Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada

Ivan

Moderator
  • Content count

    16149
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    94

Ivan last won the day on January 18

Ivan had the most liked content!

7 Followers

About Ivan

  • Rank
    Abarth

Profile Information

  • Location
    Belgrade

Previous Fields

  • Garage
    Fiat Bravo Sport 1.4 MultiAir Turbo, ex Fiat Stilo 1.9 JTD 3 Porte

Recent Profile Visitors

55069 profile views
  1. Fiat 500L - LED sijalice za tablice

    Onda je znaci slicna zaje*ancija kao na Nuova Bravo (zato ih i imam viska ), Stilo mi je "gutao" sve zivo Canbus. Ako trazi toliko vecu otpornost, imas i varijantu da ostavis prethodne sijalice i dokupis ponistivac gresaka, koji se samo veze na red sa sijalicom. Jedino treba lepo izolovati zbog vlage pozadi, oko 300 kinti je komad. Kod 500L je cini mi se za tablice Festoon 39 mm kao na Stilu? Bravac svuda ima T10 ubodne pa znam napamet (a proveri postoji li to isto i u Festoon varijanti) - ima jos jedna opcija koja nije losa, a to su halogene bele sijalice. Imas ih i od Osrama (npr. Cool Blue Intense) ili Philipsa (npr. White Vision) ali su poprilicno skupe. Od jeftinijih imas Pilot (Lampa) recimo Blue Xen, od M-Techa Platinum... Staklo kod svih vuce na plavu ali sijaju belo i taman samo promene nijansu sa zute, nisu drecece. Pomenute T10 su oko 150 kinti par, recimo: http://internet-prodavnica.lavauto.rs/proizvodi/elektro-oprema/sijalice/sijalice-signalne/sijalica-12v-5w-ub-powertec-platinum-s125uppp-detail PS: Sacnuo sam, evo ovako nesto npr., jeftine su pa mozes da probas: http://autokes-delovi.com/proizvod/sijalice-pilot-blu-xenon-c10w/
  2. @Skocko Pitanje je spojeno sa postojecom temom, u kojoj je vec prebaceno identicno pitanje. Opet kazem, pogledaj celu poruku do kraja i ako ima strelicu na ekrancicu koja je strana u pitanju. Najverovatnije pozicije (imas po 2 u faru), proveri kontakte, snagu i da nije LED u pitanju pa javlja gresku zbog nedovoljne otpornosti. Greske za sijalice u vratima i kaseti naravno ne postoje.
  3. Pa tu gde ti nizbrdo provereno ima nagib preko 5% (neophodnih za aktivaciju HHC), samo okreni auto za 180 stepeni .
  4. Samo da uradi jos par reglaza i resi ovo sto ide ukoso .
  5. Koja boja Xenon svetala?

    Toeto , sasvim dovoljno i poucno - tj. u se i u svoje kljuse . Pokusacu opet da pronadjem jedan lep i slikovit prikaz kako koja boja izgleda na putu. Mada, sto ljudi vec rekose, ne treba te cifre uzimati zdravo za gotovo. Zavisi i od Kineza i sijalice na koju natrcimo, balasta, samog projektora, koliko je radnih sati ceo set ima... Poenta je samo da se ne ide u previse plave nijanse, koje nemaju nikakvu vidljivost, na mokrom su uzas, vise zamaraju oci tokom duzih putovanja nocu... A i lepota je u oku posmatraca , nemamo naravno svi ni isti ukus.
  6. Koja boja Xenon svetala?

    Racunaj i da si tek stavio set, kad se posle par desetina sati malo razradi otici ce trunku u plavlji deo spektra. PS: Stavi i ovde tvoju fotku kako se po savetu strucnjaka "slazu" 6000K bele i LED, svakako ce nekome biti poucno . A tek kako se beli na putu, ma milina jedna . Za sijalice koje crkavaju - upravo ovako kako je i imenjak postavio. Mogu cesto da se vide i po gradu, pogotovo sa fabrickim ksenonima, kada teraju tako i nece da zamene. A evo kako je izgledalo jezgro (sa smesom xenon gasa, metal halidnih soli i elektrodama) jedne aftermarket H7 koju sam zamenio i koja je otisla u ljubicasti deo spektra:
  7. Veliki pozdrav za Petra ... Ko zna, mozda opet sevnu neke fotke oko Petoletke .
  8. Koja boja Xenon svetala?

