Jump to content
FAS Goran
boki

Pneumatici...letnji, zimski, iskustva

Recommended Posts

Posted (edited)

Mediteran ili Comfort? :)

Jos ako ima FIATov motor, pa sreci nema kraja (kvalitetnije uradjen, duze traje).

 

Zivo me zanima poredjenje tog Trajala T-5 (novog seta kad bi postojao)  i neke nove gume tipa Tigar HP. Da vidimo napredak tokom godina.

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites

…. komfort,izvinjavam se….

Trayal je bio tvrda guma,čvsta neka smesa,dosta neudobna u poređenju sa Tigar gumama tog vremena,koje koristio mekšu smešu,ali su ih ljudi voleli jer se duže troše i duže traju.Danak se kod Trayala plaćao zimi,jer su znale da klizaju….

Mada,kruševljani se i danas kunu u njih,kažu Trayal je pravio najbolje gume… :)

A Tigar je znao fušira platna u unutrašnjosti gume

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad vec pisemo o skidanju tockova proverite i rezervni ko ima. Meni su skoro na tehnickom prosuli ulje po rezervnom tocku i gepeku, ostalo od zamene visak, mozda pola litre u flasi, ja i zaboravio na njega. I nesto su tumbali po gepeku, vadili dizalicu i sta jos bese stoji u tom tocku, kuka za vucu. Sreca pa je prosuto po tocku i limu ispod, nije po dasci i onoj presvlaci. I juce rekoh da izvadim tocak i obrisem to lepo al ne mogu :)  Nece da se odvije ona siroka, plasticna navrtka sto kao fiksira tocak, okrece se sve i ne mrda. Moracu  do majstora i zbog toga,. Tako da proverite i to, dzabe skinuti tocak ako ne mozes da izvadis rezervni :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Tipovi srafova zavisno od lezista na felni isto valja proveriti ...  konusni, kruzni i ravan ... mora bit perfekt da bi to lepo drzalo 

lug_nut_seat_types.jpg

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 hours ago, city said:

Kad vec pisemo o skidanju tockova proverite i rezervni ko ima. Meni su skoro na tehnickom prosuli ulje po rezervnom tocku i gepeku, ostalo od zamene visak, mozda pola litre u flasi, ja i zaboravio na njega. I nesto su tumbali po gepeku, vadili dizalicu i sta jos bese stoji u tom tocku, kuka za vucu. Sreca pa je prosuto po tocku i limu ispod, nije po dasci i onoj presvlaci. I juce rekoh da izvadim tocak i obrisem to lepo al ne mogu :)  Nece da se odvije ona siroka, plasticna navrtka sto kao fiksira tocak, okrece se sve i ne mrda. Moracu  do majstora i zbog toga,. Tako da proverite i to, dzabe skinuti tocak ako ne mozes da izvadis rezervni :) 

I obavezno taj ćopavac da se proverava barem 2x godišnje jer ume da ispusti pa kad najviše zatreba da zapravo i ne bude od pomoći.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Upravo sam ga izvadio, 1,78. :) Original valjda, iz 2007, Miselin. Obrisao prosuto ulje.

 

viber_slika_2024-03-28_16-45-24-480.thumb.jpg.6c3ee130fbbf5162893d16183719f9a2.jpgviber_slika_2024-03-28_16-46-01-465.thumb.jpg.1b8fa7509517c885a3bf2e2ab5873704.jpg

 

E ovo me zezalo, mora ovaj donji deo da se zavari ispod auta da bi funkcionisalo. Stavio bez toga, nema tocak gde da mrda.

viber_slika_2024-03-28_16-45-46-646.thumb.jpg.56625e09fd0268b119a2e3421e1d2244.jpg

 

 

I da, probao da odvijem tockove, neceeee :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao sam loše iskustvo sa izduvanim rezervnim točkom. Kolega čiji je auto nije baš voleo održavanje ni provere. Pocepali smo gumu u 3 noću za vreme snežno-kišne oluje. Pod svetlom telefona izvadili smo svu opremu iz gepeka da bi došli do gume. Namontirali je gotovo naslepo. Spustili dizalicu a guma izduvana :D Oprema pokisla, mi pokisli..... Od tada provera gume pred svaki put...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ma glupo stoji, ventil ispod, mora da se izvadi tocak da bi proverio pritisak. :( 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Rezervni tocak ide na vise bara nego klasican, odnosno na njemu pise psi ili kpa pa konvertujte , na 14tici proslom autu bilo 3.5 ili tako nesto mozda i 2.7 2.8 nemogu da se setim svi ali bukvalno svi su ga naduvavali kao klasican na 2.1 2.2 sto je katastrifalna greska. Ja sam ga rokao za 0.2 preko specifikacije cisto da se nadje :thumbup:

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ćopa na Fiatu obicno ide na 4.2 Bar, uz ogranicenje od 80 km/h. Prvo pise na samom pneumatiku, drugo zalepljeno na felni.

