Jump to content
FAS Euroauto Goran
munja100

Koliko para trošite na održavanje automobila?

Recommended Posts

nije isto 3 dana i 10-11 meseci -- normalno da nisam nego sam popravio bravu o svom trosku , kao i sve ubuduce sto ce se desavati ............ ;).

 

nisi bas vickast sa komentarom ali ajde ............ :thumbsup:.

Edited by bole-stilo.jtd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moj deMbeli placen 3600E. Oprema klot dinamik. Nema fensi felne, naslone za ruke, digitalne dzidza bidze...ali..
Ulaganje: Mali + veliki servis (400e), termostat (45e), hladnjak klime (nov)+ punjenje iste (7500rsd -70E).
Eventualno da dodam nosac za 2 bajsa jer prosli nije mogao da se nakaci pa uzeo 'skrojen bas za njega' (260E) (bilo delimicno neophodno jer sam se tad takmicio).

Cirka: 775 nek bude 780E.

Bez daljeg ulaganja sem navedenog, izuzev redovnog odrzavanja (servisi). Male servise platim...pa koliko mi majstor trazi..crvenu proslog puta, al sam ga castio 2. Taj mi odrzava kola uvek a i dijagnostiku kad mi prikljuci (a to kosta) ne trazi nista.

To E to.

Necu alufelne, necu druga sedista, imam poziciju ovde super. Skroman sam sa potrebama i ovo je za mene AUTO u odnosu na punta vana 1.3mjeta klotaru, koji me je sluzio 6 godina samo sa malim servisima.

Dal je mnogo placen..nije iz mog ugla, obzirom da mi drumski trkac skuplji od istog.


Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na održavanje Maree JTD, za devet godina i 150k km otišlo oko 4000 evra. 

Na Cromu je za nepunih godinu dana otišlo oko 1000 evra. 

 


Automobile održavam po principu - kad krenem na put, da ne mislim da li će negde stati. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neću da ulazim u raspravu oko onog prethodnog, svako ima svoj rezon, i neka troši svoje pare kako hoće.

Vezano za ovo, prvi put da čujem da je neko platio veliki servis koliko i ja.

Malo mi čudno kad čujem da svi plaćaju 150-200 evra za veliki servis za Bravo.

Ja sam dao oko 400 evra za veliki/mali i tečnosti. Delovi -  Kontinental, SKF, Gates, Selenia, Ufi...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne znam sta ima cudno, cene deliva su iste za sve, mogu samk da se razlikuju cene za ruke, tako da je mnogo prosto da se izracuna. Razlika moze da bude eto da se nekom pogodi da pri velikom radi i mali servis ujedno ili da se doda neplanirano neka remenica i sl...neko odradi jos x stvari pa sabere sve u jedno, inace je vrlo prosto. Set zupcastog ( cene od - do) , set pk kaisa plus ruke

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

I posle kazu nepovoljan nov auto a svi smo dali grdne pare u krsine.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk


A moze i ovako, kupis nov ( vecina natalost ne moze bolje nego nekog kršića neprivlacnog njemu prvom a tek ostalima tj .trzistu) i pogledas cene za godinu, dve, tri...hiiiljade eura u minus i plus te za odrzavanje drali u ovlascenom neverovatno

Послато са SM-J330F помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, MS PK said:

kupis nov ( vecina natalost ne moze bolje nego nekog kršića neprivlacnog njemu prvom a tek ostalima tj .trzistu) i pogledas cene za godinu, dve, tri...hiiiljade eura u minus i plus te za odrzavanje drali u ovlascenom

Bas sacnuh pre neki dan na oglasima - npr. 500L atmo vec ima poprilican broj komada koji startuju od 5000-5500 EUR. Oduzmes Nesin popust :) , znaci ide i ispod 5 soma opusteno, posto ce to verovatno retko ko uzimati kao polovnjak. Kupljeni kod nas, 2013. godiste, noviji naravno idu lagano uvis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja ovo i dalje tvrdim i uvek zagovaram polovan
Razlog jednostavan i da uložim više nego duplo u deltu koju sam kupio ne mogu kupiti ni približno tako opremljen auto i naravno ni u klasi. Razumem ja novo je novo ali se i na novom rade servisi, menjaju gume, kočnice i plaća registracija. Za nešto što ću voziti 3-5 godina, meni se ne isplati novo.
 
