Jump to content

Our Picks

Top content from across the community, hand-picked by us.

Osim restilizovanog Jeepa Renegade koji je promovisan na poslednjem sajmu u Torinu, kompanija FCA je pripremila i blago obnovljenu verziju njegovog rođaka - Fiat 500X.Restilizovani 500X se očekuje veoma brzo, što nagoveštavaju i ove ''procurele'' zvanične slike.

Automobil je dobio izmenjeni zadnji deo (nova svetla i branik), alu točkove novog dizajna, doterani prednji deo vozila (maska, branik, kućišta svetala), kao i modernizovanu unutrašnjost (kvalitetniji materijali i revidirani infotainment sistem, uz Apple CarPlay i Android Auto). Dosadašnji 500X je inače bio dostupan u City look i Off-Road look izdanju, sa gamom benzinskih i dizel motora, sa manuelnim i automatskim menjačima, kao i sa prednjim ili pogonom na sva četiri točka.
Budući da je obnovljeni Jeep Renegade dobio i osveženu gamu motora, verovatno će to važiti i za 500X facelit. Ovo potonje podrazumeva nove benzince, i to 1.0 litarski trocilindrični agregat sa 120KS/190 Nm, kao i 1.3 litarski četvorocilindraš dostupan u verzijama sa 150KS/270 Nm i 180KS/270 Nm. Novi benzinski motori zadovoljavaju Euro 6/D standarde i poseduju GPF filter (Gasoline Particulate Filter). Kao i kod Jeepa Renegade, i ovde se očekuju unapređeni sistem za automatsko parkiranje (Automatic park assist - park sense), unapređeni sistem za upozorenje na mogućnost čeonog sudara (Forward Collission Warning-Plus), adaptivni tempomat, sistem za nadzor mrtvog ugla (Blind-Spot Monitoring) i sistem za upozorenje od presecanja putanje otpozadi (Rear Cross Path Detection).

Ferrari je danas objavio ''teaser'' sliku novog modela koji će premijeru imati 17. septembra. Za sada je poznato da je autombil razvijen pod kodnom oznakom F176, a budući da će imati ekstremno mali prednji vetrobran pretpostavlja se da je reč o speedsteru. Neke glasine kažu da će automobil navodno poneti naziv 812 Monza kao i da je napravljen na bazi modela 812 Superfast. Standardni 812 Superfast pokreće 6.5 litarski V12 sa 788KS i 718 Nm, a za sada nije poznato da li će u modelu F176 / 812 Monza možda dobiti više snage. Takođe, očkeuje se da će ovaj model biti napravljen u ograničenoj seriji, a ne bi bilo iznenađenje da su svi primerci već unapred prodati... 
  • 0 replies

Italijanska ekipa ''Teknodom sport'' konačno je predstavila je dugo očekivani model Fiat Tipo TCR, novi brend u TCR svetu, auto koji priprema za takmičenje u ''TCR Italija''. Automobil je razvijan godinu dana, a prvi put je viđen na stazi Adrija početkom godine. Automobil je u potpunosti projektovan i izrađen u radionicama Teknodoma, pod tehničkim vođstvom Roberta Zampjerija, glavnog test vozača Abarta. Pokreće ga 1.75-litarski turbo motor koji se već nalazi u modelu Giulietta TCR, a prenos snage vrši se preko ''Sadev'' sekvencijalnog menjača koji koriste i Honda Civic i automobili VW grupe. Teknodom sport je već pokazao svoje sposobnosti u izradi, razvoju i turing trkama. Na stazu je u nacionalnom TCR šampionatu 2016. izveo Alfa Romeo MiTo i sa njim osvojio odgovarajuću titulu, dok je sa Opel Astrom TCR pobedio u tri trke TCR Italija 2017. Auto su vozila braća Kevin i Džonatan Đakon.
 
Ekipa je ušla u homologacionu proceduru pred TCR tehničkim odsekom i planira da nastupi sa Tipom u TCR Italija čim automobilu bude izdata provizorna homologacija. Kevin i Džonatan Đakon testirali su ovaj automobil. ''Veoma smo ponosni'', kaže Kevin. ''Auto je odlično napravljen i ima veliki potencijal. Trenutno testiramo sa različitim vrstama guma, jer nam je plan da ga prodajemo timovima koji se trkaju u različitim TCR serijama. Pravimo još dva automobila, jer imamo zahteve iz Turske i Južne Amerike''. Direktor ekipe Domicijano Đakon najavio je da bi auto mogao da košta manje od 100.000 evra, što je cena za oko 30.000 niža od one konkurentskih modela. Teknodom planira da na autodromu Adrija organizuje prezentaciju i test automobila za sve potencijalne klijente.

