Jump to content
Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

@MiloshBg nesto mi ovo zvuci poznato :lol: ma to neki sporac dok sam rejsingovao sa nekim random encounter wannabe rejsing za vikend on ispred u nekom kia daewoo nexia krntijentina shitbox , stoji covek na zelenom ... sta ceka koj moj? Limun da napupi? :lol: ja ukocio a ono 17tica mili na 2.7 sa velikim dobosima napred koci u mestu, ode i pivo i tapacirung , razleteo se univerzum od sile kocenja :lol: hehe

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, shuxx said:

Ma meni je 95% magistrala. Moracu da dignem pritisak. Na npr 2.5bar.

Kako bre 2.5 na 14-ice :ermm: ja 17-ice na 2.4 naduvam a 14-ice sam uvek drzao 2.0 - 2.2

9 hours ago, nemanja84bg said:

ja ukocio a ono 17tica mili na 2.7 sa velikim dobosima napred

Ne secam se da je neki auto posle fiće imao doboše napred. 

Edited by Axic

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nisam u tom trenutku video koje covek nosi kontao sam da su neke 15tice jer ih obicno stavljaju oni koji bas vole svog puntica, 2.3 bi otprilike bila neka ideala po nekoj mojoj gruboj proceni mozda i 2.4 sve zavisi od gume i coveka za volanom. Zato ja moje 17tice gruvam na 2.7 nekako volim kad je i onaj milimetar u volanu presudan a takodje ne volim kada imaju stomake dole. A to za dobose sam se salio (dobosi sa vent perajima hehe) posto kolega sa fordom voli da ga karakterise kao kofica ili krompiric :lol:

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sumnjam da će 2,3 posle nekih 2,2 promeniti suštinu problema, fakat je da su pneumatici deformisani na spoljnjoj strani kao da su nedovoljno napumpani. Kao da sam vozio sve vreme na npr 1,5bar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fabricka preporuka je samo da moroni ne bi duvali na 1 ili na 5 bara. Svaka guma ima svoj optimum na koji se duva, razlicita je konstrukcija. Cinjenica da ne idemo svi na stazu stoji da ne morate trositi sate trazeci optimlnu brojku u decimalu, ali besmisleno je insistirati na odredjenom pritisku samo zato sto se cini normalnom preporukom dok se ocigledno habaju jer im taj pritisak ne odgovara. Niti je visok pritisak = losa udobnost ako je guma sva deformisana tj spljostena u bokovima. Naravno fabricka preporuka je dobra pocetna tacka i verovatno hoce biti ok za vecinu guma, ali ne treba slepo verovati.

 

Ja sam na Yugu u zavisnosti od proizvodjaca gume varirao pritisak i do 0.5 bara, a u zavisnosti od dimenzije i po 0.8 bara u naduvanosti gume kako bi je optimizovao da pruzi maksimum i iako vozim prilicno agresivnu reglazu i dalje se trose ravnomerno celom sirinom.

 

Da ne ulazimo onda jos u pricu preciznosti manometara i da mnogi nisu bazdareni precizno i da 0.2-0.5 bara nije retkost da lazu. Zato je pozeljno i da imate svoj i da se orjentisete prema njemu. Ne mora biti bazdaren, ali je barem uvek ista referenca

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shuxx

Licno bih za pocetak krenuo od banalne stvari za proveru i ovoga:

On 10/30/2024 at 10:38 PM, shuxx said:

ili sam ih ja vozio nedovoljno napumpane. A znam da nisam. Redovno ih proveravam. Na istoj pumpi

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

meni na skodicama na cepu za benzin ima napisan pritisak, i uvek ih toliko i naduvam, eventualno kad sam isao na bas podugacak put (tipa malo do severnog mora, da se rashladim :) ),  odem i na drugu pumpu - pa ako manometar pokaze isto , zakljucim da su okej bazdarene, i brm brm.  nisam primetio nikada neravnomerno trosenje. doduse, spor je to auto, a i ja vozim tako da mi dolazak na cilj uvek zavisi od vremena polaska, i nikada od brzine kretanja, i za 300K navoza kroz grad sam promenio dve lamele - jednu na jugisi na 118k, koga sam kupio sa 40ak na cajgeru, i na nivi (kupio novu) vala na 70. Videh juce na parkingu moju bivsu skodicu koju sam prodao pre dva meseca :) -ide mambica zelena dakle...
 Htedoh reci, moj neki zakljucak je da su preporuke proizvodjaca u smislu dimenzije/tip guma i pritisak u principu jako dobar orjentir, mada opet, nicija nije munjom u kamen upisana, pa u tom smislu kao i za sve u zivotu - zdrav razum pre svega, i eventualno primeniti nesto malo znanja koje stekne covek u onom formalnom obrazovanju, a za one koji su imali srece da idu u skolu, i da ih to nesto pametno sto se nauci u skoli pomalo i interesovalo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/22/2024 at 11:43 AM, Bingodalton said:

Ceo set naravno :) Pa napisao sam zimski/letnji set. Ne gume. Letnji mi 19", zimski 18".