A mogu navesti i mareu koju sam do skoro vozio. Prošli skoro 150000km i družili se 8 godina. Koliko sam uložio u nju sve komplet sa servisima, gumama, limarijom i ostalim, kad se saberem, ne znam da li sam mogao da kupim z10 ili sandera, benzince, klot. A na takvom autu posle 150000km dođu servisi na isto kao mene na marei...
 
Tako da, nov auto samo u slučaju da imam viška 25-35000 eur da uzmem ko čovek sve ono što hoću

Pa ne mozes tako opremljen ali ces dobiti druge stvari. Auto koji vozis od nultog kilometra, nista ne krcka pucka zvecka, sve je utegnuto, svako dugmence radi, nema nikakvo ostecenje, vrlo verovatno pouzdaniji (pre ce Delta da te iznenadi nekim kvarom) itd itd
Jeste da kad saberes ulaganja nisi mogao da vozis nov auto koji bi ti ispunio zelje po pitanju opreme i ostalog ali bi imao definitivno manje poseta servisu i macovanja sa priucenim majstorima (cast izuzecima ali vecina ima problem da nadje dobrog majstora) plus sto delovi nisu kvaliteta kao oni prvi.

Mico, jeste da imas troskova i kod novog ali platices mali servis malo vise nego za tvoju kantu i to je to. A ti tesko da ces da prodjes sa 100e godisnje ulaganja (u nov neces vise da das) za tvoj. Pa i da ti ne crkava nista opet zamena ulja u motoru, menjacu, kociono i slicne stvari na novom neces skoro da radis (osim motornog). I ne upada u safe mode. :D

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
au brate, kao da je tdi  
'Problem' moze biti sto ne znam da li je bilo jos neke popravke u toj cifri, al mi receno 'sedi-vozi i ne misli'. Tako i jeste, da kucnem u drvo.

Auto je uvek bio jedna od stavki poput 'rupe bez dna', bilo nov bilo polovan jer za njega vazda ima 'kupiti i dokupiti jos nesto samo'.
Novo je novo, vrlo cesto slabije u svakom pogledu od nekog polovnjaka u pogledu iste cifre. U najmanju ruku opremljenost ali....

-Garancija na ceo auto (je, neki i tu fusare, ali je ima u trajanju 3-7g pod raznim uslovima)
-Pad vrednosti cim izadje iz salona je sigurno 15-20% ako treba da se proda, a da se proda. Kroz godine trajanje garancije i eksploatacije taj procenat raste:
-Jbga bato, skidas folije prvi. Mirisi na novo. Nije mozda/sigurno to sve sto si zeleo sa tom opremom ali kompromis...jare i pare nikad nisu mogli zajedno;
-Uvek ima nesto sto bi i novom kupio/dokupio posle, bilo dodatna oprema u najmanju ruku senzori za parking (ako ih nema)/alu felne ili naslon za ruku/DIY ugradnja tempomata ako moze, xenoni... tako da i on postaje 'za dodatni gust' mezimac.

Treba pogledati i sa drugog aspekta a to je zadrzavanje auta u vlasnistvu. Mozda kolega sto je stukao 2000-2500 u golfa planira da ga zadrzi kao i ja sto planiram Brava, jedno 8-10g pa mozda i vise, te ce i mene izaci sigurno ta cifra kroz navedeno planirano vreme...mozda manje mozda vise, kako se zalomi, zavisno od previse faktora da bi se ovde naveli. Onda ta cifra i nije toliko strasna, ali sama razlika u startnoj ceni je vec na mojoj strani, no su afiniteti drugaciji po pitanju opreme, motorizacije, marke i njenog 'kotiranja'.

Sto cu toliko zadrzati auto star skoro 13g (2007)...hebiga, bice kreda za stan, ocel deca doci nekad, finansije kroz vreme i povrh svega zdravlje, dal ce mi bogat tetak ostavit nesto il cu dobiti bar 6ticu na lotou(ovo je zezanje al shvatate poentu)..

