Jump to content

N.N.

Members
  • Content count

    1548
  • Joined

  • Last visited

About N.N.

  • Rank
    Prominente

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Split

Previous Fields

  • Garage
    FIAT Brava 1.4 12v SX
  1. Svaki ne GDI motor se vrlo jednostavno homologira za Euro 6d TEMP. Tako da nije problem sa 1.4. On je ionako Euro 6d TEMP u Jeep Compassu. Meni se tu više čini da su oni ponudu motora prilagodili talijanskom tržištu. Iako se zadnjih mjeseci i to tržište sve više okreće benzincima. Uz to je u pitanju i kupovanje vremena. Proizvodnja Alfe Giuliette se prolongira dok ne bude krenula proizvodnja Maserati SUV-a na bazi Stelvia. Oni će radnike sa trake Giuliette prebaciti samo na traku gdje se rade Giulia, Stelvio i u skoroj budućnosti taj Maserati SUV. U međuvremenu nikoga neće slati kući. Koliko sam pratio novi GSE motori su nedostupni u većoj količini. Pretpostavljam da tvornica u Poljskoj ne radi dovoljnim kapacitetom. Već su najavili instaliranje proizvodnje u talijanski Termoli. Sve za posljedicu ima da američki MY19 500X i Renegade sa 1.3 GSE još nisu u prodaji. Zanimljivo da kineski Jeep Compass dolazi sa 1.3 GSE za razliku od europskog. No motor za kinesko tržište se proizvodi u Kini kao i sam automobil.
  2. Tražio sam sada podatke jer znam da to imam negdje spremljeno. Pričam o mjerenim podatcima. Nažalost 1.4 je manualac, a 1.3 je sa DCT-om. 1.3 ima maksimalnu brzinu od 203.2 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 9.4 sekunde, a potrošnja pri 130 km/h je 7.8 litara na 100 km gdje se vrti na 2950 o/min. 1.4 ima maksimalnu brzinu od 188.2 km/h, ubrzanje od 0 do 100 km/h za 10.1 sekundu, a potrošnja pri 130 km/h je 9.1 litru na 100 km gdje se vrti na 2900 o/min.
  3. Kod 500X je 1.3 donio pomak naprijed i po pitanju performansi i po pitanju potrošnje. Potrošnja je prije svega manja za one koji voze na autoputu. Mislim da bi za Tipo to trebalo biti samo bolje. No hoće li 1.3 doći u Tipo? Ja ne znam. Za 1.0 je to planirano do starta. I mislim da je taj 1.0 kud i kamo bolji za Tipo nego li za visoki auto kakav je 500X. 1.0 sa 120 KS i 6 brzina je ili će biti dobar izbor za veliku većinu vozača pa i u tom C/kompaktnom segmentu. Ali zanimljiva priča 1.4 vs 1.3. I ovdje bi bila usporedba 1.4 MA II protiv 1.3 MA III. Kod 1.3 bi veća razlika za 1.3 trebala biti kod snažnijih verzija, one 180 protiv 170 KS. 1.3 je optimiziran za tu snagu. 270 ili čak kako deklariraju na "američkom" 500X 285 Nm na samo 1850 o/min. Usporedi to sa 1.4 koji ima 250 Nm ali tek na 2500 o/min. I uz to 140 i 170 KS verzije 1.4 imaju različitu turbinu. Koliko sam upoznat kod 1.3 to nije slučaj. Nameće se i pitanje. Nije li onda novi 1.3 savršen za tuniranje? Samo staviti mapu od 180 KS verzije. Problem modernih motora zna biti u Euro 6d TEMP normi i postizanju što manje flotne emisije CO2. Dosta motora ima znatno lošije performanse kod međuubrzanja u usporedbi sa Euro 6b verzijama. No za to provjeriti samo noga do poda i štoperica.
  4. Ove godine će biti predstavljanje 5 Ferrari modela. I to FL obje verzije 488, 812 sa sklopivim krovom, Portofino Coupe, i ovaj top model koji je V8 hibrid. Tamo negdje za dvije godine možemo očekivati potpuno novu zamjenu za 488. Biti će hibridni V6 u igri.
  5. Tipo/Egea je u nešto više od 3 godine prodan u već preko 420000 primjeraka. Krajem 2015. je prodan u nekih 6500 primjeraka, većina u zadnje 3 godine. Već je preskočio Bravo II, a vjerujem da će negdje tokom 2020. preskočiti i Stila.
  6. Samo što auto homologiran po WLTP ne povuče ni blizu kao onaj po NEDC, ubiše međuubrzanja Bar je tako slučaj kod Vau Vau grupacije.
  7. Fiat Bravo Cabrio. Model napravljen specijalno za Tour de France. Motor je 2.0 I5 sa 184 KS.
  8. Znači ništa Super 100 i slično? To je zanimljivo. Kod većine turbo motora, poglavito ako je GDI što ovaj MA nije, je ipak poželjni lijevati 100-icu.
  9. Kažu da su konkurencija trebali biti Ferrari P4 i Ford GT40. Pohod na Le Mans...
  10. Započeo bi sve sa Abarthom 6000. 6.0 V12 120° motor. Ciljalo se na Le Mans.
  11. Fiat Nuova Bravo

