Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

Ima veze prenosni odnos, ali kod dizela je u motoru mnogo veći pritisak i to ga više koči. Zato su mi kod dizela duže trajale pločice i diskovi. Kratak prenosni odnos mi je recimo uticao na to da mi je stari Mercedes W123 najbolje držao brzinu na nizbrdici, ali su mi pločice kod njega trajale kraće nego na Opelu zato što je bio skoro 400 kg teži. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozdrav svima,

Nov sam na ovom forumu, slucajno sam naleteo, pa sam zeleo sa potencijalnim kupcima da podelim ako planiraju da poruce nov Tipo na njega ne racunaju 5-6 meseci minimum.

11. Juna sam porucio Tipo 1.4 HB Life + Full Led +  metalik bronzana boja + 10 inch ekran. Ukupno je bilo 14.400€ , i to je razlog zbog kog sam se odlucio za ovaj auto, jednostavno za te pare apsolutno ne vidim da mu je i jedan model blizu (makar sto se tice opreme), a i uzivo jako jako dobro izgleda pogotovu meni licno taj u bronzanoj boji (koju uopste nisam ni gledao po internetu jer mi nije izgledala lepo, ali uzivo totalno druga prica).

Uglavnom pre nego sto sam potpisao ugovor receno mi je da otprilike ocekujem auto krajem Jula (mesec i po dana), pa onda kad sam potpisao sutradan i doneo avans receno da realno ne ocekujem ispod 60 dana (sto bi bila neka sredina Avgusta), da bih pre nekih 10ak dana dobio informaciju direktno iz Fiata da je moj automobil tek planiran da izadje na proizvodnu traku 8. Oktobra (4 meseca od momenta porudzbine) !!! Ukoliko to nije zadnji datum, auto tesko da ce stici pre Novembra, a ako opet odloze tesko da cu ga videti i ove godine.

Ne nasedajte na price, kao sto sam ja. Iz Fiata su mi rekli da su jos u Martu/Aprilu upozorili sve dilere da ne komuniciraju 90 dana rok, nego minimum svih minimuma 120 dana (u mom slucaju nadam se da ce 120og dana makar biti proizveden).

Nadam se da nekome ova informacija znaci, takodje ako neko ima neki dodatan info o svemu ovome, znacilo bi mi puno da podeli svoja iskustva.

 

Edited by Ivan
Spojeno, sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites

Postvljao sam ranije slike raznih delova pa rekoh da se dotaknem farova. Kako su nalepnice nezgodne za slikanje, podvučene su pod lim nađoh za primer na mreži sliku skinutog Tipovog fara sa identičnim oznakama ali naravno drugim brojevima:

 

s-l1600.thumb.jpg.c15675c99dbebc7e6cb0a52f25455f38.jpg

 

Dakle kod mene je DRL far proizvođača Mako Turska, koji je pod kapom Manjeti-Marelija.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 hours ago, igor0511 said:

A zar nema neka klauzula sta se desava kada se rok prekoraci? 

Mogu da uzmem avans nazad, sto iskreno ne zelim pogotovu ne posle 3 meseca, a i nije kao da postoji neka trenutno bolja ponuda, tako da cu sacekati nema mi druge sad.

Fiat Srbija  (ne auto kuca) mi je dao prvi mali servis besplatno u znak izvinjenja, ali nije mi neka uteha iskreno.

 

Edited by Ivan
Sredjen format

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Nije to samo slučaj sa Fiatom. Pre potpisivanja ugovora kupac mora da dobro pročita i razume šta piše u vezi rokova ( da li je on "orijentacioni", pod kojim uslovima može i za koliko da se produži i sl. ), jer nije ništa neobično da vam prodajni savetnik u vezi roka govori jedno, da u ponudi piše drugo, a da u ugovoru piše nešto sasvim treće. Pominjao sam da je mojoj koleginici za VW bio dat na potpis ugovor koji se pozivao i na "opšte uslove", a kada sve to lepo složiš i ukrstiš, ispadalo je da je kranji rok isporuke 285 dana, mada se prodavac usmeno "kleo" da će to biti i znatno manje od polovine toga. No, iako se "kleo", ni slovo u ugovoru nije hteo da promeni, pa ni onih 285 dana.

 

Edited by Ivan
Skinut nepotreban citat

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Zakeralo

Sigurno već postoji i kineski far. 

 

Edited by Ivan
Dodat tag posle spajanja tema

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znači ide Mako far kao i kod Dobla II.

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa i Doblo rade takodje u Turskoj, u "Tofasu" u Bursi (kao i Aegea/Tipo) i cini mi se jos negde kod njih. A "Mako" je lokalni komponentas "Al" ("Automotive Lightning", kao sto rekoste u vlasnistvu "Magneti Marelli"). Originalno je to bilo 50-50 sa "Bosch", pa je Magneti kasnije kompletno otkupio.

