Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 12/18/19 in all areas

  1. 12 points
    horvat

    Funny photos

  2. 9 points
    Milutinac

    Fiat Turbina 1954.

    Fiat Turbina 1954. Turbina je bila prvi Fiat-ov eksperiment automobila pokrenutog gasnom turbinom. A Fiat tek drugi proizvodjac, nakon Rovera, koji je eksperimetisao sa ovom vrstom pogona u automobilskoj industriji. Mada za razliku i od Rovera i od nekih kasnijih pokušaja nekih drugih proizvodjača, Fiat je jedini napravio ovu vrstu motora baš za automobil namenski. Rover i drugi su prilogadjavali avio-motore i bukvalno samo pokušali da strpaju avio-motor na auto-šasiju. Ovo je bilo nešto drugo. Ideja za uopšte takav projekat se javila 1948. godine, verujem iz ideje "Hajde da vidimo da li možemo". Neke 2 godine kasnije, odnosno septembra 1950. motor je bio na papiru, spreman za proizvodnju. Prvi primerak motora sa oznakom Tipo 8001 godinu dana kasnije, odnosno Novembra 1851. je spreman za ugradnju i testiranje. Za dizajn automobila je bio zadužen Luigi Rapi (Zagato, Ferrari, Autobianchi, Maserati), i napravio je takav oblik da je Turbina držala rekord za najmanji otpor vazduha (0.14) punih 30 godina. Januara 1953. dolazi do spajanja motora i karoserije, a prvu probu "na točkovima" je imao naravno na krovu čuvene Lingotto fabrike u Torinu 14. Aprila 1954. Nekih 10-ak dana kasnije Turbina je isterana na Caselle aerodrom u Torinu, gde je i zvanično predstavljena. Za volanom je bio Fiatov glavni test vozač - Carlo Salamano. Od prisutnih su tu još bili, Gianni Agnelli, tadašnji predsednik Vittorio Valletta i glavni inženjer projekta - Dante Giacosa. Auto je sledeći show-off imao na 36. sajmu automobila u Torinu. Malo o specifikacijama. Motor je bio postavljen nazad i sastojao se od dvostepenog centrifugalnog kompresora, imao je 3 komore za sagorevanje, dvostepenu aksijalnu turbinu koja je pokretala kompresor i jednostepeni kompresor koji je "prebacivao" pogon na zadnje točkove. Kompresija je bila 7.0:1. Za sam rad motora je bila dovoljna jedna jedina svećica, ali je pokretanje bila malo kompleksnije. Dizel kamionski motor je pokretao paljenje i pomogao turbinskom motoru da nakon 15 sekundi dostigne 5000 obrtaja. Nakon 10000 obrataja motor je mogao da radi samostalno. Maksimalne performanse je davao na 22000 obrataja, i to okruglo 300 konjskih snaga. Kvačilo i menjač nisu bili potrebni, imao je samo dve papučice, jednu za gas i jednu za kočenje. Medjuosovinsko rastojanje je iznosilo 2,4 metra. Tih godina je Fiat promovisao i svoj super-sportski 8V model (dizajner - Rapi), i sa njega je preuzeto prednje nezavisno vesanje sa dve viljuske i uljanim amortizerima. Imao je balans štangle i napred i nazad. Specijalno za ovaj model Fiat je konstruisao posebne hidraulične "doboš" kočnice, a za 16-inch točkove su bili zaduženi Pirelli i Borrani (žičane felne). Rezervoar je mogao primiti 50 litara kerozina Turbina je bila teška 1260 kilograma a sam motor 260 kilograma. Maksimalna brzina - 250 kilometara na sat. Uspeh projekta i pažnja koju je privukao je učinila da inženjeri i ekipa koja je stojala iza ovoga dobiju dodatno finansiranje. Prvenstveno su radili na tome da turbinski motor može sam da se pokrene, bez pomoći drugih SUS motora. Nažalost, nakon početnih uspeha, kreće pad čitavog projekta/eksperimenta. Projekat je obustavljen zbog problema sa pregrevanjem i zbog enormne potrošnje goriva. Zaključak je ipak bio da avio-motori nisu za automobilsku industriju. Turbina je sačuvana u dobrom stanju i izvornom obliku i nalazi se u Nacionalnom Muzeju automobila u Torinu. Autor: Milutin Stanišić
  3. 7 points
    Videh danas u gradu ovu lepotu od kola.
  4. 6 points
    Woodoo

