Jump to content
FAS Euroauto Goran

tvzmaj

Members
  • Content Count

    45
  • Joined

  • Last visited

About tvzmaj

  • Rank
    Il Nuovo

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Nije da ne greju. Po nekad greju dovoljno da se sneg zalepi na far i pretvori u led koji ne možeš nikako da očistiš i kad staneš :-) sve zavisi od spoljne temperature i brzine kretanja. Uvek nosi stare sijalice sa sobom jer može da se desi da ne možeš da se vratiš kući dok ne svane.
  2. Led jeste budućnost, ali kod auta prepravka ne ide lako. Ja sam za druga poručio takve ali ih je brzo skinuo jer nije mogao da vozi po snegu. Obična sijalica kroz snop svetla šalje energiju i topi sneg, a ova izvlači ventilatorom pozadi tako da staklo ostane hladno. Druga mana je način i ugao isijavanja svetla. To se ne poklapa sa konstrukcijom fara. Prepravka bi bila idealna ali sa originalnim led farom koji je projektovan za auto. Takođe kod kućnih sijalica led više daje svetla ispod sijalice a manje po uglovima sobe dok volfram podjednako rasipa svetlo i više reflektuje sa zidova od Led. Inače ja sam ih platio oko 15€ par. Ako umeš da koristiš aplikaciju AliExpress-a možeš mnogo da uštediš. Obrati pažnju na kupone i obavezno češljaj predloge koji se jave ispod predmeta koji pregledaš. Isti prodavac, isti artikl daje i do 60% jeftinije ako pokrene novu prodaju i ona bude sa 0 orders i 0 review. Na takvu stranicu pusti par komada jeftino dok stignu pet zvezdice a onda diže cenu. Znači pregledaj uvek Seller Recommendations i Morre to love pa stisni da kupiš robu sa 0review [emoji16]
  3. Ako si u zoni gde nikada ne pada sneg, nećeš imati problema. Te lampe ne mogu da ugreju far da istopi sneg pa mora da se parkira dok prođe sneg. Inače sijalica koja ima kuler na sebi ne verujem da je trajna. Nisu baš zadovoljni kupci istih.
  4. Nema logike da imaš senzor a imaš mehanički volan. Samo ako je neko pre toga menjao i budžio. Meni liči da je tu samo tabla zamenjena. Da bi znali o čemu se radi trebaš odgovoriti na sledeća pitanja: Koliko dugo si vlasnik auta. Koliko dugo ti svetli, da li je svetlela od prvog dana i kada se upalila crvena. Koji je tačno model i godište Punta.
  5. Svi imaju, na oko običan, upravljač sa letvom. Sa leve strane, iz kutije osigurača se vidi da li ima motor koji je u funkciji serva. A razlikuje se još i po gumama. Sa servom nosi 14” a bez serva 13”. Ne verujem da bi uopšte imao to svetlo na tabli ako nema servo. Da li ima City Servo dugme ispod kasetofona?
  6. Tako je kako je. Kod njega zvuk dolazi iz kutije osigurača ispod table a ne iz table. Kod auta gde zvuk dolazi iz ablendera jasnije se čuje. Inače zvuk potiče iz piezo zvučnika.
  7. Možeš sam. Pogledaj u džek kada ga isključiš iz stopova. Minus kontakt pocrneo. Očisti to i naprskaj WD40
  8. Proveri i filter kabine/klime. Možda duva neki falš vazduh. Meni je duplirao grejanje nakon zamene filtera. Tu može biti i zapušeno neko crevo a i samo kaznče(radijator) za grejanje. Ako je nekad goreo dihtung i ako je sipana voda preko leta napravi se talog koji mu zatvori protok.
  9. Ta guma ima da se kupi, ne mora kompletan točak. Jeftinija je od standardne gume. Rok trajanja svake gume propisuje proizvođač. Obično je do 10god ali ne može precizno da se odredi jer trajanje gume ne zavisi samo od godina nego i od klimatskih i atmosferskih uslova a kod gume u upotrebi zavisi i od opterećenja. Zakonski guma je dobra dok joj je šara po propisu. Jednostavno koristiš je dok ne proceniš da je postala rizična. Ventil nema rok trajanja. Pojedini vulkanizeri ga menjaju prilikom svake zamene gume a sve zato da bi posao naplatili skuplje.
