-
Content Count
5630 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
7
YUgisa last won the day on July 1 2019
YUgisa had the most liked content!
About YUgisa
-
Rank
Abarth
- Birthday 07/07/1989
Contact Methods
-
Website URL
http://zafc.bigforumpro.com
Profile Information
-
Gender
Male
-
Location
Subotica
-
Interests
Yugo, EFI, ITB, N2O...
Previous Fields
-
Garage
Yugo 1.1 EFI
Recent Profile Visitors
16829 profile views
-
PremieRacing reacted to a post in a topic: Yugo 1.1 EFI
-
ISV_01 reacted to a post in a topic: Yugo 1.1 EFI
-
igor0511 reacted to a post in a topic: Yugo 1.1 EFI
-
Da ne bude samo motor da cackam, napravljena i jedna unikatna stvarcica za menjac, duzi peti stepen prenosa koji ce da obori obrtaje za 670 obrtaja, tj sa trenutnim kracim diferencijalom koji imam bice i nesto duzi prenos u petoj nego fabricki menjac:
-
PremieRacing reacted to a post in a topic: Yugo 1.1 EFI
-
PremieRacing reacted to a post in a topic: Yugo 1.1 EFI
-
Slike automobila bez posebnog razloga...
YUgisa replied to filipovic's topic in Emisije, video-klipovi u vezi automobila
S obzirom da sam vidjao slike duzi niz godina, pretpostavio bih da je uradjeno po starom zakonu, a trenutno ti atesti za neke modifikacije su jos uvek vazeci. Naravno niko nam ne garantuje da nasi nece saznati za Holandiju i da tamo se atesti rade na godisnjem nivou. -
Pa ne bi bilo dobro da je ta kolicina ulja na duze staze u motoru (sto zbog semeringa sto zbog penusanja ulja od strane radilice), ali manja je steta ako semering izbije nego da lezaj na radilici okrene jer je izgubio pritisak. Svakako da nece ni ovo momentalno izbaciti svo ulje u tom trenutku, a ako gubi pritisak onda je vec svakako stvar da nije ok nivo u karteru, nego da je ili ostalo ulje zarobljeno u glavi ili da je pobeglo bocno negde uz blok iz kartera. Mada ovo drugo sad verovatno isto nece biti problem.
-
nemanja84bg reacted to a post in a topic: Yugo 1.1 EFI
-
Ovaj rezervoar sto je kod veznog lima skladisti ulje pod pritiskom. Ovaj snimak ce mislim najbolje objasniti princip rada toga: Jedino sto sam ja moj sistem unapredio u odnosu na njihov, tako da efikasnije radi jer radi pod vecim pritiskom, brze reaguje, moze vise ulja da ispusti naspram kolicine pada pritiska i naspram velicine moze vecu kolicinu ulja da skladisti nego ti komercijalno dostupni.
-
Mislim da to nije kriticno za nase uslove, pogotovo jer ce biti 5W50 ulje u njemu nakon razrade sa uvecanim procentom aditiva protiv habanja (nisu preporucena za vozila sa katalizatorom). Svakako nije bilo nikakvih znakova trosenja na tipicnim mestima ni nakon ovih nekih 120.000km pre otvaranja. Nastavicu da menjam ulje na svakih 5000km kao i do sada, a ima i sistem za podmazivanje pod pritiskom pre startovanja tako da ce mu i to puno pomoci. Postoje grejaci bas za to, neki se montiraju na karter, neki u karter ali mislim da kod nas nisu toliko hladni uslovi, a takodje imam garazu koja je zimi u najgorem slucaju preko 10 stepeni. Svakako je svakodnevni auto, tako da bilo bi zamorno obavljati tu proceduru odlaska negde, a motor je namerno sklopljen u fabrickim tolerancijama tako da ne bi trebalo da trpi uvecano habanje prilikom hladnog starta u odnosu na standardni motor Hvala
-
YUgisa reacted to a post in a topic: Yugo 1.1 EFI
-
YUgisa reacted to a post in a topic: Yugo 1.1 EFI
-
neshtry reacted to a post in a topic: Yugo 1.1 EFI
-
Zeleni dobio nazad ono sto je izgubio: Oprane dizne za zelenog i nove za ljubicastog, sad spricaju savrseno: Modifikovan karter za ljubicastog, dodate pregrade i navoj za senzor temperature ulja: Spremljen set zupcenja, 500g lakse remenice, 3mm siri zupcasti, 12% brza rotacija uljne pumpe, stelovanje faze bregaste:
-
Ja sam se pripremao vec par puta da se selim, ali onda stigne demokratija u te drzave i donese bombe ovaj boljitak sam hteo reci.
-
Slike automobila bez posebnog razloga...
YUgisa replied to filipovic's topic in Emisije, video-klipovi u vezi automobila
Sa tehnicke strane nije problem, problem je legalna strana toga -
neshtry reacted to a post in a topic: Slike automobila bez posebnog razloga...
-
Slike automobila bez posebnog razloga...
