Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada

Our Picks

Top content from across the community, hand-picked by us.

Fiat 500, zajedno sa Fiat Pandom, je prvi gradski automobili iz FCA kompanije opremljeni novom Mild Hybrid tehnologijom. Model kombinuje 1.0 trocilindrični FireFly benzinski motor sa 51 kW/70KS, 12-voltni BSG (Belt-integrated Starter Generator) električni motor i litijumske baterije. U poređenju sa 1.2 69KS Fire motorom, Mild Hybrid vezija ima manju potrošnju goriva, i u proseku za 20 odsto manju CO2 emisiju. Prodaja Fiata 500 Hybrid počinje u februaru 2020. godine.

Fiat Panda, zajedno sa Fiatom 500, je prvi gradski automobili iz FCA kompanije opremljeni novom Mild Hybrid tehnologijom. Model kombinuje 1.0 trocilindrični FireFly benzinski motor sa 51 kW/70KS, 12-voltni BSG (Belt-integrated Starter Generator) električni motor i litijumske baterije. U poređenju sa 1.2 69KS Fire motorom, Mild Hybrid vezija ima manju potrošnju goriva, i u proseku za 20 odsto manju CO2 emisiju. Prodaja Fiat Pande Hybrid počinje u martu 2020. godine.
 

Turbina je bila prvi Fiatov eksperiment automobila pokrenutog gasnom turbinom. Fiat je jedini napravio ovu vrstu motora baš za automobil namenski. Rover i drugi su prilogadjavali avio-motore i bukvalno samo pokušali da strpaju avio-motor na auto-šasiju. Ovo je bilo nešto drugo.
 
Za dizajn automobila je bio zadužen Luigi Rapi (Zagato, Ferrari, Autobianchi, Maserati). Januara 1953. dolazi do spajanja motora i karoserije, a prvu probu "na točkovima" je imao naravno na krovu čuvene Lingotto fabrike u Torinu 14. Aprila 1954. Nekih 10-ak dana kasnije Turbina je isterana na Caselle aerodrom u Torinu, gde je i zvanično predstavljena. Za volanom je bio Fiatov glavni test vozač - Carlo Salamano.
 
Motor je bio postavljen nazad i sastojao se od dvostepenog centrifugalnog kompresora, imao je 3 komore za sagorevanje, dvostepenu aksijalnu turbinu koja je pokretala kompresor i jednostepeni kompresor koji je "prebacivao" pogon na zadnje točkove. Kompresija je bila 7.0:1. Za sam rad motora je bila dovoljna jedna jedina svećica, ali je pokretanje bila malo kompleksnije. Dizel kamionski motor je pokretao paljenje i pomogao turbinskom motoru da nakon 15 sekundi dostigne 5000 obrtaja. Nakon 10000 obrtaja motor je mogao da radi samostalno. Maksimalne performanse je davao na 22000 obrtaja, i to okruglo 300 konjskih snaga.

Kvačilo i menjač nisu bili potrebni, imao je samo dve papučice, jednu za gas i jednu za kočenje. Rezervoar je mogao primiti 50 litara kerozina. Turbina je bila teška 1260 kilograma, a sam motor 260 kilograma. Maksimalna brzina - 250 kilometara na sat.
 
Nažalost, nakon početnih uspeha, kreće pad čitavog projekta/eksperimenta. Projekat je obustavljen zbog problema sa pregrevanjem i zbog enormne potrošnje goriva. Zaključak je ipak bio da avio-motori nisu za automobilsku industriju.Turbina je sačuvana u dobrom stanju i izvornom obliku i nalazi se u Nacionalnom Muzeju automobila u Torinu.
 
Autor: Milutin Stanišić
  • 1 reply

Ferrari će imati svoj potpuno električni model spreman tek nakon 2025. godine jer tehnologija baterija zahteva veći razvoj, rekao je izvršni direktor Louis C. Camilleri, odlažući tako očekivanja. Ranije su iz Ferrarija najavili da će njihov konkurent na samom vrhu tržišta sportskih električnih vozila biti dostupan tek nakon što trenutni industrijski plan završi 2022. godine. Za sve istinske ljubitelje Ferrarijeva ''lika i dela'' čini se da bi ovo mogla u stvari da bude pozitivna vest, ali pobornici sve strožih evropskih i svetskih pravila o smanjenju emisijama CO2 nikada se neće složiti sa ovim prvima.
 
Analitičari kažu da ga nisu očekivali pre 2023. godine, ali najnoviji komentari ukazuju na to da bi stvarno lansiranje moglo da bude još i kasnije. ''Tehnologija baterija još nije tamo gde bi trebalo da bude'', rekao je Camilleri novinarima u Centro Stileu u Ferrarijevoj fabrici Maranello. ''Još uvek postoje značajna pitanja u pogledu autonomije, u pogledu brzine punjenja. Dakle, na kraju ćemo izaći sa jednim. Ali to je nakon 2025. Ne u kratkom roku'', rekao je on. Camilleri je rekao da je Ferrari ''svakako'' proučavao potpuno električni automobil grand tourer (GT), ali da će se ''držati hibridnih vozila'' za ''trenutnu predvidljivu budućnost''.
 
