Jump to content
FAS Euroauto Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

@andreja.micovic

Nažalost potpuno si u pravu, vozila se polako ali sigurno pretvaraju u jedan veliki tablet. Meni lično uopšte ne nedostaje 7" ili više inča i gomila informacija na njemu, naime što sam stariji i bliži 65-oj primećujem da mi raznozazne džidža-bidže sa podacima više odvlače pažnju i na neki način više smetaju u vožnji nego pomažu. Naravno sin nema takvih problema naprotiv. A što se tiče navigacije sasvim lepo mogu da funkcionišem po starinskom principu "Mapu čitaj, seljaka pitaj.", ali to opet zgražava mog omladinca. Jbg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nekako i dalje volim da vidim mehanicke cajgere u dobro uklopljenom osvetljenju, pod uslovom da nisu 'spljosteni' u izgledu kao kod npr vagen grupacije. Doduse i digitalne varijante mogu izgledati ok ali ne patim od toga da ih ima... Sto vise elektronike, to veca verovatnoca da ce nesto da rikne kad dodje kod mene kao polovnjak  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moderni automobili su vrlo cesto sjajni, nemam ja problem sto je nesto moderno, ako je to mnogo bolje od starog, moderno treba da znaci napredak, sto bi svi trebali da cene.

 

Neki skrnavi tablet koji izgleda "moderno" vrlo cesto nije napredak, vec korak unazad.

 

Evo recimo nesto moderno sto je sjajno za mrzitelje tableta, npr. automatik sa headup dispejom, mozes samo da gledas nonstop na put ispred sebe, ne moras da spustas pogled na kilometar sat, jer se diskretno projektuje na put ispred, kao sto moze i navigacija recimo, automatik salta, nemas potrebe ni rpm da gledas, vec maksimalno uzivas u voznji gde se mozes istovremeno i opustiti i vise koncentrisati na put ispred sebe.

 

Sa druge strane negativan primer modernog, golf 8 novi, sklonili komande klime i ubacili ih na tablet, sto je vec vidjeno kod nekih drugih proizvodjaca i svi su to popljuvali, ali je motiv usteda, a ne "moderno" radi modernog.

Pritom su ustedeli i na procesoru pa je odziv mulimedie spor, a sporo se i butuje, pa kad upalis auto neko vreme ne mozes podesavati klimu dok multimedia ne dodje sebi, to je uzas jedan.

 

Takodje kao i sa bilo kojim racunarom, drasticna je razlika izmedju sporog i brzog racunara kad ga koristis, kao i rezolucija itd.

 

Ovo sto rade proizvodjaci racunara je maltene da ti uguraju neki prastari odavno prevazidjen i spor racunar i prodaju pricu kao moderno :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Apropo zadnje recenice, ostao sam frapiran kada sam prvi put, pre nekih 10-ak godina otvorio Stilov ConnectNav+. Sta je od hardvera spakovano unutra, a bilo je oko 2500 EUR doplate :D . S druge strane secam se da je u to vreme (Stila sam kupio kao aktuelan model koji se jos pravio) to bila "vau" tehnologija :lol: sa pocetka 2000-ih (navigacija, handsfree sa sopstvenom SIM karticom, glasovne komande, TFT ekran od 7'', SOS funkcija sa slanjem lokacije...).

On topic, bas ispred Corone, krenula je FCA prica sa Uconnect 5. Sistem trci naravno na Android platformi, tzv. Android Automotive. Primenjena je nova Atlantis arhitektura, umesto stare Powernet, pominjan je 50K MIPS cip, 6GB RAM i 64 GB memorije... Sto bi sve cinilo da su novi sistemi i do 5 puta brzi.

Iako koriste Google operativni, za neke stvari se nisu "udruzili" sa njima, tako da se navigacija bazira na TomTom, sistem interakcije sa Amazonovim Alexa, itd...

