Jump to content

branik

Members
  • Content count

    20
  • Joined

  • Last visited

  1. Pominjao sam 1. 6 u kontekstu neke akcijske cene. Ovako mogu samo da ga slušam na ulici. Da, mislio sam na uključivanje maglenke. To sam i ja negde pročitao, ali na ulici ni na jednom nisam video, ni danju ni noću. A inače nema mnogo motora i sa manje snage a približne zapremine koji troše mnogo ispod TNG. Samo je pitanje iskrenosti vlasnika. Meni fiesta 1.25 sa 75ks nikad nije ispod 8, ali ni preko 10. U svakoj turi između punjenja ima svega, osim ap koga viđa tek jednom 2-3 meseca, a gas je uvek dobro potopljen. (U moj kraj još nije stigao taj napredak.)
  2. Joj, pući će. I ovako je prenategnuto. Ubio me je grip sad, ukopilo mi se bilo da krajem nedelje odem Autogarant. Na mejl poslat pre desetak dana mi mi nisu odgovorili, što me ljuti, pa se može desiti i da ih preskočim i odem do KG. To je samo pola sata vožnje. Ali TJ nema u cenovnicima, a akcijske se samo odnose na 1.4 95ks. Izi ap ima, što se mene tiče, sve što i treba: tempomat, 4 podizača, 5'' tač, kožni volan, senzore, felne.... Nedostaju samo led dnevna svetla. Meni je auto prvenstveno potreba, ali ne baš i nužan prevoz. O boji ne razmišljam mnogo, a za nju je žena zainteresovana. Ima li ijedan tipo korner f-ju? Jesu li im automatska svetla?
  3. To i mene zanima. Cena je sad takva da ne verujem da može ići značajnije dole, ali se zato može dobiti boja ili još po nešto od opreme. A ako bi bilo kakvo veće sniženje, rado bih svoju ideju o ulaznom 1.4 zamenio 1.6mj. Za sad su akcijske cene samo za 1.4. Planiram easy up.
  4. Verovatno smatraju da je t Jet skup, a da naši kupci praktično razmišljaju tako što će kod dva motora približne snage i cene, radije izabrati dizela.
  5. E, ovako to izgleda kod forda 1.4 16v. Ipak, reklo bi se, za nijansu bolje.
  6. Da, grafikoni kažu da ispod 2500 može samo da po ravnom održava zadatu brzinu. Ali, ima smisla voziti ga između tih 2500 i 4000. Sa 6 brzina može tu da se izvuče pristojan tempo. E, sad koliko kome treba auto po gradu, magistrali, ravnim, brdskim, autoputeva... Različite potrebe ali i ukusi. A kad pomenemo ukus, nema smisla raspravljati.
  7. Ima li neko grafikone sa krivima snage i obrtnog momenta za 1.4? Sad sam mnogo zaintrigiran, a još ne vidim vreme kad ću moći do Ča ili KG da ga pogledam detaljno. 16v po svojoj prirodi voli i traži više obrtaje. Zato je običnom korisniku mnogo važniji podatak kako se razvija obrtni moment. U tehničkim podacima stoji samo pik nm na određenim obrtajima. Ali, šta ako je, recimo 90% te vrednosti u širem nešto nižem opsegu? Sam podatak o snazi nije važan, ako gledamo maximum, jer ko će u realnim okolnostima izvlačiti do 6000 o/min. Fordov 1.25 16v (75ks) koji trenutno vozim, potpuno menja karakter posle 2500 i takav prgav ostaje do nešto preko 4000. I ne smetaju mu ti obrtaji. Ne kažnjava prevelikom potrošnjom, bukom, ali zato pruža ogromno zadovoljstvo, jer je tada veoma sposoban i može da se nosi sa mnogo jačim od sebe, čak i dizelima. Jedino ne voli puštanje gasa uzbrdo, ali se to leči šaltanjem. Godinama veoma često idem uz Divčibare sa svake strane. NIKAD me NIKO nije pretekao! A pri tome, ide na plin. Uz Zlatibor sa lakoćom ide 120, a to je već 50% preko ograničenja. Ne može ni ovaj da bude mnogo drugačiji. Oba vode poreklo iz devedeset ih, DOHC su. Fordov isti toliki 16v 1.4 ima 97ks. Računam da je tipo teži oko 150kg i da će taman sa tih 20ks kompenzovati razliku. Ovako razmišljam. Kad probam, videću i napisaću. Poredio sam već 1.4 od 77ks u grande. Ako je bolji, a mora biti zbog druge bregaste i dodatnog para ventila, onda to nije skroz loše.
  8. Jedina pouzdana metoda za merenje potrošnje plina je merenje kilometraže sa napunjenim rezervoarom. Na potpuno prazan rezervoar (kad prebaci na benzin) sipa se plin i vozi sve dok ne nestane ponovo. Zatim, važan faktor je i kako je uređaj podešen, kada i koliko radi na benzin, kolika je spoljna temperatura.... Bord svakako ne meri potrošnju plina. TNG je smesa gasova čiji se odnos menja u proizvodnji zavisno od doba godine i temperatura, što opet utiče na potrošnju. Nije veliki problem ni da se utvrdi moguće curenje na nekom od spojeva na instalaciji. Samo ih treba premazati sapunicom i posmatrati. Nije nemoguće, leti posebno, da boca ispusti određenu količinu