Jump to content
FAS Goran

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 01/15/20 in all areas

  1. 10 points
    totti

    Funny photos

    Sent from my SM-G950F using Tapatalk
  2. 9 points
    francuz69

    Vicevi 120%

    Halo? Halo izvolite... Jel to gradska uprava? Jeste, izvolite? Jel mozete da mi ispricate neki vic? Alo bre covece, kakav bre vic??? Jesi li ti normalan ovde se radi... Aaaaa dobar, dobar....
  3. 5 points
    Djuk85

    Funny photos

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
  4. 5 points
    Prvo, moram da napomenem adminima da ova tema dobija svoj pun smisao kada su na njoj slike. Vidim da slika sa pocetka teme nema... Da osvezimo temu najnovijim radovima pa da ima i nekih friskih slicica… U pitanju su Tekno New Age felne 17x7, koje nisu bas pobrale simpatije ovde na forumu. Ja sam gledao malo dalje od odvratnih muzgavih felni i cinilo mi se da od njih moze da se napravi nesto lepo pa vas ipak nisam poslusao i malo po malo se bacio na posao. A buduci da je ova tema mnogima od vas draga, ne sumnjam da ce vam se svideti ono sto imam da pokazem. Post cu nastaviti u DIY duhu, poprilicno detaljno… Pocetno stanje je bilo, paa malo je reci haoticno. Felne su zapostavljane dugi niz godina. Farba je potpuno matirala, deo gde naleze guma je bio polu odran, polu zamazan ostatcima stare gume i lepka, untrasnjost puna delova sa zapecenim lepkom za tegove, a falc je bio prica za sebe. Na svim felnama je rub falca bio odrljan ivicnjacima, na nekim mestima je oksidacija aluminijuma uradila svoje pa se i farba potklobucila. Na dve felne je cak neko pokusavao da zagituje ostecenja pa je to uradio jako nespretno i sa obicnim (neodgovarajucim) gitom. Dakle pravi izazov za mene, bas onako kako mazohista u meni voli. Evo u slikama na sta je to licilo pre par meseci kad su stigle kod mene. Obratite paznju na rubove na slikama kad sam oprao felne. Oksidacija, potklobucenja i git na sve strane. Uzas! Plan je da felne idu u crnu boju na ledjima i bokovima, metalik srebrnu na licu a falc na ovim felnama jednostavno mora da bude poliran. Takodje, buduci da je Ivica falca ostra, morace da bude obrusena/oborena jer ima mesa za to a jednostavno mnogo lepse izgleda. Za pocetak, sta je sve potrebno: 1. Smirgle… puno smirgli… Po metar od svake suve smirgle i po dva lista svake vodene to sledece gradacije: suva smirgla 80, 120, 240, 360. Vodena smirgla 600, 800, 1500, 2500. 2. Prajmer za aluminijum u spreju. 3. Alu git. 4. Boja u spreju, dva spreja klavir crne boje, jedan sprej metalik sive, dva spreja bezbojnog sjajnog (high gloss) laka. 5. Krep traka i tanka traka za izvlacenje finih linija. 6. Brusilica i busilica sa raznim nastavcima za lepeze sa smirglom ili scotch britte (plasticna vuna). 7. Set za poliranje aluminijuma: trn za busilicu, grub i fini platneni kotur, narandzasta i bela kreda (pasta) za poliranje aluminijuma. Kad vec pominjem potreban materijal moram da napomenem da sam ovaj put isao iskljucivo na kvalitet. Boje, lakovi i prajmer su ovaj put povereni ColorMatic-u. Jednostavno najbolje sto za neke razumne novce moze da se kupi a da je u spreju. Inace ColorMatic je takodje Motip/DupliColor firma ali posebna linija proizvoda sa akcentom na kvalitet. Git je koriscen provereni Presto. Smigle Smirdex mada je to manje bitno. Sve zajedno je kostalo 50-ak evra. Takodje sam ponovo probao skid boju i ponovo sam se zajebo. Napomena svima koji ce da rade felne po ovom tutorijalu: bezite od skid boje ukoliko je farba na felnama stara i dobro zapecena. Samo ce vam napraviti problem. Ja sam to znao od ranije ali sam morao ponovo da se pravim pametan… Ukoliko je farba sveza mozete da pocnete sa skidom ali ne ocekujte cuda. U mom slucaju skid je jedino uspeo da napravi ozbiljno biiip i da mi zakomplikuje posao. Zasto? Zato sto je ostavio grguravu i neravnomernu povrsinu koju je jako tesko ravnomerno smirglati pa umesto da smiglate normalno morate da se fokusirate vise na mesta gde je ostao deblji sloj farbe. Evo na sta felne lice nakon skid boje i guljenja spahtlom i celicnom vunom onoga sto se dalo oguliti. Tragedija: Sada krece teska artiljerija. Za ivicu falca je koriscena brusilica sa smirgl lepezom gradacije 80. Brusilicom moze da se radi Ivica i mali deo falca posto su krakovi postavljeni tako kako jesu pa ne moze da se pridje. Takodje je brusilicom