Jump to content
FAS Euroauto Goran

BGMilos

Members
  • Content Count

    126
  • Joined

  • Last visited

1 Follower

About BGMilos

  • Rank
    Regolari

Profile Information

  • Location
    Beograd

Previous Fields

  • Garage
    Lancia Lybra 2.0

Recent Profile Visitors

317 profile views
  1. Jednom sam ostao na parkingu sa praznim akumulatorom i jedva uhvatim nekoga da upalimo na kablove, neki Volvo, otvori on haubu kad ispod malo manje plastike nego na ovoj slici. On nije ni znao gde je akumulator, ja nisam hteo da slomim nešto pa smo posle pet minuta odustali .
  2. Možda ti je najlakše da ubaciš broj šasije u neki od online ePER kataloga i pogledaš koji senzor fabrički ide kod tebe.
  3. Ja sam isprobao silikonski sprej na jednom prozoru i što kaže kolega ružno je em se lepi prašina. Trebalo je nekoliko meseci da nestane i poslednji trag spreja, a do tad se razvlačio pri svakom spuštanju i podizanju stakla.
  4. @zokibubu Ako se dobro sećam treba zajedno držati pritisnute tastere za recirkulaciju i za grejač zadnjeg stakla nekoliko sekundi, i kad se promeni prikaz na ekranima onda pritisnuti taster za brzo odmrzavanje (pored tastera za grejač). Uglavnom čuju se klapne kako rade neko vreme (mislim manje od minuta) i kad završi (nema nikakvog posebnog znaka da je završeno) ugasiš i upališ kola. Ako sam pogrešio, mogu sutra da proverim.
  5. Ko će ga znati, može da bude naravno i da je crkao ili da je klapna zaglavljena ili da centrala nije u redu, mada je ovo prvo najverovatnije . U svakom slučaju možeš da probaš da pokreneš kalibraciju klime. Ne treba ti dijagnostika za to, možda ga probudi, makar privremeno. Samo da ne ostane nešto drugo zaglavljeno . Ja sam skinuo centralu klime pošto se to brzo radi i merio otpor na pinovima koji idu na motore. Po tome sam i video da su elektromotori stradali pošto imaju vrlo veliki otpor kada se zaglave u mrtvom položaju. Jedino je gadno što mislim da mora da se rastura cela tabla da bi se došlo do tog motorčića, a ovi za temperaturu su mnogo pristupačniji.
  6. @nenad88 Hahaha, dobro je nisam onda lud . Ja sam imao sreće sa elektromotorima sa Aliexpressa, za sad godinu dana rade besprekorno. Javi svakako šta si uradio.
  7. @nenad88 Pa eto kod mene su sami elektromotori bili problem. Uštedeo bih sebi mnogo vremena i truda da sam odmah obratio pažnju. Ista priča sa polovnim sklopovima sa otpada. Ostanu mrtvi u nekom položaju u kome kolektor nema kontakt sa četkicama. I posle recimo kad ga okreneš rukom radi neko vreme i opet stane. Na kraju su sami potenciometri bili ok. Čitam po drugim temama iskustva i nije mi jasno kako niko nije imao problem sa elektromotorima. Evo već godinu dana koristim automatsku regulaciju temperature bez ikakvih problema. Ako možeš ostavi info gde si našao delove.
  8. @Dexa313 To merenje otpora bi bilo najsigurnije ako je tačan podatak. Što se tiče simptoma rada motora i odgovarajućeg senzora valjda će neko iskusniji da odgovori . Što si tiče merenja napona ovo sad razmišljam naglas samo teoretski, nisam merio. Kada se udari (deformiše) kristal, na izlazu se dobije nešto ovako: Što je naizmenični signal koji bi najlakše bilo izmeriti osciloskopom. Sa unimerom možda imaš više šanse na AC da izmeriš nešto nego na DC, ali problem je što je ovo kratkotrajan impuls. Ali druga stvar koja tu može da predstavlja problem jeste što ovo može da bude rezonantni senzor tako da ima odziv samo u određenom opsegu frekvencija sudeći po tekstu iz ovog uputstva. To znači da možda uopšte nema odziv na pojedinačno ili sporo ručno lupkanje.
  9. @Dexa313 Da li se to uputstvo odnosi baš na taj motor/senzor? U slučaju da se odnosi onda nema dileme oko merenja otpora, treba da bude u tom opsegu. Problem je što knock senzori ne moraju nužno da imaju otpornik u paraleli sa kristalom. U tom slučaju ne vredi meriti otpor. A ako se meri napon taj impuls prilikom udara vrlo kratko traje i može da se desi da ga unimer ne registruje, ali bi makar malo trebale da poskakuju cifre. Jesi li merio sa unimerom u AC ili DC režimu?
  10. Lepa Marea . Jesi li rešio problem sa ler gasom?
  11. BGMilos

    Punjači akumulatora

    Pre nego što sam uzeo ovaj punjač pokušavao sam da oživim akumulator na razne načine više iz radoznalosti. Sa vrlo malim strujama tipa 100mA, 500mA i slično, pa sa propisanom, 900mA (9Ah akumulator) pa opet sa malim strujama ali ništa nije dalo rezultat. Napon dostigne nominalnu vrednost, ali čim ostaviš akumulator da odstoji jedan dan napon padne ispod 12V što je baš nisko za tek napunjen akumulator. I brzo sam ga zamenio pošto takav akumulator bespotrebno opterećuje alternator. A ovaj novi je i nekoliko dana posle punjenja stajao zakucan na 12.6V.
  12. BGMilos

