Jump to content
FAS Goran

037

Members
  • Content Count

    226
  • Joined

  • Last visited

About 037

  • Rank
    Regolari

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Ima li ko predlog? Gume su već kupljene. Može li im se poboljšati odzivnost? 195/50 R15, Fiesta, 75 KS, vozi se po krivudavim dobrim brdskim putevima, obično življe. Zamenio stari Pirelli Cinturato P1 Verde novim gumama Michelin Pilot Sport 3, V indeks u oba slučaja. Pireli je imao duboku šaru, ali je počela da proklizava svuda, naročito u podužnom smislu. Mišelin ima odlično podužno prijanjanje, znatno je udobnija (to ne tražim, samo iznosim utiske), i po kiši deluje kako je poprilično na svome. Mane: u odnosu na Pireli po upravljanju, na volanu izuzetno indirektna i neodzivna guma, slabije progresivnosti i predvidivosti na granici prijanjanja, sa izraženim osećajem uvijanja. Takođe, u krivinama i pri poprečnim promenama opterećenja izraženo "mesi", prebacuje auto sa strane na stranu, javljaju se oscilacije (naročito bočne, gotovo "čekićanje") kojima je potrebno vremena da se umire. Proste stvari izvodi skoro pa i dobro, ili se barem može lako naučiti šta treba raditi na tim gumama, npr. prilikom stabilnog skretanja (recimo u kružnom toku) sada volan moram zakrenuti za neveliki ali primetni ugao više, no kompleksnije situacije su već u zoni neprijatnog (konkretno, isključenje sa autoputa sa visinskom denivelacijom i "vadičepom" sa šikanom - tu je ostareli Pireli pri 130 km/č predvidivo jedva klizio, Mišelin po pitanju prijanjanja drži ali mesi, auto se bori oko sve 3 ose - i vertikalne!, škripe sve 4 gume, odziv na volan se pri tim višim brzinama popravi ali i dalje je preindirektan). Sve ovo mi pomalo liči na dobru smesu, ali blader nedorastao UHP gumi (konkretno bokove preslabog otpora spoljnim dejstvima). Sa padom temperatura na ispod 25° C Mišelin dobija jasnu nijansu poboljšanja direktnosti, mada se i dalje oseća uvijanje i blader je definitivno nedovoljno krut. Ovakvu razliku nisam osetio pri prelasku na zimske (Bridgestone Blizzak LM005). Trap je nedavno regliran, još jednom u međuvremenu pregledan, i sve je u redu. DOT je 1624. Pritiske sam sa 2,2 napred i 2 pozadi (koje sam koristio kod Pirellija) podigao na 2,45 napred i 2,25 pozadi; stvar se malo popravila, ali je Pirelli sa 2 davao više samopouzdanja od Mišelina sa 2,45, i to se i objektivno da primetitii (sve gore napisano važi za viši pritisak kod Mišelina). Svakako planiram da ponovim reglažu. Razmišljam da možda sugerišem najotvoreniji položaj napred u okviru fabričkih mera, možda to malo popravi stvar. Ideje? --- Inače, utisak nakon nekih 1000 km, nov Pireli protiv novog Mišelina: ne znam šta bi štoperica pokazala ali smatram kako udobnost i dodatno podužno prijanjanje koje Mišelin nudi dinamički ne može izkompenzovati osetno slabije ponašanje u svim drugim aspektima na suvom u odnosu na Pireli (koji je kao nov takođe u ovoj dimenziji bio dobar i po kiši).
  2. Pre 20-ak godina su bili popularni neki gelovi za zaptivanje koji se sipaju u gumu i očvrsnu nakon nekog vremena u kontaktu sa vazduhom — praktično malo tečniji lepkovi. Ali ne znam da li bi napravili štetu kod senzora pritiska*. *Mada je moguće da konkretni senzor zapravo radi preko ABS-a, to jest da ne meri pritisak već broji obrtaje točka i spram njih sračunava pritisak u autogumi. Ovo je samo dodatni predlog, uz već navedene.
  3. Nakon naziva Debica Navigator 3, sada je prodaju i kao Dunlop All Season 2: Sava All Weather. Posle raznoraznih Fulda, Sava, čak i Diplomata preimenovanih u Danlope... stvarno je bolje da ih Falken i u Evropi kupi kao marku (što je neki plan) nego da se kao Danlop prodaje sve i svašta.
  4. Imate li iskustva sa firmama »Prodajaguma«, »Lav auto« i »Euroguma«? U sva tri slučaja gume bi morale da se naruče iz inostranstva, očekivano je da stignu do polovine maja.
  5. Da, dobio sam te preporuke... ali imam utisak da bi BR i T005 bili preindirektni za ono što bih želeo, pošto ponekad - češće - volim da nagazim po brdima. Zato bih se pre pomirio sa mrvicu slabijim držanjem a boljom progresivnošću i osećajem, otud pominjem P1. U ovoj dimenziji je veliki jaz - ili stari UHP, ili turističke, ili baš orijentisane za stazu.
