Jump to content

Our Picks

Top content from across the community, hand-picked by us.

Dokumentarac ''Šta je iza?'' kroz nekoliko epizoda pokazuje kako se rađa FCA automobil, od razvojne faze do testiranja u najteži uslovima. Tokom više od godinu dana filmska ekipa je snimila oko 1.500 sati materijala, a prva epizoda je u Švedskoj, gde se vrše testiranja na surovoj skandinavskoj zimi gde temperatura dostiže i -40 °C.

Druga epizoda biće dijametralno suprotna, pouzdanost mehaničkih delova i njihova otpornost klimatskim uslovima je testirana u Kalahari pustinji u Južnoj Africi gde su moguće temperature od 50 °C. FCA potom pokazuje kakve testove sprovodi u svojim centrima, na trkačkim stazama, gradskim ulicama i vazdušnim tunelima. U narednim epizodama se očekuju teme poput električnih i samovozećih automobila.
  • 0 replies

Ljubitelji automobila FCA grupacije će od sada moći da se dive modelima te kompanije u novootvorenom Heritage HUB muzeju. On je dizajniran sa ciljem da promoviše istroiju italijanskih brendova te grupacije.

Lociran u Italiji, Heritage HUB je ekskluzivni izložbeni prostor za modele iz programa ''FCA Heritage’s Reloaded by Creators''. Reč je o program čija je glavna namena restauracija i prodaja klasičnih automobila, kao što je na primer model Alfa Romeo 8C Spider o kome smo već pisali. Ovaj ''salon'' se prostire na 15.000 kvardatnih metara, a u njemu se nalazi preko 250 klasičnih automobila. Među njima su i neka vozila koja nikada ranije nisu bila prikazana.

Predstavnici FCA grupacije opisuju ovu kolekciju kao ''hram edukacije i emocija''. Biće zaposleno nekoliko vodiča, a u ''centralnom'' delu salona se nalazi osam tematskih izložba. Svaka od tih izložbi predstavlja po osam automobila iz različitih razdoblja i različith brendova.

Fiat 500L Cross: Specijalna sajamska ponuda za pravna lica

U ponudi za pravna lica je N1 verzija, i to sa benzinskim motorom (po ceni od 10.990 evra bez PDV-a) i sa dizel motorom (po ceni od 11.990 evra bez PDV-a). U opremi su 7'' multimedia, automatski klima uređaj, tempomat, kamera za parkiranje, parking senzori pozadi, LED dnevna svetla, svetla za maglu, Traction Plus sistem, 17'' aluminijumske felne...

Sajamska ponuda: Alfa Romeo Stelvio 2.2 dizel, ''Super'' sa promo cenom od 41.990 evra uz 4 godine garancije, kao i dodatni bonus u iznosu od 2.000 evra za kupovinu po sistemu staro za novo.
Alfa Romeo Stelvio - svaki detalj je zamišljen tako da pruži čisto zadovoljstvo na točkovima. Stelvio 2.2 dizel sa 190KS Q4 AT8, SUPER, uz posebno kreiranu sajamsku cenu.
Paket opreme obuhvata:
IBS - Integrated brake system
ABS - Sistem protiv blokiranja kočnica
ASR - Sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova
ESC - Elektronska kontrola stabilnosti
EBA - Elektronska asistencija pri kočenju
EBD - Elektronska raspodela kočione sile
ESBS - Pomoć pri kočenju u krivinama
HSA - Pomoć pri kretanju uzbrdo
RBA - Pomoć pri kočenju po kišnim uslovima
TSC - Kontrola stabilnosti prikolice
FCW - sistem za sprečavanje čeonog sudara sa funkcijom automatskog kočenja (AEB)
LDW - Senzor upozorenja za promenu kolovozne trake
Vazdušni jastuk za vozača i suvozača, bočni vazdušni jastuci i bočne vazdušne zavese ; mogućnost dekativacija suvozačevog vazdušnog jastuka
Senzor za svetla i brisače
Elektronska parkirna kočnica
LED dnevna svetla i LED zadnja svetla
Alfa™ DNA - Sistem za podešavanje vozila prema načinu vožnje
Navigacioni uređaj 3D projekcija u boji 8.8''
Automatski klima uređaj sa dve zone
Električni podizači prednjih i zadnjih stakala
Elektropodesivi retrovizori sa funkcijom odmrzavanja
Deljiva zadnja klupa
Tempomat
Kožni volan sa audio/handsfree komandama
Prednji naslon za ruku sa pretincem
Aluminijumske felne 18'' sa pneumaticima 235/60 R18
Elektronsko otvaranje vrata prtljažnika
Start & Stop
Sedišta u kombinaciji koža/tkanina/tkanina
Bi-Xenon farovi 35W + prskalice sa funkcijom grejanja
Integrisana svetla za maglu (dostupno samo u verziji sa dizel motorom)
Prednji i zadnji parking senzori
Senzor za praćenje mrtvog ugla
Elektrohromatski svi retrovizori
Kamera za vožnju unazad
Automatska regulacija dugih svetala
Aluminijumske pedale menjača na volanu

