Jump to content
FAS Goran

ostoja

Members
  • Content Count

    285
  • Joined

  • Last visited

About ostoja

  • Rank
    Regolari
  • Birthday 12/20/1980

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd

Previous Fields

  • Garage
    Lancia Delta 1.4 T-Jet Argento

Recent Profile Visitors

1640 profile views
  1. @MiloshBg Ja sam davno krivio i 175/65 R14 i 195/50 R15 vise puta (dok sam bazao nocom po lose osvetljenim putevima), na 14 sam imao redovno manja ostecenja felne nego na 15. Imao sam par puta bubce na gumama od udaraca, a jedini put kad je bok pukao (kao prosecen) je na 195/50. Doduse mozda ima veze i sto je sa /50 malkice zustrije vozen (a rupe nisam namerno ubadao, jbg desi se, sa nasim putevima po mraku nikad ne znas...), tako da je moje iskustvo obrnuto... U oba slucaja (tj u obe dimenzije) neka prosecna guma je bila, tipa Sava i sl, nije bila "trkaca" sa ojacanim bokovima...
  2. ostoja

    Kuda ide ovaj svet?

    Mozda od one nabildovane sorte krave Belgian Blue - Wikipedia
  3. 185/55 R15 kako kolega vec rece je jedna od fabrickih dimenzija na tom Puntu (od 1.2 16V pa na gore ako me dokumentacija ne laze). Ocekuj povecanju potrosnju, nervoznije ponasanje na neravninama i tvrdju voznju (i malo vece opterecenje na elemente trapa), vecu verovatnocu da strada i guma i felna na udarnoj rupi i mozda smanjene performanse (ubrzanje pre svega). Gume su skuplje, balansiranje takodje. Ali ocekuj i bolje ponasanje pri naglim promenama pravca i lepsi izgled, neces moci da odlepis djevojke sa sebe . Ako je dobra sara (ne dubina nego dizajn) ni akvaplaning se ne pogorsava, na snegu prednost ima uza guma u vecini slucajeva... Obzirom da je fabricki odobrena dimenzija, ne bi trebalo da utice na maximalnu debljinu lanaca (ako ides na all season ili zimske), ali proveri dokumentaciju (npr za neke automobile idu lanci od 9mm standard, ali samo 7mm u sirim dimenzijama, ne znam za puntica). Ne mora nijedna od ovih stavki biti ko zna koliko izrazena (tj moze biti skoro neprimetna). edit: sem vizuelnog izgleda, to ce biti primetno. Moraces da kupis kutiju za zeMske brusValtere i gacice koje budu zene bacale na auto
  4. Osigurac moze biti integrisan i u kuciste motora brisaca. A zasto ide preko body-ja... verovatno je lakse isprogramirati BC npr da se zadnji brisac ukljucuje kad ubacis u rikverc (ako je vec ukljucen prednji) nego da to izvodis preko dodatnog releja izmedju prednjeg i zadnjeg brisaca. Svakako je jeftinije (koliko god jedan relej bio jeftin na milion komada). Mase sijalica se moze koristiti za "proveru" sijalica pri paljenju vozila da li su ispravne (neki otpor ka masi) ili ne (beskonacan otpor ka masi). Nit sam ekspert nit ih branim al mozda ima neke logike koja nama nije jasna (kao npr pozicija ECU na 1.6 Stilo, meni nije jasno zasto je tu gde jeste, sem sto je tu prazno mesto gde je na starijim motorima bila bobina/modul paljenja)?
  5. Onda bi ljubicasti trebalo da ima nesto veci obrtni moment, a zelenom motor moze da se brze vrti?
  6. Razliciti ljudi, razliciti prioriteti. Poenta je da te kod polovnjaka (ne ovih starih godinu ili dve, nego ovih starih oko 10ak) vise kosta gorivo za 100k nego sam polovnjak (mada od korone na ovamo se i cena polovnjaka petlja u racunicu). Na autu gubis vrednost, a kilometre svakako gazis - onda investiras u nesto sto ti daje jeftiniji kilometar. Ali nismo svi jednaki i nemamo svi ista primanja, niti iste prioritete niti pogled na svet. Neko menja auto na 3 godine kad mu dosadi, neko kad ga muka natera. Nekom je bitno koliko trosi, nekom nije.. Svako radi kako misli da treba i kako mu mogucnosti dozvoljavaju... sem ovih sto u BG spicu kazu da im auto trosi 4-5l dizela A NIJE 'IBRID - njima nista ne verujte