Sto se ekrana tice, predvidjene velicine su do 12.3'', u Ultra HD rezoluciji. Integrisan CarPlay i Android Auto (wireless), FOTA (Firmware over the Air), cloud servisi (mislim razvijano sa Harmanom, tj. Samsungom)... Nisam preterani ljubitelj guranja svega i svacega u automobile sto kaze kolega @Zakeralo, identicno razmisljam, ali pratim cisto pomalo posto mi je to delom struka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Problem je sto nam jeftinija resenja prodaju lepo upakovana kao skuplja. Ne znam kako moze displej i cpu iz njega da bude skuplji od klasicnog cajgera koji ocitava iste informacije i ima elektromehanicke pretvarace kako bi prikazao informaciju vozacu. 

Ali displej sljasti kako ti hoces i to kosta... 

 

 

+1 za HUD, odlicna stvar, pogotovo oni sto projektuju na soferku a ne na plastiku ispred. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
40 minutes ago, vagenovac said:

Takodje kao i sa bilo kojim racunarom, drasticna je razlika izmedju sporog i brzog racunara kad ga koristis, kao i rezolucija itd.

 

Ovo sto rade proizvodjaci racunara je maltene da ti uguraju neki prastari odavno prevazidjen i spor racunar i prodaju pricu kao moderno

Kao neko ko gleda npr 'nove' i nove laptopove jer moj izdise vec 2 godine (i nikako da izdahne da ga najzad zamenim... Koliko dobro toliko i lose) slazem se sa ovim a da je vezano za racunare generalno. mislim 8gen procesor i laptop se prodaje po sumanutim cenama kao 'nov' i nov iako je 10gen aktuelan trenutno a to je jaz od nekih 2-2.5godine dok je cenovni jaz aktuelne generacije jos sumanutiji.

Citajuci razocarenja koja se odnose na brzine multimedije na autu koja su na nivou starijih tableta od pre nekoliko godina (osim cene naravno) sigurno pakuju ono sto ima na trzistu a da je ostalo na lageru ili da imaju sto veci cost-not-benefit varijantu. 

 

Za integraciju pojedinih komandi u multimedijalni uredjaj/tablet ne bih previse trosio reci, jos je veci idiotizam od lokacije tempomata u novijim renoima (npr kod rucne kocnice/centralne konzole). 

 

Taj head-up-display je stvarno odlicna stvar. Vidjao sam po Aliju da ih ima univerzalnih i zaista mi je padalo na pamet da narucim. Takve stvari zaista olaksavaju zivot. E sad, jedino ne znam ponasanje u mrklom mraku na AP/magistrali tj koliko to bljesti, ali sigurno ima neko podesavanje. 

 

@Ivanjedna od stvari fabricke multimedije sa, sada vec srednjim paketima kod npr Fiata (Uconnect) sa integrisanom multimedijom, pozivima, navigacijom i sl vidim samo u pogledu objedinjenosti sistema i najpotrebnijim funkcijama na volanu i sto se u nekim vozilima (npr Alfa) mogu podesavati neke opcije vezane za samo vozilo. Pojedini imaju samo nakalemljeni tablet poput Dacie ali shodno njenoj ceni i ciljanoj grupi, takve opcije i nudi. 

 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

HUD je divan primer transfera primarno vojne tehnologije u mirnodopsku primenu, i šteta je što nije više zastupljena makar i kao opcija za doplatu.

Što se tiče procesora u tipu siguran sam da je uzet prvi najjeeftini mogući koji zadovoljava minimalne zahteve. Iako je 5" bez navigacije to da je  "low end" vidi se po odzivu koliko brzo i kako prikazuje logotip na startu, po odzivu sistema u celini naročito  ako je muzika sa USB-a a pristiže poziv. Bogami desilo se da u par navrata da ne prepozna USB u portu nakon dužeg telefonskog poziva ili glasovne intervencije sistema da pristigla poruka na mobilni ili da malo "secka" razgovor, i uredno napiše na centralnom ekranu da moli se da se USB rekonektuje . Radio mu mnogo više prija.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znaci, nadljudskim naporima su uspeli da nadmase Blue&Me iz prethodne generacije :D .