Početkom ove godine Ferrari je predstavio SF 90 Stradale (na slici), svoj prvi hibridni automobil u serijskoj proizvodnji, ali italijanski proizvođač sportskih superautomobila želi da 60 odsto njegovih automobila prodatih do 2022. godine budu hibridi.

Camilleri je rekao da proizvođač automobila takođe razmatra alternativne tehnologije za svoje automobile, uključujući vodonik i biogoriva. ''Gledamo razne pogonske sklopove i pokušavamo da vidimo šta bi bilo najefkasnije u smislu naše vizije za Ferrarijeve automobile u budućnosti'', rekao je Camilleri.
  • 0 replies

Uskoro će debitovati hibridna verzija Fiata 500, a na internetu su ''procureli'' prvi detalji. Hibridni Fiat 500 će u osnovi imati 1.0 trocilindarski FireFly atmosferski benzinac sa 70 KS i 90 Nm uparen sa elektromotorom. Za prenos snage bi trebalo da bude zadužen 6-stepeni manuelni menjač. Prema podacima koji su procureli prosečna potrošnja hibridnog Fiata 500 će biti 3.9 l/100 km, a gradska oko 4.6 litara na 100 kilometara.
Početna cena hibridnog Fiata 500 će u Francuskoj biti 14.990 evra.

- Evolucija u tri pravca: tehnologija, autonomna vožnja, povezanost
U svakom Alfa Romeo automobilu, vozači su uvek uživali u najboljoj tehnologiji spojenom sa neprocenjivim tehničkim nasleđem, i nepobedivim, uzbudljivim iskustvom u vožnji, koje nudi svaka kreacija ovog brenda. Odabir između modela Giulia ili modela Stelvio znači odbiti pravljenje kompromisa između rešenja nastalih iz pristupa sa fokusom na vozača, i najvećeg komfora u najopštijem smislu reči. Po filozofiji brenda Alfa Romeo, postići komfor znači učiniti svako iskustvo u limuzini ili terencu prijatnim, dobro organizovanim i bezbednim: ulazak u automobile kao što su Giulia ili Stelvio, sedanje na prednja ili zadnja sedišta pruža osećaj koji stvara sveobuhvatnu, ali i dinamičnu zonu komfora, u harmoniji sa bezbednošću, kvalitetom i brzinom. Ova filozofija predvodila je svaki korak razvoja novih Giulia i Stelvio modela, koji u verziji MY2020 napreduju u tri aspekta koji dopunjuju njihove naširoko cenjene motore.
 
- Nov sistem za informacije i zabavu
Odnos između vozača i automobila koji je postignut u modelima Giulia i Stelvio jeste blizak, zahvaljujući direktnom upravljačkom sistemu, upravljanju koje ima neosporiv status najboljeg u klasi, savršenom rasporedu težine i iskrenim, uzbudljivim reakcijama vozila u svakoj situaciji. Ovo su upečatljive tehničke karakteristike prilagođene da se obezbedi dijalog pun čistih emocija sa vozačem, na putevima svih vrsta. Za potpuno, neumanjeno uživanje u vožnji koje Vas kompletno uvlači u sebe, sa jedinstvenim spojem posvećenosti i bezbednosti, interakcija između vozača i vozila mora biti potpuna. Sa novim modelima Giulia i Stelvio MY2020, interfejs između čoveka i mašine na nivou više je, izvanredno jednostavan, lak za upotrebu i intuitivan.

Povodom rođendana osnivača Karla Abarta (Carlo Abarth), Abarth je na tržište lansirao novu aplikaciju - Abarth AR 695.

Putem tehnologije virtuelne realnosti aplikacija omogućava korisnicima da se udube u razgledanje ovog ekskluzivnog automobila ograničene serije, spolja i iznutra, kojim se obeležava proslava Abartove godišnjice, otkrivajući novi spojler - ''Assetto Variabile''. Aplikacija je dostupna na tržištima EMEA regiona i može se skinuti direktno na uređaje sa Google Play Store ili Apple Store što je još jedna novina koja potvrđuje povezanost brenda Abarth sa današnjim tehnološkim trendovima. ''Abarth AR'' predstavlja evoluciju proizvodnih kataloga iz prošlosti, omogućavajući lakši pregled i trenutno ažuriranje i nudi neverovatno digitalno iskustvo unutar novog modela Abarth 695 70° Anniversario.

Nova aplikacija ''Abarth AR 695'' pruža korisnicima prikaz verzije automobila u prirodnoj veličini bilo gde. Sve što treba da urade jeste da oiviče veći prostor kamerom uređaja kako bi pozicionirali 3D model u razmeri 1:1, u nekom kontekstu i u proporcionalno okruženju. Korisnici će imati priliku da se kreću oko automobila posmatrajući ga u 360°. Moći će da otvore vrata automobila i istraže unutrašnjost, pokreću novi zadnji spojler ''Assetto Variabile'', zatrube i ubrzaju kako bi čuli urlik najmoćnijeg motora u ponudi: 1.4 l turbo motora sa 180 ks i 250 Nm obrtnog momenta.