Fiat 500 po sajamskoj ponudi od 10.290 evra
Istinske legende nikada ne stare: one se menjaju. Upravo kao Fiat 500, ikona italijanskog dizajna i životnog stila sada može biti Vaš po specijalnoj sajamskoj ceni.

Fiat 500 1.2 69KS Pop Star za 10.290 evra. Puna cena ovog modela: 14.000 evra
Pop Star paket obuhvata:
- ABS (EBD, BAS), ESP
- Centralna brava sa daljinskom komandom
- Podešavanje volana po visini
- Klima uređaj
- Elektropodizači stakala
- Grejač zadnjeg stakla
- Limitator brzine
- Zadnja klupa deljiva 50/50
- Bočne lajsne u boji vozila
- Radio AUX-IN/USB
- Kit za reparaciju pneumatika
- 14'' čelične felne sa ratkapnama
- Dnevna LED svetla
- Air bag za vozača, suvozača, bočni airbagovi, vazdušne zavese i airbag za kolena vozača

Sajamska ponuda: Fiat Panda 1.2 69KS Pop od 8.490 evra
Za vreme trajanja sajma automobila u Beogradu iskoristite specijalnu sajamsku ponudu za kupovinu Fiat Pande. Idite bilo kuda i svuda. Jednostavno Fiat Panda.
Fiat Panda 1.2 69KS u Pop paketu opreme - 8.490 evra. Puna cena ovog modela je 9.550 evra.

Tipo Street već od 10.990 evra - Ograničena sajamska ponuda
Fiat Novi Tipo ''Street''. Doživi vožnju sa stilom. Paket ''Street'' nudi vam:
- LED dnevna svetla,
- Zatamnjena zadnja stakla,
- 16'' alu felne (crne),
- Tempomat,
- Rezervni točak u punoj veličini ,
- Kožni volan i ručica menjača,
- Bela pastelna boja ,
- VP2-radio 5'' AM/FM dual tuner, USB .

Ova jedinstvena ograničena sajamska ponuda nudi vam novi izgled, agresivniji, urbaniji Fiat Tipo ''Street'' 1.4 95KS + 4 godine garancije/120.000 kilometara.

Na Međunarodnom sajmu automobila u Ženevi 2019. godine, svetu će se predstaviti Fiat Concept Centoventi, koncept automobil koji savršeno oslikava ideju ovog italijanskog brenda o masovnoj električnoj mobilnosti u bliskoj budućnosti.

Fiat Concept Centoventi je suštinski ''prazno platno'' koje je spremno da se po njemu slika onako kako to kupac želi i prema njegovim potrebama u bilo kom trenutku njegovog života ili dana, bez ograničenja po pitanju personalizacije vezanih za specifično vreme kupovine. Zapravo, ovaj koncept automobil će biti proizveden u samo jednoj boji spoljašnosti, koju će kupci moći da personalizuju koristeći program po imenu 4U, i imaće izbor od 4 krova, 4 branika, 4 ratkapne i 4 karoserije. Baš kao i moderni uređaji, ovo vozilo može da bude ažurirano sa maksimalnom slobodom i maštovitošću po pitanju boja, konfiguracije unutrašnjosti, konfiguracije krova, sistema za informacije i zabavu i čak i baterija. Posebnih 120 dodataka koji će biti dostupni kada ovaj koncept krene u prodaju, učiniće ga još revolucionarnijim. Ovi dodaci će stvoriti potpuno nov poslovni model, kao i zajednicu ljubitelja modela Fiat Centoventi.

