Jump to content
FAS Goran

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/26/18 in all areas

  1. 6 points
    YUgisa

    Električna ručna kočnica, za/protiv?

    Ne volim nesto previse nove aute, ali ok, shvatam da drugi vole nove trendove ali mislim da se preteruje sa filozofiranjem da sve vec mora da bude na dugme ili jos gore bojim se da ce i do rucne morati preko "ekrana" da se dolazi. Bilo bi lepo da su auti i dalje auti, a ne mobilni sa tockovima.
  2. 5 points
  3. 4 points
    Ja sam zvao Stojanov pre par meseci cena je bila 14500. Ako mene pitaš, sačekaj ta tri meseca, uzmi auto sa adekvatnim motorom!
  4. 4 points
    djomla

    Funny photos

    Sent from my 3310 Sent from my 3310
  5. 3 points
    Druze ja sam uzeo tipa tog na akciji samo u sedan varijanti,ja sam za sada prezadovoljan,motor je meni ok,sad sve zavisi sta si do sada vozio,ja sam stalno vozio atmosferce benzince tako da sam navikao na slabija ubrzanja,ako si vozio dizela sa turbinom,verovatno ce ti biti slabo.... Inace mislim i da su sto se tice kreditiranja najpovoljniji... Misljenja su razlicita,svako ce reci bolje da si uzeo ovo ili ono ali po meni je ovaj auto sa ovom opremom i sa ovom cenom dobra kupovina...
  6. 3 points
    Ja bih razmotrio opciju Tipa sa 1.4 Tjet motorom. Koliko se secam, u Stojanovu su mi rekli, odma cim se pojavio Tipo Tjet kod nas : Hecbek, Lounge oprema, 1.4 tjet 120 ks motor - 14.500e. Sto se redovnog odrzavanja tice, maltene ti je sve isto kao i taj atmosferac, od potencijalnih skupljih kvarova (u poredjenju sa atmosfercem) imas samo turbo i plivajuci zamajac, koji s obzirom da pricamo o novom vozilu, teskooo da ce ikad da ti predstavljaju problem... Jeste doplata, ali ako nekako mozes da se opruzis toliko, razlika u motorima je ogromna, tjet motor bassss lepo vuce...
  7. 2 points
    Sportski automobil braće Janković iz Rijeke - danas poznat kao Alfa Romeo 6C 2300 Aerodinamica Spider Oko ovog automobila postoji dosta polemika, a možemo slobodno reći, poseduje i elemente mitologije. Verovatno iz razloga što nema puno pravih podataka koji bi potkrepili ili demantovali određene priče (mitove?) oko ovog automobila. Uvek se trudim da napišem tekst na osnovu činjenica, a one su ovde... Pa, prosudite sami posle pročitanog. Ono što je neosporna činjenica je da su braća Janković u Rijeci konstruisali tehnički vrlo napredan automobil. Da, u Rijeci (tada zvanoj Fiume), što zapravo ne bi trebalo da čudi jer je to grad vrlo bogate tehničke kulture. U Austro-Ugarskoj monarhiji Trst je bio glavna luka za potrebe Austrije, a Rijeka za potrebe Mađarske, pa je sve ono gore napisano zapravo bilo podržano od strane Budimpešte. Po završetku prvog svetskog rata u Rijeci i okolini je još dobrih deset godina bilo oružanih sukoba oko statusa grada (da li treba da bude u sklopu Italije, u sklopu Jugoslavije ili grad-država) da bi do tridesetih Rijeka definitivno bila deo Italije. Po završetku drugog svetskog rata bila je pod Vojnom Upravom Jugoslovenske Armije (VU JA) da bi od 1947. godine definitivno bila deo Jugoslavije. Iz prethodnog se vidi da Rijeka ima zanimljivu prošlost, a deo tog bogatog tehničkog nasleđa čini i zaovstavština braće Janković (Jankovich u dokumentima). Verovatno je braći Janković inspiraciju za njihov dizajn pružio Audi Typ A koji se pojavio 1934. godine i bio je