, Francuske, Nemačke i drugih evropskih zemalja.

Na Rimskom putu pored staze je bilo izloženo oko 500 Abart automobila, a neki od njih su se okušali i na novom asfaltu legendarne staze koja bi lako mogla da bude domaćin i F1 trke. Tu su se našle Abarth verzije porodice 500, potom Grande Punta, te spektakularni Abarth 131 Rally, poslednji Fiat koji je osvojio Svetski reli šampionat. Ljubitelji čuvene Škorpije su imali priliku i da testiraju Abarth 595 i Abarth 124 Spider, na stazi i putu, dok su im pravo reli iskustvo doneli profesionalni vozači u Abarth 124 Rally koji je osvojio R-GT Svetski kup.
  • 0 replies

Predstavljanje novog modela Fiat 500 Collezione, specijalne serije Fiata inspirisane jesenim tonovima, sa novim i neočekivanim kombinacijama boja i materijala, održano je u robnoj kući Rinascente u Milanu. Kako bi lansirao novu modnu zvezdu, Fiat je odlučio da se udruži sa još jednim vodećim imenom u svetu stila i mode - L'Uomo Vogue - sa kojim deli iste vrednosti po pitanju elegancije i pažnje za detalje.

Tokom više od pola veka, ova dva italijanska brenda pružila su ogroman doprinos svetu stila i dizajna, postavljajući nove trendove i izvozeći italijansku izuzetnost širom sveta, postavši međunarodno priznatne ikone u tom procesu. Oba brenda su pratila, odražavala i ponekad uticala na potrošačke navike i životne stilove u Italiji i širom sveta, i pre svega, izvezli su duh Italije po celoj planeti.
Događaju su prisustvovali Luka Napolitano, direktor brendova Fiat i Abarth za region EMEA, i Emanuel Farneti, glavni urednik časopisa L'Uomo Vogue i Vogue Italia.

Dizajniran od strane Centro Stile Fiat, novi 500 Collezione nasleđuje specijalnu seriju osmišljenu za prolećnu sezonu, prateći modne sezone sa novom inspiracijom koja će sigurno očarati sve koji žele da se istaknu stilom, kao i ljubitelje prefinjenog izgleda i vanvremenog stila. Ova moderna, povezana klijentela uživa u svemu što urbana kultura i društvo mogu da ponude. Dostupan je u hečbek verziji sa staklenim krovom u standardnoj varijanti, kao i u kabriolet verziji sa mekim sivim krovom, i sa ponosom nosi jedinstvene, originalne boje, kao što je ''Brunello'' u dve nijanse, sa kontrastom boja Opera Maroon i Carrara Grey.
I enterijer i eksterijer su ukrašeni detaljima boje bakra, od instrument table preko ukrasnih linija, do aluminijumskih felni od 16-inča, i ekskluzivnih sadržaja, izvrsnog enterijera sa pin-stripe tkaninom, a kao završni detalj elegancije ovog automobila, tu je hromirani logo ''Collezione'' ispisan kurzivom na poklopcu prtljažnika.

Fiat Concept Car za 2018 Sao Paulo Motor Show
Po svemu sudeći, u pitanju je SUV na bazi Fiata Toro, dok je njegova premijera najavljena za 6. novembar...
 
 
 
  • 6 replies

Na jesen sledeće godine se očekuje Alfa Romeo Giulietta nove generacije. Još uvek aktuelni model (Tipo 940) je predstavljen 2010. i pokazao je uverljive osobine na testu. Nudi se i u sportskim verzijama, ali je već dugo na tržištu. Dakle, nova Giulietta se očekuje za otprilike godinu dana i biće skraćena verzija novog, uglednog modela Giulia. Prva ilustracija, koju donosi ''Autozeitung.de'', u blago povećanim gabaritima aktuelnog modela biće atraktivniji i ''oštriji''.

I novi italijanski adut pokazaće da su se preračunali oni koji su predvideli kraj dizelaša. Naime, benzinska uzdanica biće turbo 2.0 litarski motor sa direktnim ubrizgavanjem snage 200KS, ali glavni tržišni adut biće turbodizelaš 2.2 JTDM, koji će se nuditi u četiri nivoa snage: 136, 150, 180 i 210KS. Budući da će koristiti skraćenu platformu Giulije, biće mesta i za V6 motor. Sa tim twin-turbobenzinskim pogonom senzacija će biti ''top-gun'' model Quadrifoglio Verde sa čak 333KS i pogonom 4x4 (Q4). To će biti ''penicilin'' za Golf R, Civic Type R & kompaniju...