1 hour ago, ISV_01 said:

Kao neko ko gleda npr 'nove' i nove laptopove jer moj izdise vec 2 godine (i nikako da izdahne da ga najzad zamenim... Koliko dobro toliko i lose) slazem se sa ovim a da je vezano za racunare generalno.

Na tom trzistu je tek sumanuto sta se radi, sto je najgore kvalitet (za iste pare kao ranije) drasticno pada. I ostale komponente, ali recimo ekrani pogotovo.

Od 15'', sada za 500-600 EUR sada mozes da kupis uglavnom neki krs. O cenama za 17'' laptopove da ne govorimo. Ali bukvalno sve ide na gore, sry za off.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moderni automobili su postali nepraktični. Komande su sićušne, sve se svelo na monitore. Pogledajmo samo novu C, S klasu, G20, Golf 8, PSA modele. Kapacitivne tipke kod novih Mercedesa, totalno nepraktično i nepotrebno. 

Ergonomija velika 0.

Edited by Elra

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mene je oduševio testni Jazz koji sam vozio za vikend, jer su mu sve komande klimatizacije "izdvojene" (ispod) i "na točkiće" su i "dugmiće". Kod CRVa je to takodje izdvojeno ( i na točkiće i dugmiće ) osim jedne "sitnice" - gasiš je u potpunosti samo taktilno, preko "infotainmanta". Debilizam. Svaki put dobijem nervni slom kada je gasim ...

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Zakeralo said:

Što se tiče procesora u tipu siguran sam da je uzet prvi najjeeftini mogući koji zadovoljava minimalne zahteve. Iako je 5" bez navigacije to da je  "low end" vidi se po odzivu koliko brzo i kako prikazuje logotip na startu, po odzivu sistema u celini naročito  ako je muzika sa USB-a a pristiže poziv. Bogami desilo se da u par navrata da ne prepozna USB u portu nakon dužeg telefonskog poziva ili glasovne intervencije sistema da pristigla poruka na mobilni ili da malo "secka" razgovor, i uredno napiše na centralnom ekranu da moli se da se USB rekonektuje . Radio mu mnogo više prija.

Ovo na 7" , bez navigacije  sve radi kad pomisliš ;) , odnosno daš komandu. Nikakvo kašnjenje ne postoji. Radi bez problema sve. Samo pokretanje je podizanje sistema, to traje 5 sekundi zbog poruke o saglasnosti korišćenja u toku vožnje. Ostalo ide na klik. Kao na dobrom tabletu od 500 evra. Ni jedan jedini bag do sad nisam video na ovom sistemu od 7". Opet, sve to zavisi i od telefona koji koristiš. Danas je sve i svašta dostupno, ali hoće da pravi probleme.

Edited by spaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spaad

Lično sam mišljenja ta je tvoja sedmica ipak hadrverski jača (procesor, memorija nebitno) jer može da "pogura"  i Android auto ili CarPlay i daje HD prikaz na ekranu. Petica to sve ne može, Mislim da nije do telefona, Huavei zadovoljavaćih karakteristika 3gb memorije sa 8 fizičkih jezgara, Andriod 9.0. Inače pre apdejta sistema na autu što se tiče reakcije na dodir imao sam utisak da mi je ponekad prst na usisnoj grani a ne na monitoru sada je ipak bolje. I neke USB stikove velikog kapaciteta  konktetno Kingston 32gb FAT32 hladno ne prepoznaje.

