Jump to content
FAS Goran

FOXARA23

Members
  • Content Count

    4
  • Joined

  • Last visited

  1. Pa u teoriji i po nekoj racunici ta potrosnja od 0.03A ne bi smela da isprazni akumulator od 78Ah ni za dva meseca. Ispravite me ako je ova racunica pogresna: 0.03A * 24h = 0.72A na dan 78Ah : 0.72A = 108.33 sto bi znacilo da se akumulator od 78Ah u potpunosti isprazni za 108 dana.
  2. Pa sta ti mislis, da li je to normalno ili nesto nije kako treba? Nakon sto prodje tih 30-45 sekundi, alternator pocinje da puni konstantno (14,20~14,25V), i nema nekih znacajnijih oscilacija.
  3. Vec sam pogledao ovu temu Interesuje me da li je normalno da alternator prilikom startovanja motora puni 13.8V, a nakon svega 30-45 sekundi vrednost skoci na 14.2V ili je normalno da od samog startovanja puni 14.2V, to me malo buni
  4. Pozdrav drugari, imam nekoliko pitanja vezano za akumulator i alternator...u pitanju je Lancia Lybra 1.9jtd. Problem sa akumulatorom pocinje pre dvadesetak dana kada sam pokusao da startujem motor, ali uzalud...automobil je samo kratko zaverglao i nakon toga vise nije hteo ni da se cuje, akumulator totalno prazan. Prikljucim punjac, sacekam da se akumulator napuni i najnormalnije startujem motor...potom uzimam multimetar kako bi proverio punjenje alternatora, sam akumulator i kako bi utvrdio da li automobil "vuce" struju. Multimetar je pokazao da nesto "vuce" 0.03A, zatim sam nakon startovanja motora direktno na klemama izmerio punjenje i vrednosti su bile 13,88V, ali nakon nekih 30-45 sekundi vrednosti su se promenile na 14,20~14,25V ( da li je normalno da alternator nakon 30 sekundi pojaca punjenje?). Potom sam upalio potrosace, kratka i duga svetla, maglenke, grejanje na MAX, osvetljenje u kabini i grejace zadnjeg stakla...nakon cega je multimetar prikazivao punjenje od 13,90V do 14,05V, a kada sam multimetar povezao direktno na kuciste alternatora i + zicu prikazao je 14,10V~14,13V ( sa potrosacima ). U pitanju je Topla TOP 78Ah D akumulator ( star dve godine ), i posto je u garanciji jos godinu i cetiri meseca odlucio sam da ga reklamiram, ali tu nastaju problemi. Odnesem akumulator kod auto elektricara gde sam ga i kupio...dobijem zamenski akumulator, a oni moj zadrze na ispitivanju. Zaboravih da napomenem, tom prilikom su pregledali automobil, ali nista nisu prokomentarisali. Zvali su me nakon pet dana i rekli da dodjem po svoj akumulator, na pitanje da li je moja reklamacija odobrena, rekli su da je akumulator testiran i da je u potpunosti ispravan, da je baterija ponovo formirana i da vise necu imati problema sa istim. Nakon samo nedelju dana isti problem, ponovo ne mogu da startujem motor...uzimam multimetar i imam sta da vidim, akumulator totalno prazan. Odlazim ponovo kod auto elektricara i on mi kaze da problem stvara to sto automobil "vuce" 0.03A, a da se za neku normalnu vrednost smatra 0.01A...burno sam odreagovao i doticnom objasnio da tako mala potrosnja struje ne bi mogla da isprazni akumulator od 78Ah ni za puna tri meseca...ponovo su mi dali zamenski akumulator, a moj su zadrzali. Izvinjavam se zbog ovako dugackog posta. Interesuje me vase misljenje, da li je sve uredu sa punjenjem na mom automobilu, da li potrosnja od 0.03A moze uticati na to da se akumulator totalno isprazni za nedelju dana ( automobil se svakodnevno vozi ), i ako imate neki savet, sta da radim, kako da ostvarim pravo na reklamaciju? Unapred zahvalan na odgovorima!

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...