djole81ar 514 Posted February 1, 2021 3 minutes ago, shuxx said: Sve ima svoju cenu, nov bi svako od nas imao da ima odgovarajuća primanja. To što se majemo sa polovnjacima, nije što smo pametniji, već zato što nam nije plata 1000eur. Pa i sa polovnjacima je mirnije finansijski ako je neki stariji od 2-300 eur, pa se posle doda nešto na sređivanje, al za neki noviji polovnjak to tek po meni može da se da i na mostu i na ćupriji, tj. i da uzmem kredit a i da me sevne neko održvanje, jer ja da sam uzimao auto od 7-8.000 morao bih opet kredit, nebi bi bio kredit na 7 godina kao za nov ali na isto mu dođe, morao bi na kraće jer je Keš kredit skuplji, ovaj auto kredit je prilično povoljan. Ja sam tad imao kod sebe 4.000eur, pozajmio još 1.000 da pojačam učešće i rata mi 90eur, neko da na cigarete više, fala Bogu ne pušim. Da sam išao na neki noviji polovan, opet bih uzimao par hiljada kredita, pa bih imalo nešto i da se daje na odžvanje... Jedino da sam malo podmladio stila uzeo nešto za 4.000, pa za par godina opet, znači opet mora da se skupljaju pare što mu dođe kao i rata.... Da sam imao 10.000eur keša lakše bih svaku varijantu podneo pa i kupovinu nekon novog polovnjaka tako da nije baš kupovina novog neki luksuz. Jeste ko kupuje nov od 30.000 ali ovi budžetski auti ne... E sad, fora što je neko hoće auto iz veće klase al za manje pare od ovog novog, molim lepo , kako ko smatra. 1 ivan73 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan73 336 Posted February 1, 2021 Shvatite, ja sam dao sve podatke na konkretnom primeru (mom) sa nabavnom cenom i troskovima na 10 god / 100.000km i novog Brava, koji je u isto vreme mogao da se kupi u salonu AK Kompresor (imam njihov cenovnik iz 2011. i koji je koštao tada 18.550 Eur sa istom opemom kao moj Braviša). Niko ne kaže da je to univerzalni obrazac za sve automobile na svetu, ali opet smatram da je za FIAT NOVI BRAVO i možda još poneki iz tog segmenta god. 2007-2011. tačno urađena analiza 95+% . Uradio sam i analizu sa kreditom za novi na 5 god. , gde sam stavio da je ukupna cena oko 20.000 Eur, jer nema ništa džabe. Tu je malo povoljnija situacija, ali opet ti u džepu ostane 5-6000Eur, sa kupovinom 3 godine starog Brava, kako god okreneš. Nisu ludi na zapadu: lizing 3 god. ili 120.000km. i onda novi auto. Pitanje je da li mi možemo to finansijski da ispratimo., pogotovu pored najskupljeg goriva u regionu... Pozz i živi bili i lepo se vozili! 1 igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted February 1, 2021 A koliko si ti platio tvog Brava, izvini nisam to našao? @ivan73 Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan73 336 Posted February 1, 2021 2011. god u aprilu, 7.250 Eur, star 3 god, 4 mes. Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 251 Posted February 1, 2021 Postoje tu i neka pravila. Ako znaš nešto oko auta najisplativije kupiti vozilo oko 5 godina koje je izašlo iz garancije sve do sada rađeno u servisima.U tom slučaju uglavnom se menjaju neki manji potrošni delovi što svako ko zna nešto o mehanici može sam povoljno uraditi. Ako pak nemaš afiniteta za mehaniku kupi novo i prodaj meni kad izađe garancija. Ima i ono ekonomsko . Vozilo treba da košta 6 mesečnih zarada pojedinca ili porodice zavisi od namene.Sve preko toga nije opravdano.Neće se održavati kako treba i ne daj bože ako se havariše nećete moći kupiti isti takav. 2 shuxx and ivan73 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan73 336 Posted February 1, 2021 Početkom 2011. nije bilo 5 godina starog Brava iz uvoza a tek ne kupljenog u Srbiji. Tada je 99% bilo iz uvoza. Ja sam jurio Emotion opremu, a jedan sa placa mi kaže - Uuuuu to je rizik, ako uvezem ,a ne svidi ti se, kome ću ga prodati. za 8000Eur... Tako bilo tada.. Braviše si mogao u Bg na prste jedne ruke da nabrojiš... 1 igor0511 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
djole81ar 514 Posted February 1, 2021 4 minutes ago, jevta said: Ako pak nemaš afiniteta za mehaniku kupi novo i prodaj meni kad izađe garancija. Uvek bilo, prvi plaća, drugi vozi treći održava. E sad, mi obični smrtnci moraćemo da teramo isto vozilo malo duže da bi neko vreme bili i ''drugi'' a kod polovnog uvek se pitaš koji si po redu 7 minutes ago, jevta said: Ima i ono ekonomsko . Vozilo treba da košta 6 mesečnih zarada pojedinca ili porodice zavisi od namene Ovo nisam znao, hvala. Malo sam prećerao ali dobro, zato plaćam kasko 14 minutes ago, ivan73 said: 2011. god u aprilu, 7.250 Eur, star 3 god, 4 mes. Znači veliki uticaj na ovu kalkulaciju je svakako nabavna cena polovnog. NIsam kompetentan da komentarišem ovu cenu na kom je nivou Quote Share this post Link to post Share on other sites