    @neshaoct Ja bi je nazvao velikim, velikim Punto. I da radi se o odbačenom dizajnu. Nego bi li bilo dobro otvoriti temu za ovakve stvari?
  12. @Elra E tu se ne bih složio. Mislim da je elektrifikacija korak naprijed. No treba razlikovati elektrifikaciju od električnih vozila. EU28 nažalost sa propisima sve više gura električna vozila. Čini mi se da su trenutno standardi za 2030. onakvi kakvi su trebali biti u 2040. Ključ je u baterijama. Na tragu smo nečeg novoga, nova kemija. Samo kako to i kada staviti u masovnu proizvodnju. Drugi problem je WLTP. Kao što znamo po NEDC su bile specijalke za homologaciju, jedna za svaki motor. Sada je problem što za svaki paket opreme i svaki motor, znači za sve kombinacije, ide odvojena homologacija plus za sve homologacija putem RDE što je na cesti. Sam proces homologacije je višestruko poskupio. Zaboravio reći da je odvojeno po veličini gume. Samim tim je izvjesno, a od nekih i najavljeno, da će biti manje motora i manje paketa opreme na izbor. Oni manje popularni će se vrlo lako moguće ukinuti. U SAD-u je sličan postupak već dugo. Na kraju je službeni podatak potrošnje za najrastrošniju izvedbu. Uz to za svaku verziju ide poseban crash test. To sve košta pa je tako u Americi slučaj da masovni brandovi idu sa 2 motora u ponudi, a 3 ako je treći hibrid. To je neko pravilo. Kod premium proizvoda isto tako maksimum 3 motora. A znaš i sam koliko ih je u Europi.
  13. @Elra Nije to FCA logika. To je logika svih. Samo u našim medijima, pa i ne samo našim nego u većini auto moto medija, se prenesu polovične ili još češće iskrivljene informacije. Trebalo bi gledati financijske izvještaje i jedan na jedan pitanja i odgovore sa investitorima. Sve je to javno dostupnu uključujući transkripte. Zatim bi trebalo proučiti i buduće regulative. Kada se sve to sagleda nije čudno da vjerojatno osim Hyundai i možda Fiata sa 500 nitko neće raditi novi automobil u A segmentu. Isto tako nedavno reče CEO VAG-a da sa trenutnom propisima o CO2 i sa dostupnom tehnologijom uključujući kalkulacije za napredak možemo očekivati da u Europi ne bude u ponudi A i B segmenta automobila. Jer kaže on tko je voljan plaćati 8000 eura više za početni model u usporedbi sa sadašnjom situacijom. Onda kaže CEO BMW-a. Planiramo u budućnosti nuditi manje opcija motora i manje modela u Europi. Ovo stanje nije održivo. Nego jesi pogledao gostovanje Mate Rimca kod Ace Stankovića? Ako i jesi čini mi se da se nisi fokusirao na najvažnije. Sa trenutnim (sporim) napretkom tehnologije i budućim regulativama budućnost auto industrije nije svjetla. Vlasništvo automobila bi mogla postati privilegija.
×