Jump to content
FAS Goran

ortakov

Members
  • Content Count

    573
  • Joined

  • Last visited

About ortakov

  • Rank
    Regolari

Contact Methods

  • Website URL
    https://www.slip.rs

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. ortakov

    F1: Ferrari

    Nema sumnje, RB ima najbolji tim i najbolji bolid, trenutno pa i vozača. I to nije slučajno, ako se dobro sećam, to je kombinacija Honda i tehničara iz Evrope i grade taj uspeh već dosta dugo. Druga je stvar što su pravila takva da je akcenat stavljen na aerodinamiku, mehaniku su manje više svi doveli do toga da iz 1600ccm izvlače to što izvlače i da su motori trajni. Gume isto tako i sve to ima uticaja na automobilsku industriju i samo je pitanje kada će se početi da menjaju propisi i kako će to uticati na RB pre svega kao trenutno najbolju ekipu F1 Ja za Ferari navijam i može da vozi ko hoće, baš me briga Ne sviđa mi se dolazak Hamiltona ali ko mene pa pita Svakako, biće zanimljiva sezona, barem u borbi za drugo mesto RB je dominantan i nema ko da mu parira.
  2. ortakov

    F1: Ferrari

    @Vule i @Ivan slažem se, samo, opet, kako kaže Njegoš, ko na brdu ak i malo stoji više vidi no onaj pod brdom. Znaju oni nešto, što mi ne znamo, samo je pitanje šta. Meni izgleda kao da će da se zaGrebu, valjda sam ja zato ovde gde sam a oni tamo gde jesu, što opet ne znači da ja neću biti u pravu. @knezevic76 Interesantno je da sam i ja tako mislio, međutim nije baš tako jednostavno. To se baš lepo videlo sad na poslednjoj trci, kada je umesto Sainca vozio Oliver B. Kad pogledaš kako vozi Max, bukvalno, nema grešku. Možda je do bolida, ali on čovek jednostavno ne greši. Skoro dva sata, pod pritiskom, konstantno između 50 km/h i 350km/h ozbiljan napor i možeš da imaš kakav hoćeš bolid, ipak je vozač taj koji upravlja tim bolidom.
  3. ortakov

    F1: Ferrari

    Osećam da će nešto da za...bu ovi italijani. Prvo su uzeli ovog bivšeg šampiona za sledeću sezonu a to će da košta verovatno, mnogooooo. Čovek jeste bio najbolji, ali odavno nije, pa je pravo pitanje, da li je barem toliko popularan da se kroz marketing barem može da isplati njegovo dovođenje, ako slučajno zakaže, što zbog bolida - koji je takođe već duže vreme upitan, što zbog godina i q - rco bolije za takmičenjem, generalno. Ako bi se i desilo da pokupe ove inženjere, kapiram da će FIA ili ko je već nadležan za propise da promeni sve propise i da će znanja koja ovu def. imaju, da postanu beskorisna, berem u prvom periodu dok se ne prilagode ... vrlo ziheraški, za moj ukus, no, videćemo
  4. ortakov

