Jump to content
FAS Euroauto Goran Vlada

banjo1990

Members
  • Content count

    2022
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

banjo1990 last won the day on July 10 2019

banjo1990 had the most liked content!

About banjo1990

  • Rank
    Prominente
  • Birthday 10/24/90

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Novi Beograd

Previous Fields

  • Garage
    Alfa Romeo 147 JTDm, F31 320d

Recent Profile Visitors

12978 profile views
  1. BMW 320d F31(pijaca)

    Pa felne već listam po oglasima, ali gume će sačekati proleće.
  2. BMW 320d F31(pijaca)

    Probano je auto sa odgovarajućim uljem i sad je druga priča. Trebalo mu je malo vremena da olakša ručica, dok se ulje lepo ''razbaca'', ali svakom promenom stepena prenosa je bolje. Na kraju balade, ispade da sam fino uštedeo kako je moglo biti, tako da neću morati odustati od novih felni na proleće.
  3. Pre mesec dana sam ipak montirao Kleber Krisalp hp3 u dimenziji 205/60 R16. Po snegu nisam imao prilike da ih isprobam, ali po vlažnom i suvom pri niskim temperaturama ulivaju sigurnost. Imao sam nekoliko jačih kočenja na auto putu gde sam već bio spreman na uključivanje abs-a, ali na moje iznenađenje gume su držale odlično.
  4. BMW 320d F31(pijaca)

    Ne vozim, doterao sam ga samo da se zameni ulje. Kad se zagreje ide lakše dosta, ali nije to to i dalje. Sa među gasom ide kao mleko . Probaću ga danas sa ''pravim'' uljem. 80e mi je uzeo. Nije problem 80e, ali znajući da sličan ležaj tih karakteristika u visokom kvalitetu nov nije više od 20e, ali nema veze, rešio sam se muka.
  5. BMW 320d F31(pijaca)

    Ležaj je pronađen ovde. Pozdrav za Srećka iz Šapca, iako mi je zabiberio lepu cenu za polovan ležaj, ne zameram jer ga nema nigde. Semering koji takođe nisam mogao da nađem, sam uzeo od drugovog menjača od e46 3.0d, koji je namenio za drift, ali sačekaće malo sa tim . Menjač je sklopljen i montiran. Za sada nema nikakvih zvukova i konačno je tišina u vožnji. Ostao je još jedan problem. Teže se menjaju brzine jer ulje koje sam sipao 99% nije adekvatno, a originalno nisam uspeo da nabavim. Original ulje u Delti nemaju na stanju, kod Radulovića takođe. Šta reći nego bruka i sramota za ovlašćene distributere i servisere. Kod svakog je bio odgovor da mogu da naruče, ali se čeka 10 dana. Znači, ukoliko treba da dolijete ulje u menjač i odete kod ovlašćenog BMW zastupnika, sačekaćete 10ak ili više dana...ma šta je to, ima se vremena na pretek. U radnji nisam nigde uspeo da nađem ulje koje ispunjava MTF LT5 standard. Servis Katalinić neće da mi proda ulje na litar jer ga verovatno imaju u burićima, tako da ću oterati vozilo kod njih na zamenu ulja, i mislim da će to onda konačno biti kraj priče. Menjač koji je na prvoj fotografiji gore, od e46 3.0d modela, na sebi ima nalepnicu ''lifetime oil, no oil change''. Kako su meni rekli u servisu, ni za moj auto ne postoji predviđena zamena ulja za menjač i diferencijal. @vagenovac Automatski menjači svakako da zahtevaju ''servis'', ali za manuelne sam se sam uverio da postoje varijante gde zamena ulja nije predviđena.
  6. BMW 320d F31(pijaca)

    To na linku je jednoredi konusno valjkasti ležaj koji po tipu nije odgovarajući. Ovaj je po konkstrukciji standardni kuglični ležaj. Imao sam posla sa njima, ok su, ali ipak da se radi nešto što treba da se vrti preko 5000 o/min bez problema i pod povišenom temperaturom, ne bih da isprobavam. Nepoznat je problem. Raspitao sam se i ovde kod ljudi koji rade remonte menjača. Nikad niko taj ležaj nije promenio... Prolazilo mi je kroz glavu da nije menjač pretrpeo neki udar ili slično što je uzrokovalo oštećenje ležaja, ali ništa mi ne ukazuje na to. Uglavnom, bio sam smislio rešenje kako da standardni ležaj prilagodim mom slučaju uz malu doradu košuljice uz ubacivanje distantnog prstena sa jedne strane, i mislim da nema razloga da to ne radi. Međutim, u međuvremenu mi se javio čovek koji je uspeo da iskopa polovan iz nekog menjača, tako da sam na kraju uzeo taj polovnjak. Videćemo kad ga spakujemo šta će biti.
  7. BMW 320d F31(pijaca)