Neverovatni detalji i kvalitet slike su toliko ubedljivi da korisnici veruju da stoje pored modela Abarth 695 70° Anniversario, izvanrednog i posebnog automobila koji slavi 70. godišnjicu brenda Abarth. Pored ovog magičnog efekta, aplikacija ''Abarth AR 695'' takođe omogućava korisnicima da naprave personalizovane fotografije postavljene pored virtuelnog automobila koji je postavljen gde oni to žele i da ih dele sa prijateljima preko svojih profila na društvenim mrežama.

Ovogodišnje izdanje nagrada španskog ''Axel Springer Motor Awards'' obeležilo je priznanje dodeljeno kompaniji Fiat u kategoriji posebnih ili specijalnih nagrada. Na svečanoj ceremoniji održanoj u Madridu, FCA Španija dobila je priznanje ''Premio Especial Trayectoria de una marca'' (Specijalna nagrada ''Put jednog brenda'') za 120 godina istorije brenda Fiat, jubilej kojim mali broj proizvođača automobila može da se pohvali. Ova nagrada prepoznaje inovativni put brenda u stvaranju jedinstvenih modela, i ima za cilj da u prvi plan stavi istoriju kompanije koja je uvela među obične ljude upotrebu automobila širom sveta. Osim obeležavanja 120 godina trajanja na globalnom nivou, Fiat takođe slavi stogodišnjicu postojanja u Španiji.
 
Priča kompanije Fiat počela je 11. jula 1899. godine u Torinu, gde je započela proizvodnju svog prvog automobila, modela Fiat 3½ HP, pouzdanog i vozila za narod. Danas, nakon 120 godina duge istorije, Fiat je i dalje pionir u ponudi pristupačnih rešenja za potrebe mobilnosti sadašnjosti i budućnosti. Najnoviji dokaz jeste Fiat Concept Centoventi, ''opet odgovor za širi auditorijum na električnu mobilnost'', koji je u martu predstavljen na Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi. Žiri je bio sastavljen od čitalaca i urednika automobilskih časopisa poput ovih: Auto Bild, TopGear i Motor.es. Svake godine čitaoci biraju najbolji automobil godine, a urednici biraju dobitnike specijalnih nagrada. 

Ferrari je u Rimu prikazao svoj novi model koji je i nazvan u čast italijanskog glavnog grada. Ovo je Ferrari Roma. U saopštenju se Roma opisuje kao 2+ coupe koji odlikuju rafinirane proporcije i bezvremenski dizajn, u kombinaciji sa neuporedivim performansama i upravljanjem.

Za pogon se brine napred smešteni 3.9 litarski V8 turbo motor sa 456 kW/620KS u rasponu od 5.750 do 7.500 obrtaja, i 760 Nm pri 3.000-5.750 obrtaja motora, u kombinaciji sa 8-stepenim DCT menjačem sa dvostrukim kvačilom. Sve navedeno je dovoljno da 1.472 kg teški Ferrari Roma do 100 km/h ubrza za 3.4 sekunde, do 200 km/h za 9.3 sekunde i da postigne najveću brzinu veću od 320 km/h.

Što se dimenzija tiče, Roma je dugačak 4656 mm, širok 1974 mm, visok 1301 mm i ima međuosovinsko rastojanje od 2670 mm. Za unutrašnjost su predviđeni digitalni instrumenti i ekran osetljiv na dodir smešten na početku velike centralne konzole. Cena se u kratkom fabričkom saopštenju ne spominje.
  • 7 replies

Povodom prestanka proizvodnje modela GranTurismo i GranCabrio, Maserati je napravio unikatni primerak pod nazivom GranTurismo Zeda.

Automobil ima jedinstveni trobojni eksterijer za koji se pobrinuo Centro Stile Maserati. Prednji deo je ofarban u tradicionalnu Maserati Blue boju pa onda polako prelazi u ''matalurški'' efekat dok je zadnji deo u blagom satin finišu. Sve to treba da naglasi činenicu da je GranTurismo Zeda most koji spaja prošlost, sadašnjost i budućnost ove marke.

GranTurismo je na tržištu već nepunih 12 godina, pri čemu je ukupno proizvedeno više od 40.000 primeraka (28.805 komada je GranTurismo a 11.715 je GranCabrio). Maserati takođe modernizuje fabriku u Modeni kako bi bila spremna za proizvodnju novog supersportskog modela koji će odlikovati najnaprednija tehnologija i koji će biti dostupan sa elektropogonom.

Posle više od stotinu godina tradicije i subjektivno toliko želje da je imamo, velika zajednica fanova brenda ili tiši intimni "Alfisti", konkretan direktan marketinški poziv ne zameraju. U neponovljivoj i ograničenoj ponudi su - Alfa Romeo Giulia i Stelvio sa bogatom dodatnom opremom. Nova cena ispod nevažeće u reklami, možda nam upravo daje za pravo da ove dane nazovemo ''Danima Alfe''.  
 
