Jump to content
Goran

Zakeralo

Members
  • Content Count

    213
  • Joined

  • Last visited

About Zakeralo

  • Rank
    Regolari

Profile Information

  • Gender
    Male
  • Location
    Promenih 4 države a nigde mrduo nisam.

Previous Fields

  • Garage
    Fiat Tipo 1.4 95 HB

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Dešava se to i meni periodično odavno na potpuno zagrejanom motoru. Pitao davno servis, "To je tako, eleletronika to odradi, možemo da vam sve senzore da promenimo (MAF, obe temperature (spoljne i rashladne tečnosti)) opet će povremeno tako". Italijanska elektronika....
  2. Ako je rupa ono što ja vidim, rupa je neobično mala, skoro skroz pod uglom od 90 stepeni. Teško je reći šta ju je napravilo, ne deluje mi da nema ostataka stranog tela. Kao neka tanja ali jaka i oštra žica, ne znam. Sve što je meni do sada bušilo gume se dočekalo vađenje kod vulkanizera. Neobično.
  3. Što tiče guma Tigar i Trajal su radili automobilski progam po licenci po ranih sedamdesetih. Tigar sa B. F. Gudričom, Trajal sa Kleberom. Sa Savom je situacija bila komplikovanija, naime ona je nacionalizovana kao Semperitov pogon 1945, a Semperit kao parner mislim da se javlja isto tako čak pre osamdesetih. Ako se ne varam uvek je išla uz Savu priča da su Sava modeli stari licencni Semperitovi modeli a da je aktuelne Semperitove modele je čak pravila pod Semperit imenom za naše tržište. Ako ima neki Slovenac da me ispravi gde grešim, jbg davno je bilo. Eh i peti prozvođađ ali pneumatika za poljoprivredu i druge posebne namene, Rakovački Rekord.
  4. @ortakov Jakako, Lamperdijev Twin Cam motor, a posle njega svima dobro poznati mlađi brat SOHC motor, 128 A.
  5. Moderni ABS sistem koji se danas nalazi praktično u svakom vozilu je izumeo Mario Palaceti 1971. godine u razvojnom centru FIAT-a pod imenom Antiskid. FIAT ubrzo prodaje patent Bošu, koji čini kvantni skok u razvoju bukvalno samo menjajući ime sistema u ABS (Anti-lock braking system). Palaceti od tada nosi nadimak Gospodin ABS. Ostalo je istorija... https://sr.wikipedia.org/sr-ec/Sistem_protiv_blokiranja_točkova
  6. Što se tiče Fiata, mojim "najfinijim" kineskim unimerom jesenas sa izmerio 12,6 V, kraj zime je je dočekao sa 12,46 V u mirovanju. Igrajući se sa unimerom probao sam da shvatim famozne kvadratće na indikatoru na sredini cajgera. Dva komada. Akumulator je zadovoljavajuće napunjen, u mirovanju je napon na akumulatoru 12,6 V i više, alternator po startovanju daje konstantnu struju napona do 12,8 V. Tri komada. Napon u miru je ispod 12,6 V, alternator po startovanju daje struju punjenja i započinje ciklus dopunjavanja akumulatora, e tu se alternaror pravi pametan pa počinje cikluse dopune sa 13,8 V (jesenas) a sada je napon stuje punjenjenja14,2 V. Kada napuni koliko misli da je potrebno na indikatoru su opet dva kvadratića i napon koji alternator daje opet pada, do 12,8 V je, obino 12,65 V. Struju punjenja uključuje sve češće i pored porasta spoljašnje temperature. Još nisam imao čast da se skala digne na četvrti podeok pa da i to izmerimo. Obrni-okreni i mene čeka zamena akumulatora pre sledeće zime, zato me interesuje da li ja to mogu sam da zamenim ili mora da se i čačka kompjuter sa fabričkom dijagnotikom. P.S. dopuštam grešku unimera ali iako je no name daje korektne vrednosti, ispitan na raznim baterijama i i EPS-ovoj struji.
  7. Ako nema potrebe za servisnom intervencijom, onda će bojim se biti što je @Ivan napisao u prvom pasusu par postova ranije.
