Jump to content
FAS Euroauto Goran

Our Picks

Top content from across the community, hand-picked by us.

Spajanje kompanija FCA i PSA je završeno
Spajanje kompanija Peugeot S.A. (PSA grupa) i Fiat-Chrysler Automobiles N.V (FCA) koje vodi ka formiranju kompanije Stellantis, danas stupa na snagu.
Kao što je prethodno najavljeno, trgovanje običnim akcijama kompanije Stellantis će početi u ponedeljak 18.01.2021. godine na Euronext berzi u Parizu, berzi Mercato Telematico Azionario u Milanu, i u utorak, 19.01.2021. godine na Njujorškoj berzi pod berzanskom oznakom ''STLA''.

Porodica 500 je osvežena, modernija i tehnološki razvijenija
Da bi ispratio Novu 500 gamu i osvežene game za modele Tipo i Panda, Fiat počinje 2021. godinu u znaku porodice 500, debitujući sa potpuno osveženim paketima opreme, bojama i enterijerima. Takođe ima i novu strategiju za gamu, što će omogućiti još brži i lakši izbor automobila, kako bi se odgovorilo na zahteve za mobilnošću svakog kupca. Porodica 500 se sastoji od modela 500, 500X i 500L, vrlo različitih proizvoda u pogledu namene, oblika i karaktera, ali koji dele istu osnovu: klasični Fiat 500.
 
Sa više od 3 miliona modela prodatih od 2007. godine, porodica 500 je imala izuzetan uspeh, zahvaljujući stalnom obnavljanju i posebnim serijama... Nova porodica 500 biće predstavljena sa 5 paketa opreme, dostupnih na sva 3 modela, od kojih svaki ima posebne estetske elemente i opremu punu sadržaja, kako bi se dalje pospešile pobedničke karakteristike svakog modela.

- Počinjemo sa verzijom Cult, omaž tipično 500 pop svetu, za one koji žele stil i osobine simbola ovog modela bez kompromisa u pogledu cena.

- Sledeći korak je paket Connect, za klijente koji traže pristupačnost svima, laku povezanost, kako bi konstantno i sa stilom ostali povezani sa svetom. Stiže sa standardnim 7-inčnim Uconnect sistemom za informacije i zabavu sa DAB radio sistemom, Android Auto i Apple CarPlay.

- Paket Dolcevita je ekskluzivan za 500, i posvećen je ljubiteljima glamuroznog životnog stila i inspirisan je 1950-im godinama, kao savršenim mestom za Fiat kao svojevrstan simbol još od 1957.godine.
 
- Kako bi se upotpunila ponuda, tu je Cross verzija, ekskluzivna modelima 500X i 500L, za one koji žele da pobegnu iz urbane džungle i rutine, kako bi uživali u avanturama izvan grada sa svojom porodicom. Ovim kupcima je važan sebi svojstven životni stil, i traže sadržaj sa dobrim osobinama.

- Paket Sport predstavlja vrhunski u klasi i idealan je za dinamične i nezavisne mlađe kupce.

Za kompletan tekst kliknite na naslovnu fotografiju.
  • 0 replies

Abarth 595 ima nove opcije i Scorpion mod
Osveženi Abarth 595 je spreman za evropsko tržište i dostupan u četiri verzije, a to su osnovni 595, Turismo, Competizione i Essesse.

Abarth 595 će kupci moći da kupe u hatchack i cabrio verziji a pokreće ga 1.4 turbo-benzinac koji zadovoljava Euro 6d normu. U standardnom 595 modelu ovaj motor isporučuje 143 KS, u Turismu 163 KS, a 177 konja ima u varijantama Competizione i Essesse.
Najsnažniji modeli imaju Garrett GT1446 turbo, mehanički diferencijal sa ograničenim proklizavanjem, Koni FSD amortizere i Brembo kočnice sa fiksnim aluminijumskim kočionim kleštima.

Sve verzije dolaze sa petostepenim manuelnim menjačem, ali je moguće dobiti i robotizovani sekvencijalni menjač sa ''lopaticama'' na volanu za promenu brzina.
 
Promene na modelu za 2021. godinu su ograničene na detalje kao što je preimenovanje Sport moda u Scorpion mod, poboljšanu unutrašnjost u modelu Turismo koja je opciono dostupna sa Helmet Brown braon kožom, mat Rally Blue plavu boju eksterijera, set novih 17-inčnih felni od legura za 595 Competizione i drugo. Kupci takođe mogu da opciono dobiju tablu presvučenu alkantarom, nova kožna sedišta i ručicu menjača od karbona.
 
Najskuplja Essesse verzija ima nove završetke izduvnih cevi od titanijuma u kombinaciji sa Akrapovič izduvnim sistemom. Svi modeli dolaze sa 7-inčnim Uconnect infotainment sistemom, uz opcioni Apple CarPlay i Android Auto sistem. Novi BeatsAudio sistem je takođe dostupan sa ukupnom snagom od 480W i 8-inčnim digitalnim pojačalom.

Panda Cross je najbolji krosover godine
''Sa velikim zadovoljstvom prihvatamo ovu nagradu, koja kruniše godinu za Pandu koja će se pamtiti. Pored proslave njenog 40. rođendana, u 2020. se zaista desilo puno toga: predstavili smo Panda Hybrid, potpuno osvežili gamu i postigli najbolji tržišni udeo u istoriji'', rekao je Luka Napolitano, direktor brendova Fiat, Lancia i Abarth za EMEA region. Što je još bolje, četvrtu godinu zaredom, Panda Cross je proglašena za ''Najbolji krosover 2020.'' od strane britanskog časopisa ''4x4'' na godišnjim 4x4 nagradama, izborivši se sa ozbiljnom konkurencijom u uvek rastućem sektoru. Žiri je pohvalio njegove mogućnosti terenske vožnje, zabavu pri vožnji i motore.

Alan Kid, urednik 4x4, komentarisao je:
''Panda Cross nastavlja da osvaja naše 4x4 nagrade. Konkurencija je žestoka, ali ništa ne može da parira klasiku brenda Fiat u pogledu terenskih mogućnosti, performansi na putu, ili upečatljivom izgledu. Ljudi koji žive na planinama ili koji imaju hladne zime kupuju ovakva vozila jer je terenska vožnja deo njihovog načina života. Možda je mala, ali Panda ima odličnu trakciju i neverovatne mogućnosti manevrisanja. Panda Cross je idealan gradski automobil koji je spreman da se pretvori u heroja za puteve po zemlji za tren oka.''
 
