Jump to content
FAS Euroauto Goran

Sheriff

Members
  • Content Count

    39
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Sheriff last won the day on December 19 2018

Sheriff had the most liked content!

About Sheriff

  • Rank
    Il Nuovo

Profile Information

  • Location
    Belgrade

Previous Fields

  • Garage
    Fiat Panda Dynamic 1.2

Recent Profile Visitors

436 profile views
  1. Kod mene na Pandi kada mi se palila ovakva lampica, problem je bio u senzoru pozicije volana. Tako su mi rekli u servisu, jer je valjda grška ostala zabeležena, pa su pomoću dijagnostike videli. Inače meni se ta lampica upalila možda dva tri puta za nekoliko godina, tako da senzor nisam promenio. Već duže od godinu dana nijednom se nije upalila. Ako se već tako često pali, onda bi to definitivno trebalo videti i popraviti.
  2. O tim i sličnim napravama koje navodno smanjuju potrošnju se priča koliko je meni poznato sigurno 20 godina ako ne i više. Testovi su rađeni i epilog je naravno uvek isti - potrošnja se ne smanjuje njihovim korišćenjem ili što bi Ameri rekli snake oil. Da ne ulazimo sada u hemijsko-tehničke detalje zašto je to tako, može se pročitati na internetu, ali samo treba malo razmisliti. Taj koji bi izumeo tako nešto bi bio bogatiji nego Microsoft i Amazon zajedno i to pod uslovom da bi uspeo da sačuva živu glavu. Zamislite samo kolika bi to ušteda bila npr. za neko transportno preduzeće sa desetinama ili stotinama kamiona ili npr. javni transport nekog većeg grada. To bi bile uštede u milionima i to na dnevnoj bazi. O potrošnji goriva od strane vojske da i ne govorim, a stotine miliona privatnih automobila su tek kategorija za sebe.
  3. Tačno je to. Iz tog razloga ja kada prodajem auto uvek gledam da ga prodam nekome poznatom, jer ga svakako prodajem ispod cene, pa da ga barem prodam nekome koga znam, a uvek se nađe neko poznat kome treba, jer ipak dobije dobar auto po ceni po kojoj nema šanse da negde dobije.
  4. Meni na Pandi auto brže startuje kada je napolju hladno npr. ispod 10. Najsporiji start mi je kada je temperatura oko 15-16 stepeni. Nakon 20 je ponovo brz start. To nije neka sada veoma primetna razlika tj. ona se kreće između 2 i 4 okretaja pre paljenja što je sve u rasponu sekund ili dva, ali se ipak primeti. Nisam siguran, ali ja lično mislim da je to do baždarenja samog kompjutera koji reguliše smešu goriva i vazduha. Senzori šalju određene informacije kompjuteru, a on prema tim informacijma prilagođava tu smešu. Iz tog razloga kada je napolju veoma hladno, smeša je bogatija i ja bih rekao da zbog toga auto brže upali. Kada je malo toplije on pravi siromašniju smešu, ali izgleda da kod tih nekih graničnih temperaturnih vrednosti može doći do nešto dužeg verglanja. Možda i nije zbog toga, ne znam, nisam siguran. Ono što takođe može uticati na brzinu starta je sam analser, jer postoje brži i sporiji anlaseri. Na nekima možete brojati obrtaje, a na nekima teško. Npr. na staroj Škodi sam imao duplo brži anlaser nego na Pandi i start je bio momentalan, ali bukvalno čim se okrene ključ. Kod Pande već mogu brojati obrtaje anlasera, a pri tome je isti kompletno servisiran, a akumulator je praktično nov. Naravno, daleko od toga da se dugo verga, sve je to sekund ili dve, ali ja primetim razliku. Par puta sam bio prisutan kada su vozači startovali nove skupe autoobile i isto sam primetio da im mogu izbrojati obrtaje analasera i to mi je bilo baš čudno (2-3-4 brza okretaja pre starta), jer sam vljda sebi dok sam vozio Feliciju postavio takav standard da auto mora bukvalno odmah da upali, čim se okrene ključ i tu ne mislim na odmah posle sekund ili dva nego u stotinki.
