Jump to content
FAS Goran

Skundra

Members
  • Content Count

    52
  • Joined

  • Last visited

About Skundra

  • Rank
    Regolari

Previous Fields

  • Garage
    Fiat Tipo 1.4 16v Street+

Recent Profile Visitors

503 profile views
  1. @Ivanaksentijevic 1 dcl na 2500 km je stvarno odličan rezultat...
  2. Evo, da apdejtujem podatke o mojoj potrošnji ulja Zadnje dvije hiljade kilometara je bila nešto veća, trošio je cca 1.5 dcl na hiljadu kilometara... Sad, da li sam ja malo agresivnije vozio u zadnje vrijeme, ili je fora što je već blizu i vrijeme za redovni servis, pa je ulje već "odradilo", stvarno ne znam, a vjerovatno da je i jedno i drugo u pitanju...
  3. Ha ja ti ovako vozim, ako nije brdo i ako neću (pogotovo ne naglo) da ubrzavam, onda ga nastojim držati na cca 2000 obrtaja. Ako je brdo, onda svakako preko 3000, a isto tako ako hoću naglije da ubrzam, ili vozim kroz kakvu seriju krivina, onda šaltam u nižu i dižem ga na preko 3000, nekada i na preko 4000 u zavisnosti koliko mi obrtnog momenta treba. A, ono što svakako izbjegavam da radim jeste da mu "potapam" gas na malom broju obrtaja. Kod šaltanja u nižu, dobro dođe i malo međugasa, ako ti se da igrati se s tim, onda baš fino digne obrtaje bez ikakvog trzaja i jako lijepo povuče...
  4. Čovjek ili nije imao sreće, pa ga je zapao "komad" koji je promakao kontroli proizvodnje, ili ga je masakrirao u periodu inicijalne razrade motora. Kod mene je potrošnja ulja na potpuno novom motoru bila cca 2 dcl na 1k km, da bi se, nakon pređenih cca 20k km smanjila na ispod jedne dece. Takođe se smanjila i potrošnja goriva, a i osjetno se povećala i snaga motora...
  5. Ne ide Tipo sa ovim motorom uopšte tako loše, samo ga treba malo upoznati i sroditi se s njim...
  6. @Jim9 Ja ću definitivno da se prebacim u privatni servis, ovlašteni je postao baš pretjerano skup. Neki dan sam mijenjao disk pločice i dijelovi+ruke su me izašli 100€ i to su još bile zamjenske pločice, originalne Fiatove bi bile 110€ samo pločice bez cijene rada...
  7. @Mračko Ja bih svakako što prije otišao do servisa da vide na dijagnostici kakve greške je sistem registrovao....
  8. Kad smo već kod knedle, da li je iko od vas primjetio da odziv na gas u leru kad je otpušteno kvačilo nije isti kao i kad je stisnuto? Konkretno na mom automobilu, međugas kod šaltanja u niži stepen ide besprijekorno, ali bez otpuštanja kvačila u leru, ako hoću to da odradim sa duplim kvačilom, odziv na gas nije isti, odnosno, praktično i da ga nema kod prvog pritiska na gas ako je kvačilo otpušteno... Da li je to normalna stvar na ovim motorima, ili bi to trebalo prijaviti u servisu?
  9. @Elra, kažeš da je 2023. zadnja godina za Tipo. Zna li se šta će mu biti nasljednik?
  10. @Jim9 Sad nešto razmišljam šta još može da bude razlog za tih 400 ml na zadnjih 2k km... Jedna stvar, sad su naglo pale spoljne temperature, pa je i specifična zapremina ulja u hladnom motoru manja nego što je bila prije dva mjeseca, pa će svakako i nivo ulja biti nešto niži... A, druga stvar, ako si u ovih zadnjih 2k km imao nešto više otvorene ceste, a prije toga isključivo gradska vožnja, može biti i da se tokom gradske vožnje i pretežno hladnog motora određena količina goriva slila u karter, pa je nivo ulja na šipci zbog toga bio nešto viši, a onda, tokom vožnje na otvorenoj cesti je to gorivo u karteru isparilo, pa se smanjio i nivo... Kako god, ja se ne bih brinuo zbog 2dcl na 1k km, a kažem opet, meni se ta potrošnja ulja naglo smanjila i to skoro četverostruko nakon što sam prešao 30k km...
  11. @Jim9 Koliko ti je automobil ukupno prešao? Meni je isto, do nekih 20k km trošio cca 2 dcl na 1k km, a onda se potrošnja naglo smanjila nakon pređenih 20k km. Trenutno na satu imam nešto više od 31k km i na pređenih 1850 km od redovnog servisa (700 km otvorene ceste, ostalo grad) mi je potrošio nepunu decu, znači nekih 2 mm niže od maksimuma na šipci. Koliko sam imao prilike da razgovaram sa drugim ljudima koji imaju Tipo sa 1.4 atmo motorom, njima je isto potrošnja tu negdje 1.5-2 dcl na 1k km. Mislim da to nije strašno, jedino je kod Tipa problem što mu je svega 0.5 l od minimuma do maksimuma, pa treba biti pažljiv da se ne ostane bez ulja.
  12. Ja sam ga slično razrađivao kao i ti. Prvih 1000 km sam se trudio da ne prelazim 3000 obrtaja, a onda sam narednih 500-1000 km povremeno išao do 4000-5000 obrtaja, ali samo na kratko, do prešaltavanja, nisam održavao konstantnu brzinu na tim obrtajima. Nakon tih 1500-2000 km sam ga manje-više krenuo voziti normalno, bez opterećivanja sa daljom razradom, a u dogovoru sa šefom servisa smo promijenili ulje na, čini mi se, pređenih 3000 km i to je bilo to. Šta znam, mislim da je pristojno razrađen, naročito sad poslije skoro 28k km, potrošnja ulja se spustila na ispod 1dcl, prilično je startan, jako mirno radi i relativno malo troši...

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...