Jump to content

Ivan

Moderator
  • Content count

    12797
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    48

Ivan last won the day on June 2

Ivan had the most liked content!

3 Followers

About Ivan

  • Rank
    Abarth

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Belgrade

Previous Fields

  • Garage
    Fiat Bravo Sport 1.4 MultiAir Turbo 140, ex Fiat Stilo 1.9 JTD

Recent Profile Visitors

47914 profile views
  1. Sad mi je lakse . Je li ovo zadnji brisac sa nekog drugog modela (posto ovaj lezi na gepeku i kraci je, ako ne gresim Puntov bi trebao da je "izlomljen" i malo duzi)? Da te i dalje dobro sluzi, puno bezbednih kilometara ti zelim.
  2. @banderash Pronasao sam svoj stari timer koji sam pravio za Stilo. Pa ako hoces da probas i tu varijantu za eventualno sprecavanje blinkanja kilometraze (posto se problem odavno razvlaci, a dok se ne nadje elegantnije resenje), javni se da ti dam da probate:
  3. Kakav crni EU standard, dovoljno je otici imalo na zapad pa uporediti . Ili zemlje bivse Juge, vec par puta sam pri odlasku na more prolazio novom deonicom autoputa Sarajevo-Tarcin (deo buduceg autoputa ka Mostaru i planiranog ukrstanja sa vec dobrano izgradjenom "Dalmatinom"). Ima par tunela na deonici, najduzi mislim da je Suhodol (ili tako nesto) duzine oko 3km. Ono je milina za voznju, asfalt kao staklo, moderno opremljeni tuneli sa signalizacijom, komunikacijom, naravno ventilacijom...: "Dalmatina" vec da ne pricamo, kuda su ljudi provukli autoput alal im vera - vijadukti, tuneli, uz more, kraj Biokova, kroz dalmatinsko zaledje i krs... Npr. Sveti Rok je duzine oko 5700m: Videcemo na sta ce liciti kada nasi zavrse ovo dole na Koridoru, za sta cujemo da je najteza deonica u Evropi . A drndanje automobila i kloparanje po tunelima duzine par stotina metara na Ljig-Preljina je u najmanju ruku bez komentara ...
  4. Timer moze da ti napravi bilo ko ko se iole ozbiljnije bavi elektronikom. Potrebno je napraviti plocicu, zalemiti par komponenti sa seme i spakovati u kuciste sa 3 izvoda (masa, napon sa kontakta i delayed napon). Moguce da je i meni ostao negde kuci jedan komad jos od Stila, ako pronadjem mogu da vam dam za probu (ako cisto hocete da testirate i tu varijantu, posto vidim da se problem odavno razvlaci).
  5. Milance, ako budes u prilici - samo da te zamolim za info imate li na stanju i koja je cena po komadu za: - 156021669 - 156021672 - 60666760 U pitanju su podni fiksatori za patosnice, za Bravo Sport. Hvala unapred, pozdrav.
  6. Drugacije nije imalo sanse, kada se osovina poluge provuce kroz onaj plasticni krug, nije bilo pojma da se sa strane nabaci na sinu ni u maksimalno izvucenom polozaju. Tako da mi je ovo bilo jedino resenje, bilo kako drugacije bi bilo lomljave. Sigurno ne bih sebi pravio dodatan posao da je moglo . Probao sam naravno nivelaciju od polozaja 0 do 3 pre zatvaranja fara, sve je utegnuto. A i vozio sam tako oko godinu dana, sljakalo je bez i jednog problema. A kuglu sam naravno stesao minimalno, cisto da nategnuto moze da se provuce kroz sine. Ako moze bez toga i poluga ima duzinu da se uvuce sa strane - najbolja varijanta. Kod mene to na oba fara nije imalo sanse u ovoj kombinaciji.
  7. Par nas se ubi od dokazivanja da niko nece nastelovati farove kao sam sebi , ako imas iole volje, znanja i vremena. Ako se radi bas po PS-u , prvo primaknes auto maltene do zida i tu ocrtas zize. Vozis u rikverc 10m i pratis mrdaju li zize levo/desno, ako ostaju u istoj vertikalnoj ravni, sve OK. Ako ne, stelovanje levo/desno. Kada se upuca vertikalna ravan na oba, ostaje da se vidi imaju li pad od cca 10 cm (1%) na tih 10m i to je sva pamet. Kada se i to namesti, licno imam obicaj da jos probam i na putu, ali to su sve sitne korekcije (do samih farova i mojih potreba) jer nikako ne sme da smeta ljudima koji dolaze u susret.