    Ne, ne, nisi u toku . I njemu je pre(prodavac) preporucio bele 6000K. Da se slazu uz DRL LED na Giulietti , prevrnuo sam se kad sam procitao sta sve nece izmisliti samo da prodaju robu. A kada ih je montirao, du*e i glava u faru, jos bi tih 6000K otislo u jos plavlje za par desetina sati. I moje je iskustvo da sijalica sa sve vise radnih sati polako kotrlja ka plavom delu spektra, a pred crkavanje ode u ljubicasti.
  9. Koja boja Xenon svetala?

    Ma ne, nije, samo smo gledali na slikama . Zezao se jos pre 12-13 godina sa svim i svacim, dok nisam uporedio i pohvatao problematiku (a montirao, popravljao, prepravljao i stelovao svasta sto su ljudi kupovali). I jos od tada, na svoj auto nikada ne bih stavio nista preko pomenutih 4300K, ali to je samo moj izbor, kao sto postujem i bilo ciji tudji. Opet, 4300K i 5000K su relativno blizu u spektru, pa se izbor svodi i na licni ukus (sto je za ovu pricu totalno nebitno, da li se Danilu, Andreji ili Ivanima nesto svidja). Nego je poenta, nadam se, ove konstruktivne rasprave da ljudi znaju sta je 6000K ili ne daj Boze vise na putu... A ne da ovde dodju sa pricom, "kupio sam set, preporucio mi prodavac ove 6000K bele", sa sve slikom plavog sljasteceg fara, naravno odnapred . Apsolutno se slazem, a valjda svrha ovakvih foruma treba da bude i edukativna. Naravno da ce svako birati prema svom ukusu i potrebama. Ali treba uvek potencirati upravo na ovo sto generacija ukazuje - funkcionalnost. A ne da se boja bira iskljucivo gledanjem u far i divljenju kako to izgleda sa strane. Poenta je u onom sto se dobija na putu, sto boljoj vidljivosti u svim uslovima, sto manjem zamaranju ociju na putovanjima od po nekoliko sati i da to sve bude lepo ustelovano... A kod nas je u zadnje vreme generalno prioritet samo da nesto sljasti, je*es i boju i snop i da li je to nastelovano i da li radi nivelacija ako je auto pun... Zato imamo ovakav cirkus po putevima, da u zadnje vreme bukvalno ne moze da se vozi na otvorenom. Pa dalje, pogledajte samo sta se radi sa LED sijalicama. Custom dnevna svetla koja ne smanjuju intenzitet nocu, osvetljenja tablica koja komotno mogu da budu rikverc svetla, pa kad jos natrcis na mokrom na nekoga pa ti zvizne odsjaj od tablica, branika, mokrog asfalta, isto vazi i za maglenke... Zato i jesam za zestoko rebranje i kontrolu po pitanju osvetljenja, pa taman morao i da skidam svoje ksendze, ali da bar onda svi mozemo da vozimo normalno na otvorenom.
  10. Koja boja Xenon svetala?

