Jump to content
FAS Goran
  1. FLCS Forum

    1. Ako ne znate gde da otvorite svoju temu...

      ...uradite to ovde, a Administracija foruma će je zatim prebaciti gde treba. :)

      279
      posts
    2. Fiat / Lancia / Alfa Romeo / Abarth / Maserati / Ferrari - Nasleđe

      Svet priča i događaja posvećenih starim automobilima Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Abarth, Maserati i Ferrari

      706
      posts
    3. 164
      posts
    4. 1
      post
  2. Fiat-Lancia Club Serbia

    1. 29755
      posts
    2. 2065
      posts
    3. Predstavljanje novih članova Foruma

      Napišite koju reč o sebi...

      5814
      posts
  3. Fiat-Lancia Automobili

    1. 216259
      posts
    2. 49724
      posts
    3. 98097
      posts
    4. 9478
      posts
    5. ICE

      In Car Electronics

      19536
      posts
    6. 21674
      posts
    7. 14350
      posts
  4. Tehnička pitanja

    1. 8545
      posts
    2. 7120
      posts
    3. 3872
      posts
    4. 19208
      posts
    5. 33009
      posts
    6. 45643
      posts
    7. 6994
      posts
    8. 10578
      posts
    9. 1674
      posts
    10. 3287
      posts
    11. 3321
      posts
    12. 844
      posts
    13. 6326
      posts
  5. Opšti deo

    1. Bezbednost u saobraćaju, propisi, zakoni

      Zapažanja, mišljenja, iskustva, šta Vam se dogodilo...

      36827
      posts
    2. Teme o ostalim automobilima

      Italijanskim, ali i drugim...

      38773
      posts
    3. 25509
      posts
    4. 114164
      posts
    5. Fiat/Lancia International

      Korisni linkovi, strani sajtovi...

      319
      posts
    6. 14920
      posts
    7. 62601
      posts
    8. 5344
      posts
  6. Partneri Kluba

    1. 3013
      posts
    2. 3531
      posts
  7. Prijatelji Foruma

    1. Alfa Romeo Club Serbia   (127982 visits to this link)

      • No posts here yet
  8. Administracija Foruma

    1. 4
      posts
  9. Prodaja/Kupovina

    1. 11620
      posts
    2. 23142
      posts
    3. 14130
      posts
    4. 3061
      posts
    5. 2173
      posts
    6. 15731
      posts

 

 



  • Our picks

    • Post in Fiat 500 / Fiat 500e
      Premijera na 55. Međunarodnom Salonu automobila u Beogradu donosi vest posetiocima o jedinstvenoj prilici za kupovinu potpuno električnog modela Fiat 500. Poruđžbine ovog kultnog modela otvaraju se od jula 2023. godine. Model će biti dostupan po ceni od 29.990 eura, a kupci ovog automobila stiču pravo na subvenciju u 2023. godini za kupovinu električnih automobila u iznosu od 5.000 eura.
       
      Novi 500 je ono što jeste - kultni gradski automobil istih stilskih proporcija i prepoznatljivog dizajna, automobila koji je obeležio celu jednu epohu. Istovremeno je klasičan i moderan, ukorenjen u više od šest decenija istorije. Treća generacija modela 500 oličenje je održive i povezane mobilnosti.
       
      Potpuno nova i elegantna unutrašnjost je sa referencama na elemente prve generacije. Jednostavnost kao lajtmotiv, ali uz primenu vrhunske tehnologije. U potpuno ravnom podu smeštene su litijumske baterije koje ne ugrožavaju kapaciteta prtljažnika.
       
      Fiat 500 je uvek bio sinonim za uzbuđenje i radost. I treća generacija je takođe postavljena da zadivi, čak i pre pritiska na dugme za pokretanje. Litijum-jonska baterija kapaciteta 42 kWh daju Novom 500 domet do 320 kilometara po novom WLTP ciklusu. U cilju optimizacije vremena punjenja, Novi 500 je opremljen sistemom za brzo punjenje od 85 kW na DC punjaču. Na primer, potrebno je samo pet minuta da se stvori dovoljna rezerva energije za putovanje od 50 kilometara, više nego što je potrebno za prosečnu dnevnu upotrebu. Brzi punjač, takođe, može da napuni bateriju do 80% ukupnog kapaciteta za samo 35 minuta.

