Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Nema to veze, moj drugar kupio Kontinental gume za SAABa, dao oko 800-1000€ i reklamirao. Uvažili mu reklamaciju i čekao da pošalju nove.

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam reklamirao ove moje Conti ASC2, nakon provere na hunteru u Uno, ustanovljeno je da su obe zadnje dovoljno "deformisane" da ne mogu lepo da se izbalansiraju, zato sam i imao onu sitnu vibraciju na preko 120 Kmh. Kupljene su u Beo Car, njima je poslat izveštaj sa huntera, prvo su mi rekli "donesite te dve gume pa ćemo ih poslati na reklamaciju i onda čekamo odgovor dobavljača pa ćemo vam javiti."

Reko ok, lepo ste to zamislili, u nekom paralelnom univerzumu, kako ja da vozim auto dok vi to s njima ne rešite? Pa kao, imate drugi set možda? Da da, imam drugi set, zato sam i kupio allseason, da bi imao dva seta, jedan AS za leto jedan AS za zimu. Na kraju smo se dogovorili da mi oni nabave dve nove gume, a ove naknadno reklamiraju, to je i urađeno, bukvalno su me sutradan pozvali da montiramo dve nove, one dve neispravne su poslali na RMA. Nakon montaže sam svakako opet skočio do Una, da bace na hunter i urade proveru, sve je bilo savršeno ovaj put, tako da su mi sad sve 4 na nuli što bi rekli, bolje od ovoga ne može, vibracija je nestala, to je to.

 

E sad što se tiče one dve što su poslali na RMA, još uvek nisam nikakav odgovor dobio od njih da li je reklamacija uvažena ili nije, a iskreno me sad i ne zanima preterano, izveštaj sa huntera postoji, mogu samo da uvaže što se mene tiče, vraćati ih neću.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blago vama,ja nikada nisam uspeo da reklamiram akumulator i gume...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kako da znam koji senzor pritiska je za koju poziciju tocka? Da li to moze da se proveri preko dijagnostike?

Zamenio sam tockove na autu, rekao vulkanizeru da skine gume sa starih celicnih felni jer su za bacanje i onda vidim da ja u stvari imam senzore pritiska. Aj sto cu morati sada opet da skidam nove felne i gume da bih stavio senzore na njih i da placam duplo, nego i ne znam koji gde treba da ide!

Neka preporuka koji vulkanizer da mi odradi to u BGu ili barem ko moze da mi proveri koji senzor po serijskom broju pripada kojoj poziciji?

Ventili su gumeni pa sam mislio da i nemam senzore... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja imam sada senzore skinute sa starih felni POSLE zamene tockova i treba da znam gde i po kom pravilu da ih montiram. Ako ih montiram proizvoljno, onda cu morati da zapisem tumacenje tipa auto kaze zadnji desni, a to je zapravo prednji levi ili sl i tako za svaki... Da sam znao za tu problematiku ranije, skidao bih jedan po jedan tocak i prebacivao senzore pre nego montiram gume i tockove ili bi ih obelezio, ali ja nisam ni znao da ih imam dok nisam sve zavrsio i uzeo da pakujem stare felne u gepek...

Takodje, zamenom felni, mora da se kupe i novi ventili na koje se kace senzori, ne prebacuju se ventili sa jedne na drugu felnu.

20240820_191343.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeftinije nego da mi zena vozi sa ispustenom gumom i unisti je :) A i ona glasa da vratimo senzore.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eee ako zena kaze, ko sam onda ja da se mesam

Sent from my SM-A346B using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vrati senzore obavezno

Pre neki dan je meni ispustila guma u sekundi, pukao ventil, dok sam primetio dok sam stigao na bezbedno mesto da se parkiram skoro pa ode guma

Share this post


Link to post
Share on other sites

@VuleE kod mene ista prica.Nije do vas greska,saljemo je dobavljacu na proveru. E sad meni auto nije trebao 10dana i pristanem na pricu.Dodjem posle 10 dana oni vratili gumu. Ja lepo kazem gospodji u kancelariju iskucajte vi meni reklamacionu izjavu, kaze ona a zasto?Iz dva razloga:

Za 10 dana Baki doo KG nije mogao da stavi gumu i proveri je

Druga stvar sutra sa inspekcijom dolazi ujutru.

Gospodja je promenila boju lica i uporno govori,nema potrebe za time,ako treba ja cu platiti gumu itd.

Elem da skratimo pricu,kroz 24h je stigla druga guma koja je odlicna,trazi malo tegove i lepo se vrti na balanserki.

