Jump to content
FAS Goran
  1. FLCS Forum

    1. Ako ne znate gde da otvorite svoju temu...

      ...uradite to ovde, a Administracija foruma će je zatim prebaciti gde treba. :)

      289
      posts
    2. Fiat / Lancia / Alfa Romeo / Abarth / Maserati / Ferrari - Nasleđe

      Svet priča i događaja posvećenih starim automobilima Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Abarth, Maserati i Ferrari

      713
      posts
    3. 166
      posts
    4. 1
      post
  2. Fiat-Lancia Club Serbia

    1. 29774
      posts
    2. 2065
      posts
    3. Predstavljanje novih članova Foruma

      Napišite koju reč o sebi...

      5817
      posts
  3. Fiat-Lancia Automobili

    1. 217309
      posts
    2. 50133
      posts
    3. 98752
      posts
    4. 9481
      posts
    5. ICE

      In Car Electronics

      19610
      posts
    6. 21726
      posts
    7. 14369
      posts
  4. Tehnička pitanja

    1. 8548
      posts
    2. 7162
      posts
    3. 3877
      posts
    4. 19211
      posts
    5. 33078
      posts
    6. 45721
      posts
    7. 7060
      posts
    8. 10587
      posts
    9. 1709
      posts
    10. 3303
      posts
    11. 3331
      posts
    12. 846
      posts
    13. 6344
      posts
  5. Opšti deo

    1. Bezbednost u saobraćaju, propisi, zakoni

      Zapažanja, mišljenja, iskustva, šta Vam se dogodilo...

      37022
      posts
    2. Teme o ostalim automobilima

      Italijanskim, ali i drugim...

      39128
      posts
    3. 25956
      posts
    4. 114711
      posts
    5. Fiat/Lancia International

      Korisni linkovi, strani sajtovi...

      319
      posts
    6. 15118
      posts
    7. 63584
      posts
    8. 5409
      posts
  6. Partneri Kluba

    1. 3015
      posts
    2. 3533
      posts
  7. Prijatelji Foruma

    1. Alfa Romeo Club Serbia   (136284 visits to this link)

      • No posts here yet
  8. Administracija Foruma

    1. 4
      posts
  9. Prodaja/Kupovina

    1. 11679
      posts
    2. 23170
      posts
    3. 14146
      posts
    4. 3065
      posts
    5. 2190
      posts
    6. 15729
      posts

 

 



  • Our picks

    • Post in ADAS - funkcije & razvoj
      Na isti dan kada se obeležava Nacionalni dan autonomnih vozila u SAD-u, brend Jeep pruža uvid u svoju naprednu tehnologiju terenske vožnje buduće generacije.

      Tim koji predvodi Neda Cvijetić, direktorka odeljenja za veštačku inteligenciju i autonomnu vožnju u grupi Stellantis, je testirao u gradu Moabu, u saveznoj državi Juta, najnovije prototipove tehnologije za automatsku terensku vožnju koja se razvija ekskluzivno za brend Jeep.

      Ugrađena u dva elektrifikovana modela Jeep Grand Cherokee 4xe, ova veštačka inteligencija i tehnologija autonomne terenske vožnje može da unapredi doživljaj iskusnih terenskih vozača, kao i kupaca koji su novi u tome. Takođe će pomoći vlasnicima Jeep terenaca u izazovnim uslovima vožnje.

      Brend Jeep je lider u razvijanju tehnologije za automatsku terensku vožnju, pored svog sve značajnijeg liderstva u elektrifikaciji terenske vožnje, sa sve bogatijom gamom 4xe terenaca. ''Isto kao što naša 4xe elektrifikacija podiže terenske sposobnosti brenda Jeep na novi nivo, ovi napredni sistemi za terensku vožnju će pomoći većem broju kupaca u više zemalja širom sveta da se pridruže i uživaju u avanturi.

      Ove funkcionalnosti i tehnologija će imati primenu u stvarnom svetu na i van staze, u raznim uslovima vožnje'', rekao je Kristijan Munije (Christian Meunier), glavni izvršni direktor brenda Jeep.
      Brend Jeep će ovog leta objaviti ceo video koji prikazuje buduću generaciju njegove napredne tehnologije za autonomnu vožnju van staze.

      Video možete pogledati klikom na najavnu sliku iznad.
    • Post in FCA električni automobili / Stellantis električni automobili
      FIAT je otkrio ime i prvu sliku svog novog održivog rešenja za gradsku mobilnost: modela Topolino.
       
