Jump to content

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

Our Picks

Top content from across the community, hand-picked by us.

- Abarth 595 Pista -

1.4 Turbo motor raspolaže sa 165KS i 230 Nm obrtnog momenta, najveća brzina iznosi 218 km/h. U paketu je devet raspoloživih boja za eksterijer (mat Grey, Record Grey, Campovolo Grey, Scorpione Black, Podio Blue, Gara White, Abarth Red, Modena Yellow i Adrenalina Green). Tu su i zeleni kontrastni detalji, Record Monza Active izduvni sistem, kočnice sa diskovima 284 mm napred i 240 mm pozadi, sportska sedišta sa novim dezenima, Uconnect 7'' HD, Abarth Telemetrija...

Sportski i odvažan izgled karakterišu novi 500L Sport koji donosi inovativnu šemu boje u dve nijanse Moda Grey sa tamno sivom bojom sa sjajnim Black crnim krovom. Da bi izgledao još odvažnije, ima dugi niz specifičnih detalja, poput zaštitnih ploča branika u Diabolik Black crnoj boji; mat crne 17-inčne alu felne sa crnim radkapnama premazane Titanium bojom. Spoljašnjost novog modela 500L Sport je kompletirana sa staklom za privatnost i Sport logoom na braniku.

Isti sportski karakter je jasan i u prostoru za putnike, kojim dominiraju nova sedišta sa svojim centralnim delom izvedenim u crnoj Denim technoprene tkanini sa crvenim šavovima i 500 logoom, plus srebna glava ručnog menjača, i kontrolna tabla u mat sivoj boji i crvenim 500 logoom. Standardna oprema uključuje: tempomat, ambijentalno osvetljenje, zadnji parking senzori, automatska kontrola klime, senzori za sumrak i kišu i automatski sistem kočenja (Autonomous City Brake) koji unapređuje bezbednost tokom gradske vožnje. Info-zabava je poverena Uconnect 7-inčnom HD LIVE ekranu osetljivom na dodir sa 7-inčnim DAB digitalnim radiom, predispozicijom za Apple CarPlay i kompatibilnošću sa Android Auto.

Nova MY20 ponuda će imati 500L početnu verziju, Mirror, Cross i novi Sport. Detaljnije, 500L Mirror verzija će biti dostupna u svim dvobojnim šemama za bojenje, jedina koji će imati srebrni krov, i biće standardno opremljena sa Uconnect 7-inčnim HD LIVE ekranom osetljivim na dodir sa 7-inčnim DAB digitalnim radiom, predispozicijom za Apple CarPLay i kompatibilnošću sa Android AutoTM. Prostor je takođe pružen za 500L Cross, koji je sada još bogatiji u standardnom paketu opreme, kao što se vidi sa Autonomous City Brake sistemom, zadnjim parking senzorima, automatskom kontrolom klime i senzorima za kišu i sumrak. I na kraju, novi 500L Wagon kompletira i Mirror i Lounge pakete opreme.

Novi Fiat 500X Sport premijerno je predstavljen u Federalnom tehničkom centru Luiđi Ridolfi (Luigi Ridolfi Federal Technical Centre) u Firenci, centru dostignuća za podučavanje obuku i sport i istorijskom sedištu Fudbalskog saveza Italije (FSI). Sedište FSI odabrano je kako bi se obeležila 20-godišnja saradnja između brenda Fiat i Federacije, kao i da bi se istakle zajedničke vrednosti koje spajaju novi Fiat 500X Sport i sport uopšte.
 
Nova ''perjanica'' vrhunske verzije obnovljene porodice 500X nudi veće performanse zahvaljujući novim tehničkim karakteristikama koje pružaju više agilnosti, bezbednosti i zadovoljstva. Tako je nastao izvanredni sportski krosover koji ostvaruje svoj maksimalan učinak novim motorom FireFly Turbo 1.3 koji ima 150 KS i obrtni momenat od 270 Nm, standardom u svom segmentu, u kombinaciji sa novim sistemom vešanja i bližim rastojanjem od tla. Tu je i nova kalibracija upravljačkog sistema, točkovi od 19 inči sa gumama visokih performansi i sportskiji izgled. Model 500X Sport, sportski krosover koji do sada nije viđen.
 
Luka Napolitano (Luca Napolitano), direktor brendova Fiat i Abarth za tržište Evrope, Bliskog istoka i Afrike je rekao: ''Poput naše fudbalske reprezentacije, model 500X je dizajniran i projektovan u Italiji, a napravljen je u fabrici FCA u Melfiju. Spreman je za igru u celom svetu, dotle gde je - zajedno sa legendarnim modelom 500 - postao najrasprotranjeniji model na svetu u Fiatovoj floti. Predstavljen 2014. i unapređen prošle godine, model 500X je lider u svom segmentu u Italiji i neprekidno se nalazi među prvih deset automobila u Evropi. Takođe je ostvario i najveći rast izvan Italije od 12%. Model 500X proizveden je u više od 500.000 primeraka. Da ne spominjemo da je to ujedno i model brenda Fiat koji više nego bilo koji drugi osvaja nove kupce iz drugih brendova ili segmenata zahvaljujući svojoj fleksibilnosti, prostranoj unutrašnjosti i urođenoj mogućnosti prilagođavanja svim namenama, površinama i stilovima vožnje.