Zakljucak:Samo treba covek biti ostar i delimicno bezobrazan,nazalost.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam već i zaboravio na ovo :D Evo mesec i po dana prođe od kad sam reklamirao moje, vozam nove uveliko, ništa mi niko javio za status reklamacije, a više me ni ne zanima :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Izvinjavam se ukoliko već postoji bolja tema za ovo pitanje - pokušao sam, ali je nisam pronašao. 

Nije bitno šta vozim - 500L je u pitanju, inače. 


Uputstvo/specifikacija kaže da za ovu veličinu felni (17", 7Jx17 H2 ET41, 225/45 R17) idu sledeći pneumatici: 
- letnji 91V/Y ili 94V/Y
- zimski 91Q
- all-season 94V

 

Na stranu indeks brzine (V, Y, Q), interesuje me nosivost: koje bi bilo objašnjenje zašto su letnji i zimski 91, a all-season 94?

Ne bavim se pitanjem da li su all-season dobre ili nisu, šta je bolje i zašto, već me samo interesuje aspekt nosivosti, odnosno zašto bi all-season trebalo da imaju veću nosivost i od letnjih i od zimskih. 

Nosivost mi inače nije bitna, nemam nikakva posebna opterećenja, ali znam da ovaj indeks utiče i na udobnost vožnje, a donekle, verovatno minimalno, i na potrošnju goriva.

 

Edited by Ivan
Spojeno, sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites

@indzinir

Nepotrebno otvorena tema spojena je sa postojecom o pneumaticima.

Iz licnog iskustva (a vozio sam nove generacije AS, jos od 2015. kada je Michelin lansirao svoj CrossClimate), uglavnom proizvodjaci za njihovu nosivost stavljaju 670 kg (tj. oznaku 94).

I vrlo cesto ces uz to, na AS gumama naci i oznaku XL, odnosno ExtraLoad.

Opet iz ranijeg iskustva (od pre 15-20 godina), sa nekim gumama srednjeg ranga koje su bile sa XL oznakama - kao i ti sam se "plasio" da takve AS nisu previse tvrde, sa jacim bokovima.

Sto se ispostavilo kao nepotrebna briga, bar sa premium AS koje sam imao (Michelin CrossClimate i Dunlop SportAllSeason). Gume su bile poprilicno udobne, jedino sa trunku vise suma (karakteristicno pogotovo za V-shape saru).

Tako da ako ides na AS varijantu, sa nekim proverenim brendovima sigurno nemas brige oko malo vece nosivosti. Na iole jacim motorima, otpor kotrljanja (tj. potrosnja goriva) je tek nebitna stavka.

A to bih jedino i kupovao od AS - sto je debelo provereno i u praksi i uporedivo na testovima.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesto sam pricao sa drugarima u vezi guma, pa da podelim neku zanimljivost koju verovatno mnogi znaju.

Zasto se na 4x4 ne montiraju drugi modeli guma iako su navodno identicne dimenzije, a zasto to nije najbolje raditi i na obicnim autima iako moze da prodje.

Naime razlike u ukupnom precniku gume iste dimenzije razlicitog (premium) proizvodjaca mogu biti i do 5-6% procenata sto je jezivo.

Evo npr. 245/45r18 bridgestone 63.5cm precnik, miselin pilot sport 4 66cm, a miselin crossclimate 2 67cm.

Mozda nije najbolje slikano, ali to je to.

Kao bonus 275/40r18 (mislen pilot sport) je istog precnika kao 245/45r18 (koji je takodje isti model mislen ps4) i ide fabricki na 4x4 u varijanti uze/sire.20240903_150806.jpg20240903_151000.jpg20240903_150824.jpg20240903_150920.jpg

Послато са SM-A528B помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa sve mere variraju, samo precnik na felni je isti. Na sirini gume su jos vece razlike.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da, ali sirina gume je drugi par opanaka, jer ce ukupna sirina gume biti sira od deklarisane sirine gazne povrsine (gde opet ima razlike izmeduu proizvodjaca), pa onda debljina zida, pa rim protect ako ga ima, a i rim protect ima razlicitih debljina.

Sve to na stranu sirina gume ne utice (ili zanemarljivo u odnosu na precnik) sto se tice diferencijala ako je 4x4 auto ili recimo esp, asra i ostalih.

Kad sam hteo da rotiram gume na drugom 2wd autu sa ovim gumama, preko 40-50kmh je poceo esp da oduzima snagu auta i da blica, misleci da proklizava kad sam stavio bridzston nazad, a sa miselinom je sve ok.

