Jump to content
FAS Goran
munja100

Koliko para trošite na održavanje automobila?

Recommended Posts

Ja racunam ovako polovan auto po zelji i u zeljenoj opremi + sve sto uradim na njemu zarad funkcionalnosti i estetike < nov auto koji mogu da priustim + odrzavanje u ovlascenom servisu.

 

I jedan i drugi planiram voziti identicno dugo, nekih 4-5 godina (ajd i 8 kao mareu). Polovan auto ce izgubiti oko 50%-60% svoje cene, nov mozda cak i 70% (frapirao sam se da se tipa Reno Talisman Paris Initiale 2017. godine sada prodaje za 13-17000 eur a nov bio oko 40000 eur). 

 

Matematicki i novcano, na novom autu se najvise gubi. Najbolja racunica je 3 godine star auto, voziti ga 2 godine pa menjati. Ali za to u startu treba imati kesa kao sto je neki nov.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa to, trebalo bi bas neku ozbiljnu analitiku napraviti da se vidi sta je bolje. Opet, nekim autima brze pada cena u odnosu na druge. Ja neki utisak sto sam stekao je da recimo Renault izgubi 50 % vrednosti za neke 4 godine starosti. Konkretno mislim na Megane i Scenic jer sam njih sad skoro gledao. Recimo, Megane u nekoj malo boljoj opremi je bio i do 20.000 kao nov, sad 2016 god za 10.000 mozes da biras. Znaci posle 4 god ode 10.000 samo na pad vrednosti. A i kod tog auta si morao raditi servise i to u ovlascenom gde je mali servis bar duplo skuplji nego da ga radis kod nekog svog majstora, placao si kasko, bla, bla, bla...Jbg, lako je onom ko ima para, uzme novo i ne razmislja o ovome o cemu mi ovde drvimo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 minutes ago, andreja.micovic said:

Polovan auto ce izgubiti oko 50%-60% svoje cene, nov mozda cak i 70% (frapirao sam se da se tipa Reno Talisman Paris Initiale 2017. godine sada prodaje za 13-17000 eur a nov bio oko 40000 eur). 

Da, ovo je deo poente, a to je da "pravilno i redovno održavanje iole kvalitetnim delovima" ne povećava mnogo njegovu tržišnu vrednost kao polovnjaka, ali svakako se ne može izvući ni 10% više cene tog auta u odnosu na iste/slične u oglasima samo na kontu toga. Pri tome sve to fino košta što se tiče delova i često njihova cena skoči na tržištu. 2019 godine mene je 6L ulja Motul izneo 6530 RSD a 2020te je bilo skoro 8300 za potpuno isto ulje (Motul X-Clean 5W-30 EFE). Razlog ? Nem pojma. Eto moglo im se. 

 

Talisman a i svojevremeno je bio i VelSatis kao jedan od vodećih za pad vrednosti u odnosu nov/polovan. 

 

18 minutes ago, rkoma1986 said:

Pa to, trebalo bi bas neku ozbiljnu analitiku napraviti da se vidi sta je bolje. Opet, nekim autima brze pada cena u odnosu na druge.

Ovo za analitiku - pa bilo bi super da možemo uporediti kada uzmemo nov auto :D Bilo bi dobro kada bi neko pisao sa održavanjem novog auta kao npr ivan73 ili igor sa Leonom, a onda pogledati ukupne troškove i pad vrednosti. Ivan73 ima baš detaljan pregled, koji mnogo boli po džepu kada se uzme sve u obzir.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod mene je bez troskova odrzavanja :D 

 

Za sad su uradjena 4 mala servisa.

ALI ovo su iznosi servisa  po godinama u evrima: 150, 250, 250, 270... znaci 920e samo na male servise.

 

Kasko je prve godine kostao oko 380e, pa 330e, 250e i sad 200e. Znaci preko 1000e na kasko (mada to uvek moze da se plati za kola, niko me nije istim uslovio tako da cu ga izostaviti iz dalje racunice).

 

Registracija je nesto jeftinija u startu posto nema tehnickog pregleda prve 2 godine, znaci recimo 100e ustede na tome.
 

I verovatno ce vam prodavac platiiti refistraciju ili prvi servis ako se iscenkate..recimo prosecno 250e ustede u odnosu na polovnjak.