Pozivamo vlasnike vozila svih FCA brendova (Fiat / Fiat Professional / Alfa Romeo / Lancia/ Chrysler / Jeep) da dođu u ovlašćeni servis na besplatnu letnju proveru vozila! Akcija traje do 31.08.2018. Važi i za vozila van garantnog roka.

Pod besplatnom proverom podrazumevamo proveru vozila u 11 tačaka:
 
Kontrola centrale ubrizgavanja - Examinerom - WYTECH;
Provera stanja pneumatika;
Provera akumulatora;
Provera ventilacionog (rashladnog) sistema, rashladne tečnosti;
Provera nivoa ulja u motoru;
Provera kočionog sistema (nivo ulja, vizuelni pregled prednjih kočnica);
Kontrola metlica brisača;
Kontrola prednje svetlosne grupe i signalizacije;
Kontrola trapa (prednjeg, zadnjeg);
Kontrola upravljačkog sistema;
Vizuelni pregled vozila;  

U slučaju konstatovanja kvara, vlasnici vozila imaju 10% popusta na rad i 10% popusta na originalne rezervne delove za otklanjanje detektovanog kvara. Ponuda važi i za vozila van garantnog roka.
  • 0 replies

Umanjeni Levante, upregnut Ferrarijevim 3.0 V6 motorom sa 430KS i najboljim odnosom snage i mase u klasi, stiže do 2022. Šef korporacije ''Fiat-Chrysler Automobiles'', u okviru koje je i slavni Maserati, najavio je temeljitu obnovu game u sledećim godinama. Do 2022. očekuju se novi modeli Ghibli i Quattroporte, a posebno je zanimljiva najava baby SUV-a.
Prema najavama, model kome još nije objavljeno ime, imaće raspored mase napred/pozadi 50:50, s naprednom, laganom platformom koja će obezbediti najpovoljniji odnos snage i mase u klasi. Verovatno će ga pokretati Ferrarijev bi-turbo benzinac 3.0 V6 sa 430KS i 580 Nm.
  • 0 replies

Proizvođač super automobila iz Maranela, kompanija Ferrari, prošle godine je proslavila svoj sedamdeseti rođendan, s obzirom da je osnovana 1947. godine. Međutim, njen osnivač Enco Ferari, i njegova ''konjušnica'' su učestvovali na trkama mnogo pre toga. Naime, pre nego što je počeo da proizvodi sopstvene automobile i pre nego što je počeo Drugi svetski rat, Enco je vozio automobile kompanije Alfa Romeo. Najpoznatiji među njima svakako je legendardni Tipo B. Pored toga što je bio jedan od najuspešnijih trkačkih automobila u periodu pre i tokom Drugog svetskog rata, Tipo B je bio i jedan od prvih automobila sa jednim sedištem i centralnom pozicijom za vozača.

Iako je ovaj automobil dizajniran od strane poznatog Vitoria Janoa za Alfa Romeo, problemi sa kojima se ta kompanija suočavala tokom 1933. godine su doveli do toga da Tipo B pripadne Ferrariju. Naime, većinu od 46 pobeda koje je ostvario ovaj automobil, postigli su vozači ''kuće propinjućeg konja'', Tacio Nuvolari, Rudolf Karakiola i Luis Širon. U to pobede ubrajamo i 16 od 39 trka za VN. Primerak sa fotografija, sa brojem šasije 5007 ili 500007, vozio je Ričard Šatlvort, britanski pilot. On je vozio ne samo avione već i trkačke automobile. Ovaj Britanac je popularnost stekao usponom na stazi ''Shelsle Walsch'', a kasnije i pobedom na trci za VN u Donigtonu, gde su Šatlvort i njegov Tipo B trku završili pre dva Type 59 Bugattija.

Poznat i po imenu P3, Tipo B se povukao nakon sezone 1935. Iako se on uspešno ''nosio'' sa modelima ''Silver Arrow'' čiji su proizvođači bili Auto Union i Mercedes-Benz, modeli koji su ga zamenili nisu bili dorasli nemačkoj mašineriji. Alfa nije pobedila ni na jednoj trci sve dok nije počeo Drugi svetski rat, zbog koga su bile odložene sve trke. Alfa Romeo nije pobedila ni nakon toga, sve go 1950. godine, a Ferrari je pobedio tek godinu dana kasnije. Prema tome, možemo slobodno reći da je Tipo B jedan od legendi auto-moto sporta i automobilske industrije uopšte.
  • 0 replies

Pre 60 godina, Stirling Moss je seo za upravljač prvog evropskog vozila kome sponzor nije bio iz automobilske branše. Takmičarski bolid Maserati Eldorado je u mnogočemu bio prvi i pokrenuo je mnoge trendove. Tako je to bio prvi bolid jednosed iz Evrope kome je glavni sponzor bila firma koja nikako nije bila povezana sa auto industrijom. Eldorado je naime bila kompanija koja je proizvodila sladoled.

