Jump to content
FAS Goran

ortakov

Members
  • Content Count

    693
  • Joined

  • Last visited

About ortakov

  • Rank
    Regolari

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.slip.rs

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ortakov

    F1: Madjarska 2024

    aham i da je Ferari prvi Odlična trka, uzbudljiva ... Bez obzira, navijam za Ferari, ali nemam problem da kažem da je Max odličan vozač. I ovo što je radio, pokazuje da ima m..da, napada, vozi ... Mogu da ga volim ili ne, ali to je činjenica, jbg.
  2. ortakov

    Kuda ide ovaj svet?

    E da, ima još situacija kada osiguranje ne plaća štetu jeste kada se vozi bez odnosno pre sticanja prava za polaganje vožnje.
  3. ortakov

    Kuda ide ovaj svet?

    @darkman14 I ovde je tako, ako voziš pod dejstvom alkohola ili psihoaktivnih supstanci Osiguranje isplati štetu a ona tebe (okrivljenog) tereti da plati sve troškove. Ali, ovde je još uvek socijalizam po tom pitanju, što je vrlo zajebano, kada smo mi u pitanju, prilično se ljudi opušteno ponašaju u saobraćaju
  4. ortakov

    Kuda ide ovaj svet?

    Šta je ovde čudno? Oni - zapad, propagiraju jednakost, ravnopravnost i sl. i stalno krše to. Recimo, kada je bilo ovo sa azilantima, sve se proklamuje, budite pristojni sa njima, morate da se odnosite prema njima kao prema ljudima, a na svoju istočnu granicu (Hr i Mađarska) su poslali pandure koji su lešili od batina azilante. Da li to treba tako? Možda da, možda ne, ali oni sebe čuvaju. Da li mi trebamo da ih slušamo, verovatno ne, ali, opet iz nekog nama nepoznatog razloga, mi sve te njihove konvecnije poštujemo, pa, videćemo, kako će ko da prođe. Preoraće celu Srbiju. Ja sam već o tome pisao, ostaće BGD sa okolinom, do Novog Sada. Ostatak će biti rupe, jame, smetlišta svega i svačega iz Evrope. Pritom će biti naseljeno stotine hiljada koje kakvih azijata, migranata, kineza... kako ko bude dobijao zemlju za rudarenje, tako će i da naseljava svoje rudare. Mi (domicilno stanovništvo) nismo za te poslove, prvo zato što manje više znamo da je to otrovno, prljavo a slabo plaćeno a drugo, ineteligentni smo, znamo da popravimo prozor, gipsarske radove, da kuvamo, čistimo itd. i otići ćemo kod njih, da im budemo sluge. Pored naše divne zemlje, koju će oni uprospastiti. Od prihoda koji naprave sa tim rudnicima, nama će plaćati da im peremo guzice, wc i prozore. Ko bude malo pametniji, taj će da bude šef nekog pogona ali nikada nećemo biti građani prvog reda. Uostalom, pogledajte vest iznad u istom ovom postu. Neće ovde ostati niko, a oni su (nemačka vlada) je već olakšal pristup radnicima sa zapadnog balkana. Dobro, ovo morate da razumete na drugi način. Pritvor, kao mera, određuje se samo u sledećim slučajevima. Ako postoji mogućnost da osoba (ili više njih) počini isto krivično delo ili ukoliko postoji sumnja da će osoba da utiče na svedoke događaja. Ako je podneta prijava i ako je predmet u tužilaštu, jer se za teške telesne povrede vodi po službenoj dužnosti, nema opravdanog razloga da se osobi izrekne mera zadržavanja. Čovek stanuje na adresi na kojoj je prijavljen, nema istoriju nasilničkog ponašanja (recimo) i zašto bi ga onda zadržavali. Može da mu se uzme pasoš i izrekne mera napuštanja