Jump to content
FAS Euroauto Goran
  1. FLCS Forum

    1. Ako ne znate gde da otvorite svoju temu...

      ...uradite to ovde, a Administracija foruma će je zatim prebaciti gde treba. :)

      174
      posts
    2. Fiat / Lancia / Alfa Romeo / Abarth / Maserati / Ferrari - Nasleđe

      Svet priča i događaja posvećenih starim automobilima Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Abarth, Maserati i Ferrari

      649
      posts
    3. 159
      posts
    4. 1
      post
  2. Fiat-Lancia Club Serbia

    1. 29701
      posts
    2. 2051
      posts
    3. Predstavljanje novih članova Foruma

      Napišite koju reč o sebi...

      5781
      posts
  3. Fiat-Lancia Automobili

    1. 211281
      posts
    2. 48103
      posts
    3. 96330
      posts
    4. 9433
      posts
    5. ICE

      In Car Electronics

      19317
      posts
    6. 21522
      posts
    7. 14216
      posts
  4. Tehnička pitanja

    1. 8518
      posts
    2. 7030
      posts
    3. 3861
      posts
    4. 19150
      posts
    5. 32826
      posts
    6. 45177
      posts
    7. 6632
      posts
    8. 10459
      posts
    9. 1335
      posts
    10. 3243
      posts
    11. 3239
      posts
    12. 784
      posts
    13. 6269
      posts
  5. Opšti deo

    1. Bezbednost u saobraćaju, propisi, zakoni

      Zapažanja, mišljenja, iskustva, šta Vam se dogodilo...

      36184
      posts
    2. Teme o ostalim automobilima

      Italijanskim, ali i drugim...

      36341
      posts
    3. 23238
      posts
    4. 112050
      posts
    5. Fiat/Lancia International

      Korisni linkovi, strani sajtovi...

      319
      posts
    6. 13597
      posts
    7. 58733
      posts
    8. 5060
      posts
  6. Partneri Kluba

    1. 573
      posts
    2. 2965
      posts
    3. 2943
      posts
  7. Prijatelji Foruma

    1. Alfa Romeo Club Serbia   (96770 visits to this link)

      • No posts here yet
  8. Administracija Foruma

    1. 4
      posts
  9. Prodaja/Kupovina

    1. 11507
      posts
    2. 22994
      posts
    3. 14057
      posts
    4. 3057
      posts
    5. 2137
      posts
    6. 15684
      posts
  • Who's Online   1 Member, 1 Anonymous, 62 Guests (See full list)

  • Member Statistics

    21017
    Total Members
    2365
    Most Online
    jovan12345
    Newest Member
    jovan12345
    Joined
  • Forum Statistics

    36774
    Total Topics
    1019920
    Total Posts

 

 



  • Our picks

    • Alfa Romeo probudio Milano Formulom 1 na 112. godišnjicu
      Alfa Romeo probudio Milano Formulom 1 na 112. godišnjicu

      Dana kada se obeležava 112 godina od osnivanja brenda 1910. godine, Alfa Romeo je odlučio da proslavi ovu godišnjicu na jedinstven način.

      F1 bolid koji uglavnom juri stazama širom sveta, danas, 24. juna, provozao se centrom Milana. Pošavši od Piazza Duomo, vozio je kroz najlegendarnije lokacije grada, uključujući Piazza San Babila, Porta Nuova, veličanstvenu Centralnu stanicu i kvart ''City Life'', kako bi završio gradsku turneju kod Gattamelata, mesta od ozbiljnog istorijskog značaja.

      Ovde je 1910. godine bila prva proizvodna fabrika brenda Alfa Romeo, Portello, koja je sada dom novog ekskluzivnog salona ovog brenda, prvog izložbenog prostora na svetu koji predstavlja novi identitet brenda Alfa Romeo.

      Veza sa Milanom ipak je nešto visceralno; ovde je, pre 112 godina pod imenom Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, ovaj brend predstavljen svetu, koji će iznedriti izvanrednu istoriju automobila koju karakteriše DNK plemenitog italijanskog sportskog duha koji je od prvog dana bio podstaknut strašću, performansama i konceptom ''Made in Italy''.

