Jump to content
FAS Goran

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 07/08/19 in Posts

  1. 10 points
    Zove covek u petak i kaze da mu sija neka lampica na tabli ( Bravo 2). Sija trougao i ispisuje nosto na displeju. Na moje pitanje sta ispisuje, covek kaze... Pise nesto na engleskom ali kad prevedem kaze da mi je crkao DRZAC BRDA ( Hill holder)
  2. 9 points
    Stigla makina prvi utisak veoma zadovoljan, ali tek treba da se pređu km pa ćemo videti i slati utiske. Hvala @spaad @branik @Christabell i drugima na iskrenim mišljenjima u vezi Tipa. 1.4 benzinac, za ovo malo pređenih km čini mi se da će mi biti dovoljan, čekamo da se razradi pa da probamo pravo. Uzet u street paketu opreme, na lageru bez čekanja, kredit brzo realizovan. Auto je sasvim dovoljnih dimenzija za moju porodicu, lep je na oko, ima mesta, malo mi smeta centralna konzola koja je izgleda nešto šira a ja malo viši, ali sitnica, nemestićemo se još...
  3. 5 points
    Dr Sidious

    Cene goriva...

    Danas NIS kod Pavlovića mosta i Nešković. Sent from my SM-G975F using Tapatalk
  4. 4 points
    Znači ovako, prije 2 godine prodao sam lanciju Thesis, vozio Stila....prije 4 dana nabavio rečenu Alfu...2015 godina, 60 ak tkm, 175 ks, auto TCT mjenjač...prezadovoljan sam...slike . pozdrav
  5. 4 points
    Sta jedan samo ? Legenda kaze da je pet komada optimum neki
  6. 3 points
    Jesam omašio po pitanju prenosa, ali svakako je ipak drugačiji proračun odnosa, tj, nisu identični menjači. Hvala za korekciju i podatke. Sve je jasno, ali ako mi je za približne pare alternativa bio se eliz ili 301 sa hdi, ili neki skoro goli rapid, ipak i dalje biram tipo 1.4. Svaki put kad ga pogledam ili sednem, srce zatreperi, a posle skoro 35 godina intezivno aktivne vožnje i skoro milion km, nije sve ni u jurcanju. A nije ni da ne može to. Iskreno, u poslednje vreme sve više volim da dam pare za gorivo i ručak nego za nezatrežene fotke koje mogu da dođu na adresu. Starim, valjda, šta li? A onda je 1,4 sasvim korektan prevoz.
  7. 3 points
    Mozda koji protokomer zameniti e necu vise, ovo je stvarno poslednji put
  8. 3 points
    Imam neka poznanike koji odozgo vuku aute na veliko ...zadao sam im šta me zanima, nije mi se žurilo, već se pojavi...tako i bi, kada su je našli,poslali slike, podrobno pregledali sve provjerili cijena odgovarala, auto došao zbirnim transportom na kamionu...jednostavno, nisam nikuda išao...davanja prema državi oko 1000 eura, transport 500....i to je to.
  9. 3 points
    Lj_ubica

    Fiat Marea St.Moritz 1.9 diZLO

    345.700 km Zamenjeno ulje, filteri , paknovi, kocioni cilindri, sajle rucne, stabilizatori... Delovi 9000 din, rad 2500 din. Iiiii to je to... Picimo dalje... I jedna taze opran danas
  10. 2 points
    Danilo1

    Fiat Bravo Sport 1.9 novi zmaj

    I nebo je gotovo, ostale jos ruckice i drugi suncobrani (sa Stila), stize fabricki alarm uskoro sa sve plafonjerkom
  11. 2 points
  12. 2 points
    cika_kole

    Komunalna policija, kakva ironija

    realno po meni je svrha da se svi mi polako, ali sigurno dovedemo u red. svi vozimo ovako i onako...bez pojasa, pricamo na tel, gledas sms, bacas limenke i cigarete kroz prozor, ali avaj, cim se primaknemo nekoj granici automatski to prestajemo da radimo, makar to bila i bosanska granica, odmah pojas, odmah telefon na uredjaj u kolima se spaja, cigarete se gase u piksle, limenke se bacaju u kesu kod suvozaca itd... svi smo krimidzimi do granice, a od granice itekako znamo za red i kulturu voznje...jbg tako je kako je...hteli smo u evropu, evo nam evropa... meni licno to ne smeta, boli me patka. dobar dan, dokumenta...izvolte ga, pogledaju ono sto zele da pogledaju i dovidjenja... gledam i na yt neka budala sto snima kada ga policija legitimise...kaze on coveku u uniformi ko ste vi? policajac!!! kaze: kako ja da znam da ste policajac? oooo mamu ti biiip, kako da znas...90' je to resavala samarcina...
  13. 2 points
    neshtry

