Jump to content
Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Vozio sam i ja neke letnje Michelinke, ne sećam se koje ali su išle odlično po snegu. Onda igrom slučaja pređem na nove Sigure i na prvom snegu nikako da skrenem :D :D. Od tada nisam letnjim gumama zgazio sneg i ako je bilo dozvoljeno, mada su brzo posle toga i zabranili letnje po snegu. 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
56 minutes ago, YUgisa said:

Ja sam vozio letnje i po snegu dok je zakonski bilo moguce

Ko nije, nazalost, u onoj nesreci krajem 90-ih i pocetkom 2000-ih. Cak i kada su proizvodjaci kasnije poceli intenzivno da diferenciraju zimsku/letnju saru i komponentu, maltene do 2009. (bese) i dok kod nas nije uvedeno kao obaveza - najvecem procentu ljudi kod nas na kraj pameti nisu bile zimske gume.

Do tada je Srbin uglavnom terao letnju preko cele godine. A od tada se zbog novog zakona sve okrece naglavacke i tu ulogu celogodisnje preuzimaju zimske gume :D. I u dobrom procentu je to bila ona stara generacija Wintere.

Ko se vec odluci za jedan set, situacija je dosta bolja od kako je 2015. Michelin lansirao CC i kada je krenula ova trenutna ekspanzija daleko kvalitetnijih AllSeason guma. 

 

PS: Daleko od toga da je pametno, ali bio sam u cudu sta je sve izdrzala ovaj put P7 Cinturato na snegu. Pre par godina skinuo zimske, a krajem aprila natrcimo na udes na magistrali. Opcija 1, vracaj se desetima km unazad, opcija 2 seoski puteljci jos pod snegom, uzbrdo, nizbrdo... Uz savet lokalaca, krenu dobar deo na opciju 2, 'aj da probam i ja pa ako zagusti, vracam se. Lagano, na vr' gasa, motorno kocenje, maltene bez pedale kocnice, uz malo iskustva provukoh se po snegu jedno 15-ak km...

 

Iako posle AS sada opet vozim sezonske, za dobar deo neocekivanih situacija i naglih promena vremena, AllSeason guma moze da bude odlicno resenje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pazarih Matador Nordicca u 215/50r17 varijanti i za sada sto sam mogao videti i cuti na temperaturi od +2 do +15ak na vlaznom asfaltu su se skroz ok pokazale. 

Sto se tice buke iznenadjen sam, ne cuju se a mozda je i do izolacije na Fordu. 

Uzete su po preporuci dva drugara koji voze iskljucivo BMW vozila na zadnji pogon. 

Verujem da ce se dobro pokazati i po snegu. 


PS. Volim da testiram zimske pneumatike pa tako svaki put kupim drugi brend. Pre neku godinu sam imao Barum Polaris 5 i bile su ok, pa onda pazarih Nexen Winguard i one su bile bolje od Baruma  - ne znaci da je Barum los uopste, prosto takav sam osecaj stekao. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Isao danas do Ralje i nazad
Ka Ralji oko 15h veje sneg nista nisu ocistili pa od Pinosave do Zuca pratim autobus koji mi prti stazu, nadalje uz pazljivu voznju stigoh bez problema
U povratku oko 18h sneg i dalje pada ali se vidi da su prosle komunalne sluzbe, usput  sam naleteo na dva udesa i cetiri izletanja sa puta da li su uzroci bile lose gume ili brza voznja ne znam ali znam da su mene i celu kolonu tri auta pretekla bas brzom voznjom
Kleber AS su se i ove godine pokazale kao odlican izbor

Edited by clockwork_orange

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evo koliko ima "mesa" posle oko 46.000 km na all season gumama Good Year Vector 4Season G2 ( na Yarisu 1,5 125 ).

 

Mislim da će ovo bez problema da "prezimi" i da može da se menja tek sledeće jeseni, odnosno, pred sledeću zimu ( i da ide još bar oko 20.000 km, a da pri tome pre kraja ove zime sigurno ne spadne na 4 mm ).

 

 

 

 

viber_image_2024-11-19_20-16-03-953.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo deluju ispuckalo, možda je do slike. Ali za tu kilometražu odlično.

On 11/21/2024 at 3:02 PM, stex_pb said:

Prešle one 10000km do sada

Ne znam jesmo li se razumeli, ne samo kod prve montaže nego i na početku svake sezone se mahom menja situacija posle 100-200 km.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Premium brend naravno da I'ma tehnologiju koja daje bitno biolje performance. Ali da je Taj miselin presao toliko km da se potrosi do 2mm I tada ga uporediti sa novim jeftinim Brendom... Pitanje je pobednika

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoće li gume koje se prilagođavaju uslovima na putu postati stvarnost do 2035. godine?

 

Pametna guma

 

Finski proizvođač guma Nokian najavio je ambiciozan plan koji bi mogao promeniti način na koji posmatramo pneumatike.

 

Do 2035. godine, kompanija planira da lansira takozvane pametne gume, sposobne da se prilagode različitim uslovima na putu.

Ova tehnologija bi mogla označiti kraj kompromisa između performansi i bezbednosti, jer bi gume mogle dinamički menjati svoj profil u zavisnosti od situacije na putu.

