Jump to content

Od 17.02.2020. oko 5 časova ujutro, Forum je na novom serveru. Ako vidite ovaj tekst, to znači da ste na novom serveru/Forumu.

Ali, na jednom manjem broju uređaja još nije odrađen automatski DNS refresh, pa zato jedan broj korisnika još uvek ne može da vidi ovu stranicu. U skladu sa politikom njihovih operatera i oni će u narednim satima, a najviše za 12 sati automatski dobiti nove parametre.

FAS Euroauto Goran Vlada

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Past hour
  2. Doug DeMuro video: 2020. Rolls-Royce Cullinan Black Badge Trenutno najluksuzniji SUV na svetu - 40 konja (600 ukupno) i 50 Nm (900 ukupno) više od ''običnog'' Cullinan-a, mnogo hroma spolja je ovde zamenjeno crnim elementima. Kada se uporede početne cene, ovaj je 50-tak hiljada evra skuplji, tj. ne postoji sa cenom manjom od 350.000 evra:
  3. Kako su se manifestovali losi reketi? Sent from my 3310 using Tapatalk
  4. Ne moze bre brate, nista ne znas. Iskrivili se od udaranja, postali jajasti Послато са SM-J330F помоћу Тапатока
  5. AutoMarket.hr video: BMW X1 sDrive 18d Iako nosi najmanju oznaku u okviru X porodice nije najmanji BMW SUV. Najmanji je X2, a kojih još 5 stvari bi bilo dobro znati o BMW X1 pogledajte u videu:
  6. BMW X5 xDrive30d na testu Auto magazina Čak i godinu dana posle dolaska na naše tržište, BMW X5 ne prestaje da privlači pažnju. Kako i ne bi, kad je ovo jedan od najkompleksnijih modela bavarskog proizvođača. Novi BMW X5 dolazi iz fabrike u Spartanburgu u američkoj državi Južna Karolina. U početku su kod nas u ponudi bila samo dva motora, a sada ih je ukupno pet, uključujući i hibrid. Mi smo odabrali zlatnu sredinu, šestocilindarski 3.0 dizel sa 265 konja koji nosi oznaku X5 xDrive30d. Test primerak je izuzetno opremljen, tako da smo mogli da isprobamo gotovo svaki komad dodatne opreme. Auto je toliko kompleksan da bi nam trebao ceo članak samo opremu da navedemo. Koliko je toga napakovano, možda najbolje govori podatak da cena osnovnog modela košta 74.700 evra, dok test primerak sa svim dodacima ima cenu od 118.470 evra. BMW X5 više nije najveći SUV bavarskog proizvođača s obzirom da se pojavio X7, ali svakako predstavlja vrhunac tehnologije nemačkih inženjera. U tom kontekstu jedino je ispravno porediti ga sa direktnom konkurencijom. Ponuda podrazumeva nekoliko linija opreme koje menjaju karakter automobila, u pogledu estetike ali i ponašanja na putu. Naš X5 ima M paket sa drugačijim branicima, lajsnama i detaljima u unutrašnjosti. Auto izgleda impozantno sa točkovima prečnika 22 inča, pogotovo što su dimenzije prednjih i zadnjih različite - pozadi su 315/30 R22. Vazdušno ogibljenje je takođe bitna stavka koja utiče na izgled. U standardnom režimu auto je na srednjem od pet nivoa visine, dok je u sport modu na drugom, tako da spolja gledano izgleda prilično spušteno pa čak i tjunirano. Auto se lako razlikuje od starog po izduženijim „bubrezima“ na masci, ali i po zadnjim svetlima koja su nas podsetila na ona sa aktuelnog Jeep Grand Cherokee-a. Unutrašnjost je više nego raskošna. Istina, nisu baš svi tasteri presvučeni aluminijumom, ipak je to rezervisano za Seriju 7 i X7. Bez obzira na to oprema je vrhunska, a površina pod plastikom praktično da i nema. Ambijentalno osvetljenje je postavljeno čak i u krovu, tako da ako uveče gledate X5 sa visine ne možete da ne primetite plavičasti sjaj panorame. Ono po čemu se ističu najnovije linije prestižnih BMW serija su detalji sa kristalnom strukturom, pre svega na ručici menjača koja je napravljena od pravog kristala. Čak se i njeno unutrašnje osvetljenje menja u zavisnosti od doba dana. Od kristala je i start-stop dugme, zatim tradicionalni BMW-ov tačped, odnosno džojstik za kretanje kroz meni multimedije pa čak i