Jump to content

Kosta Smosta

Members
  • Content count

    200
  • Joined

  • Last visited

About Kosta Smosta

  • Rank
    Regolari

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Beograd

Previous Fields

  • Garage
    Fiat 500L NACIONALE 1.3MJTD 85KS

Recent Profile Visitors

1981 profile views
  1. Bok gume se retko ili nikad ne krpi. Najgora stvar za gumu je nedovoljan pritisak (stvarno nije za šalu). Vulkanizer ti je rekao zbog bezbednosti, jer lakše je smiriti kola koja imaju prednju vuču kada pukne zadnja guma, nego ako je napred. Dobre gume su bitnije nego dobre kočnice!
  2. Bitno iskustvo. Prošle godine posle lošeg iskustva sa BOSCH-om kupih SCHWEIZER flet brisače. Levi od 650mm i dalje vrlodobro briše a, desni 400mm od samog početka očaj. Kada sam rešio novi desni brisač da kupim, požalih se u prodavnici i momak prodavac mi ojasni da sam naopačke montirao metlicu. Elem kada se pređe palcem preko metlice sa jedne na drugu stranu, nije isti otpor. Znači metlice kada se postavljaju, tvrđa strana (koja se teže savija) ide prva kada idu na gore a, mekša kada se vrćaju. Cena SCHWEIZER je 1cm=1din (otprilike).
  3. Ljudi, nisam dugo (10-ak dana) posećivao forum, kad ono dobismo insajdera - @Nidza Savin . Elem Nidzo, imam nekoliko pitanja za tebe ako si voljan da odgovoriš. 1) Koji bi bio tvoj izbor premium guma (ne sportskih) ? 2) Koliki je po tebi vek i vremenski i u dubini šare za dotične premium gume (tj posle koliko godina bi ih menjao iako imaju dovoljnu zakonsku dubinu šare ili minimalna dubina šare po kojoj je guma još uvek vrlo bezbedna)? 3) Tvoje mišljenje o Hankook gumama. 4) Čime tretirati (mazati) gume da bi se usporilo njihovo starenje dok čekaju svoju sezonu da se voze. Hvala unapred.
  4. Sve je to sitno momci. U Bosni kupiš 4 gume po ceni u Srbiji 3.
  5. Davno sam čitao odličan tekst o Holanđanima i biciklima. Iako se ne tiče guma ima odličan zaključak. Dakako, pošto se u Holandiji mnogo voze bicikli, došli su do neverovatne statistike a, to je da biciklisti sa kacigama imaju mnogo više padova (povreda, nesreća...) od onih koji nemaju. Predpostavka je da oni sa kacigama se osećaju bezbednije pa, stoga i neodgovornije voze. Ovde dolazimo do povezanosti sa gumama i pričom u zadnjih 50-ak postova. Znači, treba kupovati (ko je u mogućnosti) što kvalitetnije gume a, voziti ko po jajima. Takođe da pomenem jednu bitnu stvar iako nije direktno tema ovog foruma. Pre neko jutro, temperatura u Beogradu je bila ispod nule a, ulice suve, sem Brankovog mosta koji je jedini poledio. I ja sam bio od onih koji su malo brže vozili i jedva usporio ispred onih što su se izokretali. To sam gledao na TV da zimi iako je inače suvo, mostovi mogu da polede od vlage sa reke. Pisao sam i ranije. Meni je eksplodirala BF na autoputu pri brzini 120-130km/h. One su bile letnje i sa dosta bubrega a, zimske su bile GY 7+ bez ijednog bubrega. Znači da moja vožnja nije razlog iskakanja bubrega (sada imam Continental letnje i Hankook zimske stare po 4-5godina bez bubrega). Znam da je teško (nemoguće) dokazati da su češće bubrezi zbog lošeg kvaliteta bokova (platna) nego zbog rupa i vožnje.
  6. dok ne eksplodira. Kontroliši im redovno bokove, ukoliko počnu da se pojavljuju bubrezi, odmah menjaj.
  7. Bio sam prezadovoljan sa Fuldom (195/65 R15) na Stilu a, Hankuke letnje nisam nikada probao.
  8. Da znam za CrossClimate, tako su se i reklamirale da su prve letnje gume sa 3MPFS. Sutra ću naći to u vezi oznaka što sam čitao. Ako bilo ko drugi ima sigurnu informaciju (sa dokazima) šta se kod nas tumači kao zimska guma neka postavi ovde.
  9. 90% sam siguran da ne mora (3MPSF), već da je dovoljno M+S. U suprotnom ni univerzalne gume ne bi smele da se voze zimi u zimskim uslovima.
  10. Zbog oznaka na gumama malo sam guglao. Elem zimska guma ima oznaku M+S, koju takođe može da ima i univerzalna guma i to je oznaka koju su uveli Nemci i mi svi ostali prihvatili. Onda su Kanađani uveli oznaku 3vrha sa pahuljicom da bi kupac mogao da napravi razliku između sigurno zimske gume i eventualno zimske M+S gume.
  11. Ubuduće, zoveš policiju, napravi se zapisnik pa, felnu i gumu napalatiš putarima koji održavaju taj deo puta. Ne volim da budem tužibaba ali rupe stvarno predstavljaju opasnost. Sa 2.3 bara ne možeš da pogrešiš, moje iskustvo sa svim gumama je na preporučeni pritisak dodati 0.1-0.2bara. Sa malo većim pritiskom značajno povećava stabilnost po krivinama. (takođe ne treba preterivati, onda se guma troši po sredini)
  12. Fiat 500L - Uconnect multifunkcionalni uređaj, iskustva i problematika