Smatram da ne treba stedeti oko krucijalnih stvari za auto kod kojih je glava u torbi. Malo ogreban..okej ne mora farbanje celog dela, daj lokalizovano/skinut cep sa felni..jest ruzno al ako je cep po komadu 25-30e...ma moze i bez njega, sutra moram da platim lekarski pregled...bla bla bla.

Ali kocioni sistem, vesanje, menjac, sam motor i prevencija njegovih boljki (grejanje turbine kod Tjet/MA, klapne kod 16V mjet modela, konkretno prica za Fiat/Alfa/Lancia grupaciju, za ostale nisam toliko upucen), neophodni senzori za normalan rad, brisaci + pneumatici (kvalitet srazmeran tipu voznje i auta + iskustvo iz prakse ili dobar savet) i vrlo cesto a uglavnom zanemareno je svetlosna grupa gde u poslednje vreme vidim da je obicna sijalica najskuplja stavka, a sa ogromnim uticajem na druge u saobracaju, posebno zadnja svetlosna grupa i to nocu (pozicije, indikacije kocenja i migavci..znaci 90% osvetljenja).

Ostalo smatram estetikom (oket, pukla soferka nije estetika, ali se redje desava).

Sent from NOMU S10 PRO using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ko god placa 400e veliki i mali servis za brava/deltu, neka mi se javi u imbogz, sve da mu spakujem i posaljem sa racunom, doda 50-60e za ruke negde i 100-150e u dzep.

Ili neka pozove VDV radnju kod nas u Partizanskoj ulici, poslace mu sigurno.

 

10000 su mi bili dayco silikonski set zupcastog i metteli vodena pumpa (pumpa je mogla bolja - priznajem, ali bilo stani pani jer sam to menjao kada sam radio usisnu pa bila neka frka oko vremena), oko 6-7000 mi je bio ceo PK razvod (kais conti, 2 rolera i jedan spaner - ina)

 

Mali servis - 4 litre shella ultra su oko 3000 dinara, champion filter nafte 1500, vazduh MANN 1000, ulja MANN 1000, klima 500, ja uvek uzmem i corteco sraf kartera 500. Eto i da uracunamo 1000-1500 za ruke to je nekih 70-80

 

70-80 + 150 + ruke za veliki 50 = 270-280

 

 

Ovo sve skoro isto je uzimao i @andreja.micovic ... jel to ta cena, jel sam nesto propustio?

Edited by Milutinac

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alfa Giulietta, za sada. Pisacu samo ono sto je mehanicki, i sto je moralo, izostavicu moj tuning : 

 

Veliki servis sa zamenom antifriza, kocionog ulja i ulja u menjacu: 38.700 rsd

Ispravljanje felni (nije tako kupljen, iznenadjenje): 4.800 rsd

Farbanje desnog krila (tako kupljen): 8.400 rsd

Svecice: 7.000 rsd

Mali servis: 5.500rsd (samo delovi, kuci ga radim) 

Ukupno sve optike i balansiranja, najvise zbog nestrucnosti ljudi koji to rade: 14.700 rsd!!!!!! <--- ubedljivo najludja stavka!

Letnje gume Falken 17' : 36.000 rsd 

Zimske (vec porucene, isto 17') : 34.500 rsd.

 

Tu je bilo i jedno dubinsko za cca ~50e, a takodje bih voleo i da ga ispoliram, naravno i tuning sto sam radio (izduv pirke, prednja facelift maskica, multimedia adapter, eibach opruge, bice i remap sigurno) ali to nije red da racunam ovde, to je onako za gust, a mogu i da skinem kasnije, pa prodam odvojeno sve.

 

Takodje nisam racunao prepis i registraciju.

 

Presao sam do sada nekih ~12.000 km, i to sa velikim osmehom :) 

 

Cifra je trenutno velika, ali sa glavnim stavkama (dva seta guma i veliki servis) sam miran narednih 5 godina/60.000 km, tako da ocekujem da se prosek ulaganja po km smanji u narednom periodu. Takodje, sa autom sam dobio set celicnih felni sa zimskim gumama, koje cu prodati, pa ce to malo odbiti od ove cifre.

