Jump to content
FAS Euroauto Goran

Leaderboard


Popular Content

Showing content with the highest reputation on 06/01/19 in all areas

  1. 5 points
    Woodoo

    Funny photos

  2. 3 points
    Pluto

    Kuda ide ovaj svet?

    Nastavlja se, najluđe je što žena kaže "nemojte molim vas da me pišete" i ovaj je pusti pred kamerama
  3. 3 points
    Danilo1

    Fiat Bravo Sport 1.9 novi zmaj

    dosli na red i farovi Stilo vratii mi se salu na stranu, farovi i branik se mnogo lakse skidaju na Bravu (2 srafa od fara sa gornje strane, zabica u krilu i kada se skine branik ima jos jedan sraf na sastavu branika i krila; branik ima jedan sraf i zabice sa strane) ali je zeznut nosac branika koji se nalazi na donjoj strani fara.. Oba fara fabricka sto me je pozitivno iznenadilo ali sam se brzo razocarao kada sam video rdju na srafovima koji spajaju far i taj nosac branika, morao sam da ih razbusim i da stavim nove sto se tice otvaranja, pomogao mi je Aleksandar Kacimbas (mozete pogledati na fejsu i instagramu sta sve radi) uspeli smo da ubacimo umesto fabrickih H1 2.5" projektora nove 3" D2S bi-xenon projektore ubacuju se sraf na sraf, ali je problem rozetna oko projektora koju sam isturpijao sa unutrasnje strane i spolja isekao prsten 1cm debljine. Drugu rozetnu (koja ide do stakla) sam ofarbao u crno. Sve smo upakovali bez nekih vecih problema, sto se stelovanja tice, ako su farovi pre toga nastelovani, bice onda i ovi. Levi projektor kao da je malo ulevo zakosen ali takav cutoff mi je bio i sa starim projektorom, u voznji nista ne smeta, vidim sve lepo sa leve strane, levu sijalicu bih mogao jos malo mozda da okrenem jer je malo nazuljana sa zadnje strane pa je hotspot na levom faru za nijansu nizi nego na desnom.. Cim sam krenuo od Ace odmah sam video veliku razliku u odnosu na stare.. sto se tice blicanja H1 led na dugim + projektori = ubica jedino treba jos malo farovi da se ispoliraju da bi se dobio pun efekat i jos nesto, odlicna stvar za prasinu i dlake sa sedista - valjak za pse
  4. 3 points
    neshtry

    Funny photos

    Kod punta imaju pola metra, više od krova do polovine visine gepeka Poslato sa POT-LX1 uz pomoć Tapatoka Evo jedna nova [emoji23]
  5. 2 points
    Pa zbog tog lufta se javlja tresenje. Resava se i tako izolir trakom a i prave se plasticnj prstenovi. Kod tebe je to problem najverovatnije Послато са SM-J330F уз помоћ Тапатока
  6. 2 points
    Starija, ali lepa pre svega motorizacija i oprema: https://www.polovniautomobili.com/auto-oglasi/14507676/lancia-delta-19-mjet-bikolore
  7. 2 points
    neshaoct