obrusen prihvat gume na bokovima i ostatci lepka sto po bokovima to po i unutrasnjosti felne. Dok sam obradjivao falc iskoristio sam priliku da oborim ivicu: Nakon 80-ice rucno sam sve presao 120-icom i to izgleda ovako: Posle 120-ice ide 240 pa 360, pritom se vodi racuna da jedna smirgla ide uzduz a druga popreko kako bi brusenje bilo efikasnije i kako bi se bolje videlo kada risevi prethodne smigle nestaju, odnosno kada treba da se stane i predje na sledecu gradaciju. Ovde se vide rezultati 240-ice i 360-ice, a moze se primetiti i da risevi idu uzduz i popreko. Sad je vec vreme da se predje na finije, vodene smirgle. Smirglanje ide uz obavezno kvasenje vodom. Prskalica sa cesmovacom u jednu ruku, smiglu u drugu i na svakih 10-ak sekundi strc vodom po felni i malo po smirgli. Posle ovoga sam dobio ozbiljnu upalu misica podlaktice posto sam stiso onu prskalicu oko 2 miliona puta. Ovde se vidi razlika izmedju brusenja suvom 360 i vodenom 600. Ovde vodena 600 vs 1500 I na kraju 1500 vs 2500. Pritom, nisam napomenuo da svako smirglanje falca odredjenom gradacijom sam iskoristio da na brzaka predjem i ostatak felne istom tom gradacijom, najvise paznje sam obratio na lice krakova. Ovako izgleda felna osmirglana do 2500 i pripremljena za predpoliranje. Traka ovde sluzi da se koturom za predpoliranje ne bi izriljali kraci felne. Sto se tice poliranja, ono se deli na prepoliranje i fino poliranje. Predpoliranje aluminijuma se radi grubljim platnenim koturom i narandzastom kredom (pastom), a poliranje finim platnenim koturom i belom kredom (pastom). O oba slucaja kotur se usrafi na trn (dugacki sraf), osigura maticom pa se stavi na vrh busilice. Obrtaji na 4-5 i udri. I ovde treba raditi uzduz i popreko. Predpoliranje u jednom a poliranje u kontra smeru. Evo je felna sa predpoliranjim falcom. Predpolirano vs polirano: I naravno sa poliranim, izgleda sjajno. Vide se ponegde ostatci paste ali se to posle skida finom krpom. Buduci da smo zavrsili sa falcem, sada mozemo da predjemo na pripremu za farbanje. Prvo ide zastita poliranog dela. Na ivicu zasticenog dela ide tanka traka za linije a preko nje krep traka. Da napomenem da tanka traka nije obavezna ali sam hteo da Ivica bude precizno definisana. Cela felna je potom preprskana alu prajmerom. Alu prajmer je obavezan jer je veci deo felne osmirglan do aluminijuma pa nema sloja koji ce kvalitetno da veze boju za alu. Takodje, ovaj ColorMatic-ov alu prajmer je debeo, pa ce malko da koristi i kao filler za fine risove na aluminijumu. Pritom, imao sam jednu konzervu prajmera pa nisam preterivao u debljini sloja kako bih imao dovoljno za cele felne. Vise sam se prajmerisanjem fokusirao na lice felni a manje na bokove i ledja. Izgleda divno: Prskanje prajmera je pokazalo neke low spots na kracima tako da sam te rupice morao da popunim alu gitom a potom ismirglam vodenom 800. Nije bilo obavezno ali sam ismirglane delove ponovo prsnuo preko ostatcima alu prajmera kako bi se popunili eventualni risevi od 800. Prajmer se susi brzo, ja sam ga ostavio oko sat vremena ali moze i nesto manje. Ponovo sam zastitio falceve trakama, pa ofarbao bokove i ledja crnom bojom. Prvo jedan tanak “magla” sloj, posle pola sata sledeci masniji sloj i na kraju posle jos dva sata opet jedan debeo sloj. Kad se crna osusila, krep trakom sam zastitio delove ofarbane u crno na kojima nisam hteo da zavrsi srebrna boja. Sve ivice moraju precizno da budu zasticene. Ovo mora da se radi polako i pedantno, priprema je sve. I onda ide srebrna boja. Jedna tanka ruka pa posle pola sata jedna deblja. I na kraju kad se metalik baza osusi, nakon par sati ide ColorMatic high gloss lak. Ponovo jedan tanak sloj, pola sata cekanja, jedan deblji sloj, nekoliko sati cekanja i finalni masan sloj. Kad se sve to osusi dovoljno da je suvo na dodir polako i pedantno skinuti krep i traku za ivice. Finalni proizvod izgleda kao da je iz radnje izasao. Treba jos da idu cepovi sa VW logom kao i nove gume cija je nabavka u toku. Sad je glavno pitanje kako ce izgledati na Golfu. Ja mislim da ce biti super i da ce se Golf sa ovim felnama lepo izdvojiti iz gomile. Postoji i varijanta da ako mi dosade srebrne preprskam srve felni plasti dip-om posto anthracit plati dip se poprilicno gadja sa bojom mog auta. Ali o tom potom, da li cu to raditi jos uvek ne znam. Ajte sa komentarima…
  5. 5 points
    Dale