To je bio veliki zaokret u svetu motosporta, pa su se time otvorila vrata i drugim proizvođačima za traženje sponzora iz drugih industrija. Tako se i na samom bolidu mogu primetiti oznake firme Eldorado - kauboj koji se smeje, a na bočnim stranama ispod logotipa Eldorado se nalazi i natpis Italija, kako bi se pokazala nacionalnost te dve kompanije. Maserati Eldorado je opremljen V8 motorom od 4.190 ccm i davao je snagu od 410 KS pri 8.000 o/min. Točkovi su bili veličine 18 inča, na koje su bile namontirane Firestone gume punjene helijumom! Ukupna težina bolida je iznosila 758 kg.

Kada je 29.06.1958. godine održana trka u Monci, Moss je nakon prvog i drugog zagrevanja bio na četvrtom, odnosno petom mestu, a kada je trku želeo da završi na trećem mestu, nije uspeo. Razlog je kvar na upravljačkom mehanizmu, zbog čega je Moss izleteo sa staze i sleteo u ogradu. Ipak, Moss nije bio povređen, ni Maserati nije bio jako oštećen, a ukupan poredak ga je smestio na sedmo mesto. Originalni Maserati Eldorado u restauriranom izdanju je deo Panini kolekcije koja je smeštena u Modeni, a upravo taj primerak i gledate na fotografijama.
  • 0 replies

Alfa Romeo je prošle godine predstavio svoj prvi SUV Stelvio, ali samo u verziji sa pogonom na sva četiri točka. Za svoju drugu godinu na tržištu Alfa Romeo je odlučio da 2019. ponudi Stelvio i u varijanti sa pogonom samo na zadnjoj osovini. To će Stelvio učiniti lakšim za oko 50 kilograma, ali i jeftinijim za oko 1.700 evra. Nosiće oznaku Q2 koja će ukazivati na zadnji pogon, dok će Q4 ostati rezervisan za AWD.

Međutim, lakši Stelvio ne znači ujedno i snažniji Stelvio. Njegov snažniji 2.0-litarski turbo četvorocilindraš će i dalje imati 280 KS i 400 Nm obrtnog momenta uz osmostepeni automatic. RWD Stelvio dolazi i sa Sport paketom opreme koja uključuje aluminijumske pedale, obojene kočione čeljusti, 19-inčne felne, ali i 8.8-inčni multimedijalni displej, paket za hladno vreme i tehnologiju asistencije u vožnji.

Svi smo mi ljubitelji rada i proizvoda kompanije Ferrari. Neko manje, neko više, ali čak i ako ne razmišljate previše o automobilima, definitivno umete da cenite lepotu i kvalitet modela ovog legendarnog italijanskog brenda. Pored slavnih automobila kojima smo uglavnom hranili maštu i čulo vida, ova kompanija dodala je svom rezimeu i umetničke knjige kreirane u čast njene gotovo vek duge istorije i postojanja u svetu automobilizma.
 
Ovo štivo objavljeno je od strane izdavačke kuće Taschen i dolazi u ograničenom izdanju, sastavljenom od arhivskog sadržaja kompanije Ferrari, ali i najboljih privatnih kolekcija na svetu. Unutar korica ove knjige, moguće je pronaći obilje fotografija od kojih neke nikada nisu viđene javno, ali i dokumente na kojima se nalazi čitava paleta ekskluzivnog i detaljno opisanog sveta ove italjanske kompanije. Za uređenje knjige bio je zadužen italijanski pisac i novinar Pino Alijevi, a ona je dostupna u verziji od crvene kože i naći će se u prodaji sa svega 1.947 potpisanih i numerisanih primeraka. Ukupna cifra je podeljena na dve kategorije i dok prvih 250 knjiga predstavlja umetničko izdanje, sva ostala dolaze kao kolekcionarska.
 
Svako umetničko izdanje prodaje se po ceni od 25.000 evra i dolazi sa sopstvenim postoljem za čitanje koje je dizajnirao Mark Njuson lično. Ovo postolje inspirisano je dvostrukim cilindričnim motorom i napravljeno je od ručno savijenog, skaliranog hromiranog čelika. Umetnička izdanja ove knjige su potpisana od strane Pjera Ferarija - sina Enzo Ferarija, i Serđa Markionea koji je dugogodišnji predsednik i generalni direktor kompanije Ferrari.