Još u julu su se pojavile informacije o tome da će Ferrari u septembru prikazati i otvorenu verziju modela 812 Superfast. Informacija se pokazala kao tačna budući da je Ferrari danas promovisao model 812 GTS. Kao i kod tek predstavljenog F8 Spidera, i 812 GTS ima sklopivi tvrdi krov, pri čemu se otvara/zatvara za 14 sekundi što je moguće pri brzinama do 45 km/h.

Za pogon 1600 kg teškog Ferrarija 812 GTS se brine 6.5 V12 motor koji raspolaže sa 588 kW/800KS pri 8500 o/min. i 718 Nm pri 7000 o/min., što znači 123KS po litri zapremine. Snaga se na zadnje točkove prenosi putem 7-stepenog menjača sa dvostrukim kvačilom. 812 GTS od 0 do 100 km/h ubrzava za manje od 3 sekunde, do 200 km/h su mu potrebne 8.3 sekunde i može da postigne više od 340 km/h.

Automobil je dugačak 4693 mm, širok 1971 mm, visok 1276 mm, ima međuosovinsko rastojanje od 2720 mm, dok je zapremina prljažnika 210 litara. Točkovi su od 20 inča (gume 275/35 ZR 20 napred i 315/35 ZR 20 pozadi), a tu je i kočioni sistem sa diskovima 398x223x38 mm napred i 360x233x32 mm pozadi). 

Ferrari je na poslednjem sajmu automobila u Ženevi prikazao novi model F8 Tributo u Coupe izdanju, ali je već tada bilo jasno će kasnije ponudu dopuniti i njegova Spider varijanta. To se sada i desilo - pred nama je Ferrari F8 Spider sa tvrdim sklopivim krovom (otvara/zatvara se za 14 sekundi pri brzinama do 45 km/h).
 
Ferrari F8 Tributo Spider je dobio 3.9 litarski V8 twin-turbo motor sa 530 kW/720KS i 770 Nm obrtnog momenta (185KS po litri zapremine), u paru sa 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom i uz zadnji pogon. F8 Spider je težak 1400 kg (70 kg više od F8 Tributo Coupea), od 0 do 100 km/h ubrzava za 2.9 sekundi, do 200 km/h su mu potrebne 8.2 sekunde, a može do maksimalnih 340 km/h.

Što se dimenzija tiče, F8 Spider je dugačak 4611 mm, širok 1979 mm, visok 1206 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2650 mm. Ovde i podatak da raspolaže prtljažnikom zapremine 200 litara. Točkovi su od 20 inča (gume 245/35 ZR 20 napred i 305/30 ZR 20 pozadi), dok se za zaustavljanje brine kočioni sistem sa diskovima 398 x 223 x 38 mm napred i 360 x 233 x 32 mm pozadi.

U želji da privuče pažnju kupaca Alfa Romeo je ponudio posebnu verziju modela 4C u Coupe izdanju, ograničenu na samo 108 primeraka. 4C Competizione Limited Edition između ostalog standardno dolazi sa Akrapovič izduvnim sistemom koji pruža različit zvuk, u zavisnosti od moda vožnje koji je izabrao vozač.

Osim toga, tu su i Vesuvio Matte Grey boja, mat crne i crvene linije na haubi, krovu i zadnjem poklopcu, pa elementi od ugljeničnih vlakana (prednji spojler, retrovizori, bočni otvori za vazduh), kao i alu točkovi od 18 i 19 inča, crvena kočiona klešta...

Za unutrašnjost su predviđeni crna koža i mikrofiber za sedišta, sportski volan sa kožom i crvenim šavovima, numerisani bedž i Alpine Premium Sound Sistem koji uključuje i sabvufer smešten iza sedišta. Za pogon se brine poznati 1.75 litarski turbo motor sa 237KS i 350 Nm obrtnog momenta.

Imajući u vidu ogromnu popularnost crossovera i SUV-ova u poslednje vreme, model Tonale je upravo ono što kompanija Alfa Romeo mora da plasira na tržište uz postojeći Stelvio. Kompaktni model je najavljen ranije ove godine na Sajmu automobila u Ženevi predstavljanjem koncepta, ali nas je istorija naučila da se produkcijski model razlikuje od njega.
 
Motor1 je napravio render koji pokazuje kako bi produkcijska verzija modela Tonale mogla da izgleda. Izgled je malo ''ublažen'', nešto promenjen kako bi odgovarao jednom produkcijskom modelu. Nestale su i bočne kamere koje su zamenjene konvencionalnim retrovizorima, kao i pop-up ručice na vratima umesto kojih se nalaze standardne. Zadnja vrata i dalje imaju skrivene ručice, a to je karakteristika koju Alfini modeli imaju već duži niz godina. Automobil na renderu ima i drugačije naplatke u odnosu na 21-inčne sa retro dizajnom koje je imao koncept. Serijski Tonale će se na tržištu naći 2020. ili 2021. godine te bi mogao da postane najprodavaniji Alfin model. Tehničke specifikacije su za sada misterija, ali je poznato da će biti ponuđen sa hibridnim pogonom baziranim na onom koji imaju Jeep Renegade i Compass.