prvi automobil sa motorom smeštenim centralno iza leđa vozača. A možda i nije, ko zna... Ajde da obradimo prvo ono što je poznato. Kada je tačno počelo da se radi na razvoju automobila nije poznato, ali sačuvani tehnički crteži koje je izradio Đino Janković (Gino Jankovich) datiraju iz 1935. godine. Na tim dokumentima se vidi da su kočnice sa Bjuika (Buick) iz 1933. godine, da je dobar deo vešanja (koje je nezavisno) preuzet od modela Ford V8 Saloon iz 1935. godine. Osim toga, vide se i ostali detalji automobila, kao što su Alfin redni šestocilindraš, centralno postavljen motor, tri sedišta postavljena u liniji od kojih je ono centralno za vozača, položeni hladnjak da bi se dobio aerodinamičniji oblik, šasija koja djelom ima elemente sa modela 6C 2300 (motor, menjač i diferencijal je iz tog modela),... Ukratko, vrlo napredna, i što ne reći smela koncepcija. To je čak i prvi sportski automobil sa centralno postavljenim motorom iza vozača namenjen saobraćaju na javnim putevima. Uz Đinov potpis vidi se i datum izrade projekta (11.12.1935. god.) tako da sumnjam da je rad na samom automobilu počeo pre 1936. godine. Alfa Romeo 6C 2300 Pescara i Alfa Romeo 6C 2300 Gran Turismo imaju brojeve šasija od 700101 do 700635. Braća Janković su uzeli onu sa brojem šasije 700316, što će reći da je proizvedena 1934. godine. Na fotografijama se vidi i testna varijanta vozila kada još nije napravljena karoserija. Vidi se i da je taj nedovršeni model imao registraciju FM 2757 (FM je oznaka za Fiume). Ta fotografija nedovršenog vozila najverovatnije datira iz 1937. ili 1938. godine. Sama karoserija je izrađena u Riječkoj kompaniji Lampo (mislim da je to bilo brodogradilište), a postoje podaci da je pomogao Herman Garber, karoserist iz Švajcarske, no nema nikakve pisane potvrde toga. Po nekim podacima 1938. godine je ubačen novi motor (isto sa 6C 2300, a u trenutno restauriranom vozilu se nalazi motor tog godišta) sa tri karburatora Weber 36 DO4 (u Đinovim crtežima motor je sa jednim karburatorom). U svakom slučaju, automobil je završen pre početka drugog svetskog rata što i svedoče predratne fotografije. Kažu da je automobil bio skriven od 1941. do 1945. godine. Kapitulacija Italije 1943. godine zatekla je braću Janković na nekih tridesetak kilometara daleko od Moskve. Tada se vraćaju u Rijeku i, naravno, rade za Nemce (tehnički poslovi oko održavanja i popravka voznog parka). U Rijeku 1945. godine ulaze jugoslovenski partizani pa je grad pod kontrolom Jugoslovenske Armije. Kao vlasnici velikog privatnog posla uoči nastupajuće nacionalizacije braća Janković nisu vidjeli svoju budućnost u Jugoslaviji. Tada se na automobilu pojavljuju i oznake Jugoslavije. VU JA (Vojna Uprava Jugoslovenske Armije) je izdala 24.12.1946. god. dokument koji možemo nazvati i saobraćajna dozvola (Licenza di Circolazione), a koji se štampao na italijanskom, hrvatskom i slovenačkom jeziku. Ručno pisani podaci su na italijanskom, a evo kako je ispunjeno: - registarski broj: R0559 - broj motora: 700316 - broj sedišta: 3 - vlasnik: Fratelli Jankovich fu Matteo - adresa: Fiume, via Ciotta 27 - datum važenja dozvole: od 24.12.1946. do 31.12.1946. - dozvola važi za područija: Istria, Litorale Sloveno e Zona A Tako su braća sa svojim sportskim automobilom došli u Trst. Tada su prodali auto jednom američkom vojnom oficiru koji auto odvodi