Jump to content
FAS Goran

Zvezdo

Members
  • Content Count

    3798
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Zvezdo last won the day on November 23 2017

Zvezdo had the most liked content!

1 Follower

About Zvezdo

  • Rank
    Prominente

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Srem
  • Interests
    Automobili, Motocikli, F1, Elektrotehnika,elektronika

Previous Fields

  • Garage
    Sveta krava B8

Recent Profile Visitors

15080 profile views
  1. Ova je samo iskrena. Unapred kaže šta te sve čeka. Po meni pošteno. Ako se vidiš u toj priči ok. Bolje tako nego da se venčamo pa onda neka je Bog u pomoći. Znam šta pričam!
  2. Identičan problem sam imao davno na puntu Mk1 . Loše gorivo. Auto je bio pokretna imovina u servisu. Isto su hteli menjati kompjuter. Slučajno jednom nasuo na drugoj pumpi i auto poletio.
  3. Narodski rečeno to su akumulatori koje koriste vozila sa start stop sistemom. Najveća razlika u odnosu na klasične akumulatore je ta da lakše podnose velik broj pražnjenja i punjenja kao i veći procenat pražnjenja. Bolje i podnose veću struju punjenja. Za auto opremljen samo sa S S sistemom dovoljan je EFB akumulator. EFB+ (ne znam ima li kakve bitne razlike u odnosu na EFB) ide na aute koji pored SS imaju i neki sistem regenerstivnog kočenja. AGM je trenutno vrh ponude i zahtevaju ga neki mikro hibridi. Oni imaju neku vrstu alansera i valjda alternatora u istom kućištu . A to služi da pored što upali auto i da početni impuls pri kretanju dakle u prvom momentu pomogne SUS motoru. Ovo je onako na prvu, svakako ima netko ko više zna pa bi mi bilo drago da me ispravi.
  4. Verovatno. Ovo što sam pisao je znanje prikupljeno sa mog pasata. U uputstvu piše nešto kao da ima regenerstivno kočenje... Gledam kočnice sve normalno kakva regeneracija? Da bi jednom se nešto igrao a auto je radio. Merim napon a on 12.3V?!? Ugasim auto isto 12.3V! Odem provozam se igram se sa potrošačima a napon se blago smanjuje umesto da bude onih 14V što je inače napon punjenja akumulatora. Tek slučajno bacim oko na instrument kada sam pustio gas i počeo kočiti. Samo onda puni akumulator i napon bude 14V. Pisao sam u temi o pasatu kada sam se vraćao iz Holandije sa neispravnim akumulatorom. Potrošnja je bila 0.3 litra veća nego inače jer je alternator celo vreme punio akumulator. Zamenom akumulatora sve je postalo opet normalno. Inače u vezi Start stop sistema. Kod mene na pasatu B8 je isti sistem kao i na pasatu b6 iz 2010 godine. Jednostavno čujem da se auto pali. Drugarov Peugeot 508 iz 2014 auto samo krene! Nema zvuka alansera kao kada se prvi put pali auto. Pritiskom gasa auto samo krene bez zvuka alansera! Dakle kao da ima normalan alanser i neki nečujan koji radi sa start stop sistemom?
  5. Skuplji odnosno AGM,EFB + i EFB akumulatori nisu samo i jedino zbog start stop sistema!!! Glavna svrha im je prikupljanje energije prilikom kočenja i oduzimanja gasa. Prevedeno to znači ovako. Tokom vožnje alternator NE PUNI akumulator! Prilikom oduzimanja gasa il kočenja onda se puni akumulator ali većom strujom nego inače kod starijih automobila. To su u Brošurama nazvali regenerativno kočenje a ustvari je pametno upravljanje alternatorom. Dakle alternator se ne isključuje fizički (da se prestane vrtiti) nego mu se (verovatno ) gasi pobuda i tada je otpor okretanja zanemariv. Ukoliko treba struje (pritisne se kočnica) uključuje se pobuda alternatora i on proizvodi struju samo što je tada potrebna veća sila odnosno energija da bi se okretao.
  6. Teško je dati univerzalni odgovor. Kod relativno starijih auta ukoliko je alternator u redu nema velikog rizika. Zapravo rizik je povećanje napona koji nastaje odvajanjem velikog potrošača u ovom slučaju praznog (neispravnog) akumulatora. Regulator napona alternatora to kompenzira. Kod novijih auta posebno onih sa "batery management" elektronika će sigurno prijaviti neku grešku. Tako da taj način nema svrhe. Jedini siguran način (ukoliko se baš želi izbeći reset) je spajanje sa žicama novog akumulatora. Kažem žicama jer klešta od kabela za startovanje će smetati da se spoji akumulator sa autom. Rizik u svemu postoji. U 95% i više slučajeva se ništa neće dogoditi. Ako se nešto dogodi taj kvar će oduzeti mnogo vremena i novca tako da mislim ta taj način zamene akumulatora nema puno smisla. Svi imamo kompjutere i telefone kojima je reset neophodan da bi se rešio neki problem. Tako da automobilu ništa neće biti. Nakon 10 minuta vožnje sve izgubljene funkcije će se vratiti osim možda memorisanih radio stanica i pozicije sedišta.
  7. Nisam lično video . Tako mi kaže dobar poznanik koji tamo radi. Nema razloga da laže. Istu priču pričaju i vozači. Za par sati iz praška pivo je u gajbama. Navodno te vreće dolaze iz nemačke. Ponavljam nisam lično video, ta priča potiče odmah nakon prodaje pivara. Kod mene u komšiluku je mali pogon Black turtle pivare. Davno sam tamo popravljao mašine. Zaboravio sam tačno ali nakon kuvanja pivo se pretače nekoliko puta i treba skoro nedelju dana da se napravi jedna tura odnosno poslednji tank istoči u burad. Ta burad se onda razvoze. E to je pravo pivo. Nije to nikakva nauka, pivo se tako pravi stotinama godina. Isto tako se je pravilo u Apatinu ,Čelarevu,Beogradu,Zaječaru....nekada.. Sada strani vlasnici valjda bolje znaju šta nama više prija. Uglavnom Amstel iz Apatina i Amstel iz Holandije oboje u limenkama su dva ukusom različita piva. Ista stvar sa coca cola iz Amerike i kod nas, nutela, prašak za veš... Odnosno svi strani brendovi... Odgovor korporacija je da sadržaj odnosno ukusi variraju zbog zahteva lokalnih tržišta. Da ne skrećem sa teme.. koliko brendova suncokretovog ulja ima kod nas? Nekoliko.. e pa sva se toče na istom mestu gde se i prave. Plus i po neko sa evropskim etiketama... Neću da imenujem fabrike.,. Us put... evropskom kupcu više prija kada kupi proizvod na kom piše made in Belgija ili nemačka umesto Srbija ili Kina gde se ustvari pravi.
  8. Pa nekada.... Između ostalog pivo se može praviti i od hmelja.
  9. Ima servisa za to jer ako nađeš drugi komp onda imaš igranku sa imobilizatorom odnosno ključevima. Sve se to rešava ali probaj pitati servisere autoelektronike. Probaj guglati znam da ih ima nekoliko u Beogradu.
  10. Zvezdo