Alfa do kraja 2022. godine planira i veći SUV koji će zauzeti mesto iznad modela Stelvio, a model MiTo bi trebalo da napravi tranziciju u crossover. U tom intervalu se očekuje redizajnirana verzija modela Stelvio, kao i prostranija verzija sa produženim međuosovinskim rastojanjem.

Kompanija FCA je ranije ove godine i zvanično potvrdila da će novi električni Fiat 500e imati premijeru na sledećem sajmu automobila u Ženevi, u martu 2020. godine. Fiat 500e će se prodavati zajedno sa postojećim modelom 500 koji će i dalje imati SUS motore, ali će u narednom periodu proći kroz vizuelno i tehničko doterivanje. Budući Fiat 500e će biti napravljen na platformi za električna vozila, a biće deo Fiatovih planova za elektrifikaciju manjih gradskih vozila. Ovakav automobil će zadržati karakterističan i prepoznatljiv izgled, ali će ispod kože biti radikalno drugačiji. Za sada nije poznato da li će Fiat 500e imati zadnji pogon, a ostaje i pitanje cene.

Britanski magazin ''Autocar'' je objavio nezvanični render kojim pokjazuje kako bi mogao da izgleda 500e. Osim što će biti nešto veći, Fiat 500e će dobiti i par vrata više, i to takozvana samoubilačka (zadnja vrata se otvaraju u suprotnom smeru od prednjih). 500e će se proizvoditi u fabrici Mirafiori u Italiji gde će po fabričkom saopštenju oko 1.200 ljudi biti posvećeno proizvodnji ovog modela. Ukupna vrednost investicije za projekat je oko 700 miliona evra i planirano je da proizvodnja počne tokom drugog kvartala 2020. godine.

Akcijski cenovnik za Fiat 500 Dolcevita

Kada sunce sija i plaža te zove, novi Fiat 500 Dolcevita je savršen izbor. Spremite se za najluđe i najzabavnije leto u životu.
Novi, ekskluzivni izgled sa plavo-belim štraftama i Fiat 500 logom inspirisan je bojama italijanske rivijere. Dvostruke crvene linije podsećaju na zalazak sunca iza prelepog morskog horizonta. Hromirane ručice i poklopac motora sijaju sjajnije nego letnje sunce. Spremite se da vas očara ekskluzivni dizajn novog modela 500 Dolcevita.

Leto znači opuštanje, a Fiat 500 Dolcevita te opušta svojim savršenim komforom i stilom. Jedinstvena instrument tabla od brodskog drveta još više ulepšava unutrašnji dizajn, čineći ga elegantnim i prefinjenim. Nova kožna sedišta u boji slonove kosti sa crvenim rubovima, pletenim elementima i upečatljivim logom Fiat 500 učiniće da se osećate kao da ste na ležaljci neke ekskluzivne tropske plaže.

Život je lep, zato ga živi na svoj način uz interaktivni ekran UconnectTM 7'' HD, koji je deo standardne opreme. Zahvaljujući multimedijalnim funkcijama lako povežite svoj mobilni telefon i napravite sebi savršenu atmosferu za vožnju: birajte muziku, upravljajte aplikacijama ili mapama i razgovarajte telefonom tako da to uopšte ne utiče na vašu vožnju. Dostupna je i verzija sa TFT digitalnim ekranom.

Prema najnovijim vestima Ferrari namerava da sprovede temeljitu obnovu svoje ponude i da je proširi novim modelima sa kojima će ovaj italijanski proizvođač ući u nove tržišne segmente. Dugi niz godina Ferrari je imao predvidljivu modelsku ponudu pa je generacijski menjao stare modele novima bez puno istraživanja drugih mogućnosti privlačenja kupaca. Sada je Ferrarijev šef marketinga Enrico Galliera izjavio da bi SF90 Stradale trebalo da pokaže smer u kojem će ekipa iz Maranella krenuti u nove segmente i širenje ponude. Galliera je rekao da je SF90 novi model sa novom tehnologijom i, za Ferrari, pripada novom segmentu, odnosno da nema direktnog prethodnika.
 