u Nju Jork (New York). Automobil potom menja nekoliko vlasnika, postoje i pisma koja se šalju Luiđi Fuziju (Luigi Fusi), osnivaču muzeja Alfa Romea, čoveku koji verojatno drži rekord po stažu u jednoj kompaniji (65 godina u Alfa Romeu) i učestvovao je u projektovanju svih modela iz predratnog vremena. On u odgovorima ne piše o sportskom autu kao da je on deo Alfa Romea. U biltenu Alfa Romea iz 1981. godine stoji da ima na prodaju ,,the Jankovich Alfa Romeo'' izrađena 1940. godine na bazi 6C 2300 i da je potrebna restauracija. Prodavac se nalazi u Severnoj Irskoj. Restauracija se desila 2004. godine pa je automobil iste godine ponuđen na aukciji u Parizu. Automobil je izazvao veliko interesovanje, no od prodaje se odustalo i to najviše zbog jedne zakonske stavke, naime ako se u katalogu navedu netačni podaci može se krivično odgovarati i 10 godina poslije izvršene prodaje. Kako je objasnio prodavac, odustali su jer, jednostavno, nisu imali dovoljno podataka o automobilu. Posle toga se pojavljuju razne priče o automobilu koje se uglavnom ne mogu potvrditi, no, meni lično, su mnoge sumnjive. Neke od tih priča idu ovako: - Vitorio Jano 1934. godine ustupa braći Janković šasiju i motor da rade na razvoju novog trkačkog automobila u koji bi se kasnije ubacio V12 motor. Kako je 1936. godine predstavljeni Alfa Romeo 12 C nije pokazao kao uspešan model Vitorio Jano 1937. godine dobija otkaz. Time prestaje i fabrička podrška braći Janković u razvoju bolida, pa oni prave civilni automobil. Hm, ovo mi ,,ne pije vodu'' iz nekoliko razloga. Prvo, ako su već imali fabričku podršku zašto im nisu dali 8C umjesto 6C? Drugo, za koji to V12 motor je predviđen bolid braće Janković, onaj iz bolida 12C? Treće, ako je već rađen za trke zašto se od materijala koristi samo čelik? Tada su se već uveliko koristili lakši materijali. Četvrto, zašto tri sedišta kada su tada svi trkački modeli bili jednosjedi? Peto, znajući kakvo je stanje u Alfa Romeu bilo tada i kakvih je problema imao Vitorio Jano čisto sumnjam da bi projekat prepustio bilo kome nemajući potpunu kontrolu nad istim. - Braća Janković su imali uvid u projekte koje je radio Vifredo Rikart (Wifredo Ricart), pre svega misleći se na tipo 163. Ipak, ustupio im je šasiju, a nije motor. S' obzirom da je projekat na razvoju tipa 163 počeo 1937. godine tu se ne pokapaju datumi. Takođe, Jankovići su imali jednostavniju šasiju od one koju je projektovao Rikart. - Bežanje braće Janković kroz blokade u decembru 1946. godine izbegavajući metke zahvaljujući brzom i niskom automobilu. Mislim da je ovo dio mitologije, tim pre jer su imali dozvolu da se kreću automobilom prema Trstu koji im je i bio cilj. - Da sada ne nabrajam sve. Recimo, ko je i kada u naziv automobila ubacio ono Aerodinamica Spider? Kažem, moguće da ima istine u svim pričama, no ja sam napisao ono za šta se može pouzdano utvrditi zahvaljujući bogatoj projektnoj dokumentaciji braće Janković. Kako god bilo, ova Alfa Romeo braće Janković je vrlo napredan tehnički uredak, pa iako nije nastala u Jugoslaviji predstavlja deo tehničke istorije nekadašnje države. Zato i ovu priču, da se tako izrazim, uslovno postavljam ovdje. Po mnogu čemu, automobil ispred svog vremena koji ne bi trebalo zaboraviti, a ovo je moj skromni doprinos tome. Preuzeto sa: Drumska vozila iz Jugoslavije
  8. 2 points
    Ivan