mesta stanovanja i to je to. Druga je stvar, kako ovakve nasilnike privoleti da ne budu nasilinici i zašto se to ne radi. Ja bi recimo uveo, da je obavezan da plati kompletno lečenje povređenog čoveka. Ali, po normalnim cenama. Tu je hitna služba, taj dan, zbrinjavanje itd, skener, rengen lekari, sestre, zavoji itd. 1000€ Onda, čovek je bio prijavnjen na platu od 1000€ troškove bolovanja i doprinosa ne treba da snosi njegov poslodavac, već onaj koji ga je doveo u stanje da oštećeni ne može da ide na posao. SVaka sledeća operacija košta XY novca. A onda ide i privatna tužba, za nanošenje psihičkih trauma, lečenje kod psihijatra .... E, na kraju, ide kazna zatvora, mada čak i nije neophodna jer će ovaj poželeti da ide u zatvor. Ali, čak i tada, zatvorski dan je 2000 rsd, pola mora da se da državi što ga hrani i daje mu smeštaj a pola ide za lečenje povređenog čoveka. I kad se nakarika 10 - 15 000 € da vidiš kako će svi da razmisle šta rade i kako se ponašaju. A sa druge strane, zdravstveni sistem bi procvetao, zavod za izvršenje (zatvori) bi se ispraznili, svi bi se "snašli" da plate kazne .... iha, da vidiš kako mirno društvo imamo Al, ko mene pita, jbg
  5. Ja recimo, ne umem da vozim dizel auto. Vozim, ali mi se to tako bezveze ponaša, ne umem, jednostavno. Benzinac, dodaš gas, ubrzaš, pustiš gas, dodaš gas, voziš... dizel, jbg, drugačije. Motor moraš da osetiš, da tačno znaš šta i u kojim uslovima može da uradi. Samo u takvim uslovima vozilo troši najmanje i ide najbolje a verovatno i traje najduže Odlično je ovo što ostavljaju druge kolege sa foruma, grafikoni odnosa snage i broja obrtaja jer tako možeš najbolje da testiraš, da vidiš kako se motor čuje, da li je "muči" ili radi rasterećeno u određenim uslovima itd.
  6. Ja to pričam odavno Ljudi koji se bave projektovanjem su sigurno uradili domaći iz fizike i matematike i tačno znaju koliko nešto može da traje, u kojim uslovima i sa kakvim servisnim intervalima. Možeš da mu menjaš ulje na 1000 km, zalud, novo ulje, poješće semerin radilice, na auto putu će ti iscureti ulje i zakovaće ti motor. Zato voziš opušteno, jednom godišnje ga malo pregledaju neki majstori i to je to, teraj. Moja otišla na pumpu da sipa gorivo, kupila tečnost za pranje prozora i zamolila onog momka što radi na pumpi da sipa tečnost. On došao, rekao joj da otvori haubu, ona otvorila gepek Razumela je da kad sija crveno, da je opasno i da treba da stane, ako sija zeleno, sve OK a kada sija žuto da pozove tehničku podršku
  7. Ne, ne, nisi me razumeo, možda zato što se nisam izrazio baš najbolje. Ja uživam kad stignem tamo gde sam krenuo a ta metalna limenka mi služi da me doveze Ja da rintam kao konj i da plaćam skupe servise i delove, da bi ubrzavao od 0 - 100 km/h za 4 - 5 - 6 - 7 sekundi umesto 20 - 30 sekundi, pa, iskreno, boli me baš Ovo je jeftino i radi, više nego korektno. Nije Yugo i G2, daleko od toga, a opet, nije preskupo Što se tiče velikih km zaista, nije za velike km. Ali, opet, koliko često mi prelazimo te velike km. Jednom godišnje do Italije, Grčke, Austrije, HR ... Ko ima potrebe češće da se vozi na te i dalje destinacije neće sigurno kupiti 500L - 1.4 - 16V A za Srbiju, koja uzduž i popreko nema više od 500 - 600 km, više nego korektan prevoz.