  6. U pravu si, moja greška. Izvinjavam se. Dimenzija je od gazne površine do oslonca na naplatak felne. Uzgred, kupio bih 4 komada gume »Michelin Pilot Sport 3«, 195/50 R15, sve identičnog DOT-a, proizvodnje 2023. ili 2024, i - slaba vajda, ima ih na sajtovima, čak i na akcijama, ali kada pozovem kažu da nemaju. Nema za sada ni druge opcije, »Hankook Ventus Prime3« u V indeksu. Neka ideja za adresu ili neki performantniji model? Ne bih baš išao na neki poluslik TW 200... mada sam u očaju i to pogledao. :) Potrebno je da se kupe nove... a opet ne bih baš po svaku cenubirao ni ispod »Pirelli Cinturato P1 Verde« koje sada imam ili »Vredestein Ultrac«.
  7. “Neto”. Nije. Pročitaj pitanje malo pažljivije.
  8. Ha, baš sam to komentarisao... Ja bih iz gorenavedenih razloga uzeo recimo »Kamu Brinu« jer je sa određenom spoljnom stranom, zimska, a jeftina. Problem je kada se naopako namesti, ali obično pri višim brzinama i po kiši. Međutim, ako već možeš, izbegni i taj problem. Ne znam zašto toliko naplaćuju termičku obradu kada je u ozbiljnim firmama par evra po kilogramu... Možda zato što je sve manje preduzeća u Evropi što je rade ozbiljno. Tek, puno znači, ključevi treju duže, praktično trajno, i nema neprijatnih iznenađenja poput pucanja, proklizavanja, oštećenja šrafova i sličnog.
  9. Krstasti verovatno. Ima ih od 700 dinara naviše, a od termički obrađenog čelika su 5-10 hiljada. Mislim na ovakav: https://www.wobyhaus.co.rs/kljucevi-nasadni-cevasti/3388-kljuc-krstasti-17x19x22x1316 Bolji bladeri i odnos sa kupcima nego kod drugih domaćih (mada se odnedavno na istim mašinama u Kruševcu, pored drugih marki, prave i upravo »Save«). Po ostalom ih ni mi ne volimo, ali su imale odličan izvoz. Pohvalno, ali mislim kako nema potrebe da se cimaš oko ovoga. Proveri povremeno je li pod pritiskom i to je to. Rezervni posluži par desetina kilometara obično ne baš agresivne vožnje, i 20 godina stara guma će biti OK, naročito nekorišćena. Verovatno su u pitanju troškovi, ali najoptimalnije bi bilo kada bi proizvođači za rezervnu stavljali zimsku negativno simetričnu ili sa određenom spoljnom stranom.
  10. I 205/55 R16 i 205/60 R16 su veoma česte (iako je prva češća), otud kod njih razlika u ceni nije previsoka. Sećate se da su pre malo manje od dvadesetak godina ljudi prelazili na 16" ili čak prodavali »Lagune« sa sedamnaesticama kada dođe vreme za zamenu jer su kompleti koštali od 1200 naviše (tadašnjih, a mislim u samim počecima i 1600), a sada je 225/45 R17 kao nekad 145 SR 13.
  11. Odabrao je prema njegovoj proceni i prethodnim testovima samo najbolje. Možda je mogao i morao dodati i Gudjer. Za veće kilometraže dva kompleta ionako imaju više smisla. A i tamo poprilično važi da ili drže ili traju. Pireli je objektivno dobar kompromis - zadovoljavajuća svojstva i dobar osećaj u vožnji (što je do sada kod univerzalnih pružao samo Mišelin). Da li se taj kompromis uklapa u svačiju sliku i potrebe, to je drugo. Koliko mi je poznato Kinezi napreduju, ali jedini dobar rezultat na testovima je do sada ostvario Trajangl, Sizon Iks TA01, ovaj model: https://www.kemoimpex.com/gume/automobili/gume-za-sve-sezone-155-65-r14-75t-seasonx-ta01 Sailun je imao skandal sa TUV-om, prvo su se hvalili da ih je testirao (što samo po sebi ne znači ništa, a i Sailun je platio test), onda prećutali da im je TUV obrisao i te rezultate jer je utvrdio kako su potom u serijskoj proizvodnji oborili svojstva. Balkanprogres ih je hvalio jer su na neki način njegova ekskluzivna marka. !!! => Uzgred, kolega je u novembru sa zimskim gumama (dubok dezen, Tigar Vinter, na testovima kvalitet svakako iznad zimskog Sailuna) otišao u servis Balkanprogresa, i vratio se sa celogodišnjim Sailun gumama. Ubedili ga da su za zamenu i da su njihove bolje. Pilićari.
  12. Realistični pobednik za naše uslove, koji su već neko vreme bili aktuelni, je Pireli. Kinezi ga ipak nisu upropastili i, shodno Pirelijevoj tradiciji, novinar mu hvali osećaj u vožnji.
  13. https://www.tyrereviews.com/Article/Best-All-Season-Tyres-2024.htm Upravo je postavljen novi test celogodišnjih.
  14. Da. Dvojka je bila najjeftinija guma koja je vredna razmatranja kod celogodišnjih i odlična na snegu, Trojka je izbalansiranijih svojstava i malo sveukupno bolja a i dalje povoljna.
  15. To je već novi podatak... Menjaj što pre.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...