Jump to content
Goran

Elra

Members
  • Content Count

    1401
  • Joined

  • Last visited

About Elra

  • Rank
    Regolari

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Bijelo Polje - Sarajevo

Previous Fields

  • Garage
    Hyundai Tucson TL 1.6D

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Pojavile su se špekulacije da Stellantis razmišlja o kupovini ili integraciji sa FoMoCo. Posao vrijedan 42 milijarde USD. https://torinocronaca.it/news/il-borghese/529411/stellantis-chiude-in-italia-ecco-dove-e-sposa-ford.html Lično ne vjerujem da će ovo biti ostvarivo bez prodaje Exor prodaje CNH, Iveca, Maseratia.
  2. Navodno Filosa zagovara povratan SUS motora u Evropi, prije svih 2.0 BlueHDI i jaču verziju MHEV motora. Vjerovtno se radi o MHEV varijanti 1.6 PureTech motora. Logično.
  3. Neke stranice pišu da je Fiat najprodavaniji brend Stellantisa, ali da bi bez Južne Amerike brend bio marginaliziran. Zaboravljaju se tržišta Italije i Turske. U 2023. Fiat je u Turskoj prodao cca 200k vozila a u 2024. cca 110k vozila. Prestankom proizvodnje Dobla, Fiorina i Tipa, Fiat će izgubiti to tržište. Navodno će si i u Bursi proizvoditi Fastback ili kako će se već zvati. Juče sam sjeo u novi C3. OK jeftino vozilo, čudan izgled volana, vjerovatno se čovjek navikne i na instrument tablu, ali najgori dio je zadnja klupa i prostor za noge. Sjedi se blago povišeno i okomito, sjedište je tanko, ali za koljena/noge je manje prostora od npr aktuelnog Clia.
  4. Imparato i Olivier iz marketinga "siluju" italijenske brendove. Imparato će i dalje gurati PSA tehnologiju. Ned Curic ništa nije napravio, a možda nije ni mogao od PSA menadžera. Navodno se za Fiat razmatra i neka vrsta 500XL modela, veći SUV od nadolazećeg GigaPanda SUVa. Filosa će dati završnu riječ za GigaPanda SUV, Fastback i 500XL (stari naziv).
  5. https://www.stellantis.com/en/news/press-releases/2025/june/antonio-filosa-announces-new-stellantis-leadership-team?fbclid=IwY2xjawLF5_pleHRuA2FlbQIxMQABHv6ntSWRpsug9M9MxM38P0yTHv8J4YesZYvyfka7QOffs38IAuaZrdPoZQaX_aem_WaPnBs9gAE0dMgOqAovjVw Ned je još u Stellantisu.
  6. https://www.carscoops.com/2025/06/stellantis-might-sell-maserati-but-who-would-buy-it-and-why/ Definitivno najbolja opcija za Maserati. Takodje i Alfa Romeo.
  7. Ono što je definitivno da u narednih 5-10 godina Stellantis u Evropi zavisi od 1.2 EDCT GEN3 motora i mjenjača. Sve ostalo su ubili. Ostao je 1.6 PHEV, to ništa. Nije mi jasno zašto nisu napravili 1.6 MHEV da imaju sličan pogon kao i konkurencija. Jednostavno PHEV sistem je preskup i kraktkog vijeka eksploatacije. BEV je za sada na marginama i preskup ma koliko se trudili da to predstave na drugi način. Iskreno, ne vidim budućnost Alfa Romeo i Maseratia. Alfa Romeo se možda i izvuče u B segmentu, ali za Maserati je prekasno. Nevjerovatno je koliko je pogrešnih odluka u vezi ova 2 brenda napravljeno u zadnjih 5-7 godina. Ja sam gledao slovačke recenzije novog C3. Simpatičan automobil, ali i za low cost proizvod previše ušteda (zadnji ovjes, antikoroziona zaštita, stvarno loši materijali koji se lako grebu, ograničeni paketi opreme...). Isto vrijedi vjerovatno i za Grande Pandu. Sandero mi djeluje kao solidniji proizvod.