    Funny photos

    E tako... Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
  14. 2 points
    Ma svakakav krš dolazi iz od preko pa zato nam raste broj klizišta. [emoji3]
  15. 2 points
    Goksi1980

    Kolika vam je potrošnja goriva?

    Grande Punto 1.3 75ks Beograd-Canj 520km, pun gepek cetvoroclana porodica,klima radi skoro citav put, potrosnja 4,85l
  16. 2 points
    , imaj srca s obzirom da si uz njega odrastao, nemoj samo da bude "menjam Stila za ... " .
  17. 2 points
    Sa srecom, puno bezbednih kilometara! Jos samo da se "resis" decenijskog saputnika iza - u ovom moru ponude po oglasima, sa srecom i po tom pitanju . Majku mu, pa zar bar kod hatch-a po default ne mogu da eliminisu tu prvobitnu varijantu table sa sedana, sa nakalemljenom "grbom" i multimedijom sa malim ekranom i ogromnim dugmicima... Ista, mislim da je varijacija tacno Small Wide LWB, ide se naravno na racionalizaciju troskova i deljenje platformi. Npr. verzija platforme koju su koristili prethodni modeli u klasi (Bravo/Delta) je je bila "C-Platform" 2. generacije. Od 2010. grupacija je imala i "Compact" platformu za tu klasu, na koju je isla Giulietta. Meni su licno i kompletan razvoj i pozicioniranje Tipa kao predstavnika u C klasi od starta bili cudni - krenuo je kao jeftina verzija sedana, na takvoj platformi, iz sedana nastao hatch (a obicno bude obrnuto)... Prakticno, ni u jednom trenutku nisu razvili ozbiljnog rivala modernoj C klasi (Golf, Astra, Focus, Megane, 308...) kao sto su to uvek radili - s druge strane je to primetno ozbiljniji auto od pomenutih 301/C-Elysee/Rapid i sl. Sto je najbitnije, takvim pristupom su u jednom trenutku u Evropi uspeli da dostignu oko 123.000 vozila i 8. poziciju u C klasi. Sto je bio pik prodaje (2017. je u pitanju), prodaja lagano opada za 20k godisnje, tako da je uveliko vreme za restyle, a i lagano planiranje novog modela u klasi. Nadam se da se na novi hatch nece cekati 9 godina, kao u prethodnoj iteraciji.
  18. 2 points
    Ako hoces da sabiva - mora 5 komada najmanje da se promeni i to samo bosch bayo moi
  19. 2 points
    Srećno Djole!
  20. 2 points
    Super Đole, ipak si prelomio. U zdravlju ga vozio, i puno uživao! Lep je i u ovoj grafit varijanti, nema šta. Ja stigoh do 1100 km, mogu reći da sam se baš navikla.
  21. 2 points
    Klima u gradu sa bilo kojim autom (posebno sa 2+ putnika) se oseti (citaj, 1.-2. mora malo da se gasne, posle je ok) ako je manje kubikaze, pa i do 1.9. Za one mapirane i 16v (1.9 16v) ne znam, mozda se manje oseti ali kreni stani sistem i 50 ogranicenju je 'killa'. Otvoren put je nesto drugo, pa ce se tako i Tipo obican 1.4 atmo ponasati bolje na otvorenom sa upaljenom klimom iako je sam po sebi trom, ali shodno uslovima voznje na autoputu/magistrali i slicno, bolje ce 'prezubciti' svoj manjak snage. Pricamo ipak o jednom velikom potrosacu struje, pre/posle serva (ne znam ima li veceg od ta dva) koji ubijaju svaki uzitak auta u gradu.
  22. 2 points
    MS PK

    Da li je ovo neko od "naših"...?

