Jump to content
FAS Euroauto Goran

ortakov

Members
  • Content Count

    341
  • Joined

  • Last visited

About ortakov

  • Rank
    Regolari

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Evo malo da dopišem nekio iskustvo, posle tačno 10 000 km i skoro godinu dana (biće za par meseci). Okvirno, ne verujem da ću preći više od 12 - 15 000 do isteka prve godine, baš onako, kako sam i planirao. Elem, verzija je 1,4 - 16v i u suštini, taj motor radi posao ali da ume da zafali snaga, to definitivno. Generalno, jedino gde sam primetio nedostatak snage jeste kada treba da se uradi neko brže preticanje, sve ostalo, veoma zadovoljava sve moje potrebe. Juče sam se vratio sa kraćeg puta po Srbiji, prosečna potrošnja goriva prema bord komp je 5,7 litara, čep metoda 6,2. Potvdio sam ono što sam i do sada svaki put pogodio, bord laže tačno za pola litra goriva na 100 pređenih km. Ono što bih izvdojio jeste da je osećaj prostranosti ono što prevoladava, gomila mesta za sitnice, dobar položaj za vozača (a ni ostali se ne žale), dobar klima uređaj, dobar audio uređaj, ništa ne škripi, ne lupa ... jednom rečju, kompletno dobar automobil, čini mi se da je odnos uloženo - dobijeno, daleko na strani dobijeno. Ja sam malo "čudan" vozač, pa sam na nekih 4 - 5 000 km, otišao u servis i tražio da mi se ispusti prvo ulje, da se zameni i filter a tada su mi ugradili i alarm i šuspleh. Epilog, posle 5 - 6000 km, meni je nivo ulja pao na nekih 1 - 1,5 mm od maksimuma. Ovo sam napisao, jer se dosta vozača ovog modela i ovog motora žali na potrošnju ulja. Kod mene to nije slučaj. Uzgred, ja recimo, kada se penjem uz brdo, konkrento, sada sam se penjao na Zlatibor - Zlatar, Čigotu, Divčibare, vozio sam u III stepenu prenosa, na 4 500 - 5500 obrtaja i nešto preko 100 km/h (gde uslovi puta dozvoljavaju) Isto tako se i spuštam, nikada ga ne spuštam "na kočnici" već ga pustim da se lepo vrti, jer motor to očito radi baš lagano, bez opterećenja. Na primer, na velikom delu puta, gde može da se vozi u četvrtoj, na 2200 obrtaja, lagano, na blagim usponima, ja vozim u III na primer 3500 obrtaja. Naravno, na ravnom putu, ga prebacim u viši stepen prenosa, ali nikada ispod 2500 obrtaja. Za prvih 10 ak meseci, ni jednu jedinu zamerku na funkcionisanje bilo kog skloa na vozilu nemam. Naprotiv, pozitivno sam iznenađen. Sve preporuke.
  2. Ja se ne snalazim baš sa tim "novotarijama", tačnije, snašao bih se kada bi želeo, ali, sve nekako želim da odbijam sve te zezalice, to generalno zaglupljuje čoveka, al, ajd, kad već ima, da imam i ja (srpska posla). Uglavnom, pisao sam već, greškom u FCA ili u autokući, meni je isporučeno vozilo sa tim ucononect uređajem 7" ali bez navigacije. Kao vid kompenzacije, zato što nisu isporučili navigaciju, koju sam platio i imam navedenu kao dodatnu opremu u vozliu, dobio sam alarm i šuspleh. Mogao sam da tražim i više, ali me baš briga, tako je, kako je. E sad, pre dva dana, uključim telefon u USB utičnicu da mi se puni, pojavi mi se nešto na telefonu, android auto, da li dozvovljavate pristup, ovome, onome itd, ja to sve potvrdim, nešto sam čitao, nešto nisam, ide mi na nerve veliki brat, gde god se okreneš, kad, na ekranu mi se uključi android auto i navigacija !? Sve radi, ekran na dodir, google mape, glasovne komande ... čak ima i mogućnost prebacivanja MM sadržaja, podkasti itd. Izađeš, pustiš radio, muziku, a navigacija radi u pozadini i obaveštava o tome, kada da se skrene i sl. Super, praktično radi kao i obična navigacija, stim što koristi internet. A ni to nije obavezno, ako se učitaju offline mape. Isto tako, moguće je korirstiti i druge mape, nije obavezno koristiti google maps. Fiat je super kupiću ga opet prevaranti.