  8. I da, Stellantisovi svi modeli u C segmentu imaju samo 1 motor 1.2 Gen3 eDCT. Sve ostalo je ukinuto. Tu su još BEV i PHEV ali to ne prolazi. I kako onda da bilježe dobru prodaju.
  9. Problem Stellantisa u Evropi je pogonska grupa. VAG ima 1.0, 1.5, 2.0 benzince i 2.0 TDI. SUS, MHEV, PHEV. Stellantis nema benzinski motor od cca 150 KS, PHEV je katastrofalan koncept kod svih proizvodjača. Ostao je 1.2 GEN3 MHEV i 1.2 GEN3 100 SUS. Mislim da je logično da 1.5 FireFly MHEV motor ostane u ponudi i proširi se na ostale modele Stellantis grupacije, 1.0 FireFly će biti MHEV kod 500 i Pandine i dalje. 2.0 GME vjerujem da će biti u ponudi i dalje. Svima je jasno da je PHEV i naročito BEV koncept propao. Nadam se da će naredni Giulia i Stelvio dobiti i 2.2 Multijet. Compass, Cherokee nema šta da traže sa motorizajom koja im je predviđena na predstavljanju. Mjenjači samo MT6, EDCT, EAT8 se povlači. Maserati je za sada izgubljena priča. QP, Ghibli, Levante su stari modeli, Grecale se odmah na startu pokazao kao flop možda i najviše zbog postprodaje i lošeg uvodjenja na tržište, nedefinisanog dizajna. Share Stellantisa je tragičan jer su sa tržišta faktični nestali Ford EU, Nissan EU, Honda. Dakle katastrofa za Stellantis jer nije pokupio ni promil tih kupaca.
  10. https://www.reuters.com/business/world-at-work/more-than-500-jobs-risk-italy-stellantis-changes-oil-supplier-union-says-2025-06-04/ Nema više ni Sellenie u italijanskim vozilima.
  11. Prema glasinama (Clubalfa) Filosa sprema velike promjene u Stellantisu. Namjera je da se prvo vrati prethodni model prodaje koji je bio aktuelan do 2021. i da se u partnerstvu sa investitorima proširi prodajna i servisna mreža. Premium klaster DS, Alfa Romeo i Lancia će se rasformirati te će DS dobiti menadžment Citroena, a Alfa Romeo i Lancia menadžment Fiata. Šta će biti sa Maseratiem još nije određeno. Alfini D modeli moguće da dobiju i dizel motor, dok se STLA Small platforma koristi samo za BEV a CMP za nove hibridne modele. Po meni novi Compas i Cherokee će biti promašaj zbog pogonske grupe. PHEV je svakako cirkus te ostaje samo 1.2 MHEV motor koji će nositi prodaju.
  12. FCA/FGA senior. Vidjećemo da li će Italijani sada dobiti priliku da pokažu šta mogu.
  13. Prema glasinama FCA "veteran" Filosa trebao bi biti novi CEO Stellantisa. Ali, pojedini članovi boarda iz grupe PSA, su protiv Filose strahujući da će italijanska frakcija biti jača i zanemariti francuske interese. Nakon Tavaresa i Imparato odlazi iz Stellantisa. Imparato je vodio Peugeot i PSA skoro 20 godina, a onda je preuzeo evropske operacije Stellantisa. Najzaslužniji je bio za guranje PSA pogona u evropskom odjelu Stellantisa i podizanju nove grupacije u Evropi. Kandidat za zamjenu je Luca Napolitano, šef Lancie, koji je 20 godina proveo u FGA i FCA. Nisam siguran koliko je kvalifikovan za broj 1 Stellantisa u Evropi.
  14. Realno, ni kineski proizvodjači u Evropi nisu ništa napravili.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...