Jump to content
FAS Euroauto Goran

ortakov

Members
  • Content Count

    388
  • Joined

  • Last visited

About ortakov

  • Rank
    Regolari

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Lekaru viski, komunalcu crvenu, zubaru 200 gr kafe, a mehaničaru litar rakije... pa nije fer Ja se nadam da će ti rešiti taj problem i baš bi voleo da znam šta je bio problem. Meni sve to zvuči kao neka fabrička greška u menjaču... U svakom slučaju nije prijatno, jbš ga, ako treba negde da kreneš, a znaš da ipak ima nešto što nije kako treba... I da, svaki dan viđam auto i svaki put sam u fazonu, jbt vidi koliki auto Verujem da unutra ima mesta za priču. I spolja je lep, mada meni spoljašnji izgled i nije neko merilo, ja volim da je unutra lepo Jesi li menjao gume (zima - leto) a ostavio felne ili si uzeo još jedne felne? Vidiš kakav je moj, sada sa čeličnim, izleda smešno bez ratkapni.
  2. Da ne vidiš kako koriste kilo ključ Za jbnu zastavu sam imao uputsvo, tačno na koliko kg se zateže bukvalno svaki šraf, koliko je vremena potrebno za zamenu određenog dela, proceduru itd. A šta mi vredi i da odem kod majstora da gledam, kad i on to sve radi, ma, biće to kako treba uz, standarno, nemoj da brineš, ako nešto bude, ja sam tu ... @knezevic76 Slažem se ja Kone da se greške dešavaju, ali, opet kažem, to mu dođe, kao kada čovek ode kod lekara, onaj kaže, upala slepog creva, izvadi ga i onda kao, uh, pa to nije problem !?
  3. Evo danas, pošto se spremam za put, pogledao sam ulje. Od servisa, pre 5500 km, dosuo sam 250 grama da bi bio pun Motor je prešao ukupno 20200 km 1,4 benzin 16v
  4. @knezevic76 Slažem se, nov autom mora da bude top, sramota je da ne bude tako. Ali, opet kažem, kakav je to majstor, dijagnostikovao kvar, promenio deo i nije do toga !? Pa jbg, kako onda da budem siguran da si sve vratio na mesto. Evo i ja da napišem, svoje iskustvo iz ovl. servisa. Prvi (drugi jer sam ja samoinicijativno zamenio ulje na 4000km) servis, uredno odvezem auto, zna se šta se radi, to traje, par sati, nebitno. Krenem kući, nešto lupka, zvecka !? Pih, reko, nešto u kaseti, imam nekih sitnih parica... aj da pogledam. Izbacim, sve, vozim, opet, povremeno se čuje, kada se motor "strese". Naravno, nije mi padalo na pamet da otvaram haubNu, jer, šta, menjali su mi ulje i filtere, jaka stvar. Sutra dan, krenem opet do grada, vozim ženu nešto da završi, opet se čuje. Otvorim haubu, imam šta i da vidim, "majstor" nije zavrnuo šraf koji drži usisnik vazduha od filtera za vazduh i onda on "zveči" tj, taj usisnik udara u svoj nosač. Sreća pa sam otvorio haubu i pogledao, šraf se nalazi na par cm od zupčastog kaiša. Pogledam nivo ulja, na polovini !? Kada su sipali ulje, kapalo im je na kućište filtera (nije strašno ali, ipak...) a čep od ulja izgleda kao da je star bar 10 godina... I šta da očekuješ od nekih ozbiljnijih popravki !? I inače, nije vezano za ovl. servise, sve te "čudne" zvukove treba pustiti malo, ili će se pojačati, pa onda otići u servis ili će prestati. Na ženinom autu (punto), menjali smo termostat. Nakon zamene, verovatno je rash. tečnost ušla u set kvačila i bukvalno, nije moglo da se normalno krene sa autom, to je auto skakao pri puštanju kvačila ... već sam se spremio na zamenu kvačila. Posle nekih 100 - 200 km to "skakanje" je prestalo... tako da, treba to pustiti malo, možda prođe samo od sebe, ipak vozimo Fiat