Časopis ''4x4'' je jedini specijalizovani časopis za 4x4 automobile i pik-apove u Velikoj Britaniji, i njegova 4x4 godišnja nagrada je referentna tačka u sektoru već više od 25 godina. Tim specijalista za 4x4 vozila ocenjivao je široku ponudu vozila koja čine ovu klasu, analizirajući sve od komfora i kvaliteta do terenskih performansi i troškova kupovine i vlasništva. Ova impresivna pobeda dodaje se na dugu listu postignuća modela Fiat Panda, uključujući to što je bio prvi automobil u segmentu koji je osvojio nagradu ''Automobil godine'' 2004. godine, prvi gradski automobil koji se popeo na nadmorsku visinu od 5.200 i koji je stigao do kampa u podnožju Everesta, i prvi gradski automobil sa 4WD tehnologijom.

Debi modela Novi Tipo Cross & porodica Tipo i Panda
Porodica Fiat Functional - koja se sastoji od najprodavanijih Tipo i Panda modela - potpuno je osvežena.
Oba modela uskoro dostupna u okviru game sa novom strukturom paketa, u tri stila: Life, Sport i Cross. Prvi od njih, Life, posvećen je kupcima koji takoreći žive život punim plućima; drugi, Sport, namenjen je onima sa aktivnim stilom života; a treći, Cross, je za one koji koriste svoj automobil za istraživanje prirode, ili koji jednostavno žele da se odmore od svakodnevne rutine i urone u uzbudljive avanture. Glavne inovacije su New Tipo Cross, New Tipo City Sport i New Panda Sport, kako bi se upotpunila osvežena gama, svaki odgovara potrebama nove baze korisnika, i značajno unapređuje ponudu brenda Fiat.
 
Na evropskom predstavljanju nove Tipo game, Novi Tipo Cross debitovao je kao pravi novitet u ponudi, dokazavši da je pravi ''porodični krosover'' osmišljen za potpuno nove ciljne kupce: mlade porodice, sa dinamičnim životnim stilom, koji žele funkcionalnost, emocije, prostor, ali i stil i sadržaje po pristupačnim cenama. Svetska premijera modela New Tipo City Sport takođe je održana, a on je usmeren na mlađe i dinamičnije kupce koji traže poseban karakter, sportski osećaj i tehnološke inovacije u automobilu. Čak i sada, nova verzija ima smeliji dizajn, kao i najbolje sisteme za bezbednost i informacije i zabavu u klasi, ali i ponudu motora sa boljim performansama i uticajem na okolinu.

Panda je takođe osvežila svoj stil i sadržaj. Nova Panda zato predstavlja prirodni sledeći korak izuma koji je već 40 godina sinonim za šarm, lakoću upotrebe i prilagodljivost. Panda je sve to i mnogo više: simbol slobode putovanja, vozilo za emocije i sećanja, ali i genijalan proizvod koji je postao deo kolektivne podsvesti, baš kao i drugi rezultati italijanske kreativnosti.

Za kompletan tekst kliknite na naslovnu fotografiju.

Novi Tipo & Novi Tipo Cross
Tipo je osvežen: kompletna restilizacija cele game, novi dizajn - privlačniji, mlađi i dinamičniji, s najmodernijom tehnologijom i novim motorima sa boljim performansama i ekološkim otiskom. Gama će takođe biti proširena sa novim krosoverom: modelom New Tipo Cross/Novi Tipo Cross. Nova gama zasnovana je na dve teme: Tema ''Life'' i njena 3 paketa opreme - Tipo, Life i City Life, koji su dostupni u četiri varijante (4-vratni, 5-vratni i Station Wagon), i tema ''Cross'' sa dva paketa opreme - City Cross i Cross, kao i krosover varijantom sa 5 vrata.

Novi Tipo je potpuno osvežen i sada izgleda još modernije, dinamičnije i elegantnije. Novi prednji deo ima novu masku hladnjaka, koju krasi novi Fiat logo, sa Fiat rukopisom, što predstavlja važnu poruku prepunu energije. Tipo je takođe prvi Fiat automobil sa ovim znakom koji dolazi nakon nedavno predstavljenog modela New 500/ Novi 500. Prednja svetla su kompletno redizajnirana, sada sa potpuno LED svetlima napred i pozadi: ne samo da pojačavaju crte automobila, već mu i pružaju moderniji izgled i povećavaju aktivnu i pasivnu bezbednost. Zahvaljujući pojačanoj vidljivosti i u skladu sa potragom za više održivosti u svakom malom detalju, oni smanjuju potrošnju električne energije automobila, i samim tim i emisije CO2.
 
Unutra, prostor za putnike je takođe potpuno nov. Sedišta imaju tkanine sa ekskluzivnim dizajnom. Potpuno podesivi digitalni klaster na 7-inčnom TFT displeju zamenio je klasičnu analognu instrument tablu. Ozbiljno tehnološki savremeniji i napredniji sistem, kako biste mogli da kontrolišete status svog automobila, multimedijske aspekte i vaš telefon. Klaster stiže sa potpuno novim UConnect 5 radiom sa 10.25-inčnim ekranom osetljivim na dodir, što je još jedan korak FCA Grupe iz modela New 500, koji je sada dostupan i na modelu Tipo.

Kompletan tekst o Tipu restajling i novom Tipo Cross, pročitajte klikom na naslovnu fotografiju.

Godina uspeha Abarth-a
2020. godina je bila puna zadovoljstva za Abarth, koji je zabeležio važne sportske trijumfe na relijima i na stazama, kao i komercijalne uspehe sa svojim poslednjim specijalnim serijama.

