Jump to content
FAS Goran

037

Members
  • Content Count

    193
  • Joined

  • Last visited

About 037

  • Rank
    Regolari

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Baš sam na takve situacije pomislio, pored tehničkog. (Doduše, nisam baš razumeo ko je gore kome za koga tačno šta rekao, a i nije ključno za temu, cenim.)
  2. BF Gudrič proizvodi i evropski tip celogodišnje (»3« je aktuelan, identičan Kleberovoj, ali je ređi kod nas). Ovaj »Kontrol« nije do sada bio na evropskim testovima guma, i ako nema 3PMS ja ga ne bih dalje razmatrao, naročito u svetlu mogućnosti usaglašavanja sa EU gde natpis M+S, ALL SEASON, ALL WEATHER i slični od 01.10.2024. neće sam po sebi biti smatran oznakom celogodišnje gume (potreban je i zimski standard 3PMS). Ukoliko pak ima — to je druga stvar.
  3. Na slici je »Advetidž kontrol ol sizon«, severnoamerički tip celogodišnje gume. Takve po evropskim standardima više nisu po automatizmu celogodišnje (već letnje), treba pogledati ima li “triglav” (3PMS) sa strane. Prethodna generacija Klebera i BF Gudriča, to je ista guma sa dva naziva (mislim na celogodišnju, mada isto važi i za zimske).
  4. Ovo sa prethodne strane stvarno izgleda kao »Viking Vintek« (»WinTech«). Možda postoji i slična protektirana.... Ipak, ilustracija, u »Trajalu« je postojao standard da se plihovi usled nepotpune vulkanizacije tolerišu do prečnika od 10 mm i valjda 1 komad po gumi. Otkako su »Kuper« i »Gudjer« preuzeli, preveliki i prekobrojni plihovi se izbuše, ugreju svojevrsnom peglom i guma ide dalje. A »Viking« je ipak jedna od »Kontinentalovih« najjeftinijih marki.
  5. To su testovi nemačkog auto-moto saveza (ADAC) koje preuzimaju AMS-i država sa kojima ovi sarađuju. Nisu baš detaljni. Po-nemački, obično su ocene negativne - što je niža, to je guma bolja. (Ne znam zašto ne mogu da obrišem citat, slučajno sam kliknuo.)
  6. Postoje li neke mere ili metar u šake? Relativno je mala kutija. Koliku je fabrika predvidela snagu i udarnu snagu? U uputstvu me otprilike upozoravaju da ne pijem iz akumulatora i to je to.
  7. "Ultrakontakt" je zamena za "Ekokontakt 6", ja bih i jedne i druge u širokom luku izbegao.
  8. Da li neko zna podatke za akumulator za Ipsilon 2004. godišta, 1,3 JTD 69/70 KS?
  9. @flatline Načelno je "P1" bolji na suvom i smesa duže ostaje nova, a "EGP2" i "T005" su bolje na vlažnom; s time da "EGP2" prelazi više kilometara (ali brže stari), dok "T005" takođe poput "P1" imaproduženu trajnost smese. Ja mogu da potvrdim kako u 195/50 R15 "P1" zaista duže od drugih ostaje svež, barem primerci koje imam (smese se povremeno menjaju), rekao bih bolji i od prethodnih "Bridžstona" (takođe firma koja ide na produženu trajnost smese), ali konkretno "T005" nisam imao. Imam zimske "Bridžston LM005", navodno i one imaju produženu trajnost, ali utisak o "Pireliju" mi je povoljniji, i to ne samo subjektivno. Kada smo kod subjektivnog, "P1" daje lep osećaj na volanu. Razmišljam šta da dogodine kupim, u toj dimenziji je izbor svedeniji i svodi se na eko, turističke (i to mahom starije) i neke koje su orijentisane ka stazi (što 99% mislim da ipak ne bih uzimao). Mator jeste, ali ponovo razmatram "P1" pored "Hankuka Ventus prajma 3 K125" i "T005". "Hankuk" mi je malo on/off, nemam tako dobar osećaj na volanu, mada je sigurno to slab utisak, nakon prekratkog iskustva u nepoznatom autu...
  10. Pa to bi onda moralo da znači oko 83% manji otpor... Jeste da se sa letnjim troši manje u istoj dimenziji, ali ovo je baš puno. Pre će biti do toga što je Lasa.