 

Sto se tice generalno odrzavanja Giuliette, sve je sasvim normalno, kao i za Fiat, jedino bih dve stvari izdvojio : svecice i trap. Svecice idu iridijumske i menjaju se na svakih ~20.000 km, sto mi je neocekivano mali interval za iridijumske, ali tako je. Sto se trapa tice, njegovi elementi nisu skupi za zamenu (manje vise, sve kosta isto kao i za Fiat, s tim da nazad ima vise elemenata), ali je problem u podesavanju i optici. Ne mozete da verujete koliko tih trapadzija ne ume da podesi trap. No, srecom, nasao sam coveka koji zna, tako da ce se i ta stavka drasticno 'normalizovati' u narednom periodu :) 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Milutinac To je to, mislim da sam negde i okacio racun sa delovima. Sa uljem za kocnice i menjac je kostalo sve oko 27000, cini mi se. 

Ruke, to zavisi od majstora 50-60 eur. 

 

I na 1.9jtd i sada na 2.0mjet veliki+mali servis me je uvek isto kostao, oko 250 - 270 EUR. 

 

Mozda ima toga sto kaze @MS PK menjana remenica i usput ulje u kocnicama i menjacu. 

 

Evo za Deltu kad sam je kupio, uradjen mali i veliki servis, zamenjeno ulje menjaca i kocnica, zamenjene komplet kocnice (4 diska, 4 para plocica) sve je bilo oko 600 eur (270 kocnice, 230 ostali delovi, 100 eur ruke ugrubo). Sad me ocekuje zamena antifriza i planirao sam ciscenje usisa, egr i sl. 

Ovo sto sam radio smatram za redovno odrzavanje koje bi me ocekivalo i na novom. mislim, koliko kosta redovan godisnji servis u ovlascenom?! Uglavnom se krecu oko 15000 dinara, koliko sam mogao da ukacim, za zamenu ulja i pojedinih filtera (ne svih). 

8 hours ago, Flex said:

nista ne krcka pucka zvecka, sve je utegnuto, svako dugmence rad

Ajd sacekacemo ove sa novim Tipom, za 2 godine, najkasnije 2.5 da vidimo da li je toliko dobra zavrsna obrada i kontrola kvaliteta. Za 500L ima i ovde par tema sa cvrcima i gremlinima, standardnim boljkama i losijoj kontroli kvaliteta. Takva je trzisna trka, ide se na kolicinu, pogotovo u tom cenovnom rangu.

Pre 2 godine na sajmu u NS sam gledao Suzuki SX4-Scross sa 1.4 boosterjet motorom. Auto mi se bas svidja i odgovara mi po svemu i planirao sam da uzmem jer novo je novo. 

Seo u auto, i vidim rucicu za otvaranje vratanca za gorivo:

image.thumb.png.15789250c17aca570b2d36e81ed65f61.png

Ispod sedista ka vratima. I eto na sajmu mi ostala ova plastikica u ruci. Nov auto. 

Evo kako to izgleda na auto koji se pojavio 20tak godina pre ovog scrossa
image.thumb.png.04b6f59f3fea9ed38e64536bbfb8176e.png

Otvara kao i prvog dana :) 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

U audi koji sam kupio pre par meseci ulozio sam 800-900 eur, a nisam jos ni mali servis uradio , jer nastavljam odrzavanje gde je stalo. Uglavnom gume, felne, dubinsko, multimedija i slicno. U narednom periodu me ceka mali servis, da se pretrese trap, diskovi i plocice taman da se zaokruzi na 'iljadarku ako ne i malo jace.

 

Delta kupljena malo pre toga, takodje nastavljam odrzavanje gde je stalo, ulozeno oko 400eur sa sve prenosom - dubinsko i detailing, servis klime, egr. Srecom ona ima dva seta dobrih guma, uradjen veliki servis pre 25k i nema nekih ulaganja na vidiku osim ako nesto otkaze poslusnost.