U međuvremenu, kolekcionarska izdanja (numerisana brojevima od 251 do 1.947) prodaju se  po ceni od po 5.000 evra i predstavljena su u aluminijumskoj kutiji koju je takođe dizajnirao Njuson. Ova kutija/kofer inspirisana je Ferrarijevim motorom i moćnim stavom ovog brenda u autoindustriji.
  • 0 replies

Alfa Romeo brend 24. juna puni 108 godina: naime, prvi auto koji je poneo A.L.F.A. oznaku na svom hladnjaku, sa 24 KS, je napravljen još pre nego što je osnovana fabrika Anonima Lombarda Fabbrica 24. juna 1910. godine, a Corsa verzija je odmah ostvarila sjajne rezultate na raznim takmičenjima. Istoriju brenda Alfa Romeo, koja se proteže preko 108 godina, karakteriše DNK satkan od raznih trka i takmičenja, što je danas oslikano u Nirburgring izdanjima modela Giulia Quadrifoglio NRING i Stelvio Quadrifoglio NRING, sa posebnim bojama napravljenim specijalno za njih. Ovo su dva nesvakidašnja automobila, napravljena u serijama od po samo 108 modela kako bi se obeležilo 108 godina brenda Alfa Romeo; oni predstavljaju izvrsnost brenda u smislu tehničkog sadržaja, performansi i stila. Uz ove elemente, tu je i ugodno i ekskluzivno iskustvo korisnika, namenjeno kolekcionarima i najvernijim kupcima koji će voziti modele u kojima se spajaju nagrađivane performanse i tehnologija.
 
Zapravo, u prilog karakteristikama Quadrifoglio verzija, ove NRING verzije imaju i posebnu opremu kao i specijalan ''paket dobrodošlice''. Sa 510 KS, 2,9-litarski Bi-turbo V6 motor koji je stavljen u modele Giulia i Stelvio Quadrifoglio je najsnažniji Alfa Romeo motor, koji je danas dostupan za vožnju na putu; a takođe je u stanju da zasija i na stazi: nije slučajnost to da je Stelvio Quadrifoglio najbrži terenac na svetu, držeći prvo mesto u toj kategoriji na Nirburgring stazi, na kojoj je Alfa Romeo brend ispisao neizbrisive stranice svoje duge i slavne istorije.

Ne samo Nirburgring: ove sezone, Alfa Romeo se vraća i na staze Formule 1, i slavlje koja je Alfa Romeo muzej u Arezeu pripremio za rođendan brenda je omaž njegovom sportskom srcu (cuore sportivo). Za ovu priliku, izložbeni model Alfa Romeo Sauber F1 tima, C37, će biti izložen u popularnom Vremeplovu (La Macchina del Tempo) kako još nazivaju Alfa Romeo muzej, gde će prestavljati vezu između prošlosti, sadašnjosti i budućnosti brenda.

Povodom održavanja gastronomsko-turističkog Festivala Serbika, koji se održava u Beogradu u periodu od 23.-24.juna 2018.g. na Sava Promenadi, i u okviru kojeg je predviđena i promocija automobila Fiat 500L, organizuje se atraktivna aktivacija na Instagram profilu ''Proudlymadeinserbia'' posvećenom putovanju za volanom Fiat 500L. Instagram profil ''Proudlymadeinserbia'' pronalazi najbolje destinacije, hranu, umetnost, mesta i gradove naše zemlje. Kreiran je kao podsticaj ljudima da istražuju Srbiju koja nudi izuzetne turističke atrakcije i prirodne fenomene. Ako ste ljubitelji prelepe prirode i kulture Srbije, kao i modela Fiat 500L, koji se sa ponosom pravi u Šumadiji u našoj fabrici u Kragujevcu, i želite da ga osvojite na vikend, onda pratite sledeće korake:
 
1. Postavite fotografiju omiljene destinacije na kojoj ste bili u našoj zemlji na vašem ličnom Instagram profilu
2. Zapratite profil @proudlymadeinserbia  
3. Tagujte @proudlymadeinserbia na svojoj fotografiji 
4. U opisu slike stavite i oznaku #proudlymadeinserbia 
 
Post sa najviše sviđanja omogućiće vam da jedan vikend (petak, subota i nedelja) uživate u vožnji Fiat 500L. Za kompletan doživljaj obezbedili smo vam i pun rezervoar. Kampanja traje od 18 . do 24. juna. Dobitnika proglašavamo 24. juna u ponoć! Važi za sve na teritoriji Srbije.
 