Osim šest detalja (branici, polikarbonatni krov, boja, klaster instrumenata Lingotto, baterije i digitalna vrata prtljažnika), koji se instaliraju jedino kod ovlašćenih distributera, ostalih 114 dodataka koje je posebno dizajnirao Mopar - uključujući i ozvučenje, komandnu tablu, prostor za odlaganje stvari u vratima, jastuke za sedišta itd. - vlasnici mogu dodatno da kupe preko Interneta i montiraju ih sami u svom domu. Uz to, neke jednostavnije dodatke, poput držača za čaše ili držača za dokumenta na primer, vlasnik može da odštampa uz pomoć 3D printera u svom domu, kod ovlašćenog distributera ili u 3D kopirnici. Ovo je novi poslovni model za dodatnu auto opremu, koji omogućava da se ta oprema dalje prodaje na Internetu...
  • 10 replies

Alfa Romeo na Sajmu automobila u Ženevi predstavio svoj kompaktni krosover, u vidu koncept modela.
''Drago nam je što svima možemo pokazati šta je sledeće u svetu italijanskih performansi i luksuza''
 
 
 
 

>>> Abarth 595 esseesse

Ima turbo benzinac sa 180KS, Akrapovič izduvni sistem, 17-inčne Supersport alu točkove u Racing White boji, Brembo kočnice, crvena kočiona klešta, Abarth trake, "70th anniversary" logo. U paketu su i 7.0-inčni Uconnect HD sistem, Abarth Telemetry, Apple CarPlay i Android Auto, ''Sabelt 70'' sportska sedišta. Premijera uskoro na sajmu u Ženevi...

>>> Abarth 124 Rally Tribute

Napravljen povodom prošlogodišnjeg trijumfa trkačkog modela ''124 rally'' u FIA R-GT Cup-u. Premijera na sajmu u Ženevi, a biće napravljen u ograničenoj seriji od samo 124 primerka. Ovaj 1.060 kg teški automobil pokreće 1.4 litarski turbo benzinac sa 170KS i 250 Nm, u kombinaciji sa 6-stepenim manuelnim menjačem. Ubrzanje od 0 do 100 km/h traje 6.8 sekundi, najveća brzina iznosi 232 km/h.

U paketu su i posebne oznake serije, Record Monza izduvni sistem, Brembo kočnice, lagani 17-inčni točkovi u Racing White boji, Costa Brava Red ili Turini White eksterijer (sa mat crnom haubom), kožna sedišta sa grejanjem, alkantara, Abarth parosnice, 7-inčni ekran osetljiv na dodir, dva USB porta, Bluetooth i Bose sound sistem sa 9 zvučnika.

Ferrari je na Sajmu automobila u Ženevi 2015. godine predstavio model 488 GTB kao zamenu za 458 Italia, a ove godine Gran Turismo Berlinetta ide u penziju jer na ovogodišnji ženevski sajam stiže novi model F8 Tributo sa najsnažnijim V8 motorom ikad napravljenim. Radi se o 3.9 litarskom V8 twin-turbo motoru koji razvija 720KS i 770 Nm obrtnog momenta (185KS po litri zapremine), što znači da je snažniji i od modela 488 Pista jer nudi dodatnih 50KS i 10 Nm u odnosu na odlazeći GTB.

Ferrari F8 Tributo od 0 do 100 km/h ubrzava za 2.9 sekundi, 0.1 sekundu brže nego GTB, a do 200 km/h mu je potrebno 7.8 sekundi. Takođe, F8 Tributo kao i Pista stiže do maksimalnih 340 km/h, što je 10 km/h više u odnosu na GTB. Bolje performanse su ostvarene povećanjem snage, ali i smanjenjem težine superautomobila. F8 Tributo je lakši za 40 kg pa njegova ukupna težina iznosi 1.330 kg. Treba reći i da je za 10 posto aerodinamičniji u odnosu na model 488 GTB. Što se dimenzija tiče, F8 Tributo je dugačak 4611 mm, širok 1979 mm i visok 1206 mm.

