Jump to content
FAS Goran
munja100

Koliko para trošite na održavanje automobila?

Recommended Posts

3 minutes ago, shuxx said:

Sve ima svoju cenu, nov bi svako od nas imao da ima odgovarajuća primanja. To što se majemo sa polovnjacima, nije što smo pametniji, već zato što nam nije plata 1000eur.

Pa i sa polovnjacima je mirnije finansijski ako je neki stariji od 2-300 eur, pa se posle doda nešto na sređivanje, al za neki noviji polovnjak to tek po meni može da se da i na mostu i na ćupriji, tj. i da uzmem kredit a i da me sevne neko održvanje, jer ja da sam uzimao auto od 7-8.000 morao bih opet kredit, nebi bi bio kredit na 7 godina kao za nov ali na isto mu dođe, morao bi na kraće jer je Keš kredit skuplji, ovaj auto kredit je prilično povoljan. Ja sam tad imao kod sebe 4.000eur, pozajmio još 1.000 da pojačam učešće i rata mi 90eur, neko da na cigarete više, fala Bogu ne pušim. Da sam išao na neki noviji polovan, opet bih uzimao par hiljada kredita, pa bih imalo nešto i da se daje na odžvanje... Jedino da sam malo podmladio stila uzeo nešto za 4.000, pa za par godina opet, znači opet mora da se skupljaju pare što mu dođe kao i rata....   Da sam imao 10.000eur keša lakše bih svaku varijantu podneo pa i kupovinu nekon novog polovnjaka :) tako da nije baš kupovina novog neki luksuz. Jeste ko kupuje nov od 30.000 ali ovi budžetski auti ne... E sad, fora što je neko hoće auto iz veće klase al za manje pare od ovog novog, molim lepo , kako ko smatra. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shvatite,  ja sam dao sve podatke na konkretnom primeru (mom) sa nabavnom cenom i troskovima na 10 god / 100.000km i novog Brava, koji je u isto vreme mogao da se kupi u salonu AK Kompresor (imam njihov cenovnik iz 2011.  i koji je koštao tada 18.550 Eur sa istom opemom kao moj Braviša).

Niko ne kaže da je to univerzalni obrazac za sve automobile na svetu, ali opet smatram da je za FIAT NOVI BRAVO i možda još poneki iz tog segmenta god. 2007-2011.  tačno  urađena analiza 95+% .

Uradio sam i analizu sa kreditom za novi na 5 god. , gde sam stavio da je ukupna cena oko 20.000 Eur, jer nema ništa džabe. Tu je malo povoljnija situacija, ali opet ti u džepu ostane 5-6000Eur, sa kupovinom 3 godine starog Brava, kako god okreneš.

Nisu ludi na zapadu: lizing 3 god. ili 120.000km.  i onda novi auto. 

Pitanje je da li mi možemo to finansijski da ispratimo., pogotovu pored  najskupljeg goriva u regionu...

 

Pozz i živi bili i lepo se vozili!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postoje tu i neka pravila.

Ako znaš nešto oko auta najisplativije kupiti vozilo oko 5 godina koje je izašlo iz garancije sve do sada rađeno u servisima.U tom slučaju uglavnom se menjaju neki manji potrošni delovi što svako ko zna nešto o mehanici može sam povoljno uraditi.

Ako pak nemaš afiniteta za mehaniku kupi novo i prodaj meni kad izađe garancija.

 

Ima i ono ekonomsko .

Vozilo treba da košta 6 mesečnih zarada pojedinca ili porodice zavisi od namene.Sve preko toga nije opravdano.Neće se održavati kako treba i ne daj bože ako se havariše nećete moći kupiti isti takav.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Početkom 2011. nije bilo 5 godina starog Brava iz uvoza a tek ne kupljenog u Srbiji. 

Tada je 99% bilo iz uvoza.

Ja sam jurio Emotion opremu, a jedan sa placa mi kaže - Uuuuu to je rizik, ako uvezem ,a ne svidi ti se, kome  ću ga prodati. za 8000Eur...