    Funny photos

  6. 5 points
    Bugeera

    Vicevi 120%

    Izlazi žena iz salona lepote, ispred je čeka muž i kaže: - Šta bi, ne rade danas?
  7. 4 points
    totti

    Funny photos

    Srce hoće, al' dupe klokoće [emoji3] Sent from my SM-G950F using Tapatalk
  8. 4 points
    IDzO

    Funny photos

  9. 4 points
    francuz69

    Vicevi 120%

    ahahahah moze i ovako: - Dobar dan, da li je to savetovalište za alkoholičare?- Jeste, izvolite, kako možemo da Vam pomognemo?- Jel ide led u vinjak?
  10. 4 points
    djomla

    Vicevi 120%

    - Dobar dan, da li je to savetovalište za alkoholičare? - Jeste, izvolite, kako možemo da Vam pomognemo? - Molim Vas, treba mi savet, od belog vina imam gorušicu, na šta da pređem? Sent from my 3310 using Tapatalk
  11. 3 points
    vagenovac

    Selenia ili Koje ulje sipati?

    ISV ima pravo gubi ulje svojstva i kada stoji u motoru, ima dobrih tekstova na tu temu ako nekog zanima moze da zgugla, naravno gubi svojstva i kada se vozi, ali propada svakako. Ceo auto bolje podnosi kilometre od godina, vreme nikom ne prasta Pogledas na oglasima bilo koji auto star 3-5g sa preko 300.000km, velika vecina izgleda odlicno, pogledas aute 15-20g sa 300.000km pravih sa servisnom i imaju razne znakove habanja cak i kad su generalno u vrlo dobrom stanju.
  12. 3 points
    ISV_01

    Selenia ili Koje ulje sipati?

    Dok bih ja npr menjao na godinu dana (+2-3 meseca preko eventualno). Dzaba sto ja godisnje predjem ispod 10.000 kada to ulje nije u ambalazi i izlozeno je i vlaznom vazduhu, temperaturnim promenama, oksidaciji i sl... Jednom recju, gubi svojstva, a u kom %tu ih je izgubilo... Ne moram da eksperimentisem.
  13. 3 points
    neshtry

    Funny photos

    [emoji4] Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
  14. 3 points
    totti

    Fiat Nuova Bravo

    Ne može on da podnese touch screen u njemu [emoji3] Sent from my SM-G950F using Tapatalk
  15. 3 points
    francuz69

    Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

    Jeste, lepota kosta. Al bas ubise sa cenom. A @MS PK mi je ubacio rovca sa Savom, tada kad smo kuckali na tu temu savu u mojoj dimenziji nisam mogao da nadjem ispod 8000, a Uniroyal standardno oko 11, pa Savu nisam ozbiljnije uzimao u razmatranje jer sam mislio da ne daje mnogo vise u odnosu na tada pominjanog Tigra UHP. Medjutim sad trenutno je ponuda takva da Savu dobijam za 6700 a Uniroyal 10800. A gledajuci testove tu su negde. Ako se uzme u obzir da kupujem 4 gume, Sava me izadje 26800 a Uniroyal 43200 sto pravi razliku od 16400. Da li lepota sare na Uniroyalu vredi 16400? Koliko god mi se svidjala ta sara ipak mislim da cu preskociti. Aj poslao sam upit za Savu pa da vidimo da li moze da se poruci posto je nema na stanju. I da, da potvrdim informaciju za distributera Uniroyala za Srbiju. Definitvno je Baki doo, hvala @djomla
  16. 3 points
    Hejteri ce reci da je ovo fotosop...
  17. 2 points
    IDzO

    Funny photos

  18. 2 points
    Sedla

    Funny photos

    Neće da može. Od ovoga će samo da iskoči osigurač, možda ako stigne da te malo pecne. Ali uzmi dva parčeta žice u dve ruke, i gurni u utičnicu, pa da vidiš veselja! @totti likes this!
  19. 2 points
    Axic

    Funny photos

  20. 2 points
    djomla

    Funny photos

    Sent from my 3310 using Tapatalk
  21. 2 points
    MS PK

    Selenia ili Koje ulje sipati?

