Jump to content
FAS Goran

Our Picks

Top content from across the community, hand-picked by us.

Stellantis zabeležio snažan rast prodaje tokom 2023.
U industriji koja je i dalje obeležena neviđenim poremećajima i transformacijama, uz sve veću konkurenciju sa novim učesnicima, Stellantis je zabeležio značajan rast prodaje u 2023. godini, od 5.9% u Evropi u svim segmentima i energetskim pogonima. Stellantis je prešao cilj kao drugoplasirani u prodaji na evropskom tržištu, obezbeđujući tržišni udeo od 18.4% tokom cele godine. Dominantnost Stellantis-a u CV segmentu, sa tržišnim udelom redovno iznad 30%, podržao je poslovni sektor Stellantis Pro One u njegovom liderstvu u sektoru.

U regionu EU29, ukupni rezultati ukazuju na pozitivan prelazak iz 2023. u novu godinu, odražavajući opšti trend iz ključnih evropskih zemalja. Kao vodeći proizvođač automobila u Francuskoj, Stellantis se ističe na tržištu elektrifikovanih vozila, postižući zapaženi udeo od 27.4%, značajno rastući u poređenju sa 2022. i nadmašujući glavnog konkurenta za 4 poena na tržištu potpuno električnih vozila (BEV).

U Italiji, Stellantis se istakao kao ukupni lider na tržištu, završivši 2023. godinu s dominantnim udelom od 45,5% u poslovanju s komercijalnim vozilima (CV). Kompanija jača svoje vođstvo u energetskoj tranziciji, sa svakim četvrtim elektrifikovanim vozilom i polovinom električnih komercijalnih vozila proizvedenih od strane Stellantis-a. Postignuti su i pozitivni rezultati u Nemačkoj, gde je Stellantis učvrstio svoju poziciju kao druga najveća automobilska kompanija. Opel Corsa nastavlja da bude najprodavanije vozilo u B segmentu već treću godinu zaredom, dostižući najviši nivo registracija od 2016. godine.

Takođe, Stellantis već četvrti mesec zaredom predvodi tržište komercijalnih vozila. Postignuća kompanije proširuju se i na Španiju, gde prednjači na tržištu elektrifikovanih vozila i osvaja vodeće pozicije u prodaji plug-in hibridnih i 100% električnih komercijalnih vozila. U Velikoj Britaniji, Stellantis beleži rast u odnosu na prethodnu godinu, a Vauxhall se ističe kao treći najprodavaniji brend na tržištu lakih teretnih vozila; prednjači u oblasti električnih komercijalnih vozila, uz podršku modela Vivaro Electric. Serije Corsa i Mokka Electric dominiraju kao najprodavaniji supermini i električni B-SUV.
 
Sa uvođenjem nekoliko novih modela u 2024. godini, Stellantis planira da udvostruči ponudu potpuno električnih modela u Evropi do kraja godine. U sklopu svog strateškog plana ''Dare Forward 2030'' kompanija ostaje posvećena inovacijama, održivosti i pružanju vrednosti svojim zainteresovanim stranama.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na ilustraciju iznad.

FIAT predstavio New Fiat 600 Hybrid, novi nivo elektrifikovanog ''Italijana''
Nakon zvanične prezentacije modela New Fiat 600e u Lingotu 4. jula, FIAT najavljuje hibridnu verziju koja će biti dostupna od 2024. godine: New Fiat 600 Hybrid. FIAT još jednom dokazuje svoju relevantnost: New 600 će biti dostupan samo u električnom ili elektrifikovanom izdanju, dok će hibridna verzija biti namenjena onim zemljama  gde je prelazak na električne automobile i dalje spor.

Olivije Fransoa (Olivier Francois), izvršni direktor brenda FIAT i globalni direktor marketinga kompanije Stellantis, rekao je: ''Naša strateška vizija ostaje potpuno električna, a 500e kao najprodavaniji električni gradski automobil u Evropi podstiče našu odlučnost da nastavimo i učinimo električna vozila zaista dostupnim svima. Međutim, takođe ćemo ostati relevantni u zemljama kao što je Italija, našem domaćem tržištu, gde električna vozila još uvek nisu toliko popularna. Zato, za ove odabrane zemlje, zajedno sa novim potpuno električnim modelom New 600, ponudićemo hibrid visokih performansi koji će, nadamo se, otvoriti vrata svetu sa više elektrifikacije.''

- The New Fiat 600 Hybrid - Tehnologija
Hybrid je pametno i korisnički prijateljsko rešenje koje se sve više traži među kupcima. Naime, ponudićemo im zadovoljstvo modela New 600 u ''P2'' hibridnom paketu: Ima 100 KS, samo 110 do 114g procenjenih CO2 emisija (privremeni podaci pre homologacije). Hibridni pogonski sistem će biti dostupan u dva nivoa opreme: New Fiat 600 Hybrid La Prima, najekskluzivnija verzija, i New Fiat 600 Hybrid, najpristupačnija verzija.

MHEV motor ugrađen u Novi Fiat 600 Hybrid je najbolji primer tehnologije i garantuje udobnost i performanse. Zahvaljujući ovoj naprednoj tehnologiji, New 600 Hybrid pruža pravo hibridno iskustvo, omogućavajući korisnicima da uživaju u izuzetno komfornoj i električnoj vožnji ne samo u gradu pri brzinama do 30 km/h, već i na gradskim i seoskim putevima kada vozač otpusti pedalu gasa u stabilizovanim uslovima ili na nizbrdici, i u istoj situaciji na autoputu.

Kompletan tekst i još fotografija možete pogledati klikom na najavnu sliku iznad.

Alfa Romeo svetska premijera  Doživite poseban trenutak sa nama - 30. avgusta u 17 časova
Samo još malo nas deli od sastanka sa istorijom Alfa Romea.
U sredu, 30. avgusta u 17 časova u prenosu uživo iz Alfa Romeo Muzeja, brend će otkriti svetu izvanredan projekat, stvoren s jasnom željom da postane nešto jedinstveno i vredno svoje istorije. Biće to trenutak čistog italijanskog automobilskog uzbuđenja koji je dobro iskusiti iz prve ruke.

Doživite ga sa nama...

FIAT potvrdio da je vodeći brend kompanije Stellantis u prvom polugodištu 2023. sa globalnim rastom od 10%
U prvom polugodištu 2023. brend FIAT potvrdio je svoju globalnu lidersku poziciju značajnim rezultatima. 
Olivije Fransoa (Olivier Francois), izvršni direktor brenda FIAT (CEO) i globalni direktor marketinga (CMO) kompanije Stellantis, rekao je:

''U poslednje dve godine, ostvarili smo niz uspeha unutar kompanije Stellantis, i učinili smo FIAT profitabilnijim i globalnijim nego ikada pre. Ove godine, FIAT je ponovo potvrdio svoj globalni uspeh, značajno doprinoseći izvrsnim rezultatima grupe. FIAT se pokazao kao vodeći Stellantis brend po prodaji u prvom polugodištu 2023. sa 645.000 jedinica, što je povećanje od 10% u odnosu na prošlu godinu. FIAT je lider na tržištima tri ključne zemlje - Brazil, Italija i Turska - u tri različite regije, sa udelom ukupne prodaje od preko 50% van matične regije, što je jedinstveni slučaj u automobilskom sektoru. Pored toga, predvodimo prelazak na održivu urbanu mobilnost zahvaljujući našem modelu novi 500 - globalnom simbolu 100% električnog vozila - koji je najprodavaniji električni gradski automobil u Evropi. I nastavićemo da utiremo put ka elektrifikaciji lansiranjem modela Fiat Topolino i novog Fiat 600e, koji su prvi novi modeli bazirani na Stellantis platformi. Zahvaljujući sinergijama i mogućnostima unutar grupe, u naredne 3 godine naš plan proizvoda će vratiti FIAT tamo gde pripada: na mesto lidera, uzora i omiljenog brenda.''
 
