Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

3 hours ago, Bingodalton said:

Ne znam u kojoj temi da ostavim preporuku.

Prica o sredjivanju i farbanju felni izdvojena je u odgovarajucu temu ;) :

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/39527-farbanje-felni-niklovanje-sređivanje…i-styling-takođe/&do=findComment&comment=1710316

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imam jednu interesantnu situaciju sa Fulda Multicontrol koje sam stavio na Fiestu.

 

Gume su montirane kod mog majstora, sve po PS, nikakvih izazova nije bilo, sve lepo balansirano i montirano, bez greške.

 

E sad. šta se dešava - pre jedno 3-4 meseca prvi put isteram Fiestu na autoput nakon montaže guma, i nakon 20tak minuta dobijem grešku pritiska u gumi, tj. signal da se zadnja leva izduvava. Pošto Ford ima senzore sa meračem, vidim da je pustila sa 2.2 na 1.7, ok, rek'o nešto sam negde zgazio, probušila se i krenula da pušta, nastavljam dalje do prvog isključenja i pratim pritisak. Kako vozim, tako pritisak pada, 1.5, 1.3, 1.1 u roku od nepunih 10 minuta. Stajem na pumpu, proveravam, zaista se izduvala na 1.0 na kraju, doduvam na 2.2 i krećem ka prvom vulkanizeru. Stižem kod istog, momak skida točak, ubacuje i vrti po onoj vodi sigurno jedno pola sata, doduvava, preduvava, traži, nigde ne pušta ni najmanje. Ok, nema rešenja, vraća točak na auto, naduvava na 2.2, ja se vraćam kući jer mi je već bilo kasno da krećem opet na taj put, odustajem i parkiram auto. Pratim narednih 7 dana pritisak, ne mrda, 2.2.

 

I evo, 4 meseca kasnije, kad sam skoro i zaboravio da je taj problem uopšte i postojao (pošto Fiestu vozi žena, uvek isključivo po gradu), krenula danas za Novi Sad i zove me sa puta i kaže "e pa prijavio mi je da se izduvava zadnja leva, ja naduvam, nastavim, ono opet posle nekog vremena prijavi isto".

 

Šta se ovde dešava, zašto se guma izduvava samo kad se vozi brže tj. na autoputu, a po gradu ni mikron pritiska nije pustila 4 meseca iako su se i vremenske prilike i doba promenila 10 puta u međuvremenu? Pritom nisu to velike brzine, 120, 130, ali izgleda čim se pređe 100 Kmh, kreće neki čudnovati problem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meni se desilo jesenas na Puntu da mi se ispraznila guma,na recimo pola,vulkanizer bio blizu,skinuo,pregledao,doduvao,ništa..nigde ništa…Nankang,zimska

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mikro pukotina koja se otvara na većim brzinama kad se guma zagreje, možda. Elem, meni je isto tako jedna ispuštala, ne bitno kad i koliko se vozi, na kraju stavljen nov lepak na obod gume i rešeno.

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Vule meni se desilo slicno a da nisam ni znao dok slučajno nisam pomerio ventil koji je ispucao i samo tu malo pustao. Verovatno gumica samog ventila od vode, prasine, temperature nekad napravi pukotinu i krene da popusta.

Nadam se da si stavljao nove ventile kad si menjao gume po kupovini. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam sličnu situaciju zimus sa novim gumama i felnama - vulkanizer demontirao i ponovo montirao gumu na felnu i montirao nov venti. Za početak probaj to uradti.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja sam slicno imao, ali je meni nova guma non stop pustala pomalo i videlo se u kadi da pusta na spoju felne i gume. Covek demontirao, dooobro ocetkao celicnom cetkom felnu gde guma naleze i ponovo namontirao i na dalje nije bilo problema. Nije hteo ni da mi uzme novac, kaze reklamacija, nasa je greska (kupio gume kod njih i nove ventila i oni montirali).

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moz biti i lrs novi ventil. Dzaba ti naplate 400 kinti ventil kad je krs. Ja stavljao nove u BeoCar kada sam uzimao 17' gume, desava se da osigurac/pipak nece sam da se 'vrati tj namesti lepo' posle provere ili dopune na pumpi, vec moras sam malo da pipnes i posle ok, ne pusta.

