Jump to content
FAS Euroauto Goran

Kosta Smosta

Members
  • Content Count

    448
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Kosta Smosta last won the day on February 17 2021

Kosta Smosta had the most liked content!

About Kosta Smosta

  • Rank
    Regolari

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd

Previous Fields

  • Garage
    Fiat 500L NACIONALE 1.3MJTD 85KS

Recent Profile Visitors

2586 profile views
  1. Mnogo zavisi ustvari od ,,softvera'' za upravljanjem el.motorom, ako su uspeli dobro da ga podese, pomaže kočenju. Kod SUS motora dok ne obori obrtaje on odmaže kočenju. Nisam mnogo u OFF-u. Elem članak sam prosledio zbog konstatacije da je kod NEXEN guma zaustavni put 10% duži, što i nije malo!!!
  2. Zaustavni put: Koliko se razlikuju benzinci ili dizelaši od električnih automobila? Kod teških električnih vozila mora se raspršiti više kinetičke energije, ali, sa druge strane, nisko težište vozila obezbeđuje dobra svojstva kočenja. Dužina zaustavnog puta automobila može da se značajno razlikuje u zavisnosti od raznih faktora. Na primer, u testovima nemačkog auto-kluba ADAC, ukupni pobednik, Porsche 911, zaustavio se od 100 km/h do nule nakon 30,9 metara, Suzuki Jimny je u tom trenutku još jurio 56 km/h i zaustavio se tek nakon dugih 45,2 metra, piše Revija HAK. ADAC je ocenjivao rezultate ispitivanja kočnica 396 vozila. Automobili sa sportskim gumama pokazali su se najbolje jer, osim kvalitetnih kočnica, imaju i veću površinu pneumatika za kočenje. Porsche 911 i BMW M5, koji su bili uverljivi na testu, standardno izlaze iz fabrika na Pirelli P Zero gumama. Seat Leon ST Cupra R i Audi A7, koji su na putu u različitim modelima Michelina Sport Pilot pneumatika, pokazali su takođe slično dobre rezultate. Ulogu guma objašnjva primer modela Hyundai Kona Electric, koji je koristio Nexen gume (model N Fera SU1) i zaustavio se za 40,3 m, ali je nedavno počeo koristiti Michelin Primacy 4 pa mu sada treba samo 36,1 m. Sa druge strane, vrsta pogona ne igra bitnu ulogu. Vozila na električni pogon koče gotovo jednako dobro kao i benzinci ili dizelaši. Automobili sa SUS motorima imali su prosečan zaustavni put od 35,6 metara, plug-in hibridi 36,2 metra, a čisto električna vozila 36,0 metara. Kod teških električnih vozila mora se raspršiti više kinetičke energije, ali, sa druge strane, nisko težište vozila obezbeđuje dobra svojstva kočenja. Preuzeto sa: telegraf.rs
  3. Da, to je normalno. Pošto je ,,mekša'' smeša (lakše se okreće volan u mestu), ali zato moraju da budu tvrđi bokovi pa, više ,,lupa'' kada se prelazi preko ležećeg.
  4. Da, bolje gume uvek idu na pogonske točkove i obazriva vožnja.
  5. Potvrđujem da sam i ja bio malkice razočaran sa Goodyear Ultragrip 7+, četvrte sezone, gledam taksistu kako se normalno penje uz brdo a, ja tek iz 2-3 zaleta a, šara na 6+mm. Elem generalno ne treba očekivati više od 3-4 sezone za zimske gume
  6. Ja letnju gumu ne bih vozio ispod 3mm, ovih zakonskih 4mm za zisku gumu je za malo lapavice. Razgovarah sa jednim vulkanizerom, koji kaže da je problem sa starijim zimskim gumama da su izgubile ,,masnoću'' i onda ne može da izlazi sneg iz šara. Po meni, manometri po pumpama su solidni, nisam naleteo na neki da laže više od 0,1 bara. O pritiscima je bilo i ranije reči, zaključak je da pored fabričke preporuke svaki model gume ima svoje najoptimalnije pritiske. Sigurna preporuka je da je uvek bolje prepumpati gumu za 0,1 bara nego da je za toliko manji pritisak
  7. Najidealnija kombinacija je: set letnjih za leto, set univerzalnih za jesen, proleće i zimu bez ozbiljnog snega i zimske kda baš zagudi. Zimske su bolje od AS guma samo kada je sneg ozbiljniji (kada je manji i lapavica sasvim su OK AS gume). Sigurno je bolje da ti AS gume menjaju zimske nego letnje, sem ako ne živiš na planini.
  8. Jedno vreme sam imao u kolima 3 različita manometra (digitalni, stubni i klasični sa skalom) Nikada nisam s namerom kontrolisao manometre na pumpama ali nikada nigde nisam našao da je greška veća od 0,05bara, što je generalno zanemarivo.
  9. Izvinjavam se, nekada nisam dovoljno opširan :). Dakako, sada pred zimu sam sa prednjim ispod 6mm a, zadnjim ispod 5mm (ovo su mere od pre 2 meseca 2-3000km). Ndam se da ću ovu zimu da izguram u zakonskom okviru iznad 4mm i onda da ih vozim celo leto, tako da ću pred sledeći 1. novembar kupiti nove CC. Da problem je taj što AS guma ako se vozi zimi mora da bude iznad 4mm a, leti iznad 2mm (što bi narod rekao voda je mokra a, saksija mora da ima rupu) pa, kako nam se uklopi ali po, mojoj računici to će kod mene biti oko 30000km, 2 zime i 3 leta i na kraju šara ispod 3mm.
  10. Koje AS? Ako pređem sa CC+ 30.000km biću zadovoljan (manje - više)

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...