    Fiat i Renault se spajaju

    Detaljniji osvrt na to sa kojim kartama se ulazi u ovo spajanje, koje su mogućnosti buduće saradnje, kao i podsećanje na ranije dodirne tačke brendova koji su sada pod kapom FCA, ili Alijanse kojoj Renault pripada. Spajanjem bi nastao treći najveći proizvođač automobila na svetu. Obe strane bi mogle da uštede milijarde evra u narednim godinama deleći postojeće tehnologije i zajedno razvijajući nove. Na papiru, ovo spajanje ima dosta smisla, rezona. Renault je jak tamo gde FCA nije, poput evropskog tržišta i električnih automobila. Sa druge strane, FCA je jak u Americi i sada ima već decenije iskustva (preko svojih brendova) u proizvodnji SUV i pikup modela, a Renault u Americi nije prodao nijedan auto već punih 32 godine. Renault ima dugo partnerstvo sa Nissan-om, koje je tek u poslednje vreme počelo da im izaziva gorčinu... Da vidimo šta ko ima, tj. sa kojim kartama igra: Renault Group Grupacija je prisutna u velikim tržišnim segmentima, ali je uglavnom nema u onim najprofitabilnijim, višim segmentima. Poseduje brendove Alpina, Dacia, ima većinski udeo u AvtoVAZ (matična kompanija Lade), ima 43.4% akcija u Nissan-u i 80.1% u južnokorejskom Samsung Motors. Grupacija je tokom 2018. godine prodala 3.9 miliona automobila širom sveta, što je rast od 3.2% u odnosu na 2017. godinu. Prodaja u Evropi im je stabilna, a svoj tržišni udeo su povećali u Rusiji, Brazilu i Africi. - Renault Glavni deo grupacije, brend Renault, prodao je 2.53 miliona vozila u toku 2018. godine što je 5.2% manje nego 2017. Francuska im je ubedljivo glavno tržište, posle nje Rusija i Nemačka su države gde se proda najviše vozila sa Renault značkom. Renault Clio je bio drugi najprodavaniji auto u celoj Evropi u 2018. godini, ispod Golfa, a iznad VW Polo. Renault Zoe, predstavljen 2012. godine je prvi moderni električni automobil koji se masovno prodaje po Evropi. Zbog toga, Renault i danas ima 22% tržišnog udela u evropskom tržištu električnih automobila. Faktički, svaki peti auto na struju koji je prodat u Evropi prošle godine je bio Renault. Ipak, koliko god u Evropi dobro stajao, Renault u Americi nije prodao nijedan auto od 1987. godine, a ni posao u Kini mu ne ide dobro jer je njihovo zajedničko ulaganje sa lokalnim ''Dongfeng'' imalo pad prodaje prošle godine od 26.9% u odnosu na godinu pre toga. - Alpine Renault je oživeo ovaj brend kada je napravio model A110. Model koji se takmiči u segmentu tržišta koji je svake godine ukupno sve manji i manji, ali Alpine ne ide loše za sada. Iako je prodato tek 2.091 Alpine automobila u 2018. godini, prodaja brzo raste, pa su u toku 2019. godine već stigli na ukupno 5.000 komada. Od ove godine A110 je jedini model u ponudi Alpine. Bilo je najava da će se proširiti sa još sportskih, ali i porodičnih automobila. Možda bi Renault mogao preko Alpine brenda da uđe u segment luksuznih i skupljih automobila, da bude svojevrsni francuski odgovor Porsche-u, ali je ta priča tek na početku... - Dacia Saradnja sa Daciom je počela još 1968. godine kada je ta fabrika bila u vlasništvu Rumunije i pravila po licenci Renault modele. Francuzi kupuju Daciu 1999. godine i od tada uspevaju da je pozicioniraju u segmentu jeftinijih novih automobila koji su namenjeni kupcima koji i traže jeftinije automobile, ili onima koji su uglavnom kupovali polovnjake. Verovatno se ni Renault nije nadao da će toliko dobro ''pogoditi'', tako da je u toku 2018. godine Dacia prodala 511.622 automobila u Evropi, povećanje od 10.3% u odnosu na 2017. Tako Dacia danas u Evropi ima 2.9% tržišnog udela. U južnoj Americi i na bliskom istoku se Dacia automobili prodaju pod Renault imenom. - Lada Lada više nije proizvođač koji po starim Fiat licencama pravi zastarele automobile. Na domaćem tržištu Lada je prošle godine prodala 360.204 automobila, skok od 15.6% u odnosu na 2017. godinu. Svaki peti auto koji se proda na tržištu Rusije je Lada (20% tržišnog udela). Ipak, prodaja Lade van Rusije je uglavnom na nivou statističke greške. Ali, sa ulaganjima i proširivanjem ponude Lada bi mogla mnogo više jeftinih automobila da prodaje van Rusije, mada onda nastaje problem jer bi tako Lada dosta konkurisala Dacia brendu u okviru grupacije. Fiat-Chrysler Automobiles Fiat je počeo svoju priču sa Chryslerom još 2009. godine. Dve kompanije su se spojile 2014. (Fiat otkupio Chrysler), i tako je nastao FCA. U okviru novog proizvođača posluju Fiat, Chrysler, Ram, Dodge, Jeep, Alfa Romeo, Maserati i Lancia. U toku 2018. godine FCA je prodao 4.8 miliona vozila, što predstavlja isti rezultat kao i 2017. godine. To znači da je prodaja ukupno stabilna širom sveta. FCA je jak u Americi gde Ram, Jeep, i Dodge zajedno imaju 12.6% tržišta. Ponudu na tom tržištu im pretežno čine SUV modeli, kamioneti i sportski automobili, sa malo električnih i autonomnih vozila. - Fiat FCA stoji dobro. Ipak, iako kao celina FCA stoji odlično, kad se pogleda u dubinu vidi se da ionako jaki delovi FCA postaju još jači, a slabiji postaju još slabiji iz godine u godinu. Fiat je globalno prodao 1.5 miliona vozila u toku 2018. godine, što je pad od 9.8% u odnosu na godinu ranije. Od ukupne prodaje Fiata, 60% je Evropa sa glavnim adutima u vidu Fiata 500, Fiat Pande. Fiat ima jaku poziciju i u južnoj Americi, ali prodaja u severnoj Americi opada, tako da su 2018. godine prodali 15.521 auto sa Fiat značkom (pad od 41% u odnosu na 2017. godinu). Isto tako, Fiat slabo gradi svoju poziciju u Kini. - Chrysler Kako je Chrysler uopšte preživeo do danas je skoro enigma. Prodaje model Pacifica, tj. prodaje auto u segmentu minivanova