    E jes' ti argument , pa stavljaju strucnjaci i ljubicaste, kao da je to neko merilo... Ko hoce najbolju vidljivost u svim uslovima + najmanje zamaranje ociju + pristojan izgled, zna se sta je tata mata, dokazano vec ko zna koliko puta. Pa evo samo koliko se samo ovde ljudi "pokajalo", kada su posle 6000K probali 4300K, sve polako dodje na svoje sa stazom i brojnim situacijama i iskustvom na putu. Tipa postova ovog tipa, a imas ih gomilu: I dalje stojim iza toga da je 4300K cisto belo svetlo (na putu pogotovo, sto je i najvaznije), ako je kvalitetna sijalica u pitanju. Jedino, kao sto rekoh, ako sijalica nije nova i dok se ne razradi. Ili ako neko voli da sljasti plavo, pa mu za njegov ukus 4300K vuce ka zutom delu spektra. A naravno da sam se zezao sa svim i svacim, posto sam u prici bukvalno od kada su ksendze krenule kod nas tamo 2007. i od testiranja kod Vlade Triona, koji se medju prvima u Srbiji ozbiljnije bavio tom tematikom, putovao u Kinu, detaljno testirao i birao setove koje ce uvoziti. Covek je imao lep "opitno-obrazovni tunel" (stariji ce se setiti ), gde je musterijama crno na belo u praksi poredio i pokazivao zasto je i njegova preporuka fabrickih 4300K. Dok je to sve ovde bila jos apsolutno nepoznata materija i cenovno poprilicna stavka u odnosu na danas.
  11. HHC se uzbrdo automatski aktivira sa istovremeno pritisnutim kvacilom i kocnicom, i menjacem u leru ili bilo kojoj brzini sem rikverca. Za nizbrdo - sve isto, obe papuce pritisnute, samo menjac mora da bude iskljucivo u rikvercu. Ako je sve ispravno, u oba slucaja, na nagibima vecim od 5% (znaci treba ti i malo jaci nagib) - HHC se aktivira. Treba samo pripaziti da ESP drzi pritisak do postizanja dovoljnog torque za kretanje. Ili max 2 sec, kada pritisak lagano popusta (vidjao sam vec par puta scene kod novopecenih vlasnika/ca koji su na trunku skuplji nacin ukapirali da HHC ne drzi doveka ).
  12. Koja boja Xenon svetala?

    Vecina projektora (ukljucujuci Morimoto Mini) originalno nosi H1 sijalicu, a ima i projektora sa adapterom za H7, tako da treba povesti racuna sta se kupuje. Kod projektora je dobra stvar sto ih sada ima za bagatelu (ranije su ovde bili po 200 EUR xenon set, isto toliko projektori, tako da to uopste nije bila jeftina igranka), sada obe stvari mogu da se uzmu i za po 30-ak EUR. Ali tu onda lezi i problem, jer ima dosta bofla, u smislu kvaliteta, izgleda snopa, loseg hotspot-a, negde mora da se igra sa lezistem sijalice ili metalnim shield-om da bi se izvukao koliko toliko lep snop. I da se ne kaze samo da imas projektore, nego da to daje dobar rezultat na putu sto je i najvaznije (a nazalost mnogima nije). Tako da mozda nije losa opcija ni uzeti kod nas, platiti malo vise ali sa gomile moze da se probere nesto da valja. Sa cim su mi sve ljudi dolazili na stelovanje, krstili bi se . U slucaju kupovine preko neta, samo obratiti paznju da su naravno za LHD drive vozila. Apropo boje, ne bih se slozio - 4300K je kristalno belo svetlo, dominantno u svim uslovima, izbor proizvodjaca automobila u OEM varijanti. Primesa zute moze da bude iskljucivo na novoj xenon sijalici, koja se nije razradila prvih par (desetina) sati. 5000K vec ima blagu primesu plave (ledeno plavkasta), 6000K je vec u nekorisno plavom delu spektra, pogotovo za voznju po kisi. Kome je (kao i meni) najbitnija funkcionalnost i vidljivost, pogotovo na mokrom - 4300K je apsolutno dominantna. Meni licno i najlepsa, ali to je vec licna kategorija u sta ne ulazim.
  13. @Branislav Pitanje je spojeno sa odgovarajucom temom.
  14. Koja boja Xenon svetala?