Akcijska ponuda podrazumeva ograničeno vreme i asocira na igru pogođenih ciljeva i osvajanja ovih posebnih automobila. Do nedavno smo ih gledali u reklamama uz neprevaziđene muzičke klasike kako zavodljivo plešu, kako se odmeravaju u svojoj lepoti koja ne može da prevagne ni na jednu stranu, kako kliznu prividno jedno o drugo kao po ledu, a i na ledu, okrenu se jedno oko drugog na snimku bez specijalnih efekata. Ko je u tom trenutku razmišljao šta sve zna vozač u automobilu vođen emocijom, performansom i performansama, osim o automobilu, koju poziva na neponovljivo zadovoljstvo pri korišćenju inovantivnih rešenja, odličnih performansi i osećaju koji pruža okruženje italijanskog stila i dizajna.

Alfa Romeo pažljivo čuvani brend poput umetničkog dela, dizajnerskih komada, nasleđa čuva se fizički u mestu Arese (Istojijskom muzeju) i u novom Heritage Hub prostoru u Torinu u kom izloženo takođe nekoliko neprocenjivih eksponata). Alfa Romeo koji ''nisko leti'' na stazama Forumule 1 posle više od 30 godina, ponovo je deo onoga čemu pripada premium brand i od 2018. godine glavni je sponzor tima Sauber F1 i nastupa kao Alfa Romeo Racing tim. Sada je godina, ili su dani da Alfa bude naša, ili naša nova Alfa u okviru lokalne promotivne kampanje ''Alfa Days''. Sada je godina koju ovako predstavljamo - tehnologija i strast sjedinjuju se u ovom automobilu, svaki detalj je ključan, svaki deo dizajna predstavlja savršenu harmoniju lepote i svrhe, inženjerskih proračuna i emocija.
  • 0 replies

Velika nagrada Japana

- Frederik Vaser (Frédéric Vasseur), šef tima Alfa Romeo Racing i generalni direktor kompanije Sauber Motorsport AG: ''Prijavili smo se za trku nadajući se da ćemo biti u prvih deset, ali na kraju nismo uspeli da se izborimo za poene nakon prvih krugova. Mnogo bolji tempo smo imali u poslednjem delu sa mekim gumama, te ćemo morati da istražimo šta se desilo i analiziramo podatke kako bismo uspevali da obezbedimo isti nivo performansi tokom cele trke. Na tako zahtevnoj stazi moramo da izvučemo najbolje rezultate iz automobila u svakom trenutku ili će konkurenti prevagnuti, kao što se sada desilo.''
 
- Kimi Raikonen (Kimi Räikkönen), bolid broj 7, Alfa Romeo Racing C38 (šasija 06/Ferrari)
Rezultat u trci: 14. mesto
''Razočaravajući kraj našeg vikenda. Uvek se maksimalno trudimo da ostvarimo dobre rezultate, i automobil je na kraju bio dosta dobar na poslednjem setu guma. Imali smo rezultate koji su za tri, četiri sekunde bili bolji nego na početku trke, ali nažalost smo do tada izgubili dosta vremena i naš rezultat tog popodneva je bio doveden u pitanje. Nismo mogli da pronađemo ravnotežu između prve dve epizode sa srednjim i tvrdim gumama, jednostavno nisu funkcionisale i nisam imao prednji deo. Moramo da analiziramo podatke kako bismo razumeli šta se desilo i šta treba da popravimo da bismo mogli da konzistentno imamo performanse koje smo imali u poslednjem delu trke.''
 
- Antonio Đovinaci (Antonio Giovinazzi), bolid broj 99, Alfa Romeo Racing C38 (šasija 04/Ferrari)
Rezultat u trci: 16. mesto
''Bio je ovo težak vikend za nas. Uslovi nisu bili idealni zbog vetra, ali na kraju krajeva, za sve je isto tako da moramo da se usredsredimo na naš zadatak. Naš tempo bio je bolji na kvalifikacijama nego u trci u poređenju sa našim rivalima i moramo da razumemo zašto. Potencijal automobila postoji, ali moramo da nastavimo sa radom kako bismo napredovali pre poslednjih nekoliko trka i ostvarili što bolji rezultat u ostatku sezone.''

Tridesetosmo izdanje trke koju je Enco Ferari nazvao ''najlepšom trkom na svetu'' biće održano od 13. do 16. maja 2020. godine na tradicionalnoj Breša-Rim-Breša stazi. U ovom događaju koji se ne propušta će ponovo učestvovati Alfa Romeo, i podržati ga kao auto-moto sponzor. Kao i uvek, nekoliko izvrsnih Alfa Romeo modela iz kolekcije FCA Heritage, odeljenja Grupe posvećenom zaštiti i promociji istorijskog nasleđa italijanskih FCA brendova, biće prisutno na događaju u Breši u 2020.