    Punjači akumulatora

    Sećaš li se koliki je bio napon kad si priključio punjač? Ja sam punio već oštećeni akumulator za motor koji se poprilično ispraznio jer je proveo zimu napolju i mislim da tu nema pomoći šta god mu radio.
  13. @zokibubu Za ovo ne znam, ali ako ti nešto znači ja sam imao problem i sa teškim otključavanjem/zaključavanjem i sa otvaranjem/zatvaranjem vrata. Na kraju su se vozačeva vrata otvarala tek kad povučem kvaku do kraja, a osećaj je bio kao da vučem oprugu. Sve je rešeno podmazivanjem mehanizma sa strane vrata pošto su oni jezičci skoro skroz zaglavili. Inače mogu normalno da otključavam i zaključavam sva vrata bez akumulatora.
  14. Evo i ja da predstavim mog kineskog zmaja . Motor je Keeway Speed 125 2008. godište, kupljen od drugara 2015. godine sa nekih 5000km na satu. Na njemu sam naučio da vozim (imao sam vozačku dozvolu ali bez vozačkog iskustva). Sad bih voleo nešto jače, 125 kubika je ipak malo za vangradsku vožnju, ali motorčić je fenomenalan za grad i za povremene izlete (ali van autoputa). Na 80km/h se već muči i obično ne idem preko toga, ali sa vetrom u leđa može da postigne 100km/h. Sa druge strane je izuzetno mala potrošnja od oko 2.5l tako da je izuzetno isplativ. Koncepcijski liči na Yamahu YBR125, ali je bio daleko jeftiniji. Što se kvaliteta tiče nemam zamerki, i iz iskustva drugih ljudi je vrlo izdržljiv motorčić. Inače ne bih imao šta mnogo da pišem da se nije dogodio peh pre jedno tri godine. Motor je inače stajao ispred zgrade. Jedno jutro krenem na posao, i kad sam prišao motoru vidim iz daljine da nešto fali. Priđem kad ono nema kofera, štopaljka polomljena, počupani migavci i retrovizori... Sreća da je bio vezan za banderu jer su ga i skinuli sa nogare. Ja šta ću, zovem policiju. Oni pitaju da li je dirana brava, ja pogledam nije, kaže dođite da napišete prijavu u MUP... Otišao sam, naravno nije bilo ništa od toga, a i kamere na zgradi su se pokazale beskorisne. To je bilo to za tu sezonu. Nažalost onda sam shvatio da nije baš lako naći delove za njega jer je uvoznik odavno pukao. Srećom nađem polovnu štopaljku i zbudžim univerzalne retrovizore i migavce. Tad je već prošla jedna zima pod ceradom napolju dok sam ponabavljao delove (bio je plan da ne provede zimu napolju dok je bio u voznom stanju). Kad sam sve sredio - neće da radi kako treba. Guši se i gasi se. Uzmem očistim ceo karburator, upalim radi kao sat 10 minuta i opet se uguši. Pogledam, kad ono rezervoar unutra već počeo dobro da rđa plus se skupila voda zbog zime provedene napolju... Šta ću, ispraznim ceo rezervoar, stavim filter goriva i sipam novo gorivo - kad ono ista priča. Probam sa još jednim čišćenjem karburatora - opet deset minuta radi i uguši se. Tad sam shvatio da nema ništa od toga. Drug se ponudio da pokuša da nabavi rezervoar u Mađarskoj ali posle nekoliko meseci pokušavanja smo odustali. Iako imaju uvoznika ispali su vrlo vrlo neozbiljni. Srećom na jednom forumu nađem čoveka koji radi čišćenje i plastifikaciju rezervoara u KG. Pošaljem rezervoar, i nakon jedno nedelju dana dobijem maltene nov rezervoar . U međuvremenu sam otkrio i da na Aliexpressu ima dosta delova. Ono što sam znao je da je sama mašina kopija mašine sa Honde CG125. Ali ono što sam otkrio je da su izgleda skinuli dosta drugih delova sa Suzukija GS125 (kućište filtera vazduha, ručice...) tako da sam naručio razne delove koji su bili za zamenu - dihtung poklopca ventila, plovak u rezervoaru, filter vazduha itd. Nakon montaže rezervoara konačno je upalio na duže . To je bilo prošlog leta, i do kraja sezone sam uspeo da izvozam nekoliko stotina km, pa se nadam malo dužoj sezoni ove godine. Iskoristio sam tu pauzu i da zamenim pozadinsko osvetljenje u tabli koje je očajno sa nekim LED-ovima a Aliexpressa koji su se za sad super pokazali. Pozadi ima dve kombinovane sijalice za poziciju i štop koje vuku solidnu struju pa sam i njih zamenio LED sijalicama da malo rasteretim alternator. Zamenjena je i gumena zvezda u zadnjem točku, isto sa Aliexpressa.
  15. Ja se ne sećam ali sam saznao na Top Gearu Je li imao neko priliku da ga vozi?

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...