Jump to content
FAS Goran

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/16/19 in all areas

  1. 7 points
    Pozdrav svima, Kupila sam novi Fiat Tipo Street, 1.4, 95 ks. Podeliću svoje utiske, možda će značiti nekom ko istražuje da li da ga kupi ili ne. Tek 3 dana je kod mene, i prešla sam tek 200 km, tako da su moji utisci još uvek vrlo sveži i neiskristalizovani, verovatno ću vremenom imati mnogo toga da dodam i oduzmem. Auto je jako lep, mnogi ga zagledaju, raspituju se, dakle utisak ostavlja - to je sigurno. Ima mnogo stvari koje mi se sviđaju kod ovog auta, ali naravno i koje ne. Ako ste impulsivna osoba i volite brzu vožnju, nemojte uzeti ovaj auto. Auto nije sporać, skroz je jedan prosečan automobil, ali ako želite da budete kao metak, zaboravite to, barem sa ovim motorom. Auto lepo klizi, tih je, elegantan, zategnut, moderan. Da mi je prvi auto, verovatno bi me oduvao s nogu. Međutim, ako ste vozili nekog jačeg dizelaša, biće vam teže da se naviknete. Najveća mana su mi sedišta, nisu dovoljno udobna, nekako jako upadnem i tvrda su mi, ako možete uzmite u varijanti paketa gde može da se podešava lumbalni deo. Ja ću to rešiti nekim anatomskim jastučetom. Ono za jačinu motora me ne uzbuđuje toliko, jer ne planiram da idem na trke sa njim, ali sedište ću morati da rešim s nečim, ako imate predloga javite mi. Možda će vremenom i malo da smekšaju, još miriše na novo, sve tvrdo, zategnuto. E da, čudno mi je bilo i to, da druge brzine gotovo da nema, ide start, prva, druga, treća, ne znam da li pređem 50m, a već sam u četvrtoj. Kroz grad vozite u četvrtoj, a nekad traži i petu (kod 50 km/h). Ostalo je sve super, za tu cenu mislim da je best buy. Ako nekog nešto zanima, nek me pita.
  2. 6 points
    Kad sam kupovao Deltu, nisam razmišljao kako ću je prodati jer sam svaki polovan auto vozio oko 10god i na kraju prodao za 1500 Za Deltu ispada da sam izgubio 2000 za dve godine (platio 7500), tako da će se ako Bog da, i ona voziti dok god može. Nisam od onih koji voze auto 2god. pa teraju dalje. Delta je auto koji sam želeo od prvog trenutka od kad sam je ugledao, a za sada mi se ni jedan drugi auto ne sviđa više od nje.
  3. 5 points
    vagenovac

    BMW 320D Touring crveni

    Svaka cast kako si ga uglancao, vidi se da umes da se sluzis rukama
  4. 5 points
    Axic

    Da li je ovo neko od "naših"...?