Ovim draguljima iz kolekcije pridružiće se flota od 30 modernih vozila - modela Stelvio i Giulia - koji otelotvoruju novu paradigmu brenda Alfa Romeo. Kao zvanični automobili trke ''1000 Miglia'' (1000 milja) 2020. Giulia i Stelvio će svakako oduševiti ljubitelje koji će gledati kako se voze legendarnom stazom: nema boljeg načina da se čovek upozna sa vrednostima brenda Alfa Romeo, ukorenjenim u istorijatu i takmičenju.
 
Jedan od najpoznatijih događaja u trkačkoj istoriji brenda Alfa Romeo odigrao se 1928. godine tokom drugog izdanja ''1000 Miglia'' kada je ovaj proizvođač osvojio i pojedinačnu i timsku titulu, sa svojih osam automobila od kojih je svaki uspešno završio trku. U godinama od tada pa do 1957. godine Alfa Romeo je pobedio na ovoj trci neverovatnih jedanaest puta, rekord koji sada neće nikada biti oboren i koji potvrđuje nesalomivu vezu između dva brenda koji imaju posebno sjajno mesto mesto na svetskoj auto-moto sceni.
  • 0 replies

5 i 6. oktobar 2019. godine najveći je zvanični Abarth skup u istoriji je održan u Milanu, koji je oborio rekord postavljen u prošlom izdanju: preko 5.000 ljubitelja i preko 3.000 Abarth vozila je bilo prisutno i učestvovalo u 3.500 probnih vožnji u novoj gami 70° Anniversario. Brojke koje efikasno rezimiraju uspeh pobedničkog dvodnevnog događaja koji je, u savršenom Abarth stilu, pružio posetiocima zabavu, emocije i adrenalin, kao i svetsku premijeru novog modela Abarth 695 70° Anniversario, što predstavlja najbitnije odavanje počasti sedamdesetogodišnjici brenda. Neprikosnovena kraljica događaja, odvažna ograničena serija je očarala sve učesnike sa svojim novim prilagodljivim spojlerom, zelenom Monza 1958 bojom i Campavolo grey elementima, odajući počast svetu trkanja i istoriji ''Škorpiona''.
 
Pozornica za Dane Abartha 2019 je bio MIND (Inovativni distrikt Milana), gde je postavljena staza za trkanje duga 3 kilometra, koja ima uzbudljivo smenjivanje pravaca, krivina i šikana. Adrenalin je bio na maksimumu za fanove koji su mogli da voze svoja sopstvena Abarth vozila po gradskoj stazi, isprobaju novu Abarth 70° Anniversario gamu, i oprobaju se kao suvozači u vozilu 124 Rally pored jednog od vozača Abarth tima. Za ovu zadnju aktivnost napravljena je specijalna staza kako bi se iskusile performanse moćnog modela Abarth 124 Rally, pobednika FIA R-GT kupa drugu godinu zaredom.
 
Abarth Dani 2019 su nesumnjivo potvrdili svoju ulogu najočekivanijeg događaja za ljubitelje ''Škorpiona'' širom Evrope, koji su željni da podele svoju strast za italijanskim brendom. Mnogi od ovih ljubitelja su deo sve veće globalne Abarth zajednice - koja se trenutno sastoji od 77 zvaničnih klubova (skoro duplo više u poređenju sa 2016. godinom) sa preko 5.000 članova, i mnogih drugih koji pripadaju ''Škorpionskoj'' zajednici, koja je aktivna već tri godine u regionu EMEA (Evropa, Bliski Istok i Afrika) sa preko 110.000 članova...

Najveće okupljanje ''Škorpiona'' u Evropi će se održati prvog vikenda u oktobru u Milanu, učesnici će imati priliku da dožive dva dana prepuna zabave, uzbuđenja i adrenalina u najboljem Abarth stilu tako se okupljaju brojni ljubitelji da zajedno proslave 70. rođendan brenda sa značkom škorpiona. Smešten u futurističkom inovativnom distriktu Milana (novom MIND), ovaj dvodnevni događaj će biti prepun događaja.

Učesnici će ići na test vožnje na trkačkoj stazi i na putu u svojim Abarth automobilima ili sa test vozačima brenda Abarth. Adrenalin će tećijače teći nekima venama tokom vožnje u suvozačkom sedištu nagrađivanog modela 124 Rally. Biće organizovana i izložba savremenih i klasičnih automobile gde će prisutni moći da otkriju tajne ovih automobila i vide modele koji su obeležili istoriju ovog brenda, opet uz pomoć eksperata kompanije I Brenda Abarth. Na posebnom poligonu vratolomije kaskadera će izvoditi ekstremne trikove na BMX biciklima, a pored toga biće pripremljeni i prostori za igre, kako za decu tako i za one odrasle. To međutim nije sve jer se priprema veliko iznenađenje za sve ljubitelje brenda. Cilj je da se nadmaši prošlogodišnji rekordod 4.000 fanova i preko 3.000 test vožnji. Sve informacije o događaju možete naći na internet sajtu.

