Jump to content

Ivan

Moderator
  • Content count

    13371
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    58

Ivan last won the day on September 27

Ivan had the most liked content!

4 Followers

About Ivan

  • Rank
    Abarth

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Belgrade

Previous Fields

  • Garage
    Fiat Bravo Sport 1.4 MultiAir Turbo 140, ex Fiat Stilo 1.9 JTD

Recent Profile Visitors

49141 profile views
  1. Put do Sarajeva / Put u BiH

    U pravu si, po kilometrazi deluje blizu, ali je put zahtevniji od Zvornika nadalje. Vijugav, usponi/nizbrdice, cak i serpentine, tako da je prosek od trunku preko 60 km/h realan. Na to dodas cekanje na granici, tankovanje goriva, eventualno jos neka pauzica i to je okvirno vreme koje pominjes, ako ne zelis da cvikas od radara. Licno volim tehnicki zahtevne deonice, tako da mi recimo ovaj put brzo prodje (a i odavno sam se ustosio oko detalja, pa stizem bez ikakvog jurcanja i za 4:XX , imas i alternativnu rutu koju sam ti pominjao). U sledecoj turi iskljucivo buredzike (sa prelivom) u "Bosni" - nece ti vise u zivotu pasti na pamet ni da pogledas ovu gomilu nauljenih kora koje nam ovde poturaju .
  2. Put do Sarajeva / Put u BiH

    @stefankmn I...? Ocena cevapcica i/ili pita na Bascarsiji ?
  3. I Giuliettu Sport i Bravo Sport sam detaljno istrazio, gledao i probao za sebe - tako da je ulaziti u detalje, izneta poredjenja i tehnicku kompetentnost pojedinih klipova apsolutno suvisno. Moj jedini comment je da danas svako moze da snimi "test" i okaci to na net... A poenta ovog je da se, po autoru, Giulietta kupuje iskljucivo zbog lokalne uciteljice, da vidi da jos ima krvi u vama .
  4. Cene goriva...

    To i ja primecujem. Kao i prilicno vise guzvi na ulicama u zadnje vreme, najcesce po jedan covek u autu... Kao da cena ne raste, nego da pada... Jbg, ocigledno jer smo tako u mogucnosti . Juce stigoh sa puta, kako se odmice od Bijeljine, polako je sve skuplje i skuplje... Iz korektnog iskustva sa ED, nastavio sam da sipam i aditiviran benzin na Petrolu BiH i deluje mi da sa tim gorivom auto manje trosi nego sa bilo kojim BMB95 koji sipam kod nas. Tankovao sam u Celopeku (Trsic, ispred Zvornika) i u Vlasenici, na te 2 pumpe su im cene iste - 2,29 KM ili oko 138 din za aditiviranu 95-icu. Kod njih je obrnuto, benzin je skuplji od dizela, pa usteda nije tolika kao na ED. Ali nije za bacanje ni 20 kinti razlike po litru, 2/3 puta u jednom smeru imam "gratis":
  5. To je i pravilan pristup - na 1. mestu tehnicka ispravnost, a kada je sve utegnuto, lako je (a i zadovoljstvo) potrositi pare na sminku. Sve pomenuto od styling-a je moglo povoljno da se nabaci, ali najbolje proveriti kakva je situacija sada na tehnickim (za folije vec znamo kako su zamrsili, da je skuplja papirologija nego vrhunska folija sa ugradnjom). Ovo za nosac je i moje licno iskustvo jer sam ga menjao i ponasao se odlicno dugi niz godina. I slobodno za takve stvari zaobidji polovne i najjeftinije delove, ako auto planiras iole duze da ostavljas za sebe. Za ovaj iz originala proveri cenu i kod ovlascenih - znaju neke stvari da budu iznenadjujuce pristupacne (mada obicno nije tako ). Tu smo da pomognemo koliko mozemo, pogotovo sto je prvi autic u pitanju . Imas lepih i bas sa ukusom sredjenih Stila predstavljenih na forumu, pa ces sigurno dobiti korisne ideje za sredjivanje i eksterijera i enterijera. PS: Da ne zaboravim - da te lepo sluzi i da uzivas u Stildzi!
  6. Da, to je taj, a ostavicu ti na kraju posta 2 linka gde imas sve detaljno objasnjeno oko problematike i izbora, pa baci pogled. I batali tu odokativnu sacometriju da li nosac valja... Posto je Stilo pre restyle, lako ces provaliti da li je originalni, ima dosta manje amortizujuce gume. Ako je tek tako, zestoko je za menjanje... Sto se tice izbora nosaca, pisali smo vec godinama na citiranim temama, iz licnog iskustva sam uvek za onaj iz originala, pogotovo sto vise uopste nije skup kao ranije. Da ne bi placao na cupriji. Detalj koji mi je upao u oko na 2. slici predstavljanja - mozes da "krknes" jedan nevidljivi srafcic na sredinu gornje strane centralne resetke. Da se dalje ne krivi i ne stoji tako, a i da stoka ne marne. Ne znam kakva je situacija sada sa smaranjem na tehnickim, ali sa ovakvim felnama place za kacketom (krovnim spojlerom). I pritamnjena stakla bi legla na ovu boju kao budali samar, ali i ja sam strugao Llumar sa svog bivseg Stila slicne boje, zbog nasih janicara. Baci i neku fotkicu enterijera da ti damo poneku ideju (kako da potrosis pare) , nadgradnje za Stildzu su odavno bagatela i lako se nalaze i instaliraju.
  7. Marea Weekend 1.9jtd ELX

