Jump to content
FAS Goran

nesa 169

Members
  • Content Count

    1509
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

nesa 169 last won the day on July 27 2022

nesa 169 had the most liked content!

1 Follower

About nesa 169

  • Rank
    Prominente
  • Birthday 09/11/1966

Contact Methods

  • Website URL
    http://neshataxista.blogspot.com/

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Novi Sad
  • Interests
    Automobili

Previous Fields

  • Garage
    Fiat Tipo sedan 1,4, Citroen Xsara Picasso 1,6 8v, oba LPG

Recent Profile Visitors

5209 profile views
  1. Bitna je usklađenost obrtaja i pritisnutog gasa, a to osim po osećaju možeš videti i po trenutnoj potrošnji, što ja stalno držim uključeno. Znači ako voziš ravnomernom brzinom s malim gasom mogu i mali obrtaji, a ako ubrzavaš onda veći. Zavisi i koliko želiš da ubrzaš. Znači u zavisnosti od toga ja nekad prebacim iz pete u šestu na 60, a nekad tek na preko 100. Bitno je i da li auto ide uzbrdo, koliko je natovaren ... zato ja nikad ne idem na varijantu da prebacujem na jednom određenom broju obrtaja. Sve zavisi od situacije. U svakom slučaju nikad ne pritiskati jače gas ako imate malo obrtaja.
  2. Ja sam sad na 26000 i ode mi 2 dl na hiljadu, ali davno sam uočio da kola s plinom gutaju više. Goriva ode koji deci manje i čini mi se da i meni sad bolje vuče.
  3. Meni je sasvim lepo i preticao. Sve je stvar osećaja i procene. Samo mora više obrtaja.
  4. Tipa dosta vadi veoma aerodinamična karoserija. Ona dovodi do toga da recimo ja mogu u 6. brzini da pređem uzbrdo Kamenički most dok kolege sa 500L kažu da ne mogu.
  5. Ako je i tako to bi značilo da je auto imao teži sudar tako da bih svejedno radije tražio drugi.
  6. Bogami kod mene u okolini na dosta mesta stoji zabrana za teške kamione i baš ih teraju na autoput.
  7. Gledam sad nove cene za Tipo, sad se zovu MY 23 i svi su preko 20. Mislim da si pogrešio, ali naravno ti najbolje znaš svoju situaciju.
  8. Jeste, manja je zaprljanost ulja, svećica i katalizatora, ali zbog veće temperature pri eksploziji veća je potrošnja ulja. Zbog istog razloga ponekad dolazi do toga da izgori neki od ventila mada tome uglavnom kumuju loša podešenost ili duga vožnja visokim obrtajima, recimo na autoputu. Prilikom drugog servisa su mi gledali i istrošenost pločica. Otišle su malo preko pola što će reći da će ići nešto preko 30.000 km. Toliko se eto može računati u gradskoj vožnji. Na putu naravno više. Cenim da bi u mešovitom režimu pola - pola moglo da ide oko 50.000 km.
  9. Na suncobranu je tablet koji služi za prijem vožnji. Radio stanice se u tu svrhu ne koriste već 7 - 8 godina. Sećam se da su tableti uvedeni još dok sam vozio Mareu, tu koja mi je na avataru. S njom sam se rastao 2017.
  10. Vozimo se tako moj Tipo i ja, te stigosmo do 24.000 km. Ništa nepredviđeno se još nije desilo. Na 20.000 sam opet zamenio ulje. Ono gasno me je malo razočaralo jer ga je trošio i više nego pre, ali sam sada sipao Selenu Star i potrošnja je manja nego ikad. Malo je sad ispod 0,2/1000 km. Još pre više decenija sam utvrdio da auto na plin obavezno troši više ulja nego na benzin, tako ta šta da radimo, to je to. Plin mi je do kiša i malo snega konstantno trošio 11, da bi se s jako hladnim danima približio 12, ali ne preko toga. Opet mogu biti zadovoljan jer se ponekad i grejem u mestu, kad ima manje posla. Sledeće nedelje ću ići na prvi servis plinskog uređaja pošto sam s njim sad prešao već 20.000 km. I dalje ostaje da je auto ukupno prešao samo 100 km na autoputu i nekoliko stotina regionalnim putevima. Ostalo je bilo sve po gradu. Sad sa svim dodacima instrument tabla izgleda ovako:
  11. Najbolje pogledati odmah ispred servisa. Po meni tad ne bi smelo biti crno. Vozio sam i ja dizele nekad. Međutim kolegi je to bilo na benzincu.
  12. Kao što verovatno znate taksi služba je kupila u poslednje dve godine dosta novih automobila pa nije loše da vam prenesem iskustva sa nekima od njih: Hyundai - za sada se niko nije žalio sem na papreno skupe delove pri obaveznim servisima. Kia - jedna je bila dugo u servisu zbog problema se elektronikom i nedostatkom delova, ostale ništa. Fiat Tipo - kod benzinaca poznat problem s potrošnjom ulja i na jednom je izgoreo ventil. Dizel 1,3 - na više primeraka neravnomeran rad motora i oscilacije u obrtajima na leru. Na jednom je već na 30.000 počeo da pali regeneraciju na svakih 300 - 400 km i pri tom ispušta masivan dim. Škoda - malo je reći prava katastrofa, bruka i sramota. Jeste da je njih najviše prodato, ali ja stvarno ne znam nijednog kolegu da nije imao reklamaciju. Akumulatori na velikoj većini nisu izdržali ni godinu dana. Na više njih je brzo otišlo kvačilo i plivajući zamajac. Elektronika motora je pravila probleme na pojedinim dizelašima, a na jednom Superbu se čak brzo pojavila i potrošnja ulja. DSG menjači su većini pravili problem pri čemu su vozila zbog toga ostajala u servisu i više od mesec dana. Bilo je problema i sa led svetlima u faru, a pošto se onda ceo menja to je ceh preko 1000 laganih evrića. Dačija - na jednoj je reklamiran kvar turbo punjača. Nisam čuo da je bilo drugih problema, ali ovde je više kolega primetilo da im nije zamenjeno ulje i filteri prilikom servisa. Izbegavajte ''Hit'' u Beogradu u širokom luku! Toyota - ama baš niko za sada nema primedbi ili to nije došlo do mene. Citroen - problemi sa pumpom za adblue kod više kolega i više puta zamenjene. Ovo bi moglo dugoročno da ugrozi i DPF. Zanimljivo da su ih uglavnom imali vlasnici skupljih modela (C4 i C5) dok niskobudžetni Elysee ne.
  13. Šta znam, mene moj Fiat za sada lepo služi. Za rat ćemo videti, ustvari nadam se da nećemo.
  14. Sad mi po ovom vremenu ide oko 12 litara plina po gradu. Nije strašno, ranija kola su mi pod ovakvim uslovima trošila više.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...