Jump to content
FAS Euroauto Goran

Our Picks

Top content from across the community, hand-picked by us.

Giulia GTAm - zvanični debi
U 15 časova u nedelju 18. aprila druga runda Svetskog šampionata Formule 1 započeće na stazi Enco i Dino Ferari u Imoli. Iako se i dalje odigrava iza zatvorenih vrata, ovaj događaj će imati ogroman medijski uticaj.

Kako bi se proslavila ova prilika, regija Emilija-Romanja, u partnerstvu sa Ministarstvom spoljnih poslova Italije, pripremila je komunikacionu kampanju fokusiranu na koncept ''Made in Italy'' i italijansku izvrsnost na polju automobilizma. Alfa Romeo, perjanica italijanskog sportskog duha na četiri točka, odabrao je ovu pozornicu za zvanični debi modela Giulia GTAm.
 
Super-automobil Biscione-a, čiji logo je već prepoznatljiv na uniformama vozača Alfa Romeo Racing Orlen trkačkog tima, specijalni je gost na traci pit-stopa, zajedno sa vozačima Kimijem Raikonenom i Antonijem Đovinacijem. U razvojnoj fazi oni su podržali Alfa Romeo tim putem testiranja koje je bilo usmereno na usavršavanje projekta, a sada odaju počast brendu time što će dočekati u garaži tima najmoćniji automobil koji je Alfa Romeo ikada proizveo.

Zajedno sa svojom ''sestrom'' modelom GTA, Giulia GTAm predstavlja naslednicu modela Giulia Gran Turismo Alleggerita iz 1965. godine, jednog od najuspešnijih automobila brenda Alfa Romeo u istoriji. Zahvaljujući plodnoj sinergiji sa timom švajcarske kompanije Sauber Engineering, GTAm uvodi tehnička i aerodinamička rešenja koja predstavljaju svojevrsni mig svetu trka i Formule 1, kao što je korišćenje ultra-lakih materijala i komponenti od ugljeničkih vlakana, kako bi se unapredio odnos težine i snage i usavršila aerodinamičnost; ili 20-inčne felne sa jednim zavrtnjem za fiksiranje felne, rešenjem koje je tipično u svetu jednosedišnih F1 vozila, ali jedinstveno na tržištu drumskih sedana.

Alfa Romeo Giulia GTAm i staza: slika koja je postala stvarnost na legendarnoj stazi Imola.
Sve fotografije možete pogledati klikom na naslovnu sliku iznad.

Fiat 500 porodica ''Hey Google''
Kako vreme odmiče, automobili su sve više digitalni, a tehnološke kompanije traže partnera iz automobilske industrije kako bi napravili automobil, pa je tako Fiat napravio saradnju sa kompanijom Google. Ovo bi mogla da bude najekstremnija saradnja do sada, Fiat 500, 500X crossover i 500L su vreć brendirani Google bojama i grafikonima, a iznad prednjih točkova će biti ugravirano ''Hey Google'', piše B92.

Takođe, na sedištima se može pronaći ''Hey Google'' natpis, što je do sada viđeno, ali sa spoljne strane automobila baš i nije. Sva tri pomenuta automobila će imati ekrane od 7 inča osetljive na dodir sa instaliranim Google Assistant, a neki u ponudi imaju unikatne opcije zbog Fiat Mopar Connect servisa.

Video možete pogledati klikom na sliku iznad teksta.

Raikonen i Đovanazi predstavljaju najmoćniji Alfa Romeo u istoriji
Formula 1 se vratila prošlog vikenda, sa prvom trkom koja se vozila na Bahrain International Circuit stazi. Za početak nove sezone, Alfa Romeo tim odlučio je da provoza svoj C41 bolid zajedno sa Giulia GTAm ulično leganim automobilom jednom stazom, ali ne u Bahreinu. Vozači tima, Kimi Raikonen i Antonio Đovanazi nalazili su se u odelima opremljenim sa GTA i GTAm imenima tokom prethodne nedelje, u čast najmoćnijeg proizvodnog automobila performansi italijanskog brenda do dana današnjeg.
 
Giulia GTA i GTAm modeli poseduju pogonske sklopove koji su gotovo isti kao kod normalnih Quadrifoglio automobila, osim što poseduju dodatnih 30 konja. Ovo možda ne deluje kao preterano poboljšanje, ali najbitnija razlika se zapravo krije u poboljšanoj aerodinamici automobila, zajedno sa upravljačkim modifikacijama.

Raikonen i Đovanazi su lično bili uključeni u razvoj GTA i GTAm automobila, provodeći svoje vreme sa njima na stazi Balocco Proving Ground. Vešanje novih varijanti poseduje nove opruge, amortizere i koševe, sa obe osovine proširene za pedeset milimetara. Po pitanju aerodinamike, obe verzije, GTA i GTAm poseduju nove branike, pragove i ekstraktore, dok GTAm poseduje prednosti dodatnog velikog stabilizatora pozadi. Po pitanju redukcije kilaže, GTAm smršao je za sto kilograma, u poređenju sa modelom Quadrifoglio koji teži 1.726 kg, zajvaljujući ekstenzivnom upotrebom ugljeničnih vlakana, upotrebom leksana na bočnim i zadnjim prozorima umesto stakla, točkova sa centralnim zaključavanjem i uklanjanjem zadnja tri sedišta.

Kompletan tekst i video možete pogledati klikom na najavnu fotografiju iznad.