    Neko od nasih clanova iz MK posao na more?
  5. 4 points
    Woodoo

    Funny photos

  6. 4 points
    ISV_01

    10 saveta za vožnju po vrućini

    1) Ako je napolju 35C nema teoretske ni prakticne verovatnoce da u kolima bude 30C. Bice minimum +10C ako ne i vise (posebno na suncu). Ove ko da su angazovali iz RHMZ-a, uvek bude 39.5-39.9 al neeeee nikad 40C....pu pu. 2)Klima kod mene otvoreni prozori. Najbolja definitivno i nema temperaturnog shoka kada se izadje iz auta. Jest da dizajner Brava mk2 verovatno nije nikad sedeo u istom sa otvorena oba predna prozora pri min 90km/h (za vise vazi i grdje pravilo), inace bi osetio kako ti neko lupa lopatom shamar na vozacevom sedistu, ali avaj...zato ima nas zamorcice. Gratis sto dizajner nije sedeo napred sa ukljucenim ventilatorom i podesenim duvanjem u soferku, inace bi dobio upalu sinusa. Meni bije u celo samo tako.. Drugo je grad, klima onda pozeljna. 3) Ma chujte, to je laz. Parkir'o ja ispod oraja...obro sam bostan. Posebno parkirajte ispod lipe i bagrema u punom cvatu, zaboravite ga par dana i kupite Axel Sgrasso jedno par komada da ga odmastite. Ispod topole mozete al filter za vazduh ce dobiti pojacanje u vidu vlaknastih pufni organskog porekla, taman za bolje zadrzavanje svih necistoca. I vazduha takodje. 4) Iskljucivo tankom bitumiziranom folijom. Dimate novu konzolu ujednacene boje, mirisa, dodira i teksture sledeci put kad udjete u auto. Procitah negde da je dobro staviti foliju visoke refleksije. Tako su u stvari i obarani avioni u II Sv ratu, jadni nisu znali sta ih snaslo, sve ih zaslepeli jer su upereni ka nebu. Otud i Area 44 u Nebraski, neki hteli intimu i zvekno NLO..karma jbg. 5) Znam znam, recite AUTOVAZ-u, eno svaki dan kad penjem Bubanj potok ka BG skala izgleda vako \ I ••/ s ukljuceno grejanje na max iz motora u kabinu. Jadan pojede 1-2 dl ulja do Smedereva i nazad, vala bolji je od mene, ja bijem 5 litara vode dok umirem na +60 u autu. Mozete misliti koliko mu je tesko, kad god otvorim haubu motor mi se obraduje da ce na generalnu/servis. I za ovo rashladjivanje...izbacise me iz 4 perionice, uzmem 4 zetona i samo uperim u hladnjak i nizem zetone. Ispalo bogami gaca, carapa, baba Ruzica, opanci, zgazeni zeka i 2 vagona zita i kuruza. Cuj creva hladnjaka. Armirana ovde bato, dobili iz Vince, kazu drzi tako reaktor pod kontrolom. Ha, dalje nce moci. 6) Konstantno vodim sa sobom pumpnu stanicu sa kompresorom za vazduh. E inace ne idite kod pirocanaca na pumpe, kompresori su im jajare, daju samo puvalo i to je to. Ni za 0.1 da digne, a guma zvace asfalt duplom sirinom. Kazu pumpajte azotom, a u azotari PA kazu da nemaju na stanju. Bravko, ides ti meni vala na domaci vazduh dok ga ne oporezuju onda ces na drmanje kisele vode.....moramo se snalaziti...
  7. 3 points
    Nisam siguran da je to nešto čime bih se posebno hvalio...
  8. 2 points
    Boris90

    Vazduhoplovstvo

    Prve fotografije srpskog H145M na Buržeu, izložen sa domaćim naoružanjem Kompanija ''Erbas Helikopters'' izložila je na ovogodišnjem Buržeu helikopter H145M u bojama srpskog RV i PVO. Kako je takođe ranije najavljeno, Erbas je na najvećem svetkom vazduhoplovnom sajmu na helikopter stavio i srpsko oružje. Izložen helikopter nosi Erbasovu registraciju D-HMBB. Radi se o letelici koji će, jednom kada bude zvanično uvedena u RV i PVO, najverovatnije nositi vojni evidencijski broj 14504. Pored RV i PVO rondele koja je jasno vidljiva evidencijski broj je prekriven budući da do primopredaje on formalno pripada Erbasu. Kao što smo najavili, primopredaja za medije dogodiće će se na sajmu naoružanja Partner u Beogradu poslednje nedelje ovog meseca. Postavljen između Helikoptera H175 i H125 (koji je prvi put izložen u jurišnoj varijanti kao HForce demonstrator za manje Erbasove platforme sa vertikalnim poletanjem i sletanjem) srpski H145M biće ''opkoljen'' standardnom i izuzetno raznovrsnom gamom naoružanja inostrane proizvodnje koju smo već imali priliku da vidimo. Međutim, jedino oružje koje je zapravo nakačeno na helikopter srpske je proizvodnje. Kontejner raketa S-8 oznake L80-07 / Foto: Petar Vojinović, Tango Six Poslednje pripreme za srpski helikopter pored koga će u narednih sedam dana proći najviše ljudi u njegovoj karijeri / Foto: Petar Vojinović, Tango Six U pitanju je sedmocevni lanser nevođenih raketnih zrna S-8 kalibra 80 milimetara oznake L80-07 i kontejner sa jednocevnim mitraljezom kalibra 12,7 milimetara. Oba oružja razvijena su u Vojnotehničkom institutu Ministarstva odbrane Srbije i ukoliko integracija u sistem upravljanja naoružanjem HForce (čiji je Srbija prvi kupac) prođe kako treba, Erbas Helikopters planira da ga uvrsti u svoj prodajni portfolio. preuzeto sa - tangosix.rs A evo i ovo
  9. 2 points
    Hahahahahahaha Jel se zamajac drzi
  10. 2 points
    Ja svaki auto koji prodajem oteram kod majstora (mehanika, elektrika). I znam sta prodajem. Jbg, vizuelno ko gleda svaku sitnicu tu nema pomoci... a ovo je moj 1.4 tjet/plin, live sa Zlatibora. I samo neka traze nemce, dotle mi italijani, francuzi i japanci uzivamo. Za 7000 delta 2014 ili nemac 2007/2008 pa ko voli...
  11. 2 points
    alfini0507