Fotkao sam davno negde i stavljao bas te slike kada sam stelovao farove kod drugara. @Zakeralo , ako te zanima - prekontrolisi, iz mog iskustva dolaze kao poprilicne koka-zrake iz fabrike, potvrdjeno u vise slucajeva u praksi. Ako zatreba, pisao sam detaljno za sta je sta od srafova za nivelaciju ovde:

https://www.fiat-lancia.org.rs/forum/index.php?/topic/41139-štelovanje-farova/&do=findComment&comment=1523532

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Hvala, svakako ću proveravati periodično. ono što iz dosadašnjeg iskustva noću i to pretežno sa autoputa noću da je teme elipse desno tačno u sredini trake kojim se krećem. Rasap desno je minimalan.  Nekako kao na ovom primeru sa ove sličice:

 

low-beam-road-1.thumb.jpg.697e87619877fe63f583fd9de4e579b5.jpg

 

Koliko projektor u tome pomaže ne znam. Ono na šta je snop sigurno dosta osetljiv je  pitanje opterećenja vozila, pun gepek i momentalno odosmo u nebo pa se mora intervenisati nivelacijom na dugme. Tokom jeseni verovatno ću se više muvati noću po lokalnim drumovima pa ću obratiti pažnju kako to izgleda u praksi i tu, iako do sada je bilo vrlo slično opisanom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 hours ago, moron said:

Nije to samo slučaj sa Fiatom. Pre potpisivanja ugovora kupac mora da dobro pročita i razume šta piše u vezi rokova ( da li je on "orijentacioni", pod kojim uslovima može i za koliko da se produži i sl. ), jer nije ništa neobično da vam prodajni savetnik u vezi roka govori jedno, da u ponudi piše drugo, a da u ugovoru piše nešto sasvim treće. Pominjao sam da je mojoj koleginici za VW bio dat na potpis ugovor koji se pozivao i na "opšte uslove", a kada sve to lepo složiš i ukrstiš, ispadalo je da je kranji rok isporuke 285 dana, mada se prodavac usmeno "kleo" da će to biti i znatno manje od polovine toga. No, iako se "kleo", ni slovo u ugovoru nije hteo da promeni, pa ni onih 285 dana.

 

Da znam da nije Fiat jedini koji to radi, daleko od toga, ali eto samo sam hteo da iz prve ruke upozorim na trenutnu situaciju, cisto da znaju ljudi sta ih stvarno ceka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Andrija93

Pozdrav i dobrodoslica na forum.

Prica o iskustvima pri kupovini je (iz teme o konceptu, razvoju, samom modelu, prodajnim rezultatima), prebacena u odgovarajucu temu u podforumu "Saveti za kupovinu FLA automobila".

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Andrija93

Moje iskustvo sam već podelio. Vozilo je navodno naručeno 10. juna kod dilera NIKOM auto. U predračunu stoji rok od 90 do 120 dana. Svakog meseca sam slao upit o statusu porudžbine i uvek dobijao negativan odgovor (čak i to da su u avgustu na kolektivnom odmoru). Nisam dobio predugovor na potpisivanje. U slučaju isteka roka od 120 dana ću tražiti da mi vrate novac. Mogu ja da čekam vozilo i neograničeno ali da novac stoji na mom računu a ne na bankovnom računu dilera. E da, pošto im je novac već na računu 4 meseca po isteku roka od 120 dana če ići i prijava tržišnoj inspekciji...

Imaš li neki kontakt  sa kim si pričao u Fiatu pa su ti rekli da će biti na traci 8 oktobra?

Edited by Malmsteen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inace sto se tice kolektivnog godisnjeg odmora u Avgustu, mislim da su ti dali pogresnu informaciju, sad da li namerno ili slucajno proceni sam:

 https://raillynews.com/2021/06/tofas-turk-automobile-factory-will-pause-production/

 

Tofaş Türk Automobile Factory Inc. will pause production.

In the statement made to the Public Disclosure Platform (KAP), the production will be suspended between 15 July – 2 August 2021,

 

Ovaj br pozovi: 0800 342 800 opcija 2, tu ces dati podatke i odgovorice ti mejlom u roku od dan, dva o statusu tvog auta, pa javi sta kazu.

 

Edited by Ivan
Ne citiraj prethodni post

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čim nije precizna informacija znači da je namerno izmišljanje izgovora kojim se pravda prekoračenje roka. Sreća pa mi je informacija o "kolektivnom odmoru u avgustu" dostavljena putem maila a ne usmeno telefonski.

Elem, pozvao sam call centar i birao opciju 2 za žalbe i operaterka me je obavestila da će informacije tražiti od Nikom auta :) i da će me obavestiti e-mailom. Ako informacije traže od nekoga ko me već tri meseca laže - kako sad da očekujem istinu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je ono što mi izuzetno ide na nerve u Srbiji. Svuda daju nerazumne rokove, samo da se uzmu pare. Ako se neki posao obično završava za deset dana, a ako baaaš sve ide kako treba za osam, 90% majstora/prodavaca će ti reći osam dana najviše! I onda kreće zavlačenje, vađenje na Peru magacionera, Miću dobavljača, tornado u Blaznavi, itd... Retko ko se izvinjava ili ne daj Bože ponudi nešto simbolično u kompenzaciju!

