Jump to content

Forums

  1. FLCS Forum

    1. Fiat / Lancia / Alfa Romeo / Abarth / Maserati / Ferrari - Nasleđe

      Svet priča i događaja posvećenih starim automobilima Fiat, Lancia, Alfa Romeo, Abarth, Maserati i Ferrari

      402
      posts
    2. 91
      posts
    3. 1
      post
  2. Fiat-Lancia Club Serbia

    1. 28747
      posts
    2. 1958
      posts
    3. Predstavljanje novih članova Foruma

      Napišite koju reč o sebi...

      5379
      posts
  3. Fiat-Lancia Automobili

    1. 179802
      posts
    2. 36118
      posts
    3. 78705
      posts
    4. 8768
      posts
    5. ICE

      In Car Electronics

      17287
      posts
    6. 19278
      posts
    7. Uradi sam

      Korak po korak do rešavanja nekog problema...

      12168
      posts
  4. Tehnička pitanja

    1. 8158
      posts
    2. 5504
      posts
    3. 3811
      posts
    4. 17906
      posts
    5. 30143
      posts
    6. 41480
      posts
    7. 4147
      posts
    8. 8830
      posts
    9. 2482
      posts
    10. 2631
      posts
    11. 386
      posts
    12. 5650
      posts
  5. Opšti deo

    1. Bezbednost u saobraćaju, propisi, zakoni

      Zapažanja, mišljenja, iskustva, šta Vam se dogodilo...

      31119
      posts
    2. Teme o ostalim automobilima

      Italijanskim, ali i drugim...

      20371
      posts
    3. 10938
      posts
    4. 97730
      posts
    5. Fiat/Lancia International

      Korisni linkovi, strani sajtovi...

      308
      posts
    6. 8075
      posts
    7. 39432
      posts
    8. 4201
      posts
  6. Partneri Kluba

    1. 562
      posts
    2. 2472
      posts
    3. 2862
      posts
  7. Prijatelji Foruma

    1. Alfa Romeo Club Serbia   (38236 visits to this link)

    2. Seat Klub Srbija   (23024 visits to this link)

      • No posts here yet
  8. Administracija Foruma

    1. 3
      posts
  9. Prodaja/Kupovina

    1. 10520
      posts
    2. 21705
      posts
    3. 13108
      posts
    4. 2900
      posts
    5. 1945
      posts
    6. 14994
      posts
  • Our picks

    • Iz tima Scuderia Ferrari mesecima su stizale informacije da neće biti personalnih promena, ali upravo je stigla vest da je nastupila promena, i to ni manje ni više, nego na čelu tima. Maurizio Arrivabene dobio je otkaz, a na njegovo mesto postavljen je Mattia Binotto. Prema dobro obaveštenim izvorima o događanjima u timu, predsednik Ferrarija John Elkann, odlučio je da u ovu ''vruću stolicu'' smesti Binottoa, zato što smatra da je pravi izbor. Mattia Binotto je sve samo ne novajlija ili novopridošlica u timu, i do sada je bio tehnički šef tima.
       
      Iako je pod njegovim rukovodstvom stvoren automobil koji je većim delom sezone bio čak i najbrži, previše grešaka, loših taktičkih odluka doveli su do toga da je tim sam sebe eliminisao iz borbe za titulu. Sa sistemskih i taktičkih grešaka, Arrivabene je fokus prebacivao na spor razvoj bolida tokom sezone, pa su se sve više mogle čuti i glasine o izraženom neslaganju Arrivabenea i Binotta u kom pravcu tim treba da ide, i kako konačno da dođe do titule. Šta više, još krajem decembra, Arrivabene je negirao da postoji mogućnost da Binotto napusti tim, frustriran celom situacijom, a za svoju poziciju upućivao novinare da pitaju izvršnog direktora Ferrarija, Louisa Camilleria.
       
