Jump to content
FAS Goran

ortakov

Members
  • Content Count

    445
  • Joined

  • Last visited

About ortakov

  • Rank
    Regolari

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.slip.rs

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ista priča samo sam ja, otišao da polažem tek kada su me organi reda prvi put zaustavili a to je bilo, posle 3 - 4 godine aktivne vožnje bez dozvole Uplašio sam se da će mi zabraniti polaganje, pa "požurio"
  2. Nemoj da se ljutiš, ništa lično, samo je moje mišljenje da je apsolutno bespotrebno na taj način održavati automobil. Pisao sam već o tome, ali da ponovim. Kupio sam Opel Astru sa 1,3 mjtd motorom i 305 000 km. Odmah smo primetili da ima neki problem sa motorom, stalno se zapušavao DPF, nije radila baš kako treba. Ispostavilo se da je potrebno zameniti gumice ventila, jer su propali. Da su menjali ulje na 5000 km ista bi stvar bila, apsolutno. To znači, skidanje glave, čišćenje usisa, skidanje kartera, zamena lanca itd. Ulje je menjano na nekih 24 - 25 000 km. Hoću da kažem, neke stvari će sigurno da se pokvare, na tačno odrećenom vremenu, te stoga, nema svrhe pokušavati da se "održe duže" u životu, jer je jednostavno nemoguće. Automobil je stvar koja treba da te preveze, da ti zaradi i da uživaš u vožnji. Ako će to da mi bude preokupacija, jao, prešao sam 10 500 km, brže - bolje menjaj filtere i ulja, jbo ga ja, onda ja služim njemu, ne on meni. A svakako, ova priča o ekologiji nije beznačajna, pa ni finansijska ... Ali, opet, svako za sebe ...
  3. I cena polaganja je bila u visini 3 - 4 prosečne mesečne zarade na nivou republike??? Ili nije ? Ja dobio dozvolu za ukupno 20 dana, uplatio vožnju 14 aprila, prvi čas vozio ja mislim 17. aprila a 4 - 5 maja mi izdali dozvolu (prvi maj je neradni dan) za tadašnjjih 200 maraka, ja mislim. Polagao na jugu, vozio 20 časova jer sam par godina pre toga položio PSP Sada je polaganje kao da ćeš da voziš, u najboljem slučaju, borbeni helikopter, sa posadom. Takva je i cena a vozači, sve gluplji i gluplji ... tragedija jedne generacije (naše) jer smo ubedljivo najmetiljaviji srbi u istoriji ... jbg ...
  4. Pazi, da si menjao ulje na 1000 km, siguran sam da bi mu bilo bolje E sad, hoćemo malo da računamo? Recimo, za zamenu ulja, treba 5 litara. Ti si promenio 5x18 što je ukupno 90 litara. Da si menjao na 18000 km, što je sasvim ok, može i više da se vozi, ali nema veze, neka bude, zamenio bi 5x10 tj 50 litara ulja. Gde je otišlo onih 40 litara? U reciklažu? Hm, teško za poverovati, ali i da jeste, opet je za tu reciklažu potrebna neka energija... Onda, to pomnožimo sa brojem automobila u Srbiji, pa dođemo do ludačke brojke starog, otpadnog ulja... Ali, mi smo srbi, ništa se ne baca, lepo to ulje gori, a čist vazduh, to je za pi...ce. Dobro, izvini, možda ti lično, insistiraš da majstor odlaže ulje na propisan način, ili ga i sam nosiš u reciklažne centre, ali, ne pričam ja ovde o tebi, nego, onako, uopšteno. A sad finansije, vratiću se posle malo na ekologiju Kada se menja ulje, menja se i filter. uzmimo da si promenio 8 puta više ulje nego što je potrebno ( a kao savestan vozač, obično se menja i filter vazduha, klime, goriva, da se ne daj Bože ne zapuše dizne...) pa račun bude još zanimljiviji. 40 litara ulja, sa cenom od 800 dinara po litri (pristojna cena, ima i skupljih i jeftinijih) 32000 dinara plus majstor, 8 puta 2000 din, 16000 dinara. Ako se uzme da menjaš i sve filtere, recimo, to je još nekih 4500 dinara za komplet pa 8 puta tako, to mu dođe još 36000 dinara, a i majstor neće baš sve te filtere da menja za 2000 dinara, neka bude bar hiljadu dinara skuplji, to je još 8000 din. din. Tako, prostom računicom, dođemo do 32000+16000+36000+8000=92000 dinara. Lepa cifra, ali, tu nije kraj, nismo računali izgubljeno vreme (koje je najskuplje) osim, ako nisi kum sa