Srećan put kroz Srbiju želi vam FIAT 500L!
  • 0 replies

Alfa Romeo Giulia dobitnik je 25. izdanja nagrade ADI Zlatni kompas, najprestižnije nagrade za dizajn na svetu. Model Giulia, kao svaki Alfa Romeo, proističe iz savršene ravnoteže nasleđa, brzine i lepote koji ga čine najvišim izrazom italijanskog stila i jedinstvenih elemenata brenda Alfa Romea.
Proporcije ovog modela zasnovane su na tehničkoj strukturi čitavog automobila i njen su direktan rezultat, dok su stilski detalji oblikovani prema njegovoj mehanici. Novi model Giulia ističe se svojim kratkim prednjim prepustom, dugačkom haubom i dugačkim prednjim krilima, uvučenim prostorom za putnike koji leži na pogonskim točkovima i mišićavim zadnjim krilima koji vizuelno označavaju tačku u kojoj se snaga oslobađa na put. Izduženi rep tipičan za automobile sa pogonom na zadnjim točkovima donosi ravnotežu proporcijama i obezbeđuje odgovovarajuću zapreminu prtljažnika. Ovaj opšti profil proizilazi iz odluke da se usvoji dizajn koji uključuje motor napred sa radilicom postavljenom po dužini i pogon na zadnjim točkovima. Motor i mehanički delovi razmešteni su tako da obezbeđuju savršenu ravnotežu u težini.

Drugi aspekt italijanskog stila jeste ''jednostavnost'', sposobna da prikrije ono što je zapravo jedan od najsloženijih kreativnih procesa u industriji - dizajniranje automobila. Stil je taj koji treba da sakrije dugi, složeni rad iza jednostavne, prirodne linije koja naglašava elegantne oblike i sofisticirani italijanski ukus. Dizajn brenda Alfa Romeo uvek je izražavan kroz  pravilne, rukom iscrtane linije, besprekorno spojene sa čistim, rukom oblikovanim površinama. Još jednom, nova Giulia razmeće se svojim jakim identitetom ispoljenim kroz nekoliko jednostavnih, sofisticiranih poteza. Suština dizajna novog modela Giulia, koji ga je i inspirisao, jeste vozač. Unutrašnjost automobila se na jednostavan način usredsređuje na zadovoljstvo u vožnji.

25 sati čarobne ponude
Od 15.06.2018. godine u 15:00 do 16.06.2018. u 16:00 časova

Posetite FCA salone u magičnoj noći karnevalske atmosfere i neponovljivih akcija
Specijalni uslovi finansiranja - Kredit do 84 meseca, kamatna stopa 3.99%
  • 3 replies

Proizvodnja Fiata 500L će se nastaviti u Srbiji, izjavio je izvršni direktor kompanije ''Fiat-Krajsler Automobili'' (FCA) Serđo Markione. Kako prenosi italijanski portal ''Autoblog'', Markione je rekao i da je ''Fiat 500 idealan model da postane 100 odsto električni model za Evropu. Fiat 500 je idealno vozilo za potpuno električno rešenje. Planiramo da iskoristimo ikonski status ovog automobila i na njega primenimo zelenu tehnologiju, proširujući opseg modela'', izjavio je Markione, dodajući da će modeli 500X i 500L dobiti hibridne motore.
Markione je, predstavljajući petogodišnju poslovnu strategiju FCA, najavio niz poteza, među kojima je najava lansiranja Fiat Pande na električni pogon, povratak modela ''500 Giardiniera'' i povećanje proizvodnje premium modela u Italiji. Najavio je selidu proizvodnje Pande iz Italije u Poljsku i veću posvećenost novim modelima Fiatovih marki Maserati i Alfa Romeo. Takođe je rekao da će dug Fiata do kraja ovog meseca pasti na nulu. Poslovna strategija se odnosi na period od 2018-2022. godine i predstavlja veliko finale za Markionea, koji je 14 godina proveo na čelu Fiata.
  • 1 reply

Firma Automobili Amos (vlasnik je Eugene Amos) najavljuje da će njihova moderna verzija legendarnog Lancijinog modela Delta Integrale biti spremana za predstavljanje za nekoliko meseci. Ovaj resto-mod automobil se najavljuje kao limited edition model baziran na Delti Integrale 16v, ali u kratkoj vesti se ne precizira koliko primeraka je u planu ni po kojoj ceni.
U svakom slučaju, projekat podrazumeva više od 1.000 komponeti koje su nove ili izmenjene, uključujući i elemente od aluminijuma i ugljeničnih vlakana. Takođe, automobil nema zadnja bočna vrata, a dobiće i modifikovano oslanjanje, modernizovani enterijer (inspirisan Deltom S4 Stradale), kao i pojačani 2.0 litarski turbo motor.