      Potpuno električni Fiat Topolino kvadricikl je spreman da doprinese proširenju gradske električne mobilnosti i donese sav optimizam svog imena u dostupnoj, potpuno električnoj verziji koja objedinjuje sve sjajne osobine modela Fiat 500. Ovo priznato i nostalgično ime je isto ono koje je utrlo put za gradsku mobilnost i odmah nam napamet pada prvi Fiat 500, legendarni automobil koji je uneo revoluciju u koncept motornog vozila. Proizvodio ga je FIAT od 1936. do 1955. godine, Fiat 500, poznat kao ''Topolino'', bukvalno je izmislio ideju mobilnosti za široke narodne mase. Novi Topolino savršeno otelotvoruje koncept dolce vita brenda FIAT i italijanski duh. Kao automobil koji ima za cilj da izmami osmeh, Topolino donosi novu koncepciju dolce vite na gradske ulice, koja je ispunjena radošću, optimizmom i zabavom. Novi kvadricikl je novi uređaj za električnu mobilnost koji je dizajniran za široku publiku, uključujući najmlađe kupce, porodice i ljubitelje gradskog života.
       
      Savršeno je pogodan za grad i ljude koji traže održivo i sveže rešenje za mobilnost, u skladu sa FIAT-ovom misijom okrenutom ljudima da obezbedi urbano održivo rešenje za mobilnost koje je dostupno svima. Usmeren ka mlađim generacijama, Topolino je više od uređaja za mobilnost. Zahvaljujući svom šarmantnom dizajnu koji odgovara svakoj generaciji, mladi će se ponovo zaljubiti u automobile.

      Osim toga, novi Fiat Topolino će igrati društveno aktivnu ulogu u promovisanju električne mobilnosti u gradovima i posebnu ulogu u stvaranju ličnog rešenja za mobilnost za celu porodicu. Dolazak ovog modela označava još jedan korak na putu brenda ka elektrifikaciji i savršeno se uklapa u FIAT-ovu viziju ''Zeleno je samo kada je zeleno za sve''.

      Na kraju krajeva, FIAT-ov svakodnevni posao, kao proizvođača automobila, je da iznova osmišlja koncept vožnje po gradu i učini je i dostupnom svima, a novi Topolino, sa svojim sjajnim dizajnom, biće savršeno vozilo za razvijanje održive mobilnosti.
    • Post in Elektropunjači za automobile / baterije za automobile / elektromotori
      Stellantis, zajedno sa kompanijama TotalEnergies i Mercedes, danas je proslavio otvaranje giga-fabrike baterija kompanije Automotive Cells Company's (ACC) u naselju Biji Berklo, u Duvrenu u Francuskoj, prvu od tri planirane u Evropi.

      Sa početnim kapacitetom proizvodne linije od 13 gigavat časova (GWh), koji će se povećati na 40 GWh do 2030. godine, ova fabrika će isporučivati litijum-jonske baterije visokih performansi, sa minimalnim otiskom CO2. Prva od tri evropske proizvodne jedinice na ovom mestu će početi da radi pre kraja 2023. godine. Ova gigafabrika će doprineti cilju Stellantisa da do 2030. godine poveća kapacitet proizvodnje baterija na 250 GWh u Evropi, kao i da napreduje u svojoj misiji da obezbedi opsežnu ponudu baterijskih tehnologija koje podržavaju potrebe kupaca u celokupnom portfelju brendova Stellantisa.
      Stellantis će obezbediti oko 400 GWh kapaciteta do 2030. godine, zahvaljujući pet gigafabrika u Evropi i Severnoj Americi, kao i dodatnim ugovorima o snabdevanju.
       
      ''Na početku ovog partnerstva 2020. godine, dogovorili smo se o ambicioznom globalnom planu za razvoj baterija za električna vozila koji će biti porketač naše strategije elektrifikacije mobilnosti,'' izjavio je Carlos Tavares, izvršni direktor kompanije Stellantis.

      ''Dok sprovodimo našu strategiju 'Dare Forward 2030' i sada težimo ostvarenju ambicioznog cilja postizanja nula neto emisija ugljenika do 2038. godine, Stellantis aktivno doprinosi evropskoj električnoj tranziciji sa najnaprednijim rešenjima za električna vozila i podržava ključnu ulogu Francuske u održivoj budućnosti. Želim da pohvalim sve saradnike u ACC, jer zajedno gradimo jaku koaliciju koja jača konkurentnost Evrope.''