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sa jedne strane skoro uvek sam uzimao natprosecno odrzavane i ocuvane automobile jer mi je to jako bitno i gledao sam ili da bude novo, skoro novo (pod garancijom i sa 100% poznatom istorijom) ili od poznanika gde je opet proveren auto.

 

Tako da ne ureknem prakticno nisam imao neke kvarove i vanredne intervencije.

 

Sa druge strane kada pomislim kolike sam hiljade evra bacio na cipovanja, felne i gume, nije mi dobro.

 

U zadnjih godinu dana sam dao preko 2000e na felne i gume, u zadnjih 5 godina sam dao cca 1000e na hibridne turbine i jedno 1500e na cipovanja, a gde je tu jos felni guma, registracija, redovnih servisa.

 

Nije mi dobro, necu da racunam vise :D

 

Auto je jako skupa igracka i kad nemas vanrednih poseta servisu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Više puta napomenuo da fiata nisam hteo, ali pošto je bio u dobrom stanju, siguran, a povoljan od poznatog čoveka sa internom evidencijom radova, i poznatom mehaničarskom radnjom gde je rađen, uzeh ga iako mi ne odgovara, jer sam tom kupovinom uštedeo u startu hiljadarku, i u održavanju najmanje toliko. Da sam uzeo ono što mi treba platio bi i na mostu i na ćupriji. Ovako kad imam potrebe za prevozom kabastijeg tereta iznajmim ili prikolicu, ili pozajmim VW cady, uglavnom cady . Malo peripetije u odnosu na Mondeo karavan al ajde, kupiću jednom i dobar Mondeo .

 

Mali servis, svi filteri.

Prednje opruge, prednje i zadnje (bile su nove ali škripale baš) kočione pločice

Sve gumice i gume prednjeg vešanja i letve volana.

I to je to od održavanja. Sad će za par hiljada opet mali servis na 10000. Ukupno 20000 kod mene uskoro.

 

 

Imam spisak u internoj evidenciji, koju sam nasledio od prethodnog vlasnika, sa cenama nije prešlo 400-500e.

Gume ne računam 32500, ni registraciju, a uzeo sam ga tek registrovanog 2018, samo prevod uradio jer je iz istog registracionog područja. Matoro a solidno.

Može da se vozi gde god, jedino što na sedištu još uvek ne mogu da se namestim, kao kombi da vozim, ili još bolje, nabudženi jugo . Eee Mondeo...

 

ae04426fc5a29043dc66c31ed3146ba0.jpg

 

Послато уз помоћ ТT

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 14/11/2018 at 11:10 PM, ivan73 said:

Mali refresh:

 

Posle 70.000km sa Bravišom (7god i 7 meseci):

- Održavanje (registracija, servisi i ostalo) 0,08 Eur/km

- Gorivo                                                 0,10 Eur/km

- Pranje i kozmetika                                0,01 Eur/km

Ukupno:                                                0,19 Eur/km

 

Dve stvari se daju primetiti: 

1. mnogo manje vozim auto u poslednje 4 god od kad vozim Passat-a;

2. iako se manje vozi (prve 4 god 12000km/god, poslednje 4 oko 5000/god) - troškovi u bob isti!!!

I sad šlag na tortu: 70000km x 0,19 Eur/km= 13.650 Eur iliti 1800 Eur/god t.j.150 Eur/mes !

Skup sport imati auto, zar ne?

 

Pozdrav!

Opet refresh:

 

Posle 80.000km sa Bravišom (8god i 5 meseci):

- Održavanje (registracija, servisi i ostalo) 0,08 Eur/km

- Gorivo                                                 0,10 Eur/km

- Pranje i kozmetika                                0,01 Eur/km

Ukupno:                                                0,19 Eur/km

 

Sad je malo pojačana mesečna vožnja na oko 1000 km/mes.

Što bi rekla ona baba iz vica sa ovcama: ...A crne? Isto!...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Troškovi kupovine polovnjaka u prvih godinu dana

 

VW_Passat.jpg.fc791a3da5bf0ec381f0fd79e0b75ae6.jpg

 

Neretko vozači prilikom kupovine polovnjaka daju i poslednji dinar za auto, ne računajući na dodatne troškove. Svesni smo da su mnogi u teškoj situaciji i da nije lako ostaviti npr. još 500 evra preko budžeta određenog za kupovinu.