U prvom polugodištu 2023. godine, FIAT je pokazao svoju snagu i jedinstvenost zahvaljujući dobro uravnoteženom geografskom prisustvu koje čini brend jačim i otpornijim na ciklične promene. To je daleko najprodavaniji brend u Južnoj Americi, sa tržišnim udelom od 14.1%, i apsolutni lider u Brazilu, najvažnijem neevropskom tržištu za ovaj globalni italijanski brend, sa udelom od 22%. Takođe, Fiat Strada je drugi najprodavaniji automobil u Brazilu i prvi među lakim komercijalnim vozilima.
 
Izvanredni rezultati postignuti su i u Evropi, gde je brend zabeležio 271.800 registracija od ukupno 645.000 prodatih jedinica širom sveta u prvih šest meseci 2023. godine. U Evropi, gde je FIAT uvek bio lider na tržištu gradskih automobila, brend je apsolutni lider u Italiji sa tržišnim udelom od 12.8%, a legendarni Fiat Panda je najprodavaniji automobil na tržištu. U Evropi, novi Fiat 500 je najprodavaniji Stellantisov električni automobil, najprodavaniji električni automobil u segmentima A i B i među prvih pet u svim segmentima u Italiji, Nemačkoj, Francuskoj i Španiji, uz to što je najnagrađivaniji FIAT svih vremena.

Rezultati u MEA regiji takođe su značajni, posebno na turskom tržištu gde je FIAT lider sa udelom od 18.2%, zahvaljujući modelu Fiat Tipo koji je najprodavanije vozilo u Turskoj. Pored toga, FIAT je postavio put za dalje širenje u MEA regiji, prvo se vraćajući u Alžir, a zatim postavljajući temelje za proizvodnju modela 500 Hybrid - prvog hibridnog vozila koje će se prodavati u Alžiru - i modela Doblò u toj zemlji, u fabrici Tafraoui - Oran, do kraja 2023. godine.

Alfa Romeo objavio rekordne poslovne rezultate za prvih 6 meseci 2023. na globalnom nivou
Nakon rekordnog prvog kvartala, Alfa Romeo je završio prvu polovinu godine sa značajnim povećanjem rezultata. To potvrđuje njegov čvrst strategeški plan, koji se zasniva na strategiji posvećenoj u sveukupnom kvalitetu, disciplini i rigoroznosti u ostvarivanju dugoročnih ciljeva.

Godina 2023. se pokazuje kao kompleksna i puna globalnih varijabli koje predstavljaju izazove, ali odlični poslovni rezultati u prvom polugodištu potvrđuje zamah iz prvog kvartala i konsolidaciju jasnog i stabilnog rasta.
 
Globalno, registracije su porasle za 57% u poređenju sa prvom polovinom 2022. godine, pri čemu je Evropa zabeležila snažan i stabilan rast: vrednosti su se udvostručile (rast od 100%).  Na području gde je rast snažan i ujednačen, ostvareni su izvanredni rezultati u Francuskoj (+123%), Nemačkoj (+116%) i Italiji (+131%). U regionu Bliskog Istoka i Afrike, nastavljen je snažan i ujednačen rekordan rast. Povećanje od 173% potvrđuje veoma pozitivan trend koji je postao konstanta od 2022. godine, kada je Turska postala globalni lider u pogledu stopa rasta obima prodaje. A eksponencijalno pozitivan trend se nastavlja na isti način, sa vrednostima koje su povećane više od deset puta. Kao konsolidacija rezultata u regionu, brojke u Izraelu su porasle za 40%, a u UAE za 37%. 
 
Azija predstavlja ključno strateško područje za brend Alfa Romeo. Prodajni rezultati za prvu polovinu godine su stabilni i u skladu sa rezultatima za isti period 2022. godine, sa upečatljivim brojkama u Kini, gde su registracije zabeležile rast od 94% u maju u odnosu na isti mesec 2022. godine. Komercijalni uspeh modela Giulia je u Kini ponovo bio značajan, beležeći rast od 35% tokom šestomesečnog perioda.
Kao dokaz fokusa na ovo područje, Alfa Romeo je nedavno predstavio novi model Giulia i novi model Stelvio u Kini, a prvi prodajni salon Alfa Romeo automobila u Hong Kongu je ponosno započeo svoje poslovanje.

U SAD-u, rezultati u pogledu kvaliteta su upečatljivi, na osnovu studije IQS koju je sproveo JD Power, globalni lider u istraživanjima potrošača, konsultantskim uslugama i analizi podataka. Njihova studija ''Inicijalna studija kvaliteta'' (IQS) ističe izuzetne rezultate koje je postigao Alfa Romeo, koji je zabeležio jasno poboljšanje u poređenju sa 2022. godinom.

Žan Filip Imparato (Jean-Philippe Imparato), izvršni direktor Alfa Romeo:
''Rezultati za prvu polovinu godine potvrđuju rad celog tima. Postižemo ciljeve koje smo postavili sebi sa velikom skromnošću i požrtvovanošću. Disciplina sa kojom sprovodimo našu strategiju temelji se na želji da postanemo lider u premijum sektoru po pitanju kvaliteta, a nagrade koje smo dobili to potvrđuju. Zato održavamo našu posvećenost i odlučnost kako bismo osigurali da 2023. godina završi sa rezultatima koji ostaju na pravom putu i postaju još bolji od izuzetno pozitivne prve polovine godine.''

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.

Stellantis napreduje u Evropi sa svojom električnom gamom i poslovanjem u oblasti komercijalnih vozila
U tržišnoj atmosferi koju i dalje oblikuju poremećaji i transformacije bez presedana, Stellantis je saopštio snažne rezultate u prvoj polovini 2023. godine sa skoro 1.44 miliona registracija u regionu Evropa 30 (PC+CV), što je povećanje od 5.3% u odnosu na isti period 2022. godine, postigavši ukupni tržišni udeo od 19.1%.

Stellantis je uhvatio zalet na tržištu komercijalnih vozila, potvrdivši svoje vođstvo u prodaji u Evropi sa skoro 292.900 prodatih jedinica, što je povećanje od 5.3% u odnosu na prvo tromesečje 2022, sa stabilnim tržišnim udelom od više od 30%.

Stellantis takođe ubrzava na putu ka mobilnosti sa nultom emisijom, nakon što se popeo na podijum u nekoliko država. Kompanija sada ima 24 električna vozila na baterije (BEV) na tržištu, i skoro će udvostručiti taj broj do kraja 2024; trenutno, električna vozila kompanije Stellantis kao što su Peugeot e-208 i novi Fiat 500 na vrhu su rang-listi elektrifikovanog tržišta u Evropi.

Sveukupno, na tržištu BEV, Stellantis je dominantan u segmentu A (udeo od 39%), segmentima B i B-SUV (62% i 53%) i segmentu CV (46%). Stellantis je takođe pokrenuo Free2move charge, ekosistem sa perspektivom od 360 stepeni koji će glatko omogućiti punjenje i upravljanje energijom (Stellantis Charging & Energy Business Unit) kako bi se zadovoljile sve potrebe kupaca EV, svuda i u svakom pogledu. Sistemom Free2Move Charge upravlja nova Stellantis poslovna jedinica za punjenje i energiju, i on će odgovoriti na potrebe kupaca električnih vozila kod kuće, na poslu i na putu.
 
''Zahvaljujući našim brendovima, Stellantis je prava moćna mašinerija u nastajanju'', rekao je Uve Hohgešurc (Uwe Hochgeschurtz), operativni direktor kompanije Stellantis za region proširene Evrope. ''Naši brendovi su snažno pozicionirani, svaki sa svojom ličnošću kako bi se uklopili u različite delove tržišta, isporučujući sve bolje rezultate i negujući budućnost cele kompanije. Naši dobri komercijalni rezultati, zajedno sa dvocifrenim finansijskim rezultatima za prvo polugodište 2023. služe kao dokaz da smo na putu ka mobilnosti sa nultim emisijama, koja će poštovati životnu sredinu i biti pristupačna svima.

Hteo bih da se zahvalim svim našim zaposlenima i našim partnerima na njihovom trudu i posvećenosti postizanju ovih rezultata, dok pravimo dalje korake ka sprovođenju našeg strateškomg plana Dare Forward 2030.''

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.