Luka Napolitano, direktor brendova Fiat, Lancia i Abarth za EMEA region, rekao je:
''Ponosno slavimo pobedu na FIA R-GT kupu već treću godinu za redom sa reli modelom Abarth 124 - koji je u suštini Gran Turismo svetskih šampionata, i koga je vozio Andrea Mabelin iz Italije. Ovaj italijanski vozač je takođe osvojio Abarth reli kup 2020. Nakon što je osvojio tri šampionata za redom, 124 je ostao pobednik u R-GT klasi, sa više od 100 pobeda. Hteo bih da čestitam Gabrijelu Miniju, mladom nacionalnom talentu, nadi međunarodnog moto-sporta i prvom Italijanu koji je osvojio F4 šampionat u ovoj zemlji, kao i Džoniju Edgaru, pobedniku nemačkog F4 šampionata.

Promocija mladih talenata - zamislite, čak 7 od top 10 vozača na F4 listi su prvenci, uključujući i Minija - i promocija moto-sporta čine deo istorije Abarth. Konkretno, trkanje je uvek bilo najbolje i najteže mesto za dokazivanje, u kome se motori i tehnološka rešenja oprobaju u ekstremnim uslovima, kako bi se povećale performanse i pouzdanost kako na trkama tako i za modele u masovnoj proizvodnji, koju omogućava prenos tehnologije.''

Među glavnim trijumfima prošle sezone, ističu se treća pobeda brenda Škorpion za redom na FIA R-GT kupu, koju je ostvario mladi Italijan Andrea Mabelini, zajedno sa Virdžinijom Lenci u Berninini Rally timskom automobilu. Godine 2018. Francuz Rafael Astije osvojio je ovu prestižnu titulu, a 2019. ju je odneo Italijan Enriko Brazoli. Mabelini je takođe osvojio Abarth Rally Cup 2020. godine, jednokratni šampionat za vozače u trci za evropsku titulu, u modelima Abarth 124 rally.

Pročitajte kompletan tekst klikom na naslovnu sliku.

Abarth postavio Ginisov rekord
Abarth je postavio Ginisov rekord za najveće digitalno okupljanje ikada, zahvaljujući svim fanovima koji su učestvovali time što su postavili 868 fotografija svojih automobila na posebno napravljenu FB stranicu tokom jednog sata. Velika porodica fanova nastavlja svima da pruža toplu dobrodošlicu, čak i ove godine kada je događaj povodom Dana Abarth-a održan u virtuelnom obliku. I zaista, zajednica je omogućila brendu Abarth da obori Ginisov rekord.
 
Ljubitelji Abartha-a okupili su se na mreži na spektakularnom online događaju, koji je postao najveće digitalno okupljanje na svetu: taj rekord je osvojio Abarth digitalni dan. Da bi se osvojilo ovo prestižno priznanje bio je neophodan doprinos svih fanova koji su postavili fotografije svojih automobila. Ukupno 868 fotografija je postavljeno, a svaka od njih bila je izraz jedinstvenog stila najličnijih tumačenja koncepata nadogradnje, performansi i personalizacije.
 
U Abarth digitalnom danu je učestvovala i Ylenia Baccario, sa radio programa Tutto easurito (Rasprodato) na Radiju 105, kao prezenter prenosa uživo, kao i DJ Fabio Liuzzi, takođe sa Radija 105, a tu je bila i digitalna kreatorka Ema Motorsport, koja se priključila online događaju i nastupila uživo iz radionice Officine Abarth, otkrivajući retke eksponate iz Abarth kolekcije publici. Nije nedostajalo performansi i zabave u tipičnom Abarth stilu kako bi se brend približio ljubiteljima. U međuvremenu, Abarth zajednica nastavlja da se širi po celom svetu: trenutno postoji 87 zvaničnih klubova sa više od 5.000 članova - a zajednici ''Škorpiona'' pripadaju i mnogi drugi - tokom četiri godine aktivnosti u EMEA regiji zajednica je prikupila 139.000 pratilaca.

EU odobrila spajanje FCA i PSA
Evropska komisija je uslovno u ponedeljak odobrila 38 milijardi dolara vredno spajanje italijansko-američkog automobilskog diva Fiat-Chryslera i francuskog PSA, matične kompanije Peugeota, Citroena i Opela. ''Možemo da odobrimo spajanje Fiat-Chryslera i Peugeota jer će njihove preuzete obaveze olakšati pristup tržištu malih komercijalnih kombija i njihovo širenje'', rekla je potpredsednica Evropske komisije Margrethe Vestager u saopštenju za medije. Taj pristup je važan samozaposlenima i malim i srednjim preduzećima u celoj Evropi, naglasila je Vestager.

Uslovi su uglavnom usmereni na laka komercijalna vozila. Francuska kompanija će tako produžiti sporazum sa Toyotom u tom segmentu, povećati joj kapacitete i sniziti transferne cene vozila, rezervnih delova i opreme. Fiat i PSA će takođe konkurenciji osigurati pristup mreži za popravke i održavanje kako bi pomogli novim kompanijama u širenju na tržištu.

Spajanje bi trebalo da se završi u prvim mesecima 2021. godine, čime će nastati četvrta najveća svetska automobilska grupacija, nakon Volkswagena, Toyote, i Renault-Nissan-Mitsubishija. Evropska komisija je u junu pokrenula detaljnu istragu planiranog planova zbog bojazni da će ograničiti slobodno tržišno takmičenje u sve važnijem sektoru kombija. EK ima ovlašćenja da postavi uslove ili da u potpunosti spreči spajanja.

Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio je ''Sportski automobil godine''
Ni u jednoj kategoriji nije bilo više kandidata nego u izboru za ''Sportski automobil godine'', koji organizuje specijalizovani časopis Auto Bild Sportscars. Ukupno 24 modela takmičilo se u kategoriji ''Limuzine i karavani/serijski automobili'', a pobednik je: Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio. Najjača verzija ovog modela nasledila je tako model Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio, koji je bio pobednik u svojoj kategoriji u takmičenju istog časopisa pre tačno godinu dana. Ne samo da su oba vozila osvojila istu nagradu, već ih i pokreće identični V6 biturbo benzinski motor koji pravi 510 konja.

