Jump to content
FAS Goran
  1. FLCS Forum

    1. Ako ne znate gde da otvorite svoju temu...

      ...uradite to ovde, a Administracija foruma će je zatim prebaciti gde treba. :)

      242
      posts
    2. Fiat / Lancia / Alfa Romeo / Abarth / Maserati / Ferrari - Nasleđe

      Svet priča i događaja posvećenih starim automobilima Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Abarth, Maserati i Ferrari

      702
      posts
    3. 162
      posts
    4. 1
      post
  2. Fiat-Lancia Club Serbia

    1. 29745
      posts
    2. 2053
      posts
    3. Predstavljanje novih članova Foruma

      Napišite koju reč o sebi...

      5804
      posts
  3. Fiat-Lancia Automobili

    1. 214645
      posts
    2. 49296
      posts
    3. 97699
      posts
    4. 9477
      posts
    5. ICE

      In Car Electronics

      19496
      posts
    6. 21641
      posts
    7. 14315
      posts
  4. Tehnička pitanja

    1. 8537
      posts
    2. 7097
      posts
    3. 3869
      posts
    4. 19199
      posts
    5. 32982
      posts
    6. 45606
      posts
    7. 6933
      posts
    8. 10555
      posts
    9. 1588
      posts
    10. 3285
      posts
    11. 3305
      posts
    12. 824
      posts
    13. 6326
      posts
  5. Opšti deo

    1. Bezbednost u saobraćaju, propisi, zakoni

      Zapažanja, mišljenja, iskustva, šta Vam se dogodilo...

      36661
      posts
    2. Teme o ostalim automobilima

      Italijanskim, ali i drugim...

      38482
      posts
    3. 24930
      posts
    4. 113928
      posts
    5. Fiat/Lancia International

      Korisni linkovi, strani sajtovi...

      319
      posts
    6. 14807
      posts
    7. 61480
      posts
    8. 5315
      posts
  6. Partneri Kluba

    1. 3005
      posts
    2. 3531
      posts
  7. Prijatelji Foruma

    1. Alfa Romeo Club Serbia   (120735 visits to this link)

      • No posts here yet
  8. Administracija Foruma

    1. 4
      posts
  9. Prodaja/Kupovina

    1. 11606
      posts
    2. 23104
      posts
    3. 14120
      posts
    4. 3061
      posts
    5. 2160
      posts
    6. 15699
      posts

 

 



  • Our picks

    • Abarth na Rétromobile 2023.
      Od 1. februara, Abarth će biti prisutan na Rétromobile sajmu u Parizu sa modelom Fiat-Abarth 850 TC; kako je ovo najstariji sajam klasičnih automobila u Evropi, suštinski deo ovog događaja moralo je da bude Stelantisovo odeljenje za očuvanje nasleđa, osnovano u Torinu 2015. godine.

      Modelu Fiat-Abarth 850 TC - kojeg je odeljenje Heritage našao u vrlo zapuštenom stanju - tehničari odeljenja Officine Classiche vratili su stari sjaj pedantnim i mukotrpnim radom na restauraciji karoserije, mehanike, unutrašnjosti i instrumenata. Automobil će biti izložen dok su radovi u toku, kako bi svedočio o kvalitetu izrade tehničara.

      Veoma redak primerak modela Fiat-Abarth 850 TC baziranog na FIAT-u 600, rezultat je dugih sati i napornog rada odeljenja za nasleđe Officine Classiche: sjajna farba na karoseriji, uključujući i putnički prostor, u kojem su sedišta i presvlake uklonjene baš s ciljem da se pruži uvid u restauratorske radove.

      Ovaj model je pravi trkački automobil, zbog opsesivne pažnje koju je Karlo Abart posvetio potpunom redizajniranju svojih automobila u pogledu njihove mehanike i šasije; jedan primer je činjenica da je svaka klipnjača između četiri klipa ponovo izbalansirana umetanjem mikroskopskih titanijumskih tegova u metalno livenu komponentu i na svakom od njih su ugravirani inicijali majstora koji je završio posao.