Osim modela MC12, koji je u suštini Ferrari Enzo u drugačijem ruhu, Maserati nije konstruisao pravi super automobil sa agregatom smeštenim između dve osovine zaista dugo. Međutim, koliko god bismo mi voleli da vidimo novi super automobil kompanije Maserati, istina je da takvo vozilo uopšte nije u planovima kompanije, a neće biti ni tokom sledećih pet godina. Ipak, to nije sprečilo Rejna Priska, da dizajnira jedan takav automobil, i da ga predstavi na render fotografiji. Moramo priznati da on izgleda fenomenalno i da definitivno zaslužuje Maserati značku.
 
Na prednjem delu automobila ističe se velika maska sa značkom ''trozupca'', a agresivne vertikalne linije prosto ''vape'' za pažnjom. Tu su i zaobljeni farovi i hauba sa linijama koje podsećaju na onu sa modela GranTurismo. Dalje se ističu crne felne, Toyo pneumatici i svetlo plava kočiona klješta. Vrata su takođe interesantna i na njima se nalazie usisnici za vazduh u boliku trougla. Oštra linija krova podseća na onu sa modela Honda NSX. Sve u svemu, zaista bismo voleli da je ovakav automobil stvarno u planovima kompanije Maserati. Trenutno se planovi za najuzbudljiviji automobil iz game italijanskog proizvođača odnose na model Alfieri, koji je predstavljen kao koncept 2014. godine, ali je njegova proizvodnja nekoliko puta odlagana. On bi trebalo da bude predstavljen početkom sledeće decenije. Iako Alfieri neće imat agregat montiran na sredini ''mid-engine'', njegov dizajn će biti sjajan.
  • 0 replies

Opšte je poznato da italijanska policija voli da vidi Ferrarijeve modele na saobraćajnicama i da su pritom najčešće blaži prema ''svojima''. To najbolje demonstrira ova prilično zanimljiva situacija koju je zabeležio YouTuber ''Seen Through Glass''. On je naime pratio ovogodišnju ''Mille Migliju'', na kojoj se uz klasike voze i moderni Ferrari modeli u sklopu karavana ''Ferrari Tribute to Mille Miglia''. U ovom videu tako možemo da vidimo 800KS snažan Ferrari 812 Superfast kojeg sledi Alfa Romeo Giulija Quadrifoglio iz koje je jurnjava i snimana. Oni ubrzo nailaze na policijski automobil. Većina bi pomislila da će divljanje po lokalnim putevima u tom trenutku stati. Ipak, policija u BMW-u maše vozačima objašnjavajući im da slobodno mogu da nastave svoju jurnjavu, što oni i čine preticanjem policijskog automobila...
  • 0 replies

Prva pobeda brenda Alfa Romeo na trci Mille Miglia dogodila se 1928. godine, a izdanje iz 2018. bilo je rekordno, uz 450 takmičarskih timova i tri automobila brenda Alfa Romeo koji su zauzeli prva tri mesta: potvrda neraskidive veze sa ''najlepšom trkom na svetu''. Tako je Alfa Romeo bio zvezda događaja i glavni junak u postizanju ove značajne prekretnice, u ulozi sponzora automobilske industrije i ulozi osvajača glavnih nagrada na Aveniji Venecija (Viale Venezia) u Breši: trku Mille Miglia za 2018. godine osvojio je model Alfa Romeo  6C 1500 GS Testa Fissa  sa timomTonkonogi-Rufini (Tonconogy-Ruffini). 

Na drugom mestu, sa samo osam poena manje od pobednika, našao se impresivan model 6C 1500 Super Sport iz 1928. godine čiju je karoseriju izradila kompanija Stabilimenti Farina i koji je deo kolekcije FCA zbirke nasleđa (FCA Heritage), obično postavljene u Alfa Romeo muzeju. Ovaj automobil je imao trkački broj 30, koji je poneo i njegov rođak prilikom prve pobede za brend Alfa Romeo na trci Mille Miglia sa timom čiji članovi su bili Đuzepe Kampari (Giuseppe Campari) i Đulio Ramponi (Giulio Ramponi) 1928. godine. Vozač tokom događaja bio je Đovani Moćeri (Giovanni Moceri), u timu sa navigatorom Danijelom Bonetijem (Daniele Bonetti). Đovani Moćeri trenutni je nosilac titule sportskog šampiona Grandi Eventi ACI, i uz njegovo ime već stoje upisane pobede na najvećim tradicionalnim takmičenjima klasičnih automobila, od trke Mille Miglia do trka Targa Florio i Coppa d‘Oro delle Dolomiti. 