Redizajnirana karoserija je elegantnija i nagoveštava novi dizajnerski jezik kompanije iz Maranella, a u isto vreme odaje počast originalnom modelu 308 GTB. Poklopac motora podseća na legendarni Ferrari F40. F8 Tributo ima i osveženju unutrašnjost u kojoj su okrugli ventilacioni otvori i redizajnirani upravljač. Kontrole su takođe nove, kao i 7-inčni ekran osetljiv na dodir na strani suvozača. Ferrari će pokazati svoj F8 Tributo na Sajmu automobila u Ženevi 5. marta.

Tjuner Pogea Racing je pripremio još jedan modifikovani Alfa Romeo 4C, pa je nakon projekata ''4C Nemesis'' i ''4C Centurion 007 - The Green Arrow'', sada pred nama i njihov ''Alfa Romeo 4C Zeus''. Za početak, ovaj Alfa Romeo 4C Zeus je dobio Kenny Blue boju eksterijera, alu točkove od 18 i 19 inča, modifikovano KW oslanjanje (auto je niži za 50 mm), sportski izduvni sistem od nerđajućeg čelika kao i izduvne cevi od ugljeničnih vlakana.

Zahvaljujući većoj upotrebi ugljeničnih vlakana i izbacivanjem nekih elemenata opreme, automobil je i nešto lakši od fabričkog primerka. Takođe, Pogea Racing se pozabavio i 1.75 litarskim četvorocilindričnim turbo motorom koji sada raspolaže sa 351KS i 458 Nm obrtnog momenta. Ubrzanje od 0 do 100 m/h je smanjeno na 3.4 sekunde, dok je najveća brzina povećana na 304 km/h.

U enterijeru se ističu i crno-crvena sportska sedišta, dvobojni volan sa markerom na 12 sati, crna Nappa koža, narandžasti šavovi, patosnice od velura i Alpine audio sistem sa sabvuferom, a tu su i detalji sa ugljeničnim vlaknima i alkantarom.
U planu je serija od samo 10 primeraka (po ceni od 50.100 evra + vaš Alfa Romeo 4C kao donor), pri čemu su tri već prodata.

Nakon manje od tri godine od početka proizvodnje, Fiat Tipo broj 500.000 proizveden je u fabrici u Bursi, Turska. Konkretno, jubilarni automobil je Tipo Sport sa petoro vrata, opremljen 1.6-litarskim Multijet DCT motorom od 120KS i odlikuje ga upečatljiva ''passion'' nijansa crvene boje, sa kontrastom crnog krova i unutrašnjosti u novoj ''Total Black'' boji. 

Ovaj značajan momenat potvrđuje uspešnost modela koji predvodi svoj segment u Italiji i nalazi se među 10 najtraženijih modela u četiri evropske zemlje. On je takođe i drugi najrasprostranjeniji model brenda Fiat na svetu, sa preko 70% primeraka prodatih van Italije. Ukoliko se primerci prvobitnog modela koji je pokrenut 1988. godine saberu sa primercima koji su danas na tržištu, ukupan zbir proizvodnje dostiže broj od 2.100.000 primeraka.

Novi modeli Tipo linije dolaze u tri karoserijske verzije (sa četvoro i petoro vrata i kao karavan), kao i sa četiri paketa opreme (Street, Mirror i novi S-Design i Sport), sposobni da zadovolje potrebe kupaca različitih životnih doba, ukusa i zahteva u pogledu mobilnosti. ''S-Design'' i ''Sport'' namenjeni su mladim i dinamičnim kupcima koji od svog automobila traže čvrst, a sportski karakter, što su odlike koje su dovedene do posebno visokog nivoa u paketu opreme ''Sport''. ''Mirror'' je osmišljen za kupce kojima je potreban prostor i modularnost i koji želi da sve vreme budu povezani, dok je ''Street'' idealan za mlade ljude koji žele da uživaju u atraktivnom stilu, prostranosti i komforu po kojoj je porodica Tipo opravdano čuvena. Drugim rečima, ovaj model predstavlja prepoznatljive odlike brenda Fiat: praktičnost, jednostavnost i karakter. Zbog toga svaki od 500.000 Tipo modela jeste poput odeće krojene po meri, u stanju da zadovolji potrebe i ukus svakog kupca. 