Stellantis - rezultati za prvu polovinu 2023.
Carlos Tavares, izvršni direktor (CEO): ''Naš izvanredan uspeh u prvom polugodištu ove godine podržava našu dugoročnu održivost i sposobnost da ostvarimo hrabre ambicije našeg plana Dare Forward 2030. Potrebno je zajedničko zalaganje i otvoren um svih naših zaposlenih da se upustimo u naše putovanje transformacije bez kompromisa, istovremeno štiteći kompaniju od spoljnih izazova. Želim da izrazim zahvalnost svakom zaposlenom i ponosno ističem da timovi ostvaruju rezultate u više dimenzija. Dobro smo pozicionirani za preostali deo 2023. godine i budućnost.''
 
Stellantis i dalje stvara vrednost u više dimenzija, ostvarujući snažan rast i postavljajući nove rekorde u neto prihodima, prilagođenom operativnom prihodu i neto dobiti, dok sprovodi transformacionu, ekonomičnu promenu proizvoda ka elektrifikovanim i softverski definisanim vozilima u okviru svojih 14 legendarnih brendova. Uprkos izazovnom poslovnom okruženju, Stellantis uspešno sprovodi svoje obaveze prema planu Dare Forward 2030 kroz efikasno i posvećeno fokusiranje na tri osnovna principa: 
 
Kako je navedeno u Izveštaju o korporativnoj društvenoj odgovornosti za 2022. godinu, Stellantis je na dobrom putu da ispuni svoje ambiciozno obećanje da dostigne nulte emisije ugljenika do 2038. godine, uz kompenzaciju preostalih emisija u jednocifrenom procentu. Kompanija takođe nastavlja sa sklapanjem značajnih strateških partnerstava kako bi podržala svoje obaveze radi postizanja nultih emisija ugljenika, uključujući planiranu akviziciju udela od 33.3% u kompaniji Symbio, lideru u oblasti vodoničke mobilnosti bez emisija, i uspostavljanja zajedničkog poduhvata sa kompanijom Galloo za reciklažu vozila na kraju životnog ciklusa.

Elektrifikacija game proizvoda kompanije i dalje ima snažan odjek, sa globalnim prodajama BEV (električnih vozila na baterije) i LEV (lakih električnih vozila) koje su porasle za 24% u odnosu na prethodnu godinu, na oko 169.000 jedinica, odnosno za 28% više u odnosu na prethodnu godinu, na oko 315.000 jedinica. Stellantis je bio treći u ukupnoj prodaji BEV-a u regionu EU30, a drugi na tržištu SAD-a po prodaji LEV. Trenutno, Stellantis ima 25 BEV modela dostupnih na tržištu, a još 23 modela će biti lansirana kroz 2024. godinu. Početak nove ere elektrifikovanih proizvoda obeležilo je predstavljanje STLA Medium, prvog globalnog dizajna platforme za BEV za vozila u segmentima C i D koji koristi BEV tehnologiju i obezbeđuje vrhunsku autonomiju, energetsku efikasnost, integrisanu snagu i snagu punjenja.

Pored otvaranja gigafabrike ACC u Francuskoj, kompanija je nedavno objavila planove za izgradnju druge gigafabrike StarPlus Energy u Sjedinjenim Američkim Državama u saradnji sa Samsung SDI.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.

30. avgust u 17h Alfa Romeo predstavlja ''Il coraggio di sognare'' svetsku premijeru
Sanjajte sa nama! Iskusite putovanje u istoriju sa brendom Alfa Romeo. Prenos uživo može se pogledati na alfaromeo.com/il-coraggio-di-sognare 

U sredu, 30. avgusta u 17 časova, Alfa Romeo će predstaviti svetu kreaciju koja je nastala zahvaljujući hrabrosti i posvećenosti tima koji je želeo da ostvari svoj san. Pravo putovanje u istoriju, jedinstveni trenutak čistog uzbuđenja sa italijanskim automobilizmom, koje treba iskusiti iz prve ruke.

Za fanove koncepta ''Made in Italy'' i brenda Alfa Romeo, ovo će biti zaista uzbudljivo. Za one koji još nisu očarani, otkrivanje ove lepote će zasigurno pobuditi strast duboko u njima.
Tako strasti nastaju...

Link ka video premijeri možete pogledati klikom na najavnu sliku iznad.

Stellantis predstavio platformu STLA Medium
Stellantis predstavlja STLA Medium, globalnu platformu za BEV sa vrhunskim elementima, uključujući najbolju autonomiju u klasi od 700 kilometara (435 milja), energetsku efikasnost, snagu motora i brzinu punjenja.

STLA Medium platforma nudi veliku autonomiju u kombinaciji sa osmišljenom fleksibilnošću kako bi mogla da podrži različite vrste vozila i konfiguracije pogona na tržištu, u C- i D-segmentima koji su u 2022. godini zabeležili prodaju od 35 miliona vozila - gotovo polovinu od ukupno 78.5 miliona vozila prodatih globalno te godine. Danas, Stellantis brendovi nude 26 različitih modela vozila u tim segmentima na različitim platformama. Na STLA Medium platformi se može proizvoditi do dva miliona vozila godišnje u nekoliko fabrika širom sveta, počevši ove godine u Evropi. 
 
''Ono što danas vidimo rezultat je malo više od dve godine inovacija bez kompromisa kako bismo pružili čistu, sigurnu i pristupačnu mobilnost, podržanu našom investicijom od 30 milijardi evra u elektrifikaciju i softver do 2025. godine'', rekao je Karlos Tavares (Carlos Tavares), izvršni direktor kompanije Stellantis.

''Platforma STLA Medium demonstrira snagu globalne tehnološke zajednice Stellantis-a, pružajući proizvode koji su izuzetno usredsređeni na naše kupce i koji menjaju dugogodišnje pretpostavke o saobraćaju dok težimo ka nultim emisijama ugljenika do 2038. godine.''
 
STLA Medium je prva od četiri globalne BEV platforme koje su predstavljene na Danu električnih vozila 2021. godine, a koje podržavaju buduće proizvode kompanije i ključne su za postizanje ambicioznih ciljeva strateškog plana Stellantis Dare Forward 2030, uključujući postizanje 100% prodaje putničkih vozila sa baterijskim električnim pogonom (BEV) u Evropi i 50% prodaje putničkih vozila i lakih teretnih vozila sa BEV pogonom u Sjedinjenim Američkim Državama do 2030. godine.

Plan Dare Forward 2030 ima za cilj smanjenje emisija ugljen-dioksida za polovinu do 2030. godine, upoređujući sa merenjima iz 2021. godine, i postizanje neutralnosti u emisiji ugljenika do 2038. godine, sa jednocifrenim procentualnim kompenzacijama preostalih emisija.
 
- STLA Medium platforma je dizajnirana da premaši očekivanja kupaca
Platforma STLA Medium, koja je dizajnirana za BEV vozila, pruža najbolju autonomiju u klasi od preko 700 km (435 milja) sa Performance paketom, dok Standardni paket ima autonomiju od preko 500 km (310 milja) prema proceduri WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure).

Sa korisnom energijom do 98 kilovat-sati (kWh), STLA Medium je najbolja u klasi po ugrađenoj energiji između točkova. STLA Medium, koja koristi električnu arhitekturu od 400V, pruža najbolju energetsku efikasnost i vreme punjenja, kao i povezanost sa ekosistemom punjenja i usluga koji poboljšavaju svako putovanje.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.

FIAT, budućnost stiže
Na dan rođendana Fiata 500, FIAT slavi uspešan put brenda u poslednjim godinama sa pregledom svog sadašnjeg stanja i vizijom svetle i uzbudljive budućnosti. Ovo je takođe bila prilika da se predstavi proširena porodica 500e: novi Fiat Topolino, mlađa sestra modela 500, i Novi Fiat 600e, starija sestra. 
 
Olivije Fransoa, izvršni direktor brenda FIAT i direktor marketinga Stellantis-a, izjavio je:
''Budućnost FIAT-a stiže. Za dve godine smo učinili da FIAT bude profitabilniji i globalniji nego ikada. FIAT je postao broj 1. brend Stellantis-a po obimu i lider u 3 ključna tržišta - Italiji, Brazilu i Turskoj - u 3 različite regije. FIAT ima jasnu ulogu: snažan fokus na jednostavnost, lateralni koncept, radost i društvenu relevantnost.