Srećan rođendan, Abarth!
Bio je 31. mart 1949. godine kada je italijansko-austrijski inženjer Karlo Abart (Carlo Abarth) osnovao Abarth & C. stvorivši brend koji će postati sinonim za stil i performanse sa automobilima koji obaraju rekorde, revolucionarnom opremom za modifikaciju, i nezaboravnim trkama. Ima poznati logo ''Škorpiona'' koji ljubitelji vožnje širom sveta prepoznaju i koji je inspirisan horoskopskim znakom osnivača. ''Škorpion'' savršeno otelotvoruje filozofiju sveže stvorenog trkačkog tima koji se specijalizuje za ''male ali ubitačne'' automobile.
 
Istorija i logo brenda Abarth su isprepletani njegovim sportskim pobedama, koje su počele veoma rano. Prva je bila kategorijska pobeda na poznatoj ''Palermo-Monte Pellegrino'' brdskoj trci 1950. godine sa poznatim vozačem Taciom Nuvolarijem (Tazio Nuvolari), ''Letećim Mantuancem'', za volanom modela Abarth 204A. Potom je 1954. godine Karlo Abart odlučio da dopuni logo uvođenjem dvobojnog štita, amblema pobeda u ''sportskim borbama'', kao pozadinu za ''škorpiona''.
 
Abarth je 1971. godine kupila kompanija Fiat, i italijanska zastava se pojavila na pozadini logoa iza reči Abarth kako bi se naglasio njegov italijanski karakter. Današnji logo je potpuno redizajniran 2007. godine i uključuje sve prepoznatljive osobine ''Škorpiona'', ali u izrazito aktuelnijoj i modernijoj šemi sa kleštima crne siluete postavljenim na dijagonalu štita. 2019. godine je dodata svečana verzija štita sa kockastom zastavom na 70. godišnjicu brenda Abarth. Ovaj logo su ponosno nosili isključivo automobili koji su napravljeni tokom 70. godišnjice. Verzija sa svečanom bojom značke je takođe napravljena te godine, posebno razvijena samo za model ograničene serije 695 70th Anniversary, koji je napravljen u samo 1949 primeraka, a u čast godine kada je brend stvoren.

Kompletan tekst možete pročitati klikom na naslovnu sliku iznad.

Novi Tipo Cross i na našem tržištu
Vreme je za otkrivanje novih puteva i to sa savršenim partnerom za svakodnevne avanture. Novi Tipo Cross, je Crossover spreman da vas iznenadi svojim privlačnim izgledom, boljom tehnologijom i unapređenim performansama.
 
Kada otkrivate nove puteve sve je pitanje stava. I naravno opreme. Dobra vest je da Tipo Cross ima i jedno i drugo. Od svoje prepoznatljive narandžaste boje, preko redizajniranih branika i svetala za maglu, do metaliziranih krovnih nosača, pragova i zaštite podvozja. Novi Cross DNK je pred vama, i u stanju je da vas odveze gde god poželite, a uz full led tehnologiju ce vam osvetliti svaki put kojim se krećete.
 
Novi Tipo Cross krasi napredna tehnologija.
Sve informacije o vasem putovanju vidljive su na instrument tabli u boji od 7''. Novi, opcioni infotainment od 10.25'' sa touch screen ekranom obezbedjuje vam posebno iskustvo tokom vožnje kako u pogledu muzike tako i u pogledu navigacije. Sa Wireless Apple CarPlay konekcijom, korišćenje vašeg telefona je lakše nego ikada. Možete telefonirati, slati poruke, koristiti navigaciju, slušati muziku i još mnogo toga a da ne gubite fokus pri vožnji. A sa novim opcionim wireless punjačem vaš pametni telefon će uvek biti povezan i napunjen.
 
Novi Tipo Cross nije jedina novina kada je Tipo porodica u pitanju: Celokupna Tipo gama je puna iznenadjenja. Novi Tipo City Cross kombinacija je tradicionalnog pop nivoa opreme i Cross izgleda. Life gama dostupna je u tri verzije: Tipo, City Life i Life. Tu je I izbor izmedju tri tipa karoserije Hatchback, Station Wagon ili Sedan koji će vama I vasoj porodici omogućiti ispunjenje svih potreba. A unapređene performanse obezbediće vam iI osvežena gama motora: benzinski 1.0 motor sa 100ks i dizel motori 1.3 95 ks i 1.6 130 ks koji su još efikasniji i jos ekološki prihvatljiviji.

Detaljnije o novom Tipu Cross na našem tržištu pogledajte klikom na najavnu fotografiju iznad.

Fiat promo ponuda - 8 dana marta
Najbolja ponuda i najbrži rok isporuke

Do 8. marta u toku je ''last minute'' prodajna akcija kompanije FCA Srbija u svim dilerstvima.
U susret 8. martu pokrenuta je posebna akcija za sve ljubitelje modela brenda Fiat i modela Tipo, 500 i 500X u periodu od 1. do 8. marta.

Detalje pogledajte klikom na naslovnu sliku iznad teksta.
  • 5 replies

Nova Alfa u E segmentu / Nova 166-ca
Nije tajna da su Alfi Romeo očajnički neophodni novi modeli da bi opstala na tržištu. Sa Giulijom i Stelviom (Giulietta i 4C su na putu da kažu ''adio''), italijanskom proizvođaču su potrebni novi modeli da bi se uhvatio u koštac sa nemačkom dominacijom u premium segmentu. Dok Alfa Romeo Tonale krosover treba da debituje u septembru ove godine, u izveštaju Motor.es se govori o novom ''kecu iz rukava''.

Naime, Žan-Filip Imparato, šef italijanske marke, najavio je dolazak rivala BMW-a serije 5, prenose Vrele Gume. Španski portal se čini upoznat sa materijom, ističući da će limuzina na scenu stupiti 2025. kao i da je trenutno u fazi dizajniranja. Ipak, priložen je ekskluzivan render, za koji se nadamo da je dovoljno autentičan, jer prikazano vozilo svojom pojavom prosto fascinira.
 