Giulia Quadrifoglio predstavlja dokaz izvrsnosti brenda Alfa Romeo, i još snažniji izraz performansi, pobedničkog DNK i prepoznatljivog italijanskog stila. Proces obnove game upotpunjen je koncentracijom sofisticiranih tehničkih rešenja kao i onih za performanse, a Giulia otelotvoruje najprefinjeniji izraz funkcionalnosti italijanskog dizajna, i sve to u jedinstvenom stilu brenda Alfa Romeo koji se ne može kopirati. Njene performanse koje su vodeće u klasi garantuje snažni 2.9 V6 BiTurbo motor koji je 100% od aluminijuma, sposoban da razvije čak 510 konjskih snaga i 600 Nm maksimalnog obrtnog momenta pri 2.500 obrtaja.

Isporuka te snage točkovima odgovornost je Alfa Active Torque Vectoring sistema za vektorisanje obrtnog momenta. Osmobrzinski automatski prenos kalibrisan je tako da optimizuje fluidnost u vožnji i komfor. U ''Race'' režimu Giulia izražava svoj puni potencijal menjajući stepene prenosa brzinom munje, za samo 150 milisekundi.
AR Giulia Quadrifoglio je opremljena nizom sistema dizajniranih da poboljšaju zadovoljstvo u vožnji, a vozaču nude najaktivnije i najprivlačnije iskustvo za volanom. Sve sisteme u stvarnom vremenu koordinira i prilagođava Alfa Chassis Domain Control jedinica, neprekidno obezbeđujući idealne uslove za vozilo i vozača kako bi najviše iskoristili izvanredne performanse automobila.

Giulia GTA - rečima svojih kreatora
U kratkom dokumentarcu kreatori projekta Giulia GTA govore o renesansi Alfa Romeo simbola. Video je posvećen ljubiteljima brenda Alfa Romeo i predstavlja omaž italijanskoj kulturi, performansama, dizajnu i znanju koje otelotvoruje Giulia GTA.
 
Na kraju godine u kojoj proslavljamo 110. godišnjicu od osnivanja brenda, Alfa Romeo je napravio dokumentarac koji će ispričiati priču o stvaranju modela Giulia GTA, sportskog modela sa performansama koje su najbolje koje je Alfa Romeo ikada imao. Super-automobil na putu i na trkačkoj stazi, poklon svakom ljubitelju brenda Alfa Romeo i ljubiteljima automobilizma uopšte.
 
Od najranijih skica, pa sve do stupanja na put, ovo je priča o tome kako je bilo razviti, dizajnirati i proizvesti automobil koji ima toliki simbolički značaj za italijansku kulturu, performanse, dizajn i italijansku stručnost.
 
Zajedno sa verzijom GTAm (slovo ''m'' označava ''modificata''), Giulia GTA - model koji će biti proizveden samo u 500 primeraka - predstavljaće povratak počecima brenda Alfa Romeo i omaž jednom od najupečatljivijih modela. Model Giulia GTA iz 1965. godine ''Gran Turismo Alleggerita'', proizvela je Autodelta i zasnovan je na modelu Giulia Sprint GT, koji je nizao sportske uspehe širom sveta. Giulia GTA odiše prednostima dugoročnog partnerstva sa kompanijom Sauber Group AG, i koristi znanje njenih divizija za inženjering i aerodinamiku.
 
Rezultat je automobil koji će vam oduzeti dah u estetskom smislu i u pogledu performansi, sa velikim prednjim usisnicima za vazduh i podesivim zadnjim spojlerom od ugljeničnih vlakana. Motor u modelu Giulia GTAm zasnovan je na 2.9 V6 Bi-Turbo Alfa Romeo motoru, koji je napravljen u potpunosti od aluminijuma. Prilagođen je tako da može da oslobodi 540 KS, što pokreće automobil od nula do 100 km/h, zahvaljujući sistemu kontrole startovanja za samo 3.6 sekundi.

Kompletan sadržaj možete pogledati klikom na najavnu sliku iznad ovog teksta.

Fiat-Chrysler će elektrifikovati 60% vozila do kraja 2021.
Do kraja 2021. godine će čak 60% automobila koje ponudi Fiat-Chrysler biti elektrifikovani - hibridni ili električni automobili. Ovo je potvrdio Luka Napolitano, jedan od čelnika kompanije tokom konferencije za medije u utorak. ''Do kraja 2021. godine će 60 odsto modela naših automobila biti elektrifikovano, što je više od proseka na tržištu'', rekao je Napolitano.
Videćemo kako će u budućnosti izgledati Fiat...

Svi modeli Maseratija će biti elektrifikovani do 2025.
Maserati je u septembru objavio svoje planove o nekoliko novih vozila za koje se najavljuje da će biti razvijeni, elektrifikovani i proizvedeni u Italiji. U međuvremenu su se pojavili neki novi detalji. U pitanju su modeli sa kombinacijom tipičnih Maserati voznih karakteristika i sledeće generacije baterija, a koji će pružati dugački domet i mogućnost ultra brzog punjenja. Nisu naravno saopšteni svi detalji, ali se najavljuje da će imati vodeću ulogu za brend zahvaljujući svojim inovatnivnim tehnologijama.
 
Šef ove kompanije Davide Grasso sada najavljuje da će do 2025. godine svi Maseratijevi modeli biti sa hibridnim ili potpuno električnim pogonom.
''I novi Gran Turismo i Gran Cabrio će takođe biti elektrifikovani, komppletna naša linija će biti elektrifikovana u narednih pet godina'', kaže Grasso. Za početak, tu je budući SUV Grecale (nazvan po vetru sa Mediterana), koji će biti tek nešto manji od aktuelnog modela Levante. Ovaj novitet će se u proizvodnji pojaviti 2021. godine, i to u Cassino fabrici. Njegova promocija se očekuje u prvoj polovini 2021. a baziraće se na Giorgio platformi koju između ostalog koristi i Alfa Romeo Stelvio. Grecale će po ranijim najavama imati rapored težine 50:50, najbolji odnos snaga/težina u klasi, laganu platformu i ''superiorno upravljanje''.
 
Grecale će na početku između ostalog moći da se dobije i sa 2.0 mild-hybrid benzincem sa 325KS, dok 2022. godine stiže i potpuno električna verzija. Nova generacija modela GranTurismo i GranCabrio se očekuju 2021. godine, a njhove električne verzije tokom 2022.
 
Što se tiče modela Levante i Quattroporte, njihove zamene stižu 2023. ili 2024. godine, sa hibridnim ili potpuno električnim pogonom.

