Jump to content
FAS Goran

animaN

Members
  • Content Count

    21
  • Joined

  • Last visited

About animaN

  • Rank
    Il Nuovo
  • Birthday 10/20/1981

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Belgrade
  • Interests
    IT&Računari

Contact Methods

  • Skype
    dusan.srbljak

Previous Fields

  • Garage
    Lybra Intensa 1.9 JTD tuned by NovaSpeed

Recent Profile Visitors

1853 profile views
  1. hahah nisam ni pogledao koja je oznaka, totalno sam smetnuo to sa uma. Dobio je na poklon od elektricara koji mi je komsija. Treba sutra opet da otvaram far (da zamenim sijalicu pozicije) pa cu se valjda setiti da pogledam oznaku. Inače, razlika je nebo i zemlja u korist LED sijalice, po mrklom mraku je baš velika razlika.
  2. Ubačen mali LED "top" u parking svetlo Stara sijalica je baš "čkiljila"...
  3. Op op! Šest sekundi kasnije mapa je bila na Lybra-i, 60 sekundi kasnije ja sam se vozio na autoputu sa kezom na faci Mapa urađena u NovaSpeed. Sada auto ima izmedju 150-160ks (ne znam koliko ima na točku). Do 2K obrtaja je sve isto kao i na fabrickoj mapi, tj ja ne osecam razliku. Preko 2k tj do 4,5K drugi auto. Turbo lag se sada jedva oseca (inicijalno sam mislio da je skroz nestao), a imas osecaj kao da je papucica gasa zategnuta vise, jos se navikavam. Pre par dana sam ga punio po gasu na autoputu do 4-4,5K po brzini sve do 180km/h, imas osecaj da bi ti lepo legla sesta, sedma i osma brzina, jer sve vreme ubrzavas. Plus stavljene nove Dunlop letnje gume, samo guta asfalt. Posle toga sam vozio kao penzos do kuce nekih 6-7km, manje gasa treba da se stisne da bi isao kao ranije, imao sam osecaj da moram samo da savijem prste na stopalu. Javicu kako se sve odrazilo na potrosnju.
  4. Pre svega želeo bih da se zahvalim Mihalovicu na njegovom upustvu koje je dosta pomoglo, postove kao taj obožavam Sredio sam sve, i sve radi kako treba Ipak, želeo sam da tema bude još kvalitetnija, pa ću je dopuniti sa kompletnom pričom kako sam ja to uradio i šta sam koristio. Pre svega ovo je bilo stanje u petak. Napolju 15, ako Lybru pitas -43 Pročitao sam pažljivo šta je Mihalovic radio, i tu se ponavljam sa fotkama. Dakle, imate dva krstasta šrafa na mestu gde je poklopac ispod koga se nalazi ležište gde treba da stavite otpornik, i žice. Tu su i tri torxa da bi ste skinuli ceo retrovizor, što preporučujem da uradite jer se posle toga lakše sve radi. E sad, Sreten je senzor ubacio u ležište, i sve spojio sa nekom samolepljivom trakom, to je kao što je i sam napisao nesrećno rešenje. Samo ležište izgleda ovako: A otpornik treba da ubacite ovako (mada možete i da savijete kontaktne žice otpornika i da ubacite glavu u samu "sisicu" - kako sam ja to nazvao ). Ta sisica je ustvari to što prima spoljnu temperaturu i prenosi na otpornik. Ja nisam ubacio glavu u sisicu (kako ovo dobro zvuči ) jer sam ubeđen da bi vibracije vremenom razglavile otpornik tj da bi se kontaktne žice otkačile od glave. Evo pripreme, tj generalne probe: Jedan od mojih omiljenih alata je plastični pištolj, a sa njim sam zaglavio otpornik da ne mrda: A da ne bi ulazila vlaga i sl, sve sam uredno zalio sa silikonom, tako sto sam sve popunio: Ovo garantuje sigurnost otpornika i na vibracije i na spoljne uticaja, ali