    Preporuka je da se ulje menja na predjenu kilometrazu ili 1god kao i za veliki servis, na predjenu kilometrazu ili 5god Послато са SM-J330F помоћу Тапатока
  22. 2 points
    beki e30

    BMW e30 316i

    Pozdrav ljudi, malo da se požalim.. Na kvar dakako, ne na forum Još proljetos u vožnji nešto u motoru počelo udarati, kao kliker da se odbija u usput motor crkava. Pomislio odma došlo na naplatu višegodišnje stajanje a kako je registracija bila pri kraju, reko nek miruje da vidim šta ću. Tražio majstora pa kad stigne nek vidi, al nitko nit stigne, nit gleda I tako dođe kraj godine, i napadnem ja dečka što kafeniše u istom bircu di i ja dal bi mogao on, pošto sam iz priče skužio da iz hobija voli popravljati aute. Pristane on i sljedećeg vikenda zove i veli da teram auto Naime, otkinuo se komadić svjećice a i dvije rupice od ulja bile zaštopane pa je bregasta bila suva.. On je to očistio i rekao da vozim, da ne čačkam puno jer se ne isplati a da je komadić otišao kroz ispuh. Ja sam promijenio ulje i motor sad radi bolje nego kad sam ga kupio pa ću ga tako tjerati jer ionako ne radim veliku kilometražu i ne treba mi auto za svaki dan da se mogu pouzdati . Sad čekam toplije dane (iako sam fan zime) da ga operem i nadam se registriram U međuvremenu sam vozikao maminog twinga 1997. godište kojeg je kupila prije dvije godine i oduševio se kako mali zvrk ide i koliko je prostran.. Svima želim puno zdravih i sretnih kilometara u 2020.!!! (a nije fiatov petak )
  23. 2 points
    banjo1990

    BMW 320d F31(pijaca)

    Probano je auto sa odgovarajućim uljem i sad je druga priča. Trebalo mu je malo vremena da olakša ručica, dok se ulje lepo ''razbaca'', ali svakom promenom stepena prenosa je bolje. Na kraju balade, ispade da sam fino uštedeo kako je moglo biti, tako da neću morati odustati od novih felni na proleće.
  24. 2 points
    Milutinac

    Fiat Nuova Bravo

    Opa. Tako to pocinje. A zavrsava se znamo svi kako... Ps - odlican tekst Ivanski lepo za procitati. Meni je u glavi informacija da je 2.0 kretao sa cenom od 26.000
  25. 2 points
    Pre mesec dana sam ipak montirao Kleber Krisalp hp3 u dimenziji 205/60 R16. Po snegu nisam imao prilike da ih isprobam, ali po vlažnom i suvom pri niskim temperaturama ulivaju sigurnost. Imao sam nekoliko jačih kočenja na auto putu gde sam već bio spreman na uključivanje abs-a, ali na moje iznenađenje gume su držale odlično.
  26. 2 points
  27. 2 points
    LOL https://www.jutarnji.hr/autoklub/garaza/eko-histerija-bez-plana-izbacili-dizelase-iz-gradova-ali-su-zaboravili-na-jednu-sitnicu-pola-policijske-flote-ne-moze-zakonski-prometovati-ulicama/9851263/
  28. 2 points
    djomla

    Lancia Lybra 1.9jtd SW

    J*beš lim, bitno da ste zivi i zdravi! Sent from my 3310 using Tapatalk
  29. 2 points
    Meni vise odgovara sira guma, u principu koliko sam video po testovima sira guma bolje koci po snegu, kisi i suvom, malo losije ubrzava od uze gume, stabilnija je u krivini po suvom i po kisi, ali je malo manje otporna na akvaplaning. Tako da u vecini slucajeva imam bolju stabilnost i kocenje sa sirom gumom. Sto se tice gripa, tezi auti imaju vise gripa, ali je i vecu inerciju, pa se teze uspostavlja kontrola kad je izgubis. Laksi auto ima manje gripa, dosta lakse prokliza, ali ga i lakse vracas i ispravljas.
  30. 2 points
    bit

