Jump to content
FAS Goran
dobri nikola

Fiat novi Tipo - mišljenje, iskustva, saveti

Recommended Posts

@Ivan nisi smorio, hvala ti na ovome.

Ja sam se jutros vozio Fiat Tipom u CarGo-u, neki bataljen od voznje, svetli mu tabla ko novogodisnja jelka, klimu nije ni ukljucio, pita je l mogu prozori, ma moze prijatelju. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Malo sam čačkao i raspitivao se kako stvari stoje u EU, severno i zapadno od nas. Tipo može da se kupi samo sa jednim beziskim motorom, Svitac 1.0 T3 i tu je kraj. MultiAir je mrtav u obe varijante, čist benzin ili sa fabričkim LPG_om svejedno, eTorq takođe. Ni jedan od ta dva motora se ne navode u korisničkim uputstvima za ovu godinu. Za Rumuniju i Bugarsku baš ne znam stanje. Jedino vozilo koje se regularno može u EU kupiti sa 1.4 FIRE motorom je 500L. Poprilična čistka benzinaca i lepa dresura vozača za nadolazeće vreme promena.

Nisam Baba Vanga ali mislim da će 1.4 ipak teško sahraniti, što @ISV_01 reče, taj 1,4 atmo će svakako ostati za nas, tj treće zemlje i treće ljude...

U prilog prethodnog citata jedan za mene kuriozitet iz plana održavanja vozila:

 

1.thumb.jpg.2a5d3b455340fc395a907bf940cb6bf8.jpg

2.thumb.jpg.5e8a46999ffe8ddf4c05f091f9b7b233.jpg

 

Na svakih 30000 km.  :w00t:

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Da li to ima veze s tim što je tamo toplo, pošto nas ne pominju? I kakav je to uopšte senzor kiseonika, gde je to?

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, Ivan said:

16'' celicare,

Cek cek, sta? :o

Ma nemoguce. 

2 hours ago, Ivan said:

 na par komada videh zalepljen logo "ISVcelicana club" 

Jao, pa nemojte :wub:

 

Nego, kolika je cena Aegee u Turskoj kao domaceg proizvoda sa dizel motorom, ako znas? Cisto onako, informativno. 

1 hour ago, Zakeralo said:

prilog prethodnog citata jedan za mene kuriozitet iz plana održavanja vozila:

 

1.thumb.jpg.2a5d3b455340fc395a907bf940cb6bf8.jpg

2.thumb.jpg.5e8a46999ffe8ddf4c05f091f9b7b233.jpg

Ovo milsim da nisam jos nigde video da se menja po preporuci proizvodjaca. Menja se kad rikne a i to je dosta retko, na bilo kom autu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ne sećam se da je kod mene to otišlo, a prešao sam preko 400.000 sa poslednja dva auta koji sigurno to imaju. Za ranije ne znam. Da li je to počelo da se ubacuje sa Euro 3 ili pre?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, ISV_01 said:

Nego, kolika je cena Aegee u Turskoj kao domaceg proizvoda sa dizel motorom, ako znas? Cisto onako, informativno. 

Koliko videh onako usput po reklamama - verovatno ista prica sa naduvanim "zvanicnim" cenama kod dilera (kao i ovde kod nas).

Logicno, MY21 Aegea je skuplja nego ranije. Kod svih verzija motorizacije, generalno najjeftiniji su sedani.

Ako pitas za dizel, najjeftiniji 1.3 MultiJet sedan "zvanicno" startuje od oko 200.000 Lira (1 EUR = 10 Lira) u najslabijoj opremi. Dok su najskuplji 1.6 karavan i Cross u Lounge verziji, oko 260.000 Lira.

 

Ono sto je interesantno, a u kontekstu koji je postovani kolega @Zakeralo pominjao - tamo nastavljaju jos neko vreme da nude Aegeu sa 1.4 FIRE atmo. Cak i u Cross izvedbi!

Steta sto tako nesto nije ostavljeno i za trzista poput naseg, verujem da bi bilo prilicno prodavano. U slucaju FIRE, u najnizem paketu opreme, tamo najjeftiniji sedan startuje od oko 150.000 Lira "zvanicno".

A koliko su sve te cene u praksi, e to vec nisam stigao da saznam. I sta si mene nasao da propitujes za tricave 2 nedelje na plazi - registruj se na "Aegea Club Turkey", pa procaskaj sa kolegama :D :

 

26951718_1525737517474055_2655135635996985578_o.thumb.jpg.b65c3db72ecb94d30542b756a058d3a3.jpg

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mislim da Tr ima neke zestoke poreze na sve zivo, na uvoz najvise. Secam se da mi je jednom jedan turcin pricao o tome.