Sa jedne strane, SF90 nije na nivou LaFerrarija, ali sa druge se može pohvaliti performansama superautomobila. Ujedno je dostupniji širem broju kupaca nego pomenuti LaFerrari. Šta nam iz Maranella spremaju do kraja ove godine ćemo saznati uskoro, ali ono što već sada znamo je da će biti predstavljena još tri noviteta. F8 Tributo i SF90 su dva od pet ovogodišnjih noviteta. Jedan od tih novih modela će verovatno biti 812 Superfast Spider. Za drugi novitet je Galliera rekao da će pripadati ''novom segmentu'', a dobra je šansa da će biti reč o Ferrarijevom novom tzv. ulaznom modelu koji će konkurisati McLarenovoj Sports seriji. O trećem novitetu za sada nema nikakvih informacija. Ferrarijev najavljeni SUV Purosangue će svakako biti automobil novog segmenta, ali njegov dolazak na tržište se ne očekuje pre 2021/2022. godine.
  • 1 reply

Posebnim izdanjem modela 500 Dolcevita Fiat slavi 62. rođendan svog legendarnog modela, autentičnog italijanskog remek-dela koje je bilo deo procesa motorizacije Evrope pedesetih i koje nastavlja da oduševljava sa rekordnim brojevima danas. Ova godišnjica je još više uzbudljiva jer pada na 120. godišnjicu brenda Fiat, što je obeležje kojim samo nekoliko proizvođača na svetu može da se pohvali. 

Novo posebno izdanje 500 Dolcevita je posvećeno zahtevnim korisnicima koji traže ekskluzivnost i eleganciju. Kao što pristaje bezvremenoj divi, novi automobil nosi ekskluzivnu Gelato White boju, koju ulepšavaju crvene i bele linije po celoj silueti. Eleganciju naglašava ''Dolcevita'' značka od hroma u kurzivu na zadnjem delu, koja savršeno dopunjuje hromirane elemente na haubi, poklopce retrovizora i bočne ukrase sa natpisom ''500''. Izgled upotpunjuju elegantne bele alu felne od 16 inča sa dijamantskom završnicom, i Skydome stakleni krov u hečbek verziji.

Ista prefinjena elegancija sa osvrtom na svet brodova i plovidbe karakteriše enterijere modela 500 Dolcevita, sa drvenom tablom za instrumente i ukrasima u kontrastu. Kako bi se obezbedila stabilnost, fleksibilnost i savršena otpornost tokom vremena, drvo se nanosi na ultra-laku osnovu od ugljenika procesom koji spaja umeća poliranja, bojenja, ukrašavanja i kontrole kvaliteta, kao i industrijske procese, kao što su utiskanje, mlenje i sklapanje. Drvo, najprirodniji materijal, spaja se sa vrhunskom tehnologjiom i kao rezultat stvara apsolutnu izvrsnost. Predeo za suvozača savršeno odgovara eksterijeru, i sada je još ekskluzivniji zahvaljujući Frau kožnim sedištima boje slonovače sa izvezenom značkom 500, crvenim cevima i centralnim delom inspirisanim prućem. Boja slonovače pojavljuje se i na ivicama tepiha.

Dostupne su dve konfiguracije, hečbek i kabriolet, a ponuda motora za 500 Dolcevita obuhvata 1.2-litarski motor od 69 KS uparen sa Dualogic automatskim ili ručnim prenosom.

Tokom događaja posvećenog novom modelu Ducato MY2020, koji predstavlja evoluciju najprodavanijeg modela koji je ispunjavao čitav spektar poslovnih potreba čitavih 38 godina, Fiat Professional je omogućio svetu prvi pogled na model Ducato Electric - potpuno električnu BEV (baterijsko električno vozilo) verziju ovog vozila - koja će se naći u prodaji tokom 2020. godine i u paru sa modelom Ducato Natural Power koji ide na prirodni gas i time zaokružiti ponudu modela koji idu na alternativni pogon.
 
U skladu sa njegovim inovativnim duhom, Ducato Electric je podržala proaktivna saradnja sa kupcima, kroz pilot projekte koji su obuhvatali neke od velikih industrijskih aktera, kako bi se u potpunosti iskoristilo njihovo znanje i kako bi se identifikovali svi posebni zahtevi za korišćenje koje je bilo neophodno uzeti u obzir u okviru pojedinačnog prilagođanja i konfigurisanja za svaku upotrebu. Pored toga što nudi ceo asortiman verzija, Ducato Electric će takođe imati modularne opcije veličine baterije, sa autonomijama od 220 do 360 km (NEDC ciklus) i različitim konfiguracijama za punjenje. U kombinaciji sa impresivnim performansama: brzina ograničena na 100 km/h kako bi se optimizovala potrošnja energije, maksimalna snaga od 90 kW i maksimalni obrtni momenat od 280 Nm.

Novi električni motor ne oslabljuje najjaču osobinu modela Ducato: najbolju zapreminu prtljaga u klasi, od 10 do 17m3, i vučnu snagu do 1.950 kg, što je takođe najbolje u kategoriji. Sve u svemu, Fiat Professional je efikasno iskoristio svoje tehnološko nasleđe i iskustvo kako bi razvio električnu verziju svog najprodavanijeg modela, koji zadovoljava potrebe svih profesionalnih korisnika i pruža inovativnost, performanse i fleksibilnost, u skladu sa Ducato motoom ''više tehnologije, više efikasnosti, više vrednosti'', kako bi se korisnicima ponudila verzija sa nula emisije najefikasnijeg i najprilagodljivijeg kombija na tržištu.

