Jump to content

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

FAS Euroauto Goran Vlada

YUgisa

Members
  • Content count

    4563
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

YUgisa last won the day on July 1

YUgisa had the most liked content!

3 Followers

About YUgisa

Contact Methods

  • Website URL
    http://zafc.bigforumpro.com

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Subotica
  • Interests
    Yugo, EFI, ITB, N2O...

Previous Fields

  • Garage
    Yugo 1.1 EFI

Recent Profile Visitors

12861 profile views
  1. @francuz69 Ja nemam UHP, imam HP jer je manja dimenzija, kao nekadasnja prica Syneris i Prima. Mislim da pruzaju manje vise isto, bolje su u uslovima aquaplaning-a i manje se trose
  2. Ili prodjes kao ja, obidjes 13 tehnickih pregleda i onda ti se javi covek sa tehnickog pregleda koji cita forum i kaze dodji kod mene
  3. Pa druze sta ti radis, pa neces to moci prodati Nek je sa srecom buduca voznja
  4. Pa to nece proci tehnicki hahahahaha
  5. Ako ce i dalje da ima motor napred, cini mi se da ce taj spojler jako mnogo mesta u gepeku da zauzme
  6. I meni drug kaze da tacno zna kad skrecem u jedno raskrsnici 1.1km od njegove kuce
  7. Taj model Michelin guma u toj dimenziji je imao izrazito mekane bokove gume (kao i zimska Kama koju imam) i nije pomoglo ni to sto ta sirina gume je bila premala za ono sto trap na autu moze da ponudi. Cak i pored negativnog nagiba od 2.85 stepeni je bio ogroman problem trosenja spoljne ivice gume u krivinama na stazi pri "normalnijem" pritisku od 2.3 bara i guma je mnogo zvakala i vise me strah bio da cu da je svucem sa felne nego da visok pritisak moze izazvati defekt. Otisle su sa felnama ravnomerno potrosene celom sirinom, pri kraju zivota nakon 25.000km koriscenja. Zamenjene Tigricama cijih dodatnih 11% ili 27cm2 efektivne gazne povrsine uspeva da nadoknadi razliku u kvalitetu i pruze nesto bolje karateristike autu po suvom kada se gume propisano zagreju. Dodatna unapredjenja na trapu omogucila su efikasnije koriscenje tih guma i sama konstrukcija guma je omogucilo nesto primerenije pritiske u gumama. Izmedju dva modela Tigrovih gume nista nije menjano u podesavanjima auta, ali noviji model ima nesto tvrdje bokove dodatno i kao sto se vidi zahtevalo je korekciju pritiska na nesto manju vrednost da bi se zadrzao isti nivo performansi, kad se naduvaju kao prethodni model, auto je primetno nestabilniji na brzinama preko 120km/h i u krivinama.
  8. Pa ja govorim o starosti unutar radnog veka gume za cije vreme nema bitnijih promena u karateristikama (nisam primetio razlike izmedju nove i gume stare recimo 5 godina da trazi korekciju u pritisku ali jesam u max performansama). Sad to sto neko vozi do zica 15 godina staru gumu koja je promenila karateristike iz gume u plastiku je nesto drugo. Niti bih primer balona bas direktno preneo na gume posto ima puno studija o tome kako nedovoljno naduvane gume imaju vecu tendenciju pucanja od prenapumpanih. Niti je stvar da treba voziti prenapumpano, nego je stvar sta je stvarno optimalno. 2.1 je mozda optimalnu za tu dimenziju i model gume na tvom autu, ali drugi model gume u istoj dimenziji i na tvom autu mozda ne bi pruzio optimum na tom pritisku, niti je to nesto "dosta tvrdo" kad se pogleda prosek preporuka za duvanje guma, moderni (veci) automobili imaju sve cesce preporuke blize 2.5 bara nego 2 bara. Plus se i dizajn guma dosta promenio tako da cak i ako vozite standardnu dimenziju na nekom starom autu tesko da je optimum ono sto je preporuceno. Na Yugu se fabricki preporucuje napred na 1.6 bara, to je prakticno nemoguce za voznju. Nisam odgovorio na iznad, ne znam da li si editovao ili sam se ja prosto istripovao, ja bas imam priliku da vidim iskustva za klobucima na nedovoljno naduvanim gumama gde "jasi" felnu pa se "ustine" guma kad predje preko vece neravnine. A guma nije presla max pritisak ni u uslovima voznje na stazi niti sam ikad imao defekt sa gumom i pored cinenice da vozim auto po stazi i sa namerom prelecem preko bankina i da vozim u saobracaju auto koji nema standardni trap i koji zahteva od guma puno vise nego fabricki automobili.
  9. Pa to vec kad vidi da vam je privukao paznju na to kako dobro vergla Da ne idem dalje u off
  10. Pa nisam primetio nikad da nesto previse utice starost gume na pritisak Mislim mogli bi teoretisati da bi mozda sa matorim gumama trebalo smanjiti malo pritisak na ustrb trajnosti radi postizanja vece gazne povrsine Mislim ne kazem da uvek mora da se duva preko fabrickog, ali manometri variraju mnogo, ja sam imao priliku da par komada da koristim i da idem kod 6 vulkanizera i na pumpama da duvam (cak i razliciti manometri na istoj pumpi kada su menjali sistem) i do sada sam u jednom slucaju naisao na dva razlicita tipa manometra da isto pokazuju (jeste bilo slucajeva ne bitne razlike mada je bilo i preko 0.5 bara), gume isto tako imaju razlicite cvrstoce i ne treba bas slepo verovati fabrickim podacima. To je preporuka za one koji nisu uopste upuceni u to da imaju neki bezbedan osnov za voznju, da ne bude kao moj drug koji dodje pa mi kaze e zasto se na pumpi steluje ono za duvanje, ja sam stavio na max i pustio sam da duva i kad mi se cinilo da je dosta, onda sam skinuo crevo
  11. Pa ne znam kako je kod tebe, ali znam da dosta ljudi vozi sa premalo pritiska u strahu da ce osetiti svaki kamencic ali upravo bi se suprotno desilo jer sad previse "jasu" na felni.
  12. Meni se cini samo da se komsija hvali time da mu dobar akumulator i anlaser
  13. Hahahaha Gume treba pumpati kad prestanu da izgledaju mekano Ja sam 175/55 R15 gume duvao na 2.3 i 2.1 dok sam napred imao Conti a pozadi Hankook, pa sam onda stavio 175/55 R15 Michelin pa sam duvao 2.75 napred i 2.45 pozadi, pa sam stavio Tigar Primu u 195/50 R15 i duvao 2.3 i 1.9 (jedno vreme i 1.6 ali to je bio neki problem sa setapom auta) i sad imam Tigar HP u 195/50 R15 i duvam na 2.15 i 1.75, a zimsku Kamu 175/65 R14 mislim da sam duvao prosle godine na 2.6 i 2.1 bara.
  14. Kod mene je zimi oko 15 stepeni u garazi Ali nije trenutno auto u garazi i malo pre sam drljao stakla
×