Motor.es je takođe podelio neke detalje u vezi sa budućim sedanom, koji će počivati na skupocenoj Giorgio platformi. Biće dostupan u benzinskoj, ''plug-in'' hibridnoj i električnoj varijanti. Naravno, sve treba uzeti s blagom dozom rezerve dok ne budemo imali ''čvršće'' dokaze. Ono što znamo je da Alfa Romeo, DS i Lancia zajednički razvijaju novu generaciju automobila koja će biti lansirana 2024. Nova kolaboracija je formirana u okviru novopečenog koncerna Stellantis, tako da će tri spomenuta proizvođača deliti pogonske sklopove i tehnologiju koji neće biti dostupni za ostale marke u okviru Stellantisa.

Abarth 595 najbolji automobil časopisa ''Auto Motor und Sport''
Šesti put zaredom, Abarth 595/695 porodica modela je osvojila titule najboljih automobila u kategoriji uvoznih mini automobila. Sa 25.6% glasova, Abarth 595/695 je odneo veliku pobedu nad ostalih 12 konkurenata. U ukupnom poretku svih kategorija, uključujući i domaće brendove, ovaj model je zauzeo drugo mesto.

Takmičenje ''Best Cars'' je zatražilo od čitalaca časopisa ''Auto Motor und Sport'' da 45. put zaredom glasaju za svoje omiljene automobile na nemačkom tržištu. Više od 101.000 čitatelja biralo je između 387 modela, koji se trenutno nalaže na tržištu, podeljenih u 11 kategorija od kojih svaka ima posebnu klasifikaciju za uvozna vozila.

Od 1949. godine, Abarth je sinonim za vozila visokih performansi koja pružaju užitak u vožnji širokom krugu kupaca. Duh modela Abarth 595 i Abarth 695 je osvojio srca hiljada ljubitelja automobila širom sveta. Pobeda na ''Best Cars'' takmičenju je dodatna potvrda međunarodnog uspeha ovih malih sportskih automobila i strasti koju nemačko tržište ima prema brend sa značkom škorpiona.

Abarth porodica sastoji se od 4 verzije - 595, Turismo, Competizione i Essesse koje donose nove boje, kvalitetne materijale, nove stilske detalje, naprednu tehnologiju i mogućnost personalizacije. Sve verzije poseduju specifične karakteristike koje ističu sportski karakter i doprinose unapređenju performansi. Svi poseduju isti 1.4 T-Jet sa snagom od 145 do 180 konja.

porodica modela kreće od Abarth 595 (145KS), koja predstavlja ulaznu tačku u svet Abarth-a, do verzije Abarth 595 Turismo (165KS) koja je ekskluzivno opremljena novim kožnim sedištima koja su dostupna u braon ''Helmet Brown'' boji. U porodici su i Abarth 595 Competizione (180KS) sa izrazito sportskom konfiguracijom koja uključuje nove alu felne od 17 inča, i novu ''reli-plavu'' mat boju inspirisanu modelom Fiat 131 Abarth Rally iz 1970-ih, kao i beskompromisnog modela Abarth 595 Essesse (180KS). Svi modeli su dostupni u hečbek i kabriolet varijanti, a kabriolet ima električni krov.

Giulia osvojila titulu najboljeg automobila u Nemačkoj
Alfa Romeo Giulia osvojila je još jednu prestižnu nagradu nakon što je proglašena za najbolji automobil 2021. godine u izboru časopisa ''auto motor und sport''. Čitatelji su izglasali italijansku sportsku limuzinu za pobednika u kategoriji uvoznog vozila srednje klase i to četvrti put u poslednjih pet godina. Sa osvojenih 22% glasova, Alfa Romeo Giulia je nadmašila 14 konkurenata, a Alfa Romeo Giulietta i Alfa Romeo Stelvio, drugi odnosno treći u svojim kategorijama, upotpunili su uspeh brenda Alfa Romeo u dodeli nagrada za najbolji automobil 2021. godine.
 
Četvrta pobeda modela Alfa Romeo Giulia u poslednjih pet godina na dodeli nagrada za najbolji automobil je samo dodatno pokazala koliko je nepokolebljiv entuzijazam nemačkih ljubitelja automobila. Ovo se može videti ne samo iz pobede modela Giulia, već takođe i iz vrhunskog plasmana modela Stelvio i Giulietta u svojim kategorijama.

Više od 101.000 čitatelja je učestvovalo u 45. izdanju takmičenja pod nazivom ''Best Cars'' koje organizuje automobilski magazin ''auto, motor und sport''. Oni su mogli da biraju između 387 modela podeljenih u 11 kategorija, uključujući posebna priznanja za uvozna vozila. Ceremonija dodele nagrada je prvi put ikada održana virtuelno.

Ferrari 488 Pista Tailor Made
Tailor Made, Ferrarijevo odeljenje za personalizaciju, pokazuje doterani primerak modela 488 Pista. Ovde imamo primerak u kominaciji srebrne i maslinasto zelene boje, sa kontrastnom crveno/belom trkačkom trakom koja se proteže preko haube, krova i zadnjeg dela. Takođe, tu su i vidljivi elementi od ugljeničnih vlakana, kao i tamni točkovi.

Ista kolor šema i kontrastna crvena traka su upotrebljeni i u unutrašnjosti (tačnije na trkačkim sedištima), uz zelenu alkantaru i mat ugljenične akcente. Ovaj Ferrari pokreće 3.9 twin-turbo V8 motor koji raspolaže sa 720KS i 770 Nm obrtnog momenta. To je dovoljno da 1.280 kg teški automobil do 100 km/h stiže za 2.85 sekundi i postiže maksimalnih 340 km/h.