koji se ukupno gledano najbrže smanjuje pred najezdom SUV modela, i model 300 koji je odavno već tu. U SAD, najvećem tržištu za Chrysler, prošle godine je prodao 165.964 automobila, pad od 12% u odnosu na 2017. godinu. Prodaje se u Meksiku i Kanadi takođe. Chryslera više nema u Evropi, a nešto malo automobila se svake godine isporuči u Australiju i na bliskom istoku. Ipak, najvrednije što Chrysler danas ima je njegovo partnerstvo za kompanijom Google u razvoju tehnologije za autonomna vozila - Waymo. Google je prošle godine saopštio da će kupiti još 62.000 Chrysler Pacifica i tako povećati svoju flotu automobila koje koristi za razvoj tehnologije za autonomne automobile. Upravo na taj način Chrysler može nadoknaditi zaostatak u odnosu na ostale kad su u pitanju ''automobili koji sami idu'', i to ne samo da nadoknadi nego i prestigne. Faktički, kao da FCA drži Chrysler kao svoju diviziju za razvoj autonomnih automobila, ali to ne rade sami nego im radi Google. - Ram 2010. godine je izdvojen od Dodge-a, i danas predstavlja dobar deo FCA koji donosi dosta zarade jer prodaje vozila sa velikim profitnim maržama. Dugo vremena su Ram kamionieti bili treći na američkom tržištu (iza Forda i Chevroleta), ali prošle godine je Ram prestigao Chevrolet Silverado i tako izbio na drugo mesto sa prodatih 536.980 kamioneta Ram 1500. Što je najbolje, Ram u narednim godinama tek ima prostora da dodatno donosi pare za FCA širenjem ponude visokoprofitabilnih modela. Glavni problem za Ram je što faktički ne postoji van severne Amerike. Ali, i to će se promeniti jer, po glasinama, Ram razvija manji, jeftiniji kamionet koji ima u vidu globalnu prodaju uključujući i Evropu. - Dodge Još jedan FCA brend koji se fokusira samo na tržište SAD. Iako ima potrebu za novim modelima, još kako mu dobro ide trenutno. Tokom 2018. godine prodaja im je porasla za 3% u odnosu na 2017. godinu, tako da su prodali 459.324 automobila. Iako je dosta modela u ponudi Dodge-a staro skoro 10 godina, to nije sprečilo npr. Challenger (čija platforma vuče korene još od Mercedesove E klase W210 koja je prestala da se pravi 2002. godine) da prošle godine ostvari prodajni rekord svih vremena od 66.716 komada. Internacionalno prisustvo brenda je najvećim delom ograničeno na bliski istok. Nema indikacija da FCA planira da Dodge proširi i na druga tržišta. - Jeep Jeep koristi što više može veliku globalnu potražnju za SUV automobilima. U SAD prošle godine je prodato 973.227 Jeep-ova, skok od 17% u odnosu na 2017. godinu. Najbolje prodavani model je bio Wrangler koji suštinski i nema pravu konkurenciju na tržištu, ali odmah iza njega Cherokee koji još kako ima gomilu rivala. U Evropi, po prvi put u istoriji Jeep je nadmašio prodaju Land Rover-a. FCA dosta ulaže da se Jeep proširi globalno i to daje dobre rezultate. Tako je napravljen i najmanji i najjeftiniji Jeep do sada, model Renegade. Sve zajedno, gledano globalno, Jeep je prošle godine prodao 1.6 miliona vozila što predstavlja skok od 12.4% odsto u odnosu na godinu pre toga. Jeep ima još prostora za dalju ekspanziju širom sveta... - Alfa Romeo Sa dolaskom modela 4C tokom 2013. godine, FCA je počeo da oživljava Alfu, da joj daje novi vazduh. Tada su davane velike projekcije kako će Alfa Romeo globalno prodavati celih 500.000 vozila, ali evo 2019. godine Alfina ponuda se sastoji iz modela Giulia, Stelvio, 4C i Giuliette. Iako je prodaja Alfe u Americi porasla prošle godine za 98%, to samo svedoči koliko malo je bilo prodavano godinu pre toga. Globalno, Alfa Romeo je 2018. godine imao rast prodaje od 12.6% odsto na 122.533 automobila, jako se oslanjajući i dalje na evropska tržišta. Sa spajanjem je lako pretpostaviti da bi Alfa Romeo i Infiniti još kako pronašli dosta prostora za saradnju, naročito što je Daimler najavio prestanak partnerstva sa njima (Infiniti) do početka 2020. godine. - Maserati Maserati se takmiči u segmentu tržišta gde Renualt nikada nije bio. Maserati danas ima staru ponudu modela što počinje da se vidi i u prodaji. Tokom 2018. godine prodato je 36.500 Maseratija, što je 21% manje nego godinu dana ranije. Prošle godine Maserati je najavio serijski model inspirisan konceptom Alfieri koji je predstavljen još 2014. godine, uvođenje hibrida i početak proizvodnje još jednog SUV modela (manjeg od Levantea) koji bi bio rival Macanu. Maserati bi predstavljao luksuzni dragulj u FCA-Renault liniji brendova i sa pametnim ulaganjima mogao bi mnogo da doprinese na tom veoma profitabilnom segmentu tržišta. To ne bi bilo prvi put da Maserati ima veze sa Francuskom imajući u vidu da je kratko bio u vlasništvu Citroena od 1968. do 1975. godine. - Lancia Lancia je trenutno najmanje bitan brend u FCA grupaciji. Ne utiče mnogo na prodajne i finansijske rezultate imajući u vidu da prodaje samo jedan model (Y) na samo jednom tržištu (Italija). FCA nije imao velike planove za Lanciu do sada, pa je pitanje hoće li se to promeniti nakon spajanja sa Renault-om. Proizvodni kapaciteti FCA u svom predlogu navodi da sinergija dve kompanije omogućava da ne ugase nijednu fabriku. Ako tako bude, njihovi udruženi proizvodni kapaciteti biće među najvećim na svetu. Renault danas zapošljava oko 130.000 ljudi i ima 33 fabrike širom sveta od kojih su neke zajedničke sa Nissan-om. Jedna od tih zajedničkih je npr. ona u Indiji koja na istoj traci pravi Nissan i Renault vozila. FCA trenutno zapošljava oko 200.000 ljudi, ima 17 fabrika od kojih neke ima zajedno sa suvlasnicima. Jedna od takvih je u Kini gde ima 50% zajedno sa ''Guangzhou Automobile Group'' (koja ima drugih 50%) u kojoj se danas prave Jeep