Jump to content

Elra

Members
  • Content count

    738
  • Joined

  • Last visited

About Elra

  • Rank
    Regolari

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bijelo Polje - Sarajevo

Previous Fields

  • Garage
    Peugeot 308 1.6 HDI, Fiat Ducato 2.3 Multijet, Fiat Doblo Maxi 1.6 Multijet
  1. I gornji dio konzole, broj 4? Pa jbt oni onda uzeli enterijer Grande Punta i ugurali ga pod "premium" kompakt klasu
  2. Pretpostavljam da ovdje ima vlasnika Giuliette. Zanima me da li su 1-3 napravljeni od tvrde plastike (ala Grande Punto, Bravo)? Broj 4 je valjda kao kod 159, ne bi trebalo da je neki loš materijal. Broj 5 je vjerovatno tvrda plastika.
  3. Zastava je samo radila ono što ih je Fiat naučio. I FCA dan danas reciklira modele, platforme stare po 15+ godina.
  4. https://www.passioneautoitaliane.com/2019/02/fiat_14.html Ovdje se vidi sva nesposobnost FCA na tržištu Evrope. Marketing je velika 0 (na YTB ni jedan ozbiljan test, recencija 500X FL na engleskom jeziku), prodajno - servisna mreža je širom Evrope veoma loša. FCA danas skoro i ne postoji na tržištima centralne i istočne Evrope. Francuska, Španija, Portugal, zemlje Beneluksa, Švajcarska, Austrija, to mora bolje. https://www.passioneautoitaliane.com/2019/02/alfa-romeo_14.html A i prodaja Stelvia je realno podbacila i neka promjena se mora desiti. Tu se opet vraćamo na prodajno - servisnu mrežu i marketing koji od odlaska De Mea ne postoji.
  5. Fiatov udio preuzimaju francuski proizvođači i VW. Jednostavno, Fiat nema atraktivnih modela u najprodavanijim klasama (B i C klasa i njihovi derivati).
  6. Da bi se nastavili dobri prodajni rezultati Tipa 2019/2020 bi morao doći redizajn modela. Ako ne bude redizajna, model će se sam od sebe ugasiti za 2 godine.
  7. Nisam gledao, a i ne želim jer mislim da elektro pogon nije budućnost, samo prelazni period. Budućnost mogu biti F-CEll vozila. Ali, FCA se mora uključiti u trendove, sada kaska. Elektrifikaciju guraju neke interesne grupe a svi znamo da je u praksi elektrifikacija vozila neodrživa. Osim ako nasilno ne smanje broj vozila (a to će se raditi cijenom, npr). Nego, nas obične ljude niko neće ni pitati.
  8. Problem je što mi koji smo nekada imali Fiat vozila, više nemamo šta da kupimo, govorim o polovnim vozilima, malo je onih koji razmišljaju o kupovini novih. Limuzina D segmenta ne postoji, SUV C i D segmenta ne postoji, Tipo je još mlad, Punto ne postoji, ponuda Giuliete je još uvijek loša. Dalje, enterijer Giuliete ne može da parita 308ici druge generacije a da ne govorimo o V40 npr ili A3. To je tako loše uradjeno. Jeep i druge američke drlije mene ne zanimaju, tako da nam se valja okretati francuzima i njemcima kao alternativi. Po tvojoj logici (slijediš FCA logiku), svi će propasti i povući se ostaće samo njemački proizvodjači koji će pokrivati sve klase.
  9. W205 predstavljen 2014, 2020 dolazi novi model. 2018. bio redizaj. F30 predstavljen 2012, novi model predstavljen 2018. 8W predstavljen 2015, već se govori da novi model stiže 2021. Eto, sam si rekao da proizvodnja mora biti obustavljena pola godine da bi se mogao ugurati novi model. U FCA jedino što dobro funkcioniše je Jeep i kamioni za američke drvosječe, sve ostalo je u problemima (Alfa Romeo, Maserati, Fiat) htio to neko priznati ili ne. Eto šef priča gluposti za malu djecu da je problem Maseratija to što se prodaje pored Alfe Po toj logici onda FCA treba da pravi mickey mouse vozila i kamione. Ostalo prepustiti njemcima i Toyoti. Eto Citroen sa C3 odlično ide u ITA, Clio će sa startnom cijenom od 13k eura opet biti u TOP5 na ITA tržištu, neki mozgić u FCA je odlučio da im se ne isplati Punto. Elektrifikacija vjerovatno mora krenuti 2020, ali mnogi su već daleko dogurali, ponudili ili završavaju više modela u različitim klasama, FCA će možda 2020 predstaviti 500e. Opet kaskaju.