Spajanje kompanija FCA i PSA je završeno
Spajanje kompanija Peugeot S.A. (PSA grupa) i Fiat-Chrysler Automobiles N.V (FCA) koje vodi ka formiranju kompanije Stellantis, danas stupa na snagu.
Kao što je prethodno najavljeno, trgovanje običnim akcijama kompanije Stellantis će početi u ponedeljak 18.01.2021. godine na Euronext berzi u Parizu, berzi Mercato Telematico Azionario u Milanu, i u utorak, 19.01.2021. godine na Njujorškoj berzi pod berzanskom oznakom ''STLA''.

Porodica 500 je osvežena, modernija i tehnološki razvijenija
Da bi ispratio Novu 500 gamu i osvežene game za modele Tipo i Panda, Fiat počinje 2021. godinu u znaku porodice 500, debitujući sa potpuno osveženim paketima opreme, bojama i enterijerima. Takođe ima i novu strategiju za gamu, što će omogućiti još brži i lakši izbor automobila, kako bi se odgovorilo na zahteve za mobilnošću svakog kupca. Porodica 500 se sastoji od modela 500, 500X i 500L, vrlo različitih proizvoda u pogledu namene, oblika i karaktera, ali koji dele istu osnovu: klasični Fiat 500.
 
Sa više od 3 miliona modela prodatih od 2007. godine, porodica 500 je imala izuzetan uspeh, zahvaljujući stalnom obnavljanju i posebnim serijama... Nova porodica 500 biće predstavljena sa 5 paketa opreme, dostupnih na sva 3 modela, od kojih svaki ima posebne estetske elemente i opremu punu sadržaja, kako bi se dalje pospešile pobedničke karakteristike svakog modela.

- Počinjemo sa verzijom Cult, omaž tipično 500 pop svetu, za one koji žele stil i osobine simbola ovog modela bez kompromisa u pogledu cena.

- Sledeći korak je paket Connect, za klijente koji traže pristupačnost svima, laku povezanost, kako bi konstantno i sa stilom ostali povezani sa svetom. Stiže sa standardnim 7-inčnim Uconnect sistemom za informacije i zabavu sa DAB radio sistemom, Android Auto i Apple CarPlay.

- Paket Dolcevita je ekskluzivan za 500, i posvećen je ljubiteljima glamuroznog životnog stila i inspirisan je 1950-im godinama, kao savršenim mestom za Fiat kao svojevrstan simbol još od 1957.godine.
 
- Kako bi se upotpunila ponuda, tu je Cross verzija, ekskluzivna modelima 500X i 500L, za one koji žele da pobegnu iz urbane džungle i rutine, kako bi uživali u avanturama izvan grada sa svojom porodicom. Ovim kupcima je važan sebi svojstven životni stil, i traže sadržaj sa dobrim osobinama.

- Paket Sport predstavlja vrhunski u klasi i idealan je za dinamične i nezavisne mlađe kupce.

Za kompletan tekst kliknite na naslovnu fotografiju.
  • 2 replies

Abarth 595 ima nove opcije i Scorpion mod
Osveženi Abarth 595 je spreman za evropsko tržište i dostupan u četiri verzije, a to su osnovni 595, Turismo, Competizione i Essesse.

Abarth 595 će kupci moći da kupe u hatchack i cabrio verziji a pokreće ga 1.4 turbo-benzinac koji zadovoljava Euro 6d normu. U standardnom 595 modelu ovaj motor isporučuje 143 KS, u Turismu 163 KS, a 177 konja ima u varijantama Competizione i Essesse.
Najsnažniji modeli imaju Garrett GT1446 turbo, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem, Koni FSD amortizere i Brembo kočnice sa fiksnim aluminijumskim kočionim kleštima.

Sve verzije dolaze sa petostepenim manuelnim menjačem, ali je moguće dobiti i robotizovani sekvencijalni menjač sa ''lopaticama'' na volanu za promenu brzina.
 
Promene na modelu za 2021. godinu su ograničene na detalje kao što je preimenovanje Sport moda u Scorpion mod, poboljšanu unutrašnjost u modelu Turismo koja je opciono dostupna sa Helmet Brown braon kožom, mat Rally Blue plavu boju eksterijera, set novih 17-inčnih felni od legura za 595 Competizione i drugo. Kupci takođe mogu da opciono dobiju tablu presvučenu alkantarom, nova kožna sedišta i ručicu menjača od karbona.
 
Najskuplja Essesse verzija ima nove završetke izduvnih cevi od titanijuma u kombinaciji sa Akrapovič izduvnim sistemom. Svi modeli dolaze sa 7-inčnim Uconnect infotainment sistemom, uz opcioni Apple CarPlay i Android Auto sistem. Novi BeatsAudio sistem je takođe dostupan sa ukupnom snagom od 480W i 8-inčnim digitalnim pojačalom.

Panda Cross je najbolji krosover godine
''Sa velikim zadovoljstvom prihvatamo ovu nagradu, koja kruniše godinu za Pandu koja će se pamtiti. Pored proslave njenog 40. rođendana, u 2020. se zaista desilo puno toga: predstavili smo Panda Hybrid, potpuno osvežili gamu i postigli najbolji tržišni udeo u istoriji'', rekao je Luka Napolitano, direktor brendova Fiat, Lancia i Abarth za EMEA region. Što je još bolje, četvrtu godinu zaredom, Panda Cross je proglašena za ''Najbolji krosover 2020.'' od strane britanskog časopisa ''4x4'' na godišnjim 4x4 nagradama, izborivši se sa ozbiljnom konkurencijom u uvek rastućem sektoru. Žiri je pohvalio njegove mogućnosti terenske vožnje, zabavu pri vožnji i motore.