YUgisa replied to filipovic's topic in Emisije, video-klipovi u vezi automobila
Oduvek zeleo ovako sa Yugom -
moron reacted to a post in a topic: Fiat / Lancia / Alfa - dimenzije felni i guma
-
Axic reacted to a post in a topic: Fiat / Lancia / Alfa - dimenzije felni i guma
-
Fiat / Lancia / Alfa - dimenzije felni i guma
YUgisa replied to Dragon's topic in Styling i kozmetika automobila
Neki su vozili na 1.1 8v -
Tehnicki da. Da ostaje sve ostalo fabricki ljubicasti bi imao oko 6-7Nm vise od zelenog. Ali ja se nadam da ce imati duplo toliko vise zbog ostalih prepravki. Tehnicki jeste da ce se radije vrteti 1.3 u zelenom, ali u praksi treba uzeti da sam za neke komponente umanjio masu da budu i laksi od 1.1 motora, da sam prepravio klipove da budu sa plivajucom bolcnom kao i u obicnom 1.3 itd, plus ovaj u ljubicastom se moze vrteti do 7500 obrtaja sto jos uvek nije previse kriticno za ovaj hod. Dok 1.3 u zelenom trenutno moze samo do 6250 obrtaja, a sumnjam i da cu ga nesto preterano cackati tako da nikad nece biti iskoriscen benefit cinjenice da bi istu brzinu klipa imao tamo negde na 8650 obrtaja. Ovaj 1.3 sto ja pokusavam da napravim je manje vise optimizovan da pruzi najvise bez ikakvih drasticnih prepravki koje bi mozda imale neke negativne posledice na trajnost. Sve ove prepravke su usustini samo igranje sa kvalitetom odlivka i tolerancijama u izradi. Sa tim hodom je jos uvek razumna brzina klipa, dace najvise obrtnog momenta za kubikazu, sa druge strane snagu koju ja zelim da izvucem iz njega je i neki limit koliko moze sa ventilima koje planiram da koristim, za vece ventile da bi se optimizovao protok idealno bi bilo da je klasican 1.3 sa vecim klipovima, mada ti veci ventili bi onda zahtevali zamenu siceva sto opet stvara rizik od pucanja glave u tom podruciju, za dimenzije komponenti koje koristim snaga bi trebala da bude dosta velikom rasponu obrtaja tj ja se nadam da cu je mozda malo i poboljsati odnosu na sada i da ce biti dobar izmedju 3000 i 7000 obrtaja. E sad videcemo kako ce ispasti kad zavrsim
-
Da, ostao je njegov originalni 1.1 blok i stavljeni su drugi klipovi i radilica. Inace su u razmatranju bile 1129, 1157, 1172, 1186, 1198, 1200, 1300, 1313, 1333, 1349, 1366,1372, 1382, 1408, 1423, 1440 i 1458ccm kombinacije, ali posto je bilo vremena sve manje, a prodavaca fiktivnih delova sve vise, odlucio sam se za najdostupniju kombinaciju.
-
Ne postoji jednostavniji nacin od ugradnje 4.6 sistema EFI sistema iz Zastave kao najmodernija i najuproscenija verijanta ubrizgavanja za SOHC motore koji su dostupni u Evropi. Taj sistem je manje vise isti kao kao i Fiat sto je koristio na poslednjim izvedbama SOHC motora uz par modernijih izvedbi odredjenih komponenti jer je prakticno deceniju kasnije dosao. Ima tu jos puno sitnica, sve zavisi koliko dobro zeli neko da iskopira fabricku izvedbu posto mogu neke stvari da se izmene i da sistem i dalje funkcionise normalno. Oba sistema su multipoint, ono sto si hteo reci je da 3.1 sistem nije sekvencijalni tj da je istovremeno okidao sve cetiri dizne (po jedna za svaki usisni kanal sto ga i cini multipoint sistemom), dok je 4.6 sistem polusekvencijalni sistem, jer okida 2+2 dizne. Linearnije i lepse vuce, manje trosi, lakse prodje tehnicki zbog eko normi i to ne moze nikako biti bolje od karburatora Ja necu reci da su razlike neke nebo i zemlja s obzirom da govorimo o par ks razlike, jedina bitnija merljiva razlika je potrosnja pri brzoj voznji u korist EFIja, ali jos nisam video dobar standardni karb da uspeva da dobije ni u cemu dobar standardni EFI iako ne sporim da u nekim domenima mogu biti relativno slicni. Ono sto jeste bila cinjenica da ljudi ne znaju sta je dobar standardni EFI ili nisu upoznati koliko je prost tuning na njemu i da je prilicno lako igrati se sa njime kao i menjati razne karburatore. Jedina bitnija stvar je sto kod karba mozete zameniti jednu po jednu komponentu, a EFI vise voli par komponenti grupno da se zameni za primetan pomak. Ili prosto da doradi EFI EFI ima ubrizgavanje u svaki cilindar, Fiat je taj koji je imao SPI sistem tj single point injection na odredjenim modelima motora. Sta konkretno to znaci? Prvo 3.1 sistem je iz 80ih, koriscen je u BMW modelima, kao npr u trojci od 