modeli, odnosno Renegade, Compass i Cherokee isključivo za kinesko tržište. Dokle je trenutno stiglo spajanje? FCA dugo već nastoji da se spoji ili udruži sa nekim drugim proizvođačem. Sergio Marchionne je bio poznat po svojim pričama oko GM-a... 2017. godine kineski Great Wall je navodno bio zainteresovan da kupi ili ceo FCA, ili samo Jeep, ali od toga nije bilo ništa, smatralo se da su se kinezi preračunali, da su bili preambiciozni. Najčešće i najviše u poslednje vreme se pominjao PSA, odnosno Peugeot. Izgleda kao da Renault nije bio prvi izbor za FCA, ali su kroz paraleleno vođenje pregovora sa francuzima ipak najdalje otišli sa Renault-om. Zvanično, Renault sada razmatra ponudu FCA, ali insajderi kažu da su se kompanije ustvari već sve dogovorile i da je ovo sada samo formlani deo. Planirano je da u toku Juna 2019. zvanično najave njihovo spajanje. Šta je sa Nissan-om? Renault je spasio Nissan tako što je investirao u njega 1999. godine. Trenutno, Renault poseduje 43.4% akcija Nissan-a. Sa druge strane, Nissan poseduje 15% akcija Renault-a ali nema pravo glasa u njegovim odborima, i drži 34% Mitsubishi-ja. Bivši prvi čovek Carlos Ghosn je navodno polovinom 2018. godine započeo proces spajanja Renault-a i Nissan-a. Sa tim planom izrazito nisu bili zadovoljni čelni ljudi Nissan-a jer su smatrali da će imati manje uticaja u zajedničkoj kompaniji nego što imaju u Alijansi kompanija. Čudno ili ne, ali baš u Japanu je Ghosn uhapšen negde u tom periodu, optužen i od te priče (spajanja) nije bilo ništa. Nissan je nezvanično rekao da je saznao za pregovore FCA i Renault-a tek par dana pre nego su oni ionako javno objavljeni. Nedostatak interne komunikacije u Alijansi između Renault-a i Nissan-a možda na najbolji način pokazuje kakvi su njihovi odnosi nakon hapšenja Ghosn-a. Istovremeno, to što Nissan ništa nije znao o pregovorima na najbolji način šalje poruku od Renault-a: ''dragi ste nam, ali nam ne trebate''. Nissan ne može mnogo da uradi i sada spreči dogovor FCA i Renault-a. Kao što je rečeno, nema pravo glasa u odborima Renault-a iako ima 15% akcija, tako da se ništa ne pita za poslovne odluke Renault-a. Nissan se bojao spajanja sa Renault-om kako ne bi imao manje uticaja u zajedničkoj kompaniji nego što sada ima u Alijansi, a sada je dobio učešće u još većoj Alijansi gde se njegov glavni partner Renault spaja sa FCA, pa je tako deo za Nissan još manji, tj. njegov glas će biti još tiši. Oni mogu ili da prihvate situaciju, ili da pokušaju da ispregovaraju sebi bolju poziciju u novim okolnostima, ili da izađu iz cele priče. Mogu li Nissan i Mitsubishi imati koristi od spajanja FCA-Renault? U svom predlogu, FCA objašnjava da Nissan i Mitsubishi mogu uštedeti oko 1 milijardu evra godišnje ako ostanu uz Renault i FCA. Dugoročno gledano, obe japanske kompanije ostajanjem u celoj priči dobijaju pristup tehnologiji koju će FCA i Renault ili zajedno razviti, ili međusobno deliti. Ali, Nissan tako rizikuje da njegova tehnologija, koju je protekle dve decenije zajedno razvijao sa Renault-om, sada dođe u ruke rivalu (FCA). Kada se kaže ''tehnologija'', tu se najviše misli na dve velike stvari - struja i autonomna vožnja. U odnosu na FCA i Renault, Nissan je tu najdalje otišao i ostajanjem u Alijansi pristup tome dobija i FCA. Ali, može li Nissan bilo šta da uradi ako izađe iz priče i pokuša sam? Pa, troškovi uvođenja te dve stvari su toliko veliki da čak Mercedes i BMW odlučuju da sarađuju i podele troškove jer ni oni ne mogu sami... Renault i Alfa Romeo istorija Renault i Fiat su retko radili zajedno u prošlosti. Najbolji primer je ujedno i najnoviji, Fiat Talento se danas prodaje kao rezultat saradnje dve komapnije. Pravi se u Francuskoj zajedno sa modelom Trafic. Ipak, Renault ima više iskustva saradnje sa drugim brendovima koji su danas pod FCA. Najjače je bio povezan sa Alfom tokom 60-tih, kada je Alfa Romeo tražio način da ponudi auto koji bi bio rival jeftinim Fiatima za običan svet. Alfa je htela brzo rešenje i kupila je od Renault-a licencu za model Dauphine, Ondine (luksuzniju verziju Dauphine), a kasnije i Renult 4 licencu. Takođe, proizvodila je komercijalna vozila koje je razvio Renault. Zauzvrat, Renault je u svojim prodajnim salonima širom Francuske prodavao Alfa Romeo i dobio rešenje četvorocilindričnog dizel motora za svoju komercijalnu platformu Saviem SG2. Alfa Romeo je kasnije napravio model Alfasud baš da bi popunio taj donji segment svoje ponude nakon prestanka saradnje sa Renault-om. Na sličan način, tokom 80-tih sarađivali su Alfa i Nissan, kroz razvoj modela Arna. Bila je bazirana na Nissan Pulsar, pravila se u Italiji od 1983. do 1987. godine tokom kojih nije stekla status omiljenog auta kod italijana. Renault i Jeep veza Renault i Jeep su se neočekivano našli pod istim krovom tokom najvećeg dela 80-tih. Pri kraju 70-tih, kompanija AMC (vlasnik Jeep-a) bila je pred kolapsom. Istovremeno, Renault je želeo da ojača svoje prisustvo na tržištu SAD, tako da je investirao u AMC i spasio ih, a onda postao i njihov vlasnik 1980. godine. Renault i AMC su zajedno radili na nekoliko projekata. Renault je značajno učestvovao u razvoju XJ generacije modela Cherokee, što je bio prvi novi Jeep model u 20 godina. Prodavao je model Cherokee u svojim salonima na izabranim evropskim tržištima, kao i Jeep CJ-7, a ponekada im je ubacivao i svoje motore pre prodaje za određena tržišta. Renault je prodao svoje akcije u AMC-u 1987. godine kompaniji Chrysler i povukao se sa USA tržišta na koje se do danas nije vratio. prevedeno i editovano by FLCS sa Autocar
  8. 2 points
    Ivan