      Fiat-Abarth 850 TC je prvi Scorpion automobil sa oznakom ''Turismo Competizione'', miran porodični automobil pretvoren u agilan, lagan i brz trkački automobil koji je osvojio brojna evropska takmičenja. Karlo Abart je kao svoju polaznu tačku uzeo Fiat 600 D, opremljen sa četvorocilindričnim motorom od 767 kubika, čiji je kapacitet povećan na 847 kubika, čime je snaga motora dostigla 52 konja pri 5.800 obrtaja. Unapređeni automobil mogao je da dostigne 140 km/h, pa je bilo potrebno raditi na kočionom sistemu, gde su diskovi zamenili bubnjeve na prednjim točkovima. Abarth zasnovan na modelu 600 uskoro će dobiti i novi izgled: ispod - a zatim umesto - prednjeg branika došli su uljani radijatori; zatim da bi se sve snažniji motor dodatno ohladio, vrata prtljažnika se drže u podignutom položaju pomoću nosača, nagoveštavajući ono što će postati zadnji blatobran, još jedna tipična karakteristika energičnog Abarth-a.

      Uspesi na stazi su ubrzo usledili, posebno u trkama izdržljivosti koje su istakle i performanse i pouzdanost 850 TC. Na kraju, primerak izložen na štandu ima svoju priču: automobil je zapravo pripadao vladinoj agenciji Guardia di Finanza (italijanska finansijska policija), koja ga je koristila da analizira svoje aktivnosti sprečavanja i suzbijanja krijumčarenja.

      Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.
      • 0 replies
    • Alfa Romeo na Rétromobile 2023.
      Sa 130.000 očekivanih posetioca, više od 600 izlagača iz svih krajeva sveta i više od 1.000 izloženih automobila, 47. izdanje manifestacije ''Rétromobile'' u Parizu, najstarijeg sajma klasičnih automobila u Evropi, biće održano od 1. do 5. februara 2023. Odeljenja za nasleđe Alfa Romea i Stellantisa nastupaće na ovom važnom događaju koji će se održati u Porte de Versailles.

      Odeljenje za nasleđe osnovano je u Torinu 2015. sa misijom da povrati, sačuva i promoviše brend Alfa Romeo i njegovo istorijsko nasleđe učešćem u događajima u automobilskoj industriji i pružanjem usluga ljubiteljima i vlasnicima klasičnih automobila. Dva dragocena klasična automobila biće izložena na štandu na sajmu Rétromobile: Alfa Romeo S.Z. (1989.) i the Alfa Romeo 1900 Super Sprint (1956.).

      - Alfa Romeo S.Z. (ES30), 1989.
      Izloženi model je više jedinstven nego što je redak. Kao jedan od prvih koji su proizvedeni, to je ''ex-works'' automobil sa test staze Baloko, koji je korišćen za testiranje različitih rešenja. Kao pravi pravcati ''laboratorijski'' automobil, razlikuje se od kasnijih S.Z. modela u nekim detaljima, u tolikoj meri da se može smatrati prototipom.

      Postavljen je na čeličnu osnovu, a spoljašnost je napravljena od kompozitnih materijala dok su podovi i mehanika bazirani na Alfa Romeo 75 takmičarskom automobilu (grupa A), sa trolitarskim V6 motorom ojačanim na 207 KS, za maksimalnu brzinu od 245 km/h.
       
      - Alfa Romeo 1900 Super Sprint, 1956.
      Godine 1955. 1900 Sprint zamenila je verzija ''Super Sprint'', koja je nastavila da se proizvodi do 1958. sa ukupno 599 modela. 1900 Super Sprint je bio vrlo sličan svom prethodniku i imao je novi petobrzinski prenosni sistem koji je ostao na upravljaču, ali je imao suženije raspone. Mehaničke komponente su iste kao i na limuzini 1900 Super T.I. sa radnom zapreminom od 1975 cm3 i dva obrnuta dvostruka karburatora. Motor sa 4 cilindra isporučuje 115 KS pri 5500 rpm što omogućava maksimalnu brzinu od 190 km/h.

      Prepoznatljiva elegancija brenda Alfa Romeo omogućena je Touring Body dizajnom karoserije, koji, u kombinaciji sa odabirom materijala, obezbeđuje da je automobil lak, sa niskim koeficijentom aerodinamike - što je optimalno za trkačke performanse. Zahvaljujući sertifikatu o poreklu koji izdaje Stellantisovo odeljenje za nasleđe - Alfa Romeo Classiche, možemo da potvrdiom da je model u privatnom vlasništvu koji je izložen proizveden 14. jula 1956. i da je prodat tri dana kasnije u Parizu. Plava boja i motor su originalni elementi ovog automobila.

      Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.
      • 0 replies
    • Lancia učestvuje na Rétromobile 2023.
      ''Lancia je progresivan klasičan brend koji nastoji da postane primamljiv, verodostojan i poštovan u evropskom premijum segmentu, oslanjajući se na više od 116 godina istorije i legendarnih vozila koja su sastavni deo istorije automobilske industrije, kako italijanske tako i svetske. Model 037, kao i modeli Stratos i Delta, predstavljaju brutalna reli vozila i rekordere sa više titula nego ijedno drugo vozilo u automobilskom svetu. Ovi trkački automobili, zajedno sa prelepim perjanicama brenda poput modela Flaminia i Aurelia, inspirišu nas da dizajniramo vozila budućnosti i odgovorimo na izazove nove ere električne mobilnosti. Baš tu na scenu stupa 'Lancia Classiche' program. Ovom inicijativom brend pokazuje svoju posvećenost očuvanju i promociji originalnosti i autentičnosti legendi svoje slavne prošlosti,'' izjavio je izvršni direktor brenda Lancia Luka Napolitano (Luca Napolitano).
       
      47. izdanje revije Rétromobile, najstarije i najprestižnije evropske revije klasičnih automobila, održaće se od 1.-5. februara u izložbenom centru Paris Expo Porte de Versailles. Na ovom prestižnom francuskom događaju biće predstavljeno preko 1.000 vozila i biće domaćin za preko 600 međunarodnih izlagača i skoro 130.000 posetilaca.

      Lancia nije mogla da propusti šansu da se predstavi na ovom događaju sa odeljenjem Stellantis Heritage. Cilj ovog odeljenja osnovanog 2015. godine jeste zaštita i promocija istorijskog nasleđa brendova Alfa Romeo, Fiat, Lancia i Abarth, a svoju misiju sprovodi učešćem na događajima i nuđenjem usluga posvećenih ljubiteljima i vlasnicima klasičnih automobila italijanskih brendova ove Grupe.

      47. izdanje revije Rétromobile je prilika za brend Lancia da podrži program nasleđa ''Lancia Classiche'', koji čini niz usluga za zaštitu i promociju originalnosti i autentičnosti istorijskih vozila ovog brenda. Komisiju za sertifikaciju predvode generalni direktor brenda Lancia i šef odeljenja za nasleđe, gde se nalaze svi proizvodni registri i sva tehnička dokumentacija koju komisija koristi za analizu podataka o pregledanim vozilima. Program nasleđa Lancia Classiche čine dva sertifikata: sertifikat o poreklu i autentičnosti i servis restauracije.

      Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.
      • 0 replies
    • Post in Alfa Romeo Giulia
      Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio proglašen je za ''Najuzbudljiviji automobil'' u okviru nagrada za automobil godine 2023. časopisa What Car? drugu godinu za redom.

      Otkad je predstavljen, model Giulia Quadrifoglio postao je standard za tehnologije i performanse u segmentu sportskih limuzina. On predstavlja jasan manifest vrednosti na koje podseća legendarni znak, simbol sportske duše brenda Alfa Romeo. Godina 2023. označava stotu godišnjicu simbola Quadrifoglio, istorijskog znaka koji se prvi put pojavio 1923. na 14. izdanju trke Targa Florio. Posebna ''Corsa'' verzija novog RL modela pripremljena je za tu priliku.

      Međutim, uprkos ogromnoj pažnji posvećenoj i najmanjim detaljima dizajna automobila, trkački svet je bio sujeveran i verovao je da treba uraditi nešto za sreću. S tim na umu, znak sa srećnom detelinom sa četiri lista nacrtan je na haubi automobila. Nakon ove velike pobede, brend je stekao kultni status među proizvođačima automobila, a Quadrifoglio je od tada povezan sa Alfa Romeo trkačkim automobilima.

      Stiv Hantingford, urednik časopisa What Car? pohvalio je model Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio:
      ''Dok neki automobili visokih performansi pokušavaju da naprave kompromis između performansi, troškova održavanja i praktičnosti, Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio ponosno stremi jednoj stvari više nego bilo čemu drugom: osmesima po kilometru. Veliki deo privlačnosti ovog modela je besni 2.9 V6 benzinski motor, koji pruža opijajuću pozadinsku buku, posebno u režimu Race. A upravljanje u modelu Quadrifoglio je još posebnije, sa zapanjujućom agilnošću i divnom prirodnom ravnotežom koja vam omogućava da samopouzdano testirate njegove mogućnosti.''