    Lancia Lybra 1.9jtd SW

    Žao mi je što si imao nezgodu, a drago što nema povređenih. A auto, biće neki drugi
  31. 2 points
  32. 2 points
    Dje ste sada forumasi???
  33. 1 point
    Sedla

    Lybra Taxi

    @neshaoct Onda kreni odmah, pošto je ovo sve odavno gotovo, osušeno, i spakovano u zamrzivač. Kako li ne znaš šta valja, baš si najveći komad šunke izabrao, ništa drugo?!?
  34. 1 point
    totti

    Funny photos

    Ma 'de ta budala da se naljuti [emoji3] Sent from my SM-G950F using Tapatalk
  35. 1 point
    igor0511

    Seat Leon FR 2.0 TDI

    Ja sam se iznenadio da je treci servis bio preko 25 000din. Ocekivao sam cenu kao i za prvi - 15 000. S obzirom da imam jos jedan obavezan servis u ovlascenom (5i realno ne mora na isteku garancije), bas me i briga, ali mogli su da imaju na duze musteriju da ne deru. Inace, da ne baksuziram, ali na kolima sve fercera. Za sada 2 posete servisu za male servise. Kilometraza skoro 37 000km. Od ulaganja u auto za sad rukavice na retrovizoru Sto se automobila tice, rekao bih i dalje best buy za cenu po kojoj je placen. Za cenu za koju ga sad prodaju se ne isplati.
  36. 1 point
    Moj je '08, piše kod motora E3, je l' to dobro ili loše ?
  37. 1 point
    Ima par novina. Ubacene low beam sijalice Phillips Xtreme Vision: Stavljeni wind deflektori: I zavrsene felne:
  38. 1 point
    horvat

    Fiat Nuova Bravo

    A neki napucan 308 II, sa panoramom, polukozom i ~150 ks motorom ti nije opcija? Ima ih, nisu skupi (relativno spram godista i opreme), meni su barem dosta dopadljivi na oko, a sto cujem od par vlasnika koje znam, dosta su i zadovoljni...
  39. 1 point
    Meni je mereno jesenas na tehničkom, na Puntu 1.2 8v 2001. i zadovoljavam euro4 normu izduvnih gasova na euro3 autu... Tako, ne sekirajte se napamet!
  40. 1 point
    Carbuyer video: Test 2020. Jeep Wrangler Malo je modela kojima ne treba nikakav znak napred da bi ste znali koji je automobil u pitanju - Jeep Wrangler je jedan od njih. Na testu je Rubicon verzija, tj. ona koja je još više namenjena za off-road vožnju:
  41. 1 point
    Ivan

