Jump to content

Forums

  1. FLCS Forum

    1. Fiat / Lancia / Alfa Romeo / Abarth / Maserati / Ferrari - Nasleđe

      Svet priča i događaja posvećenih starim automobilima Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Abarth, Maserati i Ferrari

      375
      posts
    2. 82
      posts
    3. 1
      post
  2. Fiat-Lancia Club Serbia

    1. 28719
      posts
    2. 1973
      posts
    3. Predstavljanje novih članova Foruma

      Napišite koju reč o sebi...

      5305
      posts
  3. Fiat-Lancia Automobili

    1. 175763
      posts
    2. 34455
      posts
    3. 75986
      posts
    4. 8659
      posts
    5. ICE

      In Car Electronics

      16867
      posts
    6. 19070
      posts
    7. Uradi sam

      Korak po korak do rešavanja nekog problema...

      12023
      posts
  4. Tehnička pitanja

    1. 7834
      posts
    2. 5394
      posts
    3. 3783
      posts
    4. 17539
      posts
    5. 29524
      posts
    6. 40458
      posts
    7. 3785
      posts
    8. 8578
      posts
    9. 2340
      posts
    10. 2526
      posts
    11. 315
      posts
    12. 5551
      posts
  5. Opšti deo

    1. Bezbednost u saobraćaju, propisi, zakoni

      Zapažanja, mišljenja, iskustva, šta Vam se dogodilo...

      29798
      posts
    2. Teme o ostalim automobilima

      Italijanskim, ali i drugim...

      17472
      posts
    3. 9492
      posts
    4. 95191
      posts
    5. Fiat/Lancia International

      Korisni linkovi, strani sajtovi...

      307
      posts
    6. 7414
      posts
    7. 38397
      posts
    8. 4036
      posts
  6. Partneri Kluba

    1. 561
      posts
    2. 2361
      posts
    3. 17
      posts
    4. 2999
      posts
  7. Prijatelji Foruma

    1. Alfa Romeo Club Serbia   (34725 visits to this link)

    2. Seat Klub Srbija   (20203 visits to this link)

      • No posts here yet
  8. Administracija Foruma

    1. 2
      posts
  9. Prodaja/Kupovina

    1. 10008
      posts
    2. 21321
      posts
    3. 12849
      posts
    4. 2857
      posts
    5. 1910
      posts
    6. 14464
      posts
  • Our picks

    • Umanjeni Levante, upregnut Ferrarijevim 3.0 V6 motorom sa 430KS i najboljim odnosom snage i mase u klasi, stiže do 2022. Šef korporacije ''Fiat-Chrysler Automobiles'', u okviru koje je i slavni Maserati, najavio je temeljitu obnovu game u sledećim godinama. Do 2022. očekuju se novi modeli Ghibli i Quattroporte, a posebno je zanimljiva najava baby SUV-a.
      Prema najavama, model kome još nije objavljeno ime, imaće raspored mase napred/pozadi 50:50, s naprednom, laganom platformom koja će obezbediti najpovoljniji odnos snage i mase u klasi. Verovatno će ga pokretati Ferrarijev bi-turbo benzinac 3.0 V6 sa 430KS i 580 Nm.
      • 0 replies
    • Proizvođač super automobila iz Maranela, kompanija Ferrari, prošle godine je proslavila svoj sedamdeseti rođendan, s obzirom da je osnovana 1947. godine. Međutim, njen osnivač Enco Ferari, i njegova ''konjušnica'' su učestvovali na trkama mnogo pre toga. Naime, pre nego što je počeo da proizvodi sopstvene automobile i pre nego što je počeo Drugi svetski rat, Enco je vozio automobile kompanije Alfa Romeo. Najpoznatiji među njima svakako je legendardni Tipo B. Pored toga što je bio jedan od najuspešnijih trkačkih automobila u periodu pre i tokom Drugog svetskog rata, Tipo B je bio i jedan od prvih automobila sa jednim sedištem i centralnom pozicijom za vozača.

      Iako je ovaj automobil dizajniran od strane poznatog Vitoria Janoa za Alfa Romeo, problemi sa kojima se ta kompanija suočavala tokom 1933. godine su doveli do toga da Tipo B pripadne Ferrariju. Naime, većinu od 46 pobeda koje je ostvario ovaj automobil, postigli su vozači ''kuće propinjućeg konja'', Tacio Nuvolari, Rudolf Karakiola i Luis Širon. U to pobede ubrajamo i 16 od 39 trka za VN. Primerak sa fotografija, sa brojem šasije 5007 ili 500007, vozio je Ričard Šatlvort, britanski pilot. On je vozio ne samo avione već i trkačke automobile. Ovaj Britanac je popularnost stekao usponom na stazi ''Shelsle Walsch'', a kasnije i pobedom na trci za VN u Donigtonu, gde su Šatlvort i njegov Tipo B trku završili pre dva Type 59 Bugattija.