Samo jedan napravljeni primerak Alfa Romea 155 GTA Stradale se prodaje za najmanje 200.000 evra.
 
Ako ikada onda sada podignite kredit, ili razbijte kasicu, smeši se ulaganje iz snova! Zašto? Krenimo od početka… Naime, izuzetno popularni touring šampionati širom Evrope 90-ih godina prošlog veka su imali i svoje zvezde, a najveća od svih je došla iz Milana. Alfa Romeo 155 je dominirao na stazama i osvojio sve što se moglo osvojiti, od titule domaćeg Superturismo šampionata, španskog i britanskog do nemačkog TDM-a gde je držao lekcije Mercedesu, Opelu, BMW-u, Fordu… Italijani su uspehe trkačkog 155 proslavili na poseban način, drumskom verzijom, a sve kako bi parirali BMW-u M3 i Mercedesu 2.5-16, kako na stazama tako i na putu.

Pod rukovodstvom legendarnog Abarthovog konstruktora Sergia Limonea, čoveka koji je projektovao ikonsku Lanciju 037, poslednjeg reli pobednika sa zadnjim pogonom, prototip Alfe koja bi ubijala Nemce i na putu je krenuo pod nazivom code SE053 155 GTA Stradale, a kao osnova je poslužio serijski model 155 Q4 koji je ispod lima u stvari koristio kompletnu tehnologiju Lancije Delte Integrale.

Motor za 155 GTA je dorađen po specifikacijama grupe N, a izmene je doživeo i izgled sa agresivnije oblikovani aerodinamičkim dodacima, unutrašnjost kao i oslanjanje. Kada je auto 1993. godine predstavljen šefovima Fiata sve je krenulo nizbrdo. Naime, smatrali su da motor ispod 200KS nije dovoljno snažan i da bi ispod poklopca trebalo da bude V6 Busso kao i u 490KS snažnom trkačkom bolidu, ali to nije bilo moguće izvesti s obzirom na to da veliki Busso nikako nije mogao da se uklopi s oslanjanjem Delte Integrale u 155 Stradaleu.

Na kraju je projekat odbačen jer bi svaka izmena izazvala velike troškove.
Auto će krajem meseca u Padovi biti ponuđen na prodaju putem aukcijske kuće ''Bonhams'' za najmanje 200.000 evra, a ko ga kupi imaće u rukama Sveti gral Alfa Romea kome će s vremenom cena samo rasti, i rasti…

Novu Zvaničnu stranicu Fiat-Lancia Club Serbia na Facebook-u možete pogledati klikom na FB logo, ili naslov.

 
  • 0 replies

Ferrari u periodu između 2019. i 2022. namerava da lansira čak 15 novih modela.
Ferrari namerava da svoju ponudu koncipira po četiri osnovna tipa vozila, a reč je o tzv. ''strateškim stubovima''. Prvi stub čine dobro poznati modeli koji će pripadati liniji Sport, Gran Turismo i posebnoj Special seriji. Njima će se priključiti linija Icona koju će činiti posebno personalizovana vozila.

- Što se linije Sport tiče ona bi trebalo da potvrdi Ferrari kao predvodnika u ovom segmentu, a kupci mogu očekivati hibridne pogone i bar dve verzije pogonskog sklopa različite snage. Dalje, navodi se da će naslednik modela 488 biti pre svega zabavan za vožnju, a moguće je i proširenje modelske ponude.
- Linija Gran Turismo će biti orijentisana na komfor i luksuz, a budući modeli će kombinovati ''stil, eleganciju i emocije''. Ponuda ovih automobila će u skoroj budućnosti rasti, a potvrđene su i plug-in hibridne verzije.
Potvrđeno je da će se u ovoj liniji naći i crossover koji će nositi pomalo ironični naziv Purosangue (ital. čista krv).
- Takođe, GT linija će biti proširena i sa novim ''elegantnim modelom'' sa ''jedinstvenim dizajnom inspirisanim GranTurismo modelima iz 50-ih i 60-ih godina prošlog veka.''
- Serija Special će se orijentisati na modele koji su ''jedinstveni kada je reč o dizajnu i voznim sposobnostima.'' Mogu se očekivati ekstremniji sportski dizajn, veća snaga u odnosu na modele na kojima se baziraju i limitirana serijska proizvodnja.
- Novu liniju Icona će činiti ''reinterpretirani legendardni Ferrarijevi modeli sa inovativnim materijalima, kao i vrhunskom tehnologijom.'' Drugim rečima, ovi modeli bi trebalo da imaju retro dizajn i veoma laganu konstrukciju. Ograničena serijska proizvodnja se podrazumeva.
 