 

Tako da su ugrubo troskovi posedovanja mog automobilabez registracije za 4 godine: ~700e (ne racunam kasko jer je opcioni i uzeo sam ovih 200e ustede) u racunicu.

 

Sad zanimljivi deo, gubljenje vrednosti: Na oglasima nema automobila koji je presao koliko i moj. Tako da, u slucaju pravog kupca vredi recimo 14000e. Na PA verovatno 12-12500e. Recimo da je 13000e prosek.

 

Sto nas sa troskovima dovodi do 7700e za 4 godine “gubitka” sto zvuci suludo.

 

Ali, postoji “sweet spot” koji on jos nije ni dostigao. Racunam da ce izmedju 5. i 10. godine takodje zahtevati samo male servise i van ovlascenog sto ce ove ukuone troskove da dovede na, recimo 9000e ukupno sa jos 5 servisa od npr 200e i 300e na gume. I recimo da ce da izgubi jos 5000e na vrednosti sto izadje ukupno 14000e za 10 godina.

 

I tada se dodje do zanimljive racunice od recimo 1400e godisnje za automobil u koji ste sigurni i koji ima smesnu kilometrazu. I znate ko ga je vozio i kako odrzavao.

 

Mene je npr Stilo kostao oko 1200-1300e godisnje sa uracunatim gubitkom vrednosti i znojio sam se svaki put kad predjem granicu da li ce nesto da zakaze. I bio je poprilicno star auto i tad. Racunam da danas vozim relativno nov auto za malo vise i da daleko vise uzivam.

 

E sad, moze ova racunica da se izjalovi na 1000 nacina, ali recimo da ima sanse da se ostvari.

 

I uzmite u obzir da bi ovo sve bilo daleko bolje za neki jeftinijii primerak. + cuvaju se zivci sto za mene nema cenu u poslednje vreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01 Sto 6l ulja?! :) 

Ovo sto sam ja pisao je pausalno i gledamo iz ugla koliko para izadje. Nikako nov nece izaci manje para kroz isto vreme eksploatacije ali ce verovatno izaci manje zivaca sa jurenjem majstora, i sa sta sad da promenim. 

Evo imas Milutina na forumu i njegovu temu. Covek je izmenjao sve sto je bilo problematicno, utegao auto i sad se vozi bez problema i sa uzivanjem. A ta ukupna cifra auto + sredjivanje verujem da nije ni blizu novog klot tipa ili 500L nacionale. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@andreja.micovic 5L kanta (4.7 ide u mog Brava, a da vučem celu kantu od 5L za 300ml, je apsurdno) i 1L nek se nađe...neko pravilo koje sam "povukao" što od mojih, što sa terena. 

11 minutes ago, igor0511 said:

I bio je poprilicno star auto i tad. Racunam da danas vozim relativno nov auto za malo vise i da daleko vise uzivam.

 

10 minutes ago, andreja.micovic said:

Nikako nov nece izaci manje para kroz isto vreme eksploatacije ali ce verovatno izaci manje zivaca sa jurenjem majstora, i sa sta sad da promenim. 

E sad, čitam ove 3 rečenice i mislim se...Da...13g star auto koji vozim...održavanje godišnje mi je od (ugrubo) 700 do max 1550e (nadam se da se neće ponoviti poslednja cifra dok je u mom vlasništvu). Ja ne strepim da li će se nešto negde pokvariti na kolima van, ima pored mene još savesnih koji neće sesti u neispravan auto i otići van grada a kamoli van zemlje... ali ima i onih drugih. 

Dovoljno je da rikne i banalna stvar (senzor radilice) da izbaci i nepoderive motore i dobro održavana kola...zbog starosti dela. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, igor0511 said:

Sad zanimljivi deo, gubljenje vrednosti: Na oglasima nema automobila koji je presao koliko i moj. Tako da, u slucaju pravog kupca vredi recimo 14000e. Na PA verovatno 12-12500e. Recimo da je 13000e prosek.

 

Sto nas sa troskovima dovodi do 7700e za 4 godine “gubitka” sto zvuci suludo.