    Filmovi, serije...

    Sent from my Redmi Note 3 using Tapatalk
  12. 2 points
    Ne znam druze sta si sve vozio u C segmentu ali je ako je delta najudobnija svaka cast.
  13. 2 points
    Ne mogu da editujem post, izvinjavam se zbog duplog - mod ili admin slobodno neka spoji. Na skici iznad se vidi da izduvni gasovi, nakon što prođu EGR, prvo nailaze na turbinu kompresora visokog pritiska (manji turbo, K35), a zatim i na turbinu kompresora niskog pritiska (veći turbo, K04). Sa druge strane, na usisu svež vazduh prvo nailazi na veći kompresor (K04), a zatim dolazi do manjeg (K35). Pri manjim obrtajima (korisni raspon K35 je oko 1100 - 2200 rpm motora) veća turbina praktično ne doprinosti stvaranju nadpritiska, te su i wastegate (na izduvu) i bypass (na usisu) zatvoreni. Kako raste broj obrtaja motora, vakuum-aktuatori najpre polako otvaraju wastegate kako bi izduvni gasovi sa što manje otpora dolazili do K04, koji sada stvara sve veći nadpritisak. Na oko 2800 rpm se otvara i bypass na usisu, jer K35 tu već polako predstavlja veću prepreku nego doprinos kompresovanju vazduha. Krajnje stanje je potpuno otvoren wastegate i potpuno otvoren bypass, od oko 3000 rpm do limitera. Ograničavajući faktor podizanju nadpritiska koji sistem postiže su K35 koja brzo dostiže svoj rpm limit i interkuler, koji je u svim meni poznatim implementacijama jedva dovoljan da drži i fabrički default. Uz recimo 20% veći interkuler i mapu koja pravi malo agresivniju mešavinu + malo ranije otvara wastegate i bypass, recimo Delta 1.9 sa ovim sistemom lagano ide na 250-260 HP i solidno preko 500 NM. Ovo, doduše na račun neznatnog smanjenja snage u opsegu 1800-2400 rpm (odnosno pomeranje peak-a sa nekih 2000-2100 na nekih 2600 rpm).
  14. 2 points
    Sad još protokomer da rešiš i nirvana [emoji16]
  15. 1 point
    Samo pitaj. Sve sam to prosao. Iskreno nista nisu uradili stvarno su samo povezali prosli kroz aplikaciju trazili gresku ali nista nisu nasli. Nakon toga to sa kilometrazom je prestalo. Sve funkcionalnosti koje si dobio sa originalnom jedinicom rade ti i ovde. Senzori rade savrseno i vizuelno i zvucno. Ja sam ugradio jos zadnju kameru i napred onaj dvr uredjaj tako da i to mogu iz prve ruke da potvrdim da radi odlicno. Sve se povezuje na dzek nemas sta da brines. I onaj usb dole se povezuje i on je funkcionalan. Ja imam model 2GB android 6. Tada je to bilo u ponudi. Planiram da uradim update softwera na android 8. Ali i android 6 radi fenomenalno pa nikako to da prelomim Sent from my SM-G935F using Tapatalk
  16. 1 point
    PremieRacing

    A3 1.8T 132kw A/T

    Kod mene je Jatco klasican automatski petostepeni... Ne znam za ostatak grupe i game vozila tih godina.
  17. 1 point
    bane1321

    Vazduhoplovstvo

    To je onaj čije sam slike kačio!
  18. 1 point
    Novo je novo... U zdravlju ga vozili
  19. 1 point
    @SerAlex Trebao si me cimnuti, otišli smo do Arene...onaj kafiće gde je, pa parking pored. MUP slavi danas svoj dan u Sava Centru, pa su okupirali parkinge iza SC za svoje silne zvanice...
  20. 1 point
    vagenovac

    Da li je ovo neko od "naših"...?

