Jump to content
FAS Euroauto Goran

moron

Members
  • Content Count

    441
  • Joined

  • Last visited

About moron

  • Rank
    Regolari

Profile Information

  • Location
    Beograd

Previous Fields

  • Garage
    500L 1,6 MJ

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Pa, meni je jedan serviser Suzukija, bez da me je i upitao, u Vitaru 1,6 (mk1), stavio lamelu od lade nive, jer su "srce" i promer i debljina diska bili isti ... No, opruge nisu bile iste. Posle dve nedelje je na moje insistiranje to "izvadio".
  2. Eh, sećam se veoma ranog detinjstva ("drug Tito" je još bio živ) i kako sam kao malo dete TV uvek palio na prekidač "stabilizatora" ... Onda su mnogo godina kasnije ti "stabilizatori" ipak opet zatrebali. Na neko vreme.
  3. @ortakov Da, postoje takvi savremeni punjači. Ja sam ovo "doradio" neki moj stari, iz doba SFRJ A pri punjenju, kao dodatno obezbeđenje, uvek i koristim timer.
  4. @Milutinac Sada mi je jasno. Hvala. I slažem se. Ulja napreduju. A i proizvodjači nekada vremenom promena specifikacije ulja čak i za ranije motore. Hvala.
  5. Postoje ovlašćeni servisi gde klijent tokom vršenja servisa može da gleda rad na svom vozilu, obično je to kroz staklo, ali, "tu je" svakako ( znam da je tako bilo kod "Verana", tako je, kažu mi, i kod "Stojanova" za Hondu u NS, sigurno toga ima još dosta ). Što se tiče problema nezamene filtera za ulje (a da se njegova zamena ili zamea nekog drugog filtera uredno naplati), jasno je da je to "zločin" i to "zločin" koji se kod nas dašava. Meni je pričao vlasnik jednog suzukija SX-4 svoje takvo zlo iskustvo sa "Euro Sumarom", oko filtera vazduha, za to ih je "uhvatio", dva puta, pokušavao da se sa njima raspravi (jer jepre druge intervencije markirao kućište i stari filter), ali, uporno su ga pravili za budalu ... Strašno je to, šta čovek može da doživi u ovl. servisu. I kakvu štetu servis može da vam napravi. Ne mislim da slične stvari ne mogu da se dese i u neovlašćenom. Ja sam jednom tražio da "budem tu negde, da vidim ...." i samo što me nisu oterali u 3PM, ali, bukvalno... Otišao sam na drugo mesto.
  6. @Milutinac Ja i dalje na razumem ono što si napisao kao recept za navodno izbegavanje problema sa tim varijatorom ( "Ulje odgovarajuce (ne selenija)") Siguran sam da (za taj tvoj motor, koji si imao u svojim kolima) "Selenija" ima i motorno ulje koje po svojim specifkacijama odgovara standarnu kvaliteta koji je propisao Fiat. Kako je onda moguće (kao savet drugima) reći ono što si ti rekao? Prosto, mislim da je to jako "nesrećno rečeno" ( i tehnički netačno i neodrživo), pri čemu ni najmanje ne sumnjan u tvoje najbolje namere da drugima pomogneš prenoseći svoje iskustvo.
  7. Ne znam ... Prelazio sam sa kolima kao prvi vlasnik i po 200 kkm (pa delom toga i po BG, ali, i po mnogo gorim putevima), pa da nisam menjao te šolje ili slično, već da sam za to vreme promenio samo jedan kraj spone. Ako je u prvih 100 kkm treba da menjam elemente vešanja i/ili upravljanja, meni je to jako onespokojavajće. Ne radi se tu o parama, nisu to neki ogromni troškovi, ali, ... Mogu samo da se nadam da moj 500L neće biti te "sreće".
  8. Ali, piše gore i da treba "adekvatno ulje", ali da to nikako nije Selenija. Pa sam malo i time zbunjen, jer je reč o vozilu grupacije Fiat.
