Jump to content
FAS Euroauto Goran

Ivan

Moderator
  • Content Count

    22573
  • Joined

  • Days Won

    145

Ivan last won the day on May 19

Ivan had the most liked content!

About Ivan

  • Rank
    Abarth

Profile Information

  • Location
    Belgrade

Previous Fields

  • Garage
    Fiat Bravo Sport 1.4 MultiAir Turbo, ex Fiat Stilo 1.9 JTD 3 Porte

Recent Profile Visitors

66316 profile views
  1. Na ramenu to bude ili lupkanje u kugli ili lupkanje/zvakanje/pocepan silen blok (obicno pastetica, redje strada valjkasti silen). Na kraju spone opet lupkanje u kugli i luft. Ako se sve ne zapusti u neku goru fazu .
  2. Jos svojevremeno su na neke verzije Sumadinca gurali Vector 4Seasons Gen-2, vidjao sam ih u 225/45/17. Sada je aktuelna Gen-3, sa malo manje agresivnom zimskom sarom .
  3. Sta sam se sve od njih naslusao... Pogotovo kada odem sa debelo izvaganom idejom sta hocu da kupim . 'Aj bas dopisi sta sad guraju. Ako je bar Conti PremiumContact, to je vec daleko ozbiljnija prica i unapred se izvinjavam struci .
  4. Ivan

    F1: Španija 2022

    FOTO: Ferrari, Mercedes, Aston Martin i ostali doneli unapređenja za VN Španije Većina timova spremila je neke nove delove za nastavak sezone. Nije tajna da VN Španije važi za manifestiaciju novih delova i i unapređenja u prvom delu sezone, gde se timovi odlučuju da donesu ono najnovije iz svojih fabrika. Razlog više za ovako nešto je i sama staza Katalunja čija je konfiguracija odlična za sam test komponenti kao i da su se baš ovde održali zimski testovi pa tako timovi imaju prilike da urade komparaciju podataka. Poznati španski novinar Albert Fabrega, obišao je padok i slikama nam je dočarao kako je stanje stvari pred početak trkačkog vikenda. Kao što smo mogli i da pretpostavimo Ferrrai je posle filmskog dana koji je odradio u Monci doneo i nove delove u Barselonu. Razni drugi izvori navode da je boja ovog tima drugačije nijanse što znači da se italijanski tim odlučio da prefarba bolid i da bude lakši za 0.7kg. Ferrari je za ovu priliku spremio i novo zadnje krilo, kao i pod bolida dok je šasija, odnosno pokrivač motora drugačijeg dizajna. To bi trebalo da smanji efekat poskakivanja kao i da ubrza F1-75 na pravcima. I Mercedes ozbiljno spremio za Španiju, što je svakako prethodilo takođe filmskom danu na stazi Pol Rikar na kome su po prvi put stavljeni ovi novi delovi. Novinar Auto Motor und Sporta Tobi Gruner video je novi pod kod W13 od koga se očekuje da reši problem sa poskakivanja na pravcu. Ipak, najveće iznenađenje je svakako priredio Aston Martin a može se slobodno reći da je spremio B specifikaciju svog bolida. Prema nekim najavama bilo je upitno da li će ona biti spremna za oba bolida ali je jasno da je tim iz Silverstona uspeo u tome i obezbedio Lancu Strollu i Sebastianu Vettelu isti bolid. Odmah se može videti da je promenjena filozofija na bokovima bolida i zadnjem delu, pa tako ova konfiguracija dosta liči na onu koju koristi Red Bull na svom RB18. Takođe, sa punim koferima stigo je i McLaren za koje takođe veruje da su smanjili težinu kao i da ima nove aerodinamičke delove. Prema navodima Lawrenca Barretta ovo bi moglo da ubrza MCL36 za oko pola sekunde. Ni Alfa Romeo nije ostao dužan a fabrika u Hinvilu je spremila novi pod i prednje deo ali ovi delovi biće instalirani samo na bolidu Valtterija Bottasa. Preuzeto sa: pole-position.rs
  5. Koliko znam (i slazem se sa ostalima koji su to naveli) - rezervne sijalice odavno nisu zakonska obaveza. Davno je moralo da se ima bar jedna sijalica od svakog tipa (ili polovina od sijalicnih mesta). Naravno da je pametno imati ih u gepeku, za zamenu kada pritreba, kao i gomilu drugih stvari koje vucemo po gepeku a nisu obaveza . I ja primecujem da maltene ne pregorevaju, poredeci sa vozilima od pre deceniju-dve. Ako je slucajno Conti EcoContact serija, onda i nije bas tako lepo .
  6. Zaboravio si da naglasis da on tebi treba da doplati. I da mu jos cinis uslugu .
  7. Koja li je tajna zdrave kose @moron Markl, koja li je tajna? Mislim da, u pitanju je duboka MultiJet-izacija .
  8. Ivan