Ako je rezervni tocak punih dimenzija, obicno ide na standardan pritisak ili malo preko.

Kod Fiata se razlikuje i ona plasticna "kofa" za alat koja poravnava pod, u zavisnosti od tipa rezervnog tocka. Ako u pitanju nije fabricki Fix&Go set u onom stiroporu.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Imam i ja tu kofu stiropor shit na copavom tocku ... iako je dzermani shit .. 16tica copavac leb te , nisam video tolki u zivotu, veci nego 15taja na lanci oz felna sto je bila :D kaze meni prodavac "mogu da ti skinem cenu za njega" neka neka reko sve fabrika mora bit :D

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Imao si i 17'' ćopu na Delti, ali samo na verziji 1.8 Di T-Jet, posto je jedino ona imala prednje diskove od 330 mm i cetvoroklipna klesta.

Mislim da je dimenzija gume bila 125/80/17, a na sve ostale verzije je mogao 15'' copa.

To je ona narandzasta copa, sa dobrim ET :D :

 

1804436739_FB_IMG_1571859698503.jpg.d8bd17fb62a0f24a43b3f8a92a16275c(1).thumb.jpg.f309a06e5e183faf771d0a9ad227d2ef.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
27 minutes ago, Ivan said:

Ćopa na Fiatu obicno ide na 4.2 Bar, uz ogranicenje od 80 km/h.

Na puntu se ako ne gresim na 2.8 bara pumpa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
32 minutes ago, Ivan said:

Imao si i 17'' ćopu na Delti, ali samo na verziji 1.8 Di T-Jet, posto je jedino ona imala prednje diskove od 330 mm i cetvoroklipna klesta.

Mislim da je dimenzija gume bila 125/80/17, a na sve ostale verzije je mogao 15'' copa.

To je ona narandzasta copa, sa dobrim ET :D :

 

1804436739_FB_IMG_1571859698503.jpg.d8bd17fb62a0f24a43b3f8a92a16275c(1).thumb.jpg.f309a06e5e183faf771d0a9ad227d2ef.jpg

 

Sunce ti, kolki copavac, veci nego alu na najboljim kolima ikad napravljenim a to su masine do 97 98 godista ... zato ameri nisu imali copavac i alu im je bio 15,16 u vr glave :D sa debelim profilom, ali zato idu kao krofnice slatke po drumu :D vidi ti tu oranz copu, fali samo skorpija bela kao neki tet ;) najbitnije je da je dobar ET :wub: verovao ili ne, copavac me izvukao iz x situacija i vredi svaku paru ;) ... hmmm  sta ako je copavac na prednjoj strani a napolju sneg i ledara? :D :D

Edited by nemanja84bg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
1 hour ago, Ivan said:

Imao si i 17'' ćopu na Delti, ali samo na verziji 1.8 Di T-Jet, posto je jedino ona imala prednje diskove od 330 mm i cetvoroklipna klesta.

Mislim da je dimenzija gume bila 125/80/17, a na sve ostale verzije je mogao 15'' copa.

To je ona narandzasta copa, sa dobrim ET :D :

 

1804436739_FB_IMG_1571859698503.jpg.d8bd17fb62a0f24a43b3f8a92a16275c(1).thumb.jpg.f309a06e5e183faf771d0a9ad227d2ef.jpg

 

Ja sam video standarnu Lancia Delta 16" alu felnu samo crvenu/narandzastu negde. I nalepnica 80kmh (ne znam zasto, guma je punog profila).

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Ne bi bilo zgoreg promeniti i gumu na rezevnom ponekad. Ja gledam neki raspar novijeg godista 205/55/R16 da naleti da zamenim anticki mishelin iz 2013g.  Svakako nisam za to strepim hoce li me izdati u slucaju zamene gume.

 

Apsurdna je cinjenica da u firmi za sluzbeni Duster, koji ide po nevracijama u off road voznji, nece da uzmu rezevni tocak makar i copavac nego se drze lepka i pumpice...zivo me interesuje ko ce da i kako da ga izvlaci sa neke cuke kada gumu ispreseca na par mesta a drugi tocak nema...