      Džuli Dejvid, generalna direktorka Alfa Romeo UK, izjavila je:
      ''Godina 2023. označava 100. godinu prisustva znaka Quadrifoglio na Alfa Romeo modelima, zato je činjenica da nam je ukazana ovakva čast potvrda uzbuđenja i zabave koje ovaj legendarni znak i dalje pruža vozačima i stručnjacima. Osvajanje titule drugu godinu za redom pokazuje da je Giulia Quadrifoglio uspešno odbranila svoju poziciju kao pravi automobil visokih performansi.''
    • Post in Ducato Maxi -  Adria Coral / Fiat & ostali kamperi
      Fiat Professional Ducato dobio je prestižnu nagradu Vozilo-osnova za kamper godine 2023. godine, odnevši pobedu nad svojim dobro poznatim konkurentima, nastavljajući svoj pobednički niz. Po 15. put zaredom, čitaoci nemačkog specijalizovanog časopisa Promobil izglasali su ovaj uspešni model brenda Fiat Professional.

      Godišnja nagrada čitalaca ovog nemačkog časopisa predstavlja važan standard i ozbiljan pokazatelj trendova u oblasti rekreativnih vozila već više od četvrtine veka, time potvrđujući značaj ovog priznanja. Ova prestižna nagrada se izdvaja i potvrđuje kupcima da je njihovo poverenje u Fiat Professional Ducato kao idealnu osnovu za njihovo rekreativno vozilo opravdano: nekoliko verzija modela Fiat Professional Ducato služi kao osnova za kampere dizajnirane i razvijene u saradnji sa najvećim evropskim proizvođačima kampera. Sektor rekreativnih vozila je dugovečan i strateški biznis i za brend FIAT Professional i za njegov model Ducato.

      Okosnica uspeha ovog modela jeste strategija dizajniranja vozila kao platforme za dodatke već u razvojnoj fazi. Ducato je oduvek nudio modularnost, upravljivost poput one u automobilu, i svestranost, što su karakteristike koje su, takoreći, obeležile njegove uspehe zajedno sa konstantnim inovacijama.
       
      Današnja zajednica vlasnika kampera zasnovanih na modelu Ducato broji više od 700.000 članova koji putuju širom Evrope. Kako bi omogućio kupcima modela Fiat Professional Ducato da uživaju u praznicima u miru, ovaj brend već godinama u ponudi ima besplatnu uslugu telefonske pomoći u 51 zemlji i na 15 jezika isključivo za vlasnike kampera, koja im može priteći u pomoć prilikom kvarova, ali i kao izvor bilo kakvih informacija. Fiat Professional Ducato svoj odličan uspeh duguje sposobnosti da se transformiše iz sposobnog, svestranog i funkcionalnog partnera svih profesionalaca u luksuzno vozilo, potencijalno najbolje premijum vozilo čitave ponude brenda Fiat Professional prilikom transformacije u Kamper. Razumno je i profesionalno kada je vreme za rad, ali i fleksibilno i unikatno prilikom rekreacije.

      Od predstavljanja prvog modela 1981. godine, Ducato je konstantno unapređivan. Svestrani transporter je pretvoren u trendsetera, koji se sada prodaje u preko 80 zemlja širom sveta. Sve ovo zajedno čini Fiat Professional Ducato zaista globalnim modelom i standardom u svom segmentu. Fiat Professional Ducato se već više od 40 godina proizvodi u fabrici kompanije Stellantis u Atesi (Kjeti, Italija).
    • Post in Jeep Avenger
      Nakon što je pre nekoliko meseci objavljena lista od sedam finalista, danas smo saznali i ime pobednika u izboru za Evropski automobil godine 2023. To je Jeep Avenger. Pobednik je proglašen danas na sajmu automobila u Briselu.