 

Glupost ali je tako.

 

Cuo sam ja i za to ribanje felni da moze da da rezultate pogotovu ako nije dobar spoj gume i felne.

 

Takodje moze i da felna pusta negde sama, mizerno ostecenje koje se siri povecanjem toplote.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

To su neke "bezbednosne" gume, ne daju da dzibris preko ogranicenja na auto putu, odmah krenu da pustaju da bi morao da stanes da ih dopumpas i time smanjis prosecnu brzinu. Nije bug nego feature ;)

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

I meni je ventil pao na pamet, nisu menjani, jer ako se dobro sećam nisu standardni koje vulkanizeri lageruju baš zbog ovih senzora koji se kod Fora šrafe direktno na ventil iznutra... Probaću prvo to da zamenim, pa da vidim, ne vidim šta drugo može biti, jedina sledeća opcija je da je guma negde felerična ali te uslove nažalost ne možemo da simuliramo u kadi punoj vode :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pre 20-ak godina su bili popularni neki gelovi za zaptivanje koji se sipaju u gumu i očvrsnu nakon nekog vremena u kontaktu sa vazduhom — praktično malo tečniji lepkovi. Ali ne znam da li bi napravili štetu kod senzora pritiska*.

 

*Mada je moguće da konkretni senzor zapravo radi preko ABS-a, to jest da ne meri pritisak već broji obrtaje točka i spram njih sračunava pritisak u autogumi.

 

Ovo je samo dodatni predlog, uz već navedene.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ovi senzori na Fordu mere pritisak i to odlično, u poređenju sa vrhunskim manometrom maše samo 0.1 bar i signal je skoro pa instant, par sekundi kasni samo, pumpaš gumu i pratiš na tabli kako raste pritisak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na kolima mi je fabricka dimenzija 215/55/17 sto je relativno retka dimenzija i samim tim se teze nalaze gume i cena im je naravno veca
Koju dimenziju mi predlazete a da ostanem na 17 cola

Share this post


Link to post
Share on other sites

na tekst o NOKIA kompaniji tip ostavi ovaj komentar, ima li istine u njemu

 

"Ista sudbina je zadesila i Nokian Tyres... Od nekad najprofitabilnije kompanije u proizvodnji guma (izmislili su zimsku gumu) čije su deonice februara 2022 koštale 50$ do malte ne bankrota za 12 meseci (deonice sad koštaju 4$) i sve zbog nekog glavonje koji je odlučio da se povuku iz Rusije (koja im je nosila 40% globalnog biznisa)... Ko je bio zimi ili živeo u Rusiji zna o čemu pričam... Izgleda da je fincima glupost u genima..."

Share this post


Link to post
Share on other sites

@shuxx ili da jednostavno politika zbog trenutne situacije diriguje na koje tržište (ne)smeju da izvoze svoje proizvode. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
12 hours ago, shuxx said:

na tekst o NOKIA kompaniji tip ostavi ovaj komentar, ima li istine u njemu

 

"Ista sudbina je zadesila i Nokian Tyres... Od nekad najprofitabilnije kompanije u proizvodnji guma (izmislili su zimsku gumu) čije su deonice februara 2022 koštale 50$ do malte ne bankrota za 12 meseci (deonice sad koštaju 4$) i sve zbog nekog glavonje koji je odlučio da se povuku iz Rusije (koja im je nosila 40% globalnog biznisa)... Ko je bio zimi ili živeo u Rusiji zna o čemu pričam... Izgleda da je fincima glupost u genima..."

Sa 34.3 eura 7.1.2022. na 7.8 eura juce. Ali su vec bili u ostrom padu pre 20.02.2022. kad je poceo haos, pa nisam bas sklon da slepo verujem izjavi... ako nista drugo, ovaj deo je lako proveriti u danasnje doba...

 

 

Screenshot_20240616-101926_Google.jpg

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 4/28/2024 at 1:19 PM, Vule said:

Imam jednu interesantnu situaciju sa Fulda Multicontrol koje sam stavio na Fiestu.