Alan Kid, urednik 4x4, komentarisao je:
''Panda Cross nastavlja da osvaja naše 4x4 nagrade. Konkurencija je žestoka, ali ništa ne može da parira klasiku brenda Fiat u pogledu terenskih mogućnosti, performansi na putu, ili upečatljivom izgledu. Ljudi koji žive na planinama ili koji imaju hladne zime kupuju ovakva vozila jer je terenska vožnja deo njihovog načina života. Možda je mala, ali Panda ima odličnu trakciju i neverovatne mogućnosti manevrisanja. Panda Cross je idealan gradski automobil koji je spreman da se pretvori u heroja za puteve po zemlji za tren oka.''
 
Časopis ''4x4'' je jedini specijalizovani časopis za 4x4 automobile i pik-apove u Velikoj Britaniji, i njegova 4x4 godišnja nagrada je referentna tačka u sektoru već više od 25 godina. Tim specijalista za 4x4 vozila ocenjivao je široku ponudu vozila koja čine ovu klasu, analizirajući sve od komfora i kvaliteta do terenskih performansi i troškova kupovine i vlasništva. Ova impresivna pobeda dodaje se na dugu listu postignuća modela Fiat Panda, uključujući to što je bio prvi automobil u segmentu koji je osvojio nagradu ''Automobil godine'' 2004. godine, prvi gradski automobil koji se popeo na nadmorsku visinu od 5.200 i koji je stigao do kampa u podnožju Everesta, i prvi gradski automobil sa 4WD tehnologijom.

Debi modela Novi Tipo Cross & porodica Tipo i Panda
Porodica Fiat Functional - koja se sastoji od najprodavanijih Tipo i Panda modela - potpuno je osvežena.
Oba modela uskoro dostupna u okviru game sa novom strukturom paketa, u tri stila: Life, Sport i Cross. Prvi od njih, Life, posvećen je kupcima koji takoreći žive život punim plućima; drugi, Sport, namenjen je onima sa aktivnim stilom života; a treći, Cross, je za one koji koriste svoj automobil za istraživanje prirode, ili koji jednostavno žele da se odmore od svakodnevne rutine i urone u uzbudljive avanture. Glavne inovacije su New Tipo Cross, New Tipo City Sport i New Panda Sport, kako bi se upotpunila osvežena gama, svaki odgovara potrebama nove baze korisnika, i značajno unapređuje ponudu brenda Fiat.
 
Na evropskom predstavljanju nove Tipo game, Novi Tipo Cross debitovao je kao pravi novitet u ponudi, dokazavši da je pravi ''porodični krosover'' osmišljen za potpuno nove ciljne kupce: mlade porodice, sa dinamičnim životnim stilom, koji žele funkcionalnost, emocije, prostor, ali i stil i sadržaje po pristupačnim cenama. Svetska premijera modela New Tipo City Sport takođe je održana, a on je usmeren na mlađe i dinamičnije kupce koji traže poseban karakter, sportski osećaj i tehnološke inovacije u automobilu. Čak i sada, nova verzija ima smeliji dizajn, kao i najbolje sisteme za bezbednost i informacije i zabavu u klasi, ali i ponudu motora sa boljim performansama i uticajem na okolinu.

Panda je takođe osvežila svoj stil i sadržaj. Nova Panda zato predstavlja prirodni sledeći korak izuma koji je već 40 godina sinonim za šarm, lakoću upotrebe i prilagodljivost. Panda je sve to i mnogo više: simbol slobode putovanja, vozilo za emocije i sećanja, ali i genijalan proizvod koji je postao deo kolektivne podsvesti, baš kao i drugi rezultati italijanske kreativnosti.

Za kompletan tekst kliknite na naslovnu fotografiju.

Novi Tipo & Novi Tipo Cross
Tipo je osvežen: kompletna restilizacija cele game, novi dizajn - privlačniji, mlađi i dinamičniji, s najmodernijom tehnologijom i novim motorima sa boljim performansama i ekološkim otiskom. Gama će takođe biti proširena sa novim krosoverom: modelom New Tipo Cross/Novi Tipo Cross. Nova gama zasnovana je na dve teme: Tema ''Life'' i njena 3 paketa opreme - Tipo, Life i City Life, koji su dostupni u četiri varijante (4-vratni, 5-vratni i Station Wagon), i tema ''Cross'' sa dva paketa opreme - City Cross i Cross, kao i krosover varijantom sa 5 vrata.

Novi Tipo je potpuno osvežen i sada izgleda još modernije, dinamičnije i elegantnije. Novi prednji deo ima novu masku hladnjaka, koju krasi novi Fiat logo, sa Fiat rukopisom, što predstavlja važnu poruku prepunu energije. Tipo je takođe prvi Fiat automobil sa ovim znakom koji dolazi nakon nedavno predstavljenog modela New 500/ Novi 500. Prednja svetla su kompletno redizajnirana, sada sa potpuno LED svetlima napred i pozadi: ne samo da pojačavaju crte automobila, već mu i pružaju moderniji izgled i povećavaju aktivnu i pasivnu bezbednost. Zahvaljujući pojačanoj vidljivosti i u skladu sa potragom za više održivosti u svakom malom detalju, oni smanjuju potrošnju električne energije automobila, i samim tim i emisije CO2.
 