 

Nokian je otkrio da trenutno radi na unapređivanju svih aspekata guma, od materijala i strukture do samih šara. Njihov cilj je da do 2030. godine polovina materijala korišćenih u proizvodnji bude reciklirana ili obnovljiva, što dodatno naglašava njihov fokus na održivost.

Pametne gume, kako ih opisuju, moći će da koriste senzore za prenos ključnih informacija vozilu, poput pritiska u gumama, čime će se olakšati upravljanje vozilima, posebno u flotama. Međutim, prava revolucija dolazi u vidu guma koje će imati sposobnost da se fizički prilagođavaju uslovima na putu.

Zamislite gumu koja može da produbi svoje šare tokom vožnje po kiši ili snegu, a zatim da postane glatka za idealne uslove na suvom asfaltu. Ova tehnologija bi mogla značajno unaprediti prianjanje i povećati bezbednost u svim vremenskim uslovima. Iako Nokian nije podelio tehničke detalje o tome kako će ovo izvesti, jasno je da je reč o projektu koji ima potencijal da transformiše industriju.

Osim pametnih guma, kompanija se osvrnula i na gume bez vazduha, koje se već testiraju u nekim specifičnim uslovima, poput viličara i bagera. Ipak, za putničke automobile, ove gume se još uvek suočavaju sa brojnim tehničkim izazovima i trenutno nisu praktične za masovnu upotrebu. Kako sami kažu, gume će, uprkos tehnološkom napretku, još dugo ostati "crne, okrugle i većinom punjene vazduhom."

Ovo je samo jedan od koraka u kontinuiranoj evoluciji automobilskih guma, gde se spajaju inovacija i održivost, sa ciljem da budućnost na putevima bude bezbednija i ekološki prihvatljivija.

 

Preuzeto sa: telegraf.rs

 

Edited by Ivan
Sadrzaj prebacen na FLCS server

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nema više vožnje na pohabanim gumama: Ova zemlja razvija senzore na putevima koji procenjuju stanje pneumatika

 

roadguard-1-830x553.jpg.115154b628312907c23570dce571452e.jpg

 

Izlizane i neodgovarajuće gume na vozilima su ozbiljna pretnja bezbednosti u saobraćaju, uz produženje puta kočenja i smanjenje upravljivosti vozila.

 

Norveška firma Roadguard razvila je inovativni sistem koji može da prepozna vozila sa neadekvatnim gumama i tako doprinese smanjenju saobraćajnih nesreća.

Sistem funkcioniše pomoću skenera ugrađenih u putnu infrastrukturu, koji detaljno analiziraju dubinu profila guma svakog vozila koje pređe preko njih. Ovi podaci se zatim obrađuju putem računarskih algoritama, identifikujući gume koje ne ispunjavaju standarde bezbednosti.

Ekonomisti Vilhelm Stang i Jesper fon Cvajgberg, osnivači kompanije Roadguard, osmislili su ovaj sistem nakon brojnih izveštaja o kamionima koji su sletali s puteva zbog neispravnih guma. Razvoj ovog projekta započet je 2020. godine, a ključna podrška stigla je kroz saradnju sa SINTEF-om, norveškom Fondacijom za industrijska i tehnička istraživanja.

Pilot sistem Roadguard instaliran je na graničnom prelazu između Norveške i Švedske, na putu E6, tokom leta 2024. godine, i već se pokazao efikasnim u različitim vremenskim uslovima. Osim što unapređuje bezbednost, ovaj sistem ima potencijal da smanji i troškove održavanja saobraćajne infrastrukture, jer pravovremeno otkriva problematične gume na vozilima.

 

Norveška uprava za javne puteve prepoznala je značaj ovog rešenja i sklopila ugovor sa Roadguardom, što je ključni korak ka širem uvođenju tehnologije na puteve širom zemlje.

Ova inovacija nije samo korak napred u tehnologiji, već i značajan doprinos smanjenju rizika u saobraćaju, otvarajući put ka bezbednijoj budućnosti na putevima Evrope.

 

Preuzeto sa: telegraf.rs

 

Edited by Ivan
Sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vozim 500L na ovim AS gumama (Kleber napred/Pirelli nazad)  po ovom snegu, ledu i bluzgavici, i mogu reći da to nije na nivou pravih zimskih guma. To je nešto između letnjih i zimskih, rekao bih očekivano, bez obzira na hype proizvođača i raznih testova.  Nije me mrzelo da se radi provere prebacim u Grande Punto koji ima prave zimske gume (Tigar napred/Dunlop nazad) i to je znatno bolje i sigurnije. Sa parkinga punog snega i leda u laganom nagibu, jedva se iščupah sa 500L, dok je Punto izašao ladno. Mnogo opuštenije se vozi GP sa zimskim gumama, ove AS mi izazivaju nervozu naročito uzbrdo/nizbrdo. Mislim da ću na 500L ostaviti par AS nazad, a napred staviti dve prave zimske gume ako bude još snega ove godine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skoro smo bili na planinarenje. Stara planina. Hladno jutro. Put poledio. Ima i snega povremeno. Ali onaj ugazen. Iako je drug lagano vozio, par puta kola na sekund proklizase. Bili smo sa 3 auta. Svi vozili slican tempo. Pitam druga kakve su mu gume, kaze zimske, dobre. Kada smo stali, bacih pogled na gume, kleber, dobra sara. 