Послато са SM-A528B помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i sirina ima faktor jer u dimenziju precnika ulazi procenat sirine gume tj visina boka. I cak i da je visina boka ok, ako je puno uza ili sira od deklarisanog opet se nece jednako razvuci na predvidjenoj felni sto opet igra ulogu na ugao pod kojim stoji bok i njegovu stvarnu visinu i kako ce da se ponasa sa odredjenim pritiskom kad se naduva, a vecina duva samo po preporuci proizvodjaca. Ja sam imao Conti i Michelin 175/55 R15 gume, Michelin je bio prakticno to sto pise, dok Conti je realno po dimenzijama bio blizi 165/60. Jer bio je i malo uzi od 165, a profil je toliko bio visi da je precnik bio skoro 2cm veci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
On 9/3/2024 at 12:50 PM, Ivan said:

Sto se ispostavilo kao nepotrebna briga, bar sa premium AS koje sam imao (Michelin CrossClimate i Dunlop SportAllSeason). Gume su bile poprilicno udobne, jedino sa trunku vise suma (karakteristicno pogotovo za V-shape saru).

[...]

A to bih jedino i kupovao od AS - sto je debelo provereno i u praksi i uporedivo na testovima.

 

Hvala! Već godinama vozim 500L upravo na Cross Climate 2 pneumaticima i iskustva su upravo ovakva kakva si opisao.
Došlo je vreme za zamenu i ne mislim da menjam ni brend ni model.

 

Slučajno pogledam originalna uputstva za 500L iz različitih godina (bar ona koja imam) i primetim da je od 2020-te, uputstvo počelo da navodi all-seasson i to sa indeksom nosivosti 94. Dakle, uputstva do 2020. navode samo letnje i zimske i to 91, a kada se od 2020. u uputstvu pojave i all-seasson, one su 94 (a letnje i zimske su i dalje 91).

 

Nije da živimo u zemljama gde mnogo može da se bira po pitanju varijanti indeksa, dakle, kupiću one koji budu postojali u ponudi i gde budu imali četiri komada sa međusobno istim indeksima (i sličnim DOT-om) što je ranije umelo da bude problem u ponudi.

 

Čisto mi je u teoretisanju "iskočilo" (nepotrebno) pitanje: šta i bio razlog da, po uputstvu, all-seasson treba da budu veće nosivosti i od letnjih i od zimskih?

Ništa krucijalno, dakle, prosto "filozofsko" pitanje, nevezano ili labavo vezano za samu kupovinu.

 

Inače, odgovor koji pominje XL je dotakao drugo slično pitanje na koju nemam sasvim jasan odgovor: ako nosivost prenumatika sa indeksom 94 iznosi 670kg, i već za 690kg je indeks 95, koja je nosivost za 94 XL?
Po svemu što nalazim, zaključujem da je nosivost za 94 XL i dalje ista kao i za 94 (bez XL), ali je... nešto.

Šta? Dugotrajnije su? "Ojačane" u nekom drugom smislu koji se ne opisuje kroz kilograme? Manje se deformišu prilikom opterećenja?

 

Opet, nije ni to presudno za kupovinu - biće navedeni model, tamo gde imaju četiri iste gume da isporuče i što približnije specifikaciji iz uputstva za 500L.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da su tu oznaku stavili XL samo da bi istakli onima koji ne znaju da čitaju oznake nosivosti.

Znači za tu dimenziju standardna nosivost je 91 a, ova je 94.

Share this post


Link to post
Share on other sites
13 hours ago, indzinir said:

Cisto mi je u teoretisanju "iskočilo" (nepotrebno) pitanje

Sve si sam rekao :D

Sa kupovinom modela iz samog vrha te klase guma (ako si se vec odlucio za AS), nemas sta previse da mozgas. 

A uputstvu su se kasnije pojavile, od kako se taj tip guma omasovio. Dodatno, mislim da je i u fabrickoj ugradnji 500L dolazio opciono upravo sa AS, vidjao sam svojevremeno na Cross verzijama. I ako ne gresim, to su bile GoodYear Vector4Seasons Gen-2.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hvala! Već godinama vozim 500L upravo na Cross Climate 2 pneumaticima i iskustva su upravo ovakva kakva si opisao.
Došlo je vreme za zamenu i ne mislim da menjam ni brend ni model.
 