Naravno, Ferrari nije odustao od tzv. hyper automobila pa je tako potvrđeno da se sprema naslednik modela LaFerrari koji će se bazirati na vrhunskoj tehnologiji, a koja će mu omogućiti iznuzetne performanse i vozne karakteristike.

Lancia Aurelia B24 Cabriolet

Kolekciju gospodina Bencija čine retki, ekskluzivni i istorijski značajni italijanski automobili sa potpisima poznatih karoserističkih kuća, a kao i njegova Cisitalia, i Lancia Aurelia na boku nosi Pininfarinin grb. ''Uvek sam voleo Lanciu, a posebno model Aurelia'' počeo je Benci: ''Imam trkačku Aureliu B20, i ona mi donosi mnogo zadovoljstva u vožnji.'' U potrazi za sledećom Lanciom u kolekciji, gospodin Benci je 1993. godine došao do Rima: ''Prethodni vlasnik automobila mi je rekao da je učestvovao u snimanju poznatog filma ''Il Sorpasso sa Vitorijom Gazmanom i Žan-Lujem Trentinjanom.

''Ja volim automobile sa više energije, ali Lancia je lepa na drugačiji način. Ovaj automobil je tih, i on je simbol dolce vite, Rima sa kraja pedesetih. Snaćna je, ali je ipak za sporu vožnju, sa laktom na vratima i prelepom ženom na drugom sedištu.'  Kada nije brižno garažirana, Aurelia zajedno sa Đulijanom posećuje revijalne relije i vožnje, među kojima se izdvajaju ''Giro di Sicilia'', reli Avecano-Rim na kom učestvuju samo dvosedi bez krova. Sa istorijske strane, gospodin Benci je istakao da Aurelia nosi posebno mesto u istoriji Pininfarine kao njihov prvi kabriolet. To je samim tim čini posebnim draguljem kolekcije i još jednim važnim delom istorije najčuvenije italijanske karoserističke kuće.

Direktan susret sa ovim nesvakidašnjim delom italijanske automobilske istorije vratio nas je u detinjstvo i omogućio da osetimo automobil koji smo nekada samo držali u rukama. Na trenutke, osećali smo se kao da smo ponovo ispred velikih kartonskih kutija iz kojih su nam maštu golicali drečavi egzotični automobili. Pitanje koje smo sebi postavljali je da li bismo ponovo izabrali Ferrari F40 ili Lamborghini Diablo? Vrlo verovatno. Ali, da li bismo se lagano odvezli u sumrak u pravoj, velikoj Lanciji Aureliji? Bez trunke sumnje, odgovor je da!

Dolazi Alfa Romeo Giulia 1.3 Turbo sa 180KS

Koliko mudro stratezi italijansko-američke alijanse ''Fiat-Chrysler Automobiles'' vode tehnološko-poslovnu strategiju, pokazuje uvođenje ''malog globalnog motora'' GSE (Global Small Engine). Reč je o novom, modularnom dugohodnom motoru (70x86.5 mm), koji je starovao 2016. u 2-ventilskoj (!) 3-cilindarskoj atmosferskoj verziji N3 sa 999 ccm i 72KS (76KS na etanol) za brazilske modele Fiat Mobi, Uno i Argo kao i 4-cilindarskoj sa 1332 ccm i 101KS (109KS na etanol), za Fiat Uno, Argo i Cronos. Sada stižu turbo verzije sa direktnim ubrizgavanjem T3 (3 cilindra, 12V, 999 ccm, 120KS, 190 Nm), koja je već najavljema za Fiat 500X, a uskoro i za Jeep Renegade. To jeste već vest samo za sebe, posebno što se za iste modele najavljuje i T4 (4 cilindra, 16V, 1332 ccm, 150KS, 270 Nm). Ipak, ''bomba'' je ono što je i povod ovog teksta.
 