  10. Punto mk2 2003 1,2 8V Do danas tačno 21dan kako vozim sa plinom. Prešao sam već nešto preki 2.000km. Uvek sipam pun, pa pun rezervoar nakon 400km. Potrošnja na 4 točenja je neverovatno identična. 6,666667L plina. 1Km vožnje mi je 4,6din. Jedina razlika se pojavila sada u vožnji do Budve. Na ovoj relaciji je pala na 6,4L Prvo sam sumnjao a posle Morače sam siguran da mi bolje ide na plin. Mada ga i ja sada luđe vozim. U treću ga izvučem do 120. U petu može da ide 40 bez muke kao i na benzin. Ušteda mi je 25€ na 1.000km. Otplatiću ga za 8 meseci. Sada vidim da sam trebao i ranije da ga ugradim. Mislim da ne postoji dizel koji će da vozi kilometar po 4,6din. O nižoj ceni amortizacije da ne pričamo.
  11. Nije crkla bobina, samo je promenila svojstva. Kompjuter prati njene parametre i ako oseti da nešto nije u toleranciji on gasi varnicu da nebi oštetio motor-katalizator. Nekad pomogne i zamena svećica da bi bobina sluźila joß neko vreme. Znam da kod mnogih dizelaša moźe da se mapira kompjuter sa novim parametrima da bi npr bosch pumpa radila dalje bez remonta. Možda i ovde ima neka fora. Što se TNG potrošnje tiče, drugar mi kaźe da mu sekventni stag TNG troši identično koliko mu je trošio i benzin. Vožnja u pola cene. Ja odmah zakazao ugradnju za subotu [emoji16] benzin mi troši oko 5L a mesečno sipam dva puta po 50€.
  12. A šta da pogleda ako sad ne curi? Nisi poneo fleku iz Makedonije? [emoji16]
  13. Ulje i gorivo su imali veze samo kod membranskih mehaničkih pumpi, ali nebi falilo ulje u tom slučaju nego bi imalo viška ulja. Pitanje bi bilo preciznije “curi nešto samo nakon 300+ kilometara.“ Najvjerovatnije klima. Toliko joj treba da dobro zaledi a onda nakon gašenja se led otapa i curi pa izgleda kao ulje na asfaltu kada se pomeri auto (i mene je tako varalo). U lokalu teško može da stigne toliko da nakupi led. Probaj da nađeš YouTube video kako se menja filter kabine, klime ili ti polenov filter. Kada je on pun, smanjen je protok vazduha pa samim tim kondenzator klime lakše zaledi i nabaca veliki sloj leda. Kako su temperature visoke taj led se brzo topi kada ugasiš auto i napravi baru. Za ovaj slučaj ti ne treba mehaničar. Treba ti pravilna dijagnoza dijagnoze :-)
  14. Nije tu problem sa dobošima. Kada je problem sa dobošima, tj mehanizmom u njima onda nemaš ručnu. Tzv peti cilindar reguliše odnos prednjih i zadnjih kočnica. Ljudi imaju običaj da ga izbace i premoste, što je vrlo opasno. Treba prvo proveriti pritisak iz glavnog cilindra jer je on iz dva dela. Posebno šalje ulje za prednje i zadnje kočnice pa ako prednji koče dobro ne znači da je glavni cilindar dobar.
  15. Punto 1.2 8V troši 4-7L benzin Benzin 10% jeftiniji od dizela. Održavanje, 50% jeftinije počev od zamene ulja i filtera preko poluosovina, trapova i registracije. Udobnost vožnje - neka bude prednost 10% za benzinca mada je meni 50% udobniji. Kad uzmeš digitron i sve izračunaš, dizelaš je od isplativog otišao u zaborav. Pre 20godina je bila druga situacija. Možda se isplate ovi novi dizelaši sa malom kubikažom i skupim sistemom za ubrizgavanje. Ali Kod njih postoji rizik kvara od 500€ u svako doba.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...