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jedno pitanje za vlasnike novog Tipa, da li se City mod deaktivira automatski u voznji pri vecim brzinama ili ne? 

 

Pitam jer sam se vozio danas u Tipo Sedanu 1.4 atmosfercu na kojem je bio ukljucen City mod sve vreme od Dusanovca do NBG cak dok je vozen i po autoputu. Znaci indikator je ostao upaljen sve vreme nije se gasio, pa cisto da pitam da li je i osetljivost volana bila ista ili je samo pri nizim brzinama bio laksi za upravljanje. 

Tek kada je taxi vozac iskljucio isti na dugme, indikator se ugasio CITY se ugasio. Bas mi bilo cudno, kod Brava, City sam nestaje sa displeja i gasi se preko 50km/h mislim. 

 

Inace, Tipo je bio u osnovnom paketu i prilicno sam pozitivno iznenadjen prostorom pozadi, pricano za sedan varijantu. Ofc plastika je losija ali dobro. Kostao je taxistu isti ispod 10.000e, 2017g i ubio je ravno 120.000 km. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kod 500L, ako je City i uključen, čim pređeš "neku brzinu" ( pojma nemam, možda 40-50?), funkcija se faktički deaktivira ( volan postaje teži, oseti se ), a čim brzina kretanja opet padne, City je normalno operativan. 

Tako da ne vidim bezbednosni problem ako se ne ugasi na dugme pri vožnji auto putem ili magistralno.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ni ja ne vidim problem ako je tako. Samo mi je bolo oci sto je indikator istog na tabli aktivan a u realnosti je isti u pasivnom rezimu rada (npr autoput). Licno bi mi bilo i neugodno znajuci da ce mi se auto naglo drugacije ponasati sa ukljucenim City modom cim padne na 50km/h, ako sam isti zaboravio da iskljucim. Nista sporno, samo konstatujem. 

Edited by ISV_01

Share this post


Link to post
Share on other sites

Srecom pa nemam to sra*e, da mogu sa sigurnoscu da odgovorim za Bravo :D (umesto "City" je "Sport" dugme, koje gasi i ovu obicnu elektro-asistenciju, uz promene parametara i odziva motora).

Nije mi jasno ko uopste koristi taj "City" mod, kada je i standardna servo asistencija vise nego dovoljna da i lepsi pol moze sakom da okrece volan dok manevrise pri parkiranju. Kada je "City" ukljucen, uplasim se da tockovi nisu otkaceni od letve :lol: , da ne pricam sto je TRW elektro-servo jedinica u tom modu vukla i preko 90A u piku, prilican potrosac. Na bivsem Stilu sam cisto probao kada sam ga kupio tamo pre deceniju i po, ne secam se da li se i na njemu gasilo preko neke brzine.

 

@ISV_01

Dobro sam ti rekao, gledajuci promo cene po reklamama usput. Ovako stvari stoje za Tipo u maticnoj Turskoj, cene su naravno aktuelne, za MY21 verzije. Sto se cena za iste verzije motorizacije/opreme tice, od najjeftinijeg idu: sedan, HB, Cross/SW (pa sam tako i sortirao). Kao sto rekoh, matori 1.4 FIRE guraju i dalje za Tursku, ne ide jedino u SW (a ima ga u Cross). Ovo je ono "sto pise" :) , a odnos je (kao sto u prethodnom postu napisah) 1 EUR = 10 Lira :

 

Untitled.thumb.png.98564037c6ce0508f91c16c17c2f34a3.png Untitled1.thumb.png.b86e720a798a34afd8af638e065dacb6.png Untitled3.thumb.png.2c61cec80eb1dc0f4264da96b2d86565.png Untitled2.thumb.png.8c307ec60ee1918f8c4ab260dbcb55ae.png

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites
1 hour ago, bane1321 said:

@ISV_01 Jel si sto posto siguran da se kod Brava gasi indikator???

 

Da sad ne idem u setnju, ako ga ne bih probao i uverio se... Ostaje za sutra. Sad si me bacio u rebus :D

 

@Ivan Izgleda da su im cene skoro pa slicne kao i ovde na netu, verovatno prepumpane. 

Ocekivao bih da je bar i na 'internet cenama' jeftiniji obzirom da se tamo sklapa. Moguce da su uslovi finansiranja povoljniji. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sto kaze Ivan, ni ja to nikad nisam koristio, cak ni moja zena nece da koristi ali mislim da se ni na stilu indikator ne gasi uopste

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uključio City Mod dva ili tri puta (da vidim kako radi i posle  da li radi) i svaki put isti osećaj prevelike lakoće i iskreno pomao i nesigurnosti pri upravljanju. Što @Ivan reče, gde su točkovi, kanda odoše gde ne treba. Tako da nemam pojma da li se indikator gasi ili  stalno svetli. Jednostavno standardni mod je dobro pogođen tako da niko ko vozi auto od mojih nema potrebu da uključuje dodatnu servo asistenciju.