majstorom, pa dok se kum bavi kolima, sevneš 3-4 jelena i ispričaš mu šta si je..o između dve zamene ulja. I na kraju, opet ekologija, koliko je energije i sirovina potrošeno za izradu svih tih filtera i ulja? Sve u svemu, za te pare, da ti je crkao motor, jer, bože moj, nisi mu na vreme radio servis, mogao si da uradiš generalku, opušteno (a složićeš se, šanse za to su baš minimalne). Jedino, da kažemo, prednost je, što u takvim uslovima i razlikama u održavanju i upotrebi, je što će taj auto postati otpad sa 17 godina umesto sa 15 (dobro, sa 20 umesto sa 18) ako i tako bude. I to za pločice mi je krajnje nejasno. Zašto bi menjao pločice kada dođu do pola? Slabije koči ako su više potrošene? Bezbednije je da ih ranije promeniš? Što se mene tiče, menjaj ih posle par meseci, što se kaže, zlu netrebalo, ali, ja sam siguran da bi to moglo da se potpuno bezbedno vozi još dosta (od pola). Jbg, nisam mehaničar, bavim se ekonomijom a poreklom sam iz okoline Užica Bez da vređam bilo koga, šala, ovako kaže : kako su nastali piroćanci? Užičani proterali rasipnike!
  5. Jbg, imam neki čudan komšiluk, ni jednoj ne treba usluga Možda znaju da nisam "uslužan". A ova moja, kućna, da dadžangriza, to može i bez "mrzi me", to joj dođe kao u opisu radnog vremena, 8 sati, plus prekovremeni koji joj je plaćen 100% Sve u svemu, nije strašno, probaću pa javljam rezultate... biće prilike, nadam se, do Vaskrsa Kaže Perica ćaletu: Hajde da ubijemo mamu! Kako sine, da ubijemo mamu!? Šta će nam, ja više ne sisam, ti više ne je.eš ... Jbg, imam neki čudan komšiluk, ni jednoj ne treba usluga Možda znaju da nisam "uslužan". A ova moja, kućna, da dadžangriza, to može i bez "mrzi me", to joj dođe kao u opisu radnog vremena, 8 sati, plus prekovremeni koji joj je plaćen 100% Sve u svemu, nije strašno, probaću pa javljam rezultate... biće prilike, nadam se, do Vaskrsa Kaže Perica ćaletu: Hajde da ubijemo mamu! Kako sine, da ubijemo mamu!? Šta će nam, ja više ne sisam, ti više ne je.eš ...
  6. Baš me zanima šta se desilo Nisam do sada nikada bio protiv, pa, kako godine stižu, može da mi se desi, da me jednostavno, MRZI
  7. Jeste stara tema, ali je čovek ponovo podigao, pa mi je ovo upalo u oči. Koliko ljudi ništa ne znaju, to je prosto BRUKA. Ja nisam mašinski inženjer, niti imam bilo kakvo formalno obrazovanje iz oblasti mehanike, ali da ovo izjavi neko ko treba da održava automobil, pa ovo je prosto za neverovati Možda bi i moglo da ima uticaj ako je dužina creva 10 metara i promer creva 1cm ali u ovakvim situacijama, prosto da čovek neveruje. Dobro bi bilo da vidimo u čemu je bio uzrok. Pločice bi trebalo da se lagano kreću u čeljustima, rešenje je fino šmirglanje od rđe gde naležu i stavljanje malo bakarne masti. Proveriti creva, da negde neko crevo nije presavijeno. Glavni kočioni, možda može da bude uzrok, jer su fizički odvojeni za levi i desni točak, pa onda propušta između i samim tim pojačava pritisak na drugu stranu. Ali dužina creva, to nemože da bude
  8. @oktopod Ja sam, dok sam bio mlađi, stalno nešto popravljao, drndao, unapređivao, menjao... Vrlo često bude lošije nego što je bilo Sad mi je na fiat scudo, propao homo zglob. Zvučalo je kao da će da se auto raspadne i nije imao klasične simptome, jer, homo zglob bi trebalo da se čuje kada smotaš volan pa kreneš, onda krcka. Međutim, ovaj se čuo na pravcu, kad ubrzavam. I sve to na putu, pun neke robe, katastrofa. Ne mogu da dohvatim ni trokut, ni ključ za točkove ... ludaja. Hoću da kažem, dešava se, ali, da će te ostavi negde, ili da će da otpadne točak ili tako nešto, neće, pažljivije voziš, pogledaš ono osnovno i teraš. E sad, nova kola, ne bi trebalo da ima tih gremlin zvukova, ne bi trebalo da gubi rashladnu tečnost i sl. ali i to se dešava, nije ništa neuobičajeno, verovatno i kod mnogo skupljih modela i "boljih" proizvođača. Fora sa tim