Jump to content
Goran

037

Members
  • Content Count

    240
  • Joined

  • Last visited

About 037

  • Rank
    Regolari

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. U svetu guma ovo su velike razlike. Kada se na to doda da je Kleber najlošija od svih univerzalnih uopšte vrednih razmatranja, za mene nema dileme.
  2. Možda da se proba reklamacija? Ne mora značiti da su neispravne, ali ovo ne izgleda baš ubedljivo za tu starost i opisane uslove.
  3. Osamdesetih, dok sam pedalao Moskviča parkinzima, velikim točkovima su se izdvajali Spačeci, Dijane, Bube... dakle auti sa aurom predratnih, zastarele Škode, i pokoji Mercedes i Bemve. Više-manje sve ostalo su bile dvanaestice i trinaestice (koje su na Trabantima i 850-icama delovale preveliko), uz Minijeve desetke. Kako drže? Jesu vožene po šljunku, zemljanom putu, makadamu... ? Ne vidim tragove problema sa trapom na ovoj slici, ali je li rađena reglaža skorije? Koji je DOT? Iskreno, očekivao bih ovo nakon četiri ili pet godina, ne nakon jedne i po.
  4. Koju dimenziju tražiš? DOT '19 ne mora da znači dotrajale gume; po Mišelinu su nove do 5 godina starosti. Kada si ih balansirao poslednji put, proverio jesu li felne prave, radio reglažu? Da ne ponavljam, saglasan sam sa onim što je Ivan napisao na prethodnoj strani s time da imam.rezerve i izbegavao bih aktuelne Danlopove (isključivo zbog loše politike Gudjera i prodavanja modela Save, Fulde, Diplomata... pod oznakom Danlopa, a što se odnosi i na univerzalne gume) i svakao izbrisao Savu (na malobrojnim testovima kojih ipak ima je lošija od univerzalnog Tigra). Najbitnije, to što tražiš nije (obavezno) M+S već univerzalna guma, a ona mora imati 3PMSF znak (pahuljica u “triglavu”), inače je u pitanju letnja sa agresivnijom šarom. 195/65 R15? https://www.internet-prodaja-guma.com/vredestein-195-65-r15-quatrac-91h-64358104.html https://www.kemoimpex.com/gume/automobili/gume-za-sve-sezone-195-65-r15-95v-xl-crossclimate-2 https://www.kemoimpex.com/gume/automobili/gume-za-sve-sezone-195-65-r15-91v-h750-kinergy-4s https://www.internet-prodaja-guma.com/goodyear-195-65-r15-vector-4-seasons-g3-95v-xl-545073.html
  5. Znam čoveka koji je postupio slično kada je posle godina voženja »Lade« kupio nov »Golf I«: zaustavio se, izašao i kroz vrata okretao volan gledajući da li točkovi reaguju.
  6. Bila je neka serija što se u »Zastavi« mogla kupiti sa klimom, bez serva, bez branika u boji; takav su naručivali u crnoj boji kako bi neobojeni branici manje odskakali. Naravno, razlog je bio štednja (branici u boji su van paketa bili +70€, kada je to bilo omogućeno). Možda je tvoj bio takav? A što se mene tiče, kada biram za sebe, naročito na tako lakim autima, servo volana je poprilični minus. Ponekad i dilbrejker.
  7. Lakše bi bilo kupiti »Punto II« i zameniti upravljanje onim bez serva, ipak; isplativije je to pokušati pa vratiti servo ako ne može i prodati auto nego ugrađivati klimu. Čisto teoretski, jer sam zadovoljan sadašnjim autom. A i slučajno naleteh na temu gde sam ostao nedorečen. Da, može i upravljanje bez serva biti loše. Imao sam takvo u »Polu II«. Neverovatno lagano ali bez osećaja, čak i sa nekako gumenkastim reakcijama. Edit: Zbog konstrukcije zupčanika mislim da se električni servo kod »Fiata« ne gasi. Čak i hidraulični sistemi, većina, moraju stalno da rade kako barem ne bi pravili otpor.
  8. Preterivanje. Do 20. sam bio žgoljav, i kao dvanaestogodišnjak sam vozio dedin »IMT-533«, po njivama, brdima, duboko ukolotraženim putevima (automobile neću ni da pominjem u smislu teškog volana). Tu fino naučiš koliko brzina, pa makar i zanemariva, od 1 km/č, olakša motanje. Uostalom, nama su branili motanje u mestu jer se tako habaju gume.
  9. ^ To je tačno, no ja sam više mislio na druge elemente sklopa — vratilo volana, priključke na karoseriji, spone, itd. (Da završimo priču.) Odustao sam od »Fiata« jer je teško naći model bez serva i sa klimom a prepravke su neizvesne — od letve ka točkovima je sve prosto, ali niko nije siguran šta se dešava između volana i letve kada se nešto modifikuje. Ipak su ta vratila projektovana (mahom) za male momente i servo-asistenciju. Razmišljao sam čak da napravim nova, ali je to prekomplikovano i, iskreno, nikada se nisam bavio sklopom upravljanja na tom konstruktorskom nivou. Odustajanje nije bilo naprečac — probao sam »Pandu«, »Punta II« i »Stila«, sve je to meni isto, grozno, osećaj kao na vašarskoj arkadi iz osamdesetih, pre bih se vozio javnim prevozom. “Siti” opciju sam probao na »Pandi«, tada valjda jači sunčevi zraci mogu da smotaju volan. Naglašavam — moje mišljenje. Ali preporučujem svakom ko ima.priliku da proba auto bez serva (ne sa neispravnim.ili delimično deaktiviranim, to nije ni slično!), naročito ako nije teži.od ~1200 kg. Dakle do te 2019. sam uspevao da nađem solidne aute bez serva, od tada sa hidrauličnim servom (hvaljeni »Fordovi«, meni i dalje pomalo posredni, ali može da bude i do drugih delova sklopa), za dalje ćemo videti.