ima i jednu nus pojavu (na svu sreću ne mnogo bitnu), ali o tome malo kasnije. Sledeći korak je bio skidanje celog retrovizora da bi se lakše radilo i izvlačenja žica: Lemilica, kalaj i nanošenje kalaja na žice: Onda provučete termo bužire: Dok se sve to uradi, silikon se na suncu već dovoljno stegao da ne mrda, i onda isto treba naneti kalaj na njega: Sve to zalemite: I onda spustite termo bužir preko kontakta, upaljač u ruke da se stegne, zašravite sve nazad i to je to: Odmah sam probao sve, ali se očigledno nije sve ohladilo bilo (doduše bilo je i toplo u subotu auto sve vreme na suncu) , pa je displej pokazao sledeće i bilo je jasno da je popravka uspela: Onda sam ostavio auto do nekih 17h da se sve ohladi, upalim ga, i ko u filmu na radiju kaže sledeće "Temperatura u NS-u je 22C, u beogradu je 21C..." a ja samo dodam, a u Lybri je 20C Uveče oko 02-03h kada sam se vraćao iz grada je još jednom potvrđeno da sve radi, bilo je oko 10C po pumpama, Lybra je pokazivala 9, to je to! Za kraj bih da se vratim na nus pojavu. Naime, silikon je odlično rešenje za zaštitu od vlage i prljavštine koju senzor (otpornik) može da pokupi, i tu nema greške. Međutim, silikon je istovremeno i izloator toplote Primetio sam jednu stvar. Naime, kada sam ostavio auto preko noći u garaži u kojoj je bilo oko 13C danas u podne (zatovoreno, a dobra izloacija i ne greje se), Lybra je ocitavala isto toliko. Izasao sam na sunce i vozio se na oko 23C, dok je na senzoru pokazivalo 17C, i peo se za po stepen na svakih 5 minuta do prave spoljne temperature. Jednostavno, silikonu treba vremena da isto upije temperaturu, a kako je otpornik u silikonu, sve je jasno. Naravno, ukoliko auto stoji napolju non stop, imate provereno tačnu temperaturu tj neće biti te temperaturne razlike. Bilo kako bilo, kada se sve sabere i oduzme, bitno je da nemam više -43 na displeju , da sačekam malo da se otpornik zagreje/ohladi, mogu
  5. Odradjeno je sve, pustam sada da se sve od lemljena ohladi, javljam se cim mogu sa detaljnim fotkama.
  6. Sećam se da si mi rekao, zato i pitam za iskustvo više, jer je očigledno da su to tehički loše rešili čim se kvari tj senzor očigledno pobrljavi vremenom od vlage - Juče mi je pokazao -40. Što bi se rekalo +-60C greši, malko je loše izkalibirsan Spremio sam plastični pištolj da to lepo ulepim, i silikon da zalijem posle sve, jer ako nešto mrzim je da radim istu stvar dva puta... Da, skroz banalan kvar, ali je bitno da ima rešenja. Ne brini, zaliću ga pa nek curi silikon iz retrovizora, ali da radi Pošto sam ja računarski geek, ne mogu rečima da ti opišem koliko se iznerviram svaki put kada uđem i vidim da temperatura nije tačna - ko se zeza sa overklokom i utezanjem hardvera zna tačno kako se osećam
  7. Ok, hvala, tako sam i mislio, ali bolje da pitam. U pravu si, ja sam u medjuvremenu narucio tri zamenske sonde (za svaki slucaj), a stvarno je nezgodno raditi naopako, verovatno cu i ja da produzavam kabl. Da li si od tada kada si zamenio imao problema sa pokazivanjem temperature?
  8. @Mihalovic Hvala za tutorijal! Imam samo jedno pitanje, zasto si stavljao drugi kabl kod zamenskog senzora? Koliko vidim sa slika dovojlno je dugacak kabl da se samo zalemi novi seznor. Taj deo mi nije jasan. Treba ovih dana da zamenim senzor temperature, jer meni po ovakvom vremenu stoji zakucan na 10C, a kada je napolju oko 10C on pokazuje -5 i sl, bas brljavi... Hvala u napred na odgovoru.