Unutra, prostor za putnike je takođe potpuno nov. Sedišta imaju tkanine sa ekskluzivnim dizajnom. Potpuno podesivi digitalni klaster na 7-inčnom TFT displeju zamenio je klasičnu analognu instrument tablu. Ozbiljno tehnološki savremeniji i napredniji sistem, kako biste mogli da kontrolišete status svog automobila, multimedijske aspekte i vaš telefon. Klaster stiže sa potpuno novim UConnect 5 radiom sa 10.25-inčnim ekranom osetljivim na dodir, što je još jedan korak FCA Grupe iz modela New 500, koji je sada dostupan i na modelu Tipo.

Kompletan tekst o Tipu restajling i novom Tipo Cross, pročitajte klikom na naslovnu fotografiju.

Godina uspeha Abarth-a
2020. godina je bila puna zadovoljstva za Abarth, koji je zabeležio važne sportske trijumfe na relijima i na stazama, kao i komercijalne uspehe sa svojim poslednjim specijalnim serijama.

Luka Napolitano, direktor brendova Fiat, Lancia i Abarth za EMEA region, rekao je:
''Ponosno slavimo pobedu na FIA R-GT kupu već treću godinu za redom sa reli modelom Abarth 124 - koji je u suštini Gran Turismo svetskih šampionata, i koga je vozio Andrea Mabelin iz Italije. Ovaj italijanski vozač je takođe osvojio Abarth reli kup 2020. Nakon što je osvojio tri šampionata za redom, 124 je ostao pobednik u R-GT klasi, sa više od 100 pobeda. Hteo bih da čestitam Gabrijelu Miniju, mladom nacionalnom talentu, nadi međunarodnog moto-sporta i prvom Italijanu koji je osvojio F4 šampionat u ovoj zemlji, kao i Džoniju Edgaru, pobedniku nemačkog F4 šampionata.

Promocija mladih talenata - zamislite, čak 7 od top 10 vozača na F4 listi su prvenci, uključujući i Minija - i promocija moto-sporta čine deo istorije Abarth. Konkretno, trkanje je uvek bilo najbolje i najteže mesto za dokazivanje, u kome se motori i tehnološka rešenja oprobaju u ekstremnim uslovima, kako bi se povećale performanse i pouzdanost kako na trkama tako i za modele u masovnoj proizvodnji, koju omogućava prenos tehnologije.''

Među glavnim trijumfima prošle sezone, ističu se treća pobeda brenda Škorpion za redom na FIA R-GT kupu, koju je ostvario mladi Italijan Andrea Mabelini, zajedno sa Virdžinijom Lenci u Berninini Rally timskom automobilu. Godine 2018. Francuz Rafael Astije osvojio je ovu prestižnu titulu, a 2019. ju je odneo Italijan Enriko Brazoli. Mabelini je takođe osvojio Abarth Rally Cup 2020. godine, jednokratni šampionat za vozače u trci za evropsku titulu, u modelima Abarth 124 rally.

Pročitajte kompletan tekst klikom na naslovnu sliku.

Abarth postavio Ginisov rekord
Abarth je postavio Ginisov rekord za najveće digitalno okupljanje ikada, zahvaljujući svim fanovima koji su učestvovali time što su postavili 868 fotografija svojih automobila na posebno napravljenu FB stranicu tokom jednog sata. Velika porodica fanova nastavlja svima da pruža toplu dobrodošlicu, čak i ove godine kada je događaj povodom Dana Abarth-a održan u virtuelnom obliku. I zaista, zajednica je omogućila brendu Abarth da obori Ginisov rekord.
 
Ljubitelji Abartha-a okupili su se na mreži na spektakularnom online događaju, koji je postao najveće digitalno okupljanje na svetu: taj rekord je osvojio Abarth digitalni dan. Da bi se osvojilo ovo prestižno priznanje bio je neophodan doprinos svih fanova koji su postavili fotografije svojih automobila. Ukupno 868 fotografija je postavljeno, a svaka od njih bila je izraz jedinstvenog stila najličnijih tumačenja koncepata nadogradnje, performansi i personalizacije.
 
U Abarth digitalnom danu je učestvovala i Ylenia Baccario, sa radio programa Tutto easurito (Rasprodato) na Radiju 105, kao prezenter prenosa uživo, kao i DJ Fabio Liuzzi, takođe sa Radija 105, a tu je bila i digitalna kreatorka Ema Motorsport, koja se priključila online događaju i nastupila uživo iz radionice Officine Abarth, otkrivajući retke eksponate iz Abarth kolekcije publici. Nije nedostajalo performansi i zabave u tipičnom Abarth stilu kako bi se brend približio ljubiteljima. U međuvremenu, Abarth zajednica nastavlja da se širi po celom svetu: trenutno postoji 87 zvaničnih klubova sa više od 5.000 članova - a zajednici ''Škorpiona'' pripadaju i mnogi drugi - tokom četiri godine aktivnosti u EMEA regiji zajednica je prikupila 139.000 pratilaca.

EU odobrila spajanje FCA i PSA
Evropska komisija je uslovno u ponedeljak odobrila 38 milijardi dolara vredno spajanje italijansko-američkog automobilskog diva Fiat-Chryslera i francuskog PSA, matične kompanije Peugeota, Citroena i Opela. ''Možemo da odobrimo spajanje Fiat-Chryslera i Peugeota jer će njihove preuzete obaveze olakšati pristup tržištu malih komercijalnih kombija i njihovo širenje'', rekla je potpredsednica Evropske komisije Margrethe Vestager u saopštenju za medije. Taj pristup je važan samozaposlenima i malim i srednjim preduzećima u celoj Evropi, naglasila je Vestager.

Uslovi su uglavnom usmereni na laka komercijalna vozila. Francuska kompanija će tako produžiti sporazum sa Toyotom u tom segmentu, povećati joj kapacitete i sniziti transferne cene vozila, rezervnih delova i opreme. Fiat i PSA će takođe konkurenciji osigurati pristup mreži za popravke i održavanje kako bi pomogli novim kompanijama u širenju na tržištu.

