Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Koji kljuc za tockove je najbolji. Onaj zvezdasti ili ... Ja imam neki u obliku slova L ali bas kratak, duzi deo ima tridesetak cm i kao da ne nalegne lepo na sraf, kad pritisnem on spadne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Krstasti verovatno. Ima ih od 700 dinara naviše, a od termički obrađenog čelika su 5-10 hiljada.

 

Mislim na ovakav:

 

https://www.wobyhaus.co.rs/kljucevi-nasadni-cevasti/3388-kljuc-krstasti-17x19x22x1316

 

 

On 3/28/2024 at 9:05 AM, neshtry said:

Mada,kruševljani se i danas kunu u njih,kažu Trayal je pravio najbolje gume… :)

Bolji bladeri i odnos sa kupcima nego kod drugih domaćih (mada se odnedavno na istim mašinama u Kruševcu, pored drugih marki, prave i upravo »Save«). Po ostalom ih ni mi ne volimo, ali su imale odličan izvoz.

13 hours ago, ISV_01 said:

Ne bi bilo zgoreg promeniti i gumu na rezevnom ponekad. Ja gledam neki raspar novijeg godista 205/55/R16 da naleti da zamenim anticki mishelin iz 2013g.  Svakako nisam za to strepim hoce li me izdati u slucaju zamene gume.

Pohvalno, ali mislim kako nema potrebe da se cimaš oko ovoga. Proveri povremeno je li pod pritiskom i to je to. Rezervni posluži par desetina kilometara obično ne baš agresivne vožnje, i 20 godina stara guma će biti OK, naročito nekorišćena.

 

Verovatno su u pitanju troškovi, ali najoptimalnije bi bilo kada bi proizvođači za rezervnu stavljali zimsku negativno simetričnu ili sa određenom spoljnom stranom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 hours ago, ostoja said:

 

Imam copu, ali mislim da cu da uzmem klasicnu (normalnu) felnu za rezervni tocak. Vise mesta ce zauzimati (toro boca je u mestu za rezervi tocak), ali krstena guma je krstena guma. Samo nisam siguran da li da uzmem all season simetricni ili asimetricni rezervni. Ako uzmem simetricnu moze da je montira kao "levu" ili kao "desnu", kod asimetricne nema veze posto je, jel, asimetricna.

Ali asimetricna se teze nalazi (ima Dunlop npr) i obicno su skuplje, steta za rezervu, a skoro 90% guma na oglasima su simetricne. Jel neko vozio gumu "naopako", tj u kontra smeru rotacije, koliki je problem ako se vozi tako? 

Ha, baš sam to komentarisao... Ja bih iz gorenavedenih razloga uzeo recimo »Kamu Brinu« jer je sa određenom spoljnom stranom, zimska, a jeftina.

 

Problem je kada se naopako namesti, ali obično pri višim brzinama i po kiši. Međutim, ako već možeš, izbegni i taj problem.

7 minutes ago, city said:

Jbt, kljuc skuplji od gume :) 

Ne znam zašto toliko naplaćuju termičku obradu kada je u ozbiljnim firmama par evra po kilogramu... Možda zato što je sve manje preduzeća u Evropi što je rade ozbiljno. :) Tek, puno znači, ključevi treju duže, praktično trajno, i nema neprijatnih iznenađenja poput pucanja, proklizavanja, oštećenja šrafova i sličnog.

Edited by 037

Share this post


Link to post
Share on other sites
50 minutes ago, city said:

Koji kljuc za tockove je najbolji. Onaj zvezdasti ili ... Ja imam neki u obliku slova L ali bas kratak, duzi deo ima tridesetak cm i kao da ne nalegne lepo na sraf, kad pritisnem on spadne.

Kod kljuca je najbitnije da ima sto vise mesa na onom mestu gde ulazi sraf jer kod tih tanjih hoce da oblajzne. Obelezio sam ti deo na koji mislim

 

 

Screenshot 2024-03-29 104324.jpg

31 minutes ago, 037 said:

Ja gledam neki raspar novijeg godista 205/55/R16 da naleti da zamenim anticki mishelin iz 2013g.  Svakako nisam za to strepim hoce li me izdati u slucaju zamene gume.