Slučajno pogledam originalna uputstva za 500L iz različitih godina (bar ona koja imam) i primetim da je od 2020-te, uputstvo počelo da navodi all-seasson i to sa indeksom nosivosti 94. Dakle, uputstva do 2020. navode samo letnje i zimske i to 91, a kada se od 2020. u uputstvu pojave i all-seasson, one su 94 (a letnje i zimske su i dalje 91).
 
Nije da živimo u zemljama gde mnogo može da se bira po pitanju varijanti indeksa, dakle, kupiću one koji budu postojali u ponudi i gde budu imali četiri komada sa međusobno istim indeksima (i sličnim DOT-om) što je ranije umelo da bude problem u ponudi.
 
Čisto mi je u teoretisanju "iskočilo" (nepotrebno) pitanje: šta i bio razlog da, po uputstvu, all-seasson treba da budu veće nosivosti i od letnjih i od zimskih?
Ništa krucijalno, dakle, prosto "filozofsko" pitanje, nevezano ili labavo vezano za samu kupovinu.
 
Inače, odgovor koji pominje XL je dotakao drugo slično pitanje na koju nemam sasvim jasan odgovor: ako nosivost prenumatika sa indeksom 94 iznosi 670kg, i već za 690kg je indeks 95, koja je nosivost za 94 XL?
Po svemu što nalazim, zaključujem da je nosivost za 94 XL i dalje ista kao i za 94 (bez XL), ali je... nešto.
Šta? Dugotrajnije su? "Ojačane" u nekom drugom smislu koji se ne opisuje kroz kilograme? Manje se deformišu prilikom opterećenja?
 
Opet, nije ni to presudno za kupovinu - biće navedeni model, tamo gde imaju četiri iste gume da isporuče i što približnije specifikaciji iz uputstva za 500L.
XL za putničke ima jače bokove. Kad sam gume sa XL oznakom zamenio za one bez XL primeti se razlika odmah, huma je mekša i drugačije se ponaša u krivinama od one XL.

"Oznaka XL ili Extra Load se uvek piše uz oznaku za nosivost pneumatika. Označava model koji ima ojačanu konstrukciju (pre svega bočne zidove pneumatika) i veću nosivost od gume standardne nosivosti u istoj dimenziji."

Sent from my SM-A546E using Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites
15 hours ago, knezevic76 said:

Kad sam gume sa XL oznakom zamenio za one bez XL primeti se razlika odmah

E, to me interesuje, kakav ti je utisak. Očekujem da su XL tvrđe i da je bez XL vožnja udobnija - da li grešim?

 

Inače, i ono što si citirao sadrži i deo "zbuna" koji je meni bio nejasan: "Oznaka XL ili Extra Load [...] Označava model koji ima [...] veću nosivost od gume standardne nosivosti u istoj dimenziji."

 

Nosivost 94 je 670kg, i sa i bez XL i - to je to. Nego da ne tupim, više mi je bitno da čujem kako se ta razlika primećuje u vožnji, nosivost mi je nebitna.

 

20 hours ago, Ivan said:

Sve si sam rekao :D

Mislio sam da je moje pitanje "nepotrebno" u kontekstu kupovine, ali sam želeo da razumem zašto je FIAT naveo takvu specifikaciju.

20 hours ago, Ivan said:

A uputstvu su se kasnije pojavile, od kako se taj tip guma omasovio.

Da, AS gume su se omasovile u tim nekim godinama i da je to verovatan razlog što je FIAT počeo da ih navodi u uputstvu, to je OK.

 

Međutim, nisam imao dilemu zašto su tada počeli da ih navode, već zašto su AS, kada god da su ušle u uputstvo, ušle kao 94-rke, a letnje i zimske su i tada ostale kao 91-ice.

 

Nešto kao: šta je to u AS što zahteva da budu veće nosivosti od specijalizovanih i letnjih i zimskih guma?

Ne zbog kupovine (inače bih pitao prodavce/distributere), već razumevanja (zato pitam forumaše).

 

Sada pomišljam da je to možda u uputstvu navedeno olako, bez neke logike, pošto vidim i još ponešto što ne deluje baš "objašnjivo". Na primer, možda samo ne znam dovoljno, ali recimo - za zimske gume je navedeno:

- 91Q za felne 7Jx17 H2 ET41
- 94V za felne 7½Jx17 H2 ET41

 

Ne deluje mi da promena felne sa 7J na 7½J treba da zahteva povećanje nosivosti sa 91 na 94, ali hajde - neka neke dileme ostanu neotklonjene ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...