    Funny photos

  5. 6 points
    horvat

    Funny photos

  6. 5 points
    Woodoo

    Funny photos

  7. 5 points
    ... Jedna trivia samo onako usput Carlo Abarth je rodjen u znaku skorpije, otud...
  8. 5 points
    djomla

    Funny photos

    Sent from my 3310 using Tapatalk
  9. 4 points
    andreja.micovic

    Funny photos

  10. 4 points
  11. 3 points
    Woodoo

    Kuda ide ovaj svet?

    Kandidat na predsedničkim izobrima u HR
  12. 3 points
    djomla

    Novi Bravo

    Gde su mladi tu je i šala [emoji2] Sent from my 3310 using Tapatalk
  13. 3 points
    Bugeera

    Novi Bravo

    Hvala na odgovoru, zaista nisam znao šta znači, ne znam reč italijanskog, niti mi je palo uopšte na pamet da prikazuje datum. Drago mi je da je moja glupost bar nasmejala forumaše.
  14. 3 points
    knezevic76

    Funny photos

    Kriza srednjih godina Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
  15. 3 points
    YUgisa

    Koje kočione pločice, diskove?

    Mislim da to ne igra ulogu, razlicito stegnuti srafovi vise igraju ulogu u tome da su razlicito istegnuti srafovi sto moze da dovede do pucanja istih i steti navoju, ali ne verujem da igraju ulogu u prenosenju temperature u merljivoj kolicini posto ako su srafovi stegnuti razlicito preko predvidjene mere, nije da je felna jace i manje privucena, svakako naleze. Ako i ima neke razlike, sigurno nije nista sto bi bilo kriticno za vozila u saobracaju, nije ni da ljudi prijavljuju neke razlike u kocenju sa celicnim i alu felnama, iako aluminijum bolje prenosi toplotu tj odvlaci od diska i sto su alu felne u globalu "otvorenijeg" dizajna. Noviji auti zbog dimenzija diska i neki stariji koji su imali premale kocnice imaju ponekad malo tendeciju da krive diskove, ali mislim da je vecina tih problema izazvana prosto losim kvalitetom diskova
  16. 3 points
    Djuk85

    Funny photos

    Valjda se neće niko pronaći u ovome Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
  17. 3 points
    Dale

    Funny photos

    Kada zelis da se razlikujes u moru Maseratija u Sbiji...
  18. 2 points
    Dale

    Funny photos

  19. 2 points
    neshtry

    Funny photos

    Bolesnik... Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
  20. 2 points
    N.N.

    Peugeot i Fiat?

  21. 2 points
    MS PK

    Funny photos

    Sta sad ovo ,moze da znaci da sviraju... Послато са SM-J330F помоћу Тапатока
  22. 2 points
    MS PK

    Delta 1.75 turbo benzina

    On je Boskic, kako si ga provalio
  23. 2 points
    Lep Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
  24. 2 points
    Siciliano

    Funny photos

    Poslato sa JAT-L29 pomoću Tapatoka
  25. 2 points
    Ivan

    Slike automobila bez posebnog razloga...

    Auto koji je spremao Tecnodom za italijanski TCR, ali se (bar koliko ja znam) nikada nije pojavio u zvanicnom takmicenju. Malo je tu naravno sta bilo od Tipa - pocev od motora koji je trebao da bude 1750 ccm turbak od 370 KS koji je vec isao u Giuliettu u tom takmicenju, menjac Sadev, pa nadalje... Na ovome se, nazalost, obicno i zavrsi sa njihovim sportskim modelima - a jos cesce to budu kojekakve puste zelje, renderi i foto-montaze po netu... A sta su sve zadnjih decenija gurali pod njegov bedz, verovatno se Carlo Abarth okrece u grobu (kad se samo setim ideje i rendera za 500L Abarth ). Za mene poslednja istinska Fiatova legenda - 131 Abarth Rally Corsa. WRC sampion '77 , '78 i '80'., a poslednje sampionske sezone za volanom je bio legendarni Walter Rohrl. Pogledajte njegovog suvozaca na britanskom RAC Rally : Od tada, skoro 40 godina ih nema nigde u tom takmicenju. A njihova vozila mozemo da vidimo uglavnom samo na renderima.
  26. 2 points
    Siciliano