    Električna ručna kočnica, za/protiv?

    Isto kao sto ume i Stop&Start, pri nekom neocekivanom ostrijem startu po gradu. Zato ga i drzim stalno na OFF, a i necu da akam masinu i akumulator stalnim paljenjem i gasenjem za pisljivih par dl/h goriva (koliko potrosi u leru). Plus sto potrosaci ostaju upaljeni za vreme dok motor ne radi, neka meni lepo alternator puni i masinica prede. Ne treba mi ni za koji *** .
  9. 2 points
    AbarthGP

    Abarth Grande Punto 1.4T 155HP

    Malo zimskog pranja i nove svecice jer propucava kao lud.
  10. 2 points
    Pretpostavljam da je mislio na turbo dizel, tj na Mareu sa avatara. A tebi se sad priviđa slovo "i" i vageni [emoji3] Sent from my SM-G950F using Tapatalk
  11. 2 points
  12. 1 point
    Često smo se susretali sa pitanjem da li nam protokomer radi ili ne?. Pre nego što ga osudimo na zamenu - proglasimo neispravnim, ili kako god nije loše da proverimo u kakvom je "higijenskom" stranju. Naime, ova stvarčica u svojoj disfunkciji u saradnji sa cemtralnom kompjuterskom jedinicom može da napravi čudo, od normalnog auta "mrcinu", da utiče na potrošnju, snagu i opštu sigurnost vozača koji ne zna šta mu je sa kolima. Ovaj mali deo koji spada u opštu drupu "usisa" i prva je stepenica u snabdevanju motora vazduhom i obaveštava elektronsku pamet naših vozila o stanju i potrebi koncentracije smeše koju smo zadali pritiskom na gas. (Naravno pored ovog senzora postoji čitav lanac koji može da pokvari vozačevu sreću, ali ona su već u domenu specijaliste - mehaničara). Naravno, ono što moćemo prvo da proverimo je filter za vazduh. Videćemo odmah ima li na sebi "maca" od topole, gareži i blata - ukoliko nema: IDEMO DALJE!. Sledeća stanica na našem putu je mala "zvrčka" kod nas popularna kao PROTOKOMER, odnosno zvanično u svetu poznata kao: mass air flow Nije loše od filtera za vazduh do mesta koje vodi ka motoru skinuti crevo sa sve protokomerom i to sledećim redosledom: pozicija creva sa protokomerom skinuto crevo od fiksnog dela prema motoru pozicija torax zavrtnjeva koje drže senzor u crevu početak vadjenja protokomera iz kućišta izgled protokomera potreban alat za čišćenje mesta koja se čiste (četkicom) komplet izvadjeno crevo, oprano i čisto sa kućištem protokomera, spremnog za vraćanje očišćenog protokomera. Kada smo sve vratili na svoje mesto dobro bi bilo četkicom očistiti i elektrokontakte, i naprskati elektrokontakt sprejom (u nedostatku može i WD40). Ukoliko smo sve povezali kako treba - napravimo probnu vožnju. Pogledajmo da li nam vozilo ubrzava kako treba, ostavlja li trag za sobom (dimovi). Ukoliko sve od navedenog nije rešeno - sledeća stanica je mehaničar. Ukoliko ste primetili osetnu razliku izmedju sadašnjeg i predjašnjeg stanja - rešili ste problem! Bio vam je prljav protokomer!. Fotodokumentacija ovog priloga dobijena je ljubaznošću našeg člana ZoranSM-a, dok je tekst deo naših zajedničkih davnašnjih muka sa MAF senzorima...
  13. 1 point
    Damjanović