  8. Znam za to, ne prijavljuje nikakve greške, to je normalno kada se uključuje motor. Ključić se pojavio kada je istkao perid za servis. Zakazan je servis za 23. ovog meseca, tako da će tada već biti uklonjen Nije se pojavila ni jedna greška za 4 godine. Uvek sipam 95, pištolj na pumpi je zelene boje, zelene boje je uvodnik za nalivanje goriva, što bi izmišljao toplu vodu. Poenta je da me vozi jeftino i da se ne kvari. Da bi bili ispunjeni ti uslovi, mislim da je pametno slušati preporuke proizvođača. I pametno, i ja sipam uvek pun goriva, prvo, nervira me da idem često na pumpu a drugo, tako čuvaš pumpu za gorivo koja stoji u rezervoaru. Nikad, ni u najluđim uslovima, nije mi pisalo da troši 12 litara. Ne znam šta si i kako radio, ali to je baš mnogo. Dešavalo se da vozim auto putem, dobar deo puta, kroz Hr preko 150 km/h i normalno sa uključenom klimom i ni tada nije prelazio po bordu 9 l. OK, nije samo ta deonica bila uračunata, ali to su baš ekstremne brzine za tako mali motor u tako velikoj šasiji pa opet... Pošto mi 500L nije jedini auto i ne vozim ga često, najčešće vozim kombi a po kraju u kupovinu i sl idem sa Puntom, svaki put, ali bukvalno svaki put, obradujem se kad sednem u njega ... miriše lepo, fina je tkanina, vrlo je tih, motor se ne čuje u kabini kada je na leru, pregledan je, klima radi vrhunski, automatska, menja smer duvanja, stereo sistem je odličan sa DAB prijemnikom (konstantno slušam RTS Džuboks ili Rokenroler) ... Verujem ja da ima bolje, tačnije, siguran sam da ima, međutim, meni je ovo sasvim dobro i nemam nameru da ga otuđim nikada, baš me briga, dok god bude goriva da se sipa na pumpi, biće i bobina i svećica za ovaj model i teraj. Vozi ga kako hoćeš, genralna košta 500 - 600 € i miran si opet 10 ak godina Ne moraš da mu sipaš MOTUL od 1500 dinara litar, sipaj Galax od 300 - 400 din i neće ti se zapušiti DPF, EGR i sl. sranja. Sipaj najjeftinije gorivo, nema problema, pali, radi, ide. A opet, tkanina unutra je OK, čak i dopadljiva na dodir - posebno nebo je lepo urađeno. Android auto, funkcioniše. Tempomat - radi Komande na volanu - strava. Naslon za ruku između sedišta Kamera za vožnju u nazad Retrovizor za nadzor dece Zatamljena stakla Alu felne i još svašta nešto, a održavanje, malo skuplje od Yuga EEE, sretnem nekog nišliju u Grčkoj, vozi 500L I pitam ga, kako te služi, kaže čovek, nisam mogao više da održavam Mazdu Pločice, napred i nazad, valjda i diskovi napred, sa zamenom, 90 000 dinara A ovde, kaže, čuo mi se druk lager, ja pitao koliko košta set kvačila, kaže 9800 dinara, kaže, hteo sam da uzmem 2 da imam za rezervu Ja ga ubedačio, reko, pa što si menjao, to kad se čuje, na Fiatu, to tako treba tako radi još 5 - 6 godina
  9. Eee, to se upalio pre neki dan Ima ulja, gledao sam ima i vode, ništa se ne dešava, vozim dalje Ako lampica nije crvena, onda nije opasno Druže, voziš FIAT To znači sledeće: - Jeftin, narodni auto, dostupan svakome - Udobnost - Ako se zadesi, dobro je - Upravljivost - Ako je upravljiv, dobro je - Pouzdanost - Vrlo visoka - Bezbednost - Korektno, više nego dobro - Nije zanimljiv lopovima - Funkcionalnost - odlična - Održavanje - jednom godišnje ga prečešljaš, izmenjaš ulje, doduvaš gume i to je to. Haubu otvaraš kad dosipaš tešnost za brisače, dospeš i pola litra ulja (kod benzinskih 1,4 motora) Ako nešto ne radi, to ne popravljaš, da ne razbiješ maler, onda se može desiti da se nešto drugo pokvari. Ukratko, auto za ljude koji se voze da bi uživali a ne za one koji rintaju da bi se vozili