    Fiat Nuova Bravo

    Slucajno natrcah na clanak koji me je vratio 12 godina u rikverc. Secam se da sam ga citao odmah nakon sto sam imao priliku da identican model vidim uzivo u salonu u Italiji, kao i par meseci nakon sto sam kupio svog prvog Zabara - Stila. I Stildza mi je imao ove stare tablice, koje su takodje pocinjale sa "8" . Mozda jos nekome bude interesantno da pogleda kako je sve to izgledalo sa ove distance, kada isti takav polovnjak kod nas kosta jedno 7 puta manje nego kada je bio nov. Na kraju posta nalazi se i tada aktuelni Deltin cenovnik za model - zanimljivo je pogledati i Fiatove cene kod nas, pred Svetsku ekonomsku krizu. Fiat Bravo 1.9 Multijet 16V Sport - Izaziva sve u klasi Već posle prvog susreta sa novim Fiat Bravom, shvatili smo da konkurencija itekako ima čega da se plaši. Atraktivnog izgleda i prefinjenog italijanskog šarma, od trenutka kada sednete za volan novog Brava postajete izloženi neograničenom mnoštvu pogleda koji će Vas pratiti gde god da se nađete. Novi Bravo je model atraktivnog italijanskog dizajna pokretan bogatom paletom benzinskih i dizel agregata... Kao što smo već istakli model Stilo je kompaniju Fiat zamalo "koštao glave". Posle ovog neuspešnog projekta Fiat je izvukao jasnu pouku: bilo kakvo "koketiranje" sa nemačkim ili drugim ukusima ne dolazi u obzir. Fiatov automobil mora biti čistokrvni Italijan! Takav je novi Fiat Bravo. Automobil nam već na prvi pogled daje do znanja da je jasni predstavnik italijanske škole dizajna. Spreda novi Bravo donosi najviše "korporativnog dizajna", jer i pored klinastog oblika, zašiljenih svetala i male maske hladnjaka, jasno podseća na estetsko rešenje Grande Punta. Ipak, slobodno možemo reći da je "kloniranje" uspelo, jer je profil automobila naglašeno klinast sa visokim zadnjim delom. Gledajući bok automobila, primećujemo neprekidnu liniju koja obuhvata prozore i krovni B nosač, što povećava kompaktnost samog automobila. Dakle, novi Bravo iskoristio je uspešnu dizajnersku formulu Grande Punta, što u startu osigurava dobre izglede za tržišni uspeh. Ukupno gledano, spoljašnjost ovog automobila zaslužuje "čistu" desetku, posebno u kombinaciji sa atraktivnim aluminijumskim felnama, kakvim je bio opremljen automobil koji smo testirali. Privlačan dizajn, prostrana unutrašnjost i solidan kvalitet iznenadili su i najveće optimiste. I enterijer nastavlja uspešnu estetiku spoljašnjosti. Blagi prelazi i mekane linije uspešno se uklapaju u smirenu, ali dovoljno dinamičnu estetiku karoserije. Vrata se zatvaraju precizno, sa uverljivim "BUP", što nije bila odlika Fiatovih automobila. U unutrašnjosti ništa ne nedostaje: ergonomija je na visini zadatka, a prostranost izvrsna, čak i za one koji svojim dimenzijama ne spadaju u "prosek" koji je reper za stručnjake. Fiatovim inženjerima uspelo je da osiguraju mnogo prostora za glavu i na zadnjoj klupi, iako je zbog aerodinamike i dizajna linija krova blago spuštena. To bi možda i moglo dati odgovor na pitanje zašto Fiatovi inženjeri nisu u novi Bravo instalirali zadnje nezavisno "Multilink" oslanjanje točkova, koje zahteva više prostora, već su se odlučili za jednostavnije (ali i jeftinije) polukruto vešanje točkova pozadi, poznatije kao "torzija". Ovakvim logiciranjem profitirao je i prtljažnik automobila, koji pruža zavidnih 400 litara zapremine, što je sasvim dovoljno za automobil C segmenta. I obruč volana preuzet je od Grande Punta, kao i izgled prekidača za pokretanje prozora. Kompletan kokpit testiranog automobila presvučen je atraktivnim, relativno mekanim, materijalom u Carbon look-u, koji će sigurno zagolicati srca ljubitelja takmičarskih bolida Fiata, koji i više nego uspešno "praše" reli stazama širom sveta. Glavni instrumenti, brzinomer i obrtomer smešteni su u "tunele", kakve smo do sada mogli videti samo u Alfi. Svoj idealan položaj za volanom pronaćićete veoma brzo, a moramo pohvaliti i odlična sedišta, koja obezbeđuju odlično držanje tela u krivinama. Središnji greben nudi držač za limenke, a unutar naslona za ruke krije se plitki i duboki deo skromne zapremine. Ipak, taj deo je hlađen klima uređajem, pa predstavlja idealno mesto za Vašu čokoladu ili limenku sa sokom. Kada smo se smestili za volan novog Brava, pokrenuli smo Multijet agregat, koji se oglasio groktavim, malo grubljim glasom. Već posle prvog davanja gasa, osetili smo malu skoro neprimetnu "turbo rupu", a zatim je usledilo brutalno ubrzanje i snažan udarac u leđa. Common - Rail agregat 1.9 litra zapremine razvija 150 konjskih snaga pri 4.000 o/min, ali ono što je mnogo važnije jeste "medveđi" obrtni moment od neverovatnih 305 Nm dostupan već pri samo 2.000 o/min. Novi Bravo opremljen ovim agregatom doslovce "kopa asfalt". Do "stotke" sprinta za samo 9 sekundi, dok će se kazaljka brzinomera