    Štelovanje farova

    Preduslov bilo kakvog razmišljanja o nabavci novih farove - je ispitivanje funkcionisanja vaših farova. Postupak se vrši veoma prosto i brzo. Za ovo je potrebno imati metar na razvlačenje i imbus ključeve (ukoliko je u pitanju Lybra, mada pretpostavljam da svi imaju isto štelovanje) Potrebno je ovo izvoditi u sumrak, kako bi tačno u motoru videli šta zavrćete, a šta odvrćete, kao i kakvu sliku crtate po zidu. Potrebno je dakle naći zid širine bar 3 metra i tačno se upravno na njega parkirati na odstojanju od 10 metara od vrhova vaših farova. Naravno, teren treba da bude potpuno ravan! Ukoliko ste sve ovo precizno izmerili, dobro se namestili upravno na zid (ovo je jako važno jer je horizontalno štelovanje najveća muka) postupak. 1. od osovine sijalice fara uzmite visinu od tla. nju prenesite na zid 2. Odmerite rastojanje od osovina sijalica levog i desnog fara - i njih prenesite na zid. 3. Upalite farove - ukoliko vam se projekcija snopa gadja sa oznakama koje ste nacrtali na zidu - ugasite farove i terajte dalje. 4. Ukoliko to nije tako, radite sa zavrtnjima 1 i 2 dotle dok slika ne bude potpuno poklopljena sa crtežom na zidu. Ovde treba biti vrlo istrajan, jer i najmanja greška na većem rastojanju daje loše rezultate. Uglavnom, svaki trud se isplati!. napomena: prilikom štelovanja unutrašnji taster za podignutost farova OBAVEZNO mora biti namešten u položaj "0"!!. Svaki sledći stepen 1,2,3, znači spuštanje farova. Praktično, položaj "0" je najviši položaj snopa. grafički prilozi prevedeni sa originalnog uputstva za održavanje Lancie Lybre, strana 80, separat 5540 "PROCEDURE PER RIPARACIONI ILLUMINACIONE ESTERNA"
  14. 1 point
    Mani ti te njihove gubitke, 100% nisu u minusu završili, nego im je projektovan profit umanjen za tu cifru po komadu.
  15. 1 point
    I meni je tugica, ali ljudima kojima i Grande Punto 1.2 ide dobro - nije
  16. 1 point
    Bez obzira kolika je zarada po proizvedenom modelu najveca stavka predstavlja razvoj modela i ta cifra je ogromna! Mislim da je na Stilu gubitak fabrike bio oko 7000 e po komadu jer su proizveli i prodali daleko manje nego sto su planirali. Netko strucniji ce ti dati verovatno bolji odgovor.
  17. 1 point
    Ivan

    Automobilsko tržište Srbije

    Zaboravili su samo podatak koliko komada su kupila fizicka lica.
  18. 1 point
    neshaoct

    Cene goriva...

    Cene goriva na pumpama u Srbiji nastavljaju da idu silaznom putanjom I u ponedeljak su osvanuli cenovnici sa nižim cenama pa se benzin od 95 oktana prodavao i za 145.7 dinara po litru, a evrodizel je je pojeftinio za više od dva dinara i prodavao se i za 160.4 dinara za litar. Osetno su pojeftinile i cene superbenzina za dinar do dva po litru u odnosu na kraj prethodne sedmice, baš kao i tečni naftni gas (TNG), koji se juče prodavao za 79.4 dinara po litru. ''Cena dizela je pala za devet dinara i 40 para po litru, a benzina za oko 12 dinara, u odnosu na najviše vrednosti zabeležene ove jeseni'' - potvrđuje za ''Novosti'' Tomislav Mićović, generalni sekretar Uruženja naftnih kompanija Srbije (UNKS). ''Pojeftinjenje goriva je pre svega posledica pada cene sirove nafte na globalnom tržištu u proteklom periodu.'' Da se pad cena oseća i po porastu prodaje derivata, potvrđuje nam i prodavac na jednoj, inače veoma prometnoj benzinskoj stanici u Beogradu. ''Teško je precizno reći, ali je prodaja porasla poslednjih dana za 10 do 15 odsto. Moguće je da su u pitanju i nadolazeći praznici, ali mislim da je pre svega na povećan promet uticala niža cena'' - kaže on. Cene goriva su niže i na pumpama u zemljama regiona. Srbija se po ceni benzina nalazi u ''zlatnoj sredini''. Od nas skuplji benzin toče vozači u Grčkoj, Albaniji, Hrvatskoj, Crnoj Gori, Sloveniji. Kod dizela, situacija je sasvim drugačija jer zbog velikih državnih zahvatanja ovo gorivo je samo u Albaniji i Grčkoj skuplje nego u Srbiji. Svetska berza Cena sirove nafte na svetskim berzama, odlučujući faktor maloprodajne cene, i dalje pokazuje tendenciju pada. Prema analizi UNKS, barel nafte tipa brent, koji je sredinom jula koštao 44.82 dolara, 3. oktobra ove godine dostigao je nivo od 86.29 dolara! Srećom, usledio je pad, pa je sada cena barela ove nafte oko 57 dolara preuzeto sa - Auto Blog
  19. 1 point
    totti