  10. Ako Fiat misli nešto ozbiljno sa Alfom, 2020. bi morala doći nova Giulia, 2021. novi Stelvio, Giulietta hoće/neće, o SUV/crossover modelu kompaktne klase da i ne govorimo. Novi Tipo bi morao doći 2021. takodje, nasljednik 500X 2020.
  11. To Fiatovo 2020 će biti tamo negdje 2022 kao i za sve što kasne i nisu uradili, a drugi to već uspješno privode kraju. Fiatu je dogadjaj godine kada na jedan sajam dovede već sada stari model (3+ god) i u njega ugradi elektro motor i baterije. Taj prvi električni model za konkurencijom kaska/će kaskati 4-5 godina. Kod 500X je problem što taj mickey mouse dizajn enterijera i eksterijera ima sve manje kupaca. Čak su se i Francuzi okrenuli ozbiljnom dizajnu i tehnologiji, Fiat još forsira oble linije kao da je doba sredine 90ih. Kupce ne zanimaju problemi FCA, koje jedna ozbiljna fabrika ne bi smjela da ima, a to je da na jednoj strani ima neiskorištene proizvodne kapacitete (ITA), a na drugoj strani fabrike koje su nefunkcionalne i koje su razlog neizlska novih proizvoda. FCA je puno ranjiviji od Honde ili Hyundaia, iz razloga što oni godišnje izbace na tržišta širom svijeta minimum 5 novih modela i redizajna postojećih (+5 Kia), FCA 5 modela izbaci za 2 godine.
  12. Upravo to. Eejjj mozgova ispasti iz klase gdje su bili najjaci zbog toga sto je konkurencija mnogobrojna i zato sto navodno nema profita. Eto, nije ih bilo 5 god u srednjoj klasi pa sada Giulia iako je vrhunski proizvod tesko prolazi pored konkurenata. I da je srece da sledece godine dodje nova Giulia, 2021 novi Stelvio, Tipo...
  13. Mislim da je to što Manley kaže obična glupost. Porsche se recimo prodaje tik do Škoda ili Seat salona pa nikome ne smeta. Problem je mali broj salona i nesposobni i nezainteresovani dileri. FCA to muči ne samo u Evropi, već i u Americi. I naravno katastrofalan marketing, prezentacija vozila i sve što ide uz to (rekao sam da se nekome dizajn ne dopada i da nije u skladu sa današnjim trendovima). Ako su im to modeli za SAD čime će onda da pariraju Hondi CRV, Hyundai Sante Fe, Kia Sorentu, novim velikim SUV iz Hyundaia u ostatku svijeta? Dok Honda i Hyundai uveliko rade i izbacuju nove modele (stižu i crossoveri izmedju Kone i Tuscona npr), FCA se bavi planovima koje ne ostvaruje. Izuzev gradskih vozila u Evropi (uz poštovanje onih koji to kupuju), Stelvia i Giulie, FCA nema šta da ponudi, a to se vidi u prodajnim rezulatima. 500X se nekako bori, ali već nije najprodavaniji model na svom matičnom tržištu. Za njih je događaj godine ako u model koji su izbacili 2015. ugrade elektro motor i baterije, ili ako ponude elektročnu verziju modela koji je star već sada 12 godina. Do tada uveliko postoje Zoe, e-Up, elektro-platforma https://www.tportal.hr/autozona/clanak/volkswagen-spreman-dijeliti-platformu-za-elektricna-vozila-s-konkurencijom-foto-20190201
  14. Ne vidim problem za postojanje jeftinijeg modela (Fiat) i skupljeg (Jeep). Meni Jeep lično kao breND ništa ne znači i nikad ga ne bih pogledao pored nekog evroprskog brenda.
×