Sve to nas čini važnijim za Stellantis: i brendom vrednim velikih ulaganja. Zahvaljujući Stellantis-u, imamo pristup većoj količini resursa, investicija i sinergija. Dakle, FIAT je zaista ponovo tu. U naredne 3 godine, naš proizvodni plan će vratiti FIAT tamo gde pripada: na mesto lidera, referentnu tačku, brend koji se voli. Danas predstavljamo prve plodove ove nove ere pod pokroviteljstvom Stellantis-a: porodica 500e postaje mnogo veća, sa mlađom sestrom Topolinom, i starijom sestrom, novim modelom 600e.

Ponosan sam što mogu da najavim da je FIAT obnovio partnerstvo sa organizacijom (RED), jer verujemo da biti društveno relevantan znači brinuti se o planeti, ali i o ljudima.''

Kompletan tekst i još fotografija možete pogledati klikom na najavnu sliku iznad.
  • 0 replies

Novi Fiat Topolino
FIAT nastavlja svoju misiju da razvije održivu mobilnost u gradovima i pretvori ih u opuštajuća igrališta u kojima vožnja postaje jednostavno i održivo iskustvo dostupno svima.

Takav cilj postaje stvarnost zahvaljujući novom modelu Fiat Topolino, veselom i modernom električnom automobilu namenjenom svima, porodicama, pa čak i najmlađima, budući da je minimalna starost za vožnju ovog vozila - u zavisnosti od tržišta - 14 godina. Ovaj eklektični automobil se prilagođava svakom trenutku i mestu, nudeći brojne načine upotrebe.

Topolino je idealno rešenje za gradsku mobilnost i kratke distance, a ima pristup bilo gde zahvaljujući svojoj električnoj prirodi. Ovaj automobil je omaž bogatoj istoriji brenda i njegovoj sposobnosti da inovira uz privlačnost i stil, savršeno otelotvorujući novi stil Dolce Vita i čistu italijansku lepotu.

Sa zaista jedinstvenim dodacima - poput malog tuša, koji ga čini idealnim za plažu, svežim dizajnom i mogućnošću vožnje od 14 godina pa naviše, novi Fiat Topolino želi dobrodošlicu novim ciljnim grupama.  Osim toga, savršeno otelotvoruje FIAT-ovu posvećenost održivosti: zahvaljujući svojoj električnoj prirodi, pruža smanjene emisije ugljenika i smanjen nivo buke, poštujući standarde održivosti urbanih centara. Njegova izuzetno mala veličina ne utiče na saobraćaj, naprotiv, čini Topolino savršenim uređajem za urbanu mobilnost.

FIAT ima misiju da nastavi da pruža revolucionarna vozila za urbanu mobilnost, ali, u današnjem scenariju, sa preokretom, i drugačijim, svežim narativom: sa Topolinom, brend značajno doprinosi održivoj urbanoj mobilnosti, praveći značajan korak ka radosnoj i potpunoj elektrifikaciji.

Fiat Topolino će učiniti da se mladi ponovo zaljube u automobile, fascinirajući generaciju Z, mladu publiku koja posvećuje veliku pažnju temama održivosti, i koja je vrlo osetljiva i ima želju za ekološkim, ličnim i prijateljskim rešenjima za vožnju i transport. Topolino takođe predstavlja četvorotočkaški san zaljubljenika u Rivijeru, jer je savršeno vozilo za doživljaj italijanskog leta na uskim putevima predivne italijanske obale. Izuzetan spoj: idealan kako za male primorske gradove tako i za haotični centar grada.

Gama se sastoji od dva različita karoserijska oblika, jedan zatvoren i jedan otvoren, oba konzistentna u svojim strukturnim karakteristikama: jedna boja, Verde Vita, jedan dizajn točkova i jedan estetski pristup za enterijer.

Zahvaljujući svojoj izuzetno maloj veličini u poređenju s normalnim automobilom (dug je 2,53 metara), jednostavnošću upravljanja i bezbednoj maksimalnoj brzini od 45 km/h, Topolino ponovno budi želju za putovanjem bez stresa. Oba modela su veoma svestrana i imaju odlične električne performanse zahvaljujući bateriji od 5,4 kWh koja pruža do 75 km autonomije i puni se za manje od četiri sata.

Kompletan tekst i još fotografija možete pogledati klikom na najavnu sliku iznad.

Novi Fiat 600e
FIAT nastavlja da predvodi na polju održive gradske mobilnosti, i predstavlja novi Fiat 600e, koji je odličan dodatak dami brenda, i koji označava njegov povratak u B-segment. To čini tako što uzima sve što volite o B-segmentu, i unapređuje ga u svakom aspektu: više prostora, veći domet, bolji osećaj ''slatkog života'' (Dolce Vita).

Jednostavno rečeno, novi Fiat 600e kombinuje ono najbolje iz svetova B-segmenta i B-terenaca, kako bi ponudio predivno, radosno i komforno iskustvo vožnje. Nastavljajući uspeh svog prethodnika i bestselera, modela Fiat 600 iz 1950-ih, koji je takođe poznat kao porodični automobil, novi Fiat 600e se stavlja u srž brzorastućeg B-segmenta.
 
Novi Fiat 600e predstavlja idealno rešenje i za one koji vole grad i za ljubitelje prirode i savršeno je otelotvorenje brendovih vrednosti italijanskog stila i održivosti. On je kul i prelep, ima velikodušnu dužinu od 4.17 metara, sa komfornim prostorom za petoro, prednji tovarni prostor koji je najbolji u klasi, i ima električni domet od preko 400 km (WLTP kombinovani ciklus) i preko 600 km u gradu (WLTP gradski ciklus) i nudi najmodernije sisteme bezbednosti.

Dostupan u 2 različite potpuno električne verzije, novi Fiat 600e La prima i novi Fiat (600e)RED, on je porodično rešenje za potpuni ugođaj čistog italijanskog ''slatkog života'', uz brigu za životnu sredinu i socijalna pitanja.

Dostupan u verziji sa 5 vrata, novi Fiat 600e nudi impresivnu prostornost sa svojih pet sedišta i 15 litara unutrašnjeg tovarnog prostora. Kupci mogu da čuvaju svoje lične predmete u pametnom centralnom tunelu - koji ima prilagođen poklopac i fleksibilne držače čaša za komfornu pauzu - džepove na sedištima i strateške tovarne prostore u prednjem delu.

Gepek je takođe velik, sa kapacitetom od 360 litara. Pored velikog prostora, model takođe ima snažne električne sposobnosti. Litijum-jonske baterije sa kapacitetom od 54 kWh daju novom modelu 600e domet od preko 400 km u WLTP kombinovanom ciklusu i preko 600 km u gradskom ciklusu, što čini novi Fiat 600e idealnim vozilom i za svakodnevno korišćenje u gradu, i za izlete vikendom.

Kako bi se optimizovalo vreme punjenja, novi 600e je opremljen sa sistemom za brzo punjenje od 100 kW, koji puni bateriju veoma brzo. Na primer, potrebno je manje od pola sata da se baterija napuni do 80%, otprilike vreme koje je potrebno da spakujete automobil za vikend putovanje. Model takođe ima interni punjač od 11 kW i Mode 3 kabel za punjenje kod kuće ili na javnom mestu, koji omogućava potpuno punjenje za manje od 6 sati.

Motor ima snagu od 115 kW (154KS), što omogućava ubrzanje od 0 do 100 km/h za okruglo 9 sekundi. Novi Fiat 600e vam pruža izbor: svaki kupac može da vozi na svoj način, zahvaljujući postojanju tri režima vožnje - eco, normal, sport - koji se mogu odabrati u skladu sa vašim stilom vožnje. Hibridna verzija će zaokružiti ponudu do sredine 2024. godine.

Kompletan tekst i još fotografija možete pogledati klikom na najavnu sliku iznad.