    Ne vadi
  21. 1 point
    U zdravlju i veselju vozila
  22. 1 point
    djomla

    Da li je ovo neko od "naših"...?

    [emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23][emoji23]
  23. 1 point
    Meni je Bravo bio mnogo udobniji dok sam imao 120kg
  24. 1 point
    Bogami, ovde debljina gluteusa, pozicija, oblik i izgled karlicne kosti definise udobnost, pored debljine sundjera u sedistu [emoji23] Znaci vi puniji, za uporedjivanje morate na oljustenije sediste istog modela auta a mi zgolje cemo fabricko do mizerno deblje. Nema onda zalbi kao tvrdo, neudobno, sedalni deo mi kratak, sedoh na rucnu i volan mogu s kecevima u vilici da drzim ! Salu na stranu, sve je donekle stvar navike kako ste ranije sedeli i volite li d lezite a idete ili sedite ko u pri gadnoj nuzdi. Istina, meni uvek fali tih fantomskih pola cenata za super idealnu poziciju u bilo kom autu al to je dobro...inace bih trazio cebence i zaspao [emoji23] Tipo HB i karavan su meni uvek bili lepsi i prakticniji od limuzine. Izes to kada se ne podize prozor pozadi i imas ta 5.ta vrata za utovar i prenos tereta razlicitih gabarita. Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk
  25. 1 point
    Ili Gros u Leskovcu.
  26. 1 point
    neshaoct

    Koenigsegg Jesko (naslednik Agere)

    Koenigsegg Jesko Red Cherry Edition Najnoviji Koenigsegg je impresivan u svakom pogledu, a sada je dobio i crveno izdanje. Ime mu je Jesko, a predstavljen je ove godine u Ženevi. I odmah je izazvao pažnju javnosti, kako impresivnim izgledom, tako i još impresivnijim voznim karakeristikama koje proizvođač garantuje. Nema sumnje, ovo je jedan od najpoželjnijih hipersportista, ali bez obzira na finansijsku podlogu, potencijalni kupci moraju da čekaju. I to bar do početka 2021. godine kada će biti proizveden prvi od 125 planiranih primeraka. Ako mislite da se ugurate, zaboravite, svi primerci su zakapareni. Može da vam pomogne jedna firma koja nudi crveni primerak. Zove ga Jesko Red Cherry Edition, a osim posebne nijanse ima i posebne naplatke napravljene od ugljeničnih vlakana. Ostalo je isto, a to je 5.0 biturbo motor sa 1.600 KS i 480 km/h maksimalne brzine. Prodavac je kompanija pod imenom ''Luxuryandexpensive'', pa je jasno da cena ne može da bude mala. Konkretno, start je na 2.35 miliona evra, a kompanija će navodno nuditi 10 primeraka. preuzeto sa - Auto Blog
  27. 1 point
    Nemoj da ga tešiš. Kod nas se mentalitet ne menja tako lako. Za prosečnog Srbina ako nije BMW, Audi, Mercedes onda to nije auto.....
  28. 1 point
    Leeele lele lud covek, Golfa da zameni za Lanciju.. [emoji44]
  29. 1 point
    Naravno, onaj sa 8 ventila je totalni gej, ima dpf. Gej je zato što ima mali turbo, maltene je isti kao na 1.9TDi.
  30. 1 point
    danijel55

    BMW 320D Touring crveni

    Mislis kao ti tvoj zivot,kad vozis posle bmw-a opela?
  31. 1 point
    Zamena za Golf 5 2.0TDi BKD? Zajebavaju me da sam mogao šesticu da kupim.
  32. 1 point
    neshaoct