potenciometar za jačinu zvuka. Moramo da priznamo da nam se dopala i kombinacija sa braon kožom i braon lakiranim drvetom, pa nas je u kombinaciji sa kristalom podsetila na estetiku prestižnog nameštaja šezdesetih godina. Naravno, komandna tabla je u potpunosti presvučena kožom. Sedišta su posebna priča. Tu je čak i funkcija automatskog hlađenja koju nismo stigli da isprobamo jer smo auto vozili po hladnom vremenu. Ali zato smo isprobali sva moguća podešavanja, uključujući širinu sedišta kao i nagib gornjeg dela naslona, tako da imate osećaj da vas auto grli. Pravično podešavanje je neophodno ne samo zbog ličnog komfora već i zbog pravilnog rada masaže. To je jedina stavka oko koje je BMW mogao više da se potrudi. Kao što rekosmo, auto poredimo isključivo sa direktnom konkurencijom. Iako ima mnogo programa, uključujući i masažu gluteusa, efekat masaže je mogao da bude snažniji i efikasniji u gornjem delu leđa. Po ugledu na najprestižniju Seriju 7 vozač ima mogućnost da preko komandi na svom sedištu podešava sedište suvozača. Atmosferi vrhunskog luksuza doprinose i dve vrste parfema koje mistične mirise ispuštaju u ventilaciju, ali i sistem za automatsko privlačenje vrata bez potrebe za treskanjem. Auto smo vozili po kiši pa smo mogli da testiramo automatiku odmagljivanja prozora. Senzori vlažnosti vazduha su sjajno podešeni pa auto po potrebi potpuno neprimetno uključuje kompresor klime tako da stakla nikada nisu zamagljena. Kada smo već kod njih, bočna su evidentno duplirana, sa posebnom zvučnom izolacijom. Volan se podešava na struju, sa standardnom funkcijom automatskog udaljavanja radi lakšeg ulaska i izlaska iz vozila. Zvučna izolacija i potpuno odsustvo vibracija je impozantno, ali ono što nas je posebno iznenadilo u odnosu na konkurenciju je stabilnost. Ovako veliki SUV modeli teški preko dve tone nisu baš najzgodniji za umirivanje prilikom promene pravca, kočenja i ubrzanja, ali BMW je napravio zaista odličan posao. Kada se startuje motor, komfort mod je standardno podešavanje, sa već pomenutim trećim od pet nivoa visine. Čak i tada auto se iznenađujuće malo naginje. Prolasci kroz krivine su svakako bili izazov za konstruktore, a ništa manji problem za ovako visok auto nije kočenje. Međutim, X5 nam je ulio mnogo više poverenja nego neki konkurenti. Sport režim je odagnao svaku sumnju u granice mogućnosti koje su za jedan veliki SUV prilično impozantne. Ogibljenje je tada na drugom nivou (prvi se koristi samo za olakšan ulazak u auto). Amortizeri postaju tvrđi, volan direktniji… Istina, nema direktnog prenošenja informacija sa podloge kao na sportskim limuzinama BMW-a, ali bar omogućava da skrenete bez skidanja ruku sa pozicije 9:15. BMW ne bi bio to što jeste da pritisak na sport taster u potpunosti ne promeni karakter automobila. Tačno je da u velikoj meri pomaže sistem upravljanja na sva četiri točka kod kog se zadnji zakreću tako da je omogućeno lakše manevrisanje i bolje ležanje u brzim prolascima kroz krivine, ali način na koji se auto ponaša u takvim situacijama je potpuno neočekivan. Limit je zapravo vrlo teško dostići. Visina i masa kao da ne znače ništa, tek X5 sa ogromnim samopouzdanjem prati i najoštrije krivine. Ono što posebno fascinira je zvuk motora, odnosno zvuk izduvnog sistema, koji se u sport režimu promeni kao da vozite najljući V8 benzinac. Svako dodavanje gasa izaziva riku auspuha a tek silina kojom auto postiže međuubrzanja, čak i prave petrolhede ostavlja bez reči. Jednostavno, niko ne može da poveruje da X5 ima ''samo'' 265 konjskih snaga! Potpuno je neverovatno koliko cifre na papiru zapravo malo znače, jer BMW-ovih 265 KS u praksi se ponašaju kao stotinak konja više kod drugih. Dakle, motor uopšte nije preslab za ovakav auto. Istina, nedostatak snage se oseća