Jump to content
FAS Euroauto Goran

ortakov

Members
  • Content Count

    397
  • Joined

  • Last visited

About ortakov

  • Rank
    Regolari

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.slip.rs

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. @MiloshBg Ah, 10 ak dana posle servisa treba da putujem ... a kada god neko nešto popravlja što već radi, onda je veća šansa da nešto pokvare nego da ostane isto Šta da se radi, neka menjaju ... Prošle godine na servisu su mi zaboravili da zavrnu neki šraf, što drži usisnik vazduha zveči nešto, povadio sam sve iz kaseta, fioka, polica, tek na kraju sam otvorio haubu i zavrnuo šraf Nema to veze sa servisom, svaki, ovlašćeni, neovlašćeni, Žika u garaži, svi su isti ...
  2. I meni poslali predračun za drugi servis i piše da menjaju svećice !? 1,4 atmo 95 ks Koliko se sećam, pisalo je da se svećice menjaju na 60 000 km, al aj sad, neka menjaju, kad već to kao treba. Ja to ništa ne bi menjao, sve radi kako treba, samo mogu nešto da sj...u. Sve što je fabrički stavljeno, duže će da traje, nego ovo što oni stave... Baš ću da pogledam u onu servisnu knjigu, ako je nađem negde ... Ukupno, svi filteri, servis, ulje... 20350 din sa PDV om. Kompresor p.s. stvarno mi nije žao tih 50 ak evrova za svećice + zamena, samo mi je bezveze da menjam nešto što je OK i što možda i ne treba da se menja ...
  3. Moja žena vozi punto, 2011 godište, prešao je pravih 85000 km. Mi smo prvi i jedini vlasnici, nov kupljen u Srbiji. (classic 1,2 benzin) Hoću da kažem, ima toga, što da ne, ovde se manje vozi. Ne prodajemo mi taj automobil, da ne bude zabune, vrlo je koristan i upotrebljiv, ne kvari se, pouzdan je ... Za grad, pun pogodak. E jedino, što takav auto, sa malom km, verovatno je vožen samo u gradu, pa to ima svoje mane (očešan, ogreban itd).
  4. Komande na volanu, gore dole, dođeš do tog mesta gde se nalazi pritisak u gumama i držiš OK dok se ne resetuje. Meni se to uključilo kada sam stavio zimske točkove, resetovao i sve OK.
  5. Zato je FIAT odličan Pali, radi, ide a nije ni loš Što bi rekli na srpskom, user friendly
  6. Vidim da mnogi spominju "propisno" održavanje, ovlašćene servise i sl. i kao, to je vrlo važno kao odabir za kupovinu auta. A ja mislim da automobil koji nije udaran, vožen normalno (ne mislim na način vožnje već na pređenu km) do svoje 10. godine neće imati ništa da održava, jednom godišnje menja ulje (do 30 000 km) i potrošni delovi (kočioni sistem) i jednom u tom periodu svi kaiševi i zatezači. Tada je već auto spreman za drugu zamenu tih istih kaiševa (oko 250 - 300 000 km) ali sa dodatkom da se sve zapušilo (kod dizela egr, usisna grana, pitanje je na koji način radi turbo, kvačilo itd.) a kod benzinaca je verovatno već spremno za "osvežavanje" karikama u najboljem slučaju. Tada su već i amortizeri spremni za zamenu, bez obzira na stanje u kakvom se nalaze, luftovi počinju da se pojavljuju u volanu, trapovima, creva i cevi postaju porozna itd. To su kola, koja su jednostavno za otpad ili za Balkan. Ova priča, kao 300 000 km, nije ništa, to može još da se vozi je toliko glupa da je to neverovatno. Da, može da se vozi, pa ljudi i danas voze yuga i keca, ali to ne znači da su to dobra i ispravna kola. To što je naš standard loš, pa moramo da vozimo kola od 250 + hiljada km, to je neka druga priča, ali da su to dobra kola, nisu i ne treba lagati sebe. I naravno, da su bolja kola od 150 000 km od kola koja su prešla 300 000 km, (ista kola. slični uslovi eksloatacije) to samo može da izjavi neko ko ili je lud ili glup ili laže (sebe, pre svega pa i druge). A niko ne spominje čvrstinu školjke - šasije tog auta, koji se ugiba kad skrećeš, koji se ugiba kada se natovari, izloženost suncu, kiši (čak i kada je garažiran, nekada pada kiša kada se voziš, pa ako više voziš, verovatno voziš i zimi, po snegu, ideš na zimovanje, leti na letovanje