Jump to content

branik

Members
  • Content count

    37
  • Joined

  • Last visited

  1. Imaš bolje felne. Što se više vozim, sve mi je draži. Sad koriguje utisak o motoru. Lako ide, ne muči se u normalnoj vožnji. Sposoban je bez napora i da bude brži od proseka saobraćaja. Prvi rezervoar je otišao sa prosekom od oko 7l, uz prosečnu brzinu od oko 40km/h i gde je skoro pola bila gradska vožnja. Prve tri brzine su prilično kratke, lako kreće, a 6. po ravnom može već od 60, uz potrošnju po bordu od oko 4. Jedino, kad zatreba ubrzavanje, mora da se šalta i po do 3 naniže. Samo patosnice ne mogu da oprostim. Bruka! Trebalo bi da ga operem za slikanje. Juče su ga pčele urnisale. Sav je žut.
  2. Da, prosto je tako, jer smo u Srbiji podigli prag osetljivost i na takve stvari. A zašto stoji "prednji naslon za ruku", "senzori pozadi", "prednja/zadnja svetla za maglu"...? I to nije poklon, već sastavni deo paketa opreme koju sam uredno platio. No to nije ni toliko važno. Mnogo je važnije da sam u celini zadovoljan kolima.
  3. Pa piše, ali... Svakako sam neprijatno iznenađen, pa čak i kad je moj propust. Što se hil holdera tiče, o njemu nisam razmišljao, pa me je jednostavno prijatno iznenadio. Znam kako f-še, a nije mi toliko bitan, ali mi je drago da je tu. Naglasak mi je na nekim drugim sadržajima vozila.
  4. Što ovako nešto treba firmi tog renomea, pa bio to Fiat ili Autogarant? Malopre otkrih da nema zadnje patosnice. U cenovniku je pisalo patosnice. Senzori, podizači, maglenke... naglašavaju se posebno. Moram kasnije, kad dođem kući da proverim ponudu, profakturu i račun. Fora ili propust? Da li neko ima slično iskustvo? Na drugoj strani, iznenadili su me hil holderom, kog nije bilo ni u jednom spisku.
  5. Uvozavali se danas. Zanimljivo iskustvo. Prvi put je danas video uspon, prvi put mi se uključio shift, ali naniže. Radi prilično logično i kad se poštuje, i dalje se ostvaruje normalna putna brzina. Baš tu putnu brzinu saobraćaja lako prati, bez mnogo napora i sa ne mnogo obrtaja (na tihih 2000-2500). Preporučili su mi na primopredaji čestu izmenu režima obrtaja, česta šaltanja, ali bez ikakvog preterivanja u početku. Međutim, u uslovima jakog saobraćaja ne osećam zbog toga ni malo hendikepa. Prati, ne zaostaje, čak imam prostora i za poneko preticanje. Inače, baš kao što sam pisao posle probne vožnje, u režimu magistralnog puta (60-90), najlakše se vozi uz preskakanje brzina. druga je vrlo kratka i po gradu prva treba samo za polazak iz mesta. Drugom se lako oporavlja i kada je potpuno umrtvljen. Svaka sledeća je duža, ali i dalje kratka, pa sam se nekoliko puta iznendaio pošto sam prethodno mahinalno vozio i šaltao, da je već u četvrtoj. Sve komande su logične, i adekvatno postavljene, tako da ni jednu ne tražim ili razmišljam o njoj. Sada poredim svoje ranije iskustvo vožnje jednog grande punta za kojeg kažu da je u genetskoj vezi sa platformom tipa. Ta dva iskustva se ne porede. Prema tipu, grande dođe kao ručna kolica. (Izvinjavam se vlasnicima GP, ali to mi je utisak). Evolucija je učinila svoje, kao i nova filozofija pravljenja automobila u Fiatu. Jedina dodirna tačka im je set prekidača levo od volana, za maglenke, visnu snopa svetla, ASR... Ispred zgrade mi je jako tesno i podrazumeva se provlačenje i korišćenje prostora do poslednjeg cm. Visoka vozačka pozicija a la 500l, veliki retrovizori, senzori, lak i precizan volan sa velikim ajnšlagom i intuitivne ivice, pomažu da ga lako upakujem tamo gde je stajala fiesta. Danas sam se i malo igrao prvi put, pa sam konfigurisao disple po svom ukusuj. Pronašao sam i grafički prikaz senzora. Možda je tu moglo da se upotrebi još malo mašte i meni funkcija bude bogatiji, ali sama grafika je