FCA/Mopar zimska akcija besplatne provere vozila
Svi vlasnici vozila Grupacije FCA (Fiat, Fiat Professional, Lancia, Alfa Romeo, Abarth, Jeep, Chrysler, Dodge) pozivaju se na zimsku besplatnu proveru 2020. godine u ovlašćene servise kompanije FCA Srbija u okviru redovne zimske kampanje koja traje do 31.12.2020.
Akcija važi za sva vozila u garanciji i van garancije, kupljena u Srbiji ili uvezena u Srbiju.
 
Besplatna provera vozila u 11 tačaka:
- Kontrola centrale ubrizgavanja – WiTech-om;
- Provera stanja pneumatika;
- Provera akumulatora;
- Provera ventilacionog (rashladnog) sistema, rashladne tečnosti;
- Provera nivoa ulja u motoru;
- Provera kočionog sistema (nivo ulja, vizuelni pregled prednjih kočnica);
- Kontrola metlica brisača;
- Kontrola prednje svetlosne grupe i signalizacije;
- Kontrola trapa (prednjeg, zadnjeg);
- Kontrola upravljačkog sistema;
- Vizuelni pregled vozila;
 
Ukoliko se vlasnik vozila odluči za popravku konstatovanog kvara, ostvariće:
- Popust 10% na rad u servisu za otklanjanje uočenih kvarova.
- Popust 10% na originalne rezervne delove za otklanjanje utvrđenog kvara.
  • 10 replies

AR Giulia pobednik na ''Sport Auto'' nagradama za 2020.
Po 28. put, čitaoci nemačkog časopisa ''Sport Auto'' glasali su za svoje omiljene sportske automobile. Još jednom su odabrali model Alfa Romeo Giulia za jednog od pobednika. Međutim prvi put, italijanska sportska limuzina osvojila je priznanja u čak četiri kategorije u okviru nagrada. Alfa Romeo Giulia GTAm pobedila je sa 44.7% glasova u kategoriji ''Limuzina/karavana serijske proizvodnje sa cenom preko 100.000 evra'' za uvozne automobile. Novi model Giulia GTA je tehnički i konceptualno inspirisan modelom Giulia Giulia GTA iz 1965. verzijom ''Gran Turismo Allegerita'' koju je proizvela Autodelta. Automobil je opremljen unapređenom varijantom 2.9 V6 Bi-Turbo motora, sada sa 540 KS, i u pitanju je najmoćnije putničko vozilo u 110-godišnjoj istoriji brenda.
 
Po četvrti put zaredom, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio osvojila je nagradu ''Sport Auto'' u kategoriji ''Limuzina/karavana serijske proizvodnje sa cenom ispod 100.000'' za uvozne automobile, postigavši pobedu sa 47.5% glasova. Giulia Veloce proglašena je za najbolji automobil u kategoriji ''Limuzina/karavana serijske proizvodnje sa cenom ispod 75.000'' sa 39.4% glasova. Zatim, Giulia je bila pobednički uvozni automobil u kategoriji ''Limuzina/karavana serijske proizvodnje sa cenom ispod 50.000 evra'' sa 45% glasova.
 
Oko 13.000 čitalaca učestvovalo je u dodeli ''Sport Auto'' nagrade za 2020. Birali su svoje favorite od 230 modela vozila u 18 kategorija vozila serijske proizvodnje - svaka sa posebnom nagradom za uvozne automobile, i u 10 kategorija modifikovanih modela.

Fiat Novi 500 osvojio nagradu za dizajn ''Auto Motor und Sport''
Nedavno predstavljen međunarodnoj štampi, model New 500/Novi 500 je osvojio nagradu za Najbolji dizajn 2020. godine, koju dodeljuju čitaoci nemačkog magazina ''Auto Motor und Sport''. Model Novi 500 je osvojio nagradu za Najbolji dizajn 2020. u svojoj kategoriji, koju dodeljuju čitaoci nemačkog magazina ''Auto Motor und Sport'', koji su glasali u okviru takmičenja Autonis 2020. New 500 je time stekao jedno od najprestižnijih priznanja u svetu dizajna, pobeđujući rivale sa motorima na konvencionalno sagorevanje, zahvaljujući njegovom jedinstvenom i prepoznatljivom stilu koji nastavlja da oduševljava i očarava. Ova nagrada dolazi nakon nedavnog trijumfa u Red Dot nagradama za dizajn, u kategoriji Dizajnerski koncept, gde je model New 500 odabran od strane međunarodnog žirija koji se sastojao od 21 najpoznatijeg profesionalca i predavača za dizajn u svetu.
 
Olivije Fransoa, predsednik brenda Fiat, je izjavio:
''Nagrada koju dodeljuju čitaoci ''Auto Motor und Sport'', je važno priznanje za Novi 500, koje se dodaje prestižnoj Red Dot nagradi koju je model osvojio pre par nedelja. Još je važnije iz dva razloga: prvo zato što je dodeljen od strane žirija koji se sastoji od naroda, čitalaca, koji su se već zaljubili u Novi 500; i drugo što je nagrada dodeljena na toliko zrelom tržištu električnih automobila poput nemačkog, i pre svega u rivalstvu sa svim drugim velikim igračima. Sve me ovo čini veoma ponosnim i pomaže da se osećamo veoma zadovoljno što se tiče nadolazećeg izlaska Novog 500 na tržište u Nemačkoj, kao jednog od naših glavnih tržišta''.
 
Klaus Buse, šef dizajna za region EMEA:
''Počastvovani smo priznanjem koju su nemački ljubitelji automobila iskazali za model Novi 500, uz prefinjenu ali konstantno unakrsno povezivanje između ponovno posećene prošlosti i budućnosti. Ovo se može jasno videti na modelu Novi 500, i u visoko modernom prednjem delu koji još uvek zadržava kultni Fiat-ov ''osmeh'', ali i u silueti koja se razvija uz klasičnu centralnu liniju koja se nalazi u sve tri generacije modela. Sveukupno, dizajn modela Novi 500 savršeno kombinuje volumetrijske proporcije, jasne linije, krivudave površine i raspoznatljive osobine poput cirkularnih farova i okrugle instrument table u putničkoj kabini. Ukratko, Novi 500 je moderna interpretacija automobilske legende, sa sposobnošću da evoluira prema održivijoj i ekološkijoj gradskoj mobilnosti''.