itd a sve to utiče na čvrstinu nosećeg materijala, svih creva (-10/15 do + 30/35 stepeni)). Svaki automobil ima servisne intervale koje je propisao proizvođač i oni su vrlo jasni. Ja sam za fiat tražio predviđene servisne intervencije za 7 godina i prosečno pređenu km od 15 000 km godišnje. Za tih 7 godina održavanje košta oko 1100€ u ovlašćenom servisu i to je to, tu su sve intervencije predviđene planom proizvođača (svećice ja mislim na 30000 km, kočioni diskovi na 60 000 i pločice, remeni i zatezači na 120 000 km ili 5 godina - nisam sad siguran, nije me ni briga, oni o tome vode računa) i to je to. Meni je bitno da imam pomoć na putu (Fiat) u tih 7 godina, da automobil upali svaki put kad sednem u njega i da me odveze tamo gde sam pošao. Posle toga, prelazi u drugi režim (vozi žena po kraju) pa me briga i da stane negde (uzgred, osigurao sam ženu, ne menjam joj kočnice i kočiona creva ) I tako voze i ljudi na zapadu, izvozaju dok ne dođe do neke tačke gde već sve počinje da se kvari (a sve već počne da se kvari posle 10 godina, pa da je u garaži stajao i tek povremeno vožen) i prodaje se. Ako je manje prešao, nije udaran i lepo je očuvan, skup je, a ako je dobro vožen i nije mnogo pažen, jeftiniji je. Ovde završava 95% lomova i tek 5% dobrih auta i to je cela filozofija. Problem je što preprodavci pokušavaju da te lomove predstave kao "dobra" kola u kojima još ima "života".
  7. Na prvom snimku se ništa ne čuje, a na ovom drugom se čuje. Kakvi su to majstori, izvade motor, rastave, pa sastave, ustanove da nema ništa čudno, ali, hajd, kad smo ga već rasturili da bar nešto promenimo !? Ovo nema veze sa radilicom, gotovo sam siguran, na radilici je ogroman pritisak, velike sile, ipak to pokreće celo vozilo, da je tu luft, to bi lupalo na leru, ujednačeno. Ovo zvuči kao da negde neki falš vazduh ima, da je pukla usisna grana, recimo. Ali, to opet, majstor, uzme stetoskop, ali bukvalno, prislanja uz deo motora gde se najjače čuje, pa vidi, odakle dolazi taj zvuk. Može da bude glupost, napuklo kućište filtera vazduha ili tako nešto. Ali, da vade motor, rastavljaju i sastavljaju, pa da ne nađu ništa, e to je tek glupost neopevana. Da li su merili kompresiju pre nego su izvadili motor? Da li smrdi gorivo na auspuhu? Da li troši ulje? Da li dobro vuče? Da li vuče "linearno"? Da li ima pad snage na nekom broju obrtaja? Kolika je potrošnja goriva? Ja nisam majstor, ali ovako nešto sebi nikada ne bih dozvolio, a iskreno, ne bi dozvolio ni njima, da mi rasture motor, jer sumnjaju na radilicu??? Radilica kad dobije luft, to lupa, to ne može ovako, da brboće ...
  8. @djole81ar Najveća km jeste "skupljena" na otvorenom, ali ga dosta često vozim na veoma kratkim relacijama, do par km Ne znam, tako sam nekako navikao. Nije da ja sad tu nešto izmišljam, jednostavno, tako mi se čini da treba. Ja sam kupio njega, ne on mene, pa u tom smislu, ova raga sasvim korektno odrađuje posao... Jedna je priča kada "kruziram", pa sad, opušteno, ubacim u V briznu i pustim ga da klizi. To je OK, klima, muzika... ali kad vozim, onda ga vozim... Zavisi od uslova na putu, od opterećenja od toga da li žurim ili ne ... Recimo, penjanje uz Bubanj potok, ako planiram da izađem istom brzinom uzbrdo, da se ne mučim, ranije, pre penjanja, usporim na 90 - 100, vratim u četvrtu brzinu i onda ga podignem na 5000 obrtaja i izađem normalno. Da li više troši? Možda, a možda i ne, jer uvek, koliko se penjem, toliko se i spuštam. I uvek, u kojoj se brzini (stepen prenosa) penjam, u toj se brzini i spuštam. Uvek vozim brže kada se penjem uz brdo, nego kada se spuštam. Često kočim motorom, ali, i to, opet, vrti se na 4500 - 5000 obrtaja ... znam samo da je auspuh beo, znači, dobro sagorevanje ima Sad treba da idem na drugi servis (treći - jer sam samoinicijativno zamenio prvo ulje posle par hiljada km od kupovine) i za sve ovo vreme, ne sećam se da sam dosipao ulje (u drugom intervalu između druge i ove treće zamene ulja). 