    ''Wolf'' su se pokazale kao izuzetno trajne plocice .
  8. Jeste, ali za najnize nivoe opreme. Od 15'' ti je isla 195/65, od 16'' 205/55 i od 17'' 215/45. Znaci samo te 3 dimenzije (ako ne racunas 15'' copu ), tako da nemas nikakve brige ako si jos i sa fabrickim felnama. A sta ce Muta na tehnickom da tolerise (ili nece), apsolutno vise ne zelim da znam. Smorise za medalju zadnjih godinu dana.
  9. Gotovo po pravilu na Stila stavljaju 225/45/17 jer su gume dosta jeftinije (standardna i samim tim dostupnija i jeftinija dimenzija na novijim vozilima). Cisto da podsetim - fabrika za Stilo u 17'' specificira iskljucivo 215/45 (skuplja, redje se nalazi, niza, tvrdja,...). Dok sto se samih felni tice, 17'' fabrikanerke su siroke 7'', a offset im je 41 mm. Da li ce neki Muta na tehnickom bilo sta i koliko tolerisati vise me uopste ne zanima, niti zelim da se tangiram i gubim zivce i vreme oko gluposti, papirologije, atesta i sl. Na ''novom'' auticu iskljucivo fabrikana i mirna glava vec mesecima (za razliku od ranije).
  10. Slazem se, ali opet se svodi na licne afinitete i potrebe... Isao sam par puta "novim" Classic-om sa istim tim motorom do Podgorice ili Sarajeva, kada se bas zalomilo da je bilo zauzeto sve od vecih sluzbenjaka. Znas sta imas po desnom nogom i tome se prilagodis, vise koristis tehniku pa opet nadjes zadovoljstvo u voznji... Manje bitno za temu, ali tako nesto na iole duze vreme ne bih vozio kao licni auto, jer volim turbake. A oni, ako ti se zalomi, mogu lepo da klepnu po usima u poredjenju sa klasicnim atmosfercem. Pogotovo ovi noviji, dizel/benzinac nebitno. Kolega napomenu i da bi se auto (logicno) najvise vozio po gradu, znaci kratke relacije, kreni-stani, pali-gasi urnisanje ... Pa sam cisto usput pomenuo i varijantu proverenog atmosferca koji je isao u taj model (pored pomenuta 2 turbaka), ako se coveku kojim slucajem uklapa u pricu i ono sto mu treba.
  11. Bilo bi interesantno kada bi postojalo ... U pitanju je TwinAir, tj. dvocilindras turbak, na koji je dodat MultiAir hidro-razvod. Tj. Fiatova varijanta VVT sistema, generalno ideja koja je benzincima trebalo da donese dodatne benefite - naravno druga tehnologija je u pitanju, ali rezultatom slicno kao sto je to UniJet uradio krajem 90-ih kod dizelasa. Da pokusam bar trunku da pomognem sa svojim skromnim iskustvom. Prvo, budi spreman na to da je masina poprilican raritet i da ces kod nas dolaziti do informacija "na kasicicu". Malo ljudi ga poznaje, a i pitanje je koliko su voljni da to znanje podele. Uglavnom po servisima odmahuju glavom, a kada pitas nesto konkretno sto si sam saznao, ostaju bez odgovora - apsolutno jasno otkuda takav prvobitni stav. Iz licnog iskustva (posto sam pazario takodje MultiAir, doduse cetvorocilindras) - savet kako bi sebi skratio patnju je da se konsultujes sa nasim Goranom (servis Goran na Altini), a poprilicno na tu temu sam se ispricao i sa Branom (Vranic) koji je itekako u MA tematici. Njihovi saveti i misljenja o masini i odrzavanju puno su mu pomogli da prelomim. Takodje sam kod Nese na Altini vidjao TwinAir na odrzavanju, u malom 500. Mada, dosta toga sam pronasao i sam na netu, pre nego sam se uopste odlucio za kupovinu takvog benzinca (uostalom, kao i pre 12 godina za JTD koji je tada u Srbalja jos uvek vazio za zabarsko djubre od dizela - da sam tada slusao vecinu, ne bih se onako slatko navozao). MA i TA imaju vrlo lepe performanse za benzince te snage (pogotovo torque i manju potrosnju), jesu bili motori godine (1.4 MA 2010., a 0.9 TA 2011. kao sto si i sam rekao). Ali isto tako traze i dobro odrzavanje, ulje odgovarajuce gradacije i naravno njegovu redovnu zamenu, tako da dosta toga zavisi i od konkretnog primerka. Prve verzije MA su imale decijih bolesti (navodno zbog uzih razvodnih kanala) koje su kasnije ispravljene. Npr. verzija 1.4 ima i poseban mali filter ulja za MultiAir jedinicu, a reparacija hidro razvoda (ako je moguca) se krece oko 150 EUR, polovni su oko 400 EUR, novi iz originala oko 800 i kusur. Za TwinAir nemam informacije, ali verujem da je slicna prica - znaci odrzavanje ovakvih modernih turbaka (i benzinaca i dizelasa) je prilicno uporedivo u odnosu na ranije (potencijalno turbo, IC, MA, plivajuci zamajac na 1.4,...). Ali imaju i lepe performanse, sto mogu da potvrdim i iz licnog iskustva, meni se prica svidela, pa ko sta voli. Ako si bas "zapeo" za benzinca i ne zelis da se poigras sa novijim tehnologijama - u Y imas i klasicnu atmosfersku varijantu sa 8v (1.2 69 KS). Sa performansama naravno primetno kaska za turbakom (skoro 50% manji torque, slabije performanse, veca potrosnja...). Ali je s druge strane provereni Fire cetvorocilindras "sigurica" za odrzavanje, sa daleko manje stvari koje mogu da klepnu po usima. MA i TA kod nas po oglasima u velikom procentu stizu iz Svice. Sa druge strane imas i opciju 1.3 dizela koju pominjes (16v, 95 KS, DPF) - o tom motoru se nema sta dodati - dobro poznat, proveren, dovoljno govore iskustva ljudi i to u koliko je komada napravljen i u koja je sve vozila isao. Sve je detaljno ispisano po forumu, mozes pogledati u drugim temama. Summa summarum - sve zavisi od tebe, tvojih zelja i potreba i od onoga sto ti nije problem da izdvojis za kvalitetno odrzavanje... Btw, mislim da je varijanta koju pominjes treca generacija Y (Type 840, 843, 846), stara je bila Y10.
  12. K: Fiat Bravo TJet ili Grande Punto TJet