Alfa Romeo Stelvio osvojio nagradu za dizajn magazina ''Auto Motor und Sport''
Više od 16.000 čitalaca ovog automobilskog magazina učestvovalo je u ovogodišnjoj ''Autonis'' anketi. Birali su između otprilike 100 modela u deset kategorija. Alfa Romeo Stelvio je izabran kao najlepši ''Veliki terenac''. Dizajn modela Alfa Romeo Stelvio ubedio je čitaoce automobilskog magazina ''Auto, Motor und Sport''. Stil i elegancija modela Stelvio, koji je takođe i jedan od najsportskijih modela u svom segmentu, plod su rada brenda Alfa Romeo tj. njegovog dizajnerskog centra Centro Stile.

''Počastvovani smo što su čitaoci magazina ''Auto, Motor und Sport'' dodelili ovu prestižnu ''Autonis'' nagradu modelu Alfa Romeo Stelvio, kao najlepšem terencu u svojoj klasi. Ova nagrada predstavlja priznanje italijanskom dizajnu i našem Alfa Romeo dizajnerskom potpisu koji predstavlja kombinaciju odličnih proporcija, osobenih elemenata i prelepih, ručno oblikovanih površina'', rekao je Klaus Buse (Busse), šef dizajna FCA grupe za region EMEA. Pored modela Stelvio, magazin ''Auto, Motor und Sport'' je prethodno modelima Giulia, MiTo i Giulietta dodelio nagrade za najlepši automobil u njihovim klasama, a već dve godine zaredom nagrada za ''Dizajnerski brend godine'' odlazi u ruke brenda Alfa Romeo.
 
Tačno 16.182 čitaoca magazina ''Auto, Motor und Sport'', kao i korisnici digitalnih usluga, su glasali za oko 100 modela podeljenih u deset klasa u okviru Autonis takmičenja. Rezultat unutar kategorije je bilans odobravanja i negodovanja za svaki model. Svaki učesnik je imao četiri glasa po kategoriji, dva za posebno uspešan dizajn, i dva za manje ubedljive oblike. Negativni sudovi se stoga broje koliko i pozitivni. Ovi drugi su prevagnuli u slučaju modela Alfa Romeo Stelvio - prvog terenca u istoriji brenda koji je osvojio 20.4% glasova u kategoriji ''Veliki terenci''.

Novi Tipo & Novi Tipo Cross
Tipo je osvežen: kompletna restilizacija cele game, novi dizajn - privlačniji, mlađi i dinamičniji, s najmodernijom tehnologijom i novim motorima s boljim performansama i ekološkim otiskom na prirodu. Gama će takođe biti proširena novim krosoverom: modelom New Tipo Cross. 
 
Nova gama zasnovana je na dve teme: Tema ''Life'' i njena 3 paketa opreme - Tipo, Life i City Life, koji su dostupni u četiri varijante (4-vratni, 5-vratni i Station Wagon), i tema ''Cross'' sa dva paketa opreme - City Cross i Cross, kao i krosover varijantom sa petora vrata. Fleksibilni i privlačni Panda Cross bio je strateški ključ uspeha modela ovom modelu širom Evrope. I zaista, izgled ''krosovera'' približio je Pandu novim, mlađim ciljnim kupcima, koji traže automobil koji nije samo funkcionalan, idealan za grad, već koji je i ''super kul'' i koji ima savremeni dizajn. Ista strategija primenjena je na modelu Tipo, sa proširenjem njegove porodice. Dizajneri i inženjeri Fiata dizajnirali su novi Tipo Cross na osnovu tih ideja, stvarajući novi krosover Tipo, ponovo usmeren na novu ciljnu publiku, širu nego pre u pogledu godina, estetskog ukusa i zahteva za mobilnošću.
 
New Tipo je potpuno osvežen i sada izgleda još modernije, dinamičnije i elegantnije. Prednja svetla su kompletno redizajnirana, sada potpuno LED napred i pozadi: ne samo da pojačavaju crte automobila, već mu i pružaju moderniji izgled i povećavaju aktivnu i pasivnu bezbednost. Zahvaljujući pojačanoj vidljivosti i u skladu sa potragom za više održivosti u svakom malom detalju, oni smanjuju potrošnju električne energije automobila, i samim tim i emisije CO2.
Unutra, prostor za putnike takođe je potpuno nov. Sedišta imaju tkanine sa ekskluzivnim dizajnom. Potpuno podesivi digitalni klaster na 7-inčnom TFT displeju zamenjio je klasičnu analognu instrument tablu.

Pročitajte kompletan tekst klikom na najavnu sliku iznad.

FCA i PSA dobijaju dozvolu EU za spajanje
Fiat-Chrysler i PSA će dobiti odobrenje EU za njihovo spajanje, kazali su za Rojters ljudi upoznati sa razvojem situacije. Kompanija koja bi tako nastala bila bi vredna 38 milijardi dolara, što bi je činilo četvrtom auto-kompanijom na svetu. Zeleno svetlo Evropske komisije tako bi formalizovalo stvaranje Stelantisa, zajedničke kompanije.

Spajanje najavljeno krajem prošle godine pod jedan krov bi dovelo brendove kao što su Jeep, Dodge, Ram i Maserati, kao i Peugeot, Opel i DS - dok bi ciljana godišnja ušteda bila oko pet milijardi evra bez zatvaranja fabrika. Evropska komisija i italijansko-američka grupacija FCA odbili su da komentarišu navode Rojtersa, dok se francuski PSA nije oglasio.

Nakon objave ovog izveštaja akcije PSA i FCA povratile su deo prethodno izgubljene vrednosti, tačnije akcija PSA bila je u plusu 3.4% prodavala se po 17.06 evra, dok su deonice FCA porasle 3% na 11.43 evra po akciji.

Raikkonen i Giovinazzi isprobali Giuliu GTA
Vozači F1 tima ''Alfa Romeo Racing - Orlen'' pridružili su se ispitivanju novih modela Giulia GTA i GTAm na čuvenoj test stazi Baloko. Danas su predstavljena posebna aerodinamična rešenja koja je razvio brend Alfa Romeo u saradnji sa kompanijom Sauber Engineering.

