Jump to content
FAS Goran

MC25

Members
  • Content Count

    5
  • Joined

  • Last visited

About MC25

  • Rank
    Il Nuovo

Profile Information

  • Location
    Beograd

Previous Fields

  • Garage
    Fiat Panda multijet alfa33
  1. Još samo da dodam imao sam još par dana curenja na one 2 gumice ulaz u pumpu međutim kadn sam zamenuo sve suvo ko barut. Kupio sam ih u Banatski soko u N.S koštaju 25din/kom al pakovanje je od 10 komada, Imam još 8 ako nekom treba neka zove
  2. Zaboravio sam da odzračim sistem jedan treba da vergla i svaka dizna da se otvori na holenderu gore jbg al to je u princiou to.Što se tiče pravopisa izvinnjavam se do kasno sam kucao pa sad dao sam sve od sebe nadam se da će nekom da koristi u svakom slučaju nemože da škodi...
  3. Zadnjih mesec dana ležim pod kolima , zbog curke ulja motornog, menjačkog i na kraju nafte. Ali mislim da sam sinoć skoro sve rešio.To skoro saznaću ovih dana, prvi dan je prošao bez fleka. Sve je počelo od onog malog creva iz kartera gore prema usisu preko alternatora (remenica, ležajevi, četkice i bakarnih čaura za regler), birača brzine i na kraju boš pumpe. Ovde na forumu čitao sam šta su ljudi radili, gledao neke tutorijale i na kraju rešio da to uradim sam. E sad, kod mene na Pandi za skoro bilu kakvu intervenciju počinje skidanje - klasika poklopac kućišta filtera vazduha (sa ili bez protokomera), akumulator, kućište akumulatora sa račuarom i za ovu priliku onaj veliki džek od ABS konektora sa onim drugim džekom iznad gde je čantra za uk ulje. Kada sve to raskrčite, obavezno skinite džek sa termostata i zapušite sisicu da ne curi antifriz (ja sam pokušao da izvuče vakum pumpu između creva i slomio sam ga tako sam se najedio uf). Gore raskačite šelne od nafte na samoj pumpi: 1.crevo brza spojka 2.crevo šelna 3. bakarna cev ključ 15. Skinite nosač koji drži creva nafte, antifriza i razgrnite tu malo. Skinite crevo vakuma i pre nego što počnete da skidate vakum pumpu poturite krpe jer će početi da curi ulje dole na termostat niz zvono... Da ne zaboravim alat Torx ili torex, ja sam koristio produženi na 1/2" 30, 40, 45 pogotovo 40 neka kvalitetnija ili kovana, mengele (stega), pinceta, šilo sa kukom 2 zubarska špica (nisam imao zeger klešta mala), papagajke, krpe, šmirgla 800, 1000, 2000, moment ključ (25Nm). Još nekog osnovnog alata tipa šrafcigeri, četka za farbanje, posuda za pranje malo, benzina, ako sam nešto propustio usput kroz priču ću pomenuti. Skinite vakuum pumpu, ne može boš pumpa da se skine dok se vakuum ne odvoji. Probao sam i slomio vakum pumpu (e tu sam se opet najedio, al više), ali nema veze nije mom jedu tu kraj biće još. Kada skinete vakuum, skinite i plastični dihtung i pređite na boš pumpu: 3 torexa ko mercedesov znak u rasporedu, svucite pumpu i stavite da se cedi. Ja sam kit gumica kupio u Kmd, 950 dinara sa porezom, ali neće da prodaju fizičkim licima. A sa Novosađanima nisam hteo zbog kurirskih službi (licimura i demona), snađite se. Moj kit je imao za svaku glavu po 2 plastične bele podloške, 2 neke sive koje idu ispod njih, 1 malo veću crnu koja ide sa preke strane gde iznad ide imbus sa spoljne strane (imbus nemojte slučajno da čačkate ), 1 veliku za kućište klipa, 1 malu malecnu platnu i to sve x3 + 2 veća oringa tanka za središni deo gde je klip. Skinite 1 glavu ako vam oblaznu šrafovi (meni su 4 komada e neda sam se najedio po..zdio), trčite u Vobi haus i kupite ono čudo za vađenje zalomljenih šrafova oko 500 kinti je ima 5 komada i kupite burgiju 3 i 4. Šrafovi su je.eni zaliveni farbom, probo sam da ih malo čuknem - ne vredi. slomio sam 1 ključ i 1 gedoru, ali sam ih uspeo izvući sveeeeeee. Šrafove sam pokušavao da nađem po otpadima, ali niko neće da proda. Pa sam na kraju kupio na bubanj potoku 450din kg (kupio sam samo par komada pazite na oznake na šrafovima uzmite one crne kaljene moraju da imaju brojeve). Obavezno pripremite 3 ćase, obeležite brojevima i zapamtite na telu pumpe raspored (ja sam na primer pamtio kao što stoji pumpa na kolima de su sisice br1 preko br2 dole br3). Stavite pumpu u mengele i pazite kako hvatate (pazite i na osovinu i na glave) i nemojte sivonjski da stežete. Počnite da rasklapate i svaka glava, klip, opruga, ventil (burence), vođica - u svoju šerpu sa brojevima.Kad ste to uradili skinite one 2 sisice za dovod, polako cimajte, svaka ima po 2 gumice pazite lagacko preko krpa pa klešta ako neće same da izađu. U levoj rupi do motora (gde su bile sisice), ima mali zeger unutrašnji. Ispod njega je mali klip, u njegovoj šupljini je opruga koja gura drugi klip - pazite kad skidate da ne izleti. Sada tek možete da skidate osovinu. Pazite na veliki oring ja nisam imao rezervni uz kit nisam ga ni skidao. Skinite 3 torexa, ide teško, podvucite mali šrafciger na jednom mestu na pumpi ima kao udubljenje, kuglica. Odatle možete da krenete, može i skalper za početak, pa par šrafcigerčića i mic po mic izlazi. 