      Elektro-motor raspolaže sa 118KS/220Nm, omogućavajući maksimalnu brzinu od 150 km/h (elektronski ograničenu). Ubrzanje iz stanja mirovanja do 100 km/h postiže za 9.0 sekundi, dok je iz mesta do 50 km/h potrebna svega 3.1 sekunda.
       
      U Srbiji su u ponudi verzije sa baterijom od 23.7 kWh i od 42kWh, model dolazi u dva oblika karoserije, verzija Hatchback i Cabrio. 500 BEV se nudi u paketu opreme ''500'' i ''La Prima'', najvišim paketom opreme.

      Zahvaljujući svojoj tehnologiji, Novi 500 je bezbedniji nego ikad. On nije samo električni gradski automobil, već́ ide korak dalje: on je prvi automobil u svom segmentu koji nudi autonomnu vožnju drugog nivoa, donoseći sve povezane prednosti urbanoj mobilnosti.

      Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.
    • Post in Fiat 500 / Fiat 500e
      Nakon debitovanja u novembru, potpuno električni New Abarth 500e sada elektrifikuje Evropu turnejom koja je već stigla do Italije, Nemačke, Belgije, Holandije, Ujedinjenog Kraljevstva, Portugalije i Španije, a uskoro će stići i do Austrije, Francuske i Švajcarske. Putovanje koje je od samog početka, dok je prelazio više od 4.000 kilometara, učinilo da srca 400.000 ljudi kucaju brže. A preostalo je još 5.000 kilometara.

      Nakon stelarnog debija na manifestaciji ''Milan Games Week & Cartoomics'', električni ''škorpion'' posetio je Nemačku. Ovde je predstavljen nacionalnim medijima, koji su bili zadivljeni novim pravcem Abarth brenda: ''Zar ovaj automobil prosto ne grabi pažnju, zar nije pravi dizajnerski komad? Uvek je zadivljujuće šta Italijani mogu da naprave. Oni prosto razumeju dizajn, koji je harmoničan'', objavio je Der Autotester nakon događaja. 4 Abarth klubova je takođe prisustvovalo događaju i oni su izrazili zadovoljstvo što su njihovi komentari o revolucionarnom zvuku uzeti u obzir. ''Zvuk je najbolji'', ''Sjajno! Vrlo je pametan i naelektrišući!'', ''U pitanju je početak nove ere; uređaj za zvuk je sjajan'', bili su neki od komentara.
       
      Uspeh modela New Abarth 500e takođe je potvrđen intenzivnim interesovanjem kupaca, sa više od 1.500 onlajn rezervacija prve verzije Scorpionissima, a samo nekoliko stotina modela je još uvek dostupno. Odličan rezultat za automobil sa jednom od najuzbudljivijih premijera u istoriji brenda, koji je sjajan dodatak gami. Kombinovanjem performansi, električne snage, stila i novog, moćnog zvuka, zahvaljujući inovativnom ''Sound Generator'' sistemu sa upečatljivom Abarth rikom, novi ''škorpion'' pretvara naprednu tehnologiju u adrenalin, i održivost u performanse.
       
      Zahvaljujući električnoj arhitekturi, zajedno sa unapređenom raspodelom težine, boljim obrtnim momentom i većim međuosovinskim rastojanjem, Novi Abarth 500e je brži i uzbudljiviji kako u gradskoj tako i u prigradskoj vožnji, obezbeđujući najbolje performanse. Sa najboljim ubrzanjem u klasi, nultim emisijama, zabavnom vožnjom, brzim punjenjem i izrazito italijanskim dizajnom, kako unutra tako i spolja, on je, ukratko, ''More Abarth than EVer'' (''Više Abarth nego ikad'').

      Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.
    • Post in Poslovni rezultati FCA / Stellantis
      Alfa Romeo je objavio veoma pozitivne rezultate u 2022. Brend je snažno podržao prošlogodišnje rezultate grupe Stellantis, potvrdivši uspešan preokret, sa unapređenjem operativnih rezultata kao vrlo profitabilan brend. Tonale je postigao uspeh uz čvrstu kontrolu kvaliteta, koji je značajno unapređen.
      Godina je bila prepuna uzbudljivih izazova, ali pre svega i odličnih komercijalnih rezultata, koji pokazuju jasan rast u Evropi sa registracijama koje su porasle 22%, što je dovelo do značajnog rasta tržišnog udela, u odnosu i za razliku na rezultate regiona, gde je zabeležen pad od 11% u poređenju sa 2021.