Serijski Maserati Alfieri stiže sledeće godine.
Maserati je atraktivni koncept Alfieri predstavio još pre skoro pet godina (na sajmu u Ženevi 2014.), a zatim je u junu prošle godine u petogodišnjim planovima FCA kompanije definitivno potvrđena i njegova serijska verzija. Najnovije informacije iz Italije kažu da će predprodukcija ovog modela u fabrici u Modeni startovati u prvoj polovini 2020. godine, što znači da će isporuke prvim kupcima početi krajem te iste godine. Kako bi se to i ostvario, Maserati će ove jeseni modernizovati proizvodne linije u toj fabrici.
 
Serijski Alfieri će po ranijim najavama imati plug-in hybrid pogon kao i elektrifikovani 4x4 sistem, aktivni torque vectoring sistem kao i laganu konstrukciju (upotreba aluminijuma). U vesti se kaže da će Alfieri od 0 do 100 km/h ubrzavati za oko 2 sekunde, dok će najveća brzina iznositi više od 300 km/h. Maserati planira da Alfieri ponudi u coupe i cabrio izdanju, a sem toga najavljeni su i potpuno novi Quattroporte i Levante, unapređeni Ghibli kao i jedan veći SUV, sve to do 2022. godine.

Na Svetskom šampionatu Formule 1 za 2019. godinu dva brenda koja su među onima sa najdužom istorijom u motosportu - Sauber i Alfa Romeo -  će se vratiti na staze širom sveta sa svetskim šampionom iz 2007. godine Kimijem Raikonenom (Kimi Räikkönen) i mladim Italijanom Antonijom Đovinacijem (Antonio Giovinazzi) koji će voziti za tim Alfa Romeo Racing, prethodno poznat kao tim Alfa Romeo Sauber  F1. 
 
U 2019. godini, bolidi tima Alfa Romeo Racing poneće detelinu sa četiri lista, oznaku koja je stekla svoj ugled kroz istoriju i koja je od 1923. simbol najbržih Alfa Romeo modela. Dugoročno partnerstvo između kompanije Sauber i brenda Alfa Romeo kao glavnog sponzora pokrenuto je 2018. godine. Period saradnje je produžen, pri čemu su vlasnici i rukovodioci kompanije Sauber ostali nepromenjeni i nezavisni. 
 
Frederik Vaser (Frédéric Vasseur), direktor tima Alfa Romeo Racing: ''Imam to zadovoljstvo da najavim da krećemo na Svetski šampionat Formule 1 2019. godine pod nazivom Alfa Romeo Racing. Nakon pokretanja saradnje sa našim glavnim sponzorom, brendom Alfa Romeo, 2018. godine, naš tim je fantastično napredovao u tehničkom, komercijalnom i sportskom smislu. Ovo je povećalo motivaciju svakog člana tima, bilo da se nalazi u pit-stopu ili u sedištu u Švajcarskoj, jer smo videli kako se vredan rad koji smo uložili odrazio kroz naše rezultate. Nastavljamo sa namerom da razvijamo svaki segment našeg tima, istovremeno omogućavajući da nas naša strast koju gajimo prema trkama, tehologiji i dizajnu gura napred.''
 
Majk Menli (Mike Manley), izvršni direktor FCA: ''Alfa Romeo Racing predstavlja novo ime sa dugom istorijom u Formuli 1. Ponosni smo što sarađujemo sa kompanijom Sauber na donošenju tradicije tehničke izvanrednosti i italijanskog elana koje Alfa Romeo poseduje u sam vrh motosporta. Ne dajte se zavarati: sa Kimijem Raikonenom i Antoniom Đovanacijem s jedne strane pit-stopa i stručnjacima iz kompanija Alfa Romeo i Sauber sa druge, mi smo ovde da se takmičimo.''