zaustaviti na 209 km/h, koje nismo ni pokušavali da dostignemo na testu, kako ne bismo dolazili u sukob sa zakonom, iako nas je ovaj automobil u svakom trenutku terao na tako nešto. Slobodno možemo reći da su preticanja za ovaj automboil čista rutina, naravno uz poštovanje saobraćajnih propisa. Kada svemu dodamo sjajan precizan i odmeren menjač sa 6 stepeni prenosa (iako 6 stepen treba koristiti samo prilikom vožnje na autoputu), utisak je i više nego pozitivan. Potrošnja agregata je još jedno prijatno iznenađenje novog Brava. Na otvorenom putu, kao što je vožnja "Ibarskom magistralom" potrošnja je iznosila oko 5 litara nafte na 100 pređenih kilometara, dok u gradskoj vožnji brutalni 16-ventilski agregat potroši preko 8 litara nafte, sa uključenim klima uređajem. Iako pozadi nije Multilink, već "torzija" ili polukruto vešanje, osećaj u vožnji i stabilnost novog Brava je vrlo dobra. Bravo je odlično izbalansiran automobil, koji je izuzetno prijatan za vožnju. Kada smo zauzeli položaj za volanom, prvo što smo isprobali bio je Dualdrive sistem, koji se aktivira pritiskom na prekidač i koji značajno pojačava rad servouređaja volana. Iako je Dualdrive namenjen olakšavanju parkiranja i u gradskoj vožnji, naš zaključak je da je servo i u "normal" načinu rada dovoljno jak i da ova funkcija ima opravdanje samo u slučaju nežnijeg dela populacije, koja je očigledno jako važna Fiatu. Novi Bravo je jako precizan automobil u vožnji. Čak i u graničnim područjima Bravo odlično "leži" na putu, čemu doprinosi odličan ESP sistem, koji već na pomisao o proklizavanju redukuje snagu i koči automobil. Solidnim voznim osobinama pomažu i odlične kočnice sa 4 diska, ali i odlični pneumatici Pirelli P Zero Rosso dimenzija 225/40 ZR18, koji su se izvrsno pokazali kako po suvom asfaltu, tako i u kišnim uslovima. Iako će mnogi pomisliti da je novi Bravo, opremljen pneumaticima pomenutih dimenzija pretvrd automobil, moramo istaći da to nije slučaj. To znači da automobil bezpogovorno ispunjava sve zadatke koje preko volana zadaje vozač, a na drugu stranu novi Bravo se odlično nosi sa neravninama i putnici koji sede pozadi neće biti u inferiornom položaju. Fiat je, kada je novi Bravo u pitanju, bezbednost shvatio krajnje ozbiljno. Solidna i čvrsta karoserija, koja postaje obeležje italijanskih automobila, prepoznaje se i po masi od 1.360 kilograma. Sve u novom Bravu napravljeno je po merilima za pet zvezdica Euro NCAP crash testova. Međutim, pored pasivne bezbednosti, koja je na vrhunskom nivou, Fiat je ponudio i jedno interesantno rešenje iz oblasti aktivne sigurnosti, a to su aktivna bočna svetla. Naime, pri svakom okretanju volana, kada su svetla upaljena, i pri svakom aktiviranju pokazivača smera, novi Bravo aktivira levu ili desnu maglenku i osvetljava deo puta gde tek treba da prođete. ovo sjajno rešenje svoj zadatak ispunilo je kada smo u kasnim večernjim satima vozili po vijugavim putevima prema planinskoj lepotici Tari. Neprijatna "vožnja u mrak" prolaskom kroz serpentine ovoga puta je izostala, jer su bočna svetla odlično odradila svoje deo posla i osvetlila put upravo tamo gde je to potrebno. I, na kraju cena. Za testirani primerak Bravo 1.9 Multijet 16V u Sport paketu opreme, koji nudi digitalni dvozonski klima uređaj, Radio/CD, ESP, ASR, aluminijumske 18" felne, vazdušne jastuke i vazdušne zavese, VDC, elektro paket... potrebno je izdvojiti 23.541 Euro sa plaćenom carinom i PDV-om. Iako cena nije najjači adut novog Fiata, mora se priznati da Bravo nudi dosta za uložen novac. Međutim, ako uzmemo u obzir da u ponudi postoji i Fiat Bravo 1.4 16V ACTIVE (90 KS) koji košta 14.750 Eura, shvatićemo da će novi Fiatov Bravo biti jako gorka pilula koju će konkurenti morati da progutaju hteli to ili ne. Tehnički detalji: - Motor: 1.9 Multijet 16V 150 KS, Common-Rail Multijet, direktno ubrizgavanje sa turbo punjačem i intercoolerom - Broj cilindara: 4 u liniji - Prečnik x hod klipa: 82 x 90,4 - Zapremina: 1.910 cm3 - Kompresija: 17,5:1 - Maksimalna snaga: 150 KS pri 4.000 o/min - Maksimalni Obrtni moment: 305 Nm pri 2.000 o/min - Razvod: 2 OHC - Pogon: napred, preko šestostepenog manuelnog menjač - Kočnice: napred - disk 281 x 26, nazad - disk 251 x 10 - Oslanjanje: napred - nezavisno McPherson sa oscilirajućim ramenima, teleskopskim amortizerima. Nazad - Torziona osovina sa amortizerima i oprugama - Pneumatici: 225/40 ZR 18 - Rezervoar: 58 litara - Ubrzanje 0-100 km/h: 9 s - Max brzina: 209 km/h - Dužina: 4.336 mm - Širina: 1.792 mm - Visina: 1.498 mm - Međuosovinsko rastojanje: 2.600 mm - Zapremina prtljažnika: 400 / 1175 litara - Potrošnja na testu: grad: 8,4 l/100 km otvoreno: 5 l/100 km - Cena: 23.541 Euro http://www.automagazin.rs/test/11/1679/fiat-bravo-19--multijet-16v-sport-izaziva-sve-u-klasi
  42. 1 point
    djomla