      Što se tiče registracija, na mnogim tržištima su zabeleženi snažni rezultati u poređenju sa 2021. godinu: Francuska +101%, Italija +22%, Nemačka +22%, Španija +28%, Holandija +84%, Austrija +85%, Grčka +163%, Portugal +174%.
       
      Globalno, rezultati opisuju stabilnu situaciju što se tiče poslovnih rezultata, slično konsolidovanim rezultatima iz 2021. a značajni rezultati u Turskoj se ističu u okviru globalnih rezultata kao najbrže rastuće tržište, sa četiri puta većim zapreminama u poređenju sa 2021. U Aziji, Stelvio je zabeležio najznačajniji rast od +25%.

      Godinu 2022. je obeležio Tonale, prvi elektrifikovani terenac C-klase, koji je označio početak metamorfoze brenda i predstavlja miljokaz u procesu ''od nule do nule'', koji će omogućiti brendu Alfa Romeo da postane najbrži brend na svetu u tranziciji od nula električnih vozila (počevši od 2022.) do game potpuno nultih emisija 2027. Giulia i Stelvio, glavne zvezde ponude brenda Alfa Romeo i stubovi buduće proizvodnje brenda, su obnovljeni u smislu dizajna i tehnologije i spremni su da se pozicioniraju kao referentne tačke u svojim segmentima, kao što su to i bili od svoje premijere. Kao što su više puta naglasili predstavnici brenda, strategije brenda Alfa Romeo pokreće krilatica ''kvalitet bez kompromisa''. Zaista, postignuti su najviši globalni ciljevi. Jedan od njih je rezultat koji je objavila kompanija JD Power u SAD-u, a to je Indeks zadovoljstva kupaca, u okviru koga je Alfa Romeo na prvom mestu u svetu automobila.
       
      2022. je godina za pamćenje, a zadovoljstvo i nagrade se tu ne završavaju. Rezultat postignut od strane Alfa Romeo tima u Svetskom šampionatu Formule 1 je doveo do skoka na visoko 6. mesto na tabeli konstruktora: najbolji rezultat tima u poslednjoj deceniji. 2022. koja je nagradila trud i posvećenost kohezivnog i odlučnog brenda, čiji je cilj da dodatno napreduje u 2023. godini koja obećava da bude puna izazova sa kojima će se Alfa Romeo suočiti sa svojim uobičajenim hrabrim stavom po kojem je brend prepoznatljiv, simbol plemenitog italijanskog sportskog duha od 1910.
    • Post in Poslovni rezultati FCA / Stellantis
      ''Uz naše rekordne finansijske rezultate i fokusiranu implementaciju Dare Forward 2030 strateškog plana, demonstrirali smo i efektivnost naše strategije elektrifikacije u Evropi. Mi sada posedujemo tehnologiju, proizvode, sirovine i potpun baterijski ekosistem koji su neophodni za zauzimanje vodećeg mesta u istom transformativnom putu u Severnoj Americi, počevši od našeg prvog potpuno električnog vozila Ram očekivanih u 2023. godini i Jeep vozila u 2024. godini. Svi naši zaposleni i naši partneri imaju moju duboku zahvalnost za njhiov doprinos održivijoj budućnosti'', Carlos Tavares, glavni izvršni direktor
       
      Stellantis je objavio rekordne rezultate za celokupnu 2022. godinu sa 16.8 milijardi evra neto profita i 23.3 milijarde evra prilagođenog operativnog prihoda (AOI), i pokazao brz napredak u implementaciji Dare Forward 2030 strategije, pošto je kompanija ostvarila zamah u elektrifikaciji, razvoju softvera i vertikalnoj integraciji u ključnom trenutku za industriju. Stellantis je već na putu ka ispunjenju svojih obaveza iz strateškog plana Dare Forward 2030, dok istovremeno radi na očuvanju slobode mobilnosti. Pokrenut u martu 2022. godine, Dare Forward 2030 strateški plan je izgrađen na tri osnovna stuba koji će voditi kompaniju ka ostvarenju svoje finansijske ambicije da udvostruči neto prihod na 300 milijardi evra do 2030. godine (u poređenju sa 2021.), uz održavanje dvocifrene marže AOI u toku cele dekade.

      Elektrifikacija modela kompanije Stellantis ubrzana je povećanjem međugodišnje globalne prodaje električnih vozila na baterije (BEV) od 41% na 288.000 vozila u 2022. godini. Sa 23 BEV-a koji su sada na tržištu, portfolio BEV vozila će se više nego udvostručiti na 47 do kraja 2024. godine, čime će se ispuniti cilj ponude više od 75 BEV vozila na globalnom nivou i globalne prodaje BEV vozila od 5 miliona do 2030. godine.

