Jump to content
FAS Euroauto Goran

nidza

Members
  • Content Count

    3248
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

nidza last won the day on December 11 2018

nidza had the most liked content!

About nidza

  • Rank
    FLCS fotografo ufficiale

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    NBG

Previous Fields

  • Garage
    Turbo Benzina

Recent Profile Visitors

17649 profile views
  1. Izvoli top tekstić što sam našao: https://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=119
  2. Misliš da 1.4 motor u Fiatu postoji u manje varijanti? EA888 se ugrađuje već 16tu godinu u vozila koncerna koji proizvodi najveći broj različitih automobila. Normalno je da ima puno varijanti, za svaku generaciju svaka kombinacija dizni/pumpe/turba/mapa, za x modela u okviru kojih postoji y opcija. Između generacija su stvarno velike razlike, tj. Gen3 je toliko različit od Gen2, da su mogli opušteno i drugu oznaku da daju. Znaju oni bolje od nas što imaju ovakvu nomenklaturu. http://bd8ba3c866c8cbc330ab-7b26c6f3e01bf511d4da3315c66902d6.r6.cf1.rackcdn.com/FSIvTSI.pdf Zanimljiv dokument, ilustrovan, kratak i lak za razumevanje. Motor je bruka, bože zdravlja da se vidimo nekad da probate koliko je to elastično. Ako mislite da je dizel elastičan i vuče iz niskih obrtaja, onda nemate ni predstavu - a prava sreća tek počinje tamo gde dizel zabode, na oko 4500 obrtaja. edit: ovo nisam napisao da bih pokrenuo neku diskusiju, nego najveći broj ljudi danas vozi TD motore, pa imaju reper kako se voze takva vozila.
  3. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines#EA888 Recimo, kod mene u autu je dual injection motor. Uz FL ga ne više ne nude. https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Volkswagen_Group_petrol_engines#Four-cylinder_EA888_petrols Nije ništa čudno da motor ima mnoštvo podvarijanti, tako je i kod drugih proizvođača. Slabije verzije imaju manje injektore, manji turbo, jeftinije delove, jači imaju sve pojačano, itd.
  4. Ima 3 generacije. Nije baš toliko teško ispratiti. Nije to isti 2.0 TSI. Nisu me zanimale Cupre tog godišta, ali ovo može biti Gen 1 ili 2. Ne bih se složio. DSG6 je duži od manuelca 22%, tako da u principu lošije ubrzava, iako brže menja brzine. Međutim, bolji je za ekstremni tjuning, jer ta vozila lagano prebacuju 300km/h, dok je manuelcu kraj oko 270-280, ne znam tačno. Ja bih uvek odabrao manuelan menjač za ovaj segment vozila. Ne moraš da juriš i ložiš se, prosto si intimniji sa vozilom i veći je merak. Ja sam davno naučio da kočim sa obe noge i pritiskam po dve papuče jednom nogom, tako da ću voziti šaltung dokle god je to moguće, pa neka je sporije od ovih menjača za devojčice. Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
  5. U kladu sa nazivom teme: ne negiram platformu, objasniću na kraju tačno zašto, već tvoj pokušaj da MQB A0 okarakterišeš kao neadekvatnu za ulazni auto C segmenta. Šta je tačno i šta sam saglasan u potpunosti, da MQB A0 kao low budget, low light platforma, ima manju nosivost, što posledično smešta vozilo ispod vozila na MQB platformi za C i D segment. Vozilo na MQB A0 iz tog razloga vrlo verovatno ne može biti D segment, ali može biti C, jer zadovoljava sve što je potrebno prosečnom kupcu takvog vozila. Tržište određuje segment, a vozilo na ovoj platformi zadovoljava kupca, tj tržište. Izvodiš pogrešan zaključak. Ne negiram platformu, uklonio sam je iz analize sa predumišljajem, da bih podvukao sve druge činioce vozila. Ako smo saglasni da vozilo zadovoljava ulazni deo C segmenta, ne ulazeći u to da li ima odgovarajuću platfomu, onda nam je preostalo da diskutujemo samo o onome šta je i tema diskusije: automobilska platforma. Na osnovu svih raspoloživih informacija koje imam i ličnog kontakta sa svim vozilima (sem G8) na ove dve platforme koje smo spominjali, moj zaključak bi bio da je: MQB A0, za do C segmente MQB, za C i dalje segmente Tačka dodira nije na granci B i C segmenta, već unutar C.