  5. Poslednji put kada sam bio na redovnom servisu, bio je jedan gospodin sa Lancia Ypsilon sa automatskim menjačem. Ne znam koji je motor u pitanju niti koje je godište, ali to je Lancia Ypsilon kao na slici što je korisnica @jja postavila. Taj gospodin mi je u razgovoru rekao da ima puno problema sa menjačem i da je već platio popravku, mislim oko 20.000 RSD, ali problem je ponovo prisutan, tako da je auto ponovo doterao da vide šta dalje sa njim. Rekao mi je da je taj auto kupio ćerki na njeno insistiranje da želi taj auto, mada joj je on, po njegovim rečima, skrenuo pažnju da je menjač automatski i da to nije najpametnija kupovina. Zbog njenog insistiranja, kupili su taj auto i veoma brzo se pojavio ovaj problem sa menjačem. Kako mi je on rekao, problem se ogleda u tome što auto nekada neće u viši stepen prenosa npr. na auto putu. Problem nije konstantan, već se dešava povremeno. Još mi je nešto rekao, ali se ne sećam, jer je to bilo negde u maju kada sam bio na servisu. Naravno, prenosim samo ono što sam čuo i ne mora da znači da će kod svakog primerka biti problem sa manječem. Sve zavisi od auta do auta, ali u svakom slučaju treba biti oprezan. Ja lično ne bih kupovao polovan auto sa automatskim menjačem, jer mislim da je veća šansa da se automatski menjač pokvari nego manuelni menjač (naročito ako je auto polovan), ako se pokvari lakše je naći majstora za manuelni nego za automatski menjač, verujem da je i popravka jeftinija, a na kraju krajeva lakše je naći polovan manuelni nego automatski menjač, ako je popravka neisplativa. Moguće je i da nisam u pravu, jer ja lično nemam neko značajno iskustvo sa automatskim menjačem, osim što sam par puta vozio auto sa automatskim menjačem, ali opet kažem, to je samo moje mišljenje.
  6. Ja bih rekao da nema nekog generalnog pravila oko spuštanja cene, jer ima raznih kupaca i raznih prodavaca, kao što ima i raznih automobila. Neki prodavci ne žele da se natežu oko cene, stave relanu cenu prema stanju automobila i doviđenja, naročito ako im prodaja nije hitna. Sa druge strane neki odmah ukalkulišu određeni procenat za spuštanje cene. Isto tako neki kupci će uvek pokušati da spuste cenu čak i kada je auto u odličnom stanju, a cena je realna, dok će neki odmah platiti koliko prodavac traži ako je auto u stvarno dobrom stanju. Ja lično sam dva prethodna auta prodao ispod cene. Jedan sam prodao nekih 300, 400 evra ispod tadašnje tržišne srednje cene, jer mi je taj automobil ostao od pokojnog oca i zaista nisam bio siguran u kakvom je stanju taj auto, tako da sam ga praktično prodao po ceni najjeftinijih na oglasima, a verujem da je taj auto bio daleko bolji od tih primeraka. Vozio sam ga nešto kratko i nisam primetio nikakve problema sa tim autom, ali opet kažem nisam mogao 100% biti siguran da nešto neće iskrsnuti, tako da nisam hteo uopšte da dolazim u situaciju da nekoga oštetim. Drugi auto koji sam lično vozio više od decenije i koji je za to godište bio u odličnom stanju bez ikakvih skrivenih mana sam prodao za nekih 70% od najniže cene na oglasima tj. potpuno ispod cene, jer sam ga prodao dobrom drugaru koji taj auto vozi evo već skoro dve godine bez ikakvih problema. Sve zavisi kako ko razmišlja i naravno koliko mu je u određenom trenutku bitan svaki evro i koliko brzo želi da proda auto. Na kraju krajeva, slično je i sa drugim stvarima ne samo sa automobilima. Kada sam kupio moj sadašnji automobil, zamenio sam mu originalni radio sa nekim drugim i kada sam odlučio da prodam taj originalni pogledao sam kako im se kreću cene i cena im je bila 60 EUR i bila su dva-tri oglasa i kod svih je bila ta cena. Ja sam stavio cenu 30 EUR i prodao ga za jedan dan. Moje razmišljanje je bilo da bi taj radio bacio, jer mi ne treba, a ovako dobio sam 30 EUR, a neko je opet povoljno prošao i dobio potpuno ispravan radio. Možda ga je on kasnije preprodao, to ne znam i ne zanima me, to je njegova stvar i njegovo pravo.
  7. Neko moje iskustvo je da vibracije volana uglavnom bivaju ako točkovi nisu balansirani. Ako sa jednim setom guma, odnosno točkova nema vibracija, a sa drugim ima, ja bih prvo još jednom proverio da li su točkovi na kojima se javljaju vibracije dobro balansirani. Ne treba isključiti mogućnost da vulkanizer prvobitno nije dobro balansirao, pa zašto ne proveriti još jednom za svaki slučaj.