    Funny photos

    Meni deluje kao Nešin rukopis [emoji3] Sent from my SM-G950F using Tapatalk
  20. 1 point
    1500 eura više za 7 godina nije mnogo što se tiče kredita... Ja sam Punta uzeo na 7 godina,oduži se. Da mi imamo novac pa da se nov auto uzima na 3 godine pa ga opet zameniti za nov,to bi bio posao. Ovako kad prodje 7 godina nema šanse da izvučeš ni učešće koje si dao,ali 7 godina samo redovno održavanje i vozaš se.
  21. 1 point
    Ivan

    Kvalitetne gumene papučice

    @Miroslavjtd Pitanje je spojeno sa postojecom temom o gumenim papucicama. Posto vidim da je Stilo u pitanju, navuces prvo onu stranu koja ima duzi "dzep" za kacenje pozadi. I onda suprotni, kraci, samo prebacis preko metalne pedale. Savet, ako kupujes gumu za noznu kocnicu - obavezno uzimaj onu kao kod originala, koja sa desne strane (ka pedali gasa) ima zastitu. Da slucajno desno stopalo pri prebacivanju sa pedale na pedalu ne podleti pod papucu kocnice.
  22. 1 point
    totti

    Električna ručna kočnica, za/protiv?

    Razmišlja ona umesto tebe [emoji3] Automatski se otpušta čim kreneš. Dok kod nekih (Vagen) to ne možeš ako nisi vezan, moraš sam da je otpustiš. Po majstorskim iskustvima, jedina "loša" stvar takvog kretanja je nešto pojačana potrošnja pločica, ali mislim da je to zanemarljivo.
  23. 1 point
    Nikola 1.6

    Kvalitetne gumene papučice

    Lagano, navuces donji deo i posle samo pritisnes gornji deo pedale da gumeni deo koji fiksira gumu udje u svoje leziste u pedali
  24. 1 point
    Nikola 1.6

    Kvalitetne gumene papučice

    Povuces gornji deo ka sebi i posle je samo svuces sa pedale.
  25. 1 point
    kreator

    Fiat Stilo JTD

    Ako je dobio lufta na konkretnom klipu tu može da bude više stvari..Najjednostavnije da je tu bilo lošeg podmazivanja pa je zapalio tj okrenuo ležajeve..Kako kažeš da je motor već bio rađen moguće da je neko to zbudzio pa se desilo šta se desilo..Ako su radilice jeftine ja bi pazario neku koja je u dobrom stanju odneseš na mašinsku obradu i reći će ti kad je izmere šta dalje..Obradiš kupiš nove ležaje i spakuješ motor..
  26. 1 point
    bokija

    Baby Maserati? Grande Punto T-Jet

    Leeeeep....a i mocan.Sa srecom.
  27. 1 point
    Axic

    O akumulatorima...

    Varta silver dynamic serija valjda 40 meseci ili tako nekako. @Flex pravac Metro i uzimaj kod njih sa najsvezijim datumom koji imaju.
  28. 1 point
    Axic

    O akumulatorima...