ako se pri sipaju prepuni. Veliko je pitanje i kako se koristi tih 120ks u gradu i stani-kreni režimu. Svako dublje potapanje pedale besmisleno diže potrošnju, kao i vožnja na preniskim obrtajima kada turbina miruje. Kod sumnje na preveliku potrošnju moguće je proveriti samo fizičko curenje i uraditi dijagnostiku plinskog uređaja uz eventualnu promenu mesta točenja (eventualna kalibracija gasnih dizni, zamena filtera, membrane). Ostalo je subjektivno - način i uslovi vožnje. Može da bude veliko iznenađenje kakav se rezultat može da postigne ublažavanjem ubrzanja i intezivnijim korišćenjem inercije. Odatle treba početi. Već na desetak hiljada km potrebno je izmenjati filtere jer je nova boca puna špona (metalnih opiljaka). Kasnije ih nestaje. Gasni uređaj u kolima je veliki gospodin. Traži mnogo uslova da bi optimalno radio.
  9. Nov sam ovde, jer sam kandidat za novog tipa sa 1.4. Svačega se večeras načitah kroz ovu temu. Prikupljam informacije. Ali da poverujem da je normalno da relativno mali motor u prvim deseticama hiljada km troši ozbiljnu količinu ulja, ne mogu. Pa kamionski motori od po 6000ccm ne troše toliko ni posle više stotina hiljada km! Ne smatrate da je normalno što fabrika kaže da je normalno - do 400ml na 1000 km. Oni se time ograđuju od čestih reklamacija i daju sebi mogućnost da prodaju i drugu klasu. Pa i na deklaracije izrazito zimskih cipela piše da su za suvo vreme. I sad, ako nekome budu mokre noge, reći će da nisu adekvatno korišćene. Da su nošenje po suvom, noge bi takođe ostale suve. OK, do jednog litra na 20000 km nije strašno, ali mi je zaštrašujuće mire je sa sudbinom da je to normalno. Nije! Možda jeste u granicama očekivanog od proizvođača i konkretnog motora, ali nije normalno. Nije normalno ni to što svi prihvatamo takvu realnost. U temi o kupovini tipa sam napisao da ne mogu da shvatim da će mi novi auto trošiti više ulja od starog koji, btw ima 16 godina, nešto manje od 300 000, takođe 16v i konstrukciono je istog tehnološkog nivoa i generacije
  10. Ne radi se o lenjosti ili odsustvu tehničke kulture ili znanja. Naprotiv! Kao što knezevic76 kaže, u najmanju ruku je čudno. Nije to samo do konstrukcije. To je ipak do preciznosti izrade i tolerancija unutar motora. Kod nekih proizvođača ne postoji ni period uhodavanja.
  11. Nije ni malo. Šta će se tek dešavati na nekoliko stotina hiljada km?
  12. Joj, pa zar da mi nov auto troši više ulja nego 16 godina star sa više od 250 000km i zar da moram stalno da proveravam? Ako je to tako, nateraće me na preispitivanje odluke.
  13. Obično je oko litar od crte do crte. Dok ne mora da se doliva između zamena, nije strašno.
  14. Vidiš, to sa potrošnjom i obrtajima je donekle relativno. Važno je znati osnovne podatke o motoru i njegovoj konfiguraciji. 8v motori imaju uglavnom linearan (ili približno) razvoj snage i obrtnog momenta uz sličan porast potrošnje do jedne granice, kada naglo počnu da padaju obe vrednosti, a motor se dernja besomučno i isto tako troši. Kod 16v b je suština da oni ne vole niske obrtaje i da tek Posle 2000 i još malo, počinju da dišu i razvijaju sngu i obrtni moment. Nakon 2500 taj rast je progresivan. Ko ga ne poznaje i spušta do 1200 pa očekuje da mu potrči, pitaće se da li mu je ručna povučena. Tada takođe troši mnogo. Kad uđe u područje visokog obrtnog momenta (ne i maksimalno) potrošnja se optimizuje, da bi ponovo sa preterivanjem u obrtajima, naglo skočila. Zato takve motore menjačem treba držati u opsegu 2000-3500. Kad ih je 6, onda se još lakše održava putna brzina. To je teorija koja se kod mene na fiesti potvrdila. Ovo čudo ću naći načina da probam pa da vidim o čemu se radi i koliko je stvarno loš ili možda ne. A kakva su vam iskustva i sa potrošnjom ulja, pošto je ranije bilo postova i sa takvim komentarima. Nešto više od 250k mi je zgazio fordić i haubu podužižem samo kad sipam tečnost za šoferku. Ulje se naspe do dve trećine prostora između maks i min i Posle 10 000 km manje ga je za tu jednu trećinu. Mislim da to nije više od 0,5l. Da vas ne gnjavim više, sačekaću početak februara kada ću naći vreme da skoknem do Ča da vidim. Ako uozbilji priču, moguća je saradnja i sa nekom drugim prodavcem. Svejedno moram da plaćam probne, gubim dan, tako da i nešto više km nije problem. Ko mi bude ponudio najbolje uslove, njegov ću biti (kupac).
×