 

Gume su montirane kod mog majstora, sve po PS, nikakvih izazova nije bilo, sve lepo balansirano i montirano, bez greške.

 

E sad. šta se dešava - pre jedno 3-4 meseca prvi put isteram Fiestu na autoput nakon montaže guma, i nakon 20tak minuta dobijem grešku pritiska u gumi, tj. signal da se zadnja leva izduvava. Pošto Ford ima senzore sa meračem, vidim da je pustila sa 2.2 na 1.7, ok, rek'o nešto sam negde zgazio, probušila se i krenula da pušta, nastavljam dalje do prvog isključenja i pratim pritisak. Kako vozim, tako pritisak pada, 1.5, 1.3, 1.1 u roku od nepunih 10 minuta. Stajem na pumpu, proveravam, zaista se izduvala na 1.0 na kraju, doduvam na 2.2 i krećem ka prvom vulkanizeru. Stižem kod istog, momak skida točak, ubacuje i vrti po onoj vodi sigurno jedno pola sata, doduvava, preduvava, traži, nigde ne pušta ni najmanje. Ok, nema rešenja, vraća točak na auto, naduvava na 2.2, ja se vraćam kući jer mi je već bilo kasno da krećem opet na taj put, odustajem i parkiram auto. Pratim narednih 7 dana pritisak, ne mrda, 2.2.

 

I evo, 4 meseca kasnije, kad sam skoro i zaboravio da je taj problem uopšte i postojao (pošto Fiestu vozi žena, uvek isključivo po gradu), krenula danas za Novi Sad i zove me sa puta i kaže "e pa prijavio mi je da se izduvava zadnja leva, ja naduvam, nastavim, ono opet posle nekog vremena prijavi isto".

 

Šta se ovde dešava, zašto se guma izduvava samo kad se vozi brže tj. na autoputu, a po gradu ni mikron pritiska nije pustila 4 meseca iako su se i vremenske prilike i doba promenila 10 puta u međuvremenu? Pritom nisu to velike brzine, 120, 130, ali izgleda čim se pređe 100 Kmh, kreće neki čudnovati problem?

 
 Zvuci kao da na nekom mestu guma ne naleze lepo na felnu, i da je brzina koja je veca od gradske centrifugalnom silom za tolicno odvoji od felne.  Ili je problem sa ventilom, pa mu centrifuga opet malo pomogne - meni licno je jednom prilikom nesto guma pustala pomalo - i posle par doduvavanja kad sam malo nakrivio ventil, cujem ssss.. - ventil se prakticno rasusio.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne valjaju cesto ni novi, ja sam posle smaranja kod sebe i sestre na kraju uzeo i kupio metalne i stavio i evo sad godinama nikakvih problema sa ventiima.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ima li ko predlog? Gume su već kupljene. Može li im se poboljšati odzivnost?

 

195/50 R15, Fiesta, 75 KS, vozi se po krivudavim dobrim brdskim putevima, obično življe.

 

Zamenio stari Pirelli Cinturato P1 Verde novim gumama Michelin Pilot Sport 3, V indeks u oba slučaja. Pireli je imao duboku šaru, ali je počela da proklizava svuda, naročito u podužnom smislu.

Mišelin ima odlično podužno prijanjanje, znatno je udobnija (to ne tražim, samo iznosim utiske), i po kiši deluje kako je poprilično na svome. Mane: u odnosu na Pireli po upravljanju, na volanu izuzetno indirektna i neodzivna guma, slabije progresivnosti i predvidivosti na granici prijanjanja, sa izraženim osećajem uvijanja. Takođe, u krivinama i pri poprečnim promenama opterećenja izraženo "mesi", prebacuje auto sa strane na stranu, javljaju se oscilacije (naročito bočne, gotovo "čekićanje") kojima je potrebno vremena da se umire. Proste stvari izvodi skoro pa i dobro, ili se barem može lako naučiti šta treba raditi na tim gumama, npr. prilikom stabilnog skretanja (recimo u kružnom toku) sada volan moram zakrenuti za neveliki ali primetni ugao više, no kompleksnije situacije su već u zoni neprijatnog (konkretno, isključenje sa autoputa sa visinskom denivelacijom i "vadičepom" sa šikanom - tu je ostareli Pireli pri 130 km/č predvidivo jedva klizio, Mišelin po pitanju prijanjanja drži ali mesi, auto se bori oko sve 3 ose - i vertikalne!, škripe sve 4 gume, odziv na volan se pri tim višim brzinama popravi ali i dalje je preindirektan). Sve ovo mi pomalo liči na dobru smesu, ali blader nedorastao UHP gumi (konkretno bokove preslabog otpora spoljnim dejstvima). Sa padom temperatura na ispod 25° C Mišelin dobija jasnu nijansu poboljšanja direktnosti, mada se i dalje oseća uvijanje i blader je definitivno nedovoljno krut.