Spajanje bi trebalo da se završi u prvim mesecima 2021. godine, čime će nastati četvrta najveća svetska automobilska grupacija, nakon Volkswagena, Toyote, i Renault-Nissan-Mitsubishija. Evropska komisija je u junu pokrenula detaljnu istragu planiranog planova zbog bojazni da će ograničiti slobodno tržišno takmičenje u sve važnijem sektoru kombija. EK ima ovlašćenja da postavi uslove ili da u potpunosti spreči spajanja.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio je ''Sportski automobil godine''
Ni u jednoj kategoriji nije bilo više kandidata nego u izboru za ''Sportski automobil godine'', koji organizuje specijalizovani časopis Auto Bild Sportscars. Ukupno 24 modela takmičilo se u kategoriji ''Limuzine i karavani/serijski automobili'', a pobednik je: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Najjača verzija ovog modela nasledila je tako model Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, koji je bio pobednik u svojoj kategoriji u takmičenju istog časopisa pre tačno godinu dana. Ne samo da su oba vozila osvojila istu nagradu, već ih i pokreće identični V6 biturbo benzinski motor koji pravi 510 konja.

Giulia Quadrifoglio predstavlja dokaz izvrsnosti brenda Alfa Romeo, i još snažniji izraz performansi, pobedničkog DNK i prepoznatljivog italijanskog stila. Proces obnove game upotpunjen je koncentracijom sofisticiranih tehničkih rešenja kao i onih za performanse, a Giulia otelotvoruje najprefinjeniji izraz funkcionalnosti italijanskog dizajna, i sve to u jedinstvenom stilu brenda Alfa Romeo koji se ne može kopirati. Njene performanse koje su vodeće u klasi garantuje snažni 2.9 V6 BiTurbo motor koji je 100% od aluminijuma, sposoban da razvije čak 510 konjskih snaga i 600 Nm maksimalnog obrtnog momenta pri 2.500 obrtaja.

Isporuka te snage točkovima odgovornost je Alfa Active Torque Vectoring sistema za vektorisanje obrtnog momenta. Osmobrzinski automatski prenos kalibrisan je tako da optimizuje fluidnost u vožnji i komfor. U ''Race'' režimu Giulia izražava svoj puni potencijal menjajući stepene prenosa brzinom munje, za samo 150 milisekundi.
AR Giulia Quadrifoglio je opremljena nizom sistema dizajniranih da poboljšaju zadovoljstvo u vožnji, a vozaču nude najaktivnije i najprivlačnije iskustvo za volanom. Sve sisteme u stvarnom vremenu koordinira i prilagođava Alfa Chassis Domain Control jedinica, neprekidno obezbeđujući idealne uslove za vozilo i vozača kako bi najviše iskoristili izvanredne performanse automobila.

Giulia GTA - rečima svojih kreatora
U kratkom dokumentarcu kreatori projekta Giulia GTA govore o renesansi Alfa Romeo simbola. Video je posvećen ljubiteljima brenda Alfa Romeo i predstavlja omaž italijanskoj kulturi, performansama, dizajnu i znanju koje otelotvoruje Giulia GTA.
 
Na kraju godine u kojoj proslavljamo 110. godišnjicu od osnivanja brenda, Alfa Romeo je napravio dokumentarac koji će ispričiati priču o stvaranju modela Giulia GTA, sportskog modela sa performansama koje su najbolje koje je Alfa Romeo ikada imao. Super-automobil na putu i na trkačkoj stazi, poklon svakom ljubitelju brenda Alfa Romeo i ljubiteljima automobilizma uopšte.
 
Od najranijih skica, pa sve do stupanja na put, ovo je priča o tome kako je bilo razviti, dizajnirati i proizvesti automobil koji ima toliki simbolički značaj za italijansku kulturu, performanse, dizajn i italijansku stručnost.
 
Zajedno sa verzijom GTAm (slovo ''m'' označava ''modificata''), Giulia GTA - model koji će biti proizveden samo u 500 primeraka - predstavljaće povratak počecima brenda Alfa Romeo i omaž jednom od najupečatljivijih modela. Model Giulia GTA iz 1965. godine ''Gran Turismo Alleggerita'', proizvela je Autodelta i zasnovan je na modelu Giulia Sprint GT, koji je nizao sportske uspehe širom sveta. Giulia GTA odiše prednostima dugoročnog partnerstva sa kompanijom Sauber Group AG, i koristi znanje njenih divizija za inženjering i aerodinamiku.
 
Rezultat je automobil koji će vam oduzeti dah u estetskom smislu i u pogledu performansi, sa velikim prednjim usisnicima za vazduh i podesivim zadnjim spojlerom od ugljeničnih vlakana. Motor u modelu Giulia GTAm zasnovan je na 2.9 V6 Bi-Turbo Alfa Romeo motoru, koji je napravljen u potpunosti od aluminijuma. Prilagođen je tako da može da oslobodi 540 KS, što pokreće automobil od nula do 100 km/h, zahvaljujući sistemu kontrole startovanja za samo 3.6 sekundi.

Kompletan sadržaj možete pogledati klikom na najavnu sliku iznad ovog teksta.

Fiat-Chrysler će elektrifikovati 60% vozila do kraja 2021.
Do kraja 2021. godine će čak 60% automobila koje ponudi Fiat-Chrysler biti elektrifikovani - hibridni ili električni automobili. Ovo je potvrdio Luka Napolitano, jedan od čelnika kompanije tokom konferencije za medije u utorak. ''Do kraja 2021. godine će 60 odsto modela naših automobila biti elektrifikovano, što je više od proseka na tržištu'', rekao je Napolitano.
Videćemo kako će u budućnosti izgledati Fiat...