Ipak, realnost je takva da ušteda ponekad može skupo da košta. Jedan od primera je odlaganje obavljanja velikog servisa nakon kupovine, što može da ima katastrofalne posledice po motor ukoliko pukne zupčasti ili „crkne“ pumpa vode.

Pošto veliki servis nije baš jeftin (npr. 200-300 evra), a vi ste se „rastegli“ za auto od 1.500 evra, potreba da se veliki servis uradi za 5.000 ili za 50.000 km bukvalno može da prevagne pri odluci da li ćete kupiti taj auto ili ne. Stoga prodavac može da slaže i da vas uveri kako imate još bar 30.000-40.000 kilometara do velikog servisa.

Tu su i druge stavke kao npr. prenos vlasništva, ali i troškova sređivanja eventualnih nedostataka na automobilu, bez obzira da li je reč o zameni potrošnih delova, sitnijim popravkama ili „estetskim zahvatima“.

Suština je u tome da za koliko god novca kupujete auto, uvek treba ostaviti rezervu. Napravićemo neku vrstu spiska stvari o kojima bi trebalo razmišljati pre kupovine, uključiti ih u pregovore oko cene ili planiranje ulaganja nakon kupovine i slično.

Pokrićemo period za prvih godinu dana. Podrazumeva se da je ovo samo podsetnik - možda kupite auto koji je zaista „bez ulaganja“, pa ostaje samo prenos vlasništva.

Međutim, možda naletite na neki ekstremno jeftini primerak kod kojeg su najvažnije stvari u dobrom stanju (limarija, motor, vešanje, menjač, elektronika...), ali treba srediti gomilu nekih „sitnica“, pa 300 dinara ‘vamo, 500 dinara tamo i nakon desetak meseci shvatite da ste uložili još oko 1.000 evra u auto.

 

Mali servis
Nakon kupovine obavezno treba uraditi mali servis, osim ako niste 100% sigurni (npr. račun iz ovlašćenog servisa) da ga je prethodni vlasnik nedavno uradio i to onako kako treba. O malom servisu smo pisali u tekstu Mali servis - mozete to i sami – tu možete da nađete korisne savete čak i ako ne planirate sami da ga radite.

Cena: zavisi od zaista mnogo faktora – neki sami menjaju ulje i filtere, drugi idu kod najjeftinijeg majstora, treći u ovlašćeni servis... I cene delova mogu drastično da se razlikuju.

 

Veliki servis
Za veliki servis važi isto što i za mali. Ako niste 100% sigurni da je urađen kako treba, kao i da su zamenjeni svi delovi koje je trebalo zameniti, pošto nije retkost da se štedi na zameni nekih delova čije zakazivanje može da dovede npr. do pucanja kaiša i havarije na motoru, uradite i veliki servis. Tako ćete bar mirno da spavate sledećih 60.000-80.000 km.

Možda je prodavac pošten i nije imao nikakvu nameru da vas prevari, ali je prilikom poslednjeg velikog servisa zbog uštede odlučio da ostavi staru pumpu vode (vodenu pumpu) i/ili neki španer/roler, pošto mu je majstor rekao da su u dobrom stanju.

Međutim, vi ne znate u kakvom je stanju ta pumpa i ako ona zakaže – eto čitavog niza problema... O velikom servisu smo pisali u tekstu: Veliki servis - 100 pitanja, 500 odgovora

Cena: od 250 do 350 evra. Može i mnogo manje od toga, a može i mnogo više.

 

Ušteda kupovinom auta sa lancem, kod kojeg se ne radi veliki servis...
Lanac nije večan. Lanac se troši. Kako se troši, tako se „isteže“ i dolazi do sve izraženijih negativnih efekata. Tu su i drugi delovi vezani za lanac, a koji takođe mogu da izazovu problem.