    Gumball 3000

    2019. Gumball 3000 kroz Hrvatsku U jednom danu od Crne Gore, preko Hrvatske do Venecije:
  33. 1 point
    Pa gledamo kome da uvaljamo lesinu.
  34. 1 point
    T jet je na ceni ako je dobar, samo kod nas na oglasima ne postoji dobra...
  35. 1 point
    Sta da odrzavam!? Pa sta ste vi radili onda!?
  36. 1 point
    Evo već dugo sam pratio ovu temu i čekao ljepše vrijeme, pratio uputstva @francuz69 (hvala drug ovom prilikom na svim detaljnim objašnjenjima i pomoći) , patio se i mučio s obzirom da kod nas u BiH sve što vi imate u svakom drugom gradu, mi imamo jednu prodavnicu u čitavoj državi Materijal prikupljen, nije se štedilo, nekih 50e uloženo, ako ne i više, čak i Eddingov marker za 5e naručen iz Njemačke jer ovdje nema za ratkape to dodatno ide kad uradim Na kraju kupljen još jedan sprej boje da ne zafali, a evo i poslikao sam sve fino što bolje da se vidi. evo i slika stanje prije i poslije, 2 sam uradio do sada, 5 sati utrošeno na jednu, kada radite na otvorenom na vikendici, mušice, promjenjivo vrijeme, kišica, i sve to vas odvrati od savršenog rezultata, ali ja sam opet ponavljam prezadovoljan, one već super izgledaju, neće niko spavati pored njih i gledati jel šta preskočeno. Za crvena klješta, papanluk, seljakluk, kako kome se uzme, meni je i to bila želja, očišćeno, ofarbano, meni fino izgleda, ipak sam radio da se meni sviđa, ne komšiji. Eto ako ima ko kakvo pitanje, nadam se da ću i ja biti možda razlog da neko još pokuša uljepšati ljubimca.
  37. 1 point
    Flex

    Stilo - retrovizori

    Nista strasno, bar je retrovizor jeftin i lako se menja. Ovde imas objasnjeno kako se menja samo staklo : https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/56257-stilo-skidanje-stakla-vanjskog-retrovizora-ali-bez-problema/ A ako zelis da menjas ceo retrovizor procedura je sledeca : 1. Skines mali visokotonac u trouglu (plastika je na zabice, polako vuci) 2. Imas 3xT40 torexa koji drze retrovizor (i kad ih odvijes nece pasti, ima leziste u kom stoji) 3. Skines tapacir (ovde je to odlicno objasnjeno : https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/71422-fiat-stilo-skidanje-tapacirunga-vrata-i-lima-ispod-zamena-mehanizma-brave/) 4. Samo iskljucis stari konektor i izvadis retrovizor Sent from my SM-G950F using Tapatalk
  38. 1 point
    Sumarno rečeno, povećanje kompleksnosti 1.9TT u odnosu na "običan" 1.9 16V je što se koristi ovo BorgWarner R2S KP35 + K04 čudo. Ostatak je manje-više isti, klapne su i dalje nešto o čemu može a ne mora da se brine, priča o EGR i DPF je skoro pa univerzalna...
  39. 1 point
    darkman14

    Kuda ide ovaj svet?

    apropo roštilja, kad srede uredbu o zabrani pušenja u kafićima i restoranima, može da se rešava i roštilj na ćumur. U kafiću sto do stola jedan pušački, drugi nepušački i ko je ovde looood... Hoćemo da budemo veća Norveška od Norveške a bager samo prebacuje sa jedne strane mosta na drugu da reka ne odnese most
  40. 1 point
    neshaoct

    Filmovi, serije...