Sva Fiatova S-Design vozila imaju drugačije odlike i posvećena su onim kupcima koji vole da pokažu avanturističku stranu svoje ličnosti tako što biraju automobil sa upečatljivim identitetom.

S-Design zaista jeste odgovor kompanije Fiat za sve one koji traže stil i sadržajnost uz savremeni, dinamični, prepoznatljivi karakter. U ovom paketu opreme, vozilo predstavlja jedinstvo sportskog duha, stila i zavodljivosti, sposobno da opčini svakog vozača na prvi pogled. Model ima jedinstveni karakter koji odražava ličnost mladog, avanturističkog kupca. Po prvi put, specijalna serija ostavlja svoj trage u gami modela kompanije Fiat i savršen je spoj oba sveta otelotvorena u brendu - funkcionalnu i emotivnu stranju proizvođača Fiat.

Fiat 500X, sa paketom opreme S-Design, predstavlja dobitnu kombinaciju urbanog sportskog duha, stila i zavodljivosti, sposobnoj da opčini svakog na prvi pogled - jedinstveni karakter osmišljen da odražava ličnost mladih ljudi iz metropole.
Njegova ekskluzivna Alpi Green mat boja ulepšana je ekskluzivnim detaljima sa Myron finišom za bočne štitnike, ručke za vrata, prednji spojler, ram zadnjih svetala, ručku za prtljažnik i kućišta za retrovizore. Model takođe nudi i zatamljeno staklo prtljažnjika i dolazi sa felnama od 17 inča. Naposletku, tu su LED dnevna svetla, koji daju modelu 500X brzo prepoznatljiv dinamičan i prodoran pogled. Tamni detalji su ponovljeni i u dizajnu unutrašnjosti, na primer na kontrolnoj tabli i obliku kućišta centralnog tunela i na panelima za vrata. Unutar vozila su i posebno dizajnirana sportska sedišta S-Design sa ugraviranim žigom boje bakra. U verziji S-Design, prepoznatljiva elegancija modela 500X naglašena je uz malo modernog stila i sportskog identiteta.

Nema mnogo jedinstvenih Ferrarija na tržištu, ipak jedan od njih je moguće kupiti. U pitanju je model SP30 koji će se već drugi put naći na aukciji u poslednjih šest godina. Prvobitno prodat u Ujedinjene Arapske Emirate, ovaj automobil baziran na modelu 599 GTB naći će se na javnoj licitaciji 6. februara u Parizu. SP30 je prešao samo 105 kilometara, što je svega dva kilometra više nego što je pisalo na brojčaniku prošle jeseni.

I dalje je u izvanrednom izdanju, što bi i trebalo da bude s obzirom da je jedva vožen, a novi vlasnik će imati čak tu čast da skine originalnu plastičnu zaštitu sa multimedijalnog ekrana. Naravno, za to zadovoljstvo će morati da posegne duboko u svoj ''novčanik'', jer se očekuje da SP30 dostigne sedmocifrenu vrednost na aukciji.

Što se tiče performansi, SP30 je za razliku od prerađene karoserije zadržao isti pogon kao standardni 599, a za to je zadužen 6.0-litarski V12 sa više od 600 KS. SP30 ubrzava iz mesta do 100 km/h za nešto preko 3 sekunde.

Maserati je paletu modela Levante proširio i novim specijalnim Vulcano izdanjem, uz napomenu da se u pitanju serija ograničena na samo 150 primeraka (za Evropu i Aziju). Levante Vulcano Limited Edition je dostupan sa 3.0 litarskim V6 motorom (u verzijama sa 257 kW/350KS i 316 kW/430KS), sa ekskluzivnom mat ''Grigio Lava'' bojom, zatamnjenim zadnjim svetlima, black chrome prednjim grilom i amblemima, gloss black okvirima stakala, poliranim izduvnim cevima, Helios alu točkovima od 21 inča i Brembo kočnicama.
 