Tako bilo tada.. Braviše si mogao u Bg na prste jedne ruke da  nabrojiš...

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, jevta said:

Ako pak nemaš afiniteta za mehaniku kupi novo i prodaj meni kad izađe garancija.

 

Uvek bilo, prvi plaća, drugi vozi treći održava. E sad, mi obični smrtnci moraćemo da teramo isto vozilo malo duže da bi neko vreme bili i ''drugi'' a kod polovnog uvek se pitaš koji si po redu :)

7 minutes ago, jevta said:

Ima i ono ekonomsko .

Vozilo treba da košta 6 mesečnih zarada pojedinca ili porodice zavisi od namene

Ovo nisam znao, hvala. Malo sam prećerao ali dobro, zato plaćam kasko :)

14 minutes ago, ivan73 said:

2011. god u aprilu, 7.250 Eur, star 3 god, 4 mes.

Znači veliki uticaj na ovu kalkulaciju je svakako nabavna cena polovnog. NIsam  kompetentan da komentarišem ovu cenu na kom je nivou

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je računica država toliko košta nacionalni auto u uređenim zemljama.Prosečna godišnja zarada za nacionalni auto.

Izračunajte kolika treba da bude zarada kod nas ako je nacionale 500L

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od 2004. do 2009 sam vodio troškove za 307 HDI. Softverski. Bukvalno sve (pa i mesečna karta za parkiranje ka "poslovni" korisnik (kako kada, u proseku je bila skuplja 15-ak puta nego za "stanare", stvarne ili fiktivne (mnoge moje kolege su u to vreme čak fiktivno menjale adrese stanovanja - u "zonu" gde smo radili, samo da ostvare pravo na smešnu cenu PPK-a kao "stanari" ). Elem, posle 100.000 km takve evidencije, zaključak je bio da na svaki evro izdvojen za gorivo, treba u proseku izdvojiti još jedan na sve ostalo. Dakle, 50% : 50% (jedan za jedan). Baš je bilo nekako sumorno (bez da uopšte posmatraš pad vrednosti vozila).

Da bih izbegao takvu eventualnu depresiju, za naredna kola ( 308) narednih 10 godina sam u svesku samo zapisivao neke troškove (servisi i sl.). Nisam sabirao (do prodaje kola), ali je ostalo "zapisano".

Neki dan mi se jedan drugar pohvali i požali, da je sa (prethodnom) corsom od 90 ks, sa poluautomatskim menjačem, za oko 4 godine prešao prvih 100.000 km, na gorivo potrošio 7.500e, a na "sve ostalo" 4.500e (servisi, registracije, kasko, gume) i da mu se ovo "sve ostalo" čini "previše". Rekoh mu da nije, jer je to samo oko 37,5% ukupnih troškova.

I onda napravim "grešku" :) Uzmem iz fioke onu svesku od 308 i počnem da ručno sabiram ono zapisano, a i rekonstruišem ono što nisam zapisao. Tek, ispade da je na gorivo (za oko 185 kkm ) otišlo oko 11 hiljada (imao je prosek potrošnje oko 5,3 tokom svog života kod mene), ali i da je na "sve ostalo" otišlo isto toliko ( redovni mali servisi, jedan veliki servis, jedan aditiv za DPF, jedan set prednjih diskova, jedne zadnje pločice, dva seta prednjih pločica, jedan vetrobran i par sitnih lakiranja, jednu opravku kao posledicu kvara i/ili istrošenosti (zamena EGR-a i jednog kraja spone) ili nezgode (udario u kamen, menjao rame, ležaj, kraj spone, kuglu, felnu ), tri seta guma, jedan set (polovnih) felni, jedan akumulator, registracije (kasko nisam nikada imao), kao i "prokleto" parkiranje "u zoni" (sreća, za ta sam kola plaćao parking samo pet godina, pa sam tu "pukao" samo "pola" ). Tek, bez pitanja pada vrednosti, ta su kola "pojela" na posedovanje/korišćenje "jedva" oko 22k za 10 godina.