    Nema to kod mene, pogresio si, nisam ja iz Bg ili Eu negde...
  23. 2 points
    Opet u kontekst uvlačiš nešto što nisam ni napisao ni naveo. Nisam mislio na fabriku automobila, mogli su da otvore i fabriku pečuraka (karikiram). Možda bi ta neka druga fabrika uposlila mnogo više ljudi, isisla mnogo manje državnih para... Dogovor sa FAS-om je sklopljen neposredno pre izbora, a kad jedna vlast očajna zbog verovatnog gubitka vlasti sklapa dogovore za ostanak na vlasti ti dogovori nikako ne mogu da budu dobri po narod i državu. Ja nikako ne bih voleo da priča sa Fiatom propadne, sad kad smo već ušli u nju, samo zbog naroda dole, a da li će da opstane ovakva kakva je ili će da je kupi neki drugi proizvođač svejedno mi je. Samo da se napravi iole zdrava priča.
  24. 2 points
    S obzirom da je ovaj gore tekst potpisao drugi novinar i da u njemu nema nijednog stručnog mišljenja osim njegovog, sam tekst mi više deluje kao neko PR saopštenje nego argumentovan odgovor. S druge strane, ako Danas služi da pogrešno informiše građane i radi kako mu gazda kaže koji je to gazda u pitanju jer su oni bivši otvorili fabriku a ovi sadašnji nastavili da sipaju u nju. Tu je i suština, ja ne kritikujem FCA nego vlast, a i FSA je za kritiku, jer pumpa rashode tako što prikazuje manju zaradu i iznosi profit u svoju matičnu zemlju. Razlog za to je da bi se opravdale visoke subvencije. I tu dolazimo do toga zašto sam "protiv" fabrike, a u stvari nisam protiv fabrike već protiv "dinkićevskog" načina vođenja ekonomije i na ovaj način favorizovanje stranih ulagača u odnosu na domaće. Ti to pravdaš jer je u pitanju Fiat fabrika a ovo FLCS forum. U vezi KIA fabrike u Slovačkoj, nisam ono napisao da bi se hvalio već da napomenem da si od tog trenutka počeo to da koristiš kao argument i opravdanje za naše subvencije, a pri tom, Srbija i Slovačka ne mogu da se porede, KIA fabrika i naša u Kragujevcu takođe. Vidi se gde su sada oni a gde smo mi. Kod njih na istoj proizvodnoj traci može da se proizvodi 8 modela, proizvodi se 3 (Sportage, Ceed i Venga) u preko 300.000 primeraka a prosečna plata u fabrici je 1.458 €.
  25. 1 point
    Milutinac