      Na kraju, po svemu sudeći, uprava fabrike je odlučila da je Binotto pravi čovek za vođu tima. To možda i nije loš stav. Bonotto je u Ferrari došao 1995. kao inženjer za test motore, a od 1997. do 2003. isti posao je radio ali za trkačke motore. Nakon što je preuzeo i ulogu glavnog inženjera, postao je šef za motore i KERS, da bi krajem 2014. postao izvršni direktor za pogonske grupe. Od 2016. bio je tehnički direktor tima, nakon odlaska Jamesa Allisona iz Ferrarija. Za sada nije jasno ko će preuzeti funkciju Binotta, mada postoji mogućnost da njegovu dosadašnju ulogu podele šef aerodinamike Enrico Cardile i šef odeljenja za motore Corrado Iotti.
    • Ako nekome, iz nekog razloga, fabrički Maserati Levante ne izgleda dovoljno primamljivo, tu su tjuning kompanije koje na nekoliko načina mogu modifikovati automobil po želji vlasnika. Jedna od tih kompanije je i Carlex Design.

      Ovde ćemo govoriti o enterijeru modela Levante, koju je izradila poljska tjuning kompanija Carlex Design. Kao što se vidi na fotografijama, sedišta, nasloni za ruke i delovi panela na vratima su prekriveni elegantnom Nappa kožom. Možemo reći da šablon malo podseća na jedan drugi projekat te kompanije, Porsche Macan. Možda je opravdano reći da kabina modela Levante sada izgleda potpuno drugačije. Naime, ljudi iz Carlex Design su pažnju posvetili i najmanjim detaljima. Naravno, nisu zaboravili ni zadnja sedišta ni panele na zadnjim vratima. U svakom slučaju, u poređenju sa prethodno pomenutim Porsche Macan modelom, ovaj Maserati Levante izgleda svedenije i elegantnije.

      Sa druge strane, po našem mišljenju, kabina modela Maserati Levante izgleda sjajno takva kakva jeste. Ako bi smo morali da biramo našeg favorita, onda bi to svakako bio Levante Trofeo. Sedišta tog modela su presvučena Pieno Fiore kožom, imaju crvene šavove i detalje od ugljenikovih vlakana. Tu su i V8 oznake i Trofeo logo na naslonima za glavu.
    • ''Godina 2020. biće ogromna 'odskočna daska' za automobilsku industriju u Srbiji. Model 500L ima, kao i svaki proizvod, svoj životni vek, sve je to normalno. Tada, kada još jedan model dođe na Fiatove proizvodne trake u Kragujevcu, očekujem veliki porast obima proizvodnje, ponovno uvođenje treće smene i zapošljavanje novih ljudi''.

      Ovo je u intervjuu za ''InfoKG'' rekao Davor Veličkovski, predsednik ''Sigit Srbija'', glavnog Fiatovog komponentaša u svetu u proizvodnji plastičnih delova. Ocenjujući investicionu klimu u auto industriji u Srbiji, Veličkovski je naglasio da je ona dobra i da pre svega treba zahvaliti Fiatu jer je on ''povukao nogu'' i pokazao drugim firmama iz auto industrije da imaju gde da dođu.
    • Jeep je ranije ove godine na sajmu automobila u Pekingu prikazao i novi Grand Commander, koji u najmnogoljudnijoj zemlji sveta proizvodi tamošnji Guangzhou-Fiat. Kako stvari sada stoje, a po informacijama nekih američkih medija, kompanija FCA planira da na bazi Grand Commandera napravi i novi Chrysler SUV kako bi se proširila njegova aktuelna (skromna) ponuda modela. Takođe, ovaj novitet će se i proizvoditi u SAD-u. Ostaje da se vidi kao će izgledati taj novi Chrysler SUV, ali kineski Jeep Grand Commander je vozilo sa tri reda sedišta (za ukupno sedam putnika, u konfiguraciji 2-3-2), dostupan u 2WD i 4WD verzijama. Grand Commander je dugačak 4873 mm, širok 1892 mm, visok 1738 mm, dok mu međuosovinsko rastojanje iznosi 2800 mm. Pod haubom je 2.0 litarski turbo benzinac sa 231KS i 350 Nm, u paru sa devetostepenim automatskim menjačem.
      • 0 replies
    • > 20.12.1979. u Kragujevcu proizveden poslednji Tristać (Zastava 1300/1500) <
      Licencna verzija Fiata 1300, koji je na evropskom tržištu izdržao tek pet godina, 1960-ih je u bivšoj državi bio statusni simbol i direktorski auto, proizvedeno ih je 201.160. U Torinu je Fiat 1300 predstavljen 1961. godine, a licencna proizvodnja u Kragujevcu je počela gotovo odmah. Automobil je prodavan kao Zastava 1300, bez Fiatovih oznaka, a u narodu je vrlo brzo stekao nadimak ''Tristać'', pod kojim je poznat i upamćen i dan danas. Zanimljivo, karavanska verzija se značajno razlikovala od italijanske, odnosno bila je izvedena iz karavanske Lade 1200/1300 (Žigulija). Proizvodnja je u Italiji zaustavljena još 1966. godine, tako da su kasnije izmene specifične samo za Zastavine modele.

