Jump to content
FAS Euroauto Goran

ortakov

Members
  • Content Count

    375
  • Joined

  • Last visited

About ortakov

  • Rank
    Regolari

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ja sam se vratio preko DB, a pre toga sam išao na Zlatibor, tj Priboj, kroz Ča, Ue itd. Na izlazu sa AP ka Va, radovi na putu, propuštanje vozila, semaforska signalizacija. Na izlazu/ulazu u Va, nisam siguran za radar, ja generalno vozim prema ograničenjima Na samom DB, posle brane iz pravca Va, posle kafane Tri vetra (ako sam dobro zapamtio lokaciju), takođe, radovi, propuštanje vozila, semaforska signalizacija. Obratiti pažnju, letnja sezona, ima saobraćaja, nije kao recimo, u maju ili u septembru. Srećan put, lep provod
  2. Verovatno da nije isto, ali nije ni daleko od logike I po ravnom putu, ako imaš nepovoljan vetar, u oba pravca, može da se podigne potrošnja, ovde ne pričamo o idealnim uslovima. Ja nisam primetio značajno uvećanu potrošnju kada se vozim preko brda, posebno u krajevima o kojima smo pričali, gde na jako kratkim deonicama brzina može da ide na 100 + km/h Isto tako, ako se vozi "oštrije", onda se brže menjaju brzine, češće je motor u optimalnom broju obrtaja te to svakako utiče na potrošnju. Ono što je problem kod takvih - brdskih puteva jesu malo mesta za preticanje, pesak/šljunak po putu koji voda nanosi sa sporednih puteva, lišće i voda kada dođe jesen, zimi sneg, mučnina ostalih putnika .... ali potrošnja, može da bude gotovo idealna, ako se obrati malo pažnja, pri svemu tome, da vožnja bude baš zanimljiva. Podrazumeva se spust sa menjačem u brzini i to, po nekom, nepisanom pravilu, u stepenu prenosa kojim bi se tuda i penjao.
  3. Nije ništa posebno veća potrošnja uvek je pravilo, koliko se penješ, toliko se i spuštaš
  4. Na naplatnoj rampi, obzirom da sam baš dosta vozio prethodni mesec, desilo mi se 2 - 3 puta da se zadržim duže na ENP nego ovi što stanu da plate !? Bolesno uređen sistem. A što se tiče obilaznica, ja imam fobiju skretanja sa puta veliki sam protivnik navigacije, zaglupljuje, kao i ostale zezalice (postalo mi je problematično da parkiram unazad auto koji nema kameru i senzore ) i tako sam par puta, pogrešim isključenje i onda kreće žurka Na otvorenom putu, kako god da ga vozim, nikada mi nije potrošnja po bordu pokazivala više od 7.5 l Na magistrali, prethodnog vikenda, uz vožnju po "Milošu Velikom" i cepanju na uzbrdicama kada sam se vratio u Bg, prosek 6.7 l (po bordu + 0.5l ) Inače, put, do HN, a preko RS, je odličan za vožnju. Ja tu stazu vozim BG, Va, BB, Tara, pa dalje ka Tjentištu, Sutjeska, Bileća, Trebinje ....
  5. Naravno, u tome i jeste stvar ljudi voze opušteno a ja sam Debelo brdo prešao hiljadu puta, baš volim tuda da vozim i onda mi je zanimljivo da se zezam tamo Ja vozim polako, tačnije, baš sam spor vozač, verovatno sam najsporiji na forumu i uvek sam u fazonu da nema nikakve potrebe da se vozi brzo, jer razlika koja se napravi u vremenu za dužinu puta od 100 - 200 km, posebno po magistralnim putevima se meri bukvalno u par minuta. Međutim, Debelo brdo, tu mi nekako nije zanimljivo da se vozim polako Pre, ima tome, sigurno 15 godina, vozio sam yugo, 1.1 ali je bio lepo podešen, spuštena glava, veći ventili (čini mi se i bregasta drugačija), izduv je nešto bio promenjen i razbušen na neku specijalu itd. Pritom je bio spušten, sa alu felnama 165/70 baš onako, lepa mala igračka. Na izlasku iz Valjeva, na nekom pravcu, audi 100, kockasti, stariji, veliki, pretekne me na pravcu, kod kafane, da se ne uvredi vlasnik, ako čita, ja tu kafanu znam kao