    1909. Fiat S76

    Priča o ovome me zainteresovala kada sam u kvizu na forumu pročitao da je ovo automobil u koji je FIAT ugrađivao najveći motor ikada, reč je o motoru sa 4 cilindra i tačno 28,353 cc zapremine! Tražio sam malo na netu i vidim da ima jako malo informacija o svemu ovome, a nešto iole validno i interesantno našao sam u isečku iz knjige koju je 1973. godine napisao Michael Sedgwick, pa sam rešio da neke delove koje sam našao prevedem i postavim ih ovde... "S76 je bio jedna od najstrašnijih kreacija koja potiče iz bilo koje fabrike. Presijavanje karoserije, skoro klimava šasija, bočni pokretni lanac, menjač sa četiri brzine i žičani točkovi zaokružuju priču o ovom automobilu čija izgradnja je počela 1909. godine. Kada je reč o snazi automobla, bio je opremljen jednim od najvećih četvorocilindričnih motora ikada napravljenih, (7.480 "k 9,842" 28.353 ccm), razvijao je 290 KS pri 1.900 obrtaja u minuti. Za razliku od 'Mephistophelesa ", automobil je bio dobro aerodinamičan, sa vazdušnim repom nalik na tadašnje avione, punim podvozjem, i velikim hladnjakom - takav stil je kasnije redovno korišćen na standardnim putničkim automobilima od 1913. pa nadalje. Poklopac za punjenje rezorvoara je bio uronjen u karoseriju nalik na tadašnje Beardmore automobile. "Posada" je sedela vrlo visoko, ako bi vozač zeleo da pogleda oko kola a ne preko, on bi bio živ spržen od izduvnih gasova iz motora. Felice Nazzaro (jedan od najboljih vozača ikada) je smatrao da su ova kola "nemoguća za upravljanje" - nakon testiranja po ulicama Torina sa Englezom Jack Scalesom u sedištu za mehaničara. Neki savremeniji izveštaji opisuju veliki FIAT kao "ispaljivanje vatre na lica nedužnih prolaznika, uz dodatak totalnom zaglušivanja". Ipak veliki nagon za voženjem, uvek je bio prisutan, retki su oni koji su tada mogli proći ullicama Via Roma ili Corse Dante pri brzini od 115 milja u drugom stepenu prenosa za volanom ovog diva. Pietru Bordinu je bilo prepušteno da ovog monstruma izveze na Brooklands 1911 godine, iako je on odbio da vozi preko 90 milja na sat. Samo jedan krug u "vrućoj stolici" je bio dovoljan za Soukhanoffa. On je bio sledeći koji je izvezao velikog fiata. Destinacija je bila Saltburn peščara, gde je postavio brzinu od 116 milja na sat, samo momenat pre nego što se div pokvario i samo momenat pre nego što je izbegao da bude uhvaćen od strane plime. Do tada Bordinu je već bilo dosta svega, a Soukhanoff je počeo da sarađuje sa Belgijancem američkog porekla - Arturom Duraiem. Durai je bio voljan da sarađuje: problem je bio pronaći dovoljno dugačku stazu na kojoj bi fiat mogao pokazati njegove nesumnjive talente. ACF sportska komisija nije odobrila korišćenje Arles-Salon staze, a ni u jednom drugom italijanskom gradu nije bilo druge odgovarajuće staze za ovaj poduhvat! Na kraju Soukhanoff i Durai odlaze u Ostende, tradicionalni dom mnogih svetskih rekorda još od kada je Lui Rigolli prvi postavio zadatak u svom Gobron-Brillie. U decembru 1913, na ovoj stazi zabeležena je brzina od 132.27 milja na sat, brže nego dotadašnji rezultat Barney Oldfielda od 131.72 milja na sat koje je postavio u svom "Blitzen" Benzu." Samo dva primerka su napravljena, koliko mogu da zaključim ova priča gore je o primerku 1, koju je kasnije došao u ruke Ruskog princa Boris Soukhanova, nakon ruske revolucije se preselio u Australiju, gde mu je kasnije ugrađivan Stutz motor, da bi bio slupan 1924. godine. Primerak 2 je fiat povratio od nepoznatih vlasnika, ali je rastavljen na sitne komade, a samo je motor ostavljen kakav jeste. Početkom 2000. godine Duncan Pittaway je kupio slupanu šasiju iz Australije sa primerka 1, i motor sa primerka 2 kako bi pokušao da od dva primerka napravi jedan. Najveći problem koliko sam našao je pravljenje kompletne transmisije koja je najveći deo koji nedostaje uz hladnjak i delove karoserije. Nešto više o tome dokle je ovaj projekat stigao nisam našao...
  26. 1 point
    Dobio sesto dete!? Послато са SM-J330F помоћу Тапатока
  27. 1 point
    Pedjica

    Fiat Grande Punto 1.9 MJet

    Sasvim slučajno uhvatih sliku:
  28. 1 point
    cika_kole

    Komunalna policija, kakva ironija

    moguce je...sve je moguce. idemo dalje, ko nema posao pravo u sns i eto posla
  29. 1 point
    evo i mene, danas primetih da mi na desnoj stopaljCi nerade tri diode, majstor elektronicar mi nije tu, na odmoru je covek, cekam da dodje i onda otvaramo, napravicu tada i koju sliku kako se i gde se sece i kako izgleda posle varenja plastike...
  30. 1 point
    shomispc

    Funny photos

  31. 1 point
    Ukazuje na neki probkem, zakaci na dijagnostiku pa ces videti sta je u pitanju
  32. 1 point
    Već sam pisao kod mene na temi da mi se uključivanje klime više osećalo na Bravu 1.9 od 120ks, pa i sad na Scenicu 1.5 of 110ks, nego na atmo Toyoti 1.6 od 132ks! Zašto? Ne znam i ne mogu da objasnim, ali tako je bilo!
  33. 1 point
    rkoma1986

    Kolika vam je potrošnja goriva?

    Au bre, nešto mnogo laže.. rekoh već da je meni lagao po gradu za litru a na autoputu mi pokazao identičnu potrošnju onoj koju sam izmerio čep-čep varijantom
  34. 1 point
    Živ je Deki, umBro nije [emoji3] Sent from my 3310 using Tapatalk
  35. 1 point
    PremieRacing

    Da li je ovo neko od "naših"...?