Meni bi bila zanimljiva procena nekog servisa ili auto kuće u pogledu "zamena staro za novo", posebno ako bi Leonom otišao u neku drugu grupaciju, npr Reno / Fiat / Alfa ili dr. Iskreno mislim da bi AK gde si kupio i održavao vozilo i potcenila taj auto (možda grešim) te bi možda i sama procena auto kuća bila povoljnija za zamenu za drugo vozilo (pretpostavka). 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nisam ni kad do sada vodio statistiku o troskovima. Auto sam kupio skoro i planiram da ga vozim bar tri godine tako da cu gledati da zapisem sve sto je bilo od troskova u medjuvremenu pa da vidim koliko to izadje

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 minute ago, rkoma1986 said:

planiram da ga vozim bar tri godine

Heh, toliko i ja planirao a onda.....na kraju će izaći bar na ukupno 7-8g. Taman dok neki koje pikiram ne pojeftine. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zato je, ukoliko uštedite i želite da date malko veću svotu, dobro da čekate i odaberete recimo test vozilo, poput moje ex Toyote. E sad, svako može da pametuje tako, ali čika Marfi kaže da ćete vrlo teško potrefiti tajming spremnih para+dobra ponuda+dobra cena...

Ja sam recimo nju uzeo za 13500, sa 1000km, a nova sa tom opremom je bila oko 15000.

Na oglasima ima jedna u toj opremi to godište i lik je ceni 12500, što mislim da je previše, nek bude 11500.

Znači ja bih, da sam mogao da je zadržim izgubio 2000e na padu vrednosti.

Komplet guma je izašao oko 200-250e, ali njih bi morao da kupim i za polovnjaka.

Imao bih dva mala servisa, od oko 100e i 140e (sa popustom za članove TCS), znači 240.

Znači gubitak za tri godine bi iznosio 2240e, otprilike ako gume ne računamo...

Da sam kupio novog gubitak bi bio 3760e.

Ali što reče Igor, živci nemaju cenu!

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samo Vas posmatram...:whistle:

Lavina je krenula...

On 1/20/2021 at 12:43 AM, ivan73 said:

Predlažem da glasate like-ovanjem prethodnog posta:

:rant:-1 god

Cup.png.e617f44250ccd6620ac8edb87aaadb66.png -2 god

:D - 3 god

:blink: - 4 god

:cry: - 5 god

 

 

Imate na 22. strani, pa glasajte! Pitanje je: Posle koliko godina troškovi održavanja i amortizacije Novog Brava 2011. god. postaju veći od troškova polovnog Brava 2008.god., kupljenog u 2011.godini? 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja licno ne volim test vozila, jer nije retkost da ih je vozilo stotine razlicith vozaca, da su przeni hladni itd.

 

Mislim da je najbolja kupovina od prvog vlasnika, mislim fizicko lice.

 

U sustini najbolje je kupiti novog bentlija, najisplativije uzeti 20g starog seicenta na plin, a sve ostalo je kompromis :D  

 

Zavisi ko sta voli, ali meni je nekako kod automobila bitno da nema vanrednih poseta majstoru, a ako i postoji neka vanredna stavka za odrzavanje da se vidi unapred, pa da moze da se uklopi uz redovnu posetu majstoru prilikom servisa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa bolje je tog Betlija kupiti starog par godina , makar na papiru jer je do tada imao ogroman pad trzisne vrednosti, lupam nov je placen 220k eur a par godina star kosta 80k eur :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kao što sam rekao, posle promenjenih prednjih opruga, malo skočiloooo:

image.thumb.png.d13f261ead60404ac124aba4e29cf02f.png

 

Edited by ivan73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve navedeno je ok, i tačno, i pije vodu, ali se jedno nešto bitno nije uzelo u obzir a važi za nas i naše podneblje.

 

Ovde (na forumu) su svi zaljubljenici u automobile. A kad si zaljubljenik podrazumeva se da se bar malo razumeš (ako ništa ne znaš bar se krećeš u takvom krugu ljudi da imaš koga da pitaš). A kad se razumeš onda ti nije problem da kupiš polovno i lako možeš sve ovo gore navedeno da izračunaš i da dođeš do zaključka da je polovan auto finansijski isplativiji. 

 

Zato nove automobile uglavnom (80%) kupuju totalni laici koji nemaju pojma i prekopotrebna im je sigurnost da se "nešto" neće pokvariti pa im ta sigurnost opravdava veći trošak u startu, i kasniji ukupan veći finansijski gubitak. Svesno (ili ne) su platili svoj "mir" zato što se ne razumeju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa ja sam baš zbog tih koji "vole miris novog auta i to hoće da plate" ( da ne budem prost - hoće da prvi prdnu u sedište, kao da to nije uradio žabar /švaba dok je prevozio auto iz fabrike na parking :sick:!)  i radio celu analizu (a imao sam i vremena u januaru jer sam preležao COVID :whistle:).