  6. Najpre bih eliminisao argument platforme, jer to nijednog kupca ne zanima, niti treba da ga zanima, a zadovoljava sve što je njemu potrebno. Da li smo saglasni? Kad izuzmeš argument platforme dobijaš jedan baš valjan automobil, koji će zadovoljiti kupca C segmenta apsolutno. Zadovoljava bezbedonosne, prostorne, interaktivne, tj. opipljive i vizuelne kriterijume za C. Veća je, funkcionalnija i opremljenija od proseka u B i apsolutno je ne vidim u B. Dapače, argument pride, postoji primeraka u C gde 4 osobe 180+ ne mogu da se smeste komforno, u Scalu mogu. Octavia je baš veliki primerak C segmenta, a stavljam je u C jer je prosto jedan na jedan sa Golfom (difolt C) apsolutno po svemu, sem što je veća. Ne ispunjava kriterijum luksuza koji ide uz D i tu je diskvalifikovana, zvučna izolacija, izbor dodatne opreme, materijali u enterijeru, itd. Vozilo je čitavo okrenuto konceptu funkcije i praktičnosti, što je odlika C segmenta, dok D više naginje luksuzu i komforu --> vozila u D su svoje gabarite usmerila uglavnom ka komforu, pa u dužini Octavie imaju obično manju ponudu prostora u kabini i manji prostor u gepeku. U komforu se C i D razilaze dovoljno da dužinu ne treba gledati. Superb vrlo slično, otprilike je jedan broj iznad Octavie na svakom ponuđenom nivou opreme, plus ide još malo preko. Na to sve je vozilo duže. Međutim na tu dužinu nemaš proporcionalno veću ponudu prostora (subjektivan osećaj), već je deo tih gabarita iskorišćen za veći komfor - nagnutija sedišta, udobnija, udobnije vešanje. Šta ga diskvalifikuje da bude E, naredni nivo opreme, luksuza, izolacije, udobnosti, opcija, itd. Ono gde se na keca vidi razlika između Octavie i Superb, u svakoj varijanti, je veća širina Superba. Centralna konzola oko menjača je šira, razmak između sedišta prednjih i zadnjih, je primetno veći. Slična je stvar između Octe i Passata, komfor za punike je veći, a vozilo je šire. Da rezimiram, meni, koji sam vozio n automobila, Scala ima to što je potrebno, što subjektivno, što na metar, da bude u sebi deklarisanom segmentu. Octa i Superb to prosto nemaju u dovoljnoj meri. Najnapucanijim primercima nedostaje širina dlake, ali ja ne mogu da ih tu smestim, možda neko drugi može. To sve, naravno, ne znači da ne mogu da se porede, pogotovo što na prelasku iz segmenta u segment uvek ima primeraka oba segmenta koji su tu negde sa cenom, pa imaš pravo da vagaš. Ja ti više na ovu temu neću replicirati, rekao sam šta sam imao. Možemo da nastavimo o bilo čemu drugom.
  7. Ne mogu Superb da prebacim u segment iznad, jer nema taj nivo opreme i korisničkog okruženja da bi se kvalifikovao. Sem toga, ako pogledaš pažljivije konfiguraciju tog vozila, nije on ni mnogo daleko od Passata, s obzirom da je u pitanju liftback vozilo, naspram klasične limuzine. Svakako nije ni blizu daleko koliko je Octa od Golfa npr. Ja sam nebitan, cela referentna planeta ju je stavila u C, a ja sam saglasan. Kupac C segmenta gleda to vozilo, između ostalih, u odnosu cene, opreme, bezbednosti, itd. Nisu samo gabariti Scalu izdvojili, štošta ju je izdiglo iznad B, sem platforme, koja je btw, prosečnom kupcu potpuno nebitna kao podatak i dovoljno je dobra da iznese to vozilo. Slično je i za Octaviu, ne vidim je u D, iako vozim konkretan primerak i tehnološki i opremom onako baš fino ispred prosečnog D na ulicama, ali da bi poređenje bilo validno, treba porediti top C sa top D, i onda su stvari malo jasnije. Najupečatljivija razlika između uporedivih primeraka C i D, nisu samo dimenzije vozila, već stepen komfora, okruženja, tj. luksuz, koji je za C na tom nivou ozbiljna retkost. Top primerak C može žestoko da se namunji, li top D može da ode još dalje. Zatim, kad u priču ubaciš i različite proizvođače, svako ima i svoju internu segmentaciju. Dilema će uvek biti na delovima susednih segmenta gde se vozila preklapaju, pa kad ti stvari nisu kristalno jasne, pogledaš malo šta drugi ljudi misle --> da li uzeti top C ili klot D, top D ili klot E, top Scalu ili klot npr. Astru? edit: replika za SUV: Kodiaq 4705 Stelvio 4687 Tarraco 4735 Rav4 4600 replika za dugački D: mazda 6: 4865 mondeo: 4844 Nisu baš usamljeni predstavnici segmenta.
  8. Na ovom spisku mi se čini da jedino Sava ima smisla. Ne možeš da spustiš točak na 16" i uzmeš neku bolju gumu? Sigurno će vozilo bolje funkcionisati.
  9. Najčešće je maska zamenjena na vozilima koja su imala neku vrstu havarije. Važi za većinu vozila sa aftermarket delovima. Ovo je jako zanimljiv auto, ali hrabra kupovina. Ako ćeš mene da poslušaš, sve vrati na stock, pa jedno po jedno. Remapirano vozilo mora da bude tiptop, ukoliko ti je to jedini auto, a ne vikend hobi.
  10. nidza