  7. Kod Lade je bilo pravilo "povezlo - ne povezlo", odnosno kako ti se poklope zvezde za taj auto. Nas ekvivalent je "kad te u*ere". Kod majstora sam video desetine Lada sa problemima koje ja nikad nisam imao, od elektrike do mehanike, mene izgleda dopao neki auto pravljen u utorak kad su se Rusi malo otreznili, ili se neko zaj... pa spakovao neki pravljen za nekog direktora / prijatelja Putina pa greskom zavrsila u Srbiji. Kad sam hteo da menjam u ponudi je bila samo Priora (ekivalent Koral In, odnosno 110 nabudzena plastikama ali dosta skuplja) i Kalina koja je dosta manja, pa sam tad presao na Lancia Lybra-u. A cena od 10500 je smehotres, nova (u dosta dobroj opremi) je bila valjda 12000.
  8. Isplati se i za manje od 10k, samo dosta sporije i treba baciti na papir sta i kako. U gradu trosis dosta vise benzina za postizanje radne temperature ali ti je i potrosnja na 100km dosta veca zbog puno kreni stani voznje pa je i veca razlika u ustedi kad jednom prebaci 40C motora, tj relativno se potire. Da zivim u Becu npr, pitanje da li bi mi trebao auto radnim danom, svuda stizes gradskim prevozom brzo. Kod nas kako gde, nesto je povezano direkt, negde maltene na pljuvomet, a prevoz te voza okolo u krug (tipa kao kad bi isao BG-Nis ali preko Vrsca i Negotina ili Valjeva i Cacka). A ko prelazi tih 15k maltene ne treba da razmislja, odmah konverzija na plin :). Ako je motor pogodan, naravno. Maltene svaki Hyundai Kia sa plinom koji sam gledao su radili glave i ventile na ~150kkm, ortak je Mondeom 2.0 presao preko 250k i nista vanredno nije dirao. Ja sam na Ladi za 240k jednom radio glavu posle slepovanja Mercedesa.
  9. Isteklo vreme za edit pa ako moze neko da spoji: Nije bas uporedivo (nije isti auto i isti vozac), ali cale ima godisnji prosek 7.6-7.8l na Stilo 1.6 na plin koji je 80% u vangradskoj (otvoren put) voznji i sa redjom upotrebom klime, ja 9.2-9.5l na istom takvom Stilu 1.6 na plin koji ima 70% gradske i dosta upotrebe klime. Cale vozi na 205/55/16, ja sam vozio na 195/65/15.
  10. Sto su krace relacije to su razlike vece. Kad sam ziveo kod roditelja imao sam 25-45km u jednom pravcu od kojih 50-80% otvoren put i V brzina bez puno varijacija u brzini kretanja (ne kocis, samo dodajes i oduzimas gas). Razlika potrosnje leto zima je bila mala, najvise utice nacin voznje (na koliko obrtaja saltas), pa onda da li koristis klimu (i koliko) od stvari koje mozes da kontrolises i da li te uhvati guzva u saobracaju od stvari koje ne mozes da kotrolises. Realno imas 2-4 voznje na benzin dok postignes temperaturu da prebaci na plin i na 100km je potrosnja benzina zaista mala. Sad kad zivim u gradu i auto se vozi u jednom pravcu 5-6km razlika leto zima su velike. Na 100km imas 15-20 voznji na benzin dok postigne radnu temperaturu i trosis dosta vise benzina, a i svakih 200-250m imas semafor od kojih pola prodjes, pola stojis. Izredjas od I-IV brzine i nazad vise puta. Zimi ocas posla trosi 2l vise nego leti u ovakvim uslovima. Doduse razlika je manja (spadne na oko 1-1.5l) ako kao moja gospodza cim upalis auto, palis i klimu, ja radije otvorim prozor na kracoj i sporoj relaciji.
  11. Na tanjiru bezicno punis telefon. I jasna mi je ta polovina, ali nije ona druga polovina tanjira sa kozom, zaigrao se dizajner? A za volan mi se cini kao da je na proslom Pezo 208 (vozio sluzbeni u par navrata), malecki i kao Logitech da ga je pravio za PC/PS5 a ne za auto...
  12. Tacno. Ali ako si u blizinu poslovnice osiguranja mogu ti izdati primerak sa ispravljenim imenom vlasnika vozila i novom registarskom oznakom. Ja sam to odradio kad sam naknadno kupovao zeleni karton za Stila pre 10 godina da mi se ne bi razlikovali podaci u zelenom kartonu i polisi osiguranja. U principu kako hoces, polisa vazi u oba slucaja jer kako rage_man rece, vezana je za broj sasije.
  13. Glavni razlog zasto nisam gledao auto koji ima DPF. Ne zbog potrosnje pri regeneraciji, nego sto bih ga zapusio gradskom voznjom koju si opisao. A kad se ukljuci moras da cekas da zavrsi nema veze sto se tebi mozda zuri u tom trenutku...

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...