Jump to content

Forums

  1. FLCS Forum

    1. Fiat / Lancia / Alfa Romeo / Abarth / Maserati / Ferrari - Nasleđe

      Svet priča i događaja posvećenih starim automobilima Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Abarth, Maserati i Ferrari

      392
      posts
    2. 90
      posts
    3. 1
      post
  2. Fiat-Lancia Club Serbia

    1. 28741
      posts
    2. 1951
      posts
    3. Predstavljanje novih članova Foruma

      Napišite koju reč o sebi...

      5352
      posts
  3. Fiat-Lancia Automobili

    1. 178262
      posts
    2. 35447
      posts
    3. 77756
      posts
    4. 8722
      posts
    5. ICE

      In Car Electronics

      17086
      posts
    6. 19208
      posts
    7. Uradi sam

      Korak po korak do rešavanja nekog problema...

      12134
      posts
  4. Tehnička pitanja

    1. 8029
      posts
    2. 5460
      posts
    3. 3799
      posts
    4. 17740
      posts
    5. 29897
      posts
    6. 40908
      posts
    7. 3966
      posts
    8. 8773
      posts
    9. 2429
      posts
    10. 2576
      posts
    11. 365
      posts
    12. 5605
      posts
  5. Opšti deo

    1. Bezbednost u saobraćaju, propisi, zakoni

      Zapažanja, mišljenja, iskustva, šta Vam se dogodilo...

      30840
      posts
    2. Teme o ostalim automobilima

      Italijanskim, ali i drugim...

      19566
      posts
    3. 10434
      posts
    4. 96604
      posts
    5. Fiat/Lancia International

      Korisni linkovi, strani sajtovi...

      308
      posts
    6. 7882
      posts
    7. 38974
      posts
    8. 4088
      posts
  6. Partneri Kluba

    1. 561
      posts
    2. 2445
      posts
    3. 2843
      posts
  7. Prijatelji Foruma

    1. Alfa Romeo Club Serbia   (37124 visits to this link)

    2. Seat Klub Srbija   (22288 visits to this link)

      • No posts here yet
  8. Administracija Foruma

    1. 2
      posts
  9. Prodaja/Kupovina

    1. 10382
      posts
    2. 21632
      posts
    3. 13022
      posts
    4. 2893
      posts
    5. 1927
      posts
    6. 14525
      posts
  • Our picks

    • Ferrari 812 Superfast uskoro ''u toplesu''? Sistem sklapanja krova će mu pozajmiti 488 Spider.
      Puno posla u Ferrariju. Kako bi nastavili da rastu, napravili su ambiciozni plan prema kome će u bliskoj budućnosti lansirati čak 15 modela. A među njima je i prvi SUV model, Purosangue.

      Ipak, za prave fanove puno značajnija je vest da bi 812 Superfast mogao da dobije verziju sa sklopivim krovom. To je na forumu ''FerrariChat'' potvrdio Marcel Massini, obožavalac marke usko povezan sa rukovodstvom kompanije. Podsetimo, prethodnik F12berlinetta je imao F60America verziju u tiražu od samo 10 primeraka, a napravljen je bio isključivo za američko tržište. 812 Superfast je najjači serijski model kompanije, ali i verovatno poslednji sa atmosferskim V12 klasikom.
    • Pre dve decenije Alfa Romeo je poslednji put pokušao ozbiljniji povratak među elitu. Krajem 1997. je stigao model 156, koji je osvojio titulu ''Evropskog automobila 1998. godine'', a u Milanu su ozbiljno radili na većem modelu 166. Bio je potreban naslednik, relativno uspešnog modela 164, koji je nasledio model 90, delom i veći 6, a pre njih je bio kultni 1750. Dizajnirao ga je Walter de Silva, ali to mu nije bilo najbolje delo...

      Limuzina 166 je bila skladna, ali dizajn maske nije bio baš pogođen. To je ispravljeno redizajnom iz 2003. godine. Gabaritima 4720 x 1815 x 1416 mm, a i međuosovinskim rastojanjem od 2700 mm je tada bio na pragu više srednje klase (E-segmenta), a po današnjim merilima to bi bila prava srednja klasa (D-segment).

      Osnovni model je pokretao poznati dvolitraš sa dve svećice po cilindru 2.0 T.S. sa 155KS, što je već obezbeđivalo pristojne performanse (9.6 s, 213 km/h). U ponudi su još bili turbo benzinac 2.0 V6/205KS (8.1s, 237 km/h), atmosferski 2.5 V6/190KS (8.4 s i 225 km/h, odnosno 9.5 s i 225 km/h sa automatskim menjačem Steptronic), kao i 3.0 V6/226KS (7.8 sa 243 km/h, odnosno 8.5s i 237 km/h sa automatskim menjačem Steptronic). U dizelskoj ponudi je bio 5-cilindarski 2.4 JTD/136KS (9.9 s, 202 km/h), koji se pokazao vrlo izdržljivim - mogao je da pređe i 500.000 km, i to je bio najisplativiji model.