      Tokom 1960-ih je bio ''teška šminka'' i prepoznatljiv auto direktora i političara. Ostao je popularan do samog kraja, zanimljivo, upravo poslednja godina proizvodnje, 1979., bila je i rekordna, sa čak 16.750 proizvedenih primeraka. Ipak, malo ko je zažalio, tada je to već bio zastareli model, a domaći hit je bio Stojadin (Zastava 101). U Kragujevcu je od 1961. do 1979. proizvedeno 201.160 primeraka Tristaća, trećinu ukupne serije Fiata 1300/1500 (izvornih i licencnih).
    • U javnosti se minulih dana spekulisalo sa najavom novog modela Fiata, koji bi, kako se navodilo, trebalo da počne da se proizvodi već dogodine. List ''Danas'', međutim, piše da se novi model ne može očekivati pre 2020. godine. U Fiatu se ovim povodom nisu zvanično oglasili, ali se nezvanično iz te fabrike čuje da je reč o medijskim spekulacijama bez osnova, navodi ovaj list. Jedini osnov je, kako prenosi ''Danas'', taj da će fabrika u Kragujevcu u dogledno vreme zaista da dobije proizvodnju novog modela, ali to sasvim izvesno neće biti naredne godine.
       
      List piše da bi o planovima ''Fiat-Krajsler'' grupacije u Srbiji, generalna menadžerka kragujevačke fabrike Silvija Verneti trebalo da razgovara sa nadležnima u Vladi Srbije krajem ovog ili početkom narednog meseca. Tom prilikom će, najverovatnije, biti otvoreno i pitanje finsnsijskog učešća države Srbije, kao suvlasnika fabrike, u njenim daljim razvojnim planovima, navodi ''Danas''. Srbija bi, shodno svom vlasničkom udelu, u finansiranju razvoja novog modela trebalo da učestvuje sa 33 odsto. Osvajanje, razvoj i promocija novog modela inače košta od više stotina miliona do milijardu evra, piše ''Danas''. U takvim okolnostima, sve i da je u top menadžmentu ''Fiat-Krajslera'' doneta odluka o novom modelu za fabriku u Srbiji, njegova proizvodnja u Kragujevcu ne bi mogla da počne pre 2020. godine, i to pod uslovom da se radi o modelu u poodmakloj fazi.

      Fabrika u Kragujevcu je, krajem prošle godine, potvrdila da je dobila ''srebrni status'' u proizvodnji automobila svetske klase i dva dodatna poena. Sa izvesnošću se očekuje da će dogodine da dobije još dva boda, koliko joj nedostaje za dobijanje ''zlatnog statusa'', čime će definitivno da se kvalifikuje za dobijanje novog modela, piše ''Danas''.
  • Popusti, pogodnosti, akcije