  8. Radio sam upravo tako, pokusavao naravno s kraja kanala, sa maksimalno izvucenom polugom i bilo je prilicno nategnuto za nabacivanje, da me je bilo strah da ne polomim sine. Mozda ima veze sto je motoric bio "Al" sa Octavie (mada je na oko isti kao originalno *** od "Bosch"-a). Slazem se sa Kuvaljom da nikako ne treba pokusavati da se kugla poluge motorica "ugura" u sinu jer ce sigurno puci. Uglavnom, ja sam morao trunku da stanjim kuglu poluge sa obe strane u paraleli, provucem kuglu kroz sinu i kada se motoric zakrene u leziste sve lepo staje i nema gde da mrdne, a lako je za nabacivanje. Otprilike ovako nesto, na brzinu sam naskrabao (motoric vuce sinu, tj. socivo fara, pod 90 stepeni u odnosu na ravan slike): Ako poluga ima duzinu za nabacivanje u sine sa strane onda nema problema, ovo iznad je ideja ako zapne kao sto je kod mene bio slucaj. Ionako mora da se prebacuje motoric, pa ce se na licu mesta videti kakva je situacija.
  9. Na njih su isli D2R sa takodje rebrastim staklom? Pitanje je u kakvom ce stanju i to biti posle toliko godina... Inace kako su krenuli, posle folija upravo i ocekujem da krenu u akciju rebranja za aftermarket xenone, ubrzo za DPF/EGR, tj. izduv, itd... Zato i uzeh auto koji ima svu potrebnu opremicu i ne pada mi na pamet da bilo sta naknadno cackam i zaje*avam se sa kojekavim atestima, gubljenjem vremena i placanjem haraca.
  10. Lako je za skidanje, ali malo teze za vracanje. Posto sam vec to petljao na bivsem Stilu, moj ti je savet da pre vracanja malo "steses" kuglu na motoricu, 90 stepeni u odnosu na ono kako stoji po zakretanju u plasticnoj sini za nivelaciju. Lako se uglavi, a nema sanse da spadne kada se zakrene u potreban polozaj, samo ce ti se kas'ti kad dodjes do motorica.
  11. Da, da, to sam vec procitao, da su glava cilindara i blok motora od aluminijuma. GSE T3 bese samo oko 90 kg, T4 oko 110kg.
  12. U ovlascenom servisu, iz iskustva sa Fiatima od 12 godina, ne treba ni ocekivati bilo kakav savet ili pomoc za modifikacije. U pitanju su uglavnom ovlasceni menjaci delova, sto i razumem zbog politike proizvodjaca. Btw, problematika slicna kao pre 10-12 godina, kada smo jos na Stilu (koji je prvi startovao sa modernom elektronikom i CAN magistralama) ubacivali fabricku navigaciju, komande na volanu, tempomate, itd... Kod ovlascenih nije bilo nikakve pomoci, pa se snalazilo sa eLearn semama. Prvobitno resenje za blinkanje kilometraze su bili timeri, koji su posle 4 sekunde od davanja kontakta pustali napon i ukljucivali dodatni uredjaj. Na taj nacin bi Body Comp uradio proveru sistema i svih uredjaja, a kada to prodje timer bi aktivirao uredjaj. Koji je bez problema povezan na CAN mrezu, ima sve funkcionalnosti, a Body Comp "zavaran" pri cekiranju tako da nije bilo blinkanja kilometraze. Pa je par godina nakon toga, zbog sve jeftinije i pristupacnije dijagnostike bila aktuelna opcija Proxy Alignment, gde se svaki od uredjaja softverski prijavljivao na CAN mrezu - elegantnije i maltene fabricko resenje. Cisto ideja za blinkanje ako niste probali - sa varijantom timera. Ko radi sa tim sema mu i ne treba, ali ima u mojoj temi za Stilo, u prvom postu: Na pamet mi pada da se mozda pokusa i Proxy poravnanje pomocu "Examiner"-a. Posto njega zbog visoke cene i specificnosti uglavnom imaju specijalizovani servisi, ostali vecinom koriste kojekakve krekovane verzije FES/MES na PC, uz jeftine adaptere, tako da nema mogucnosti da se uvek pristupi svim modulima.
  13. Fiat 500L - krilca ventilacije slomljena, ima li leka?