FIAT-ov potpuno novi šareni svet dolazi
Tokom letnje dugodnevnice, najdužeg dana u godini i dana kada se najduže može uživati u italijanskim bojama leta, FIAT vas poziva da otkrijete potpuno novi šareni FIAT svet!

Olivije Fransoa (Olivier Francois), Izvršni direktor brenda FIAT, direktno je uključen u selekciju novih boja. Pogledajte (klikom na najavnu fotografiju iznad) kako je on izabrao boju Novog modela Fiat 600e.
 
 Ostanite s nama za još šarenih novosti!
  • 0 replies

Panda 4x4 slavi 40 godina uspeha predstavljanjem ograničene serije Panda 4x40°
FIAT Panda 4x4, od svog lansiranja 1983. godine, uvek je predstavljao revoluciju za industriju, odmah postajući legenda u nastajanju. Da bi proslavio njegov 40. rođendan, FIAT je odlučio da lansira novu specijalnu ograničenu seriju nazvanu ''4x40°''.

Posebno izdanje za kolekcionare, koje će biti proizvedeno u 1.983 ekskluzivne jedinice u čast godine rođenja legende FIAT-a. Nova verzija će i dalje biti posvećena onima koji žele sigurno da se kreću po blatnjavim i snegom prekrivenim putevima, vozeći pouzdan i udoban automobil, iako su mu veličina i potrošnja goriva umanjeni. Konzistentnost je ovde ključna reč.

Ostaje vrhunski jedinstveni ograničeni 4x4 model, i nova verzija će biti inspirisana svojim legendarnim nasleđem, 40 godina nesumnjivog komercijalnog uspeha koji traje i ne pokazuje znake opadanja: gotovo 800.000 prodatih jedinica Panda 4x4 od 1983. godine, i pritom je i stari lider u 4x4 A-segmentu sa 10% istorijskim udelom u prodaji.

Još uvek zadržavajući legendarni karakter, inovativnost, okretnost, kompaktnost i nezaustavljivost, Fiat Panda 4x40° se ponosi jedinstvenom i hrabrom opremom kako spolja, tako i unutra. U svojoj Cross verziji, Fiat Panda 4x40° ima elegantnu jednobojnu boju karoserije Ivory, istaknutu 15-inčnim dvobojnim Style felnama i crnim poklopcima retrovizora.

Spoljašnjost je obogaćena bojenim bočnim lajsnama sa 4x40° crvenim logom, nalepnicama koje prikazuju siluete automobila originalnog i sadašnjeg Panda modela, kao i 4x40° oznakom na B stubu. Boja slonovače takođe dominira enterijerom, bojeći instrument tablu i meke umetke na sedištima. Potonja su takođe ukrašena simbolima koje obeležavaju jubilej 4x40°, 4x40° logom na gornjem delu naslona sedišta, crvenim dvostrukim šavovima i recikliranom tkaninom na centralnim umecima. 
 
Pored svojih posebnih detalja, ograničena serija 4x40° takođe obuhvata karakteristike specifične za Cross, za one koji koriste svoj automobil i za istraživanje prirode. Oplemenjen je prednjim maglenim svetlima i DRL LED svetlima, zatamnjenim staklima, crvenim kukama za vuču napred, crnim krovnim nosačima koji ističu sportski izgled.

Takođe nudi dobru prostranost i udobnost zahvaljujući pet sedišta sa tri naslona za glavu na zadnjem sedištu, podešavanju visine vozačevog sedišta, kožnim volanom i ručicom menjača. Kako bi osigurao prijatnu i uživajuću vožnju, bez umanjenja bezbednosti, opremljen je radio DAB 7'' ekranom osetljivim na dodir sa CarPlay/Android Auto funkcionalnstima, automatskom klimatizacijom, električnim i grejanim bočnim retrovizorima, senzorima za sumrak i kišu i zadnjim senzorima za parking.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.
  • 1 reply

''Quadrifoglio 100° Anniversario'': Ograničena serija Giulia i Stelvio je rasprodata
Po sto modela Giulia i Stelvio ''Quadrifoglio 100° Anniversario'', koji su predstavljeni međunarodnim medijima povodom stogodišnjice, je RASPRODATO. Postali su neuhvatljivi kolekcionarski automobili sa kupcima na pet kontinenata. Odmah su rasprodati, potvrđujući izuzetno pozitivan trend brenda: u prvih pet meseci ove godine zabeležen je veliki rast prodaje, a registracije u Italiji su se utrostručile.

Prošao je jedan vek otkako je vozač Ugo Sivoči (Ugo Sivocci)  ostvario pobedu na trci Targa Florio 15. aprila 1923. godine, vozeći verziju ''Corsa'' modela RL, prvog Alfa Romeo modela u istoriji ukrašenog čuvenom Quadrifoglio Verde simbolikom. Od tada, Quadrifoglio je postao simbol DNK brenda Alfa Romeo - plemenitog italijanskog sportskog duha - i označava najmoćnije automobile brenda, ne samo one koji su se takmičili na trkalištima već i najmoćnije i ekskluzivne putničke automobile. 
 
Ograničeno premijerno izdanje modela Giulia i Stelvio ''Quadrifoglio 100° Anniversario'' ponosno nosi slavljeničku verziju istorijskog logotipa, koji je reinterpretiran u modernom stilu od strane dizajnera iz Centro Stile Alfa Romeo.

Dizajneri brenda Alfa Romeo su sačuvali njegovu snagu i eleganciju, unoseći promene u pogledu boje. Savremeni hromatski dodir evocira slavne automobile brenda i čuvene sportske pobede koje su postale deo kolektivne podsvesti. 2.9 V6 turbo motor sa 520 KS, uz mehanički diferencijal ograničenog klizanja koji optimizuje prenos obrtnog momenta, povećavajući stabilnost, okretnost i brzinu pri vožnji u krivinama.

Nove kočione čeljusti u zlatnoj boji, rešetka i poklopci retrovizora od upečatljivog ugljeničnog vlakna. U unutrašnjosti, novi istaknuti šavovi u zlatnoj boji i slavljenički znak na instrument tabli ukrašavaju sportsko okruženje koje dominira ugljeničnim vlaknima, sa novom 3D završnom obradom, dok je volan presvučen kožom i Alcantara materijalom sa crnim šavovima i dodacima od karbona.

Modeli Giulia i Stelvio ''Quadrifoglio 100° Anniversario'' su zato rezultat 100-godišnje potrage za tehničkom izuzetnošću, primenjene na takmičenja i proizvedene automobile. Ističu se zbog jedinstvenog, direktnog i uzbudljivog Alfa Romeo iskustva vožnje i osvojili su srca fanova za rekordno vreme.

Giulia Quadrifoglio ''100° Anniversario'' na 41. trci 1000 Miglia
Sve je spremno za početak 41. tradicionalne trke 1000 Miglia, istorijske trke za klasična vozila koja počinje 13. juna u Breši, gde se i završava 17. juna nakon prolaska kroz neke od najlepših lokacija u Italiji.

Kao i uvek, delom trka a delom avantura, na ovogodišnjoj trci 1000 Miglia će učestvovati preko 400 neprocenjivih klasičnih vozila, od kojih čak 47 pripada brendu Alfa Romeo, neprikosnovenoj ikoni italijanskog automobilizma. Tri prestižna modela iz kolekcije brenda Alfa Romeo će učestvovati, od kojih su svi obično izloženi u njegovom muzeju u Arezeu: 1900 Super Sport i 2000 Sportiva, oba iz 1954. godine, i 1900C Super Sprint iz 1956. Tri bisera iz istorijske kolekcije će voziti izuzetne ekipe. Tri posade za tri izuzetna modela, svi prava umetnička dela u pokretu, iz kolekcije Heritage, koja je deo Stellantis odeljenja posvećenog očuvanju i promociji istorijskog nasleđa.