Dakle - kada pročitate negde da auto ima lanac i da zbog toga ne mora da se radi veliki servis, nemojte da skačete od sreće zbog toga što ćete uštedeti ko zna koliko stotina evra. Raspitajte se o tom konkretnom modelu sa tim konkretnim motorom, ali i generalno se upoznajte sa manama i prednostima lanca.

 

Gume
Logično je da ćete prilikom pregledanja auta proveriti i stanje guma. Ako su u katastrofalnom stanju i zahtevaju hitno menjanje sva četiri komada, tu nemate izbora - one su jedini kontakt vašeg automobila i asfalta.

Ako su gume u dobrom stanju, ipak proverite kada su proizvedene. Pitajte prodavca koliko su dugo na autu i proverite da li ima fiskalni račun i garanciju za gume pošto su gume možda tri godine provele u magacinu, a samo dve na automobilu. Nisu one baš tako „kvarljiva“ roba ukoliko se drže u odgovarajućim uslovima.

Cena: na sajtu www.internet-prodaja-guma.com možete da proverite cene i ponudu guma

 

Akumulator
Neki akumulatori crknu posle 3 godine, neki požive po 7 i više godina, tako da je teško proceniti koliko će vas služiti akumulator koji ste dobili u kupljenom autu. U suštini, možete da ga proverite, sami ili u nekom servisu i da dobijete relativno preciznu dijagnozu u kakvom je stanju.

U svakom slučaju, ako vlasnik kaže da je star manje od tri ili četiri godine, obavezno tražite fiskalni račun i garantni list. Ukoliko nema fiskalni i garanciju, pokušajte na samom akumulatoru da nađete neku oznaku, ali možete da sumnjate da je stariji nego što prodavac tvrdi.

Cena: u proseku od 6.000-8.000 dinara, pa naviše, u zavisnosti od zahtevanih karakteristika, pri čemu će osetno skuplji biti oni namenjeni automobilima sa start-stop sistemom

 

Svećice i kablovi
Izuzetno veliki broj vozača zapostavlja svećice i menja ih tek kada dođe do ozbiljnijih problema u radu motora ili kada im majstor skrene pažnju.

Stoga odmah nakon kupovine proverite svećice, a ako niste sigurni ili nemate iskustva, kupite nove i zamenite ih.

Kablovi! Oni su neuporedivo zapostavljeniji od svećica, a takođe u ogromnoj meri mogu da utiču na rad motora. Ako iole sumnjate u njihovo stanje, ne štedite i kupite nove.

Cena: svećice u proseku od 400 do 1.500 dinara po komadu, a kablovi od npr. 2.000 do 5.000, mada cene mogu zaista mnogo da variraju

 

Sređivanje korozije
Ne morate da odustajete od kupovine ukoliko auto ima tragove korozije na nekim mestima, ali treba dati dobrom auto-limaru da proceni koliko će koštati da se to sredi. Ne morate da farbate kompletan auto, niti kompletna vrata ili neki drugi deo - važno je da na vreme sigurno zaustavite širenje korozije. Neka ostanu fleke - sredićete ih kada budete imali novca za to.

Savetujemo da ukoliko nemate dovoljno iskustva, ne pokušavate sami da procenite koliko će da košta taj posao, pošto možete ozbiljno da se opečete.

 

Filter goriva
Neki benzinci ga ni nemaju, a kod dizelaša njegova zamena može da bude nešto skuplja i komplikovanija. Suviše je faktora u igri da bismo bilo šta generalizovali.

Cena: obično nekoliko hiljada dinara

 

Registracija
Procedura po pitanju registracije ili produženja registracije zavise takođe od mnogo faktora. Na primer, kupujete auto na:

1)   Auto-placu: na mnogim auto-placevima možete da obavite kompletnu proceduru registracije, pošto u okviru auto-placa imaju i tehnički pregled i agenciju za registraciju. Pre kupovine se dobro raspitajte o čitavoj proceduri, naročito ako dolazite iz drugog registarskog područja.

2)   Fizičkog lica: morate da overite kupoprodajni ugovor kod notara, da platite porez na prenos, da obavite prenos u policiji (nova saobraćajna, nove tablice i nalepnica ako je reč o drugom registarskom području). Ako je auto već registrovan, onda ne plaćate porez na upotrebu vozila, ni obavezno osiguranje.

