Jump to content
FAS Euroauto Goran
  1. FLCS Forum

    1. Fiat / Lancia / Alfa Romeo / Abarth / Maserati / Ferrari - Nasleđe

      Svet priča i događaja posvećenih starim automobilima Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Abarth, Maserati i Ferrari

      516
      posts
    2. 130
      posts
    3. 1
      post
  2. Fiat-Lancia Club Serbia

    1. 29261
      posts
    2. 2018
      posts
    3. Predstavljanje novih članova Foruma

      Napišite koju reč o sebi...

      5565
      posts
  3. Fiat-Lancia Automobili

    1. 193974
      posts
    2. 42826
      posts
    3. 87434
      posts
    4. 9178
      posts
    5. ICE

      In Car Electronics

      18492
      posts
    6. 20401
      posts
    7. Uradi sam

      Korak po korak do rešavanja nekog problema...

      12861
      posts
  4. Tehnička pitanja

    1. 8430
      posts
    2. 6119
      posts
    3. 3851
      posts
    4. 18652
      posts
    5. 31603
      posts
    6. 43227
      posts
    7. 5314
      posts
    8. 9436
      posts
    9. 2937
      posts
    10. 2970
      posts
    11. 595
      posts
    12. 5911
      posts
  5. Opšti deo

    1. Bezbednost u saobraćaju, propisi, zakoni

      Zapažanja, mišljenja, iskustva, šta Vam se dogodilo...

      33219
      posts
    2. Teme o ostalim automobilima

      Italijanskim, ali i drugim...

      26664
      posts
    3. 14419
      posts
    4. 104536
      posts
    5. Fiat/Lancia International

      Korisni linkovi, strani sajtovi...

      318
      posts
    6. 10041
      posts
    7. 46355
      posts
    8. 4542
      posts
  6. Partneri Kluba

    1. 573
      posts
    2. 2787
      posts
    3. 2901
      posts
  7. Prijatelji Foruma

    1. Alfa Romeo Club Serbia   (46197 visits to this link)

      • No posts here yet
  8. Administracija Foruma

    1. 4
      posts
  9. Prodaja/Kupovina

    1. 11623
      posts
    2. 22410
      posts
    3. 13618
      posts
    4. 2969
      posts
    5. 2036
      posts
    6. 15449
      posts

 

 



  • Our picks

    • Post in Fiat Novi Tipo / Novi Fiat C segmenta
      Fiatova Tipo porodica će uključivati i nove verzije, uključujući i (pro)terenski Tipo Cross. Već smo videli špijunske slike restilizovanog Tipa sa dodatnim zaštitnim elementima na karoseriji, što potvrđuje da Fiat priprema takvu povišenu verziju Tipa aktuelne generacije koji će odgovoriti na modele kao što su Ford Focus Active i Kia XCeed.

      Obnovljena Tipo porodica se očekuje do kraja ove godine pa više detalja tek sledi. U svakom slučaju, očekuje se da restilizovani Tipo između ostalog dobije novu prednju masku sa Fiat logom, drugačije branike i doterana svetla, kao i UConnect 5 multimedia sistem sa 10.5-inčnim ekranom u modernizovanoj unutrašnjosti.
    • Post in Fiat 500 / Fiat 500e
      Hibridna duša, ali sa jedinstvenim stilom insipirisanim bojama prirode. Novi 500 Hybrid ''Launch Edition'' dolazi sa ekskluzivnom i elegantnom zelenom bojom, koja se perfektno uklapa sa klasičnim elementima modela Fiat 500. Sve ovo potvrđeno sa launch edition logotipom na bočnoj strani.

      Povežite se sa prirodom, pomažući joj. Novi 500 Hybrid Launch Edition upravo to i čini. Počevši od njihovih sedišta: ona su presvučena modernom Sequal tkaninom, od specijalnog i visokokvalitetnog materijala, napravljenog od reciklirane plastike koja je sakupljena sa dna Sredozemnog mora. Vožnja hibrida ne samo da donosi korist prirodi već i Vama: zahvaljujući pozitivnom ekološkom uticaju hibridnih motora, većina zemalja poseduje mnogobrojne olakšice za vlasnike hibridnih vozila. Novi motor modela Fiat 500 omogućava smanjenje emisije gasova do 30% u odnosu na postojeće motore, prema NDC2 homologaciji.
      Kompletan cenovnik možete pogledati klikom na sliku iznad teksta.
    • Post in Fiat 500 / Fiat 500e
      Trejler Fiatovog prvog dokumentarnog filma ''One-Shot'' počeo je da se emituje, prikazujući kako su se ''iza scene'' stvarali limitirani modeli, tri ekskluzivne interpretacije novog Fiata 500 od strane Armanija, Bulgarija i Kartela.