    Funny photos

    Poslato sa JAT-L29 pomoću Tapatoka Poslato sa JAT-L29 pomoću Tapatoka
  27. 2 points
    Ivan

    Novi Bravo

    "Ven 4 Gen" na boardu ti znaci Venerdi 4. Gennaio. Ili petak, 4. januar. Ili datum i vreme na boardu, koji je jos uvek nastelovan na italijanski jezik . Kada se upali pomenuta zuta lampica, trebalo bi da na boardu dodatno ispise koje je sijalicno mesto u pitanju. Do sada mi je za skoro 2 godine crkla samo prednja leva pozicija, na onoj skapsi do Istanbula prosle godine. I uredno je i tacno prijavio sta je otislo, da sam maltene za 2 minuta zamenio sa rezervnom i ponistio gresku (veliki plus je sto se u odnosu na prethodnika farovima vrlo lako pristupa). Ceo taj sistem prijave radi identicno kao na Stilu, a oborena svetla nemaju indikaciju, tj. nisu Canbus tipa (lakse za naknadne prepravke i igrarije oko farova).
  28. 1 point
    Ja imam Punto Evo 2011 sa motorom 1.3 MJT i 95 KS (mislim da je to najjaci 1.3 dizel u ovom modelu). Prešao je 130.000 i nikakvih problema sa DPF-om. Doduše ja sam kupio od prvog vlasnika (koleginice iz kancelarije) tako da sam znao tacnu kilometrazu i servisnu istoriju. Ovaj motor i generalno, ovaj auto toplo preporučujem jer mislim da ima odličan odnos kvalitet/cena. Prethodno sam imao Punto MK2 sa 1.3MJT sa 75KS i sa njim sam isto tako bio vrlo zadovoljan.
  29. 1 point
    Ma pizdimo samo po kafanama i kuloarima... A svi redom decenijama unazad oštre kitu na nama.
  30. 1 point
    Evo konkretan primer pravac Dobanovci - Beograd, odvajanje za Čačak. Dve trake ka Beogradu i treća skroz levo za Čačak. Znači sad ovaj što je u sredini obilazi vozila i sa leve i sa desne strane xD
  31. 1 point
    neshtry

    Vicevi 120%

    [emoji4] Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
  32. 1 point
    1.3mjet ima grozan tandrkajuci zvuk, uh...
  33. 1 point
    Woodoo

    Peugeot i Fiat?

    Ta tehnologija pogona na sva 4 točka će, na moju veliku žalost, lagano izumreti zbog strogih pravila o emisiji CO2. Zameniće je tehnologija 4x4 pogona kontrolisanog ne preko diferencijala već preko dva elektro motora (napred i nazad). Pežo to već ima jer će uskoro krenuti prodaja PHEV verzije 3008 sa 4WD pogonom. Njih prvenstveno zanima američko tržište.
  34. 1 point
  35. 1 point
    Problem zna da bude u ovim mesecima ponekad i banalan, zbog vlage kod nogu. Tj. proveriti prekidac na pedali nozne kocnice (i kako rade stopaljke), po potrebi osusiti i ocistiti ili zameniti. Imas li prijavljenu jos neku gresku, osim te za HH (pusti da se sve poruke izmenjaju na boardu)? Moguce da je problem i sa padom napona zbog loseg akumulatora, moze da bude neki od senzora sistema, skuplji kvar moze da bude ESP Brake senzor modul... Najbolje proveriti dijagnostikom, da ne nagadjamo. Jeste, jedna od funkcionalnosti ABS+ESP modula. Spojicemo sa odgovarajucom temom o tom problemu na GP: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/45841-fiat-grande-punto-13-mjet-hill-holder-unavailable/ Od koristi mogu da budu identicne teme za Nuova Bravo: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/68970-fiat-nuova-bravo-hill-holder Kao i identicna za Cromu: https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/60754-fiat-nuova-croma-19-mjet-asr-esp-hill-holder-greške/
  36. 1 point
    PremieRacing