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kad već neko pomenu Dačiju, moram da kažem da sam oduševljen rešenjem da svoj telefon/tablet jednostavno doneseš u auto, priključio preko USB, skineš aplikaciju za taj model i teraj! Mislim da bi to bilo veoma praktično rešenje, a i jeftinije za auto kompanije - dizajniraju mesto za tablet, tablet se kupi posebno (te onaj ko želi veću rezoluciju kupi skuplji) i postavi onda kada je potrebno. Ko ne voli da gleda tablet, neće ga ni postavljati!

Share this post


Link to post
Share on other sites
5 hours ago, Zakeralo said:

@andreja.micovic

Nažalost potpuno si u pravu, vozila se polako ali sigurno pretvaraju u jedan veliki tablet. Meni lično uopšte ne nedostaje 7" ili više inča i gomila informacija na njemu, naime što sam stariji i bliži 65-oj primećujem da mi raznozazne džidža-bidže sa podacima više odvlače pažnju i na neki način više smetaju u vožnji nego pomažu. Naravno sin nema takvih problema naprotiv. A što se tiče navigacije sasvim lepo mogu da funkcionišem po starinskom principu "Mapu čitaj, seljaka pitaj.", ali to opet zgražava mog omladinca. Jbg.

Ne odvlače samo tebi, čitao sam negde da su rađena ispitivanja po kojima je vozač koji se igra s multimedijom dok vozi višestruko opasniji od pijanog. Po meni to nije trebalo ni da se stavlja u kola. Gledaj brate put, pusti dugmiće. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da ne citiram posebno, i da ne idem više u off.

Auto industrija ide putem gde  se koriguje neodgovornost, nespremnost,... vozača i to  nadomešćuje harverom i veštačkom inteligencijom. Nedavno sam napisao na ovom forumu, da oni koji pate od bolesti KS-a , kad uskoro dođe obaveza praćenja signalizacije pored puta i to bude obavezna oprema, onda će sve biti isto. Što se mene tiče , žalosno je što je to tako , ali ...Uvek je bilo koliko para toliko muzike. Možda u budućnosti i bude univerzalni "tablet" za većinu vozila? Lepa ideja, ali sumnjam. 5" na Tipu ima i sa navigacijom i radi isto kao i 7". HD rezolucija je besmislena na 5", niko neće da baca pare. Trendovi i standardi života se menjaju, tako da je besmisleno razglabati šta je potreba, a šta suvišno. Suviše brzo to ide. Pa do juče, autopilot??? A sad postoji, kako radi to je druga stvar. I ovo na čemu danas kucamo je nekom i nekad bilo smešno!

 

@Zakeralo

Šta radiš sa 32GB usb stikom, za muziku u autu?

Edited by spaad

Share this post


Link to post
Share on other sites

@spaad

Neuspeli pokušaj apdejta firmvera. Kako mi bio jedini skoro prazan otpakujem lepo na njega zip iz linka koji si ti postavio, proverim 2x da li je FAT32 stavim ga u kola kad ono mućak. USB not supported ili recognized ne sećam se tačno poruke. Ajd nazad nađem neki stari no name od 4gb prebacim sve sa njega na ovaj veliki a na njega otpakovani firmver. Taj buđavi je video momentalno i odmah video apdejt i odradio ga bez prijave bilo kakve greške. Veliki sam kasnije ponovo probao i opet mućak. Oba stika i sada rade u svim računarima uključujući i TV bez greške. :crazy:

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites
6 hours ago, Elra said:

Moderni automobili su postali nepraktični. Komande su sićušne, sve se svelo na monitore. Pogledajmo samo novu C, S klasu, G20, Golf 8, PSA modele. Kapacitivne tipke kod novih Mercedesa, totalno nepraktično i nepotrebno. 

Ergonomija velika 0.

 

Rekao bih da su moderni automobili sve prakticniji i da je ergonomija sve bolja i bolja, generalno gledano.

Naravno da kikseva i promasaja ima na sve strane, ali je toga bilo i bice, pa ono sto je nedopustivo na modernom automobilu nam uopste ne smeta na starijim autima, kao i mnogo drugih propusta.