1982–1994. Bio je aktuelan koliko i drugi u to vreme, prisetimo se da je tada Fiat u svojim modelima kao sto je Fiat Tipo koristio SPI sistem na odredjenim SOHC modelima motora. Taj sistem je bio moderniji nego Uno Turbo sto je koristio manje vise u istom periodu i to za celu generaciju. Ili bolje da se setimo da Uno 1.3 turbo ima 103ks, a 1.4 ima 118ks ako se dobro secam, a Zastava je napravila 1.4EFI prototip sa 120ks atmo uz koriscenje 3.1 "ogranicenog" sistema. Sto je 87ks po litri zapremine, najjaca verzija BMW M3 je imala 95ks/l tada. BMW je koristio manje vise slican sistem ko Zastava sa izuzetkom da su dodali protokomer, sto nisam siguran da iko smatra manom manjak protokomera kod Zastave ako je imao iskustva sa protokomerima sa klapnom. Brdo komponenti su i identicne. 4.6 sistem je sa pocetka 2000tih, pored Zastave je koriscen i na Nissan vozilima, mada tu nisam imao iskustva koliko komponenti su delili. Taj sistem je manje vise slican kao Fiatova poslednja generacija MPI sistema na SOHC motorima uz modernije komponente koje jednostavno nisu bile dostupne pocetkom/sredinom 90ih Fiatu. Ne znam sta je ljudima toliko ograniceno u tim sistemima, bili su aktuelni za vreme kad ih i Zastava ugradila i koristili su adekvatan nivo senzora za nivo performansi koji su zeleli iz tih motora. Nije bilo poente stavljati protkomere jer potrosnja je bila bolja od karburatora, imali su uz to i nesto vise ks i bolje performanse i ekologiju, nisu morali imati knock senzor jer paljenje nije ni blizu da imaju probleme sa detonacijama jer je Zastava manje vise umanjila snagu motora za oko 10% nego za sta su ti sistemi sposobni da postignu u standardnom obliku, sto smo mogli da vidimo iz raznih Zastavinih prototipova i studija sa masinskog, samim tim nije bilo potrebe ni za senzorom bregaste jer nije trebalo ni puno sekcencijalno ubrizgavanje, mogli su da zadovolje EURO 3 standard sa 4.6 sistemom uz minimalne dorade sto znamo iz njihovog prototipa 1.4EFI motora sa 80ks, prisetimo se da EURO 3 standard je vazio od 2000tih, a 4.6 je uveden posle bombardovanja. Nazalost lose vodjenje Zastave je kao rezultat dalo odbijanje BOSCH da dostavi delove zbog dugovanja pa se Zastava odlucila za Pezo motore kako bi zadovoljila EURO 3 standard uz dogovor o placanju motora tek nakon prodatog auta. Naravno Pezo je to ispostovao tako sto je Zastavi prodavao fals blokove od 1.1 motora pa su poznati po tome da pucaju. To sto se o tim sistemima malo zna pa niko nece da ih cacka je nesto drugo, ali u globalu i bazirano na bapskim pricama kako ne valja jer se nesto ne razume. I 3.1 i 4.6 sistemi imaju senzore radilice, razlikuju se malo pozicije montaze senzora i mesta okidaca na remenicama senzora, mada i jedno i drugo se moze ugraditi bez obzira na varijantu, samo mora biti uparen odgovarajuci nosac senzora sa odgovarajucom remenicom. Izmenjene su remenice jer EFI sistem koristi novi sistem zupcenja kao i Fiat sto je promenio jer sa tim dizajnom je manje habanje zupcanika i teze prezubi motor sa cime su imali problem stariji motori. Plus su uzi zupcasti jer je bilo "efikasnije" zupcenje pa je bilo vise mesta za senzor radilice. Svi podaci o tom sistemu postoje na Zastava Forumu. Postoji kompletno Zastavino originalno servisno upustvo u kojem bukvalno samo sto ne pise kako da okrenete srafciger da bi navrnuli sraf pri montazi sistema. S obzirom da 4.6 sistem ima 2 bobine, kablove i svecice na sistemu paljenja, sistem ne moze biti jednostavniji za odrzavanje. Slazem se da ugradnja sistema na vozilo koje to nije imalo fabricki je najlaksa kada imas drugo vozilo sa kojeg direktno mozes preuzeti sve delove, mada opet sve zavisi koliko hoce neko da iskopira fabricku izvedbu.
-
80x55.5 - 1116ccm 86x55.5 - 1290ccm 86.4x55.5 - 1301ccm. mada ih Zastava nekad zavodila kao 1292ccm, tako je i zeleni upisan. Fiat ih je zavodio nekad kao 1298ccm. Ljubicasti je 80.5x64 - 1302ccm. Tehnicki bi trebao da je 1300ccm jer je standardna radilica 63.9mm, ali je moja ekscentricno obradjena. Fiat ih zavodio kao 1301ccm. Tehnicki jesu 1.3 oba sada, samo na dva razlicita nacina
-
A ne, jedan je 1301ccm, drugi je 1116 stroker na 1302ccm Tako da i dalje su 1.3EFI i 1.1EFI
Info
FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".