      Ceo film će uskoro biti dostupan na Fiatovim kanalima. Ovo putovanje koje oduzima dah, čiji je narator Oliver Fransoa - Predsednik Fiat brenda na globalnom nivou kao i direktor marketinga, uključuje intervjue sa dizajnerima, priče partnera, krupni plan detalja i odabir materijala gde je cilj briga o životnoj sredini i njena održivost.
    • Post in Fiat razvija SUV koji će se praviti u Srbiji
      Srednjeročni Fiatovi planovi podrazumevaju i novi SUV model kojim će Italijani između ostalog konkurisati Nissanovom Qashqaiju. Taj SUV bi mogao da bude deo nove generacije Tipa ili njegova direktna zamena. Osim toga, u Fiatu su već započeli sa radom na nasledniku modela Punto čija poslednja generacija je prestala da se proizvodi 2018. godine. Imajuću u vidu spajanje Fiata i PSA grupacije, očekuje se da naslednik Punta bude napravljen na CMP platformi koju već koriste novi Peugeot 208 i najnovija Opel Corsa.
       
      Fiatov šef Olivier Francois nije želeo da otkriva tehničke detalje o novom Puntu, ali je potvrdio da je takav model u razvoju. Dodao je i da je Fiatu potreban model iz B segmenta i da to to ne predstavlja misteriju. Takođe, budući da se nova Opel Corsa i Peugeot 208 nude i u potpuno električnoj verziji, i novi Punto bi možda mogao da dobije električnu varijantu.

      Kako pišu pojedini mediji, Fiat Tipo porodica će uključivati više novih verzija, uključujući i (pro)terenski Tipo Cross, kao i potpuno novi SUV koji će biti rival Nissanovom Qashqaiju i Škodi Karoq. Već smo videli restilizovani Tipo sa dodatnim zaštitnim elementima na karoseriji, što potvrđuje da Fiat priprema povišenu verziju Tipa aktuelne generacije koji će odgovoriti na modele kao što su Ford Focus Active i Kia XCeed. Tipo Cross će po svemu sudeći biti dodatak aktuelnoj porodici Tipo koja će do kraja godine proći kroz restilizaciju.
    • Post in FCA električni automobili
      Tokom narednih 8 nedelja, Fiat će Vam reći sve što ima da se kaže o električnoj mobilnosti, na jednostavan, zabavan način. Prvi deo, klip ''Gradska pravila'' baviće se vožnjom po gradu u novom modelu Fiat 500 BEV.
       
      ''Dok smo svi čekali da se vratimo na puteve, odlučili smo da se pripremimo najbolje što možemo za ponovno pokretanje u našim Fiat modelima. Automobilima današnjice, i pre svega, automobilima sutrašnjice'', rekao je Luka Napolitano (Luca Napolitano), direktor brendova Fiat i Abarth za tržište Evrope, Bliskog Istoka i Afrike. ''Napravili smo 8 video snimaka koji će objasniti prednosti električnih automobila, koristeći direktan, zabavan i jednostavan jezik brenda Fiat. Siguran sam da će ovi kratki snimci izmamiti osmeh kod Vas i da će biti odličan način da istražite budućnost mobilnosti sa brendom Fiat'', rekao je on.
       
      Osam neposrednih, jasnih video klipova pružaju detaljan pogled na sve aspekte elektrifikacije. Fiat je već postao deo sveta na električni pogon modelima Panda i 500 sa hibridnim pogonom, i uskoro će krenuti dalje sa svojim novim, potpuno električnim modelom - Novi Fiat 500.
      Ovo su sada naši prvi koraci, zajedno sa našim postojećim i budućim kupcima, ka vožnji po neistraženim predelima: 
      - kako voziti električno vozilo?
      - koliko vremena je potrebno da napunite električni automobil?
      - broj i opseg pogodnosti za korisnika.

      I još toliko toga, od obnavljajućeg kočenja, emisija, propisa do podsticaja, vozačkog iskustva, servisiranja, dometa i punjenja. Na način blizak građanima, Fiat pomaže kupcima današnjice i sutrašnjice da sa poznavanjem zakorače u sutrašnji svet elektrifikovane i električne mobilnosti.
    • Post in Abarth
      Karlo Abartov ''koncept performansi'' išao je mnogo dalje od potrage za čistom snagom, maksimalnom brzinom i ubrzanjem.
       
      ''U istom tom duhu, proizveli smo Spoiler ad Assetto Variabile, koji je debitovao pre nekoliko meseci na ograničenoj seriji Abarth 695 70° Anniversario,'' rekao je Luka Napolitano, direktor brendova Fiat i Abarth.