6. brzina je nepotrebna Može, kad baš, kao, izađem na auto put, pa sad, 110 i pričam telefonom, ili nešto kao pričam sa saputnicima, ali što se potrošnje tiče, ja mislim da to ima baš malo uticaja. Da bi ga vozio normalno u 6. brzini mora da se popenje na 4 - 4500 obrtaja (klima, opterećenje) a onda mi je to baš brzo, ne volim tako da vozim. Da li je to nešto loše za motor, ne znam, mislim da nije, generalno, ne treba preterivati, pa ga vrteti konstantno na 6 - 6500 ali do 5500 u konstatnom režimu, mislim da mu to ne smeta. I opet, čak i da nešto crkne, ovo je običan, atmo motor, generalni remont nije skup, taman koliko krštena zamena plivajućeg zamajca, da ga grebem, ako izgura 150 - 200 000 km do remonta, puna kapa, u ovakvim uslovima, to je kod mene 10 - 15 godina! Pa šta više da očekuješ od najjeftinijeg modela iz ove kategorije automobila. Fiat je auto prilagođen potrošaču Ja kažem, kada ti se nešto pokvari na fiatu, to ne popravljaš, nego ostaviš tako, to onda utiče na druge kvarove, jer ako to popraviš, pokvari se nešto drugo ovako, ostaviš, i to ga drži u životu
  9. Nije auto samo motor, mada jeste bitna stvar. Klimatizacija, nivo buke, audio sistem, udobnost ... meni to sve super na 500L cross. Što se motora tiče, sada je nekih 25 - 26 000 na satu, od zamene do zamene ulja ja ne dosipam on potroši taman toliko da treba da se zameni. Inače, ja ga baš oštro vozim, tačnije, kad hoću da vozim, onda ga ne spuštam ispod 3500 obrtaja i uvek je tu, između 3500 i 5000 i radi super. 6. brzinu vrlo retko koristim, jer u 5. brzini ide 140 bez problema a meni je to dovoljno. Nekad, baš i ubacim u 6. brzinu, kad hoću da slušam muziku, pričam sa saputnicima... Isto je i za druge režime vožnje, kada hoću da uživam, onda ga vozim u 4 - 5 do 80 na sat., Meni odgovara, jer retko šta i pretičem, svi sad voze brzo Prosečna potrošnja je oko 7 litara, benzina što je više nego korektno... Ne gledam koje gorivo sipam
  10. Lekaru viski, komunalcu crvenu, zubaru 200 gr kafe, a mehaničaru litar rakije... pa nije fer Ja se nadam da će ti rešiti taj problem i baš bi voleo da znam šta je bio problem. Meni sve to zvuči kao neka fabrička greška u menjaču... U svakom slučaju nije prijatno, jbš ga, ako treba negde da kreneš, a znaš da ipak ima nešto što nije kako treba... I da, svaki dan viđam auto i svaki put sam u fazonu, jbt vidi koliki auto Verujem da unutra ima mesta za priču. I spolja je lep, mada meni spoljašnji izgled i nije neko merilo, ja volim da je unutra lepo Jesi li menjao gume (zima - leto) a ostavio felne ili si uzeo još jedne felne? Vidiš kakav je moj, sada sa čeličnim, izleda smešno bez ratkapni.
  11. Da ne vidiš kako koriste kilo ključ Za jbnu zastavu sam imao uputsvo, tačno na koliko kg se zateže bukvalno svaki šraf, koliko je vremena potrebno za zamenu određenog dela, proceduru itd. A šta mi vredi i da odem kod majstora da gledam, kad i on to sve radi, ma, biće to kako treba uz, standarno, nemoj da brineš, ako nešto bude, ja sam tu ... @knezevic76 Slažem se ja Kone da se greške dešavaju, ali, opet kažem, to mu dođe, kao kada čovek ode kod lekara, onaj kaže, upala slepog creva, izvadi ga i onda kao, uh, pa to nije problem !?
  12. Evo danas, pošto se spremam za put, pogledao sam ulje. Od servisa, pre 5500 km, dosuo sam 250 grama da bi bio pun Motor je prešao ukupno 20200 km 1,4 benzin 16v