Prvi koji su ove godine čestitali rođendan legendi brenda Fiat bili su zaposleni u fabrici Mirafiori i vlasnici modela 500 koji su, sa svojim junakom, na krovu fabrike Lingotto u Torinu, poređali svoje automobile tako da ispišu reči ''Happy birthday 500''.

''Srećan rođendan najvoljenijem automobilu u Italiji, voljenom i širom Evrope'', rekao je Luka Napolitano (Luca Napolitano), direktor brendova Fiat i Abarth za EMEA regiju. ''Sa 6 miliona prodatih primeraka tokom duge istorije i preko 2 miliona prodatih primeraka modela koji je redizajniran 2007. godine, Fiat 500 je evropski lider u segmentu gradskih automobila i najprodavaniji je model iz FCA grupe u poslednje dve godine. Sve ovo nedvosmisleno pokazuje koliko su ljudi privrženi našem modelu 500''.

Preko 100 vozila u raznim bojama vratili su Fiat 500 na stazu na krovu fabrike Lingotto, gde su tokom pedesetih godina prošlog veka vršena testiranja nad ovim automobilom pre nego što je krenuo u osvajanje sveta. Od nesvakidašnjeg modela Fiat 500 Cappellini iz 2007. godine do modela 500 Blackjack iz 2010 godine; od modela 500C Twin Air iz 2011. godine do ekskluzivnog 500C GQ iz 2014. godine; preko 500 Guči iz 2011. godine, od neustrašivog modela Abarth 695 Tributo Ferrari iz 2009. godine do modela 500C Diesel iz 2010. godine, pa sve do novog modela 500 120th iz ovogodišnje slavljeničke serije. Ovo su samo neki od automobila koji su, u savršenom stilu modela 500, preplavili krov fabrike Lingotto svojim raznovrsnim bojama i osvetlili noćno nebo sa hiljadu raznobojnih refleksija.

Ove godine, rođendan popularnog modela 500 za cilj ima da ojača i produbi vezu između legendarne Fiat fabrike, modela 500 i grada Torina u kom je pre 120 godina osnovana ''Fabrika italijanskih automobila Torino''. Fabrika Lingotto je otvorena 1923. godine, a do ovog dana ljudi joj se i dalje dive zbog njenog savremenog izgleda i elegancije njene vertikalne izgradnje, kao i zbog jedinstvene test staze na krovu ove zgrade.

Festival brzine Goodwood je najveći događaj na svetu koji slavi moto-sport i auto-moto kulturu, i on ne bi bio potpun kada tu ne bi bili brendovi Alfa Romeo i Jeep sa vrhuncem svoje ponude, ne samo po pitanju čistih performansi već i po pitanju inovacija i terenskih sposobnosti.
 
Program, koji uključuje dva premium brenda kojima je zajedničko to što konstantno teže ka izvrsnosti je veoma bogat, sa velikim brojem najreprezentativnijih modela. Po pitanju brzine, najbolje što auto-moto sport ima da ponudi predstavljeno je u izloženom F1 bolidu, jednosedu koji koristi Alfa Romeo Racing F1 tim. Antonio Đovinaci, italijanski vozač koji je nedavno dobio Lorenzo Bandini trofej, će takođe biti tu i pokazaće svoje vozačko umeće za volanom bolida C32. Posebni modeli iz Alfa Romeo Racing serije učestvovaće na paradi u okviru Festivala brzine.

U ovoj ograničenoj seriji, Giulia i Stelvio su dobili dodatnu injekciju snage čak i u poređenju sa 510 KS koje imaju već izvanredne Quadrifoglio verzije sa 2.9-litarskim V6 Bi-Turbo motorom, a imaju i poseban izgled spoljašnjosti po ugledu na F1 bolide koje voze Đovinaci i Kimi Raikonen, u kombinaciji sa ekskluzivnim tehničkim i stilskim karakteristikama poput velikodušne upotrebe ugljeničnih vlakana i ekskluzivnog Akrapovič titanijumskog auspuha. Zadivljujuća je i Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio, koju će posetioci moći da vide u crvenoj, Competizione boji.

Kada je Jeep u pitanju, jedna od zvezda na trci uzbrdo u okviru Goodwood festivala brzine biće Grand Cherokee Trackhawk, najbrži i najmoćniji terenac ikada. Sa V8 turbo motorom zapremine 6.2 litre, koji isporučuje 710 KS i 868 Nm obrtnog momenta, Trackhawk donosi performanse koje nijedan automobil u ovoj klasi ne može da dosegne: ubrzava od 0-100 km/h za 3.7 sekundi, i razvija maksimalnu brzinu od 289 km/h, a zaustavni put od 100-0 km/h iznosi svega 37 metara zahvaljujući novom Brembo kočionom sistemu.
  • 37 replies

Ceremonija dodele nagrada za najbolji automobilski dizajn u organizaciji magazina Auto&Design održana je na dan otvaranja izložbe automobila Parco Valentino 2019. godine. Ovo prestižno međunarodno takmičenje je pokrenuto 1984. godine i podeljeno je u tri kategorije - ''serijski automobili'', ''koncept automobili'' i ''dizajnerski potpis brenda'' - a primamljivi Alfa Romeo Tonale je ove godine odneo pobedu u kategoriji ''koncept automobil''.