  8. @moron Nekoliko pitanja. Da li menjao akumulator u svojoj režiji bez odlaska u ovlašćeni servis. Da li auto ima tzv "smart" alternator, sa varjabilnom strujom punjenjenja (od nulte struje punjenja pa do pune struje od 14,4 V)? Da li na starom akumulatoru imaš oznaku koja je slična ovoj koju koristi VAG? Naime, BEM (Battery Energy Management) sistem uči tokom vremena kako i koliko da puni akumulator sa SS sistemom. Ne znam kako je je kod Honde ali VAG, Mercedes, BMW i dosta drugih zahtevaju da se u u servisu putem dijagnostike resetuje sistem i unese nevi kod sa zamenskog akumulatora. Takozvani zatvoreni sistem. Ukoliko se se ovo ne odradi, elektronika alternatora "šamara" novi akumulator režimima punjenja kao da je stari i faktički degradira potpuno ispravan i nov akumulator. Ovo sam ranije saznao pokušavajući da provalim kakvo je stanje kod Fiata, pošto na Tipu imam famozni SS ali i smart alternator. Naime postoje i tzv otvoreni sistemi gde elektronika ima par predefinisanih šema i sama "provali" da je stavljen nov akumulator i puni ga kako treba bez potrebe za dijagnostikom i bez mogućeg oštećenja akumulatora. Da li neko zna kako Fiat stoji po pitanju poterbe reseta BEM-a?
  9. Na slici ima dosta zanimljivosti. Pumpa je bila u samom centru grada, Trifkovićev trg je udaljen 150 metara od Trga Slobode, Miletićevog spomenika. Za promotivnu fotografiju je upotrebljeno vozilo registrovano u Hrvatskoj a međunarodni kod je bilo samo Y. Teleifoni su bili sa 4 broja. Do 1960 registraciona područija su bile republike i odgovarajućim slovom ili slovima je počinjala registracija Latinična slova S i H su imale Slovenija i Hrvatska ostali ćirilična slova. Od 1960 u FNRJ se uvode registracione oznake koje počinju sa dva slova po područijima gradova i nekih većih naseljenih mesta. Evo ovde Slovenac menja gumu na Fići, stara FNRJ tablica ali nov međunarodni kod, YU.
  10. Kod mene ista meta isto odstojanje, a zbog načetosti prednjih sam pre par meseci napravio rotaciju točkova, tako da će Mišelini izgurati još sledeću zimu pa sledeće godine pada nova obuća, 99% AS istog proizvođača.
  11. Evo nekoliko komada, od čega dva iz UK... https://www.ebay.com/itm/291524729830 https://www.ebay.com/itm/274391463235 https://www.onlinecarparts.co.uk/car-brands/spare-parts-nissan/note-e11/19175/74824/drum-brake-lining-kit.html#10106 https://www.autodoc.co.uk/car-parts/brake-shoes-10131/nissan/note/note-e11/19175-1-6
  12. Nađoh na mreži par slika novih zamenskih pakni i doboša, možda pomogne...
  13. Te mape u Evropi brat-bratu postoje petnaestak godina u nazad. A cena je bogami momačka.
  14. Naravno, ali po meni jednako tome i gradska vožnja kreni stani, krkljanac u špicevima.
  15. Da bacim još koju ovde. Buka se generiše pri vožnji u višim obrtajima no kod mene se ipak oseti da u generisanju buke ipak prednjače AS gume ito kada cajger ode preko 130 na 150. No i i tome ima leka. U podešavanjima multimedije postoji meni Audio i u njemu opcija Volume/speed, automatsko pojačavanje zvuka u zavisnosti od brzine. Kada uđete u tu opciju pojave se četiri kvadrata razničoite veličine u kojima stoji: Off, 1, 2, 3. Podesite trojku i buka je nadjačana. Inače fabričko podešavanje je dvojka. Malo o svećicama iako je to više vezano za 1,4 motor i održavanje. Na FIRE motoru menjanje svećica na 30 hiljada je po meni suludo. Tokom vremena niste svesni da je motor postao bučniji naročito u leru i pod saugom. Opimalno je po meni ih je zameniti kada pretrče 15 hiljada pa kada se stigne na servis posle toga. Investicija nije velika a motor će vam biti zahvalan. Mali primer, stali sin i ja na piš-puš pauzu, pitam ja njega što nisi ugasio svetla kad si ugasio motor. On će meni, nisam ugasio motor, ostavio sam ga da malo radi u leru. Rekoh ovaj mene z......a međutim motor je ipak radio.

Info

FLCS Forum koristi tzv. kolačiće (cookies), kako bi korisnicima osigurao funkcionalnost i jednostavnost korišćenja. Daljim pregledom ovog Foruma dajete svoj pristanak za korišćenje "kolačića".

×
×
  • Create New...