      Kompanija trenutno ima 24 BEV vozila na tržištu i planira da skoro udvostruči tu brojku na 47 do kraja 2024. godine. Stellantis cilja da do 2030. godine ima više od 75 BEV vozila širom sveta i globalnu prodaju BEV vozila od 5 miliona. Danas, Stellantis-ova električna vozila Peugeot e-208 i Fiat New 500 se nalaze među pet najprodavanijih u Francuskoj i među prvih 10 u Evropi.

      Kompletan tekst i video možete pogledati klikom na najavnu sliku iznad.
    • Post in Reklame za automobile...
      Na Stadionu Alijanc u Torinu, u prisustvu Erika Laforža (Eric Laforge), direktora brenda Jeep za prošireni region Evrope, i Novele Varci (Novella Varzi), direktorke brenda Jeep za Italiju, isporučeni su modeli Jeep Grand Cherokee za igrače i osoblje Juventusa.

      ''Jeep i Juventus su savršen spoj, kombinacija legendarnog brenda kao što je Jeep i legendarne ekipe poput Juventusa. Uspešno partnerstvo koje potpuno odražava vrednosti brenda Jeep: sloboda, avantura, autentičnost i strast. Ponosan sam što mogu da dostavim igračima Juventusa novi Jeep Grand Cherokee 4xe, legendarni model koji se ističe u kategoriji ''velikih terenaca'' kao oličenje elegancije i tehnologije, uz savršenu ravnotežu između dinamike na putu i sposobnosti terenske vožnje. A sa uvođenjem 4xe, naše ekskluzivne verzije elektrifikacije 4x4 vozila, novi Grand Cherokee unapređuje legendarne terenske sposobnosti i jedinstveni genetski kod brenda Jeep'', rekao je Erik Laforž.
       
      Partnerstvo između brenda Jeep i fudbalskog kluba Juventus je desetogodišnja uspešna priča koja je započela u sezoni 2012-2013. zbog gajenja sličnih vrednosti. To je rezultiralo osvajanjem 18 trofeja uključujući Ligu, Kup Italije i Superkup Italije, i omogućilo je pisanje nezaboravnih poglavlja u istoriji italijanskog fudbala. Kada razmišljamo o brendu Jeep i timu Juventus, možemo samo da pomislimo na njihovu prepoznatljivu slavnu istoriju koja povećava njihovu privlačnost širom sveta.

      Tokom poslednjih sezona, legendarni crno-beli dres je istakao potrebu za elektrifikacijom brenda Jeep: prvo sa oznakom ''4xe'', novim 4x4 vozilom u Jeep stilu, zatim sa crnim slovima ukrašenim šarama munje, kako bi se naglasila evolucija brenda Jeep ka održivoj mobilnosti. Jeep ubrzava ovaj proces: lansiranje modela Renegade i Compass 4xe u 2020. godini pratila je verzija Wrangler 4xe u junu 2021. Danas, model Avenger - ''Automobil godine 2023.'' - predstavlja prvi potpuno električni SUV, a Grand Cherokee 4xe upotpunjuje elektrifikovanu ponudu sa perjanicom brenda Jeep, kao prvim modelom koji je pre više od 30 godina doveo ideju ''Premium 4x4'' vozila na puteve i koji je dobio više nagrada od bilo kog SUV vozila ikada.

      Novi Jeep Grand Cherokee 4xe kombinuje napredni 2.0 četvorocilindrični turbo motor, dva visokonaponska elektromotora, snažan 8-brzinski automatski sistem prenosa TorqueFlite i dokazane 4x4 vučne sisteme brenda Jeep, sa snagom od 380 KS i obrtnim momentom od 637 Nm. Posebno, baterijski paket od 400 volti sastoji se od 96 litijum-jonskih ćelija i obezbeđuje do 48 km kombinovanog dometa isključivo na električni pogon (51 km u gradu), sa ukupnim dometom do 700 km.

      Novi model postavlja nove standarde u pogledu izuzetnih performansi, udobnosti i funkcionalnosti, i dizajniran je i izgrađen da pruži još više funkcija koje su učinile ovaj Jeep SUV istinskom globalnom ikonom u premium SUV segmentu.

      Kompletan tekst možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.
    • Alfa Romeo pozvao fanove na ''Tribe Days''
      Drugo izdanje manifestacije Alfa Romeo Dani plemena samo što nije počelo, a ovaj brend će svim svojim fanovima pružiti priliku da učestvuju - i budu deo - događaja koji se ne sme propustiti.  Od petka, 30. juna do nedelje, 2. jula, Alfa Romeo će poželeti svojim fanovima dobrodošlicu na legendarnoj manifestaciji Le Man Klasik, moto reliju i pružiće im priliku da učestvuju na jedinstvenom događaju: Dani plemena - 2. izdanje.
       