Najavljena je Alfa Romeo Giulia 1.3 Turbo, italijanska ''bella machina'', uvedena 2016. Upregnuta je snažnijom verzijom motora T4 (4 cilindra, 16v, 1332 ccm, 180KS, 320 Nm). Ta, dugoočekivana ulazna benzinska verzija (do sada su u ponudi bili turbo benzinci 2.0 sa 200KS, 2.0 sa 280KS i 2.9 V6 sa 510KS), vraća se u slavnu kategoriju kultnog modela iz 1960-ih, kada su važile jednačine: Alfa 1300 = BMW 1600, Alfa 1600 = BMW 2000. Turbo benzinac, koji će dinamičnost da crpi iz najvećeg obrtnog momenta od 320 Nm pri 2500/min (pazite, reč je o turbo benzincu, ne turbo dizelašu) će omogućiti ubrzanje do stotke za 7.1 s i najveću brzinu od 230 km/h. Deklarisana kombinovana potrošnja će iznositi samo 5.4 l/100 km, dakle u normalnoj vožnji se može očekivati realni prosek od oko sedam, što je za takav auto super.

Novi 500X se trenutno predstavlja internacionalnim predstavnicima medija na fascinantnoj lokaciji National Museum of Cinema (Nacionalni Muzej filma), koji se nalazi u Mole Antonelliana u Torinu od 2000.g. To je veoma poseban događaj koji je naglašen novim 500X logotipom koji se projektuje noću na spomeniku koji dominira gradskim pejzažem preko jednog veka: uverljiv znak prave povezanosti između Torina, brenda Fiat i veličanstvenog filma.

Tokom događaja, Luka Napolitano, Direktor brendova Fiat i Abarth za područje EMEA, saopštio je zvanični naziv novih FireFly porodice motora i dva nova motora - FireFly Turbo 1.0 i FireFly Turbo 1.3.  
Nova dva efikasna i inovativna motora su predstavljena po prvi put na Fiat modelima, što je još jedna potvrda dominacije inžinjerstva Fiat Grupacije. Za razliku od njihovog imenjaka FireFly Turbo motori su najkompaktniji i najčistiji izvori energije koji se trenutno nalaze u modelima marke Fiat.

Ferrari je na poslednjem sajmu automobila u Ženevi predstavio ekstremniju verziju modela 488 GTB, i to pod nazivom Ferrari 488 Pista, dok je ovog vikenda na događaju ''Concours d'Elegance Pebble Beach'' u Kaliforniji svetslost dana ugledala i kabrio verzija 488 Pista Spider.

3.9 litarski twin-turbo V8 motor i ovde raspolaže sa 530 kW/720KS i 770 Nm obrtnog momenta (što je 185KS po litri zapremine). Takođe, u odnosu na regularni 488 Spider izmenjen je i aero body paket, pri čemu se navodi podatak da je ''aerodinamička efikasnost'' povećana za 20 odsto u poređenju sa standardnim modelom. Ovde pre svega treba pomenuti komponente od ugljeničnih vlakana (prednja hauba, prednji branik, zadnji branik i zadnji difuzor), kao i lagane 20-inčne točkove.
Za unutrašnjost su između ostalog predviđeni koža, alkantara i elementi od ugljeničnih vlakana.

Treba pomenuti i Sideslip Management System (što je Ferrarijev napredni traction i stability control system), kao i ekstremno direktno upravljanje. Ovaj 1.380 kg teški automobil (odnos težina/snaga je 1.92 kg po 1KS) od 0 do 100 km/h stiže za 2.85 sekunde, do 200 km/h je za 8.0 sekundi i postiže maksimalnih 340 km/h. Na kraju i dimenzije: dužina 4.605 mm, širina 1.975 mm i visina 1.206 mm.

Osim restilizovanog Jeepa Renegade koji je promovisan na poslednjem sajmu u Torinu, kompanija FCA je pripremila i blago obnovljenu verziju njegovog rođaka - Fiat 500X.Restilizovani 500X se očekuje veoma brzo, što nagoveštavaju i ove ''procurele'' zvanične slike.

Automobil je dobio izmenjeni zadnji deo (nova svetla i branik), alu točkove novog dizajna, doterani prednji deo vozila (maska, branik, kućišta svetala), kao i modernizovanu unutrašnjost (kvalitetniji materijali i revidirani infotainment sistem, uz Apple CarPlay i Android Auto). Dosadašnji 500X je inače bio dostupan u City look i Off-Road look izdanju, sa gamom benzinskih i dizel motora, sa manuelnim i automatskim menjačima, kao i sa prednjim ili pogonom na sva četiri točka.
Budući da je obnovljeni Jeep Renegade dobio i osveženu gamu motora, verovatno će to važiti i za 500X facelit. Ovo potonje podrazumeva nove benzince, i to 1.0 litarski trocilindrični agregat sa 120KS/190 Nm, kao i 1.3 litarski četvorocilindraš dostupan u verzijama sa 150KS/270 Nm i 180KS/270 Nm. Novi benzinski motori zadovoljavaju Euro 6/D standarde i poseduju GPF filter (Gasoline Particulate Filter). Kao i kod Jeepa Renegade, i ovde se očekuju unapređeni sistem za automatsko parkiranje (Automatic park assist - park sense), unapređeni sistem za upozorenje na mogućnost čeonog sudara (Forward Collission Warning-Plus), adaptivni tempomat, sistem za nadzor mrtvog ugla (Blind-Spot Monitoring) i sistem za upozorenje od presecanja putanje otpozadi (Rear Cross Path Detection).