Klaus Buse (Klaus Busse), šef dizajnerskog odeljenja FCA grupe za EMEA regiju je rekao: ''Počastvovani smo što smo dobili ovu prestižnu nagradu za dizajn koncepta Tonale koji je, kao i svaki Alfa Romeo model, inspirisan savršenom kombinacijom nasleđa, brzine i lepote. Štaviše, on spaja sve prepoznatljive karakteristike suštinskog italijanskog stila, kao i jedinstvene Alfa Romeo elemente: besprekoran osećaj za proporcije, jednostavnost i superiorna završna obrada, za inovativan dizajn koji je veran tradiciji koja je cenjena u celom svetu.''

Konkretno, ovaj koncept automobil otelotvoruje prepoznatljivi dizajnerski jezik lepote brenda Alfa Romeo: to je kompaktni terenac za gradsku upotrebu, sa sportskim karakterom. U njegovom dizajnu, prepoznatljive karakteristike italijanskog stila su projektovane u budućnost, postižući savršeni spoj dragocenog nasleđa i predskazivanja novih trendova. U skladu sa manifestom brenda Alfa Romeo, svaki detalj je dizajniran sa vozačem na umu, a zadovoljstvo u vožnji je postignuto kroz ergonomiju, upotrebu premijum materijala i pre svega, neprikosnovenom dinamičnom upravljanju. Nadalje, koncept Tonale predstavlja viziju elektrifikacije onako kako je vidi Alfa Romeo. Vrhunska tehnologija i poslovično dobra dinamika vožnje spajaju se i hvataju nove prilike i pružaju opipljive odgovore na nove izazove. 
Dizajn koncepta Tonale je projektovan u budućnost. Njegove kompaktne dimenzije u sebi sadrže posebnost italijanskog dizajna i tipičnog originalnog i savremenog stila brenda Alfa Romeo.

Pozivamo Vas na magično slavlje povodom našeg jubileja.
Posetite Fiat salone 14. i 15. Juna i budite prvi koji će ostvariti pravo na ovu specijalnu ponudu.
Spremili smo za vas nezaboravan program, goste iznenađenja i 120 razloga zbog kojih ćete početi da verujete u čuda.
  • 18 replies

Novitec Ferrari 812 N-LARGO - Najagresivniji Ferrari ikada?

Novitec će napraviti samo 18 komada ovakvih verzija Ferrari 812 Superfast. Od tog broja, prva dva su gotova: crveni i beli.

Novi točkovi, novi izduv, novi dizajn spolja zbog kojih je auto proširen (pozadi) za celih 14 cm u odnosu na fabričku verziju, a prednji deo je širi za 7 cm. Beli ima i novu unutrašnjost, dok je kod crvenog ostala fabrička. Atmosferski V12 motor sa fabričkih 800 ide na 840 konja, a obrtni moment isto tako blago podignut na 750 Nm. To znači do stotke za 2.8 sekundi i maksimum od 345 Km/h...

FCA je predložio Renault-u spajanje u akcijama vredno 32.6 milijardi evra, koje će prekomponovati globalnu autoindustriju. Predlog obuhvata stvaranje nove kompanije u kojoj bi Fiat i Renault imali po 50% vlasništva, a zajedno bi godišnje proizvodili oko 8.7 miliona vozila, čime bi izbili na treće mesto (iza VW i Toyote) na svetu. Ta nova grupa bi imala godišnje prihode od skoro 170 milijardi evra, i operativni profit koji bi prelazio 10 milijardi evra. Imali bi jako prisustvo u Severnoj Americi, Evropi i Južnoj Americi, a sarađivali bi široko - od malih električnih automobila do pik-upova.

Glavnim pozicijama u novoj kompaniji se ne bavi današnji predlog koji je Fiat poslao. Ipak, nezvanično se saznaje da će John Elkann (koji danas vodi Exor, firmu koju porodica Agnelli koristi za investiranje), postati predsedavajući u kombinovanoj kompaniji, dok će sadašnji šef Renault-a Jean-Dominique Senard biti imenovan za izvršnog direktora kompanije. Današnji prvi čovek FCA Mike Manley će biti imenovan na poziciju glavnog operativnog šefa kompanije. Odbor će imati 11 članova: 4 iz FCA, 4 iz Renault-a, 1 iz Nissan-a.
Iako nije pomenuto u predlogu, on će sigurno uticati na planove Renault-a da se spoji sa Nissan-om. Od toga na kratki rok sada sigurno nema ništa, a pitanje je šta će biti i na duže staze. Generalno će to delovati pozitivno na odnos Renault-a i Nissan-a jer godinama unazad već Renault želi da se spoji, a Nissan baš i ne...što je dovelo do određenih tenzija u okviru Alijanse koju imaju. Sada, kada ta tema odlazi sa stola, neće više biti ni razloga za presiju u njihovim odnosima.
 