  11. @flatline, ugrubo i uprosečeno, na svaki 1% uštede otpora kotrljanja guma štedi se 0,2% goriva. Meni je to zanemarivo. Radije češće kontroliši pritisak ili ga podigni na maksimalni za tvoj auto i opterećenje - po meni. Takođe, neke kombinacija guma i auta traže različite pritiske od fabrički predviđenih. Dodao bih na ovo Ivanovo da eko-gume obično imaju pliću šaru. Vožnja u gradu, nižim brzinama, obično manje troši dezen. Nisi napisao koliko prelaziš. Ali je možda moguće da će ti guma brže ostariti nego što se potroši. Pristojne gume čije smese malo sporije stare: https://www.kemoimpex.com/gume/automobili/letnje-gume-195-65-r15-91h-p1-cinturato-verde https://www.kemoimpex.com/gume/automobili/letnje-gume-195-65-r15-91h-turanza-t005 Brzo stari, korektna, povoljna: https://www.internet-prodaja-guma.com/falken-195-65-r15-ziex-ze310-ecorun-91v-fal330513.html Dobra, eko, dugo traje dezen, za smesu tek treba da se vidi: https://www.internet-prodaja-guma.com/goodyear-195-65-r15-efficientgrip-performance-2-91h-542445.html Navodno su i "P1" i "ZE310" eko gume, ali testovi pokazuju da nisu. "T005" je turistička. Možda bi tebi igrale i univerzalne, što više platiš to su bolje, ja bih ciljao "Mišelin" pa "Vredštajn": https://www.internet-prodaja-guma.com/kleber-195-65-r15-quadraxer-3-91v-683343.html https://www.kemoimpex.com/gume/automobili/gume-za-sve-sezone-195-65-r15-91h-h750-kinergy-4s-2 https://www.internet-prodaja-guma.com/vredestein-195-65-r15-quatrac-91t-64358111.html https://www.kemoimpex.com/gume/automobili/gume-za-sve-sezone-195-65-r15-95v-xl-vector-4seasons-g3 https://www.kemoimpex.com/gume/automobili/gume-za-sve-sezone-195-65-r15-95v-xl-crossclimate-2
  12. Da, postoji taj trend da najbolji auti imaju najgore gume. Štede svi, ali barem 80% tazijih polovnih Audija ima neke kineske ili Tigrove.
  13. »Krosklajmat« ima odlične performanse i u letnjim uslovima, koliko vidim i koliko sam pratio, ne znam otkud podaci da je ona zimskija? Mahom baš u tim disciplinama na suvom i vlažnom pri višim temperaturama prednjači. @Vule Relativno nedavno sam video 6. generaciju »Vredštajna Kvatrak« po dobroj ceni, malo iznad Matadora, sada ne mogu da nađem... Da l' se prodalo ili je neka prodavnica koje ne mogu da se setim... Svakako dobre gume, u vrhu po svemu izuzev po trajnosti, isto blago akcentovane letnje performanse.
  14. @komplikator Ne komplikuj. :) Za 6.000 km godišnje, pa makar ispadali komadići, će ti pre ostariti nego se potrošiti. Kažeš da voziš opušteno. Ne motaj u mestu, gledaj da je trap OK, po oštrom šljunku pažljivo, i verovatno neće biti problema po pitanju trajnosti. Krosklajmat bolje drže, duže traju, onda bi se postavilo pitanje cene, pa brige ako se neka može izbušiti, ako se ošteti... Pusti to. Kupio si. Vozi.
  15. Ovo je »Kleber Krisalp HP2« i to dobrano potrošen, izgubio je šaru u sredini skroz izuzev ureza. A i kao nova guma je bila loša, pre nekih 15 godina. Kleber, Sava, Unirojal... te marke vlasnici koriste za plasiranje guma koje su jeftine za proizvodnju, što masovniju, a gledaju da ne budu ipak sasvim loše. I tu se povremeno zalomi neka dobra kupovina i dobra, sasvim solidna guma, ali i poneki promašaj (srećom trenutno su brojniji modeli koji su okej, a i možda su ih ljudi i upoznali pa se manje i kupuju letnji Kleberi, Perfekta, i slični modeli).

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...