    Delta 1.75 turbo benzina

    Da, mali. Uslovno rečeno mali, jedva preko 50ak litara...
  37. 1 point
    Da li se nekom desavalo da mu hill holder javlja gresku i ne radi? Grande Punto 2009 1.6Mjet? Ima li neko ideju sta bi moglo biti. Da ne idem kod majstora ako je osigurac ili neka sitnica
  38. 1 point
    ISV_01

    Novi Bravo

    Meni lepo izgleda. Zadnji znak je ofucan i ne vidi se da li ima tempomat kao ni u kakvom je stanju rucica menjaca i volan (koji mogu da budu pohabani) ali enterijer deluje pristojno. Digitalna klima ima prednosti (jelte klik je sve, brzo odmagljivanje i slicno) ali i mane (motorici klime i klapna koji umeju da zezaju), oprema Emotion (hrom kvake) i ono sto se meni svidja je felne, boja i naslon za ruke. Licno bi ga razmatrao, posebno zbog 1.9 8V. PS Dijagnostiku i malo poceprkati radi malo detaljnije provere. Kako kazu, moz bit al ne mora da znaci. Videti kada su radjeni servisi i sta je sve menjano a u najmanju ruku izdvoj jedno 400E za mali + veliki servis + zamenu ulja u menjacu i neke sitnije popravke ako ih ima (ne mora toliko sve da kosta ali nije na odmet imati kesha za te svrhe).
  39. 1 point
    Pa nije mogao da ne obrati Upalila mu se lampica od akumulatora.Kocnica postala kao kamen....Ako nemas cudne zvukove,tandrkanje,cukanje,ne diraj nista.Mozes je proveriti kod bilo kog majstora,elektricara,mehanicara obicnom srafciger metodom...U jednu stranu treba da vrti u drugu da blokira ako vrti u obe strane,menjaj.
  40. 1 point
    Drugari ja samo da javim da sam na kraju stavio Brembo zadnje plocice, 2600din su bile Dolaze sa onim limicima ( savrseno pasuju na klesta) novim srafovima. Lepo koci nista ne cvili itd..
  41. 1 point
    totti

    Delta 1.75 turbo benzina

    Ko još ima radno vreme [emoji849]
  42. 1 point
    djomla

    Delta 1.75 turbo benzina

    9-15 i 15-21 svaka druga subota 9-17 [emoji1783] Kad je već tema o radnom vremenu [emoji16]
  43. 1 point
    dellas

    Delta 1.75 turbo benzina

    Arhivatorsko odeljenje?
  44. 1 point
    Zaboravio sam da odzračim sistem jedan treba da vergla i svaka dizna da se otvori na holenderu gore jbg al to je u princiou to.Što se tiče pravopisa izvinnjavam se do kasno sam kucao pa sad dao sam sve od sebe nadam se da će nekom da koristi u svakom slučaju nemože da škodi...
  45. 1 point
    djomla

    Funny photos

    Sent from my 3310 using Tapatalk
  46. 1 point
    Siciliano

    Funny photos

    Poslato sa JAT-L29 pomoću Tapatoka
  47. 1 point
    bane1321

    Gde sipate gorivo?

    A ako stavim tri komada na crevo, jel će da troši tri puta manje?
  48. 1 point
    Flex

    Strahote iz oglasa

    Ali bufer u gepeku. [emoji23]
  49. 1 point
    mare's giulietta

    Funny photos

  50. 1 point
    Ako kupim 500l, dobra ideja za sređivanje Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
This leaderboard is set to Belgrade/GMT+01:00

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...