Svi modeli Maseratija će biti elektrifikovani do 2025.
Maserati je u septembru objavio svoje planove o nekoliko novih vozila za koje se najavljuje da će biti razvijeni, elektrifikovani i proizvedeni u Italiji. U međuvremenu su se pojavili neki novi detalji. U pitanju su modeli sa kombinacijom tipičnih Maserati voznih karakteristika i sledeće generacije baterija, a koji će pružati dugački domet i mogućnost ultra brzog punjenja. Nisu naravno saopšteni svi detalji, ali se najavljuje da će imati vodeću ulogu za brend zahvaljujući svojim inovatnivnim tehnologijama.
 
Šef ove kompanije Davide Grasso sada najavljuje da će do 2025. godine svi Maseratijevi modeli biti sa hibridnim ili potpuno električnim pogonom.
''I novi Gran Turismo i Gran Cabrio će takođe biti elektrifikovani, komppletna naša linija će biti elektrifikovana u narednih pet godina'', kaže Grasso. Za početak, tu je budući SUV Grecale (nazvan po vetru sa Mediterana), koji će biti tek nešto manji od aktuelnog modela Levante. Ovaj novitet će se u proizvodnji pojaviti 2021. godine, i to u Cassino fabrici. Njegova promocija se očekuje u prvoj polovini 2021. a baziraće se na Giorgio platformi koju između ostalog koristi i Alfa Romeo Stelvio. Grecale će po ranijim najavama imati rapored težine 50:50, najbolji odnos snaga/težina u klasi, laganu platformu i ''superiorno upravljanje''.
 
Grecale će na početku između ostalog moći da se dobije i sa 2.0 mild-hybrid benzincem sa 325KS, dok 2022. godine stiže i potpuno električna verzija. Nova generacija modela GranTurismo i GranCabrio se očekuju 2021. godine, a njhove električne verzije tokom 2022.
 
Što se tiče modela Levante i Quattroporte, njihove zamene stižu 2023. ili 2024. godine, sa hibridnim ili potpuno električnim pogonom.

FCA/Mopar zimska akcija besplatne provere vozila
Svi vlasnici vozila Grupacije FCA (Fiat, Fiat Professional, Lancia, Alfa Romeo, Abarth, Jeep, Chrysler, Dodge) pozivaju se na zimsku besplatnu proveru 2020. godine u ovlašćene servise kompanije FCA Srbija u okviru redovne zimske kampanje koja traje do 31.12.2020.
Akcija važi za sva vozila u garanciji i van garancije, kupljena u Srbiji ili uvezena u Srbiju.
 
Besplatna provera vozila u 11 tačaka:
- Kontrola centrale ubrizgavanja – WiTech-om;
- Provera stanja pneumatika;
- Provera akumulatora;
- Provera ventilacionog (rashladnog) sistema, rashladne tečnosti;
- Provera nivoa ulja u motoru;
- Provera kočionog sistema (nivo ulja, vizuelni pregled prednjih kočnica);
- Kontrola metlica brisača;
- Kontrola prednje svetlosne grupe i signalizacije;
- Kontrola trapa (prednjeg, zadnjeg);
- Kontrola upravljačkog sistema;
- Vizuelni pregled vozila;
 
Ukoliko se vlasnik vozila odluči za popravku konstatovanog kvara, ostvariće:
- Popust 10% na rad u servisu za otklanjanje uočenih kvarova.
- Popust 10% na originalne rezervne delove za otklanjanje utvrđenog kvara.
  • 10 replies

AR Giulia pobednik na ''Sport Auto'' nagradama za 2020.
Po 28. put, čitaoci nemačkog časopisa ''Sport Auto'' glasali su za svoje omiljene sportske automobile. Još jednom su odabrali model Alfa Romeo Giulia za jednog od pobednika. Međutim prvi put, italijanska sportska limuzina osvojila je priznanja u čak četiri kategorije u okviru nagrada. Alfa Romeo Giulia GTAm pobedila je sa 44.7% glasova u kategoriji ''Limuzina/karavana serijske proizvodnje sa cenom preko 100.000 evra'' za uvozne automobile. Novi model Giulia GTA je tehnički i konceptualno inspirisan modelom Giulia Giulia GTA iz 1965. verzijom ''Gran Turismo Allegerita'' koju je proizvela Autodelta. Automobil je opremljen unapređenom varijantom 2.9 V6 Bi-Turbo motora, sada sa 540 KS, i u pitanju je najmoćnije putničko vozilo u 110-godišnjoj istoriji brenda.
 
Po četvrti put zaredom, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio osvojila je nagradu ''Sport Auto'' u kategoriji ''Limuzina/karavana serijske proizvodnje sa cenom ispod 100.000'' za uvozne automobile, postigavši pobedu sa 47.5% glasova. Giulia Veloce proglašena je za najbolji automobil u kategoriji ''Limuzina/karavana serijske proizvodnje sa cenom ispod 75.000'' sa 39.4% glasova. Zatim, Giulia je bila pobednički uvozni automobil u kategoriji ''Limuzina/karavana serijske proizvodnje sa cenom ispod 50.000 evra'' sa 45% glasova.
 
Oko 13.000 čitalaca učestvovalo je u dodeli ''Sport Auto'' nagrade za 2020. Birali su svoje favorite od 230 modela vozila u 18 kategorija vozila serijske proizvodnje - svaka sa posebnom nagradom za uvozne automobile, i u 10 kategorija modifikovanih modela.

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...