Jump to content
FAS Goran

zarekg

Members
  • Content Count

    121
  • Joined

  • Last visited

About zarekg

  • Rank
    Regolari

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nemoj to Nisovo SAE90, osetno je to gušće od 75W-80, posebno zimi. Da si nekada zimi sipao u Fiću SAE90 znao bi o čemu pričam . Upališ auto sa pritisnutim kvačilom, pustiš kvačilo a on cimne kao da hoće da pođe . Nađi bilo koje 75W-80 i sipaj, ništa mu neće faliti. I izlečite se već jednom od te "samo Selenia" bolesti.
  2. zarekg

    Kamera za automobile

    Kada povežeš kameru, interesuje me koliki je ugao objektiva i da li snima zvuk?
  3. Pa ne ispunjava taj Fiatov standard. Ne znam šta ti nije jasno ili ja ne znam na šta ti misliš? Na kutiji piše koje standarde ispunjava. Fiatovog nema nigde.
  4. U uputstvu piše da treba da ispunjava i Fiat 9.55535-G2 specifikaciju. A to je "Qualification for gasoline engine lubricants with standard characteristics". U prevodu, ništa posebno. API je mnogo široka specifikacija pa proizvođači donose neke "svoje" posebne zateve, ograničenja i sl. Negde je to bitno a negde može bez problema i da se izbegne i koristi neko drugo ulje. Kao što si ti sada uradio i ništa se neće desiti motoru. I nemaš potrebe da ga menjaš pre nego što mu je vreme za zamenu. Puntov motor nije u cvetu mladosti. U to vreme su se koristila 10W-40 ulja pa to i piše u uputstvu. Mnogi proizvođači vremenom kako izlaze novi standardi menjaju i preporučena ulja za stare modele pa se lako može desiti da standardna preporuka umesto 10W-40 bude 5W-30 ili 0W-30 i sa strožijim standardima. Imaš PSA motore koji su pre mnogo decenija krenuli sa 15W-40 i karburatorom a onda kako se dodavala elektronika, razna ubrizgavanja... su završili sa 0/5W-30 uljem.
  5. Ulje koje si kupio ne ispunjava zadate norme. Ako ćemo baš da teramo mak na konac . Ništa mu neće faliti ni sa tim ulje koje si kupio. Ja samo kažem da za malo više novca može da se kupi mnogo bolje ulje što će motoru na duži vremenski period značiti.
  6. To su najuopšteniji zahtevi koji postoje i njih ispunjava bar 95 % ulja na tržištu. Čak i da Fiat propisuje neku svoju dodatnu normu kao što propisuje za sve novije motore to je za ovaj motor beznačajno.
  7. Nisu tu bitni standardi. U Punto možeš da sipaš ulje bilo kog standarda, ništa mu neće biti. To je motor koji nema nikakve zahteve i nikakvo opterećenje. Bez obzira na to, uvek bih sipao (i sipam u sva kola) bolje ulje a ovde je to bilo koje 5W-40. Posebno zbog gradske vožnje, hladnih startova,, verovatno zimi ne zna za garažu.... Svako sintetičko 5W-40 je mnogo bolje od 10W-40 a razlika u ceni i nije neka.
  8. Kakvo je to ulje, prvi put vidim? I zašto ne 5W-40?
  9. Neko vreme sigurno hoće. Moraš da probaš. Tu su razni epoksidi (pokušaš da ih uguraš u pukotinu), lepkovi... šta god ti padne na pamet.
  10. zarekg

    Biciklizam

    To je to, trebalo bi da ti odgovara. 175 mm je najduža standardna dužina kurbli.
  11. Svaki novi auto pa makar i "najgora" Dacia je danas statusni simbolj jer bar 90 % ljudi ne može da kupi nov auto.
  12. Ne ide to baš tako. Masa na točku je mnogo uticajnija nego masa u automobilu. Bez proračuna pa i bez praktičnih ispitivanja teško je izvesti neki "tačan" zaključak. Pa ubaciš u to otpor kotrljanja između 2 različite gume i eto cirkusa. Logično bi bilo da se mase guma istih dimenzija ne razlikuju osetno. Sve su iste konstrukcije, istog materijala, nema tu neke velike nauke...

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...