Jump to content
FAS Goran

Vule

Members
  • Content Count

    2441
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    2

Vule last won the day on November 6 2017

Vule had the most liked content!

About Vule

  • Rank
    Prominente
  • Birthday 10/12/1985

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    BG

Previous Fields

  • Garage
    Passat B8 TDI / Fiesta Mk8

Recent Profile Visitors

14403 profile views
  1. https://www.formula1.com/en/latest/article/stella-believes-mclaren-were-greedy-at-silverstone-as-he-reflects-on.13omjpeRGeBJwFL9OabNl9?fbclid=IwZXh0bgNhZW0CMTEAAR3pzTXvD14UbY4cDTpWTvUduvQhRuEkM-yxwI4kVUuZ9oknAd-0GtlY3oE_aem_7Zow3tUlX6WZaF56cZXprQ To je to... Kao što rekoh, ta "pohlepa" je koštala Norisa lepih 18-19 bodova u Austriji, na kraju je kuću odneo 0, ista ta pohlepa ga je u Kanadi koštala boljeg plasmana jer su bespotrebno vrteli krugove u stintu u kom su poodavno morali da odu u boks, a koliko se sećam ni u Španiji nisu odradili posao ništa pametnije, zbog produženog stinta, misleći da mogu da naprave neku prednost.
  2. Isto sam rekao kumu dok smo se kuckali u toku trke
  3. U jednom momentu je delovao kao da jeste "taj", međutim kako vreme odmiče, utisak je sve lošiji i lošiji, danas bi komotno mogao da ga staviš u isti koš sa Gaslijem i Albonom - sva trojica brzi vozači, znaju da briljiraju u kvalifikacijama, da odvezu lepu trku - ali negde na sredini grida, gde nema pritiska, gde P15 auto treba da doteraš do P10. Sva trojica su manje više isto izgoreli pod pritiskom, samo Leka još nije unazađen u neki Haas ili Sauber pa da za njih skuplja bodove, niti će biti, jer eto, Ferarijevo je dete, ima ogroman i dugačak ugovor i to je što je. Ima sigurno udela tu i tim za koji vozi, kada 4-5 godina zaredom moraš da koristiš mozak na 150% dok voziš razmišljajući o tome šta se dešava u trci i koja je najbolja taktika, umesto da to radi trkački inženjer i tim stratega, lako se izgori. Izgoreli su i veeeliki preiskusni šampioni Alonso i Fetel, kako neće jedan klinac koji je bio samo talenat i već posle prve sezone u Sauberu je unapređen u prvi tim. Hama je pokazao juče da definitivno i dalje zna da vozi i da ne ispusti pobedu, ali mislim da on u poslednjih mesec - dva ozbiljno preispituje svoju odluku, Merc je konačno proradio, napokon je to došlo na svoje, sa perspektivom da će biti još bolje, dok crveni, standardno, tonu kako sezona odmiče. Sledeća godina je otpisana, to sigurno, jedino se možda nada nekom čudu, da su 2026. pravila momenat kad će Ferari konačno uspeti nešto da ubode. Međutim, uboli su oni fino i 2022. pravila, bili najbrži tim na gridu u prvoj četvrtini sezone, dok nisu krenule prve nadogradnje konkurencije koje oni naravno nisu mogli da isprate, nego su išli u rikverc. To je nešto što je potpuno neverovatno i dešava se već evo 15 godina. Setimo se 2017. i 2018., kakav start, taman naprave auto, Fetel u formi, Kimi tu odmah iza, borba sa Mečkom, vođstvo, pobede, perspektiva da će konačno doći ta titula, i onda dođe drugi deo sezone, ili poslednja trećina sezone, Mečka izvuče neke nadogradnje iz rukava sa kojima dobije 3 desetinke po krugu a Ferari ne ume da se sastavi i setup za trku da pogodi i sve padne u vodu. I tako u krug... PLUS sve one katastrofalne strateške odluke u toku trke dugi niz godina... Ja iskreno mislim da su drugi jednostavno dostigli taj nivo i to je to. Newey je i pre početka sezone rekao da je ovim neobičnim RB20 konceptom probao samo da produži život ovoj platformi i da očekuje da će drugi vrlo brzo da sustignu, prošao je taj ciklus i svi već znaju (ili bi trebali da znaju) kako da naprave auto. Sada imaš 3 tima koja su bukvalno egal na vrhu, razliku će praviti vozači, uspešnost trkačkog setupa za datu stazu i strateške odluke, to će da odlučuje pobednika, nema više 25 sekundi na kraju trke, ta vremena su prošla. Ipak, ako pogledaš recimo Austriju, Max je opet oduvao sve u kvalifikacijama za pola sekunde, ej pola sekunde na krugu od minut i 5 sekundi. I u trci je imao lagani management tempo gde je Landu bežao konstantno. Ona greška kod drugog pitstopa i sama greška RB-a što nisu sačuvali