Na trećem mestu našao se model Alfa Romeo 6C 1750 SS Zagato kojim je upravljao tim Vesko-Gerini (Vesco-Guerini). Automobili Alfa Romeo koji su učestvovali u trci pod okriljem FCA game nasleđa osvojili su veoma zavidna mesta i svi su završili 36. istorijsko podsećanje na trku Mille Miglia tako što su prešli tradicionalnu rutu Breša-Rim-Breša.

Italijanski Romeo Ferraris predstavlja Abarth 500 Baronio, specijalnu seriju posvećenu pilotu Aldu Cerrutiju, poznatom i pod pseudonimom ''Baronio''.
Ovde imamo Abarth sa 1.4 litarskim turbo motorom pojačanim na 248KS, sa Bilstein amortizerima, 18-inčnim alu točkovima, širim tragom točkova, proširenjima blatobrana, aero paketom, zatamnjenim staklima i svetlima, dvobojnim eksterijerom (opaque black i metallic gray kombinacija), žutom bočnom linijom, kao i doteranim enterijerom (rollbar, detalji od ugljeničnih vlakana, žuti konstrastni detalji...).

Pojedini mediji su još ranije pisali da će Alfa Romeo ponuditi i svog rivala Audiju A5 Coupe, BMW-u Serije 4 Coupe i Mercedesu C klase Coupe, a nove informacije iz britanskih medija kažu da će zvanična najava tog Alfinog automobila navodno biti sledećeg meseca. Tačnije, Sergio Marchionne će to navodno potvrditi na događaju koji će se održati na Balocco test stazi u Italiji.
 
Kako bilo, u pitanju je Giulia u Coupe izdanju, mada neki izvori navode da će taj model možda vratiti na scenu naziv Sprint ili GTV. Giulia Coupe bi trebalo da dobije već poznate motore iz standardne Giulije, uključujući i V6 sa 510KS za Quadrifoglio verziju. Međutim, zanimljive su i glasine o još jačoj varijanti, i to sa oko 650KS (što će biti i najsnažniji serijski model u istoriji Alfa Romea). Ta verzija bi u stvari imala hibridni pogon, sa tehnologijom iz Formule 1, u formi ERS sistema (energy recovery system), koji bi mogao da bude adaptacija HY-KERS-a iz LaFerrarija. Ni tu nije kraj, jer se u Alfi navodno razmatra i mogućnost još jedne hibridne verzije, i to sa 2.0 litarskim benzincem i kombinovanom snagom od oko 350KS. Zanimljive su i nezvanične vesti o tome da će Alfa Romeo ponuditi i Giuliju Coupe sa petora vrata, kao rivala Audiju A5 Sportback i BMW-u Serije 4 Gran Coupe. Kako stvari sada stoje, Giulia Coupe bi u prodaju trebalo da krene tokom 2019. godine.
 
Takođe, Marchionne će na istom događaju najaviti i novi veliki Alfin SUV koji će u gami zauzeti mesto iznada Stelvia. Neke ranije glasine kažu da bi njegov naziv mogao da bude Castello, a u pitanju je najveći Alfin model ikada. Vesti kažu da će Castello (ili kako će se već zvati) imati mild hybrid tehnologiju, električni turbo i 48-voltni sistem. Vozilo će raspolagati sa oko 400KS (imaće 2.0 litarski turbo benzinac), a najverovatnije će koristiti platformu Stelvia. Ovaj veliki SUV će se u prodaji naći krajem 2019. godine, pri čemu će se kao opcija verovatno nuditi i verzija sa sedam sedišta.

Fiat je saopštio da je u fabrici Tychy u Poljskoj proizveden 2-milioniti Fiat 500 koji je inače tamo počeo da se pravi 2007. godine (sada se proizvodi preko 200.000 komada godišnje, uključujući i Abarth verzije). Jubilarac je inače Fiat 500C Collezione, kabriolet verzija sa dvobojnim eksterijerom (kombinacija bele i sive boje), koju pokreće TwinAir Turbo benzinski motor sa 85KS. Automobil je namenjem kupcu iz Italije, a deo paketa čine i alu točkovi od 16 inča, hromirani detalji i ''Collezione'' oznake. Italijani navode i da se Fiat 500 prodaje u više od 100 zemalja, kao i da se više od 80% svih proizvedenih primeraka proda van Italije.
Za proteklih 11 godina je predstavljeno preko 30 specijalnih edicija ovog modela (Fiat i Abarth zajedno), a u prvom kvartalu ove godine Fiat 500 je tržišni lider u svom segmentu u devet zemalja (Velika Britanija, Španija, Belgija, Švajcarska, Portugal, Austrija, Mađarska, Hrvatska i Slovenija).

