Jump to content

YUgisa

Members
  • Content count

    3627
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

YUgisa last won the day on October 30

YUgisa had the most liked content!

2 Followers

About YUgisa

  • Rank
    Prominente
  • Birthday 07/07/89

Contact Methods

  • Website URL
    http://zafc.bigforumpro.com

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Subotica
  • Interests
    Yugo, EFI, ITB, N2O...

Previous Fields

  • Garage
    Yugo 1.1 EFI

Recent Profile Visitors

10567 profile views
  1. Boyracer Motorsport Radionica

    Pa verovao ili ne, ali tih 200ml je bilo dovoljno dugo vremena Jer ne izgubi on na nekoliko sekundi, izgubi samo na trenutak dotok goriva, ali to je dosta da izgubi balans auto, mada ako ima vise od trecinu rezervoara, ne javlja se problem. Sad bih taj problem puno drugacije i resio, to je bilo resenje od pre puno godina kad sam bio puno zeleniji. Ali kao sto kazem, prvo cu probati sa modifikacijom fabricke pregrade u rezervoaru oko pumpe, pa ako to bude uspesno, onda cu ovaj rezervoar mozda zameniti sa hladnjakom. Posto dodatnu pumpu i rezervoar dovoljno velik za tako nesto nije bas neka opcija jer je samo dodatna stvar koja moze da se pokvari, nemam ni prostora za tako nesto itd...
  2. Boyracer Motorsport Radionica

    Jeste bio nekad Sad je samo rezervoar
  3. Boyracer Motorsport Radionica

    Nije bas tako velik mali rezervoar I vec ima skoro duplo vecu pumpu u rezervoaru u odnosu na fabricki auto
  4. Boyracer Motorsport Radionica

    Pa to mi nece puno pomoci kad je fabricki pritisak na 3 bara a kod mene je mislim na 3.5 podeseno sad Nije karburator, EFI je Treba samo da modifikujem fabricku pregradu oko pumpe u rezervoaru, da bude visa i da ima jednosmetan ulaz da ne moze gorivo da istece iz nje
  5. Boyracer Motorsport Radionica

    Pa ne znam da li ce se neko odluciti, ali ako bude radilo kako je zamisljeno na mom autu, imace i drugi priliku da probaju na svom vozilu Imam i ja taj problem sa gorivom, resio sam ga delimicno sa malim rezervoarom kod motora koji samo slobodnim padom dovodi gorivo ali se vremenom sa daljim modifikacijama oslanjanja taj problem ponovo pogorsao, iako isto ima fabricki pregradu u rezervoaru, ali nije dovoljno, moracu da je unapredim.
  6. Valjci za merenje snage

    A da probate da burnout umesto izgovora? Komentar je humoristicnog karaktera, svaka slicnost sa stvarnim licnostima je slucajna.
  7. Boyracer Motorsport Radionica