jedan dodatni set medium guma su i vratili Landa u život, uveli ga u DRS, a u Austriji kad upadneš u DRS, teško ispadaš, jer je 60% staze DRS zona. Takođe, Kanada, držao je Landa lagano iza sebe u poslednjem stintu, i pre i posle SC-a, pobedio ga i u Španiji... I dalje je taj auto super brz, ako naprave normalan setup na treninzima, ne postoji razlog zbog kog ne bi završio na prvom mestu u rukama Maxa. Ono što je primetno, a to sam komentarisao i na nekoj od prethodnih tema, je da RB bolje radi na 30+ stepeni, zbog već čuvenog tire managementa, čim je malo hladnije, kišovito, mestimično itd (Kanada - Silverston) odmah su tu i Mečke i McLareni, čak i brži na jednom krugu. Opet ću ponoviti - oni jednostavno ne znaju kako da pobeđuju, to je zelena i neiskusna ekipa, počevši od šefa tima do mehaničara koji stoji kao rezerva ako dizalica zakaže. Red Bull je ekipa koja još od vremena Fetela ima majstore svog zanata u svim departmentima, trebao im je samo dobar auto da se sve kockice slože i eto opet ređaju titulu za titulom. Mercedes takođe, poslednjih 10 godina su se toliko naosvajali da već unapred znaju svaki scenario i šta kad treba da rade da bi došli do cilja kao prvi, i opet isto, samo je trebalo da se složi taj auto kako valja i eto ih opet u borbi za pobede, koje neće sigurno ispuštati zbog nekih dečijih bolesti i pogrešnih odluka. McLaren je u prethodnih 7 trka trebao da pobedi 5 puta, obzirom na tempo kakav su imali i auto koji su napravili, a pobedili su samo jednom, to je na ovom nivou van svake pameti. Poslušaj samo na youtube radio prenos između Landa i njegovog trkačkog inženjera 2-3 kruga pre poslednje zamene guma. Oni diskutuju na radiju, konsultuju se, šta ćeš Lando brate, oćeš soft, evo ovaj je stavio hard, Hamilton otišao na soft, da li hoćeš da se trkaš sa Maxom ili sa Hamiltonom, da li pokrivamo P2 ili jurimo P1, Oskar će staviti medium, šta bi ti voleo sunce bakino? A Lando kakav je, naravno da hoće da srlja da pobedi po svaku cenu, bitan je samo sledeći krug a ne šira slika (trka, sezona) pa onda udri glavom kroz zid, pokušavaj očajnički da prestigneš Maxa u Austriji umesto da uzmeš sigurnih 19 bodova, stavljaj soft u Britaniji jer je isto uradio Hamilton, hoćeš njega da pobediš po svaku cenu, ali zaboravljaš da je to Hamilton, da taj čovek čuva te soft gume dok drži ludački tempo krug za krugom... A ti ih spališ za 4 kruga i onda ostaneš i bez tog P2... Mnogo još hleba, mleka pa onda pasulja i kupusa tu mora da se jede.
  4. Kakva fantastična trka, od prvog do poslednjeg kruga se konstantno nešto dešavalo, sjajno. Čestitke Hamiltonu, konačno pobeda, ne sećam se da sam njega ikad čuo da plače toliko da jedva može da priča, definitivno mu je trebalo ovo, odvezao je savršeno, oprao Rasela u direktnom duelu i to lagano, ipak je to i dalje stara škola i koliko god mi bio antipatičan u svakom mogućem smislu, pokazao je zašto je sedmostruki šampion, u svim uslovima danas. Timski kolega mora još mnogo da uči. Maks... Ne znam šta se desilo sa tim autom, na ovo baš nismo navikli, oni kao da nisu doneli nijednu nadogradnju od testiranja u Bahreinu? Gubio je konstantno u odnosu na obe Mečke i oba McLarena, bukvalno u svim uslovima. Tim je napravio 3 savršene taktičke odluke, prvo su uboli savršen momenat odlaska u boks na Inter (mada koliko sam razumeo GP-a preko radija, to je bila Maksova odluka) i time su se vratili u trku, a tek na kraju je taj auto proradio na hardu, kad nikom nije bilo jasno zašto hard, eto zašto hard. Što bi rekli, damage limitation, izvučen apsolutni maksimum od trke u kojoj je tempo bio daleko ispod proseka, tako se osvaja titula. McLaren... tuga opet, u odnosu na ono što taj auto definitivno može, lagani 1-2 ovde, oni se izgleda više fokusiraju na plakanje preko medija kako se Maks branio u Austriji nego na sopstvene trke i strategije, onako uništiti trku Pijastriju bez trunke blama je za zatvor bukvalno, pa su onda OPET, po ko zna koji put ove sezone promašili idealan momenat za Norisa, koji je onda spalio taj soft na kraju u roku od 5 krugova. Bravo za Hulka, bravo za Sainca, odlični bodovi i za Aston opet.
  5. Vule