    Ja sam ugradio u 500L 7021G. 1. Moraš da uračunaš u troškove i porez (eventualno i carinu), mene je to koštalo oko 2000-3000 dinara 2. Takođe moraš da kupiš i masku - blendu https://www.velteh.rs/kupi/radio-blenda-za-fiat-500l-ram-40-452-2-468 . Nekada je bila neka jeftinija, ne baš savršena ali radi posao. 3. Kinezi uvek imaju neku nedovršenost, moj se s vremena na vreme sam gasi, odnosno ako se koristi preko daljinca i hardverskih dugmića. Preko tač skrina retko kada se ugasi. Neće da radi ako nema kontakt (možda i bolje, da se ne daj Bože, ne zapali) iako je dobro povezan. Gubi vreme od skoro. Blutut je loš (slabo te čuje sagovornik), navigacija je odlična (IGo - dolazi na memorijskoj kartici), radio je prost i slab ali radi posao, sa memorijske i sa fleša muzika odlično funcioniše i ne može da se dovoljno utiša odnosno preglasan je na 1. Sve u svemu nisam se pokajao, ugradio sam mu i rikverc kameru i odlično radi, čim se ubaci u rikverc automatski se pali displej.
  13. VOZAČI SE SNALAZE PRED ZIMU: Preko Drine po auto gume Od 1. novembra obavezni zimski pneumatici, a vozači po nove idu u BiH. Moguć i povraćaj poreza na dodatu vrednost, cene niže 25 odsto; ZAKON o bezbednosti u saobraćaju Srbije nalaže da od 1. novembra na svim točkovima budu zimske gume. Doduše uz ogradu "ako ima snega i leda na kolovozu". Vozači se, s obzirom na prognozu, spremaju da zamenjuju letnje pneumatike. A kad su sve stavili na papir, mnogi su odlučili da se zapute u - Bosnu i Hrecegovinu. Gume su tamo i do 25 odsto jeftinije, a ko povrati i porez na dodatu vrednost, plati i za trećinu manje. Cene guma u Srbiji su na istom nivou kao i ranijih godina. Nisu poskupele ni montaža i demontaža, ali je tržište preko Drine daleko konkurentnije. - Kupio sam prošlog vikenda sve četiri zimske gume u Bosni - priča nam jedan Beograđanin. - Računica je jasna. Za moj auto gume 195-65-15 nemačkog proizvođača kod nas koštaju oko 7.500 dinara komad, znači 30.000 ukupno. U Bosni ista guma košta 99,20 konvertibilnih maraka, pa sam sve četiri platio oko 23.000 dinara. Sipao sam pun rezervoar dizela po ceni od oko 120 dinara litar, a kod nas je tada bio 165 dinara. Imam pravo i na povraćaj PDV, koji je 17 odsto. I montaža je besplatna sa naše strane Drine. Naš sagovornik objašnjava da prodavci guma u radnjama u BiH imaju "dogovor" sa našim vulkanizerima i oni ih montiraju besplatno. Vozači, međutim, mahom prenose dve po dve gume da ne bi morali da plate carinu. Limit je 100 evra. S druge strane, ukoliko ih montiraju u Bosni, što je takođe besplatano, gube pravo na povraćaj PDV. Carina ih tada smatra sastavnim delom automobila. - Što je skuplja guma kod nas, većih dimenzija za terenska vozila, razlika u ceni je sve veća - kaže naš sagovornik. - Video sam vlasnike džipova koji kupe i namontiraju sve četiri gume, odustanu od povraćaja PDV. Još ih usput malo isprljaju da ne bi bole oči na carini. Odranije je poznata pojava, na koju su upozoravali više puta i iz Udruženja naftnih kompanija Srbije (UNKS), da se masovno prelazi u BiH po gorivo. Razlika u ceni u graničnom području je velika, pa su mnoge naše pumpe na rubu opstanka. I ČUVANjE KOŠTA CENE guma u Srbijie se kreću od 2.999 dinara pa naviše za "trinaesticu", a od 3.689 dinara pa naviše za "četrnaesticu". Najjeftinije "petnaestice" koje smo našli u našim radnjama koštaju 4.279 dinara. Gume za popularna SUV vozila mogu da koštaju i nekoliko stotina evra po komadu. Cena motaže za sva četiri točka je oko 2.500 dinara, a skladištenje od 400 dinara mesečno za komplet guma. Preuzeto sa: www.novosti.rs
  14. Mislim da ovim premažem letnje gume prilikom odlaganja preko zime. Ima li neko iskustva? Da li je ovo bolje od silikonskih sprejeva za gumu i plastiku?
×