Lancia je nekada, tokom svoje bogate istorije, proizvodila legendarne automobile. Modeli kao što su klasična Aurelia, reli mašine Delta Integrale i naravno, Stratos superautomobil. Linija Thema, možda nije rangirana toliko visoko među njima, što ipak ne možemo reći za ovaj posebni primerak.
Porodični sedan srednje veličine baziran je na identičnoj arhitekturi kao i Fiat Croma, Alfa Romeo 164 i Saab 9000. Model je imao veoma stilsku karoseriju kreiranu od strane brenda Italdesign, dok je njegovu karavan varijantu stilizovao Pininfarina lično.

Većina ovih modela proizvedena je između 1984. i 1994. godine, a serija je dolazila sa velikim izborom motora. U ponudi su bili V6 i dizeli, ali Thema 8.32 verzija se isticala od svih u taboru. Ovaj automobil poseduje V8 motor iz modela Ferrari 308 i Mondial, rekalibriran naravno, kako bi obavljao svoje nove dužnosti.
Masivni motor 32 valve, odnosno četiri ventila po cilindru, stvarao je svega 212 ks i 285 Nm obrtnog momenta. Ovo možda ne deluje previše po današnjim standardima, ali tada je 964 generacija Porsche 911 modela, koja je došla godinu dana nakon ovog automobila, nudila jedva nešto više, sa 247 ks i 229 Nm obrtnog momenta. Međutim, ovo je bilo sasvim dovoljno kako bi katapultiralo Thema 8.32 model do stotke iz stanja miraovanja, za samo 6.8 sekundi i obezbedi mu maksimalnu brzinu od 240 km/h. Ovo možda nije impresivna brzina kao ona koju je dostizao originalni BMW M5, ali je svakako bila veća od one koju je razvijao M535i. Poslednjepomenuti model posedovao je manje snažan motor, dobar za 215 ks, ali je isti razvijao identičan broj obrtaja kao i Lancia, s tim, što mu je za sprint do stotke, bilo potrebno 7.2 sekude i dostizao je maksimalnu brzinu od 230 km/h.

Ovaj legendardni istorijski model poseduje cenu od 24.000 evra, što nikako nije malo, ali ovaj Ferrari napajani Thema model definitivno predstavlja retku zver, koja drži cenu.

Dok čekamo na restilizovanu verziju, Fiat je američku ponudu još uvek aktuelnog 500X obogatio novom edicijom. To je 500X Blue Sky Edition (baza je 500X Pop sa 9-stepenim automatikom), a koji u standardnoj opremi između ostalog ima i el. panoramski krov, 17-inčne alu točkove, automatsko uključivanje svetala, svetla za maglu, satin chrome detalje (ručice na vratima, retrovizori, okviri zadnjih svetala i svetala za maglu, bočne lajsne...) i sedišta sa plavom šemom.
Na raspolaganju su četiri boje za eksterijer (Nero Cinema, Grigio Graphite, Bianco Gelato i Blue Sky Metallic), pri čemu je cena za 500X Blue Sky Edition za 1.195 dolara veća od verzije 500X Pop.

Informacije s početka godine potvrđuju da Alfa Romeo priprema novi sportski model koji bi mogao da bude predstavljen već krajem ove ili početkom sledeće godine, s tim što će njegova proizvodnja startovati na samom početku 2020. Sve ove informacije je još u janurau objavila tjuning kuća Pogea Racing koja se modifikacijom Alfinih modela više od dve decenije. Oni su se pozivali na svoje ''apsolutno pouzdane izvore'', navodeći da je kompanija FCA odobrila proizvodnju novog sportskog automobila u formi modela 6C. Budući

Alfa Romeo 6C bi inače trebalo da bude coupe sa zadnjim pogonom, i to veći i skuplji od trenutne Alfe 4C, pri čemu bi verzija 6C Quadrifoglio mogla da ima 2.9 litarski biturbo V6 motor sa 510 konja. Međutim, zanimljive su i glasine o još jačoj varijanti, i to sa oko 650KS. Ta verzija bi raspolagala sa tehnologijom iz Formule 1, u formi KERS sistema.

Pišite nam Vaše utiske!
  • 0 replies

×