  3. Prosečna potrošnja mnogo zavisi od načina vožnje. Kada sam prešao iz dizela u benzinca, prosek mi je bio oko 8 litara, nešto malo preko, mešovite vožnje. Posle par hiljada i "uigravanja" prosek je pao na ispod 7,5. To je sve čep metoda. Međutim, sada sam se vratio na dizel i to auto, koje je trošilo 6,5 litara, sad mi pokazuje preko 8. Nije ništa neispravno, nego, jednostavno, vozim ga neuravnoteženo, kako sam ga vozio ranije, tačnije, vrtim ga često, kao benzinca iako za tim nema potrebe, ali, jbg , navika.
  4. Gumice ventila u glavi motora. Kada to budeš radio pregledaj ceo sklop, zameni šta treba i vozićeš se jeftino narednih par godina
  5. Kuku meni, ja imam 500L Cross već skoro godinu dana, nikad nisam otvorio pod prtljažnika da vidim kako izgleda taj set, ćopavac ... Tačnije, lažem, video sam da imam ćopavac kada sam pregledao da li su mi sve od opreme stavili što su i naplatili, prevaranti... Punto imam, evo 10 godina, nikad rezervni točak nije stavljen, mislim da je isto ćopavac Ovaj 500L je projektovan za američke domaćice, tako da je sve to OK, nema tu šta da se zna pet godina garancija, pet godina pomoć na putu i samo pun gas. A ćopavac da nikad ne zatreba, pu, pu, da ne čuje zlo
  6. Automobil je registrovan do 18. avgusta 2021 godine Nalazi se u BG, naselje Borča Od ulaganja ima sređivanje klima uređaja. Ja sam koristio tako što odem i napunim klimu pre leta, to drži do kraja leta i tako iz godine u godinu, nije mi smetalo. Prilikom poslednjeg dopunjavanja, pitao sam šta je u pitanju, majstor je rekao "nešto" ne razumem se baš najbolje, polovno košta 50€ a novo, kinesko 60€ Obzirom da je auto ostao u porodici, baš me je i bilo briga da namaštam. Sve drugo je ispravno. Ko želi, može da polira, farba i sl. ima sitnih oštećenja od parkiranja po gradu. Ono što je bitno, recimo, plivajući zamajac se ne čuje, ne lupa, kada se pali automobil i kada krećem iz mesta. Nema podrhtavanja, lupkanja i sl. Kada se motor ugreje, potrošnja na leru je između 0,4l/h i 0,6l/h što je, kako su meni objasnili, pokazatelj da su dizne dobre. Menjač se ne čuje, tj. obzirom da je to "čuveni" M32 - opel, nema buke u 5. i 6. brzini. Ja ga nisam servisirao, a ne znam da li je ranije to servisirano. Od opreme, ono što je zanimljivo, recimo, ima prskalice farova koji rade, tako da ko želi, mislim da može lako instalira ksenone meni to nije bilo bitno. Ima tempomat, grejače sedišta, kožni volan, komande za radio na volanu, naslon za ruku, lubmalnu podršku za leđa a sedište vozača se pomera praktično u svim mogućim pravcima. Ima i kuku, koju nikada nisam koristio, skinuta je i ne znam gde je ali, pronaći ću je, nije problem. Rezervni točak je fabrički, nov. Jedan dodatak, pre dve godine, pokvarila se sijalica za poziciju, pozadi. Kada sam skinuo ceo onaj far, sve sijalice su bile originalne, na njima je stajao datum 2007 !? Auto nije havarisan, prevrtan, farban i sl. Generalno, ja sam veoma pozitivno bio iznenađen kvalitetom izrade i kvalitetom materijala, voznim karakteristikama, potrošnom, udobnošću i sl. Dobro, ja sam malo čudan, nemam problem sa tim, nisam zahtevan ali auto je stvarno dobar (ne govorim o ovom mom automobilu već o modelu). Jedina ozbiljna mana koja mi je išla na živce jeste nedostatak mesta za bilo kakvu flašicu. Auto je nepušački, nikad nije zapaljena cigareta unutra. Kvalitet izrade je daleko iznad kvalitata izrade u odnosu na 500L koji sam kupio nov prošle godine u visokom paketu opreme CROSS. Nema teoretske šanse da unutrašnjost ostane na istom nivou kao i kod opela za 13 - 14 godina, tj, tako se bar meni čini u ovom trenutku. Slike ću postaviti kasnije