    Biciklizam

    Sad gledam, ovo što pišete, OK, razumem, dobre bicikle Moja bicikla, ima sigurno više hiljada km i nikad lanac i kasetu pozadi nisam menjao!? I to je neka obična, najobičnija. Dva ili tri puta za više od 10 godina sam rasturio lanac, oprao benzinom, četkom, sklopio, podmazao jednom nekom teflonskom mašću tj sprejem, drugi put običnim uljem za motor (polusintetika ) Kaseta pozadi, rasturena, oprana, stavljena litijumova mast (FAM), zamenjeni oni mali lageri koji su se pogubili i to je to, radi. Menjač zadnji sam morao da sređujem, onaj plastični točkić se pojede i to je to.
  5. @sasa000 Vrlo lepo urađeno, čestitam. Za podešavanje zvuka, barem ja tako radim, sve postavim na "nulu". Isključim sve filtere, loudness, sve što može da utiče na zvuk. Onda sluhom, oslušneš svaki zvučnik, da li ima nekih "nepravilnosti" tj da li negde nešto krči, šušti itd. Ako je sve kako treba, možeš da se igraš sa ekvilajzerom, da malo "obojiš" zvuk, prema onome kako se tebi sviđa i koju muziku slušaš (nisu ista podešavanja za Rock, Pop, klasičnu muziku itd). Prednji zvučnici u 500L rade dosta lepo, bas je dubok, snage ima dovoljno (naravno, ima mnogo boljih) meni je sasvim OK. Nazad je zvuk loš, po mom ukusu, mutan. Nema visokih, nema basa, sve nekako nedefinisano. I razmišljao sam kako da unapredim i moglo bi da zvuči dosta dobro. Prvo, vrata su "duboka" i onda ta dubina može da bude dobra "kutija" za niske tonove tj bas. Gore, kod rukohvata, postoji prostor gde može da se ugradi visokotonac, pa se samim tim dobija baš dobra prilika za dobro unapređenje zvuka. Kada se razdvoji visokotonac od bassrednotonca, a približi uhu slušaoca, to može da bude vrh sistem Po nekom skromnom iskustvu, za bas jedinicu je važno da se obrati pažnja pri kupovini jer to utiče na sam kvalitet zvuka. Visokotonac nije važan u smislu oblika i veličine kutije, bitnija je pozicija i sam kvalitet drajvera (osetljivost, frekfrenti opseg) a ovde je predviđena odlična pozicija. Za niskototnski zvučnik treba tražiti neki sa što je moguće većom osetljivošću i sa ograničenom, ne velikom ekskurzijom membrane zbog dubine kutije, tj vrata. Opet, ti podaci bi trebalo da budu dostupni na svakom zvučniku za ugradnju samo što se ja sada ne sećam tih oznaka i kako utiču SPL ili kako već ima tu nešto, može se pročitati. Pri ugradnji svih jedinica, stavljati neki izolator između zvučnika i kutije, tj vrata, ako je moguće na leđa tj iza zvučnika zalepiti sunđer što izgleda kao kutija za jaja, dodatno sipati nekog izolacionog materijala u sama vrata, da "ne zvone" i to u 500L koji je generalno dosta tih u vožnji, može da zvuči baš, baš dobro! Mene nešto mrzi da krenem u taj projeka a dugo razmišljam o tome. Najviše me nervira to što pucaju žabice, što se lomi plastika, što to posle počne da škripi, puca, lupka ... A kada bi mi neko to fino, polako rastirio i posle sklopio, uradio bi to I ugradio bi ovo https://www.visaton.de/en/products/drivers/dome-tweeters/cp-13-4-ohm https://www.visaton.de/en/products/drivers/fullrange-systems/fr-13-4-ohm I neku mini skretnicu, da to sve radi kako treba i milina
  6. @NIXIE Karakteristike zvučnika će ostati približno iste kao što su bili kada su ugrađeni. ako ih uradi neki normalan serviser. Sve ostalo je budževina. Polovne zvučnike već imaš, spremne za servis a svaki drugi polovni je već verovatno spreman za servis. Ne moraš dva puta da skidaš. Skineš i ne vraćaš dok se ne poprave zvučnici Što se tiče majstora, toga je nekada bilo baš dosta. Meni je često popravljao Neša Đorđević sa Bež. Kose. Uradi svaki put korektno, nema tu šta, košta toliko koliko košta, ali radi. Radio mi je Rankov za neka ozvučenja isto tako, vrlo korektno. Ovaj momak iz Srvrljiga mi je zanimljiv, zato što sam pravi vešanja, tamo je bila i fabrika Ei Srvrljig, a kako znamo da je sve što je 50 km od BGD "umrelo" uvek sam spreman da nekoga ko se trudi i radi podržim, barem na način da mu "namestim" posao
  7. To je diskutabilno i veoma upitno. Ima 100 različitih stvari koje utiču na zvuk, karakteristike itd. potpis. Ja bi najpre popravio stare. To je najjeftinije i verovatno najkvalitetnija varijanta. Bio je neki momak u Svrljigu, vrlo jeftin a sam je pravio sunđerasta vešanja. Ako treba nešto još tipa centrator, da se zakrpi membrana uradiće i to.
  8. ortakov

    Kuda ide ovaj svet?

    Ja sam mislio na one koji ne žive baš sjajno ali neće da priznaju Suštinski, da je tamo negde, na zapadu, lošije nego ovde, vraćali bi se ljudi. Ja mislim da ovde odavno nije problem finansijske prirode, može ovde pristojno da se zaradi, veći je problem ta neka sigurnost, izvesnost, vladavina prava. Mada, i tamo postoje nedodirljivi, samo su ovde vidljiviji jer smo manja sredina. Sve se menja, pa i uslovi života. Ono što je ovde bila prednost ranijih godina, recimo, zdrava hrana, već duže vreme nije. Školski sistem, odavno nije onakav kakav je bio i kakav bi trebalo da bude.
  9. ortakov

    Kuda ide ovaj svet?

    Mislim da je to globalni fenomen, nema veze sa "nama" (ma ko to bili "mi"). Internet, moblini telefon - globalna pandemija ... ima tu svašta. Što se tiče odlaska iz zemlje, to je sve već jedinstveno, nekome odgovara, nekome ne. Neko se bolje snađe, neko lošije. Kod nas ima nešto, etnopsihološki, vrlo retko priznajemo da smo se zeznuli. Kupiš auto, taj je najbolji, devojka, moja je najbolja itd. Hoću da kažem, kad odu ljudi preko, vrlo teško će reći zeznuo sam se. Isto je bilo i kod ovih koji pobegnu sa sela, pa dođu u grad. Vrlo često su živeli ispod granice dostojanastva ali nikada nisu bili u fazonu da se vrate na selo, da im se ne podsmevaju, kako oni eto, nisu uspeli, a svi drugi koji su otišli, jesu.
  10. ortakov

    Kuda ide ovaj svet?