      Tri dana čiste strasti koja uključuju jedinstvene događaje i ekskluzivna iskustva vožnje na stazama Montlhéry i Le Man, na kojima su ispisana čudesna poglavlja u istoriji svetskog moto-sporta

      Ova 2023. godina predstavlja veliku prekretnicu za Alfa Romeo i Le Man, zbog stogodišnjice kultnog logoa Quadrifoglio: legendarnog simbola koji predstavlja obeležje najboljih modela Alfa Romea još od 1923. godine. I to nije sve. Ove godine se obeležava i stogodišnjica jedne od najprestižnijih trka na svetu: neponovljiva ''24 sata Le Mana''.

      Dva jubileja i protagonisti nezaboravnih momenata u istoriji trka proslavljaju 100. rođendan: jednostavno prilika koju fanovi moto-sporta ne smeju propustiti! Ukoliko su zainteresovani, fanovi brenda Alfa Romeo mogu se prijaviti na namenskom sajtu (broj mesta je ograničen).
      • 0 replies
    • Post in Alfa Romeo 33 Stradale / Alfa Romeo 33
      Veza između brenda Alfa Romeo i ''Concorso d'Eleganza Villa d'Este'' započela je dubokom povezanošću između Milana - rodnog mesta brenda Alfa Romeo - i jezera Komo, koje je dugo bila omiljena destinacija za aristokratiju istog grada i simbol italijanske izvrsnosti širom sveta. Ta ista veza izdržala je test vremena i snažna je i danas. Čak i kada je fokus automobilskog sveta prešao na masovnu proizvodnju, a Concorso d'Eleganza postao sjajna uspomena na jedno doba koje se više neće ponoviti, Villa d'Este je svojom privlačnošću doprinela snimanjima, događajima, prezentacijama i okupljanjima, na kojima su mnogi oldtajmeri i konceptualni automobili brenda dobijali prestižne nagrade. ''Concorso d'Eleganza Villa d'Este'' je jedan od najprestižnijih događaja u industriji (prvi datira iz 1929. godine).
       
      Iz toga proizlazi veza sa Alfa Romeom, koji je odlučio da izloži dve dragocenosti iz svoje kolekcije oldtajmera, model 33/2-litarski Daytona (1968) i model 33 TT 12 (1975), oba prisutna na francuskoj stazi. Alfa Romeo 33/2-litarski model Daytona predstavlja simbol plemenitog sportskog duha brenda koji se, posle povlačenja iz konkurencije 1951. godine, nakon što je osvojio drugi od dva šampionata Formule 1 sa modelom Alfetta 158-159, vratio na međunarodnu scenu sa Autodeltom (1963), zvaničnim trkačkim odeljenjem Milanskog preduzeća, koje ove godine proslavlja svoju 60. godišnjicu.

      Prva verzija modela 33/2 (gde je 33 broj projekta, a 2 zapremina izražena u litrama) osvojila je svoju debitantsku trku u martu 1967. godine, u brdskoj trci kod Flerona blizu Liježa, u Belgiji: Alfa Romeo se tada uključio u Svetsko prvenstvo sportskih automobila, ostvarujući prestižne pobede na iscrpljujućim trkama izdržljivosti, pre svega na 24 sata Dejtone 1968. godine, gde je osvojio prva tri mesta u svojoj klasi sa timom koji su činili Vaccarella-Schütz, Andretti-Bianchi i Casoni-Biscardi-Zeccoli. Ova velika pobeda dovela je do toga da ime poznate američke staze postane deo naziva Alfa Romeo 33/2.
       
      Razvoj koncepta Progetto 33 bio je neprekidan i napokon, 1975. godine, Alfa Romeo je uspeo da ostvari svoj san osvajanjem Svetskog prvenstva za brendove. Zvezda ovog impresivnog poduhvata bila je Alfa Romeo 33 TT 12 (sa tubularnom šasijom), automobil opremljen trolitarskim 12-cilindričnim motorom u obliku slova V sa 180°, koji je bio sposoban da razvije 500 KS i dostigne brzinu od 330 km/h.

      Kompletan tekst i još dosta fotografija možete pročitati klikom na najavnu sliku iznad.
  • Popusti, pogodnosti, akcije

  • Aktuelni postovi

  • Topics

  • Today's Birthdays

    1. Gangsta
      Gangsta
      (36 years old)
    2. igor_0606
      igor_0606
      (45 years old)
    3. milanmr
      milanmr
      (54 years old)
    4. misel
      misel
      (60 years old)
    5. oliver_gorgiev
      oliver_gorgiev
      (42 years old)

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...