Hocu da kazem da su AS gume za sve i za nista. Dok ce zimske biti zimske, i letnje biti letnje. 

Sumnjam da ima te AS gume koja je bolja od odgovarajuce zimske ili letnje.

Ali, nekome zavrsava posao . Zime su sa malo padavina. Uglavnom bez snega. Evo dodje Nova godina, nemasmo neke jutarnje minuseve. Bar u mom kraju. AS zavrsava posao. Ali nije to to...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam dva seta, zimski i letnji( kleber i jedne i druge)zato što živim u malom mestu gde baš i ne čiste redovno sneg (ovaj aktuelni nisu ni probali da očiste).AS je za urbane zone i autoput jer njih redovno čiste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ljudi pogresno gledaju na AS gume, AS guma nije da zameni premium zimske i letnje gume, AS guma je da kupite premium po ceni budzetnog zimskog i letnjeg seta i da dobijete bolje od oba u 99% slucajeva. Takodje nisu za vozace/vozila koje gume potrose u dubini sare brze od starenja, nego za situacije gde guma pre ostari nego sto se potrosi sara.

 

Ja sam mogao da kupim 4 Tigar zimske i 4 Tigar letnje plus 4 celicne felne uz one koje sam vec imao na autu ili da kupim 4 alufelne i 4 Hankook AS gume i znao sam da za plafon 6 godina koliko planiram da budu gume na autu se nece potrositi gume ispod 4mm, a pri tome su u svemu bolje od Tigra sem po cistom ledu od zimskih. Mada i to nije neka drasticna razlika za razliku od performansi po suvom i mokrom.

 

Svaki drugi scenario je neki kompromis koji nekome odgovara, nekom ne kao i prica premium vs budzetne gume.

Edited by YUgisa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ajd sto vlasnik auta ne zna. Ali ni vulkanizer nema pojma. Nove gume. Kontra namontirane. Mada, mozda ovako bolje grabe ;-)

 

 

IMG_20241225_101518.jpg

IMG_20241225_101507.jpg

Edited by shuxx

Share this post


Link to post
Share on other sites

A to se često viđa. Ljudi nisu svesni koliko je opasno po snegu ili kad ulete u baru većom brzinom. Po suvom je verovatno skoro sve jedno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da se ponovim
Kleber AS mi se po snegu i bljuzgavici bolje pokazao od Tigar Wintera
Od tada su wintere pozadi a AS napred

Ne tvrdim da je kleber AS dobra guma (a jeste) nego je wintera izuzetno losa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Loš je Tigar u zadnje vreme,mas produkcija ih ubi...bar 80% auta kod mene su na njima...

Za Kleber i još neke verujem da su ok,ali većina AS guma je predele gde se čisti sneg redovno 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemam tigar Wintera na GP, nego ove novije zimske, iste ko Tigar samo na njima piše Taurus 175/65/15. Bolje su po snegu i ledu od Kleber Quadraxer III osetno. Punto je u prednosti možda i zbog manje težine i manje širine guma verovatno, (175 vs 205).

clutkxjk01e8s01jqggr3f9d1-tigar-winter-tread.max.png

Edited by NIXIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

@NIXIE

 

To je noviji model tigar wintere. Ali ga nema u manjim dimenzijama, samo u vecim. Pogledaj na njima, mislim da pise Wintera...

39 minutes ago, clockwork_orange said:

Da se ponovim
Kleber AS mi se po snegu i bljuzgavici bolje pokazao od Tigar Wintera
Od tada su wintere pozadi a AS napred

Ne tvrdim da je kleber AS dobra guma (a jeste) nego je wintera izuzetno losa

Qudraxer 2 model ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Winter A ili ti Wintera kojima je kasnije promenjen naziv u Winter 1 su mi dobro poznate, koristio sam ih puno na Golfu 2 i bio zadovoljan uglavnom, peo se svuda po epskom snegu  bez lanaca itd. Ove nove su bolje zimi čini mi se.  Leti ne praktikujem korišćenje zimskih guma pa ne znam šta se dešava. U glavnom, imam te na slici koju sam objavio, Taurus Winter se vika.

Edited by NIXIE

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleber Q3 mi ostavlja bolji utisak u vožnji od Q2.

Sad, da li je zbog dimenzije ili je razlog to što su nove, ne znam.

Uglavnom i sa Q2 sam bio zadovoljan četir' godine i preko 60k km.

Samo, ne treba očekivati da se auto na ovakvoj podlozi ponaša kao u vreme pre padavina.

Za upravljačem sam već više od 35g i vozio sam letnje gume na starijim autima po vrletima Dragačeva u neuporedivo težim zimskim uslovima.

Jednostavno, ne treba se bojati blagih pomeranja, da tako kažem, auta u ovim otežanim uslovima na kolovozu.

Edited by Mijailović P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...