  10. To ništa ne znači. Možda si imao kreni stani deo puta, pa si deo puta naglo ubrzavao, pa naglo usporavao itd. Mrzi me da fotografišem, ima 50 stepeni, da idem do garaže, vikend vožnja BG - Zlatibor - Priboj - Zlatibor - BG, prosečna potrošnja za skoro 700 km je 6.1 l po bordu. Nisam obrisao potrošnju, a jutros sam išao na tehnički, baš ću fotografisati, da vidiš. Isti je motor, ista je veličina točkova, isti je manjač, nema tu nikakve razlike, samo treba da promeniš stil vožnje. Pritom, pisao sam ja već, ja uopšte nisam neko ko ne vrti motor, već naprotiv, ja vrlo često vrtim preko 3500 rpm. Vozio sam po Zlatioborskim gudurama (Ljubiš - Gostilje - pa preko vrha Čigote, ustkim putevima, kroz šume) i to, naravno, sa klimom, sve vreme i vrlo se lepo i lagano vozi. Vrhunski, u trećoj, od 30 do 80. Zavrtiš na 4500 rpm i pustiš gas, on ostaje da se vrti, pa lagano usporava... To ne možeš sa dizelom, ima turbo rupu, čim pustiš gas, on kreće da usporava itd. A onda, izađeš na magistralu, pa voziš u četvrtoj, na 2500 rpm ide nekih 60 - 70 km/h. Pritisneš gas, on se zavrti na 4000 rpm i on već ide preko 100 km/h i ne menjaš brzinu, voziš tako, da se vrti, posebno jer si pod opterećenjem, klima, puno stvari ... Ako hoćeš da kruziraš, onda ubaciš u petu brzinu i sa 70 - 80 km/h ništa se ne čuje, lagano klizi ... Auto je odličan, ali, ne kažem, može da se desi da je tebi zapalo nešto loše, šta znam. Ja imam dosta opreme, možda i to utiče. E da, recimo, ja kad idem niz brdo, ja ubacim u drugu brzinu, on se zavrti do 4500 rpm, usporava ga motor, fino radi, a posle, na izlazu sa spusta, pipneš papučicu gasa, motor se zavrti baš veselo na 5000 rpm
  11. Odrekni se sotone TO JE FORA, u crkvi, kad krstiš dete, pa pop pita, odričeš li se sotone pa tako 3 puta I ja sam razmišljao o tome i niko mi nije rekao, ali sam ipak atest ostavio u vozilu. Mada, mislim da svaki kršten izvođač radova ima one brojeve, gde se vidi da to nije ugrađeno na livadi itd. Al, opet, sa policijom, nije se raspravljati
  12. Plakaćemo mi za atmo motorima bez baterija i sl. hibridnih srrrrr.... Položaj sedenja ume da bude nezgodan i ja sam primetio da su mi vrata nekekao daleko. Sedište se pomera gore - dole, napred nazad. Naslon se obara. Volan se pomera takođe, gore - dole, napred nazad te u tom smislu, gotovo je nemoguće da nisi našao odgovarajuć položaj. Ja recimo vozim sa ispravljenim leđima (nisam zavaljen) i pritom sam dosta nizak. Iza mene bi mogao da sedne Nikola Jokić i da ne udara kolenima u naslon sedišta Takođe imam i lumbalno podešavanje i to mi je vrlo fina opcija kad dugo vozim, elektronski se kontroliše, pa povremeno promenim položaj. Vozio sam ga najduže 10 ak sati sa pauzama i nisam imao problem sa leđima, kolenima itd. Moj stoji u garaži, vozim ga dosta retko čuvam, za vreme kad ne bude atmo motora na tržištu, ima cena da mu skoči ....

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...