  8. Micra deluje prilično očuvano. Kada sam ja uzimao auto, razmišljao sam i o Micri, ali sam na kraju uzeo Pandu, jer je u tom trenutku bila najbolja kombinacija. Verujem da Micra sa tim motorom ide prilično dobro, s obzirom da je Panda sa svojih 69 KS sasvim ok. Daleko od toga da auto leti, ali je dovoljno za grad i održavanje neke prosečne brzine na auto putu. To što kažeš za crnu boju, meni lično bi to isto bila mana, ali na kraju krajeva najvažnije da je auto u dobrom stanju, a boja manje više. Teško je kupiti polovan auto, a ne napraviti nikakav kompromis.
  9. To se baš često dešava da vlasnik nahvali auto, bez ogrebotine i slično, a kada odete na lice mesta nema veze sa vezom. Da li njima to zaista ne smeta ili svesno nekoga zavlače ili su se nagledali toliko lomina da im taj konkretan auto zaista deluje ok, teško je reći. U svakom slučaju nije baš zgodno da neko napravi kilometražu da bi pogledao auto na osnovu nekih nerealnih informacija, a kada dođe potpuni šok.
  10. Sada sam detaljnije pogledao ovaj oglas za Audi i vidim da u naslovu stoji 4x4, a dole u opisu detalja kod stavke "Pogon" piše "Prednji". Totalna zbrka.
  11. Te zavesice, blatarice ili kako se već zovu, zaista jesu korisne ne toliko za onoga ko ih ima, već za one koji voze iza njega. Imao sam ih na prethodnom autu (fabričke) i jedino što je bila mana je što često prilikom sliaženja sa npr. nekog ivičnjaka i sl. znaju da zapnu, pa se desi da se vremenom pokidaju šrafovi što ih drže tj. proušije se plastika da tako kažem. Ja sam moje posle nekog vremena morao učvrstiti novim šrafovima i malo širim podloškama i sve je opet bilo ok.
  12. Da, sa teme sam skrenuo svesno, a rećiću i zbog čega. Pomislio sam da kada mu je majstor rekao da nema quattro da je mislio da nema sistem Torsen, pa sam zbog toga napomenuo da postoji i drugačiji sistem. To je razlog, jer ne verujem da niti majstor niti prodavac imaju neku zlu nameru da nekoga prevare ili dovedu u zabludu. Verovatno je neki nesporazum u pitanju.
  13. U svakom slučaju, kao što kažeš o ovome se dosta može pročitati na internetu, pa neka svako izvlači svoje zaključke. Možda Torsen sistem ima i sa pogonom samo na prednje točkove, ne znam i nisam ni rekao da nema ili ima, ali sam se fokusirao na varijantu quatrro pogona i tu sam rekao da postoje različiti sistemi. O ovome sam dosta čitao i to je tačno i odgledao dosta klipova još dok me je to zanimalo, ali ne kažem da sam sve skontao kako treba, ali ako nekoga više zanima on će se sam raspitati i ući u dubinu. Za konkretan primerak da li ima ili nema quattro pogon, majstor eto kaže da nema i prodavac ispade prevarant ili je možda neko njega prevario. Samo sam izrazio sumnju da je prodavac nekoga hteo svesno da prevari i dalje ne verujem u to.
  14. Quattro pogon nije isti u svim Audijima tj. postoje razlike između quattro pogona u npr. A5, A6, A8 i sl. i onoga u A3. Ti quattro sistemi imaju i drugačije nazive Torsen i Haldex. Kod Haldex sistema kao što bi trebao biti kod Audi A3, kompletna snaga ide na prednje točkove u normalnoj vožnji i auto se praktično ponaša kao i svaki automobil sa prednjim pogonom. Tek kada dođe do proklizavanja prednjih aktiviraju se zadnji i dolazi do transfera snage na zadnje. To je postignuto nekim sistemom duplog kvačila ili tako nešto. Kod Torsen sistema je permanentan pogon na svim točkovima. Ova razlika postoji ne samo kod Audija već generalno u VW grupaciji. Hoću da kažem da ne mislim da prodavac nekoga hoće da prevari, osim ako on ili neko drugi nije bukvalno nalepio oznaku, što ne verujem.
  15. Biće i slika, samo malo da ovaj sneg okopni pa da se nateram da uslikam

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...