Ovaj događaj, između ostalog, predstavlja pravi most između vrednosti prošlosti i vrednosti budućnosti, veza koju ove godine dodatno obnavljaju tri istorijske godišnjice za ''Biscione'' brend: 10 godina modela Alfa Romeo 4C, 60. godišnjica tima Autodelta koji je postao trkačko odeljenje brenda, i stogodišnjica sportskog nivoa opremljenosti par ekselans, Quadrifoglio Verde. Nije slučajno što će Alfa Romeo podržati svoje prelepe oldtajmere sa nekim od najnovijih primeraka modela ''Giulia Quadrifoglio 100° Anniversario''.

Petnaestog aprila 1923. godine, legendarni Quadrifoglio je debitovao sa verzijom ''Corsa'' modela RL koji je vozio Ugo Sivoči i odveo ga do pobede na 14. Targa Florio trci. Od tada, Quadrifoglio je postao simbol DNK brenda Alfa Romeo - plemenitog italijanskog sportskog duha - i identifikuje najviše postignuća brenda u pogledu performansi, ne samo u trkačkim trkama već i u najmoćnijim i ekskluzivnim putničkim automobilima.

Primer takvih su modeli Giulia i Stelvio ''Quadrifoglio 100° Anniversario'', limitirana serija proizvedena u samo 100 jedinica po modelu, sa svojim karakterističnim obeležjima kako sa mehaničkog tako i sa estetskog aspekta. Motor od 2.9 V6 sa turbo punjenjem i snagom od 520 KS, sa mehanički ograničenim diferencijalom koji optimizuje prenos obrtnog momenta, povećavajući stabilnost, okretnost i brzinu u krivinama. Novi proslavni znakovi dizajnirani od strane Centro Stile Alfa Romeo i nove kočione čeljusti, rešetka i poklopci retrovizora u zlatnoj boji od karbonskih vlakana.
U unutrašnjosti, novi zlatni kontrastni šavovi i proslavni znak na instrument tabli ukrašavaju sportsku atmosferu koja dominira karbonskim vlaknima, sa novim 3D detaljima, dok je volan obložen kožom i Alcantarom sa crnim šavovima i detaljima od karbonskih vlakana.

Kompletan tekst i još fotografija možete pogledati klikom na najavnu sliku iznad.

Kako bi sledeći Alfa Romeo trebalo da se zove?
Osnažen čvrstom vezom sa svojom zajednicom fanova, Alfa Romeo je još jednom iskoristio svoje zvanične kanale na društvenim mrežama da uključi klub obožavalaca Alfe u donošenje odluka tako što im je postavio pitanje kako bi trebalo da se zove sledeći automobil ovog brenda.

Nema više tajni kada govorimo o segmentu projekta u internim krugovima Alfa Romeo tima poznatog kao ''Kid''. ''Kid'' nagoveštava da će sledeći Alfa Romeo biti sportsko urbano vozilo: ''mališan'' u postavci, kako bi zaokružio gamu koju trenutno čine limuzina Giulia, terenac Stelvio i kompaktni terenac Tonale. Alfa Romeo planira da ispiše nova pravila za ovaj segment, tako što će modelu ''Kid'' dodeliti ulogu ''revolucionara''.

Na automobilskoj sceni koja se sve brže razvija i nudi širok dijapazon vozila u sve popularnijem SUV segment, nova linija ovog brenda još jednom definiše njegove ambicije, čak i u akronimu: Sportski DNK, veliko ime u urbanom kontekstu u najavi.

Dok Tonale predstavlja ''metamorfozu'' brenda kao prvo vozilo brenda u svetu elektrifikacije, sledeći automobil Alfa Romea biće prvi potpuno električni model, ali to nije sve. Još nije vreme da sa obožavaocima i zaposlenima podelimo karakteristike koje ga čine autentičnim Alfa Romeom, pozicioniranim na vrhuncu premium segmenta.

Novi model Alfa Romea trebalo bi da debituje u prvoj polovini 2024. godine, iako je to već glavna tema, a stručni dizajneri iznose različite hipoteze na internetu u vezi sa njegovim stilskim karakteristikama. 

Kako bi zajednica fanova od samog početka bila u toku, brend im je direktno postavio pitanje šta misle kako bi sledeći Alfa Romeo trebalo da se zove. Nakon modela Giulia koja je obeležila preporod brenda, Alfa Romeo je odabrao imena dva planinska prevoja, Stelvio i Tonale. Ali ne brinite, uprava Alfa Romea je jasno stavila do znanja da se neće zvati ''Brennero'', kako se priča po internetu.

Da li ovo sugeriše promenu pravca u komunikacijskoj strategiji?
Kako će se zvati sledeće Alfa Romeo sportsko urbano vozilo? Dajte nam svoj predlog! Kažite svoje na oficijalnim stranicama društvenih mreža brenda.
  • 1 reply

Zavirite u naprednu veštačku inteligenciju i tehnologiju autonomne terenske vožnje Jeep-a
Na isti dan kada se obeležava Nacionalni dan autonomnih vozila u SAD-u, brend Jeep pruža uvid u svoju naprednu tehnologiju terenske vožnje buduće generacije.

Tim koji predvodi Neda Cvijetić, direktorka odeljenja za veštačku inteligenciju i autonomnu vožnju u grupi Stellantis, je testirao u gradu Moabu, u saveznoj državi Juta, najnovije prototipove tehnologije za automatsku terensku vožnju koja se razvija ekskluzivno za brend Jeep.

Ugrađena u dva elektrifikovana modela Jeep Grand Cherokee 4xe, ova veštačka inteligencija i tehnologija autonomne terenske vožnje može da unapredi doživljaj iskusnih terenskih vozača, kao i kupaca koji su novi u tome. Takođe će pomoći vlasnicima Jeep terenaca u izazovnim uslovima vožnje.

Brend Jeep je lider u razvijanju tehnologije za automatsku terensku vožnju, pored svog sve značajnijeg liderstva u elektrifikaciji terenske vožnje, sa sve bogatijom gamom 4xe terenaca. ''Isto kao što naša 4xe elektrifikacija podiže terenske sposobnosti brenda Jeep na novi nivo, ovi napredni sistemi za terensku vožnju će pomoći većem broju kupaca u više zemalja širom sveta da se pridruže i uživaju u avanturi.

Ove funkcionalnosti i tehnologija će imati primenu u stvarnom svetu na i van staze, u raznim uslovima vožnje'', rekao je Kristijan Munije (Christian Meunier), glavni izvršni direktor brenda Jeep.
Brend Jeep će ovog leta objaviti ceo video koji prikazuje buduću generaciju njegove napredne tehnologije za autonomnu vožnju van staze.

Video možete pogledati klikom na najavnu sliku iznad.

Novi Fiat Topolino: najslađi električni gradski automobil
FIAT je otkrio ime i prvu sliku svog novog održivog rešenja za gradsku mobilnost: modela Topolino.
 
Potpuno električni Fiat Topolino kvadricikl je spreman da doprinese proširenju gradske električne mobilnosti i donese sav optimizam svog imena u dostupnoj, potpuno električnoj verziji koja objedinjuje sve sjajne osobine modela Fiat 500. Ovo priznato i nostalgično ime je isto ono koje je utrlo put za gradsku mobilnost i odmah nam napamet pada prvi Fiat 500, legendarni automobil koji je uneo revoluciju u koncept motornog vozila. Proizvodio ga je FIAT od 1936. do 1955. godine, Fiat 500, poznat kao ''Topolino'', bukvalno je izmislio ideju mobilnosti za široke narodne mase. Novi Topolino savršeno otelotvoruje koncept dolce vita brenda FIAT i italijanski duh. Kao automobil koji ima za cilj da izmami osmeh, Topolino donosi novu koncepciju dolce vite na gradske ulice, koja je ispunjena radošću, optimizmom i zabavom. Novi kvadricikl je novi uređaj za električnu mobilnost koji je dizajniran za široku publiku, uključujući najmlađe kupce, porodice i ljubitelje gradskog života.
 
Savršeno je pogodan za grad i ljude koji traže održivo i sveže rešenje za mobilnost, u skladu sa FIAT-ovom misijom okrenutom ljudima da obezbedi urbano održivo rešenje za mobilnost koje je dostupno svima. Usmeren ka mlađim generacijama, Topolino je više od uređaja za mobilnost. Zahvaljujući svom šarmantnom dizajnu koji odgovara svakoj generaciji, mladi će se ponovo zaljubiti u automobile.