kafanu kod "Budalaša" Posle toga kreće uspon, uz branu i tu sam zaostajao, međutim, malo po malo, sustizao sam ga i na krivinama ga preticao. Tadašnja devojka a danas supruga, sve vreme je bila pored i bila je baš mirna dok smo se nas dvojica jurili po brdu Na pravcu, stigne me i prestigne, međutim, dve vezane krivine, ja sam ispred i tako smo se preticali, sve do posle vrha i na pravcu, ispred Smiljevog polja, ja vidim, ovaj mi blica, pomislio sam da mi je nešto otpalo sa yuga, jer baš smo se jurili, gazili one ivičnjake, onako, prilično brzo Ja stanem, sa strane, jugo, mučen, ne spušta obrtaje, ne može da se ohladi otvaram prozor, ovaj staje pored mene, otvara prozor, baš na ulazu u Smiljevo polje, kaže čovek, brate, ne mogu više, hajmo na kafu Ma druže, ne trkam se ja sa tobom, žuri mi se i tu se rastanemo, odatle već ide dugački spust, a na nizbrdicama, vozim dosta sporije Super je 500L Ako je projetovan da može da se vozi 180 km/h sa dobrim, jačim motorom, onda će mu svaka brzina sa ovim nejakim 1.4 biti kao zabava
  6. Možda, možda, ne znam Viđao sam dizele ispred, hvala Bogu, na kratko, brzo oni vide moj auspuh, kad izlaze iz krivine, ja iza, moram da zatvaram prozore i opet, ne odmiču nešto mada, možda je i do vozača Sad, ne kažem, brojke su čiste, zna se šta koji može, samo kažem, da je utisak, da bi se takvim načinom, čestim i naglim ubrzanjem, vrlo brzo došlo do problema, što sa DPF om, što sa plivajućim zamajcem kažu ljudi, a ne mora da znači da je tačno, da nije pametno potapati gas, ako želiš da ti potraje plivajući To je samo subjektivno mišljenje a i zvukkkkkkkk.... pa na spustu, par km, u trećoj, na 4500 obrtaja ...
  7. Ja ne znam, kako ostali, ali, benzinski motor je vrlo zanimljiv Za vikend smo se vozili Zlatibor, Tara, Debelo brdo ... kada bi na takav način, oštro, vozio nekog dizela, verujem da bi se jadan raspao uzgred, retko ko je bio brži po brdima ustvari, mislim da me niko nije pretekao. Auto je veoma vozljiv. Obzirom da je relativno visok, očekivao sam da se više naginje, međutim, to nije baš tako. Nije ovo prvi put da ga vozim po brdima, ali sada se razradio, pa još nije bilo dece u kolima, tako da je baš moglo da se vozi. Volan je precizan, tek sam se sada navikao, u potpunosti. Reakcija je dobra, brza, a sa druge strane, volan je veoma lagan. Jedna upadica, sa auto puta. Bila je kiša, uključen tempomat, kada je vozilo naišlo na baru, tempomat se sam isključio, verovatno zbog bezbednosti. Mislio sam da će praviti veći problem, obzirom da je dimenzija točkova 225/45 R17, međutim, nije, bilo je upravljivo, čak i po barama, mada, nije preporučljivo.
  8. Meni je potrošnja zanemarljiva. Od servisa, pre 9000 - 10000 km, potrošio je možda 0.5 litara. Obzirom da sam bio u servisu, na 4500 km, ispustio sam prvo, fabričko ulje i sipali su mi u ovl. servisu. Pozvao sam da pitam šta su mi sipali, obzirom da ne troši ulje u nekoj značajnoj meri, kažu da su sipali SHELL 5w-40 C3 Ništa mi drugo nisu rekli.
  9. @neshaoct U šestoj ide oko 150 ali, to samo na ravnici, čim malo vidi brdo, kreće da pada brzina. U tom smislu, u 5 je lepše na 4500 - 5500 Tako sam ga i vozio, u suštini, na ravnici u šestoj, čim vidim brdo, vratim nazad, ode na 5000 i cepaj. Ljudi greše za potrošnju, zato što kada se vozi na 4000 obrtaja i više, u tom trenutku, sa upaljenom klimom i velikim opterećenjem, može manje da troši jedino ako se vozi 90 u četvrtoj brzini, treba mu snage. Isto tako, uvek je pravilo, koliko se penješ, toliko se i spuštaš, pa se ta uvećanja potrošnja, na taj način kompenzuje, jer ovaj