Jump to content

Sheriff

Members
  • Content count

    33
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Sheriff last won the day on December 19 2018

Sheriff had the most liked content!

About Sheriff

  • Rank
    Il Nuovo

Profile Information

  • Location
    Belgrade

Previous Fields

  • Garage
    Fiat Panda Dynamic 1.2

Recent Profile Visitors

186 profile views
  1. Vibracija volana

    Neko moje iskustvo je da vibracije volana uglavnom bivaju ako točkovi nisu balansirani. Ako sa jednim setom guma, odnosno točkova nema vibracija, a sa drugim ima, ja bih prvo još jednom proverio da li su točkovi na kojima se javljaju vibracije dobro balansirani. Ne treba isključiti mogućnost da vulkanizer prvobitno nije dobro balansirao, pa zašto ne proveriti još jednom za svaki slučaj.
  2. Nissan Micra 1.2 16V K12

    Micra deluje prilično očuvano. Kada sam ja uzimao auto, razmišljao sam i o Micri, ali sam na kraju uzeo Pandu, jer je u tom trenutku bila najbolja kombinacija. Verujem da Micra sa tim motorom ide prilično dobro, s obzirom da je Panda sa svojih 69 KS sasvim ok. Daleko od toga da auto leti, ali je dovoljno za grad i održavanje neke prosečne brzine na auto putu. To što kažeš za crnu boju, meni lično bi to isto bila mana, ali na kraju krajeva najvažnije da je auto u dobrom stanju, a boja manje više. Teško je kupiti polovan auto, a ne napraviti nikakav kompromis.
  3. To se baš često dešava da vlasnik nahvali auto, bez ogrebotine i slično, a kada odete na lice mesta nema veze sa vezom. Da li njima to zaista ne smeta ili svesno nekoga zavlače ili su se nagledali toliko lomina da im taj konkretan auto zaista deluje ok, teško je reći. U svakom slučaju nije baš zgodno da neko napravi kilometražu da bi pogledao auto na osnovu nekih nerealnih informacija, a kada dođe potpuni šok.
  4. Sada sam detaljnije pogledao ovaj oglas za Audi i vidim da u naslovu stoji 4x4, a dole u opisu detalja kod stavke "Pogon" piše "Prednji". Totalna zbrka.
  5. Fiat TIPO - zavesice za tockove, blatarice

    Te zavesice, blatarice ili kako se već zovu, zaista jesu korisne ne toliko za onoga ko ih ima, već za one koji voze iza njega. Imao sam ih na prethodnom autu (fabričke) i jedino što je bila mana je što često prilikom sliaženja sa npr. nekog ivičnjaka i sl. znaju da zapnu, pa se desi da se vremenom pokidaju šrafovi što ih drže tj. proušije se plastika da tako kažem. Ja sam moje posle nekog vremena morao učvrstiti novim šrafovima i malo širim podloškama i sve je opet bilo ok.
  6. Da, sa teme sam skrenuo svesno, a rećiću i zbog čega. Pomislio sam da kada mu je majstor rekao da nema quattro da je mislio da nema sistem Torsen, pa sam zbog toga napomenuo da postoji i drugačiji sistem. To je razlog, jer ne verujem da niti majstor niti prodavac imaju neku zlu nameru da nekoga prevare ili dovedu u zabludu. Verovatno je neki nesporazum u pitanju.
  7. U svakom slučaju, kao što kažeš o ovome se dosta može pročitati na internetu, pa neka svako izvlači svoje zaključke. Možda Torsen sistem ima i sa pogonom samo na prednje točkove, ne znam i nisam ni rekao da nema ili ima, ali sam se fokusirao na varijantu quatrro pogona i tu sam rekao da postoje različiti sistemi. O ovome sam dosta čitao i to je tačno i odgledao dosta klipova još dok me je to zanimalo, ali ne kažem da sam sve skontao kako treba, ali ako nekoga više zanima on će se sam raspitati i ući u dubinu. Za konkretan primerak da li ima ili nema quattro pogon, majstor eto kaže da nema i prodavac ispade prevarant ili je možda neko njega prevario. Samo sam izrazio sumnju da je prodavac nekoga hteo svesno da prevari i dalje ne verujem u to.
  8. Quattro pogon nije isti u svim Audijima tj. postoje razlike između quattro pogona u npr. A5, A6, A8 i sl. i onoga u A3. Ti quattro sistemi imaju i drugačije nazive Torsen i Haldex. Kod Haldex sistema kao što bi trebao biti kod Audi A3, kompletna snaga ide na prednje točkove u normalnoj vožnji i auto se praktično ponaša kao i svaki automobil sa prednjim pogonom. Tek kada dođe do proklizavanja prednjih aktiviraju se zadnji i dolazi do transfera snage na zadnje. To je postignuto nekim sistemom duplog kvačila ili tako nešto. Kod Torsen sistema je permanentan pogon na svim točkovima. Ova razlika postoji ne samo kod Audija već generalno u VW grupaciji. Hoću da kažem da ne mislim da prodavac nekoga hoće da prevari, osim ako on ili neko drugi nije bukvalno nalepio oznaku, što ne verujem.
  9. O akumulatorima...

    Biće i slika, samo malo da ovaj sneg okopni pa da se nateram da uslikam
  10. O akumulatorima...