      Jeep je pobedio ubedljivo, i to sa 328 poenom, na drugom mestu je Volkswagen ID. Buzz (241 bod), a na trećem Nissan Ariya (211 bodova). Dalje slede Kia Niro (200 bodova), Renault Austral (163 boda), Peugeot 408 (149 bodova) i Subaru Solterra/Toyota bZ4X (133 boda). Žiri čini 57 članova iz 23 zemlje, a treba podsetiti da je Evropski automobil godine za 2022. bila Kia EV6.
  • Popusti, pogodnosti, akcije

  • Aktuelni postovi

    • Na Smederevskom putu gde se skrece za Kaludjericu bus 309, malo posle su stalno stajali panduri i uzimali mito za izmisljen prolazak na zuto, jednom mi i ćaleta navatali za njim proslo jos 5 automobila, on i keva se svadjali al dzaba na kraju 2k dinara u šaku resilo diskusiju.  E onda su uveli da zeleno trepće pre promene na žuto. Medjutim svega par nedelja kasnije je vraceno na staro, bez treptanja odmah na žuto.  Mislim da ste razumeli poentu, nije bitna bezbednost vec puniti budzet i uzimati mito.    Mozda sam pisao ovde pre okvirno 7-8 godina sam parkirao auto kad sam ih video i snimao video kako vozac zaustavljenog auta izlazi, prilazi njihovom autu naslanja se kroz prozor, pruza ruku i odlazi - dao mito. Onda su me videli kako snimam i dotrcali, vodili me u stanicu u Kaludjerici i sat vremena verbalno maltretirali sa nekim fizičkim nasrtajima kao da ce da me nabode al me nisu pipnuli, gledali trazili snimak nisu se snasli bio je to fotoaparat stari neki tad, na kraju im rekoh ja radim nocnu smenu il me pustite ili pisite izjavu i smestite u aps i tad me isterase iz stanice da se pesaka vratim do auta. Snimak nisam postavljao nigde. U poslednjih par godina su retko tu. 
    • Fasciniram sam led farovima. Postoji opcija automatskog prebacivanja sa kratkog na dugo svetlo ali ono sto mi je najveci plus tokom nocne voznje je dodatno svetlo u faru za krivine, fantasticno osvetljava bas onaj deo puta koji je najkriticniji. Motor je zaista elastican i auto se neverovatno lako vozi, i dalje ne mogu da se otmem utisku koliko je skoda napredovala u poslednjih 20 godina. Kod fabije sam bio odusevljen kratkim hodom menjaca i kvalitetnom izradom, kod skale je sve podignuto na jedan visi nivo, i komfor i udobnost i sve te silne asistencije u voznji... Sent from my SM-A805F using Tapatalk
    • Lamborghini isključuje još modernizovanih klasika     U razgovoru za Motor1, Lamborghinijev glavni tehnički direktor Rouven Mor je ukazao da je kompanija čvrsto fokusirana na svoju budućnost.   ''Mi kao brend, sada i u prošlosti, nismo toliko retro orijentisani'', kaže Mor. ''Prilično sam siguran da će postojati tržište za retro oživljavanje, ali to se ne uklapa u strategiju naše kompanije. Countach LPI 800-4 je bio specifičan primer za slavlje određenog automobila.'' Mor je dalje objasnio da Lamborghinijev etos zahteva nešto više od evolutivnog pristupa novim proizvodima kompanije. ''Uvek pokušavamo da malo promenimo dizajnerski jezik'', rekao je on. U isto vreme, Mor je isključio restomodove, ali opet, ne zbog nedostatka potražnje. ''Čvrsto verujem da bi, ako bismo ponudili nešto slično, bilo bi veliko interesovanje kupaca'', potvrdio je Mor pre nego što je poništio snove o novoj Miuri dodajući: ''Ali to nije naša filozofija.'' Realnost je, prema Moru, da Lamborghini ima lojalne vlasnike klasičnih modela. ''Ne želimo da žrtvujemo naše klasične automobile jer vlasnici imaju ovakvu vrstu umetničkog dela i ne želimo da pravimo neku vrstu paralelnog puta. Mi smo mala kompanija i više volimo da ulažemo u budućnost umesto u prošlost.''   preuzeto sa - Auto Blog
  • Topics

  • Today's Birthdays

    1. 230
      230
      (39 years old)
    2. cinquecento
      cinquecento
      (53 years old)
    3. dj_warped
      dj_warped
      (32 years old)
    4. dusan78
      dusan78
      (45 years old)
    5. gola
      gola
      (51 years old)

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...