    Serija Černobilj: Preživeli inženjer o činjenicama i fikciji u HBO seriji Photo: Wendelin Jacober from Pexels Inženjer Oleksij Breus koji je u nuklearnu elektranu stigao jutro nakon eksplozije, kaže da su neki događaji opisani realistično, a neki - ne. Svega nekoliko sati posle najgore nuklearne nesreće na svetu, inženjer Oleksij Breus ušao je u kontrolnu sobu reaktora broj četiri u nuklearnoj elektrani Černobilj u Ukrajini. Član osoblja elektrane od 1982. godine, on je postao svedok neposrednih posledica katastrofe koja se desila u nuklearnoj elektrani 26. aprila 1986. godine. Priča o katastrofalnoj eksploziji reaktora, ispričana u mini-seriji u koprodukciji HBO-a i Sky, dobila je najvišu ocenu svih vremena za neku televizijsku seriju na stranici IMDB. Rusi i Ukrajinci gledali su je preko interneta, a dobila je i dobre ocene na ruskom sajtu ''Kinopoisk''. Breus je radio sa mnogim pojedincima prikazanim u seriji i dao sud o njoj. Koliko je istine, a koliko fikcije? ''Bio sam iznenađen što su nas uopšte doveli tamo'', priča Breus o dolasku na posao jutro posle eksplozije. ''Reaktor je delovao toliko oštećeno da je izgledalo kao da tu nema šta da se radi.'' Neki od događaja kojima je prisustvovao toga jutra opisani su realistično u seriji, kaže on, ali neke druge opisuje kao fikciju. ''Černobiljska katastrofa je opisana moćno, kao globalna katastrofa u kojoj je stradao veliki broj ljudi. Takođe, emocije i raspoloženje iz tog vremena prikazani su prilično precizno, i među osobljem i među vlastima. Međutim, tehnološki aspekti sadrže neka odstupanja, koja ne moraju da budu laž, već puka fikcija'', dodaje on. Šta je sa glavnim likovima? U središtu priče nalaze se tri ključne ličnosti: direktor elektrane Viktor Brjukanov, glavni inženjer Nikolaj Fomin i zamenik glavnog inženjera Anatolij Djatlov. A Oleksij Breus njihov opis doživljava ''ne kao fikciju, već kao otvorenu laž''. ''Njihove ličnosti su izvitoperene i pogrešno predstavljene, kao da su zlikovci. Oni uopšte nisu bili takvi. Anatolij Djatlov je postao glavni anti-heroj serije zato što su ga ispočetka tako doživljavali radnici nuklearne elektrane, njegovi potčinjeni i uprava. Kasnije se ta percepcija promenila.'' Sva trojica osuđena su na 10 godina u radnom logoru zbog uloge koju su imali u nesreći, a tvorac serije Kreg Mejzin i dalje insistira na tome da je Djatlov posebno bio ''pravi siledžija'', koji je kasnije davao nekredibilne izjave. ''Operateri su ga se plašili'', slaže se Breus. ''Kad je bio prisutan u bloku, svi su bili napeti. Ali koliko god da je bio strog, bio je vrhunski profesionalac.'' Da li su posledice radijacije prikazane verno? Breus kaže da su tvorci serije dobro prikazali dejstvo radijacije na ljudsko telo. Nekoliko sati posle eksplozije, pričao je sa Oleksandrom Akimovim, vođom smene u reaktoru broj četiri, i operaterom Leonidom Toptunovim, koji imaju istaknute uloge u seriji. ''Najblaže rečeno, nisu izgledali dobro'', kaže on. ''Bilo je očigledno da se osećaju loše. Bili su veoma bledi. Toptunov je bukvalno pobeleo.'' U roku od dve nedelje, i Akimov i Toptunov su umrli u moskovskoj bolnici od akutnog radijacijskog sindroma (ARS). ''Video sam i druge kolege koje su radile te noći. Njihova koža bila je jarkocrvena. Kasnije su umrli u bolnici u Moskvi. Izloženost radioaktivnom zračenju, crvena koža, radijacijske opekotine i opekotine od pare bili su ono o čemu su mnogi pričali, ali nikad još nije prikazano ovako. Kad sam završio smenu, moja koža bila je smeđa, kao da sam pocrneo od sunca po čitavom telu. Delovi mog tela koji nisu bili prekriveni odećom - kao što su ruke, lice i vrat - bili su crveni''. U nedeljama neposredno posle eksplozije, umrlo je 29 radnika elektrane i vatrogasaca od ARS-a, izazvanog izloženosti visokim dozama jonizujuće radijacije, prema tvrdnjama sovjetskih zvaničnika. Još dva radnika umrla su od posledica povreda. Telo jednog od njih, Valerija Kodemčuka, nikad nije pronađeno u ruševinama reaktora. Šta je sa vatrom? Vasilij Ignjatenko, prikazan u seriji, bio je među prvim vatrogascima poslatim da suzbije požar. Vatrogasci poslati iz obližnjeg Pripjata nisu znali za izloženost radijacijskom zračenju. Ignjatenko je umro od akutnog radijacijskog sindroma 13. maja 1986. godine. Stigavši na posao tog jutra, Breus kaže da nije video nikakvu vatru. ''Video sam oštećenje u