  • Aktuelni postovi

    • ja sam kupio tipa i vlasnica je izgubila kljuc kad sam skino tapacirung rasturio bravu fabricka je pocupo sam neke delove i ugradio obicne motorice uspelo je sa prednjim vratima a zadnje jos nisam stigo  kupio centralu i 2 motorica isekao stare djekove i na njih spoio centralu i iskljucio relej njegove fabricke centrale i radi sve  samo sto je problem nemam kljuc od vozaceve brave  ali rade ekstra kako sam to izveo skino sam motoric bravu negovu fabricku i vidi se mehanizam fabrickog motorica koji ide gore dole kad rucno zakljucate bravu kao kad zatvorite vrata e taj motoric izlomite tu sipkicu da nema dodir sa fabrickim motoricem i nece ici vise gore dole onda sve to vratite na mesto spricnete vd da lakse radi i na sipkicu koja ide gore dole kad otkljucate vrata postavite obican motoric i radi savrseno a za zadnja vrata klikcem rucno  za sad 
    • Dopunio si ovo u međuvremenu. Onda ili nov, ili polovan. Imaš na forumu kontakte svih iole većih otpada po SRB za Fiate. Evo ih ovde: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/5602-fiatlanciaalfa-romeo-otpadi/&do=findComment&comment=1158776      
    • BUrazeru ne staj mi na muku ljubim te, ebavam se celo prepodne oko ovo *ranje cu poludim!
    • 10 stvari koje (možda) niste znali o Yugu     O nekadašnjem ponosu domaće automobilske industrije znamo praktično sve. Ipak, postoje neki zanimljivi detalji koji možda nisu toliko poznati široj javnosti.     Yugo je automobil koji je obeležio poslednje dve decenije 20. i prvu dekadu 21. veka na ovim prostorima. Zagrebački ''Večernji list'' želeo je da upotpuni priču o ovom legendarnom modelu interesantnim detaljima za koje se smatra da nisu toliko poznati širokoj javnosti. Neki od njih preuzeti su iz knjige Džejsona Vujića ''Yugo - uspon i pad najgoreg automobila u istoriji'' (The Yugo - The rise and fall of the worst car in history), koja je i kod nas objavljena pre nekoliko godina.     1. Ime (1. deo) Iako je svima poznat kao Yugo, automobil je na samom početku imao oznaku Zastava 102, a taj naziv je korišćen i u rani tekstovima o ovom vozilu u domaćoj štampi.   2. Ime (2. deo) Možda deluje logično da je Yugo ima dobio po Jugoslaviji, ali Vujić u svojoj knjizi piše da je automobil nazvan tako po istoimenom vetru. Praksu da svoje modele naziva po poznatim svetskim vetrovima u to vreme uveliko je primenjivao Volkswagen na vozilima kao što su Golf, Passat, Scirocco, Jetta...     Inače, automobil iz Kragujevca neko vreme imao je oznaku ''Jugo'', a kasnije je slovo ''J'' zamenjeno slovom ''Y'', kako bi ovaj model bio prijemčiviji kupcima u inostranstvu.   3. Dizajniran u Italiji Jugo su dizajnirali Fiatovi i Zastavini inženjeri 1978. godine u Fiatovom dizajnerskom centru u Torinu. Baziran je na hvaljenom Fiatu 127, koji je bio proglašen za Auto godine u Evropi 1972. godine. Ipak, Yugo je imao nešto kraće međuosovinsko rastojanje, ali i potpuno nov dizajn spoljašnjosti.   4. Početak serijske proizvodnje Serijska proizvodnja Yuga pokrenuta je 28. novembra 1980. godine. Ovaj datum odabran je kako bi prvi primerak bio gotov idućeg dana, 29. novembra, na tadašnji veliki državni praznik - Dan republike.   5. Yugo America Jedan od glavnih ''krivaca'' za opreraciju dovođenja Yuga na američko tržište bio je preduzetnik Malkolm Briklin koji je, između ostalog, u SAD doveo i japanski Subaru (1968.), a ostaće upamćen i po neuspelom sportskom modelu Bricklin SV-1 iz sredine 70-tih.     6. Robovi ili Sloveni Neki američki političari protivili su se uvozu automobila iz komunističke Jugoslavije tvrdeći da se, zbog izuzetno niske cene, radi o dampingu. Mogla se čak čuti i optužba da Zastava koristi ''robovsku radnu snagu'', što je predsednik kompanije Yugo America, Bil Prajor, odbacio duhovitom igrom reči: ''Ne koriste robovsku (slave labor), već slovensku radnu snagu (Slav labor)''.     