 

Tu ideju o isplativosti 3 godine starog auta sam imao i kada sam kupio bravišu tamo davne 2011. god. 

Sada, nakon proteklih skoro 10 god. ZNAM da je tako na osnovu para koje sam dao da ga održim u stanju kakav je danas., a verujem da održavam auto iznad proseka, tj više obraćam pažnju na detalje koje masa ljudi u Srbiji ne bi ni pomislila da menja....(ovde ne računam forumaše ;)).

Uopšte mi nije žao istih, jer je razlika između 5500 i  6000 Eur.

Zamisli samo šta možeš sa tom razlikom da uradiš na autu., a nit si dao za nov u startu, nit si potrošio u međuvremenu, jer je nemoguće i sumanuto tu svotu spucati u polovan auto!

 

Pozzz i glasaj na 22. strani!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve to stoji, ali ove nase racunice su previse individualne. Da se uzme u obzir 100 automobila, pa da na 15 zveknu dizne, jos 10 turbo, 20 kvacilo i zamajac i na 3 motor pa da vidis racunicu :D 

 

Isto tako i svaki nov nece biti bez greske, ali ideja je da tih 5 godina garancije otkloni sve fabricke nedostatke (za nas sa manjom godisnjom kilometrazom :) , za ove sto vise voze da auto bude ispravan tih 5 godina).

 

Tako da nema mnogo smisla zamarati se sa ovim, vozis sta ti se vozi i to je to. Takodje je malo neozbiljno izneti stav kako je jedno bolje od drugog kad si ocigledno imao srece sa kolima.

 

Nema ljutnje, samo ispade iz prethodnog odgovora da su oni koji su sredili polovna kola pametni, a ovi sa novima budale koje ne znaju matematiku i kunu se u prdeze :D 

 

Meni je cilj bio da imam 5 poseta servisu za 5 godina i dobio sam to, barem sa sad.

I hocu da imam vozim nov motor sa modernim prenosnim odnosima, up to date multimedijom i necim modernim (npr LED farovima) I to treba da se plati nesto vise (ili ne, zavisno kako ti se zalomi). 
 

Ja sam imao srece sa Deltom da nije imala nijednu gresku skoro 40kkm. Stilo za 60kkm pojeo oko 4000e. Pa niti pljujem niti kunem nijedno. Uzivam u voznji, a to i ostalima preporucujem i da vas dobro sluze vozila :thumbup:

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sve ja tebe lepo razumem od početka tvoje analize, ali kupovina novog vozila nije glupost.

 

 :thumbup:

 

A bojim se da u matematiku nisi ukalkulisao gubitak vrednosti u prvoj godini kod kupovine novog vozila, a kad to dodaš onda je apsolutno sigurno da već u prvoj godini trošak upotrebe novog prevazilazi trošak upotrebe polovnog. Tako ćeš da dobiješ gomilu negativnih ocena i da odeš u minus sa reputacijom a samo si hteo nešto dobro da uradiš   :rofl:

 

edit: uskoči mi Igor, pisali u isto vreme.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niko ne pljuje niti kune...

Svoje iskustvo i mišljenje sam izneo.

Svako radi kako misli da je najbolje za njega!

 

@PremieRacing: Ako si meni pisao, ura;čunao sam amortizaciju u svih 10 godina i polovnog i novog i to na više načina.

                            

 