maglenjem stakla može da bude da ti je klapna koja koja otvara i zatvara vazduh / recirkulaciju zaglavila zatvorena i zato su ti se maglila stakla. Taj sistem radi tako što kada isključiš klima uređaj i ventilaciju, ta klapna se zatvori, da ne bi ulazio vazduh iz vana, kada auto stoji. Ako ne gasiš ventilaciju, ta klapna se ne koristi, ne radi i zaglavi se. Dovoljno je da ga više puta uključiš, isključiš, ili se to može rukom / filterom malo pomeriti kada menjaš filter i to radi. Kada kreneš, upališ ventilaciju, klimu, grejanje, šta god. Pre nego ugasiš automobil, isključiš taj sistem da ti ne ulazi vazduh iz vana. Na Opel Astri H, to je sistem radio automatski. Ugasiš auto, posle par minuta sama klapna se zatvori. Po mom nekom skromnom mišljenju, najveći problem je to gubljenje rashladne tečnosti. Opet, kako je moguće da je naprasno, prestalo da se gubi, ako ništa nisi popravljao!? Ja sam dobio 5 godina Fiat pomoć na putu i garanciju, pa stvarno ne obraćam pažnju ni na zvukove ni na bilo šta, sednem, okrenm ključ, vozim. Ako stane, dođite, vozite, popravljajte, boli me d..e. Ove godine tj prošle 2022 sam imao prvi tehnički pregled (druga godina) i registraciju. Odvezao sam auto u servis, da se uradi ono što sleduje na tom vremenskom intervalu (drugi servis) i obzirom da je u okviru auto kuće i tehnički pregled, oni su to tamo zakazali, završili sve, ja sam samo došao po auto posle podne i to je to. I ništa nije spektakularno skuplje nego kada sam radio "preko drugara". Druga stvar, ako nešto nije ispravno, baš me briga, auto je u garanciji a to podrazumeva punu tehničku ispravnost, pa izvolite, dovedite ga u stanje da bude tehnički ispravan i to je to. Hoću da kažem, nemoj previše da brineš, to je sve OK, samo, eto, obrati pažnju, da ne ostaneš bez neke od tečnosti i teraj. Pozdrav
  9. Ma upao ti kamečić u gumu, opusti se Dešava se, zimske gume, upadne kamenčić i pravi neprijatan zvuk. Kažem ti, samo se opustiš, teraš. Što ga više teraš, to te bolje sluša. Što ga manje popravljaš, to se manje kvari. FIAT, sve je to super.
  10. Nešto je čudno sa tim autom, definitivno. 500l se prodavao podosta, ne samo u Srbiji, ali, ajde, da kažemo, ovde ima dosta korisnika, valjda bi se više pisalo o manama. Drugo, ima nekih konstruktorskih greški, ali, kada se malo bolje pogleda, 500l i jeste neki mutant, ni veliki ni mali, visok a opet, B klasa. Obzirom na sve to, još je i dobar ispao. 500l nije naslednik Multipla, nije ni naslednik Idea, potpuno nov model (2012 god) i nije pretrpeo nikakve značajnije modifikacije. Nisu se baš proslavili sa tim modelom, jer da jesu, ne bi pravili 500x (ako sam dobro razumeo) na novoj platformi tj Jeep. Ja sam sad, pred kraj godine dosuo 700 gr ulja i to je to, pun je a prešao sam 10000 km (piše da imam još 5000) do servisa. Ali, možda to nema veze, ali, ja sam posle (ako se dobro sećam, bilo je pre dve godine) posle 2000 km od kupovine, na lični zahtev, zamenio ulje i filter u ovlašćenom servisu. Možda je i zbog načina vožnje, ja ga vozim često u visokim obrtajima. Što se tiče zvuka, sad, posle 40000 km, čini mi se da je motor dobio "dublji" zvuk, sad konačno zvuči kao auto. Nije bučan, daleko od toga, ali mi se čini kao da pre toga nije se čulo ništa, ko električni Sve u svemu, ako sam dobro razumeo, više ne troši antifriz? Više ti se ne magli staklo? Znači, ide na bolje to ti je Fiat ne popravljaj ništa, samo pun gas i dok trepneš, prođe 10 godina i 150000 km. Onda će taj auto usrećiti nekoga i to je to, ispunio je svoju funkciju Samo je važno, zapamti, ništa ne popravljaj, videćeš, ili se navikneš ili to što ti smeta, samo će se popraviti
  11. Jesi li primetio da ovo kao da niko nije video, svi preskočili pogledom A ja, budala, sve poreze, doprinose, pune plate plaćam zaposlenima ...

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...