      Poznat i po imenu P3, Tipo B se povukao nakon sezone 1935. Iako se on uspešno ''nosio'' sa modelima ''Silver Arrow'' čiji su proizvođači bili Auto Union i Mercedes-Benz, modeli koji su ga zamenili nisu bili dorasli nemačkoj mašineriji. Alfa nije pobedila ni na jednoj trci sve dok nije počeo Drugi svetski rat, zbog koga su bile odložene sve trke. Alfa Romeo nije pobedila ni nakon toga, sve go 1950. godine, a Ferrari je pobedio tek godinu dana kasnije. Prema tome, možemo slobodno reći da je Tipo B jedan od legendi auto-moto sporta i automobilske industrije uopšte.
      • 0 replies
    • Pre 60 godina, Stirling Moss je seo za upravljač prvog evropskog vozila kome sponzor nije bio iz automobilske branše. Takmičarski bolid Maserati Eldorado je u mnogočemu bio prvi i pokrenuo je mnoge trendove. Tako je to bio prvi bolid jednosed iz Evrope kome je glavni sponzor bila firma koja nikako nije bila povezana sa auto industrijom. Eldorado je naime bila kompanija koja je proizvodila sladoled.

      To je bio veliki zaokret u svetu motosporta, pa su se time otvorila vrata i drugim proizvođačima za traženje sponzora iz drugih industrija. Tako se i na samom bolidu mogu primetiti oznake firme Eldorado - kauboj koji se smeje, a na bočnim stranama ispod logotipa Eldorado se nalazi i natpis Italija, kako bi se pokazala nacionalnost te dve kompanije. Maserati Eldorado je opremljen V8 motorom od 4.190 ccm i davao je snagu od 410 KS pri 8.000 o/min. Točkovi su bili veličine 18 inča, na koje su bile namontirane Firestone gume punjene helijumom! Ukupna težina bolida je iznosila 758 kg.

      Kada je 29.06.1958. godine održana trka u Monci, Moss je nakon prvog i drugog zagrevanja bio na četvrtom, odnosno petom mestu, a kada je trku želeo da završi na trećem mestu, nije uspeo. Razlog je kvar na upravljačkom mehanizmu, zbog čega je Moss izleteo sa staze i sleteo u ogradu. Ipak, Moss nije bio povređen, ni Maserati nije bio jako oštećen, a ukupan poredak ga je smestio na sedmo mesto. Originalni Maserati Eldorado u restauriranom izdanju je deo Panini kolekcije koja je smeštena u Modeni, a upravo taj primerak i gledate na fotografijama.
      • 0 replies
    • Alfa Romeo je prošle godine predstavio svoj prvi SUV Stelvio, ali samo u verziji sa pogonom na sva četiri točka. Za svoju drugu godinu na tržištu Alfa Romeo je odlučio da 2019. ponudi Stelvio i u varijanti sa pogonom samo na zadnjoj osovini. To će Stelvio učiniti lakšim za oko 50 kilograma, ali i jeftinijim za oko 1.700 evra. Nosiće oznaku Q2 koja će ukazivati na zadnji pogon, dok će Q4 ostati rezervisan za AWD.

      Međutim, lakši Stelvio ne znači ujedno i snažniji Stelvio. Njegov snažniji 2.0-litarski turbo četvorocilindraš će i dalje imati 280 KS i 400 Nm obrtnog momenta uz osmostepeni automatic. RWD Stelvio dolazi i sa Sport paketom opreme koja uključuje aluminijumske pedale, obojene kočione čeljusti, 19-inčne felne, ali i 8.8-inčni multimedijalni displej, paket za hladno vreme i tehnologiju asistencije u vožnji.
    • Svi smo mi ljubitelji rada i proizvoda kompanije Ferrari. Neko manje, neko više, ali čak i ako ne razmišljate previše o automobilima, definitivno umete da cenite lepotu i kvalitet modela ovog legendarnog italijanskog brenda. Pored slavnih automobila kojima smo uglavnom hranili maštu i čulo vida, ova kompanija dodala je svom rezimeu i umetničke knjige kreirane u čast njene gotovo vek duge istorije i postojanja u svetu automobilizma.
       