efektna i veoma čitljiva i danju i noću, čak i meni koji imam solidnu + dioptriju i teško podnosim gledanje na blizinu. Ova dva jutra koliko se družimo su poprilično hladna u mom kraju ( do blizu nule, ali grejanje kreće vrlo brzo, a iznenadio me je i brzinom postizanja radne temperature. Uspeo sam da čujem prvu brzinu ventilatora hladnjaka. Neverovatno je tih i neiskusno uho ga ne bi registrovalo. Odmah sam pomislio na zvuk škodinih ventilatora koji se čuju nadaleko. Koristio sam i klimu i grejanje. Unutrašnji ventilator je nečujan na prvoj brzini, naslućuje se nadrugoj, a već ozbiljno čuje ns trećoj i četvrtoj. Međutim, nisam imao potrebe da koristim ni jednu osim prve. Malo su mogli bolje da reše komandu recirkulacije, ali negde se moralo i štedeti. Ona je mehanička klizna koja pomera klapnu koja se čuje dok se pokreće. Na šesnaestogodišnjoj fiesti to je električna komanda. Imam i jednu zamerku. Ako sva vrata nisu dobro zatvorena, čak i kad zadnja ostanu na prvom zubu, neće zaključati ni jedna. Odbijanje zaključavanja prati samo blinkanje migavaca, ali ne i bilo kakav zvuk. I kada zaključa, to je skoro nečujno. Zato mora da se prati, ali i zna šta migavci kažu, da ne bi ostao otključan. Naravno, može i da se proveri ručno, ali šta ćemo kad su ruke zauzete? A kad smo kod toga, jedan ključ je prekolopni sa daljinskim, a drugi sasvim običan, čak i bez ikakvog dugmeta na sebi.
  6. Hvala! Nije sporan shift. Na malim obrtajima se uključuje kad se popusti gas, čim može motor da se rastereti. Kad se gas doda, odmah ga isključi. Bio sam nežan i vozio ga uglavnom oko 2000 o/min. Veoma je nečujan. Kao i posle probne vožnje, jedina zamerka su mi hodovi ručice u kanalu za 5-6. Iznenadio me je hill holder. Nisam pročitao nigde u papirima da ga ima i u gradu na jednom semaforu sam posumnjao jer je mali uspon, ali sam na sledećem bio siguran. Sve ostale komande su meke, logične i precizne. Posebno mi se dopala ručica migavaca sa impulsnom f-jom za 5 treptajać 4ć3 5. Kod nekih vozila je samo 3, što često nije dovoljno. Buran mi je bio dan pa nisam stigao u potpunosti da se upoznam sa njim. Biće slika i predstavlja ja. Autogarant je bio vrlo korektan. Auto sam prema njihovom običaju isterao baš iz salona. Ima i nešto poklona, ali o tome neću. I, za kraj, jedna zanimljivost: imam 178cm, i sedim prilično odmaknut, ali kad zakopčavam pojas, moram da se dobro protegnem nazad, jer je stub iza. To pokazuje prostranost kabine. Vrata su široka i masivna prgušenog i punog zvuka pri zatvaranju. Po svemu, kao da je iz više cenovne klase. Videćemo šta će vreme pokazati.
  7. Došao kući. Sve je proteklo besprekorno. Utisak je i dalje povoljan. Sa lakoćom je pratio saobraćaj, uvek tražeći shift up. Kasnije ću se javiti opširnije
  8. Sutra, tačno u podne!
  9. Jok. 95. Koliko para... Hvala!
  10. Dočekah! Konstelacija zvezda i mojih finansija je učinila da krajem sledeće nedelje preuzimam easy up 1.4, 4v. Kad se navozam tokom idućeg vikenda, javljam utiske.
  11. Astra J je model na zalasku, prestaje joj priozvodnja (ako već i nije) , dok je tipo aktuelni model biće to još neko vreme. "Model za 2019." ne mora da znači i 2019. godište, mada Opel ima običaj da se malo igra sa tim, pa su im vinovi iz novembra i decembra naredna godina. TJ ne ide uz sedan tipa. To su činjenice, a ostalo je stvar izbora.