Ferrari je danas objavio ''teaser'' sliku novog modela koji će premijeru imati 17. septembra. Za sada je poznato da je autombil razvijen pod kodnom oznakom F176, a budući da će imati ekstremno mali prednji vetrobran pretpostavlja se da je reč o speedsteru. Neke glasine kažu da će automobil navodno poneti naziv 812 Monza kao i da je napravljen na bazi modela 812 Superfast. Standardni 812 Superfast pokreće 6.5 litarski V12 sa 788KS i 718 Nm, a za sada nije poznato da li će u modelu F176 / 812 Monza možda dobiti više snage. Takođe, očkeuje se da će ovaj model biti napravljen u ograničenoj seriji, a ne bi bilo iznenađenje da su svi primerci već unapred prodati... 
  • 5 replies

Italijanska ekipa ''Teknodom sport'' konačno je predstavila je dugo očekivani model Fiat Tipo TCR, novi brend u TCR svetu, auto koji priprema za takmičenje u ''TCR Italija''. Automobil je razvijan godinu dana, a prvi put je viđen na stazi Adrija početkom godine. Automobil je u potpunosti projektovan i izrađen u radionicama Teknodoma, pod tehničkim vođstvom Roberta Zampjerija, glavnog test vozača Abarta. Pokreće ga 1.75-litarski turbo motor koji se već nalazi u modelu Giulietta TCR, a prenos snage vrši se preko ''Sadev'' sekvencijalnog menjača koji koriste i Honda Civic i automobili VW grupe. Teknodom sport je već pokazao svoje sposobnosti u izradi, razvoju i turing trkama. Na stazu je u nacionalnom TCR šampionatu 2016. izveo Alfa Romeo MiTo i sa njim osvojio odgovarajuću titulu, dok je sa Opel Astrom TCR pobedio u tri trke TCR Italija 2017. Auto su vozila braća Kevin i Džonatan Đakon.
 
Ekipa je ušla u homologacionu proceduru pred TCR tehničkim odsekom i planira da nastupi sa Tipom u TCR Italija čim automobilu bude izdata provizorna homologacija. Kevin i Džonatan Đakon testirali su ovaj automobil. ''Veoma smo ponosni'', kaže Kevin. ''Auto je odlično napravljen i ima veliki potencijal. Trenutno testiramo sa različitim vrstama guma, jer nam je plan da ga prodajemo timovima koji se trkaju u različitim TCR serijama. Pravimo još dva automobila, jer imamo zahteve iz Turske i Južne Amerike''. Direktor ekipe Domicijano Đakon najavio je da bi auto mogao da košta manje od 100.000 evra, što je cena za oko 30.000 niža od one konkurentskih modela. Teknodom planira da na autodromu Adrija organizuje prezentaciju i test automobila za sve potencijalne klijente.

Pozivamo vlasnike vozila svih FCA brendova (Fiat / Fiat Professional / Alfa Romeo / Lancia/ Chrysler / Jeep) da dođu u ovlašćeni servis na besplatnu letnju proveru vozila! Akcija traje do 31.08.2018. Važi i za vozila van garantnog roka.

Pod besplatnom proverom podrazumevamo proveru vozila u 11 tačaka:
 
Kontrola centrale ubrizgavanja - Examinerom - WYTECH;
Provera stanja pneumatika;
Provera akumulatora;
Provera ventilacionog (rashladnog) sistema, rashladne tečnosti;
Provera nivoa ulja u motoru;
Provera kočionog sistema (nivo ulja, vizuelni pregled prednjih kočnica);
Kontrola metlica brisača;
Kontrola prednje svetlosne grupe i signalizacije;
Kontrola trapa (prednjeg, zadnjeg);
Kontrola upravljačkog sistema;
Vizuelni pregled vozila;  

U slučaju konstatovanja kvara, vlasnici vozila imaju 10% popusta na rad i 10% popusta na originalne rezervne delove za otklanjanje detektovanog kvara. Ponuda važi i za vozila van garantnog roka.
  • 0 replies

×