1 gumica kod mene je bila deformisana, 2. je bila onako ok valjda imao sam u kitu (mislim na pakovanje ) rezervne. To sve u novu šepru osovina, klip(trouglasti kao vankel) šrafovi ne zaboravite onaj 1 torex i pločicu što drži sisice sa početka, kao i ploča sa prorezom koja vam je na početku ostala između bregaste i osovine pumpe. Telo pumpe sam šmirglao prvo sa 800, pa 1000, pa 2000. Neku letvicu ravnu koso da uhvatite sve ćoškove ravnomerno, samo donji deo kućišta pumpe ide lako, na ova dva gornja ćete udarati ili na ono mesto gde su sisice ili na odlivak u ćošku. Sve sam šmirglao na suvo kad sam video majmuna posle 2000 to je kraj , na sreću glave idu brže od tela pumpe, isti princip samo što a ravnu površinu stavim šmirglu i voziiiii . Da, pre nego što zaboravim, svaka glava u sebi ima onaj cuculj, kada ga skinete prstima videćete rupu gde je platna. Ako ispadne platna, nije greda, imate rezervnu. Kada sve to išmirglate, malo otprašite kompresorom, jednu po jednu ćasu u neku posudu sa benzinom, četku i udri peri. Kada završite opet kompresor i suši. Nemojte da mešate delove, kako jedne završite, osušite, izduvate, pa u ćasu, stare gumice ste izbacili pre šmirglanja kao i platnu. Kad ste sve to osušili, pripremite malo novog ulja da možete do močite prst. Da ne zaboravim - ako ste ćo..vi, tj. slabo vidite na blizinu i umorni od ovog gore svega, ne bi bilo loše da imate lupu i da imate malko duže nokte, pošto prste nećete oprati par dana a i treba vam za montažu. Otvorite kesicu, ja sam kukicom vadio gumicu po gumicu, prst, ulje, rupa. Ja sam krenuo od glave, prvo namažete pa pazite platna je konusna i mora da prati rupu, pa odmah onaj cuculj što ide u glavu - uzmite lupu, cvikere, pazite da vam platna ne ostane na prstu i poklopite da ne pobegne. Sa strane gde je platna, pored ima rupa, prvo gumica, pa plastična podloška gumica, pa utisnite burence sa kontra strane. Ona 1 malo veća gumica imate ih samo 3 u kompletu, velika gumica, pa klip, pa opruga, pa onaj klip sa vencom šta li je sa druge strane (isto neki klip sa nekom nazubljenom karikom), u telu pumpe imate samo onu jednu gumicu pa plastičnu. Da ne pominjem više, namažite gumice, razradite klipove, suvi su od benzina. Na osovini namažite, navucite klip, trougao, gumice, jedna je veća - ona ide do ivice, druga manja u 1. kanal, kanente u centar malo za osovinu, navučete u centar polako, ona 3 šrafa dotegnete i telo sa osovinom je gotovo. Polako klip sa glavom i burencetom u telu pumpe, šrafove onako rukom drugom držite glavu da ne izleti, pazite da ne ide koso gumice burence i dotežete. Meni su opet počeli torexi da proklizavaju, pa sam čini mi se još 2 zamenio imbusima prvo sam išao na 18Nm pa na 25Nm i tako 3 glave. E zajeban deo je onaj mali zeger sa oprugom i 2 mala klipa, još sam ja malo pokrivio zeger pa ispravi sreća u one špiceve zubarske. Posle ide montaža obrnutim redom i da - pripremite dosta malih šelni, sve one fabričke ja sam izbacivao i stavljao one zebrine sa ključem. NAJGORI deo mi je bio trenutak kad sam ga palio, 2 puta okrenem ključ da napuni pumpu creva... A ono se čuje ko da odzračujete centralno grejanje kad dolazi voda. Kada sam ga upalio, a ono gore nego traktor žviždi, kao da vakuum negde pušta, kao da je prezubio, užas. Ništa, napravim krug do Sava centra, kada se već zagrejao malo po gasu, ide ko blesav. Dođem kući, podignem haubu vidim da sam zaboravio protokomer da nakačim, gledam da li curi negde dole, ne vidim. Zavučem se dole - sve suvo. Jutros krećem na posao, sve izgleda u redu, izgleda da mu je bolje, a i meni je .
  4. Pozdrav Ljudi Zovem se Milenko vozim pandu multijet dosta pratim forum pa reših da se priključim.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...