    F1: Ferrari

    Ali su i ta "revolucionarna" resenja bila "malo" pomognuta i "radom" van razvoja i staze . Daleko od toga da kao najobicniji entuzijasta sumnjam u tako trofejnu ekipu. Ali su bukvalno svi krenuli drugacijim pristupom, a oni bili uporni da izguraju to sto su naumili. Ferrari se pokazao dominantnim sa onim bocnim "bazenima", RB opet polako staje na noge posle pocetnih problema, otkaza motora... Nismo jos ni krenuli, a ti vec zderes ...
  9. Ivan

    F1: Ferrari

    Tacno, na Paul Ricardu. I to vec drugi put ove godine, vec su imali jedan "filmski dan" . Na ovom zadnjem je vozio samo Russell, dok Hamilton navodno nije bio cak ni prisutan. Tu su smeli da odvozaju max 50 km na promo gumama koje se ne koriste za trkanje (posto je po timu dozvoljeno 100 km, ali nije bilo jednog vozaca). I navodno su u Francuskoj i testirali ove delove koje donose u Spaniju. Od svih ovih silnih emisija, kojekakvih komentatora, F1 bloggera i sl.., volim jedino da pogledam "GP Confidential" - bas onako oko suve tehnike, posto me to zanima... U zadnjoj emisiji su detaljnije objasnjavali da je Mercedesu glavni problem sto na simulatoru sve deluje kako treba. A kada izadju na stazu krecu problemi sa poskakivanjem koje nikako ne mogu da rese. I dalje mi nije jasno zasto su pomalo svojeglavo uopste dalje ulazili u onu utopiju ekstremnije uskih bokova... Apropo "filmskih dana" - i Ferrari je nedavno odradio jedan, prosle nedelje u Monzi. Navodno su i oni tada testirali novi paket za Catalunyu. Odmah iza toga je Leclerc poljubio zid u La Rascasse krivini, sa Laudinim Ferrarijem iz 1974., na "Trci kroz istoriju" u Monaku.
  10. Sedlicu, pretpostavljam da su ti tokom pokusaja kalibracije bila ukljucena oborena svetla? Koliko se secam, uslov za kalibraciju je to, zatim da je brzina ispod 5 km/h (a pozeljno u mestu) i da je vozilo na ravnom. Ne secam se da li u podesavanjima za Body Comp postoji nesto vezano za ukljucenje/iskljucenje xenona i sistema nivelacije, pogledaj i to npr. Ili mu trkni jedan Proxy Alignment cisto da pretrese konfiguraciju, 'leba ne jede. Idealno bi bilo kada bi nasao nekoga sa Alfom, pa da ti proveri ocitavanja naponskog nivoa senzora kod sebe. Znam da Milutin i Mijailovic imaju fabricke ksendze ali na Nuova Bravu, pa ako budu bili nekad dokoni mozda da ih zamolis da ti provere. Za restyle (Mile) sam 100% siguran da ima senzore i na prednjoj i na zadnjoj osovini, verovatno je isti sistem i pre restyle (Mijailovic). Rado bih pomogao, ali imam aftermaket "CN Light" ksenone .
  11. Ivan

    F1: Ferrari

    Drukare . Ferrari se sprema da FIA-i dostavi svoj izveštaj sa troškovima ostalih timova? Italijanski tim akcenat stavlja na odeljenje za dizajn i razvoj delova. U 2022. budžet F1 timova definisan je na 140 miliona dolara, ali to nije konačna cifra. Naime, na ovo se dodaje i 1.2 milion za svaku trku koja prelazi granicu od 21. trku u kalendaru kao i da organizatori šampionata uplaćuju još i 300 hiljada za svaki sprint vikend. Na kraju, kada se podvuče crta timovi bi trebalo da na raspolaganju za potrošnju imaju 143 miliona dolara. Naravo, ovaj budžet je raspoređen na više strana što znači da svi oni imaju različite svote koje su namenjene razvoju bolida i proizvodnji delova. Tako je Red Bull od samog početka sezone već nekoliko puta doneo unapređenja a najviše u Imoli sa kojim su dobili veliko poboljšanje u performansama, što je svakako upalo u oko Ferrariju koji nije puno učinio na ovom polju, odnosno prvi svoj paket sa novim delovima sprema na VN Španije. Zbog toga, prema tvrdnji italijanskih medija, Ferrari ima nameru da napravi svoj izvešataj o potrošnji svakog tima od početka sezone i preda ga FIA-i a akcenat se stavlja na odelenje za razvoj bolida i proizvodnju delova. Ovo bi naravno bili hipotetički troškovi, jer tim iz Maranela nema u uvid podatke ostalih, ali bi mogli da naprave neku svoju računicu. Jasno je da ovaj potez usmeren ka Red Bullu i njihovom poštovanju pravila o ograničenju budžeta. Preuzeto sa: pole-position.rs
  12. Ivan