Flex 1778 Posted February 1, 2021 Obicno se kaze godisnja zarada za auto. Sent from my SM-A520F using Tapatalk Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 5988 Posted February 1, 2021 Za dve godine u Reno Scenik uloženo 1300 evra, bez registracije i goriva! 1 horvat reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
jevta 251 Posted February 1, 2021 To je računica država toliko košta nacionalni auto u uređenim zemljama.Prosečna godišnja zarada za nacionalni auto. Izračunajte kolika treba da bude zarada kod nas ako je nacionale 500L Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted February 1, 2021 Ma tu smo pricu pricali X puta. Sa ekonomske tacke gledista najvise se isplati polovan auto i to star par god. Mehanicki je obicno maltene nov, ostalo je lupam jos 95% zivota u njemu a trzisna cena mu je pala XX%. Znaci za dosta manje para kupis maltene nov auto kome su u garanciji izlecene sve bubice i vozis par god.sa ( trebalo bi) samo redovnim odrzavanjem i prodas kasnije kada je jos "mlad i dobar" a trzisna cena dobra i takoreci miruje tih god-dve-tri E sad, svako voli da kupi nov i trebalo bi svako da kupi nov, kao i sve ostalo sto kupujemo novo ali na zalost ne moze svako to da priusti. Drugo, mi kao narod smo mnogo nerealni prilikom odabira automobila, auto je mnogima statusni simbol, mnogi od nas voze 99% gradske relacije, mnogi i ne voze...i onda nas mnogo kosta..to sto kupis bmw 5 i ne izlazis iz grada, to sto kupis nov ne znam tipo i ne prelazis vise od 5hkm godisnje, itd..Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока 10 jevta, Woodoo, igor0511 and 7 others reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
PremieRacing 5314 Posted February 2, 2021 Amin. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Mijailović P. 3442 Posted February 2, 2021 A 'vamo se pravi neuk i zelen. Ubode ga majstor u "sridu"! 1 shuxx reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted February 2, 2021 Ponedeljak je bio juce Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока 2 Mijailović P. and ivan73 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3687 Posted February 12, 2021 Od 2004. do 2009 sam vodio troškove za 307 HDI. Softverski. Bukvalno sve (pa i mesečna karta za parkiranje ka "poslovni" korisnik (kako kada, u proseku je bila skuplja 15-ak puta nego za "stanare", stvarne ili fiktivne (mnoge moje kolege su u to vreme čak fiktivno menjale adrese stanovanja - u "zonu" gde smo radili, samo da ostvare pravo na smešnu cenu PPK-a kao "stanari" ). Elem, posle 100.000 km takve evidencije, zaključak je bio da na svaki evro izdvojen za gorivo, treba u proseku izdvojiti još jedan na sve ostalo. Dakle, 50% : 50% (jedan za jedan). Baš je bilo nekako sumorno (bez da uopšte posmatraš pad vrednosti vozila). Da bih izbegao takvu eventualnu depresiju, za naredna kola ( 308) narednih 10 godina sam u svesku samo zapisivao neke troškove (servisi i sl.). Nisam sabirao (do prodaje kola), ali je ostalo "zapisano". Neki dan mi se jedan drugar pohvali i požali, da je sa (prethodnom) corsom od 90 ks, sa poluautomatskim menjačem, za oko 4 godine prešao prvih 100.000 km, na gorivo potrošio 7.500e, a na "sve ostalo" 4.500e (servisi, registracije, kasko, gume) i da mu se ovo "sve ostalo" čini "previše". Rekoh mu da nije, jer je to samo oko 37,5% ukupnih troškova. I onda napravim "grešku" Uzmem iz fioke onu svesku od 308 i počnem da ručno sabiram ono zapisano, a i rekonstruišem ono što nisam zapisao. Tek, ispade da je na gorivo (za oko 185 kkm ) otišlo oko 11 hiljada (imao je prosek potrošnje oko 5,3 tokom svog života kod mene), ali i da je na "sve ostalo" otišlo isto toliko ( redovni mali servisi, jedan veliki servis, jedan aditiv za DPF, jedan set prednjih diskova, jedne zadnje pločice, dva seta prednjih pločica, jedan vetrobran i par sitnih lakiranja, jednu opravku kao posledicu kvara i/ili istrošenosti (zamena EGR-a i jednog kraja spone) ili nezgode (udario u kamen, menjao rame, ležaj, kraj spone, kuglu, felnu ), tri seta guma, jedan set (polovnih) felni, jedan akumulator, registracije (kasko nisam nikada imao), kao i "prokleto" parkiranje "u zoni" (sreća, za ta sam kola plaćao parking samo pet godina, pa sam tu "pukao" samo "pola" ). Tek, bez pitanja pada vrednosti, ta su kola "pojela" na posedovanje/korišćenje "jedva" oko 22k za 10 godina. I opet je ispalo "jedan za jedan" ( 50% : 50% ) . Jedan evro na gorivo, jedan za sve ostalo Mada, kada 22.000e podeliš na 120 meseci, to jedva da je bilo 183 evro mesečno ... A čak i kada dodam pad vrednosti vozila, opet na mesečnom nivou to nije tako (mesečno) dramatična cifra. Verujem da ću sa novim vozilom u cilju postizanja najboljeg raspoloženja ( "maksimalnog korisničkog ugodjaja" ) početi da gledam troškove (posedovanja/korišćenja/amortozacije) izražene na dnevnom nivou. To će tek da budu potpuno smešne cifre 1 ivan73 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
MS PK 7732 Posted February 12, 2021 To je oduvek poznata racunica za npr.komercijalna vozila. Tako se i racuna neka cena prevoza, gorivo 30%, amortizacija 30% i zarada nekih 30%. Ovih 10% su flexibilni, obicno odu na neke troskove Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока 1 moron reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1599 Posted February 12, 2021 (edited) On 1/28/2021 at 4:28 PM, moron said: Danas mi "kuka" kolega, da za kasko da kola koja mu (u šestoj godini) vrede 25.000e, plaća godišnju premiju 1.240e (a onda još dodatno i "učestvuje" u svakoj šteti). Mislim, svaki čovek sam zna za sebe šta mu je najpametnije i šta mu se najviše isplati. slazem se oko tvog posta. samo da dodam da pricam o mojim kantama koje vozim i koje su stare 8-10 god, kasko za njih je 170e na godisnjem nivou, sto, moras priznati, nije puno. Za auta od 25k eura i vise, cena osiguranja je srazmerna vrednosti auta i ne vidim problem u tome. On 2/1/2021 at 1:46 PM, bane1321 said: Za dve godine u Reno Scenik uloženo 1300 evra, bez registracije i goriva! sta je riknulo? Edited February 12, 2021 by srdjos Quote Share this post Link to post Share on other sites
srdjos 1599 Posted February 12, 2021 On 1/29/2021 at 11:00 AM, rkoma1986 said: Nisam ni kad do sada vodio statistiku o troskovima. Auto sam kupio skoro i planiram da ga vozim bar tri godine tako da cu gledati da zapisem sve sto je bilo od troskova u medjuvremenu pa da vidim koliko to izadje ja sam za svaki svoj auto vodio statistiku i cuvao racune od kupljenih delova/servisa. Račune sam čuvao zbog dalje prodaje jer se ipak vidi da je auto održavan, a statistiku šta i na koliko sam menjao. Interesantno je da se Ford C-Max pokazao mnogo, mnogo bolje i bilo je mnogo manje zahvata nego na prethodna dva Fiata posebno. Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 5988 Posted February 12, 2021 @srdjos Veliki servis; Mali servis x 2; Akumulator; Pneumatici (letnji, zimski i univerzalni po dva komada); Pločice prednje; Pločice zadnje; Šapa + OBD; Termostat; Grejač motora x 4; Neko crevce; Patosnice (zimske i letnje)! 1 srdjos reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted February 12, 2021 Ma najbolje sad i da racunam zetone za perionicu A gde su tek jelkice i mirisi za auto Jer bez toga mozemo reci da je jeftinije odrzavanje za auto koji se ne pere. Takodje sve nabrojano treba gledati kroz kilometrazu, jer recimo ovo sto je nabrojao bane iznad, na 10kkm je mnogo, a na 100kkm nije mnogo odrzavanja, karikiram malo, ali poenta je jasna. 1 1 rkoma1986 and darkman14 reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
totti 13165 Posted February 12, 2021 Vidim da niko nije uračunao i kazne 2 Woodoo and djomla reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
vagenovac 4533 Posted February 12, 2021 A i putarine niko nije spomenuo Quote Share this post Link to post Share on other sites
moron 3687 Posted February 12, 2021 uh, zaboravih na "pauk" kod 308 Quote Share this post Link to post Share on other sites
bane1321 5988 Posted February 12, 2021 @vagenovac Ne znam šta je sporno, čovek me je pitao da li je nešto riknulo pa sam dao 1300 evra. Naveo sam krupnija ulaganja, bez kozmetike i kineskih džidža bidža... Samo tri para pneumatika su preko 50.000+aku i šapa oko 30.000+veliki 40.000, a ako aludiraš na patosnice dva kompleta su me izašla nešto preko 6.000, tako da su itekako trošak koji ulazi u cenu održavanja, ali dobro... 2 moron and PremieRacing reacted to this Quote Share this post Link to post Share on other sites
ivan73 336 Posted February 12, 2021 Sve se računa! SVEEEEEEEEEEEEEEE! https://makeagif.com/gif/sveee-aaaaaa-K4Oxyu Quote Share this post Link to post Share on other sites