  12. Jasno je da suto koji ima 6 brzina mora da se šalta radi bezbednog preticanje. Jedan od osnovnih postulata bezbednog preticanje je provesti u levoj traci što manje vremena. Nije pametno ni sa dizelom poći u ubrzavanje sa 70-80 u 6. Možda on to brže odradi, ali uz šaltanje može i brže. Mali benzinac niskog obrtnog momenta za brdo mora da se spremi tako što se spusti nižu u podnožju, pre nego što izdahne. Onda ide kao vetar. Kad je šestobrzinac u pitanju, to je lakše jer su zgusnutije brzine i lakše je pronaći stepen koji će motor održati u optimalnom području. Zato kamioni imaju po 8, 12, pa i 16 prenosa. Kao i bajs, koji sa 18 i više prenosa pomaže vozaču da nadoknadi manjak i snage i kondicije. Od 16v sa manje od 1,4l u 1200kg tipa motora ne treba očekivati da trenutno potrči sa 80 do 100 u 6. kad polazi sa 2000, jer je ta brzina u području treće i četvrte. To se najlakše reši algoritmom: 6.- 3.- pun gas - 4. - 6.-relaksacija. Uostalom, i potrošnja je manja kada su ubrzanja kratka ali energična, nego dugotrajna i postepena u niskom stepenu, što i jeste logično, jer je pedala kraće pritisnuta do kraja. I, na kraju, za ovoliko para, to je to. Kome treba više, više neka plati ili nek se zadovolji onim što ima i ćuti, i traži razloge da ipak uživa. A može i da zaviri u ponude sa znakom alfe ili abarta i kur.. se do mile volje. Tipo sedan nije auto za to.
  13. OK, razumemo se. Sad, pošto su mi se utisci malo slegli, a ponovo sam izlistao ovu temu, zaključujem da ovaj auto zapravo može da se svrsta u dve segmenta klase, zavisno od motora, Prvenstveno, pa tek opreme. Tih nekoliko hiljada koje više traže za mj, izdiže ga sa donjeg dela lestvice. 1.4 može lepo da preveze, može čak i da se uživa i u zvuku i kazaljke obrtomera koja stoji uspravno, ili okrenuta udesno. Problem imaju oni koji su vozili dizela i nisu navikli da zaleću motor preko 2000. Auto relativno brzo predlaže promenu brzine naviše ako gas nije duboko pritisnut. I tada vožnja može da bude uglađena, kako i dolikuje limuzini, a opet u skladu sa tokom saobraćaja. Međutim, čim se zatraži jače ubrzanje, kasnije predlaže šaltanje i osetno živne. A ko je uzeo 1. 4 da bi bio najbrži na putu, onda je promašio. Međutim, kome treba pristojan, pouzdan i jeftin prevoz, na pravom mestu je. Pisalo se i o ležaju na putu. Šta ljudi očekuju od kola niže klase? Ležanje reli automobila? Na mokrom regionalnom putu, na vozilu koje je na vinterama vozio sam brže nego što će 2/3 vozača ikada proterati sedana i nisam mu ni približno video limit. Iza mene je mnogo kilometara, na automobilima, kamionima, autobusima... Iza mene je i niz godina rada u automobilima i smatram da imam dovoljno iskustva da cenim i procenim. Ispunjava sve potrebe svakodnevne vožnje (porodične, poslovne, rekreativne). Bolje postoji sigurno, i zove se alfa, audi, BMW, mb... Mada, i to je često subjektivno i pomalo predrasuda. Ispod tipa jeste platforma koje je već dugo u upotrebi i odavno konstruisana, ali i to nešto znači. Sa svakom generacijom je unapređivana, prilagođavanja ia uočeni problemi otklonjeni, i takođe važno, zbog velike produkcije i smanjenih troškova razvijanja, jeftina je. Ljudi imaju različite ukuse, potrebe... Zato fabrike i nude različite varijante karoserija, motora, boja, opreme... Trude se da zaokruže svoje ponude i pokriju svaki segment ciljanog segmenta tržišta i ciljnih grupa potencijalnih kupaca. Nevolja je kod nas što svaki auto preuzima all in one uloge i najčešće kao jedini u porodici služi i za odlazak na posao, u kupovinu, turističko putovanje, transport. E, tu je teško ugoditi prosečnom Srbinu, posebno onom koji je svoje auto standarde formirao na decenijskom nasleđu juga i golfa. 21. prvi vek ide ka svojoj trećoj deceniji, standardi su potpuno drugačiji i u njih se nikako ne uklapa naše opšte siromaštvo.
  14. Mi smo ipak siromašno tržište, pa je kraći spisak opcija. Sedan ima dnevna u kratkim, ali nema automatska. Ne reaguje na tunel i mrak. A mnogo mi se sviđa što je dugo svetlo "od sebe". Time sam oduševljen, jer se godinama svađam sa fiestinim "na sebe" sa dva kolena.
×