Pozzz

Edited by ivan73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni sasvim je normalno i očekivano je da je nov automobil skuplja igračka od polovnog. Suludo bi bilo da je drugačije. Mora se platiti to što se dobija novim, rizik od otkaza svedenen na minimum, minimum vremena za održavanje itd itd. Sad kolika je razlika to je uvek pitanje raznih činilaca, i od slučaja do slučaja,  i ja sam vozio stila 10god i 170.000km bez značajnih skupih otkaza. Za stila nisam nikad sabirao u detalje, malo mi je to preterano, al bilo je stalno nešto al to je sve potrošna roba. Jedino sam neko vreme obratio pažnju na pad vrednosti  kad se strmoglavila cena posle par godina kupovine na blizu 1.000 eur godišnje što mi je bilo puno, pa sam shvatio da bi valjalo još da ga vozim, prođe vreme, nisam našao nekog drugog pouzdanog polovnjaka, i odvoza ga 10god tako da je taj pad vrednosti posle minimiziran na oko 500eur godišnje. Čak i posle tog pozitnig iskustva odlučio sam se za novo baš iz svih činilaca koji se ne mogu baš u parama izraziti, a to je,  tržište polovnjaka danas, koje je gore nego kad sam kupio stila. Meni je još veći rizik kupiti 3god auto koji ima jaku cenu nego neki starji, jer danas koliko prelaze auta lako može i taj od 3 god da je prešao puno, dal je lupan, da krenu neka ulaganja...  Svaka čast ko ume ili ima takve kontake da kupi auto od 3 god starosti sa 50.000km po povoljnoj ceni.  Pored toga,  slobodno vreme, neko je pomenuo da nov kupuje ko se ne razume, a nije to ključno, ključno je i vreme, za polovan treba sloodnog vremena, i da se nađe i da se sredi, a kad radiš stalno, odvajati popodnevno vreme ili vikend u traganju malo mi je neprihvatljivo. Mnoge prilike treba da se reaguje odmah... opet kažem svaka čast ko može, ko ima ne toliko fiksno radno vreme, ili je u toku sa automobilama, kreće se sa ljudima...  Majstori.. ko je zavistan od majstora, tj. nema nekog svog, ili se lično bavi tim, opet je peripetija, zakazivnaje, plaćanje, drnanje.... I svakako ako nisi 100% siguran u poreklo ili kvalitet polovnog ostje razmišljanje da li je sve u redu, a što je mlađi i skuplji razmišljanje je veće... 

1 hour ago, igor0511 said:

Meni je cilj bio da imam 5 poseta servisu za 5 godina i dobio sam to, barem sa sad.

Lepo rečeno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

I da, prelistao sam malo temu, ne baš skroz detaljno, nisam pohvatao baš sve konce, ako se ne varam pominje se cifra od 5-6.000 eur, što je po meni previše, sad da hoću da kupim Tipa benzinca 2017 ne znam koliko bi to bilo 7-7.500-8.000 sigurno, nov mi je bio 11.500, pri prodaji verujem da bi postajala neka manja razlika u ceni na godište, sve ukupno to je neka razlika od cca 4.000eur na vrednost. E sad, u eksploataiji, zavisi kakav je taj polovan primerak, koliko je stvarno prešao tj. da li će u nardnih npr 100.000km imati više održavanja od novog. Ovlašćeni da li je skup, pa ima i drugih servisa skupih, ili porediti sa samostalnom zamenom ulja malo je to bespredmento. Kasko, i j jedna i drugih bih osigurao, malo je kod starijeg niža cena... Ili da još više zakomplikujemo računicu pa da kažemo za npr 8.000 ili 8.500 je mogao da se kupi dizel iz uvoza, pa da se štedi na gorivu, al koliko li je on prešao, 200.000 možda, šta li će tu biti od održavanja... Plus na sve to gde je cimanje, rizik, vreme... 

 

Da ne bude da sam sad zagovornik novog pošto sad vozim novi, ali sad kad bih trebao da dam 7-8.000 u noviji polovan trebao bih da budem baš baš baš siguran u to što se prodaje da dam te pare, a  to je teško. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo ja motor od 125ccm za 1500e, 2 godine garancije.

Mali servis 2500din ili 1000din ako sami radite. Za mali servis treba jedno 5min da se odvrne cep kartera i ocissti filter ulja koji se ne menja.

 

Trosi 2l lagane voznje i 2.5l kad se gazi.

 

Ko kaze da kupovina novog nije isplativija :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolega sa posla, kupio nov auto pre desetak godina.

podigao gotovinski kredit, da bi imao za ušešće u drugom kreditu za kola. Kupio ševrolet spark.

E sad, sledećih 7 godina, po 15000km, nije imao ništa osim redovnog servisiranja. Negde sedme godine mu ode neki senzor, tipa 20eur. U kola se ne razume ni malo, samo sipa gorivo i tera.

 

Kada mi je to ispričao, ja mu kažem da sam ljubomoran na njega, jer non stop čeprkam po forumima, i znam mnoge majstore za kola.

 

Sve ima svoju cenu, nov bi svako od nas imao da ima odgovarajuća primanja. To što se majemo sa polovnjacima, nije što smo pametniji, već zato što nam nije plata 1000eur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...