 

Ovakvu razliku nisam osetio pri prelasku na zimske (Bridgestone Blizzak LM005).

 

Trap je nedavno regliran, još jednom u međuvremenu pregledan, i sve je u redu. DOT je 1624. Pritiske sam sa 2,2 napred i 2 pozadi (koje sam koristio kod Pirellija) podigao na 2,45 napred i 2,25 pozadi; stvar se malo popravila, ali je Pirelli sa 2 davao više samopouzdanja od Mišelina sa 2,45, i to se i objektivno da primetitii (sve gore napisano važi za viši pritisak kod Mišelina). Svakako planiram da ponovim reglažu. Razmišljam da možda sugerišem najotvoreniji položaj napred u okviru fabričkih mera, možda to malo popravi stvar.

Ideje?

 

---

 

Inače, utisak nakon nekih 1000 km, nov Pireli protiv novog Mišelina: ne znam šta bi štoperica pokazala ali smatram kako udobnost i dodatno podužno prijanjanje koje Mišelin nudi dinamički ne može izkompenzovati osetno slabije ponašanje u svim drugim aspektima na suvom u odnosu na Pireli (koji je kao nov takođe u ovoj dimenziji bio dobar i po kiši).

Edited by 037

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mozes podici jos pritisak, imao sam isto iskustvo sa Michelin, gume vole visok pritisak i veci nagib tocka. Ja sam svoje duvao i na 2.75 bara napred. Ili da se strecuje guma na siroj felni da ukruti bokove.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu dimenziju sam drzao na 2.5 do 2.6 i to je neki maks za griping/udobnost kolko tolko i taj tip voznje na vozilu od 1190 kg mase i kraceg medjuosovinskog raspona na autu sa 3 vrata bar po mom nekom stilu voznje. Treba isprobati kako na fiesti i drugim modelima ide , sve zavisi u toj varijanti uglavnom auto je isao kao karting slepljen za podlogu. Poenta je da gazni deo gume maksimum pokriva asfalt. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dve Kleber Q3 porucene u ponedeljak, stigle u sredu, isti dan montirane, dot 19/24. Kleber Q2 koje sam vozio na prednjim prebacene na zadnje, sara oko 5mm. Kupio sam ih kao i Q2 preko IPGa, 19730 dinara. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li neko ima iskustva sa reklamacijom pneumatika?

Konkretno situacija kod mene je sledeca..

Kupio sam nove gume viking 4kom ,posle par dana uzeo felne.Elem,montirao i vulkanizer ,e kriva je ova felna malo ,ali nista strasno,nece to praviti problem. E sad problem je na brzini 80-90 kada se pusti volan malo radi levo-desno,tj minimalne vibracije.Odem lepo kod drugog vulkanizera,cekaj da vidim,o pa ovo je prebalansu.Jedna guma prednja vrh se okrece,dok druga poskakuje.Skine je sa felne,zarotiramo felnu na balanserki,okrece se jako dobro,da ne kazem savrseno,znaci do gume je.Odneo u radnji gde sam kupio i kazu ovako:

Ako dobavljac prihvati reklamaciju,kroz par dana dobijas drugu gumi

Ako ne prihvati,mora da se salje direktno u fabriku,to moze da traje do mesec dana

 

Sta je zaključak da je novo najbolje?Mozda,ali ne kod nas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...