  7. Mali OFF Pre 10 - 15 godina, možda i malo preko, dan pre Drinske regate u BB, predložim drugarima da odemo (to je tek nešto bilo u začetku, nije bilo baš tako masovno). Naravno, trebalo mi je dva gumena čamca, za nas četvoro i ja odem kod kineza u B70 i kupim. Piše lepo, "too man boat" slika nekog kineza sa klincima, spakovani, lepo u čamac Spakujemo se, stignemo u toku noći u ujutru pre spuštanja čamaca u vodu, rasklopimo čamac i naduvamo a ono, veličina, taman za jednog odraslog, možda je malo veći od šlaufa aka traktorska guma Hoću da kažem, ako kupuješ japanski auto, normalno da su ga pravili prema svojim proporcijama Uglavnom, ja sam nizak ali sam zato debeo prava kombinacija, ne mogu da dohvatim volan, ne znam kako prave te volane automobile, uvek mi nekako udara u stomak
  8. Ako imam mogućnosti, normalno, bolje je nova, sveže proizvedena guma, ali nema logike bežati od guma koje će se koristiti "civilno" za 20 - 30 % nižu cenu.
  9. Ja sam rekao kako ja vozim, meni tako odgovara, to ne znači da svi treba tako da ga voze. I potrošnja mi je relativno normalna, šta znam, po bordu je uvek oko 7,5 litara a čep metoda oko 8,1 Ne opterećuje me previše. Možda to zvuči "nasilniči" ali nije, pa ne vozim ga konstatno na 5500 obrtaja da bi trošio ne znam koliko. Niti ga podišem na 5500 bez neke posebne potrebe, ali, da ga poteram do 4500 skoro svaki put, kada se zagreje, pa da, što da ne I ne troši više ili bar ne značajno više. Probajte i videćete.
  10. Nije nemoguće, jedino što je "problematično" jeste osećaj cimanja i malo bučniji rad motora. Cela je fora u puštanju gasa, jer tada ne troši ništa a nema usporavanja, kao kod dizela. Što je veći broj obrtaja bolje je hlađenje i podmazivanje Naravno, kada je neka ravnica, ona ga neću držati na 3500 obrtaja u trećoj i voziti 70 ali hoću u četvrtoj. Ide on tu i u šestoj bez problema, ali meni to izgleda kao mučenje motora. Istina, tiho je, ide i nema problema. Totalno je drugačiji stil vožnje benzin i dizel. Prost primer, dizel ne dižeš u velike obrtaje, već polako ubrzavaš, i menjaš brzine, kad dođeš do npr. pete brzine, onda ubrzaš do brzine kojom ćeš da voziš i to je to. Kod benzinca, prva do 4500 - 5500, druga, treća, četvrta isto i ako ćeš da kruziraš, ubaciš u petu - šestu, on se vrati na 2500 obrtaja i tako voziš ali je obavezno da brzo ubrzaš do brzine kojom ćeš voziti. Zato je po gradu mnogo lepše voziti benzica, nema veze sa kubikažom.
  11. @italiano Da, vrlo često. Mnogo se lepo vozi. Ali, ovako, recimo, vozim najčešće prema ograničenjima, te stoga, najčešće vozim oko 50 km/h. Tada vozim u III stepenu. Ako treba da obiđem nešto, ili da ubrzam, ne menjam brzinu, jer kada pustim gas, on ne usporava kao dizel, već vrlo dugo bude navijen, bukvalno, kao da nema kočenja motorm. Tako štedim gorivo a i uživam u vožnji, ima rezak zvuk, manje troši a pristojno ubrzava. A kako mi izgleda, manje i ulja troši :) Ista je priča i za magistralu, gde je 70 tu je konstatna IV brzina i vrlo često ga vozim do 90 - 100 ali, naravno, ne menjam brzinu...

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...