Hoces letnje Hankook sto su bile kod Igora na Delti. :D Nisam ih oglasavao, 4 komada ali moze i 2 ako ti treba jer sam ja presao na 17 pa mi za letnji set gume vise ne trebaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je najisplativije juriti polovan originalni ključ. ja sam sebi kupovao obične L ključeve ia 300 dinara po limundu.  Jer jeftin ključ nov obično ne valja, a ko bi dao pare za neki profesionalni koji je skuplji od gume...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma to se Arhimed zaigrao, ne znam gde bi nasao dovoljno jaku polugu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, clockwork_orange said:

Ja imam VW fabricki iz kompleta za krpljenje  radi lepo ali pumpa samo do 2 bara sto je samo za prvu pomoc

Moj fabricki vw pumpa bez problema na 2.3-2.4 po potrebi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupio neki krstasti, izgleda ok, sta znam, tezak je, 1000 dinara. Lepo legne na sraf ali ne mogu da odvijem, otici cu kasnije da mi neko poodvija to pistoljem.  A ovaj sam imao.

viber_slika_2024-03-29_14-24-21-978.thumb.jpg.6d9ea0d3b1a46533b96d52b8e9c3ccd6.jpg viber_slika_2024-03-29_14-24-31-703.thumb.jpg.582c098b5b99b233df570dc237095c6c.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bio kod vulkanizera odvio srafofe sa nekim super kljucem :) Glava mu je. cini mi se, plasticna, zglobna veza sa drskom od jedno 80-90cm pri cemu drska stoji pod 90 stepeni. Covek ima jedno 120kg i bas se namucio. Auto u prvoj brzini i kad pritisne rucku pomerao ga. Gledao sam gumu, kad pritiska srednji sraf ulegne guma :) Pi tam da li treba da ih dotezem kaze ne, on ih je zategao koliko treba. Sad mi pade na pamet mozda je to bio i neki moment kljuc. 

Posle toga probao sa ovim zvezdastim moze, malo ga nagazim i krene.

Svratim i do pumpe, napumpam rezervni tocak na 3,1 bara. Ako mi zatreba, imam onaj digitalni merac pritiska, ispusticu gumu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@city Kod tebe je rezervna koliko sam primetio standardna dimenzija 205/55 R16 tako da ti je previse 3.1, spusti na 2.4 i povremeno proveravaj. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma ventil je ispod gume kad je stavim u rupu u gepeku i onda moram da vadim i dizalicu i kljuc i tu mi stoji jos neki alat da bih proverio pritisak. Ovako nek ispusta pomalo :) a ako mi bas zatreba lako je ispustiti gumu.

 

To bas jeftino,hiljadu dinara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Evo mog kompleta sa kompresorom,na Puntu sve odradi korektno.Oko 5500 rsd bilo u Lidlu

IMG_2997.jpeg

IMG_2998.jpeg

Edited by neshtry

Share this post


Link to post
Share on other sites

E pa drugari imam jedan iskren savet i poucnu pricicu:

Maznuli mi ratkapnu pre neki dan i danas otisao da kupim jednu i svratio do vulkanizera da mi malo otpusti srafove pa da ja rucno dotegnem da ne bih ostao negde na putu sa tockom koji ne mogu da skinem. I kaze covek kad ces da vracas alu felne? Ja reko kakve alufelne, i nemam ih? E pa imas plivajuce srafove za alufelne ovo nije fabricki sraf.

Otvorim gepek, uzmem onaj kljuc iz alata rezervnog tocka i... Ne moze da naidje na sraf, kljuc je 17, a sraf 19. Opa, veselo.

Nadjem platnenu kesicu u alatu, a unutra 16 srafova 17, valjda fabricki. Zamenimo mi to, probam kljuc iz alata, sve super.