tek pri veoma velikim brzinama kada se ne mogu očekivati baš trenutna međuubrzanja sa, recimo 160 na 200 km/h. Velika prednost dizelaša u odnosu na benzinca je svakako potrošnja. Ne radi se samo o novcu, već i o autonomiji. Trolitarski dizelaš se pokazao veoma štedljivim u Seriji 5 i Seriji 7. Ovde je prosek očekivano veći: po gradu troši oko deset litara umerene vožnje, dok pri 130 km/h putni kompjuter pokazuje svega 7.8 l/100 km. Za to je zaslužna i duga osma brzina automatika, s obzirom da se na toj brzini vrti na samo 1.700 obrtaja. Moramo da priznamo da nam se, osim sport moda dopao i adaptivni mod. Ogibljenje je tada na srednjem, odnosno trećem nivou. Senzori u deliću sekunde skeniraju podlogu i ponašanje automobila, odnosno ugao volana, da li se pritiska gas ili kočnica. Konkretno, preko neravnina auto je neverovatno mekan i ni na kraj pameti vam nije da se vozite na niskoprofilnim ''dvadesetdvojkama''. Zapravo, osećate se kao da ste na letećem ćilimu. Sa druge strane, kada auto skreće, koči ili ubrzava, amortizeri se prilagođavaju, tako da uopšte nema naginjanja karoserije. Vrhunski inženjering, kvalitet materijala i završne obrade, samo su delić ukupne atmosfere novog X5. U ovoj klasi izbor kupca definišu finese, a na strani X5 je nebrojeno mnogo detalja. Rame uz rame sa sportskim karakterom, po kome je BMW neprikosnoven, stoji bespogovorna elegancija, ali i neophodna doza konzervativnosti. Osim izuzetno bogate i luksuzne opreme vozača i putnike relaksira vrhunsko Harman Kardon ozvučenje, ali i svi mogući sistemi pasivne i aktivne bezbednosti. Sistem poluatonomne vožnje održava odstojanje od vozila ispred i to u sredini saobraćajne trake, a vozaču ostaje samo da drži ruke na volanu iako auto zapravo sam radi sve. Ovaj sistem je posebno zgodan u stani-kreni vožnji, kada auto skoro u potpunosti preuzima brigu o praćenju kolone, što u velikoj meri smanjuje stres vozača. Sa druge strane, onima koji ne vole da daju migavac prilikom prestrojavanja može da napravi problem u smislu da otme volan, misleći da ste nenamerno prešli preko linije. Ostaje vam ili da blagovremeno koristite migavce ili da funkciju asistencije volana isključite. Nažalost, u našoj zemlji BMW ne podržava skeniranje saobraćajnih znakova o ograničenju brzine, pa samim tim ne radi ni automatski sistem uz čiju pomoć adaptivni tempomat automatski prilagođava brzinu u skladu sa trenutnim ograničenjem. Ista je situacija i sa prepoznavanjem znaka stop, odnosno ukrštanja sa putem koji ima prvenstvo prolaza. Da radi, sistem bi upozorio vozača ako prođe znak bez usporavanja. Novi X5 pamti poslednjih 50 metara puta i ume potpuno sama da se vrati unazad istom putanjom. To je prava stvara kada se uparkiravate u komplikovano parking mesto iz koga je posle teško izaći. Doduše, putanja unazad nije baš identična, već auto koristi parking senzore za svaki slučaj. Zato, pazite na ivičnjake, ne prepoznaje ih! Najnovija generacija laserskih farova se spolja lako prepoznaje po plavom kućištu. Kada nema ulične rasvete stalno su uključena duga svetla. Kamere prepoznaju vozila ispred, pa ih snop preskače kako se ne bi zaslepeli vozači, dok sav prostor oko njih obasjava dugim svetlima. Autor: Aleksandar Bursać preuzeto sa - magazinauto.com
  7. Levi sa desnim i obratno? Ko gume posle sezone, samo rotiraš može to još...
  8. Carfection video: Porsche Boxster GTS 4.0 4.0 atmosferac isti kao u 718 Spyder, menjač i prenosni odnosi isti kao u 718 Spyder, ljudi iz Porschea kažu da nema nikakve mehaničke razlike već samo softverske i da zato u ovom modelu taj motor ima 20-tak KS manje iako ima isto obrtnog momenta. Ali, najvažnije je da je ovaj auto jeftiniji od 718 Spyder iako tih 20 konja i ne osetite - da li je tako postao ustvari bolja kupovina?