Umesto lepo, da kažu, 15 dana je rok, pa završe za 11 i kupac ih svuda pohvali da su završili pre roka posao!

Moj komšija je pre nekoliko godina dao par hiljada kapare za Passata, rekli mu tri meseca rok, kad ih je pozvao petnaestak dana pre isteka roka oni su samoinicijativno produžili još tri meseca! Čovek pop..deo uzeo lovu i kupio BMW serije 5, po njegovim rečima dobijao je SMS poruke o svemu, kad je izašao sa trake, kad je ukrcan na prevoz, kad je stigao u Srbiju... Isporučen tačno u dan kad su obećali, baš na rođendan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tako sam se i ja nadao, kada sam uplaćivao kaparu 06.06.,  da će stići Dačija za rođendan, al ništa. Tek 28.09. silazi sa trake.

Share this post


Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, bane1321 said:

Retko ko se izvinjava ili ne daj Bože ponudi nešto simbolično u kompenzaciju!

 

Moj komšija je pre nekoliko godina dao par hiljada kapare za Passata, rekli mu tri meseca rok, kad ih je pozvao petnaestak dana pre isteka roka oni su samoinicijativno produžili još tri meseca! Čovek pop..deo uzeo lovu i kupio BMW serije 5, po njegovim rečima dobijao je SMS poruke o svemu, kad je izašao sa trake, kad je ukrcan na prevoz, kad je stigao u Srbiju... Isporučen tačno u dan kad su obećali, baš na rođendan!

Tacno tako, samo pranje ruku od odgovornosti i prebacivanje. Jbt svima se desavaju greske, prihvati da si pojeo govno, vidi kako ces resiti i ajmo dalje, ali ego je prejak.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kad sam kupovao kola bila su 2 Leona FR u salonima, jedan stigao pre 15ak dana, a drugi dan pre.

I sad ja, pametno, pitam koliki je popust za vozilo da lagera.

Kazu mi dobro pa nije doplata koliko se ceka i ako neces ima ko hoce :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 hours ago, Malmsteen said:

Čim nije precizna informacija znači da je namerno izmišljanje izgovora kojim se pravda prekoračenje roka. Sreća pa mi je informacija o "kolektivnom odmoru u avgustu" dostavljena putem maila a ne usmeno telefonski.

Elem, pozvao sam call centar i birao opciju 2 za žalbe i operaterka me je obavestila da će informacije tražiti od Nikom auta :) i da će me obavestiti e-mailom. Ako informacije traže od nekoga ko me već tri meseca laže - kako sad da očekujem istinu?

 

Isto su i meni rekli da ce da zovu AK Kole da pitaju za taj neki ID, koji je valjda broj porudzbine ili tako nesto, pa ce sa tim da naprave upit direktno u Tofas. Odgovorice ti brzo, bas me zanima da vidim sta ce tebi reci posto smo porucili automobile bukvalno 1 dan razlike.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rok  za isporuku su radni dani.samo sto to niko nece da kaze, ja sam 13.08.2020. porucio auto i uplatio kaparu 50.000 din,rok za isporuku na fakturi  je bio 90 dana,auto stigao posle 72 radna dana,20.11.2020. ili 100 kalendarskih,tek onda je uplacen ostatak para.Par puta sam zvao AK da pitam dokle se stiglo sa kovanjem ladje i uvek sam dobijao precizne odgovore na kojoj je poziciji u fabrici.Jbg sad je korona sve poremetila.cekanje auta mu dodje ko trudnoca!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vita jela, zelen bor, dobih brzi odgovor. Telefonskim putem me je teta obavestila da trenutno nisu u mogućnosti da mi daju informaciju o datumu isporuke vozila. Lepo me je zamolila da početkom oktobra pozovem ponovo jer će tada znati da mi daju odgovor. Još ljubaznije mi je teta pre toga rekla da najverovatnije vozilo ne mogu dobiti pre početka decembra. Ali nek odleži na njihovom računu još mesec dana u potpunosti uplaćen iznos za vozilo pa posle kom opanci meni šipak. Hvala vam na šaljivim odgovorima jer od kako sam dobio taj poziv danas htedoh da šiznem i odem negde da se napijem. Šta kažu admini, jel sme da se psuje ovde :) ? Najlepše od svega je to što su mi informaciju saopštili telefonski tako da ne mogu da iskoristim u eventualnoj tužbi. Ozbiljno razmišljam da savijem tabak i nekog advokata obogatim za par hiljada evra da pokrene sudski postupak sve u inat. Nego ne znam da li imam živaca za to. Što se tiče definicije roka, ako se misli na radni dan tako se u predračunu/predugovoru i napiše. Dovoljno nam je bogat i precizan jezik da ne mora ništa da se podrazumeva ili tumači na štetu kupca.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...