    @neshtry Kontakirao sam pre dva dana dotične, ali nemaju čak ni oni. Kontakirao sam još jedne Kineze, a oni mi rekoše da više nije u proizvodnji taj ležaj. @zunto To i radim trenutno. Čekam odgovor od dvojice, ali ne mogu doveka da čekam. Nadam se da neću morati na kraju da stavim ceo polovan menjač, a da stavljam nov, to mi tek ne pada na pamet.
  8. BMW 320d F31(pijaca)

    Oznaka ležaja je 40TM14A, a semeringa koji ga prati 39,85/70/9. Proizvođač ležaja je NSK. Ukoliko ga nađeš rado ću te počastiti. Radim sa teškim građevinskim mašinama, susretao sam se sa raznim reduktorima, ležajevima koji moraju statički da nose i do 100 tona. Sve sam uspevao da nabavim, ali ovaj ležaj je kod nas nemoguće naći. Zvao sam ljude u Bosni, Švajcarskoj, sve moguće firme koje rade sa ležajevima u Srbiji i takvog ležaja nema ni u jednom katalogu. Dimenzije su mu 40x80x20(16). 16 je mera bez ramena ili onog zuba na spoljnoj košuljici, i zbog toga je ležaj specifičan. Čak sam tražio ležaj po tim dimenzijama pa da mu spoljnu košuljicu obradim na strugu, ali po standardu nema te dimenzije, jer standardna širina je 18 na ovoj dimenziji. Suludo jeste, ali to je realnost. Jednostavno se prave sklopovi koji su osmišljeni da se menjaju u kompletu. Iz tog razloga ne postoji zamena ulja u rasporedu održavanja. Ulje je doživotno.... Sve to ne bi bio problem da mu ''život'' nije ovako kratak.
  9. BMW 320d F31(pijaca)

    Da, plastika. Kod ovog tipa postoji uljna pumpa koja sprovodi ulje do svakog snopa. Iz tog razloga jedva da zapremina ulja pređe 1L. @vagenovac Nije lampica za pritisak ulja, već poruka da se u motor dolije 1L ulja jer je nivo nizak. Da je ta druga, zapalio bih ga lepo. Ja lično samo šipci verujem, jer ona provera preko displeja kad motor radi mi je totalno nesigurna. Lance sam izmenjao sve, a tvrdim da ih nije trebalo ni dirati, jer su apsolutno kao novi bili. To sa opiljcima mi je teško da prihvatim, a naročito da ih ne zaustavi uljni filter ili da se ne uhvate na magnetni čep. Letos sam ga vozio istim režimom, samo su temperature još bile jako visoke, i nije bilo nikakvih problema. Najviše sumnjam na samo ulje, jer identična stvar mi se dešava sa Škodom TDI, da prilikom dužih vožnji pri 150km/h izađe upozorenje za nivo ulja, iako ga ima dovoljno. U suštini, za*ebao sam se što nisam uzeo automatik definitivno, ali kako god, ovakav kvar bi bio normalan na preko 400-500 hiljada, ali na 200 hiljada, ovo je po meni veliki minus za ZF i za BMW.
  10. BMW 320d F31(pijaca)

