Jump to content

horvat

Members
  • Content count

    197
  • Joined

  • Last visited

About horvat

  • Rank
    Regolari
  • Birthday 03/02/90

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Novi Sad
  • Interests
    Software engineer, photography

Previous Fields

  • Garage
    Kia Cee'd ED 1.4 109 ks, 2009.

Recent Profile Visitors

1871 profile views
  1. Alfa Romeo Giulia

    Davno nisam ovako bio odusevljen nekim proizvodom automobilske industrije...
  2. Jest, al opet, i fabricki lepak se zbog temperature odlepio... pa bi bilo dobro da resim problem
  3. kako super lepak podnosi velike temperature?
  4. Da, vrati se i vidi se tacno onako ima linija duz kojom je nekad bio lepak... Kao da treba da se "podvuce"...
  5. Naime, odlepila mi se plastika na spoju kod ventilacionog otvora ispod vetrobrana. Pretpostavljam da je posledica stajanja na suncu. Sto se vizuelnog dela tice - i nije mi neki sad smak sveta, medjutim ovako odlepljena plastika prakticno onemogucava odmagljivanje stakala jer kad stavim duvanje na vetroban, ono uopste nije usmereno. Hteo bih da zalepim sam, posao uopste ne deluje nesto zahtevno, jedino mi treba savet za lepilo. Cime ovo da zalepim, a da moze da istrpi velike temperature, i da pri tome ne smrdi u enterijeru? Ne znam koliko mozete da vidite sa slika, slikao sam spolja...
  6. Kia Cee'd

    Pomoc je uvek dobrodosla, pisao sam privatnu poruku, da ne spamujemo ovde sa pricom o fotkama
  7. Kia Cee'd

    Bilo je danas malo fotkanja na Miseluku Zestoko se namucismo sa ovim pan efektom, zamucene pozadine
  8. Kia Cee'd