    Nema na cemu, tu smo da se pomognemo (obican sam hobista i entuzijasta , da ne bude zabune ). Samo pogledaj da li ti se otkacila/polomila osovina (u tvom slucaju vertikalna) i klapnica nema oslonac. Ili su obe osovine (sa gornje i donje strane klapne) OK, a klapna se odvojila/polomila od mehanizma za nivelaciju. Ne vidi se sa slike, a ja ti saljem PM .
  14. Pricali smo davno o tome, radio je neko od kolega na Lybri... U tom slucaju, od investicija bi isli projektori + H1 ksenon sijalice (ili set) + ravno staklo fara. Ako vec pricas da ubrzo prodajes auto, licno mislim da ti je sve bespotrebno bacanje i vremena i para... Koje iduci kupac ili nece ili ce minimalno ceniti. Stavi neku pojacanu sijalicu sa vlaknom i teraj, moj predlog - u kom procentu voznje koristis duga pa da je toliko bitno? Na svakom autu sam imao fabricka duga i nista mi nije falilo, videlo se odlicno. Srednja su doduse uvek za "akciju" jer se najvise i koriste i znaju da budu nedovoljna. Da auto ostaje duze kod tebe, to je vec druga prica, onda radis i za svoje zadovoljstvo i bezbednost.
  15. Fiat 500L - krilca ventilacije slomljena, ima li leka?

    Popravljao sam to na prilicno vozila. Obicno bude problem kod onih sa horizontalnim glavnim resetkama, kada ljudi kace telefone i kojekakve gluposti koje naravno tezinom nisu za tu predvidjeni. Najbanalnije je ako je samo osovinica ispala iz lezista, lako se vrati. Ili ako se klapna raskaci od mehanizma za nivelaciju (kada nista nije polomljeno, sve se vraca na zabice i "klik"). U ovom slucaju je, koliko vidim, srednja klapnica koja regulise i horizontalnu i vertikalnu nivelaciju u pitanju, pa ima malo vise testa pre svega za zivce . Skoro sam i to sredjivao, pa evo saveta ako pukne osovinica (sa slike iznad se ne vidi tacan problem). Treba prvo pazljivo raskaciti preostalu (verikalnu) osovinu, a zatim raskaciti klapnicu od mehanizma nivelacije. Izvaditi problematicnu klapnicu i najmanjom burgijom ubusiti mesto od par mm dubine za novu osovinicu. Koja se moze napraviti od parceta zice ili nekog oblog stapica. Ubaci se nova osovinica po fabrickoj duzini, eventualno zalije lepkom, sve moze da se odradi da se estetski nista ne primeti. I onda kontra proces vracanja, istovremeno se klapna klikne u mehanizam za nivelaciju, a zatim osovinice klapne u svoja lezista. Ako se osovinica pravi od zice, prvu nju ubaciti u leziste (da se ne bi grebala okolna plastika), a zatim nategnuti klapnicu da i druga preostala fabricka plasticna osovinica uskoci u leziste. Treba malo zivaca, pogotovo kod te srednje klapne koja regulise oba pravca. Ovo je najprostija i najbrza metoda, sledeca verujem da je skidanje celog ventilacionog otvora, sto iziskuje malo vise kupusanja. Nadam se da kod tebe nije nista polomljeno, u tom slucaju se vrlo lako vraca.
×