      Značajno je i da je Jeep otkrio prvu fazu svoje BEV ofanzive lansiranjem modela Jeep Avenger, prvog potpuno električnog Jeep SUV-a, a sada i Evropskog automobila godine 2023. Takođe je premijerno predstavljen potpuno električni Jeep Recon i Wagoneer ''S'', oba namenjena severnoameričkom i drugim velikim svetskim tržištima. Usledio je brend Ram, koji je ranije ovog meseca predstavio svoju dugo očekivanu potpuno novu, potpuno električnu proizvodnu verziju modela Ram 1500 REV koja će biti dostupna u četvrtom kvartalu 2024. Stellantis je broj 1 u prodaji BEV komercijalnih vozila u EU30 i broj 2 u EU30 po ukupnoj prodaji BEV vozila zahvaljujući modelu FIAT Novi 500 kao brojem 1 po prodaji BEV vozila u Italiji, dok je Peugeot e-208 broj 1 u Francuskoj. Kompanija je pozicionirana kao broj 1 u SAD za prodaju plug-in hibridnih električnih vozila (PHEV), sa modelom Jeep Wrangler 4xe kao brojem 1 po prodaji PHEV vozila u SAD i Kanadi.

      Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.
    • Post in Alfa Romeo istorijat
      Alfa Romeo je najavio zvaničan početak slavlja povodom stogodišnjice legendarnog simbola Quadrifoglio i šezdesetogodišnjice čuvenog trkačkog odeljenja Autodelta iz opštine Setimo Milaneze i tima koji je osnovao Karlo Čiti (Carlo Chiti).

      Radi se o dve prekretnice u istoriji brenda, izrazu plemenitog italijanskog sportskog duha koji datira iz 1910. godine, a koji do danas izaziva snažne emocije i veliki ponos u plemenu Alfa Romeo. Ovom prilikom, Alfa Romeo predstavlja dva nova logoa koja će pratiti događaje klubova i brenda, kao i različite komunikacione aktivnosti i novitete koji će uslediti u 2023.

      Dva nova logoa, koja je dizajnirao Alfa Romeo Centro Stile, predstavljaju novi osvrt, iz moderne perspektive, na istorijske logoe i projektuju ih na budućnost brenda, koji planira da osveži sportski stil u 21. veku. Konkretno, logo posvećen stogodišnjici simbola Quadrifoglio poseduje postojanost i eleganciju istorijskog logoa i razlikuje se jedino u boji. Savremeni hromatski dodir daje prizvuk stare slave legendarnih Alfa Romeo automobila koji su se urezali u kolektivnu maštu.
       
      Isto tako, logo odeljenja Autodelta predstavlja stilsku karakteristiku koju treba održavati i sačuvati u svom originalnom izgledu i bojama. Zaista, iako je prošlo mnogo godina, ovaj simbol sportskog duha ostao je urezan u pamćenju ljubiteljima moto-sporta. Zbog toga nova slavljenička verzija ima nekolicinu promena, i predstavlja savremeniju verziju usklađenu sa trenutnim komunikacionim sredstvima Alfa Romea. To se jasno vidi u novom fontu Sequel, identičnom koji koristi Alfa Romeo; u tri boje koje su uvek prisutne, kao ponosnim izrazom porekla; i dodatkom jubilarnog datuma koji naglašava dugovečnost brenda Autodelta. Na šezdesetogodišnjicu odeljenja Autodelta,

      Alfa Romeo će 5. marta održati konferenciju u muzeju u Arezeu, na dan kada je osnovano ovo trkačko odeljenje, dok će se 25. juna, u okviru rođendanskog slavlja brenda, održati dan simbola Quadrifoglio, nakon čega će uslediti ''bekstejdž'' conferencija u okviru koje će se održati parada i okupljanje koji će biti dostupni za sve klubove Alfa Romea.

      Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.
    • Abarth na Rétromobile 2023.
      Od 1. februara, Abarth će biti prisutan na Rétromobile sajmu u Parizu sa modelom Fiat-Abarth 850 TC; kako je ovo najstariji sajam klasičnih automobila u Evropi, suštinski deo ovog događaja moralo je da bude Stelantisovo odeljenje za očuvanje nasleđa, osnovano u Torinu 2015. godine.