Jedna od glavnih novosti ovog izdanja je je svakako spektakularna staza od oko tri kilometra izgrađena u novom Parku za nauku, znanje i inovacije (Science, Knowledge and Innovation Park), koju karakterišu niz pravih segmenata staze, krivina i oštrih krivina za testiranje tradicionalno izvrsne kontrole i performansi svih Abarth automobila. Biće to prilika koja se ne propušta za ljubitelje koji odluče da učestvuju u manifestaciji sa sopstvenim Abarth vozilom i za sve koji žele da isprobaju jedan od novih automobila u seriji Abarth ''70th Anniversary'' ili iskuse uzbudljivi 124 reli sedeći pored profesionalnog vozača. Na specifičnoj stazi posetioci mogu da se oprobaju kao suvozači.

Panda Trussardi je nova specijalna edicija nastala u saradnji Fiata i italijanske modne kompanije Trussardi. Opisana kao ''prva luksuzna'' Panda u istoriji, ova Panda Cross dolazi sa mat Caffe Italiano Brown eksterijerom, gloss black elementima (retrovizori, krovni nosači...), 15-inčnim crnim alu točkovima sa Trussardi logom, Trussardi natpisom na bočnim lajsnama.

Unutrašnjost se ističe crnim kožnim volanom sa Trussardi logom, prednjim panelom u Caffè Italiano Brown finišu, kao i Trussardi oznakama na patosnicama, sedištima, panelima vrata i sigurnosnim pojasevima. U ponudi su benzinski motori (1.2 litarski sa 69KS i 0.9 TwinAir sa 85KS), kao i pogon na prednje ili na sva četiri točka.

- Abarth 595 Pista -

1.4 Turbo motor raspolaže sa 165KS i 230 Nm obrtnog momenta, najveća brzina iznosi 218 km/h. U paketu je devet raspoloživih boja za eksterijer (mat Grey, Record Grey, Campovolo Grey, Scorpione Black, Podio Blue, Gara White, Abarth Red, Modena Yellow i Adrenalina Green). Tu su i zeleni kontrastni detalji, Record Monza Active izduvni sistem, kočnice sa diskovima 284 mm napred i 240 mm pozadi, sportska sedišta sa novim dezenima, Uconnect 7'' HD, Abarth Telemetrija...

Sportski i odvažan izgled karakterišu novi 500L Sport koji donosi inovativnu šemu boje u dve nijanse Moda Grey sa tamno sivom bojom sa sjajnim Black crnim krovom. Da bi izgledao još odvažnije, ima dugi niz specifičnih detalja, poput zaštitnih ploča branika u Diabolik Black crnoj boji; mat crne 17-inčne alu felne sa crnim radkapnama premazane Titanium bojom. Spoljašnjost novog modela 500L Sport je kompletirana sa staklom za privatnost i Sport logoom na braniku.

Isti sportski karakter je jasan i u prostoru za putnike, kojim dominiraju nova sedišta sa svojim centralnim delom izvedenim u crnoj Denim technoprene tkanini sa crvenim šavovima i 500 logoom, plus srebna glava ručnog menjača, i kontrolna tabla u mat sivoj boji i crvenim 500 logoom. Standardna oprema uključuje: tempomat, ambijentalno osvetljenje, zadnji parking senzori, automatska kontrola klime, senzori za sumrak i kišu i automatski sistem kočenja (Autonomous City Brake) koji unapređuje bezbednost tokom gradske vožnje. Info-zabava je poverena Uconnect 7-inčnom HD LIVE ekranu osetljivom na dodir sa 7-inčnim DAB digitalnim radiom, predispozicijom za Apple CarPlay i kompatibilnošću sa Android Auto.

Nova MY20 ponuda će imati 500L početnu verziju, Mirror, Cross i novi Sport. Detaljnije, 500L Mirror verzija će biti dostupna u svim dvobojnim šemama za bojenje, jedina koji će imati srebrni krov, i biće standardno opremljena sa Uconnect 7-inčnim HD LIVE ekranom osetljivim na dodir sa 7-inčnim DAB digitalnim radiom, predispozicijom za Apple CarPLay i kompatibilnošću sa Android AutoTM. Prostor je takođe pružen za 500L Cross, koji je sada još bogatiji u standardnom paketu opreme, kao što se vidi sa Autonomous City Brake sistemom, zadnjim parking senzorima, automatskom kontrolom klime i senzorima za kišu i sumrak. I na kraju, novi 500L Wagon kompletira i Mirror i Lounge pakete opreme.

Novi Fiat 500X Sport premijerno je predstavljen u Federalnom tehničkom centru Luiđi Ridolfi (Luigi Ridolfi Federal Technical Centre) u Firenci, centru dostignuća za podučavanje obuku i sport i istorijskom sedištu Fudbalskog saveza Italije (FSI). Sedište FSI odabrano je kako bi se obeležila 20-godišnja saradnja između brenda Fiat i Federacije, kao i da bi se istakle zajedničke vrednosti koje spajaju novi Fiat 500X Sport i sport uopšte.
 