    Kuda ide ovaj svet?

  9. 1 point
    Pozdrav društvo, probao sam danas sa dugarom (zapravo on je probao, ja sam gledao) da kodiram ključ za svoju Pandu, koji sam naručio sa Alija. Međutim nismo uspeli da stignemo do te mogućnosti, jer nam (auto-komp) tražio ''žuti konektor''?! E sad, pitanje je, da li neko ima taj žuti konektor na zajam ili kako-god? Hvala!
  10. 1 point
    knezevic76

    Kuda ide ovaj svet?

    Ma na robiju bih ja to. Kineski zakoni, drugačije ne može za ovu bagru. Poslato sa POT-LX1 uz pomoć Tapatoka
  11. 1 point
    YUgisa

    Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 120 ks Veloce

    Gledao sam snimak nekog "strucnjaka" u SAD i kaze da svaki put kad se montira guma i kada se duva da preskoci onu izbocinu na unutrasnjoj strani felne (da se razvuce od ruba felne) treba je izduvati i onda ponovo naduvati... Jer kad preskoci tu izbocinu ne mora da preskoci ravnomerno pa bude guma van centra.
  12. 1 point
    Mijailović P.

    Kuda ide ovaj svet?

    Kad me zaustavi saobraćajac ja samo skliiiznem na zelenu površinu. [emoji16] sa TT
  13. 1 point
    Danilo1

    Fiat Bravo Sport 1.9 novi zmaj

    @ISV_01 razlika je velika, nisu meni stari projektori toliko lose sijali kao sto znaju na Bravu da izgore.. Prvo sto sam primetio je kada prolazim pored nekog objekta - lepa plavkasta linija, cak i po kisi se lepse vidi - nema skrivenih rupa i nejasnih delova puta, kad upalim duga osvetlim put daleko ispred sebe sto je za otvoreno milina, a blicanje - nema ko se nije sklonio (iskljucivo blicam gospodi koja voze 40km/h u levoj traci po bulevarima) slikacu bas ispred Tempa razliku izmedju starih i novih posto sam slikao prosle godine kada sam ubacio ksenone
  14. 1 point
    Danilo1