    Leeeeeeeeep
  36. 1 point
    Opet iste novine - ''Danas'', ali dva dana kasnije drugačiji tekst. Kad se prvo 03.07. u najvećem delu teksta objave lagarije, pa se tako možda može ''popiti'' tužba zbog objavljivanja laži, eto odmah 05.07. u istim novinama drugačijeg teksta: ''Kompletnija proizvodnja automobila u jednoj fabrici dosad nije izmišljena'' Mediji su ovih dana objavili rezultate prošlogodišnje poslovanja kompanije ''Fiat-Krajsler automobili Srbija'', iz kojih se vidi da je ta Fiatova fabrika lane dobila čak 2.75 milijardi dinara subvencija, odnosno oko 970 miliona dinara više nego 2017, te da je ta kragujevačka fabrika, uprkos tome, u 2018. zabeležila gubitak od 64.3 miliona dinara. Prošlogodišnji bilansi Fiatove fabrike u centru Šumadije takvi su kakvi su prikazani u medijskim informacija, i činjenica su, uzrokovana sve drastičnijim padom proizvodnje i plasmana jedinog šumadiskog modela Fiat 500L, koju trebaju najozbiljnije da razmotre vlasnici fabrike - Grupcija ''Fiat Krajsler automobili'' (FCA) sa 67 odsto kapitala, i država Srbija sa učeščem u kapitalu od 33 odsto. Ono što u infomaciji o prošlogodišnjem poslovanju kompanije FCA Srbija, pored iznosa subvencija kojom je država u 2018. podržala poslovanje Fiata i uprkos tome zabeleženom gubitku, upućenom delu javnosti takođe ''bode oči'', jeste način na koji domaći analitičari tumače situaciju u fabrici u Kragujevcu, a koji se (način), i mimo njihove volje, najverovatnije, svodi na omalovažavanje fabrike čiji su suvlasnici građani Srbije (sa onih 33 odsto), i što je još gore, na svojevrsno vređanje i ponižavanje kragujevačkih radnika koji godinama unazad, za male novce, proizvode (baš tako proizvode, a ne montiraju ili sklapaju) automobile prema najsavremenijoj svetskoj tehnologiji. Najgore je što to čine sa ''akademskih visina'', sa kojih su, gotovo je izvesno, fabriku za proizvodnju bilo čega videli jedino na televiziji. Otuda, valjda i ona maltene skojevska čvrstina u stavu (''Nisam pročitao knjigu, ali znam šta u njoj piše''). Tako jedan od poznatijih domaćih analitičara navodi da dolazak Fiata u Srbiji, prema njegovim rečima nazvan ''posao veka'', postaje ''fijasko vek''. Da li je posao Fiata i države Srbije ''fijasko veka'', kako se javlja uglednom analitičaru, još je čini se rano za konstatovanje. Fiatova proizvodnja u Kragujevcu počela je tek pre sedam godina (početkom jula 2012.), što je za ocenjivanja (ne)uspešnosti jednog velikog poslovnog poduhvata u oblasti automobilske industrije vrednog blizu milijardu i po evra, ipak kratak period. Ugledni analitičar dr Ljubodrag Savić, sa beogradskog Ekonomskog fakulteta, je, međutim, kako se čini, pomešao ''poslove veka''. Dolazak Fiata u Kragujevac, koliko je šumadijskim hroničarima znano, nikada nije nazivan ''poslom veka'', već se, manje više, smatralo da se Fiat, prema čijem konceptu i uz čiju finansijku podršku je od kraja 50-tih do početka 70-tih prošloga veka, izgrađena Zastavina Fabrika automobila, vratio u ''svoju'' fabriku. Epitet ''posla stoleća (ili veka)'', odnosio se na izvoz Zastavinog Yuga u Ameriku,započet u avgustu i prekinut krajem 1990., uoči ratnog raspada bivše Jugoslavije. ''Naoružan'' izraženom samosvešću o sopstvenoj veličini i nepogrešivosti, te nadsve apsolutnim nepoznavanjem onoga o čemu govori, ugledni analitičar potom konstatuje: ''Naši ljudi su tamo isključeni iz bilo koje važne delatnosti u proizvodnji automobila. Svodi se sve na sklapanje delova, tako da nema ni mnogo koristi od toga što je fabrika tehnološki napredna. Ako je cilj zapošljavanje ljudi, možda se moglo naći neko jeftinije rešenje.'' Predstavnici zaposlenih u kragujevačkom Fiatu i poznavaoci ove problematike, najblaže rečeno, zatečeni su rečenom konstatacijom, odnosno javnom demonstracijom nepoznavanja onoga o čemu se priča, što bi, da nije šire javnosti, bio ekskluzivni problem analitičara. Ali, zarad te šire (i mahom neupućene javnosti) mora najpre da se kaže da je Fiatova fabrika automobila u Kragujevcu, fabrika sa ''najvišiom stepenom obrade'' u proizvodnju putničkih vozila. Fiatova fabrika automobila, sa pogonima Preseraj, Karoserija, Lakirnica i Montaža, kompletna je koliko i glavna Fiatova fabrika (''Mirafjori'') u