FCA procenjuje da će kroz sinergiju sa Renault-om obe kompanije uštedeti preko 5 milijardi evra kroz svoje poslovanje. Ušteda će doći kroz zajednička ulaganja u automobilske platforme, pogon, uopšte tehnologije. Ne i kroz zatvaranja postojećih fabrika.
  • 124 replies

Prema najnovijoj studiji, najviše poverenja u marku imaju upravo vlasnici Alfa Romea
 
AMCI-eva studija pod nazivom ''Trusted Automotive Brand Study'' je pokazala da tradicionalni fokus proizvođača prema kvalitetu, zadovoljstvu i eliminaciji problema ima malo veze sa poverenjem klijenta u određenu marku, piše ''Automotive News''. Umesto toga, ova studija kaže da se automarke moraju usmeriti prema tri osnovna načela, i to kompetenciji, integritetu i empatiji. ''Fokus na zadovoljstvu i kvalitetu se bazira na osiguranju da nema negativnih posledica i industrija je tu napravila strašan pomak unazad nekoliko decenija. Ali zadovoljstvo nije dovoljno, nego je potrebna celokupnost i empatija da bi se razvila emocionalna veza poverenja koja vodi do lojalnosti'', objašnjava Ian Beavis iz AMCI-a.
 
A studija je pokazala da se tu najbolje snalazi Alfa Romeo, marka kojoj se stalno spočitavaju problemi sa kvalitetom. Osvojila je 51 od 100 bodova i time postala luksuzna marka kojoj se najviše veruje. A za to je najzaslužniji novi poslovni model kompanije koji korisniku daje mogućnost kontrole control nad tim koju vrstu korisničkog iskustva žele, objašnjava Beavis. Za utehu, većina luksuznih brendova je napredovala, a jedini koji su pali na listi su Tesla, BMW i Infiniti. Sa druge strane, u konkurenciji brendova za široke mase najbolje ocene je dobila Honda, pre svega zbog brige za klijente tokom opoziva vazdušnih jastuka Takata. Najveći pozitivni skok beleži Mazda, a prati je Hyundai, obe marke koje su uvele nove programe podrške za klijente.

AMCI-eva studija je sprovedena sa oko 2.500 vlasnika automobila, i to 34 različite marke. Studijom su obuhvaćeni samo oni vlasnici koji su istoj marki verni bar pet godina.
  • 1 reply

Specijalna ponuda za privrednike i male preduzetnike najbolje opremljenog modela - Fiat 500L Cross N1 - je u toku, a automobil uskoro dostupan kod svih ovlašćenih dilera u Srbiji.
Najatraktivnija verzija fiat 500L Cross N1 (sa N1 homlogacijom), koja raspolaže najsavremenijom tehnologijom, specijalna je ponuda, a automobil će biti dostupan kod svih ovlašćenih FCA dilera u Srbiji.

''Fiat Professional je već godinama najprodavaniji brend na tržistu Srbije kada su laka komercijalna vozila u pitanju. Tokom proteklog sajma automobila uz već dobro poznate modele iz game LCV: Fiorino, Doblo i Ducato, tržištu je predstavljen model Fiat 500L Cross sa N1 homologacijom. Ova jedinstvena ponuda namenjena pravnim licima, pravi je primer spoja posla i zadovoljstva. Pobrinuli smo se da kupci dobiju atraktivan i bogato opremljen Crossover'', istakao je Igor Ševo, komercijalni direktor FCA Srbija.

Najnovija ovakva ponuda Crossover modela ima: 7'' multimediu, automatski klima uređaj, tempomat, kameru za parkiranje, parking senzore pozadi, led dnevna svetla, svetla za maglu, 17'' aluminijumske felne i sl. O vozilu i ponudi se možete informisati u najbližem dilerstvu i među prvima ga poručiti. Specijalne pogodnosti za privrednike i male preduzetnike osim opreme je cena vozila i činjenica da se ostvaruje pravo na povrat PDV-a prilikom kupovine i eksploatacije vozila. Novi 500L Cross N1 je automobil koji može da ide bilo gde i bilo kad, brz u saobraćaju, u sportskom režimu van grada, savršen na zahtevnom terenu i automobil je za život punim plućima.

Dokumentarac ''Šta je iza?'' kroz nekoliko epizoda pokazuje kako se rađa FCA automobil, od razvojne faze do testiranja u najteži uslovima. Tokom više od godinu dana filmska ekipa je snimila oko 1.500 sati materijala, a prva epizoda je u Švedskoj, gde se vrše testiranja na surovoj skandinavskoj zimi gde temperatura dostiže i -40 °C.

Druga epizoda biće dijametralno suprotna, pouzdanost mehaničkih delova i njihova otpornost klimatskim uslovima je testirana u Kalahari pustinji u Južnoj Africi gde su moguće temperature od 50 °C. FCA potom pokazuje kakve testove sprovodi u svojim centrima, na trkačkim stazama, gradskim ulicama i vazdušnim tunelima. U narednim epizodama se očekuju teme poput električnih i samovozećih automobila.
  • 0 replies

Ljubitelji automobila FCA grupacije će od sada moći da se dive modelima te kompanije u novootvorenom Heritage HUB muzeju. On je dizajniran sa ciljem da promoviše istroiju italijanskih brendova te grupacije.