    Kao sto sam pisao u temi o svom autu, trenutno sam u fazi projektovanja sistema za poboljsanje podmazivanja motora odnosno sistema koji moze sluziti kao zamena za sistem suvog kartera. Vecina vozila u masovnoj proizvodnji imaju sistem mokrog kartera u koji se sliva svo ulje iz motora gde jedna uljna pumpa iz najnize tacke na karteru usisava ulje radi podmazivanja motora. Ovaj sistem savrseno funkconise za vecinu vozaca odnosno vozila, ali usled velikih G sila koje se mogu javiti pri naglom ubrzanju, kocenju ili pri nagloj promeni pravca, moze doci do pomeranja ulja u karteru na jednu stranu usled cega uljna pumpa ostaje bez dotoka ulja i uvlaci vazduh unutar i na taj nacin, motor ostaje bez adekvatnog podmazivanja. Na trkackim vozilima, koristi se sistem suvog kartera, koji je nesto drugacije konstrukcije, motor se podmazuje sa uljem uskladistenim u jednom vertikalnom rezervoaru na cijem se dnu nalazi jedna uljna pumpa koja je dovoljno duboko postavljena da pod svim uslovima ostane ispod minimalnog nivoa ulja. Ulje koje se nalazi u motoru se sliva ponovo na dnu kartera, gde druga pumpa ili nekoliko njih, vraca ulje nazad u taj rezervoar iz kojeg se podmazuje motor. Na zalost zbog prilicno komplikovane izrade, ovakav sistem je nepraktican i vrlo skup za prosecan auto. Ali postoji jos jedan nacin da se resi sistem za podmazivanje, a to je sistem koji skladisti odredjenu kolicinu ulja pod pritiskom i taj pritisak odnosno ulje vraca u motor nazad kada pritisak ulja opadne usled dotoka ulja u sistemu mokrog kartera. Sistem funkcionise kao poseban rezervoar u kojem se nalazi klip koji razdvaja rezervoar na dva dela. Jedan deo je napunjen uljem pod pritiskom koji motor stvara u normalnim okolnostima, a u drugom delu se nalazi vazduh pod istim tim pritiskom. Kada pritisak u motoru opadne, sistem podmazivanja pokusava da odrzi ravnomeran pritisak te vazduh pod pritiskom pomera klip unutar rezervoara i na taj nacin potiskuje ulje iz rezervoara nazad u motor i na taj nacin smanjuje varijacije u pritisku ulja i podmazuje motor dodatnom kolicinom ulja koji je uskladisten u njemu. Izgled sistema firme Accusump: Sad kad smo upoznati sa osnovim principom i uopstenim izgledom sistema, da se posvetimo detaljnoj kontrukciji ovog sistema. Kao sto je receno, sistem koristi vazduh za odrzavanje pritiska ulja u sistemu podmazivanja, dok ulje u rezervoar i pritisak stvara fabricki sistem podmazivanja odnosno uljna pumpa u mokrom karteru u uslovima kada ima normalan dotok ulja. Ovo takodje otvara mogucnost ugradnje elektroventila na dovodno crevo od rezervoara do sistema za podmazivanja u motor i na taj nacin moguce je pri gasenju motora zadrzati odredjenu kolicinu ulja pod radnim pritiskom sistema unutar rezervoara. Na taj nacin, lako mozemo pre startovanja motora, osloboditi to ulje pod pritiskom unutar sistema za podmazivanja otvaranjem elektroventila i izbeci startovanje suvog motora u tih par sekundi pre nego sto fabricka uljna pumpa stvori pritisak u sistemu za podmazivanje. Prikaz podmazivanja: Ono sto BMR resenje omogucava u odnosu na druge slicne sisteme je uz nesto manju cenu biranje dva rezima rada bez dodatnih elemenata kao sto su razne spojke i senzori pritiska koji su dodatni elementi koji mogu da dozive havariju i na taj nacin sprece normalan rad sistema. Uz posebno dizajniran sistem funkcionisanja i oblika klipa unutar rezervoara, moguce je postici dva rezima mehanickim putem, Safe i Race. Safe mod omogucava BMR Oil Accumulator Can sistemu dugotrajan rad bez velikog habanja, a to ostvaruje na taj nacin sto uskladisteno ulje pod pritiskom oslobadja u motor samo kada pritisak ulja u motoru opadne ispod odredjenog nivoa. Na taj nacin, sprecava se konstantno kretanje klipa unutar rezervoara usled manjih varijacija u pritisku ulja unutar motora sto u normalnim okolnostima ne stvara problem u radu motora odnosno po njegovu trajnost usled potencijalno slabijeg podmazivanja. Ovaj mod se postize tako sto se deo rezervoara koji je ispunjen vazduhom napuni nesto manjim pritiskom nego to je radni pritisak ulja u motoru. Race mod omogucava sistemu da aktivno funkcionise u odrzavanju pritiska ulja u motoru i pri najmanjem opadanju pritiska ulja u motoru za maksimalno podmazivanje u otezanim uslovima agresivne voznje u uslovima kakvi vladaju na trkackoj stazi. Ovakvo koriscenje sistema za posledicu ima nesto brze odnosno vece habanje sistema. Treba znati da jedini elementi koji su podlozni habanju u ovom slucaju su O ringovi ugradjeni na samom klipu koji sluze za odvajanje dela sa vazduhom od dela sa uljem, tako da ukoliko dodje do potrebe za popravku, cena je prilicno simbolicna. Race mod zahteva nesto visi pritisak vazduha u rezervoaru u odnosu na Safe mod za svoje funkcionisanje. Nacin spajanja sistema sa motorom je idealno preko medjuploce za hladnjak ulja, ali ukoliko vase vozilo ne poseduje hladnjak ulja ili nije predvidjen prikljucak na medjuplocu za hladnjak ulja, moguce je sistem montirati i na mesto predvidjeno za senzor pritiska ulja, a sam senzor ce biti moguce ugraditi na rezervoar. Radi sigurnog spajanja sistema sa motorom, spojevi na crevima nece biti uradjeni tipicnim resenjem sa selnama, nego preko AN spojki za creva. BMR Oil Accumulator Can sistem ce biti univerzalnog karaktera i dolazice standardno sa AN spojkom u navoju 14x1.5 za spoj sa motorom, koji bi trebao da odgovara mnogim vozilima za prikljucak preko senzora za pritisak ulja ili ukoliko je nekom potreban neki tipican priljucak, bice moguce uraditi uz odredjenu finansijsku kompenzaciju adekvatan adapter ili AN spojku i slicno resenje radi jednostavnije ugradnje na vase vozilo. U sklopu seta, bice i potrebna elektricna instalacija za ugradnju kao i nosaci za rezervoar za bezbednu montazu na vase vozilo. Takodje sistem ce da zadrzi 2m creva predvidjenog za taj nivo pritiska u sistemu, sto bi trebalo da bude dovoljno da se rezervoar namontira na najpogodnije moguce mesto unutar motornog prostora. Rezervoar moze da se ugradi u vertikalnom ili horizontalnom polozaju, pozeljno sto udaljenije od najtoplijih tacaka u motornom prostoru. Ocekivana cena za BMR Oil Accumulator Can sistem je oko 25.000din.
  8. Vau, meni su najduze izdrzale 25.000
  9. Valjci za merenje snage