    Hvala Da, slazem se za opremu, ima sve sto je neophodno u danasnje vreme Jedino sta mi bas fali jeste daljinsko otkljucavanje i elektricni retrovizori... :/
  9. Posto sam dugo godina bio vozac Fiata, te sam na ovaj forum toliko navikao, da me ni promena brenda/grupacije nije naterala da prestanem da posecujem forum Predstavljam vam svog novog ljubimca: Kia Cee'd prve generacije sa benzinskim motorom zapremine 1.4 i snage 109ks. Motor poseduje tehnologiju kontinualnog variranja tajminga otvaranja ventila zvanu. cvvt. Vetovatno mu to pomaze da bude relativno ekonomican, sa prosecnom potrosnjom izmedju 5.5 i 8.5 litara na 100/km. Kao sto sam vec pisao u jednoj temi, motor je malo tromiji, te ne odaje utisak da ima 109ks. Oprema na mom primerku je najslabija, ali ukljucuje manuelni klima uredjaj, centralnu bravu, abs, dosta vazdusnih jastuka, komande radia na volanu, prednje podizace... Enterijer je za moj ukus lep i prostran, medjutim ne mogu da pohvalim kvalitet izrade. Svuda skripi i krcka. Vesanje je za ovu klasu odlicno. Poseduje zadnje nezavisno multilink, a same opruge i amortizeri su podeseni malo tvrdje nego sto je to recimo na Stilu, te se auto ne naginje mnogo u krivinama. Odrzavanje je sasvim normalno, imao sam jedan servis do sada. Radio sam ga u ovlascenom, i cena je bila 11.400 dinara ukljucujuci i svecice i njihovu zamenu. Stavio sam mu sportski filter vazduha K&N kako bih malo nadomestio inace dosadnjikav karakter auta. Mozda je placebo ali rekao bih da za nijansu bolje ide, kao da se malo lakse vrti. A zvuk pri punom gasu doprinosi dozivljaju. Nije prenapadan, a opet cuje se kad treba. U normalnoj voznji zvuk je isti kao sa fabrickim. Inace sam ga kupio od kolege sa posla, koji je prvi vlasnik. Automobil je presao 58.000 km i odrzavan samo u ovlascenom servisu zbog garancije od 7 god. Evo malo i slika:
  10. To bi trebalo da regulise tzv peti cilindar, ali nek kaze neko strucniji...
  11. Pa moze i kompletno sa mostom a i ne mora. Ja nisam menjao sam most, cisto iz razloga jer ga nisam uspeo odsrafiti koliko je zapeko. E sad sto se tice abs-a, tu ne znam kako ide, posto ja nisam imao abs na puntu pa mi je utoliko bilo jednostavnije.
  12. Ja sam istu stvar radio na puntu, i uprkos tome sto su me svi ubedjivali da nije vredno - meni je vredelo. Nasao sam kompletna klesta sa paknama i diskovima od HGT verzije, na nekom auto otpadu u Sabcu, prilikom montaze, sve je pasalo na saraf, jedino su neke stvari bile zapecene pa je bilo malo teze odvrnuti ali osim toga, glatko je sve proslo. Primetices da ce ti rucna biti dosta bolja, a pedala ce ti hvatati malo vislje, mislim da je to bas zbog rucne. Lakse je za odrzavanje, posto zadnje slabo koristi, pakne se toliko sporo trose da je to smesno stvarno... a sam sistem ne otkazuje. Mozda je to bilo samo kod mene, ali ja sam sa dobosima konstantno imao problema, i nikad nisam uspeo da ih namestim da lepo rade cak i kada sam sve zivo menjao u njima, i najvise sam zbog toga to uradio. Nisam imao alu felne, ali ako imas, onda jos veci benefit
  13. Zaboravih da dodam pod oprema ili enterijer: Stilo ima svetlo i iznad vozaca/suvozaca i negde na sredini krova, dok Kia ima samo to na sredini krova. Posto se vidi mesto, pretpostavljam da u jacim paketima dolazi i ono iznad vozaca/suvozaca, mada mi je to dosta osnovna stvar, pa je smatram propustom...
  14. Posto sam nedavno presao sa Stila 1.6 na Kiu Ceed 2009., 1.4 benzin sa 109 ks, napisacu mali review. Eksterijer - limarija deluje zadovoljavajuce ali ne odusevljava. Lak je malo izgubio sjaj, kad se gleda u kanalu od dole, deluje OK, mada neki elementi vesanja imaju povrsinske rdje - nista strasno. Izgled necu komentarisati, to svako nek sam proceni. Enterijer - U poredjenju sa Stilom, losiji je. Korisceni materijali za sedista, tapacirung na vratima, pa cak i plastika iznad centralne konzole nije kvaliteta kao sto je na Stilu. Dugmici su OK, sedista nisu ni blizu udobna kao na Stilu, a najvecu zamerku upucujem nedostatku podesavanja pozicije sedenja. Sedista nije podesivo po visini, a volan nije podesiv po dubini. Dosta nisko se sedi, ali opet, mozda je to subjektivno s obzirom da sam navikao na dosta visoku poziciju sedenja u Stilu (bio je sa 5 vrata). Ali generalno nije tako los. Sto se tice prostora u kabini, rekao bih da je slican. Na prednjim sedistima Kia malko prednjaci, dok u gepeku Stilo malo prednjaci. Sve u svemu zadovoljava. Motor, menjac, kvacilo - iako Kia sa 1.4 