    Ja sam preko Excide site-a (battery finder) uradio pretragu za konkretan model i tačno je da za Pandu 1.2 od 2003 izbacuje Excide Excell od 44Ah, međutim ako izaberem verziju Pande 169 od 2010 godine pa na dalje, kao što je moja, sa motorom od 69KS, onda izbacuje tri opcije: Exide Excell od 50Ah, Exide Premium od 53Ah i Excide Start-Stop EFB od 60Ah. Ove novije Pande 169 imaju motore od 69KS, dok starije imaju 60KS i tu je ta razlika. Ovaj motor koji je kod mene je praktično potpuno isti motor kao u ovoj novoj Pandi 1.2 ili Fiat-u 500 1.2, samo što je kod mene EURO 5, a u njima je EURO 6. Za ovaj Excide Premium sam se odlučio zbog veće startne stuje ili kako se već kaže i zbog toga što auto ima klimu, centralnu bravu i elektične prozore, mada je suštinski mogao da ide i ovaj od 50Ah. Na Vartinom sajtu nije tako detaljno kao Excide i tamo mi je davao dve opcije Blue Dynamic od 44Ah i Silver Dynamic od 54Ah.
  11. O akumulatorima...

    Ja sam pre neki dan uzeo Exide Premium Carbon Boost 53Ah 540A. U autu sam imao neki neadekvatan akumulator tj. slabiji nego što je propisano i problemi su se javili kada su krenuli ozbiljniji minusi. Ono što sam odmah primetio je značajno brže startovanje i kada je hladan i kada je topao auto, jer sada alnaser mnogo brže okreće. Inače alnaser je takođe letos servisiran. Pre ugradnje akumulatora, provereno je punjenje i bilo je oko 14,2 V.
  12. Fiat Panda 1.2 8v - slabo grejanje

    Lično na Pandi nisam nikada ispuštao vazduh, ali ne bi trebalo da tu ima neke velike filozofije. Auto treba biti na radnoj temperaturi kako bi protok bio potpun (otvoren termostat) i onda polako odzračivati na mestima koja su za to predviđena dok ne krene tečnost. Auto se može i provozati malo sa otvorenim ekspanzionim sudom i uključenim ventilatorom i grejanjem kako bi voda procirkulisala kroz ceo sistem. Možda ne izađe sav vazduh iz prve, pa će trebati ponoviti. Kod nekih drugih automobila koje sam vozio uvek mi je bilo prilično jednostavno da odzračim sistem. Inače, mogu da kažem da Panda, poredeći je sa nekim drugim automobilima koje sam vozio, nema neko grejanje. Naravno ona greje nije to sporno, ali daleko od toga da duva vreo vazduh. Vazduh je mlak koji postaje topao kada se zagreje i kada je hladnije prvi krug za grejanje mi je uvek na maksimumu, a brzina ventilatora na 2 i tada bude ok. Negde sam pročitao da Pande generalno imaju taj problem sa nešto slabijim grejanjem. Naravno ako auto ne greje ili baš slabo greje, to bi već trebalo proveriti, jer u tom slučaju nešto nije u redu (termostat, vazdušni čep, zapušen mali hladnjak pa nema protoka, ne radi neka klapna pa meša hladan i topao vazduh ili nešto slično).
  13. Korišćenje polise osiguranja?

    Mislim da je najbolje informaciju tražiti u Udruženju osiguravača Srbije. Oni mu dođu kao neki centar gde se slivaju sve informacije, uključujući i one o bonusima i malusima tj. preko njih je uspostavljen centralizovani sistem. Npr. ranije ako ste imali štetu za koju ste bili odgovorni, vi ste jednostavno sledeće godine mogli promeniti osiguravajuće društo i nikom ništa tj. ovi novi ne znaju šta ste vi ranije radili. Danas je situacija drugačija. Svi su povezani preko Udruženja i razmenjuju informacije. Možda bi najbolje bilo da se ode direktno kod njih, jer teško da će preko telefona ili mail-a neko dati informaciju, barem su moja iskustva takva. Direktno kod njih sa ličnom kartom i saobraćajnom dozvolom, možda i daju informaciju, mada se sa tim birokratskim institucijama nikada ne zna. U svakom slučaju, mislim da je to prava adresa.
  14. Punto 2 - metlice brisača

    Isti problem sam uvek rešavao blagim rotiranjem same ručice brisača, jer ako ona nije uštelovana kako treba nema tih brisača koji pre ili kasnije (a obično pre) neće početi da škripe ili još gore skaču po vetrobranu. Znači ako do škripanja ili skakanja dolazi kada brisač ide na gore, u tom slučaju sam ručicu rotirao u smeru kazaljke na satu i obrnuto ako škripi ili skače kada ide na dole, u tom slučaju sam je rotirao u smeru obrnutom od smera kazaljke na satu. Kako se ovo rašteluje ne znam ili možda ni fabrički nije namešteno idealno, ali znam da mi je ovo uvek rešavalo problem dugoročno. Ako je sve namešteno kako treba, brisači ne smeju da škripe, osim eventualno na veoma hladnom vremenu kada se guma ukruti, ali i tada čim se auto, odnosno vetrobran zagreje, ne sme biti škripanja. Inače prilikom rotiranja najbolje je koristiti francuski ključ ili eventualno neke papagajke i obavezno prvo neka jača krpa na ručicu da se ne ošteti boja, a onda rotiranje. Nakon završetka operacije nećete vizuleno moći ni da vidite efekat rotiranja, jer vi praktično natežete ručicu brisača u određenom smeru, a ona se vraća nazad, ali tim natezanjem milimetarski menjate ugao na koji brisač nalaže na vetrobran što je dovoljno da prestane da škripi.
  15. Zvuk iz kabine

    U svakom slučaju kod rastavljanja konzole treba baš paziti da se nešto ne polomi da se ne nepravi još gore. Sudeći po ovom zvuku, nije isključeno da se konzola vremenom rasklimala. Ako se već bude rastavljala sve se lepo može učvrstiti i izolovati gde treba, naročito na spojevima.
×