Kimi Raikonen (Räikkönen) i Antonio Đovanaci (Giovinazzi) - čestvovali su u jednodnevnom testiranju novih super sportskih Alfa Romeo limuzina Giulia GTA i GTAm u realnim uslovima. Na čuvenoj test stazi Baloko (Balocco), gde se sportski modeli brenda Alfa Romeo razvijaju i testiraju od 60-ih godina prošlog veka, testiranje je omogućilo vozačima Formule 1 da oprobaju vozila do granica izdržljivosti i pruže povratne informacije u realnom vremenu.

Svetski šampion Raikonen i mlada iItalijanska zvezda Đovanaci su blisko sarađivali sa inženjerima, fokusirajući se na tehničke predloge kako da se optimizuje aerodinamika i upravljivost automobila. Kako bi dali doprinos finim završnim podešavanjima modela GTA i GTAm, F1 vozači su analizirali promene koje su napravljene na vozilima i dali su svoje utiske iz vožnje po stazi, što je rezultiralo zajedničkom procenom uticaja na dinamiku vozila.

Đovanaci je dao savete u vezi sa izgledom automobila, sa posebnom pažnjom usmerenom na nove komponente od ugljeničnih vlakana i nova tehnička rešenja za felne sa jednom maticom, ovog puta uparene sa prototipskim točkovima u razvojne svrhe, čiji će konačni stil biti nalik tipičnom Alfa Romeo dizajnu sa pet rupa, kao što smo već videli na konceptu GTAm.
 
Istovremeno, Raikonen je radio sa odeljenjem za aerodinamičnost na novim dodacima kako napred - sa novim, podesivim spliterom integrisanim u nove prednje branike - tako i pozadi, gde je uvedeno novo, ručno podesivo krilo. Takođe se osvrnuo i na opštu ravnotežu koju garantuje interakcija ovih novih komponenti. Dobro urađen posao, prema mišljenju Finca: ''Smatram da su savršena kombinacija za svakodnevnu upotrebu, ali i vožnju na stazi'', rekao je Kimi.

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je ''Terenac godine''
Moćni model sa najjačim paketom opreme pobedio je na takmičenju magazina Auto Zeitung. Stelvio Quadrifoglio za 2020. godinu osvojio je nagradu koju je ovaj italijanski terenac visokih performansi osvojio i pre dve godine. Ovog puta, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio prevagnuo je nad 11 konkurenata, među kojima su bili najmoćniji terenci velikih nemačkih, italijanskih i britanskih brendova.
 
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio ima 2.9 V6 BiTurbo benzinski motor, razvijen oslanjajući se na znanja brenda Ferrari. Njegovih 510 konja omogućavaju ubrzanje od 0 do 100 km/h za 3.8 sekundi, i maksimalnu brzinu od 283 km/h. Agilno upravljanje je moguće zbog aktivnog vešanja sa elektronskom kontrolom amortizera (AlfaTM Active Suspension), tu je i Alfa D.N.A. Pro Dynamic Driving Control sistem, koji je još bolji zahvaljujući novom trkačkom ''Race'' režimu.

Na autu je kočioni sistem visokih performansi Brembo, Alfa Q4 pogon na četiri točka sa elektronskom kontrolom, idealan odnos težine od skoro 50/50 između prednje i zadnje osovine, i vrlo direktan upravljački prenos. Sportska sedišta sa presvlakama od kože i materijala Alcantara i osmostepeni automatski menjač koji omogućava menjanje brzine pomoću ručica na volanu dodatno unapređuju ugođaj vožnje.

Nedugo nakon svetske premijere, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio postavio je rekord za obilazak kruga u kategoriji terenaca serijske proizvodnje na legendarnoj stazi ''Nordšlajfe'' u okviru Nirburgringa. Glavne atrakcije na modelu za 2020. uključuju napredne sisteme za asistenciju pri vožnji, koji omogućavaju autonomnu vožnju 2. nivoa i novi sistem za informacije i zabavu, sa ekranom dijagonale od 8.8 inča (22.3 cm).

Fiat Novi 500 osvojio nagradu ''Red Dot 2020.''
Fiat Novi 500, prvi potpuno električni model kompanije FCA, osvojio je nagradu ''Red Dot 2020.'', jednu od najpoželjnijih nagrada u svetu industrijskog dizajna, u kategoriji ''Dizajnerski koncept''.
 
Nagradna ceremonija ''Red Dot 2020.'' održana je online. Novi Fiat 500 osvojio je nagradu u kategoriji ''Dizajnerskog koncepta'', jednoj od tri kategorije nagrada Red Dot za dizajn. Ovu renomiranu nagradu dodelio je međunarodni žiri koji se sastoji od 21 vrhunskog svetskog stručnjaka za dizajn kao i akademika. Novi gradski automobil brenda Fiat dobio je nagradu za svoj izuzetan, jedinstven dizajn i osobinu da se istakne u odnosu na konkurente. Godine 2019. ista nagrada pripala je konceptu Fiat Centoventi.
 
Olivije Fransoa, globalni predsednik brenda Fiat, rekao je:
''Osvajanje nagrade Red Dot čini me ponosnim jer je model 500 uvek održavao korak sa vremenom. Menja se kada je društvu potrebna promena. Zato se i za treću generaciju modela 500 očekuje da odgovori na nove potrebe za mobilnošću. Fiat Novi 500 je osmišljen, dizajniran i proizveden u Italiji, sa autentičnošću proizvoda napravljenog kod kuće s ljubavlju. Od samog početka, projekat Novi 500 ispunio je Fiat svojom pozitivnošću, donoseći sa sobom energiju i kreativnost. Ta savršeno italijanska kreativnost, koja se dokazala tokom 63 godine istorije i uspeha, dovela je do potpuno novog, potpuno električnog, visokotehnološkog i povezanog automobila, ali automobila koji je i dalje 500: prelep, harizmatičan i sposoban da donese promene, predmet želja, sa ostvarenom mobilnošću s nula emisija, u pravom Dolcevita stilu''.

Nagrada ''Red Dot Design'' nastala je 1955. godine i vremenom je postala jedna od najprestižnijih nagrada u svetu industrijskog dizajna. Članovi međunarodnog žirija, koji obuhvata samostalne dizajnere, akademike i novinare. Ove godine primljeno je više od 4.100 prijava iz 52 države, a 187 projekata osvojilo je nagradu.