      Modelu Fiat-Abarth 850 TC - kojeg je odeljenje Heritage našao u vrlo zapuštenom stanju - tehničari odeljenja Officine Classiche vratili su stari sjaj pedantnim i mukotrpnim radom na restauraciji karoserije, mehanike, unutrašnjosti i instrumenata. Automobil će biti izložen dok su radovi u toku, kako bi svedočio o kvalitetu izrade tehničara.

      Veoma redak primerak modela Fiat-Abarth 850 TC baziranog na FIAT-u 600, rezultat je dugih sati i napornog rada odeljenja za nasleđe Officine Classiche: sjajna farba na karoseriji, uključujući i putnički prostor, u kojem su sedišta i presvlake uklonjene baš s ciljem da se pruži uvid u restauratorske radove.

      Ovaj model je pravi trkački automobil, zbog opsesivne pažnje koju je Karlo Abart posvetio potpunom redizajniranju svojih automobila u pogledu njihove mehanike i šasije; jedan primer je činjenica da je svaka klipnjača između četiri klipa ponovo izbalansirana umetanjem mikroskopskih titanijumskih tegova u metalno livenu komponentu i na svakom od njih su ugravirani inicijali majstora koji je završio posao.

      Fiat-Abarth 850 TC je prvi Scorpion automobil sa oznakom ''Turismo Competizione'', miran porodični automobil pretvoren u agilan, lagan i brz trkački automobil koji je osvojio brojna evropska takmičenja. Karlo Abart je kao svoju polaznu tačku uzeo Fiat 600 D, opremljen sa četvorocilindričnim motorom od 767 kubika, čiji je kapacitet povećan na 847 kubika, čime je snaga motora dostigla 52 konja pri 5.800 obrtaja. Unapređeni automobil mogao je da dostigne 140 km/h, pa je bilo potrebno raditi na kočionom sistemu, gde su diskovi zamenili bubnjeve na prednjim točkovima. Abarth zasnovan na modelu 600 uskoro će dobiti i novi izgled: ispod - a zatim umesto - prednjeg branika došli su uljani radijatori; zatim da bi se sve snažniji motor dodatno ohladio, vrata prtljažnika se drže u podignutom položaju pomoću nosača, nagoveštavajući ono što će postati zadnji blatobran, još jedna tipična karakteristika energičnog Abarth-a.

      Uspesi na stazi su ubrzo usledili, posebno u trkama izdržljivosti koje su istakle i performanse i pouzdanost 850 TC. Na kraju, primerak izložen na štandu ima svoju priču: automobil je zapravo pripadao vladinoj agenciji Guardia di Finanza (italijanska finansijska policija), koja ga je koristila da analizira svoje aktivnosti sprečavanja i suzbijanja krijumčarenja.

      Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.
      • 0 replies
  • Popusti, pogodnosti, akcije

  • Aktuelni postovi

    • Ovo je moj 307 fotografisan pre oko 14 godina, neposredno pre nego sam ga predao kupcu, koji je i sadašnji vlasnik tog vozila, a uskoro nakon te prodaje mi je postao i porodični zubar. I kada god odem kod njega "poslom", uvek ga najpre, opreza radi, upitam: "I, Mićko, kako nam je lav?" I uvek sa zebnjom čekam šta će da kaže ...  
    • Sve je to pitanje percepcije, recimo moja šveca svojoj 307ici tepa "My little car" jer je ceo radni vek vozala razne kanturine kao službene.   U početku uglavnom tojote (najduže camry), pa onda razne holdene, a u poslednjih nekoliko godina škoda karok, tj. SUV.    Za sve njih 307 je kompakt i bukvalno. 
    • Ono kad od pitanja za izbor gradskog malise, dodjes do toga da citas o esejima o 307  . Koga sam, btw, razmatrao pre tacno 18 godina.   @MS PK Slazem se apsolutno  , cisto navodim sta je jos uslo u razmatranje, takodje sa nekom zabarskom osnovom u vidu motorizacije.
    • Zanimljiv autic , posto kinte ? Ako nije tajna ako jeste nemora 
    • Evo mog skromnog doprinosa rezoluciji  :     
  • Topics

  • Today's Birthdays

    1. Cili
      Cili
      (40 years old)
    2. fantommacan
      fantommacan
      (47 years old)
    3. Jokerr
      Jokerr
      (30 years old)
    4. KinG
      KinG
      (38 years old)

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...