    @Flex Uzmi Monbat, Biloxi ili neki jeftiniji, veruj mi da nećeš pogrešiti.Imao sam Exide, trajao koliko i garancija i nije sad nešto vauuuu za tu cenu koju ima.
  29. 1 point
    Sheriff

    Zvuk iz kabine

    Moguće se da zvuk dolazi od same platike, naročito ako nije konstantan već se pojavljuje povremeno npr. kada je hladnije i sl. Ono što možete pokušati je da na svim spojevima plastičnih delova gde vam je pristupačno naprskate malo silikon spreja, pa da vidite da li se nešto promenilo. Inače plastika je veoma podložna temperaturnim diletacijama, naročito ako nije nekog premium kvaliteta i krckanja iste nisu neuobičajena pojava.
  30. 1 point
    Stvar je prilicno jasna iz opisa, zaribao je motor. Sada alnaser ne moze da okrene. Probaj eventualno da ga ubacis u brzinu i probas da pomeris auto na gurku. Koliko ja znam kada se upali ova lmpica motor se mora odmah ugasiti i ne paliti do daljnjeg. Cesto je i kasno kada se upali lampica ali je steta manja. Dobro je puntisa i izdrzao , 7 km bez ulja. Ako je ostatak auto ok onda se isplati popravljati mada mislim da je jeftinije kupiti drugi motor ali to je opet macka u dzaku. Ako je ovaj zaribao onda mora puna generalna a to nece biti jeftino...
  31. 1 point
    @Jovan96 Upalila ti se lampica z pritisak ulja!? Crvena "aladinova lampa" i kap sto curi iz nje?
  32. 1 point
    MS PK

    P: Fiat 500 MS DESIGN Monte Carlo Cup

    Pa vidi, kakav oglas, takva i ponuda. Dobro nisi napisao inbox jbt a ne po dogovoru. Ne razumem sta je tesko da se stavi neka barem okvirna cena, ili volite da sedite u kaficu i da vam zvrcka telefon povremeno, mozda je zbog toga, ne znam. Uostalom, jedno od pravila foruma je da se napise cena artikla koji je oglasen.
  33. 1 point
    darkman14

    Loše iskustvo sa WinWin-om

    Kako beše, ALDI i PIN, mislim da sva računarska roba ide preko tih firmi. Gde god kupio, na garanciji isti pečat
  34. 1 point
    Ivan

    Štelovanje farova

    Polako se pi*ane i detalji, tako da sam pametno iskoristio boravak sa lepsom polovinom u jednom TC i konacno uhvatio vremena da pedantno ustelujem farove na Sportu. Pa evo da podelim par tipova sa vlasnicima Nuova Bravo, cisto da ne budu u dilemi sta je sve potrebno i za sta je koji sraf. Prvo da napomenem da je sve "na izvol'te" i neuporedivo lakse dostupno nego na Stilu, gde je bila zestoka patnja i nastelovati farove i zameniti sijalice, a sve praceno izgrebanim rukama. Tako da je stelovanje na Bravu samo stvar dobre volje i malo vremena za svoju i za tudju bezbednost na putu. Potreban alat: Za razliku od Stila gde je bio potreban kljuc 8, kod Nuova Bravo je i mogucnost stelovanja elegantnije resena. Svaki far naravno ima 2 navoja za stelovanje (horizontale i vertikale), ali svaki navoj ima dva moguca srafa - sa gornje strane je plasticni sraf u koji ide imbus od 6mm. A normalno na njega ide obican metalni sraf, za kljuc 10 (pozeljno gedora 10, zbog brzeg i lakseg hoda alata). Tako da mozete izabrati sta vam je lakse ili sta imate od alata - licno sam koristio imbus 6 i gornje plasticne srafove, jer su lako dostupni, a sami srafovi se lako i brzo motaju. Dovoljna je jos samo lepljiva traka kojom cete markirati zize na zidu i moze da se startuje. Raspored srafova za horizontalnu i vertikalnu nivelaciju: Sto se tice navoja za stelovanje, naravno postoje 2 za svaki far - jedan steluje vertikalu, a drugi horizontalu. S tim sto je raspored obrnut u odnosu na Stila. Dakle, za Nuova Bravo: 1. Spoljasnji sraf fara (u krilu) sluzi za podesavanje nivelacije fara levo/desno. Zavijanjem plasticnog imbusa (u smeru kazaljke na satu), snop fara se pomera ka unutra, tj. ka uzduznoj osi vozila. Obrnuto, odvijanjem, snop fara se pomera ka spolja, tj. u sirinu i od uzduzne ose vozila. 2. Unutrasnji sraf fara (ka masci) sluzi za podesavanje nivelacije fara dole/gore. Zavijanjem plasticnog imbusa (u smeru kazaljke na satu), snop fara se podize uvis. Obrnuto, odvijanjem, snop fara se pomera na dole: Procedura stelovanja: Na fabrickom faru Nuova Bravo, stoji definisan potreban pad od 1% . Tj. kada se odmaknete od zida 10m, pad snopa treba da bude 10 cm. Ostalo je sve vec ranije detaljno opisano: - Prici autom ravno, pod 90 stepeni, potpuno do zida (ravna podloga se podrazumeva); - Podesiti motoric nivelacije farova u polozaj "0" i markirati projekciju ziza na zidu lepljivom trakom; - Lagano voziti ravno unazad, pratiti pomeranje ziza i na koji ih nacin eventualno treba korigovati; - Zize ne smeju da setaju levo/desno, moraju da ostanu u vertikalnoj osi fara - ukoliko to nije slucaj, nastelovati snop spoljnim srafom za nivelaciju levo/desno; - Ziza na 10m udaljenosti mora da bude 10cm ispod pocetne tacke i to je potreban pad od 1% - ukoliko to nije slucaj, nastelovati snop unutrasnjim srafom za nivelaciju dole/gore; I to je sva mudrost... Bravo ima projektor na srednjem svetlu (kod Stila je to reflektorski far) i jasno definisan snop, pa je i stelovanje prilicno lagano i intuitivno. Dodatno, moze se izaci na otvoren put, po krivinama i eventualno trunku korigovati visina snopa u skladu sa potrebama, jacinom sijalica i sl... Ali nista drasticno u odnosu na opisano, nije lose posle toga proveriti konacno stanje na zidu. Poenta je da vozac dobro vidi, ali isto tako vazno - da ne ometa druge vozace koji mu dolaze u susret. Nuova Bravo ima i korisnu opciju "Corner light", kada se motanjem volana pali prednja maglenka na odgovarajucoj strani i tako poboljsava osvetljenost u krivini.
  35. 1 point
    DaliborLazarevic