    Fiat Bravo Sport 1.9 novi zmaj

    prvenstveno zbog toga sam ih i radio Italijani farbaju sve u crno, samo sto kod nas ne bih nikad prosao tehnicki..
  15. 1 point
    neshaoct

    Porsche Cayenne / Cayenne Coupe

    Motormouth video: Test Porsche Cayenne Coupe Kako se nekome ne bi činilo skučeno unutra u Coupe verziji, urađene su dve stvari: zadnja sedišta su spuštena 4 cm, dok je linija krova spuštena za 2 cm u odnosu na regularni Cayenne, tako da se ovde ustvari imaju dodatna 2cm. Ustvari, imali bi se, ali je to zauzeo stakleni (panorama) krov koji ima svaki Cayenne Coupe. Ne može da se otvara, ali daje dodatni utisak veličine prostora...i to je pomenuta druga stvar koja je urađena. Može se reći da je u Coupe varijanti novi Cayenne ustvari kao veća verzija Porschea Macan:
  16. 1 point
    neshaoct

    Toyota Corolla

    MotorWeek video: Test 2020. Toyota Corolla Nema mnogo automobila koji se mogu pohvaliti da su ''dogurali'' do 12. generacije:
  17. 1 point
    Ako nekoga interesuje, probao sam sa čišćenjem i uspeo sam. Nakon pažljivijeg čitanja uputstva, Examiner pominju samo za posmatranje parametara samoadaptacije. Nakon čišćenja, dao sam kontakt 60 sekundi tokom kojih je kompjuter naučio donju poziciju klapne, pa dvadesetak sekundi na OFF, za čuvanje pozicije u EEPROM. Nakon toga sam uključio motor BEZ pipanja pedala i ostavio ga tako da radi dok nije dostigao radnu temperaturu. Prvih nekoliko minuta je seckao i gubio obrtaje tokom učenja, a onda se smirio. Posle sam ga ugasio malo pa sam otišao u vožnju da prođem kroz veliki raspon obrtaja i mislim da je to to. Dijagnostika pokazuje 4. fazu učenja pozicije klapne. Čišćenje sam pažljivo radio bez prskanja sredstva za čišćenje u klapnu, sa skinutom klemom sa akumulatora i sa skinutim konektorom sa klapne.
  18. 1 point
    marko.jovanovic

    Fiat i Renault se spajaju

    Biće, Renault Musodus
  19. 1 point
    neshtry

    Funny photos

    Zamisli samo koliko goriva uštedi zbog aerodinamike i koliko dobija u krajnjoj brzini Poslato sa POT-LX1 uz pomoć Tapatoka
  20. 1 point
    bit

    Funny photos

    Al ima kabinu [emoji23] Послато уз помоћ Тапатока
  21. 1 point
    Pusti majstora da radi svoj posao
  22. 1 point
    ovo je starije od mene,radio stanice bolje hvata nego novi uredjaji,dok gramofon mislim da neradi,a i nemam ni jednu plocu,dok dek za kasetu radi,al usporeno pusta zvuk,verovatno se poremetilo jos kad je majka imala udes sa kadetom jos krajem 70ih A i dalje slusa nekad radio preko njega,naravno povezano na 6 zvucnika
  23. 1 point
    Nemačka će produžiti sistem podsticaja za kupovinu električnih automobila do kraja 2020. Nemačka vlada će produžiti sistem podsticaja za kupovinu električnih automobila za narednih 18 meseci, do kraja 2020. godine, rekao je ministar ekonomije Peter Altmajer. Program koji je pokrenut pre tri godine trebalo je da istekne krajem juna, ali je potražnja za električnim automobilima ostala razočaravajuća. Program je podržan fondom od 1.2 milijarde evra. Polovinu je finansirala federalna vlada, a polovinu automobilska industrija. Najavljujući produženje programa, Altmajer je rekao da je ''potreban kontinuitet u podršci'' za električne automobile. Podsticaji će ostati isti. Kupci čisto električnih automobila će nastaviti da dobijaju 4.000 evra, a oni koji kupuju hibridne priključke dobijaće 3.000 evra. Altmajer je rekao da su prijave za podsticaje rasle, ali sporije nego što su se nadali. preuzeto sa - Auto Blog
  24. 1 point
    silenci

    F1: Williams

    ono cigance bi ja poslao u Wilijam,pa da vidim dal bi se kurcio i jeo govna i na kojoj poziciji bi zavrsio trku
  25. 1 point
    neshtry

    Funny photos

    GT Turbo Poslato sa POT-LX1 uz pomoć Tapatoka
  26. 1 point
    vagenovac

    BMW Serije 5 F10

    Sve je to lepo, ali dobro je što nisu ukinuli šipku ispod haube za svaki slučaj
  27. 1 point
    N.N.