Inače što se tiče cena Turci brutalno ubijaju sa porezima na nova vozila cene i kubiikažu i samu cenu vozila pa se sve propusti još kroz namenski porez i PDV.

Evo tabela:

 

turkey_digest_article_taxation_graph.thumb.png.9222005baa31b4105515912cca6b75b7.png

Edited by Zakeralo

Share this post


Link to post
Share on other sites
17 minutes ago, ISV_01 said:

Izgleda da su im cene skoro pa slicne kao i ovde na netu, verovatno prepumpane. 

Tako i meni deluje, to sam ti odmah i napisao ;) .

E sad, verovatno da je kod Aegee nesto ekstra povoljno za bele MultiJet sedane sa tanjom opremom :D , jer ih ima bukvalno gde god da se okrenes. Mozda neka domaca akcija, kao sto je kod nas bio svojevremeno Nacionale za 500L, neka zamena "staro za novo" kao za Puntica Classic... Bilo sta drugacije, recimo Hatch ili neka druga boja ili bolja oprema - bukvalno su igla u plastu sena (vidi se i na onim mojim slikama).

Mada generalno gledano, kao trziste preferiraju sedane (upravo za njih je Fiatov Project 356 prvo i predstavljen kao sedan polovinom 2015.). I generalno, pretpostavljam zbog vrucine i sunca a ne mode, voze bele automobile. Da, masa njih sa svim staklima zatamnjenim do koske, nemaju ocigledno neku nasu agenciju, tipa ABS :D .

 

Edited by Ivan

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Ivan

Nije ti jasno ko koristi City mod?

Eto, ja ga maltene i ne gasim na Fiatu, mada sam sa kolima bez ikakvog serva prešao sigurno bar 250 hiljada kilometara, od čega preko 100 hiljada sa ladom nivom, tako da znam da veoma dobro cenim blagodeti i najslabije servo asistencije. Ali, City mod je ipak velika stvar. Za mene.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eto, sad bar znam nekog da koristi :lol: ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Po meni City je prava stvar za manevrisanje na parkingu i samo parkiranje, a van toga ne. Kad sam probao Tipa kod dilera uključio sam to na parkingu i posle kad sam izašao odmah ručno ugasio, tako da ni ja ne znam da li se sam gasi na nekoj brzini. Znam da mi je komšija rekao da se njemu na 500L gasi na 50 i posle opet upali kad brzina padne. On to stalno drži uključeno. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pa kada je gasio prvi punto i stilo na nekih 40-60km/h, zaboravio sam vise, mora da gasi i svaki drugi auto sigurno default_D.gif

 

Послато са SM-A307FN помоћу Тапатока

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
41 minutes ago, nesa 169 said:

Po meni City je prava stvar za manevrisanje na parkingu i samo parkiranje, a van toga ne. Kad sam probao Tipa kod dilera uključio sam to na parkingu i posle kad sam izašao odmah ručno ugasio

Mozda ti je bilo interesantno (kao i meni pre deceniju i po) da probas :D . Realno je i standardna asistencija vise nego dovoljna da se bez problema pri parkiranju mota i u mestu samo naslonjenom sakom, a kamoli ako drzis volan. Kada ukljucis City mod, na Stilu si mogao i malim prstom ne da okreces, nego i bukvalno da zavrtis volan. Zato sam se jos tada pitao ko li ce ovo da im koristi. Na tih par desetina km/h tek da ne pricam, bukvalno nemas nikakvu povratnu informaciju sa puta. U sali rekoh da se uplasim da tockovi nisu raskaceni od letve. Posle je TRW ispeglao sistem, pocetne verzije na Puntu su imale i problemcica pri stalnom koriscenju, pogotovo zbog ogromne struje u piku (preko 90A).

Na ovom autu mi je daleko korisnije sto na otvorenom putu mogu da iskljucim elektro asistenciju, nego da na dugme na istom mestu mogu da je pojacam. Naravno, cisto licno misljenje i ukus, ne mesam se ni u ciji izbor i stil voznje ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, pa to, hteo sam samo da vidim da li Tipo može da se u mestu okreće prstom u City modu. Može. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ISV_01 stalno sija volančić kad je city uključen. 

Koristim ga i ja kad treba negde da se uparkiram a usko je, realno pomaže i dobar je ali mi nikad nije legao, ni kod Punta, ni kod stila, ni evo sad kod delte. Nekako mi se više svideo stari način sa uljem :) kao što je na marei. Bio mi je lično bolji osećaj na volanu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


 

 



Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...