    Provera grejača na dizelima

    Evo u ovom video ima kako se menja grejac,a u pocetku video je skidanje EGR ventila kod stila 1.9 JTD U ovom drugom videu je slicna stvar samo zamena drugih grejaca koji su teze dostupni 1.9 JTD
  36. 1 point
    Nisam 100% siguran, ali mislim da se na ovoj slici vidi, tu gde je ovaj dzek. Neka me neko ispravi ako gresim.
  37. 1 point
    Damjanović

    Štelovanje farova

    E, sada kada smo naštelovali farove, oni bi prema evropskim stabdardima trebalo da budunamešteni tako da im projekcija na dumu izgleda ovako: U hotizontalnoj projekciji oboreni i dugi: ili kako se to vidi iz kabine: oboreni i dugi: medjutim, ukoliko na vaše farove predvidjene za standardne halogene sijalice stavite xenonske, snop će u horizontalnoj projekciji izgledati ovako i to samo na srednjim svetlima - ukoliko vaš far ima konstrukciju sa dve H7 sijalice. Dugi far će sijati klasičnim - žutim svetlima, dok će oboreni projektovati potpuno belu svetlost: kome smeta ovakva kombinacija, potrudiće se da nadje kompletan far predvidjen za xenonsko svetlo (ukoliko postoji za traženi model), i u tom slučaju bi snop trebalo da izgledaovako: Naravno, difuzor -prednje staklo je posebno konstruisano da smanji širinu snopa i da fokusira snop tačno prema projekciji farova koje daju halogene sijalice iz prvog primera, sa razlikom znatno jačeg svetla nego kod halogenskih. To je i razlog što se naknadno ugradjene xenonske sijalice nameštaju za stepen niže od halogenih -jer im je snop širi i viši!! Medjutim, zadovoljstvo originalnog fara predvidjenog za xenonske sijalice je mnogostruko skuplje (alii bolje). Koliko se to isplati u našim okolnostima i sa našim mogućnostima...nekom drugom prilikom.
This leaderboard is set to Belgrade/GMT+02:00

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...