Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada

Forums

  1. FLCS Forum

    1. Fiat / Lancia / Alfa Romeo / Abarth / Maserati / Ferrari - Nasleđe

      Svet priča i događaja posvećenih starim automobilima Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Abarth, Maserati i Ferrari

      468
      posts
    2. 109
      posts
    3. 1
      post
  2. Fiat-Lancia Club Serbia

    1. 29118
      posts
    2. 2016
      posts
    3. Predstavljanje novih članova Foruma

      Napišite koju reč o sebi...

      5526
      posts
  3. Fiat-Lancia Automobili

    1. 190650
      posts
    2. 40670
      posts
    3. 84607
      posts
    4. 9037
      posts
    5. ICE

      In Car Electronics

      18252
      posts
    6. 19989
      posts
    7. Uradi sam

      Korak po korak do rešavanja nekog problema...

      12609
      posts
  4. Tehnička pitanja

    1. 8330
      posts
    2. 6003
      posts
    3. 3839
      posts
    4. 18519
      posts
    5. 31352
      posts
    6. 42752
      posts
    7. 5021
      posts
    8. 9267
      posts
    9. 2838
      posts
    10. 2855
      posts
    11. 517
      posts
    12. 5840
      posts
  5. Opšti deo

    1. Bezbednost u saobraćaju, propisi, zakoni

      Zapažanja, mišljenja, iskustva, šta Vam se dogodilo...

      32885
      posts
    2. Teme o ostalim automobilima

      Italijanskim, ali i drugim...

      24920
      posts
    3. 13385
      posts
    4. 102292
      posts
    5. Fiat/Lancia International

      Korisni linkovi, strani sajtovi...

      318
      posts
    6. 9690
      posts
    7. 43543
      posts
    8. 4528
      posts
  6. Partneri Kluba

    1. 573
      posts
    2. 2760
      posts
    3. 2901
      posts
  7. Prijatelji Foruma

    1. Alfa Romeo Club Serbia   (43642 visits to this link)

      • No posts here yet
  8. Administracija Foruma

    1. 3
      posts
  9. Prodaja/Kupovina

    1. 11505
      posts
    2. 22317
      posts
    3. 13480
      posts
    4. 2948
      posts
    5. 2027
      posts
    6. 15306
      posts

 

 



  • Our picks

    • Fiat 500, zajedno sa Fiat Pandom, je prvi gradski automobili iz FCA kompanije opremljeni novom Mild Hybrid tehnologijom. Model kombinuje 1.0 trocilindrični FireFly benzinski motor sa 51 kW/70KS, 12-voltni BSG (Belt-integrated Starter Generator) električni motor i litijumske baterije. U poređenju sa 1.2 69KS Fire motorom, Mild Hybrid vezija ima manju potrošnju goriva, i u proseku za 20 odsto manju CO2 emisiju. Prodaja Fiata 500 Hybrid počinje u februaru 2020. godine.
    • Fiat Panda, zajedno sa Fiatom 500, je prvi gradski automobili iz FCA kompanije opremljeni novom Mild Hybrid tehnologijom. Model kombinuje 1.0 trocilindrični FireFly benzinski motor sa 51 kW/70KS, 12-voltni BSG (Belt-integrated Starter Generator) električni motor i litijumske baterije. U poređenju sa 1.2 69KS Fire motorom, Mild Hybrid vezija ima manju potrošnju goriva, i u proseku za 20 odsto manju CO2 emisiju. Prodaja Fiat Pande Hybrid počinje u martu 2020. godine.
       
    • Turbina je bila prvi Fiatov eksperiment automobila pokrenutog gasnom turbinom. Fiat je jedini napravio ovu vrstu motora baš za automobil namenski. Rover i drugi su prilogadjavali avio-motore i bukvalno samo pokušali da strpaju avio-motor na auto-šasiju. Ovo je bilo nešto drugo.
       
      Za dizajn automobila je bio zadužen Luigi Rapi (Zagato, Ferrari, Autobianchi, Maserati). Januara 1953. dolazi do spajanja motora i karoserije, a prvu probu "na točkovima" je imao naravno na krovu čuvene Lingotto fabrike u Torinu 14. Aprila 1954. Nekih 10-ak dana kasnije Turbina je isterana na Caselle aerodrom u Torinu, gde je i zvanično predstavljena. Za volanom je bio Fiatov glavni test vozač - Carlo Salamano.
       
      Motor je bio postavljen nazad i sastojao se od dvostepenog centrifugalnog kompresora, imao je 3 komore za sagorevanje, dvostepenu aksijalnu turbinu koja je pokretala kompresor i jednostepeni kompresor koji je "prebacivao" pogon na zadnje točkove. Kompresija je bila 7.0:1. Za sam rad motora je bila dovoljna jedna jedina svećica, ali je pokretanje bila malo kompleksnije. Dizel kamionski motor je pokretao paljenje i pomogao turbinskom motoru da nakon 15 sekundi dostigne 5000 obrtaja. Nakon 10000 obrtaja motor je mogao da radi samostalno. Maksimalne performanse je davao na 22000 obrtaja, i to okruglo 300 konjskih snaga.

      Kvačilo i menjač nisu bili potrebni, imao je samo dve papučice, jednu za gas i jednu za kočenje. Rezervoar je mogao primiti 50 litara kerozina. Turbina je bila teška 1260 kilograma, a sam motor 260 kilograma. Maksimalna brzina - 250 kilometara na sat.
       