 

Generalizujem, jer za svako pravilo ima izuzetak, a necu da se grudvamo izuzecima, ali recimo ostave za sitnice, sve ih je vise, ranije nije bila retkost da nemas telefon gde da ostavis, dzepovi u vratima maltene neupotrebljivi ranije za vece stvari, a godinama unazad, mozda i 10+ godina je sve cesce da mozes staviti i veliku flasu u dzep od vrata.

 

Za pomenute bmw i mercedes modele ergonomija je sjajna, kao i prakticnost, nisu savrseni naravno, zasrali su sa komandama osetljivim na dodir, ali i pored toga je ergonomija i prakticnost na zavidnom nivou.

 

Golf 8 je debilan, kao i svi drugi modeli kojima klima ide preko multimedie, pritom je multimedia spora, aj da kazemo da je podnosljivo pristojna kad se digne sistem, ma oskrnavili su sve, evo npr. izbacili amortizer haube, sta reci.

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 hours ago, bane1321 said:

Kad već neko pomenu Dačiju, moram da kažem da sam oduševljen rešenjem da svoj telefon/tablet jednostavno doneseš u auto, priključio preko USB, skineš aplikaciju za taj model i teraj! Mislim da bi to bilo veoma praktično rešenje, a i jeftinije za auto kompanije - dizajniraju mesto za tablet, tablet se kupi posebno (te onaj ko želi veću rezoluciju kupi skuplji) i postavi onda kada je potrebno. Ko ne voli da gleda tablet, neće ga ni postavljati!

Kažem ja, Dačija zakon.

Share this post


Link to post
Share on other sites
14 hours ago, vagenovac said:

 

Rekao bih da su moderni automobili sve prakticniji i da je ergonomija sve bolja i bolja, generalno gledano.

Naravno da kikseva i promasaja ima na sve strane, ali je toga bilo i bice, pa ono sto je nedopustivo na modernom automobilu nam uopste ne smeta na starijim autima, kao i mnogo drugih propusta.

 

Generalizujem, jer za svako pravilo ima izuzetak, a necu da se grudvamo izuzecima, ali recimo ostave za sitnice, sve ih je vise, ranije nije bila retkost da nemas telefon gde da ostavis, dzepovi u vratima maltene neupotrebljivi ranije za vece stvari, a godinama unazad, mozda i 10+ godina je sve cesce da mozes staviti i veliku flasu u dzep od vrata.

 

Za pomenute bmw i mercedes modele ergonomija je sjajna, kao i prakticnost, nisu savrseni naravno, zasrali su sa komandama osetljivim na dodir, ali i pored toga je ergonomija i prakticnost na zavidnom nivou.

 

Golf 8 je debilan, kao i svi drugi modeli kojima klima ide preko multimedie, pritom je multimedia spora, aj da kazemo da je podnosljivo pristojna kad se digne sistem, ma oskrnavili su sve, evo npr. izbacili amortizer haube, sta reci.

Megane E Tech - zaista sjajan iftainment

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav drugari , usled povecanja porodice a male garaze sam dosao do zakljucka da mi samo Tipo Sedan odgovara po dimenizijama . Sad kako smo planirali da uzimamo neki SUV a od toga nema nista onda bar zelimo da ga napucamo sa opremom . Zanima me da li je neko koristio 10.25 uconnect i da li vredi doplata za taj uredjaj . Sad imamo Punto Evo ali je grepek samo za kolica i to je to ... Ujedno zanma me i misljenje o upotrebljivosti ovog modela 
Unapred hvala 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ali 440l vs 520l kod sedana ;) . 20% vise ili 16 balona od 5l :D , malo li je.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

16 minutes ago, Ivan said:

Ali 440l vs 520l kod sedana ;) . 20% vise ili 16 balona od 5l :D , malo li je.

 

Zar nije onda karavan još bolje rešenje? Pa još neki 1.6 MJet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...