 

Sve jasno. Meni bukvalno samo svuku tegove i balansiraju. 
Mozda da im napomenem, prvo provera, pa balansiranje ako je potrebno.


Mada verujem da ce uvek biti odstupanje, da nema sanse da je u 0. Da balansiras tocak, napravis 2 kruga, overis 3 manje rupe i proveris  na masini, prilicno sam siguran da ce nece biti u 0.
Ali bi bilo zanimljivo videti koliko se poremeti balans posle sezone.

Evo, danas sam menjao gume na braviši.

Trebalo je od 5-10 do 20g po felni da se postavi.

Znači, radi se provera balansiranja i po potrebi dodaju tegići .

Možda ću uspeti sledeće sezone da nateram sina (koji sad vozi časove) da opere felne i poskida sve tegiće...

Ako uspem da ga nateram...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nikada ne gubi nadu. Evo moj cale je recimo mene uspeo par puta za zivota da natera na kojesta.
 Sad su se uloge malo obrnule - NE uspevam ne da ga nateram, posto to ni ne pokusavam, nego da ga ubedim na/da ishta. -mozda mi "vraca" :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kacen je pre neki sa alija, da li zna neko vredi li cemu ovaj kompresor iz Lidla?

Screenshot_2024-11-06-21-59-53-230_com.android.chrome.thumb.jpg.6f82f175f3f3d317f670201504c255c0.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam ja, ali stariju verziju i naravno zadovoljan sam.

Mali je i on je samo za prvu pomoć, nemoj očekivati da neće crći ako pumpaš sve 4 gume od 0bara do 2,5bara.

Iskrena preporuka je da ga svi imaju u kolima jer, u 90% slučajeva može da se dopuni guma da bi stigao do vulkanizera, što je 100 puta lakše nego cimati se sa dizalicom, skidanje gume, vađenje svog bagaža iz gepeka da bi izvadio ćopavca...

Znači, super je stvar da ti dopumpa gumu i zato ga treba imati u gepeku.

PS mislim da ima i neka manje fensi verzija za manje od 2000 dinara.

81413029_Screenshotfrom2024-11-0622-20-45.thumb.png.86913bd16f45bf8683ab01294fd57437.png

Izvini moja preporuka je za ovaj kompresor što ide na upaljač...

Za baterijski, nemam iskustva

Edited by Kosta Smosta

Share this post


Link to post
Share on other sites
8 hours ago, Dzimbo said:

Kacen je pre neki sa alija, da li zna neko vredi li cemu ovaj kompresor iz Lidla?

Screenshot_2024-11-06-21-59-53-230_com.android.chrome.thumb.jpg.6f82f175f3f3d317f670201504c255c0.jpg

Brt, kupi kompresor sa KP-a, prodaje lik nove za cca 800 kinti. mislim, bagatela.

 

Klik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uvek sam pre za OEM kompresor iz nekog fabrickog seta za reparaciju. U poredjenju sa njima, ovi jeftini Kinezi su kao igracke.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam kineza i dobar je samo za doduvanje...

ja stavio zimske,dokupio još dve gume tako da je sada na svim točkovima Kleber Krisalp HP3,pa nek ide život...

IMG_3778.jpeg

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oko 2000 su novi originalni iz raznih vozila sa sve onom tečnošću za zaptivanje rupa. I naravno na upaljač, baterija će ti biti prazna samo onda kada ti treba kompresor. Ti originalni nadživeće sve te Kineze na red.

Edited by zarekg

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 10/31/2024 at 8:31 PM, Axic said:

Ne secam se da je neki auto posle fiće imao doboše napred. 

»Golf« 1. generacije u osnovnoj opremi. :) Mada su već neke 1976. diskovi postali serijski. Ako govorimo o novolansiranim modelima, a onih koji su sa dobošima napred nadživeli “Fiću” proizvodnjom, ima ih... “Spaček”, “Peglica”, »Reno 4« (iako su Francuzi prčkali sa varijantama pa su vremenom skoro sve izvedbe dobile diskove) čak zamalo ii »Ford Mustang«, koji je serijski napred imao doboše do 1985. kada i “Fići” prestaje proizvodnja. 

On 10/31/2024 at 10:42 PM, shuxx said:

Sumnjam da će 2,3 posle nekih 2,2 promeniti suštinu problema, fakat je da su pneumatici deformisani na spoljnjoj strani kao da su nedovoljno napumpani. Kao da sam vozio sve vreme na npr 1,5bar.

I ka imam taj utisak, kako se često »Tigar Ol sizon« više troši spolja. Probaj da podigneš pritisak za 0,2 barem.

.

 

Balansiranje: ponekad je potrebno i kada guma nije previše potrošena od prethodnog balansiranja, kada nije bilo udaraca u rupe, već usled naglijih kočenja i ubrzavanja kada može doći do klizanja gume po naplatku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...