I opet je ispalo "jedan za jedan" ( 50% : 50% ) . Jedan evro na gorivo, jedan za sve ostalo  :) Mada, kada 22.000e podeliš na 120 meseci, to jedva da je bilo 183 evro mesečno ... A čak i kada dodam pad vrednosti vozila, opet na mesečnom nivou to nije tako (mesečno) dramatična cifra.

Verujem da ću sa novim vozilom u cilju postizanja najboljeg raspoloženja ( "maksimalnog korisničkog ugodjaja" ) početi da gledam troškove (posedovanja/korišćenja/amortozacije) izražene na dnevnom nivou. To će tek da budu potpuno smešne cifre  :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je oduvek poznata racunica za npr.komercijalna vozila. Tako se i racuna neka cena prevoza, gorivo 30%, amortizacija 30% i zarada nekih 30%. Ovih 10% su flexibilni, obicno odu na neke troskove :D

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/28/2021 at 4:28 PM, moron said:

Danas mi "kuka" kolega, da za kasko da kola koja mu (u šestoj godini) vrede 25.000e, plaća godišnju premiju 1.240e (a onda još dodatno i "učestvuje" u svakoj šteti). Mislim, svaki čovek sam zna za sebe šta mu je najpametnije i šta mu se najviše isplati.

slazem se oko tvog posta.

samo da dodam da pricam o mojim kantama koje vozim i koje su stare 8-10 god, kasko za njih je 170e na godisnjem nivou, sto, moras priznati, nije puno. Za auta od 25k eura i vise, cena osiguranja je srazmerna vrednosti auta i ne vidim problem u tome. 

 

On 2/1/2021 at 1:46 PM, bane1321 said:

Za dve godine u Reno Scenik uloženo 1300 evra, bez registracije i goriva!

 

sta je riknulo?

Edited by srdjos

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 1/29/2021 at 11:00 AM, rkoma1986 said:

Nisam ni kad do sada vodio statistiku o troskovima. Auto sam kupio skoro i planiram da ga vozim bar tri godine tako da cu gledati da zapisem sve sto je bilo od troskova u medjuvremenu pa da vidim koliko to izadje

 

ja sam za svaki svoj auto vodio statistiku i cuvao racune od kupljenih delova/servisa. Račune sam čuvao zbog dalje prodaje jer se ipak vidi da je auto održavan, a statistiku šta i na koliko sam menjao. Interesantno je da se Ford C-Max pokazao mnogo, mnogo bolje i bilo je mnogo manje zahvata nego na prethodna dva Fiata posebno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@srdjos

Veliki servis;

Mali servis x 2;

Akumulator;

Pneumatici (letnji, zimski i univerzalni po dva komada);

Pločice prednje;

Pločice zadnje;

Šapa + OBD;

Termostat;

Grejač motora x 4;

Neko crevce;

Patosnice (zimske i letnje)!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma najbolje sad i da racunam zetone za perionicu :D  

A gde su tek jelkice i mirisi za auto :) 

 

Jer bez toga mozemo reci da je jeftinije odrzavanje za auto koji se ne pere.

Takodje sve nabrojano treba gledati kroz kilometrazu, jer recimo ovo sto je nabrojao bane iznad, na 10kkm je mnogo, a na 100kkm nije mnogo odrzavanja, karikiram malo, ali poenta je jasna.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vagenovac

Ne znam šta je sporno, čovek me je pitao da li je nešto riknulo pa sam dao 1300 evra. Naveo sam krupnija ulaganja, bez kozmetike i kineskih džidža bidža...

Samo tri para pneumatika su preko 50.000+aku i šapa oko 30.000+veliki 40.000, a ako aludiraš na patosnice dva kompleta su me izašla nešto preko 6.000, tako da su itekako trošak koji ulazi u cenu održavanja, ali dobro...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...