  9. Savagegeese video: 2020. Porsche Macan S Moderan Porsche ali sa gomilom dugmića unutra jer namerno nisu hteli sve da prebace na touch displeje:
  10. Lazaret LM 410 od 100.000 evra Ovaj pomalo ludi kvad kojeg pokreće litarski agregat sa Yamahe R1, je LM 410 najnovija kreacija Francuza Lidovika Lazareta. LM 410 je poslednja u nizu ekstremnih mašina ovog francuskog dizajnera. Njegov prethodni model je privukao ogromnu pažnju na sajmu u Ženevi 2016. godine, pre svega jer je imao automobilski motor - V8 sa Maseratija, sa preko 470 KS na raspolaganju. Cena mu je prava sitnica i iznosi 100.000 evra! Kako su naveli iz kompanije, biće proizvedeno svega 10 primeraka. ''LM 410 koristi vizelni potpis LM 847, s tim što je znatno konvencionalniji od njega. Dizajniran je da bude lakši, da se njime lakše upravlja i da je što pristupačniji'', objasnio je Lazaret. Međutim, Francuz, koji je poznat po svojoj tajnovitosti, nije želeo da otkriva detaljnije tehničke informacije o motociklu, ali je jasno da je LM 410 znatno lakši od modela s Maserati agregatom, teškog 400 kg. Pomenuta cena od 100.000 evra je jedina informacija o motociklu koja je za sada poznata. preuzeto sa - Auto Blog
  11. Today
  12. Pozdrav! Ima poseban deo Foruma oko tehničkih pitanja. Molim vas da tamo komentarišete takve stvari, administracija će već prebaciti ovaj post gde treba.
  13. Meni deluje da su 5000k i svidja mi se, jedino mi ova multimedija bode oci Послато са SM-J330F помоћу Тапатока
  14. Ej, zamenjeni zadnji silen blokovi, silen blokovi nosaca motora ( reketa) i probsn remont zadnje leve kandze ali po recima majstora radi odlicno i rucna radi odlicno, sumnjiva mu je sajla od rucne pa nju da promenimo. Problem je sto mi taj tocak onako pederski greje kad su svi mlaki on je vruc ali u nekoj granici da kazem i kad se zavrti rukom cuje se po malo da zakacinju plocice ali tocak se vrti sam ihaa, tako da 'bem li ga, pametniji ce da popusti Skoro crko i akumulator posle punih 8god sluzbe, crvena Topla i tako.. Послато са SM-J330F помоћу Тапатока
  15. Ma iznutra, kondenz se uhvatio.. Sta ce deca, igraju se.
  16. Volkswagen ponovo odložio odluku o fabrici u Turskoj Volkswagen je ponovo odložio odluku o izgradnji novog proizvodnog pogona u Turskoj. ''Imamo još vremena i možemo to sigurno sprovesti do sredine godine'', rekao je neimenovani izvor agenciji Rojters. Izvor upoznat sa odlukama u Volkswagenu kaže da Nadzorni odbor nije u obavezi da donese odluku do kraja februara. Još u decembru je iz VW-a rečeno da će odluka biti doneta u februaru. VW je zbog turske vojne ofanzive u Siriji, na jesen na led stavio odluku o investiciji od više od milijardu evra u Turskoj. Planovi su da se u Manisi nadomak Izmira izgradi pogon sa godišnjim kapacitetom proizvodnje od 300.000 automobila u vrednosti od milijardu evra i 4.000 zaposlenih. Bilo je predviđeno da krajem ove godine počne izgradnja, a proizvodnja automobila je bila planirana za 2022. godine. I pored odlaganja odluke koncern ističe da ne traži alternativnu destinaciju. Inače, Srbija, ali i Bugarska i Rumunija su pokušale da privuku ovu veliku investiciju, ali se Volkswagen odlučio za Tursku. preuzeto sa - Auto Blog
  17. http://www.mup.gov.rs/wps/wcm/connect/0190b170-abd0-44b9-9032-4c69fd12b987/191120+Spisak+lokacija+kamernih+mesta-cir.pdf?MOD=AJPERES&CVID=mWDUzwN Ovaj spisak sa sajta mupa jel su te sve kamere sto imaju?
  18. Sa spoljne strane potpis? [emoji23] Sent from my 3310 using Tapatalk
  19. CarSales video: Test 2020. Volvo XC60 T8 Polestar Luksuz, performanse, SUV = Volvo kao na testu:
  20. Detaljnije o prvom danu (ko je sve vozio, ko nije, ko se okretao i koliko puta...), i na kraju poredak prvog dana predsezonskog testiranja:
  21. Oprao sam sedista Al se mala potpisala na panorami, moram to da sredim. Kad kazem mala ne mislim na ISVa hahahaba
  22. Pa hvala gosn.Deki al necu da kupim Djulku [emoji23] Послато са SM-J330F помоћу Тапатока
  23. I tako ja i dalje 10 godina kasnije vozim libru sluzi me kao prvog dana prezadovoljan sam,naravno varijator sam reparirao pa menjao sve je kratkog daha ona i dalje reži ipak je to moj žtd sada su bas jeftine i svakom bi preporucio da kupi lepo da se navoza.poz svim prijateljima sa foruma posebno bih pozdravio kicericu...
  1. Load more activity

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...