Lancia B SUV?
Mada se svojevremeno mislio da će se marka Lancia ugasiti kada prestane proizvodnja aktuelne generacije Ypsilona (njihovog jedinog modela u ponudi), najnovije glasine kažu da bi Fiat-Chyrsler Automobiles ipak mogao da ponudi nekoliko noviteta sa Lancia logom. A to će pre svega biti moguće zbog spajanja sa francuskom PSA grupacijom...

Dakle, neke špekulacije kažu se 2022. ili 2023. navodno može očekivati Lancia B SUV koji bi se bazirao na CMP platformi PSA grupe. Na istoj platformi će biti napravljen i već najavljeni Alfin SUV u B segmentu, kao rival Nissanu Juke i Audiju Q2. Zato bi eventualni Lancia B SUV verovatno imao iste pogonske opcije kao i ta mala Alfa, što podrazumeva i potpuno električnu verziju (po uzoru na novu Opelovu Mokku-e i Peugeotov e-2008). To znači da verovatno možemo očekivati 1.2 trocilindrični turbo benzinac, dok bi električna verzija trebalo da ima elektromotor sa 136KS i 260 Nm, litijum-jonske baterije i autonomiju od 322 km.

Osim Lancie i Alfe, svoj SUV model u B segmentu će takođe imati još jedan član FCA grupacije - Jeep.

Jeep slavi 80 godina
2021. biće posebna godina za Jeep jer slavi 80 godina liderstva u okviru 4x4 vozila, slobode u vožnji na otvorenom i u avanturama. Rođen 1941. godine, ovaj brend je uvek bio pionir novih segmenata i tehnologija. Njegova legenda započela je sa modelom Willys MB - prvim 4x4 vozilom u masovnoj proizvodnji - i nastavila se 1949. sa pojavom 4x4 Willys Wagon, prvog SUV-a.
 
U regionu Evrope, Bliskog Istoka i Afrike (EMEA), proslava 80. godišnjice odigravaće se tokom cele 2021. godine, sa posebnim događajima koji počinju u januaru, i koji su posebno osmišljeni tako da brend i njegovo nasleđe približe kupcima i ljubiteljima. Ovaj jubilej će takođe biti obeležen pojavom upečatljivih modela, posebnih izdanja povodom 80. godišnjice. Ova vozila imaće posebne dizajnerske detalje i opcionale unutra i spolja, uključujući upečatljiva sedišta, jedinstvene točkove, posebne značke povodom godišnjice. Sa pogonom zasnovanim na motorima s unutrašnjim sagorevanjem i Jeep plug-in hibridnom sistemu, takođe će biti puna naprednih tehnologija i bezbednosnih funkcija, i predstaviće neprikosnovene kapacitete 4x4 vožnje brenda Jeep. Posebna izdanja Jeep modela povodom 80. godišnjice biće dostupna u Jeep prodajnim salonima u EMEA regionu na nekim tržištima krajem 2020. i početkom 2021. godine.
 
Dok Jeep slavi svoju osmu deceniju, brend ulazi u uzbudljivu sledeću fazu svoje legendarne istorije.
Predstavljanje modela Jeep Renegade 4xe i Compass 4xe ovog leta - prvih Jeep vozila sa plug-in hibridnom tehnologijom u EMEA regionu - i debi plug-in hibridnog modela Jeep Wrangler 4xe u Detroitu u prvoj nedelji septembra dodatno naglašavaju posvećenost ovog brenda elektrifikaciji. Jeep 4xe modeli otelotvoriće modernu viziju sposobnosti, koja pruža najbolju ravnotežu između efikasnosti, zabave pri vožnji i očuvanja životne sredine.
  • 0 replies

Fiat Panda, srećan rođendan!
Panda je stekla reputaciju automobila za svaku priliku, na osnovu svoje prilagodljive i vrlo funkcionalne prirode, koja je čini pogodnom za najširi spektar upotreba i najrazličitije avanture. Kupci koji već 40 godina biraju Pandu iznova zbog kompaktnosti, prirode, dostupnosti, pristupačnosti i zabave to dobro znaju. Mnoštvo prednosti, sve upakovano u malu, pravougaonu kutiju. Da bi saznao više o stvaranju svih pametnih rešenja koja su postigla takav uspeh u svoje tri generacije, Luka Napolitano (Luca Napolitano), šef brendova Fiat, Lancia i Abarth za region Evrope, Bliskog Istoka i Afrike, otputovao je u Heritage Hub u Mirafjoriu, na razgovor sa Robertom Đolitom (Roberto Giolito), direktorom odseka EMEA Heritage.
 
Fiat Panda je najprodavaniji automobil na italijanskom tržištu i takmiči se sa modelom Fiat 500 u Evropi za vodeću ulogu u segmentu malih gradskih automobila. Često kažemo da je Panda funkcionalna ikona u našoj postavi, Fiatov najracionalniji, najpristupačniji i najvišer narodni automobil, a sada razumemo zašto.''

''Prostranost, kompaktnost, karakter, svestranost, priuštivost, zabava i funkcionalnost su osobine koje ljudi žele od svog auta. Panda ima sve to, i još više'', kazao je Roberto Điolito (Roberto Giolito).

Prelazeći na današnja pametna rešenja, Panda je bila prvi gradski automobil sa sistemom kočenja u slučaju opasnosti, prvi sa ''Cradle'' držačem za telefon, sa Waze navigacijom ugrađenom u Uconnect aplikaciju, kako bi automobil bio još više orijentisan na društvene mreže i multimedije. Najnovija opcija je D-Fence paket koji je izradio Mopar, a pojavio se na tržištu prošlog maja, i sastoji se od filtera za putničku kabinu visokih performansi, čistača vazduha i UV lampi za sanitizaciju unutrašnjosti vozila i eliminisanje do 99% bakterija. A kako bismo mogli da zaboravimo da je Panda prvi mali gradski automobil koji je postao hotspot za mobilne uređaje, koristeći ugrađeni Wi-Fi kompanije Wind kako bi se zagarantovala povezanost za sve putnike.

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...