    F1: Austrija 2024

    Da, cene jesu malo bolesne. Ova majica što sam uzeo mislim da je bila 70e, uzeo sam još jednu narandžastu koju nosi orange army ona je bila oko 35, a ovaj MV kačket 48 eur. Na samoj stazi, kafa je 6-7 eur, flašica vode od pola litre je 5 eur, za hranu nisam ni pitao, tako da je svakako najbolje poneti što više. Realno da, ako se dobro pozicioniraš na RBR možeš videti bukvalno više od pola staze sa jedne tačke, a i trke budu bolje nego na Hungaroringu. Pritom, Red Bull pripremi sadržaja na izvoz, između trka preleću avioni, lik vrti helikopter kao da je na igrici, rotira obrće pravi piruete, dva lika sa odelima iskaču iz istog sa ne znam koliko hiljada metara, bila je ova legends parada... Ko nije bio preporučujem da se ode, ali sa mnogo boljom pripremom u vidu suncobrana, stolica, kreme sa najjačim faktorom i mnogo mnogo vode
  6. Vule

    F1: Austrija 2024

    Čitajući razne analize bivših F1 vozača, novinara, stručnjaka, ne kažu baš svi da je kriv, prvenstveno kažu britanci A britanac mu i dade 10 sekundi... https://www.youtube.com/watch?v=qlwNeVVJIdk Valja pročitati i komentare malo, nakon gledanja videa. Što se tiče pikanterija sa i van staze, pa bukvalno ne znam šta bih napisao a da već nisam gore, sjajno iskusvo, ali mislim da sam završio sa posećivanjem F1, možda neki DTM da padne nekad, to bi voleo da vidim i čujem
  7. Vule

    F1: Austrija 2024

    Lando već 5-6 trka unazad ne da ima konkurentan bolid, nego ima i brži bolid, u kvalifikacijama su tu negde, ali tempo u trci, pogotovo pri kraju stinta kad su gume potrošene, taj McLaren leti. Samo ne ume Lando to još da koristi, a očigledno ne ume ni da se bori na nož sa Maxom, previše hoće, previše srlja i pravi grešaka, nesmotrenih poteza. Seti se samo pretprošle godine i borbe Maxa i Leklera, pogotovo u prvoj polovini sezone kad su automobili bili egal, niti jedan incident, a skoro na svakoj trci su se obilazili po nekoliko puta i vozili bukvalno na nož. To Lando mora da nauči, pa će onda moći da se upusti u borbu, u suprotnom će mu trebati još pola sekunde brži auto, a to će teško dobiti. Koliko je beše sekundi dobio Noris u Španiji za ono guranje Maxa na travu u punoj brzini? A da, nije dobio ništa... Max je mogao da se ne skloni tu, kao što se Noris nije sklonio u Austriji, pa bi sada pričali o drugom incidentu zaredom...
  8. Vule