 

Naravocenije, koliko god glupo zvucalo, SVE sto vam padne na pamet proveravajte pred put ili kad kupujete auto, jer kupujete nepoznatu zverku...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Razmisljam da li mi uopste i treba kompresor, ako probusim gumu svakako mi nece pomoci, a ovako barem jednom mesecno ih proverim na pumpi, obicno istoj. Jedino mozda zbog tacnosti, ako bih stalno tim kompresorom pumpao mozda bi bilo tacnije.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Meni, nikad posto na pumpi gde idem ima onaj sa manometrom mada ima i onih automatika svejedno je ... vidi se po gumi kolko treba i za koga a ako je izduvana sumnjam da bi pomoglo tako da rezervni pa nek je i copavac izvlaci iz situacije i definitivno ide na veci pritisak od standardne gume i njenog precnika ;) za mene obicno mora guma da bude ravna da bolje ulecem u krivine za po potrebi pa ja pumpam jace od specifikacije za nijansu dve i tvrdji je auto stabilniji a i nizi je profil gume pa mora ;)

Pusti ti ove "perfekcioniste" stara skola je najbolja skola ;) da je nova bolja odavno bi prezentovao trenutni auto ali nek se slade tudjom srecom/nesrecom ;)

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da je idealno imati onaj paket pomoci na putu. 3-4000din na godisnjem nivou nije mnogo,a moze da posluzi pa cak i ako se guma probusi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Davno bese mi klinci idemo za Novi Sad u nocni provod sa Golfom 2 koji je tada bio vrhunac tehnologije pogodimo neku rupu iskrivimo felnu pa srecom imali rezervni tocak ali ne lezi vraze ubrzo i rezervni pukao te smo pozajmili od nekog coveka  jos jedan rezervni te se nekako dovukli u NS ali u povratku eto opet sranja pa smo u nedelju ujutru trazili nekog majstora da nam ispravi onu prvu felnu i naduva gumu ne bi li se vraili kuci
Par dana kasnije smo ponovo isli za NS ne bi li vratili dugove sto u tockovima sto u parama

Od tada uvek u gepeku imam rezervni tocak dzaba set za krpljenje ako iskrivis felnu
Nije bitno da li copa ili kakva je guma na njemu bitno je da je naduvana i da moze da me prebaci do prvog servisa
Kompresor u kolima moze da posluzi ako ti se zbog nepaznje rezervna guma izduvala ili cesto moze i busna guma da se zakrpi i naduva i nema potrebe a servisom


Sto se tice pravilnog pritiska u gumama to je vec nemoguca misija mislim da nikada nisu izbazdarili manometre na pumpama evo ja licno imam kompresor i tri manometra i svaki pokazuje drugacije a jedini kome verujem je na rucnoj pumpi za gume od bicikla

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, city said:

Razmisljam da li mi uopste i treba kompresor, ako probusim gumu svakako mi nece pomoci, a ovako barem jednom mesecno ih proverim na pumpi, obicno istoj. Jedino mozda zbog tacnosti, ako bih stalno tim kompresorom pumpao mozda bi bilo tacnije.

Obavezno treba imati kompresor, naravno da je najbolja solucija rezervna guma, ali ako pomalo pušta, što je najčešće, hiljadu puta je lakše, zakačiti je na kompresor i tako se dovući do vulkanizera ili kuće. Nekada može i par dana da se tako ispomažeš dok ne nađeš vremena za druženje sa vulkanizerom

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ja sam mislio da mi kompresor u zivotu ne treba i onda mi se pre koju godinu izduvala guma na parkingu preko vikenda. Joj muke da pridjes gumi kad je onaj pored tebe blizu parkiran, ne mozes propisno ni da cucnes. Dodje kolega, naduvasmo je na noznu pumpu i pravac prvi vulkanizer da vidi sta je. Sraf se lepo uvrnuo i zadihtovao, ali je polagano pustala, dovoljno da za dva dana spadne na 0.5bar.

Eto, ne bi mi palo na pamet da to moze da se desi da ne mozes da zamenis gumu (a da nije pretegnut sraf).

 

Edit: ovde je pumpa pomogla al eto zamislite da je manuelni kompresor :)

 

Edit2: bio je ruzan (ostar) ivicnjak da se spustam tockom kome felna samo sto nije dotakla zemlju, pa sam se plasio da ne isecem gumu. Da je malo naduvanija bila turio bih copu posle isparkiravanja.

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites
10 hours ago, ostoja said:

Sraf se lepo uvrnuo i zadihtovao, ali je polagano pustala

To i jeste najcesci gumi defekt koji se sa malo alata i znanja lako resava, od alata ti trebaju kljesta, sila za krpljenje gume i kompresor. Kljestima izvadis sraf, sa silom uguras onu zagrpu i naduvas gumu

I polako tema prelazi u obavazni alat i oprema u kolima ili uradi sam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...