      Kao plod rada Abarth-ovih inženjera u FCA aerotunelu u Orbasanu, u blizini Torina, i na stazi Vallelunga u blizini Rima, Spoiler ad Assetto Variabile unapređuje aerodinamične performanse automobila, i zato poboljšava držanje na brzim i mešovitim stazama, kao i stabilnost pri velikim brzinama. Za Karla Abarta, performanse su bile konstantan cilj, posebno na trkačkoj stazi. Baš kao u trci, gde nije neobično da se vidi kako tehničari ručno podešavaju ugao spojlera tako da vozač može da koriguje ponašanje automobila u skladu sa stazom i sopstvenim stilom vožnje, spojler postavljen na Abarth 695 70° Anniversario može da se ručno podešava, u 12 pozicija, sa uglom od 0° do 60°. Kako bi se ponudila maksimalna fleksibilnost, vozači imaju opciju da podese spojler u odnosu na stazu koju će odabrati, kao i da ga pozicioniraju kako žele, nezavisno od performansi.
       
      Sa maksimalnim nagibom (60°), pri brzini od 200 km/h, spojler povećava aerodinamičko opterećenje na 42 kg. Posebno na brzim, mešovitim stazama, ovo obezbeđuje izuzetnu dinamiku vozila i poboljšanu stabilnost pri većim brzinama. Konkretan primer toga bila bi ''rimska krivina'' na stazi Vallelunga. Spoiler ad Assetto Variabile može da smanji korekciju skretanja za skoro 40% radi ''čistije'' i efikasnije vožnje, dajući vozaču više samopouzdanja kako bi pomerio granice. Optimizacija aerodinamike takođe utiče na akustiku, koja je podešena idealno tako da bi se smanjile turbulencije, radi komfornije vožnje. Da bi dostigao tako visok tehnički nivo, novi Abarth 695 70° Anniversario je testiran u aerodinamičnom aerotunelu u Orbasanu, južno od Torina, gde FCA testira svoja vozila.
  • Popusti, pogodnosti, akcije

  • Aktuelni postovi

    • Istu kozmetiku koristimo Послато са Mi MIX 2 помоћу Тапатока
    • Tu je i dan danas Sent from my SM-G950F using Tapatalk
    • Upravo sve totalno kontra. Na koliko stepeni se kociono ulje zagreva pri kocenju (u odnosu na menjacko)? Cisto kao referenca, npr. neka DOT 4 ulja obicno moraju da zadrze viskozitet izmedju -40 i +270 C. I kod oznaka ulja, specificira se tacka isparavanja novog ulja (bez vlage) i sa 3% vlage u sebi (tzv. Dry i Wet Boiling Point). A te dve cifre znaju da se razlikuju i za preko 100 C. Neka gornja granica prihvatljivosti vlage je 3.5%, nakon cega se ulje menja. Dodatno sto su DOT 3 i DOT 4 ulja na bazi glikola (DOT 5 je na silikonskoj bazi), koji je izuzetno higroskopan i upija vlagu iz atmosfere (plus stalno hladjenje i zagrevanje na izuzetno visoke temperature). Kociono ulje ne sme da dostigne ni tacku mrznjenja ni tacku kljucanja, mora da bude kompatibilno sa svim komponentama sistema i da podmazuje sve elemente. Znaci prilicno ozbiljni zahtevi, a prisustvo vlage, necistoca i opiljaka samo degradira te osobine ulja. Najgore sto moze da se desi je da zbog velikog prisustva vlage, u nekoj seriji ostrih kocenja voda isparava, a gasovi su stisljivi i dolazi do propadanja kocnice i gubitka kocione sile. Znaci stvar koja uopste nije za igranje, a mnogi je ne dozivljavaju ozbiljno. Zato i proizvodjaci obicno preporucuju zamenu kocionog ulja na 2 godine. Sto je najtuznije, sam trosak za kociono ulje je smesan (par stotina dinara samo za ulje). Menjacko ulje se obicno ne pominje za zamenu u knjizicama za odrzavanje. Licno imam obicaj da ga menjam bar na velikom servisu ili odmah po kupovini polovnjaka. I svaki put sam video benefit (pogotovo uz dodavanje MoS2 aditiva). Sto se Fiata tice, cena samo za menjacko ulje je oko 10 EUR/l za Tutelu (obicno ide nesto ispod 2l, tj. trosak samo za menjacko ulje je cca 20 EUR).  
    • Koji nov auto imaš u planu da kupiš?
  • Topics

  • Today's Birthdays

    1. acamali
      acamali
      (23 years old)
    2. arsavilla
      arsavilla
      (29 years old)
    3. Bajker
      Bajker
      (56 years old)
    4. Bocca
      Bocca
      (36 years old)
    5. gile smederevo
      gile smederevo
      (39 years old)

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...