      Za volanom bolida je bio vozač Alfa Romeo F1 tima Valteri Botas, finski vozač koji je za samo nekoliko meseci sve osvojio svojim uzbudljivim nastupima koji su mu do danas doneli 46 bodova, tako ga pozicionirajući na 8. mesto na tabeli vozača. 

      To je bio neverovatno original način da Alfa Romeo probudi dušu ovog grada, koji se svakako pitao šta se tačno dešava na još uvek tihim ulicama međunarodnog i multietničkog vodećeg grada, svetskog simbola koncepta ''Made in Italy''.

      Srećan rođendan, Alfa Romeo!

      -----

      Još fotografija možete pogledati klikom na najavnu sliku iznad.
      • 0 replies
    • Post in Šta će se posle 500L-a praviti u Kragujevcu?
      Stellantis je najavio sledeće promene koje su na snazi od danas, 24. maja 2022. i koje su deo sprovođenja strateškog plana ''Dare Forward 2030'' u Srbiji.
       
      Jovica Jovanović je imenovan za industrijskog direktora u Srbiji koji će biti direktno zadužen za proizvodnu lokaciju Stellantis-a u Kragujevcu.  Jovica se vraća da predvodi poslovanjem fabrike nakon uspešnog međunarodnog iskustva, prvo na poziciji globalnog direktora procesnog inženjeringa i kasnije regionalnog direktora za Evropu poslovnih jedinica Preseraja i konstrukcije alata. Biće na čelu fabrike u Kragujevcu i zadužen za sveobuhvatno industrijsko prisustvo Stellantis-a u Srbiji na putu ka njegovoj novoj održivoj budućnosti.
       
      ''Stellantis je 28. aprila najavio da će instalirati novu električnu platformu u Kragujevcu za proizvodnju kompaktnih vozila počevši od sredine 2024'' rekla je Silvia Vernetti, direktorka Stellantis-ove ćerke firme FCA Srbija d.o.o. i direktorka globalne korporativne kancelarije Stellantis-a. ''Ovo će pomoći kompaniji da bude na putu ka postizanju 100% prodaje mixa električnih vozila na baterije u Evropi do kraja ove decenije i da dostigne nulte emisije ugljenika do 2038.'' Ova objava takođe potvrđuje da će Srbija, i njena fabrika u Kragujevcu, igrati ključnu ulogu u strateškom planu kompanije ''Dare Forward 2030'', a Jovica - i naši ljudi - će ga sprovoditi.''
       
      Novi kompaktni automobil čije će ime tek biti objavljeno će se proizvoditi u fabrici u Kragujevcu, nasledivši trenutnu proizvodnju modela Fiat 500L. Fabrika takođe može da bude konfigurisana tako da podrži potencijalne dodatne količine još jednog vozila, na osnovu stalnog poboljšavanja performansi. ''Jovica je prava osoba u pravom trenutku, a njegovo imenovanje dokazuje ulogu srpskog rukovodstva u ovom projektu,'' rekao je Francesco Ciancia, direktor proizvodnje klastera nižeg i srednjeg segmenta za širi region Evrope u Stellantis-u. ''On je iskusan rukovodilac sa dokazanim iskustvom u automobilskoj industriji koje je stekao na više tehničkih i menadžerskih pozicija u Srbiji, Italiji i Francuskoj. U Srbiji implementiramo novi projekat, deo proizvodnog koncepta sa više proizvodnih lokacija u Evropi i razvijamo novu platformu za naša vozila budućnosti u nižem-srednjem segmentu, a Kragujevac će postati povezano strateško čvorište za industrijski uspeh ove inicijative. Jovicino stečeno liderstvo u njegovoj međunarodnoj karijeri u proizvodnji, njegove veštine i ličnost biće ključni faktori za uspeh kako bi se stvorili odnosi poverenja sa zaposlenima i dobavljačima dok se pripremamo za nova lansiranja.''

      Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.
    • Post in Alfa Romeo Tonale / Alfa Romeo C-SUV
      Snaga modela Tonale debitovala je na putevima Tempio Voltiana, proslavljenog mesta pronalazaka Alesandra Volte u prelepom okruženju jezera Komo. Simbolična lokacija naglašava ''metamorfozu'' brenda, pre više od 200 godina kada je italijanski naučnik došao do svog najpoznatijeg pronalaska: baterije, prvog generatora dinamičkog elektriciteta.

      Sa Tonaleom, Alfa Romeo je radikalno evoluirao i otisnuo se u novu, tehnološku, održivu i elektrifikovanu eru. Putne sposobnosti Tonalea su jasne. Tehnologija i povezanost u vozilu čine ga najtehnološkijim Alfa Romeom do sada. Kombinuje kvalitet i pažnju posvećenu detaljima sa dinamičkim karakteristikama kako bi ponovo otkrio sportski duh 21. veka.

      Alfa Romeo je ušao u doba elektrifikacije, a ipak ostaje odan sopstvenom DNK italijanskog sportskog duha zahvaljujući najsavremenijem sistemu elektrifikacije na usluzi brendu i njegovom smelom stavu. 
      Ekskluzivno za Alfa Romeo, hibridni VGT (Variable-Geometry Turbo) motor od 160KS i 48V imao je svoju premijeru. 1.5 benzinski motor sa turbopunjačem varijabilne geometrije uparen je sa 7-brzinskim Alfa Romeo TCT menjačem sa dvostrukim kvačilom i 48-voltnim 15-kV i 55-Nm P2 električnim motorom (135 Nm zahvaljujući 2,5:1 prenosnom odnosu) i može da pokreće točkove čak i kada je motor sa unutrašnjim sagorevanjem isključen.

      Zahvaljujući ovoj tehničkoj osobini, Tonale nudi autentično električno iskustvo vožnje. Čak mu je i performans impresivan: pri ubrzanju od 0 do 100 km/h tajmer se zaustavlja nakon 8,8 sekundi i maksimalna brzina dostiže preko 210 km/h. Takođe je dostupan u hibridnoj verziji od 130 cv sa 7-brzinskim Alfa Romeo TCT menjačem sa dvostrukim kvačilom i 48-voltnim ''P2'' električnim motorom; u ovom slučaju, ubrzanje do 100 km/h postiže se za 9,9 sekundi uz maksimalnu brzinu od 195 km/h.

      Pažljiva raspodela težine i najdirektnije upravljanje u svom segmentu (13.6:1) osiguravaju savršeno ponašanje modela Tonale na putu, smeštajući ga u sam vrh klase po pitanju dinamike vožnje. Štaviše, on je jedini model u svojoj kategoriji opremljen sa Integrisanim kočionim sistemom (IBS) i nudi aluminijumske ručice menjača iza volana. Brembo-ova fiksirana kočiona čeljust sa 4 klipa, diskovi sa sopstvenom ventilacijom napred i puni diskovi pozadi obezbeđuju besprekorno kočenje.

      Novi Tonale Hibrid je opremljen pogonom na prednje točkove i nudi standardne Alfa Romeo ''Dynamic Torque Vectoring'' sistem i FSD (''Frequency Selective Damping'') amortizere. Alternativno, dostupno je aktivno ''Dual Stage Valve'' sa elektronski kontrolisanim prigušenjem. U oba slučaja, šema vešanja obezbeđuje arhitekturu tipa MacPherson na obe osovine. Tehnološki sastav Tonale-a karakterišu ekskluzivne tehničke karakteristike koje poboljšavaju sportski karakter vozila i garantuju jedinstveno i privlačno iskustvo vožnje za klijenta uz puno poštovanje tradicije Alfa Romea.

      Kompletan tekst i još fotografija možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.
    • Post in Šta će se posle 500L-a praviti u Kragujevcu?
      Stellantis je danas najavio da će u Kragujevačkoj fabrici u Srbiji instalirati novu platformu za električna vozila za proizvodnju kompaktnih vozila koja bi otpočela sredinom 2024. godine. To će pomoći kompaniji u nameri da dostigne stopostotnu prodaju miksa putničkih električnih vozila (BEV) u Evropi do kraja ove decenije, kao i nultu emisiju štetnih gasova do 2038. godine.