    Upravo tako, 4300K je kristalno belo svetlo koje ide i u OEM varijanti i vrlo lako se (a i po intenzitetu svetla) primeti razlika u odnosu na halogenu sijalicu. Sada su ti setovi za konverziju bagatela u odnosu na ranije (i xenon setovi i projektori). Solidan xenon set je sada malo skuplji od para pojacanih, brand sijalica (koje na to i kratko traju). Tako da je racunica jasna. Cak, ako ti fabricki idu H1 sijalice a vec planiras konverziju, slobodno kupi xenon set pa probaj kakvo ce biti stanje sa trenutnim farovima. Kao sto su ti rekli, vrlo verovatno je da su te soljice vec odavno nagorele. Ali te nista ne kosta da probas i tu kombinaciju. Posto ti H1 sijalice posle svakako ostaju i za npr. neki Morimoto Mini H1 projektor. Imao sam identican slucaj sa trenutnim autom, nisam bio zadovoljan sa obicnim Osram sijalicama (posle pune decenije koriscena xenona), zbog tehnickog i zaje*ancije vagao izmedju pojacane halogene i xenona, uzimao u obzir i zamenu projektora ako bude trebalo... Probao za pocetak samo sa xenon setom i bingo - razlika du*e i glava, vrlo sam zadovoljan snopom, tako da nista ne cackam dalje. Ali je i auto mladji punu deceniju, mada te nista ne kosta da probas. Apropo kontrole - kod nas se nista ne zna trenutno, mozda bude kao i do sada, mozda rese da izbace xenon kao sto su to uradili i sa folijama. Realno, iako ih i sam koristim, ljudi su previse neodgovorni (porazbijani i nenastelovani farovi, neispravni motorici nivelacije, ...) i kao rezultat dobijemo zaslepljivanje, a toga ima prilicno i sa obicnim farovima. Kada je vec tako nedefinisano, nikako ne bih ubacivao zute sijalice, jer je drasticno bolja vidljivost sa 4300K u svim uslovima (sem po magli). I upravo zato se nisam ni mucio da "zavlacim" balaste, na Bravu je mesta koliko hoces i namerno sam ostavio da mi instalacija bude lako dostupna i da u slucaju bilo kakvih problema mogu da vratim obicnu sijalicu i stanje na fabricko za cca minut po faru . Moja licna preporuka za trenutnu ponudu je uvek "CN Light".
  15. Koliko znam E generacija Corse ti je na platformi koju oni zovu cini mi se SCCS. A u sustini je ista platforma kao na Corsi D, tj. Fiatova Small platforma na kojoj je krenuo Grande. Sto znaci da imaju identicno medjuosovinsko od 2.51 m, maltene identican trag tockova, a vrlo su male varijacije u duzini, sirini, zapremini gepeka, rezervoara... Sto logicno verovatno znaci da je sve to tu negde, a opet u zavisnosti i od ukusa. Ne pricam o ergonomiji, ali uvek u obzir uzmem podatak o rastojanju od pedala do naslona zadnjeg sedista. Ili ona prakticna metoda - namestis se u sedistu, pa uporedis prostor iza sebe. Ali verujem da je to sve prilicno slicno, jedino sto je Corsa E vizuelno moderniji automobili (sitan detalj, ali nikada nisam mogao da svarim Opelovu stof kartu sedista ). Dok je Fiat Punto MY2012 koji gledas vizuelno unazadjen i maltene ga se Fiat odrekao pred kraj produkcije. Cak su mi ubedljivo najlepse starije Evo varijante, sa onim crnim umetkom na braniku, simpaticnim enterijerom (posle GP). Juce bas u gradu videh jedan beli 3v Evo, u Sporting varijanti - sa kacketom/pragovima, lepim felnicama, tamnim staklima, bas razmisljam kako ga je Zabar lepo skrojio. U toj izvedbi, meni mozda i najlepsi Punto svih generacija (uz legendarni Mk1 koga se secam kao revolucije u dizajnu) i jedan od lepsih Fiata. Steta sto su napustili taj pravac, pogasili modele i zastranili sa zastarelom ponudom i dizajnom. Taj trend je poprilicno usporen, pogotovo sa zadnjim generacijama. Cak u ovoj klasi imas vise primera da su najnoviji modeli kraci od prethodnika (na istom ili cak manjem medjuosovinskom).

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×