    Nije stvar da li neko pogresio, nego je stvar kako neko ukaze na gresku i kako taj reaguje na tako nesto. Svako je kad tad pogresio, bitan je pristup resavanju greske.
  10. Iako sam savetovao vlasnika da ne ugradjuje Monroe na njegov Punto Mk2, on je odlucio na njegovu odgovornost ipak da ih montira, ali je onda otkrio da sportske opruge koje je uzeo, nije moguce bezbedno montirati. Skracen klip amortizera za 40mm i stavljene druge krace i tvrdje odbojne gume:
  11. O akumulatorima...

    Ma to je cista budalastina od aparata... Mog caleta su setali tamo vamo, jedan izbaci da treba puniti, drugi izbaci da je aku za zamenu, praznio se akumulator da bi na kraju ja pogledao auto i video da je kontakt na alternatoru los iako su u servisu gledali i punjenje auta. Ako se dobro secam na kraju ga je koristio 4.5 godine (i po mom misljenju nepotrebno zamenio), a problemi su bili manje vise odmah nakon ugradnje. Ne treba ni odmah ocajavati i slati na proveru akumulator, nego treba napuniti dobro par puta akumulator ako se isprazni, ja sam imao prethodnih meseci problem sa mojim "novim" akumulatorom, nije hteo da se napuni do punog kapaciteta pa ako auto stoji duze od nedelju dana pocne slabije da vrti pri startu. Ali na poslednjem punjenju sa punjacem se napunio redovno, tako da ne ulazim previse u hemijske procese, ali verovatno se stabilizovao i poceo da radi kako treba.
  12. Zatamnjena stakla

    A od 4tog za zimske gume
  13. F1: Alfa Romeo razmišlja o povratku

    To da se Alfa Romeo vraca u F1 je ko sto je Abarth drugacija patosnica u Fiatu... Nema veze sa onim nekadasnjim.
×