 

Inače, cena registracije zavisi od:

Godišta
Kubikaže
Snage
Premijskog stepena kod obaveznog osiguranja
Osiguravajuće kuće
Potrebe za novim tablicama i saobraćajnom dozvolom
Opštine
Provizija za uplatnice
Provizija za agencijske usluge ukoliko sve ne obavljate sami
Cene tehničkog pregleda
itd.
Okvirnu visinu troškova po pitanju registracije konkretnog automobila možete da saznate na ovom kalkulatoru: 

Kalkulator registracije vozila

Na osnovu toga znaćete šta vas čeka bez obzira da li ste kupili neregistrovan auto ili registrovan kojem će u nekom trenutku isteći registracija.

 

Primer kupovine od fizičkog lica
Daćemo primer troškova za automobil kupljen od fizičkog lica. Uzeli smo kao primer Opel Astru J 1.7 CDTI iz 2010. godine. Uračunali smo sledeće sa okvirnim cenama:

prenos vlasništva
produženje registracije nakon nekoliko meseci
mali i veliki servis
Ukupno – oko 75.000 dinara. Verovatno mnogima ovo zvuči mnogo novca, ali neki će potrošiti i više ukoliko budu menjali gume, sređivali nešto oko vešanja, centrirali trap, menjali svećice i kablove (kod benzinaca)...

Teško je dati relevantan primer za širu javnost, pošto je zaista mnogo faktora u igri.

Stoga savetujemo da prilikom kupovine napravite sopstvenu listu, u zavisnosti od toga da li kupujete na auto-placu ili od fizičkog lica, starosti vozila, vrste goriva, stanja vozila...

Procenite troškove i zatim okvirno isplanirajte budžet – koliko dajete za sam auto, koliko za prenos i registraciju, koliko za sređivanje auta...

Tako bar u prvih godinu dana nećete biti neprijatno iznenađeni.

 

Preuzeto sa: polovniautomobili.com

 

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Ivan said:

Troškovi kupovine polovnjaka u prvih godinu dana
 

polovni auto.jpg

 

 

Ako je ovaj model sa slike treba uraditi i uljnu pumpu da ne bi veiki servis badava radili.

 

 

Sto se tice lanca jedino vece biiip od VW 2.0 Tdi motora je bmw N47 kome lanac treba proveriti na 100.000-120.000km.

Nalazi se do menjaca i potrebno je izvaditi motor ili menjac da bi se uradio veliki servis.

 

 

 

 

Edited by neshaoct
formatiranje

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/6/2019 at 6:06 PM, ivan73 said:

Opet refresh:

 

Posle 80.000km sa Bravišom (8god i 5 meseci):

- Održavanje (registracija, servisi i ostalo) 0,08 Eur/km

- Gorivo                                                 0,10 Eur/km

- Pranje i kozmetika                                0,01 Eur/km

Ukupno:                                                0,19 Eur/km

 

Sad je malo pojačana mesečna vožnja na oko 1000 km/mes.

Što bi rekla ona baba iz vica sa ovcama: ...A crne? Isto!...

Posle 90.000 km (9 god, 2 mes, 20 dana):

- Održavanje (registracija, servisi i ostalo) 0,08 Eur/km

- Gorivo                                                 0,10 Eur/km

- Pranje i kozmetika                                0,01 Eur/km

Ukupno:                                                0,19 Eur/km

 

Nema razlike! (odnosno, ima na treću decimalu, al da ne preterujemo!)

Pozzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja nikada nisam presao 100kkm jednim automobilom. Najbliza je bila Astra sa oko 90kkm.

 

Yugo je kod nas vise puta obrnuo cajger, ali ne mogu da kazem da je moja kilometraza.

Stilo presao oko 55kkm, Leon za sad zaokrujuzje na 50, ali deluje da cemo izgurati jos 50 zajedno :D 

 

Edit: Sad proverih, Stilo presao 60kkm kod mene tacno u kilometar.

Edited by igor0511

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...