Jump to content
Goran

037

Members
  • Content Count

    243
  • Joined

  • Last visited

About 037

  • Rank
    Regolari

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. 037

    Fiat 500L - štop svetla

    Štopka ima led-traku i pločicu koja dobija kontakt od panela na kom su klasične pozicione sijalice. U ovom slučaju je trebalo samo malo očistiti kontakt. Inače, dobio sam informaciju da, kada pregore ledice, ima firma na Avali koja seče lampu, vadi ledice i popravlja pa ponovo sve vari i zaptiva za oko 20 €.
  2. 037

    Fiat 500L - štop svetla

    Svetli samo srednji deo levo, a desno i srednji i prstenasti. Ne.
  3. 037

    Fiat 500L - štop svetla

    Srodna tema — na levoj štopki se ne pali prsten, ni za poziciono (kada se upali desni) ni za kočnice. Srednji deo i kod uključenih pozicionih i kod kočenja svetli. U štop idu dve sijalice: za žmigavac, i druga koja je i za poziciono i za stop (valjda je dvonitna). Ima li neko ideju o čemu se radi?
  4. U svetu guma ovo su velike razlike. Kada se na to doda da je Kleber najlošija od svih univerzalnih uopšte vrednih razmatranja, za mene nema dileme.
  5. Možda da se proba reklamacija? Ne mora značiti da su neispravne, ali ovo ne izgleda baš ubedljivo za tu starost i opisane uslove.
  6. Osamdesetih, dok sam pedalao Moskviča parkinzima, velikim točkovima su se izdvajali Spačeci, Dijane, Bube... dakle auti sa aurom predratnih, zastarele Škode, i pokoji Mercedes i Bemve. Više-manje sve ostalo su bile dvanaestice i trinaestice (koje su na Trabantima i 850-icama delovale preveliko), uz Minijeve desetke. Kako drže? Jesu vožene po šljunku, zemljanom putu, makadamu... ? Ne vidim tragove problema sa trapom na ovoj slici, ali je li rađena reglaža skorije? Koji je DOT? Iskreno, očekivao bih ovo nakon četiri ili pet godina, ne nakon jedne i po.
  7. Koju dimenziju tražiš? DOT '19 ne mora da znači dotrajale gume; po Mišelinu su nove do 5 godina starosti. Kada si ih balansirao poslednji put, proverio jesu li felne prave, radio reglažu? Da ne ponavljam, saglasan sam sa onim što je Ivan napisao na prethodnoj strani s time da imam.rezerve i izbegavao bih aktuelne Danlopove (isključivo zbog loše politike Gudjera i prodavanja modela Save, Fulde, Diplomata... pod oznakom Danlopa, a što se odnosi i na univerzalne gume) i svakao izbrisao Savu (na malobrojnim testovima kojih ipak ima je lošija od univerzalnog Tigra). Najbitnije, to što tražiš nije (obavezno) M+S već univerzalna guma, a ona mora imati 3PMSF znak (pahuljica u “triglavu”), inače je u pitanju letnja sa agresivnijom šarom. 195/65 R15? https://www.internet-prodaja-guma.com/vredestein-195-65-r15-quatrac-91h-64358104.html https://www.kemoimpex.com/gume/automobili/gume-za-sve-sezone-195-65-r15-95v-xl-crossclimate-2 https://www.kemoimpex.com/gume/automobili/gume-za-sve-sezone-195-65-r15-91v-h750-kinergy-4s https://www.internet-prodaja-guma.com/goodyear-195-65-r15-vector-4-seasons-g3-95v-xl-545073.html
  8. Znam čoveka koji je postupio slično kada je posle godina voženja »Lade« kupio nov »Golf I«: zaustavio se, izašao i kroz vrata okretao volan gledajući da li točkovi reaguju.
  9. Bila je neka serija što se u »Zastavi« mogla kupiti sa klimom, bez serva, bez branika u boji; takav su naručivali u crnoj boji kako bi neobojeni branici manje odskakali. Naravno, razlog je bio štednja (branici u boji su van paketa bili +70€, kada je to bilo omogućeno). Možda je tvoj bio takav? A što se mene tiče, kada biram za sebe, naročito na tako lakim autima, servo volana je poprilični minus. Ponekad i dilbrejker.
  10. Lakše bi bilo kupiti »Punto II« i zameniti upravljanje onim bez serva, ipak; isplativije je to pokušati pa vratiti servo ako ne može i prodati auto nego ugrađivati klimu. Čisto teoretski, jer sam zadovoljan sadašnjim autom. A i slučajno naleteh na temu gde sam ostao nedorečen. Da, može i upravljanje bez serva biti loše. Imao sam takvo u »Polu II«. Neverovatno lagano ali bez osećaja, čak i sa nekako gumenkastim reakcijama. Edit: Zbog konstrukcije zupčanika mislim da se električni servo kod »Fiata« ne gasi. Čak i hidraulični sistemi, većina, moraju stalno da rade kako barem ne bi pravili otpor.
  11. Preterivanje. Do 20. sam bio žgoljav, i kao dvanaestogodišnjak sam vozio dedin »IMT-533«, po njivama, brdima, duboko ukolotraženim putevima (automobile neću ni da pominjem u smislu teškog volana). Tu fino naučiš koliko brzina, pa makar i zanemariva, od 1 km/č, olakša motanje. Uostalom, nama su branili motanje u mestu jer se tako habaju gume.
  12. ^ To je tačno, no ja sam više mislio na druge elemente sklopa — vratilo volana, priključke na karoseriji, spone, itd. (Da završimo priču.) Odustao sam od »Fiata« jer je teško naći model bez serva i sa klimom a prepravke su neizvesne — od letve ka točkovima je sve prosto, ali niko nije siguran šta se dešava između volana i letve kada se nešto modifikuje. Ipak su ta vratila projektovana (mahom) za male momente i servo-asistenciju. Razmišljao sam čak da napravim nova, ali je to prekomplikovano i, iskreno, nikada se nisam bavio sklopom upravljanja na tom konstruktorskom nivou. Odustajanje nije bilo naprečac — probao sam »Pandu«, »Punta II« i »Stila«, sve je to meni isto, grozno, osećaj kao na vašarskoj arkadi iz osamdesetih, pre bih se vozio javnim prevozom. “Siti” opciju sam probao na »Pandi«, tada valjda jači sunčevi zraci mogu da smotaju volan. Naglašavam — moje mišljenje. Ali preporučujem svakom ko ima.priliku da proba auto bez serva (ne sa neispravnim.ili delimično deaktiviranim, to nije ni slično!), naročito ako nije teži.od ~1200 kg. Dakle do te 2019. sam uspevao da nađem solidne aute bez serva, od tada sa hidrauličnim servom (hvaljeni »Fordovi«, meni i dalje pomalo posredni, ali može da bude i do drugih delova sklopa), za dalje ćemo videti.
  13. Malo deluju ispuckalo, možda je do slike. Ali za tu kilometražu odlično. Ne znam jesmo li se razumeli, ne samo kod prve montaže nego i na početku svake sezone se mahom menja situacija posle 100-200 km.
  14. Možda je prljav asfalt. Treba sačekati i da gume malo omatiraju, nekih 200 km. A i prijanjanje pri nepovoljnim uslovima mora biti slabije, bez obzira na gume. Kada smo kod guma, konkretnih, sigurno su zimske u tim uslovima ipak bolje.
  15. Znam za upravo takve slučajeve. Svaka guma ima maksimalno dopušteni pritisak pumpanja označen na boku, obićno u formi "MAX 50 PSI" (funte po kvadratnom palcu/colu). Najbolje od navedenih.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...