    Tu su da bi nas disciplinovale, po potrebi. Jbg, dugogodišnji "odliv mozgova", upareno sa 30 + godina medija sa raznim Dafinama, Parovima, Farmama, još smo mi i dobri...
  11. ortakov

    Kuda ide ovaj svet?

    @The Punisher Sve je lepo napisao taj koji god je to pisao samo jednu "sitnicu" preskočio. Sad, da li je glup, pa nije razumeo ili je zlonameran, to je već nešto drugo, ali ono što nigde nije spomenuo a ono što je u suštini jedini razlog zbog čega je sve to što je napisao tako kako jeste. Srbija je kolonija. Sve te subvencije nisu ništa drugo nego kolonijani porez. Nisu ni druge zemlje iz okruženja u mnogo boljem stanju a mi smo izgubili rat, pa sad, kao gubitnici, logično je da onaj ko je pobedio, koristi benefite svoje pobede. ENDE
  12. ortakov

    Kuda ide ovaj svet?

    Što se ne kaže "psihologica"? Mislim, malo mi to nekako, "ološkinja", zvuči, pu, pu, kao da je žena ološ, a nije.... @Woodoo Ja mislim da u svakoj školi u Srbiji ima barem 5 noževa po rancima u 8. razredu. E sad, što je u toj školi bilo to što je bilo, pa su sada svi isprepadani, razumljivo, to je druga stvar, ali, da nešto ne ide baš kako bi trebalo, ne ide. Šta i kako, videćemo....
  13. Jbg, to je užasno, razumem ja da se čovek iznervira, ali upravo je to problem, pad koncentracije, nervoza i eto problema za ceo život. A upravo sam o tome i pisao, pored agresivaca ne možeš normalno da voziš. Primetio sam, recimo, po gradu, debili, zalete se, prestižu i onda, pošto su brzo stigli, zaustave se na semaforu i onda tu blejače u telefon. Uopšte ne kapiraju da stižu u isto vreme, samo im je ovako "zanimljivije" !? Neverovatno, poenta je da bude jeftino, bezbedno, udobno a za zabavu, jbg, imaju druga mesta, klubovi, diskoteke, splavovi ili nešto slično, ko šta voli... Prosečno njima odgovara, zabodu na sat - dva na pumpi i da bi upali u prekršaj, morali bi da voze brže od zvuka.
  14. A kad kreneš nazad, voziš 25 km/h - jbg, bezbednost na prvom mestu
  15. Sve se razumemo, meni je samo pun kofer nabeđenih vozača, jer, eto, što je ograničenje na AP 130 kad ja sa 150 vozim bezbedno!? Ma nemoj, mangupe, zbog tvoje bezbedne vožnje, ja kad obilazim nekoga ko vozi recimo 100 km/h (kamion, autobus, spora vozila...) moram da gledam, da me ne stigneš, jer odma kreće blicanje, sviranje, mahanje rukama a vozim normalno, 120 - 130 km/h i da me udariš, baciš na taj autobus, da mi pobiješ porodicu i sl. I da, ja vrlo često vozim više od dozvoljene brzine i počeo sam da mrzim sebe zbog toga. Znam da neću stići brže, znam da trošim više goriva, znam da vozim manje bezbedno, znam da sam sve stariji i stariji i da su mi refleksi i vid sve slabiji i slabiji a ja i dalje vozim upravo ovako kako si ti napisao. Jednostavno, prilagođavam se saobraćaju a to nikako nije dobro, jer je saobraćajna kultura u Srbiji katastrofalna. Eto, taj snimak, gde onaj mali plavi pretiče, to je to, čovek ne može da se vozi iza nekoga par minuta ili km!? Isto tako i sa druge strane, onaj vozi umesto 75 (ako je ograničenje 80 recimo) on vozi 90 km/h i kakve su posledice !? Mene stvarno čudi da se ovde ne gine mnogo više nego što se gine. Druga je stvar što se zida odamah pored magistrale, pa umesto da je ograničenje 80km/h moraju da stave 50km/h I stavljeno je 50km/h da bi neko iz tih kuća mogao da se uključi u saobraćaj ili da ako neko dete istrči da možeš blagovremeno da se zaustaviš i da posledice budu što manje. E, a mi smo u fazonu, pa ko ih grebe, što su tu zidali ili, neće ništa biti .... a onda kada bude, jbg, nisam hteo... Ima snimak, tamo negde je bilo na Ibarskoj, kad je neki momak sa BMW om, pro ko zna kojoj brzini pokupio Dačiju, koja se uključivala sa sporednog puta. Izginuli silni ljudi, izlomljeni i najluđe što taj što je vozio 150+ nije kriv za sudar i za smrt tih ljudi!!! Jbg, zakon je jasan, imao je pravo prvenstva prolaza i svi su u obavezi da ga propuste, nije na onom ko se ukjučuje na glavni put da procenjuje da li je tamo na glavnom putu vozač pijan, bez dozovle, drogiran, da li krši propise o brzini kretanja, jasno je stavljeno do znanja, moraš da propustiš sva vozila na glavom putu i tek kada se uveriš da je bezbedno, tada se uključuješ. I tako...

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...