Nova ''perjanica'' vrhunske verzije obnovljene porodice 500X nudi veće performanse zahvaljujući novim tehničkim karakteristikama koje pružaju više agilnosti, bezbednosti i zadovoljstva. Tako je nastao izvanredni sportski krosover koji ostvaruje svoj maksimalan učinak novim motorom FireFly Turbo 1.3 koji ima 150 KS i obrtni momenat od 270 Nm, standardom u svom segmentu, u kombinaciji sa novim sistemom vešanja i bližim rastojanjem od tla. Tu je i nova kalibracija upravljačkog sistema, točkovi od 19 inči sa gumama visokih performansi i sportskiji izgled. Model 500X Sport, sportski krosover koji do sada nije viđen.
 
Luka Napolitano (Luca Napolitano), direktor brendova Fiat i Abarth za tržište Evrope, Bliskog istoka i Afrike je rekao: ''Poput naše fudbalske reprezentacije, model 500X je dizajniran i projektovan u Italiji, a napravljen je u fabrici FCA u Melfiju. Spreman je za igru u celom svetu, dotle gde je - zajedno sa legendarnim modelom 500 - postao najrasprotranjeniji model na svetu u Fiatovoj floti. Predstavljen 2014. i unapređen prošle godine, model 500X je lider u svom segmentu u Italiji i neprekidno se nalazi među prvih deset automobila u Evropi. Takođe je ostvario i najveći rast izvan Italije od 12%. Model 500X proizveden je u više od 500.000 primeraka. Da ne spominjemo da je to ujedno i model brenda Fiat koji više nego bilo koji drugi osvaja nove kupce iz drugih brendova ili segmenata zahvaljujući svojoj fleksibilnosti, prostranoj unutrašnjosti i urođenoj mogućnosti prilagođavanja svim namenama, površinama i stilovima vožnje.

Još u julu su se pojavile informacije o tome da će Ferrari u septembru prikazati i otvorenu verziju modela 812 Superfast. Informacija se pokazala kao tačna budući da je Ferrari danas promovisao model 812 GTS. Kao i kod tek predstavljenog F8 Spidera, i 812 GTS ima sklopivi tvrdi krov, pri čemu se otvara/zatvara za 14 sekundi što je moguće pri brzinama do 45 km/h.

Za pogon 1600 kg teškog Ferrarija 812 GTS se brine 6.5 V12 motor koji raspolaže sa 588 kW/800KS pri 8500 o/min. i 718 Nm pri 7000 o/min., što znači 123KS po litri zapremine. Snaga se na zadnje točkove prenosi putem 7-stepenog menjača sa dvostrukim kvačilom. 812 GTS od 0 do 100 km/h ubrzava za manje od 3 sekunde, do 200 km/h su mu potrebne 8.3 sekunde i može da postigne više od 340 km/h.

Automobil je dugačak 4693 mm, širok 1971 mm, visok 1276 mm, ima međuosovinsko rastojanje od 2720 mm, dok je zapremina prljažnika 210 litara. Točkovi su od 20 inča (gume 275/35 ZR 20 napred i 315/35 ZR 20 pozadi), a tu je i kočioni sistem sa diskovima 398x223x38 mm napred i 360x233x32 mm pozadi). 

Ferrari je na poslednjem sajmu automobila u Ženevi prikazao novi model F8 Tributo u Coupe izdanju, ali je već tada bilo jasno će kasnije ponudu dopuniti i njegova Spider varijanta. To se sada i desilo - pred nama je Ferrari F8 Spider sa tvrdim sklopivim krovom (otvara/zatvara se za 14 sekundi pri brzinama do 45 km/h).
 
Ferrari F8 Tributo Spider je dobio 3.9 litarski V8 twin-turbo motor sa 530 kW/720KS i 770 Nm obrtnog momenta (185KS po litri zapremine), u paru sa 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom i uz zadnji pogon. F8 Spider je težak 1400 kg (70 kg više od F8 Tributo Coupea), od 0 do 100 km/h ubrzava za 2.9 sekundi, do 200 km/h su mu potrebne 8.2 sekunde, a može do maksimalnih 340 km/h.

Što se dimenzija tiče, F8 Spider je dugačak 4611 mm, širok 1979 mm, visok 1206 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2650 mm. Ovde i podatak da raspolaže prtljažnikom zapremine 200 litara. Točkovi su od 20 inča (gume 245/35 ZR 20 napred i 305/30 ZR 20 pozadi), dok se za zaustavljanje brine kočioni sistem sa diskovima 398 x 223 x 38 mm napred i 360 x 233 x 32 mm pozadi.

U želji da privuče pažnju kupaca Alfa Romeo je ponudio posebnu verziju modela 4C u Coupe izdanju, ograničenu na samo 108 primeraka. 4C Competizione Limited Edition između ostalog standardno dolazi sa Akrapovič izduvnim sistemom koji pruža različit zvuk, u zavisnosti od moda vožnje koji je izabrao vozač.

Osim toga, tu su i Vesuvio Matte Grey boja, mat crne i crvene linije na haubi, krovu i zadnjem poklopcu, pa elementi od ugljeničnih vlakana (prednji spojler, retrovizori, bočni otvori za vazduh), kao i alu točkovi od 18 i 19 inča, crvena kočiona klešta...