    Krovno svetlo 500L

    Pretpostavljam da si proverio da ti glavni prekidac plafonjere slucajno nije u polozaju za stalni rad (od 3 moguca)? Ako prekidac ostane u tom polozaju, svetlo gori stalno tokom voznje (tacnije uvek kada je auto pod kontaktom). A gasi se na timeout od 15 min po zakljucavanju, da bi se sacuvao akumulator od praznjenja. Sto mi sve odgovara tvom opisu, proveri za svaki slucaj. Ako je u pitanju osetljivija stampana ploca (a ne metalni kontakti), lako moze da se desi i da je sam prekidac ostecen ako su se deca igrala. PS: Pitanje je prebaceno u odgovarajuci tehnicki 500L podforum.
  13. U principu me za*ole za 500L, ali preteraste ga brate u pljuvacini . To sto svi komentarisete na nalepnicama uopste nije datum proizvodnje, nego datum zadnje modifikacije dela (ODM Date). Nalepnice su u principu sadrzajem iste kao na prethodnim verzijama Fiata, samo sto je u tom polju stajalo "Ult. Mod." (Ultima Modificata), takodje sa datumom u formatu dd/mm/yy. Logicno da gomila stvari bude sa ODM Date iz 2017. i 2018., jer je tada radjen restyle 500L modela. U polju desno (ODM NO) je broj modifikacije, ranije je stajalo samo ODM. Proizvodnja svega sa slika je koliko vidim 2021. godina, a to vam stoji u polju PRODDATE. U odnosu na ranije je samo promenjen format datuma, bilo je dd/mm/yy i stajalo je Data Prod. (Produzione). A sada je to recimo redni broj dana u godini, pa godina. Takodje, zar mislite da se u savremenom JIT principu proizvodnje (Just In Time) nesto lageruje po 5 godina . Samo da pripomognem oko identifikacione plocice, koja kod 500L nije u motornom prostoru, nego je pozicionirana u gepeku:
  14. Ivan

    F1: Španija 2022

    La Gazzetta dello Sport: Ferrarijeva unapređenja vrede oko 3 do 4 desetinke Italijanski tim sprema se da donese prvi veći paket sa unapređenjima u Španiji. Kako prenosi La Gazzetta dello Sport tim iz Maranela sprema se da na Katalunji donese novi pod koji bi sprečio da F1-75 nastavi da poskakuje na pravcima, što bi svakako poboljšalo performanse bolida. Pre njihovim navodima ovaj paket bi trebalo da Ferrarijev bolid ubrza za tri do četiri desetinke po krugu a to bi ga svakako stavilo na crtu sa Red Bullom. Pored toga, prema pisanjima ostalih medija fabrika je u Maranelu za VN Španije pored novog poda spremila i novo zadnje krilo, uži bok, nove usisnike za vazduh kao i da će F1-75 izgubiti i 2 kilograma na svojoj težini. Preuzeto sa: pole-position.rs Horner se plaši da će Ferrari biti jači u Barseloni Šef Red Bulla očekuje tešku borbu između ova dva tima. Christian Horner očekuje od VN Španije potpuno novi izazov između Red Bulla i Ferrarija. Posle prvih pet trka italijanski tim ima samo 6 poena viša od ekipe iz Milton Kinsa, dok Charles Leclerc beži 19 poena Maxu Verstappenu. Sa druge strane ceo padok bruji od toga koja će unapređenja doneti ova dva tima sa kojim bi poboljšali svoje performanse. Do sada, Red Bull je imao dosta bolju brzinu na pravcima od Ferrarija dok su Italijani bili uspešniji od Austrijanaca kada je u pitanju prolaz u krivinama. “Ovo je baš tesno.” kazao je Christian Horner za RacingNews365.com. “Barselona je potpuno novi izazov za nas sa brzim krivinama i mi tu znamo da je Ferrari dosta jak na ovom polju.” Preuzeto sa: pole-position.rs

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...