Osim toga, novi Fiat Topolino će igrati društveno aktivnu ulogu u promovisanju električne mobilnosti u gradovima i posebnu ulogu u stvaranju ličnog rešenja za mobilnost za celu porodicu. Dolazak ovog modela označava još jedan korak na putu brenda ka elektrifikaciji i savršeno se uklapa u FIAT-ovu viziju ''Zeleno je samo kada je zeleno za sve''.

Na kraju krajeva, FIAT-ov svakodnevni posao, kao proizvođača automobila, je da iznova osmišlja koncept vožnje po gradu i učini je i dostupnom svima, a novi Topolino, sa svojim sjajnim dizajnom, biće savršeno vozilo za razvijanje održive mobilnosti.

Stellantis punom parom radi na električnoj tranziciji sa otvaranjem prve ACC giga-fabrike baterija u Francuskoj
Stellantis, zajedno sa kompanijama TotalEnergies i Mercedes, danas je proslavio otvaranje giga-fabrike baterija kompanije Automotive Cells Company's (ACC) u naselju Biji Berklo, u Duvrenu u Francuskoj, prvu od tri planirane u Evropi.

Sa početnim kapacitetom proizvodne linije od 13 gigavat časova (GWh), koji će se povećati na 40 GWh do 2030. godine, ova fabrika će isporučivati litijum-jonske baterije visokih performansi, sa minimalnim otiskom CO2. Prva od tri evropske proizvodne jedinice na ovom mestu će početi da radi pre kraja 2023. godine. Ova gigafabrika će doprineti cilju Stellantisa da do 2030. godine poveća kapacitet proizvodnje baterija na 250 GWh u Evropi, kao i da napreduje u svojoj misiji da obezbedi opsežnu ponudu baterijskih tehnologija koje podržavaju potrebe kupaca u celokupnom portfelju brendova Stellantisa.
Stellantis će obezbediti oko 400 GWh kapaciteta do 2030. godine, zahvaljujući pet gigafabrika u Evropi i Severnoj Americi, kao i dodatnim ugovorima o snabdevanju.
 
''Na početku ovog partnerstva 2020. godine, dogovorili smo se o ambicioznom globalnom planu za razvoj baterija za električna vozila koji će biti porketač naše strategije elektrifikacije mobilnosti,'' izjavio je Carlos Tavares, izvršni direktor kompanije Stellantis.

''Dok sprovodimo našu strategiju 'Dare Forward 2030' i sada težimo ostvarenju ambicioznog cilja postizanja nula neto emisija ugljenika do 2038. godine, Stellantis aktivno doprinosi evropskoj električnoj tranziciji sa najnaprednijim rešenjima za električna vozila i podržava ključnu ulogu Francuske u održivoj budućnosti. Želim da pohvalim sve saradnike u ACC, jer zajedno gradimo jaku koaliciju koja jača konkurentnost Evrope.''

Kompanija trenutno ima 24 BEV vozila na tržištu i planira da skoro udvostruči tu brojku na 47 do kraja 2024. godine. Stellantis cilja da do 2030. godine ima više od 75 BEV vozila širom sveta i globalnu prodaju BEV vozila od 5 miliona. Danas, Stellantis-ova električna vozila Peugeot e-208 i Fiat New 500 se nalaze među pet najprodavanijih u Francuskoj i među prvih 10 u Evropi.

Kompletan tekst i video možete pogledati klikom na najavnu sliku iznad.

Juventus seda u Jeep Grand Cherokee 4xe
Na Stadionu Alijanc u Torinu, u prisustvu Erika Laforža (Eric Laforge), direktora brenda Jeep za prošireni region Evrope, i Novele Varci (Novella Varzi), direktorke brenda Jeep za Italiju, isporučeni su modeli Jeep Grand Cherokee za igrače i osoblje Juventusa.

''Jeep i Juventus su savršen spoj, kombinacija legendarnog brenda kao što je Jeep i legendarne ekipe poput Juventusa. Uspešno partnerstvo koje potpuno odražava vrednosti brenda Jeep: sloboda, avantura, autentičnost i strast. Ponosan sam što mogu da dostavim igračima Juventusa novi Jeep Grand Cherokee 4xe, legendarni model koji se ističe u kategoriji ''velikih terenaca'' kao oličenje elegancije i tehnologije, uz savršenu ravnotežu između dinamike na putu i sposobnosti terenske vožnje. A sa uvođenjem 4xe, naše ekskluzivne verzije elektrifikacije 4x4 vozila, novi Grand Cherokee unapređuje legendarne terenske sposobnosti i jedinstveni genetski kod brenda Jeep'', rekao je Erik Laforž.
 
Partnerstvo između brenda Jeep i fudbalskog kluba Juventus je desetogodišnja uspešna priča koja je započela u sezoni 2012-2013. zbog gajenja sličnih vrednosti. To je rezultiralo osvajanjem 18 trofeja uključujući Ligu, Kup Italije i Superkup Italije, i omogućilo je pisanje nezaboravnih poglavlja u istoriji italijanskog fudbala. Kada razmišljamo o brendu Jeep i timu Juventus, možemo samo da pomislimo na njihovu prepoznatljivu slavnu istoriju koja povećava njihovu privlačnost širom sveta.

Tokom poslednjih sezona, legendarni crno-beli dres je istakao potrebu za elektrifikacijom brenda Jeep: prvo sa oznakom ''4xe'', novim 4x4 vozilom u Jeep stilu, zatim sa crnim slovima ukrašenim šarama munje, kako bi se naglasila evolucija brenda Jeep ka održivoj mobilnosti. Jeep ubrzava ovaj proces: lansiranje modela Renegade i Compass 4xe u 2020. godini pratila je verzija Wrangler 4xe u junu 2021. Danas, model Avenger - ''Automobil godine 2023.'' - predstavlja prvi potpuno električni SUV, a Grand Cherokee 4xe upotpunjuje elektrifikovanu ponudu sa perjanicom brenda Jeep, kao prvim modelom koji je pre više od 30 godina doveo ideju ''Premium 4x4'' vozila na puteve i koji je dobio više nagrada od bilo kog SUV vozila ikada.

Novi Jeep Grand Cherokee 4xe kombinuje napredni 2.0 četvorocilindrični turbo motor, dva visokonaponska elektromotora, snažan 8-brzinski automatski sistem prenosa TorqueFlite i dokazane 4x4 vučne sisteme brenda Jeep, sa snagom od 380 KS i obrtnim momentom od 637 Nm. Posebno, baterijski paket od 400 volti sastoji se od 96 litijum-jonskih ćelija i obezbeđuje do 48 km kombinovanog dometa isključivo na električni pogon (51 km u gradu), sa ukupnim dometom do 700 km.

Novi model postavlja nove standarde u pogledu izuzetnih performansi, udobnosti i funkcionalnosti, i dizajniran je i izgrađen da pruži još više funkcija koje su učinile ovaj Jeep SUV istinskom globalnom ikonom u premium SUV segmentu.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.

Alfa Romeo pozvao fanove na ''Tribe Days''
Drugo izdanje manifestacije Alfa Romeo Dani plemena samo što nije počelo, a ovaj brend će svim svojim fanovima pružiti priliku da učestvuju - i budu deo - događaja koji se ne sme propustiti.  Od petka, 30. juna do nedelje, 2. jula, Alfa Romeo će poželeti svojim fanovima dobrodošlicu na legendarnoj manifestaciji Le Man Klasik, moto reliju i pružiće im priliku da učestvuju na jedinstvenom događaju: Dani plemena - 2. izdanje.
 
Tri dana čiste strasti koja uključuju jedinstvene događaje i ekskluzivna iskustva vožnje na stazama Montlhéry i Le Man, na kojima su ispisana čudesna poglavlja u istoriji svetskog moto-sporta

Ova 2023. godina predstavlja veliku prekretnicu za Alfa Romeo i Le Man, zbog stogodišnjice kultnog logoa Quadrifoglio: legendarnog simbola koji predstavlja obeležje najboljih modela Alfa Romea još od 1923. godine. I to nije sve. Ove godine se obeležava i stogodišnjica jedne od najprestižnijih trka na svetu: neponovljiva ''24 sata Le Mana''.