motorom ima deklarisanih 109 ks, u poredjenju sa Stilovih 103 ks u realnosti Stilov motor je barem 10-20% jaci. Nije u pitanju samo snaga, nego i opsti utisak o motoru, zvuk i odziv na gas. Kod Kie je nekako bas zakasneo, dok je kod Fiata bas zivahan. Potrosnja je s druge strane na strani Kie. U proseku mi Kia trosi oko 1L do 1.5 L manje od Stila. U gradu je veca razlika, dok na autoputu pri brzini od 140 km/h recimo, razlika je do 0.5L. Motor u Kii je na lanac, mada ajd nije to sad tolika razlika, jer svakako ima veliki servis na kojem se menjaju PK kaisevi. Menjac je odlican na Kii, hodovi rucice menjaca su veoma kratki, precizni i odsecni. Mada se meni svidja i Fiatov sa tim pomalo "gumenim" osecajem prilikom ubacivanja u brzine. Kvacila su na oba auta dosta laka i precizna. Prenosni odnosi u Kii su daleko kraci, sto donekle kompenzuje nedostatak snage. Prijaju kada se vozi lagano, recimo veoma je lako odrzavati 50 km/h u cetvrtoj brzini. Ali kada covek zeli malo da ga razvuce onda je onako, njeh, nekako kilavo sve, ko usisivac da se vozi. Oprema - oba auta su u niskim (ako ne i najnizim) paketima opreme - kod Stila je malo tesko tacno utvrditi tacan paket. Sve u svemu, slican je nivo, iako razlike postoje. Kia nema kljuc sa daljinskim dok ima komande za radio na volanu, npr... Oba imaju, za moje uho, dobre zvucne sisteme (recimo bolje nego u novoj Skodi Octavii). Vesanje, upravljanje - Ovo je segment u kojem se ova dva auta ubedljivo najvise razlikuju. Kia lezi neuporedivo bolje od Stila, iako je trenutno (kod mene) na losijim gumama. Kada se brze udje u krivinu, ne naginje se ni priblizno tako puno kao Stilo i nema tog osecaja da sva inercija srlja u prednjicu i gura auto ka spolja. Naravno, kada se na kraju dostigne limit guma i auto pocne da proklizava prednjicom kao i svi auti sa prednjim pogonom, ali je sveukupni balans auta daleko bolji kod Kie. Takodje ima razlike u udobnosti, odn mekoci amortizera. Kia je dosta tvrdja, sto meni licno odgovara, ali nije neudobna. Takodje, oseti se "efekat" zadnjeg multilink vesanja. Zadnji kraj je smireniji kada se vozi ostrije po rupama, recimo... Kocnice - same kocnice mislim da su veoma slicne, i po pitanju osecaja na pedali i po pitanju zaustavnog puta, osim razlike u ponasanju automobila pri kocenju (poniranje, itd) ali to je do vesanja ne do samih kocnica. Oba su sa diskovima na sva 4 tocka... Ostalo - opsti utisak je da je Kia dosta jednostavniji automobil. Stilo 1.6 je poznat po svojoj elektronici i licno mislim da mu je to velika mana. Jednostavno u njega kad se sedne i okrene kljuc, dok ne ispise famozni "check ok", uvek mi srce preskoci bar dva-tri otkucaja. Da ne spominjem da u tom procesu konstantno cujem razne zvukove, od pumpe za gorivo (sto je ocekivano), pa do nekih cicanja, pistanja, ne znam ni kako da opisem. Da napomenem, kod mene je ECU bio apsolutno ispravan, auto nije bacao greske, mada je bilo cudnih situacija u odredjenim trenucima (greska imobilajzera). Kia je po tom pitanju daleko jednostavniji auto, pri okretanju kljuca nema potrebe cekati nikakve provere, nema nikakvih zvukova i slicno. Jedna stvar koju sam primetio jeste razlika u generisanoj toploti od strane motora. Temperatura rashladne tecnosti je jedno ali temperatura koju motor spolja izgenerise je nesto sasvim drugo. Stilo 1.6 nakon sto se dobro zagreje, toliko bude vruc da je meni neprijatno i tesko otvoriti haubu a kamoli da se priblizim motoru. Osetim toplotu kroz blatobrane kada prodjem pored auta. Kia 1.4 je sasvim suprotan primer. Izuzetno ga je tesko ugrejati do mere da upali ventilator - ispravan je termostat! Na vise primeraka (sa istim motorom) sam video kako i posle 15-ak minuta voznje (leti) temperatura stoji tek koji mm ispod 90 stepeni. Cak i na full zagrejanom mozete komotno staviti prste na blok i necete se opeci, jednostavno takav je. Nisam siguran da li ovo ima veze sa staroscu i pohabanoscu, ali svakako verujem da doprinosi mnogim 'gremlinima' koji su poznati kod Stila 1.6... Sto se tice odrzavanja, posto je moj izisao iz garancije, mali servis svakako radim sam - ispadne isto. Delovi takodje, s tim da verujem da je dostupnost nesto malo veca za Fiata, pogotovo oko ovih stvari sa auto otpada... Gledao sam da ne poredim stvari koje variraju od predjene kilometraze i opste istrosenosti auta, tipa potrosnja ulja i slicno, jer bi bilo nepravedno malo...
  15. Stilo je bio 1.6 16v bez gasa. A u pomenutih 9 meseci sam presao oko 13.000 km ...
×