    F1: Austrija 2024

    Tako i bi, dok mu nisu zeznuli boks pa se mališa približio u DRS sa novim gumama. Da je sve bilo redovno, ne bi ga stigao do kraja, šanse nema. Približio bi se, ali bi i on svoje gume potrošio taman dovoljno da nema nikakvu prednost i verovatno ne bi ni došao u priliku da se baca ovoliko očajnički na kočenju. A slažem se za trkanje, konačno imamo konkurenta, svaka trka je sada zanimljiva, sigurno bi Maxu bilo lakše da ima iole normalnog timskog kolegu a ne invalida, ali to je njegov tim sam kriv... Ovako mora sam protiv oba McLarena, oba Ferarija, oba Mercedesa, sreća njegova pa je izgradio već lepu prednost u šampionatu koju ne vidim da može da ispusti, osim ako ne bude još neki DNF. Ali sledeće godine... Ko živ ko mrtav
  9. Vule

    F1: Austrija 2024

    Tu sam, živ sam, nego nikako da nađem vremena još od povratka da sednem pa da ispišem koju Ovako, da krenemo redom, karte za general admission (green) kupljene dan nakon završene trke 2023., 150€ po komadu, samo za nedelju naravno, jer ako sačekate 2 dana, preprodavci sa oficijelnog sajta pokupuju skoro sve i jedino kako možete doći do karte je sa nekih alternativnih sajtova. Kum i ja krenuli iz Srbije rano ujutru za Beč, tamo pokupili ortaka koji je doleteo iz Nemačke, a onda pravac Pandorf na apsurdno trošenje para Onda je bio plan da se smestimo u Gracu, smeštaj rezervisan preko Bookinga, dolazimo tamo oko 19h, kad ono, prevara, neko je izbacio neki nepostojeći link ka Bookingu i ortak rezervisao, platio, mi došli, prc, smeštaj ne postoji A naravno pošto je trka sutradan, sav mogući smeštaj je rezervisan i zauzet u krugu od 100km. Pukom srećom nalazimo neki mini hotel gde je ostala još jedna soba sa 3 kauča, uzimamo, ne pitamo šta košta, smeštamo se i na spavanje. Ujutru u 7 krećemo na stazu, plan je bio da stignemo do 8 najkasnije, računamo neće tad biti gužve... Ali bilo je Posle jedno 45 minuta čekanja na ulazu, oduzimaju nam ručni frižider, to odjednom ne može da se unese a prošle godine je moglo, sreća pa smo piće i hranu prepakovali u rančeve i uneli bez problema. E sad ovde ide jedan savet za ljude koji planiraju da idu - obavezno ako idete u General admission ponesite suncobran i neke lepe stolice za pecanje, to može da se unese bez problema, jer bez toga ima da bude izuzetno neudobno na samoj travi. A od nas trojice se ne zna ko je ispao veći retard, pokupovali smo majice, kačkete, patike, svega i svačega, a jedino što nismo kupili je krema za sunčanje, tako da evo 5 dana kasnije i dalje imam opekotine sedamdesetog stepena po celom telu, od 8 ujutru do 5 popodne na direktnom suncu na planini, bez ikakve zaštite... Što se tiče utisaka sa same staze, imao sam priliku sa bukvalno 10 metara razdaljine da čujem i vidim bolide Formule 3, Formule 2, Formule 1, koji se onako, čuju solidno, zanimljiv zvuk, Poršea GT3 koji zvuči bolesno, pogotovo kad ih je 20tak na stazi, 3x glasnije od svih navedenih i tek tad može da se oseti onaj pravi trkački zvuk, kao da ste stvarno došli na neke auto moto trke. E šlag na tortu je došao u vidu Legends Parade, kada su istovremeno provozali Red Bull RB1, RB8, Ferrari F2002 i dva Lotusa (iz 82. i 72. godine). Mislio sam da taj zvuk nikad u životu neću čuti uživo, te V8 i V10 motore (možda i neki V12?) kako punim gasom na milion obrtaja proleću ispred tebe, to je nešto neopisivo, bukvalno osetiš kako ti pluća