motor, bukvalno, ne pravi nikakvo opterećenje, tj nema motornog kočenja do 4500 obrtaja. Tada se dobro hladi, dobro podmazuje... Odličan motorčić, a za jednom ili dva puta godišnje, do 1000 km, neće mu biti ništa. Negde sam čuo, da taj motor ima mali "problem" sa dihtunzima, to će me stići, tamo negde, na 150 000 km tačnije, za 9 godina K Što se tiče hlađenja kasete, to je vrlo funkcionalna opcija i baš bih voleo da to imam. Recimo, za decu, nosimo, antibiotik, i dobro je da bude na hladnom Kako god, to nisam dobio, pa sad, za prosutim mlekom, nema potrebe plakati.
  10. Posle korona pauze, ove godine, video sam Grčku malo Skoplja i gomilu turaka, i ostalih evropljana, što krenuše kući, što na baklave, što na rahat lokum Obzirom da je ovo prvo duže putavanje sa 500L, evo i nekih novih utisaka Uglavnom, nisam se iznenadio, ostao sam zadovoljni korisnik FIAT a Vožnja je tečna, kao što sam već i naveo u ranijem opisivanju, iskustvu, koje sam imao sa ovim vozilom. Klimatizacija je odlično odradila posao, takođe, već sam pisao o tome, vrlo pozitivno iskustvo. Ono što je novo, recimo, takođe dobro iskustvo, posle vožnje, ukupno nekih 10 ak sati, sa pauzama, od možda 2 sata i zadržavanjem na granicama, ja nisam osetio umor, kao da nisam vozio. Kada sam kretao na put, krenuli smo u 1 posle ponoći, da bi izbegli gužvu na graničnom prelazu. Ludilo, na putu, milion vozila, gomila stranaca, apokalipsa Sve benzinske stanice, odmorišta, krcati, šatori, zabrađeni i muški i ženski ... Na svakoj toj stanici, po jedno vozilo saobraćajne policije, sa upaljenom rotacijom, stvarno, za pohvalu. To je verovatno uticalo na to da 99,9% ljudi vozi tek malo ispod ograničenja, odnosno, oko 130 km/h. U takvoj situaciji, mi, lokalni, imali smo slobodnu levu traku, pa je vožnja bila veoma interesantna. Ono što sam ja zaključio, jeste da ovaj auto ima jednu brzinu viška ondosno, ne znam čemu služi 6. brzina Šalim se, naravno, ali i ne, zaista, tek kada se vozi iznad 4000 obrtaja, vožnja je zanimljiva. Motor je slab za dugačka putovanja i baš se oseti da nema dovoljno snage. Na ulazu u Severnu Makedoniju, iz pravca Grčke, ima neki uspon, tačno sam pomislio da ću na vrh izaći sa 50 km/h. Naravno da nije bilo tako, kada se vratio u 4. brzinu, na 5500 obrtaja se popeo, lagano, ali brže od toga, jednostavno nije mogao (oko 120 km/h) To je ujedno i bila najveća dozvoljena brzina na tom delu puta Uglavnom, supruga kaže, vidi, voziš ga na 5 Prosečna potrošnja, prema BC je 7,5 litara, to je oko 8 litara, kada se preračuna to nije strašno, obzirom da je sve vreme vožnja bila sa upaljenim klima uređajem, sa puno prtljaga i da sam ga vozio konstantno na 4000 obrtaja, vrlo retko ispod toga. Na kraju putovanja, proverio sam ulje. Sada je nekih 13500 km na satu, što znači, od zamene ulja, prešao sam oko 9000 km, od toga, 1500 km na AP, sa stalno visokim brojem obrtaja, epilog, trebalo bi da se dospe nekih 200 - 300 grama. Kompletno dobro urađen automobil! E, našao sam i neke bagove, koje ja nisam dobio, a stvarno su smešni dodaci, da bi na tome štedeli. Nemam svetlo u kaseti, ispred suvozača ... a ima mesto, zatvoreno. Sramota, to košta 5 - 10 € Nemam hlađenje gornje kasete. TO su imali modeli pre restajlinga, da li je moguće da su to tek tako izbacili !? I nemam upaljač u gpeku. Sve ostalo, pun pogodak, motor, menjač, oslanjanje, zvučna izolacija, kvalitet audio uređaja, kvalitet klima uređaja ... samo da potraje, bar dok je u garanciji - 5 godina