    Cesto iskljucivo stariji T-Jet pikiraju ljudi koji planiraju da u zabarski turbo benzinac ugrade plin. A i konstrukcijski je jednostavniji, tj. sa manje potencijalno skupljih stvari koje mogu da klepnu po usima (mada kako vreme odmice, za ne daj Boze i to se relativno povoljno sredjuje). S druge strane, MA je moderniji motor, sa vise snage i torque i manjom potrosnjom, pogotovo po gradu.
  13. K: Fiat Bravo TJet ili Grande Punto TJet

    Jedino sto ovaj na oglasu nije T-Jet, ako covek iskljucivo to trazi (kao sto je navedeno u naslovu). Inace, bas lepa igrackica.
  14. Naknadno zatamnjena stakla se lako prepoznaju iz aviona. Pre svega po "miljeu" kako smo ga prozvali ovde na forumu - tj. lako uocljivom belom obodu po ivici fiksnih stakala, na mestu gde je staklo perforirano i gde folija slabije prianja. Ako je i to vrhunski odradjeno (a desava se u vrlo malom procentu, cak i kod firmi na glasu) ili su u pitanju vozila kod kojih staklo nije perforirano po ivici - postoji detalj koji nepogresivo otkriva folije. A to je da se na zadnjem staklu spolja vrlo jasno vide linije grejaca - logicno, posto je folija lepljena iza njih. Dok su grejaci na fabricki zatamnjenom staklu spolja vrlo tesko vidljivi, jer su sa unutrasnje strane vec zatamnjenog stakla. Takodje, oznake na staklima sa folijama su blago zamucene, losije folije vrlo brzo povuku na ljubicastu nijansu, ne retko se desava da ima zaostalih baloncica vazduha itd., itd... Iole iskusnom oku je dovoljan kratak pogled, bez ikakvog zagledanja, "grebuckanja" i slicnih metoda.
×