      Ova najava takođe potvrđuje da će Srbija i njena fabrika u Kragujevcu (u kojoj Republika Srbija ima vlasnički udeo od 33%) igrati ključnu ulogu u strateškom planu ''Dare Forward 2030'' kompanije Stellantis. Izvršni direktor Stellantisa Carlos Tavares je to saopštio tokom sastanka sa predsednikom Aleksandrom Vučićem u zgradi Generalnog sekretarijata predsednika Republike u Beogradu.
       
      Novi kompaktni automobil, koji tek treba da bude imenovan, proizvodiće se u Kragujevačkoj fabrici, kao naslednik modela Fiat 500L koji se trenutno proizvodi.

      Fabrika takođe može da bude konfigurisana tako da podrži potencijalne dodatne količine drugog vozila, na osnovu kontinuiranog unapređenja performansi. ''Ova nova platforma namenjena za električna vozila odgovaraće savršeno proizvodima iz A, B i C kategorije i unaprediće efikasna i čista rešenja za gradsku mobilnost naših brendova'', rekao je Carlos Tavares.
       
      ''Konstantno poboljšanje učinka kompanije Stellantis koji pravi razliku u odnosu na konkurenciju i osigurava održivost, zahteva zajedničku posvećenost svih interesnih strana, srpske vlade, grada Kragujevca, srpskih društvenih partnera, naših dobavljača i naših zaposlenih da usvoje 'pobednički duh' i iskoriste prilike koje pruža Stellantisov strateški plan Dare Forward 2030'', rekao je Carlos Tavares.

      ''Zajedno sa zainteresovanim stranama iz Srbije, građanima ćemo ponuditi slobodu kretanja i borbu protiv globalnog zagrevanja putem čistih, bezbednih i pristupačnih rešenja. Ovo zahteva pristup od 360°, od cene energije do podsticaja koji podržavaju zaokret tržišta ka električnim vozilima. Kombinacija tih aktivnosti će staviti Srbiju i Evropu u čvrstu poziciju u pogledu energetske tranzicije ka pristupačnoj i održivoj mobilnosti.''

      Predsednik Vučić je izjavio: ''Potpisivanjem današnjeg ugovora, Srbija će imati ključnu ulogu u realizaciji strateškog plana Dare Forward 2030 kompanije Stelantis - jednog od vodećih svetskih proizvodjača automobila. Odluka ovog giganta u automobilskoj industriji da modernizuje i unapredi postojeći proizvodni pogon u Kragujevcu, pruža nam mogućnost da postanemo vodeći proizvođač električnih automobila i na taj način umnogome promenimo sliku Srbije.''
    • Post in Fiat 500 / Fiat 500e
      Novi 500 ''La Prima by Bocelli'' je prvi gradski automobil na svetu koji ima JBL ''Virtual Venues'' tehnologiju, koja pruža neprevaziđeno audio iskustvo. Kao deo standardne opreme, nova verzija ovog kultnog i najekskluzivnijeg Fiat automobila ekskluzivno ima JBL Premium ozvučenje koje je obradio Bočeli: izuzetno prefinjen premium audio sistem od 320 W i po izradi i po performansama, koji je jednostavan i intuitivan za korišćenje.

      Savršeno je integrisan u automobil bez ikakvog uticaja na unutrašnjost ili prostor gepeka. Kako bi JBL audiO sistem bio savršeno prilagođen vozilu, Fiat je iskoristio iskustvo maestra Andree Bočelija, najpopularnijeg živog tenora na svetu i odabrao je nadolazeći novi singl Matee Bočelija za muzičku numeru komunikacijske kampanje.
       
      ''Zbog izuzetnog uspeha verzije Novi 500 la Prima, najjače verzije naše električne ikone, shvatili smo da naši kupci žele proizvod koji je definitivno premijum, italijanski i kultni. Ukratko, žele najbolje od napravljenog u Italiji,'' izjavio je Olivije Fransoa, glavni izvršni direktor brenda Fiat i direktor marketinga Stellantis grupe. ''Upravo u Italiji mogu naći najbolji izražaj umetnosti, lepote i muzike.