      Redizajnom 2003. godine je dobio benzinca 3.2 V6 (7.4 s, 245 km/h) i turbo-dizelaša 2.4 JTD M-Jet 20v sa 185KS (8.9si 222 km/h, odnosno 8.9s i 218 km/h sa automatskim menjačem Steptronic). Vozne karakteristike su bile veoma dobre, bila je prijatna za vožnju, mnogi su govorili-poslednja prava Alfa, ali kvalitetom i pouzdanošću nije došla na dobar glas. Zbog loše prodaje proizvodnja je zaključena u oktobru 2005. godine, a ukupno je prodato manje od 100.000 primeraka.
    • Savršeno restaurirana Fiat Panda 4x4 u kojoj je legendarni šef Fiata Gianni Agnelli odlazio na skijališta

      Radionica Garage Italia Customs koja se bavi preradama i restauracijama je pokazala svoj najnoviji u nizu projekata: restauriranu Fiat Pandu 4x4. I to ne bilo koju! Naime, ovaj primerak je vozio legendarni bivši vlasnik Fiata Gianni Agnelli.

      Kako su iz Garage Italia Customs došli do ovog kultnog penjača sa Steyrovim 4x4 pogonom? Naime, vlasnik kompanije je kontroverzni Lapo Elkann, ni manje ni više nego unuk Giannija Agnellija. Model sa slika je tako bio glavno prevozno sredstvo vlasnika Fiata koji je sa ovim malim i zabavnim automobilom vozio putevima skijališta St. Moritz u Švajcarskoj do kojeg bi stigao helikopterom. Iako automobil ispod poklopca krije 1.1 litarski motor od 53KS, uz pogon na sva četiri točka, zabava je bila zagarantovana.

      U Garage Italia Customsu su obnovili automobil koji, bar na slikama, izgleda kao da je došao iz fabrike. Karoserija je lakirana u sivu boju sa plavim detaljima, a unutrašnjost je dobila ''novi život'' zahvaljujući saradnji sa kompanijom ''Vitale Barberis Canonico''.

      Pritom dominira tamno plava boja (koja je bila omiljena boja Agnellija), a u galeriji možete pogledati kako se pazilo na sve detalje. Iz Garage Italia Customsa još nisu odlučili šta će napraviti sa ovim jedinstvenim modelom, ali pretpostavljamo da će Lapo Elkann bar neko vreme zadržati automobil za sebe pre nego što ga eventualno stavi na aukciju, na kojoj bi, zbog očuvanosti ali i bogate istorije, mogao da postigne prilično visoku cenu.
      • 0 replies
    • Pozivamo vlasnike vozila svih FCA brendova (Fiat / Fiat Professional / Alfa Romeo / Lancia / Chrysler / Jeep) da dođu u ovlašćeni servis na besplatnu zimsku proveru vozila!  Akcija traje do 31.12.2018. Važi i za vozila van garantnog roka.

      Pod besplatnom proverom podrazumevamo proveru vozila u 11 tačaka:
       
      Kontrola centrale ubrizgavanja - Examinerom- WYTECH;
      Provera stanja pneumatika;
      Provera akumulatora;
      Provera ventilacionog (rashladnog) sistema, rashladne tečnosti;
      Provera nivoa ulja u motoru;
      Provera kočionog sistema (nivo ulja, vizuelni pregled prednjih kočnica);
      Kontrola metlica brisača;
      Kontrola prednje svetlosne grupe i signalizacije;
      Kontrola trapa (prednjeg, zadnjeg);
      Kontrola upravljačkog sistema;
      Vizuelni pregled vozila;  

      U slučaju konstatovanja kvara, vlasnici vozila imaju 10% popusta na rad i 10% popusta na originalne rezervne delove za otklanjanje detektovanog kvara ako žele da se popravka uradi. Ponuda važi i za vozila van garantnog roka.
      • 0 replies
    • Kris Bengl, američki dizajner, proslavio se kao šef dizajna BMW-a, Mini-ja i Rolls-Roycea, večno ćemo ga pamtiti po ''Benglovoj BMW petici'' (E60). A, ovde je reč o prelepeom kupeu, privlačnoj transformaciji modela Fiat Tipo, ''Evropskog automobila 1989. godine''. Bengl je dizajnirao u sklopu ''Centre Stilo Fiat'', a za sportski skockani enterijer je zaslužan Pininfarina.

      Mada ''konfekcijska'' koncepcija na Fiatovoj koncernskoj platformi, na kojoj su bili postavljeni i Alfa Romeo 155 i Lancia Dedra, poprečno postavljen motor i prednji pogon nisu bili ''preporuka'' za sportski užitak (to se prigovaralo i 155-ici), napravljen je uzbudljiv kupe kompaktnih dimenzija (4250 x 1768 x 1340 mm).

      Iznenađenja, ni razočarenja nije moglo da bude, jer je koncepcija već proverena i usavršena u Tipu, a Italijani su majstori za tjuniranje. Fiat Coupe, koji je predstavljen pre 25 godina, bio je ''vau'' spolja i unutra, gde su sportski komfor i stil naglašavala sedišta Recaro. Izgledao je, zaista, poput umanjenog i jeftinijeg Ferrarija.