Za unutrašnjost su predviđena crvena kožna sedišta (napred sa grejanjem i ventilacijom), elementi od ugljeničnih vlakana, pločica sa Vulcano logom i natpisom ''One of 150'', kao i ''Bowers & Wilkins'' sound sistem. Deo standardne opreme između ostalog čine i prednji i zadnji parking senzori, kao i adaptivna full-LED matrix svetla. Levante Vulcano Limited Edition sa 350KS u Italiji košta 116.000 evra, a u verziji sa 430KS ima cenu od 128.000 evra.

Ferrari 812 Superfast u obradi Noviteca dobija aero body kit od ugljeničnih vlakana (prednji spojler, pragovi, zadnji spojler...), Vossen alu točkove od 21 i 22 inča, gume Pirelli P-Zero 275/30 i 335/25, lift kit za prednji deo, modifikovano oslanjanje (auto je niži za 35 mm) i novi, lakši izduvni sistem.

U pripremi je i paket za pojačanje 6.5 litarskog V12 motora koji u fabričkom izdanju raspolaže sa 800KS i 718 Nm.

Iz tima Scuderia Ferrari mesecima su stizale informacije da neće biti personalnih promena, ali upravo je stigla vest da je nastupila promena, i to ni manje ni više, nego na čelu tima. Maurizio Arrivabene dobio je otkaz, a na njegovo mesto postavljen je Mattia Binotto. Prema dobro obaveštenim izvorima o događanjima u timu, predsednik Ferrarija John Elkann, odlučio je da u ovu ''vruću stolicu'' smesti Binottoa, zato što smatra da je pravi izbor. Mattia Binotto je sve samo ne novajlija ili novopridošlica u timu, i do sada je bio tehnički šef tima.
 
Iako je pod njegovim rukovodstvom stvoren automobil koji je većim delom sezone bio čak i najbrži, previše grešaka, loših taktičkih odluka doveli su do toga da je tim sam sebe eliminisao iz borbe za titulu. Sa sistemskih i taktičkih grešaka, Arrivabene je fokus prebacivao na spor razvoj bolida tokom sezone, pa su se sve više mogle čuti i glasine o izraženom neslaganju Arrivabenea i Binotta u kom pravcu tim treba da ide, i kako konačno da dođe do titule. Šta više, još krajem decembra, Arrivabene je negirao da postoji mogućnost da Binotto napusti tim, frustriran celom situacijom, a za svoju poziciju upućivao novinare da pitaju izvršnog direktora Ferrarija, Louisa Camilleria.
 
Na kraju, po svemu sudeći, uprava fabrike je odlučila da je Binotto pravi čovek za vođu tima. To možda i nije loš stav. Bonotto je u Ferrari došao 1995. kao inženjer za test motore, a od 1997. do 2003. isti posao je radio ali za trkačke motore. Nakon što je preuzeo i ulogu glavnog inženjera, postao je šef za motore i KERS, da bi krajem 2014. postao izvršni direktor za pogonske grupe. Od 2016. bio je tehnički direktor tima, nakon odlaska Jamesa Allisona iz Ferrarija. Za sada nije jasno ko će preuzeti funkciju Binotta, mada postoji mogućnost da njegovu dosadašnju ulogu podele šef aerodinamike Enrico Cardile i šef odeljenja za motore Corrado Iotti.

Ako nekome, iz nekog razloga, fabrički Maserati Levante ne izgleda dovoljno primamljivo, tu su tjuning kompanije koje na nekoliko načina mogu modifikovati automobil po želji vlasnika. Jedna od tih kompanije je i Carlex Design.

Ovde ćemo govoriti o enterijeru modela Levante, koju je izradila poljska tjuning kompanija Carlex Design. Kao što se vidi na fotografijama, sedišta, nasloni za ruke i delovi panela na vratima su prekriveni elegantnom Nappa kožom. Možemo reći da šablon malo podseća na jedan drugi projekat te kompanije, Porsche Macan. Možda je opravdano reći da kabina modela Levante sada izgleda potpuno drugačije. Naime, ljudi iz Carlex Design su pažnju posvetili i najmanjim detaljima. Naravno, nisu zaboravili ni zadnja sedišta ni panele na zadnjim vratima. U svakom slučaju, u poređenju sa prethodno pomenutim Porsche Macan modelom, ovaj Maserati Levante izgleda svedenije i elegantnije.