  13. @knezevic76 Slažem se, nov autom mora da bude top, sramota je da ne bude tako. Ali, opet kažem, kakav je to majstor, dijagnostikovao kvar, promenio deo i nije do toga !? Pa jbg, kako onda da budem siguran da si sve vratio na mesto. Evo i ja da napišem, svoje iskustvo iz ovl. servisa. Prvi (drugi jer sam ja samoinicijativno zamenio ulje na 4000km) servis, uredno odvezem auto, zna se šta se radi, to traje, par sati, nebitno. Krenem kući, nešto lupka, zvecka !? Pih, reko, nešto u kaseti, imam nekih sitnih parica... aj da pogledam. Izbacim, sve, vozim, opet, povremeno se čuje, kada se motor "strese". Naravno, nije mi padalo na pamet da otvaram haubNu, jer, šta, menjali su mi ulje i filtere, jaka stvar. Sutra dan, krenem opet do grada, vozim ženu nešto da završi, opet se čuje. Otvorim haubu, imam šta i da vidim, "majstor" nije zavrnuo šraf koji drži usisnik vazduha od filtera za vazduh i onda on "zveči" tj, taj usisnik udara u svoj nosač. Sreća pa sam otvorio haubu i pogledao, šraf se nalazi na par cm od zupčastog kaiša. Pogledam nivo ulja, na polovini !? Kada su sipali ulje, kapalo im je na kućište filtera (nije strašno ali, ipak...) a čep od ulja izgleda kao da je star bar 10 godina... I šta da očekuješ od nekih ozbiljnijih popravki !? I inače, nije vezano za ovl. servise, sve te "čudne" zvukove treba pustiti malo, ili će se pojačati, pa onda otići u servis ili će prestati. Na ženinom autu (punto), menjali smo termostat. Nakon zamene, verovatno je rash. tečnost ušla u set kvačila i bukvalno, nije moglo da se normalno krene sa autom, to je auto skakao pri puštanju kvačila ... već sam se spremio na zamenu kvačila. Posle nekih 100 - 200 km to "skakanje" je prestalo... tako da, treba to pustiti malo, možda prođe samo od sebe, ipak vozimo Fiat
  14. Tek sad videh da si nešto menjao, tj da ima problema ... čudno za Fiat, zaista Iskreno, ja to lupkanje ne bi ni prijavljivao mora malo da lupka A tek što volim da "majstori" popravljaju .... i haaaaa. Da me ne shvatiš pogrešno, ali, kad se oni dočepaju auta, pola nije vraćeno kako treba a druga polovina verovatno i nije vraćena. I onda ulaziš u začarani krug, vraćanja na početnu poziciju i opet i opet i opet .... Meni ne radi prskalica zadnjeg stakla. Ne pada mi na pamet da prijavim to na servisu kad budem bio. Treba tamo neki pametnjaković da počupa nebo, plastiku i sve ostalo, da bi na kraju skontao da je ipak bio samo pregib creva - recimo, na spoju gepeka i ostatka auta. Nikad to više ne bi sklopili da bude kako treba. I to nije samo slučaj u Srbiji, svuda je to tako. Druga je stvar da dođe do nekog ozbiljnijeg kvara, u smislu funkcionalnosti (što sirena definitivno jeste) onda OK, ajd, zakrpite to i da vas moje oči više ne gledaju Žao mi je, ali, prema nekom mom skromnom mišljenju, ne mora da znači da sam u pravu, to lupkanje je od ležaja spojničke, a ne od druk ležaja. E sad, možeš misliti, ljudi koji su pogrešno dijagnostifikovali kvar su skidali menjač, rastavljali manžetne, odvajali sve one lepe matice sa plavim kapicama da se same ne odvijaju i zategli, 100 % kilo ključem na propisanu težinu ... a tek nivo ulja u menjaču... da li su vratili staro (ako su ga ispuštali a verovatno jesu) ili su usuli novo? Ili su sipali ono što su imali, nema veze, to je menjač, da li je GL-4 ili GL-5 nije to mnogo važno, možda će mu se to zeznuti tek za 5 - 6 godina ... i tako .... Ali, opet kažem, nije to ništa neuobičajeno ni za druge zemlje, svuda sad po tim servisima rade "balkanci", arapi, turci... uglavnom više zabrinuti za radnu vizu nego za stanje stvari na terenu Jbg, valjda će biti sve kako treba...
  15. Nisam ja baš nemaran prema autu, ali nema šanse da je napravljeno tako da kada pokaže da je nizak nivo ulja, da je tada kasno. Naravno da neću čekati da se to desi (ako se uopšte i dešava) ali sam gotovo 100% siguran da bi se lampica daleko ranije upalila pre nego dođe do neke havarije. Posebno kod modela kao što je 500L, to je projektovano za američke domaćice, a opšte je poznato da one pre nego što sednu u auto, prvo obiđu oko auta, provere svetlosnu signalizaciju, nivo vazduha u pneumaticima, podese vozačko mesto i kreću da voze. Podrazumeva se da svakih 500 km proveravaju nivo ulja u motoru i ostalih tečnosti

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...