Dva jubileja i protagonisti nezaboravnih momenata u istoriji trka proslavljaju 100. rođendan: jednostavno prilika koju fanovi moto-sporta ne smeju propustiti! Ukoliko su zainteresovani, fanovi brenda Alfa Romeo mogu se prijaviti na namenskom sajtu (broj mesta je ograničen).
  • 0 replies

Alfa Romeo 33 - zvezda na ''Concorso d'Eleganza Villa d'Este''
Veza između brenda Alfa Romeo i ''Concorso d'Eleganza Villa d'Este'' započela je dubokom povezanošću između Milana - rodnog mesta brenda Alfa Romeo - i jezera Komo, koje je dugo bila omiljena destinacija za aristokratiju istog grada i simbol italijanske izvrsnosti širom sveta. Ta ista veza izdržala je test vremena i snažna je i danas. Čak i kada je fokus automobilskog sveta prešao na masovnu proizvodnju, a Concorso d'Eleganza postao sjajna uspomena na jedno doba koje se više neće ponoviti, Villa d'Este je svojom privlačnošću doprinela snimanjima, događajima, prezentacijama i okupljanjima, na kojima su mnogi oldtajmeri i konceptualni automobili brenda dobijali prestižne nagrade. ''Concorso d'Eleganza Villa d'Este'' je jedan od najprestižnijih događaja u industriji (prvi datira iz 1929. godine).
 
Iz toga proizlazi veza sa Alfa Romeom, koji je odlučio da izloži dve dragocenosti iz svoje kolekcije oldtajmera, model 33/2-litarski Daytona (1968) i model 33 TT 12 (1975), oba prisutna na francuskoj stazi. Alfa Romeo 33/2-litarski model Daytona predstavlja simbol plemenitog sportskog duha brenda koji se, posle povlačenja iz konkurencije 1951. godine, nakon što je osvojio drugi od dva šampionata Formule 1 sa modelom Alfetta 158-159, vratio na međunarodnu scenu sa Autodeltom (1963), zvaničnim trkačkim odeljenjem Milanskog preduzeća, koje ove godine proslavlja svoju 60. godišnjicu.

Prva verzija modela 33/2 (gde je 33 broj projekta, a 2 zapremina izražena u litrama) osvojila je svoju debitantsku trku u martu 1967. godine, u brdskoj trci kod Flerona blizu Liježa, u Belgiji: Alfa Romeo se tada uključio u Svetsko prvenstvo sportskih automobila, ostvarujući prestižne pobede na iscrpljujućim trkama izdržljivosti, pre svega na 24 sata Dejtone 1968. godine, gde je osvojio prva tri mesta u svojoj klasi sa timom koji su činili Vaccarella-Schütz, Andretti-Bianchi i Casoni-Biscardi-Zeccoli. Ova velika pobeda dovela je do toga da ime poznate američke staze postane deo naziva Alfa Romeo 33/2.
 
Razvoj koncepta Progetto 33 bio je neprekidan i napokon, 1975. godine, Alfa Romeo je uspeo da ostvari svoj san osvajanjem Svetskog prvenstva za brendove. Zvezda ovog impresivnog poduhvata bila je Alfa Romeo 33 TT 12 (sa tubularnom šasijom), automobil opremljen trolitarskim 12-cilindričnim motorom u obliku slova V sa 180°, koji je bio sposoban da razvije 500 KS i dostigne brzinu od 330 km/h.

Kompletan tekst i još dosta fotografija možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.

Abarth i Alfa Romeo na prestižnim događajima ''FuoriConcorso'' i ''Villa d'Este''
Velika pažnja javnosti za dva od najprestižnijih istorijskih događaja u automobilskoj industriji u Italiji i širom sveta, ''FuoriConcorso'' i ''Concorso d'Eleganza di Villa d'Este'', koji su uveličali vikend u gradovima na obalama jezera Komo.
 
''FuoriConcorso'', pokrenut 2019. godine i već pozicioniran kao jedan od najuzbudljivijih automobilskih događaja na svetu, ima za cilj širenje kulture automobilizma dok pruža ukus čuvenog italijanskog načina života. Održan je u elegantnim vrtovima vile del Grumello i vile Sucota, ove godine sa temom ''Aero'', a jedan od učesnika bio je Abarth 1000 Monoposto Record Pininfarina (1960), jedan od najdragocenijih dragulja u istorijskoj kolekciji Stellantis.
 
''Concorso d'Eleganza Villa d'Este'' je jedan od najprestižnijih događaja u industriji (prvi datira iz 1929. godine). Ove godine, pored tradicionalne i aristokratske baze u Černobiju, događaj je takođe obuhvatio očaravajuću Vilu Erba, gde je proslavljen stoti jubilej trke 24 sata Le Mana. Iz toga proizlazi veza sa Alfa Romeom, koji je odlučio da izloži dve dragocenosti iz svoje kolekcije oldtajmera, model 33/2-litarski Daytona (1968) i model 33 TT 12 (1975), oba prisutna na francuskoj stazi.

Kompletan tekst i još dosta fotografija možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.
  • 0 replies

100 godina Lingotta: standard dizajna za budućnost Fiata
FIAT slavi 100. godišnjicu legendarne fabrike Lingotto: prošao je jedan vek od kada je ovo fundamentalno proizvodno postrojenje otvoreno 22. maja 1923, momentalno pozicionirajući tu lokaciju kao glavni centar italijanske industrije. Čuvena zgrada sada ima novi život i svrhu, ali i dalje služi kao pokretač novih ideja i inspiracije. Za FIAT, Lingotto je mesto gde se nasleđe susreće sa budućnošću. U svojim ranim danima, njegova legendarna struktura i karakteristike su bili manifest koji je zaista lansirao FIAT u 20. vek.
Danas je ponovno manifest obnovljene vizije brenda u 21. veku.
 
Olivije Fransoa je rekao: ''U FIAT-u smatramo da Lingotto i njegova staza predstavljaju tako važne simbole da zaslužuju da postanu standard dizajna. Njihove karakteristike su inspirisale dizajnere FIAT-a da iscrtaju linije budućih modela FIAT-a, od neverovatne staze na krovu, do rampe - što je bilo revolucionarno 1920-ih godina - koja je poput manifesta naše tradicionalne lakoće: manje materijala, više prostora, to je naša vizija dizajna enterijera.
Ovalni oblik  vrta ''La Pista 500'' inspirisao je nekoliko novih unutrašnjih karakteristika proizvoda, dok će fasada, sa svetlošću svojih prozora, takođe postati prepoznatljivi potpis budućih modela. Radujem se lansiranju tih modela za godinu dana inspirisanih fabrikom Lingotto.''
 
Ginevra Elkan, predsednica Pinacoteca Agnelli, izjavila je:
''Danas je poseban dan: Lingotto je zvanično otvorio moj pradeda, pre tačno 100 godina. To je bio trenutak vredan ponosa: ogroman korak napred za FIAT i za italijansku industriju uopšte. Le Korbizje je nazvao to ''jednim od najimpresivnijih prizora koje je industrija ikada ponudila''. Lingotto je bio simbol italijanske proizvodnje, obnove i transformacije i danas je pokretač novih ideja.

Osamdesetih godina tražili smo novu svrhu, pa je moj deda odlučio da ga pretvori u ono što danas vidite: prodavnice, kancelarije, hotele i kulturu ispunjenu umetničkom misijom koncepta Pinacoteca Agnelli. Nedavno obnovljena kroz ambiciozan program izložbi i događaja, Pinakoteka je postala nova destinacija za raznoliku i mladu publiku. Zahvaljujući visećem vrtu na La Pista 500 sa spektakularnim umetničkim instalacijama, kao i Casa 500 i FIATCafé500, Pinacoteca Agnelli danas je jedan od najposećenijih muzeja u gradu.''

Kompletan tekst i video možete pogledati klikom na najavnu sliku iznad.

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...