vibriraju dok udišeš vazduh, a zvuk para uši i sav se naježiš i takav ostaneš, čuješ ih bukvalno kroz ceo krug i po zvuku možeš da odrediš na kom su delu staze iako ih na nekim delovima ni ne vidiš. Ne mogu ni da zamislim kako je to izgledalo pre 20 godina kada se 22 bolida istovremeno na stazi vrte na 20 hiljada obrtaja. E što se tiče same ovogodišnje F1, uživo je primetno itekako da se bolidi sa Mečkinim motorom čuju glasnije od Hondinih, a daleko glasnije od Ferarijevih koji su baš prigušeni, skoro kao F2. Nisam mnogo snimao i slikao, više sam hteo da uživam i da gledam i slušam, imam jedan snimak ovih starih bolida ali snimak ne može da prenese ni 3% onoga kako je uživo: https://www.youtube.com/shorts/8AGVwrcwJks E sad, što se same F1 trke tiče, mnogo je nezgodno za praćenje ukoliko ste navikli da gledate na TV-u, ukoliko niste direktno ispred nekog video bima, baš ne može ništa da se skonta, gde je ko i koliko zaostaje, ko je zapravo prošao, da li je neko zaostao za krug ili nije, koji je poredak... A da idem na stazu da gledam na video bimu prenos, pa to onda baš i nema smisla, bolje kući iz fotelje. Tako da, mislim da sam postigao ono što sam hteo, ispunio sebi želju da vidim i čujem uživo, mislim da se neću više upuštati u ove pustolovine Dok sam gledao F3, F2, Porše, bilo mi je svejedno jer svakako blage veze nemam ni koji je koji tim, ni ko vozi, ni ko je na kojoj poziciji, gledaš ono, uživaš u zvuku i brzini i to je to. A sad na samu trku da se osvrnemo, tj. ono što svi komentarišu, udes Landa i Maxa, naravno ovo će biti standardno kontra od većine komentara ovde, ja Maxovu krivicu apsolutno ne vidim ovde, da, jeste se 2 puta malko pomerio na kočenju, ali sve i da nije, Lando apsolutno ni u jednom pokušaju dive bomba nije imao čist i realan prolaz ukoliko mu se Max ne pomeri skroz sa puta i propusti ga, što se naravno sa njim nikad neće desiti, nije taj tip, nego je šampion. A Lando dečak je uzeo jednu pobedu i odmah je umislio da svaka treba da mu pripadne, ne daj bože da smiri strasti i lepo izgradi poziciju za obilaženje, videli smo da može čisto da se obiđe u sprint trci, kako u trećoj krivini kad je prošao Maxa tako i u četvrtoj kad je Max uzvratio, bez incidenta. Ali dečak se napalio, iskustva kao da nema, adrenalin na 300 i odmah misliš da možeš sa 50 metara da dobiješ Maxa na kočenju... E pa jbg... Ovaj ga je samo namestio na spoljnu stranu u sledećem krugu i bilo je ono standardno - ili ćeš da odustaneš od duela ili ćemo se sudariti, pa se desilo ovo drugo. Sama kazna za Landa od 5 sekundi zbog track limita dovoljno govori o tome koliko su realni i izvodljivi njegovi pokušaji bili. Zapravo kad pogledate prethodne sezone i kako su se na toj krivini ljudi obilazili, Lando je apsolutno mogao još pola metra levo da ide i da napravi lepu poziciju za izlaz iz krivine, fin switchback da napravi i sa DRS-om da proba da ga prestigne pre krivine 4, ali nije, glupan mali. Sad će valjda naučiti. Čekamo Silverston
  10. Vule

    F1: Austrija 2024

    Perez dominacija!
  11. Vule

    F1: Austrija 2024

    E pa moram da se pohvalim da ću ovo gledati uživo, po prvi put, prenosim utiske čim se vratim
  12. Nakon što je Okon dobio pedalu, bilo bi previše dobro da i ovaj amater napusti karavan, mora bar jedan klovn ostati Pod uslovom naravno da i Logan (očekivano) bude promovisan u neki Indycar ili Formulu E.
  13. Vule