  11. Nemam sport paket, imam Cross, ali sam dokupio kao dodatnu opremu zatamnjena stakla. Šta znam, zatamnjena su pozadi, uglavnom se vozim napred Pitao sam decu, par puta, kažu da im je super Iskreno, mislim da dosta pomaže, baš smo sa dugačkog puta, preko dana, po jakom suncu, nisu se žalili, naprotiv, svaki put kada sam ih pitao, bili su super (deca, pozadi).
  12. Moje neko pravilo, kako treba kupovati automobil, ne mora da bude ispravno, ali ja tako gledam. Auto se kupuje prema potrebama i prema mogućnostima. Onda se prema tome određuje šta će da se kupi. Jer, ako na primer, imaš u ponudi dobru korsu, punta, klia, šta god, a imaš troje dece, koje stalno negde razvoziš, pritom, imaš vikendicu, pa vučeš stalno neke stvari i često ideš tamo, onda ti takav auto ne završava posao. I obrnuto, šta će ti zafira, 2,0 dizel, bez obzira što je dobra, ako ideš najčešće sam na posao, i to, recimo 10 - 15 km dnevno, po gradu. Što se tiče cene, to je malo relativna stvar, jer, malo se bavim ekonomijom, iz hobija Trenutno je ogromna količina novca u opticaju i sve poskupljuje. Naravno, to prati povećanja zarada... videćemo dokle će to da tera, moje su procene da je točak pokrenut i da će se ovaj trend nastaviti i dalje, tako da nešto što je koštalo 3000€ će ostati toliko, ali će nominalna vrednost tih 3000 biti manja ... Zato ne treba čekati, već, ako se pojavi nešto što odgovara, treba kupovati, pojeftiniti sigurno neće Opet, na mikro planu, na terenu domaćinstva, treba svakako određivati prioritete. Moja filozofija je da je bolje ulagati u posao, a manje u nekretnine i automobile, dok za ljude koji nisu preduzimljivi u tom smislu, već vole da žive lagodno od svog rada, nema promena, primeniti prethodno pravilo, kupovina, ako odgovara ...
  13. Sve se slažem, samo ima jedna mala "zvrčka". Auto se kupuje prema potrebama i prema mogućnostima. Kupiš BMW 340 i voziš ga najčešće na kratkim relacijama !? Tebi onda treba DPF za mozak To je lađa, za AP, sedneš, odeš do Dizeldorfa, kod Mileta Bosanca na pečenje i hladno pivo i vratiš se, ne osetiš put Zbog toga se razlikujemo MI i oni, tamo neki, na zapadu. Nije sramota voziti 1,2 korsu, jer, bože, slabo povlači !? a pritom, jednom godišnje odeš u Grčku na godišnji odmor. Ta ista korsa - punto, klio, nije bitno, završava posao, ne zagađuje okolinu sigurno kao taj izdrndani dizel ali, jbg, nije taj ugođaj u vožnji. Pa eto mu ga ugođaj, neka mu spaljuje čestice na parkingu ispod nečijeg prozora, dok nekome ne dokurči što mu truje decu jer, bože, mora da regeneriše auspuh. Onda će biti, vidi ovog nasilnika !? Blesavo. Dok sam imao dizel, malo - malo, pa regeneracija. Pa stoj, čekaj, pa na semaforu radi na 2000 obrtaja ...
  14. Ja sam to dobio, 5 godina ili 200 000 km, pa šta pre istekne. Nisam nešto posebno obraćao pažnju, a ako me dobro sećanje služi, na koroziju je 8 godina, ali to važi samo ako izbije iznutra. Ali, generalno, da mu nešto nije kako treba, to će odmah da se pokaže. On i nije pravljen da traje duže od tih 8 godina, sve preko toga je "ćar". Meni će taman tada sin da napuni 18, pa nek se igra grebe komšijska kola (posebno da obrati pažnju na narandžaste automobile, umeju da budu nezgodni ) Da me ne shvatite pogrešno, vozio sam yuga do pre par godina, ali sam i tada, kao i sada, bio realan. Svi novi automobili se prave kao i mobilni telefoni, čim izađe novi softwere, moraš da menjaš i hardwere
  15. Ko tu kome služi!? Vozač automobilu ili automobil vozaču !? Taj DPF je teško sr...e A, opet, kad stojim na semaforu, a ispred neki HDI, CDTI, JTD, TDI i sl, kad krene, iza oblak, crn, smrdi... zlo i naopako.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...