Za unutrašnjost su predviđeni crna koža i mikrofiber za sedišta, sportski volan sa kožom i crvenim šavovima, numerisani bedž i Alpine Premium Sound Sistem koji uključuje i sabvufer smešten iza sedišta. Za pogon se brine poznati 1.75 litarski turbo motor sa 237KS i 350 Nm obrtnog momenta.

Imajući u vidu ogromnu popularnost crossovera i SUV-ova u poslednje vreme, model Tonale je upravo ono što kompanija Alfa Romeo mora da plasira na tržište uz postojeći Stelvio. Kompaktni model je najavljen ranije ove godine na Sajmu automobila u Ženevi predstavljanjem koncepta, ali nas je istorija naučila da se produkcijski model razlikuje od njega.
 
Motor1 je napravio render koji pokazuje kako bi produkcijska verzija modela Tonale mogla da izgleda. Izgled je malo ''ublažen'', nešto promenjen kako bi odgovarao jednom produkcijskom modelu. Nestale su i bočne kamere koje su zamenjene konvencionalnim retrovizorima, kao i pop-up ručice na vratima umesto kojih se nalaze standardne. Zadnja vrata i dalje imaju skrivene ručice, a to je karakteristika koju Alfini modeli imaju već duži niz godina. Automobil na renderu ima i drugačije naplatke u odnosu na 21-inčne sa retro dizajnom koje je imao koncept. Serijski Tonale će se na tržištu naći 2020. ili 2021. godine te bi mogao da postane najprodavaniji Alfin model. Tehničke specifikacije su za sada misterija, ali je poznato da će biti ponuđen sa hibridnim pogonom baziranim na onom koji imaju Jeep Renegade i Compass.

Alfa do kraja 2022. godine planira i veći SUV koji će zauzeti mesto iznad modela Stelvio, a model MiTo bi trebalo da napravi tranziciju u crossover. U tom intervalu se očekuje redizajnirana verzija modela Stelvio, kao i prostranija verzija sa produženim međuosovinskim rastojanjem.

Kompanija FCA je ranije ove godine i zvanično potvrdila da će novi električni Fiat 500e imati premijeru na sledećem sajmu automobila u Ženevi, u martu 2020. godine. Fiat 500e će se prodavati zajedno sa postojećim modelom 500 koji će i dalje imati SUS motore, ali će u narednom periodu proći kroz vizuelno i tehničko doterivanje. Budući Fiat 500e će biti napravljen na platformi za električna vozila, a biće deo Fiatovih planova za elektrifikaciju manjih gradskih vozila. Ovakav automobil će zadržati karakterističan i prepoznatljiv izgled, ali će ispod kože biti radikalno drugačiji. Za sada nije poznato da li će Fiat 500e imati zadnji pogon, a ostaje i pitanje cene.

Britanski magazin ''Autocar'' je objavio nezvanični render kojim pokjazuje kako bi mogao da izgleda 500e. Osim što će biti nešto veći, Fiat 500e će dobiti i par vrata više, i to takozvana samoubilačka (zadnja vrata se otvaraju u suprotnom smeru od prednjih). 500e će se proizvoditi u fabrici Mirafiori u Italiji gde će po fabričkom saopštenju oko 1.200 ljudi biti posvećeno proizvodnji ovog modela. Ukupna vrednost investicije za projekat je oko 700 miliona evra i planirano je da proizvodnja počne tokom drugog kvartala 2020. godine.

Akcijski cenovnik za Fiat 500 Dolcevita

Kada sunce sija i plaža te zove, novi Fiat 500 Dolcevita je savršen izbor. Spremite se za najluđe i najzabavnije leto u životu.
Novi, ekskluzivni izgled sa plavo-belim štraftama i Fiat 500 logom inspirisan je bojama italijanske rivijere. Dvostruke crvene linije podsećaju na zalazak sunca iza prelepog morskog horizonta. Hromirane ručice i poklopac motora sijaju sjajnije nego letnje sunce. Spremite se da vas očara ekskluzivni dizajn novog modela 500 Dolcevita.

Leto znači opuštanje, a Fiat 500 Dolcevita te opušta svojim savršenim komforom i stilom. Jedinstvena instrument tabla od brodskog drveta još više ulepšava unutrašnji dizajn, čineći ga elegantnim i prefinjenim. Nova kožna sedišta u boji slonove kosti sa crvenim rubovima, pletenim elementima i upečatljivim logom Fiat 500 učiniće da se osećate kao da ste na ležaljci neke ekskluzivne tropske plaže.

Život je lep, zato ga živi na svoj način uz interaktivni ekran UconnectTM 7'' HD, koji je deo standardne opreme. Zahvaljujući multimedijalnim funkcijama lako povežite svoj mobilni telefon i napravite sebi savršenu atmosferu za vožnju: birajte muziku, upravljajte aplikacijama ili mapama i razgovarajte telefonom tako da to uopšte ne utiče na vašu vožnju. Dostupna je i verzija sa TFT digitalnim ekranom.

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×