  5. Tek sad videh da si nešto menjao, tj da ima problema ... čudno za Fiat, zaista Iskreno, ja to lupkanje ne bi ni prijavljivao mora malo da lupka A tek što volim da "majstori" popravljaju .... i haaaaa. Da me ne shvatiš pogrešno, ali, kad se oni dočepaju auta, pola nije vraćeno kako treba a druga polovina verovatno i nije vraćena. I onda ulaziš u začarani krug, vraćanja na početnu poziciju i opet i opet i opet .... Meni ne radi prskalica zadnjeg stakla. Ne pada mi na pamet da prijavim to na servisu kad budem bio. Treba tamo neki pametnjaković da počupa nebo, plastiku i sve ostalo, da bi na kraju skontao da je ipak bio samo pregib creva - recimo, na spoju gepeka i ostatka auta. Nikad to više ne bi sklopili da bude kako treba. I to nije samo slučaj u Srbiji, svuda je to tako. Druga je stvar da dođe do nekog ozbiljnijeg kvara, u smislu funkcionalnosti (što sirena definitivno jeste) onda OK, ajd, zakrpite to i da vas moje oči više ne gledaju Žao mi je, ali, prema nekom mom skromnom mišljenju, ne mora da znači da sam u pravu, to lupkanje je od ležaja spojničke, a ne od druk ležaja. E sad, možeš misliti, ljudi koji su pogrešno dijagnostifikovali kvar su skidali menjač, rastavljali manžetne, odvajali sve one lepe matice sa plavim kapicama da se same ne odvijaju i zategli, 100 % kilo ključem na propisanu težinu ... a tek nivo ulja u menjaču... da li su vratili staro (ako su ga ispuštali a verovatno jesu) ili su usuli novo? Ili su sipali ono što su imali, nema veze, to je menjač, da li je GL-4 ili GL-5 nije to mnogo važno, možda će mu se to zeznuti tek za 5 - 6 godina ... i tako .... Ali, opet kažem, nije to ništa neuobičajeno ni za druge zemlje, svuda sad po tim servisima rade "balkanci", arapi, turci... uglavnom više zabrinuti za radnu vizu nego za stanje stvari na terenu Jbg, valjda će biti sve kako treba...
  6. Nisam ja baš nemaran prema autu, ali nema šanse da je napravljeno tako da kada pokaže da je nizak nivo ulja, da je tada kasno. Naravno da neću čekati da se to desi (ako se uopšte i dešava) ali sam gotovo 100% siguran da bi se lampica daleko ranije upalila pre nego dođe do neke havarije. Posebno kod modela kao što je 500L, to je projektovano za američke domaćice, a opšte je poznato da one pre nego što sednu u auto, prvo obiđu oko auta, provere svetlosnu signalizaciju, nivo vazduha u pneumaticima, podese vozačko mesto i kreću da voze. Podrazumeva se da svakih 500 km proveravaju nivo ulja u motoru i ostalih tečnosti
  7. Bilo je pre par nedelja u SAT emisiji, ispitivali su antifriz tj tečnost za hlađenje i onda je tamo neki tehničar (u fabrici FAM) objasnio da oni imaju referentnu laboratoriju i da kada urade neko ispitivanje, to jednostavno mora da bude tako. Ako su dobili sertifikat za, šta znam MB, VW, Fiat, onda je to - to. Pritom, ne falsifikuje se, jeftinije je ... Ja sam sipao G-Energy, NIS, Galax, Valvoline i nikad nisam imao problem ni sa jednim motorom. A dok sam bio mlad, pa sad, oko kola, uvek nešto, sve sam se tripovao, selenia, motul ... u yugo Nema tu neke razlike, za vozače koji ne prelaze više od 20 ak hiljada godišnje. Jednom godišnje zameniš ulje i filter i to je to. Da me ne shvatite pogrešno, ne radim za FAM, briga me, u ostalom, oni više i nisu "domaća" fabrika, nego Valvoline ako se dobro sećam ili Texaco, nije ni bitno, već, jednostavno, da ljudi ne bacaju novac, ako nije neophodno (a u ovom slučaju sigurno nije). Ja bi razumeo, da se to nešto vozi u ekstremnim uslovima, visoke - niske temperature, gradska vožnja (mada ni to nema veze, češće ga menjaj, koje god ulje) ili zbog nekog sporta - autombilizma, šta znam. Ali za ovo naše, običnu vožnju, čisto bacanje para, jer postoji dobra alternativa.