    e-Sport

    Odlične trke, druga baš zanimljiva za gledanje, obrnuti grid na startu. Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
  11. nidza

    e-Sport

    Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk
  12. Stvarno stoji na EuroNCAP, nije mi palo napamet da pogledam uopšte, moj propust. U Evropi su je zacementirali u C uglavnom, van je često u segmentu iznad. Kako god, ovde ne diskutujemo o Octaviji, već i Scali - eto kad si već zaludan, nađi i gde pripada B segmentu, odnosno da je small car, subcompact - ja nisam našao. Octa je svakako anomalija, a nju nije moguće koristiti kao argument. Npr, moj primerak nema ništa manje od službenog passata te generacije koji imam u firmi, dapače, ima dosta više, od šasije, pogona, opreme, a mislim da je čak i teža po saobraćajnoj.
  13. @neshaoct: Zanimljivo je da se u potpunosti razumemo, ali o potpuno istoj stvari i istim argumentima tumačimo različito. Rezimiraću na kraju sve. Prvo da repliciram za "low", možda je trebalo od početka upotrebiti termin, iako je stvar jasna već po ceni vozila gde tačno cilja. Iz ugla korisnika bi se očekivalo inferiornije vozilo na ulazu u segment, jer zadovoljava sve prosečne potrebe i ostavlja daleko ozbiljniji utisak nego što bi se i pretpostavilo. Iz ugla vozača i putnika, apsolutno se ne bi osećali prevareni. U kom delu C segmenta se nalazi neko vozilo, low, mid, max, nema veze, konsenzus je da je to sve C, a ja sam sa tim saglasan. Ulazni deo segmenta će biti blizak segmentu ispod, sredina je tu gde je oduvek i bila, a izlazni segmentu iznad, to je potpuno normalno - i tu dolazimo do Octavie. Ne mislim da postoji nekonzistentnost u stavu, prihvatam u potpunosti celukopnu automobilsku javnost: proizvođača, novinare, bezbedonosne i druge agencije, razne internet sajtove, uostalom i kupce. Da rezimiramo: Scala u interaktivnim i funkcionalnim parametrima pripada C, na jeftinijoj platformi, za B/(Bmax)/C segment Octavia u interaktivnim i funkcionalnim parametrima takođe pripada C, ali na skupljoj platformi, za C/D segment Superb/Passat u interaktivnim i funkcionalnim parametrima pripada D, na platformi za C/D Na papiru u sličnoj poziciji se nalaze Superb/Golf kao i Scala/Polo. Naravno, vrlo inteligentno si posegao za parametrom nosivosti vozila, svaka čast, ja se toga nisam setio i to otkriva zapravo gde su uspeli da uštede. Da li će to nekog da interesuje ko kupuje kola, ili neće, to je na njemu samom. Ja ne mislim da to diskvalifikuje iz segmenta, pogotovo što je i adekvatno jeftinija u odnosu na dolazećeg Golfa i Octu, a pogotovo jer postoje slična vozila drugih proizvođača po istom receptu. U startu Scala nudi neke opcije koje za taj novac ranije generacije Octavie i Golfa nisu imali, što je nekom bitno. Gubi se sve što se gubi sa lošijom platformom, lošije se vozi, nije naročito agilna i direktna, iako je vrlo udobna, ima manju nosivost i slabije motore.
  14. I u čemu je tačno ovde problem? Ulazni i jeftiniji model u segment nije u svemu egal sa modelom iz sredine ili vrha? Zar to nije očekivano? Nemam ništa protiv da ga zoveš B+, tvoja stvar, ali niko relevantan ne deli mišljenje. Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...