  9. Problem je što sam ja u deficitu sa vremenom non stop, inače bih ja sve sam čačkao. I sad dok pišem post, praktično čekam da mi računar završi jedan task... Ovo nije bio prevelik posao, najteži deo je bilo iseći deo plastike, ako se to uopšte može nazvati teškim poslom Sve je bilo gotovo za manje od sat vremena, a najviše je vremena otišlo dok sa našao sličan šraf, tj holšraf iste debljine, bio je duži nego što treba, ali sam instant improvizovao. Tempomat radi, ispravan, ja zadovoljan, idemo dalje
  10. Nego šta! Gde ti stade ja produžih Taman kada se vratiš iz USA prodam ti Lybrecedesa, a ja uzmem Thesis, haha
  11. Hvala! Za početak česti odlasci do NS iz BG će biti dosta lakši, pogotovo meni sa problematičnom kičmom gde mi držanje noge na gasu tj taj neprirodan položaj stopala nikako ne godi...
  12. Hvala, samo ovo je radio Dusan, tj ja, ne Sreten - istini za volju, automobil je isti, tj kupio sam ga od njega pre 20ak dana
  13. Urađen mali servis, remont pumpe, a od danas je tu i tempomat http://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/46142-lybra-ugradnja-tempomata/?p=999099
  14. Prelistao sam temu pre 3 dana, pre dva probao da li radi konektor prateći upustva iz prvog posta - to je bilo zanimljivo iskustvo, jer sam imao na raspolaganju uličicu od 120m, a mrezelo me da napravim prekidač (ili u gorem slučaju da stavim jednu žicu u jedan kokentor, drugu u drugi i samo spojim), pa dok nisam ubo žicu u pin broj 5 potrajalo je Kokentor je bio isrpavan, tj sve je radilo, a odmah isti dan sam našao na KP ručicu od AR156 koja se gađa šraf na šraf. btw hteo sam da izvučem mikroprekidače na multimedijlanim tasteterima (pozadi), ali to bi bio posao od 2-3 dana koje ja jednostavno nemam tako da je izbor pao na kupovinu ručice. Elem sve se gađa šraf na šraf. Jedan šraf sam imao već uvrnut (u pitanju je špicati šraf), a drugi sam morao da iskopam u alatu, bio je malo duži, ali sam ga "skratio" sa podloškama. Evo kako je to izgledaa u praksi: Montiranje je lako, imate jednu "kuku" na ručici i kontra profil na samoj plastici volana, to se namakne jedno na drugo, stegnu ta dva šrafa, i to je to. Onda je ostala da se iseče donja plastika. Modelarska testera je neizbežna, a sa slika ćete skapirati kako je najlakše to uraditi tj obeležiti. Elem, profil koji treba da se izreže je 2,5cmx3,5cm, sa polukružnim krajem, kao na prvoj slici ispod. Malo sam ispao iz forme, ali sam sa kružnom turpijom sve sredio. I onda se lepo vrati plastika, zašrafi sve i to je to. Malo sam omašio pri sečenju, a to planiram da sredim sa nekim kederom tj da oko ručice ide keder ili neka guma kao na ručicama migavaca kod drugih automobila. Mada kapiram da ću da zaboravim na to za par dana Još jedan hint za kraj, odmah postavite volan ovako, jer tako jedino ima dovoljno mesta da se iole konforno radi... P.S. Ako nekom treba, lik ima još jednu ručicu na prodaju: http://www.kupujemprodajem.com/tempomat-za-alfu-156-10281112-oglas.htm?filter_id=5779689#photoBig

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...