Torinu, ili kao svaka fabrika General Motorsa, Toyote, Volkswagena, Peugeota, Renaulta, BMW-a, Mercedesa i bilo koje druge svetske kompanije. Otuda se i u kragujevačkoj, kao i u svim ostalim svetskim fabrikama koje imaju četiri navedena pogona, automobili ne montiraju, niti sklapaju, već - proizvode. Pojednostavljeno, u Preseraj kragujevačke Fiatove (i svake druge fabrike kompletne automobila na svetu) uđe rolna lima od koje, nakon obrade (skalapanja šasije i školje u Karoseriji), iz Lakirnice izadje obojena i lakirana školjka, koja odlazi u Montažu, iz koje na kraju proizvodnog proseca, izlazi gotov automobil za tržište. Kompletniju proizvodnju automobila u jednoj fabrici automobila do sada nisu izmislili ni Amerikanci, ni Japanci, ni Britanci, ni Nemci, ni Kinezi, ni Čerkezi, ni Zulu pleme... Deo javnosti ne zna da gotovo nijedna nijedna fabrika automobila na svetu ne proizvodi i delove koji se u pogonu Montaža ugradjuju u onu ofarbanu i lakiranu školjku. Naprotiv, delovi i pozicije za ugradnju u automobile, među kojima su i motor i menjač, redovno stižu sa strane od kooperanstkih firmi, ili jedne centralne fabrike koja proizvodi određene agregate (motore i menjače), na primer ne za samo za fabrike iz cele svoje grupacije, već i za duruge kompanije. Toyota tako u pojedine svoje modele ugradjuje Peugeot/Citroen motore. U konkretnom slučaju, Fiat ima dve fabrike motora, jednu na jugu Italije i drugu u Poljskoj, iz kojih tim agregatom snabdeva sve svoje fabrike u Evropi, na Mediteranu, Bliskom istoku i severu Afrike (tzv. Emea grupa). Slično je i sa ostalim pozicijama, pa ''Grupa Sidžit'' delovima od plastike snabdeva sve Fiatove fabrike iz EMEA grupe. ''Fiat plastic'' je proizvođač prednjih i zadnjih branika za sve Fiatove fabrike. Fiat je svoje glavne dobavljače (''Manjeti mareli'', ''Džonson kontrols'', ''Sidžit'', ''PMC'', ''Denso'', ''Fiat plastik'' i još neke) doveo u Kragujevac i locirao ih u fabričkom krugu FCA Srbija, ili u obližnjoj Industrijskoj zoni u naselju Grošnica. Najveći deo pozicija za ugradnju u Fiat 500L ipak stiže iz Italije, ali za to nije odgovoran samo Fiat, već i država Srbija koja ništa ne čini da poreskom politikom i subvencijama, koje strancima deli kapom i šakom, podstakne razvoj malih i srednjih preduzeća u domaćem metalskom sektoru kako bi mogla da konkurišu Italijanima. Bilo bi jeftinije i jednostavnije i Fiatu, čije su kriterujume i standarde, koliko je javnosti poznato, do sada ispunile tek dve, tri domaće firme. Lokacija kooperantskih firmi u svetu automobilske industrije razlikuje se od kompanije do kompanije. Ima kompanija (BMW, na primer), kod kojih su dobavljači najvećim delom locirani na ulazima fabrike, dok su kooperanti bivše Zastavine fabrike automobila, koja je bila jugoslovenski koncipirana, bili locirani u Kranju, Splitu, Prištini, Peći, Banja Luci, Ohridu, Surdulici, Pančevu, Beogradu i mnogim drugim mestima širom bivše Jugoslavije, odakle su stizali delovi za ugradnju u Fiću, Tristaća, Stojadina, Yuga, Floridu i druge modele koji su se u Zastavi - proizvodili, kao što se u rekonstruisanim i savremeno opremljenim Zastavinom pogonima od jula 2012. proizvodi Fiat 500L. preuzeto sa - danas.rs
  37. 1 point
    Eto kako treba da izgleda auto sa 60k. Odlicna, samo bih joj ja licno stavio vecna felne, a ove ostavio za zimu recimo... Da se lepo navozas.
  38. 1 point
    naručena i nađena u Belgiji...3 servisa u ovlaštenom, provjereno prije kupovine u sistemu, tako da nemam sumnje, a i kada se auto vidi kako izvana tako iznutra i odozdola to je to....
  39. 1 point
    Nešo, nemam sad vremena opširnije da pišem, samo jedni kratko pitanje, da li je tačno ono što stoji u naslovu, da je neto dobit 1.5 milijardu dinara a subvencije države 2.75 milijardi dinara? U linkovima koje si postavio nisam mogao da nađem podatke o tome. Odgovorio si na sporedno a na glavno ne. Ljubodrag je ipak profesor sa pedigreom, nije doktorirao u poseldnjih 5-6 godina nego u vreme dok smo još uvek bili ozbiljna država. I kad već spominješ KIA fabriku u Slovačkoj kao reper (podatke o njihovim državnim ulaganjima sam, koliko se sećam, prvi ja postavio na forum), pogledaj gde je danas ta a gde naša fabrika.
  40. 1 point
    N.N.