reaktoru broj četiri. Mogli ste da vidite ogoljenu opremu i pumpe. Nije bilo dima niti vatre, samo je iz oštećenog dela kuljala para.'' Većina vatrogasaca polivala je oštećeni reaktor vodom, kaže on. ''Tanki mlaz koji su sipali vatrogasci verovatno je ispario još pre nego što je stigao do reaktora.'' Vatrogasci su zamoljeni i da pomognu u čišćenju radioaktivnog otpada sa krova nakon što je vatra ugašena. Koliko je tačan bio prikaz radnika? Jedna od najdramatičnijih scena u mini-seriji prikazuje tri radnika elektrane kako se dobrovoljno javljaju da uđu u podzemni tunel ispod oštećenog reaktora da otvore vitalni ventil za odvod. Bilo je strahova da će ''lava'' iz otopljenog reaktora stići do vode, izazvavši novu, potencijalno snažniju eksploziju. Suprotno izveštajima da su tri ronioca stradala od radijacijske bolesti kao posledice njihovih radnji, sva trojica su preživela. Šef smene Boris Baranov umro je 2005. godine, dok su Valerij Bespalov i Oleksij Ananenko, obojica glavni inženjeri jednog od odeljaka reaktora, i dalje među živima i žive u glavnom gradu Kijevu. ''To nam je bio posao'', kaže Oleksij Ananenko, koji je tada bio na smeni, dok su ostali dobili naređenje od šefa. Oni su znali gde se nalaze ti ventili, tako da su bili pravi ljudi za taj zadatak. ''Da to nisam uradio, mogli su tek tako da me otpuste. Kako bih našao drugi posao posle toga?'' On ističe nekoliko netačnosti u televizijskoj verziji. Njihova lica samo su delimično bila prekrivena respiratorima kako bi mogli da pričaju među sobom, nije im ponuđena nagrada i nisu dobili aplauz po uspešnom povratku. ''To nam je samo bio posao. Ko bi tome aplaudirao?'' Dovedeni su rudari da prokopaju tunel ispod reaktora kako bi se napravio prostor za razmenjivač toplote, da bi se sprečilo da otopljeno jezgro prođe kroz beton i kontaminira podzemne vode, ugrozivši tako milione života. Temperatura ispod reaktora bila je visoka i u seriji su prikazani kao da su se skinuli do gole kože. ''Oni jesu skinuli odeću, ali ne onako kako je prikazano na filmu, ne skroz do kraja'', insistira Breus, ističući i da njihova uloga na kraju nije bila ključna za priču. ''Rudari su prikazani kao tvrdi momci koji se ne plaše ničega, ali ne i radnici elektrane.'' Rudari su završili svoj deo posla pre roka, ali do tada se otopljeno jezgro već ohladilo. Koliko je fatalan bio ''Most smrti''? U seriji, stanovnici Pripjata žure do železničkog mosta kako bi bolje videli vatru, nesvesni da će tako biti izloženi radijaciji. Deca su prikazana kako se igraju u radioaktivnoj prašini, koja pada sa neba kao sneg. To je kasnije postalo poznato kao ''Most smrti'', posle izveštaja da su oni koji su tamo stajali navodno umrli od radijacijske bolesti. Ali, Breus veruje da je većina stanovnika Pripjata prespavalo eksploziju, a i on sam je za nesreću čuo tek kad je narednog jutra stigao na posao. ''Nikad nisam čuo da se okupila masa koja je išla da tokom noći gleda vatru'', kaže on. ''U bolnici sam lečen zajedno sa čovekom koji se odvezao biciklom do mosta ujutro 26. aprila. On je dobio blagi tip akutnog radijacijskog sindroma, rekao je lekar. Drugi moj prijatelj koji je lečen u isto vreme rekao je da je imao sastanak sa devojkom blizu mosta te večeri. On je posle imao zdravstvenih problema.'' Kako je predstavljen Sovjetski Savez? Oleksij Breus kaže da je nesreća pomogla da na videlo izađu suštinske manjkavosti sovjetskog sistema. ''Naprimer, ta bespotrebna tajnovitost, koja je postala jedan od uzročnika Černobiljske katastrofe. Kad su operateri pritisnuli crveno dugme, reaktor se nije zaustavio, već je eksplodirao.'' Ali, iako su mnogi pohvalili posvećenost serije detaljima, on smatra da je to i jedna od njenih veliki mana. ''Prikazani su mnogi stereotipi, tipični za zapadnjačku predstavu o Sovjetskom Savezu'', tvrdi Oleksij Breus. ''Velike šolje, votka, KGB svuda.'' Kad se sve sabere i oduzme, međutim, on je zadovoljan što je serija uspela da preusmeri pažnju javnosti na samu nesreću i razmere nastale štete. ''Njene visoke ocene pokazuju da se ljudi i dalje interesuju za Černobilj. To nije samo lokalno interesovanje jedne male grupe ljudi, već ona i dalje postoji na globalnom nivou.'' preuzeto sa - b92.net
  41. 1 point
    Ma te dilere i ovlascene servise interesuju samo firme, tu prodaju flotno vozila i vrsljaju posle na servisima
  42. 1 point
    dellas