      Nažalost, nakon početnih uspeha, kreće pad čitavog projekta/eksperimenta. Projekat je obustavljen zbog problema sa pregrevanjem i zbog enormne potrošnje goriva. Zaključak je ipak bio da avio-motori nisu za automobilsku industriju.Turbina je sačuvana u dobrom stanju i izvornom obliku i nalazi se u Nacionalnom Muzeju automobila u Torinu.
       
      Autor: Milutin Stanišić
      • 1 reply
    • Ferrari će imati svoj potpuno električni model spreman tek nakon 2025. godine jer tehnologija baterija zahteva veći razvoj, rekao je izvršni direktor Louis C. Camilleri, odlažući tako očekivanja. Ranije su iz Ferrarija najavili da će njihov konkurent na samom vrhu tržišta sportskih električnih vozila biti dostupan tek nakon što trenutni industrijski plan završi 2022. godine. Za sve istinske ljubitelje Ferrarijeva ''lika i dela'' čini se da bi ovo mogla u stvari da bude pozitivna vest, ali pobornici sve strožih evropskih i svetskih pravila o smanjenju emisijama CO2 nikada se neće složiti sa ovim prvima.
       
      Analitičari kažu da ga nisu očekivali pre 2023. godine, ali najnoviji komentari ukazuju na to da bi stvarno lansiranje moglo da bude još i kasnije. ''Tehnologija baterija još nije tamo gde bi trebalo da bude'', rekao je Camilleri novinarima u Centro Stileu u Ferrarijevoj fabrici Maranello. ''Još uvek postoje značajna pitanja u pogledu autonomije, u pogledu brzine punjenja. Dakle, na kraju ćemo izaći sa jednim. Ali to je nakon 2025. Ne u kratkom roku'', rekao je on. Camilleri je rekao da je Ferrari ''svakako'' proučavao potpuno električni automobil grand tourer (GT), ali da će se ''držati hibridnih vozila'' za ''trenutnu predvidljivu budućnost''.
       
      Početkom ove godine Ferrari je predstavio SF 90 Stradale (na slici), svoj prvi hibridni automobil u serijskoj proizvodnji, ali italijanski proizvođač sportskih superautomobila želi da 60 odsto njegovih automobila prodatih do 2022. godine budu hibridi.

      Camilleri je rekao da proizvođač automobila takođe razmatra alternativne tehnologije za svoje automobile, uključujući vodonik i biogoriva. ''Gledamo razne pogonske sklopove i pokušavamo da vidimo šta bi bilo najefkasnije u smislu naše vizije za Ferrarijeve automobile u budućnosti'', rekao je Camilleri.
      • 0 replies
    • Uskoro će debitovati hibridna verzija Fiata 500, a na internetu su ''procureli'' prvi detalji. Hibridni Fiat 500 će u osnovi imati 1.0 trocilindarski FireFly atmosferski benzinac sa 70 KS i 90 Nm uparen sa elektromotorom. Za prenos snage bi trebalo da bude zadužen 6-stepeni manuelni menjač. Prema podacima koji su procureli prosečna potrošnja hibridnog Fiata 500 će biti 3.9 l/100 km, a gradska oko 4.6 litara na 100 kilometara.
      Početna cena hibridnog Fiata 500 će u Francuskoj biti 14.990 evra.
    • - Evolucija u tri pravca: tehnologija, autonomna vožnja, povezanost
      U svakom Alfa Romeo automobilu, vozači su uvek uživali u najboljoj tehnologiji spojenom sa neprocenjivim tehničkim nasleđem, i nepobedivim, uzbudljivim iskustvom u vožnji, koje nudi svaka kreacija ovog brenda. Odabir između modela Giulia ili modela Stelvio znači odbiti pravljenje kompromisa između rešenja nastalih iz pristupa sa fokusom na vozača, i najvećeg komfora u najopštijem smislu reči. Po filozofiji brenda Alfa Romeo, postići komfor znači učiniti svako iskustvo u limuzini ili terencu prijatnim, dobro organizovanim i bezbednim: ulazak u automobile kao što su Giulia ili Stelvio, sedanje na prednja ili zadnja sedišta pruža osećaj koji stvara sveobuhvatnu, ali i dinamičnu zonu komfora, u harmoniji sa bezbednošću, kvalitetom i brzinom. Ova filozofija predvodila je svaki korak razvoja novih Giulia i Stelvio modela, koji u verziji MY2020 napreduju u tri aspekta koji dopunjuju njihove naširoko cenjene motore.
       
      - Nov sistem za informacije i zabavu
      Odnos između vozača i automobila koji je postignut u modelima Giulia i Stelvio jeste blizak, zahvaljujući direktnom upravljačkom sistemu, upravljanju koje ima neosporiv status najboljeg u klasi, savršenom rasporedu težine i iskrenim, uzbudljivim reakcijama vozila u svakoj situaciji. Ovo su upečatljive tehničke karakteristike prilagođene da se obezbedi dijalog pun čistih emocija sa vozačem, na putevima svih vrsta. Za potpuno, neumanjeno uživanje u vožnji koje Vas kompletno uvlači u sebe, sa jedinstvenim spojem posvećenosti i bezbednosti, interakcija između vozača i vozila mora biti potpuna. Sa novim modelima Giulia i Stelvio MY2020, interfejs između čoveka i mašine na nivou više je, izvanredno jednostavan, lak za upotrebu i intuitivan.
  • Popusti, pogodnosti, akcije

  • Aktuelni postovi

  • Topics

  • Today's Birthdays

    1. dragas
      dragas
      (46 years old)
    2. G.P.
      G.P.
      (27 years old)
    3. sloba37
      sloba37
      (30 years old)
    4. Vlada-mk1
      Vlada-mk1
      (30 years old)
    5. zarencekg
      zarencekg
      (41 years old)

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×