Sa druge strane, po našem mišljenju, kabina modela Maserati Levante izgleda sjajno takva kakva jeste. Ako bi smo morali da biramo našeg favorita, onda bi to svakako bio Levante Trofeo. Sedišta tog modela su presvučena Pieno Fiore kožom, imaju crvene šavove i detalje od ugljenikovih vlakana. Tu su i V8 oznake i Trofeo logo na naslonima za glavu.

''Godina 2020. biće ogromna 'odskočna daska' za automobilsku industriju u Srbiji. Model 500L ima, kao i svaki proizvod, svoj životni vek, sve je to normalno. Tada, kada još jedan model dođe na Fiatove proizvodne trake u Kragujevcu, očekujem veliki porast obima proizvodnje, ponovno uvođenje treće smene i zapošljavanje novih ljudi''.

Ovo je u intervjuu za ''InfoKG'' rekao Davor Veličkovski, predsednik ''Sigit Srbija'', glavnog Fiatovog komponentaša u svetu u proizvodnji plastičnih delova. Ocenjujući investicionu klimu u auto industriji u Srbiji, Veličkovski je naglasio da je ona dobra i da pre svega treba zahvaliti Fiatu jer je on ''povukao nogu'' i pokazao drugim firmama iz auto industrije da imaju gde da dođu.

Jeep je ranije ove godine na sajmu automobila u Pekingu prikazao i novi Grand Commander, koji u najmnogoljudnijoj zemlji sveta proizvodi tamošnji Guangzhou-Fiat. Kako stvari sada stoje, a po informacijama nekih američkih medija, kompanija FCA planira da na bazi Grand Commandera napravi i novi Chrysler SUV kako bi se proširila njegova aktuelna (skromna) ponuda modela. Takođe, ovaj novitet će se i proizvoditi u SAD-u. Ostaje da se vidi kao će izgledati taj novi Chrysler SUV, ali kineski Jeep Grand Commander je vozilo sa tri reda sedišta (za ukupno sedam putnika, u konfiguraciji 2-3-2), dostupan u 2WD i 4WD verzijama. Grand Commander je dugačak 4873 mm, širok 1892 mm, visok 1738 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2800 mm. Pod haubom je 2.0 litarski turbo benzinac sa 231KS i 350 Nm, u paru sa devetostepenim automatskim menjačem.
  • 0 replies

> 20.12.1979. u Kragujevcu proizveden poslednji Tristać (Zastava 1300/1500) <
Licencna verzija Fiata 1300, koji je na evropskom tržištu izdržao tek pet godina, 1960-ih je u bivšoj državi bio statusni simbol i direktorski auto, proizvedeno ih je 201.160. U Torinu je Fiat 1300 predstavljen 1961. godine, a licencna proizvodnja u Kragujevcu je počela gotovo odmah. Automobil je prodavan kao Zastava 1300, bez Fiatovih oznaka, a u narodu je vrlo brzo stekao nadimak ''Tristać'', pod kojim je poznat i upamćen i dan danas. Zanimljivo, karavanska verzija se značajno razlikovala od italijanske, odnosno bila je izvedena iz karavanske Lade 1200/1300 (Žigulija). Proizvodnja je u Italiji zaustavljena još 1966. godine, tako da su kasnije izmene specifične samo za Zastavine modele.

Tokom 1960-ih je bio ''teška šminka'' i prepoznatljiv auto direktora i političara. Ostao je popularan do samog kraja, zanimljivo, upravo poslednja godina proizvodnje, 1979., bila je i rekordna, sa čak 16.750 proizvedenih primeraka. Ipak, malo ko je zažalio, tada je to već bio zastareli model, a domaći hit je bio Stojadin (Zastava 101). U Kragujevcu je od 1961. do 1979. proizvedeno 201.160 primeraka Tristaća, trećinu ukupne serije Fiata 1300/1500 (izvornih i licencnih).

×