  8. Ja sam pratio nivo ulja do prvog servisa tj. do prve godine upotrebe. Prešao sam bar 4000 km od tada, za sada se ni jedna lampica crvene boje nije upalila Znači, ne troši ulje
  9. Da li je neko probao ova ulja https://fam.co.rs/art/12/ulja-i-fluidi-za-motore-motorna-vozila-i-mehanizaciju/motorna-ulja-za-putnicka-vozila/fenix-premium-sae-5w-30.html Za cenu 1 litra motul ulja, zameniš u kompletu ulje u motoru i pritom sipaš vrlo kvalitetan proizvod Mislim da je najveći problem što nisu "izvikani" i što da bi pronašao da kupiš ovo ulje moraš da pronađeš poljo apoteku ili tako neku prodavnicu iz doba SFRJ
  10. Moguće je, stvarno ne znam, ne razumem se. Znam da su to fabričke felne za Opel Astra H. Fabričke su i ratkapne.
  11. Na prodaju 4 gume i 4 felne sa ratkapnama za opel 5 * 98 (ako me dobro sećanje služi) To su felne za opel astra h a obzirom da su u to vreme oni nešto sarađivali sa fiat om, verovatno da to odgovara i za neke fiat automobile. Uglavnom, dve bukvalno nove Continental Winter TS860 (DOT kraj 2019) - nisu prešle ni 1000 km, vožene jednu zimu, do Kopaonika i nazad, malo po gradu ali gotovo ništa i dve su neke Nankang, sa dobrom šarom ali su starije. Felne su ispravljene, balansirane i spremljene za auto, međutim, auto sam prodao, pa su mi ostale za prodaju. Slike ću naknadno postaviti, ovo je link na KP https://www.kupujemprodajem.com/automobili-delovi-i-alati/auto-gume/zimske-gume-sa-felnama-205-55-r16/oglas/125274043?filter_id= za forum niža cena 28 000 dinara
  12. Da se upišem u listu :) Nije mi jasno da može da postoji takva glupost na autu i da se pritom, pokvari :) Kao u onom crtanom, čemu ovo služi a pritom i ne radi :) Moja supruga vozi taj automobil, prešao je nekih 85000 km i pokvarilo se TO :) Sviđa mi se ovo rešenje što je opisano u videu iznad, međutim, ja imam noviji model, a taj noviji model, nema šraf, već je "zapertlovano" ili kako god. Rešenje ili nova šarka ili stara, pa da se napravi na ovaj fazon... u svakom slučaju, majstor kaže da je to manje - više uobičajena stvar i na drugim kolima (možda čovek voli Fiat automobile, :) živi od kvaliteta Fiat :) )
  13. Ja sam se vratio preko DB, a pre toga sam išao na Zlatibor, tj Priboj, kroz Ča, Ue itd. Na izlazu sa AP ka Va, radovi na putu, propuštanje vozila, semaforska signalizacija. Na izlazu/ulazu u Va, nisam siguran za radar, ja generalno vozim prema ograničenjima Na samom DB, posle brane iz pravca Va, posle kafane Tri vetra (ako sam dobro zapamtio lokaciju), takođe, radovi, propuštanje vozila, semaforska signalizacija. Obratiti pažnju, letnja sezona, ima saobraćaja, nije kao recimo, u maju ili u septembru. Srećan put, lep provod
  14. Verovatno da nije isto, ali nije ni daleko od logike I po ravnom putu, ako imaš nepovoljan vetar, u oba pravca, može da se podigne potrošnja, ovde ne pričamo o idealnim uslovima. Ja nisam primetio značajno uvećanu potrošnju kada se vozim preko brda, posebno u krajevima o kojima smo pričali, gde na jako kratkim deonicama brzina može da ide na 100 + km/h Isto tako, ako se vozi "oštrije", onda se brže menjaju brzine, češće je motor u optimalnom broju obrtaja te to svakako utiče na potrošnju. Ono što je problem kod takvih - brdskih puteva jesu malo mesta za preticanje, pesak/šljunak po putu koji voda nanosi sa sporednih puteva, lišće i voda kada dođe jesen, zimi sneg, mučnina ostalih putnika .... ali potrošnja, može da bude gotovo idealna, ako se obrati malo pažnja, pri svemu tome, da vožnja bude baš zanimljiva. Podrazumeva se spust sa menjačem u brzini i to, po nekom, nepisanom pravilu, u stepenu prenosa kojim bi se tuda i penjao.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...