    F1: VN Španije 2024

    Odlična trka. McLaren šta god da je uradio u poslednjih par meseci, ne da je urodilo plodom, nego oni sada ali bez ikakvog zezanja imaju najbrži bolid. Onakav tempo u Majamiju, pa Imoli, pa Kanadi na kraju prvog stinta, pa evo i sad ovde... Jedini je problem što su od te 4 trke samo jednu pretvorili u pobedu, a to na ovom nivou nije ni blizu dovoljno, tu se vidi taj nedostatak iskustva cele ekipe, počevši od vozača pa do šefa strategije i mehaničara u boksu. Sirov tempo ne donosi pobedu ako za protivnika imaš bukvalno mašinu od vozača i mašineriju od ekipe koja u ključnim momentima povlači savršene poteze nakon kojih obavljaju boks za 1.9 sekundi. I sad opet možemo da vidimo koliko je zapravo i do vozača, jeste bolid presudan, ali onu konačnu razliku ipak pravi vozač. U ovom momentu su Maks i Noris dva koplja ispred svih po svim parametrima, jedina je razlika što je prvi već preiskusan i prošao je sito i rešeto, prošao je 2021. godinu i pritisak kakav niko na gridu nije imao a taj isti pritisak je trajao celu sezonu, od prvog treninga prve trke do poslednjeg kruga poslednje trke, i iz svega toga je izašao kao pobednik, sa inferiornim bolidom većinu sezone, što ga je toliko isklesalo u vozača kakav je danas, da ne može niko da se meri sa njim, pa evo čak i kad ima 2-3-4 desetinke brži bolid po krugu. Ako zanemarimo ovaj feleričan vikend Pijastrija, koji vozi toplo hladno, imamo jasnu i čistu sliku - Maks, pa McLareni, pa Mercedesi pa Ferariji, tako je već neko vreme, pozicije Ferarija i Mečke se ponekad obrnu ali bukvalno je poređano po snazi bolida. Zapravo ne znamo gde tu Red Bul zaista stoji, jer imamo jedan auto koji uzima pobede a drugi koji se bukvalno bori za bodove i kvalifikacije završava iza Vilijamsa i Alpine. I tu je ta razlika koju pravi vozač. Ako McL nastavi da razvija ovim tempom, ne sumnjam uopšte da će do kraja sezone da uzmu fin broj pobeda, što se titule u konkurenciji vozača tiče tu se ne brinem uopšte, Maks uzima bez većih problema ukoliko auto ostane pouzdan, ali za konstruktorsku već treba da se zapitaju, mada to i nisu zaslužili da uzmu samo zato što su obnovili ugovor ovom balvanu. Mečka se popravila konačno, prišla na 3 desetinke, ali to su 3 desetinke na krugu od minut i 10, videćemo kakva će razlika biti na krugu od minut i 40... Sledeće godine se ne bih uopšte iznenadio ako budemo gledali reprizu 2021. u smislu borbe za titulu, a od 2026. ko zna, kreće opet dominacija jednog tima sa novim pravilima, pa da vidimo koliko godina će ostalima trebati da stignu... I tako u krug
  14. Suncontrol nema "zaposlene", radi Ivan sa suprugom, njegova firma, njegov rad i njegova garancija na kvalitet. Njemu najmanje ide u prilog što 6 sati radi jedan auto jer zaradi manje nego što bi mogao da ih izbacuje na sat vremena, ali radi pedantno i precizno. To o čemu ti pričaš je Black Glass, koji štanca auto na sat vremena jer radi 5-6 momaka istovremeno, zato je skuplje, jer plaćaju 10 plata i doprinosa, a kvalitet zavisi isključivo od sreće, 5 različito urađenih stakala često dobiješ, da ne pričamo o balončićima, loše isečenim folijama, očajnoj podršci kasnije kad treba nešto da se popravi itd. A kod Ivana sam radio i Oktaviju i Fiestu a u narednih 10tak dana teram i Pasata, ne zanima me koliko traje ugradnja, ostavim mu auto ujutru i pokupim kad god bude gotov, neću umreti jedan dan bez auta svakako, fiskalni blage veze nemam da li sam dobio, i da sam ga dobio bacio bi ga odmah kao i svaki drugi fiskalni.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...