  10. Malo deluju ispuckalo, možda je do slike. Ali za tu kilometražu odlično. Ne znam jesmo li se razumeli, ne samo kod prve montaže nego i na početku svake sezone se mahom menja situacija posle 100-200 km.
  11. Možda je prljav asfalt. Treba sačekati i da gume malo omatiraju, nekih 200 km. A i prijanjanje pri nepovoljnim uslovima mora biti slabije, bez obzira na gume. Kada smo kod guma, konkretnih, sigurno su zimske u tim uslovima ipak bolje.
  12. Znam za upravo takve slučajeve. Svaka guma ima maksimalno dopušteni pritisak pumpanja označen na boku, obićno u formi "MAX 50 PSI" (funte po kvadratnom palcu/colu). Najbolje od navedenih.
  13. Nisam se lepo izrazio. Hteo sam reći kako se troše sa obe spoljne strane, ka bokovima, dok se sredina gaznog dela troši manje. Dakle, kao da je trap istovremeno i suviše otvoren i suviše zatvoren. Ili - kao da nije dovoljno napumpana, zapravo.
  14. »Golf« 1. generacije u osnovnoj opremi. Mada su već neke 1976. diskovi postali serijski. Ako govorimo o novolansiranim modelima, a onih koji su sa dobošima napred nadživeli “Fiću” proizvodnjom, ima ih... “Spaček”, “Peglica”, »Reno 4« (iako su Francuzi prčkali sa varijantama pa su vremenom skoro sve izvedbe dobile diskove) čak zamalo ii »Ford Mustang«, koji je serijski napred imao doboše do 1985. kada i “Fići” prestaje proizvodnja. I ka imam taj utisak, kako se često »Tigar Ol sizon« više troši spolja. Probaj da podigneš pritisak za 0,2 barem. . Balansiranje: ponekad je potrebno i kada guma nije previše potrošena od prethodnog balansiranja, kada nije bilo udaraca u rupe, već usled naglijih kočenja i ubrzavanja kada može doći do klizanja gume po naplatku.
  15. Ima li ko predlog? Gume su već kupljene. Može li im se poboljšati odzivnost? 195/50 R15, Fiesta, 75 KS, vozi se po krivudavim dobrim brdskim putevima, obično življe. Zamenio stari Pirelli Cinturato P1 Verde novim gumama Michelin Pilot Sport 3, V indeks u oba slučaja. Pireli je imao duboku šaru, ali je počela da proklizava svuda, naročito u podužnom smislu. Mišelin ima odlično podužno prijanjanje, znatno je udobnija (to ne tražim, samo iznosim utiske), i po kiši deluje kako je poprilično na svome. Mane: u odnosu na Pireli po upravljanju, na volanu izuzetno indirektna i neodzivna guma, slabije progresivnosti i predvidivosti na granici prijanjanja, sa izraženim osećajem uvijanja. Takođe, u krivinama i pri poprečnim promenama opterećenja izraženo "mesi", prebacuje auto sa strane na stranu, javljaju se oscilacije (naročito bočne, gotovo "čekićanje") kojima je potrebno vremena da se umire. Proste stvari izvodi skoro pa i dobro, ili se barem može lako naučiti šta treba raditi na tim gumama, npr. prilikom stabilnog skretanja (recimo u kružnom toku) sada volan moram zakrenuti za neveliki ali primetni ugao više, no kompleksnije situacije su već u zoni neprijatnog (konkretno, isključenje sa autoputa sa visinskom denivelacijom i "vadičepom" sa šikanom - tu je ostareli Pireli pri 130 km/č predvidivo jedva klizio, Mišelin po pitanju prijanjanja drži ali mesi, auto se bori oko sve 3 ose - i vertikalne!, škripe sve 4 gume, odziv na volan se pri tim višim brzinama popravi ali i dalje je preindirektan). Sve ovo mi pomalo liči na dobru smesu, ali blader nedorastao UHP gumi (konkretno bokove preslabog otpora spoljnim dejstvima). Sa padom temperatura na ispod 25° C Mišelin dobija jasnu nijansu poboljšanja direktnosti, mada se i dalje oseća uvijanje i blader je definitivno nedovoljno krut. Ovakvu razliku nisam osetio pri prelasku na zimske (Bridgestone Blizzak LM005). Trap je nedavno regliran, još jednom u međuvremenu pregledan, i sve je u redu. DOT je 1624. Pritiske sam sa 2,2 napred i 2 pozadi (koje sam koristio kod Pirellija) podigao na 2,45 napred i 2,25 pozadi; stvar se malo popravila, ali je Pirelli sa 2 davao više samopouzdanja od Mišelina sa 2,45, i to se i objektivno da primetitii (sve gore napisano važi za viši pritisak kod Mišelina). Svakako planiram da ponovim reglažu. Razmišljam da možda sugerišem najotvoreniji položaj napred u okviru fabričkih mera, možda to malo popravi stvar. Ideje? --- Inače, utisak nakon nekih 1000 km, nov Pireli protiv novog Mišelina: ne znam šta bi štoperica pokazala ali smatram kako udobnost i dodatno podužno prijanjanje koje Mišelin nudi dinamički ne može izkompenzovati osetno slabije ponašanje u svim drugim aspektima na suvom u odnosu na Pireli (koji je kao nov takođe u ovoj dimenziji bio dobar i po kiši).

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...