    Fiat i Renault se spajaju

    Dugujem moje objašnjenje... Mislim da je dobro. Nema previše preklapanja biznisa, a ima ga baš tamo di im treba. To di im treba je Europa. Preko noći dolaze ili se bore za 2. mjesto u Europi, preskaču i PSA. To spajanje u Europi im može pomoći sa CO2. I ne mislim ovdje sada samo na redukciju iste iako tu kombinacija znači duplo manje para utrošenih na razvoj. Mislim na sami cilj, je li to recimo 91, 95 ili 100 grama po kilometru. Naime taj cilj je okvirno 95 grama no on se mijenja ovisno o prosječnoj masi vozila. Ta masa vozila je uzeta već do ranije. Kod FCA je ona manja nego kod Renaulta i tu je cilj Renaulta lakši. A FCA je tu u još većem problemu jer od te okvirne mase vozila je masa njenih vozila porasla sa prodajom sve više Jeepova i novih Alfi poglavito Stelvia. Sada je sljedeće pitanje. Kada se spoje uzima li se kao novi cilj onaj od Renaulta jer Renault ipak prodaje dosta više vozila u Europi, ili je cilj možda sada isti kao trenutni za FCA. A ima i treća opcija da nova grupa zatraži i možda dobije rekalkulaciju ciljeva u skladu sa novom prosječnom masom vozila. Komplicirano? Znam da je. Inače jedan važan dio ovog spajanja i zašto mi je sve drago je što u Europi ne bi trebalo biti zatvaranja tvornica ili bi ih trebalo biti u neznatnom broju. Isto vrijedi i za Ameriku. Agnelliji će i dalje upravljati firmom kao što je to bilo i sa FCA. Njihov cilj je valjda jasan. Ništa od ovoga vjerojatno ne bi bio slučaj da su se spojili sa PSA. Ovo se inače dogovaralo već neko vrijeme, a John Elkann i trenutni predsjednik Renaulta su se znali od ranije. Naravno sa sastanaka u gore spomenutom hotelu. I tako mislim da je sve ovo teklo manje više glatko. Već je sve ovo riješeno, čeka sa samo par potvrda. No izgleda da smo i to dobili tako da će sljedeći tjedan sve biti crno na bijelo. Sam proces spajanja će potrajati okvirno godinu dana. Isto tako su iz FCA ciljali ovaj trenutak jer trenutno Renault vrijedi manje nego FCA i nikad manje u zadnjih 5 godina. Zašto spajanje, a ne suradnja? Kako je rekao pokojni Sergio u slučaju suradnje se uvijek ulazi sa figom u džepu. Ja ću dati primjer same Alijanse Renault-Nissan. Pa oni se ne mogu dogovoriti oko tehničkih rješenja i dosta je tu razvoja i dan danas duplo iako za to nema potrebe. Sljedeći dio mog posta je originalno napisan na jednom stranom forumu i bio je odgovor na jedan prethodni post. Sada ću ga "prepisati" ovdje. Ne očekujem mnogo za brand Chrysler ovim spajanjem, no možda sam u krivu. Dio problema leži u nepostojanju sporazuma o slobodnoj trgovini između EU i SAD-a. Kako FCA nedostaje proizvodnih kapaciteta u SAD-u tako bi trebalo u D/srednjem segmentu promjeniti značku Renault Talismanu. Slično vrijedi u C/kompaktnom segmentu gdje se i Renault Megane i Fiat Tipo proizvode u Turskoj. Govoreći i B/podkompaktnom segmentu Renault trenutno proizvodi Clio čija će nova generacija doći u prodaju prije kraja ove godine. Za Europu ovo najvjerojatnije znači da će biti novog Fiat Punta. To je segment u kojem je Fiat nekada bio lider i sam Ounto kao Grande Punto je zadnji automobil koji je detronizirao VW Golf sa vrha prodaje europskih automobila. Captur? Da, on je čisti B segment crossover. Nema snažne motore, nema nezavisni stražnji ovjes, nema AWD kao opciju. To nije isti segment kao 500X i Renegade. Oni su oba u nekom međuprostoru između B i C segmenta. Nemaju puno izravne konkurencije osim VW T-Roca ili Toyote C-HR. I ovo nas vodi na Alfu Tonale. Tonale će biti čistokrvni C segment kao što je i Jeep Compass. Koliko sam ja upoznat dosta se radi na poboljšanju voznih svojstava, između ostalog trag kotača će biti proširen za oko 2 inča no to nije jedino poboljšanje. Tako da će neke platforme sigurno biti napuštene. Ne znamo koje i kada. To neće biti trenutna radnja (inače traje taj proces 5 do 8 godina). Što se tiče motora tu bi moglo biti drugačije, brže promjene. Renault ima npr. 1.8 TCe FCA novi 2.0 GME koji ćemo uskoro kod Maseratia gledati sa čak 330 KS. Ja vidim 1.8 TCe kao stvar prošlosti osim ako se neće vratiti na 1.6 pa njega koristiti za neke modele, inače nema smisla. Kod malih motora je zamršenije. Renault i FCA imaju nove male motore. I kod jednih i kod drugih su kapaciteta 1.0 odnosno 1.33 litre. Sumnjam da će oba preživjeti. Ja nekako tipujem da će FCA rješenje ostati. Što se tiče dizela mišljenja sam da je Renault tu čak kod nekih više ulagao zadnje vrijeme. Imamo nove verzije 1.5 kao 1.7 (točno 1.75 motor). Imamo naravno i 2.0 ali kako idemo kod većih motora tako i ovdje FCA ima poželjnije rješenje. Naravno riječ o aluminijskom 2.2 (točno 2.15) motoru kojega koristi Alfa i Jeep Wrangler. Naravno trebalo bi ga doraditi da ga koriste i vozila na prednji pogon. Očekujem da će se tu neki motori umiroviti i da se kreće u zajednički razvoj jer ja barem još ne vidim smrt dizela u Europi. Velika ili 6-cilindarske motore sam ostavio za kraj i same. Ovdje nema dvojbe i sve je na strani FCA jer Renault tu ništa i ne nudi. Kod dizela tu je VM Motori 3.0 V6 60° koji uskoro izlazi u 3. generaciji. Konstantno se radi na poboljšanjima. Kod benzinaca će se za američki dio grupacije predstaviti novi GME T6 redni šestak dok će Talijani i u slučaju Alfe i Maseratia koristiti 2.9 V6 90° za buduće motore. Na polju elektrifikacije će vjerojatno biti najviše fuzije i koja je ujedno najvažnija za budućnost. FCA bi tu mogla dodati novu Renault HEV tehnologiju u svoj portfolio, onu koja je predstavljena sa novim Cliom. FCA će sigurno nastaviti gurati svoju tehnologiju za RWD PHEV modele, a koja je pri kraju razvoja. Istom će se vjerujem dogoditi kod FWD PHEV modela jer čak i ne znam što tu Renault radi dok je FCA već predstavila 2 modela. Za MHEV FCA već ima BSG sistem i on će se nastaviti koristiti za RWD modele. Ali za naprednije P2 (električni motor u mjenjaču, na ulazu) je FCA već pri kraju razvoja, a koliko mi je poznati i Renault radi na istoj tehnologiji pa će tu najvjerojatnije udružiti snage. FCA modeli sa ovom tehnologijom su predviđeni za jedno godinu i pol.
  28. 1 point
    Jos pogresnije je poredjenje atmo i turbo motora . E.torQ ti je brazilski motor, bivsa "Tritec" fabrika, koju je preuzeo FPT. Tamo ih rade u 1.6 16v i 1.8 16v varijantama. Ima nesto veci obrtni u odnosu na obicnog atmosferca (po cemu je i dobio ime), a dostupan je na nizem broju obrtaja i u nesto sirem rasponu. Mislim, to je opet samo atmo sa oko 150 Nm (vs 127Nm) - znaci nista znacajno bolje. Ko ima veci procenat voznje po zescoj guzvi, treba da zna je on u tim uslovima jos veci "srki" od obicnog FIRE. Da planiram nov auto, na duze vremena, pokriven garancijom, bez zaje*ancije sa ekologijom i razmisljanja o skupljim kvarovima (kao na polovnjacima) - s obzirom na ocajnu ponudu benzinaca u Tipu kod nas, ne bih se dvoumio ni sekunde. Auto sa odgovarajucim motorom/opremom je totalno druga prica u odnosu na neki klot u istom modelu.
  29. 1 point
    E to je taj legendarni zvuk
  30. 1 point
    totti

