Jump to content
FAS Goran

Ivan

Moderator
  • Content Count

    25789
  • Joined

  • Days Won

    276

Ivan last won the day on September 25

Ivan had the most liked content!

About Ivan

  • Rank
    Abarth

Profile Information

  • Location
    Belgrade

Previous Fields

  • Garage
    Citroën DS5 Sport Chic 2.0 HDi 163, Citroën C2 Elegance 1.1 i, ex Fiat Bravo Sport 1.4 MultiAir Turbo, ex Fiat Stilo 1.9 JTD 3 Porte

Recent Profile Visitors

72407 profile views
  1. Gde si to iskopao ? Po fabrickoj specifikaciji, minimalna debljina prednjih diskova posle obrade je 20.5 mm, a najmanja dozvoljena debljina diska 20.2 mm: Vazi za sve verzije motorizacija (tj. precnike diskova). Apsolutno se slazem sa komentarom iznad.
  2. Opet im je neko nasao rupu u sistemu . Lepo je ovo, samo je pitanje koliko ce im trebati da otklone bug. Koliko vidim, radi za Fiat, ali za Alfu i Lanciu ne (cak ni "igranjem" sa parametrima u linku, moze da se dodje samo donekle). Tako da moze da se iskoristi verovatno neko vreme, inace, najkorisnija moguca stvar za samostalne radove je u pitanju. Po netu moze da se nadje free online eLearn, ali stara verzija. Tj. do odredjenih godista vozila, cini mi se samo do 2008.
  3. @Milos654 Pitanje je prebaceno u odgovarajucu tehnicku temu, pa pogledaj i dosadasnje odgovore. Kod tebe je, na 1.9 16v, u pitanju FPT-ov menjac, tacnije C530.6 . Koji generalno vazi za pouzdan, tako da proveri i ovo sto ti pominjemo.
  4. Rade korektno i stariji BT, pre svega za te stvari koje inicijalno planiras (banalno pracenje parametara preko telefona). Citaj, verovatno za te svrhe neces ni primetiti razliku. WiFi adapteri su nesto novije generacije i malo su skuplji. Licno sam uzeo takodje Vgate BT iako je razlika u ceni mizerna. A za bilo kakvu ozbiljniju akciju, pogotovo ako se radi neko ucitavanje u BodyComp ili je u pitanju Proxy Alignment procedura koji duze traje - uvek sam za klasicnu zicnu konekciju i ELM327 adapter na laptopu. Sto je sigurno, sigurno je.
  5. Apsolutno razumem coveka. Dodje svojevremeno na skup, na odmor i druzenje... E, daj slikaj ovo, slikaj ono, 'aj molim te slikaj samo moj auto, e nije mi ova bas nesto, moze li jos tri-cetvrt ugao... Pa sve to puta par desetina puta .
  6. Nazalost ne, vec neko vreme. Mada, sto se kocnica tice, vec duze vreme covek nije pametan sta da izabere a da je 100% siguran . Zvrcni i Delmax, a proveri i sta ima u ponudi kod Jerosima u Slajeru? Partneri su kluba, pa imamo i dodatni popust:
  7. @NIXIE Bez veze "bacas" 20$. Npr. ovaj Vgate provereno radi sa AlfaOBD aplikacijom, cackali smo nesto kod kolege sa foruma na njegovom Tipu. Sacekao sam ga na akciji za 6$, besplatna dostava, inace je kod nas visestruko skuplji. Koristim i za oba svoja Citroena uz "FAP" aplikaciju (mogucnost pracenja parametara, brisanja gresaka), a na DS5 upravo da ponekad bacim pogled na dinamike regeneracije DPF: Mada, za ozbiljnije stvari, uvek sam za zicnu vezu, za Fiate je to klasicni ELM327 uz MES (MultiEcuScan) aplikaciju. Sto se Grandea tice, od adaptera je za motorni racunar dovoljan samo ELM327 interfejs. Za ostale module je potreban i dodatni zuti (ili A3) interfejs. Kod 500L ista prica - ELM327 interfejs za motorni racunar, a ELM327+A3 adapter za ostatak modula. Ako su u pitanju 500L verzije iz prvih godina produkcije, dok je za ove novije restyle (2018+) potreban i SGW adapter koji je malo skuplji (za zaobilazenje Security Gateway modula). PS: Ako ti zatreba neka pomoc ili dijagnostika dok ne pokupujes - imam sve to, osim SGW adaptera.
  8. @Milos654 Pozdrav i dobrodosao na FLCS forum. Mozda nije lose da se covek predstavi, takodje ako vec ne popuni avatar, bar da u pitanju napise koja tacno motorizacija je u pitanju - da bi opet tacno znali koji je menjac u pitanju. Imas i neke problematicne verzije menjaca na Nuova Bravu, koje su dobijali iz saradnje sa GM. Pisano sve do detalja na forumu, takodje... PS: Pitanje cemo iz podforuma za Predstavljanja automobila clanova, vec prebaciti u odgovarajucu temu. Kada dobijemo potrebne detalje i vidimo za koju je tacno tehnicki topic. Je li kontrolisano i zamenjeno menjacko ulje? Pogledaj i ovu moju temu za zanimaciju u kucnoj radinosti, a moguce i da su sajle otisle ako problemi krecu sa hladnim vremenom:
  9. Za razliku od prednjih gde za Deltu postoji 15-ak vrsta opruga zavisno od motorizacije, opreme, da li imaju SDC... Kod zadnjih opruga izgleda postoji samo 2 tipa: za verzije sa i bez panorame: Jos bolje od ePer (koji je najobicniji online katalog delova) je ako neko ima pristup do eLearn za Deltu. Tu je bas detaljna specifikacija za svaku verziju - debljina opruge, broj i smer navoja, visina opruge bez ikakvog opterecenja i kada je montirana, opterecenje, boja tackica na opruzi... Imam primer za Bravo, kod koga su opruge takodje iste pozadi za sve, osim naravno spustene Sport verzije:
  10. Dobronamerni savet - proverite pritisak u gumama . Pogotovo ko vozi nize 40 ili 45 profile guma i sl. Krecu hladnija jutra, mozda i po 20 i kusur stepeni razlike u odnosu na temeparature kada ste zadnji put korigovali. U praksi je to i po 0.4 Bar manje, vidim vec na par automobila. Teoretski, pritisak u gumi se menja za 0.1 Bar, na svakih 7C promene spoljne temperature.
  11. Cim je na auto forumu pao ovaj review - mora da je negde bilo zestoko prigustilo .
  12. I meni bi Evo ili Punto MY12 bili izbor zbog gore pomenutog. Dodatno, Grande vec gaze godine i najmladje sto mozes da uzmes je vec prilicnih deceniju i po staro. Znaci, samo moze da bude starije, jos malo pa punoletno. S druge strane stoji neosporna cinjenica, da su od Euro 5 verzija totalno uke*ali ponudu motora u Punticima. Sem ako neces za tu tezinu anemicnije ali proverene 1.2 ili 1.4 8v (pa jos sa pet brzina) - jednostavno si osudjen na potencijalnu zaje*anciju sa turbo motorima. U slucaju dizela, to su svileniji Euro 5 1.3 MultiJet. A u slucaju benzinaca osudjen si na MultiAir (atmo ili turbo), ili istu tu jedinicu samo na 2 cilindra (TwinAir, od MY12). Ne patim za pogonskim gorivom, a ako vec postoji mogucnost izbora, uvek bih pre izabrao benzinca - ali meni bi u Evu lep izbor bio i 1.6 MultiJet. Obicno idu i sa odlicnom opremom u toj varijanti, jedini je problem sto su poprilicno retki. Ili ako nisi ogranicen samo na Subcompact klasu, mozda i neki restyle Nuova Bravo sa kraja produkcije, sa T-Jet ako vec toliko zentas od MA... Na tom modelu su gurali 120 verziju do samog kraja proizvodnje. Po fabrici, 5-40 sintetika, ACEA C3, sa Faitovim 9.55535 S2 sertifikatom. Pa sta ti se vec "dojmi" karakteristikama i cenom. Obicno sipamo Seleniu (K PE), Shell (Helix HX7 ECT, HX8 ECT, Ultra ECT), Ravenol (VMO), Motul (8100 X-Clean)... Imas odgovarajuce teme, pisali smo detaljno, imas tacne specifikacije po proizvodjacima, tacna imena, da ne ponavljamo po 100 puta isto.
  13. Pa to ja pricam od kada forum postoji . Npr. i da ekstremnija voznja (recimo magistralom po krivinama) itekako moze da bude i brza i tecna i racionalna i da u njoj uzivas. A ne da to bude iskljucivo podrazumevani kocnica-gas stil. Sto u praksi znaci sto konstantnija brzina, sto manje kocenja, brzi prolasci kroz krivine, ispravno odsecanje krivina, kocenje motorom, gadjanje pravih stepena prenosa, pravovremeno predvidjanje situacija, itd... Prosecna brzina je samo jedan od dodatnih parametara opisa. Recimo, sa prosecnih 60 km/h neko moze da pomisli da su u pitanju idealni uslovi, magistrala, svaler-gas, gde potrosnja opusteno moze da sidje na 4-5l zavisno od motorizacije. A tih 60 km/h moze da bude i kombinacija autoputa i gradske kreni stani-voznje, gde ce ista ta prosecna potrosnja biti 7-8l. Evo gledam sad i sa malim C2, ponekad sednem posle supruge da nesto zavrsim u lokalu. U pocetku mi je bilo interesantno da pogledam board kad izadjem. Svaki put spustim prosek bar za par dl . I to u cisto gradskoj voznji, na relativno kratkoj deonici. Pa ona opet "narihta" i tako u krug.
  14. Depo, TYC i slicni se "najbolje" pokazu kada dodje red na stelovanje . I do onoga sto je zaista bitno, tj. rezultat na putu. Cisto pricam iz iskustva sta sam sve vidjao...
  15. @Nuova Delta Majka mu stara - pa najavi ovde bar nekad unapred kada su ovakvi skupovi. Jos ako su po BG i dostupni za obicnu bagru sa strane, poput nas . Sa zadovoljstvom bih pogledao sve ovo uzivo. To su bili pravi automobili, a ne ovo danasnje plasticno, autonomno i "ekoloski odrzivo" jednokratno smeće, koje nazalost postaje mainstream.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...