      Ovo štivo objavljeno je od strane izdavačke kuće Taschen i dolazi u ograničenom izdanju, sastavljenom od arhivskog sadržaja kompanije Ferrari, ali i najboljih privatnih kolekcija na svetu. Unutar korica ove knjige, moguće je pronaći obilje fotografija od kojih neke nikada nisu viđene javno, ali i dokumente na kojima se nalazi čitava paleta ekskluzivnog i detaljno opisanog sveta ove italjanske kompanije. Za uređenje knjige bio je zadužen italijanski pisac i novinar Pino Alijevi, a ona je dostupna u verziji od crvene kože i naći će se u prodaji sa svega 1.947 potpisanih i numerisanih primeraka. Ukupna cifra je podeljena na dve kategorije i dok prvih 250 knjiga predstavlja umetničko izdanje, sva ostala dolaze kao kolekcionarska.
       
      Svako umetničko izdanje prodaje se po ceni od 25.000 evra i dolazi sa sopstvenim postoljem za čitanje koje je dizajnirao Mark Njuson lično. Ovo postolje inspirisano je dvostrukim cilindričnim motorom i napravljeno je od ručno savijenog, skaliranog hromiranog čelika. Umetnička izdanja ove knjige su potpisana od strane Pjera Ferarija - sina Enzo Ferarija, i Serđa Markionea koji je dugogodišnji predsednik i generalni direktor kompanije Ferrari.

      U međuvremenu, kolekcionarska izdanja (numerisana brojevima od 251 do 1.947) prodaju se  po ceni od po 5.000 evra i predstavljena su u aluminijumskoj kutiji koju je takođe dizajnirao Njuson. Ova kutija/kofer inspirisana je Ferrarijevim motorom i moćnim stavom ovog brenda u autoindustriji.
      • 0 replies
    • Alfa Romeo brend 24. juna puni 108 godina: naime, prvi auto koji je poneo A.L.F.A. oznaku na svom hladnjaku, sa 24 KS, je napravljen još pre nego što je osnovana fabrika Anonima Lombarda Fabbrica 24. juna 1910. godine, a Corsa verzija je odmah ostvarila sjajne rezultate na raznim takmičenjima. Istoriju brenda Alfa Romeo, koja se proteže preko 108 godina, karakteriše DNK satkan od raznih trka i takmičenja, što je danas oslikano u Nirburgring izdanjima modela Giulia Quadrifoglio NRING i Stelvio Quadrifoglio NRING, sa posebnim bojama napravljenim specijalno za njih. Ovo su dva nesvakidašnja automobila, napravljena u serijama od po samo 108 modela kako bi se obeležilo 108 godina brenda Alfa Romeo; oni predstavljaju izvrsnost brenda u smislu tehničkog sadržaja, performansi i stila. Uz ove elemente, tu je i ugodno i ekskluzivno iskustvo korisnika, namenjeno kolekcionarima i najvernijim kupcima koji će voziti modele u kojima se spajaju nagrađivane performanse i tehnologija.
       
      Zapravo, u prilog karakteristikama Quadrifoglio verzija, ove NRING verzije imaju i posebnu opremu kao i specijalan ''paket dobrodošlice''. Sa 510 KS, 2,9-litarski Bi-turbo V6 motor koji je stavljen u modele Giulia i Stelvio Quadrifoglio je najsnažniji Alfa Romeo motor, koji je danas dostupan za vožnju na putu; a takođe je u stanju da zasija i na stazi: nije slučajnost to da je Stelvio Quadrifoglio najbrži terenac na svetu, držeći prvo mesto u toj kategoriji na Nirburgring stazi, na kojoj je Alfa Romeo brend ispisao neizbrisive stranice svoje duge i slavne istorije.

      Ne samo Nirburgring: ove sezone, Alfa Romeo se vraća i na staze Formule 1, i slavlje koja je Alfa Romeo muzej u Arezeu pripremio za rođendan brenda je omaž njegovom sportskom srcu (cuore sportivo). Za ovu priliku, izložbeni model Alfa Romeo Sauber F1 tima, C37, će biti izložen u popularnom Vremeplovu (La Macchina del Tempo) kako još nazivaju Alfa Romeo muzej, gde će prestavljati vezu između prošlosti, sadašnjosti i budućnosti brenda.
  • Popusti, pogodnosti, akcije

  • Aktuelni postovi

  • Topics

  • Today's Birthdays

    1. BANE LANCIA
      BANE LANCIA
      (32 years old)
    2. Dizel_Power
      Dizel_Power
      (26 years old)
    3. genca
      genca
      (40 years old)
    4. RobertRR
      RobertRR
      (34 years old)
×