    Alfa Romeo Giulietta 1.4 tb 120 ks Veloce

    Deco draga, šta će vam bre ovo tandrkanje...[emoji3]
  31. 1 point
  32. 1 point
    Da kazem koju za dnevnik. Vozio se pre neki dan u Delti 1.4 tjet 150 2008o godiste. Oprema je Platino. Inace to je prvi put da sam seo u neku Deltu. Hteo sam samo da skrenem paznju ljudima koji se razmisljaju o kupovini Delte i to imaju nedoumice izmedju Brava, Delte i npr Djulijete. Delta je definitivno vise premium nego Bravo i Djulijeta. Znaju forumasi kakvog sam Brava imao, i kakva je ova Djulka, mnogo veci osecan premiuma je u Delti. Mozda zato sto je benzinjara, pa nema vibracija i svega onoga sto dizel nosi, ali npr prelazak preko ruka, osecaj unutra, izolacija itd itd.. Moj licni utisak je da je sve mnogo bolje uradjeno u Delti i da stvarno zasluzuje da se takmici i sa mnogo skupljim automobilima u klasi. Cak i moja Djulijeta stara 4,5 godina sa 170k na satu i to restyle zaostaje za Deltom.. Teska srca to govorim al definitivno je tako bar po meni.
  33. 1 point
  34. 1 point
    Kuvalja

    Remont letve volana - Stilo

    Ako hoces da skidas sipke letve volana bez skidanja same letve ili alat za te stvari ili da se mucis da li ces prici nekim kljucem.. Sent from my LYA-L29 using Tapatalk
This leaderboard is set to Belgrade/GMT+02:00

 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...