  9. Ako je tako, da treba neka "prepravka", zar ne bi bilo logično da je proizvođač to sam tako uradio, za prvu ugradnju, pa da nikome nikada i ne zatreba kasnije ta "prepravka"? Kao kupac, ja bih to očekivao tako, od proizvođača. Ako je zaista tako, da samo treba "srediti" taj solenoid.
  10. Slažem se. Sve može. Lako je skoro uvek prevariti/zajebati "čoveka" (mušteriju). Ali, nije teško ni "ispoštovati" ga i sve uraditi kako treba. Stvar je izbora. Obično, kako seješ, tako i žanješ.
  11. Možda i jesu "pljunuli", ali, posle tog "nesporazuma" je prešao još 165 kkm bez ikakvih problema ...
  12. Uh, pre skoro decenije, imao sam baš "nesporazum" sa Verano motorsom i Verano remontom, oko pitanja razlike izmedju "dozvoljenog" i "preporučenog" motornog ulja za moj motor ( 1,6 HDI 110 FAP Euro 4) i da li su smeli bez mog prethodnog odobrenja da mi u motor uspu "dozvoljeno"( 5W-40, koje nije bilo low saps), umesto "preporučenog" ( 5W-30, low saps ). Dakako, oba ulja su bila tačno odredjenih specifikacija ... ACEA C2 ili C3, ne sećam se više. Pošto se nismo (spo)razumeli oko tog pitanja (i nisu uvažili moju molbu da o svom trošku prospu iz mog motora onaj 5W-40 i uspu 5W-30), prijavio sam ih Disciplinskom tužiocu Disciplinskog suda pri PKS, za, nazovimo to, povredu dobre poslovne prakse. Tužilac me ništa nije razumeo i zvao me je da dodjem, da probam da mu objasnim, pre nego on to "odbaci", tu moju prijavu. Objašnjavao sam mu, objašnjavao ... I pošto je kao nešto razumeo, odlučio je da ne odbaci odmah, već je tu moju prijavu najpre poslao Veranu na odgovor. Naravno, Verano se u odbrani pozvao na specifikacije proizvodjača, u kojima su zaista u to vreme postojala oba ulja navedena za taj motor. I da nisu uradili ništa nedozvoljeno, jer su miusuli "dozvoljeno", pri čemu su mi čak i uštedeli neke pare time što su mi usuli jeftinije ulje. No postojala je ispod tabele (sa "nedozvoljenim" i "dozvoljenim" uljima ) i posebna rečenica da se "preporučuje" baš i samo onaj 5W-30 ... Jasno je i zašto. Zbog dobrog zdravlja i dugog života DPF-a. I ja tužiocu rekoh da time što oni meni, bez mog odobrenja, umesto skupljeg, ali preporučenog ulja, sipaju dozvoljeno, a jeftinije ulje, ništa ne štede, već mi dugoročno, a prevremeno, pripremaju veliki trošak i štetu. Jer će da mi "pre roka" sjebu DPF. Da je njihova obaveza da postupaju u mom najboljem interesu, a da oni to nisu radili. I tužilac je nekako to "shvatio". I "optužio" ih je. A posle sam kao oštećeni sve to objasnio i Disciplinskom sudu i "časni sud" je sve to na kraju pravilno razumeo i oglasio ih je krivim. I uvoznika i dilera i servisera. Ovi iz Verana nisu mgli da veruju .. Žalili su se tom nekom sudu drugog stepena... I žalba im je odbijena. Barem više nikada nismo imali nesporazume oko ulja. Sipali su ubuduće samo "preporučeno" ulje.
  13. Ako je za Fiata navodno preporuka samo Selenija (tako razumeh sve ovo gore), zašto su mene u AK Kole svake godine pre servisa pitali da li želim da mi u motor sipaju Seleniju ili Shell? Zar ne može "svako ulje" koje ispunjava propisani standard, a bez obzira na brend?
  14. Ne znam kakva su iskustva drugih inače sa "Italijanima" po tom pitanju, ali, da li je uobičajeno da se na ispod 100 kkm tako menjaju šolje, krajevi spona i/ili slični elementi vešanja kod 500L? Znam da to dosta zavisi od uslova eksploatacije, ali, nekako mi tih 74 kkm mali kilometri za npr. šolju amortizera.
  15. @Drasko bgd Koliko si prešao? Koliko znam, to je posao za optiku.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...