      Iz tog razloga, zajedno sa maestrom Andreom Bočelijem, stvorili smo vrhunsko iskustvo zvuka kako bismo unapredili tišinu električnog automobila. Zahvaljujući odličnoj JBL Virtual Venues tehnologiji, pružamo našim kupcima imerzivno i prilagođeno iskustvo zvuka. Ovaj revolucionarni premijum audio sistem kompletira autentičnu italijansku ikonu, s ponosom napravljenu u Italiji kako bi se svetu pružio najautentičniji mogući italijanski duh''.
       
      Za svoju svetsku premijeru, Novi 500 la Prima by Bocelli se udesio za operu, odeven u crno i nudeći ''Dezinfekcijsku pregradu za rukavice'' kao deo standardne opreme. Uređaj integriše UV-C lampu u pregradu za rukavice kako bi se unapredila higijena površina malih ličnih predmeta (poput pametnog telefona, ključeva i drugih malih svakodnevnih predmeta). Kupac ga aktivira stavljanjem malih ličnih predmeta u pregradu za rukavice, zatvaranjem pregrade i pritiskanjem dugmeta na centralnoj konzoli. Higijenski ciklus  traje tri minuta i plavi indikator spolja i zvučni signal vas obaveštavaju kada je ciklus završen.
       
      Nova najjača verzija takođe ima raznorazni ''nakit'' u vidu dizajna i tehnologije: neuporedivi Fiat Monogram Capote meki krov u kabriolet verziji i sistem za informacije i zabavu sa 10.25-inčnim ekranom osetljivim na dodir visoke rezolucije, potpuno LED farovi i 17-inčne alu felne sečene dijamantom, sa Fiat znakom. Nova verzija ima vrhunsku tehnologiju sa autonomijom baterije od 320 km u WLTP ciklusu, koja se povećava na 460 km u gradskom ciklusu. Plus, Novi 500 je prvi gradski automobil sa autonomnom vožnjom 2. nivoa. Novi 500 la Prima by Bocelli je dostupan u tri verzije karoserije: kabriolet, hečbek i 3+1 i 6 boja (Onyx crna, Rose zlatna, Ice bela, Mineral siva, Ocean zelena i Celestial plava).
    • Post in Fiat 500 / Fiat 500e
      Predstavljanje modela Novi 500 japanskim novinarima i maloprodajnoj mreži je upravo završeno. Olivije Fransoa, CEO brenda Fiat i direktor marketinga grupe Stellantis, održao je govor putem video poruke iz Casa 500, muzeja koji priča priču o prošlosti, budućnosti, kulturi i kultnoj prirodi najvrednijeg dragulja brenda. Danas, polovina prodatih modela Fiat 500 su hibridi, a druga polovina električni: ovo je veoma jasan znak koliko je model u toku sa vremenom i u skladu sa sve održivijom i ekološkijom mobilnošću.
       
      ''Nakon premijera u Izraelu i Brazilu, sada je red na Japan da poželi dobrodošlicu modelu Novi 500 tokom njegove turneje van Evrope'', rekao je Olivije Fransoa, glavni izvršni direktor brenda Fiat i direktor marketinga grupe Stellantis. ''Novi 500 je najprodavaniji električni gradski automobil u Evropi, i štaviše, u Italiji je najprodavaniji električni automobil uopšte, a u Nemačkoj najprodavaniji električni automobil nakon Tesle. Sada sa uzbuđenjem čekam da vidim kako će biti primljen u Japanu. Japansko tržište već ima preko 60.000 vozača i ljubitelja kultnog modela 500, uključujući njegovu Abarth verziju. Rastuća zajednica će sigurno ceniti 100% električnu revoluciju i moći će da ga ceni čak i u domovini hibridnih giganata''.
       