    BMW Serije 5 F10

    I ja u necemu slicnom ovih dana hibridi su in izgleda
  43. 1 point
    svaka cast,e ovo je avantura na dva tocka,dal si pisao i na BJ bajkers,dosta tamo ima zanimljivih putopisa,dodje mi da polazem za A kategoriju
  44. 1 point
    Prosto se odusevim kada vidim neku ovakvu nesvakidasnju rutu. A ne kojekakvi bloggeri/vloggeri koji su u stanju da do besvesti svake godine ponavljaju put do Halkidikija... Vise i svaka baba zna napamet put do tamo i gde je zadnje mesto na kojem mozemo natociti tecni naftni gas u Srbiji. Super su i slike, raspisi se ako budes u prilici (mada prvi ne bih trebao da sugerisem , imam jos par lepih izvozanih destinacija, pa gomilu slika iz "ARK D-0", a nikako da okacim). Svaka cast, jos jednom!
  45. 1 point
    MS PK

    A3 1.8T 132kw A/T

    Nema problema sa tim menjacem, onaj sledeci je los, tako da, taj ima da trajeee sigurno Nista lepse nego kad je tako sredjen auto pa kad ga peres sundjer klizi ko po zejtinu, isto kao i nov auto kad peres. Drugo, sto kazes, prljavstina se skida tako reci pogledom samo Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока
  46. 1 point
    vagenovac

    BMW Serije 5 F10

    Imao sam priliku da provozam jednog sličnog pre par godina.
  47. 1 point
    Svaka cast, brutalan road trip
  48. 1 point
    Ma gde, kakva naknadna ugradnja panorame ili crnog li sibera na deltu, licno sam protiv toga. Ima firmi koje to rade, ali...fabrikana je jedno, naknadno je drugo. A i siber na tolikom krovu mi malo.... Kako vazda kazu, malo i turbina se lepo vrti, al kubikaza penje brda. 1.6 120ks jeste po grafikonima jedno u odnosu na 1.9 120ks ali....Delta je tezak auto. Grdosija. Dosta bi joj bio dobar standardni 1.9 120 ili 150ks a twin turbo je ipak lepljenje za sedista a sa tim lepim carima nosi i lepo odrzavanje. Jedno je kupiti auto drugo je odrzavati ga. Za onog ko zeli uzivati, imati i neke manje troskove (kroz npr registraciju/delove/potrosnju - zavisno od stila voznje i gde se vozi) 1.6 moze biti dobar izbor. Da se razumemo, ko je vozio ranije laksi i solidno jak auto (tipa stila 3V 140ks ili cipovani, punta JTDa ili brava 150ks) i sedne u Deltu 1.6 120...pa brate, poredite babe i zabe po pitanju ubrzanja i preformasni, a kamoli tezine. Pitanje je sa druge strane sta covek zeli. Ni sam se nije izjasnio po tome vec naveo sta ima po trzistu. Navodi 1.9TT i 1.6 120 mNjet sa automatskim menjacem. Nidje veze jedno sa drugim ako mene pitate. Oprema je druga stvar, ali prvo treba i da se odluci sta i sam zeli i da nam to predstavi, inace ovako mozemo do sutra. I da li je cifa do koje se gleda samo auto (shoping + troskovi) ili sve skupa (registracija, troskovi servisa i tako dalje)... Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk
  49. 1 point
    Dexa313

    Moj bravo moji problemi

    Job in progress
  50. 1 point
    Boris90

    Vazduhoplovstvo

    Juce je bilo 20 godina od pogibje komandanta
This leaderboard is set to Belgrade/GMT+02:00

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...