Zbog takvih neodgovornosti i stvari ja nosim mini kampersku opremu i vrecu za spavanje...

 

Jos grdja je cinjenica da rezevni tocak za L200 stoji u garazi zbog....ne znam cega a ni on nije bolji sa odlaskom na terene.

 

Kako neke ljude ne interesuje sta ce biti sa drugima negde daleko...mozda zato sto su u 'civilizaciji' tj urbanom delu..

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Danas se ponovili sa novim viking 225 45 R17 na E46.X3 nece dobiti novu obucu do sledeceg leta,na njemu su conti iz 2021 sa sarom cca  5.5mm.

Prvi put probao viking na E60 u dimenziji 245 40 R18 i ostavio mi je bas lep utisak.

Sto se rezervnog tocka tice e60 je medju poslednjima u bmw grupaciji sa istim.Ako se ne varam bese u dimenziji 135 80 R17.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zbog nedostatka rezervnog tocka sam ja kupio copavac kljuc za tockove i dizalicu za pandu pa posle pravio dasku za poklopac gepeka
Takodje imam sprej za krpljenje guma kao i onaj alat za krpljenje naravno i kompresor
Ni do prodavnice bez rezervnog tocka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
22 minutes ago, clockwork_orange said:

pa posle pravio dasku za poklopac gepeka

Tako sam i ja radio pre 18 godina na Stilu. Ali iz razloga jer tada nije bilo polovnjaka, Pedje Indjije ili Makija iz Sapca :) . Trebalo bi da za svaki copavac moze da se kupi i odgovarajuca plasticna "kofa" :) koja nosi dizalicu i alat i poravnava pod. Ima ih par vrsta, u zavisnosti od debljine rezervnog tocka, mnogo lepse i elegantnije resenje. Tako sam uradio na Bravu, koji mi je iz Svice dosao sa Fix&Go kompletom koji sam prodao sa sve onim stiroporom okolo :) . I menjao za klasican rezervni tocak sa alatom koji je poravnao pod.

DS teram sa Fix&Go i setom za krpljenje jos uvek, posto je (samo) priprema za nosac rezervnog tocka tipicno francuski odozdo, ispod gepeka :sleeping: ...

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vidim neku reklamu iz Lidla za neki mini kompresor, dal bese oko 2000 dinara. Vredi li to kupiti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uzeo je moj otac taj kompresor pre neki dan, medjutim, jos uvek nismo probali. 

Verujem da su uzimali ljudi, pa ako je neko probao, nek napise iskustva.. a i ja cu svakako, cim se proba kroz koji dan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja sam uzeo u Lidlu kompresor sa busterom za akumulatore( oko 5500rsd ako se dobro sećam) ,oba sam probao i rade zmajovski

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
10 hours ago, ISV_01 said:

Ne bi bilo zgoreg promeniti i gumu na rezevnom ponekad. Ja gledam neki raspar novijeg godista 205/55/R16 da naleti da zamenim anticki mishelin iz 2013g.  Svakako nisam za to strepim hoce li me izdati u slucaju zamene gume.

 

 

Imam copu, ali mislim da cu da uzmem klasicnu (normalnu) felnu za rezervni tocak. Vise mesta ce zauzimati (toro boca je u mestu za rezervi tocak), ali krstena guma je krstena guma. Samo nisam siguran da li da uzmem all season simetricni ili asimetricni rezervni. Ako uzmem simetricnu moze da je montira kao "levu" ili kao "desnu", kod asimetricne nema veze posto je, jel, asimetricna.

Ali asimetricna se teze nalazi (ima Dunlop npr) i obicno su skuplje, steta za rezervu, a skoro 90% guma na oglasima su simetricne. Jel neko vozio gumu "naopako", tj u kontra smeru rotacije, koliki je problem ako se vozi tako? 

Edited by ostoja

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 hours ago, city said:

Vidim neku reklamu iz Lidla za neki mini kompresor, dal bese oko 2000 dinara. Vredi li to kupiti?

Po meni vredi, koristio sam ga 10-ak puta uglavnom za dopumpavanje. Sporiji je od skupljih verzija ali će da završi posao. Ne bih ga koristio duže od po 5 minuta, odnosno nakon svakih 5 minuta pustio bih ga da se ohladi. Znači odličan je da ne moraš da menjaš gumu na putu, već dopumpaš pa, tražiš vulkanizera

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...