      Dizajniran i napravljen u Torinu, Novi 500 je prelep, povezan, tehnološki napredan, prepoznatljivo italijanski, i zabavan za vožnju. Plus, kombinuje 100% električni motor, koji garantuje održivost i efikasnost, sa bezvremenskim italijanskim izgledom koji je rođen 1957. godine i nastavlja da očarava milione ljubitelja širom sveta. Njegov uspeh je takođe potvrđen sa 29 evropskih nagrada i od šire javnosti i od stručnjaka iz medija automobilizma, dizajna i životnog stila. U Japanu, Novi 500 je dostupan sa električnim motorom od 118 konja i litijum-jonskom baterijom od 42 kWh. Gama se sastoji od dva nivoa opreme: ''Entry'' u hečbek verziji i ''Icon'' koja je dostupna i kao kabrio i kao hečbek, sa premijum enterijerima. Dostupno je pet šema boja: Celestial Blue, Ocean Green, Mineral Grey, Rose Gold i Ice White. Novi 500 je jedini električni kabriolet dostupan na japanskom tržištu.

      Video pogledajte klikom na najavnu fotografiju iznad.
  • Popusti, pogodnosti, akcije

  • Aktuelni postovi

    • Za neku godinu kada prodas Fiata cu ti pozelrti da vise vozis CRVa, jer mu je Fiat uzeo dobar deo kilometraze Sent from my SM-A536B using Tapatalk
    • Ja sam radio damping i izolaciju vrata. DiY, skines unutrasnje obloge vrata, zalepis gumene table, tj gumu od par mm debljine. Dodao sam preko filc od oko 20mm. S na unutrasnju stranu obloga vrata sam lepio onu izolaciju sto se stavlja ispod laminata. Sve jeftino, i dosta brzo se uradi. Mislim da je bar15% buke smanjeno. Mada kod mene najveca buka stize od podvozja. To nisam radio.. Koje su cene servisiranja. Mali, i TNG servis... Sent from my SM-A536B using Tapatalk
    • A ne gledate koliko je taj auto kostao kao nov u odnosu na ostale?  Plus sta pruza u odnosu na ostale?  Taj filing mora da se plati. 
    • Pozdrav, slican problem imam. Fiat Evo 1.3 pri hladnom startu zna onako prilicno da zadimi, plavi dim je u pitanju, to traje do 1 min maks, posle nestane. Kapiram da sagoreva ulje, iako nisam primetio da mi se nivo ulja nesto smanjio posle 1000 km voznje. Po iskustvima ljudi vidim da problem mogu biti gumice ventila, dihtung poklopca ventila, karike. Da li je neko mozda imao slican problem? 
    • Pojedini vozači žive u sopstvenom svetu     Nemci ljubomorno brane privilegiju da ostanu jedina zemlja na svetu bez ograničenja brzine na čuvenom autobanu. Na drugim putevima i u naseljenim mestima, limit je, pak, veoma strog, ali pojedini vozači svejedno besomučno jurcaju.   Tome ''nema rešenja'', kaže psiholog Wolfgang Fastenmeier. On je predsednik Nemačkog udruženja za saobraćajnu psihologiju, i ukazuje da zakon propisuje pedagoške kurseve onima koji jurcanjem skrive udes. Pitanje je, međutim, koliko su te mere delotvorne, rekao je berlinski profesor za Mannheimer. ''Ti ljudi žele da se ižive i ostalima demonstriraju nadmoć,'' kaže Fastenmeier. Na njih ne utiču ni drakonske kazne. ''Kazna deluje samo ako počinioci, u ovom slučaju ljudi koji prebrzo voze, prepoznaju alternativu kršenju propisa ili ako im nagon da svesno krše propise nije preduboko usidren,'' rekao je Fastenmeier. ''Oni koji se tako ponašaju se uglavnom ne uklapaju u to. Oni baš žele tako da se ponašaju'', rekao je. Prema njegovim rečima, prebrzi vozači su većinom mladi ljudi koji sopstvene probleme društvenog života i sumnje tako pokušavaju da obrišu i sebi dokažu da ''nisu zaista takvi'' kakvim se vide.
  • Topics

  • Today's Birthdays

    1. 023GMK
      023GMK
      (48 years old)
    2. Dušan
      Dušan
      (48 years old)
    3. IggyN
      IggyN
      (38 years old)
    4. mario.bradac
      mario.bradac
      (33 years old)
    5. Obbi
      Obbi
      (31 years old)

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...