7. Ambasador u Yugu, umesto službenoj u limuzini Yugo je u Sjedinjenim Državama ubrzo postao omraženi automobil, ali čini se da ga je barem jedan Amerikanac voleo. Bio je to ambasador SAD u tadašnjoj Yugoslaviji, Džon Daglas Skenlan, kojeg je vozač krajem 80-tih vozio po Beogradu u žutom Yugu sa američkim zastavicama na blatobranima.   8. Bolji od Saab-a Na ''kreš testovima'' u SAD Yugo baš i nje briljirao. Ipak, zanimljivo je da je u testu sudara pri brzini od 35 milja na sat (oko 56 km/h) nadmašio automobile kao što su Subaru GL (u kategoriji bezbednosti vozača), i Saab 900 (u kategoriji bezbednosti putnika).     9. Poklon za Tita Jedan od nekadašnjih Zastavinih direktora, Toma Savić, kazao je da su dva prototipa Yuga poklonjena Josipu Brozu Titu, ali nije poznato šta je on uradio sa njima.     Inače, Tito je ranije jednu Zastavu 101 poklonio Leonidu Brežnjevu.   10. Innocenti Koral Yugo je tokom svog životnog veka, uz razna imena u inostranstvu, bio brendiran i kao ''Innocenti Koral''.     Innocenti je italijanska kompanija koja je posle Drugog svetskog rata izrađivala skutere, a na tamošnjem tržištu bila je poznata i po proizvodnji domaćih verzija nekih britanskih modela, poput popularnog Minija.   preuzeto sa - Auto Blog
    • Subaru WRX STI S209 - do 340 KS uz pomoć vode?     Subaru je na salonu u Detroitu predstavio WRX STI S209, limuzinu baziranu na Imprezi, ali sa značajno izmenjenom mehanikom i mnogo snage. Iz svog poznatog bokser motora EJ25, Subaru je uspeo da izvuče još više snage. Neslužbeno, ova specijalna verzija S209 ima 341 KS, a neslužbeno, može i do nekih 10% više. Motor je dobio veći HKS turbo punjač, sa povećanim turbinskim i kompresorskim kolom, koji su povećali pritisak punjenja sa 1.11 na 1.24 bara. Klipovi i klipnjače su sada kovani, kako bi izdržali povećana opterećenja. I još nešto je novo - hlađenje interkulera sprejom vode. Za razliku od rešenja za ubrizgavanje vode, Subaruovo rešenje koristi isti princip, ali je drugačija rešeno.     Bokser motor svojim horizontalno položenim cilindrima nisko je smešten u motorskom prostoru, pa je omogućio smeštanje velikog interkulera iznad motora. Ovakva konstrukcija skratila je put vazduha od interkulera do cilindara, i smanjila prostor za njegovo zagrevanje, a ujedno je otvorom na poklopcu motora omogućeno odlično hlađenje interkulera prirodnim nabijanjem vazduha. U rezultanti, motor ima manju turbo rupu. Međutim, Subaruovi inženjeri posegli su za još jednom metodom hlađenja vazduha pre nego što stigne u cilindre. Vozač na raspolaganju ima papučice iza upravljača, kojima sam može da aktivira sprej vode za dodatno hlađenje interkulera. Fabrika preporučuje da se ovo dodatno hlađenje koristi pri visokim spoljnjim temperaturama, a da spušta temperaturu usisnog vazduha i do 10°C. Rezervoar sa destilovanom vodom se nalazi u prtljažniku, a fabrika, upozorava da uve treba biti napunjen do polovine, pogotovo zimi, kako zbog zamrzavanja i ekspanzije ne bi došlo do pucanja samog rezervoara.   preuzeto sa - Auto Blog
  • Topics

  • Today's Birthdays

    1. cika_kole
      cika_kole
      (43 years old)
    2. Đovani
      Đovani
      (28 years old)
    3. Gax2
      Gax2
      (33 years old)
    4. Kypck
      Kypck
      (38 years old)
    5. Mikiaf
      Mikiaf
      (59 years old)
×