    Metalne pedale (papučice)

    Pre neku godinu sam u AP sportu pazario gumu za papučicu kvačila, ne mere se namestit. Krš. Doneo mi drugar sa otpada, namestio, nije mrdnula od tada. Čisto ako nekome znači. Sent from my 3310 using Tapatalk
  43. 1 point
    djomla

    Vicevi 120%

    Sent from my 3310 using Tapatalk
  44. 1 point
    Uz dužno poštovanje prema tvom vremenu provedenom na ovom forumu i broj postova moram da ti skrenem pažnju da si previše ciničan u komentarima. Ok, znaš puno što se tiče Fiata, to što se ja ne razumem toliko u Brava, ne znači da vozim od juče. Položio sam na 20cm snežne podloge iznad leda, na -15. Ovo mi nije prvi automobil, niti mi je prva zimska vožnja. Svašta sam vozio, svakako sam vozio i automobil mi nikada nije proklizavao, a da ja to nisam svesno hteo. Od kako vozim ove gume, loše se ponašaju. Kao što vidiš kolege sa foruma, pre tebe su dale i više nego korisne komentare bez podjebavanja. To sam i sam skapirao sinoć, kada je bila ova debela magluština, šetam gradom, vidim kako se pored ulične svetiljke kreće gust i vlažan vazduh, pogledam trotoar, ništa specijalno, odem do asfalta, povučem prst....neka mešavina vode, ulja, prljavštine ili čega sve ne - gnoj neki šugavi. Stepen PM10 u protekla 2 dana je bio na skoro petom stepenu sve vreme. Elektrana, magla, temperature oko nule, ulje, guma, loš kvalitet asfalta itd... Mislio sam da nešto nije u redu sa gumama, ali opet Mišelin je dobra marka. Danas recimo ne toliko, samo pri naglom gasu, između 2 i 3 hiljade obrtaja, kada proveravam da li će da prokliza tada i prokliza, inače pri normalnom kretanju neće, drastična razlika u odnosu na pre recimo 2 dana. Pogledaću ponovo kako guma izgleda preko dana sutra. Onaj put kada sam gledao, što reče neko ovde, kao da vozim po ljigavom putu. Inače ove godine još nisam video crni led, nije bilo nekih padavina a u isto vreme i da "zagudi". I onaj sneg što je padao iz dva puta brže se istopio nego što se formirao. Ima li ko da vozi na relaciji Beograd Pančevo? Osećam da je tamo "najinteresantnije" prijanjanje, naročito tamo gde je asfalt bio farban u crveno.
  45. 1 point
    Nema u svetu ekoloski cistog dimnjaka, osim onog sto ne radi... Vazda bilo. Razlika izmedju slika, jezivo doslovno..
  46. 1 point
    neshtry

    Vicevi 120%

    Liči [emoji23] Poslato sa POT-LX1 pomoću Tapatoka
  47. 1 point
    neshaoct

    Lybra Taxi

    @Sedla Javljaš, javljaš ''sutra''...tako si i čvarke poslao isto
  48. 1 point
    srdjos

    Funny photos

    .
  49. 1 point
    totti

    Vicevi 120%

    [emoji848] Sent from my SM-G950F using Tapatalk
  50. 1 point
    Sima-Koya

    Seat Leon FR 2.0 TDI

    Servis na 15000 je oko 15000 dinara. Servis na 30000 je oko 26000 kao sto su neki clanovi pomenuli. Servis na 60000 za auto sa DSG menjacem treba izdvojiti skoro 70000. Razlika u ceni je sto se na 15000 menja samo ulje i filter za ulte. Na 30000 se menjaju jos neke dodatne 3 stvari i to poveceva cenu. Inace jako lep izbor za auto,ja vozim slican u Adventure Brown boji,sa DSGom pa pricam za cene za moj slucaj.
This leaderboard is set to Belgrade/GMT+01:00

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...