    Do podelim neka nova iskustva, nažalost loša. Nedavno dok sam bio na putu ka Italiji, prilikom usporavanja da bih pauzirao na benzinskoj pumpi, počinje da se čuje zvuk zujanja, blagog čangrljanja iz menjača, da bi prilikom dodavanja gasa počelo da se čuje poprilično glasno zavijanje. Zvuk je dopirao u svakom stepenu prenosa, sem u četvrtom. Odmah sam posumnjao na jedan od ležaja na spojničkoj osovini. Polovan menjač je oko 500e, a u BMWu nemaju mogućnost popravke menjača, već samo ugradnja novog što je nekih 2000 ili 2500e plus rad. Da stavim polovan menjač, nije mala cifra, a opet pojma nemam šta sam ugradio. Već mi je preko glave da me više leraju gde stignu samo zbog BMW značke, tako da sam odlučio da sam izvadim menjač i da vidim šta se može uraditi. Otišao sam kod prijatelja koji ima kanal, izvadili smo menjač, otvorili ga, i potvrdio svoje sumnje. Ležaj od spojničke osovine na kućištu je otišao. Problem je što taj ležaj ne može nigde da se kupi, čak ni na zapadu. Tamo takođe ne rade nikakve popravke menjača, već se ubacuje isključivo novi. Jedino gde sam ga našao u prodaji su braća Kinezi. Svakako ću ga naručiti, a do tada ću ubaciti neki polovni ležaj, pa neka traje koliko traje. Inače, u Kini mu je cena od 20-40 dolara. Zaključak svega je da je sve ovo otišlo u pii... Zbog dela od 30 eura neko na zapadu mora da se olakša za jedno 3000 eura da bi rešio kvar, a ni kod nas nije ništa bolje. Sledeća loša stvar je što prilikom duže vožnje pri brzini od 160-170km/h izbacuje upozorenje da je potrebno doliti 1L ulja u motor. Srećom, pa nisam slepo poslušao poruku koja izlazi na displeju, već sam dosuo neki decilitar čisto da vidim šta će se dogoditi. Ugašeno je upozorenje, a ponovo se pojavilo prilikom sličnog režima vožnje. Sutradan, kada se ulje lepo sleglo, video sam da ulja ima malo preko maksimuma, taman onoliko koliko sam dosuo. Ono u šta sumnjam je kvalitet ulja koje stiže na naše tržište. Prešao sam oko 9000 sa ovim uljem, i verovatno je već izgubilo viskozitet i pravi problem. To je ono ''isto'' ulje koje na zapadu menjaju na 30k km na ovom motoru. Evo par sličica menjača i spornog ležaja.
  11. Ljudi, hajde ovde da pitam... Ima li ko kakve preporuke za nekoga ko kvalitetno radi remont manuelnih menjača? Počeli su da mi se čuju ležajevi na BMW-u, pa sam u mislima šta da radim, s obzirom da je polovan menjač 500e.
  12. Najveći je problem što mi kao privatna lica koja se ne bave prodajom imamo problem da prodamo automobil. Razlog je što celo tržište počiva na obmanama prodavaca prema kupcu, a 90% tih istih kupaca ima problem da sabere 2+2 i veruje u bajke. To je taj začarani krug zbog koga će stanje još dugo biti ovakvo. Ja sam imao veliki problem da prodam Pola, jer niko neće ni da pozove kada vidi kilometražu, iako je na automobilu sveže urađen i veliki i mali servis, kvačilo i zamajac odlični, dobre gume, stavljena nova krila i sajtne(jer su se pojavili tragovi korozije), novi svi diskovi, pločice, sajle itd... Auto sređen da se vozi još dugo bez ikakvih problema. Sve je to džabe kad se po oglasima isti takvi vrte sa kao 100 hiljada manje, a potpisujem da ni jedan od tih nije bio ni u približno ovakvom stanju, i da je svakome kilometraža vraćena. Posle nekog vremena sam stavio cenu dosta ispod proseka, ali ni to nije vredelo, niko ni da pozove, a kamoli da pogleda auto. Na kraju mi je čak palo na pamet da ga poklonim nekome, međutim pojavio se neki dečko i dao sam mu ga za 1400e, iako su oglasima takvi 1.9tdi bili minimum 2200e.
  13. Daj bre Dule, niko ovde nije dete... Motor kao motor, da ne produva, da mu odu ležajevi, glava itd, može da traje jako dugo uz obazrivu vožnju. Problem je što nije samo motor, na automobilu postoji još mnogo sistema koji se neminovno habaju bez obzira na način vožnje. Samo dizne da mu repariraš, treba ti 500e. Menjač da remontuješ, treba 1000e...svaki ležaj, remenica, alternator, turbina, pumpe, sve je to napravilo milijarde ciklusa i pitanje je samo trenutka kada će početi otkazi. Danas se ni jedan auto ne pravi da traje toliko... to što mi vozimo takve automobile, i sposobni smo da ih nekako održavamo u životu jer na bolje nismo navikli, to je već neka druga priča.
  14. Ako si već iz BG-a, voziš uglavnom u ovom reonu, i hoćeš da furaš isti set cele godine, onda je logičnije da voziš letnju gumu, a ne zimsku.
  15. Svakako idi ponovo na balansiranje, to ti je prvi korak. Ponekad, iako je točak izbalansiran idealno, njegova obodna linija nije idealna kružnica, pa tako proizvodi vibracije. Imao sam slično iskustvo pre par godina sa novim novcijatim gumama. Felne su bile idealne, sve izbalanirano kako treba, ali nisam mogao da se oslobodim vibracija nikako. Proveravao sam delove samog automobila i ništa nije dalo rezultat. Kad sam stavio druge felne i gume(i to felne nisu bile idealne), vibracije su nestale.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×