      A da nije bio ''fejk'' sportista, kakve su voleli da proizvode Ford, Opel, Renault..., potvrdio je već osnovni model 1.8 16v. Sa ''zdravih'' 131KS do stotke je stizao za 9.1s i mogao, zahvaljujući niskoj silueti i maloj čelnoj površini, više nego dobrom koeficijentu otpora vazduha 0.34, respektabilnih 205 km/h. Nije, dakle, bio šala...

      Top-gun model je imao motor 2.0 20v Turbo (220KS, 6.3s, 250 km/h u verziji sa 6 brzina, odnosno 240 km/h sa menjačem sa 5 brzina). Taj model je imao i samokočni diferencijal Getrag i kočnice Brembo. Do kraja 1993. godine proizvedeno je 119 primeraka a pravi tržišni start je usledio početkom 1994. godine. Te godine je proizvedeno 17.619 primeraka, a do kraja ''života'' proizvodnja je dostigla, za taj tip vozila, lepih 72.762 primerka. Nažalost to je bila i ''labudova pesma'' Fiatovih ''sportiva'', slavne serije kupea iz Torina i nije dobio naslednika. Poslednji je proizveden u decembru 2000. godine.
    • Obilna kiša i vetar u centralnoj Italiji nisu sprečili dve hiljade strastvenih ljubitelja Abarth brenda da prisustvuju danu posvećenom Fiartovoj škorpiji. Na stazi Valelunga 32 kilometra severno od Rima stigli su ''Abartovci'' iz Austrije, Francuske, Portugala, Velike Britanije, Francuske, Nemačke i drugih evropskih zemalja.

      Na Rimskom putu pored staze je bilo izloženo oko 500 Abart automobila, a neki od njih su se okušali i na novom asfaltu legendarne staze koja bi lako mogla da bude domaćin i F1 trke. Tu su se našle Abarth verzije porodice 500, potom Grande Punta, te spektakularni Abarth 131 Rally, poslednji Fiat koji je osvojio Svetski reli šampionat. Ljubitelji čuvene Škorpije su imali priliku i da testiraju Abarth 595 i Abarth 124 Spider, na stazi i putu, dok su im pravo reli iskustvo doneli profesionalni vozači u Abarth 124 Rally koji je osvojio R-GT Svetski kup.
      • 0 replies
  • Popusti, pogodnosti, akcije

  • Aktuelni postovi




    • Sent from my iPad using Tapatalk
    • Promeni i ta dva i pogledaj one caure na motoru gde se srafe ti nosaci. Koje marke su ti nosaci sto si zamenio?

      Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока

    • Čekam saobraćajnu. 
      Uputstvo kaže 62 litara - za sve verzije Crome.
    • Na stilu 1,9 jtd zamenjena oba prednja nosača motora, pregledane remenice, na dijagnostici  obrtaji 850 na leru i nema grešaka. Motor gledano s'polja ne trese mnogo kao i svaki dizel, al u kabini i dalje iste vibracije svuda. Sve se treska, volan, ručica menjača, retrivizor, bukvalno sve. Od vibracije imaš čak i neprijatan osećaj u ušima, čim malo daš gas 900 obrtaja i više  nestaje. U vožnji se nitšta  ne oseća. Ponekad kad se gasi motor čudno se zatrese motor i kao da lupi. Šta li može još da bude?Nisam menjao donje nosače.
    • Drugari, ima li neki normalan i posten majstor u Krusevcu ili okolini a da zna posao?  Takodje me zanimaju iskustva sa Nikomauto servisom iz Kragujevca. Posto je aktuelna ova zimska akcija provere zakazah kod njih pa da znam sta da ocekujem.  Inace, servis Rakovac (Verko) kod kruznog toka (Makresane) apsolutno za izbegavanje. Ocajno odradio zamenu nosaca (ispod akumulatora) i jos gore obradio na strugu (treslo uzasno).  Pit Stop servis (Citluk), vlasnik Boban, jos gore nego ovaj prvi. Ubedjivao me da nosaci nisu za zamenu a vidno su napukli. Airbag problem, nije znao ni gde da gleda. Izvesni Aca iz Makresana (navodno radio u Delti nekada) - na prvu me otkacio pricom kako ima previse posla i da idem kod drugog. Neprofesionalizam i nabedjenost na maksimumu. Bata (Poljaci) - Dogovorili se da oteram auto, nakon toga se nije udostojio da se javi a zatim mi da odgovori na poruku.   Vulkanizer Cile (kod Pionirskog parka) - Menjao na zimske celicare (sa letnjih alu) i nisu mi vratili srafove. Kasno se setim, odem, ali naravno kazu vratili su. Eto to su neka iskustva za sada, nazalost negativna. 
  • Topics

  • Today's Birthdays

    1. mokebr1
      mokebr1
      (34 years old)
    2. NED
      NED
      (42 years old)
    3. Poky
      Poky
      (42 years old)
    4. Srba016
      Srba016
      (38 years old)
    5. VladoAssassin
      VladoAssassin
      (29 years old)
×