    Alfa Romeo Giulia

    Mislim da je Giulie u Europi problem značka. Svugdje je problem nivo servisne prodajne mreže, njena kvaliteta i podrška. I svakako u Americi, a možda i u Europi, izostanak vlastite banke koja sve to skupa prati. U Americi je Dumbler svojedobno radi toga i preuzeo stari Chrysler i to su uzeli.
  41. 1 point
    nebojsat

    Za nove članove

    Evo i da se ja predstavim. Nebojsa iz Beograda (ali ne ONAJ :)) uskoro vlasnik jedne lepe Lancia Musa 1.3 Mjet.
  42. 1 point
    knezevic76

    Funny photos

    Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
  43. 1 point
    horvat

    Alfa Romeo Giulia

    Na sajmu ove godine 2.2 160 ks AT8 menjac, 'super' paket opreme (doduse delovao je malo skromno) - 33.500e... Pug 508 2.0 hdi 160 ks uz AT8 : 29.000 - 38.000e (opseg) Pa ne mogu bas Giulia i Pug 508 u isti kos, majku mu S druge strane, svaki i najjeftiniji nemac je skuplji od Giulie (ruku na srce, cena nemaca drasticno zavisi od opreme, pa je malo tesko porediti)... Stvarno mislim da cena nije problem. Sto se tice gadgeta - ne znam, moguce da je to neki objektivniji problem. Licno ne patim bas od tih igrackica, pa nisam relevantan da kazem, ali verujem da su tu mogli vise da urade.. Marketing - takodje mislim da nije problem, bas su ga izreklamirali na sva usta - sajmovi, Nirburgring rekord, F1 tim bas promovise (na bolidu pise "giulia" i "stelvio"), pa ona scena kad su bili pokrovitelji BMW susreta, gde su im davali da voze, zatim bilo je dosta i reklamica (ima ih po YT, pretrazite), prisutni su na svim tim dogadjajima gde se okupljaju ti neki ljubitelji, tipa pokrovitelji su Mille Miglia trke, gde daju nekim novinarima Giulie da voze - stvarno ne znam sta vise moze da se uradi... 2.2 dizel isto mislim da nije 'deal breaker', pa cak i kod nas, mislim ko uzima automobil vrednosti ~30h, da mu tih ~300e godisnje viska predstavlja toliki problem - tesko da je realno. Pogotovo sto je potrosnja stvarno dobra, tako da zbir godisnjih troskova oko auta sigurno nije jako velik. Jednostavno, ljudi oce germanizaciju, i ja mislim da bukvalno, bilo koji 'alternativni' proizvodjac, moze ponuditi i raketu za put kroz vreme, dzabe sve, ljudi nece ni pogledati. Ako mislite da je prodaja Giulie slaba, pogledajte Kiu Stigner A za Kiu se ne moze reci da ima losu reputaciju, losu servisnu mrezu itd. Jednostavno, taj segment je u stagnaciji, ljudi koji su vec 'u njemu', kupuju nemce, novih kupaca nema, i to je to, nema prodaje...
  44. 1 point
    Bio kod majistora niko nezna sta je kazu da moguce da lukas pumpa pravi problem
  45. 1 point
    neshaoct