Lociran u Italiji, Heritage HUB je ekskluzivni izložbeni prostor za modele iz programa ''FCA Heritage’s Reloaded by Creators''. Reč je o program čija je glavna namena restauracija i prodaja klasičnih automobila, kao što je na primer model Alfa Romeo 8C Spider o kome smo već pisali. Ovaj ''salon'' se prostire na 15.000 kvardatnih metara, a u njemu se nalazi preko 250 klasičnih automobila. Među njima su i neka vozila koja nikada ranije nisu bila prikazana.

Predstavnici FCA grupacije opisuju ovu kolekciju kao ''hram edukacije i emocija''. Biće zaposleno nekoliko vodiča, a u ''centralnom'' delu salona se nalazi osam tematskih izložba. Svaka od tih izložbi predstavlja po osam automobila iz različitih razdoblja i različith brendova.

Fiat 500L Cross: Specijalna sajamska ponuda za pravna lica

U ponudi za pravna lica je N1 verzija, i to sa benzinskim motorom (po ceni od 10.990 evra bez PDV-a) i sa dizel motorom (po ceni od 11.990 evra bez PDV-a). U opremi su 7'' multimedia, automatski klima uređaj, tempomat, kamera za parkiranje, parking senzori pozadi, LED dnevna svetla, svetla za maglu, Traction Plus sistem, 17'' aluminijumske felne...

Sajamska ponuda: Alfa Romeo Stelvio 2.2 dizel, ''Super'' sa promo cenom od 41.990 evra uz 4 godine garancije, kao i dodatni bonus u iznosu od 2.000 evra za kupovinu po sistemu staro za novo.
Alfa Romeo Stelvio - svaki detalj je zamišljen tako da pruži čisto zadovoljstvo na točkovima. Stelvio 2.2 dizel sa 190KS Q4 AT8, SUPER, uz posebno kreiranu sajamsku cenu.
Paket opreme obuhvata:
IBS - Integrated brake system
ABS - Sistem protiv blokiranja kočnica
ASR - Sistem protiv proklizavanja pogonskih točkova
ESC - Elektronska kontrola stabilnosti
EBA - Elektronska asistencija pri kočenju
EBD - Elektronska raspodela kočione sile
ESBS - Pomoć pri kočenju u krivinama
HSA - Pomoć pri kretanju uzbrdo
RBA - Pomoć pri kočenju po kišnim uslovima
TSC - Kontrola stabilnosti prikolice
FCW - sistem za sprečavanje čeonog sudara sa funkcijom automatskog kočenja (AEB)
LDW - Senzor upozorenja za promenu kolovozne trake
Vazdušni jastuk za vozača i suvozača, bočni vazdušni jastuci i bočne vazdušne zavese ; mogućnost dekativacija suvozačevog vazdušnog jastuka
Senzor za svetla i brisače
Elektronska parkirna kočnica
LED dnevna svetla i LED zadnja svetla
Alfa™ DNA - Sistem za podešavanje vozila prema načinu vožnje
Navigacioni uređaj 3D projekcija u boji 8.8''
Automatski klima uređaj sa dve zone
Električni podizači prednjih i zadnjih stakala
Elektropodesivi retrovizori sa funkcijom odmrzavanja
Deljiva zadnja klupa
Tempomat
Kožni volan sa audio/handsfree komandama
Prednji naslon za ruku sa pretincem
Aluminijumske felne 18'' sa pneumaticima 235/60 R18
Elektronsko otvaranje vrata prtljažnika
Start & Stop
Sedišta u kombinaciji koža/tkanina/tkanina
Bi-Xenon farovi 35W + prskalice sa funkcijom grejanja
Integrisana svetla za maglu (dostupno samo u verziji sa dizel motorom)
Prednji i zadnji parking senzori
Senzor za praćenje mrtvog ugla
Elektrohromatski svi retrovizori
Kamera za vožnju unazad
Automatska regulacija dugih svetala
Aluminijumske pedale menjača na volanu

Fiat 500 po sajamskoj ponudi od 10.290 evra
Istinske legende nikada ne stare: one se menjaju. Upravo kao Fiat 500, ikona italijanskog dizajna i životnog stila sada može biti Vaš po specijalnoj sajamskoj ceni.

Fiat 500 1.2 69KS Pop Star za 10.290 evra. Puna cena ovog modela: 14.000 evra
Pop Star paket obuhvata:
- ABS (EBD, BAS), ESP
- Centralna brava sa daljinskom komandom
- Podešavanje volana po visini
- Klima uređaj
- Elektropodizači stakala
- Grejač zadnjeg stakla
- Limitator brzine
- Zadnja klupa deljiva 50/50
- Bočne lajsne u boji vozila
- Radio AUX-IN/USB
- Kit za reparaciju pneumatika
- 14'' čelične felne sa ratkapnama
- Dnevna LED svetla
- Air bag za vozača, suvozača, bočni airbagovi, vazdušne zavese i airbag za kolena vozača

×