    Gde mogu da kupim...?

    Pre bilo kakvog lepljenja podlogu treba dobro očistiti. Nakon lepljenja je veoma poželjno a u mnogim slučajevima neophodno taj spoj držati pod pritiskom neko vreme.
  11. Meni su klizači uredni , nisam imao potrebu da stavljam nove gumice. Izvadio i vidim čista mast unutra. Prednje još nisu na redu ali mislim da je isto problem u pločicama. Kada rastavim sve videću.
  12. I prednje i zadnje. Napred novi diskovi i nove pločice. Ostrag diskovi odlični a nove pločice. Bilo potpuno prestalo pa opet počelo. Škripe kada stajem i lagano kočim. Zadnje imaju zvuk kao da škripe gume ali jako tiho. Nije mi jasno šta je sve izgleda dobro. Jedino mi pada na pamet da je do pločica jer su sve zamenjene. Takav auto je došao iz Švice. Majstor rekao da će prestati i tako i bilo pa opet počelo. Nervira me! Ljudi se okreću i misle vidi krša!
  13. Započeta operacija rešavanja škripe kočnica. Počeo sam od zadnjih. Zamenjene pločice , očišćeni cilindri i zamenjene gumice na zadnjim kočionim cilindrima. Disk kao nov ali sada ofarban. Čeljusti oprane sprejem za kočnice nema potrebe za farbanjem.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...