    Alfa Romeo Giulia

    A, ko je merio neki običan auto? Koje vreme ima npr. Megan sa nekim dizelom od 90 ili 110 konja? Nema vreme jer ga niko nije ni merio, jer kao što kažeš ništa i ne znači za obične aute. Mere se ''napucane'' verzije zbog marketinških razloga...kao što se i prave te verzije zbog imidža, a ne zato što npr. BMW živi od zarade na M3 modelu. Ili, možda Renault zaradi najviše para na prodaji Megana RS u odnosu na sve ostale verzije Megana? Dobar rezultat M3 pogura prodaju ostalih verzija serije 3, kao što Megane RS utiče na prodaju ostalih verzija, plus imidž koji se tako stvara. Mada, možda je ipak verovatnije da nemaju pojma u marketingu BMW-a, Mercedesa, Alfe, Porschea...sve su to neke budale koji šalju na merenja aute od čije prodaje ionako ne zarađuju pare u ukupnim bilansima i čiji rezultati ne utiču na bilo šta.
  46. 1 point
    neshaoct

    Alfa Romeo Giulia

    Naravno da ih zanimaju. Čak i oni koji nisu hteli da idu na ''Ring'', ipak su se predomislili kao nedavno npr. Aston Martin. Uostalom, kad na tu stazu ide kompletna autoindustrija, svi modeli koji vrede, potpuno je onda izlišno dalje pričati da su svi oni budale i da rade nešto što nikome tamo u svetu ne znači. Vremena koja postignu najjače verzije marketinški znače i onom običnom kupcu koji ne kupuje M3/M4, ili Giuliu QV, tj. onom koji gleda nešto od početnih nivoa motorizacije i opreme tih modela. Da nije tako, ne bi ni išla kompletna autoindustrija na ta merenja. Oni bolje od nas znaju šta treba, a šta ne treba raditi. Poređenje prodaje Giulie sa Mercedesovom C klasom, BMW Serijom 3 ili Audijem A4 je izlišno jer svi oni imaju nekoliko karoserijskih varijanti, a Giulia ih nema, plus sve to imaju u kontinuitetu. 55% prodaje u tom segmentu rezervisano je za karavan verzije. Kupe i kabrio verzije su još 12% prodaje ovog segmenta, tako da Giulia ustvari ima hendikep u odnosu na ove iznad nje od 67%. Giulia ''gađa'' samo onu preostalu jednu trećinu kupaca u tom segmentu koji žele limuzinu. Pričali smo već o tome u temi na kojoj smo. Koja je onda svrha poređenja prodajnih rezultata nekog modela koji se pravi i kao limuzina, i kupe, i karavan, i kabriolet...i onda zaključiti ''uh, koliko se taj model više prodao od jednog drugog modela koji se pravi samo i jedino kao limuzina''. To ne znači da se Giulie prodalo više nego BMW Serije 3 samo u limuzinskoj varijanti, međutim dobija se dosta realnija slika. Isto kao što ne znači da je 159-ka bolji auto od Giulie jer se eto 159-ka više prodavala. Najveći autoriteti u automobilskom svetu su rekli šta misle o tom autu. Ima na desetine tih testova postavljenih u temi na kojoj smo. Ko želi da sazna kakav je Giulia auto, može da pogleda šta kažu ti ljudi.
  47. 1 point
    knezevic76

    Beograd nekada....davno...

    Srušen 1928
  48. 1 point
    Kada si već rasturao, trebao si vizuelno da pregledaš paknove. Usled lošeg kvaliteta, prilikom sinterovanja promakne neki krupniji komad metala pa dok njega doboš ne obrusi on se čuje. Ako imaš sreće da ne tanak prestaće da delje pre zime [emoji16]
  49. 1 point
    Axic

    Da li je ovo neko od "naših"...?

    Neko od nasih clanova iz MK posao na more?
  50. 1 point
This leaderboard is set to Belgrade/GMT+02:00

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...